נמוך מים המלח

דו"ח המשט נחשף. רון בן ישי חש אי נוחות ואומר טוב שלא התנצלנו.
באנקרה רוצים התנצלות. שלושה עיתונים מדברים על המשבר הטורקי. רק בידיעות משבר הרופאים משמעותי יותר. אולי בצדק.

המטפלת הנופלת

משפחה בצפון אומרת שהמטפלת הסוררת התעללה באביהם. ולא רק למשפחה אחת היו דברים רעים לומר עליה אלא לכמה. הידיעה פלוס ראיון עם נציג המשפחה שודרו אמש במבט, והיום אפשר למצוא אותה בשער ישראל היום. ובהארץ בע' 12, אך בלי להיחשף. את זה הם שמרו לטלוויזיה. ולישראל היום. גם בידיעות יש דיווחים של משפחות שסבלו מהמטפלת, כולל דיווח על רומן שניהלו עם בנו של אחד המעסיקים שלה. זה בטוח בניגוד לחוק. במעריב זוכה המטפלת לידיעונת בטור צד בע' 10 על כך שנזרקה לרחוב ובכתה. איך החמיץ מעריב את סיפורי ק"ש? ובכמה משפחות מדובר?
נפלא מבינתי איך משפחת נתניהו הידועה בקפדנותה ובדקדקנותה בחרה במטפלת משוללת המלצות, שעברה שחור משחור, והיא הוכרה כמשולחת רסן, שהרי לא נראה לי הגיוני שאותה משפחה מזועזעת (או כמה משפחות) שהתראיינה/ו אמש שילחה/ו את הגברת לדרכה עם מכתבי המלצה משובחים, נכון?
האם:
1. עשו זאת בכ"ז?
2. מש' נתניהו הנכבדת לא ביקשה המלצות, עניין טריוויאלי לכל משפחה מקושרת ונכבדת הרבה פחות מהם בישראל?
3. יש פה עניין אחר?

ופה טרה קומרי ועורכי דינה מתראיינים. לא היה לה לאן ללכת, היא אומרת. לרוב, עובדים זרים הגרים אצל המטופלים חולקים דירה עם עובדים אחרים, ולשם הם יוצאים בימי החופשה שלהם. קומרי טוענת שלא הייתה לה חופשה מעולם. ערוץ 10 דיווח אמש כי עובדת בהדסה שמעה את השרה צורחת על המטפלת, האשימה אותה בגניבת כספים ואמרה לה "אני אשת ראש הממשלה ואת תקשיבי לי".
על פי הארץ, הטענות לפיהן הועסקה קומרי בתנאי עבדות "גרמו להרמת גבות בקרב גורמים הבקיאים בתנאי העסקה של עובדים זרים".
למה? כנראה כי במדינת ישראל מתנהל רק תיק אחד שעניינו טענות דומות, וגם שם הן התבררו כבלתי מדויקות.

מרב מיכאלי דיברה עם היועץ, דובר, מדברר החדש של בנימין נתניהו, ד"ר יועז הנדל. הכותרת כמובן מטעה, מאחר שהוא לא דיברר כלום בעניין המטפלת. כך לדבריו.
וחוץ מזה, הבנאדם, לפחות מהדברים שאמר למיכאלי עושה רושם קלולסי לגמרי בכל הקשור בתפקידו החדש. מי ייתן וישמור עליו האל.

עיר האוהלים

צעדת המיליון – העמוד הרשמי, ובו פרטי האירועים ברחבי הארץ.

בשבועות הראשונים של המחאה העניקו לה ידיעות ו-ynet פוש אדיר. כתבות על כתבות, שערים על שערים. בשבועיים האחרונים האשד הזדרזף, עד שלשום, כששוב הגרף עולה.
אם אשאל את העורכים הם ודאי יכחישו ויגידו: המחאה דעכה, ואיתה גם הדיווחים, הגיוני, לא?
כמו שכבר כתבתי, זה הולך ביחד: המחאה והסיקור שלה הזינו זה את זה.
אתמול בלילה התפרסמה ידיעה מקיפה מאת כתבי ynet.
הנה ערוץ מחאת האוהלים של האתר.
ליעד קנטרוביץ' מייצגת את הזונות במאבק.
שלום חנוך לא יופיע בגלל בעיות לו"ז. גם לאייל גולן יש בעיות לו"ז ולכן הוא יעלה על הבמה ב-23:00.
ועוד אסופת סרטוני מחאה, אם החמצתם.

דני מכפר סבא מצא את דפני ליף ברשימת סרבני גיוס.
בישראל היום הידיעה מופיעה בשער:

ליף סירבה להתייחס לנושא המכתב ואמרה: "לא התגייסתי לצבא עקב מחלת האפילפסיה. אילו מצבי הבריאותי היה תקין – הייתי מתגייסת לצבא". בשיחה עם ערוץ 10 הוסיפה כי אינה זוכרת שחתמה על המכתב.

סתיו שפיר מסבירה ששום דבר לא נגמר. להפך.

כות' בשער הארץ הלוחם: צאו להפגין, זהו מאמר המערכת, הממשיך את קריאתו של גיא רולניק מאתמול.
כות' בשער מעריב: "מארגני המחאה מקווים למיליון מפגינים במוצ"ש" (ידיעה בע' 5).
כות' בשער ידיעות: "מבחן הסיום של המחאה". ע' 4 מטפל בעניין, כולל טקסט של אייל גולן (זה היה העיתון הראשון שדיווח בשעתו על השתתפותו בהפגנה של מחר).
כה כותב הגולנצ'יק, תחת הכותרת "העצרת של כולנו":

"אני רואה אתכם בהופעות שלי: זוג צעיר, מחובקים בקהל, אני יודע שסוף כל סוף יצאתם לבלות וקיבלתם קצת מנוחה מהחשבונות. אני אשיר בשבילכם בשבת, אתם הפנים של ישראל, אתם העתיד".

כמה בנאדם יכול לחרטט? אוף, כמה?
הזוג הצעיר של גולן, נניח שהוא גר בקריית מוצקין. אוקיי? לא תגידו בבועה התל אביבית? כמה ישלם על ההופעה של גולן כדי להירגע מהחשבונות? מינימום 219 ש' כפול 2 + בייביסיטר וקולה כי הם יהיו צמאים מההתלהבות ומהחום. אני לא יודעת מה מצב החניה בקריית מוצקין, אבל נקווה שיש חניה בסביבה.
האם כך יצליחו להירגע מהחשבונות? אמממ.

מסמך הרפז

בועז הרפז (העומד מאחורי המסמך ובו ההנחיות להשבחת אלוף גלנט ולהכפשת מתחריו) אמר אתמול כמה מילים בשיחת טלפון לערוץ הראשון וסתר חלק מדברי הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי.
אשכנזי אמר במשטרה שהרפז לא היה מבאי ביתו. הרפז אמר לאיילה חסון, בתשובה לשאלתה אם היה בביתו "עשרות פעמים?" "אחד בחר להגיד את מה שהוא אמר ושיעמוד אח"כ מאחורי המילים. לא חשוב זה המספרים, המציאות היא כנראה שונה ושיבדקו".
(דו"צ לפני שנה: איילה חסון מנהלת קמפיין נגד אשכנזי).
מעניין: לפני שנה דובר על 150 מסרונים שהועברו בין אשתו של אשכנזי לרעייתו של הרפז. במבט דובר אמש על 1,500 מסרונים. כולה אפס. חסון, לעומת זאת, מזכירה שבשנה שעברה דיברה על 420 סמסים, אבל מה לעשות, טעתה, יש 1,500.
תגובת הרפז: אני לא יכול להגיד שזה תלוש מהמציאות, אבל אני בשלב זה לא יכול להתראיין.
ע"פ ער' 1, בסמסים יש הודעות העוסקות בפרשה שהביאה לחיסול סיכויי גלנט להתמנות לרמטכ"ל.
הידיעה מפורסמת במעריב וכן בישראל היום. כלומר בשער.

את המהדורה הגיש ינון מגל, מהמועמדים לפיקוד על גל"צ.
הסוכן שלו הוא בן הזוג של חסון, שי נשר.

פרשת מרגלית צנעני

ע"פ מעריב (אבי אשכנזי ונתיב נחמני), השופט המחוזי צבי גורפינקל אמר ש"אם צנעני הייתה מישהו אחר היא הייתה נשלחת למעצר עד תום ההליכים".
ואני שואלת: מה? למה? בזכות מה מגיעות לה הקלות שלא מגיעות לשאר היישוב?
אה, הנה הוא מסביר: בזכות היותה "דמות מוכרת, אישה מבוגרת ונטולת עבר פלילי".

ספטמבר

אני המומה: מרד בבית הספר היסודי גורדון בפ"ת, בו למדתי. היום, כך כותב עמרי מניב, לומדים בו בני "העדה הרוסית".
אני מקווה שפרופ' אומן לא רואה.
ובשער הארץ: הורים משביתים את הלימודים בבית ספר נר עציון, עד שייסגר הגטו האתיופי.
אמרתי מזמן, ואני לא היחידה, שצריך לבטל את העיר הזאת. יאק.

קצה האצבעות/ רפרפתי וסימנתי

רונן טל מראיין בסופשבוע את קורין אלאל.

יגאל סרנה יצא למסע בשטחים. 7 ימים.

בהתייחס לראיון הזה עם גינטר גראס, ממנו התלהבתי בשבוע שעבר, אומר ההיסטוריון הגרמני פטר יאן, ליומון זידדויטשה צייטונג, שהלז בדה עובדות. הוא מתייחס בעיקר לפסקה הבאה:

הטירוף והפשע לא התבטאו רק בשואה ולא נעצרו בסוף המלחמה. מתוך שמונה מיליון חיילים גרמנים שנשבו בידי הרוסים – שרדו אולי שני מיליון וכל היתר חוסלו. כ-14 מיליון פליטים היו בגרמניה; מחצית הארץ עברה במישרין מרודנות נאצית לרודנות קומוניסטית. אני לא אומר את זה כדי להמעיט מחומרת הפשע נגד היהודים, אבל השואה לא היתה הפשע היחיד. אנחנו נושאים באחריות לפשעי הנאצים. אבל הפשעים הביאו על הגרמנים אסונות כבדים וכך היו לקורבנות".

יאן כותב "מתוך שלושה מיליון חיילים גמרנים שנפלו בשבי הסובייטי במלחמה, בין 700,000 ל-1.1 מיליון לא שרדו, בעיקר בשל רעב. השאר שוחררו בשנים 1947-1949 כדי לשמש לרוסים כוח עבודה לשיקום נזקי המלחמה. גראס משווה בין רצח העם היהודי לסבל של הגרמנים באמצעות הפיכת מיליון גרמנים שמתו מרעב לשישה מיליון גרמנים דמיוניים שנרצחו בידי הרוסים".
ויש עוד. נקווה שהכתבה של עופר אדרת תגיע לרשת.

לחם עבודה/ מעברים

– אני בשוק. ע"פ אייס, רייטינג צפוי להיסגר. סוף עגום לשבועון בו עבדתי כמעט שמונה שנים.

– ערוץ nrg ברנז'ה ירד מהאוויר אחרי שכמעט דמם בשבועות האחרונים. "הערוץ ירד עד שיימצא עורך/ כתב ויעלה במתכונת חדשה בהמשך", אומרת מנהלת האתר, שלומית חביב.

לילך סיגן שוקלת להשקיע ברשת, ושירה מרגלית השקיעה בסלונה.

עפר שלח עזב את המקור. יחליף אותו מיקי רוזנטל.

שלום קיטל יערוך את כנס אילת לעיתונות.

– מגישי ערב חדש החדשים הצטרפו השבוע לסבב ההגשה.

–  עיתון בשבע השיק מוסף חדש, אתנחתא.
הלל גרשוני כתב בו על שקר הגרפולוגיה.

קשת למועצת העיתונות: סיקור מוטה של ynet את פרשת צנעני.

עורך מעריב החדש, ניר חפץ, תר אחר עוזר/ת אישי. מתאים לכם? פנו ישירות.

רשת/ בלוגלנד/ פייסבוק

על צד שמאל, המגזין הסוציאל-דמוקרטי עזב את News1 וחזר להיות אתר עצמאי.

צרות בכותרות


(תודה למשורר)
הסבר: מארגני המחאה טוענים שמיליון הוא רק סמל. אה.


מימין וואלה!, משמאל mako. אז מי ננזף?
(צפו ושיגרו: MajorTom2oo1 ועו"ד יוסי נ.)

לפני פיזור

הידעתם שכשתרדו לים המלח עם הסלולרי ייעלם המפעיל הקבוע שלכם ומפעיל ירדני יתביית על הרשת?
למה בהזמינכם מלון בים המלח אין הודעה באתרי המלונות הרלוונטיים המציעה לכם להסדיר את העניין? ולמה פקידי ההזמנות, אם הזמנתם בטלפון, לא אומרים לכם לעשות זאת? ו/או למה בצ'ק אין במלון לא מספרים לכם?
טיפלתי אתמול ממושכות (ויודעים אתם כמה זמן לוקח להמתין למוקדני הסלולר) באירוע שכזה (והיום, כשהתברר שהניתוק והחיבור לא עלו יפה), החזרת סלולרי שברח לירדן למפעילו המקומי, ונחרדתי מהחלמאיות המקומית. חב' הסלולר בשיתוף מלונות ים המלח לא יכולים להתגייס למאמץ קטן שכזה?
לא משלמים לכם מספיק?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה יש עורכים בבית?, לחם עבודה, צרות בכותרות, שישי קצר, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

121 תגובות על נמוך מים המלח

  1. @ הגיב:

    כתוב פוסט אורח נוסף כאן.

    אהבתי

  2. captain beefheart הגיב:

    על מאמר הגרפולוגיה של הלל גרשוני:

    "גרפולוגיה" היא בהחלט אחת מאחת הפרות הקדושות שגם מקצועני הספקנים נוטים להשאיר מחוץ לבית המטבחיים. הזיקה של הפרוצדורה הזו לפסיכולוגיה מעלה אפשרות תיאורטית של אפקט אמיתי, והעובדה שהיא גם מושרשת וקבילה בזירת ה-HR מצילה אותה מן השחיטה.

    אבל כאשר מביאים בפניך מחקרים (אם מביאים. במאמר של הלל מופיע אחד, וראוי היה שייתן רפרנסים למחקרים עם תוצאות דומות, לחזרה על הניסויים של בן שחר אצל אחרים וכו') שמוכיחים כי בתופעה אין אמת והיא שקולה לניחוש אינטלגנטי – מול זה אי אפשר להישאר אדיש.

    אני מברך את הלל ואת העיתון האמוני שהוא מפרסם בו את הדברים על שלרגע קל (ונוח) הם אוחזים בגישה האמפיריציסטית. זהו בדיוק הטעם האישי שלי בתחום הקומדיה: בכל יום נתון אעדיף דתיים שמסבירים מדוע מערכת אמונית אחרת משלהם היא שטויות, על פני מופע סטנדאפ אישי של גראוצ'ו מארקס, למשל.

    האם "בשבע" יפרסם גם מאמר שלי, שבדיוק באותה רוח שבה נקט גרשוני יטפל במושג "אלוהים"? אם כן אשמח לכתוב כזה. התמורה הכספית תשולם לעמותה נבחרת שתוסכם על שני הצדדים.

    (ואזהרה אישית לדתיים מפני "אפקט פורר": שומר נפשו ירחק ממנו. האחרון שפגשתי שהעמיק בנושא נפרד מכיפתו בתוך שבועות ספורים. ירחם השם)

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      התגובה שכתבתי בבלוג שלו היא בדיוק על אותו המשקל. גמל, דבשת, וכו'.

      אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      פרסם כאן פוסט אורח נוסף .

      אהבתי

    • הלל הגיב:

      אם לצטט את עצמי במקום אחר: קפיטן, קפיטן, בחייך. אתה מוזמן להיכנס לערך המצוין על גרפולוגיה בוויקיפדיה, לפתיל הארוך שהיה על זה באייל הקורא, ולראות עוד נתונים ומחקרים. אגב בן שחר וצוותו עשו גם מחקר שמתכלל את כל המחקרים שנעשו בנושא, והזכרתי את זה בכתבה. מול זה עומד מה? רשימת מחקרים מפוקפקים, שחלקם בכלל שולל את הגרפולוגיה, חלקם מזכיר אותה סתם ככה, וחלקם אמנם תומך בגרפולוגיה אך נעשה בכלים לא מדעיים?

      ולשאלתך, האמונה כאילו דתיים אמורים לבלוע כל מה שמגישים להם מוזרה ביותר. בדרך כלל זה הפוך. סיפר לי חבר חילוני, שבדרך כלל הוא הצליח להוליך שולל עם טריקים של באבות דווקא חילונים, והדתיים דווקא היו ביקורתיים הרבה יותר.

      לצורך העניין, "אלוהים" הוא עניין פילוסופי, וככזה הוא לא יכול להיבחן בכלים אמפיריים. אי אפשר לעשות מחקרים שיוכיחו או יפריכו את קיומו או את מהותו, ולכן הוא לא שייך לתחום הזה בכלל. לעומת זאת, הגרפולוגיה מנסה לטעון טענות אמפיריות, וקל לבדוק אותן מדעית.

      הרמב"ם היה נושא הדגל של דתיות פקוחת עיניים ובעלת שכל חד, והיה הלוחם הגדול בכל האמונות הטפלות למיניהן, אסטרולוגיה ושאר מרעין בישין. לכבוד הוא לי ללכת בנתיב שהותיר אחריו.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        גרפולוגיה: אם עוד לא הובן – אני 100 אחוז תומך בך בעניין זה. בהחלט נראה CRAP לגמרי.

        אלוהים: כבר מזמן אינו "עניין פילוסופי". הוא נוכח מרכזי בחיי ובפעולות אנשים דתיים, בעצימות גבוהה מאוד. עד כדי שהיא משפיעה גם על האנשים שאינם דתיים. רבות מן האמונות הנגזרות מסגידה לאותו "עניין פילוסופי" הן כאלו שלא היו עוברות מבחן אמפירי פשוט, בגן של הבן הצעיר של הלל גרשוני. ולמעשה – מרגע שמסירים מהן את "אמיתותן", מתקבלים דברים מגוחכים למדי.

        הרמב"ם: במילותיך "הלוחם הגדול בכל האמונות הטפלות למיניהן", ואני אלך עם זה בשמחה. הרמב"ם הרי היה שאקל ותותח על ולכבוד גם לי ללכת בנתיב שהותיר אחריו. מכיוון שאני בדיוק מארח בביתי חוצן שהגיע לחגים, אתן לו את רשות הדיבור. יש לו שאלה מעניינת.

        חוצן: שלום לך. בדרכי לכאן הבחנתי כי בכוכב הלכת שלכם, רוב בני האדם נוהגים בפולחנים דתיים. נאמר לי כי ברוב הפולחנים משולבת גם אמונה ב"אלים". בלטו לעיני מיליארדי אסייתים שהליכותיהם מוזרות, ובמיוחד בהודו – שם הטקסים משלבים בעלי חיים ודמויות ססגוניות. בבואי לכן שמעתי כי מדובר ב"אמונות טפלות".

        שאלתי לך היא כיצד מבדילים בין "אמונה טפלה" לבין אמונה שאינה "טפלה". למשל היהודים – שמאמינים ב"אלוהים". מדוע אמונה זו אינה "טפלה"?

        *****************

        זהו. הבחור סיים. ממהר לפגוש את אלף, רוג'ר ואלי יצפאן.

        אהבתי

        • הלל הגיב:

          לוגיקה, אני רואה, היא לא ממש הצד החזק אצלך. אתה צריך להבחין בין "ניתן לבדיקה אמפירית" לבין בעל השפעה על המציאות".
          לכל אמונה פילוסופית-מוסרית יש השפעה על המציאות. למשל, יש אנשים שמאמינים משום מה שאסור לרצוח. אין שום יכולת אמפירית לבחון את האמונה הזו, שכן היא בכלל אמונה נורמטיבית ולא אונטולוגית, ואף על פי כן יש לה השפעה רבה על המציאות.

          אמונה יסודית אחרת שמניעה אנשים היא האמונה שהאנשים האחרים (מחוץ לי) מרגישים דברים ואינם רובוטים/זומבים. זו אמונה שלחלוטין אינה יכולה להיבדק מבחינה אמפירית (גם אם אעקור לך את האצבע ותצרח מכאב, עדיין יכול להיות שאלו רק סממנים חיצוניים, ובעצם אינך מרגיש כלום), ועדיין היא משפיעה על כל מהלך חיינו.

          רוב האמונות הפילוסופיות, למעשה, הן בעלות השפעה עמוקה. כולל, אגב, האמונה במדע עצמו, שאותה כשלעצמה אין שום אפשרות לבדוק אמפירית.

          אמונות פילוסופיות יש לבחון בכלים אחרים של השכל, וזה נושא אחר לגמרי. אני לא אומר שאפשר להוכיח מבחינה פילוסופית נוקשה שאסור לטלטל ארבע אמות ברשות הרבים בשבת, אבל גם אי אפשר להוכיח מבחינה פילוסופית נוקשה שצריך לדווח על הכנסות למע"מ. אלו חוקים של מערכות חברתיות, עם מטרות מסוימות, ואין לכל זה ולעניין שבו פתחנו – בדיקה ושלילה של אמונות בדברי הבל – שום יסוד.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            עדיין ממתין לתשובתך מדוע האמונה ב"בורא עולם" אינה טפלה.

            אהבתי

            • הלל הגיב:

              מה, אתה רוצה להיכנס עכשיו לדיון תאולוגי? אני חושב שהאמונה ב"אי בורא עולם" היא טפלה וחסרת היגיון. מכל מקום כל זה אינו קשור למתודות מדעיות, שאינן יכולות לחול על שאלות פילוסופיות-תאולוגיות-מוסריות. כל זה אינו קשור ללחש-נחש למינו כמו קוסם קסמים מעונן מנחש ומכשף, דברים שאותם אכן ניתן לבדוק אמפירית.

              אהבתי

              • captain beefheart הגיב:

                למביט מן הצד – המעונן, המכשף והאסטרולוג נראים בדיוק כמו היהודי בשעת עיסוקו ב"מצווה" זו או אחרת, או בקיימו "פסק הלכה" כזה ואחר. בשני המקרים משתמשים בחפצים, עושים דברים משונים, מאמינים שמקבלים הוראות והכוונות מ"כוח עליון", ומסבירים כי אין להחיל על כוח זה "מתודות מדעיות".

                אתה, לעומת זאת, טוען כי הפרקטיקה האמונית שלך נבדלת מאחרות המקובלות בעולם. טרם המצאת אפילו נימוק אחד לכך. אך עדיין לא מאוחר.

                * הפתיחה עם "האמונה באי בורא עולם" היא תרגיל הסחה ריק מתוכן. כפל שלילות עושים בדיבייט של כיתה ח' (וגם אז אפשר לפרק את זה בקלות)

                אהבתי

                • הלל הגיב:

                  אז כנראה המתבונן מן הצד צריך להחליף משקפיים. מצוה, פסק הלכה וכו', אינם שייכים לקטגוריית ההשפעה על המציאות או ניבוי העתיד. הם שייכים לצד הנורמטיבי בלבד. לצורך העניין, גם המנהגים השונים של הדת החילונית (לדוגמה, הטאבו על מילים כמו "כושי", "נכה", וכדומה) אינם בהכרח הגיוניים במיוחד. המעונן והמנחש טוענים טענה במציאות: שהם מסוגלים לחזות את העתיד או להשפיע על המציאות. קל לבדוק את זה. המקיים מצוה אינו טוען טענה כזאת כלל. גם האיסור "לא לרצוח" יכול להיראות מוזר לחוצנים. מדוע אסור להרוג אנשים ומותר להרוג חיות? או מדוע אסור להרוג חיות ומותר להרוג צמחים? מדוע העונש המושת על מי שרצח אדם ואכלו שונה מהעונש המושת על מי ששחט תרנגולת ואכלה? וכולי.

                  וברשותך, אני לא הולך להיכנס אתך לדיונים תאולוגיים או דתיים. זה לא המקום ולא הזמן. אם כי אני מעריך את הניסיון שלך לגרור אותי לעמדה מיסיונרית.

                  אהבתי

                  • captain beefheart הגיב:

                    חו"ח לא מנסה לגרור אותך לעמדה מסיונרית, רק לחדד נקודה עקרונית.

                    השאלה שלי בכלל אינה על מוסר וכיו"ב, אלא רק על החלק המיסטי – הדמות המטאפיזית שקיומה אקסיומטי, והכל (או הרוב) נובע מפרשנות על מה היא רוצה.

                    אל תמשיך להשיב על החלקים ב"דת" שאינם קשורים לאלוהות, כי אני שואל רק על זה: מדוע אמונה ב"אלוהים" אינה טפלה?

                    אהבתי

                    • captain beefheart הגיב:

                      ואגב: לפי התזה שאתה מציג, "קבלה" ו"מקובלים" צריכים להיות בעינך משוקצים, שלא לדבר על כל באבא ורטנגן למינהו…

                      אהבתי

                    • הלל הגיב:

                      האמונה ב"אלוהים" אינה טפלה יותר מאמונה ב"חומר" או ב"אנרגיה". גם חומר, אם תחשוב על זה קצת לעומק, זו (באופן פרדוקסלי) מהות מטפיזית, שאין אפשרות להוכיח את קיומה כלל ועיקר (ע"ע קאנט ו-Ding an sich).

                      וגם אמונה במוסר ובצדק היא אמונה במשהו מטפיזי לחלוטין.

                      ניקח דוגמה לדבר מטפיזי אחר, הלוא הוא הנפש. אין שום יכולת לדבר מדעית על הנפש, ויש רבים המאמינים שבאמת אינה קיימת, ושכל האדם הוא חומר בלבד. מכל מקום התאוריה המטריאליסטית לא מצליחה להסביר דבר אחד מרכזי, והוא התודעה. אם נבנה רובוט שידמה לחלוטין לאדם, יצחק ויבכה ויחשוב וייצור, עדיין לא יהיה זה הכרחי שהוא גם יודע שהוא צוחק ובוכה, ומרגיש את הדברים. למחשב שלי יש מצלמה, והוא "רואה" את הצבע האדום והירוק, אבל אין לי שום אינדיקציה להיותו "מרגיש" את הצבעים הללו וחווה אותם, כמו שאני חווה אותם. למעשה אין לי שום יכולת להוכיח שאתה, או כל אדם אחר, מרגישים וחווים חוויות כלשהן, והדבר הבטוח היחיד הוא שאני חווה אותן חוויות – שאין שום יכולת להסביר מבחינה מדעית גרידא. יש שיאמרו שכל העניין הזה הוא אשליה גרידא, דהיינו אני לא באמת מרגיש אלא יש לי אשליה שאני מרגיש, אבל זו כמובן צבת בצבת עשויה – כדי שלהשלות מישהו, צריך שיהיה מישהו מושלה, וחזר הדין.

                      קצת הארכתי וסטיתי מהנושא, אבל זה קשור לעניין שאמונה במהות רוחנית יכולה להיות די מתבקשת. לא נגזר מכך שנאמין בכל מהות רוחנית שתעלה על דעתנו; להיפך, עקרון תער אוקהאם מנחה אותנו לצמצם את האמונה בדברים כאלה למינימום ההכרחי. לכן משבאתי לכלל הכרה שהגיוני וסביר שיש בורא ומקיים את העולם הפיזי, שכשלעצמו אינו כפוף לעולם הפיזי, סביר לצמצם את האפשרויות לבורא אחד על פני כמה, וזוהי מהות המונותאיזם.

                      מה מביא אותי לאמונה באל בורא ומקיים? כמה וכמה דברים, ובין היתר: המפץ הגדול שהראה שהעולם התחיל מנקודה מסוימת, מה שמעלה ממילא את השאלה המתבקשת מה/מי גרם לכל זה להתחיל (העובדה היא שמרבית המדענים האתאיסטים סלדו מהתאוריה הזו בשנות השישים, בדיוק בשל ההשלכות התאולוגיות שלה. וכיום הם צריכים להמציא מבנים מורכבים [ולא מדעיים בעליל, שכן אינם ניתנים להפרכה] כמו יקומי-על למיניהם או שאר ירקות, רק כדי להימנע מאותה בעיה תאולוגית). כמו כן, עצם קיומם של חוקי טבע גורם לי לתהות מיהו-מהו הגורם השומר והמקיים את חוקי הטבע, ולמה שיהיו בכלל. איך אפשר להניח קיום של חוקי טבע בעולם שמתנהל כשלעצמו? הרי חוקי טבע הם שיא המטפיזיות.

                      קיצרתי במקום שאפשר היה להאריך. הנקודה היא שלומר "אני מאמין ביישות רוחנית מסיבות פילוסופיות מסוימות" לא גוזר אמונה בכל יישות רוחנית שהיא, אלא בדיוק להיפך. בדיוק כשם שזה שאתה מקבל תאוריה מדעית מסוימת, לא יגזור שתקבל כל תאוריה שהיא!

                      אהבתי

  3. לעיתונאי הזעיר (שלא להגיד הנימי) הגיב:

    הכי פאתט זה לכתוב פאתט בשגיאות.

    אהבתי

  4. עיתונאי זעיר הגיב:

    המוסף הכי טוב: של ידיעות, כמעט כל כתבה מעניינת וחשובה.
    הכי פאתט: קלמן ליבסקינד. מה הוא חשב, שאנשים יגידו לעצמם, אוי אם סטנלי גרינברג שם, אנחנו לא נגיע? תפנים, ימני קיצוני הזוי, לאנשים קשה כאן בטירוף. נכון שהמחאה היא בניגוד לאג'נדה של המתנחלים, אבל למי אכפת? כל כך מביך ופאתטי. הניסיונות הנואשים של הימין הקיצוני לעצור את זה לא יעזרו, תלוש המשכורת, המחירים הגבוהים, החיים הקשים, כל אלה חזקים הרבה יותר מתיאוריות ימין. מרגרט תאצ'ר הייתה צריכה לקחת אצלכם שיעורים, אבל אם היית יודע קצת היסטוריה היית מבין מה קרה לאנגליה בתקופה שלה, או מה קרה בארצות הברית של ריגן

    אהבתי

  5. אלי הגיב:

    אגב שימי לב, לרוב השולטים במונופולים ובקרטלים יש כינויים אינפנטיליים נוני, נוחי , מוזי (ורטהיים) לדעתי אין זה מקרה, האנשים האלו מוקפים במלחכי פנכה שמתייחסים אליהם בהערצה כמו אם המתפעלת מכל מחווה של תינוקה. לא פלא שהם כל כך לא מודעים להתנהלותם חסרת המעצורים, לא מפתיע שהם בוחרים באדם מגוחך כרני רהב להיות להם לפה, הם בטוחים שלהתייחס אליהם בהערצה זו הדרך ההגיונית היחידה.

    אהבתי

  6. אלי הגיב:

    v,
    עד לאחרונה לא הופיעו בבלוג שלך לינקים לאתרים בבעלותו של דובר האוליגרכיה, נוני מוזס. מה הסיבות שהביאו אותך לחרוג מעמדתך העקרונית? האם ההשתלטות של אוליגך אחר, נוחי דנקנר, על מעריב שברה אותך? (if you can't beat them, join them).

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זה ממש ממש ממש ממש לא נכון.
      מיומו הראשון של הבלוג, אני מביאה לינקים לכל אתר שהוא.
      (טוב, יש חריגות נקודתיות בתוככי האתרים, אבל ynet? אולי יש לו את הכי הרבה לינקים פה)

      אהבתי

      • אלי הגיב:

        סליחה, טעות.
        במשך שנים אני גולש כמעט מידי יום באתר ובכל יום מקיש על לפחות ארבעה לינקים. עד היום לא יצא לי ללחוץ על לינק של YNET.

        אהבתי

        • הסבר (אפשרי) הגיב:

          כקורא טמק"א הרי שאם יש קישור (ואפילו חבוי) לטמק"א הרי רוב הסיכויים שכבר קראת, לפיכך אין לך אינסנטיב ללחוץ על הקישור. מן הסתם הלחיצות שלך (4 במינימום לפוסט) הן לקישורים שלא ראית/קראת.

          אהבתי

  7. שי הגיב:

    הלל ושועלן טרולים. לא יודע איך יש לולווט סבלנות אליהם. להלל יש בלוג משלו שיחרטט את משנתו שם חופשי חופשי והקטע שולווט ועידוק ממש מפרגנים לו.

    אהבתי

  8. מורן הגיב:

    הפסקה חדשותית:
    יאיר לפיד לא קורא "ידיעות אחרונות".
    אמר הערב ב"אולפן שישי" שעד עכשיו ליליאן פרץ שהיתה עוזרת של שרה נתניהו לא דיברה.
    והיא כן דיברה. היה איתה ראיון גדול ב"ידיעות אחרונות".
    אז לפחות שבעיתון שלו יידעו על זה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מה עם ראיון עם המשפחות מהצפון שהעסיקו בעבר את אותה המטפלת?
      בזה לא מחטטים, הא?

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        לא הבנתי אותך. הרי כתבתי על כך. דיברו איתן בידיעות ובהארץ ובישראל היום. ובערוץ 1.
        ועוד הוספתי זווית שאיש לא התייחס אליה.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          כיוונתי לאולפן שישי. ליליאן פרץ אמרה שם משפטים בסגנון "הנה, אני לא היחידה שאומרת את זה עליה", כשאת אותו הדבר בדיוק יכולה להגיד כעת שרה נתניהו. למה להציג רק צד אחד? למה להביא ראיון ממוחזר עם מישהי שהרלבנטיות שלה לפרשה הנוכחית די נמוכה ולא ראיון ששופך קצת אור על הדמות הפחות מוכרת בפרשה המוזרה הזו?
          (לא ראיתי את הראיון במבט. בכל מקרה, לאולפן שישי יש אימפקט קצת יותר גדול מלמבט).

          אהבתי

  9. עובר אורח הגיב:

    אני רק שאלה, לפני זה "למשל",
    כשאני עולה לאוטובוס אם אני דורך לפלוני
    על הרגל אני מבקש סליחה, כי לא התכונתי.
    מוות על אחת כמה וכמה. צה"ל לא ביקש
    להרוג את התורכים. זה אסון שתרמו לו
    שני הצדדים, כך מתברר מהחלטת גוף חוקר
    חסר פניות. מדוע לא ייתכן שישראל
    תפנה לעם התורכי ותאמר בפומבי, בקול רם
    וברור דברי התנצלות חכמים והצעה לפיצוי
    למשפחות?
    למה לא? איזה נזק ייגרם ממחווה כזו?

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      ישראל הסכימה להביע צער ולשלם פיצויים (בדיוק כפי שמציע דו"ח פאלמר), אבל את הטורקים זה לא מספק. הם רוצים להשפיל את ישראל ולחזק את כוחם על חשבונה.
      לפי ההיגיון שבהתנצלות אין נזק לישראל, אז גם לא אמורה להיות לה תועלת לטורקיה. הסיבה שכן יש נזק ותועלת היא כבוד. לכבוד יש משמעות רבה באזורנו הלבנטיני.
      אגב, האם היית מתנצל גם אם דרכת לו על הרגל בגלל שהוא בעט בך קודם לכן?

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לא ברור כיצד הבעת צער על ההרוגים משני הצדדים
      והפקדת סכום כסף ניכר על ידי קרן "פרטית" עבור המשפחות
      תפגע בכבוד ישראל או תהווה השפלה. באיזורנו הלבנטיני
      כבכל מקום גם התהגות מחוכמת גם מילים מפויסות ומפייסות
      מביאות כבוד. דיבורים אינם עולים כסף. איני יודע מה בדיוק
      הציעה ישראל לתורכיה, איני יודע איזה מאמץ הושקע להגיע
      לעם התורכי שרבים בו אינם מחבבים את ישראל והיהודים.
      ההרגשה הכללית וניתן לפרט שמדיניות החוץ בביצועו של
      ליברמן מביאה לישראל אויבים ואיבה גם ללא צורך. לשאלתך:
      אם מישהו היה בועט בי סתם כך הייתי מברר מה הנסיבות
      ופועל בהתאם. זה קרה לי למשל במאה שערים והתאפקתי
      כי אחרת הנזק הסופי שהייתי סופג היה חמור מבעיטה. בנסיבות
      אחרות בעיטה סתם הייתה גוררת הרבה יותר מדריכה על רגל.
      מדינה חכמה גם יורה וגם מבקשת סליחה. גם התנהגות כזו
      מביאה כבוד.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זו התנהגות מכובדת בעולם המערבי, לא פה במזה"ת.
        יש לי תחושה שלא ירדת לעומקו של העניין מבחינת מה דו"ח פאלמר אומר, מה ישראל הציעה, ועל מה הטורקים מתעקשים.
        כל המתיחות עכשיו היא ספין של הטורקים בגלל שהם לא יוצאים טוב בדו"ח, שבין השאר סותר את טענותיהם בדבר אי החוקיות של ההשתלטות ושל הסגר הימי (טענות שנשמעו גם פה בבלוג בימים הסוערים ההם, מעניין איפה עכשיו כל אותם ישראלים חביבים שטענו אז שזו היתה פעולה פיראטית ושהסגר לא חוקי).

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          התנצלות תחזק את ליברמן מול נתניהו, שום אזור לבנטיני.

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          תשובה מורכבת
          מהיום הראשון, כאן ! אולי תחת ניק אחר, טענתי
          שהבלוקדה היא חוקית. כל עורכי הדין הימיים טענו כך.
          איני עורך דין. טורקיה, פלשה ל צ. קפריסין
          מדינה "אמיתית" או"ם אירופה וכ"ו. בצעה ניקוי אתני
          ןהשמדה מוחלטת של כל היונים שם. הקימה את קולוניה
          הכי חדשה בעולם. באיזור הימי בין הקלוניה לטורקיה
          יש בלוקדה קפדנית של הצי התורכי. טורקיה במהפכה,
          כמו כאן מודרניזם = רפואה מודרנית. אויבי המודרניזם
          בשם הדימוקרטיה לוקחים כל ההיטבים וכל הזכויות ומתרבים
          ובינגו הם הרוב. שם זה=איסלם=שנאת ישראל. בכ"ז יש
          מיעוט שהוא פחות שונא ויש עולם שאוהב את אלו שאומרים
          שלום, שלום. רצוי לפייס את הניתנים לפיוס, לזה יש שר
          חוץ. אורן צודק. בעולם שר חוץ עוסק ברכש ידידים. כאן
          ביצירת שנאה ורכישת שונאים.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            א. אני זוכר את דיעותיך מאז, והסכמנו בנושא הזה. דיברתי על האחרים שממלאים את פיהם מים.
            ב. אכן, ליברמן הוא לא האיש המתאים לתפקיד שר החוץ. אבל להאשים אותו במשבר היחסים עם טורקיה ולא את הממשל הטורקי זה דפוס מחשבה של אוטומט-שמאלני. מה שלא יהיה, אנחנו אשמים. אין צד שני, אין לו רצונות משלו, וגם אם יש לו, תמיד אפשר להסתדר איתו ע"י זה שנפעל לפי רצונותיו. כל מה שקורה הוא בשליטתנו המוחלטת, ואם המצב רע זה אומר שזה באשמתנו בלבד.

            אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              טורקיה בונה מחדש את האימפריה האותומנית. התחיל בקפריסין
              ניקוי אתני מוחלט, הקמת מושבה צבאית , יבוא מתישבים וכ"ו.
              זה ממשיך בעירק וסוריה לרצועת עזה לכיוון תעלת סואץ. מכאן
              הדיבורים המיליטיריסטים, קולוניאליסטים, אימפריאליסטים על
              השתלטות של מזרח הים התיכון, חבית נפץ בין לאומית, וסיכון
              אמיתי לשלום העולם, באמת – איני נוטה להיסטיריה. בניגוד
              לאתה טורק האנטי דתי אנטי ערבי שבנה פנימה זו חזרה
              לקולוניאליזם דתי פשיסטי אקספנסיוניסטי שיחסל גם את
              הדימוקראטיה, אכן עשרות עיתונאים כבר בכלא. אחרים רועדים
              מפחד ויהודים נמלטים, גם האזרח הטורקי ציפר נדם.זה קרה ב
              גרמניה, איטליה, יפן וכ"ו. גם שנאת ישראל חלק מכך. בכל זאת
              זו החוכמה היהודית שאבדה, צריך לשחק את רודפי השלום,
              המתונים,מילים ודיבורים אינם עולים כסף. לא הכל באחריות
              ישראל, אבל גם מקצת צריך להמנע.

              אהבתי

      • י.ל. הגיב:

        מלבד עניין הכבוד החשוב כשלעצמו, ההבדל בין "הבעת צער" לבין התנצלות הוא בנטילת האחריות – הבעת צער, מבחינה זו, היא ניטרלית, ומתייחסת גם לאירועים להם מביע הצער לא אחראי, בעוד שהתנצלות משמעותה, בעקיפין, לקיחת אחריות על התוצאה השלילית. הקו הישראלי העקבי (שנתמך ברובו בדו"ח פאלמר) היא שעצם הפעולה היתה מוצדקת ולכן אין סיבה להתנצל.

        אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    בעמוד האחורי של הארץ, מורן שריר (סוג של) מבקר את ערוץ 10 על כך שהוא הקדיש ערב שידורים להחייאת המהפכה, ולמעשה קרא להמון לצאת לרחובות. רק מה, אם הופכים את העיתון חזרה לדף הראשי, אפשר לראות שמאמר המערכת עושה את אותו הדבר בדיוק (ואף בצורה ברורה ונחרצת יותר), שלא לדבר על גדעון לוי, שקפץ לו הפשיסט, המוציא צווי 8 לגיוס ההמון לצבא האדום.

    אהבתי

  11. רג'ינה ספקטור הגיב:

    הלל – שבת שלום.
    נוח בשלום וחסוך כבר מאיתנו את דעותיך הנלוזות על המחאה החשובה הזו, שאתה קורא לה "מחאה בעד החזירות".
    זה שאנשים רוצים לחיות ולנשום בארץ כמו בני אדם ולא כמוך (באוהל במדבר בלי מכונת כביסה וטלוויזיה או אנא-עארף), לא הופך את מחאתם למחאה בעד החזירות.
    אתה איש קטן ושטוף מוח, יש לך מוח שמסוגל לחשוב רק בכיוון אחד.
    כאמור – שב"ש. תתפלל חזק.

    אהבתי

  12. עיתונאי קטן הגיב:

    וולווט, האם שמת לב שהוסיפו את ליאור קודנר לרשימת הקרדיטים בחלק ב' של "הארץ"?
    מציגים אותו כ"עורך המהדורה הדיגיטילית".
    (:

    V: לא שמתי לב,תודה

    אהבתי

  13. חיים חובה הגיב:

    העובדה שליף וחבריה "שמאלנים" רק מדגישה את התנתקותו של "הימין" ושל המגזר הדתי-לאומי ממצוקות החברה הישראלית – טעות הסטורית שהמחיר עליה ישולם בקלפי, ובגדול.
    הארץ לא נורשת ללא רדיפת צדק – כך כתוב בפרשת השבוע שאותה נקרא מחר ("שופטים"), ובראש ובראשונה צדק חברתי.
    תחת שלטון "הימין" מפלס המוסר החברתי הולך ויורד, ובמקביל הולכת ומצטמקת הארץ – בדיוק כפי שמזהירה התורה.
    למרבה הצער, נראה שאת אחינו המתנחלים ותומכיהם לא מעניינות העוולות החברתיות המתרחשות בעברו המערבי של הקו הירוק.
    חבל.

    אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    קצת חבל לי שאת התגובה הזו מעט מאוד קראו בגלל שהיא עלתה כמה דקות לפני שעלה פוסט חדש.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אתה טועה ומשליך מהרגלי הקריאה שלך על כל השאר.
      מספר הדפים הנקראים ביום על ידי כל אדם הוא 2-3 בממוצע. יש גם הרבה יותר.
      העובדה שאתה קורא כמה פעמים ביום אינה מעידה על הכלל. אנשים (רובם) לא מתייצבים פה בשנייה שפוסט עולה.
      אתה יכול ללמוד, למשל, מכמות הלייקים המתרבה בלי הפסק לפוסט של כנרת.
      הפוסט שלה, למשל, מביא לפה אנשים חדשים כל הזמן. וכו' וכו'. הבנת לבד את כל ההמשכים, נכון? יופי.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        עזבי קוראים, התכוונתי לדיון.
        זו עובדה שפוסטים שהם לא האחרון מקבלים הרבה פחות תגובות. זה כאילו שהם כבר אופסנו בארכיון. כן, אני יודע שעדיין מגיבים שם, כי זה בכל זאת פוסט בן פחות מ-24 שעות, אבל הקצב הולך ודועך משמעותית, במיוחד לאחר שיש פוסט חדש.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא מבינה. אם לא אכפת לך מהקוראים (ואתה טועה לגמרי, בטח ובטח באשר לפוסט הזה, שקצב קוראיו רק עולה), אז תמשיך להתדיין עם השניים-שלושה אנשים שמתדיינים איתך, איפה הבעיה?

          אהבתי

        • אורן הגיב:

          שועלן, לא חייבים תמיד להתחשב בעדר. תגובה מחכה לך בפוסט.

          אהבתי

  15. אורן הגיב:

    את השמאל הלאומי אני לא אוהב, גם יו"ר התאחדות הסחים המשמים לא עושה לי את זה, עם חותמי מכתבי שמיניסטים דווקא אין לי בעיה. בכל מקרה, כל אלו לא ישנו לי, כאשר אצעד מחר, מזמזם את שיר מקהלת העבדים העבריים.

    אהבתי

    • עבד עברי הגיב:

      דאוד, איך אתה אוהב לכתוב "העבדים העבריים". זה מאסט בי חלום רטוב שלך.

      בכ"א, כרגיל אתה מוציא החוצה את השנאה שלך למה שטוב, טהור וצודק. שמאל לאומי זה לא טוב (אפילו לא הרע במיעוטו?), יו"ר הסחים הוא סתם, מכתבי שמיניסטים שמצהירים שהיהודים כובשים את המסכנים הפלשתינאים אתה כן אוהב. בסדר, בשבילך יש לנו עבורך גם את הסמול הפוסט ציוני שמחכה גם כן לזמן שבו האיסלם הג'יהאדיסטי ישלוט ואז היהאודים ילכו לשחות בים מערבה, גדיעת ידיים על עבירות גניבה קטנות תחודש, רצח על כבוד המשפחה יהיה כבוד לרוצח, מילת נשים תימשך ועוד ועוד וכו' וכו'.

      אהבתי

  16. אברהם הגיב:

    היי דבורית – תודה על עונג שבת שלך לפני כניסתה.
    1. מה זה קלולסי?
    2. לא רק בים המלח גם כאשר מעפילים אל הר הגלבוע משתלט תדר ירדני על הסוללארי. זה אירע לי אמש, בעודו מתעקל בנפתולי ההר הלא ירוק אך היפה תמיד.

    אהבתי

  17. נקדן הגיב:

    הכתבה של הלל על הגרפולוגיה מעניינת, כרגיל, ולפחות מעוררת שאלות.

    בהזדמנות זו אני קורא לנציגי המגזר הדוסי לערוך סקירה של עיתוני המגזר ועלוניו.
    החינמון הנפוץ בשבע עושה (לטובת שלוחות "בית-אל"/"האיחוד הלאומי"/קו חרדלי כללי?) את המהפכה שמנסה ישראל היום לעשות בשירותו של ביבי.

    מקור ראשון, הימני-ליברלי-גבה מצח-שוחר תרבות מנסה להיות הארץ, אך נדמה שהשפעתו טרם חלחלה באליטות.

    ולא הזכרתי את פריחת עלוני השבת ובראשם הכוכב העולה "עולם קטן", שילוב מדהים ומתמיה בהצלחתו בין רוח חרדל ורוח נעורים, עם פינת השות SMS ההזויה ועמוד היצירה המוזר-מביך לפרקים, שיש בו כדי ללמד משהו (מדאיג בעיניי) על הכיוון שאליו הולך הנוער.

    בקיצור – הלל, תמצא ניק ניים לצורך העניין ותן סקירה מעמיקה בלי לסכן את הג'וב.

    אהבתי

  18. דודי הגיב:

    קטע לא ברור: "השופט המחוזי צבי גורפינקל אמר שאם צנעני הייתה מישהו אחר היא הייתה נשלחת למעצר עד תום ההליכים.
    מה? למה? בזכות מה מגיעות לה הקלות שלא מגיעות לשאר היישוב?"

    הקושייה תמוהה. לפי דברי השופט, שאר היישוב – כלומר מקבילה בלתי-ידוענית של צנעני – לא היה נשלח למעצר עד תום ההליכים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      למה? מקבילה בלתי ידוענית הייתה נשלחת למעצר עד תום ההליכים.
      לא כך המרגול, ששוחררה למע"ב

      אהבתי

      • דודי הגיב:

        צודקת.

        אהבתי

        • חיים חובה הגיב:

          העובדה שליף וחבריה "שמאלנים" רק מדגישה את התנתקותו של "הימין" ושל המגזר הדתי-לאומי ממצוקות החברה הישראלית – טעות הסטורית שהמחיר עליה ישולם בקלפי, ובגדול.
          הארץ לא נורשת ללא רדיפת צדק – כך כתוב בפרשת השבוע שאותה נקרא מחר ("שופטים"), ובראש ובראשונה צדק חברתי.
          תחת שלטון "הימין" מפלס המוסר החברתי הולך ויורד, ובמקביל הולכת ומצטמקת הארץ – בדיוק כפי שמזהירה התורה.
          למרבה הצער, נראה שאת אחינו המתנחלים ותומכיהם לא מעניינות העוולות החברתיות המתרחשות בעברו המערבי של הקו הירוק.
          חבל.

          אהבתי

          • יובל המבולבל הגיב:

            ראיתי את הראיון של ליף עם שרון גל רק עכשיו…
            שלוש שאלות לשרון גל – והשאלה הקשה בסוף:

            1. מה הקשר בין שירותה הצבאי או הלאומי של דפני ליף לבין העובדה שהמדינה שודדת אותנו ושאנשים לא יכולים לממן לעצמם דיור?
            2. הכיפה המגוחכת שלראשך מעידה שהיית בתול עד גיל 25 – האם נכון?
            3. והשאלה הקשה – את פינכתו של איזה אוליגרך תלקק בעבור משכורת יפה לאחר שתסיים את ענייניך בערוץ 10?

            לתשובותיך אודה
            יובל

            אהבתי

  19. גיל הגיב:

    פכים.
    באלגן באזור 51. שבת שלום, אנשים קטנים ירוקים.
    ולעניין הסקופ שמסעיר את אזור הדמדומים. מחלקת בידוק עובדות:
    מכתב השמיניסטים השני פורסם ב 17.09.02
    לפי חשבון זריז, ליף הייתה אז ילדה בת 16 לכל היותר, אם לא פחות (אנחנו יודעים מתי המכתב פורסם. לא מתי נאספו/עודכנו החתימות).
    מצד אחד, פרסום המכתב הזה הוא קלמניזם שאינו יודע שובע. מצד שני, למה לא. בכיף. אנא המשיכו.
    שוב הימין ההזוי מצא לו אישה רעה. אישיוז?

    אהבתי

    • הלל הגיב:

      זה רק אומר שעל מכתב השמיניסטים חתמו גם שישיסטים. לא מפתיע במיוחד.

      אהבתי

      • גיל הגיב:

        קצת פספסת את הנקודה. דומני שאפילו השועלן קובר בארון חולצת טי של צ'ה גווארה.
        בכל מקרה, עד שלא תמציא תמונה של ליף מגיל 4, מחופשת בפורים לאדולף היטלר, תרשה לי לחזור לעיניני הדוחקים.

        אהבתי

        • הלל הגיב:

          אני מאמין לליף שהיא הייתה מתגייסת אילולא האסטמה שלה. כמה מהשמיניסטים החתומים על המכתב לא התגייסו? ברור שזה סתם בלוף. אבל ליף נשארה שמאל קיצון גם אחר כך, ובשביל זה אנחנו לא צריכים את החשיפה. וכמובן, ליף לא כל כך חשובה.

          מה שכן, תזמור המחאה מלמעלה, כפי שחשף ידיד הבלוג מר ק', הוא החשוב.

          אהבתי

          • גיל הגיב:

            ק' זה קונפירציה.
            סטן גרינברג. ארתור פינקלסטין. להמשיך?

            אהבתי

          • אביבי הגיב:

            ושוב להלל, קצת דיוק בבקשה. ליף לא התגייסה משום שהיא סובלת ממחלת הנפילה, לא מאסתמה. אם תבדוק קצת תראה שצה"ל לא מגייס את מי שחולים בה. ד"א, השבוע היה לה התקף חמור, שהשבית אותה לכל יום שלישי.
            ומאיפה אתה יודע בוודאות שהיא שמאל קיצון? כי זה מה שאמרו עליה מתנגדיה? היא מובילה את המאבק הכי מיינסטרימי וכללי שראיתי זה שנים, ולא מוציאה מלה אחת בנוגע לערבים או גבולות. אבל אויבת המדינה = שמאלנית = אויבת המדינה. חשבון פשוט לכל מי שתוקף לגופו של אדם ולא לגופו של עניין.
            חבל, הקלישאה שאומרת שהמאבק הזה הוא גם עבור הימנים וגם עבור המתנחלים נכונה לחלוטין. אפשר לזנוח, ולו לרגע, את הציניות.

            אהבתי

            • הלל הגיב:

              כן, מחלת הנפילה.

              מכל מקום גברת ליף מעולם לא הכחישה שהיא נמצאת בקצה השמאלי-קיצוני של המפה הפוליטית. המכתב שעליו חתמה בצעירותה הוא דוגמה לעניין. (וראה את דברי שועלן למטה.)

              כמובן, אפשר שהיא ימנית קיצונית והיא מחביאה את זה היטב. יכול להיות שהיא עורכת וידאו בשתי"ל רק כי זו פרנסה ולא כי היא מזדהה עם המטרות של הארגון. יכול להיות שמאז שחתמה על המכתב דעותיה השתנו אבל היא מפחדת לומר את זה. אפשר אפילו שחיזרים לקחו את ליף השמאלנית והחזירו ליף ימנית שנשבעה שבועת סודיות למועצת זקני המתנחלים. הכול יכול להיות.

              אהבתי

              • velvet הגיב:

                אוי תפסיק נו, היא ערכה בשתי"ל סרט או שניים. היא פרילנסרית. ואם ממך היו מבקשים לכתוב לשתי"ל היית כותב, כמו לכל מקום אחר. אל תגיד לי שאתה בורר לאן לכתוב לפי השיוךהפוליטי.

                אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  את אומרת את זה לדוס שכותב ב"בשבע"?

                  V: ועוד איך.

                  אהבתי

                  • הלל הגיב:

                    וב-ynet מחשבים.

                    עזבו, מספיק לשמוע אותה מדברת היום ולראות שהיא שמאל קיצון. לא צריך לנחש.

                    אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      כן, אני רוצה לראות את הלל אומר "לא" למישהו שמציע לו לכתוב.
                      גם הכתיבה ל-ynet תמוהה, שהרי זהו אתר המחזק את המחאה ורוושק במפלתו של נתניהו. כך ולא אחרת. לפיכך מכר כבר הלל את נפשו לשטן ממילא.
                      מכאן המדרון חלקלק.
                      מחר יהיה זה בחלק ב' של הארץ, וסופו מי ישורנו.
                      עורך אתר הקרן החדשה לא עלינו.

                      אהבתי

                    • הלל הגיב:

                      בואי נאמר שסביר שדפני ליף לא תערוך סרטים של מועצת יש"ע, ושאני לא אערוך טקסטים של הקרן החדשה.

                      אהבתי

                    • אביבי הגיב:

                      אתה מתכוון שמספיק להסתכל עליה – אשכנזית, חילונית ,תל אביבית, קרניים, זנב – בשביל להבין. היא בטח נורא תשמח שאחרי שהיא אומרת שוב ושוב שפוליטיקה לא מעניינת אותה ולא קרובה אליה (הכוונה לזו הממוסדת, הישנה) אתה עדיין מדביק לה תוויות.
                      ורק לשם הוויכוח, היה והיא שמאל קיצוני (איפה עובר הקו, אגב?) אבל נאבקת למען המדינה ולמען אזרחיה (ושוב, בלי ציניות), אז מה לעזאזל משנה דעתה הפוליטית?

                      אהבתי

                    • הלל הגיב:

                      דעתה הפוליטית של אחת דפני ליף אינה באמת חשובה, כפי שאמרתי קודם. חשוב יותר שהמאבק הזה מאורגן ומתוזמר בידי אנשי שמאל ויועצים אסטרטגים במטרה להחליף את השלטון בישראל.

                      בכל מקרה שאלה לי אליך: איך היית מרגיש עם מאבק חברתי שבראשו עומדים מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, וששותפים לו מועצת יש"ע וארגונים קרובים?

                      אהבתי

                    • גיל הגיב:

                      ואני בתורי אחזיר את השאלה אליך, הלל:
                      למה באמת, לא יצא שום מאבק חברתי, עם בשר, שפונה לציבורים רחבים, מתוך הבועה המתנחלית?
                      קח את הסופ"ש לחשוב על זה.
                      שבת שלום.

                      אהבתי

                    • הלל הגיב:

                      הימין הפוליטי הוא בדרך כלל ימין כלכלי, שלדעתו מאבקים כאלה מזיקים בהרבה משהם מועילים. ועיין על כך באורך בפוסט שהקדשתי לנושא.

                      V: הלל!
                      18:27 נכנסת השבת!

                      אהבתי

                    • בונד ג בונד הגיב:

                      למה לא תתקיני סירנת שבת? 😈

                      אהבתי

                    • הנסיכה דיאנה הגיב:

                      כל כך אובססיבי ההלל הזה, בבלוג הזה ובכל אתר ואתר, שאני מביע פליאה איזה מין סטודנט הוא, מתי יש לו זמן ללמוד משהו או שמא הוא כבר לא.

                      אהבתי

          • מניה שוחד הגיב:

            אפילפסיה, מכובדי, אפילפסיה ולא אסטמה.
            יחי ההבדל.

            אהבתי

          • אורן הגיב:

            זה שהלל טועה במחלה מדבר בעד עצמו. ליבסקינד עוסק בנוסטלגיה ובהוכחות על בסיס דמיון. סוג של פארודיה על גלן בק, ובמיוחד מונטי פייתון מ"הגביע הקדוש" בקטע על שריפת המכשפות. "מה עוד צף על המיים ".

            אהבתי

        • שועלן הגיב:

          אתה מוזמן לחטט בארוני.
          האזכור היחיד בביתי לצ'ה גווארה נמצא בספר לונלי פלנט על ארגנטינה. זה מחיר שהייתי מוכן לשלם בשביל כמה קרחונים, מפלים וסטייקים מעולים.

          אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מעבר להכל, התגובה "לא זוכרת" אומרת הכל. זה כבר לא משנה אם היא חתמה או לא חתמה (כשברור שהיא חתמה, אחרת היתה אומרת שלא. זה משהו שזוכרים גם לאחר 9 שנים).
      אם אותי היו מאשימים בחתימה על מכתב סרבנות הייתי אומר "מה פתאום. אני נגד סרבנות".
      להגיד "לא זוכרת" זה בעצם להגיד "לא יודעת. יש מצב". כלומר אין פה שום התנערות מתוכן המכתב, ואף תמיכה אילמת בו.

      אהבתי

      • גיל הגיב:

        נובמת. מעולם לא היית בן 15 16 ? ניחא הלל, הוא פשוט הגיח ככה לעולם, אבל אתה?
        אם אנשים היו יודעים מה אני עשיתי בגילאים האלא לא היו נותנים לי לצאת מהבית.
        ולא. אני לא מנסה לחמוק מ"השאלות הקשות". חתמה אז חתמה. למי אכפת?
        300,000 איש יצאו לרחובות בגלל דפני ליף? נובמת.

        אהבתי

  20. דודי הגיב:

    לגבי אייל גולן, או שלמה ארצי שהיה בהפגנה קודמת, זכותם לגבות 300 ש"ח לכרטיס ולצד זה להביע תמיכה במחאה. אבל היה הולם יותר לראות על הבמה מישהו מהאמנים שנוהג להופיע ב"פסטיבל בשקל" – היוזמה של שאנן סטריט, שבמסגרתה מופיעים מוזיקאים בפריפריה ובשכונות במחיר סמלי. אם ארצי או גולן הופיעו שם בעבר, אז איתם הסליחה.

    http://www.beshekel.org.il/about.html

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זכותו לגבות גם אלף שקל לכרטיס ולתמוך במחאה. אבל שיימנע מטקסטים מביכים באמצעות סוכניו, עוזריו האישיים או העורכים היצירתיים של ידיעות.

      אהבתי

  21. נילי הגיב:

    גם בקמפוס הר הצופים של האוני' העברית זה קורה. בצדדים מסוימים במעלה ההר, הרשת הסלולרית נודדת אל בני דודינו

    אהבתי

  22. ציפורה נחמדת הרוסה הגיב:

    VELVET, חשבתי שכל מה שנשאר מים המלח זה שלולית קטנה וערימות תאים מתים של תיירים גרמנים זקנים

    אהבתי

  23. . הגיב:

    המאמר של הלל על גרפולוגיה מרתק. דומני שהוא פספס עניין קטן ומעניין. הוא מציין שקיבל מחנה קורן רשימה של מאמרים מדעיים שעברו תהליך של "בקרת עמיתים" (השיפוט המקובל עבור פרסום של מאמר מדעי) ומצרף רשימה זו. בכותרת הרשימה מצויין במפורש כי זו רשימה של מאמרים מדעיים שעברו בקרת עמיתים. עיון קצר ברשימה מראה כמות גדולה מאוד של תיזות לתואר שני ושלישי והצגות בכנסים. כל אלה בהגדרה לא עברו בקרת עמיתים ואינם נחשבים "פרסום מדעי". זה שקר קטן אבל זה שקר.

    אהבתי

    • הלל הגיב:

      תודה, נקודה. בוודאי שרבים מהם לא עברו ביקורת עמיתים. זו רשימת מאמרים מוזרה ביותר. וכבר אמר זאת פרופ' בן שחר. למעשה, במחקרים שחנה קורן מצטטת באתר שלה (אגב, מספר מועט ביותר לעומת הכמות המרשימה של מאמרים שיש לה באתר), יש ממש הוצאה מהקשר שגובלת בשקרים מוחלטים. אולי אפרט בהמשך.

      אממה, ביקשו ממני לעשות את הכתבה "ניטרלית" כמה שאפשר. אז עשיתי מאמצים רבים בכיוון.

      אהבתי

    • יאיר דקל הגיב:

      הלל כתב פוסט ארוך ומפורט ומציג את הגרפולוגיה כשרלטנות גרידא.
      בעבר התעניינתי בגרפולוגיה ואף ערכתי מעט ניתוחים מקצועיים לבקשת מעסיקים. לי עצמי היו נסיונות טובים עד טובים מאד בניתוחים גרפולוגיים ואינני מתכוון להציג כאן דוקטורט עם דוגמאות. היו גם מקרים, שהניתוח שלי לא התאים לפרטים שמסר הכותב (שלא ידעתי מיהו ולא הכרתי אותו) – והתברר ש…לא הוא כתב את הטקסט.
      מזה שנים אינני עוסק בגרפולוגיה ואין לי שום תועלת אישית מתחום העיסוק הזה. אני רוצה להציג עמדה הפוכה לחלוטין לזאת שמביא הלל.
      🙄

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        כבר עניתי ליאיר בבלוג. כמו שאמר פרופ' בן שחר, אנשים חושבים שיש כאן דעות, כמו דעות פוליטיות: החוקרים אומרים כך, הגרפולוגים אומרים כך, והבוחר יבחר. אבל העניין הוא אחר: יש כאן עניין שניתן לבדוק אמפירית, עם מחקרים שלהם קריטריונים קשיחים ומדידים. יש אנשים שזו המומחיות שלהם, שלמדו זאת הרבה שנים, ושאכן בדקו את זה ומצאו שאין בזה כלום. ויש אנשים שמסתמכים על "הרגשה כללית" או קוריוזים.

        אגב, שאלתי את פרופ' בן-שחר אם הוא חושב שהגרפולוגים הם שקרנים ושרלטנים. הוא אמר שלדעתו הרוב המוחלט מאמין בזה באמת ובתמים, ופשוט אין להם הכלים לבדוק את זה באופן אמפירי. (לגבי חנה קורן עצמה, אני חושד הרבה יותר.)

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      תזה לדוקטורט בודאי שעברה ביקורת
      עמיתים, לא רק בקריאת המוגמר אלא
      גם לאורך הדרך, זה בעצם לב העניין.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      לא יודע מה המצב כיום, אך בעבר, מבדק גרפולוגי, היה חלק מתהליך המיון של כל החברות מקבוצת ידיעות.
      בעיקרון, שייך לתחום השיווק. ניתן להשתמש בו כאמצעי לחץ פסיכולוגי, לגרום למועמד למסור תשובות אמינות, עובד על חלק מהאנשים, הצרה, לא על הנוכלים המיקצועים. ישנם כיום מבחנים סטנדרטים יעילים יותר.

      אהבתי

  24. ציפורה נחמדת הרוסה הגיב:

    אוי, אני מקווה שהעוזר/ת העתידי/ת של ניר חפץ כבר קיבלו מרשם לציפרלקס, ואבן, זיפרקסה, סימבלטה או סתם סנטוריום בהרים. איזה פחד. רחמיי על המועמד/ת

    אהבתי

  25. הלל הגיב:

    כל מי שגר באזור הבקעה מכיר את התופעה של "נדידת" המכשיר לרשת הירדנית. צריך לעשות הגדרת רשת ידנית, וגם אז זה לא תמיד עובד. קשה קשה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      תאר לעצמך מה קורה לאומללים, חלקם אנשים מבוגרים, שיורדים לים המלח להקל על מכאוביהם, שנתקלים בכך ולא מבינים מה נפל עליהם? לא שווה הודעה מלבבת באתרי המלונות? זה לא עולה כסף לאיש.

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        אמא שלי הייתה שם לא מזמן, והיא בעיקר התרעמה על המחיר המופקע שבית המלון גבה עבור שירות האינטרנט האלחוטי.

        אהבתי

        • אביבי הגיב:

          הלל, אמך לא לבד. עושים עלינו קופה לא קטנה ככה.
          http://www.themarker.com/consumer/1.1048021
          גם נגד זה צריך לצאת מחר ולהפגין

          אהבתי

          • הלל הגיב:

            אפשר על הדרך להפגין גם נגד ציד הלווייתנים, זה בטוח יעזור.

            מה אתה רוצה, לקבוע בחוק וי-פי בחינם? בחייך. מה שצריך זה שהצרכנים יבהירו למלון שזה מה שחשוב אצלם בבחירת המלון (על ידי משוב רשום, למשל, וכן על ידי העדפה בפועל של מלונות שבהם זה בחינם), וסיכוי סביר שהשירות הזה יינתן חינם.
            אם לצרכנים חשובים יותר דברים אחרים, זה סיפור אחר.

            אהבתי

            • אביבי הגיב:

              כוונתי היתה שצריך להפגין נגד החזירות שגרמה למלון לחשוב שזה בסדר להפקיע ככה מחירים. זה בעיני המסר העיקרי של המחאה הזו, נמאס מהחזירות.

              אהבתי

              • הלל הגיב:

                זו לא חזירות, אלא שיקולים עסקיים של השקעה ורווח. מה ההפגנה תעזור? פתאום אנשים יגידו: אוי, אני צריך להרוויח רק מינימום וזהו?

                נו באמת.

                הרי כל המחאה היא על אנשים שרוצים מעבר למינימום. אז למה שבעלי המלון יחרגו מזה?

                אהבתי

                • אביבי הגיב:

                  זו בדיוק הבעיה, שכבר מזמן מזמן לא מדובר במינימום.

                  אהבתי

                  • הלל הגיב:

                    וזה בדיוק העניין, שכל המחאה בנויה על אנשים שרוצים יותר ממינימום. זה מעמד הביניים, שיש לו כסף לגאדג'טים ולחופשות ולהכול, אבל הם רוצים יותר. עיין בפוסט הקודם.

                    זו מחאה בעד החזירות, לא נגדה.

                    אהבתי

                    • איה הגיב:

                      הלל, יפה שלקחת על עצמך את תפקיד האנתרופולוג הראשי של המחאה הזאת. אני מקווה שמשלמים לך מספיק.

                      אהבתי

                    • הלל הגיב:

                      ברור, ביבי משלם לי פר טוקבק.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      הלל! אתה שובר את השוק!!!
                      לי משלמים פר תו, ועל כל לינק לקלמן/בןדרור/לאטמה אני מקבל תוספת הלנקה (לפי התקשי"ר סעיף 47ג'). כמובן שהשכר כולל גם תוספת הוצאות מרשתת, מחשוב, מיזוג, מזון, משקה, מרפא ומצנם.
                      תאמין לי, בגלל אנשים כמוך, הענף שלנו מתדרדר לזנות.

                      אהבתי

                    • באבא הגיב:

                      תנוח דעתך שועלן, אמנם הלל מקבל יותר, אבל בשוטף+940.

                      אהבתי

כתיבת תגובה