מי העלים את ח"כ עינת וילף?/ פוסט אורח

מאת ד"ר ח"כ עינת וילף
(נערך ועובד מתוך מייל רבתי ששלחה וילף הלילה).

בימים אלה סוערת התקשורת בשל טענה לסתימת פיות. עיתונאים רבים מדברים באופן חריף כנגד פוליטיקאים שלטענתם סותמים להם את הפה. היה לי קל יותר להאמין לטענות אלה לו היו העיתונאים והעורכים בעיתונים מסוימים מראים אומץ ונחישות דומים בביקורת על בעלי אינטרסים מונופוליסטים ואנטי-תחרותיים במשק הישראלי… אני רוצה לחשוף בפניכם דוגמה מאלפת לאופן שבו עיתונים – ובעיקר בעלי הון ועורכים המשרתים אותם סותמים פה לפוליטיקאים (ובדרך גם לעיתונאים שעובדים אצלם).

ביום שישי האחרון התפרסמה במוסף עסקים של מעריב כתבה בנושא משכילים בלי מיומנויות.
כתבה זו נולדה מתוך כנס של ה-OECD שבו השתתפתי מטעם הכנסת ובו הוצג הנושא. חשבתי שמדובר בנושא מרתק וחשוב והצעתי אותו לעיתונאים העוסקים בתחום החינוך והעסקים. עמרי מניב מצא עניין רב בסיפור ועבד איתי במשך שעות ארוכות כדי להבין לעומק את הנושא המורכב ואת המצגת. הוא ראיין אותי על הנושא ועל הניסיון שלי בתחום. תוך כדי הכנת הכתבה שהעורך אישר כי היא מעניינת, ביקש להוסיף מרואיין נוסף "כדי שלא כל הציטוטים בכתבה יהיו שלך". הפניתי אותו לשותף בכיר בחברת הייעוץ מקינזי ד"ר יונתן קולודני שהוא מכר ותיק מימינו המשותפים במקינזי… לקראת פרסום הכתבה פנה אלי מניב לאישור סופי של הציטוטים (הרבים) בכתבה.

… קריאה מאומצת (של הכתבה) תגלה שאין זכר לציטוטים שלי בנושא או לנוכחות שלי בכנס של או בכל הקשר שהוא. שיחת בירור עם העורך העלתה שאכן הכתבה המקורית שהועברה אליו כללה ציטוטים רבים שלי אך הוא החליט להוריד את כולם מ״שיקולי עריכה מקצועיים״ וגם הוסיף ״קורה, מה לעשות״.

תשאלו אילו ״שיקולי עריכה מקצועיים״ גרמו לעורכים במוסף העסקים של מעריב למחוק כל אזכור שלי בנושא שאני יזמתי את קידומו ועוד בתחום כל כך תמים כמו חינוך והכשרה מקצועית? האם יכול להיות שזה קשור למאבק שלי נגד הריכוזיות במשק? הרי זה לא הגיוני. רק השבוע העליתי על סדר היום הציבורי את החיבור המסוכן שבין שליטה באמצעי תקשורת ובין בעלים השומרים על אינטרסים מונופוליסטיות ואנטי-תחרותיים. האם ייתכן שהעורכים במוסף העסקים של מעריב ירשו לעצמם ליפול בפח ולעשות מעשה שרק מוכיח את טענותיי? זה קצת מוזר. האם העורך החליט שלא כדאי שקוראי המוסף שרק עמודים ספורים קודם לכן שמעו שהמלצות ועדת הריכוזיות מופרכות ייחשפו לכתבה שמציגה את מי שנלחמת כנגד הריכוזיות באור חיובי וכמי שיש לה השכלה וניסיון בעולם העסקי ובחברת ייעוץ כמקינזי?

העליתי את הנושא במליאת הכנסת.

אני מאמינה שיש חשיבות גדולה למאבק על עיתונות חופשית וחזקה, אבל לכל אלה המתלוננים כי פוליטיקאים סותמים להם את הפה, יתכבדו ויוכיחו אומץ במאבק כנגד מי שעושים שימוש בתקשורת כדי לקדם אינטרסים שבינם ובין הדמוקרטיה אין דבר וחצי דבר.
היום ב-13:00 יתקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא הריכוזיות בתקשורת על בסיס המחקר של מרכז המחקר והמידע של הכנסת וההצעה לסדר שעלתה במליאת הכנסת בשבוע האחרון.

… קישורים לפרסומים בנושא ריכוזיות בתקשורת משבוע שעבר:
– פרסום ראשוני במארקר
חשבון פתוח, ששודרה בערוץ הכנסת ובערוץ 10
הארץ באנגלית
העניין המרכזי: אתר הממשל התאגידי של אוניברסיטת תל אביב
העין השביעית
גלובס
– תכנית הבוקר ברדיו כל השלום (החל מדקה ה-20).

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה הודעות לעיתונות, פוסט אורח, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

89 תגובות על מי העלים את ח"כ עינת וילף?/ פוסט אורח

  1. שועלן הגיב:

    להלן תגובה טריה מבית מעריב.
    יפה שמעריב לקחו את טענתה של ח"כ וילף לתשומת ליבם, ותיקנו את המחדל בעזרת פרסום טור מיוחד אודות פועלה של ח"כ וילף. שאפו גם על התזמון המהיר.
    שתי הערות קטנות, מעבר לברור מאליו שאין צורך לציינו:
    1. לפתוח את הטור עם המשפט "יועצת בכירה בחברת ההשקעות מקינזי" מעיד על בורות.
    2. "רכישת אמצעי תקשורת זה לא רנטבילי" ≠ "זוהי מסקנה עמוקה: רק מי שיש לו כסף יכול לרכוש כלי תקשורת". רק מי שיש לו כסף יכול לקנות דברים יקרים כמו אמצעי תקשורת, זה נכון. אבל גם מי שיש לו כסף לא רוצה לקנות דברים שיפסידו לו כסף. מכאן שמי שקונה אמצעי תקשורת מקבל דרכם תמורה גדולה שאינה ניתנת לכימות כספי ישיר, וזו כמובן הבעייה שח"כ וילף נלחמת בה ובכל הכח, בניגוד גמור לרוח הטור הבזוי.

    אהבתי

  2. מעריב עסקים כושלים הגיב:

    מה שמו של העורך ממעריב עסקים שהחליט מסיבות "מקצועיות" שח"כ וילף אינה ראויה לקבל אפילו שורה מסכנה בכתבה על נושא שהיא מעורבת בו ואף סייעה לעיתון?
    אשמח לדעת.

    אהבתי

  3. עודד הגיב:

    אני רק שאלה : ח"כ וילף היקרה שכל כך רוצה שהעיתונות תתייחס אליה באופן אישי , איפה היית אתמול בשעת ההצבעה על חוק ההשתקה ? לא זכורה לי התנגדותך לחוק ? אז מה לעשות שכשאתה אומר לתקשורת שאם היא תרשום את שמך אז היא מסתכנת בתביעות דיבה היא פשוט מעדיפה להתעלם מהשם שלך .

    את מדברת על נקמנות ? על תקשורת נקייה ? אחד בפה ואחד ביד המצביעה כנראה

    אהבתי

  4. captain beefheart הגיב:

    הצינה הנושבת מעינת וילף היתה מכבה כל מוקד (אני לא באמת מכיר אותה. זו הלצה)

    אהבתי

  5. רק מילה הגיב:

    בשנות ה70-90 היתה בערוץ הראשון תכנית אקטואליה בשם "מוקד" שבמרכזה היה ראיון עם אישיות פוליטית, בהנחית יורם רונן,אלימלך רם, דן שילון, וניסים משעל . בדיעבד – שם התכנית היה הברקה בדו משמעות שלו . האישיות שהיתה במוקד התכנית גם הועלתה על המוקד. ממש כמו עינת וילף.

    אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    חברת הכנסת וילף היא אחת הפרלמנטרים הטובים בכנסת בעלת ראיה מקורית ותעוזה פוליטית. דא עקא אומץ ליבה הוא הגורם העיקרי להדרתה. למי ששכח זו החלה בעקבות עמדתה השלילית לגבי "מורשת רבין" והחלפת בן גוריון בבאבא רבין כאישיות המעצבת של תנועת העבודה.
    בניגוד לדעת המגיבים המתלהמים הפיצול במפלגת העבודה אינו בין שמאל לימין (רחמנא ליצלן) אלא בין קבוצת הוועדים הגדולים (עיני ופרץ מייצגיה המובהקים) לבין קבוצת המסובסדים הגדולים (שמחון ונוקד מייצגיה המובהקים). קבוצת הוועדים אימצה לעצמה מלל שמאלני בהשפעת הערבים הרבים שהתפקדו לעבודה אף שאינם מצביעים לה. למרות הלהג השוויוני של אנשי תנועת העבודה לא תמצאו אצלם נכונות רבה לקלוט ערבים ביישובים שלהם, בחברת החשמל, בנמלים ובשאר מוקדי הכח שלהם. בבנין ציון ננוחם.

    אהבתי

    • תמי הגיב:

      לא המגיבים המתלהמים אלא ח"כ וילף בעצמה ייחסה את הפיצול להפרדה בין ימין ושמאל(ראה הסבריה למעלה) ואני בתגובתי סתרתי אותה.
      מכיוון שח"כ יחימוביץ' זכתה בראשות המפלגה והיא עשתה זאת מבלי להשתמש בטרמינולוגיה "שמאלנית" (מבחינת יחסי יהודים ערבים) ואף תוך הבעה של אהדה למתנחלים, בראיון בעיתון, נראה כי לדבריך האחרים אין כל אחיזה במציאות.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אכן, ח"כ יחימוביץ הבינה שמוקדי הכח של העבודה אינם "שמאלניים" במובן המדיני של המושג ולכן כשהחליטה להתמודד על הנהגת המפלגה (לפני מספר שנים) חתכה ימינה בחדות והתרחקה מהמקור האידיאולוגי שלה ברק"ח. ההתנהלות הפוליטית של יחימוביץ והדברים שלך רק מחזקים את עמדתי.

        אהבתי

  7. נורית הגיב:

    חה"כ וילף, יתכן ויש משהו בתלונות שלך שלא צוטטת ושמך "הועלם". זה לא נעים אבל לא נורא וסליחה על השבלונות. מה שמעניין אותי מדוע אין לך תמיכה של נשים בפעילויות שלך ובך? אם את שואפת להבחר שוב ונדמה לי שזו בהחלט שאיפתך, מה עשית בשביל נשים ד"ר וילף? במקום לבוא ולהתלונן בפני פורום של קוראות וקוראים "אכלו לי שתו לי", אולי תספרי לנו מה היא התכנית שלך למען חינוך והכשרה מקצועית של נשים. כבעלת נסיון בעולם העיסקי המלחמה נגד הריכוזיות חשובה אבל המלחמה הכלכלית למען מחצית מאוכלוסית ישראל יותר חשובה. מפלגת העבודה אולי לטעמך הלכה שמאלה אבל ראש מפלגתך לא רק הלך ימינה אלא בדרך איבד את העקרונות של שוויון וצדק חברתי ואת תומכת בו, חבל.

    אהבתי

    • משהו ממש לענין הגיב:

      שאפו, מ.ש.ל.- היא לא עושה למען נשים אבל מוכיחה שנשים הן מוצלחות מאד.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      איזו ראיית עולם סקסיסטית.
      את לא רואה בה שום דבר חוץ מהיותה אישה.
      מה עשית בשביל תימנים ד"ר צנעני? אולי תספר לנו מה היא התכנית שלך למען חינוך והכשרה מקצועית של תימנים? מדוע אין לך תמיכה של תימנים בפעילויות שלך?

      אהבתי

    • תמי הגיב:

      בגלל שהיא אישה היא לא יכולה לקדם שום אג'נדה מלבד זו הנשית? צודק שועלך שהוא קורא להשקפת עולמך סקסיסטית.

      אהבתי

      • נורית הגיב:

        תמי: בגלל שהיא אישה היא לא יכולה לקדם שום אג'נדה מלבד זו הנשית?
        איפה כתבתי דבר כזה? שאלתי מה היא האג'נדה שלה לגבי נשים. מה כל כך נורא
        בדברי שנזעקתם את ושועלן? כן, לדעתי אשה שנבחרה לכנסת חייבת לכלול בסדר היום שלה
        את נושא הנשים. למה כל כך חשוב שיהיה שופט מזרחי שועלן? למה כל כך חשוב ייצוג
        תמי? אפשר היה לוותר על נשים בכנסת בכלל כמו גם בועדה לבחירת דיינים, נכון? לא נכון.
        העובדה שקמה זעקה גדולה.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          לא מספיק לך עצם קיומו של שופט מזרחי, את גם רוצה שהוא יפסוק בנושאים "מזרחיים".

          כן, לדעתי אשה שנבחרה לכנסת חייבת לכלול בסדר היום שלה את נושא הנשים

          זו כבר לא שאלה של ייצוג, זו שאלה של מהם חובותיו של המייצג.

          אהבתי

  8. מיצבשת הגיב:

    חברים נקדנים וטהרנים – גם כאן יש שאלה למבחן פסיכומטרי בנושא הגיון:
    1. עובדה: בכתבה עיתונאית רגילה ניתן קרדיט למקור
    2. עובדה: בהינתן מקור ששונה מה"עיתונאים/עורך" בכך שהיא מאוד חכמה (ויפה), התבטאה בנושאים שאינם אהובים על בעל השליטה במעריב ואבוי גם שייכת לסיעת העצמאות
    3. מכאן נובע ש:
    א. מעריב חייב לא לתת קרדיט לעינת וילף
    ב. כתבלבי מעריב יצינו שזו כתבת יחצנות למקינזי ולכן לא יתנו לה קרדיט
    ג. טוקבקיסטים, כנראה קשורים לסמרטוטון הזה, יזכירו שדרכה הפוליטית אינה נאה להם ולכן מגיע לה…
    ד. דה מרקר יתן צל"ש למי מי שמרגיז את מעריב – המשאית בדרך לעינת וילף

    אהבתי

  9. גלאי נאות הגיב:

    בסוף הטקסט המאלף והבכייני – ראוי שתופיע ההערה הבאה:
    הכותבת הינה שודדת מנדטים ברישיון, ונמנית עם אחד מחייליו של הנפולאונצ'יק הכושל שבשני סבבים, לכמה רגעים, התיימר להוביל את תנועת העבודה.
    בנוסף, אותו גנרליסימו מוג לב חמק ברגע האחרון והניף את ידו בעד החוק שישתיק את העומדים בשער.

    חוצמזה – באמת מקרה מעניין מעלה הגברת (שודדת מנדטים, כבר אמרנו?), ויש מה ללמוד ממנו.

    אהבתי

  10. מושיק הגיב:

    עינת וילף היא דוגמא מצויינת לשני הקצוות של הבעיה. בעוד במעריב מוחקים אותה, בדה-מרקר מקדמים אותה בצורה חסרת כל פרופורציה לחשיבותה ופעילותה בגלל שהיא תומכת במאבקם בריכוזיות ומספקת עבורם ציטוטים לפי דרישה. הכתבה הזאת למשל, מאוגוסט 2010, הייתה סוג של שוחד מעל דפי העיתון:
    http://www.themarker.com/misc/1.584770
    וכמובן שוילף שילמה את המחיר בכתבה נקמנית וארסית (אם כי עניינית ומגובה בעובדות) בגלובס כמה ימים לאחר-מכן:
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000583658
    בשורה התחתונה: היא קנתה ביושר את היחס המחפיר אליה בתקשורת – בגלל שהיא בחרה להוות שופר לכלי תקשורת אחד, היא נהפכה לשק החבטות (או ההשתקות) של אחר. ועדיין – כל הסיפור הזה מעיד על החולשה, השחיתות והעדר היושרה של העיתונות יותר משהו מעיד על וילף.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הנה! וילף נתפסה בעוד שקר נוראי:

      את קוראת טוקבקים?
      "בטח".
      כותבת?
      "לא".

      השליכוה אל הבור!

      וגם: האם הפיכת התמונה בגלובס (כפי שמעיד המק) בוצעה בכוונה כדי להציגה בצורה מעוותת?

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        נו, למה ביקשתי? כי היא לא כותבת.

        אהבתי

      • משהו ממש לענין הגיב:

        תודה אורן, אני רואה שקראת והפנמת את משל העיתונאי, העז ו"ערב חדש"

        העז, הדיל, המונופול והמספרה

        אהבתי

      • אורי הגיב:

        סביר יותר להניח שההיפוך בוצע כדי שהמבט שלה והכיוון הכללי בתמונה יהיה בכיוון הקריאה בעברית (ומהקיפול והלאה, בכיוון הקריאה של הכיתוב, וכו'). אם תבחן תמונות של אנשים על שערי מגזינים (וגם בתוך העיתון) כשהאדם מצולם בזווית שאינה אן-פאס הוא כמעט תמיד יפנה מהקיפול החוצה.

        אגב, סביר מאוד להניח שוולף תראה את התמונה לא כמעוותת אלא כמחמיאה – כך (בהיפוך) אנו רואים את עצמנו תמיד – במראה.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          הסבר מעניין.
          עדיין, מדובר בחובבנות, כי אי אפשר להפוך תמונה שניתן להבין ממנה בבירור שהיא הפוכה (אלא אם כן הצלם יטען שמדובר בצילום של בבואה… בדומה לצילום ההוא של מקדונלדס במצדה).

          אדם רגיל אכן רגיל לראות את עצמו "הפוך" במראה, אבל אנשי ציבור יודעים איזה צד אצלם יותר פוטוגני, ורגילים לראות את עצמם בתמונות ובקטעי וידאו "ישרים" בדיוק כמו שאחרים רואים אותם.

          אהבתי

    • שתי מילים למושיק הגיב:

      אוחזת בשני הקצוות, בשמלה אדומה ארוכה, נעלי עקב גבוהות, שיער גולש וגוף פגז, פוסעת לאטה סביב שולחן הממשלה, ורוצה שנבין שהיא מאד פמיניסטית, שלי יחימוביץ חסרת סבלנות

      אהבתי

      • תמי הגיב:

        התייחסויות כמו ההתייחסות שלך לגופה ולבושה של ח"כ וילף, ולא לתוכן דבריה, הן בזויות ומבזות. לאשה, כן גם לאשה פמיניסטית, מותר להיות יפה! בחיי!

        אני מציעה כי תעשה ניסוי ותתחיל לבקר את לבושם ומראם של אנשי הציבור הגברים שלנו מבלי להקשיב לדברי ההבל שלהם, ולעומת זאת תתחיל להקשיב למה שנשים אומרות. אתה עתיד לצאת נשכר מכך מאוד.

        אהבתי

      • משהו ממש לענין הגיב:

        היא יפה, מאד יפה, ולדברים שלה ליום האשה לא היתה כל משמעות ולכן שלי יחימוביץ חסרת סבלנות. זכיתי לפגוש אותה במדים ואני מעריך מאד את גאוניותה בתחומים שבהם היא מבינה.

        אהבתי

      • שתי מילים למושיק הגיב:

        מצב צבירה, עיניים יפות, פנטזיה שלא מומשה, קפיטנוס צודק, אפיזודה חולפת

        אהבתי

  11. עינת וילף הגיב:

    חברים יקרים,
    תודה על התגובות והעניין שהנושא מעלה. התבקשתי על ידי דבורית להתייחס לדברים ואני עושה זאת בשמחה. ראשית על הדברים האישיים:
    1. מקינזי ממש לא צריכה יחסי ציבור והתייחסתי לזה רק בשל העובדה שזה נחשב סמן להיותו של אדם בקיא בעולם העסקי, בדיוק הדבר שמוסף העסקים של מעריב היה רוצה שלא יהיה קשור בשמי. ובהקשר זה, מי שמכיר אותי יודע שממש אין לי עניין ולו מועט לשוב לעולם העסקים. מיציתי, ובין השאר בגלל התופעות שראיתי שם ונגדן אני נלחמת כעת.
    2. לא שזה קשור לנושא הזה, אבל התבטאתי רבות על הפילוג במפלגת העבודה והסיבות לו. לטעמי מפלגת העבודה הלכה שמאלה מדי והתרחקו מהיסודות הציוניים האקטיביסטים ומהמרכז הפוליטי (שלא לדבר על חוסר התפקוד המוחלט). בראייה של כמעט שנה לפילוג זה עשה טוב גם למפלגת העבודה וגם לעצמאות שהולכת וצוברת תמיכה (למי שטען שאין תמיכה, אז יש והיא גדלה בהתמדה) ובשני המקרים על חשבון מפלגה בעייתית ביותר, כך שלטעמי לאורך זמן יוכח שזה היה מהלך טוב וחשוב לשני הפלגים ולמערכת הפוליטית.
    3. ולעניין עצמו, אכן לא נגרם אסון גדול מכך שאני לא מצוטטת שם, ולא בכך מדובר, אלא בדוגמא ברורה וקונקרטית באופן שבו יש שימוש בפלטפורמות תקשורתיות כדי להגן על אינטרסים כלכליים שהם חיצוניים לתקשורת.
    תודה רבה ואמשיך לעקוב אחר הדיון.
    עינת.

    אהבתי

    • תמי הגיב:

      חברת הכנסת וילף, שלום רב.

      טענתך כלפי עיתון מעריב מובנת לחלוטין.
      טענותיך לגבי מפלגת העבודה מובנות פחות.
      מפלגת העבודה ברשות אהוד ברק היתה מפלגת ימין לכל דבר וגם חברה לממשלה ימנית, לכן לא ברורה טענתך כי "היא הלכה שמאלה מדי".
      האשם בחוסר התפקוד של המפלגה בזמנו הוא אהוד ברק שעמד בראשה, ושאיתו הלכת.

      אני מסכימה איתך כי הפיצול עשה טוב למפלגת העבודה. טוב מאוד.

      אני מאחלת לך בהצלחה במאבקך נגד הריכוזיות. עם כל האהדה כלפייך, אין שום סיכוי שאצביע למפלגה שבראשה עומד אהוד ברק.

      אני מאחלת לכולנו כי שר הבטחון יחזור לעשות לביתו במהרה בימינו אנו (ואז את תוכלי לעמוד בראש המפלגה 8))

      בברכה,
      תמי

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      רעיון מצויין: בואו נקרא לבריחה המבוהלת, האקראית והנמהרת בשם "פילוג" ומיד הכל מקבל צבע לגיטימי, שמזכיר את הימים הגדולים של מפא"י ומפ"ם, התנועה המאוחדת והתק"ם. מצטער – לא קונה את זה. כמו שאינני קונה את הדיבורים על התחזקותה של 'עצמאות'. אני חושב שאת נמצאת בהדחקה עמוקה בנושא הזה ורואה מהרהורי לבך. אחרי הבחירות הבאות – גם זה יעבור.

      אהבתי

  12. אורן הגיב:

    לו היתי עורך, לא היתי מדווח על כנס, שהעיתונאי לא נכח בו, באמצעות שיחה עם משתתף, בוודאי כשזה חבר כנסת. לא ראוי למחזר את הנושא, ולבנות כתבה חדשה, לא יודע, יתכן ומגיע לוילף פיצוי בעתיד. בכל מקרה לא סתמו לה את הפה, אלא לא נתנו לה קרדיט, יש הבדל דה.
    לו היתי דנקנר, סביר שהיתי שמח, מהעלמה.
    אבל אני רק מגיב לתגובה של שועלן, כך שאין לי מידע.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      "לא היית מדווח על כנס שעיתונאי לא נכח בו"? זוהי בדיחה מאוד משעשעת.
      אין לך מושג, כנראה, איך כותבים ידיעה ואיך עושים עיתון.
      אם זה היה הקריטריון היו עיתונינו מלאים בעמודים לבנים כשלג.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        את לקחת חצי משפט. כמובן שמדווחים כנסים בצורה כזאת. אך במקרים כאלה לא ניתן קרדיט ליחצ"ן, או למשתתף הלא עתונאי. עושים שחזור באמצעות פרסומים, שיחות פולו אפ, ראיונות טלפונים. לא באמצעות ראיון עם נציג הכנסת.

        אהבתי

  13. בונד ג בונד הגיב:

    למרבה הצער, כך נראית העיתונות בישראל: הומוגנית עד אימה, שטחית, עצלנית, צהובה, אינטרסנטית ונקמנית.

    ההומוגניות והנקמנות של העיתונות, הן הן הסכנה לדמוקרטיה ולחופש הביטוי.

    על כן, כשמדברים על החלשת העיתונות או על סגירת ערוץ 10 (על שלל הזבלונים שלו), אני לא מזדעזע, בלשון המעטה. צהוב ואינטרסנטי ראוי להחליש.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      עין תחת עין, שן תחת שן.
      מעגל הנקמה הוא אינסופי, כידוע.

      אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        אכן. או כמו שאמרו בצה"ל פעם (ואולי גם היום), "לכל שבת יש מוצאי שבת".

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אמרו ולא קיימו, אישית לא נכחתי בצהל לא בשבת ולא בצאתה. פסיכולוגית מעניין לבחון איך הופכים איומים של מ"כים, לאיומים ריקים של גנרלים ושרי ביטחון.
          לענינו מקרה פרטי, עם העובדות משלו, ולא אלגוריה לתקשורת האניברסלית. וילף היא לא מרכז העולם. ושוב סתימת פיות היא העלמת דעה או ביקורת ולא אי אזכור בכתבה. זה אגוצנטרי מצידה לא להבין את ההבדל.
          מתי תצא לאור העובדה ששועלן ובונד הם אדם אחד.

          אהבתי

          • בונד ג בונד הגיב:

            קיימו, באבו אבוהה קיימו!

            מקרה פרטי, אך למרבה הצער מייצג.

            עכשיו אתה סתם מנסה לטשטש את העובדה שאתה עצמך (עם כל ציטוטי ה"זואי" וכד') הוא שועלן. לא יפה.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              אין מלבדי

              אהבתי

            • אורן הגיב:

              מקסימום הלא מודע של שועלן. דברים איומים, שהוא מפחד שקיימים בו.
              זה שטפלו בך מפקדים בצבא, זה לא סיבה להפנות את העוינות אל התקשורת.
              הצטרפת למועדון המקנאים בזואי, ברכותי.

              אהבתי

              • בונד ג בונד הגיב:

                "הלא מודע של שועלן" – התחלה טובה.

                העוינות היא כלפי הצהוב, הרדוד וכו'. אבל אולי זאת כוס התה שלך. לעיתונאים שמבצעים את תפקידם ומהווים, באמת, "כלבי שמירה" של הדמוקרטיה (בלי קשר לדעותיהם), אין לי כל עוינות כי אם הערכה רבה. לצערי הם מעטים.

                מקנא? להיפך! נהנה מכל רגע!

                אהבתי

  14. captain beefheart הגיב:

    אבל הם צודקים. גם אני הייתי מעלים כל זכר אלייך.

    פעם היו צוחקים על אברהם שריר "אברשה חזור הביתה". היום יש חמישה עריקים שגנבו את קולות בוחריהם כדי להשתתף בממשלה פשיסטית ואת אחת מהם. הורידו ציטוטים שלך? אני הייתי מוריד לך את המשכורת.

    אהבתי

    • בונד ג בונד הגיב:

      גנבו?

      בחייך… על קדימה שמעת?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        מבלי להביע את דעתי האישית, יש לציין בהקשר זה.

        אהבתי

        • בונד ג בונד הגיב:

          כבר אמר מי שאמר "בית לא עוזבים".

          ההוא ערק למפלגה שהיה ברור שתהיה שוס בקלפי, לאחר שהפסיד בפריימריז.

          היא לקחה סיכון גדול (מבחינת הקריירה הפוליטית) ועזבה לסיעה קטנה יותר. אפשר להתווכח עם הטיעונים שלה (גם בטוקבק כאן), אך הם לגיטימיים ומנומקים.

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            הרשה לי להיות יותר ספציפי.
            אין לי שום בעייה עם אמירות כמו "בית לא עוזבים" ואחרי זה עוזבים מטעמים שונים (ויכול להיות שהמציאות השתנתה בינתיים). קצת יותר קשה להסביר אמירות ערכיות בדבר מהות הדמוקרטיה הפרלמנטרית הישראלית, ואח"כ סתירתן במעשים בפועל (גם אם הם מנומקים מטעמים פוליטיים).
            אבל כאמור, אין לי שום בעייה עם הפיצול הזה, ואני מעריך מאוד את ח"כ וילף, וכל המתקפה שהחלה פה נגדה היא אד-הומינם נמוך שלא קשור כלל לנושא שעל הפרק.

            אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            השוואת עינת וילף ל'קדימה' מופכרת.

            שם היה מדובר על הצהרה מדינית כבדת משקל וקריעה ממפלגת האם: לא עוד "אף שעל" – כן לפיתרון מדיני ופשרה טריטוריאלית.

            חמשת עריקי "עצמאות" הם אופורטוניסטים אישיים, שהלכו לממשלת נתניהו תמורת כמה פרוטות זמניות, וללא שום אידאולוגיה מאחוריהם (ימנית או שמאלית). בתוכם – וילף היא בכלל טרמפיסטית מקרית, שכן כלל לא היתה אמורה להיות חברת כנסת ונכנסה רק הודות לעזיבתו של מישהו מהעבודה (אאל"ט בייגה או פינס).

            החבורה הזו תיזכר לדראון עולם וזה ברור (רק הביטו בהתנהגותם אמש בהצבעות). עינת וילף היא אפיזודה חולפת. הנתונים שהביאה עימה מרשימים, אך היא בזבזה אותם על אהוד ברדק.

            (מה שכן – יש לה עיניים יפות ושם משפחה שמתחרז עם מצב צבירה פורנו-חברתי)

            אהבתי

            • בונד ג בונד הגיב:

              והנה, גם אתה עושה מה שעושים בתקשורת ונותן לעמדותיך לכסות על האמת.

              "שם היה מדובר על הצהרה מדינית כבדת משקל וקריעה ממפלגת האם: לא עוד "אף שעל" – כן לפיתרון מדיני ופשרה טריטוריאלית."

              ולעזאזל מה שהובטח לבוחר והמנדט עליו נבחרנו, מה גם שעורקי העבודה שהצטרפו לקדימה לעולם לא האמינו ב"אף שעל".

              אתה יכול להאמין לטיעונים של וילף או לא, אך הם לגיטימיים ומנומקים הרבה יותר מאלה של עורקי קדימה, משתי המפלגות הגדולות, והיא לקחה סיכון גדול יותר מכולם.

              ושוב, כיצד זה קשור לפוסט? לא מקצועי ונקמני לראיין אותה (שעות, לדבריה), על נושא שהיא קידמה, ולאחר מכן להסיר את כל הציטוטים שלה ואפילו את עצם נוכחותה.

              כך צריכה לפעול העיתונות לדעתך?

              אהבתי

            • לקפטינוס הגיב:

              וילף היא בכלל טרמפיסטית מקרית, שכן כלל לא היתה אמורה להיות חברת כנסת ונכנסה רק הודות לעזיבתו של מישהו מהעבודה

              איזה שטויות. הרי אם היא נכנסה במקום מישהו אחר אז ברור שהיא היתה ברשימה ולא נכנסה בבחירות בגלל חוסר ההצלחה של המפלגה. מיקומה ברשימה (ולעניין שלנו הרי כל מועמד ברשימה אמור להיות – אופטימלית – חבר כנסת ובטח ובטח אלו במקומות הסמוכים לאלו שכן נבחרו) מעיד שהיא לא טרמפיסטית.

              אפשר, ויש מספיק, להתווכח עם התאמתה לח"כות אבל סתם לזרוק שטויות?

              אהבתי

            • דרומית הגיב:

              לא יודעת מה זה "מופכרת", אבל אין כל ספק שהשוואה בין אחת כמו עינת לחבורת קדימה המושחתת היא ללא ספק השוואה לא ראויה, ועינת בהחלט לא עשתה שום דבר שמצדיק שידברו עליה במושגי השחיתות, הגנבה והגועל נפש הכללי של קדימה.

              אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        בונד הפתעתני, מאי מתי המצאות גנב אחד מונעת, מייתרת או מכחישה המצאות גנב נוסף?
        כנ"ל קבוצות של בעלי המקצוע המכובד.

        אהבתי

        • בונד ג בונד הגיב:

          כפי שעניתי לך בטוקבק קודם, הגניבה של שרון גדולה לאין שיעור מזו של עורקי עצמאות. בו התקשורת תמכה וזוהי הוכחה נוספת לחוסר מקצועיותה ולשאר הדברים שכבר הזכרתי…

          הצחיק אותי שהקפיטן חזר עד "אברשה חזור הביתה", כאילו שמאז לא היו גניבות פי כמה יותר משמעותיות. התקשורת תמיד תצדד במי שקרוב לדעותיה – גנב או לא גנב. אין לנו תקשורת ראויה וחסרת פניות. אין לנו "כלב שמירה" אמיתי שרודף את כל "הגנבים".

          אהבתי

  15. אורן הגיב:

    מאחר והכתבה נראית ככתבת קידום למקינזי, נהגו בחברת הכנסת וילף כביחצ"נית שלא זכאית לציטוט.
    כללית יתכן וצודקת, אך אין לי הנתונים להכריע.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אילו נתונים חסרים לך?
      לי חסרה רק תגובה רשמית של מעריב, אבל לאור התגובה המובלעת בתוך הפוסט (ואני מניח שחברת כנסת לא תשקר על הפודיום בנושא שהיא יזמה את העלאתו), לא באמת חסר לי כלום כדי להכריע.
      גם אם בסופו של דבר הוחלט במעריב לנצל את הסיפור בשביל יח"צ למקינזי (ואני מסכים איתך), זו לא סיבה לחתוך את וילף לחלוטין החוצה. להיפך, להציג את וילף כיוצאת מקינזי לדעתי רק תורם ליח"צ שלהם.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      שלום
      אורן אומר דברי טעם. היא בכנסת על קולות גנובים, כרגע הגברת לא מייצגת כלום, חוץ מאת עצמה. אם היא תרוץ לכנסת עכשיו לא יצביע עבורה אפילו חתול אשפתות אחד. היא בונה לה עתיד מחוץ לכנסת מכאן צווחת ה"שופוני יא נאש", מקנזי ויתר הסיפורים. אפילו המכתב לבלוג הזה זה חלק מקמפיין אישי לחלוטין. גם מקנזי זה סיפור נפרד, מעניין אם עדיין יש לה קשרים עמם. דבר על טובל ושרץ בידו. היא מחזיקה ביד ליויתן + ממוטה.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        בבקשה ע.א. אל תשלב אותי בטענות האלה. קבלת החלטות לא נכונות בעולם הפוליטי, לא עבירה חמורה כל כך. יתכן מאד שיש לה כישורים אחרים.

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        כיצד זה קשור לפוסט? לא מקצועי ונקמני לראיין אותה (שעות, לדבריה), על נושא שהיא קידמה, ולאחר מכן להסיר את כל הציטוטים שלה ואפילו את עצם נוכחותה.

        כך צריכה לפעול העיתונות לדעתך?

        ולעניין ה"גניבה". שרון, שנבחר, בין היתר, על הטיקט של "דין נצרים כדין ת"א", ערק ממפלגתו על רקע ההתנתקות (בה תמכתי, ואני עדיין חושב שטוב שבוצעה, למרות שהטיפול במפונים שערורייתי) – גניבה גדולה לאין שיעור מזו המיוחסת לעורקי "עצמאות". למרות הנ"ל, התקשורת תמכה בו ובחבריו לכל אורך הדרך וגם כאן ניתן לראות את הרדידות, ההומוגניות וחוסר האובייקטיביות (בעמודי החדשות ובאחידות מאמרי הדעות, אפילו למראית עין) של התקשורת בארץ.

        אהבתי

  16. ד הגיב:

    כמה מביש. החדשות הטובות הן שאם נכנסת לרשימה השחורה של מעריב יכול להיות שידיעות דווקא יחבקו אותך…

    אהבתי

  17. ר/ק וכו' הגיב:

    דבורית, תודה.

    אהבתי

  18. נמאס ממך הגיב:

    ח"כ וילף את מתחסדת. איפה היית אתמול בהצבעה על חוק לשון הרע החדש? לפי הכתבה הזו, http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4151250,00.html, את פשוט לא היית.
    יו"ר המפלגה שלך מתנקם בעיתונאים ומצביע בעד החוק. וכך גם חבר סיעתך שלום שמחון מצביע נגד ולך אין אומץ להתנגד לחוק. אז מה את מבלבלת פה את המוח על החשיבות הגדולה ש"יש למאבק על עיתונות חופשית וחזקה". או שאת גם מתנקמת בכל העיתונות בגלל כתבה ספציפית במעריב?

    אהבתי

    • נקדן הגיב:

      תגובתך מוכיחה שהיא צודקת.
      יש כאן פנקסנות.
      מה זה משנה מי התחיל אותה?
      מה שחשוב הוא שלעיתון אסור לנהל אותה, והוא עושה זאת ועוד איך.

      אהבתי

  19. שועלן הגיב:

    Who's Afraid of the Big Bad Wilf?
    מעניין וחשוב.
    אכן הרמה להנחתה.
    V, האם ניסית לקבל תגובה ממעריב? (למרות שלכאורה ח"כ וילף קיבלה תגובה בעקבות פנייתה).

    אהבתי

  20. דרור הגיב:

    הריכוזיות היא אכן בעיה ורוב העיתונים נגדה. אין פלא שדווקא עיתון חלש כמעריב נגדה. הוא הראשון שייסגר בשוק תחרותי אמיתי. אין פלא שגם שיקוליו פחות אתיים, בהתחשב בהפסדיו. אבל מעריב עדיין לא העיתון היחיד. מה עליי להסיק אם זו הסקה על סמך מקרה אחד? מה ייטיב את המצב? עוד השתקה וכוחניות מצד הפוליטיקאים או עידוד תחרות ופתיחות?

    אהבתי

  21. תשובה לשאלה הגיב:

    לשאלתך, עינת וילף יצאה ל"עצמאות". העיתונות החפשית לא יודעת לעכל ילדי פלא, תלפיונים ועתודאים גאונים וכך מתבזבז הפלא.

    אהבתי

כתיבת תגובה