דגים מאתיופיה באקווריום

הכותרת הראשית של מעריב צריכה להטריד את כל באי כנס התקשורת. נו, תארו לעצמכם, אם ולכש. טפו טפו השם ישמור.
אה, לא ממש. בהארץ יש ידיעונת בע' 4 האומרת: "מקורות צבאיים: ההתרעות בגבול עם מצרים רגילות. אין שינוי בהנחיות". ובידיעות ובישראל היום – ע' 6. למה מלחיץ מעריב עם ידיעה לא ממש היסטרית על כוננות, כולל העובדה שבוטל איסור הטיולים באזור כבר אתמול בערב? לא ברור.

שלושה מחמישה עיתונים (לא כולל הארץ ומקור ראשון) מלווים את קצב בדרכו האחרונה לפני הכניסה לכלא, שתהיה מחר, 7 בדצמבר.
מה רוצה לומר הכותרת הצולעת בידיעות: "קצב: אתמול יום הולדת, מחר בכלא"?

סיפור הגטו האתיופי בבית שמש מדכא במיוחד (שער ידיעות): ראש העיר, משה אבוטבול כינס את כל ילדי יוצאי אתיופיה בשלושה גנים. הוא אומר שזה לטובתם: "הם כמו דגים באקווריום שצריך להגן עליהם".
זה לא המצב בכל הארץ? כיתות לילדים יוצאי אתיופיה, שכונות שלמות, וכנהלאה?

זכרונן של הבריות קצר, ולכן תזכורת. לידיעות הייתה כותרת ראשית מאוד יוצאת דופן ביום ראשון:

למחרת, שני, מכחיש זאת נועם שליט מכל וכל בכנס אילת לעיתונות.
מה יעשה ידיעות עם ההכחשה? האם יצהל ישראל היום? היעלוז מעריב?
נתחיל מהארץ:
ידיעה כללית בנושא מתפרסמת בע' 4 (עמוס הראל). הכות' "ועדת שמגר תמליץ על קווי יסוד נוקשים לעסקות שבויים".
רק בקצה הידיעה נכתב: "הוא הכחיש את הדיווח על כך שבנו שבת רעב בשבי, אולם אישר כי הוא עמד בסכנת חיים" (עמד? אה? V).
בישראל היום (ע' 3) נכתב במפורש, וזו גם הכותרת, ששליט הכחיש את הפרסומים בידיעות.
במעריב זו ידיעה גדולה בראש ע' 3 שכותרתה, שוב: "נועם שליט: גלעד לא שבת רעב בתקופת השבי". לא מצוין שהפרסום היה בידיעות.
ומה קורה בידיעות? בע' 6, בראשיתו, יש ידיעת ענק של רונן ברגמן, שחתום על שביתת הרעב מיום א'. ברגמן מתייחס לכותרות העיתונים בעולם על הצפוי לאיראן. הכות' היא "מכה בזרוע הארוכה", וכולה פרשנות: "גורמים אלמונים מנסים כבר זמן ארוך לפגוע בפרויקט הגרעין"; "הפגיעה הקשה בבסיס הטילים האיראני מסמנת על שינוי כיוון"; ועוד.
דומה כי הידיעה הזו נועדה לאזן במרכאות את תחתית אותו עמוד,שם יש ידיעה קצרה (גואל בנו) שכותרתה "נועם שליט: 'גלעד מתאושש'".
רק באמצעה כתוב "הוא לא שבת רעב". אין שום המשך, כמו למשל, "בניגוד לפרסום אצלנו", ואין את שער יוםא' עם הכותרת האימתנית.
אז מה קרה פה? איך הפכה הידיעה הזו ביום ראשון, שהביאה "גילויים חדשים", לכותרת ראשית בעיתון?
ב-ynet אין לדברי שליט זכר.

ועוד כותרת ראשית מהעבר הקרוב

זו הייתה הראשית ב-30.11.11. "הצדק החברתי יכול לחכות, מקצצים את דו"ח טרכטנברג".
היום יש ידיעה בע' 8: "הקלה בעומס" "הכנסת אישרה אתמול פה אחד את הקלות המס שעליהן המליץ טרכטנברג * המרוויחים הגדולים: הורים לילדים עד גיל 3"
בהארץ הידיעה על האישור בשער, יחד עם התרעה על האי שוויון.
בישראל היום, "מאות שקלים להורים עובדים" זו הכות' הראשית. "בשורה למעמד הביניים" היא כות' הידיעה.

פורום סבן, כידוע, הוא פורום סגור. טל שניידר מנסה להסביר (המגזין) איך בכ"ז דלפו דברי הילארי קלינטון: "בחדר ישבו כ-70 איש, חלקם עיתונאים בכירים שנשבעו לסודיות וחלקם אנשי ממשל ממולחים"… "מיד כשסיימה לדבר… ביקשו חלק מהנוכחים לצטט אותה באופן מלא. 'תנו לנו לחשוב על זה', נמסר מהדוברות של מח' המדינה לאור הבקשה… בפרק הזמן שבין הבקשה… לבין החלטת מח' המדינה שלא להתיר זאת, הוצאו הדברים החוצה ועוררו בישראל מהומה".
מעניין מי לא יוזמן בשנה הבאה.

ידיעות ממשיך לקדם ולטפח את מרגלית צנעני. בסוף ינואר תחזור לבמה (שער אחורי).

דנקנריזם

מבקש מוועדת הריכוזיות שתוציא בשורת תמיכה במגזר העסקי.
אי.די.בי רוכשת אג"ח.
שבע סיבות התומכות בהשקעה באג"ח של דנקנר.

לחם עבודה

השכר הממוצע של עיתונאים בישראל – 7,000 ש' בחודש.

ביום שישי הקרוב ייצא לאור הגיליון האחרון של הכי תל אביב של רשת שוקן, כשנה אחרי שנולד. זה יהיה הגיליון ה-50.
ערכו אותו אלעד ליפשיץ וסגנו יוני סידון, הבן של אפרים.

הכתב המדיני של רדיו קול חי, כרמי יוגב, עוזב.

125 עיתונאים השתתפו אתמול בסיור שערכה מועצת יש"ע ביו"ש. ביניהם ירון דקל, מרב מיכאלי, שרה ב"ק, דב גילהר ונטשה מוזגוביה.

ברכות לבילי קריסטל, שהצטרף לצוות מבזקני ynet.

כנס אילת לעיתונות

פוסט הבוקר, פפראצי והערות.

מעניין, גדעון לוי אמר אתמול בכנס אילת לעיתונות שהוא מעדיף את ישראל היום ע"פ ידיעות, כי בראשון הוא לפחות יודע מי נגד מי. ממש דומה לדברים שכתבתי ואמרתי לא פעם.

במשל מעורר אי נוחות השוותה אילנה דיין בין בח"לה הלא קשוב לפוליטיקאים.

בזכות העובדה שנח קליגר, העיתונאי הוותיק בישראל, קיבל פרס מפעל חיים, יש בידיעות ידיעה על הכנס ועל הפרס (ע' 30).

פאנל לא גומרים את החודש נערך אתמול. שימו לב מי השתתף בו.
הרעיון להביא כמה עיתונאים שלא גומרים תחודש, לא כמו האדונים הנכבדים האלו, שנמצאים בראש הפירמידה והימים בהם לא גמרו תחודש נשכחו מהם לגמרי, לא עלה בדעת עורך התוכן של הכנס המופלא, שלום קיטל.

שליח ולווט קיבל הבוקר נזיפה ותיקן את דרכיו: מצא נשים בכנס.

אילנה דיין

יעל דן

נחמה דואק ודו"צ, תא"ל יואב מרדכי

לסיכום: ברוב הפאנלים לא היו נשים, או שהייתה אישה אחת. למרבה הפרדוקס, דווקא בפאנל תקשורת חרדית היו הכי הרבה נשים. כן, זה ברור, התקשורת נשלטת על ידי גברים לבנים ושבעים. כן, יש נשים רבות בתקשורת. רובן בתפקידים זוטרים.
לאינטרנט הוקדש פאנל וחצי. כרגיל, עם אותם דוברים. כלום לא משתנה.

רשת/ פייסבוק / בלוגלנד/ נשים

שועלן על פרשת ערב חדש והעז. הארץ מזכיר שהתחקירנית נעלבה, ובו"ז לא שוכח לתת בשתי ידיעות שונות קישור לסרטון ואו את הסרטון בעצמו.

גוגל משיקה חיפוש קולי בעברית ובערבית.

בלוג הביקורת הפנימית של ערוץ 10, מבקר המערכת, לא פעיל מסוף ספטמבר.

צבי יחזקאלי מגדל זקן ואני מתקוממת. רק ליחידי סגולה מותר לעשות זאת כתוספת לסקס אפיל המובנה שלהם.

צפי סער משווה בין נשות הטליבאן למסירות שיער ערווה.
הרבנית מלכה פיוטרקובסקי אומרת שלא הייתה שום סיבה הלכתית לצאת כשנשים שרו.
אדי מעלה קמפיין חדש המציג נשים. לא, זה לא בגלל הלחץ הציבורי.

לפני פיזור

הנטייה לישון יותר או פחות היא לעתים קרובות משפחתית.
ע"ס הניסיון האישי שלי, זה נכון בריבוע. לכן אפשר לנהל שיחת ועידה עם כולם בחמש בבוקר, שאז הם כבר בעיצומה של צעדה יומית, שחיית בוקר או קריאת עיתונים, איש איש על פי הגורל שלו.

והמחקר היומי, אונ' חיפה:

ככל שהופעתם החיצונית של חברי הקונגרס האמריקאים הייתה נאה יותר, מידת הסיקור הטלוויזיוני שלהם ברשתות הארציות הייתה רבה יותר, כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת חיפה ופורסם בכתב העת POLITICAL COMMUNICATION. הסיבה: עיתונאי הטלוויזיה חושבים שהקהל שלהם מעדיף אנשים יפים. "השפעת ההופעה החיצונית על הסיקור הטלוויזיוני הייתה השלישית בחשיבותה והיא הייתה חזקה יותר מוותק הכהונה, התפקיד בקונגרס ופעילות חקיקתית", ציינו החוקרים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

65 תגובות על דגים מאתיופיה באקווריום

  1. הלל הגיב:

    הכותרת הראשית של הארץ מקוממת. כשקוראים את פנים הכתבה רואים שאנשי משרד החינוך נהגו בצורה שהארץ היה מכנה בריונית או קלגסית אם זה היה באוניברסיטה, ודרשו להפסיק שיעור כללי (שיעור שבועי שראש הישיבה מעביר לכלל תלמידי הישיבה) כדי לעשות ביקורת. החדשה המרכזית הייתה צריכה להיות על הנושא הזה, ועל התעלמות כלי התקשורת מאותה התנהגות מקוממת של אנשי משרד החינוך. רק צריכים לדמיין מה היה קורה אם אנשי משרד האוצר היו באים לאוניברסיטה ודורשים לעצור את כלל הלימודים כדי לבדוק בציציות התלמידים (אני לא מדבר על עצם הצורך בביקורת. ברור שיש צורך בביקורת בישיבות ואין צורך באוניברסיטאות, כי אוניברסיטאות מבוססות על תשלום של הסטודנטים ולא הפוך, ועל זה אפשר לסמוך. אני מדבר על עצם העיקרון של התנהגות בבריונות כזו תוך כדי עריכת ביקורת שהיא לגיטימית ורצויה בפני עצמה).
    המשרד נהג בשכל לפיכך כשהשהה את הביקורות עד לגיבוש דרך מכובדת יותר, והארץ נהג באטימות כשהפך את תיקון דרכיו של המשרד לקלקול, ואת הקלקול לדבר מתוקן.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הביקורת היא על כך שכבר חצי שנה אין שום פיקוח.
      למה לוקח כ"כ הרבה זמן לגבש נהלים חדשים, וכמה כסף זה עולה לנו?

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        נטו, העיכוב אינו ארוך, כפי שמציין המשרד בתגובה (היה בין הזמנים, חופשת סוכות וכל זה). כך שמדובר בעיכוב זניח. אני מסכים שאפשר לבקר את הסחבת, אבל זה בוטנים לעומת הפגיעה שהייתה, שהעיתונות הנאורה שלנו עברה עליה בשתיקה.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        "לעומת הפגיעה שהיתה".
        בו-הו.
        אז הפסיקו להם שיעור.
        אל תהיה מהמתלהמים האוטומטים האלה שיש בשני הצדדים.
        וגם השקט היה יחסי.

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        להפתעתי, אתה ממשיך את האטימות. "בו-הו", "אז הפסיקו להם שיעור". אפילו בלי האתוס של "ביטול תורה" ו"כבוד התורה" (הפסקת השיעור של הרב), שאתה חייב לקחת בחשבון כשאתה מתמודד עם אוכלוסייה שיש לה מערכת ערכים משלה, אפילו בעיניים חילוניות זה מעשה שלא ייעשה. תחשוב לרגע שנשיא האוניברסיטה נושא דברים בכנס לכלל הסטודנטים, ובאים חבר'ה מהוות"ת ומפסיקים אותו באמצע כדי לעשות ספירת מלאי.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אכן, התקשורת היתה עושה מזה מטעמים, ואלה המתלהמים האוטומטים של הצד השני.
        אני הייתי רואה בזה מקרה אנקדוטלי, במיוחד אם הוא חד פעמי והוחלט להקפיא לאלתר את כל מערך הביקורת בגללו.
        אם האנשים האלה החליטו לקבל משכורת מהמדינה, שלא יופתעו שהבוס רוצה לבדוק אותם מדי פעם.
        אני חושב שהאנלוגיה הטובה ביותר לכך היא תכנית ויסקונסין, שהכריחה מובטלים כרונים להתייצב מדי יום בלשכה, ואגב כך חשפה את כל אותם עובדים בשחור שנהנו בנוסף מדמי אבטלה.
        אם המדינה הכניעה את הרופאים בנושא השעון, הכל אפשרי.

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        אם האנשים האלה החליטו לקבל משכורת מהמדינה, שלא יופתעו שהבוס רוצה לבדוק אותם מדי פעם.
        אני חושב שהאנלוגיה הטובה ביותר לכך היא תכנית ויסקונסין, שהכריחה מובטלים כרונים להתייצב מדי יום בלשכה, ואגב כך חשפה את כל אותם עובדים בשחור שנהנו בנוסף מדמי אבטלה.
        אם המדינה הכניעה את הרופאים בנושא השעון, הכל אפשרי.

        שוב, עצם חשיבות הביקורת אינה נתונה במחלוקת. השאלה היא רק הדרך. צריך דרך שאינה משפילה. כמו שלא יבוא מבקר ויתחיל לנער אנשים באוטובוס או יעצור את הרכבת עד שכולם יראו את הכרטיסים (ויזרוק מהחלון מי שאין לו כרטיס), כך צריך למצוא מנגנון יעיל מצד אחד, ומכובד מן הצד השני. פלא שלוקח חודשים למצוא את שביל הזהב הזה?

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הסיבה שלוקח חודשים היא שמדובר בציבור קיצוני ומתלהם שרואה בכל פעולה שכזו פגיעה בכבודו (סליחה, ב"תורה"). אני יכול לחשוב על 101 דרכים אפקטיביות לעשות בקרת נוכחות אוטומטית שכזו מבלי להפסיק שיעורים באמצע. ברור לי אבל שההתנגדות תהיה נחרצת.

        אהבתי

      • סובלי הגיב:

        כן, כן, סדר עדיפויות: זה שבכל ישיבה שבה נעשתה ביקורת התגלו רמאויות – זה סתם עניין שולי. זה שבשתי ישיבות התגלה זיוף של תעודות זהות – זה ממש לא חשוב. זה שרבנים וראשי ישיבות היו מעורבים בזיופים ובגניבת כסף מהמדינה – זה ממש לא חשוב.

        אבל להפריע לשיעור? אוי ואבוי. זה כבר ממש נורא.
        רבנים מזייפים? עניין שולי.
        ישיבות גונבות? ממש לא צריך לעזות מזה עניין.

        אם הייתי דתי – הייתי מתבייש בטיעונים שעלו על דעתי

        ואגב, יש דווקא ביקורת על תקציבי האוניברסיטאות (זו הסיבה שאנחנו יודעים כמה מרוויחים ראשיהן)

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        "בכל ישיבה שבה נעשתה ביקורת נתגלו רמאויות" – זו השמצה פרועה וגסה. נכון שלרוב אין נוכחות של 100% מהתלמידים, אבל מעולם לא הייתה דרישה כזו. קורה שאנשים ברגע זה לא נמצאים, או שהם בשירותים, או איפה שלא יהיו. השאלה היא האם באופן כללי הרישום אינו כוזב, וקצת קשה לבדוק את זה. לכן דרשו שיעור סביר של 85% נוכחות, שלמטה ממנו נשללת מישיבה הזכות לתקציב (!). כל זה סביר ומקובל. מה שלא מקובל הוא ביקורת שנעשית ביד גסה ופוגענית.

        ובארבע שנותיי באוניברסיטה, מימיי לא ראיתי שליחים של משרד החינוך שעוצרים שיעורים ובולשים אחר תלמידים.

        אהבתי

      • אני הגיב:

        פעם עבדתי בזה. התעסקתי בבדיקת כפילויות וגילוי רמאויות בדו"חות נוכחות שנמסרו ע"י אותם חרדים. גיליתי שרבים מהחרדים חיים במימדים אחרים, הם נמצאים בשלושה שיעורי תורה באותו יום ובאותה שעה ומקבלים כסף על כל אחד מאותם שיעורים בלי שמישהו יתהה לפשר הדבר.

        משרד הדתות לא אהב את ממצאי ובחר לא להמשיך להעסיק אותי בתפקיד.

        אהבתי

      • חיליק הגיב:

        כולל הדרישה החצופה והמקוממת שעל כל בחור ישיבה/אברך כולל לנשוא עליו תעודת זהות למקרה של ביקורת.
        במהלך ביקורות אלו אין יוצא ובעיקר אין בא בשערי הישיבה. עוצר.

        אני עצמי עברתי פעמיים ביקורות כאלו, ולא מדובר בחוויה נעימה כלל ועיקר.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        איך אומרים בצבא?
        הוראות אלה נכתבו בדם.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        בסייעתא דשמייא נמנעת מהם אי הנעימות הכרוכה בבדיקת כוננות כולל הדרישה החצופה והמקוממת להחרשת מימיות.

        אהבתי

      • סובלי הגיב:

        ולגלות בשתי ישיבות ממש מפעל לזיוף תעודות זהות – ובכן, זו היתה חוויה מאוד נעימה

        ולקרוא שמותר לגנוב כסף מהמדינה הציונית, במאמרים שעליהם חתומים רבנים, אחד מהם "משגיח" בישיבה – גם זה ממש נעים

        אבל לעשות ביקורת אצל הגנבים? זה כבר ממש לא נעים

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אומר הלל
      "כי אוניברסיטאות מבוססות על תשלום של הסטודנטים
      ולא הפוך, ועל זה אפשר לסמוך" והרי זו הבעייה המפחידה
      המבישה שעל אימרתם ודברתם ואמינותם של לומדי תורה
      ומלמדי תורה לא ניתן לסמוך אם בכסף מדובר וגם הלל
      מקבל שיהיו ביניהם גנבים ורמאים. ועל שחיטתם וניקורם
      ובדיקתם ועל מילוי דיני עורלה חלב ישראל והפרשת מעשר
      ושעטנז אתה סומך ועל כך שלא ירמו בעניני כספים אינך
      סומך?

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        זה שלהרבה מהחבר'ה האלה אין בעיה לקחת כמה שיותר כסף מהציוינים כי הם רשעים/גזלנים/ווטאבר, זה ברור וידוע, ולכן צריך לפקוח עליהם שבע עיניים. הביקורות הן דבר חיוני. בדיוק כשם שיש צורך במבקרים ברכבת. רק שהדרך צריכה להיות מכובדת. באוטובוס, ברכבת וגם בישיבות.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        וכי יש התר מפורש לגנוב את הדעת והכיס
        מהמיסים שאני מעלה לממשלת ישראל?
        האם יפלא ממך שאני ודומי מתייחסים לאלו
        כנוכלים, גנבים, רמאים וגם הגויים כך.
        וכי אין זה כמאמר אבותי "חילול השם
        גדול אחד"?

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        אני מסכים שזה שערורייתי ושאין חילול השם גדול מזה. מכל מקום חלק מהם רואים את המדינה כגזלנית וכנוהגת שלא כדין, ושלכן אפשר לנהוג בה מעין דין של "הגונב מגנב פטור".

        אגב, כך נוהגים גם "סתם אנשים", שמרשים לעצמם קצת לעבוד על רשויות המס כדי להשיג לעצמם הטבות. אם כן השאלה היא רק איך חרדים, שמהדרים בהלכות גזל בין אדם לחברו, מרשים לעצמם לעשות מה שעושים "סתם אנשים", והתשובה היא כנ"ל, שלדעתם יש כאן איזה גוף גזלני.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מורי ורבי עובר אורח מדוע אתה מוציא דיבה על צדיקי ישראל. הרי בישיבות אלו מתרחשים מדי שנה אלפי ניסים גלויים של תחיית המתים ויעידו על כך גם אנשי הביקורת האכזריים של מלכות הרשעה

        אהבתי

  2. נילי הגיב:

    משעשע שעמוד הכתבה המעניינת של צפי סער, מוצף בפרסומות להסרת שיער

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      צפי סער כותבת מצוין, הנקודה שהיא מעלה מעוררת מחשבה. הניתוחים הפלסטיים הפכו לסטנדרט. זה נראה לנו לגמרי בסדר שנשים משחיתות את גופן ופניהן והופכות למפלצות מצמררות בשם איזה אידאל של יופי

      אהבתי

  3. רק מילה הגיב:

    במשל מעורר אי נוחות השוותה אילנה דיין בין בח"לה הלא קשוב לפוליטיקאים.

    בתמונת הקקטוס של אילנה , מופיעה מדבקה על הצנצנת מצד ימן :"קמח תופח!!!!!" שכנראה מיועדת לבח"לה מופרע הקשב.

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    פינוי בינוי ברמת אביב ג'…
    זה כזה הומור של בילי קריסטל.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    מצחיק אותי איך תמיד אנשים קיצוניים לוקחים מקרים קיצוניים ומשתמשים בהם לקידום האג'נדה שלהם.
    מה שיפה זה שלעיתים קרובות אין שום קשר בין המקרה הקיצוני לאג'נדה, הכל בראש החד-מימדי של הכותב.
    צפי סער לא לבד.

    אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    צר לי על בעלת הבלוג שנזקקת לשירותיהם של צלמים שונאי נשים. זה התחיל בצלם הפורטרטים האוונגרדי שמצלם חלקי פנים של אשה בעלת גיזרה מרשימה ונמשך בצלם הפאפאראצי שמצלם נשים נאות מאחור. כאשר התבקש לצלם נשים בחר דווקא את אלו שנראות כמו גברים. יקודם הצלם של מירב גרובר…

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    תקנו אותי אם הבנתי משהו לא נכון.
    אתיופים בבית שמש מתלוננים על כך שעמותת גנים פרטית מספקת להם שירותים בחינם? אז שישלחו את הילדים שלהם לגנים הרגילים שבתשלום.
    זה גזעני בדיוק כמו זה.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      לא הבנתי, איפה מצאת אוניברסיטה לאתיופים בלבד, ההשוואה היתה נכונה אם העמותה היתה מסבסדת ילדים אתיופים בגנים מעורבים.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אכן, אתה צודק.
        כנראה שקצת יותר קשה להקים אוניברסיטאות מאשר גני ילדים.
        עכשיו תגיב למה שכתבתי בלי ההשוואה למלגות.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        ובכן המצב הר צוי השקעת המשאבים בסיוע לילדים בגנים המעורבים, חיוני וראוי.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        יישלל לאלתר האוסקר של רוגוזין, ויפוזרו התלמידים ברחבי ת"א.

        אהבתי

      • יפית שיקגו הגיב:

        שועלן – הם לא יכולים להירשם לגנים אחרים. כל הגנים כבר "מלאים".

        אהבתי

      • רג'ינה סקפטור הגיב:

        לשועלן, בחיי שאני לא מבינה אותך.
        עצם המעשה ה-ג-ז-ע-נ-י ה-ח-מ-ו-ר של ראש עיריית בית שמש – להקים אשכול גנים לאתיופים בלבד (לא מעניין אותי עניין התשלום) –
        לא מעורר בך צמרמורת?
        עצם רעיון הפרדת ה"צבעים" הוא סחי מוסרי מאין כמותו.
        לו רצה לסבסד הורים קשי יום וחסרי יכולת – היה ממיין אותם לפי רמת ההכנסה ולא לפי צבע העור.
        מדובר בגזענות חשוכה ודוחה, המתחפשת לדאגה לשלום החלשים. להקיא.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        לו רצה לסבסד הורים קשי יום וחסרי יכולת – היה ממיין אותם לפי רמת ההכנסה ולא לפי צבע העור.

        לו היית קוראת את הידיעה בקפידה, היית רואה ש-10% מהילדים בגן אינם אתיופים.
        אכן, מדובר במספר נמוך, אבל הוא מעיד שבקבלה לגן אין קריטריון הכרחי של "אתיופיות", מכאן שיתכן והקריטריון הוא כן סוציו-אקונומי, ומה לעשות, מצבם הסוציו-אקונומי של העולים מאתיופיה נמוך משל תושבים ותיקים יותר.

        ושוב, אני מתקשה להאמין שמי שהקים עמותה שמטרתה עזרה לקהילייה האתיופית עשה זאת מטעמים גזעניים.

        אהבתי

      • רג'ינה סקפטור הגיב:

        אני ממש ל-א מתקשה להאמין.
        הגזענות בקרב דתיים רבים, גם באצטלה שונה, חיה ובועטת, וכולנו יודעים זאת היטב.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        אתה תמים, בכך פותר את בעיתם של גנים אחרים. קרה במקומות אחרים בארץ, גם בעבר כלפי עולים מצפון אפריקה. הקמת ממלכתי דתי חדש, בכדי לשמור על הוותיק.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        כן, בגלל זה הוא גם שם את אשתו ובתו בגנים האלה, שיפקחו מקרוב שאף ילדון מאותגר עורית לא יחמוק משם בטעות ויזהם את הסביבה.
        אתה באמת חושב שמשפחה שלמה מתגייסת למטרה שכזו מטעמים של גזענות? אם כן, הם נאצים לכל דבר.

        אהבתי

      • סובלי הגיב:

        זה עוד כלום: יש בישראל ישיבות שמקבלות רק חרדים, שני בתי ספר לקאדים שמקבלים רק מוסלמים, ושירותי נשים שאסור לגברים להיכנס אליהן

        אהבתי

      • רג'ינה סקפטור הגיב:

        לסובלי – ואת החרדים מקבלים לפי צבע עור? והנשים – גם הן ממויינות לםח צבע העור? שירותים לשחורות ושירותים ללבנות?

        אהבתי

  8. עובר אורח הגיב:

    בתוק בק קודם הואשמתי בגזענות ובהפלייה. אז הנה סיפור. כידוע יש שני סוגי אסירים פלסטינים בכלא הישראלי. יש את המכובדים המפורסמים המבוקרים ע"י חברי הכנסת. יש את האחרים האלמונים השכוחים הנידחים. עכשיו ישראל התחייבה לשחרר אסירים והנה בנימין נתניהו ושריו עשו מעשה הומני שיוויוני. אימרו נא אתם מי סובל יותר בכלא מרוואן ברגוטי מנהיג הפתח או מוסטפה גנב הרכב מחרט אל טנקה? אחמד סעדאת מנהיג החזית העממית או חסאן הכייס מדיר אל אכלאב?. מי אוכל יותר טוב? מבוקר יותר? ישן על מזרון טוב יותר וכ"ו וכ"ו. וכך ממשלת נתניהו החליטה לשחרר את מוסטפה וחסאן ולהשאיר בכלא את ברגוטי וסעדאת. אכן צדק חברתי שיוויוני בהחלט ראוי לשבח. ומי יצא נגד מעשה הומני זה אם לא עקיבא אלדר ב"הארץ" שרוצה לשחרר את ברגוטי וסעדאת ולהשאיר בכלא הישראלי הנורא את מוסטפה וחסאן על לחם צר ומיים לחץ. ואני שואל, לגנב הרכב אין אב זקן ואם מתייפחת המיחלים לשובו בעין דומעת.
    וכי אין לכייס נשים וילדים המתגעגים לשוב אביהם? היכן גידון ועמירה והוועד למען האסיר ובצלם שיחשפו את הרשע המפלה בין עשיר לעני מקושר ומנותק המוחצן על דפי "הארץ". האם לפי
    אלדר חוקי בוזגלו לא קיימים מעבר לגדר ההפרדה?

    אהבתי

  9. דרור הגיב:

    אני האחרון שאשבח את אהוד ברק, לדעתי ראש הממשלה הגרוע ביותר שהיה כאן , אבל השנאה של התקשורת אליו פשוט עברה גבול לא מצאנו עליו שום דבר היום אז בוא ניקח איזה בדיחה שלו ונעשה ממנה כותרת . אגב זכור לי שכשהתחיל העניין של חוק לשון הרע התקשורת איימה שנחיה במדינה אפלה שבה אנשים יחששו לספר בדיחות מחשש שישלמו על זה , הם צודקים , אהוד ברק באמת שילם על זה.

    אהבתי

  10. בונד ג בונד הגיב:

    סורי, לא קשור לפוסט… לפני משהו כמו שבוע+ תהיתי כאן על השם שניתן לדמות הגיבור, בסרט פלייאוף שמפומפם בתקשורת כ"סרט על רלף קליין".

    זה מה שכתב על כך יאיר רוה בבלוגו:

    "וכאן אני חוזר למה שהיא בעיניי הטעות הפטאלית הראשונה והעיקרית שמוטטה את הכל: למה לעשות סרט על רלף קליין ולקרוא לגיבור מקס סטולר? ואם שינוי שם הגיבור נועד להסוות את מקור ההשראה לסרט, אז למה להשתמש בקליין המנוח כל כך הרבה לקידום הסרט עם צאתו? הרי מי שיגיע בעקבות הכתבות והמודעות לסרט מתוך אמונה שהנה ביוגרפיה קולנועית-ספורטיבית חלוצית, הוא יזכה למפח נפש מתסכל."

    בול.

    אהבתי

  11. חנוך הגיב:

    לראש עיריית בית שמש יש עולם דימויים חולני (אקווריומים?) בבואו לכבס את הגזענות.
    למנסחי הכותרת הראשית ב"ידיעות" – גם:
    "גטו"?
    תצילנה אוזניו/ה של כל יהודי/ה בשומעו או בקוראו את המושג הזה (בואו לא נהיה תמימים – ב"ידיעות" לא התכוונו לגטו במשמעותו הניו יורקית).
    גזענות ישראלית כלפי יוצאי אתיופיה היא מגונה דיה ואין צורך להגזים בגינוי באופן פראי כזה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מי שיטרח ויקרא את הטיעון המלא שלו, יראה שמדובר בטיעון העדפה מתקנת קלאסי (שבטיעונים דומים דווקא מצדדים אלו שתוקפים אותו כעת).
      זה צורם רק בגלל רגישות יתר לנושא הגזענות.
      הם לא חיות! אסור לכלוא אותם באקווריומים!
      אבל זו לא האנלוגיה.
      לא יודע, קשה לי להאמין שאדם שהוא ואשתו הקימו מערך גנים חנימי לילדים אתיופים הוא גזען.
      לדעתי עושים לו עוול נוראי.

      אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    והרי ידיעה שהגיעה זה עתה.

    אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    לגבי שביתת הרעב – הצבא השתמש בברגמן כדי להעביר מסר לחיילים שהוא לא יכול להגיד להם בעצמו. אם חוטפים אתכם, תשבתו רעב (עד כדי סיכון חיים). כך תפעילו לחץ על השובים, ויהיה יותר קל לשחרר אתכם (אם תחזיקו מעמד).
    אולי זה יהיה אחד מהנהלים החדשים של ועדת שמגר.

    אהבתי

  14. ע הגיב:

    ורק הערה לגבי הראיון עם הרבנית פיוטרקובסקי: שוב כתב שואל שאלה ומפגין את זה שאין לו מושג על מה הוא שואל. היא נשאלת איך זה שכתב האישום נגד הרב אלון נראה עלוב לעומת האשמות "תקנה". לא היה ראוי שהכתב ידע שהאשמות של "תקנה" רובן לא היו בכלל בתחום הפלילי? אי-אפשר לתבוע עליהן, כי הם לא עבירות בחוק!
    (כפי שמצויין, לדוגמא, כאן: )

    אהבתי

  15. אורן הגיב:

    מצטער על האיחור, יש לי חיים דה, נראה לי שהפאנל "לא גומרימתה" שהתייחסת אליו, עוסק במצבם הכלכלי של מערכות עיתונים. יתכן והפעם את חייבת התנצלות לקיטל, כלומר הוא עדיין חייב לך יותר על דחיקת הנשים.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s