יצאת צדיק. כמעט

אולמרט אהוד

פסק הדין המלא, להנאתכם.

כמו אתמול, חגיגת אולמרט הגדולה ביותר היא בידיעות. "הזיכוי" נכתב בענק, אותיות צחורות על רקע תכול חולצתו המעומלנת זה עתה יצאה מהשקית של אולמרט. התמונה – פול באדי, ע"מ שיראו כולם כמה צנום נהיה. דודי בלסר בנעוריו ממש. אגב, בע' 3 של הארץ, בו מתוארת השתלשלות האירועים יש צילום נוסף של אולמרט מאתמול, באותם בגדים, אלא שפה הוא נראה קשיש עצבני ולא דוגמן של גולף.

מרוב התלהבות ושכרון חושים מחזיר ידיעות לשימוש גם את העורך לשעבר, הבריון רפי גינת, כדי שיביע את דעתו המלומדת, הקוראת כמובן ללדור להתפטר כי הוא "פטפטן ושיכור כוח" והפיל ראש ממשלה מכהן.

גם נחום ברנע קורא ללדור להתפטר, כי נדמה לו שלדור "לא קורא נכון את רגשות הציבור". רגשות הציבור? מהם רגשות הציבור אם לא הדהוד של מה שרוצה התקשורת להראות ולהשמיע? הערך ברנע אמש משאל עם האם צריך לדור להתפטר או לא? אין לי ספק, מחר זה כבר יהיה הסקר הבא, פה או שם.

כל הטורים והמדורים והידיעות חוגגים ותומכים באולמרט וקוראים ללדור להתפטר.

בישראל היום: "הזיכויים וההרשעה", במעריב "דין וחשבון" ובמקור ראשון הכותרת כמעט עוינת: היא נפתחת בהרשעה בהפרת אמונים וממשיכה בזיכוי מחמת הספק. כן, קשה לומר שהיא לא מדויקת.

בהארץ הכי המומים: "מכה לפרקליטות: זיכוי כמעט מלא לאולמרט". יוסי ורטר מזכיר את "מחול השדים שהשתולל כאן… הדמוקרטיה הישראלית חוללה…"
הוא מזכיר כותרות היסטריות ועיתונאים בכירים שהרשיעו את אולמרט בהבל פה.
זוהי תופעה מוזרה: אם כל העיתונאים כמעט יוצאים הבוקר נגד המעשים המגונים שנעשו לאולמרט, מיהם אלו שהרשיעו אותו בהבל פה? ומה עשיתם כשזה קרה?
ארי שביט נגד הדרישה הפופוליסטית להדיח את לדור. גם אני.
אמיר אורן אומר שתיקי אולמרט צריכים להגיע לעליון. לדבריו, המנוצחים הגדולים הם לא לדור ועמיתיו אלא נתניהו וברק.
מאמר המערכת מזכיר שהשופטים לא מותחים ביקורת על הפרקליטות.
מיה סלע הצחיקה אותי בביקורת הטלוויזיה על הסיקור הפומפוזי של האירועים אתמול.

במעריב הכפולה הפותחת היא דיווח של בן כספית, שהיה זבוב על הקיר ויודע בדיוק מה אמר אולמרט לרעייתו רגע לפני שיצא לביהמ"ש: "עלוש, הם יזכו אותי בכל הפרשות וירשיעו אותי רק בהפרת אמונים". גם הוא קורא ללדור להתפטר בגלל חוסר תום לב. יחד עם זאת הוא אומר וכותב

"אהוד אולמרט אינו צדיק. רחוק מזה. הוא מתנהל באזור הדמדומים כבר שנות דור. הוא קומבינטור פוליטי מיומן, הוא נהנתן-על, הוא גם לוקה בביטחון יתר ובזחיחות".

וזאת צריך לזכור בכל שנייה ושנייה. שי גולדן, בהמשך לכך, הוא היחיד שמביע דעה הפוכה ואני מצדדת בה.
בן דרור ימיני: ראש ממשלה מכהן הודח בגלל אווירה ציבורית. בגלל דיני כותרות ולא בגלל דיני ראיות.

בישראל היום אבל כבד. ההרשעה בכות' הראשית. מרדכי גילת בפרשנות הפותחת אומר שפסה"ד משנה סדרי עולם:

הוא פותח לכאורה דלת גדולה לשחיתות השלטונית, הוא פותח דלת לשחיתות האישית, הוא מחזיר אותנו אל ימי החושך שהצלחנו לברוח מהם. שנים עמלו מחוקקים, פרקליטים ושופטים להטמיע נורמות אחרות בשירות הציבורי, והנה מגיע פסק דין וכאילו מבטל הכל. כאילו רק לפני כשנה לא הניף בית המשפט העליון דגל שחור מעל מעטפות כסף של פוליטיקאים.

ע"פ מתי טוכפלד, בהמשך לגילת, הציבור חש שאט נפש כלפי אחד מהרה"מים הכושלים ביותר.
דן מרגלית: מישהו מאמין שאולמרט לא ידע איזה מניפולציות עושות פקידותיו בכרטיסי הטיסה של ראשונטורס?
נתניהו נותן אמון מלא במערכת המשפט ואהוד ברק אומר שיש שופטים בירושלים.

משה גורלי בכלכליסט:

העדות המוקדמת של טלנסקי הדיחה למעשה את ראש הממשלה מכסאו. משפטנים… ביקרו וגינו את כיפוף החוק כדי לאפשר עדות מוקדמת בנסיבות ההן. חשבון הנפש מונח עתה לא רק לפתחה של הפרקליטות, אלא גם לפתחם של שישה שופטים שאישרו ללדור את העדות המוקדמת.

אמנון לורד במקור ראשון:

עדותו המוקדמת של מוריס טלנסקי ב-27 במאי 2008 עדיין טרייה בזיכרון. הייתי שם בביהמ"ש המחוזי בירושלים. במבט לאחור, הבושה הגדולה היא של התקשורת, ואני כולל את עצמי בתוכה. זה היה ספין אדיר… לא נמצאו בתקשורת של הזרם המרכזי פרשנים שיביטו על העדות הפומבית המתוקשרת במבט ביקורתי וישימו הכל בפרופורציה.


(לחצו והגדילו)

גלובס: דברי לדור אמש. סטלה קורין ליבר כבר מכתירה את רה"מ הבא, אולמרט, וקוראת ללדור לפרוש.
מתי גולן: הפרקליטות צריכה לערער, לדור צריך ללכת.

המארקר: פרשנות משפטית של עידו באום והילה רז. מזכירים את המעטפות והכספים שהיו גם היו.

מה שכן, קריאתו של רפה הנפש אמנון דנקנר ללדור להתאבד כמעט והתאדתה כבר אתמול אחר הצהריים. הבוקר אפשר למצוא את דבריו ככות' ביניים במעריב ובידיעה המתייחסת לדברי לדור במקור ראשון. אולי הדברים מופיעים באיזו פסקה פנימית נוספת איפשהו, אבל לא חיטטתי יותר מדי. אם מישהו מוצא – יאללה תביאו.

כמה כמה

ידיעות: 12 עמודי חדשות (עד ע' 18 בעיתון) ועוד שני מדורי דעות בכפולת הדעות ועוד שישה עמודים ב-24 שעות פלוס שער, שהם עיקרי הכרעת הדין.

השאלה היומית היא כמובן האם צריך משה לדור להתפטר. עמוס שביט אומר כן, נחמה דואק לא.
הסלוגן המוביל את עמודי החדשות: "הזיכוי והמבוכה"

מעריב, תשעה עמודים, עד ע' 15 בדפוס. תקציר הכרעת הדין מופיע בעמודים האחרונים לפרויקט, כפולת האמצע. עמוד שלם במדור הדעות מיוחד אף הוא לאולמרט.
הסלוגן המוביל: "רעידת אדמה".

ישראל היום תשעה עמודים, עד ע' 17. הסלוגן כמו הכותרת הראשית: "הזיכויים וההרשעה".

הארץ, סדיני 2-3 ומאמר המערכת. הסלוגן: "ניצחון לאולמרט".

גלובס: 8 עמודים, עד 12 במודפס. סלוגן: "רעידת אדמה משפטית".

המארקר: כפ' 6-7.

מקור ראשון: ע' 3 וקצת.

פטורים למתגייסים

הידיעה בשער הארץ (ובראש ע' הבית) על ירידה חדה בשיעור הפטורים הניתנים לחילונים ועל כך שרוב הפטורים ניתנים לחרדים אינה חדשה. אפילו בהארץ נכתב על כך ב-1 במאי. לפני שנה אמר תא"ל אמיר רוגובסקי בראיון ל-Israel Defense שהסיבה העיקרית לאי גיוס לצה"ל היא הדת.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

יאיר נתיב בסקירה מהירה ומעניינת של פסק הדין.

חורים ברשת יהפוך לאתר חדשות חברתי. לצורך זה מגייס גל מור כסף מקוראיו. תוך ימים ספורים גויסו 77 אלף מתוך 150 אלף הנדרשים.

ב-30 ביולי ייערך כנס בלוגרים של סלונה. המנהלת האדמיניסטרטיבית ונערת המים של הבלוג תשתתף באחד הפאנלים וגם כתבה חמש עצות לניהול בלוג.
רק מה, בניגוד לפרסומים, זה לא כנס הבלוגרים הראשון בישראל. חנן כהן עשה ספירת מלאי של כל כנסי הבלוגרים בישראל ונירית וייס-בלט הוסיפה בתגובה את כנסי וורדקמפ הנוספים לאלו שעליהם כתב:
כנס וורדקמפ לא התקיים רק ב-2007, הנה הלינק לאירוע מ-2008 ולתוכנית הכנסים מ-2010 ומ-2011. לקראת סוף השנה בטח יהיה גם וורדקמפ 2012.

יש עורכים בבית?

שורש הרע היה בהודעה (תוס': המעובדת 🙂 ) ששיגרה אתמול (?) אל על:

לצערנו, נציג הטייסים בנציגות העובדים, קברניט ניר צוק, ביצע על דעת עצמו פעולות שמשמעותן עיצומים, אשר כתוצאה מהן מספר טייסים לא התייצבו הערב לטיסתם. אי לכך, נאלצנו לבטל את טיסה LY623 ללנינגרד (כך במקור) אשר היתה אמורה להתבצע במטוס הדגל שלנו הלוקהיד קונסטליישן ואשר הייתה מתוכננת לצאת הערב בשעה 18:15 ועליה 140 נוסעים, ואת טיסת החזור לתל אביב LY 624 ועליה 132 נוסעים אשר הייתה אמורה לצאת בשעה 23:05. ברצוננו להדגיש כי כפי שידוע לנו, הפעולות שביצע קברניט ניר צוק, אינן מתואמות, אינן מאושרות, ואינן על דעתו של יו"ר ההסתדרות מר ישראל קיסר.

באל על לא יודעים שלנינגרד כבר מתה? מילא באל על לא יודעים, גם בגלובס לא ידעו, והתגובה התפרסמה כמו שהיא. אחרי זמן מה תוקנה לנינגרד לסנט פטרסבורג. אלא שזוהי עיר בארה"ב. לעיר ברוסיה קוראים סנ(ק)ט פטרבורג.

לא חלפה שעה וקצת, וידיעה נוספת בנושא אל על התפרסמה. פה חזרה הכתבת לסורה וללנינגרד. סליחה, אפילו לא לנינגרד אלא לינגרד.

אבל שטויות, למה להתאמץ, למי לתקן. מי קורא בכלל.
(תודה לסוכן הנסיעות הקשוב עומר לוי)

לפני פיזור

מבין המגיבים יש כמה המתעקשים שהם מורמים מעם. הם לא צריכים לתת לעצמם ניק. הם יכולים לכתוב אלף תגובות בלי למלא את המלבן, ואז יופיע הזיהוי "משתמש אנונימי" וכו'. אחרים כותבים שמונים תגובות ביום ובכל פעם בוחרים שם אחר. והמעצבנים ביותר ׁ(למעשה אני לא משוכנעת מי הכי מעצבן) הם אלו שבמקום לכתוב ניק כותבים "לדבורית", "למרטין", "לקפטן". להם אשכרה הייתי שוברת את המפרקת הווירטואלית. שנים של כתיבה ברשת לא הביאו אותם לאמץ קודים חברתיים ותרבותיים הולמים.
הצעתי היא שהמגיבים תקיני הניקים או השמות פשוט יתעלמו מהמתעתעים המעיקים.

ובעניין אחר: איך אגביל את ישיבתי לשלוש שעות ביום? ומה אעשה בשאר הזמן בדיוק?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

97 תגובות על יצאת צדיק. כמעט

  1. פינגבאק: כשבלוגרים נפגשים – סיפור מהחיים על בלוגים, בלוגרים ומפגשים (פוסט מתגלגל ומתעדכן…!) | מסע, מסה ומשא - תצפית על ארגונים, ניהול וידע

  2. רכש חדש למשרד החינוך 3 הגיב:

    תגובה מעניינת במיוחד-

    3minus 30plus >> פתח תגובה הוא איש מסוכן ולא בגלל דעותיו אלא בגלל התנהלותו. מכירה את ארז אשל אישית 17:45 11.07.12 ארז אשל היה ידוע באוניברסיטת ת"א כמטריד נשים סדרתי. הוא הטריד מינית חברה שלי בעוד בנה הקטן היה בחדר השני. הוא משיחי, מאמין שהוא נציג של כוחות אלוהיים. הוא הופיע בטלויזיה מיד אחרי כל פיגוע בתל אביב באמצע שנות התשעים וטען שכוח פנימי מביא אותו לאתרי פיגוע לפני שהם קורים. הוא מסוכן.

    הגב לתגובה זו סגור

    אהבתי

  3. רכש חדש למשרד החינוך הגיב:

    איזה "חמוד"

    אהבתי

  4. אני רק שאלה הגיב:

    ובפינת בשולי החדשות:

    לא מעט אתרים חגגו על ההצלחה (הדי מרשימה) של גיוס הכספים של חורים ברשת. אבל בשום מקום לא נשאלה השאלה המתבקשת: למה בעצם? מדובר באתר מסחרי שמתפרנס מגולשיו ומהטראפיק המרשים שצבר. אז למה לגייס תרומות כדי להעשיר את בעליו עוד יותר?

    עם כל הכוונות הטובות והחיבה לאתר הזה – מישהו יכול להסביר ברצינות?

    אהבתי

    • מרטין הגיב:

      בעלי האתר רוצים להנות מההצלחה שלהם. הגשמת חלומות גדולים עולה כסף עכשיו יש להם. ביטחון כלכלי לעתיד מחייב גם הוא משאבים לא קטנים. תפרגן להצלחה. זה לא כזה קשה.

      לא כיוונו לאף אחד אקדח לראש והכריחו אותו לתת להם כסף. תן לאנשים בוגרים את הקרדיט לעשות מה שהם רוצים עם הכסף שלהם. אתה חושב בקטן. זה בסדר. אבל יש כאלה שחושבים בגדול ואתה פשוט לא מצליח לקלוט חשיבה כזאת. זה כמו הנאה ממתימטיקה גבוהה, אתה מבין שזה מאוד מעניין אבל לא מתחבר לזה בכלל. כך גם עם יזמות עסקית שחושבת בגדול – זה משחק שאתה מכיר אבל לא מתחבר אליו. לא נורא. סביר להניח שאתה מתחבר לדברים אחרים בחיים חוץ מאשר לעשות כסף גדול וזה גם בסדר. כל אחד אוהב דברים שונים. יש כאלה שאוהבים הצלחות ורוצים עוד ויש כאלה שהצלחות קטנות מספקות אותם. העיקר שאתה מסופק בחיים 🙂

      אהבתי

      • צמח הגיב:

        למרטין,
        אתה צודק, גם קיבוץ נדבות זה סוג של יזמות.

        אבל במקרה זה גל מור מבטיח תמורה לפי גובה התשלום.

        אהבתי

        • מרטין הגיב:

          צמח שלום,

          תמורה לפי גובה התשלום היא עסקה. קיבוץ נדבות הוא תרומה ללא תמורה.

          כשמלכלכים, צריך לדעת איך. יזמות עסקית אינה קיבוץ נדבות. אתה חי בעולם של דימויים ילדותיים בנוגע לכסף גדול. תתבגר. תפרגן לאחרים. אולי בסוף תצליח לפרגן לעצמך.

          במסגרת חורימבה.נט יעוצב מחדש כאתר חדשות חברתי, המותאם גם לפלטפורמות ניידות בהן אייפון, אייפד ואנדרואיד. הממשק יהיה ידידותי, העיצוב מודרני, השיתוף לרשתות חברתיות יהיה פשוט וקל. נפתח אתר מודרני ומתקדם שיספק את החוויה האולטימטיבית ויציב את הגולש בראש מעייניו. נגייס סכום גדול מכפי שתכננו? הכסף יופנה לכותבים וישמש להרחבת היצע התכנים שלנו.

          כל זה עולה כסף. מה שגל מור עושה נקרא גיוס הון. הון עודף יתגמל כלכלית את העובדים ולא יילך לכיס של בעל הבית. תענוג. קיבוץ נדבות זה בדמיון הילדותי שלך. בהצלחה עם היוזמות היצירתיות שיש לך בחיים. אני בטוח שכולם מפרגנים לך בדיוק כמו שאתה מפרגן לאחרים.

          צמח זקוק לדשן כדי לצמוח. קצת זבל לא מזיק. יותר מידי זבל והצמח מת. פירגון זה מים. גם שם לא לשים יותר מידי שלא תתפוס תחת. צמיחה נעימה.

          אהבתי

    • velvet הגיב:

      בקישור שהבאתי לעמוד הרלוונטי גלמור מסביר בפירוש למה. אפשר להתחבר לזה או לא, אבל יש הסבר:

      במסגרת חורימבה.נט יעוצב מחדש כאתר חדשות חברתי, המותאם גם לפלטפורמות ניידות בהן אייפון, אייפד ואנדרואיד. הממשק יהיה ידידותי, העיצוב מודרני, השיתוף לרשתות חברתיות יהיה פשוט וקל. נפתח אתר מודרני ומתקדם שיספק את החוויה האולטימטיבית ויציב את הגולש בראש מעייניו. נגייס סכום גדול מכפי שתכננו? הכסף יופנה לכותבים וישמש להרחבת היצע התכנים שלנו.

      אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    לסוקרים הטלפוניים יש שיטות חדשות:
    1) שלום, מדברת X ממכון Y, יש לי סקר קצר, 2 דקות, אתה חייב לעזור לי, נשארו לי רק עוד שלושה ואני מתה ללכת הביתה…
    2) שלום מדברת X ממכון Y איזה עיתון אתה קורא?

    בעוד שהשיטה הראשונה פונה אל הלב שלך, השיטה השנייה מתוחכמת יותר כי לפני שאתה מבין מי נגד מה, לא נותנים לך את האופציה to opt out, וישר שואלים את השאלה. אני בטוח שרוב האנשים לא חושבים וישר עונים, למרות שאם היו שואלים אותם "אתם מוכנים להשתתף בסקר קצר" הם היו מסרבים.

    בכל מקרה, אני בתגובה פיתחתי לי שיטת התמודדת חדשה, שהיא קצת יותר מעניינת מ"לא תודה":
    ש – שלום, מדברת X ממכון Y, אתה מוכן להשתתף בסקר קצר?
    ת – על מה הסקר?
    ש – על המשפט של אולמרט
    ת – אוקיי. מי הזמין מכם את הסקר?
    ש – לא יודעת
    ת – את לא יודעת מי הזמין את הסקר?
    ש – לא, אני רק עובדת פה
    ת – מצטער, אני לא מוכן לענות על סקר שאני לא יודע מי הזמין אותו.

    אהבתי

  6. לא הגזמת? הגיב:

    <blockquote אשכרה הייתי שוברת להם את המפרקת הווירטואלית.

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    לפינת הקטנוניות:

    ירידה חדה בשיעור הפטורים מגיוס לחילונים, רוב הפטורים ניתנים לחרדים
    מנתוני צה"ל עולה כי אחד מתוך שמונה גברים חילונים או דתיים לאומיים אינו משרת, בעוד היקף אי השירות אצל חרדים עומד על חמישה מתוך שישה

    אין לי יכולת לבדוק את טיבו של כלל הניתוח הסטטיסטי כי אין לי את הנתונים המקוריים, אבל דבר אחד בולט לעין.
    נאמר בידיעה ש-12% ממחזור גיוס הם לא-חרדים שלא מתגייסים, ומכאן מגיע עמוס הראל למסקנה ש"אחד מתוך כשמונה עד תשעה גברים [לא חרדים – ש.] אינו משרת".
    הטעות היא שהראל מחלק את סך הלא-מתגייסים-לא-חרדים בסך האוכלוסיה הכוללת גם את החרדים (ה-100%).
    ניתוח נכון יותר יוביל למסקנה (על סמך נתון נוסף בידיעה, בתקווה שהוא נכון הפעם, לפיו 5/6 מהחרדים לא מתגייסים, המהווים 13% מכלל המחזור) לפיה 15.6% מהמחזור הם חרדים, מכאן ששיעור החילונים הלא מתגייסים הוא 12/84.4=14.2% שזה אחד מכל שבעה.

    משהו נוסף שאולי קצת יותר חמור, זו ההצגה הכוזבת כאילו יש ירידה חדה בשיעור הלא מתגייסים אצל החילונים.
    קודם כל לא מדובר בחילונים – מדובר ב"לא חרדים".
    פתאום הארץ מאמץ אל ליבו את הדתיים הלאומיים וסופר אותם איתו.
    לגבי הנתונים – בשנת 2005, 14% מהמחזור היו לא-חרדים שלא התגייסו ו-8% מהמחזור היו חרדים שלא התגייסו.
    בשנת 2011 המספרים הם 12% לא-חרדים ו-13% חרדים.
    מכיוון ששיעור החרדים בקרב כלל המחזור עולה כל הזמן (מה שהביא לקפיצה המשמעותית מ-8% ל-13%), זה רק הגיוני ששיעור הלא-חרדים הלא מתגייסים יהיה במגמת ירידה, בגלל שחלקה של כל קבוצת האוכלוסיה הזו במגמת ירידה. מה שצריך לבדוק זה את שיעור אי-הגיוס בקרב הלא-חרדים בלבד, ושם, אני מניח, אין מגמה משמעותית (פרט לסטיות סטיסטיות משנה לשנה).

    מספרים להמחשה:
    בשנתון 2005 ישנם 8% חרדים שלא התגייסו, נניח גם כן יחס של 5/6 לא מתגייסים (למרות שסביר שאז היו עוד פחות מתגייסים, מה שעוזר לטענה שלי), מכאן שהחרדים הם 9.6% מהשנתון, ולכן שיעור הלא-חרדים הלא מתגייסים הוא 14/90.4=15.5%, שזה לא כזה רחוק מה-14.2% שחישבתי עבור 2011.

    שורה תחתונה – לא ירידה חדה ולא חילונים. רוב הפטורים אכן ניתנים לחרדים.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      שועלן, לא יפה. למה קפצת על 2007, מסתבר שגם אתה יודע לשחק עם נתונים. אני מכריז על אכזבה רבתית.

      בשנים המקבילות חל שינוי של ממש בשיעור מקבלי הפטור מקרב מי שאינם חרדים. בשנת 2005 היה שיעורם 14.8% מהשנתון, ב-2007 עלה שיעורם לשיא של 16.3% ובשנת 2011 ירד שיעור מקבלי הפטור לשפל יחסי של 12.1% מהשנתון.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אם תסתכל על כל הנתונים תראה ש"הירידה החדה" היתה ב2009, וב2011 לא היה שום שינוי. אם ככה, למה מדווחים ב2012 על ירידה חדה שהיתה לפני שלוש שנים ומאז לא היה שום שינוי ומציגים זאת כאילו מדובר במשהו חדש?
        התשובה היא שיש סטיות סטטיסטיות משנה לשנה, ולכן לקחת ירידה חד פעמית שמגיעה לאחר עליה חד פעמית ולהציג זאת כירידה חדה זו הטעיה. מה שאני עשיתי זה להשוות תקופה ארוכה, וזה קצת מפחית את הרעשים הסטטיסטיים. אני חושב שהתמונה שאני ציירתי מלאה ואמינה יותר.

        אהבתי

  8. תומר הגיב:

    לא זיהיתי בדבריה של דבורית חרון, וודאי שלא שוצף. שעשועיך נזונים ככל הנראה ממקור אחר. (היי, אולי זה מהרווח המוזר שבין המילה לפסיק או הנקודה, הנה , זה .)

    אהבתי

  9. אמנון דנקנר הגיב:

    החרון השוצף שלך וסאת גידופייך משעשעים אותי מאד. תמשיכי כך , את גורמת נחת .

    אהבתי

    • גיל הגיב:

      אני מניח שאף אני לא אזכה ללגום מהוויסקי סינגל מאלט המשובח שדנקנר מיישן באהבה בין כפלי כרסו.

      במקומותיי נהוג להתנצל על אמירות מגונות ולא לגנות את המגנה.
      ההפסד כולו שלי, אני בטוח.

      אהבתי

    • אמנון, אף אחד לא שכח את הפרברסיה המשולשת דנקנר, בן אמוץ, מיברג. אם אולמרט בונה על ידידות מצידך הוא ראוי לך ואתה ראוי לו. אל תכחיש שאתה חי על תרופות רואים את זה ממראה פניך ואפילו סגנון הביטוי. אז מי צריך להתאבד?

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      בהזדמנות זו מר דנקנר:

      אתה מעצבן לי את המעי הרגיז כבר שנים, אבל למרבה הצער ניחנת בכישרון כתיבה שגרם לי לשלם על כמה ספרים שלך. אז שתלך לעזאזל ותזכה למצוות גם יחד.

      אהבתי

    • יניב מתל אביב הגיב:

      הביטוי "רפה נפש" נהדר בעיניי.
      הולם מאוד את מר דנקנר.

      אהבתי

  10. יאללה תתעלמו הגיב:

    חייל, לא היבנתי. מתי הוכח סעיף נפשי אצל אולמרט?

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הזיכוי בפרשת ראשון טורס נסמך על הטיעון שאולמרט לא הבין שמישהו שילם על הטיסות של אשתו וילדיו. המזכירה שלו, שהורשעה, כן הבינה אבל הנוכלת הערמומית העלימה זאת מהבוס התמים.

      אהבתי

  11. הזיכרון הקצר הגיב:

    חבל שאף אחד לא העלה את עמוד השער של ידיעות ביום שאחרי עדות טלנסקי. כותרות כמו "נקמת הכספומט" של נחום ברנע לצד "גועל נפש" של סימה קדמון מעמידים קצת בגיחוך את הפסטיאולמרט של העיתון הבוקר

    אהבתי

  12. לרוב שותק הגיב:

    עצוב

    אם התגובה שלך היא תגובה אירונית אני מתנצל על כך שהתחכום עבר לידי.

    אחרת, אני לא יודע אם יותר עצוב אם התגובה נכתבה מתוך כעס או ברוגע.

    אהבתי

  13. נירית הגיב:

    העובדה שלראשונה בתולדות מדינת ישראל ראש ממשלה הורשע בעבירת מרמה והפרת אמונים, עבירה שעונשה מאסר בפועל, ובתגובה עיתון ידיעות אחרונות נותן את הכותרת "הזיכוי"- היא תעודת עניות לתקשורת הישראלית. הכותרת הראשית הייתה צריכה להיות אחת- "בושה: ראש ממשלת ישראל הורשע בפלילים". כל הטענות כנגד הפרקליטות רלוונטיות לעמודי האמצע. התקשורת שעסוקה בלייצר קמפיינים מטעם בעלי השליטה נכשלה בתפקידה. הגישה הזו מחלישה את שלטון החוק ומחזקת את העבריינים.

    ההרשעה בפלילים צריכה להרחיק את אולמרט מהמערכת הפוליטית לתמיד, הוכח שהיה עבריין מושחת ומתוחכם (גם הזיכויים הם מחמת הספק). אבל במדינה בה עבריין שהורשע בשוחד ומרמה (אריה דרעי) ועבריין שהורשע במעשה מגונה (חיים רמון) מתכננים קאמבק, באמת כבר אין בושה לפוליטיקאים. רק לנו.

    אהבתי

  14. עופר מאיר הגיב:

    כך תגבילי את ישיבתך לשלוש שעות ביום:

    הצעה מקורית ומעניינת מאוד של טל גלילי
    http://www.talgalili.com/2012/03/1488

    אהבתי

    • מיכה הגיב:

      מה חבל שרוב מקומות העבודה לא מאפשרים לעובד להעמיד הליכון בקוביה/משרד שלו, ובוודאי לא אחד שפועל ומרעיש כל היום. אם כבר עובדים מהבית אז יש לי המלצה עוד יותר טובה לצמצום הישיבה – לשכב. זה אולי לא יועיל במיוחד לבריאות או לפריון (העבודה) אבל זה הרבה יותר כיף.

      אגב, בהזדמנות זו גילינו שכל המאבק של שלי יחימוביץ' בזמנו נגד סופרפארם וחברות אחרות שלא נתנו לקופאיות לשבת היה לא מוצדק. מקומות העבודה דאגו לבריאותן ולאריכות ימיהן של הקופאיות, ואילו שלי קיצרה באכזריותה את חייהן. כפי שאמר איש דגול, "שלי רעה, רעה, רעה".

      אהבתי

  15. הילה הגיב:

    מישהו צפה במקרה בויכוח הלוהט בין דליה איציק לשלי יחימוביץ?
    http://tinyurl.com/cqmh2nr

    אהבתי

  16. רואה חשבון הגיב:

    מהי הפרת אמונים?

    הפרת אמונים היא עבירה בישראל המופיעה בסעיף 284 לחוק העונשין, התשל"ז-1977:

    "עובד הציבור העושה במילוי תפקידו מעשה מירמה או הפרת אמונים הפוגע בציבור, אף אם לא היה במעשה משום עבירה אילו נעשה כנגד יחיד, דינו – מאסר שלוש שנים".

    שר הפנים, אריה דרעי ישב בכלא על הפרת אמונים מעניין אם יש שופטים בישראל ומה עונשו של אהוד אולמרט יהיה בעקבות גזר הדין הפלילי שהוא הורשע בו .

    אהבתי

  17. יאללה תתעלמו הגיב:

    קריאתו של רפה הנפש אמנון דנקנר ללדור להתאבד

    אמנון דנקנר אכן נראה מעורער ונוירוטי כבר שנים.

    אהבתי

  18. יאללה תתעלמו הגיב:

    קטע מדהים מתוך מחוברים. גדעון לוי ובנו בויכוח פוליטי. הבן, האדם היחיד בעולם שעוד נותר לו כח להתוכח עם ההזוי הזה "לא מעניין אותך הצד השני. תענה לי שכן ואני אתן לך סטירה, כי אתה לא צודק". שפת הגוף האומללה של גדעון לוי מעוררת רחמים.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4253686,00.html

    אהבתי

  19. תתעלמו(ניק) הגיב:

    דן מרגלית (ההוא מפרשת הפאקינג דולרים של לאה רבין) מנסה לצמצם נזקים למוניטין שלו

    ….אם יעלה הדבר בידם, לא רק אולמרט – שגם הורשע אתמול לצד זיכויו הגדול – יצא יבש מן המים. כל הישגי שלטון החוק ייסוגו אחור. הפרקליטות תסבול מחרדה ומדיכאון. בעקבות זאת היא תסגור תיקים של אישי ציבור רבים. שוב יחזרו בתי המשפט לזכות את ראשי הציבור בסיטונות.

    בלשונם של המשפטנים קוראים לכך "היסוד הנפשי". בלשון בני אדם – מי מאמין כי אהוד אולמרט לא ידע אילו מניפולציות עושות פקידותיו בכרטיסי הטיסה של ראשונטורס? אם השופט מאמין שאיש דומיננטי כאולמרט לא ידע כי נצברו לזכותו סכומים כה גדולים של כסף לצורכי טיסה – לא נקודות, כסף – הוא יזכה אותו.

    אהבתי

  20. חייל זקן הגיב:

    מי שהצליח להעלם מהעין התיקשורתית הוא עורך דינה של שולה זקן, מיכה הפטמן. זו הרשעה שניה שנזקפת לזכותו. איני יודע אם אולמרט יורשע במשפט הולילנד אבל ניתן להניח בסבירות גבוהה מי כן תורשע.
    הרשעתה של זקן יוצרת הזדמנות לפרקליטות לגייסה כעדת מדינה כך ש"נצחונו" של אולמרט עלול להתגלות כנצחון פירוס.

    אהבתי

  21. שועלן הגיב:

    מה שצריכה להיות המסקנה הסופית מהמקרה, זה שמנהיגים פוליטיים לא צריכים להישפט בציבור לפי קריטריונים משפטיים.
    התקשורת היא סוכן המשפטיזציה הגדול ביותר.
    צריך להחיל נורמות אתיות על פוליטיקאיים שהן לאו דווקא פליליות. כמובן שיש כאלה, הבעייה שהן נדרסו ונרמסו ע"י המשפטיזציה.
    עוד מישהו רוצה ראש ממשלה מחמת הספק?

    אהבתי

    • מי שקובע את מדרג האתיקה הציבורי נשאר במלונה צמוד לשמנת. זה כמו לצפות מעמותה ירוקה שממומנת על ידי גופים מזהמים ואנטי חברתיים שתשמור על האינטרס הציבורי.

      מי שבאמת אמור להשפיע בעניין האתיקה- מערכת החינוך…וההורים. נו טוף.

      אהבתי

    • שיח רחב הגיב:

      עבורי כל הסיפור הזה גורם לגעגוע מסוים למציאות שעד היום חשבתי שטוב שחלפה, ושבה הסיפור הזה היה נגמר בכך שבישיבה חשאית עם אולמרט היו גורמים עלומים מסכמים איתו שהמידע אודות המעטפות ושאר החגיגות שלו יישאר סמוי מעיני הציבור ובתמורה הוא יודיע שמיצה את החיים הפוליטיים ויפרוש לגדל דבורים בססקס או משהו.

      בתמורה מה קיבלנו? את אור השמש המטהר וכל השיט הזה, שבסופו מתברר שהקביעה המשפטית לפיה ישנו ספק סבר בדבר היסוד הנפשי הפלילי של הנאשם ביחס חלק מהאישומים, מתורגמת בציבורית מדוברת לכך שהאיש טהור כשלג ואפילו ראוי להחזירו לראשות הממשלה.

      אהבתי

  22. תתעלמו (ניק) הגיב:

    מורן שריר תופס את השור בקרניו.

    אהבתי

  23. דן הגיב:

    זיכוי אולמרט לטעמי מוכיח שני דברים.

    א. אולמרט הרבה יותר ממולח וחלקלק מהמשוער.

    ב. שחיתות שלטונית זה בסדר גמור כל עוד התחמקת מהרשעה.

    אהבתי

  24. בונד ג בונד הגיב:

    עצוב מה שקרה לידיעות.
    גם ב"הארץ" נפלו. מה זה "זיכוי כמעט מלא"?
    הכותרת של "ישראל היום" המדויקת ביותר.

    טוב שלפחות מיה סלע התייחסה לאמירה האומללה של עמנואל רוזן. לא ראיתי התייחסויות נוספות.

    אהבתי

    • מיכה הגיב:

      "מה שקרה לידיעות"? זה לא קרה עכשיו, כפי שכתב דני סנדרסון בהקשר אחר "זהו רגע שכולם שם מחכים לו כבר שנים" (ובאמת הוא גם נראה כמו החתונה בשיר ההוא) ולמען האמת גם עובדים למענו כבר שנים. שמחה כזו לא היתה בידיעות מאז התפוטר ירון זליכה (גם אז שני הפרשנים המובילים ברנע וקדמון חגגו בעמוד השער).

      הייתי חושב שברנע צריך להמנע מלכתוב בעניינו של ראש ממשלה שהעניק לו את פרס ישראל, אבל אם לשר מותר לקבל מעטפות כסף ממישהו ואז לשלוח עליו מכתבי המלצה (כי לא היתה כאן פעולה של "סמכות שלטונית", רק המלצה של השר) אז ודאי שלעתונאי מותר לקבל פרס ממישהו ואז ללקק לו; אין כאן פעולה של סמכות עתונאית.

      אהבתי

  25. דנקנר הממליץ להתאבד הגיב:

    כמדומני שגם בחדשות 20:00 בערוץ 2 אתמול השמיעו את קולו הממליץ. שמעתי ברכב.

    אהבתי

  26. שועלן הגיב:

    דוגמן של גולף זה חזק.
    המתקפה העיתונאית המתואמת על לדור היא התשובה לשאלה המאוד הנכונה:

    אם כל העיתונאים כמעט יוצאים הבוקר נגד המעשים המגונים שנעשו לאולמרט, מיהם אלו שהרשיעו אותו בהבל פה? ומה עשיתם כשזה קרה?

    זה גלגול אחריות קלאסי של העיתונות. זה הוא אמר, לא אנחנו. תכל'ס, כל הקטע בעיתונות זה שהיא אף פעם לא לוקחת אחריות, כאילו שלמעשיה אין השפעה קריטית על המציאות. מה שכן, תמיד תצפה מאחרים לקחת אחריות, גם אם באמת זה רק הש"ג שאשם (וגם אם חלילה וחס קרה משהו שאף אחד לא אשם בו).

    מופע האימים של לדור אתמול בו הוא תקף עיתונאים באופן אישי הזכיר לי כל-כך את מופע האימים של קצב. הו, האירוניה.

    אהבתי

    • זה לא רק העדר אחריות אלא הכוח שמתלווה לעניין.
      להרוס, לבנות, להכתיר ולהרוג. להרוג ממש, עם דם ומצבה.

      אם היה צריך לבחור בין לינ'ץ עיתונאי או אלימות משטרתית חלק ניכר היה בוחר בכחולי המדים.

      אהבתי

    • מיכה הגיב:

      הייתי חושב שעתונאי (שמתיימר להיות) רציני כמו ורטר, נניח, יריץ חיפוש קטן בארכיון של העתון שלו (ואולי גם של האחרים) ויביא לנו כמה ציטוטים, שנלמד מי היה מעורב במחול השדים ונדע להפנות אליו את האצבע. אבל כאן אנו נתקלים בפן אחר של העתונות הלוחמת: לזעוק חמס – זה כן; לקלקל יחסים עם קולגות על ידי הפניית אצבע – חלילה וחס.

      אגב, אני מנחש שמי שהיו מעורבים אז בתקיפת אולמרט הם לא מי שזועקים היום נגד אותה תקיפה; הם ממשיכים לחשוב שאולמרט אשם, רק שכרגע הם מנמיכים את הראש ומחכים שהגל יעבור – בדיוק כפי שעשו תומכיו של אולמרט באותם ימים. הרי אף אחד לא קרא את פסק הדין ואמר לעצמו "וואלה, אם כך הוא כנראה באמת לא אשם, סתם לכלכנו עליו". כמוני, הם ממשיכים לחשוב שהוא אשם – כשם שהתומכים שלו לא חשבו גם אז שהוא אשם (או שחשבו שאולי כן אבל זה לא חשוב).

      אהבתי

  27. שועלן הגיב:

    מי הפיל אותך עם הציטוט של הבדיחה מהפורום בתפוז?

    אהבתי

  28. שמיל הגיב:

    האם לדנקנר תפקיד מרכזי בזיהומה של התקשורת הישראלית? לי יש תחושה שכתיבת הביוגרפיה על דב"א גרמה לו לטעות ולחשוב שהוא יכול לשמש מצפן מוסרי עבור החברה הישראלית. חבל, הוא כותב מוכשר.

    אהבתי

  29. נורית הגיב:

    1. לגבי זמן ישיבה ארוך = פחות שנים לחיות
    להלן מספר המשפטים החשובים שנאמרו בענין:
    "אולם מציאת קשר בין התופעות אינה מוכיחה בהכרח שדבר אחד הוא הגורם לשני. גם במחקר זה, החוקרים עצמם מודים שלא כל המשתנים שעשויים להשפיע על בריאות הנסקרים, נלקחו בחשבון… לא ברור כמה מהם היו פחות בריאים מלכתחילה. אם היו פחות בריאים, סביר שממילא בילו זמן רב יותר בישיבה. ".
    הביאו למסקנתי שמאחר והם לא יודעים כלום, אני אמשיך לשבת את ה-15 שעות ביום ואקווה לטוב.

    2. גם אני מבין אלו שחושבים שאולמרט לא צדיק הדור ומצטרפת לדעתו של מרדכי גילת וגם להערתו של בן כספית. האיש קיבל כסף, זה לא הוכחש נעשו דברים שאינם תקינים. מנעמי השלטון לא פסחו עליו כמו גם על פוליטיקאים רבים אחרים. לצערי זו התרבות השלטונית פה והזיכוי רק יתן תנופה להמשך השחיתות השלטונית. אז צודק נתיב גם לי יש בחילה.

    אהבתי

  30. Sol Salbe הגיב:

    What kind of a joke is that El Al story, Keisar as head of the Histadrut? ??
    :??ockheed ConstellationL
    When El Al flew those planes, it was indeed Leningrad.
    I suspect somebody is trying to test us.

    אהבתי

  31. אבי הגיב:

    מטריד משהו הסיקור הילדותי (מישהו אמר שזה כמו תוצאת משחק כדורגל, מישהו ניצח ומישהו הפסיד) בעיקר של ידיעות. לעזאזל העובדות.

    מילא אולמרט משקר במצח נחושה עוד טרם יצא מבית המשפט – "לא היו מעטפות כסף" (בית המשפט הכריע כי היו גם היו אלא שלא בוכח מעבר לכל ספק שאולמרט שלשל אותן לכיסו), אך האם מערכת ידיעות חושבת שאם ימרחו כותרת בפונט 320 "הזיכוי" תשכח ההרשעה של אולמרט בתיק מרכז ההשקעות?

    לתחושתי אך סמלי הוא שרפי גינת חזר לפרשן. המאפיין העיקרי של תקופת עריכתו היה כותרות מוליכות שולל מהסוג הזה.

    אהבתי

  32. שיח רחב הגיב:

    לנינגרד זה מה שמטריד אותך בהודעה של אל על? למה את מצפה מאנשים שחושבים שיו"ר ההסתדרות הוא מר ישראל קיסר?

    אהבתי

  33. חנוך הגיב:

    מילא לנינגרד במקום סנט פטרבורג – אבל:
    "במטוס הדגל שלנו הלוקהיד קונסטליישן" ?

    אהבתי

    • שיח רחב הגיב:

      הום, אני מתחיל לחשוד שלידי "גלובס" התגלגלה איזו הודעה לעיתונות מסוף שנות ה-80.

      אהבתי

      • אבי הגיב:

        מחיפוש קצר נדמה לי שולווט פרסמה את הודעת אל על כפי שנוספו לה פרטים ציניים על ידי מאן דהוא.

        ישראל קיסר ומטוס הלוקהיד לא מופיעים בהודעה המקורית, לנינגרד כן.

        אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      🙂 גם אני צחקתי בשמחה.

      העיקר שהרמטכ"ל יעקב דורי ייאסף ע"י מכונית הלארק ויגיע בזמן לפגישה עם פנחס לבון.

      אהבתי

כתיבת תגובה