מי צריך מנכ"ל שמאלני ברשות השידור

שר התקשורת, משה כחלון (ליכוד), חשף את דעתו על הקשר שבין מינויים ברשות השידור לבין פוליטיקה. בהקלטה שהגיעה לידי מקור ראשון (הכתבה של זאב קם תתפרסם שם מחר), מתייחס כחלון להנהלה החדשה של הרשות.
דבריו נאמרו בכנס שאורגן על ידי הדור הצעיר בליכוד במוזיאון האצ"ל בתל-אביב לפני חודשים אחדים.

"ממש בימים אלו התחלפה ההנהלה ברשות השידור. אני מכיר את הוועד המנהל. אנשים מאוד ערכיים. הרבה יותר ממה שהיה קודם. הממשלה שלנו היא ממשלה לאומית. אני לא מודאג מהמושג פוליטיזציה. אתם שלחתם אותי לעשות משהו מסוים, תנו לי את הכלים. כלים זה אנשים שאני חושב שיכולים ליישם את הדרך שאני מאמין בה ושאתם מאמינים בה. אני לא מודאג מהמילים האלו".
(…)
"אם אני חושב שאני רוצה לסייע ליהודה ושומרון, מה אתה רוצה לשלוח לי מנכ"ל שמאלני עכשיו? שכל היום יטרפד לי? אתה רוצה להחליט מי ישב שם? שיהיה השמאל, שישים את מי שהוא רוצה. לכן צריך לשים אנשים עם אוריינטציה שלנו. אני באתי ממפלגה פוליטית. אני לא נבחרתי במכרז. אני נבחרתי בבחירות. נבחרתי על ידי אנשים שמצפים ממני למשהו, וצריך שאנשים שלנו, שחושבים כמונו, יעשו את זה".

ובכ"ז, בדיון השבוע בוועדת הכלכלה של הכנסת על עתיד ערוץ 10 התבטא השר כחלון בניגוד לעמדת הקואליציה ותמך בערוץ .

כחלון מצהיר שאינו רוצה מנכ"ל שמאלני ברשות השידור

הוא אשם הוא אשם הוא אשם/ שאלות והערות לתקשורת העוינת

לא ברור למה בנימין נתניהו ונאמניו ממשיכים להכחיש את אשמתם בחיסול ערוץ 10. נכון, נתניהו לא מוכן למחילה או לדחיית חוב, אבל צריך להודות שעשה דברים חמורים בהרבה.
– קודם כל נתניהו אשם בכך שערוץ 10 הביא טאלנטים מערוץ 2 ושילם להם סכומים מופקעים שפשוט היו גדולים עליו.
– נתניהו אשם גם בכל מערך הפקת התוכניות של ערוץ 10. הרי לא יכול להיות שאנשי מקצוע בחרו באופן שיטתי לחקות את ערוץ 2 (שחיקה ערוצים בחו"ל), ולכן השקיעו הון עתק בתוכניות ריאליטי שלא הביאו צופים, כמו למשל 24/7.
– נתניהו גם אשם בשיבוץ המזעזע של תוכניות בערוץ 10, ובכך שסדרות נוידו בין ימים, בלי להבין שצופים הם חיות פשוטות עם הרגלי צפייה.
– ברור שנתניהו אשם אפילו במיקום הבעייתי של ערוץ 10 בשלט, שקברניטיו לא הבינו שלצופים קל להקליק פעמיים על הספרה 2, או ברגע של חוסר שפיות פעמיים על הספרה 1, ולא הבינו שהצורך ללחוץ גם על 1 וגם על 0 זה קצת מעצבן ומתיש.
– נתניהו כמובן אשם בכך שחדשות ערוץ 10 החליטו לבדל את עצמם, ולכן במדינה שהולכת ומתיימנת, התעקשו שם להיות יותר שמאלנים מחדשות ערוץ 2.
– ברור לגמרי שנתניהו אשם במינוי יוסי ורשבסקי, אדם ללא רקע בניהול טלוויזיוני, לתפקיד מנכ"ל ערוץ 10 שהיה ממילא במשבר (לאור מצבם של רשת שוקן ועיתון הארץ, אנחנו במקום ורשבסקי לא היינו מנפנפים בניסיון שלו בתחום הניהול באגף התקשורת המודפסת).
– בלי צל של ספק, ברור שנתניהו גרם לכך שמנהלי ערוץ 10 לא הצליחו למצוא פראייר תורן שיקנה אותו כפי שנוחי דנקנר התפתה לקנות את מעריב.
– נתניהו גם אשם בכך שאנשי המכירות והפרסום של הערוץ התקשו למכור פרסומות. הגיע הזמן שנתניהו יתוודה כי הוא גרם בקיץ האחרון למחאה החברתית, שהביאה להתכווצות הפרסום.

הודעה לא חשובה: לאחרונה החליט ראש הממשלה לגרום לחלק מכותבי "חמש שאלות לתקשורת העוינת", למשוך את ידם מהמיזם. נתניהו אפילו סירב לסדר ג'ובים, תשלום, או הענקת תוארי אצולה לכותבים. לכן מעתה, אם ירצה ה' ואם תרצה ולווט, המדור יופיע רק כטור אורח, ולא כטור שבועי קבוע.

בלוגלנד/ פייסבוק/ רשת

ח"כ כרמל שאמה הכהן מסביר בסטטוס בפייסבוק את הידיעה על הכפלת תקציב הנסיעות של רה"מ:

התקשורת מיהרה לדווח שתקציב הנסיעות של ראש הממשלה כמעט הוכפל. מידע מקומם המציג את לשכת רה"מ כמנותקת ונהנתנית. מאחר שהידיעה קוממה גם אותי ביררתי אותה, ואכן התקציב כמעט הוכפל, רק שהתקשורת השמיטה פרט אחד: זו הייתה בקשת השב"כ, כדי לתגבר את האבטחה, ולא בקשת לשכת רה"מ.

לפני פיזור

תיקון:
בניגוד למה שכתבתי השבוע, תחיה ברק, תחקירנית מח' התחקירים של ידיעות לא פוטרה כי אם התפטרה לפני חודש. לבקשת מעסיקיה היא תישאר בידיעות חודש נוסף.
ברק חתומה, בין השאר, על התחקירים הבאים: העבר של השופט ריצ'רד גולדסטון, סדרת תחקירים על יו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, היהודים המשיחיים והעוקץ של רונן בר שירה במטה שליט.
תוס': כ"כ כתבה ברק על מירוצי רחוב ועל זוועות בהוסטל זנגוויל, וגם שימשה דוברת מטה מרצ בבחירות המקומיות בת"א ב-2008.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה חמש שאלות לתקשורת העוינת, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

26 תגובות על מי צריך מנכ"ל שמאלני ברשות השידור

  1. שוקי אשדוד הגיב:

    מבקש לשים קץ לאותם שידור חדשות בדיוק בטלויזיה. ב 3 ערוצים שונים.
    לפחות החדשות בלבד ישודרו בערוץ אחד . רצוי ערוץ 1 כי הם יותר אמינים בעיני הציבור.כל יתר הערוצים פחות אמינים בחדשות בעיני הציבור.

    אהבתי

  2. סבסטיאן הגיב:

    לא מבין איך החזיקו את תחיה ברק במשרה שלה עד היום, תחקירנית דה לה שמאטע. קראתי בזמנו את התחקיר על היהודים המשיחיים, על המירוצים הלא חוקיים ואת האחרון על הגרעינים התורניים. בכל השלושה השיטה היתה זהה – התחזות, כניסה לבתים פרטיים של אנשים, חליבה של ציטוטים ושברי שיחות "מפלילות" ובישול כתבת " תחקיר " נטול עובדות אבל עם משפטים מפחידים ודרמטיות מלאכותית של סטודנט לקולנוע שנה א. מעבר לחוסר המקצועיות ולהעדר הברק בכתיבה זה גם לא יפה, לא איכפת לי אם זה יהודים דתיים, ערבים או נוצרים, האופן שבו היא מתיידדת עם אנשים רק בשביל לשאוב מהם ציטוטים מביכים היא עלובה. תחקיר זה לא, עיתונאות זה לא, סתם בינוניות פושרת עם רוע לב זועק.

    אהבתי

  3. מיכאל הגיב:

    צריך לומר מספר דברים לעניין ערוץ 10.
    א. ערוץ 10 הוא חלק מרעה חולה במשק הישראלי ולפיו חברות ניגשות למכרזים, מגישות הצעות אטרקטיביות – ובמלים אחרות "מחירי הפסד"- מבטיחות שמיים וארץ והכל במטרה קודם כל לזכות במכרז. רגע אחרי הזכייה נזכרות אותן חברות שלא היה כל קשר בין התמחור שהציגו במכרז לבין העולם האמיתי. פתאום "כוחות עליונים" שלא ניתן היה לחזות גרמו לעלויות רבות יותר, יש אינתיפדה, יש משבר כלכלי ובכלל היה חורף שחון. החברות שכיסחו את המתחרות בהצעות למכרז מבקשות תמורה גדולה יותר, דחיית תשלומים, הנחות ועוד ועוד.
    צריך להזכיר למי ששכח שכבר לאחר שנה של שידור באפריל 2003 הודיע ערוץ 10 כי הוא אינו יכול לעמוד בהתחייבויותיו והוא מקפיא את כל ההפקות. המדינה, הכנסת, הרשויות תיקנו את החוק, מחקו לו התחייבויות של שנתיים, הקלו עליו בדרישות והכל במטרה שימשיך לשדר. לומר שאין פה כישלון מינהלי זו חוצפה.
    ב. ההתנהלות של ערוץ 10 היא החמצה גדולה. בתקופה של תקשורת גוועת שהאינטרנט נוגס בה עוד ועוד זו כנראה הייתה הפעם האחרונה שמשקיעים יוציאו מאות מליוני שקלים על גוף שידור מרכזי המיועד לכלל הציבור. במקום לקחת את הסכומים הללו ולייצר תקשורת אחרת, שונה מהנוף המוכר לעייפה, דגל הערוץ בפנייה למוכר וידוע. כך הקהילה העיקרית שממנה שאב הערוץ את אנשיו היא בוגרי גל"ץ. זו שערוריה שלעיתונאי כמו יואב יצחק ששלח נשיא מדינה הביתה לא נמצא מקום באף גוף שידור מרכזי. במקום זה הוצף הערוץ בבוגרי התחנה הצבאית ממירב מיכאלי דרך ראודור בנזימן ועד גיא זוהר. מפת אנשי התקשורת לאחר 10 שנים של פעילות הערוץ הפכה להיות פחות מגוונת ופחות פלורליסטית. הפוך גוטה הפוך.
    ג. לאור הדברים שלעיל לא פלא שה"שואה" שתקרה עם סגירת הערוץ לא מעניינת את מרבית הציבור ולא את נציגיהם בכנסת. בחודשים האחרונים סוערת הביצה התקשורתית תוך חינגה מעוררת גועל של טפיחות על הגב ותשבחות הדדיות על הערוץ המוצלח וחברת החדשות האלטרנטיבית, הבועטת והנהדרת. לפעמים נדמה שאנשי הערוץ חיים ברדיו כשכמעט כל יום הם עולים לשידור (נחשו באיזו תחנה) ומספרים על תרומתו האדירה של הערוץ הזה. אנשים שמשתכרים כמו תקציב שנתי של תחנת רדיו איזורית אבל מביאים רייטינג של שקופית חסות בערוץ הראשון מביעים תדהמה שמישהו מעלה על דעתו לסגור אותם. מנותקים? לא נכחיש.

    אהבתי

  4. רועי הגיב:

    איזה מזל שיש שב"כ לנפנף בו לכל צורך תקציבי, ארגוני, לו"זי ואחר. כמות הפעמים שהסבירו שהשב"כ הוא זה שבעצם רצה תקציב, קבע מי יוזמן ומי לא, מי יכנס לפגישה ומי לא, וכו' וכו'. אני זוכר את התירוץ הזה כ"כ הרבה פעמים, צריך רק להשקיע קצת מאמץ ולאסוף את הדוגמאות. אם יזדמן לי זמן אעשה זאת…

    אהבתי

  5. חומר למחשבה הגיב:

    גם לטוקבקיסט האנונימי

    אהבתי

  6. ד"ר יוסקה בורג הגיב:

    לא זו השאלה. השאלה צ"ל "מי צריך בכלל את רשות השידור בכלל ואת ערוץ 1 בפרט". גוף שידור ציבורי שתקציבו כמעט פי 4 מתקציב מחלקות החדשות של ערוצים 2 ו 10 ביחד, ושכוח האדם העומד לרשותו עומד על כמעט פי 4 משני הגופים האלה, והמצליח להוציא פחות מ 2.5% מתקציבו על הפקה מקומית – ראוי היה שיסגר כבר ב 1968. הפיצויים שישולמו לכל אוכלי החינם יהיו פחות מתקציב שנה אחת. כולם הביתה, כולל הש.ג. בכניסה!

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אם במדינה הזו היו לומדים משגיאות, מתקנים ומפתחים
      הלאה במקום לשבור ולזרוק לפח ולהמציא מחדש את הגלגל
      פעם אחר פעם אחר פעם, הרבה דברים היו נראים יותר
      טוב וגם מהותית טובים יותר. את 1 צריך לתקן לא לרסק.

      אהבתי

  7. מומו ורבע הגיב:

    ולמרות התעלמות התקשורת כמצווה מההתגיסות למחאה החברתית, אני רק רציתי לשאול למה יוסי מימן ששולט על 51% מערוץ 10 לא מוכן לאבד את השליטה על הערוץ – ולהכניס משקיע בהערכת שווי נמוכה (אפילו בהון עצמי שלילי) כדי להציל את הערוץ. בעלי המניות שילמו הרבה כסף להרבה רואי חשבון כדי להסתיר את המאזן האמיתי של הערוץ. אבל כמו שלכל חברה יש הון, התחיבויות וגם לערוץ 10 יש נכסים. ואם ישנו גרעון בהון העצמי בגלל חובות למדינה, תמיד ניתן לדלל את ההון ולהעביר את השליטה. כל בעלי החוב החיצוניים (שאינם משלם המיסים), יסכימו לתספורת – במיוחד לנוכח האלטרנטיבה. אבל למה יוסי מימן לא מוכן לוותר על השליטה בערוץ?
    ורשבסקי: "המשאבים של בעלי המניות מוגבלים. אנחנו במשא-ומתן להכניס משקיע נוסף לערוץ, אבל רק אם נסדיר קודם את החוב. הדיונים מתנהלים עם בעלי המניות, ואני מקווה שזה יתקדם… בעלי המניות של הערוץ … אנחנו רואים אצלם התגייסות ודבקות במשימה. אני במקומם הייתי מתייאש, ואל לנו לבוא אליהם בטענות. קודמיי הם לא כישלון ניהולי, וגם אני לא"
    ראשית, גם ללא הסדרת החוב אפשר להכניס משקיעים, אם בכינוס נכסים ואם בדילול ההון. ושנית, מי שהשקיע בערוץ כושל הוא כישלון ניהולי. וגם אתה ורשבסקי, נכשלת להיות אלטרנטיבה לערוץ 2.
    ולמה דרוקר לא אומר על זה כלום? ולמה בשום ערוץ תקשורת (מלבד יואב יצחק) לא מדברים על מבנה הבעלות והאינטרסים של ערוץ 10. ולמה לי זה נראה כאילו יוסי מימן הקים את הערוץ כדי להלך אימים על הפוליטיקאים כדי שיאשרו את עיסקת הגז שלו, וכיום שאין בערוץ יותר צורך הוא מסרב להצילו.

    אהבתי

  8. דרור הגיב:

    ואני שואל מה הבעיה עם זה ולמה כולם מיתממים פתאום . הרי מאז ומתמיד ראשי ערוץ 1 נבחרו בשביל למלא את האג'נדה של הממשלה שבחרה אותם . הרי גם ממשלת רבין מינתה את מוטי קירשנבאום בתור ראש הרשות ואף אחד לא זעק אז על "הרס הדמוקרטיה"

    אהבתי

    • שוקי אשדוד הגיב:

      בא נהיה כנים עם עצמנו
      היום לצערי אין כלב שמירה לדמוקרטיה. אולי כמה עיתונאים כמו אחימאיר ועוד 3 או 4 עיתונאים כל היתר מטעם גוף כזה או אחר.
      באזרחות לימדו על 3 רשויות (כנסת ממשלה-משפט).זה כבר לא עובד
      על פי כל הסקרים שלושתם מפחדים מהתיקשורת.
      אם כך תעזבו את הרשויות בצדק ונבחר פעם ב 4 שנים עיתונאים .כי בין כה את תפקידם כתחקירנים אוביקטבים לא עושים ולרובם יש אגנדה משלהם.
      הם יהיו בשלטון בבית משפט ובכנסת ובתיקשורת.הם כבר מוכשרים ובנויים לכך. והוכיחו לנו את הביצועים שלהם בכל תחום.בבטחון בכלכלה בחברה בבריאות ואפה לא, אנשים מוכשרים לכך והעם מחכה למנהיגי התיקשורת לקחת את המושכות לידיים. כי העם זקוק למנהיגים חזקים ומוכשרים, אבל לצערנו רובם של מנהיגי התיקשורת שהם מוכשרים בקנה מידה עולמי עם התמחות בכל תחום . לא רוצים להנהיג את העם ,למה ? למה אנחנו העם זקוקים לכם תנהיגו אותנו רק 4 שנים לפחות תביאו סוף סוף את הישועה לעמנו.בבקשה לא רוצים גנראלים, לא רוצים פוליטיקאים, לא משפטנים דאי איתם. רוצים רק עיתונאים שישלטו בנו ביד רמא .אנא קחו את המושכות תנהיגו אותנו העם מחכה לכם בכליון עיניים

      אהבתי

  9. הקיד הגיב:

    מופרע כחלון הזה, חושב שנבחר כדי ליישם מדיניות שבוחריו רוצים בה. שהמנכ"ל הבא יתכונן לכנס בסגנון "הפשפש עלה למעלה" כפי שעשו ללפיד האבא, אולי מנכ"ל הרשות הטוב היחיד שהיה אי פעם.
    ואם כבר ברוח המינויים פוליטים. לבי לבי על ניצן אלון שהפך להיות עוד פיון במשחק המקיאווליסטי המופרע של אהוד ברק שהצניח אותו במהירות הבזק (לפני 6 שנים עוד היה מח"ט גיזרה) לתפקיד כ"כ רגיש כשהוא מדביק על גבו ועל פרצופו תווית פוליטית. על ברק אין מה להתפלא כמובן, לא על כפיית דעתו כנגד הרמטכ"ל ולא על ההדלפה לקראת כותרות יום ו' (מן הסתם כותרות ראשיות כפי שאף מינוי דומה לא קיבל מעולם) ובטח לא על השימוש הציני והפוליטי באיש צבא שכפוף אליו, אבל מי שסומן בצבע פוליטי עז עוד בטרם קיבל החלטה אחת הוא הקורבן כאן. אם פעולות תג המחיר הן ברובן פרובוקציות דוחות שנועדו להבעיר את השטח, הרי שברק הראה היום ולא בפעם הראשונה שגם הוא יודע לעשות תג מחיר. חבל שאת הגרפיטי הוא עשה על ניצן אלון.

    אהבתי

  10. ר/ק וכו' הגיב:

    אפרופו תקשורת ופסאודו עתונאים.
    יצא לי לצפות (סיבות אישיות/אנוכיות/הכרותיות) הערב בתוכנית "איך להצליח בשישה שיעורים" בערוץ מדורת השבט.
    קשה, קשה לי לראות את רונאל פּישר מקשיב ומתלהב ממרואיין שמגמד את הנושא הכלכלי כמדיד להצלחה לעומת הגשמה עצמית, בידיעה שרונאל הוא אחד מהאנשים שעשו/עושים/יעשו הכל רק כדי להאדיר את חשבון הבנק שלהם. לא נשכח איך ראיין את גאיידמק, כעתונאי, ומיד לאחר מכן נהיה עורך הדין שלו – גם לתמיהתו של שותפו לתוכנית מיקי רוזנטל.

    אהבתי

  11. אני הגיב:

    את בטוחה שהוא נאם במקום, בזמן ובארוע שכתבת?

    נכחתי בארוע דומה לזה שהזכרת במקום ובזמן שהזכרת והנואמים היו השר יוסי פלד ופרופ' משה ארנס.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא, אני לא בטוחה בכלום. זו ידיעה של מקור ראשון.
      עכשיו, נניח שהוא נשא את הדברים בכנס של שלום עכשיו על הגדר בבלעין לפני שנה ושמונה חודשים. אז מה?
      (הכוונה במישור העקרוני, לא בעניין הדיוק בעובדות, שגם הוא חשוב כמובן)

      אהבתי

      • אני הגיב:

        אם כחלון היה מגיע לארוע המצויין הוא היה ממלא את המקום בקלות. משנה מאוד איפה ומתי הוא נאם. מוזיאון האצ"ל, בקור ששרר, באמצע שבוע, בלי עיתונאים? שר התקשורת מסוגל ליותר.

        אהבתי

  12. נעץ כחול הגיב:

    ההקלטה של כחלון זו עבודה בעינים על בוחרי הליכוד
    אם כחלון לעזור לימין בתקשורת,למה הוא מנסה להציל את ערוץ 10 השמאלני?

    אהבתי

  13. אורן הגיב:

    אפשר לכווץ את כל ההתחכמות העבשה על ביבי ו10 לשני משפטים, לא שהיה משפר.

    אהבתי

  14. הלל הגיב:

    פוסט מעולה. עכשיו אני יודע מה ביבי מסוגל לעולל.

    אהבתי

כתיבת תגובה