האסיר X: הרפיה

הארץ15.2.13ידיעות15.2.13

מעריב15.2.13ישרה15.2.13

מקור15.2.13

הגלידה לרה"מ

אין ספק שסיפור הגלידה פיסטוק וסורבה וניל (מה זה סורבה וניל?) בביתו של רה"מ היה הסיפור החם של אתמול, כלומר הקר.
בחצות נפל דבר: בעקבות הפרסום הוא יבטל את ההסכם עם הגלידרייה. נרגענו. אפשר לחזור לאסיר X. מהיום דיאטה.

הכותרות הראשיות

בשערי הארץ ומקור ראשון הוסט האסיר X מהכותרות הראשיות. לא כך הדבר בכל שאר העיתונים.

בשער מקור ראשון בחרו בתמונת ענק בצילום של אזרחית אוסטרלית האוחזת בעיתון דה סאנדיי סידני מורנינג הראלד, שבשערו סיפור האסיר X.
כותב אורי אליצור:
אורי

על דבריו חולק עמיר רפפורט בע' 3 של העיתון (שווה לקרוא הכל, כולל העובדה שהאוסטרלי חשף כנראה את המקור שלו):

הפרשה סביב מעצרו של סוכן המוסד הייתה ידועה לחלק מכלי התקשורת בישראל כבר סמוך למעצרו. עיתונאים שהיו בסוד העניינים, היו מנועים מלפרסם פרטים על הפרשה הן בשל הנחיות הצנזורה והן בשל צו איסור פרסום גורף על כל פרט בפרשה, וצו איסור פרסום נוסף על עצם העובדה שיש צו איסור פרסום. לכאורה, השימוש בצווי איסור פרסום הוא מיותר: כל כלי התקשורת הרציניים בישראל כפופים להוראות הצנזורה (שמצידה רשאית לפסול פרסומים רק במקרים של סכנה ברורה לפגיעה בביטחון המדינה, על פי פסיקות בג"צ).

ידיעות: הכות' מצטטת מישהו: "סוכן המוסד עמד לחשוף סודות מדינה".
כות' המש' מבטיחה גילויים חדשים. נו, אני לא אתנגד לגילויים חדשים.
אז כן, כל הגילויים החדשים הם יחסית לעיתון של אתמול, אבל אין לידיעות דבר חדש נוסף, למעט, אולי, שיחה של טובה צימוקי  עם "מקור משפטי רם דרג" האומר שהאסיר

קיבל את מלוא הזכויות הניתנות לאסירים בהפרדה… המקור הכחיש שהתנהלו עם זיגייר מגעים לעריכת עסקת טיעון. המקור הבכיר מחה על מה שכינה ההשמצות בתקשורת… 'כאן אין דקטטורה ואין אנשים שנעלמים. להפך, במקרים כאלה יש בקרה משפטית יתרה על האסיר. כל ההליכים המשפטיים נגדו מלווים ע"י בכירי המערכת המשפטית… אנחנו יוצרים איזון בין צורכי הביטחון לבין זכויות האסירים'. המקור הבכיר סירב להתייחס לשאלה האם קיימים גם כיום אסירים המוחזקים תחת שם בדוי ובלי שדבר מעצרם מתפרסם.

בכללי ידיעות לא ביקורתי, מביא עובדות רבות ושונות מעיתוני אוסטרליה, מחדשות אתמול ברדיו ובטלוויזיה.
(עדיין יש לי לקרוא את המוסף לשבת, אבל על כך מחר, בס"ד).

במעריב דברי רפפורט, המובאים באתרו וכן במקור ראשון (ע' לעיל) הם הידיעה המרכזית בשער בעיתון. בו בחרו להבליט את שאלת "מה עבר עליו". בכללי במעריב מנסים לסדר את הראש לכל מי שלא קראו עיתונים במהלך השבוע, ורוצים לדעת מה בדיוק קרה פה. רק ידיעה אחת חורגת מהדיווח המתיישן במהירות: אבי אשכנזי מתאר את הנעשה בכלא לאחר קביעת מותו של זיגייר. הבוקר זו הידיעה הראשית ב-nrg, ובצדק.

ובישראל היום שינסו את כל הכוחות כדי להסביר שהכל סבבה.
הראשית: "זיגייר נעצר רגע לפני שהדליף מידע על המוסד". הציטוט, כך בכות' המש', מעיתון אוסטרלי.
בועז ביסמוט מגונן על מדינת ישראל תחת הכות' "הנזק שאנו גורמים לעצמנו".
דן מרגלית: "אין לישראל במה להתבייש".
המקור המשפטי הבכיר שדיבר עם כל העיתונים דיבר גם עם ישר"ה, ופה הוא אומר ש"אין בישראל אסירי X".

הארץ:
בע' 4 הכות' היא "סוכן לא חשאי", והחלקים המעניינים בידיעה הם אלו המדווחים על פטפטנותו של זיגייר. הוא סיפר לחברים מאוסטרליה על גיוסו למוסד זמן קצר לאחר שגויס. אם זו אמת, זה מעבר להבנתי: איך ייתכן שאדם מסוג זה גויס בכלל?
אנשיל פפר דיבר עם העיתונאי ג'ייסון קוטסוקיס, זה שראיין את זיגייר.
בידיעה הנרחבת בע' 5 כותב פפר: "משהו השתבש במחלקה האחראית על הכנת זהויות לסוכני המוסד למודיעין ותפקידים מיוחדים הפועלים מחוץ לישראל".
וגם: "… השימוש בדרכונים זרים הביא לא פעם למשברים דיפלומטיים בין ישראל לממשלות ידידותיות…".

הפוסט של אורי משגב על האסיר X עלה אתמול אחה"צ לעמוד הבית של הארץ, כידיעה ראשית (אאל"ט זו פעם ראשונה שפוסט הופך לכות' ראשית באתר), וזכה לתרועות עצומות, רבות וממושכות ולאלפי לייקים. בעיתון המודפס של היום הוא לא מופיע. אני לא יודעת מה המשמעות של זה מבחינת העיתון, מאחר שהרמתי ידיים בניסיון להבין את היחסים דפוס/אתר.
כמה הערות קצרות ע"פ הסעיפים שכתב משגב:
1. השימוש בצא"פ הוא לא המהות? אז על מה דיברנו 48 שעות?
2. מזתומרת "ערוץ הרמטי כמעט ללא מגע עם האנושות"? עם איזה אנושות היית רוצה להפגיש את בן זיגייר משנכלא? ז"א חוץ מכל הגורמים שפגשו בו.
3. לא הבנתי את הסעיף הזה. למה הכוונה "עיסוק בפרשה במונחים של טיפשות"?
4. "מערכת המשפט היא הריבון". כותבת נעמה כרמי שיש לשלוח את הכותב ללימודי אזרחות מחדש. לא מערכת המשפט היא הריבון. הריבון בדמוקרטיה הוא האזרחים.
5. לא הבנתי סעיף זה, בו, כנראה, יוצא משגב נגד פלוניותו-אלמוניותי של הנאשם, ככתוב בכות' התיק.
6. עונש מוות? מתי בפעם האחרונה ניתן בישראל עונש מוות? זוכר? יופי.
7. אכן מסכימה ואף כתבתי: בן זיגייר מצא את מותו כשהוא בחזקת נאשם, אך עדיין חף מפשע. ובכ"ז תזכורת, כפי שאמר עו"ד אביגדור פלדמן: המשפט עוד לא ממש החל.
8. תיק באפלה/ בדלתיים סגורות. לא ממש ברורים לי ההבדלים, ואני מקווה שהכותב מבין את כל המשמעויות המשפטיות. כי אני לא.
9. הנאשם היה בבידוד מוחלט. משגב קובע "תנאי מאסר קשים מאין כמותם". וזה מאיפה?
ידיעות נכתב היום כי השב"ס מוסר ש"על אף תנאי הבידוד הקיצוניים הוא נהנה מחדר מרווח יחסית ומספרים שהגיע(ו) מספריית הכלא"].
10. לדברי משגב ההגנה המשפטית שסופקה לזיגייר היא הגנה מטעם, לא ממש הגנה, בשל כל קשרי ההון שלטון הענפים של העו"דים. מאיפה יודע אתה מי בחר בעו"דים? אולי הנאשם? אולי משפחתו?
11. כל החלק הראשון של הסעיף מיותר. דברי עו"ד מיכאל ספרד נכונים, אך במחילה, צריכים היו להיכנס לסעיף 6 או 8, שגם אותם אפשר היה לאחד:

העובדה המטרידה ביותר… היא שנמצאו שלושה שופטים… שגדלו והתחנכו בישראל על ערכי משפט דמוקרטיים וליברליים, אבל הסכימו לנהל משפט סודי שהציבור אינו רשאי לדעת שהוא כלל מתקיים. הדבר הזה הוא בגדר זוועה משפטית והפרה של עקרון העל שבלעדיו לא ייתכן משפט צדק – פומביות ובקרה ציבורית. שופט שמתבקש לנהל משפט בתנאים כאלה היה חייב לסרב… לעצור את הטירוף.

12. לא הבנתי: איזה מנגנוני פיקוח ובקרה יש לך על התנהלות משפטים ביומיום?
13. אמת.
14. הופקר פוליטית? לא ברור.
15. מסכימה עם ניצן הורוביץ: נסיבות מותו של זיגייר דורשות חקירה. ההבטחות שקיבל ב-2010 לא מומשו.
ערוץ  עשר אמר פרמדיק מד"א: "זה תא מטורף, לא ראיתי דבר כזה. מצלמות אבטחה בכל מקום"]
16. חזרה על פרטי מותו הנורא של זיגייר.
17. זהו אחד הסעיפים היותר מקוממים. אני לא יודעת מהן העובדות לאשורן, אבל נראה לי שגם משגב היה צריך להיות קצת יותר זהיר עם המידע שהצטבר אצלו:

לא מדובר בבוגד שמכר סודות מדינה לגרועים באויבי ישראל ממניע כספי או אידיאולוגי. מדובר בעבירה של התרשלות, בשוגג וללא כוונת זדון, שבעקבותיה עלול היה להיגרם נזק מסוים לביטחון ישראל. על פי המידע שהצטבר אצלי, לא מדובר בעבירה הרת גורל, ותגובת המערכת אליה הייתה בלתי פרופורציונית.

הקביעה הנחרצת הזו, אם היא נכונה, מעוררת פלצות: סתם נכלא אדם, סתם הוחזק בבידוד תשעה חודשים, בשל "התרשלות בשוגג"? אם זה המצב אני מחזירה מחרתיים את הדרכון הישראלי שלי ומתפטרת מהמדינה.
18. פה מנסה, כנראה, משגב לרמוז שזיגייר לא התאבד. הוא קובע את מצבו הנפשי ע"ס חוו"ד של פלדמן, שלא אוחז, כידוע לי, בתארים הראויים כדי לקבוע מהו מצבו הנפשי של לקוחו.
19. פה הוא מחדד: באוסטרליה מדברים על כך שלא בחר למות אלא הומת. חקירת מותו? מסכימה בכל מאודי.
[חבר משפחה, הנרי גרינר: "היו לו כל הסיבות לחיות, ולכן הופתענו מאוד לשמוע על מותו].
20. צודק. אין לי שום מילה טובה להגיד על רגב-ליברמן וחבריהם.
שורה תחתונה: הפוסט הכה פופולרי הזה הצריך עריכה אם הועלה לראש עמוד הבית של העיתון הכי נחשב במדינה. אם היה נשאר באגף האיקסים, כלומר הבלוגים, לא הייתי מתלוננת. מצד שני, אולי זה מה שנקרא ניו מדיה.

ככלל, ועל אף הפוסט הדרמטי של משגב בהארץ, הכיוון הכללי הוא התמתנות ביחס התקשורת למדינה/ למשפט/ ולכל מה שקשור לנושא זיגייר. הארץ לוחם, ישר"ה מסביר שהכל סבבה, ידיעות ממשיך בקו הממלכתי שלו ולמעריב יש ידיעה אחת מרעישה.

הקדים את זמנו

הטקטס הזה פורסם ב-13 ביוני 2010 . נחשו איפה.

A commenter named Haggai below reports:

Rumours from a good source say this is a Mosad agent, suspected of espionage, and allowed to see no one but other Mosad agents.

That would sound about right. But can one imprison a Mossad agent without trial and without the world knowing the man is imprisoned? Can he simply disappear off the face of the earth like this?

מח' הגהה פונטית

אחרי שהקשבתי חזור והקשב לסרטון הזה של אחותו של האסיר X אני יכול לומר חד משמעית: שמה טלי זיגר. כלומר, כך יש לכתוב את שם המשפחה מעתה. זיגר. לא זיגייר, לא זייגר. ואת שמה. לא טולי, למרות ה-U  אלא טלי.

משתכשכים בביצה

raananbenzur
בשולי פרשת האסיר X: יש הרבה (טוב, שלושה) מתנגדים בקרב המגיבים לקישורים שלי לסילברסטיין, אבל אתמול התנהל דיאלוג שקרע אותי מצחוק ביני לבין אחד מהם, בראין. לא שמתם לב כי הייתם כבר עמוק בפוסט החדש.
גיבורי הדיון שלא בידיעתם: רענן בן צור מ-ynet (בצילום) ועו"ד בעז בן צור.
אם לרגע נדמה לכם שבדיתי פרט כלשהו במהלך הדיון, אבהיר שהעובדות שכתבתי חקוקות בסלע, כל גנאולוג יחתום עליהן.
הנה הדיאלוג שאף סאטיריקן לא יכול להתחרות בו.
הרבה מוסר השכל טוקבקיסטי (ולא רק) יש בסיפור הזה.

מי נגד מי: שמתם לב איך התפייד המכתב נגד גדעון סער?

מרדכי גילת VS רביב דרוקר.

…ישראל היום לא פתח מטריות כמו ידיעות אחרונות מעל לראשם של חיים רמון, אהוד אולמרט, עמרי וגלעד שרון ואחרים שסרחו וזיהמו את הפוליטיקה הישראלית. הוא לא טיפח ואינו מטפח עבריינים סדרתיים. הוא לא שבר את השיא של "ידיעות" – בדומה לזה של רביב דרוקר עצמו – שסייע לשובו של העבריין אריה דרעי לשלטון. סייע? שימש יחצ"ן שלו, מכונת הכביסה, דאודורנט. עיתונות שאיבדה את כבודה האחרון.על הרקע הזה היה מוזר לשמוע את דרוקר בשלהי תוכנית "המקור" מנסה בין היתר לייצר משוואה בין "ישראל היום" ל"ידיעות אחרונות". אלה מרבים לתקוף את נתניהו ואלה מגוננים עליו. כאילו שזה סרגל ההשוואה היחיד בין שני העיתונים. כאילו שזו הבעיה…

יש עורכים בבית?

המאמר הזה, על יחסינו עם פייסבוק ("אנחנו ה-84% שלא נחשפים לעסק שלך בפייסבוק") שהופיע במארקר לא מזכיר את הכתבה הזו? מזכיר מאוד אפילו?

על מנת להתרענן מפרשת האסיר X החפרנית עברתי ל-7 ימים, שם הובטח בתחתית השער ראיון עם נטלי עטיה, "ראין גלוי על הזוגיות והפרידה מהאלוף טל רוסו" (אוי, השקר). בשער העיתון לפחות צמצמו נזקים יחסית: "נטלי עטיה מספרת על הגברים בחייה, ובהם האלוף טל רוסו".
כשירות לציבור, הנה "הזוגיות והפרידה". הא ותו לא.

ruso

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

לוגוגל: האסטרואיד DA14.
logoogle15.2.13

ThePost, אתר החדשות של אלי עזור עלה לאוויר. לא ברור לי עדיין אילו תכנים יופיעו בו ואיך בנוי האתר, שרבות בו מאוד החתימות "מערכת דה פוסט".
Thepostbeta

לפני פיזור

מה שהכי נורא בסיפור של בן זיגייר זה שאותי המוסד לא רצה לגייס לשורותיו (בעודי פעוטה) ואותו כן. נו, אני אומרת לכם.

אה, איך חגגתם את חג האהבה?
ואני? אל תשאלו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

60 תגובות על האסיר X: הרפיה

  1. משה הגיב:

    לכבוד מחלקת הגהה פונטית,

    בתעודת הזהות שלו כתב מיסטר X את שם משפחתו זיגייר לפני ששינה אותו לאלון. אז בבקשה לא נכנס לוויכוח המשפחתי ונקרא לכל אחד בשם החביב עליו.

    בברכה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      נתתי לך קישור בו אומרת אחותו את שמה.
      מן הסתם לא צפית בו.

      לי זה מספיק. אחותו היא אוטוריטה נאה בעיני.

      אין שום קשר בין צורת הכתיבה לצורת ההגיה.
      בטח ובטח בלע"ז.

      אהבתי

  2. אשרפט הגיב:

    ריצ'רד סילברסטיין התXרבן שוב…

    מתברר שהרבה לפני הפיאסקו של פעיל אנטי-ציוני זה בנושא הפלגיאט של ה"תכנית הסודית" של ביבי לתקוף את אירן, לפני שנתיים הוא "חשף" (מפי מקורותיו המהימנים), השיש בארץ אסיר אלמוני (אסיר X המיתולוגי). ואו, איך הוא צדק!? אלא שריצ'רד לב-הארי ידע אז ממקורותיו המהימנים שזהו גנרל אירני. אבל אני בטוח שגם לזה יש הסבר, הלא כן?

    אהבתי

  3. velvet הגיב:

    תשאלי את התופרת ואת שאר הניקים שלך.
    מישהי מהן בטוח יודעת.

    אהבתי

  4. איפה? הגיב:

    האם ז׳ורז׳ סאנד נחסמה? לא עקבתי לאחרונה לא יכול להיות שהיא מצאה חיים

    אהבתי

  5. אלי מזרחי הגיב:

    די כבר עם האסיר X.

    מעבר לגבול נרצחים מאות אנשים מידי יום; שליש מילדי ישראל עדיין עניים; הקרטל החקלאי ממשיך להעלות את מחירי מוצרי היסוד- ביצים ומוצרי חלב; פקידי מדינה מושחתים עוצמים עיניים בזמן שמידי שבוע טייקונים "מספרים" לכולנו את הפנסיות; ממשלת ביבי הולכת להעביר תקציב שיפגע קשה במעמד הביניים והשכבות החלשות.

    מישהו שאל מדוע מעמד העיתונות בשפל?

    אהבתי

  6. Sol Salbe הגיב:

    Sydney Morning Herald also known as Granny or SMH but not as Sunday Morning Herald ,

    אהבתי

  7. פטיש רועם הגיב:

    משהו לא מוובן לי פה
    האם עיתון הארץ שהבנתי שמשלם משכורות רעב
    שילם 8,316 דולר ללא מסים לשגיא כהן התותח כדי שיטוס את הטייסה הזו ויכתוב את הביקורת?
    או שאל על מימנה את זה והוא בתמורה שחט אותם
    http://www.haaretz.co.il/gallery/recipes/restaurants-reviews/1.1929648

    אהבתי

    • גל אל.איי הגיב:

      מניסיון, אל-על מה זה קפוצי אגרוף בשטח הזה של "הכותב היה אורח וגו'"… הטיסה לאל-איי היא חוויה נהדרת אבל האוכל באמת טעון שיפור. ודי לחכימא ברמיזא.
      מעניין מה חיפש בעירנו מר כהן. מסעדות יש בשפע, ורבות מהן מצויינות, אבל הכדורגל של הגלאקסי לא שווה סיקור ונסיעה טראנס אטלנטית, מה גם שבקהאם נטש אותנו לאנחות.
      תוקם לאלתר ועדת חקירה בנושא!

      אהבתי

    • סתם אחד הגיב:

      שגיא כהן מדי פעם מפרסם ביקורות מכל מיני חורים בעולם. ניחוש שלי, הוא טס בעסקים ללא קשר להארץ וכתב את הביקורת על הדרך.

      אהבתי

      • mickey הגיב:

        כהן מאוס בכל קנה מידה, בעיקר כפרשן כדורגל אבל גם כפרשן מסעדות. הוא בעיקר מנסה להראות לנו כבדרך אגב שהוא עשיר וחי טוב – מזכיר קצת את אביב גפן.
        לפחות הם הפסיקו להראות אותו בטלוויזיה, הם הבינו סוף סוף שזה מוריד רייטינג

        אהבתי

  8. מעל הכותל הגיב:

    נאציפיקציה*

    אהבתי

  9. מעל הכותל הגיב:

    אם זה המצב אני מחזירה מחרתיים את הדרכון הישראלי שלי ומתפטרת מהמדינה.

    הדברים צריכים להאמר.
    מבלי להתייחס ספציפית לדוברת וצהלולים אישיים, כשאנחנו מבחינים בשירת הקורוס של הנאפיקציה בקרב אותו חוג מסוים, המזינים זה את זה, כשהבית החוזר בשיר הוא: "תזהרו אנחנו נחזיר את האזרחות ועוד נרד מהארץ", צריך לענות להם בשיר ברור מימין ומשמאל (וכן קרוביי שיחיו הם דווקא מהשמאל הציוני) אמנם אנו נמלאים בכי ודמע מפה ועד התנין הקרוב על איומיכם. אבל מבינים שזו חלק מהמשימה הציונית הברוכה. הציונות היא גם העלאת יהודים/מתגיירים שרואים בישראל את ארצם מולדתם, כי אין לנו ארץ אחרת, וגם יש לומר לא פחות עידוד הוצאה מפה של טיפוסים ש"עושים לנו טובה" שהם נמצאים כאן וישראל מבחינתם היא רק ברירת מחדל המתנגשת עם חוסר כישרונם לשמור על רמת חיים דומה בחו"ל, בגלל חוסר כשרונם ויכולותיהם המנטליות.

    יש לאחוז באוזניהם מלאות הפרג לכבוד החג, שלהם לכבוד החג ולהטיס אותם מהסמטאות העלובות החוצה, ולהעניק 100 דולר חד פעמיים וכרטיס יציאה-כולל איסור כניסה לארץ, דווקא ע"פ האתוס המופרך שהם חיים על פיו לא ברור במה הם עדיפים ולו בפרומיל על מסתנן שהגיע הנה מאפריקה בלי שום זיקה לאומית הנה. שנאמר במקורותינו: "אדיוס אמיגוס- מוצ'אצ'וס"

    נ.ב. אני מניח שאבירת חופש הביטוי כל עוד הוא כמובן NIMBY "אני אצנזר ואחסום ואנדה", רק להזכיר שצריך להיות יותר אנרכוניסטי מוועדת העורכים כדי לחשוב שניסיון לחסום את חופש הביטוי בכוחנות, איננו בר עיקוף באופן מקוון.

    אהבתי

  10. ובכל זאת, חמדתי, הפכת בסופו של דבר לסוכנת חשאית מצודדת

    אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    מה חיפשת בדיוק במוסד?
    איזה תפקיד חשבת שיכולת למלא?

    אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    נו, אז מה למדנו?
    שאצל סילברסטיין עדיף לקרוא את הטוקבקיסטים ולא את המידע שמביאים לו מקורותיו רמי הדרג.

    אהבתי

  13. לירון הגיב:

    המאמר של משגב, מלא שקרים, נבזות ומונע מאג'נדה.

    אותי הכי עצבן נושא משפטי הטיהור של סטאלין.

    הטיעון על עורכי הדין של ההון שלטון מגוחכים – הבנאדם בחר את פרקליטיו בעצמו, אבל יתרה מזו הוא מתעלם שגם אביגדור פלדמן ייצג אותו, ואמר מפורשות שהופתע מכך שהמוסד והשבכ נתנו לו את כל חומר החקירה.

    אהבתי

  14. פטיש רועם הגיב:

    כל כך עלוב התרגיל המאוס הזה של עיתונאי שמאל קיצוני שמתגעגעים פתאום למנחם בגין
    http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/436/865.html?hp=54&cat=869&loc=10
    כאשר הוא היה בשילטון קראתם לו רוצח ודיקטטור,עכשיו נוח לכם להשתמש בו כדי לנגח את רשימת הליכוד
    צבועים נמאסתם

    אהבתי

  15. עברי הגיב:

    מוסיף תמיכה להמלצה של בעלת הדבר בפסקה "משתכשכים", דיון מרתק שהיה מכבד כל היסטוריון ואף סרט מועמד לאוסקר בסגנון "הערת שוליים"
    באווירת החורבן ושנת 70, ד"ש מהורדוס בן הורדוס ואחיו הורדוס, ומחנן בן חנן הכהן הגדול. ויוספוס.

    אהבתי

  16. מיא עשת הגיב:

    לגבי סעיף 17 – כריתי אוזניי טוב לחדשות ערוץ 10, וגם עמנואל רוזן אמר שם במילים אחרות בדיוק אותו דבר – שלא מדובר בעבירה של בגידה, אלא אם ימתחו את המושג בגידה מתוח היטב. הוא רמז שם למצב של פגיעות נפשית, של שבירה ושל 'הלם קרב'. גם הביוגרפיה המורעלת שלו לא כל כך מתיישבת עם בגידה ורוזן אמר שאולי במקרים כאלה כדאי לנהוג בחומרה פחותה עם הנשברים, שלא לומר בנקמנות.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זו הטעות שלך. המקור לו כרית אוזן.
      הרי הכל ספינים, וכל רוכל בשוק הדוחה הזה מוכר תסחורה שלו.

      אהבתי

      • מיא עשת הגיב:

        אז הנה עוד רוכל

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          על דבר אחד אין מחלוקת: זיגר היה ליהוק קלוקל.

          אהבתי

          • מיא עשת הגיב:

            אחלוק עלייך גם בזה. אני לא חושבת שהבעיה טמונה באיש עצמו. זוכרת את שנאתך לשקרים באשר הם? ובכן לוקחים אנשים הגונים ומסורים למולדתם, שכל התפקיד שלהם מבוסס על התחזות ועל שקר – לאויב המרושע אבל מן הסתם גם לסביבתם הקרובה, וכנראה הדיסוננס הקוגניטיבי הכרוך בכך גדול מדי לאדם מוסרי. אני לא רואה יותר מדי אפשרות לאדם בעל אופי תקין ונורמלי לשמור על קו ברור בין האמת לשקר. שלא לדבר על העוול שגורמת המדינה לכל מעגלי האנשים הסובבים את האדם הזה ומכריחה אותם לחיות בשקר שהם לא בחרו ובכלל לא יודעים עליו. מבחינה מוסרית כל הסיפור די חרא ומבטיח הידרדרות נפשית לכל בנאדם שיש לו אינטגריטי. אין לכך שום קשר לבגידה ולאויב.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              לא דיברתי על בגידה, אויב, או כל דבר כזה.
              מן הסתם יש דפוסי אישיות של אנשים שמתאימים לתפקידים אלו ואחרים במוסד, ויש כאלו שלא.
              הוא כנראה לא התאים לליהוק במוסד, ובכ"ז בחרו בו.
              זה מה שרציתי לומר.
              מדבריך משתמע שאף אדם נורמטיבי לא יכול היה לעבוד במוסד, או למעשה אף אדם, וזה לא המצב כנראה. דווקא אמיר אורן מסביר זאת. הוא אומר שבימי מאיר דגן הרחיבו את הגיוסים כי היה יותר כסף. ונראה שההרחבה לא עלתה יפה.
              בהשאלה קצת עקומה: תחתית החבית בימי רפול אאל"ט.

              אהבתי

            • מעל הכותל הגיב:

              כשאתה צריך לשמור על החיים של חברייך, עמך ובטחונם צריך לשקר.
              תקף לגבי חבר כל אירגון ביון.
              כשאתה מסגיר שמות שלהם, אתה מסכן את חייהם, אתה מסכן את קיומם של בני משפחתך.

              מוסדות ביון, בכל העולם עוברים על החוק, לפעמים מחסלים אנשים רעים, כדי שאת תמשיכי לכתוב כאן ולא תעלי באוד הכבשנים.

              אהבתי

              • velvet הגיב:

                כבר סיכמנו שאתה לא מבין עברית.
                את המשפט הזה אולי תבין:
                בפעם הבאה שאתה מזכיר את השואה בעוד תגובה אווילית, אני חוסמת אותך. ברור? תודה.

                אהבתי

  17. יונת שושו הגיב:

    מה שהכי נורא בסיפור של בן זיגייר זה שאותי המוסד לא רצה לגייס לשורותיו (בעודי פעוטה) ואותו כן. נו, אני אומרת לכם.

    -ועדיין לא הבנת שגויסת. אין, אין על המוסד.

    אהבתי

  18. דוד אסף הגיב:

    משהו שלא קשור לענייני דיומא, ואם הנושא הזה כבר עלה כאן בעבר – אני מתנצל. בבדיקה שטחית שערכתי לא מדובר במשהו חדש, אבל כמו בבדיחה הידועה, לי זה נודע רק עכשיו.

    האם שמתם לב לתאריך של עיתון 'מקור ראשון' בימי שישי: '3325 ליציאת מצרים'?

    מילא שעיתונים אידאלוגיים מוסיפים גם תאריכים חשובים בתולדות עם ישראל. העיתונים של אליעזר בן יהודה (הצבי, האור) מנו את התאריך הוודאי של חורבן בית המקדש השני (שנת 70); בעיתון 'דואר היום', שערך איתמר בן אבי, מנו את מניין השנים להכרזת בלפור (1917), אבל יציאת מצרים? על סמך איזה חשבון היסטורי רציני הם הגיעו לתאריך המדויק הזה?

    ועוד שאלה: אם זה כל כך חשוב להם, אז למה רק בימי שישי? למה באמצע השבוע הם לא מציינים את יציאתנו מעבדות לחרות?

    ולדבורית: ביום שגם בעיתון מעריב יציינו את יום צאתנו ממצרים, זה לך הסימן שהאיחוד תם והושלם.

    אהבתי

    • עברי הגיב:

      בעיני קסום, ושלוש שאלות לשבת:
      1. מדוע שנת 70 הוא תאריך ודאי? כי ככה החליטו ההיסטוריונים? אם בעוד 1943 שנה ישארו בעולם רק עותקים של מקור ראשון ומעריב, אז אולי גם 3325 יהיה מספר ודאי?
      2. אם נתעקש להציק, גם 1917 זה תאריך שמבוסס על תיעוד מפוקפק על לידתו של איזה קוקו בבית לחם
      3. ומה ההבדל בין זה לבין מניין שנות חייו של העולם, 5773, שמתנוסס (בגופן מודגש!) אפילו על שער "הארץ", מתיוונים שכמותם?

      אהבתי

  19. captain beefheart הגיב:

    נאה דרשת: "כך יש לכתוב את שם המשפחה מעתה. זיגר. לא זיגייר, לא זייגר"

    אך מספר פסקאות לאחר מכן, בעצמך לא קיימת: "מה שהכי נורא בסיפור של בן זיגייר זה…"

    המממםםםםםם………..

    אהבתי

  20. חייל זקן הגיב:

    כך יש לכתוב את שם המשפחה מעתה. זיגר. לא זיגייר, לא זייגר

    אם היית נשארת בפתח תקוה היית יודעת שהשם הנכון הוא זייגער, שעון בלשון מייסדי העיר, או זוגער, קיצור של תהילימזוגער, שהוא כינוי למקצוע יהודי שעדיין לא חלף מהעולם וגם שמו של בועל קטינות מפורסם.

    אהבתי

    • עברי הגיב:

      נעים, חוץ מההתעקשות שלך להיות צודק 🙂 (שהיא גם חיננית לעתים). האיות הנוכחי Zygier קצת רחוק מ-Zeiger, וקשה לשחזר בדיוק מהיכן בא, אז הייתי עורך ל"כנראה שהשם המקורי הוא"

      אגב "זייגער" בגרמנית/יידית פירושו עוד הרבה דברים. גם המצביע של העכבר במחשב, שהיה להם דאז בשטעטעל

      גיט שעבעס

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        אני לא נצמדת לאיות, אלא לאופן בו הבנאדם אומר את השם שלו. לא נורא מסובך.
        יודעת מה זה זייגער, יודעת מהו שמו של דב"א וכנהלאה.
        כרגיל, יש מי שלא הקשיב ל-30 שניות סרטון

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          צלילות ארוכות מדי במקוואות של עיר הקודש, יפו, עלולות לשבש אף את דעתן של צדיקות גמורות. ממתי נמסרה למתאנגלזים הזכות לפסוק בענייני מאמאע לושען?

          אהבתי

  21. יונת דשא הגיב:

    הפוסט החינני של אורי משגב מוכיח את מה שטענתי לגבי ה X ביום הראשון. מדובר בנאציפיקציה. כוחות הביטחון הישראלים הם כוחות השחור. יאללה פסדר. נאור.

    פיסטוק ווניל?! הייתי בטוח ששרה היא טיפוס של תותי פרוטי.
    הימור שלי- מדובר בדרישותהמלצות מצד השף לקפה קר ותוספות למנות אחרות. תחזוקת הבית של ראש ממשלת היהודים עלתה ב 2011 כ- 2.4 מיליון ש"ח. 10,000 ש"ח לגלידה. מעניין מה זה אומר ולמי? לחלק זה נראה המון, לחלק זה נראה מעט. חוץ מסדר הגודל (מליונים) אין שום ערך בכותרת כשלא ברור כמה אנשים מארחים במעון בשנה.

    דורי בן זאב היה ונשאר מלך הרדיו. כיף לראות אנשים שאוהבים את העבודה שלהם.

    אהבתי

  22. גיל הגיב:

    צודקת בכל מילה לגבי משגב. לבנאדם אין שמץ של מידע חדש, הכל ספקולציות וניחושים, הוא רק מקצין את זה לכיוון ה"המדינה המנוולת הזאת" כמו שהוא אוהב. וכולם משתפים כמו ילדים כי וואו זה אורי משגב. חרטטן גדול, זה מה שהוא, פופוליסט גם.

    אהבתי

  23. ברוך הגיב:

    אותו חגי (כנראה) הגיב גם בחברים של ג'ורג' של יוסי גורביץ וכתב:

    שמועות מספרות שמדובר באיש מוסד שחשוד בריגול כפול, ורק אנשי מוסד/מלמב רשאים לתקשר איתו, ולא אף אחד בשב"ס.

    אהבתי

כתיבת תגובה