אדומות

הכותרות

בקו האש
כבר אתמול דיווח ידיעות על שליח מיוחד בטריפולי ועל צור שיזף מבנגאזי. הדיווחים, כך הובהר, יובאו גם ב-ynet. החלטה נכונה, כמובן.
מה, שיזף אמיץ יותר מהשליח המיוחד?
שני השליחים ממשיכים לדווח, אבל פינו מקום בראשית לטובת העו"סים, והסתפקו בע' 8, 10.

העו"סים
רונה קופרבוים, כתבת ידיעות, הסבירה אתמול לקוראיה למה החליטה ללמוד עבודה סוציאלית. היא מדברת "על התשוקה לעשות את מה שנכון ולא את מה שכדאי".

ירון לונדון כותב היום על בתו העובדת הסוציאלית. לא, לא דניאלה. בת 37 הילדה, שעד לפני שלוש שנים עסקה במחקרים רפואיים, ואז החליטה, אחרי חיבוטי נפש ממושכים להמיר את מקצועה וללמוד עבודה סוציאלית.
"רוב העוסקים במקצוע הזה הן נשים, וחל עליהן הכלל הקובע כי שכר העבודה מידרדר ביחס ישר לשיעור הנשים העוסקות בו", כותב לונדון.

אחרי שאתמול שער ידיעות עסק בלוב ובשליחי העיתון שם ושער מעריב בשביתת העו"סים לבושי האדום, מצטרף ידיעות למאבק. שני העיתונים, ידיעות ומעריב בכותרות ראשית על שבית העו"סים. למעשה כל ארבעה העיתונים.

בידיעות פונה סימה קדמון לרה"מ ("ממשלה בלי לב"), וקוראת לו להקשיב למיליון וחצי אזרחי המדינה שנזקקים לעזרת העו"סים. כפולת 2-3 של ידיעות מתמקדת בכמה מוקדי טיפול של העו"סים השובתים.

במעריב 2-3 ו-4, עם סיפורי זוועה שונים (יובל גורן).

בישראל היום אופטימיות בשער. פה אין זכר לביקורת על מדיניות הממשלה. "האוצר: משרות מלאות לעובדים הסוציאליים". למרות הכותרת האופטימית להחריד, אם קוראים את הטקסט רואים שהצדדים יישבו היום למו"מ, "אך הפיתרון עדיין לא נראה באופק".

וגם הארץ כאמור בכותרת ראשית עו"סית, אך פסימית: "עובדי הרווחה: אנחנו מוכנים לשביתה ארוכה".
בראש ה-HP הבוקר – במגזר הערבי הכל יותר קשה. נו מה?
עו"סית מבכה את מר הגורל.

אסון הכרמל
העיתונים עטו בשמחה על דיון הוועדה לביקורת המדינה אליו הוזמנו או לא הוזמנו קרובי ההרוגים, ואליו שקל להתייצב או לא נתניהו. רה"מ טוען כי יו"ר הוועדה, יואל חסון, ניסה ליצור פרובוקציה בזמנו את המשפחות. חסון איים כי אם לא יגיע ישקול להוציא נגדו צו הבאה. כך במעריב, עם הכותרת "הוא מפחד".
בידיעות ההבדל לא גדול: חמישה כתבים חתומים על הידיעה, שכותרתה "נתניהו בורח" (בשני העיתונים הידיעה מכסה את ע' 6).
רק בישראל היום יש תמונה שונה בשער: "נתניהו ייפגש עם משפחות אסון הכרמל לפני הדיון בכנסת". דברור כהלכה.
ויחי הניואנסים – במעריב: "בלשכת נתניהו טוענים כי חסון ניסה ליצור פרובוקציה…"
בישר"ה: "אנו מקווים שחסון אינו מבקש ליצור פרובוקציה…"
בהארץ הידיעה על הדיון היא השלישית בחשיבותה בשער, עם הכותרת שיבוא לדיון "לאחר שביקש לצמצם את נוכחות משפחות הנספים". בידיעה באתר, החלק השני של המשפט, זה המצוטט, כבר לא מופיע בכותרת.

אייפון
לא הבנתי על מה המהומה. מה כל כך משונה בהמלצה של אפל להחזיק את האייפון (או כל מכשיר סלולרי אחר) רחוק מהאוזן? זה לא מובן מאליו?

תאיר ראדה, רומן זדורוב והקרב בין מיכל קפרא למיקי רוזנטל

13 דקות ראשונות ומרתקות. קפרא שכנעה אותי יותר.
המשך לכל נקודות הציון במאבק שהבאתי פה.
אבל זה לא הסוף, קפרא הבטיחה המשך במבט שני הקרוב, רביעי, 21:30, הערוץ הראשון.

ברשתתת/ בלוגלנד/ טוויטר/ פייסבוק

צ'רלי שין זכה למיליון עוקבים תוך יממה. בינתיים, אני רואה, יש לו כבר יותר משני מיליון עוקבים. אם אני מבינה נכון יש לו איזה עניין היסטרי בבייסבול משומה?

בועז ארד בילה יום לימודים ארוך בשנגהאי ועכשיו הוא מבין איך הסינים כאלה מצטיינים.

תקריב, כתב עת לקולנוע דוקומנטרי עלה לרשת.

YouPost חזר לשירות פעיל.

אני ממש ממש ממש רוצה לדעת מי הגאון שקרא לאתר הקניות של ישראל היום ודפי זהב dday. מה, אתם באמת לא יודעים מה זה D day?

יום האישה

ויצ"ו חושפת את עשר הפרסומות הסקסיסטיות של 2010.

הפרסומת הזוכה בפרס הסקסיזם תיבחר מחר "באירוע על סקסיזם בריאליטי ובפרסום במכללה האקדמית ת"א-יפו בהשתתפות ח"כ אורית זוארץ, עו"ד ארנה לין, העיתונאי ירון טן ברינק, מתמודדת הישרדות אביגיל פרל, נועה לביא חוקרת תקשורת ורונית ארנפרוינד כהן מויצ"ו".

שנייה, אני רוצה להבין: הישרדות זו לא תוכנית ריאליטי בה מתהלכות נשים בעירום כמעט מלא, וכדי לככב בה נבחרות נשים שיכולות למלא היטב ביקיני זערורי?

– לקט נתונים על נשים מתוך אתר הלמ"ס.

– מחברת הביוגרפיה של העיתונאית המיתולוגית פרנסואז ז'ירו מדברת.

– בידיעות מתפרסמת כתבה מתוך לאשה (דינה חלוץ, דפנה לוי), ממנה עולות תוצאות סקר מאוד משמעותי: 57% מהציבור לא רוצים להיות מוזמנים לחתונות של קרובים רחוקים ומכרים. 14% היו מוותרים כליל על התענוג. מה אמרתי לכם ?

לחם עבודה

המדור המתעדכן בשוטף נמצא כאן למעלה מימין.

92% מהנשים העובדות הן שכירות. יש! שוב אני מיעוט מבוטל.
קראתי זאת בשער ממון הבוקר, אבל בחיפוש רשת מצאתי שאלו נתונים מ-2009.
עוד משער ממון: "זינוק של 20% במספר הנשים המנהלות". למה הגענו? ל-4.4%. איפה אנחנו בעולם? מקום 31 (לפי מכון המחקר השוייצרי IMD).

פספסתי ביום שישי את התחקיר המאלף של אופיר בר-זוהר בהארץ על מכרז הגשת ערב חדש שבו זכה במפתיע דן מרגלית. הנה אני מכפרת על המחדל.
יש מרקורים צהובים. זה קל. מתי גולן מתייחס לכך אמש.

ynet ביקש מעת"א 30,000 ש' על מנת לשדר בלייב את אירועי יום כדור הארץ. אז מה? כמו שהסבירו לי פעם, כשתהיתי בפני מישהו על מחיר מופקע של משהו: "אני מבקש את הסכום הזה כי אני יכול".

רכילות ממסדרונות ידיעות:
הדיבור אומר שאלון גולדשטיין, מי שהיה עורך 24 שעות והחליף את ראש מע' החדשות הדס להב בחופשת הלידה שלה, יהיה עורך המשנה של ידיעות.
להב חזרה מחופשת הלידה לתפקידה.
מי שעורך כרגע את 24 ולא ידוע אם יישאר בתפקיד זה, אך המסדרונות מקווים שכן – מאיר אברג'יל, הסגן של גולדשטיין,

מייל שקיבלתי אתמול מפלאפון –


די מעצבן, בהתחשב בעובדה שאני משלמת לחודש כ-120 ש'.

יצחק לאור על שיטת הקביעות באוניברסיטאות, אפרופו מניעת הקביעות מד"ר אריאלה אזולאי.

לפני פיזור

1. אני מתלבטת איך לחגוג מחר בבלוג את יום האישה הבינלאומי. אם יש למישהו רעיון או פוסטח אורח – בבקשה.
2. ניהלתי אתמול שיחה ארוכה עם פיילפל בעקבות כל המתקשים לשלם. זה קורה, כך לדבריהם, רק בגלל בעיות כאלו ואחרות בכרטיסי המשלמים. כרטיס בן שמונה ספרות לא יכול לעבור כי הוא לא בינלאומי, למשל.
למעוניינים: מס' תיבת דואר או חש' בנק. ושובבב תודה לכל התומכים בעבר, בהווה ובעתיד.
תודות אישיות נשלחו לכל, בינתיים, למעט כמה מיילים שחזרו אלי בגלל טעות או תקלה.

והכי חשוב: מישל וולבק יגיע לישראל בסוף החודש.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה לחם עבודה, מעברים, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

53 תגובות על אדומות

  1. פינגבאק: ולווט אנדרגראונד - בלוג ביקורת התקשורת של דבורית שרגל » שבע שנים בכלא‏

  2. פינגבאק: ולווט אנדרגראונד - בלוג ביקורת התקשורת של דבורית שרגל » בתים לגוזלים‏

  3. - הגיב:

    "ארגוני נשים" זה כמו "אנשי רוח"?
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4038974,00.html

    אהבתי

  4. אלא מי? הגיב:

    אז ככה- ראשית, לא טעית, אני דווקא כן קיבלתי "שום תודה" במיל.
    שנית- הזמנות לחתונות- את באמת רוצה להתחיל בזה שוב?:lol:
    ושלישית- כפי שרמז בן- אביגיל פרל היא לאו דווקא הסוג ש"יכול למלא היטב ביקיני זערורי" (כלומר- למלא כן, היטב- ניחא).

    אהבתי

    • אביגיל פצצה הגיב:

      מהסוג שגברים באמת אוהדים וממלאת ביקיני בצורה מדהימה ללא האנורקסיות של הדוגמגישות.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      לאלא מי

      1. אני מציעה לך לפשפש במייל של רעייתך שוב. שם תמצא את מה שאיבדת.
      2. עד רגעים אלו לא הייתי מודעת לסגולותיה של אביגיל זו או אחרת. כוונתי הייתה: סליחה גברת, הרי כבר עשית את זה, כבר ביליתי להנאתך בהישרדות זו או אחרת (לא יודעת איזה), אז איזה זכות יש לך לצאת נגד פרסומות החושפות איברים נשיים בפורמטים שונים?

      אהבתי

      • בן הגיב:

        דווקא בגלל שהיא היתה שם בהישרדות והיה לה רע שם
        והיה לה רע מאיך שהוצגה שם, דווקא משום כך יש לה מסר להעביר
        והיא לא יוצאת נגד חשיפה, להיפך בפעם השניה שהיא יצאה להישרדות היא התעקשה להעביר מסר שזה בסדר גם לנשים מלאות ללבוש ביקיני
        היא יוצאת נגד מגמת האנורקסיה ומכירת מוצרי טיפוח קוסמטי לילדות מגיל צעיר וגד ההתעסקות במותגי אופנה

        אהבתי

      • - הגיב:

        בדיוק אותה הזכות שיש למי שהיתה עיתונאית ויצאה משם לבקר עיתונות.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          יש פה אי הבנה מצערת:
          כלל לא דיברתי על משקלה/ משקל נשים אחרות/ אנורקסיה/ חשיפת נשים מלאות/ צנומות.
          זה בכלל לא העניין, לא נדרשתי לכך, מאחר שכאמור, מידות האביגיל לא היו ידועות לי, לצערי.

          אני נאלצת לצטט את עצמי משעה 17:04:

          סליחה גברת, הרי כבר עשית את זה, כבר ביליתי להנאתך בהישרדות זו או אחרת (לא יודעת איזה), אז איזה זכות יש לך לצאת נגד פרסומות החושפות איברים נשיים בפורמטים שונים?

          אהבתי

          • בן הגיב:

            הכל מובן
            רק היה חסר לך הרקע של האג'נדה של אביגייל וזה באמת לא קשור למידות אלא לאג'נדה
            כאמור למעלה:
            היא לא יוצאת נגד חשיפה, להיפך בפעם השניה שהיא יצאה להישרדות היא התעקשה להעביר מסר שזה בסדר גם לנשים מלאות ללבוש ביקיני
            היא יוצאת נגד מגמת האנורקסיה ומכירת מוצרי טיפוח קוסמטי לילדות מגיל צעיר ונגד ההתעסקות במותגי אופנה בגיל צעיר

            אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני מנסה להבין למה התגובה הזו זכתה לחמישה דיסלייקים ולא מצליחה.

      אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    אז מרגישים או לא מרגישים?
    (כמובן שהידיעה מוצנעת באתר כי היא לא מתאימה לקמפיינים שמנהלים לאחרונה גופי התקשורת)

    אהבתי

    • לפוקסי הגיב:

      האמת, מתפלאים עליך.

      הרי ידוע שממוצע וסטטיסטיקה בכלל אינם ממש מייצגים את האמת.

      השכר הממוצע עלה כי בעלי המשכורת הגבוהות יחסית קיבלו העלאת שכר (כמו ח"כים, עובדי ממשלה בכירים, תוספות לגילום רכב חברה שהמס עליו עלה לבעלי רכב צמוד שלהם מגלמים את המס ועוד) בעוד שמעמד הביניים הנמוך והעניים לא קיבלו פרוטה העלאת שכר (יצטרכו לחכות ל'פעימה' הראשונה בשביל כמה שקלים) ומצבם הורע ללא ספק לאור המחירים הגואים.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הרי ידוע ש"הרי ידוע ש" אינו ממש מייצג את האמת.
        בוא/י ננסה ליצוק קצת תוכן לסיסמאות.
        מכיוון שהלמ"ס לא מפרסמת חיתוך נתונים לפי עשירונים, ניאלץ לבדוק את הנתונים לפי מגזרי תעסוקה (בהנחה שיש התאמה בין מגזר התעסוקה לרמת ההכנסה, כפי שאכן עולה מן הנתונים עצמם).

        עמ' 10 למטה:
        בענף החקלאות היה השכר הממוצע למשרת שכיר 4,751 ₪ – עלייה של 2.3% לעומת שנת 2009.
        בענף הבינוי היה השכר הממוצע למשרת שכיר 6,106 ₪ – עלייה של 1.9% לעומת שנת 2009.
        בענף שירותי מטפלות בית היה השכר הממוצע למשרת שכיר 2,086 ₪ – עלייה של 1.4% לעומת שנת 2009.

        ובטבלאות שבסוף ניתן לראות גם את הנתונים הבאים (השוואות בין ינואר 10 לדצמבר 10):
        שירותי אירוח ואוכל עלה מכ-4,000 לכ-4,300.
        שירותים קהילתיים/חברתיים/אישיים עלה מכ-5,400 לכ-5,600.
        חינוך עלה מכ-6,400 לכ-6,600.

        כל זה בלי שום מילה על כך שמספר המשרות נמצא בעלייה מתמדת, ושיעור האבטלה נמצא בשפל של כל הזמנים (כלומר לא רק שהממוצע עולה, גם כמות האנשים שמשתכרים "אותו" עולה).

        לסיום, את/ה באמת חושב/ת שהעלאת שכר המינימום ב-450 ש"ח (עלייה של 11%) היתה מתאפשרת ללא הצמיחה הכלכלית?

        (באופן מעורר התפעלות, דהמארקר מתעלמים לחלוטין מהודעת הלמ"ס. יופי של עיתונות כלכלית).

        אהבתי

        • לפוקסי הגיב:

          חלק מהנתונים שלך הם מ.ש.ל. עבורי.

          ציטוט:
          "עמ' 10 למטה:
          בענף החקלאות היה השכר הממוצע למשרת שכיר 4,751 ₪ – עלייה של 2.3% לעומת שנת 2009.
          בענף הבינוי היה השכר הממוצע למשרת שכיר 6,106 ₪ – עלייה של 1.9% לעומת שנת 2009.
          בענף שירותי מטפלות בית היה השכר הממוצע למשרת שכיר 2,086 ₪ – עלייה של 1.4% לעומת שנת 2009."
          סוף ציטוט.

          כלומר, העלייה היא פחותה משיעור האינפלציה שהיה במשך השנה. אפילו מקבלי קצבאות, שהם הדפוקים האמיתיים, קיבלו יותר.

          מספר המשרות נמצא בעלייה וה(א)בטלה יורדת – זה נכון אבל במקרים של העניים לא פעם המשמעות היא הורדה של שעות נוספות לעניים ובמקרים אחרים הכרחה לעבוד שעות נוספות בשכר רגיל כי יש מספיק מועמדים לעבודה.

          בנושא נוסף, שכר המינימום עדיין לא עלה אפילו באגורה. הפעימה הראשונה (הקטנה) עדיין לפנינו והשניה בעוד שנה. לעומת זאת המחירים עלו מינואר וממשיכים לעלות. מן הסתם זה יתקזז עם האינפלציה. לא זכור לי שקראתי שהתעשיינים מעלים את שכר המינימום כבר עכשיו.

          הידע שלי הוא לא מנתונים סטטיסטיים אלא מהשטח. בשטח המצב רע, רע מאוד, רע מאוד מאוד, ללא מעט אנשים שמשתכרים שכר מינימום אבל חיים במדינת מחירי הלא מינימום.

          בריאות.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            הדיון הזה מתארך יתר על המידה ואני לא רוצה להלאות אותך ואת האחרים בנתונים נוספים, אז רק כמה נקודות לסיום:
            1. הטעיתי אותך לגבי הנתונים מע' 10 למטה. מסתבר שמדובר בעובדים זרים בלבד. כמו-כן, לא ברור לי אם הנתונים הנ"ל משקללים את השינוי במדד או לא (יש נתונים כאלה ויש נתונים כאלה, כפי שאפשר לראות בטבלאות בסוף).
            2. אם תסתכל/י בלוח 3 "שכר ממוצע למשרת שכיר במחירים קבועים (עובדים ישראלים)" (עמ' 15 ואילך), תוכלי/י לראות ב"נתוני מגמה" את ההבדלים בין ינואר לדצמבר 10, לפי סקטור, כאשר נתונים אלו כבר משקללים את האינפלציה. אפשר לראות שפרט ל"שירותים קהילתיים" שירדו ריאלית ב-10 ש"ח, כל שאר הסקטורים ה"עניים" עלו (שוב, גם לאחר שקלול האינפלציה).
            3. ברור שמי שמשתכר שכר מינימום, מצבו הכללי הוא לא הכי טוב, ונכון שההעלאה הראשונה היא רק ביולי (אגב – הפעימה הראשונה היא לא כזאת קטנה, היא יותר גדולה מהשניה). אני לא טוען שהכל ורוד ויופי טופי, אני רק אומר שהמצב הכלכלי במדינה הוא לא כזה שחור כפי שמוצג לנו בתקשורת כל הזמן, ומותר לדווח גם על נתונים חיוביים מעודדים.
            4. מה עם דה-מארקר? גם בעיתון של מחר הם יתעלמו מהנתונים החשובים האלה?

            אהבתי

  6. יקי הגיב:

    מוחמד בכרי כינה את לוחמי צה”ל “כלבים משוסים”, אך ”הארץ” הסתיר זאת מקוראיו – לא מפקירים בשטח במאי מכוחותינו http://ow.ly/49awz

    אהבתי

  7. ירון הגיב:

    לי הציעו ממעריב מנוי ב-54 ש"ח לחודש. ההצעה: לקבל את העתון חינם בימי השבוע ולשלם רק בעד ימי ששי.
    דבורית, אם מציעים את זה ברמת גן, כדאי לך לנסות ביפו.

    אהבתי

  8. בן הגיב:

    אביגיל פרל שאיננה דוגמנית קולב אופיינת (נתונים גופניים שונים) ובעלת כושר ביטוי יוצא דופן בין משתתפי התוכנית מקדמת מאז הישרדות אג'נדה מסוימת:
    בניגוד לפליטי ריאלטי אחרים שמקדמים רק את עצמם היא מקדמת מלחמה באנורקסיה ואובר טיפוח אצל ילדות ומלחמה במכבש אופנת המותגים-
    ציטוט אביגייל:
    "שייקחו אחריות על עצמם.
    כשלמדתי בחטיבת הביניים בארץ התלמידים לא היו שותים אלכוהול ורק בארה"ב נחשפתי לתופעה הזו.
    כשחזרתי ארצה ראיתי שהיום בני הנוער מתבגרים מהר מדי.
    בנות ששמות מייק אפ בגיל 12 זה לא הגיוני.
    כולם ממהרים להתבגר, אבל אני ממליצה לחכות.
    יש לכם הרבה שנים להיות מבוגרים ומעט מאוד זמן להיות בגיל הנפלא הזה".

    אהבתי

    • תפוח הגיב:

      היא טובלת ו(באוקיינוס כחלחל ) ושרץ בידה. היא יכולה להיות הכי צודקת, והכי חכמה אבל היא משתתפת (השתתפה) בתוכנית שהופכת נשים לאובייקטים מיניים. ולא שיש לי בעיה עם זה בעיקרון (בטוב טעם, לא להגזים), אבל יש לי בעיה עם צביעות.

      אהבתי

      • בן הגיב:

        אביגייל יצאה בשנית לתוכנית לטענתה ע"מ להראות שלאישה יש יותר מאשר מראה טוב בביקיני לתרום
        והתוכנית מתייחסת גם לגברים כאובייקטים מיניים באותה המידה (לא שזה מוצדק אבל מסתבר שזה מוכר…)
        בכל אופן יש לברך את אביגייל על פועלה בנושא המלחמה באנורקסיה ומכירת מוצרי טיפוח לילדות

        אהבתי

        • תפוח הגיב:

          אני לא כל כך בקיא, יכול להיות שאתה צודק והגזמתי עם המילה צביעות.
          אולי כוונותיה טהורות והיא תמימה (או שאני טועה), אבל אני מרגיש שלתוך תרבות הסלביות השטחית של משחקי הריאליטי אי אפשר לצקת תוכן ממשי. הכל מתכנס בסוף לתוך "הדבר" הזה, הסטריאוטיפי שאין בו שום אמת ושום יופי. אוקיי, בשבקין זה או אחר אמר להרים ידיים או לצאת מהשטחים או להיכנס לשטחים, או להפסיק או להתחיל לאכול: הכל מתמצא לתוכו הוא, לחלק מהתופעה שהוא – סלב מתוכנית ריאליטי. הציבור לדעתי, אינו נותן למסרים מורכבים יותר תשומת לב מאשר למה שהוא לומד מאותם אנשים בתוכנית הריאליטי. הרי זה לא משנה אם נינט בעד או נגד שירות בצבא. היא נינט – למי אכפת?

          אהבתי

          • בן הגיב:

            ייתכן מאוד שאתה צודק
            אבל אם ילדה אחת כן הקשיבה לאביגייל (אפילו רק בגלל שהייתה בהישרדות) ואותה ילדה לא תכנס למירוץ האנורקסיות…אז כבוד לאביגייל

            אהבתי

            • תפוח הגיב:

              אולי. בכל מקרה אני מעדיף שהילדה תקשיב לאמא
              שלה. אביגיל ועודד מנשה חיוביים, אבל יום אחד
              איזה בשבקין יגיד לה להתגייס למגב – ואז מה, שלא
              תקשיב?

              אהבתי

              • בן הגיב:

                הבשבקינים תמיד יהיו שם
                ולא כל ילדה מקבלת בבית את החינוך הנדרש
                יש גם ילדות ללא אם
                ועדן אברג'יל אמרה שהשנה בה שרתה בשטחים הייתה הנפלאה בחייה. 😉

                אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    אני מבין שבויצ"ו רוצים שיפרסמו בובות בעזרת נשות קריירה חזקות ועצמאיות.
    או שהבעייה של ויצ"ו היא עם עצם הקונספט של בובות?

    אהבתי

    • גלית א' הגיב:

      ילדות בנות 12, שועלן? משחקות בבובות? לפני הבת-מצווה או אחריה?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אה, זאת הנקודה?
        לא זוכר שראיתי את הפרסומת המדוברת, אבל איך יודעים שהן דווקא בנות 12?
        ומכיוון שמעולם לא הייתי (או היתה לי) ילדה בת 12, אני לא ממש יודע באיזה גיל זונחים את הבובות.
        אם הבעייה בפרסומת היא שהילדות גדולות מדי, למה זה סקסיסטי?
        אפשר להאשים אותם במניפולציה שמטרתה הגדלת קהל היעד למוצר. אבל זה משהו שמשותף להרבה פרסומות ולא קשור לסקסיזם (אבל שוב, לא זוכר את הפרסומת, אז אולי הביקורת היא על משהו אחר בכלל).

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          פה אפשר לראות את הפרסומת (ואחרות).
          אני לא יודע אם זו הפרסומת המלאה כי אורכה 6 שניות בלבד, אך את הילדות עצמן רואים פחות משנייה (וקשה לי מאוד להתרשם מה גילן, אבל זה לא נראה לי לא נורמלי).
          מתחזקת אצלי התחושה שהביקורת של ויצ"ו היא לא כלפי הפרסומת, אלא כלפי המוצר.

          אהבתי

          • בן הגיב:

            מדובר על עידוד ילדות להשתמש במוצרי טיפוח

            אהבתי

          • גלית א' הגיב:

            אני חשבתי שזה קשור למגמה הרווחת להציג נשים כילדות קטנות ו/או טיפשות. וגם מה סקסיסטי בנועה תשבי והפסל דוד?

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              הפרסומת של תשבי מתחברת למגמה הכוללת שלהן כנגד כל פרסומת שבה עושים שימוש במיניות של אשה כדי למכור מוצר (אפילו אם מדובר בבגדים סקסיים לנשים). מה רוצים מהבובות והילדות אני עדיין לא מבין (שוב, אלא אם כן הביקורת שלהן היא נגד המוצר, ולא נגד הפרסומת עצמה, ואז לדעתי אין מקום לשים את הפרסומת הזו ברשימה הנ"ל).

              אהבתי

  10. שאול הגיב:

    אם החברה של ישראל זיו מפרסמת שם אולי די-דיי זה שם מצויין.

    אני מציע שליום האשה תקליטי גרסה משלך לשיר סיסטרס.

    אהבתי

  11. ד' הגיב:

    השם הוא אכן DDAY ולא הייתה כוונה למשהו אחר. איך אני יודע? שלחו לי ספאם מהאתר הזה!

    אהבתי

  12. פרסום ראשון? אולי הגיב:

    היו לא מעט שמועות שביבי התחתן עם שרה רק בגלל שהיא נכנסה להריון ובכך תפסה את הדג השמן (לשיטתה).

    הבן הבכור יאיר נולד בתאריך 26.7.1991 לפי הכתבה ב-NRG.

    אתמול בידיעות, ברכילות, כתוב שהזוג נתניהו חגג 20 שנות נישואין בתאריך 3.3.2011. מכאן שיאיר כבר היה בבטן אמו כמה חודשים בזמן הנישואין .

    איך אומרים, לפעמים כשיש עשן אז היתה גם מדורה.

    אהבתי

  13. מ-NRG הגיב:

    גשם או גשמים?

    אהבתי

  14. רג׳ינה ספקטור הגיב:

    יקירתי – כתבת ״שום תודה לתומכים בעבר, בהווה וכו'…״
    במקום ״שוב תודה וכו׳״.

    V: אחחח, תודה

    אהבתי

  15. Jeronimo הגיב:

    למעריב היה גם מבצע של חודש ב-20 ש"ח או משהו כזה, במסגרת אחד מאתרי הקופונים.

    אהבתי

  16. velvet הגיב:

    🙂 העתקתי את האראלה מלאור, חשבתי שהוא יודע יותר מויקי.

    אהבתי

  17. ronen gefen הגיב:

    יצחק לאור זה אדם צבוע.
    מטיף לכולם על דמוקרטיה וחופש ביטוי אבל אי אפשר להגיב לאף מאמר שלו ולקיים דיון.
    אכן חופש ביטוי במיטבו.
    יום אישה שמח!

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      שלום
      מאמרו של לאור נגוע מכמה בחינות. הוא עצמו לא קיבל קביעות אוניברסיטאית אולי בגין סיכום של עילות רבות חלקן כנראה ידועות ומפורסמות. ניתן לקרוא את המאמר הנוכחי כנסיון לנקום במערכת האקדמאית על גבה של גברת, אכן, יש דבר מה אירוני ביחסיו עם נשים לכל מיני מטרות. הוא, בין היתר, יועץ לה לפנות למערכת המשפטית. מספר פעמים לאור עצמו יכל, כנראה, לפנות למערכת המשפטית, הן בגלל אותו סירוב למינוי והן בגלל שמועות, או יותר משמועות, על "עסקי נשים". הוא נמנע בשקט רועש מאוד מלפנות לדרך שהוא עצמו מציע לגברת. זה האיש שעושה עצמו מורה הלכות בעניני צדק, יושר, מוסר והתנהגות נאותה.

      אהבתי

      • - הגיב:

        נכון, אבל לעצם העניין, טענותיו העקרוניות נכונות. ועדות קבלה אוניברסיטאיות פועלות בהיעדר שקיפות. כיון שמדובר במוסד הממומן על ידי הציבור זו עוולה. צריך לשנות את זה. דווקא במקרה של אזולאי חבל שאין שקיפות, כי האוניברסיטה יכלה להגן על החלטתה בקלות רבה. לאור מגן על אזולאי משום שהיא שייכת למחנה האידאולוגי שלו ובדרך הוא מבלבל את המח. אזולאי היא לא איזה מאור אקדמי. היא חוקרת בינונית ולמטה מזה ואין שום סיבה להעניק לה קביעות.

        אהבתי

  18. יונתן הגיב:

    באתר הקניות של ישראל היום יודעים מה זה d day. הם פשוט ניסו לכתוב bbday והתפלק להם.
    ותיקון בסוף: אריאלה, לא אראלה (אזולאי).

    אהבתי

כתיבת תגובה