דנקנר והאזרח קיין

כל העיתונים, כולל ישראל היום מתייחסים לטיסות נתניהו * חלק מהעיתונים מתייחסים לרכישת מעריב על ידי נוחי דנקנר * ידיעות וישראל היום מוותרים * מי כתב על אליזבט טיילור * ותזכורת לאזרח קיין, עם המלצה לדנקנר לצפות בקטע

עיתוני הבוקר הגיעו מבוצבצים לגמרי, מרובבים ורטובים ודביקים. חסכתי לכם צילום שלהם בעליבותם.

נהנתניהו

מעריב מתחזק את הידיעה בשער. אומנם הכותרת בע' 5 היא "נחיתת ביניים אצל המבקר" אבל מהידיעה עולה ש"אל משרדו של לינדנשטראוס הגיעו מספר תלונות, בין היתר ממפלגת קדימה ומיו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון". ועוד: "במקביל, בלשכת היועמ"ש יקיימו בחינה ראשונית" (פנייה של "התנועה למען האמת בישראל". וגם היועמ"ש של קדימה ביקש מהיועמ"ש-יועמ"ש לבדוק).

מתחת לידיעה הזו מופיע ולווּט מוחלט: תחת הכותרת "שתיקת הביביתון" (לא יפה, נו) עליה חתום "כתב מעריב" מוולווטת העובדה שבכל שלושת העיתונים טיפלו בהרחבה בטיסות הרה"מ, אבל בישראל היום – כלום. בנוסף נכתב שדן מרגלית התראיין אתמול בבוקר בקול ישראל והביע שאט נפש מהתנהלות רה"מ, אבל דבריו אלו לא הופיעו בעיתונו.

אבל הנה הפתעה – כל ע' 9 בישראל היום מטפל בתחקיר. הכותרת: "בקדימה חגגו והתלוננו, הליכוד: תראו מי שמדבר"
וכות' המש': "מתקפה משולבת (גראדים, קסאמים ומטען חבלה, v) של קדימה נגד רה"מ בעקבות ממצאי התחקיר שפורסם שלשום בערוץ 10".
כתוספת מופיע מאמר הדעה של דרור אידר:

גם בידיעות הסיפור ממשיך לעוף בשער עם הכותרת "היועץ והמבקר שוקלים בדיקה". הכותרת של ניתוחה של סימה קדמון בשער: "נהנתן פלוס פלוס". בידיעות לא מסתפקים בעמוד אחד – כפולה מעמודי החדשות מוענקת לעניין. אין הרבה חדש שם, יש לציין, אבל יש תזכורת לסיפור של איתן עמית מ-2005, איך חברו של נתניהו, דניאל דורון (לימים המקור של רביב דרוקר, למרבה האירוניה) מימן לו נסיעה לכנס כלכלי בניו יורק. במהלך אותו כנס ביקש נתניהו, אז שר האוצר, שהמוזמנים, שכל אחד שילם 1,000 דולר דמי השתתפות באירוע, יתרמו לארגון של ידידו, "המרכז הישראלי לקידום חברתי וכלכלי" (מקורבי נתניהו: אין בכך פסול).

בהארץ (לא בשער, אלא בע' 6 מתייחסים לחקירת המבקר העתידית).
רותם שטרקמן מאוכזב מנתניהו המנהיג.

חוזרת רגע לאתמול: התפריט שביקשה מש' נהנתניהו מהמארחים באמת מצחיק. הייתי יכולה לבקש אותם דברים כמעט.

מעריב שלום

כמה הפסיד זקי רכיב?
את הידיעה הזו, שפרסם המארקר אתמול, שגם אני לנקקתי אליה (מבולבלת חליפות), שינו עורכי/כתבי האתר שלוש פעמים לפחות. קודם כתבו 35 מיליון. אחרי כמה שעות שינו ל-50 מיליון. ואחרי עוד כמה שעות חזרו ל-35 מיליון בכותרת, ואילו בגוף הכתבה כתוב כ-34 מיליון.
זה לא לעניין. ככה לא מתקנים. אם יש לכם תיקון, כתבו אותו בבירור, אל תבלבלו את הקוראים. אני בטח שלא יכולה לעזור לכם בחישובים. אני יכולה להצביע רק על הזיגזג שעשיתם בלי לחשוב בכלל על מקצועיות ועל הקוראים שלכם.
אז כמה הפסיד זקי רכיב?

הידיעה על רכישת מעריב על ידי אי.די.בי מופיעה בתחתית שער מעריב, וכידיעה בע' 5 של העיתון, חתומה על ידי כתב מעריב. בקצה הידיעה, המפרטת את המהלכים העסקיים הכרוכים בעניין מופיעים חלק מדבריו של דנקנר על הרכישה, אותם הבאתי אמש במלואם בפוסט המלונקק לעיל.
הנה הידיעה ב-nrg, אבל, הפתעה, אי אפשר לטקבק לה. מעניין למה, אולי מפחדים שדנקנר יקרא את התגובות ויברח?

בישראל היום ובידיעות לא חשבו לדווח על הרכישה. נכון, מה זה מעניין.
בכלכליסט עלתה אתמול אחה"צ ידיעונת. עד היום ב-10:13 בבוקר אין לה אף תגובה. באמת? כה לא מתעיינים קוראי כלכליסט, האתר הכלכלי הנקרא ביותר, ברכישה שמטלטלת את המשק? חיפשתי הבוקר אזכור למהלך בעמוד הבית של העיתון, משהו, בצד, לא מצאתי.

לי-אור אברבך בגלובס מנתח את המהלך, מרמז לשינויים עתידיים בהנהלה ובמצבת העיתונאים ובעמ' הפנימיים גם חולק שבחים לרכיב, שהציל את מעריב, ולדנקנר, האביר הבא. מעניין עד מתי.

סמי פרץ חושב שזו בשורה טובה לעיתונאים, הקנייה של דנקנר.
שלושה מכתבי העיתון על "העסקה מעוררת דאגה". והכל כמובן בגלל עוצמתו של הטייקון דנקנר.
צ'רלס פוסטר קיין כבר עשה אתה זה. וכמו שהוא אמר:
I have the money & the property
אם יש לדנקנר שתי דקות פנויות, אציע ליועצו ניר חפץ להמליץ בפניו על צפייה בקטע. לא אדרוש שיצפה בכל הסרט.

ומהזווית האחרת אני חוזרת ואומרת: מוקדם להתלהב. ייתכן ויתברר שהדעות של דנקנר ושל המנהלים שיצניח, על איך עושים עיתון, קיצוניות יותר מאלו של רכיב. ייתכן שהוא חושב שעיתונאי אחד יכול לעשות עבודה של חמישה עיתונאים ולא של שלושה, ושאת ההום פייג' של nrg יכול לערוך פעם בשלושה ימים העוזר האישי שלו. אין לדעת. שהרי גם לו אין שום ידע במו"לות ובתקשורת. כלומר יש לו, הוא הצליח ללמוד איך להתחמק מראיונות ומידיעות לא מחמיאות במשך שנים. כך שחוץ מהזרמת כסף זמנית, שכאמור, אני חושבת שהיא נעשית כתרומה וממניעים הומאניים, אין לו שום יכולת מוכחת בתחום. וכבר ראינו אך לפני דקה וחצי מה קורה לאדם בעל כוונות טובות, אבל קלולס לגמרי בתחום מסוים.

פייסבוק/בלוגלנד/רשת

– הפוסט של תומר פרסיקו, על התביעה שהגיש נגדו שי טובלי זכה ליותר מ-5,000 יוניקס (גולשים ייחודיים) בתוך יומיים. לחשבון הפייפל שלו הגיעו למעלה מ-150 תרומות. "כולי נפעם מהתמיכה העצומה שקיבלתי מהבלוגוספירה ומקוראיי הוותיקים גם יחד", אומר הבוקר פרסיקו.
ההתגייסות הזו אכן יפה ומרגשת, אבל אני עדיין חושבת שהיא נגועה בתמימות רבה. הדבר הראשון שפרסיקו צריך עכשיו זה גב משפטי. אם אכן יגיעו הדברים לבית המשפט, ובנקודה הזו בזמן נראה שיגיעו, הוא לא יוכל לעמוד שם ולנפנף בעדות שקיבל ושאותה הציג בפוסט(ים) שלו. זה לא מספיק.
אני בעד הצדק, חופש הביטוי וכל שיעלה על הדעת. אבל המערכת המשפטית מורכבת הרבה הרבה יותר, וכמו שכבר כתבתי, אין קשר בין הצדק לבין המתחולל בבית המשפט.
יותר חשוב כעת שפרסיקו יתחיל לעבוד עם עו"ד שייצג אותו.
הבהרה: יש לו עו"ד. הכל בסדר. לפחות בתחום הזה.

ריצ'רד סילברסטיין מציג פוסטר לשחרור דיראר אבו-סיסי (עם בעיות קלות במשפט המתורגם לעברית).

יונתן גת שולח ליאיר לפיד בעמודו תזכורת לדברים שאמר אביו המנוח על קצב בשעתו. לפיד לא אוהב את זה.


– גם למוצש, הטיים אאוט הסרוג יש עמוד פייסבוק.
הפשקוויל של גורנישט וגיל סלוביק יופיע בדף האמצע של כל גליון (שני עמודים).
לדף הפייסבוק הועלה הפשקוויל הראשון שהופיע על פני עמוד בחלק הראשון של מקור ראשון.

היי, קיבלתי מחמאה מסילבי קשת.

סיפור מדהים: NYT פרסם הספד על אליזבט טיילור, הספד אותו כתב העיתונאי מל גוסו, שהלך לעולמו לפני שש שנים, כמקובל בתחום (חבצלת – כתבה על ידוען שעוד לא מת).
עורך מדור ההספדים של העיתון: ההספד שכתב גוסו היה פשוט טוב מכדי שנזרוק אותו (ידיעות). צודקים!
בידיעות נכתב גם ש"מבוכה גדולה נגרמה לעיתון היוקרתי", אלא שאין לי מושג על מה ולמה, שהרי בתחתית ההספד כתוב:

Mel Gussow, the principal writer of this article, died in 2005. William McDonald, William Grimes and Daniel E. Slotnik contributed updated reporting.

ואם אני כבר כאן, אפרופו איך מתקנים באינטרנט (ע' לעיל המארקר ורכיב), הנה, זו הדרך:
This article has been revised to reflect the following correction:
Correction: March 23, 2011
An earlier version misstated the first name of an actor, best known as Alfalfa, who appeared with  Ms. Taylor in her first film, "There's One Born Every Minute." He was Carl Switzer, not Alfred.

לפני פיזור

יצא לי לשמוע שלא באשמתי כמה פעמים אנשים (בטלוויזיה) מברכים ומשבחים את נופר מהאח הגדול, על ש"הביאה כבוד לעדה הפרסית". כדי להבהיר את הגיחוך שבדבר אני רוצה לעשות המרה: "מברכים ומשבחים את סיון על שהביאה כבוד לעדה הפולנית" (או המזרח אירופית/ האשכנזית). נשמע הגיוני? מה זה כבוד לעדה הפרסית? זה חיזוקית למה שעולל קצב לבני העדה? ובכלל, ממתי בני "עדה" בישראל צריכים להתאחד כדי להביא כבוד או אי כבוד?
איףףף.
עדכון
אוי ויי, little did i know
עדנה קנטי על קצב המבייש את המזרחיים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה בלוגלנד, התיקונים, שישי קצר, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

60 תגובות על דנקנר והאזרח קיין

  1. עטל הגיב:

    פוסט חזק!
    שיתפתי.

    אהבתי

  2. יקיר אביב הגיב:

    ההתנפלות על ביבי מגעילה אותי. מה, גורבצ'וב לא מסתובב בעולם? טוני בלייר לא מסתובב בעולם? ביל קלינטון לא מסתובב בעולם?

    אהבתי

  3. קורא הגיב:

    את הידיעה בדה מרקר פשוט כתב מישהו שהוא לא כתב כלכלי ולכן הוא לא הצליח לחשב בכמה זקי קנה את המניות ובכמה מכר.

    וחוץ מזה, אחת מהדרכים שדנקנר יכול להבריא את מעריב היא באמצעות חשבונאות יצירתית. אם כור למשל, שילמה למעריב עד עכשיו על פרסום אפס, מעכשיו היא יכולה לשלם שני מיליון לשנה. החברה עדיין תישאר רווחית מאוד אבל מעריב יחתוך את ההפסדים שלו. אותו דבר עם כל אחת מהחברות של דנקנר. בקיצור, להבריא את מעריב אפשר בכל מיני דרכים, חלקן על הנייר.

    אהבתי

  4. עובר אורח הגיב:

    זה לא נידון כאן, בעבר ננזפתי על הכנסת נושאים, אך בכ"ז. זה נוגע לאחריות ומיומנות עיתונאית. אני מניח שהמידע על כיפת ברזל היורדת דרומה בא מד"צ . על כשרונותיהם שם ראינו לאחרונה בנמל אשדוד, הספינה מבריחת הנשק והעיתונאים הזרים. הרעש שעושים עיתונים בסופ"ש על כיפת ברזל יחזור כבומרנג. זה פיתוח הנדסי מורכב מאין כמותו. לוקח שנים להביא דברים כאלו לתפעול לפי מפרט. ראה טילי רפאל. זה ניסוי ועוד ניסוי ואח"כ הכזבות והרבה זעה ועצבים. ראה סיפור הפטריוט, שכבר היה כביכול מבצעי, הלא פוגע במלמת המפרץ. זה יהיה פלא אם כ"ב יעבוד כשגרה. בכל מקרה גם לפי המפרט הכי אופטימי הורדת סוללה אחת לא תשנה הרבה.

    אהבתי

  5. יגאל כהן הגיב:

    חשיפה טריה – המיליונר לארי מייזל שהטיס את ביבי במטוסו הפרטי ומימן לו מלון בבוורלי הילס (דקה 41 בתחקיר) זכה בהיתר חיפושי גז מול חדרה. המממממ…..הממממממ

    בשטחו השני של היתר "בנימין", זכתה קבוצתו של איל ההון היהודי-אמריקני לארי מייזל, בעל השליטה ומנכ"ל חברת הבנייה האמריקנית MDC.

    http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=abe20100615_010242

    אהבתי

    • בונד ג בונד הגיב:

      זה אותו מייזל שאולמרט תיווך בינו לבין ערוץ 10?

      אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        מצאתי את זה – "המתמודדים על רכישת דיסקונט" (2004)"

        מתמודד אמריקאי נוסף, אף הוא מתחום הנדל"ן, הוא איל ההון לארי מייזל. מייזל – שככל הנראה כבר הגיש מכתב כוונות לאוצר – נחשב תורם גדול לישראל. הוא עשה את עיקר הונו בתחום הנדל"ן בארה"ב, ונחשב מקורב לשר התמ"ת, אהוד אולמרט. מייזל התעניין לפני כמה חודשים בכניסה לערוץ 10.

        כן, זה הוא…

        אהבתי

  6. עזית הכלבה הצנחנית הגיב:

    נתניהו עלול להתקיף בעזה ולהכניס אותנו לתסבוכת ביטחונית קשה רק כדי להחלץ מביבי טורס. אם ייהרגו כמה חיילים זה בכלל לא חשוב, העיקר שהמלונות והנסיעות ישארו בידינו. אלוהים, שמישהו שם יפקח על הסמרטוטיהו והקיסרית כדי שלא יאונה לנו כל רע. וד"ש חם לארי שביט.

    אהבתי

    • דני הגיב:

      כלומר החמאס ידע על תחקיר המקור לפני זמן מה ולכן התחיל לעשות מה שהוא אוהב לעשות רק כדי לתת לביבי אהובו תרוץ כדי להשכיח את ביביטורס.
      האמת, יש בזה לוגיקה מסויימת.

      אהבתי

  7. יגאל כהן הגיב:

    פרשת החשדות לשחיתות של הזוג נתניהו הולכת ומסתעפת. היום 25/3/2011 מפרסם ידיעות בעמ' 5 את קשריו המפוקפקים של נתניהו עם דניאל דורון. הפרטים נחשפו לראשונה בהקשר לחשדות לשחיתות בבלוג של דבורית ואצלי בפייסבוק כבר באוקטובר 2010

    http://www.facebook.com/note.php?note_id=118148834912232

    אהבתי

    • דני הגיב:

      תראו מי חזר למקום הפשע.

      אצל אולמרט הכל בסדר? הוא עדיין זכאי?

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      "שיתוף פעולה בין דבורית שרגל (הבלוגרית הידועה ולוט אנדרגראונד) וביני הביא לכלל החשיפות שפורסמו בבלוג של דבורית ואצלי כפוסט בפייסבוק כבר באוקטובר 2010. החשיפות דאז הן הכותרת של עמ' 5 בידיעות אחרונות היום"

      אולי בכל זאת יש סיכוי למזרח תיכון חדש.

      אהבתי

  8. לפיד מחק את הפוסט של יונתן גת.

    אהבתי

    • דני הגיב:

      אם זה אכן כך הוא שוב מוכיח שיהיר הוא אכן שמו.

      אהבתי

    • יריב הגיב:

      לפיד הוא אדם אינטליגנטי ולכן הוא ידע היטב למה כדאי לו למחוק את הפוסט הזה.
      אני ממש מוריד את הכובע מפני הבחור שכתב לו. צריך ביצים ענקיות כדי להגיד לעריץ הזה את האמת המביכה הזאת.
      המקרה הזה זו רק דוגמא אחת להתנהגות הפחדנית והמזלזלת של לפיד. המלך הוא לא רק עירום אלא גם משתין עלינו בקשת…. 😡

      אהבתי

  9. בונד ג בונד הגיב:

    סילבי קשת עוד בועטת?
    כותבת איפשהו?

    אהבתי

  10. בונד ג בונד הגיב:

    גם את היית מבקשת חלב טרי ולא סתם חלב???

    מושחתת!

    אהבתי

  11. . הגיב:

    כתבת ביקורת על ישראל היום באנארג'י חתומה על ידי "כתב מעריב" אלמוני.
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/225/773.html?hp=1&cat=478&loc=7

    אהבתי

  12. אפי הגיב:

    הסיפור של תומר פריסקו שובר את הלב. לדעתי, יש לו השלכות רחבות על כל קהילת הבלוגספירה, ובכלל על חופש הביטוי באינטרנט. מוכרחים לעזור לבחור הזה ולו על ידי הפצה תקשורתית רחבה ככל האפשר של התביעה שהגיש נגדו שי טובלי. אגב, אף פעם לא הבנתי מדוע שי טובלי שנוא כל כך על הקהילה הרוחנית בארץ. עכשיו אני מבין. אני תמה איך אדם כמו שי טובלי שמציג עצמו מורה רוחני שתכליתו להביא אור ואהבה לעולם, מצליח להביא כל כך הרבה רוע ושנאה לעולם?

    אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    הכבוד שהיא הביאה לעדה נובע מכך שהיא הבחורה היחידה שהגיעה לגמר מבלי שקיימה יחסי מין מול האומה.

    אהבתי

  14. אורן הגיב:

    כל הדברים היפים, שדנקנר כתב, קיימים במעריב כבר כיום. מה הערך המוסף, שיביא דנקנר.
    ה"אזרח קיין" לא הדוגמא הנכונה, לא מדובר בברון תיקשורת, אלא בבעל שליטה בקונגלומרט, הרוכש כלי תיקשורת. ויאיר לפיד, לשם שינוי, צודק. לא צריך לערב הורים.

    אהבתי

  15. דליה ו"ר הגיב:

    המילה האחרונה הסגירה אותך 🙂

    אהבתי

  16. חמליבך הגיב:

    בן כספית שוחט את עמוס רגב היום במעריב
    ווה הצצה

    אהבתי

  17. אביב הגיב:

    לייק ללפני פיזור.
    מביא בכבוד רב,
    אני

    אהבתי

  18. דני הגיב:

    אהבתי: אליזבת טיילור הובאה למנוחות: "ביקשה לאחר להלוויה שלה".

    אהבתי את הכתוב בכתבה על שינויי השעון במקומות שונים (אגב, זה קרה אצלי במחשב), הדגשות שלי: אלי, שעובד במחלקת פינוי אשפה בעיריית פ"ת אמר ל-ynet: "באג בשעונים העיר את כולם שעה קודם. השעונים בטלפון הסלולרי של אורנג', סלקום, ופלאפון קפצו שעה קדימה. לי יש בלקברי, לחברים יש נייד פשוט, של כל הרשתות. זו פעם ראשונה שהגענו לעבודה בזמן".
    זה לא שלא מגיע לאלי להיות בעל בלקברי, פשוט לי זה נשמע כזה כאילו.

    סיבוב בצד האפל, תמונות ועוד.

    אהבתי

  19. הלל הגיב:

    אישית הייתי מעדיף יריקה מביבי על פני מחמאה מסילבי.

    אהבתי

כתיבת תגובה