הילדה עם הארטיק

ידיעות ממשיך בקול רעש גדול: בתחילת שבוע שעבר הייתה זו רוזה פארקס מאשדוד, טניה רוזנבליט שהרעידה את אמות הספים בפייסבוק ובתקשורת, ותוך יום נעלמה לתהומות השכחה, אולי מרצונה החופשי, אני לא אומרת שלא, שהרי לגלגה היא על התקשורת המטורפפת בו ברגע. אחרי יום שיגר ידיעות את רוזה פארקס מרח' נח מוזס, היא הכתבת אדוה כהן ללוע הארי, אבל לא קרה כלום. והבוקר, תודה לאל, שבוע חדש ועמו גיבורה חדשה, הפעם נעמה מרגוליס בת השמונה מבית שמש. הגיבורה נולדה בכתבת אולפן שישי (שם לא סגורים עדיין על גילה, שבע או שמונה), ובחסות כוכב התקשורת החדש משה, תושב המקום, שהסביר חזור והסבר "אני אדם בריא" (ולכן לא עומד בפיתוי זרועותיה החשופות של ילדה בת שמונה. אולי כי היא בלונדינית ואמריקאית, יותר נוטה לכיוון השיקסע הנחשקת).

בטורו שבעיתון בשבע, ידידיה מאיר מבקר את סיקור פרשת ההדרה וכן את עיתונו, ידיעות, ובין היתר את שיגור הכתבת אדוה כהן (בלי להזכיר את שם העיתון או את שמה) אל מעבר לקווי האויב, סיקור ושיגור שנגדו גם אני התקוממתי ביום שני שעבר.

מה שמעניין זה שבמדורו בידיעות, אפעס, מאיר כלל לא התייחס להדרות. טעות. זה רק חלק מהמדור. התייחס גם התייחס.

זה המדור המלא.
אפעססס

בכ"מ, זהו כמעט פוסט הידידיה: בז'ורנל של מעריב מהללים ומשבחים ומרוממים את תוכניות הרדיו שלו (ושל רעייתו).

מתכלכלים

יואב צור, עורך-העל של המגזין של מעריב חתום הבוקר על מוסף מיוחד של מעריב עסקים, בסגנון עדות הכלכלונים הנקרא "על יזמות וחדשנות".
בע' 3, הפותח, יש טור מיוחד של בנימין נתניהו. יזמות וחדשנות זה לא התיק של נשיאנו?
התכוונתי להביא ציטוטים משעשעים אבל כה נתייגעתי מהכתוב, שוויתרתי.

כפי שכתבתי לראשונה ביום שישי באופן בלעדי, ראשוני וחד פעמי, ובמילים אחרות, כפי שנכתב לראשונה בבלוג ביקורת התקשורת ולווט אנדרגראונד, מעריב עסקים התרחב, וכולל למשל מדור דעות. במדור כותבים יהודה שרוני, וכן שני אנשים הקשורים לבנק ישראל, הידד לגיווניישן. הראשון, נגיד לשעבר, דוד קליין, והשנייה, המשנה לנגיד ד"ר קרנית פלוג.

במדור הסיטי המשתרע על כפולה (שם, שם), כתוב שקהילת רופאי השיניים התכנסה במלון דן להשקת מרידול הליטוזיס. כלקוחה מרוצה של מברשות השיניים העדינות של מרידול וכרופאה חובבת (גם שיניים) השתוקקתי לדעת מהו הליטוזיס זה. עכשיו אני יודעת וגם אתם, אבל למה רונית מטיאס ועורכיה לא מעדכנים את הבורים שבינינו (אני, אני, נו).

התיקונים

נחום ברנע תיקן בעקמומיות בסוף המדור האחרון שלו: טעיתי בהבנת העמדה שהביע ראש העיר מאיר יצחק הלוי בפגישה (עם מנכ"ל רשות ההגירה אמנון בן-עמי)".
הנה הסיפור שמאחורי התיקון (המהדורה המקוונת של המקומון האילתי ערב ערב).

מדור התיקונים של מעריב שהושק ביום חמישי לא פורסם (עדיין) שוב. כנראה לא היו שום טעויות מאז.

לחם עבודה/ בלוגלנד/ פייסבוק/ רשת

גילי כהן תחליף את אנשיל פפר ככתבת הצבאית של הארץ.

תופרת וחופרת חופרת על פמיניזם.

עדכון: נמצא המקור לכל הרוזות פארקסיות המקומיות: גלעד סרי-לוי העלה את ההשוואה ב-2006. בעצם לא. יש השוואה בהארץ כבר ב-2005. ועוד קודם: 2002, האייל הקורא.
(תודה לגס"ל ולשועלן).

לפני פיזור

חק שמייח.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

104 תגובות על הילדה עם הארטיק

  1. רקמילה הגיב:

    תמונה אחת שווה אלף מילים

    אהבתי

  2. ר/ק וכו' הגיב:

    אחלה כותרת.

    אהבתי

  3. ר/ק וכו' הגיב:

    Has או Yok.

    הויכוח נמשך.

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    אלוהים נגד הדרת לולייניות.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    מה הקשר?
    אה, הבנתי, זה נשים וזה נשים.
    במחשבה שנייה, הקשר הוא ביבי.

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    אולי שמישהו כבר יגלה לנו מה הקשר של מרגול לידיעות?
    קמפיין הלבנה שכזה לא נראה מאז פרסיל ג'ל.

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    עכשיו ב-נרג' – טקבקו לביבי.
    כשהוא יגיע למעמד של בן כספית אולי יחסמו את הפוסטים שלו לתגובות.

    אהבתי

    • אגנוס הגיב:

      הוא יגיע למעמד של בן כספית רק אחרי שהוא יצליח לפתח נגדו אובססיה.

      אהבתי

    • ר.בקצה הגיב:

      לגברת v שלום,
      האם את יכולה לפנות כעיתונאית לאדון כספית ולברר מדוע אי אפשר להגיב להסתותיו העלובות באתר מעריב, בניגוד מוחלט לשאר הכותבים (ואם כבר עסקת בנושא הזה,עימך הסליחה)?
      תודה מראש,

      אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        זכותו ומעמדו של בן כספית מתירים לו לחסום תגובות כפי שיצחק לאור ופרופ' שטרנהל קיבלו בהארץ זכות זו – ולא בכדי.לשלושתם מכנה משותף. מהו?

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        ל-ר.בקצה
        זה לא נכון. אפשר להגיב דרך הזיהוי שלך בפייסבוק.
        הוא לא מוכן לטוקבקים אנונימיים. זכותו. הוא דיבר על כך לא פעם.

        אהבתי

        • ר.בקצה הגיב:

          תודה v,
          אגב, מדוע את מתירה תגובות של מגיבים אנונימיים?

          אהבתי

          • velvet הגיב:

            הצחקת אותי. למה את/ה לא מגיב/ה בשמך?
            המגיבים פה מתנהגים כאילו הם חיים בדיקטטורה בה אסור לאיש להביע את דעתו פן יבולע לו. אל תשאל/י אותי למה. אולי כולם בילו שנים בגולאגים. וגם: איך יכתבו (הבודדים, אני מודה) באלף שמותיהם אם ייאלצו להזדהות?
            מילא, כשמדובר בעיתונאים, ניחא, הם חוששים למקלדתם, אבל אנשים אחרים שלא קשורים לתקשורת? אין לי מושג.
            חוץ מזה, למה להשמיץ אותי בשם מלא? עדיף בעילום שם, שהרי אני יכולה הרי להניח לבנת חבלה מתחת לסובארו שלהם.

            אהבתי

            • ר.בקצה הגיב:

              אל נא באפך,אני חושב/ת שזו נקודה לזכותך.. 🙂
              הרי לפעמים זו דרך מצויינת לזרוק אותך מהדיון-המגיב האלמוני עולה לבעל הבלוג על העצבים,בצדק או שלא בצדקף והוא בועט אותו החוצה עד הכינוי המומצא הבא

              אהבתי

            • אורן הגיב:

              היתרון בשם בדוי, שהוא חסרון לכל השאר, הוא היכולת לטעון לידע ומומחיות בנושא.

              אהבתי

              • ר/ק וכו' הגיב:

                מ.ש.ל.

                אהבתי

                • אורן חגי הגיב:

                  ובכן, שוב דבר שטות שלך. אני מגיב בשמי הפרטי האמיתי, כאשר חשבתי שראוי לעמוד גלוי מאחורי דברים קשים, חשפתי את שמי. המניע לשם פרטי בלבד, היא לא ליצור תחושה שמדובר בשם בעל משמעות, כמו רינו צרור לדוגמא. את/ה כמובן מתמחה בהחלפת ניקים.

                  אהבתי

        • שאול, ניו אמסטרדם הגיב:

          עלינו לשבח את וולווט שמתירה תגובות אנונימיות כי זה מתסיס ומוסיף מאות תגובות ביום.
          1. מגיבים לתוכן ולא לפי שם, ראו כמה מגיבים פבלוביים להלל, אורן, שועלן, ללא קשר ענייני
          2. דווקא "לא עיתונאים" חרדים יותר לשמם כי זה לא עיסוקם המקצועי וזה עלול להזיק להם
          3. תארו לעצמכם כותב פטנטים או חוקר שמבקש עבודה או תקציב מחקר ממשרד המדע ו/או האנרגיה ו/או הביטחון ומישהו שם מגלגל בגוגל ומגלה שהוא מביע דעות שהמעסיק לא אוהב. הלך עליו !! הקריירה המקצועית שלו בסכנה וגם בעוד 100 שנה ימצאו אותו בגוגל או תחליפו

          אהבתי

  8. אורן הגיב:

    דיון מעניין על עתידה של העיתונות זה היה חלק א ובעקבותיו המשך.

    אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    ראיון מפתיע עם הצלם שצילם את ה"דריסה" בסילוואן וזכה ב"עדות מקומית".
    זה מה שהוא חושב על התמונה ועל עיתונות:

    "התמונה הזאת ללא ספק שנויה מאוד במחלוקת. התפקיד שלי כצלם הוא לתעד את המתרחש – הרי האירועים שאני מצלם היו קורים עם או בלי נוכחות המצלמה. אני התחלתי לצלם עיתונות כי רציתי לראות בעיניים שלי איך הכול נראה, בחדשות כל כתב מכניס את הדעות האישיות שלו. לעיתונות פה בארץ יש בעיה מאוד גדולה כשהצלם הופך להיות חלק מהחדשה – ואז זה לא חדשות, זו פרופגנדה. הקורא הממוצע צריך לדעת לקרוא בין השורות ולהבין את הדבר האמיתי, ולא את דעתם של כתבים ועורכים מסוימים"

    וזו העדות שלו למה שאירע באותו יום:

    "באותו היום התקיימה הלוויה בשכונת סילוואן במזרח ירושלים ואני עליתי לירושלים לצלם עבור סוכנות הידיעות הרוסית. הלוויות קודמות שהתקיימו במקום הפכו למהומה גדולה והתפרעויות, ולכן ידענו שצפוי שם אי סדר. עמדנו בצומת מרכזית שנמצאת מעל אוהל ההפגנות שמתקיימות בשכונה, ממש בירידה מהסינמטק, והיו שם חבורת ילדים שיידו אבנים על מכוניות חולפות. כל מכונית שעברה הם בדקו אם הנהג יהודי ויידו עליו אבנים. בשלב מסוים שרשרת מכוניות עברה והילדים רצו לעבר הרכב והחלו ליידות עליו אבנים, הנהג הסיט את ההגה ופגע בילדים. כל האירוע דעך מאוד מהר, זה היה מאוד מוזר לראות. בדרך כלל אחרי מקרה כזה האירועים מתלהטים, אבל הייתה הרגשה של נקודת שיא באותו היום"

    מפתיע שהוא לא שתול של אחת העמותות, מפתיע שזו דעתו על הפרופוגנדה בעיתונות, ומפתיע שכל זה פורסם בעכבר העיר (למרות שדי נמנעו שם מלרדת איתו לעומקו של הדיסוננס האישי-מקצועי שלו).

    אהבתי

  10. עובר אורח הגיב:

    בלוג ללהט"בים בלבנון, ישראל כבר לא לבד כאן בסביבה כמי שנותן חופש ולו חלקי ! בלי ציניות. כבוד לקהילה הזו בלבנון, גם זה ביטוי לאביב, אם כי עכשיו עוד חורף.

    Beirut's burgeoning gay community goes online December 25, 2011 12:37 PM (Last updated: December 25, 2011 12:49 PM) By Sulome Anderson The Daily Star
    http://www.dailystar.com.lb/Culture/Lifestyle/2011/Dec-25/157891-gay-lebanese-find-escape-online.ashx#ixzz1hYQbyq4b
    (The Daily Star :: Lebanon News :: http://www.dailystar.com.lb)

    אהבתי

  11. רידר הגיב:

    שר החוץ ליברמן אוסף כל שנה את כל נציגי ישראל לארץ לסדרה מפרכת של ימי עיון.
    המטרה העיקרית: פוטו-אופ ואייטם בחדשות.

    סופסוף הגיע היום, וynet משדר בשידור חי, אבל אוי לה לאותה בושה.
    בכותרת נכתב: "שר החוץ נואם בפני השגרירים הזרים בישראל".
    בגוף הידיעה נכתב אמנם: "שר החוץ, אביגדור ליברמן, נפגש בצהריים (יום א') עם שגרירי ישראל במדינות העולם".

    הנה התמונה, למקרה שיחליטו לתקן…

    אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    "אנחנו מוחים למען השכלה ציבורית, איכותית ונגישה. אלה שלושה ערכים שנעלמו מהלקסיקון של ממשלת נתניהו ומהמועצה להשכלה גבוהה"

    אז ככה: כל האוניברסיטאות וגם חלק מן המכללות הן ציבוריות, רוב האוניברסיטאות וחלק קטן מן המכללות הן איכותיות, כל האוניברסיטאות נגישות מבחינה כלכלית. תואר ראשון מסובסד לעילא ולעילא (פחות מ-10,000 ש"ח לשנה). מדובר בפחות מ-1,000 ש"ח בחודש, כשבאמצע יש קיץ ארוך בו ניתן לעבוד במשרה מלאה+ (אם לא טסים לחודש בהודו). שיחזרו להפגין על גני ילדים, זה הרבה יותר משתלם. אה, בעצם הם סטודנטים, עוד אין להם ילדים.

    ואולי די כבר לייפות את שמה של הקבוצה? זה לא "על שם הספרייה שלצידה החלו מעגלי הדיון של הקבוצה בקמפוס", זה על שם הספרייה עליה תכננו להשתלט ולהתבצר בה כחלק ממאבקם באוניברסיטה (פעולה שסוכלה ע"י מחלקת הביטחון של האוני').

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      הפלאתני שועלן. זה הכל מאבק על שררה כח ושליטה. גב'
      סתו שפיר מארגנת לה ארגון סטודנטים. הם מארגנים לעצמם
      ארגון חוצ-סטודנטיאלי. כה פוסט מודרני, כה לבנטיני כה
      עלוב כה עצוב. מה ענין ספריות לכאן? מי בכלל יושב
      בספריה?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ברור.
        זו הדרך שלה לנקום באיציק שמולי ומוסדותיו.
        זה גם מתקשר עם מאבק המתמחים בהר"י (והקמת ארב"ה) וכן עם מאבק "כח לעובדים" כנגד ההסתדרות.
        במילים אחרות, הסמול מנסה להשתלט על מוסדות השמאל המסורתיים.

        אהבתי

    • אורן הגיב:

      העובדה, שכיום משלמים פחות ממחצית מאשר בתקופתי, בזכות פעולות מחאה. בכלל למה שתואר יהיה בתשלום ולא לימודי תיכון. תיכון היה בעבר בתשלום, כיום חינם, הגיע הזמן לעלות את הרף לתואר ראשון. בכלל מה ההגיון לשלם לתואר במדעי הרוח.
      התכנון לכיבוש הספריה לא הופך את הקבוצה לבאדר מיינהוף או את בטחון האונ' למשחררי החטופים באנטבה.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        כמו שרמזתי בבוטות, אם הסטודנטים היו מוציאים לרגע את האף מהתחת של עצמם, היה להם ברור שנכון להיום, העלות של הגיל הרך גבוהה לאין שיעור מהשכלה גבוהה. הם יבינו את זה בעוד כמה שנים. כל שאר הטענות שלהם פשוט אינן נכונות, כפי שציינתי.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        בלי שמץ של נצחנות וציניות. זו הנקודה. אתה צודק ב 100%
        הם משחקים אותה כאילו ישיבה על הדשא מול הספריה זו
        הפגנה בקהיר, או בסוריה או אפילו בפריז שלא לדבר על הפגנות
        בשערי החומה הנעולים ביו"ש או אפילו בפינוי התנחלות. סתם
        משחק. מישהו צריך לומר זאת וזה מה שעושים כאן.

        אהבתי

  13. חיליק הגיב:

    תגובת תמהונית: אני גאה להיות מודרת.
    ובלי כל קשר, אני אמשיך לנסוע ברכבת.

    אהבתי

    • 1,000 הגיב:

      על פי הטקסט והסגנון מדובר בחוזרת בתשובה שלא סגורה על עצמה. ההתחרדות נותנת מענה פסיכולוגי לאנשים כאלה. היא מצטטת את ההטפות של המחזירים בתשובה שאכן פורטים על המבוכה הפסיכולוגית של אובדי הדרך החילוניים. מעניין שרב ה״חוזרים בתשובה״ מצטרפים לחרדים ולא לדתיים לאומיים. לא אלוהים הם מחפשים אלא שוט. מישהו שייתן להם תשובות מן המוכן. עולם מוחלט. לפי האתר המאלף חדרי חרדים אפילו החרדיות והחרדים מלידה כבר לא קונים את זה.

      אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        ידוע שהחוזרים בתשובה מחמירים יותר מהחרדים עצמם. יחד עם זה הם פסולים לחיתון עם חרדים אוטנטיים ומתחתנים עם חוזרים בתשובה כמותם או עם בעלי מום בגוף או בנפש מקרב החרדים.

        אהבתי

        • רקמילה הגיב:

          אוטנטים=אותנטים

          אהבתי

        • 1,000 הגיב:

          כחלק מהפאזה שהם עוברים לתקופה מסוימת הם אכן מחמירים יותר. הכל חדש וומוחלט ולא צריך לחשוב לבד. לפני כמה שבועות היתה כתבה במקור ראשון על בני החוזרים בתשובה שעוזבים את העולם החרדי. כתבה מאלפת.

          עדיין תוהה למה יותר ״חוזרים בתשובה״ פונים לחרדים ולא לציונות הדתית. גם החרדים משקיעים בזה יותר. ואולי הם מוצאים עידוד ושכנוע כאשר הם משכנעים אחרים להצטרף לדרך החיים שלהם. ״החזרה בתשובה״ של אחרים כשכנוע של ספקות עצמאיים. גדודי ה״חוזרים בתשובה״ הם מקור לגאווה אצל החרדים. הם עדות שדרכם נכונה. מעגל מכושף.

          אהבתי

          • רקמילה הגיב:

            עד כמה שידוע לי, אין מחזירים בתשובה בקרב הציונים דתיים. ברובם ייקים ומשכילים שלא כמו החרדים החשוכים והנבערים
            אצלם ההחזרה בתשובה היא מהמצוות החשובות ביותר.

            אהבתי

          • עייף עד מוות הגיב:

            זה אלמנטרי, ווטסטון יקירי.
            החוזרים בתשובה תמיד מנסים לשכנע אותך בצדקת דרכם, כי זו הדרך שלהם לשכנע את עצמם.
            טרם פגשתי חוזר שלא ניסה להעביר גם אותי על דתי החילונית. תמיד צריך להצטרף אליהם, ללמוד… מבחינתי, להאמין באלוהים כלשהו זה כמו להאמין בפיות. לכן אני אומר להם שאני מאמין בפיות ושהם צריכים ללמוד את מיתולוגיות הפיות כדי להבין אותי

            אהבתי

            • 1,000 הגיב:

              במחשבה שניה זה אולי גבר ממחזירי התשובה עצמם. אין להם אלוהים והם ודאי חושבים שלרמות תמימים למען הקהילה זה מותר. יש להם הרבה מה להפסיד. דרך החיים כולה על בלימה.

              אהבתי

              • חיליק הגיב:

                ביינתים אך לא תגובה אחת לגופו של עניין, אלא דיון מופרך בהשערה ספקולטיבית שאי-מי הפריח לחלל האוויר.

                האם באמת מעדיפות 83% אחוז מבנות תל-אביב ליפול טרף בידי גברים דוחים מאשר לשבת לבדן מרצון? האם באמת חמוּר השאל מהטייץ'? במה מתעלה האזרח המזיל ריר מול פרסומת מצויה, על רעהו החרדי המאבד עשתונותיו בפני ילדה בת 10?
                תשובות רבותי, תשובות.

                אהבתי

                • פ הגיב:

                  אישית ושום ירושלמית שאני מכירה לא תשב ליד חרדי מרצונה החופשי בגלל הריח. אישה קשישה מסרבת ללכת לקופת חולים מאוחדת שקרובה לביתה בגלל שהיא רגישה לריח. היא לא אומרת את זה מתוך הקנטה אלא זו בעיה רצינית שחרדים לא מודעים אליה.

                  הגבר החרדי רואה את כל הפרסומות ובעולמו ולפי תפיסתו החילונים כולם מזילי ריר כמוהו. אבל החילונים לא רואים את זה כך. רובנו מפשוט תעלמים מזה. אתם רואים דברים מדמיונכם. ההתיחסות החילונית לגוף ולמיניות היא טבעית. לא אחת נשמעות תלונות במטוסי אל על שגברים חרדים הטרידו ונגעו בנוסעות ותיירות. אתם רואים את העולם מתוך הניסיון שלכם. אתם לא מבינים את כל הניואנסים. בפועל הגבר החרדי והאישה החרדית הם מהפעילים מינית ביותר בעולם. אבל זה לא מקל על היצר וצריך לשאול למה.

                  אהבתי

                  • רקמילה הגיב:

                    מה פעילים מינית. שבועיים בחודש הולכים על ענייני הנידה, וכשאשה דתית רוצה להתחמק היא לא צריכה להמציא כאב ראש אלא פשוט לא טובלת במקוה.

                    אהבתי

                    • באבא הגיב:

                      על הסיפא שלך נאמר: It's not even wrong
                      אבל אין לי כוח להסביר על רגל אחת. זה התפקיד של הלל.

                      אהבתי

                    • 1,000 הגיב:

                      נהג מונית ערבי בירושלים סיפר לי שהרבה נוסעים חרדים באים אליו תמיד בהצעות מיניות. הוא לא הומו והוא לא מבין מה הם רוצים ממנו. נורא איך התדרדרה היהדות. נבלים ברשות התורה

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      למה ערבי אבל?
                      זה על אותו עיקרון של גוי של שבת?

                      אהבתי

                  • 1,000 הגיב:

                    גוי של שבת? אולי. אבל לשיטתם זה גם מובן. הם מחונכים מילדות לפחד מנשים, גוף של גבר הוא הרבה יותר טבעי בשבילם. הנשים זה רק להולדה.

                    גם באנגליה יש קריאות נגד בתי הספר הפרטיים (החד מיניים) של המעמד הגבוה משום שהם רק מעודדים הומוסקסואליות. מתי יצאו קריאות כאלה בעולם החרדי? הם במעגל קסמים שקשה לראות איך יוצאים ממנו. ברוך.

                    אהבתי

                • 1,000 הגיב:

                  האתר חדרי חרדים הוא אתר שעוד יכתבו עליו מחקרים על כוחו בעידן הזה שבו הגדויילים איבדו את כוחם. אולי בזכות האתר הזה תבוא התפנית. קראתי את התגובות כולם בעמוד. פשוא מאלף. דיון חשוב

                     http://www.bhol.co.il/article.aspx?id=35919&cat=1&scat=1

                  תגובה:

                  כל אדם חילוני או חרדי שיצא בשאלה או לא ירצה לחזור בתשובה זה יהיה על הגב של החולירות האלה שבאו ממאה שערים חבורה של פנטים

                  אהבתי

                  • חיליק הגיב:

                    ואני עדיין ממתין לתשובה עניינית ובלתי מתלהמת,
                    מדוע הדרת הנשים בחברה החרדית חמורה ואקוטית יותר מבזו החילונית?

                    אפשר לקבל תשובה, או שזה מקרה קלאסי של "הכה ביהודים והצל את רוסיה"?

                    אהבתי

                    • 1,000 הגיב:

                      אמרו לך כבר שהחילוני מתייחס באדישות לפירסומות. ההחפצה של האישה מעסיקה פמיניסטיות אבל הגבר החילוני הבינוני מתייחס לעניין בטבעיות ולא מאבד את שליטתו על יצריו. לא כך החרדים.

                      אהבתי

                    • 1,000 הגיב:

                      ד. ההבדל בין ההתנגדות לאותה החפצה מדוברת ובין 'הדרת נשים' היא שהחפצה משמעותה שימוש בגוף האישה כחפץ, היינו, אובייקט דומם שאינו לגמרי אנושי ולכן יש הצדקה להתייחס אליו כגוף דומם ולא כבת אנוש בעלת רגשות או מחשבות. המתנגדים והמתנגדות לגישה זו אינם טוענים שיש להעלים נשים מן המרחב הציבורי כפתרון לבעייה זו, אלא שיש להציג נשים בצורה אחרת. לכן טענותיהם/ן אינן דומות כהוא זה לטענות 'צניעות' למיניהן שתוצאותיהן נראות ברחבי ירושלים בימים אלה.

                      אהבתי

                    • חיליק הגיב:

                      א. חברות הפירסום לא היו משקיעות מליוני שקלים בדוגמניות למינהן, אם הגבר המצוי היה מתייחס לפרסומת בשיוון נפש.
                      ב. אם היית קורא מה שכתבתי, היית נוכח לראות שלא טענתי לרגע שהדרה והחפצה חד הם.
                      טענתי שאשה מעדיפה שיתייחסו אליה כאל אשה, ולא כאל חפץ, גם אם זה כרוך, (וזה כרוך) בהפרדה בין המינים.

                      אהבתי

                    • 1,000 הגיב:

                      ההפרדה אצלכם גובלת במחלה ומכאן ההומוסקסואליות הפושה.

                      אהבתי

                    • חיליק הגיב:

                      מה מסובך או קשה להבנה במשפט "תשובה עניינית ובלתי מתלהמת"?

                      אהבתי

                    • בת הטוחן לשעבר הגיב:

                      חיליק: שים לב שההפרדה אצל החרדים תמיד מרחיקה וזורקת לאחור דווקא את הנשים: בבית הכנסת הן דחוקות במכלאה הקרויה ״עזרת נשים״, באוטובוס הן נשלחות לאחור על טפן וסליהן, כך גם באולמות, הרצאות וכו׳. נאסר עליהן לשיר, לעלות על במה ולקבל פרס, ועוד כהנה וכהנה.
                      למעשה, לא מדובר רק ב״הפרדה״, אלא בהרחקה, השפלה, דיכוי והדרה.
                      לו היו החרדים נותנים כבוד לנשותיהם ומושיבים אותן מלפנים, ואת עצמם היו הגברים דוחקים באחורי האוטובוס או ב״עזרת גברים״ מרוחקת מארון התורה, אולי היינו מתחילים להאמין שיש גם יופי בהפרדה. כרגע – יש בה רק דיכוי, הדרה, מיזוגניה וכל מה שתרצה על אותו עיקרון.

                      אהבתי

                    • 1,000 הגיב:

                      ליידיז פירסט זה מנהג גויים.

                      אהבתי

                    • תמי הגיב:

                      "הדרת נשים" או, כפי שאני מעדיפה לקרוא לזה, דיכוי או אפלייה של נשים, קיימת בעולם החילוני וגם היא חמורה. אבל יש הבדל עקרוני עיקרי והוא שבחברה החרדית מי שקובע את הכללים הם רק רבנים וכולם גברים. זה לא שמישהו שואל את האשה איך יותר נוח לה שייתחסו אליה, כפי שאתה מציג את זה. בחברה החרדית, במיוחד אצל הקיצוניים ביותר, לא הגברים ולא הנשים עושים מה שמתחשק להם. אבל, אני חוזרת שוב, מי שקובע את הכללים אלו רק גברים.

                      אהבתי

                    • חיליק הגיב:

                      בת הטוחן – באותה מידה אפשר להסתכל הפוך:
                      על גברים נאסר לשמוע קול אשה, לגברים נאסר לשבת מאחורי אשה, ובכלל, לגברים יש רשימת איסורים ארוכה הרבה יותר מאשר על הנשים.
                      נשים לא מחוייבות לבוא לבית הכנסת, וממילא מקומם שם שולי יותר. (את מעדיפה לקום כל בוקר ולהתפלל 'ותיקין'? אני מסופק…).
                      תמי – כבר חזרתי וכתבתי, הנשים בחברה החרדית, (ובתוך עמי אנוכי יושב, ידיעה מגוף ראשון ולא 'איש מפי איש'), מאושרות עד למאוד, ומרגישות שלימות עם עצמן ועם מקומן. רק הפטרונות החילונית המרגישה צודקת והומנית יותר, יכולה לחשוב במקום אדם אחר.
                      בנוסף, אני די דטוח, שגם באופן כללי, לגברים יש מקום 'חשוב' יותר, ומכאן מיעוטן של הנשים בתפקידי מפתח. טלי קורה מבין עיניך.

                      אהבתי

  14. עובר אורח הגיב:

    היום בי"ה בדיקה כלכלית של חפץ. מחיר ארה"ב ממוצע 374.6 ש"ח. ישראל
    680 ש"ח. לפי המייבא ההבדלים נובעים, בין היתר, מ: "פער בין יורו
    לדולר"; עזוב דולרים ויורו מה עם הפער הנורא בין לק אלבני לקראון נורווגי.
    "המיסים הגבוהים", בחו"ל אין מיסים בכלל. "עלויות מכון התקנים", לידיעתך
    לפי התגובה בכללה פשוט בודקים שם שזו באמת מה שזה. לבסוף: "השוק
    הישראלי קטן בהיקפו וכך גם כוח הקנייה שלו". כאן קבור הסאן ברנרד, או
    הממותה. מנכ"ל בישראל חייב, צריך, מוכרח, נאלץ, כופים עליו לקבל
    משכורת כמו, נניח, מנכ"ל בארה"ב. אם שם מוכרים, נניח, מאה אלף
    חפצים וכאן מוכרים אלף זה מסביר הכל. למה שוקן שלח את עבדיו לשוודיה?
    מספיק לראות חשיבה יצרנית בישראל. מעניין אם לאור ועדת טרכטנברג יוכלו
    ליבא חפצים כאלו לישראל בלי מכס או שזה יהיה סעיף שישכחו.

    אהבתי

  15. שועלן הגיב:

    צרות באות בצרורות.
    מוזר שלא נגמר פשוט בהתנצלות של טל ואביעד.
    למעשה, היא מגיעה לכולנו.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אנחנו בדרך ל"שם". מחר מחרתיים אחד מיצרני הפורנו
      הגדולים יקבע שכל מה שהוא משדר מציג או מראה זה אכן
      "פומט". אזי כל מי שעושה ילדים למצווה או כי "בא לו"
      או סתם יהיה חייב לשלם תמלוגים. רק תחשוב על השוק
      הסיני וההודי. יעשו מיליונים.

      אהבתי

  16. רקמילה הגיב:

    קרני אלדד הושארה בדעות הארץ לסיבוב נוסף אולי בזכות העניין שגילו בה בבלוג.

    אהבתי

  17. עובר אורח הגיב:

    שלום
    אין לי מושג, לא יודע מה הקשר, כי אין לי מושג, דברתי על זה כמשל,
    לא ראיתי את הקטע, לא הטרחתי עצמי, שוין. ויש עוד.

    אהבתי

    • הלל הגיב:

      נכון. כי לא עסקתי במרואיין עצמו, ומי שעוסק במרואיין עצמו ובדעותיו הוא תמים או עושה את עצמו כזה. היכולת לדעת את "הדבר כשהוא לעצמו" דרך הפנומנון הנקרא כתבה טלוויזיונית, היא אפס מאופס. אני מכיר מספיק אנשים שדבריהם עוותו ללא הכר, ממש במאה ושמונים מעלות, ברגע שעברו למדיה. יושב המראיין, יושב עם הבנאדם שעה, מדבר איתו בנחת על דא ועל הא, ובסוף בוחר את החצי דקה שמתאימה לו. לכן לא דיברתי עליו. דיברתי על הדיבור עליו.

      אהבתי

      • 1,000 הגיב:

        הגברים החרדים חולים, חולים, חולים. תמיד תהיתי איך אפשר לעשות את הסוויץ׳ שהם מתבקשים לעשות מהסתכלות על האישה כמכשלה ומפלצת טומאה לחיי זוגיות ואישות. מסתבר שהסויץ׳ הוא לא פשוט. הם מנהלים חיי מין פעילים ביותר עם נשותיהם אבל שינאת הנשים לא נעלמת. חיי מין ללא אהבה וקירבה עם אישה שהיא רק כלי מיני ולכן הם מסתובבים בעולם אף פעם לא מסופקים ומגורים תמידית. זה נורא וזה לא היה תמיד אלא תוצאה של חינוך שבמשך השנים הוחמר יותר ויותר. הכוונה בחינוך היה לשם תורה והידור מצוות אבל בפועל מעט יצאו ממנו בריאים (תלוי באישיות או במשפחה) ורבים הם בעלי הפרברסיות והסטיות.

        אהבתי

        • הלל הגיב:

          אפילו בתוך שטף הברבורים הנוכחיים בתקשורת לא ראיתי טקסט כה שטחי, מקומם, שטוף דעות קדומות ונובע מבורות כה עמוקה כמו זה. די ברור שכותב הטקסט (או הכותבת) אינו מכיר חרדים באופן אישי ולכן אין לו בעיה לעשות להם דמוניזציה מהסוג המעוות ביותר. חוסר היכולת להכיל השקפות עולם שונות משלך הוא פשוט מהמם.

          כן, ראיתי כמה טקסטים כאלה ב"עיתונות" מסוגו של יתד נאמן. חרדים מפה וחרדים משם, כמים הפנים לפנים.

          אהבתי

          • 1,000 הגיב:

            כבוגרת בית יעקב אני מכירה מאוד מקרוב את העולם החרדי.

            אהבתי

            • הלל הגיב:

              ואם כן זו בעצם תצפית מדעית. אני מתרשם.

              אהבתי

              • 1,000 הגיב:

                אשריך, הלל, שלא למדת בחינוך העצמאי. הלויאליות שלך נוגעת ללב

                אהבתי

                • הלל הגיב:

                  באמת אשריי. יש לי הרבה ביקורת על המערכת החרדית, ועכשיו נוספת לי גם זו: היא מגדלת אנשים שמסוגלים לומר על כל הגברים החרדים שהם "חולים מאוד".

                  אהבתי

                  • 1,000 הגיב:

                    סייגתי שאלה שיצאו בריאים זה תלוי במשפחה ובאישיות. לא כיוונתי לכל הגברים.

                    אהבתי

                  • 1,000 הגיב:

                    איזו עוד ביקורת נוספת על החינוך העממא

                    אהבתי

                    • אנטי חרדי בדרך כלל הגיב:

                      שנאה חולנית ועיוורת ומעל הכל- חוסר הבנה בסיסי,
                      זה המכנה המשותף לכל התגובות פה,
                      אולי חוץ מהעובדה שאיש מהם לא מכיר חרדים.
                      זה יודע לספר בבטחון על הפעילות המינית המוגברת שלהם,
                      זאת מקשקשת שהיא בוגרת בית יעקב ושכל החרדים סוטים,
                      זה מעיד על הנטיות הרווחות בקרבם, ועל כמה הם נדלקים מילדה בת שמונה.
                      תעשו לי טובה. נסו להיפתח רגע.
                      לפי תפיסתם, אשה צריכה לשמור על צניעות- ואין זה משנה גילה:
                      היא יכולה להיות בת שמונה או בת שמונים.
                      מי שלא עושה את זה לשיטתם לא שומרת הלכה, ואם זה נעשה
                      בקרבתם הם מגיבים בצורה שהם מגיבים.
                      כל מי שמדבר על החרדים שנדלקים מילדה בת שמונה/
                      מנוסעת באוטובוס/ מאשה בחדר כושר ומתחיל לקשקש על
                      המיניות המודחקת וכו' וכו' פשוט חי בסרט. זה לא קשור.
                      אפשר להרצות שעות על החומרות האידיוטיות שהולכות אצלם,
                      על ההליכה כעדר אחרי "גדולים", על הבורות הפושה בקרבם ומה לא.
                      הכל נכון, אבל לפני שאתם מפתחים תיאוריות על חרדים
                      שמזילים ריר מכל יצור נשי, תרגעו קצת.

                      אהבתי

                    • 1,000 הגיב:

                      האמפתיה וקבלת האחר שלך ראויות לציון אבל למה אתה מונע מהחרדים לבדק בית? קרא את התגובות באתר חדרי חרדים ותופתע מחשבון הנפש שיש שם. לא מדובר בשינאה עיוורת אלא בבעיות שנדחקו במשך שנים. הם בעצמם מודים בכל מה שנכתב פה.

                      אהבתי

                  • 1,000 הגיב:

                    איזה עוד ביקורת על החינוך העצמאי? גיגלתי כעת למצוא מראה מקום של כתבה של גונן גינת עורך הצופה. הוא סיפר איך לפני שנים כסטודנט מתנדב הוא הופתע לגלות כמה מ״הנערות העובדות״ שהוא פגש היו ברובם בוגרות החינוך העצמאי בית יעקב. כן, העולים מהמזרח שאגודה הפילה ממשלות כדי שיתנו להם לחנך אותם כדרכה. למה רוב הזנות יצאו מבית יעקב ולא הציונות הדתית של ״המזרחי״? כיום כבעלת מודעות אין לי סליחה.

                    לא מצאתי מראה מקום ברשת, רק פיסקה קטנה מויקיפדיה:
                    ״אין הבדל בכמות הפשיעה בין אתאיסטים, סתם חילוניים, מסורתיים ודתיים (כולל חרדים), אך יש הבדלים מובהקים בסוגי הפשיעה. לדוגמה: עבירות מין שכיחות הרבה יותר בחברה הדתית/חרדית ומדווחות הרבה פחות (תופעה דומה הייתה בעבר בקיבוצים). חרדים מעורבים יותר בעבירות כלכליות ופחות בעבירות רכוש מסוג פריצה וכייסות. מרבית הנערות היהודיות המתדרדרות לזנות מגיעות מהחברה המסורתית/דתית/חרדית ורק מיעוט מבוטל מהחברה החילונית ומעולם לא פגשתי זונה אתאיסטית.״

                    אהבתי

  18. שועלן הגיב:

    גם זו לא רוזה פארקס הציונית הראשונה.
    זו קודמת, ופה יש השוואה עוד ב-2002.

    אהבתי

  19. הלל הגיב:

    לגבי "בריאות נפשית", זה קצת נמאס. אף אחד לא אומר שיש לו משיכה מינית לילדה בת 8 ולכן זה מפריע לו. זה מפריע לו פשוט כי הוא רגיל לקוד לבוש חרדי גם לילדות, וזהו. כנ"ל לגבי קול באישה, או דברים כאלה. אף אחד לא אומר שקול של אישה בהכרח מעורר אותו מינית (למרות שבהופעות של נשים היום יש גם הרבה כוראוגרפיה וכולי שלעתים אינה שיא הצניעות). פשוט יש לו הלכה וזהו, בלי לחפור.

    אהבתי

    • הלל הגיב:

      (זה לא אומר שהבחור אינו אוויל מרושע, כן?)

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא, הלל, לא תצא מזה בקלות. תסביר לי מה זה "אני אדם בריא".
      וחסר לך שתגיד "הוצא מהקשרו", כי זה בדיוק ההקשר.

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        אין לי מושג. אני לא יודע מה ההקשר, כי אני רק רואה קטע שאומר "אני אדם בריא". וחסר לך שתגידי שזה בדיוק ההקשר. את ואני יודעים טוב מאוד שמדובר בשיחה בת חצי שעה שהעורך חתך ממנה אתה ה-10 שניות שמתאימות לו.

        אני לא בא להיות עכשיו פרקליט הסיקריקים. ובכלל לא דיברתי עליו, כי אין לי מושג מה הסיפור שלו. דיברתי על זה כמשל.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          הוא אומר על עצמו שהוא אדם בריא, בניגוד לחילונים החולים. זה נאמר במפורש.
          אתה אומר "זה ההלכה וזהו", כאילו שההלכה לא נקבעה מאותו העיקרון בדיוק.

          אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        הלל היה עסוק בשבוע שעבר בין הדלקת הנרות לזלילת סופגניות כשרות למהדרין בגיוס חבריו ללינץ' תקשורתי. בכייף.

        אהבתי

      • איש בריא הגיב:

        משמעות התואר בריא הוא "בעל בשר", מה שנקרא בימינו "שמן".

        בסיפור מעשהו של אהוד בן גרא, אשר הרג את עגלון מלך מואב, מתאר הכתוב כיצד תקע אהוד את החרב בבטנו של עגלון, וזה היה כה שמן , עד אשר "ויבוא גם-הניצב אחר הלהב, ויסגור החלב בעד הלהב, כי לא שלף החרב מבטנו" (שופטים ג' 22)

        בלשון תקופת המשנה היתה משמעות אחרת לתואר זה, והשתמשו בו לתאר את ההיפך מ"חולה". המשמעות העתיקה נבעה מן הסברה, שאיש בריא (=שמן) אף פעם לא יהיה חולה.

        אהבתי

    • אני הגיב:

      אין לכם משיכה לילדות בנות שמונה בדיוק כפי שאתם עכשיו (בשעה טובה, אחרי שנים של הכחשה) מפתחים באהבה את החד מיניים. אתם לא מתכוונים, האמת פשוט צפה.

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        נורא מצחיק.

        אהבתי

      • 1,000 הגיב:

        מה זה ״לכם״? הדתיים הלאומיים עדיין לא נפלו כל כך עמוק. מדובר ב״חרדים״ שלהם מערכת חינוך נפרדת בפני עצמה. במשך השנים החרדים לחמו בד״ל ובפעילויות המעורבות של בני עקיבא (ד״ל) וכו׳ והם במקום להיות גאים בדרכם אכן הלכו והתפשרו וחיקו את החרדים גם בזה. בכל הקשור לתפוצת הפרברסיטת המיניות בין שני הקהילות בינתיים אין מה להשוות, אבל הד״ל צריכים להיזהר.

        אהבתי

        • עייף עד מוות הגיב:

          הדת הזו כל כך פשטה את הרגל, כל כך חסרת תשובות לכלום, כל כך פאתטית, שההקצנה של מאמיניה רק תגבר, ולא ממש משנה מאיזה פלג הם.
          החילוניות אוכלת אותם, אין להם איך להתמודד איתנו – אז הם פונים להקצנה

          אהבתי

          • מיא עשת הגיב:

            זה לאו דווקא עניין של דת. זה דבר ידוע מבחינה היסטורית, שכמה שהחברה יותר שמרנית ויש בה יותר איסורים, בעיקר על המיניות, כך גוברות המערכות האלטרנטיביות, כמו הזנות, וה'סטיות' – כפי שהן נחשבות על ידי החברה, פורחות. למשל – החברה הוויקטוריאנית, למשל – הקתוליות בשיא כוחה באירופה, כאשר כל ראשי הכנסייה החזיקו פילגשים וילדים לא חוקיים וחטאו בחמדנות ובזללנות. האדם מטבעו חומד את האסור, אם זה אלכוהול בתקופת היובש או סמים. מים גנובים ימתקו. מבחינה זו דווקא חשיפה לעירום בגיל צעיר הופכת אותו לדבר טבעי ונכון, וכל העטיפות לא רק שאינן תורמות לצניעות, אלא ההיפך.

            אהבתי

  20. אורן בקרדיט לקרדיט הגיב:

    מסתבר שהעיתונים מרבים לעסוק בדברים שוולווט עסקה בהם, כך שנראה שאקרא את העיתונים כדי לדעת מה קורה ב"ולווט אנדרגראונד".

    אהבתי

  21. אני הגיב:

    ברכות לגילי כהן, העם בעד כתבות צבאיות.

    אהבתי

  22. אגנוס הגיב:

    למה נעמה מרגוליס מופיעה בישראל היום בפנים מטושטשות (ובביגוד שלא יכעיס אף חרדי), ואילו בידיעות אחרונות בפנים גלויות (ובלי שרוולים)?

    אהבתי

  23. שועלן הגיב:

    עוד בתיקונים:
    תיקון הלינק של הסיפור שמאחורי התיקון.

    אהבתי

כתוב תגובה לשועלן לבטל