קשקשים וקשקושים

היעדרן של חדשות הבוקר, ומתברר שאילן גרפל הוא לא חדשה מספיק חזקה, מביא את ידיעות לפרסם בשער חלק מטורו של נחום ברנע, המעלה את האופציה שישראל מתכוונת לתקוף את מתקני הגרעין באיראן בחורף.
לדבריו, יש ארבעה מחנות בישראל:
מחנה1: האומר השתגעתם?
2: מה בוער?
3. ראשי זרועות הביטחון: שוללים
4. נתניהו וברק: משתוקקים

משפטי המפתח של אילן גרפל אתמול (ידיעות):
1. סוף סוף מקדונלדס
2. סוף סוף שירותים נורמליים

כתבתם של עודד שלום, סמדר פרי וצביקה ברוט בהמוסף לשבת שופכת אור על התנהלותו הילדותית של גרפל במצרים, שהביאה למאסרו. כלומר, אם אתה רוצה להיות מהפכן בכיכר תחריר סבבה, אבל שא בתוצאות ואל תטרטר את המדינה בשל כך. זאת ועוד, כה נבון הוא המהפכן, שקמבן את נסיעתו למצרים בסמוך למילואים שלו פה.

במעריב מתרשמים יותר, ושחרור גרפל הוא הכותרת המרכזית בשער. בע' 2 הוא אומר שקיבל יחס VIP .
"נתנו לי כל ים (כך במקור, V) דג טרי לאכול, קיבלתי הרבה אוכל… היחס אליי היה הוגן, טיפלו בי כיאות. נתנו לי לאכול כל מה שביקשתי (אז למה לא ביקשת צ'יפס והמבורגר? V), אם זה דגים, אם זה בשר… הייתה לי מקלחת, נתנו לי לקרוא עיתונים באנגלית, שהיו מצונזרים מהידיעות עליי, נתנו לי ללבוש את הבגדים שלי ולא בגדי אסיר…".

בהארץ היחס היה רק "הוגן". אבל אני בעיקר התרשמתי מכך שנתניהו מספר שהשחרור היה "תלוי על קשקש".

הבורסות החוגגות היא הכותרת הראשית של ישראל היום.

הכותרת הראשית של הארץ (המוסתרת על ידי מודעה, זו כבר מודעה שלישית השבוע) עוסקת בפרשת האלטרוקסין, פרשה המדוברת כבר כמעט חודש. עד כדי כך חושבים עורכי הארץ שקוראיהם מנותקים מכלי תקשורת אחרים?

הפגנת המחאה מחר מופיעה אף היא בשער – העיתון היחיד שמטפח אותה כך, וכן בע' 2.
סתיו שפיר, כך נכתב בה (לראשונה, גם זה משהו) "עזבה ימים ספורים לאחר תחילת המחאה את עבודתה ככתבת באתר Xnet".
כלומר, כתבה את הכתבה הראשונה על המחאה ב-11 ביולי ועזבה.
ולמה לא לשכתב קלות את ההיסטוריה אם אפשר.

שפיר, עיתונאית במקצועה, נטלה חופשה מגוף התקשורת שבו היא עובדת. היא מבקשת לא להזכיר את שמו, כדי לא ליצור זיקה בין מקום עבודתה לבין המאבק החברתי (5 באוגוסט, TheMarker).

הושחתה המצבה של סמי עופר בבית הקברות טרומפלדור בתל אביב. זה קשור למחאה?

גלעד שליט בבית

אני לא מאמינה למקרא כות' המשנה הזו (ישר"ה):

האם גלעד תינוק? קטין? רפה שכל? מוגבל? ממתי הצבא מסכם עם ההורים מה ייעשה באדם צלול ומתפקד בן 25 שרשום עדיין במצבת כוח האדם שלו? דעתו של מי נטרפה פה?

7 ימים

מתוך הביוגרפיה של סטיב ג'ובס.

על השער: אבא בהריון. טוב, לא ממש גבר, אלא טרנסג'נדר. אישה (יובל טופר) שהחליטה להפוך לגבר, ועצרה את תזרים הטסטוסטרון כדי ללדת. זה לא שיש פה איזה אירוע נשגב שהופך סדרי עולם וטבע.
תוס': נועה מתקנת אותי:

"הוא לא אישה שחיה כגבר, או שבחרה להיות גבר – הוא גבר, שנולד בגוף של נקבה. נקבה לא בהכרח = אישה, זכר לא בהכרח = גבר"

תוס', 20:40, מישהו מאשים אותי בבורות (הרבה אחרי תגובתה של נועה):

ההתייחסות שלך ליובל טופר כ"אישה שעצרה את ההורמונים" טרנספובית, ומתאימה יותר לימי הביניים. מה כל כך כואב לך ש(סוף סוף) יש כתבה שמכבדת גבר טרנסג'נדר ומתייחסת אליו בלשון זכר?
מה הרעיון של הזלזול? לעשות לעוד כמה אנשים שקוראים את הבלוג רע על הנשמה?
כדאי שתסירי את בורותך לפני שאת מסקרת בבלוג נושאים שונים.

אני עוד לא יודעת אם ואיך להתייחס למדור של רענן שקד, שכבר התייחס לנושא הכתיבה ברשת בעיתונו בכמה הזדמנויות. אני צריכה לחשוב על זה, אבל בינתיים:

"אני כותב בשכר. אני חיה נכחדת. אני כותב מכיוון שמישהו רוצה ומוכן לשלם על הכתיבה שלי – ומתישהו זה ייגמר. לא מכיוון שהכתיבה שלי תהפוך רלוונטית פחות (לכל מי שאמרו 'זה כבר קרה, אידיוט' – יש לכם ג'וק על הרגל. בחיי. תסתכלו) – אלא מכיוון שהכתיבה שלי, כמו הכתיבה בישראל בכלל, תהפוך שווה פחות, ואז שווה כלום. זה כבר קורה. ממש ברגעים אלה האינטרנט – ולא רק הוא – הורג את הכתיבה שלי, כמו את כל יתר הכתיבה בתשלום בישראל".

שקד טועה בגדול. הוא מבין וחי מודל אחד שבו פטרון (עורך עיתון, מוסף) הוא האדון שלו. על פיו יישק דבר. יום אחד לא תמצא חן בעיניו זווית הגילוח של שקד, והוא יחליט לערוף את ראשו. זאת הבעיה כשנסמכים על האדונים, הרי הם בעלי החוות מחזיקי העבדים. אני מגזימה? אני לא מדברת יפה? לא כולם כאלו? הצחקתם אותי. כולם בדרכם כאלו.
נו אז? יש מודלים אחרים, כל מיני מודלים, שמפחיתים את הצורך להיסמך על אדנותם של בעלי הכרסיםות (כרס מטאפורית, כסמל לשובע). ועוד נקודה בה טועה הכותב: זה לא אופייני לישראל, אלא לעולם כולו.
והערה: הכתוב פה לא נותן הכשרה לאיש לנבל את פיו. ביקורת? כן. טינוף – לא. תודה.

לחם עבודה

כרוניקה של בינוניות היא הכותרת לכתבה על ישראל היום. מעט עיתונאים, דלות סקופים, שינוי כותרות ע"פ מהדורות החדשות של שמונה, אלו חלק מהטענות. ואני אומרת, בוודאות די גדולה, שכתבה דומה אפשר להכין על כל אחד מהעיתונים בשוק. כל אחד. כן, ההדגשים יהיו אחרים, ברור. כל זה לא אומר שלעיתון אין אג'נדה פרו-נתניהואית מובהקת. אבל זה לא חדש, וזה כתוב לו על המצח.
מה, בעיתונים אחרים לא עושים פולואו, או סתם ציטוט של כתבות חדשות טלוויזיוניות? ברור שכן.
אבל – לגיטימי לגמרי. הכתבה הקודמת הייתה על מעריב. זו הנוכחית על ישר"ה. אני מניחה שבשבועות/חודשים הקרובים נקרא גם כתבות על התנהלות ידיעות והארץ, ואז אפשר יהיה להשוות.

העמוד האחרון בדו"ח המיידי של מעריב לבורסה. מצגת למחזיקי אג"ח, אוקטובר:


עכשיו המחזיקים יכולים להיות רגועים.

אלדד קובלנץ יהיה מנכ"ל החינוכית. ולא מנשה סמירה, למשל.

בידיעות מציינים בשער ובכתבה 26 שנה למותו של נח מוזס.

רשת/ בלוגלנד/ פייסבוק

RIM נתבעת לאחר התקלה בבלקברי.

צרות בכותרות

חקירה פלילית נגד מרצה בשל סטטוס בפייסבוק
מה הבעיה? שמהכותרת עלול להשתמע שמדובר ברדיפת אדם על לא עוול בכפו. רק בהמשך מתבררים הדברים.

מח' הגהה צוחקת


(ניוזלטר, ישר"ה).

לא בטוח שאני רוצה לסמס לים המלח, או למסרר.

לפני פיזור

כמו אבן מתגלגלת
1. בני ברק כותב בידיעות על הוזלה בביטוח אופנועים:
הביטוח לרוכבים עד גיל 30 (בכלים של עד 250 סמ"ק) יוזל בינואר ב-18%.
מה זה האייג'יזם הזה? בני למעלה מ-30 לא זכאים להנחה?

2. אוי ואבוי: מתברר שהמקום הציבורי הכי עמוס חיידקים הוא משאבת הדלק (ויה ידיעות). גם בה לא אוכל לחסוך עכשיו?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה קצה האצבעות, שישי קצר, שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

101 תגובות על קשקשים וקשקושים

  1. ר/ק וכו' הגיב:

    קטנות.

    – למה גרפל לא ביקש צ'יפס והמבורגר? הסבר הגיוני יכול להיות שהוא רצה מקדונלדס כולל הקונספט ולא המבורגר מבשר עלום. בטח היה גם קשר לשקיות הקטשופ.
    – הדעה שנטרפה היא, כנראה, של עורכי כותרת המשנה. אנשי צה"ל נפגשו עם משפ' שליט כדי להבהיר להם מה מותר להם להגיד ומה לא.
    – בציטוט מרע"ש כתוב: "אני כותבת מכיוון…".
    – אפליית האייג'יזם בנושא הביטוח לרוכבים נובעת כנראה מכך שלכתחילה הם משלמים הרבה יותר בשל גילם הרך.
    – בישראל היום כתבה הכוללת גם קטע על הספר החדש של גלעד שרון והרחבה בנושא עלויות אשפוזו בשיבא במקום בחווה. חסר לי ציון העובדה שלפני הביקור (אין לי מילה אחרת) של אריק שרון לסופ"ש אחד בחווה ערכו שיפוצים נרחבים בחווה למענו בהבנה שהוא נשאר בחווה. יש להניח שכל השיפוצים נעשו ע"ח הממשלה. בנוסף, להערכתי ההכנסה השנתית מאריק עולה על הסכום המצויין בכתבה והיא גם פטורה ממס הכנסה כמעט לחלוטין בהיותו נכה 100%.

    לסיום – נוכחות כולם נדרשת ומתבקשת המחאת מוצ"ש המקוןמות השונים.

    אהבתי

  2. יומטוב הגיב:

    (אפשר גם בלי נאצות…). רענן שקד בהחלט מרחרח את סופו בעיתונות הכתובה, וזאת משום כתיבתו הסופר מתאמצת סטייל-מודעת-לעצמה, וגם לנוני מתחיל בטח ליפול האסימון. לכן החל שקד לפזול לכיוונים אחרים כשידור בגל"צ בשנה האחרונה – ששם הוא לא פחות מאגניב-עלאק?…

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      שקד ממש לא מגניב עכשיו, ומעולם לא היה. תמיד מתאמץ ומשתדל ומזיע, ורק לעתים רחוקות מצחיק או משעשע. שמעתי את התוכנית שלו בגל"צ ביום שישי, לזכותו ייאמר שבאמת התאמץ, אבל זה היה טרחני ומשמים

      אהבתי

  3. רג׳ינה פרקולטור הגיב:

    בקשר למשאבת הדלק וכל אלה – שטויות, העניין הזה עם החיידקים לא נגמר ולא ייגמר. או שתסתובבי בעולם עם כפפות ניילון, או שתחליטי, כמוני, שאי אפשר לחיות בפחד, וזין על החיידקים.
    את יכולה, חוצמיזה, להחזיק בתיקך בקבוקון של סבון מחטא כזה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      הצחקת… נראה לך שאין לי בקבוקון כזה בתיק? :]

      אהבתי

    • מיקי הגיב:

      אני מת לדעת מאיפה מגיעה פסיכוזת ה"חיידקים". כשהייתי מגיע לבתים של עשירים במסגרת עבודתי, הבחנתי שהם נקיים באופן בית-חולימי. הסיבה די מובנת – עוני זה לכלוך, לכן אם אתה עשיר ביתך צריך להיות ללא רבב.
      אבל מאיפה מגיעה האובססיה של פשוטי העם?
      הרי הגוף שלנו הוא תוצר אבולוציוני של מיליוני שנות מאבק בחיידקים ונגיפים. הוא מצויד היטב להילחם בהם ולרוב גם מצליח. אז ממה נובע הפחד הנוראי, שאגב לא שמור לפולניות צייקניות בלבד?

      אהבתי

  4. הלל הגיב:

    כתבה שלי ב"בשבע" על כישלונות המודיעין בחיזוי העתיד (גם בבלוג – עם בונוס: קישורים ותמונות אילוסטרציה).

    אהבתי

  5. חיים חובה הגיב:

    הממצאים מעידים כי קבר סמי עופר הושחת על ידי פעיל המחאה החברתית.
    מסקנות:
    "תג מחיר" הוא לא נחלתו הבלעדית של פעילי הימין הסהרורי.
    או/גם:
    "המחאה החברתית" היא לא נחלתה הבלעדית של פעילי השמאל הסהרורי.

    אהבתי

  6. כ הגיב:

    שמתי לב, לאורך שנים של צריכת הבלוג, שיש לך רגישות מיוחדת להערות נגד רענן שקד.

    אני מבין שהייתם חברים, שנפרדתם על רקע (מרתק אגב ולא ידוע לכולם) של עיגולים אדומים וירוקים או שניהם, מי זוכר – אבל כל זה לא מייצר צורך מיוחד להגן על כבודו (הדי מפוקפק) של האיש הזה, עם כל הכבוד הוא לא שונה מכל אדם שמוזכר כאן בבלוג, וההגדרה "לנבל את הפה" היא מאוד רחבה.

    אני לא חושב שיש צורך כל פעם להזהיר מ"ניבולי פה" נגדו.
    האיש הרוויח את העובדה שרבים לא סובלים אותו, מול לא מעט חסידים שוטים, ומותר להביע את שאט הנפש (מקווה שזה לא ניבול פה) מהצימצום הרגשי (כנ"ל) של הבן אדם ה(סליחה) מעצבן הזה.

    אהבתי

    • דרור הגיב:

      אני מבין שהייתם חברים, שנפרדתם על רקע (מרתק אגב ולא ידוע לכולם) של עיגולים אדומים וירוקים או שניהם, מי זוכר

      אני בספק גדול מאד אם הוא בכלל סטרייט .

      אהבתי

      • אורן מחפש תשובה הגיב:

        משמח לדעת, שדרור שאיני מסכים לאף דעה שלו, הוא גייומטר מומחה. מתבקשת שאלת אורי זוהר הקלאסית.
        תגיד לי, אני הומו? לא באמת תגיד לי, אני הומו? (התשובה בלא מהופך*).

        *תשאלו את דרור. בקשר לרענן שקד , מעבר לכך שכל בעל טור ב7 ימים הוא מילפטרנסג'נדר המצפה לחסידה, הוא כנראה סטרייט.

        אהבתי

      • דרור הגיב:

        לא יודע אם אני גייומטר , אבל אני בהחלט דודומטר…..

        אהבתי

    • מעלי הגיב:

      איך זה שכולם שונאים את הרע"ש הזה ועדיין הוא…?

      אהבתי

  7. אלון הגיב:

    נדמה לי איכשהו שאומרים ״כרסות״. תשעים אחוז.

    אהבתי

    • עטרה הגיב:

      וולווטוש, ככה את מתקנת בגלל 90% של מישהו ש"נדמה לו"?
      הצורה המקובלת היא "כרסים" (אגב, הידעתם שיש לבטא KARES?
      KERES היא צורת הנסמך, ומשמשת כצורת הנפרד בלשון הדיבור – אבל זה לא תקני. אכן, מי ישמע).
      הנה, מרב-מילים:
      הערך המילוני: כָּרֵס
      נטיות: כְּרֵסִים, כְּרֵסוֹת, כֶּרֶס-

      ובלצ"ג.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        ככה את מכירה אותי? כי מישהו אמר?
        לא. מישהו אמר אז פתחתי את אבן שושן (ע' 307, נדפס בישראל, 2000).
        כתוב שם:

        כרס (נ), כְּרֵסות, כִּרְסות

        ומאחר שאנחנו אומרים "כרס גדולה", זה נשמע הגיוני לגמרי

        אהבתי

  8. אגנוס הגיב:

    תוס': נועה מתקנת אותי:

    "הוא לא אישה שחיה כגבר, או שבחרה להיות גבר – הוא גבר, שנולד בגוף של נקבה. נקבה לא בהכרח = אישה, זכר לא בהכרח = גבר"

    ויקיפדיה:
    גבר או איש הוא הזכר במין האנושי.
    אישה היא נקבת המין האנושי.

    מילון אבן שושן:
    גבר – 1. איש, אדם, זכר. (2. איש חיל, גיבור).
    אִשָּׁה – 1. נקבה בבני אדם. (2. בת זוג לאיש, נשואה לאיש. 3. נקבה בחיות. 4. אחת, מישהי).

    ההגדרות האלו תואמות, עד כמה שידוע לי, את ההגדרות של רובם המכריע של האנשים והנשים.

    שכל אחד יחיה איך שבא לו, אבל העברית לא תלויה בגחמותיהם של בודדים אלא ברוב דוברי השפה.

    אהבתי

    • תחיה הגיב:

      רוב דוברי השפה יקראו ל"נקבה בחיות" אשה?!
      ההבחנה בין מין למגדר היא כבר ממש לא גחמה של בודדים. ההבנה הזו לא נוגעת רק לטרנסג'נדר'ס אלא לכל הנשים והגברים שמעוניינים להיות הם עצמם ולא רק מה שהחברה הפטריארכלית מצפה מהם להיות. אני מסכימה שרוב האנשים והנשים לא מעוניינים בכך. זו לא סיבה לשתף עם זה פעולה.

      אהבתי

      • אגנוס הגיב:

        כמובן שדיברתי על ההגדרות שנוגעות לענייננו, שהן ההגדרות הראשונות. רוב האנשים לא מודעים להבדלים השרירותיים שהציגה נועה, כולל וולווט עצמה.
        אגב, למה 'זכר' ו'נקבה' זה מין ו'גבר' ו'אישה' זה מגדר? למה לא הפוך? מה פתאום שאני, בתור דובר עברית מצוי, אקבל את השינויים בשפה שלי כתורה מסיני?

        שוב, אין לי בעיה עם טרנסג'נדרים ועם כל אחד שעושה מה שבא לו עם החיים שלו. אני פשוט לא מבין למה אני צריך להסתכל ימינה ושמאלה לראות אם אין טרחן שגילה את לימודי המגדר, לפני שאני משתמש בשפת האם שלי בצורה הכי טבעית שבעולם. אני רוצה לדבר בשפתי שלי בלי שמישהו יגרום לי בכוח להפגין דעה קדומה נגד מישהו.
        לא בא לי לקבל את החלוקה השרירותית הזאת. אותי לימדו בתור ילד, וכך גורסת העברית כבר אלפי שנים, שגבר = זכר ואישה = נקבה. אם אתם רוצים תמציאו לכם מילים חדשות או בכלל שפה חדשה. אל תשעבדו את השפה שלי לצרכים שלכם. תודה.

        אהבתי

      • תחיה הגיב:

        וכמובן שאני רציתי להראות לך שההגדרות המילוניות לא זהות לשפת רוב הדוברים.
        אלו מלים הן לא שרירותיות?
        לא השפה העברית גרסה כך, אלא תפישת העולם שההבדלים הביולוגים בין זכרים ונקבות מצדיקים את ההבדלים החברתיים. כשתפישת עולם משתנה, גם השפה שמשקפת אותה משתנה, כנראה בקצב יותר איטי. אין פה שעבוד של השפה "שלך" (היא רק שלך? אני בטוחה שיובל טופר לא מגדיר את עצמו "אשה שהחליטה להפוך לגבר". למה כשמדברים עליו צריך להשתמש בהגדרות שלך?) לצרכים "שלנו". אם אתה רוצה לאפשר לבתך ולבנך לבחור את חייהם בעצמם, אלו גם הצרכים שלך.

        אהבתי

      • אגנוס הגיב:

        אני חושב שתסכימי איתי שבמקרה שלנו רוב דוברי העברית סבורים שגבר = זכר ואישה = נקבה.

        עכשיו יש לנו שתי ברירות:

        א. להחליט שההסכמה על המשוואה הזאת קשורה איכשהו להפליית ושנאת הטרנסג'נדרים, ולכן כחלק מהמלחמה על זכויותיהם אנחנו צריכים לשנות את השפה, ולהגדיר את יובל טופר (לדוגמא) כגבר שהפך (חלקית) מנקבה לזכר. או:

        ב. להבין שזו השפה, שגבר וזכר הם מילים נרדפות, וכן אישה ונקבה, ולכן להגדיר את יובל טופר כגבר שנולד כאישה. עכשיו יש לנו בעיה: איך להגדיר את זמן הביניים, בו טופר היה עדיין אישה אבל "הרגיש" כמו גבר.

        אני מסכים שזו בעיה, וצריך אולי למצוא מילה חדשה שתתאר את ההבדל בין הביולוגיה להגדרה העצמית, אבל הפיתרון הוא לא לקחת מילה קיימת עם משמעות ברורה ולשנות אותה, ובדרך להפוך את כל המתנגדים לשינוי השפה לשמרנים שמאיימים על זכויות הטרנסג'נדרים, ואת המצדדים בזכויותיהם לטרחנים שנכנסים לוורידים של אנשים רגילים לחלוטין שכל חטאם הוא דיבור בשפה אותה הם מכירים.

        אין לי שום בעיה עם שפה שמתחדשת ומתפתחת, ואם דוברי העברית החליטו, למשל, ש"חבל על הזמן" זה "ממש לא חבל על הזמן" – אני איתם. אני רק לא חושב שצריך לכפות תהליכים כאלה בכוח, תוך כדי טרור קטנונולוגי שמעיר לכל אחד שלא מעיז ללכת בתלם.

        אני מצהיר בזאת: אני סבור שגבר = זכר ואישה = נקבה, ואני גם סבור שטרנסג'נדרים הם אנשים רגילים בתכלית, ויש ביניהם אנשים מתוקים וחביבים עד מאוד.

        אהבתי

      • תחיה הגיב:

        הטענה שלי היתה שההבנה שיש הבדל בין אשה לנקבה ובין גבר לזכר לא נוגעת רק לטרנסג'נדר'ס, אלא לכולנו. היא נוגעת לנשים סיסג'נדריות (ז"א נשים שגופן נקבי) שרוצות להיות עורכות דין, אסרטיביות, לא-עסוקות-ביופיין או כל דבר אחר שהחברה הפטריארכלית רוצה למנוע מהן. היא נוגעת לגברים סיסג'נדרים (ז"א גברים שגופם זכרי) שרוצים להיות עו"סים, רגישים, מטופחים או כל דבר אחר שהחברה הפטריארכלית רוצה למנוע מהם. הדרך היחידה לעשות זאת היא להבין איך החברה מחנכת אותנו, בין השאר ע"י השפה.
        האם אתה סבור שמי שמתקנים אנשים שמשתמשים במלה כושים הם "טרחנים שנכנסים לוורידים של אנשים רגילים לחלוטין שכל חטאם הוא דיבור בשפה אותה הם מכירים"?

        אהבתי

      • אגנוס הגיב:

        אני מסכים, אלא שאני חושב שאם נקבה = אישה, אין הבדל בין אם את מחנכת את הילדה שהיא נקבה, או מחנכת אותה שהיא אישה.

        אנחנו לא חולקים בעיקרון, אלא רק בפרקטיקה.

        'כושי' היא דוגמא למילה שמשמעותה השתנתה, ולפני כמה עשורים לא היה כל פסול בשימוש בה. אני חושב שבנוגע ל'אישה', אנחנו נמצאים (עדיין) בתקופה שלפני השינוי, ואין מניעה להשתמש במילה זאת לתיאור 'נקבה'. לכן אני גם לא רואה סיבה מיוחדת לדחוף לקראת שינוי שכזה.

        אהבתי

      • רג׳ינה פרקולטור הגיב:

        המילה ״כושי״ עוד תחזור בגדול, ובצדק.
        בעיני היא הרבה יותר נינוחה מ״שחור״, מובנת יותר, והרבה פחות גזענית ממנה.
        עברו כבר כל כך הרבה שנים מאז ש״כושי״ היתה מילת גנאי, שאפשר כבר להכשירה מחדש.

        אהבתי

      • מיקי הגיב:

        אני מעולם לא הפסקתי להגיד כושי, אין שום גנאי במילה הזו. אאל"ט זו מילה תנ"כית שמציינת אנשים כהי עור

        אהבתי

      • תחיה הגיב:

        אני מציעה שתבשרי זאת לאחינו יוצאי אתיופיה ששומעים את המלה הזו רק מאלו שרוצים לפגוע אותם.

        אהבתי

      • תחיה הגיב:

        *בהם, כמובן.

        אהבתי

      • תחיה הגיב:

        הטענה שלי היא שהפרקטיקה יותר משפיעה מהעקרונות, במיוחד בחינוך.

        אהבתי

      • חיים חובה הגיב:

        "זכר" ו"נקבה" – מתגשמים בדומם, בצומח בחי ובמדבר (אדם) ללא בחירה.
        "איש" ו"אשה" – מתגשמים רק באדם, וכוללים אלמנטים של בחירה (בנישואין, במגדר וכו').

        אהבתי

      • אגנוס הגיב:

        אני חייב להודות שזו תיאוריה יפה שמלווה עם הסבר נאה.
        יש לי בעיה אחת עם התיאוריה הזאת: היא פשוט לא נכונה, כמו שיראה כל מילון ואנציקלופדיה שתפתח או רוב דוברי העברית שתשאל.

        אהבתי

      • ו. גולדינג הגיב:

        וכולנו, להבדיל, יודעים מה אוכלים רוב הזבובים…

        אהבתי

      • רג'ינה פרקולטור הגיב:

        העניין הוא פשוט. יובל טופר הוא נפש של גבר, שנולדה (הנפש) בתוך גוף של נקבה.
        לדעתי, צריך להשתמש במילה אחרת למצב כזה. נניח, טרנסג'נדר.
        ואז, המשפט לא יהיה: "לראשונה: גבר ישראלי נכנס להריון", אלא "לראשונה:" טרנסג'נדר ישראלי נכנס להריון".
        ____________________
        ואם מחר דנה אינטרנשיונל מקיימת יחסי מין עם אישה (נקבה) ומכניסה אותה להריון, האם תאמרו:
        "לראשונה, אישה ישראלית עיברה אישה"?

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        הדיון הוא בבחירה בין המילים גבר ואישה*. גם טרנסג'נדר/ית אחד/ת משניהם. ובפינת ההריון ההיפותטי, אם אני מעבר בתולה, האם ניתן לבשר על לידת המשיח.

        *מלבד רג'ינה שהיא פרקולטור עם נפש בעלת עבר של קלפטופרסון.

        אהבתי

      • רג׳ינה פרקולטור הגיב:

        מה קורה ניג׳ס?
        לכבודך כיתתתי רגלי למשרד הפנים, ושיניתי שמי לפרקולטור.
        אבל גם זה לא מספיק לך, יא חתיכת לימון יבש.
        אני מבינה שמפריע לך שעוד מישהו פרט לך ולשועלן ולהלל מזבלים פה בערוגה, אבל מה לעשות – הוולווטיה פתוחה לכל.

        אהבתי

      • אורן מתנצל הגיב:

        מצטער, ומודה לך מעומק ליבי על ההשקעה בשינוי הניק. דרך אגב התמונה באווטאר היא הפרויקט הבא. הלל ושועלן סתם נודניקים, הרגישי חופשית לזבל בשדות הוולווט לנצח, או מה שזה לא יהיה.

        אהבתי

      • הנסיכה דיאנה הגיב:

        מצטרפת לדברי התודה לפרקולטור על כיתות הרגליים והשינוי בת.ז.
        את החשבון נא לשלוח אלי, בצירוף הוכחות ותצלום מקורי שאיננו של המלכה האם
        http://www.myspace.com/reginaspektor

        אהבתי

  9. דרור הגיב:

    מי שה"פצצה התקשורתית" של נחום ברנע באמת חידשה לו משהו שירים ת'יד ?

    אהבתי

  10. ישראל הגיב:

    את טועה בענק, הכתבה על ישראל היום לא יכולה בשום פנים ואופן להיכתב על כל אחד מהעיתונים האחרים. רק ישראל היום הוא פמפלט שהתפקיד העיקרי שלו הוא להתחנף לראש הממשלה ולתחזק את גברתנו הנערצה ואת הממשלה כולה. זה העיתון היחיד שלא דורש שום דבר מהעיתונאים שלו מלבד הערצה עיוורת לסמרטוטיהו והדבר ניכר בכל עמוד של העיתון שלמעשה אינו עיתון אלא קש וגבבה, קובצי מלים שלא אומרות כלום, סתם מילוי דפים. העיקר שהתמונות של גברתנו הקדושה תמיד תמיד יפות ומדגישות את יופיה הרב של הגברת, את גזרתה החטובה ואת טוב לבה הענק

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      העיקר שהתמונות של גברתנו הקדושה תמיד תמיד יפות ומדגישות את יופיה הרב של הגברת, את גזרתה החטובה

      … תוחזר התמונה הקודמת

      אהבתי

    • מעלי הגיב:

      באמת?
      ומה ה"ארץ"? תפתח את העיתון שלהיום ותראה שחוץ מ"התרופה",כל יתר הכתבות זה על ע ר ב י ם! חוץ ממודעות האבל.
      את מי בדיוק מייצג העיתון הזה? על איזה "ארץ" בדיוק מדובר?
      הרי מי שקורא אותו בכלל לא יודע שחוץ מערבים, שמעונים ונהרגים, אין פה מדינה בכלל!
      (טוב יש גם תלביב עם כמה גלריות ומוזיאון).

      אהבתי

      • קורא הארץ הגיב:

        אתה מזכיר לי את הבדיחה על הנשים האנגליות הצדקניות שהודו למחבר מילון שלא הכניס מילים גסות. איך הן יודעות?

        אני לא חשבתי שהכל זה ערבים כי לא חיפשתי את זה. במוסף דה מרקר היתה כתבה שהסבה לי הרבה נחת רוח. שיבתן של מילים עיבריות כשמות עסקים וחנויות. החוואי וכל החנויות בארץ יהיו בעלי שמות עיבריים, לא יכול לסבול את כל הלעז הזול הזה בקניונים. זאת צריכה להיות המחאה הבאה. די לשמות מאונגלזים!!!!!

        אהבתי

      • קורא ה"ארץ" הגיב:

        עוד לא קראתי, אבל אם זאת תהיה המחאה הבאה(שמות בעברית) אני אהיה הדפני ליפה שלהם, ואממן את הזמר(דודו זכאי ודורית ראובני למשל…)

        אהבתי

    • מעלי הגיב:

      מי זאת "גבירתנו הקדושה"?
      ציפי ליבני?

      אהבתי

  11. אגנוס הגיב:

    רק לי מפריע הפסיק המיותר באמצע המשפט "לכל שבת, יש מוצאי שבת"?
    כנראה שכן.

    אהבתי

  12. אורי הגיב:

    עוד משהו קטן, על הדברים של ר.שקד: שיגיד תודה כל עוד משלמים לו על הגיגי ליבו. הוא בר מזל, גם אם זה לא יימשך לעד. יש כל כך הרבה אנשים במדינה, (בעולם כולו בעצם אבל במיוחד כאן), שיש להם הגיגים ודעות לא פחות מעניינים/ מחדשים/ רהוטים/ שווים קריאה ופרסום, אבל איש לא מוכן לשלם להם על כך. יתרה מזאת, איש גם לא ממש רוצה לקרוא אותם ופה העוקץ. אנשים אוהבים להביע, פחות אוהבים להקשיב. ובאשר לאלה שמצאו דרך עצמאית להביע ולפרסם, בתנאים של טכנולוגיה סופר-מפותחת מחד גיסא ותחרות היסטרית מאידך גיסא זה מאד קשה, אז- כל הכבוד! לכן לדעתי המאבק האמיתי כיום הוא לאו דווקא על השכר שהולך ופוחת שמקבלים עבור ההגיגים אלא יותר על מי מוכן לקרוא אותם. ולסמן עליהם לייק כמובן.

    אהבתי

  13. רותם הגיב:

    מעניין ממה סתיו שפיר מתפרנסת כאשר היא בחופשה ארוכה כל כך? הנה התחילו הקומבינות

    אהבתי

  14. חייל זקן הגיב:

    מי אמר שחרדים לא מתגייסים?
    חיילי קומנדו חרדים לוחמים בשטח בנוי

    אהבתי

  15. קורא ה"ארץ" הגיב:

    מעניין שעיתון החאמס(הארץ) לא מציין את :10 שנים להרצחו של רחבעם גנדי, והאזכרה שנערכה.
    יודעים למה ? כי החמאס מסוכסך עם החזית? שבצעו את זה?

    אהבתי

    • חוט דק הגיב:

      זה אמור היה להיות מצחיק? שנון? מה אתה בעצם מנסה להגיד? אם אתה כל כך שונא את "הארץ" תעשה לעצמך טובה ותפסיק לקרוא. הרי עברת ידיעה ידיעה ובדקת אם כתבו על גנדי, לא חבל לך על הזמן?
      מציע שתעבור לקרוא "ישראל היום", גם יהיה זול יותר וגם תמצא שם את כל התעמולה שאתה מחפש.

      אהבתי

      • קורא ה"ארץ"(האמיתי) הגיב:

        אני מקבל את הארץ בחינם.
        אני לא קורא את המחשבות של עצמי(מכיר אותם), אני קורא את האויב ,בשביל לדעת מה עושה האויב אין עיתון יותר טוב מהחינמון הזה.

        אהבתי

    • Enter your name... הגיב:

      לגופו של עניין. הלואי שהערבים היו פוגעים רק באויבים ידועים שלהם (כמו גנדי שהיה שונא פעיל) ולא באזרחים תמימים כפי שקורה ברב המקרים.
      זכור לי שבזמנו חשבתי שאם כל הצער שבכל רצח המקרה הזה הוא לא סתם טרור ולא נופל מרצח הלורד מוין בידי הלח״י של יצחק שמיר. אם רצח הלורד מוין כשר אז גם ההתנקשות הזאת נופלת באותה קטגוריה. מדובר במטרה לגיטימית מנוקדת השקפה אובייקטיבית.

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        אגב מה דעתך על חטיפת גלעד שליט? הרי מדובר בחטיפת חייל ולא אזרח , זה די שונה לא? (אגב אני לא ציני)

        אהבתי

      • ^ הגיב:

        מה אתה חושב? גם צה"ל התחבט בזמנו בשאלה אם החיזבאללה זה טרור או גרילה. אכן כאשר הם פוגעים בחיילים ולא אזרחים זה גרילה. אנחנו תקועים בשאלה הזאת כבר שנים אבל העולם מסרב לשתף איתנו פעולה. תקרא את כתבי הלח"י. מצחיק דווקא אנשים שרואים את עצמם כיורשי הלח"י ( האצ"ל פחות דגל בטרור אישי) מסרבים לראות את הדימיון. הימין עושה שקר בנפשו כאשר הוא מתכחש לזה. נתן ילין מור, מפקד הלח"י, הודה בזה. שמיר היה פרימיטיבי מיד להודות בזה.

        אהבתי

      • דרור הגיב:

        כשחיזבאללה יורה קטיושות על אזרחים זה טרור , מכאן הגדרתו אירגון טרור

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        נושא טעון. הבעייה היא מי המגדיר. יש מי שהגדיר, למשל שייח
        אחמד יאסין ועוד מטיפים כמותו, כל יהודי, מין, גיל, לא משנה,
        שחי במדינת ישראל כאויב הערבים. היו ויש יהודים בישראל שהרחיבו
        מאוד את הגדרת ה"אויב". חלק מהלח"י, ובתקופות מסוימות
        גם האצ"ל, הגדירו כל חייל אנגלי בארץ ישראלי כאויב. לא זכור לי
        שאיזה ארגון יהודי הגדיר כל אנגלי החי בארץ-ישראל כאויב, לפי
        הגדרה מקבילה לג'יאד האיסלמי לגבי יהודים, ופעל בהתאם.
        מי בדיוק בעל הסמכות להגדיר "אויב ידוע", "אזרח תמים", "לגיטימי",
        "אוביקטיבי", אלו מלים מפוצצות אבל באמת הן אינן אומרות ולא כלום.
        היו נסיונות בין לאומיים – אמנות, הסכמים, חוזים, הכרזות להגדיר
        "אויב ידוע" ו"אזרח תמים". על בסיס אלו ( ועוד) עובד, כביכול, בית
        המשפט הבין לאומי בהאג. אבל בית משפט זה הנו ארגון מוטה ובררני,
        בין השופטים יש מי שבאו ממערכות משפטיות שאני לא הייתי מוכן להשפט
        בהן, תפקדו בהן וחרצו גם עונשי מוות וכ"ו. טייל ברשת ומצא. בכל מקרה,
        גם אם לא בתהליכים דימוקראטיים, יהודיים וערבים הוגדרו על ידי מחתרות
        יהודיות חשאיות בארץ-ישראל וישראל כ"אויב ידוע", המגדירים נראו
        לעצמם "לגיטימיים" ו"אוביקטיבים" וכך נראו דברים גם למוציאים להורג.

        אהבתי

      • ^ הגיב:

        רק רציתי להגיד שרחבעם זאבי הזכיר לי את רצח הלורד מוין.

        אהבתי

      • משה הגיב:

        לא בדיוק הבנתי מה אתה רוצה לומר.
        בכל אופן, הלח"י והאצ"ל פעלו נגד חיילים/נציגי ממשלה בריטיים בלבד.

        אהבתי

    • קו נטוי שמאלי הגיב:

      קורא הארץ – האם אתה דרור הנאור/סולו/מודרניסט/רעמסס/ד"ר ארליך (מחק את המיותר)?

      אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    אני שועל שנולד בגוף של גבר.

    אהבתי

  17. ר/ק וכו' הגיב:

    האוס הסתיים ונשאר חוב קטן מאתמול.
    אתמול במעריב, בקורת טלויזיה של דורון ברוש.
    הקטע השני הוא על הפרק האחרון של סדרת "דרך המשי" של אהרוני/גוב. אחרי כל המחמאות דורון נפרד מהסדרה, תוכנית מצויינת של ערוץ 10 לטעמו, אבל אינו מזכיר שהשידור הוא שידור חוזר – ואולי כלל אינו יודע את זה – כלומר, בעצם זו בטלנות נוספת של הערוץ המתכלה מאליו.

    אהבתי

  18. אוריה הגיב:

    הבעיה בכתבה על "אבא בהריון"? היא מתחסדת ומתבכיינת. נראית כאילו מישהו עשה גוגל-טרנסלייט לצהובון בריטי מבחינת ה"הישג הבלעדי" של כתיבת סיפור סינדרלה עם טוויסט דתל"שי וכריתת שדיים במערכה השלישית.

    והכי גרוע: גם ביחס למדד של כתבות צהובות, הכתבה אפילו לא מעניינת. "ריאיון בלעדי", באדום-שלייה, אמרו לנו כל השבוע. אפשר לחשוב שבשאר אסד חושף לצחי כהן את תכנית השלום שלו במזרח התיכון. אם "ידיעות" היה משקיע עשירית מהזמן שהוא השקיע בקידום הכתבה הזו בשבוע האחרון, בנושאים אחרים שקשורים להומואים/לסביות וכו'… אז ניחא.

    אבל יש כ"כ הרבה דרכים לקדם סובלנות ללהט"בים גם בלי לתקוע בפרצוף אילוסטרציה שצורחת: "אני גבר עם זקן ועם תינוק בבטן. ואני ישראלי!".

    אהבתי

  19. captain beefheart הגיב:

    הומואים ולסביות הם חלק (10 אחוז?) מהאוכלוסיה. "טרנסג'נדרים" הם תופעה שולית וחריגה, שבכלל נולדה רק בעשורים האחרונים כאשר הרפואה החלה לאפשר לאנשים האלה לבצע שינויים בגופם. כל מה שהיה בידיעות, וזוקק לתוך תמונת השער, זה וואחאד פריק שואו.

    ל"מעלי" שכתב: "את מי בדיוק מייצג העיתון הזה? על איזה "ארץ" בדיוק מדובר?" – עיתון אינו אמור לייצג אף אחד. את זה עושה מפלגה. ממליץ על ריענון שיעורי האזרחות מהתיכון וכוסית יי"ש.

    רענן שקד: אני נגוע בסימפטיה קלה לבחור הזה. לדעתי הוא עוד לא מצא את עצמו.

    גלעד שליט: לא מסכים עם ולווט. הוא אמנם בן 25, אבל ברור שגם במצב המחייב סוג של אפוטרפוסות, וכמובן שיהיו אלה הוריו.

    אהבתי

  20. עובר אורח הגיב:

    חפשתי הוכחה טובה יותר מהשטויות שלי אז הנה:
    The Quran prohibits Muslims from coming into contact with their own urine or feces, both of which are considered impure. Therefore, squatting to urinate or defecate is the recommended practice, so that urine will not splash onto clothing.

    Read more: Middle Eastern Culture Bathroom Etiquette | eHow.com http://www.ehow.com/about_5241438_middle-eastern-culture-bathroom-etiquette.html#ixzz1c9qXN4IV

    אהבתי

  21. קו תחתון הגיב:

    אמור לי איך אתה משתין ואומר לך מי אתה.

    אהבתי

    • Enter your name... הגיב:

      ונניח שדנה משתינה בישיבה כי זה נראה לה חלק מנשיות. לא בדקתי. עדיין רב הסימנים שהיא לא הסירה את האיבר. רוב הטרנסים לא מסירים. בתחילת הקריירה שלה (זכור לי ראיון מאוד מוקדם עם מנחם פרי ברשת גימל בו היא אמרה שהיא ״חצי חצי״). אחר כך אולי כדי להתקבל כזמרת לכל משפחה היא כבר החלה לשמור על עמימות בנושא. במירשם של משרד הפנים היא רשומה כגבר אחרי שבועדה היא סירבה להיבדק.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        האם זה המרשם ה"גנוב" שכולם מדברים עליו? או
        שמשרד הפנים מדווח לכל דורש על מה שמצוי, או תלוי
        ומיטלטל, בין בוהן כף רגל ימין לבוהן כף רגל שמאל אצל
        כל אזרח ישראלי?

        אהבתי

      • מעלי הגיב:

        רק אני נגעל מכל ה"שיח" הזה על הפיפים?

        אהבתי

      • בחור טרנסג'נדר הגיב:

        גם אני נגעל מאיך שאנשים כאן מתייחסים אלינו, בין אם זה כל הדיבורים הללו על הגניטליה של דנה, כאילו שזו המהות של להיות גבר או אישה, ובין אם זה ניפנופים במילון אבל שושן כדי להצדיק פניה פוגענית ליובל.

        אהבתי

  22. זיקית הגיב:

    אני לא יכול לתאר כמה התעצבנתי מהחזרת ה"גריפל הזה". לפי האינפורמציה ששמעתי הוא איזה סהרורי(כמובן סמולן),שהפגין בבילעין,לא שפוי…
    עכשיו אחרי שידידי ישראל חסון סיפר מיהו באמת, אני כבר לא כועס.
    ביחוד שעכשיו יתגברו הברחות הסמים והבחורות ממולדובה, והרבה אנשים בתלביב יהיו יותר רגועים.

    אהבתי

  23. חזאי הגיב:

    בעקבות ה"חמישיה", יכול להיות שאם לא יבואו היום מספיק משועממים חסרי מעש להפגנת המיליון אפסים, להפגנה הבאה יביאו את הגשש החיוור?

    אהבתי

  24. mem הגיב:

    לגבי ביטוח הקטנועים – כשהועלו התעריפים לפני שנתיים אמרו שהביטוח יהיה דיפרנציאלי ומבוגרים יותר ישלמו פחות. בפועל, על פי טענת "הפול" הדיפרנציאליות הנ"ל באה לידי ביטוי מגיל 40 ומעלה.
    עכשיו נותנים הנחות לגילאי עד 30.
    כרגיל מעמד הביניים נדפק

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s