הבלוגר יוסי גורביץ נחקר בחשד להסתה

יוסי גורביץ, בעל החברים של ג'ורג' מספר בפוסט שפרסם היום:

לפני כשבועיים נחקרתי בחשד להסתה, בשל דברים שכתבתי בבלוג הזה. זו היתה חקירה פוליטית, שמקורה היה בתלונה של עמותה פוליטית, הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, שמטרתה סתימת פיות. לא ביצעתי כל עבירה ואני משוכנע שהתיק ייסגר. עד כה לא יכולתי לדווח על כך ואני מנוע מלהרחיב על הנושא בשל הנחיות המשטרה ועצת עורך דיני.

ידיעה על כך מאת ישי פרידמן מתפרסמת במקור ראשון. הוא מדווח שהעילה היא הפוסט של גורביץ, על האלימות, אבל לא, העילה היא תגובה של גורביץ לפוסט אחר שלו, חייל, חייל! מיולי האחרון.


גורביץ כתב

אם השאלה שלך היא האם מבחינתי מתנחלים הם מטרה לגיטימית לפעולות צבאיות פלסטיניות, התשובה היא חיובית. אי אפשר בו זמנית להיות חבר במיליציה, לטעון שאתה חלק הכרחי מבטחון ישראל, להיות הציר שסביבו נע הכיבוש, ואז, כשהנכבש מגיב, לילל שאתה אזרח.

ובכן, הפורום המשפטי הגיש תלונה ליועמ"ש יהודה וינשטיין בגין הסתה לאלימות. בעקבות זאת הורה השבוע המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, לפתוח בחקירה פלילית בחשד לביצוע עבירה של הסתה לאלימות. בפוסט על האלימות, שכתב גורביץ בו ביום, חזר בו מדבריו חלקית.

עו"ד הילה כהן מהפורום אמרה לפרידמן במקור ראשון: "מתוך המאמר נובעת באופן ישיר וברור קריאה לאלימות נגד חיילי צה"ל ונגד מתנחלים באופן קונקרטי… יש אפשרות ממשית וסבירות גבוהה שהדברים עלולים להביא להתארגנות לנקיטת אלימות נגד חיילי צה"ל ונגד אזרחי ישראל".

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה דו"ח מיוחד, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

76 תגובות על הבלוגר יוסי גורביץ נחקר בחשד להסתה

  1. סוף סוף הגיב:

    סוף סוף, כל הכבוד!

    שלא תבינו אותי לא נכון, אני חושב שזה מגונה לחלוטין ומשוקץ במדינה דמוקרטית.
    רק מה? עם השיקוץ הזה נלחמים בימין.
    הגיע הזמן שמתוך עשרות מקרים לפחות אחד יהיה של שמאלן שתומך בצורת הלחמה הזו.
    שירגיש על בשרו מה זה.
    צדק פואטי.

    אהבתי

  2. פינגבאק: סיכומספירה 09.01.2012: עשרה פוסטים מהימים האחרונים | ניימן 3.0

  3. א. הגיב:

    דבורית, ניסיון לעבור ולקרוא תגובות של פוסט שנמחקו ממנו כמה דוברים הוא בלתי אפשרי בעליל – בעיקר בגלל הבלבול בסדר הקריאה והירארכיית ההודעות (מי הגיב למי ועל מה).
    פתרון טכני פשוט לכך שאני מקווה שהוא אפשרי: מחיקת תוכן של הודעות אך השארת הודעה ריקה (או סימון "הודעה זו נמחקה") כך שהסדר יישמר.
    תודה!

    אהבתי

  4. א.ד. הגיב:

    עו"ד כהן מהפורום טוענת שהעילה היא הפוסט 'על האלימות'. מנגד V טוענת שהעילה היא בכלל תגובה לפוסט אחר, בו מדובר על 'פעולות צבאיות פלסטיניות' (מודגש במקור).

    ובכן, זה לא התגובה שבעייתית, זה הפוסט עצמו. התגובה לפוסט אחר, וכן פוסטים מן העבר, רק מוסיפים.

    בפוסט המדובר, "על האלימות", נכתב:

    אני מתנגד לאלימות ולכל פתרון בדרכי אלימות. יש, כמובן, מצבים שבהם אלימות היא נדרשת ומוצדקת, כמו התנגדות לפלישה או כיבוש. אך יש להגביל אותה לאנשים המבצעים תפקידי לחימה או נושאים נשק, בין אם הם במדים ובין אם לא.

    גורביץ מוסיף שהוא מצדיק את ההתקפה האווירית על שוטרי החמאס, שהנטיה הטבעית למראה עוול היא נקמה, ובכל מקרה פגיעה בקטינים אינה מוצדקת בשום מקרה והיא פשע מלחמה. וכמובן הרישא המצוטטת לעיל: 'נגד פעולות אלימות – אך מצדיק אותן'.

    בכנות ? זה לא הכי ברור.

    או שגורביץ לא ממש סגור על עצמו. או שלגורביץ יש בליבו את ספר הנחיות (או הצדקות?) -הלחימה המורכב ביותר בעולם. או שגורביץ מתפתל ביודעין בין הצהרה על אמפתיה והבנה בסיסית, ובין הצהרה ברורה על תמיכה (מסוייגת) באלימות.

    בכל מקרה להדיוט המצוי הדבר זהה. זה לא שהאלימות רק ניתנת להבנה ולהזדהות – היא נדרשת, מוצדקת, ואפילו 'כמובן'. כלומר במבחן ההגיון הבריא הפוסט הזה הוא "הסתה", כפי שהיא מתקראת ברחוב ומתקבלת על דעתו של הקורא הממוצע.

    במבחן המשפטי הסיפור אחר לחלוטין.
    מבחינה משפטית הסתה היא שידול לעבירה כאשר יש הסתברות אובייקטיבית שהדיבורים יהפכו למעשים. גם אם לא בדיוק כפי שקרא החשוד בהסתה, ובכל מקרה בהתאם לקונטקסט, לקהל, וכו'.

    קשה להגיד שהצדקה מתפתלת ומבולבלת היא 'שידול לעבירה'. עוד יותר קשה להגיד, שיש הסתברות, לדוגמא, שפעילי שמאל 'יהפכו דיבורים למעשים' בזכות פוסט זה. הספק לגבי הסתה במובנה המשפטי תקף שבעתיים כאשר הפרקליטות, המשטרה וביהמ"ש נוהגים במשנה זהירות ומשתמשים בעילת ההסתה רק במקרים קיצוניים. ביהמש העליון: "אין ספק כי חופש הביטוי צריך 'לסבול' גם אמרות קשות אשר גובלות לעיתים בהסתה של ממש". חופש הביטוי בישראל הוא 'מהחופשיים' ביותר בעולם… (ואולי חבל שכך?).

    עם כל הספקות הללו, שבעצם 'מפילים את הקייס' עוד מראש, והדבר ידוע וברור גם לעו"ד כהן מהפורום – הפרקליטות ממש לא יכלה להתעלם מתלונה כזו.

    קל להבין שהצדקה כזו לאלימות היא הסתה (בשפת היומיום), השאלה היחידה שכולם מתפלפלים עליה היא: האם אותה הצדקה לאלימות – מוצדקת. ומכאן כמובן האם ההצדקה להצדקה מוצדקת. והצדקות אחרות מכאן ומכאן, וכיוב'. וכל אדם יערוך עם עצמו "חשבון נפש" (יותר עם חבריו מאשר עם עצמו), שהוא לא יותר מנגזרת פשוטה וברורה של דיעותיו הפוליטיות…………..

    בעיני המשפט הישראלי – זו לא ממש הסתה.

    לכן המניע להגשת התלונה הוא ביודעין נסיון ליצירת כותרות, ובכל מקרה מדובר על עוד סצינה בהצגת תיאטרון בין הימין לשמאל, כאשר בפועל לא יצא ממנו דבר פרט ל.. כותרות בעיתון וויכוחים בפרלמנט (השכונתי?).

    השיח הישראלי ממשיך ליסוב סביב אוסף ריאקציות מוקצנות בספירה התקשורתית-פוליטית, המחלחל ומועצם לרחוב, ונהדף שוב, להקצנה נוספת, בספירה התקשורתית-פוליטית, וחוזר חלילה. ומה לגבי "האמת" ? כולנו כבר מזמן שכחנו לגביה.

    אהבתי

    • א.ד. הגיב:

      ד"א המאמר הזה, "למה מי מת בשומרון? בסך הכול חסמו ציר וניפצו שמשת רכב", הרבה יותר גרוע. הוא מכיל מניפסט שלם ומפורט, שלא רק מצדיק פה ושם אלימות נגד חיילים אלא גם מקל ראש, פעם אחר פעם, באותה אלימות. שוב, המאמר לא רק מתאר את הסבל, המצוקה והזוועות אשר עוברים על המתנחלים (לגיטימי), אלא הולך הרבה מעבר לכך. קשה להבין כיצד מאמר כזה, שזכה לרבבות קוראים ולא פחות מ 1000 תגובות, עובר בשתיקה בזמן שגמגום מבולבל עם 40 קוראים זוכה לחקירה פלילית.

      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4161395,00.html

      אהבתי

  5. חיליק הגיב:

    אני עדיין ממתין להתנצלותו של יוסי גורביץ', שהאשים פועלים תאילנדיים תמימים ברציחתה של משפחת פוגל.

    אהבתי

  6. עובר אורח הגיב:

    זה כוון ליונת קוטב

    אהבתי

    • רקמילה הגיב:

      תודה. לא מכירה את הנפשות הפועלות. לכאורה שני בלוגרים נתבעים על לשון הרע. העונש שקיבל האחד שכבר נשפט לא די שלא מרתיע אותו-נהפוך הוא.

      אהבתי

  7. רקמילה הגיב:

    למראית הדז'ה וו

    אהבתי

  8. ניר הגיב:

    המגיבים שנזעקים להגן על גורביץ אולי לא מבינים שזה הדבר הטוב ביותר שקרה לו אי פעם. המדינה הרי לא תעשה לו דבר, ומצד שני יש מנגנון עצום של מתנדבים ומקבלי משכורות (לא רעות) שידאג להציף בכל העולם את הספור על הבלוגר האמיץ שנלחם בהתנכלויות משטר החושך הישראלי.

    השם גורביץ יופיע בלי ספק בגארדיאן ובאינדיפנדנט, סכוי לא רע בכלל שגם בניו יורק טיימס (עוד פעם) ובניו יורקר , כמה ראיונות יביאו אתם הזמנות לכנסים במלונות נאים באירופה הקלאסית ובודאי לכנס השנתי של ג'יי סטריט או הקרן החדשה בדי.סי – תבע מקום בביזנס, וזכור שלווילארד אמנם הסטוריה מרשימה אבל החדרים לא באמת מרשימים, עדיפים המלונות הצעירים יותר (יש אחד חדש ונעים מאד ליד כיכר דו פונט). משם קצרה הדרך לעמית מחקר באיזה מרכז ללא כוונות רווח, וסוף סוף להתפרנס מהתחביב במקום בתור קורא רסס. הסתדרת, גבר.

    אהבתי

    • תייר הגיב:

      הבעיה היא שמרבית "מרכזי המחקר" מקורם בכסף של הימין כדי לקדם אג'נדה של הימין. בארץ ובארה"ב. אחת מן הבעיות הרבות במסקנותיך.

      אהבתי

      • ניר הגיב:

        אני סקרן על מה מתבססת הקביעה הזו. הארץ? בכל אופן, אם לא מרכז מחקר, אזי תפקיד נאה בנון פרופיט או NGO כזה או אחר, כאלו ודאי שיש לשמאל בשפע.

        אהבתי

  9. תייר הגיב:

    ואו. פעילות השתקה רבתי. זה באמת מסמר בארון הדמוקרטיה. לא יאומן.

    אהבתי

  10. זה בסדר, חברים. הלל פשוט היה רוצה שנשכח את הפוסט המביך שלו, שבו שימש אידיוט מועיל של צה"ל:

    http://bloggershuni.blogspot.com/2011/08/blog-post_23.html

    דא עקא, שהיום אפילו צה"ל מודה שהדיווחים שלו דאז היו, בלשון המעטה, חסכניים באמת:

    http://www.jpost.com/Defense/Article.aspx?id=252456

    ומה יעשה הלל, כאידיוט מועיל, אם לא להפנות את האש לעבר הבלוגרים השמאלנים שצדקו?

    אהבתי

    • יונה ביין הגיב:

      מר יוסי גורביץ' ,

      לפי כל הגיון פשוט ובלי שום קשר לחקירה או למידת האפקטיביות של דבריך, מדובר בבגידה.

      אדם שמצדיק, "מבין באופן פומבי" או תומך בהרג אזרחים או חיילי המדינה שלו על ידי ארגון טרור אמור לשלם על מעשיו ולתת את הדין למעשיו דרך בית משפט.
      זה נכון לישראל וזה נכון לכל דמוקרטיה מערבית.

      אתה יכול לספר לעצמך שמדובר בלוחמי חופש אציליים, ואתה יכול להמשיך ולהאמין שהבועה הנאורה שאתה חי בה זאת שמקבלת בהערצה גילויי שנאת יהודים וציונות תתקיים לנצח, אבל מתישהו היא תתפקע. לדעתי מהר בהרבה ממה שאתה משער.

      – ויפה שעה אחת קודם.

      אהבתי

    • יהונתן דחוח-הלוי הגיב:

      השאלה הנשאלת היא האם ישראל הייתה יכולה למנוע את הפיגוע במקרה שהייתה תוקפת את החוליה, קודם לכן- בזמן שאנשיה היו ברצועת עזה?

      מתברר שהייתה אופציה כזאת. הייתה ההתלבטות האם לבצע את התקיפה ברצועה, ובסיומה החליט שר הביטחון, אהוד ברק, שלא לתקוף, מתוך הנחה שניתן יהיה לסכל את הפיגוע כאשר יתרחש לאורך הגבול.

      האם היה צריך לתקוף את הטרוריסטים כאשר היו בעזה? בדיעבד, נראה שכן. בכל מקרה בהתבטאויות פומביות אחרי הפיגוע האיר שר הביטחון טעויות שנעשו ביום הפיגוע עצמו – כאשר אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, אפשר תנועת רכבים לאורך הציר במקום להשאיר אותו סגור. ההערכה הייתה כי ניסיון הפיגוע יהיה בלילה ולא ביום, ולכן חלק מכוחות הימ"מ היו בטיילת בחוף הים באילת במקום באזור הגבול כאשר המחבלים תקפו. השאר היסטוריה. מעבר לשמונה הרוגים ישראליים, הפיגוע, שיצא משטח סיני, מזיק ליחסים בין ישראל למצרים, שהם רגישים במיוחד מאז חילופי השלטון שם.

      סימוכין: http://www.israeldefense.co.il/?CategoryID=536&ArticleID=1009

      הלקח נלמד 1:

      תקיפה בעזה: חוסל מחבל שתכנן פיגוע בגבול מצרים
      חיל האוויר תקף מכונית בה נסעו פעילים בארגון חללי אל אקצה. בצה"ל אומרים שהמטרה הייתה חוליה שעסקה בהכנות לקראת פיגוע נגד אזרחים באזור הדרום. מפקדם היה מעורב בפיגועים בעבר, ושילח ב-2007 מחבל מתאבד שהתפוצץ באילת ורצח 3 בני אדם. הפלסטינים מדווחים על שני הרוגים ומספר פצועים

      http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/314/330.html

      הלקח נלמד 2:

      מתיחות בדרום אחרי שתי תקיפות ברצועת עזה וירי לעבר ישראל: צה"ל תקף אמש (יום ג') ברצועת עזה חולייה של הג'יהאד העולמי שתכננה לבצע פיגוע בגבול ישראל-מצרים דרך סיני. הפלסטינים מסרו כי שמונה בני אדם נפצעו ושניים מהם במצב קשה, אך בצבא אמרו כי שניים נהרגו. אחרי התקיפה שוגרה רקטת קסאם לעבר ישראל, אך היא התפוצצה בצד הפלסטיני של הגדר.
      התקיפה, ברחוב אלג'לא בעיר עזה, בוצעה כשעתיים לאחר שפעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי חוסל בתקיפה אווירית אחרת בצפון רצועת עזה.

      סימוכין: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4167751,00.html

      אהבתי

      • עדו הגיב:

        לפי דבריך יונתן, פאשלה של אהוד ברק גרמה לכך שנרצחו 8 ישראלים בגבול. אחרי שזה קרה, במקום לשים את המפתחות על השולחן ברק שלח את צה"ל להרוג אנשים שאינם מעורבים בפיגוע (גם אם לא צדיקים במיוחד) ובדרך צה"ל גם הרג ילד בן שנתיים (בטעות, אבל עצם ההרג לא היה מוצדק כי גם המטרות ה'לגיטימיות' לא היו קשורות לפיגוע ).
        הממ.. אכן כתב אישום חריף אף יותר מזה של גורביץ

        אהבתי

        • דרור הגיב:

          אני לא סובל את אהוד ברק, אבל להגיד שהוא צריך להתפטר בגלל תקרית אחת ,שגם נשארה כזאת ולא הפכה לחלק מגל טרור, זאת פקאציות מתלהמת .

          אהבתי

          • עדו הגיב:

            אתה לא מבין או שאתה עושה את עצמך?
            הטענה היא שברק ביודעין שלח את צה"ל להרוג אנשים שלא היו קשורים לפיגוע כדי להציג 'הצלחה" . אם לדעתך זה לא נכון זה דבר אחד, אבל אין פה "סתם תקרית" .

            אהבתי

  11. דלית הגיב:

    הם מתלוננים על הסתה לאלימות?
    שיקראו דחוף את הכתבה המדהימה היום בשבעה ימים, על הסתה של בכירים ביש"ע- והאקדחים המעשנים שמוכיחים מצויין את הקשר ראשי המתנחלים ל"תג מחיר".

    את זה צריך לחקור, במקום בלוגרים.

    אהבתי

  12. שאול הגיב:

    נכון.
    חלד משעל בטח קורא את גורביץ ורק בגלל הטוקבק הזה הוא יבחר בטרור.

    אהבתי

  13. אחינח הגיב:

    למרות שבנאדם שמסכים עם רצח אנשים הוא אדם נאלח בעיניי (הרצח באיתמר מוצדק כן או לא?) אני לא חושב שיש כאן הסתה. הסתה היא לא בלכתוב תגובה בבלוג אלא במשהו קצת יותר קונקרטי (למשל להקים קבוצה שמטרתה לרצוח יהודים ולהכשיר את הלבבות לעשות זאת). בכלל מה שהתחיל עם פסטיבל רבין יצא מפרופורציה. לא חושב שמילים הורגות.

    אהבתי

  14. אורן הגיב:

    לא מובן לי ריטואל החקירות, שברוב המקרים לגבי אזרחים נגמר באזהרה. למה אין לנו דמוקרטיה מלאה, עם חופש ביטוי מוגן בחוק. הוא בעצמו חזר בו, אך בכל זאת אגיד, אין קץ לפלפולים אך אזרח לא חמוש לא יכול להיות מטרה.

    אהבתי

  15. הנוטרים 2012 הגיב:

    פעולות ניטור מוגברות מורגשות בבלוגים ובאתרים השונים . ומי שטוען אחרת חי בהכחשה.

    אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    יש אפשרות ממשית וסבירות גבוהה שהדברים עלולים להביא להתארגנות לנקיטת אלימות נגד חיילי צה"ל ונגד אזרחי ישראל

    באמת, מאז שחיסלנו את אחמד יאסין, לחמאס חסרה מנהיגות אידיאולוגית בעלת שיעור קומה כמו של גורביץ. teach us master!

    אהבתי

  17. דרור הגיב:

    תלונה מגוחכת של אירגון הזוי , אפשר לחשוב ששבשטחים אין שום הסתה ושהדלק שמפעיל את החמאס זה פוסטים של איזה יהודי.

    אהבתי

  18. הלל הגיב:

    הגיע הזמן. כבר מזמן בא הזמן.

    אהבתי

    • לא ינום ולא ישן שומר ישראל הגיב:

      מהירות התגובה של חברי כת היד האדומה מהממת. עוד מעט שבת ונזכה לשקט.

      אהבתי

      • אסתי סגל הגיב:

        בניגוד כמובן לתגובתו הנאצלת של הלל שנייה לפני שנכנסה שבת קודש.

        אז כן, כתבתי. התחרטתי. ביקשתי להוריד את התגובה כדי לא לצאת קטנה כמו מושא תגובתי. אבל עכשיו אני בהחלט חוזרת בי. ועומדת מאחורי כל מילה.

        אהבתי

        • יוסי מן הבלוג הגיב:

          שאפו, אסתי, הצלחת להוריד את תגובתך המעליבה ואיש לא מבין על מה הערתי לך. ולא, אני לא מתומכי הלל !! יכלת להגיב בצורה כללית בלי לתקוף לגופו של הלל, לאחר כניסת השבת.

          אהבתי

    • יוסי מן הבלוג הגיב:

      איזו עליבות זאת לתקוף את הלל בשבת, הרי ממילא הוא לא יגיב עד מוצ"ש.

      אהבתי

      • אסתי סגל הגיב:

        ואגב לכל תומכי הלל והלל עצמו כמובן

        אני מוצאת את עצמי מתנגדת כמעט לכל מילה שאתם כותבים
        אבל בחיים, בחיים, לא אסכים ולא אאפשר (כל עוד זה בכוחי) שמישהו יחקור אתכם על זה ו/או יסתום לכם את הפה.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          האם הצעת את עזרתך לד"ר בוקעי מאוניברסיטת חיפה כשנחקר על תוכן שיעוריו?

          אהבתי

          • אסתי סגל הגיב:

            חייל יקר, חייל חביב
            אין לי מושג ירוק על מה אתה מדבר.
            אני מדברת על הבלוגרים והטוקבקיסטים, כולל אגב, האתר החביב "רוטר" והאתר העוד יותר חביב "הקול היהודי".
            בדיוק כמו שאני מתנגדת בתוקף לחשיפת פרטי טוקבקיסט למרות שהרבה מהמגונים שבהם יושבים לי על הוריד שנים, מכפישים אותי, ממציאים עלי כל מיני שקרים ומעוותים את דברי.

            אז במטותא תבדוק את עצמך לפני שאתה מגיע לבדוק את רמת הליברליות של אחרים.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              לא רק יקר וחביב אלא חייל שלא אונס, ויש לכך אישור אקדמי.
              איני מטיל ספק בליברליות שלך פשוט המקרה של גורביץ עורר בי זכרונות. אדם זקן מה יש לו בחייו…

              אהבתי

              • אסתי סגל הגיב:

                אוקיי חייל קשיש (תמיד הייתי בעד הוטרנים),

                הלכתי לחשוב קלות על הדילמה שהעלית (אחרי שקראתי על מה מדובר בעניינו של אותו דוקטור) ואני חוזרת על דברי ומרחיבה:

                1. דיברתי על בלוגרים וטוקבקיסטים.

                2. במקרה דנן, אני חולקת על ידידי יוסי גורביץ וגם חושבת שדבריו בנושא הזה קיצוניים ומכוערים, ועדיין אני מחפשת את ההסתה ותוהה את מי בדיוק הוא מסית? את חאלד משעל כמו שציין כאן שאול חנוכה? (ואגב, המקרה הזה ממש לא דומה לדברים שנכתבים באתר "הקול היהודי" שקוראים לפגיעה בפלסטינאים ושם זו הסתה שבעקבותיה גם מתבצעים אירועים אלימים מאוד).

                3. אותו דוקטור אם הבנתי נכון ניצל את מעמדו האקדמי כדי להסית נגד קבוצת אנשים בשל גזעם או אמנותם או לאומם (לפי איך שאתה רוצה להגדיר ערבים). אני בהחלט חושבת שהוא צריך לעמוד על כך לדין. זה מנוגד לחוק.

                אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              גברת אסתי הנכבדת,
              בעקבות השיעור המאלף לו זכיתי החלטתי להרחיב את אופקי באתרך הספרותי. בשיטוטי שם נתקלתי בשאלתך הליברלית לעילא "מה לשוטר ולהוצאת ספרים?". התשובה לשאלתך תתבהר לך אם תצליחי לפתור את קושייתו של רביב דרוקר "מה לפקידה בלונדינית ולרשת בתי ספר?"

              אהבתי

              • אסתי סגל הגיב:

                וואלה חייל יקר ואזרח ותיק (או להיפך),
                העלית אותי לדרגה אקדמית של הרבצת שעורים בקהל?
                ועוד הבאתי אותך לשוטט באתרים ספרותיים?

                אין ספק שמקומי בגן עדן מובטח (לפחות עד צאת השבת)
                ולגבי עניין השוטר והוצאת הספרים – אנא, אם כבר ביקרת, יהיה נחמד, וגם ישמח אותי באופן אישי אם תקרא את כל הפוסט (רמז – יש בו תשובות לשאלתך. אמנם לא חינניות ושנונות כשלך, בכל זאת מגבלות היותי אישה ובלונדינית בעברה, אבל עדיין תשובות).

                ובכל זאת אם כבר נפגשנו בערב שישי זה, רק אציין שהבעייה אינה דווקא בגלל היותו שוטר (אם כי לדעתי וטרני כוחות הבטחון לא מתאימים לניהול פרוייקטים אזרחיים ועל אחת כמה וכמה מוסדות תרבות. יכולת ה"ניהול" שלהם מבוססת על הנחתת פקודות וטנקים זזים. זה לא עובד ככה באזרחות ובנושאי תרבות זה בדיוק ההיפך. זו תמצית התרבות. הפלורליזם).
                הבעייה בעיני היא שהוא לא מגיע מתחום התרבות וגם לא הספרות. ובמקרה של ענף הספרות הגוסס, התמחות בתחום צריכה להיות בגדר יהרג ובל יעבור.
                ועוד לא דיברנו על ההנחתה של עיני, תוך הפרה בוטה של התקנון של המוסד בראשו הוא עומד (ההסתדרות)

                אהבתי

                • חייל זקן הגיב:

                  גברת אסתי היקרה,
                  ראשית הרשי לי להודות שהתאכזבתי מהתמונה המופיעה באתרך. ציפיתי לראות אחת מאותן נשים חמוצות שכועסות על העולם לאחר שהתבוננו במראה, והתבדיתי.
                  הטיעון שאת מעלה כנגד הקצינים הבכירים על כך שהם רחוקים מעולם הספרות והשירה מעיד על כך שאין את מכירה לעומק את כוחות הביטחון שלנו. אילו היית זוכה להשתתף בתחקיר של רמות הפיקוד הבכירות היית מגלה שם עולם מלא דמיון של ספרות בידיונית. ייתכן שגם היית מבינה לעומקו את הביטוי השירי "מיטב השיר כזבו"

                  אהבתי

                  • יונת קוטב הגיב:

                    הקשב, השימוש בפקודות צבאיות מונע מאנשי צבא וכוחות ביטחון ישראליים לצרוך ספרות, לייצר ספרות או להבין על מה מדובר.

                    סופר או משורר שנחשד בתמיכה באנשי צבא או בפקודות שנועדו להבטיח קיום יהודי דינו- חרם.

                    סעיף 3.א בפקודת הפלורליזם, מתוך הכרך חוקי הנאורות. (שם, שם)

                    אהבתי

                    • עובר אורח הגיב:

                      שלום.
                      ברצינות, מתוך רצון ללמוד ולהבין (לא כמו כולם איני יודע את הכל
                      על הכל וגם אין לי דעה מוצקת על כל דבר) מה עניין המובאה
                      שהבאת על יצחק שדה לטענתך שצבא לא מאפשר וכ"ו?

                      אהבתי

              • אסתי סגל הגיב:

                ועכשיו, אחרי שבחוסר הומור מוחלט וגם בחוסר אינטליגנציה מוחלט אני ברצינות תהומית לשאלתך בלי להבין מה בעצם רמזת
                אני הולכת לשבת בשקט ובחושך להתבייש בפינה 😳

                אהבתי

        • יונה ביין הגיב:

          …הבנתי, את מהפלורליסטים שמאפשרים התבטאות חופשית.
          הנאורים שמאמינים בשקיפות, מקדמים צדק חברתי, רוצים החזרת שטחים, תומכים בנישואים חד מיניים, בעילת ארנבות ואכילת נידות.

          תתעוררי אסתי,
          המציאות היא כזאת שאם מישהו עובר על החוק (כן, גם אם זה בלוגר וגם אם הוא נאור) הוא צריך לעמוד לדין. נקודה.
          זה לא קשור למחנות פוליטיים וזה לא קשור לסתימת פיות- זה קשור לאכיפת החוק.

          חלאס לזרוע ססמאות נאורות- תחשבי קצת…

          אהבתי

          • עדו הגיב:

            אתה צודק לגמרי. כולם צריכים לציית לחוק, מי שעובר על החוק צריך להיענש ואם מישהו למשל מפגין בלי רישיון או חוסם כביש צריך לעצור אותו.
            בגלל זה האנרכיסט יונתן פולק קיבל שלושה חודשים כי רכב על אופניים בזמן הפגנת שמאל
            http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4005111,00.html
            אבל שלוש מאות וחמישים איש תוקפים בצורה מאורגנת שלושה בסיסי צה"ל ופשוט לא מצליחים למצוא אפילו אחד בשביל לעצור אותו.
            הכלל הראשון בדמוקרטיה הוא שוויון בפני החוק, אם יעצרו אותי על חציית כביש שלא במעבר חציה ולך יוותרו כשתעבור שלושה אורות אדומים ברצף אז אין שוויון בינינו והמשפט 'מה לעשות, זה החוק וצריך לקיים אותו' הופך לבדיחה חלולה.

            אהבתי

            • ניר הגיב:

              פולק קיבל את העונש כי היה תחת מספר עברות על תנאי שהעונש הזה הפעיל. גם הציעו לו להמיר אותו בעבודות שירות, והוא סירב – כי מבחינתו שלושת החודשים בכלא שווים תועלת תעמולתית לכל החיים, ואפשר לראות את ההצלחה בלינקים כמו זה שאתה מביא.

              אנשים נעצרים כל הזמן בקשר לתג מחיר (וטוב שכך): https://www.google.com/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=%D7%AA%D7%92+%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A8+%D7%A2%D7%A6%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D

              מה שקרה לגורביץ קורה כל הזמן למקביליו, קיצוני הימין. אני לא חושב שזה צריך לקרות לאף אחד, לא מימין ולא ומשמאל. תן להזוי להזות.

              אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              גם אתה צודק,
              ואוסיף גם את 1300 הביריונים המחופשים לשוטרים שהרסו שוב ושוב את הכפר העתיק אל עראקיב תוך פגיעה חמורה בזכותם הילידית של הבדווים לעצב לעצמם את עולמם הנדל"ני. איש מאותם ביריונים פורעי חוק לא נחקר ולא נעצר.

              אהבתי

            • אני מסכים איתך בנקודה אחת- חוק זה חוק.
              כמו כל חוק, הוא נשען על שפה ומשמעות.

              אפשר לנסות להמנע מדין ולסלף את המשמעות, אפשר להאשים את הכיתוב בשילוט ואפשר לפלבל בעיניים ולטעון שכולם עושים את זה.
              תמיכה באוייב היא בגידה. נקודה.

              חלקים מהשמאל של ימינו בוגד מהמקפצה הכי גבוהה במשך תקופה ארוכה מדי- רק בגלל התקרנפות של מערכת המשפט והחוק בישראל. אבל חלק (שהולך וגדל) מהאנשים השפויים במדינה הפסיקו לקרוא לזה גשם.

              בפועל הוצאתם את עצמכם במו ידיכם מדו-שיח פנימי, לגיטימי ודמוקרטי והפכתם לעדת מצדדים אוטומטיים ואטומים בכל מה שמדיף ריח ציונות ויהדות.

              השמאל של היום הוא לא באמת שמאל. קוראים לתופעה הזאת אנטישמיות.

              אהבתי

              • עדו הגיב:

                א. לא יודע מי זה 'אתם' ומיהו השמאל שאליו אתה מתייחס. אני אישית חלקתי על גורביץ בזמן אמת כשהוא טען שהמתנחלים הם מטרה לגיטימית אבל הערכתי את היושר שלו כשהוא כלל גם את עצמו (חייל צה"ל לובש מדים ששירת בשטחים) בבנק המטרות.
                עכשיו בדיוק יש את העניין עם הדרת הנשים של המגזר החרדי ומיד נשמעים קולות שאסור להכליל ושרוב הציבור החרדי דווקא שונא את הקיצוניים האלו. משום מה כשאני אמרתי את אותם דברים על פלשתינים אז הייתי בוגד ('תמיכה באויב' נכון?)
                ב. החוק הבינלאומי קובע במפורש שאסור ליישב אזרחים בשטח כבוש. ישראל מעולם לא סיפחה את השטחים לתחומה והם בגדר שטח צבאי, לפיכך כל התנחלות שם היא פשע מלחמה – גם לפי ההגדרות של המדינה עצמה.
                ג. אתה מדבר איתי על 'להשתין מהמקפצה'? הרי הרב לווינגר הגיע פעם לעשות סדר פסח בחברון ונשאר שם ארבעים שנה ולא מצליחים להוציא אותו משם. הרי מתנחלי סבסטיה שרו מול החיילים 'עוצו עצה ותופר' ולא קרה להם כלום, רק תראה איזה פסטיבל הולך סביב מאחז בלתי חוקי (גם לפי ההגדרות של המדינה תחת ממשלת הימין) בשם מגרון שמשום מה לא מצליחים לפנות אותו. מי שהרגיל את כולם שיש לו מערכת חוקים אחרת ונפרדת מזו של המדינה הוא הציבור הדתי לאומי (אה.. וגם החרדים) וכל מה שיש לך בשמאל זה איזה יונתן שפירא אחד או טלי פחימה לעומת עשרות שורפי מסגדים ושדות ומשחיתי מכוניות מהצד השני.
                הימין של היום הוא לא באמת ימין, קוראים לתופעה הזאת פשיזם.

                אהבתי

                • דרור הגיב:

                  העניין הוא שהשטחים הלא שטח כבוש , שהרי המדינה שממנה כבשנו אותה (ירדן) ויתרה עליו מרצונה . רמת הגולן לעומת זאת היא כן שטח כבוש,שהרי סוריה מעולם לא ויתרה עליה , אבל משום מה כשאנחנו בונים שם ישובים אף אחד לא מדבר על פשעי מלחמה .

                  אהבתי

                • דרור הגיב:

                  העניין הוא שהשטחים הלא שטח כבוש , שהרי המדינה שממנה כבשנו אותה (ירדן) ויתרה עליו מרצונה . רמת הגולן לעומת זאת היא כן שטח כבוש,שהרי סוריה מעולם לא ויתרה עליה , אבל משום מה כשאנחנו בונים שם ישובים אף אחד לא מדבר על פשעי מלחמ

                  אהבתי

                  • עדו הגיב:

                    לפי אמנת האג מ 1907 "שטח כבוש הוא שטח הנשלט על חדי צבא עויין"

                    לא צריך שהוא ילקח ממדינה אחרת וההגדרה של עויין היא זו של אלו שנכבשו/גורשו מהמקום

                    אהבתי

                    • דרור הגיב:

                      אמנת האג היא פתטית . אם בעלות הברית היו מיישמות אותה אז הן לא היו מנצחות את גרמניה הנאצית.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      א. בלי קשר לפאתטיות, יש כמה אמנות, ולאיזה הגדרה "משפטית" נופלים השטחים זה נתון לפרשנות.
                      ב. לשפוט היום דברים לפי אמנות מ-1907, זה די דומה ללחיות לפי חוקי המקרא. במקום לצטט מסמכים משפטיים שלא ידעו לטפל בסוגיות שכמוהן עוד לא נראו, למה לא לפעול לניסוח אמנה חדשה ועדכנית?

                      אהבתי

                    • עדו הגיב:

                      פעם בשירות מילואים, פגשתי מישהו שהתרברב בכך שהרג אסיר בכלא 'אנצאר' בלבנון. הייתי מזועזע לגמרי וכל מה שהצלחתי לומר זה 'אבל זה רצח שבויים'. התשובה שלו הייתה שמחבלים אינם שבויים כי הם לא שייכים לצבא סדיר, מה שנכון.
                      כלומר עצם העובדה שהוא הרג אדם חסר ישע (אם כי לא בהכרח חף מפשע) לא הפריעה לו, היה לו לדעתו איזה סעיף בחוק שאישר את זה והכל בסדר.
                      ציטטתי את אמנת האג כדי להראות שלא, לפי החוק הבינלאומי זה ממש לא משנה אם השטח נכבש ממדינה אחרת אלא מה דעתה של האוכלוסיה האזרחית שגרה באיזור.
                      זה ממש לא מעניין אותי אם יש לדעתכם איזה סעיף שמרשה לכם להחזיק אנשים תחת שלטון דיכוי צבאי – אין לכם. גם הדתיים מאמינים שהתורה בכבודה ובעצמה מתירה את זה – אם הם צודקים אז צריך לשרוף את התורה הזאת. השאלה היא תמיד מהותית , האם מותר לי להחזיק אנשים אחרים תחת שלטון צבאי ובאיזה נסיבות.

                      אהבתי

                    • דרור הגיב:

                      כל הקטע של חוק זה שהוא יתאים להלך הרוח העכשוי , בגלל זה מ-48 ועד היום חוקקנו אינספור חוקים ותיקנו אינספור חוקים שהפו ללא רלבנטים . אבל את חוקי האג מדינות המערב לא טרחו לעדכן , וזאת למרות שהן בעצמן מצפצפות עליהם השכם והערב .

                      אהבתי

                    • חיליק הגיב:

                      לפי זה מאה שערים, נניח, או היישוב יצהר, הם שטח כבוש? ואם לא, מה ההבדל?

                      אהבתי

                    • עדו הגיב:

                      יצהר היא שטח כבוש ועל הצבא לצאת משם בהקדם.
                      תושבי מאה שערים הם אזרחי המדינה וזכאים לבחור ולהיבחר לכנסת. כך גם הדרוזים בגולן. עם זאת, כמו הסקוטים באנגליה, זכותם לנסות להתנתק מהמדינה באופן חוקי.

                      אהבתי

      • ליוסי הגיב:

        מה זה הקישקוש הזה? אז מתי יגיב? עכשיו הוא קרא ועכשיו הוא מגיב. זה יחכה להלל 24 שעות. לא נורא. אז מה.

        ולגופו של עניין, כל מה שנאמר בפוסט הראשי נכון. המתנחלים חמושים עד השיניים והם לא בחזקת אזרחים סתם. אבל אצלנו גם התקפה על חיילים נחשב לטרור רק בגלל שאנחנו אוהבים אותם. כאילו טרור או פעולת גרילה נמדדת לפי מי שאנחנו אוהבים או חושבים שמגיע לו.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          למי שהחמיץ את הארוע הביזארי:

          פרקליטות המדינה מבקשת בצעד חריג מהמזרחן ד"ר דוד בוקעי מאוניברסיטת חיפה להביע צער על התבטאויותיו מהעבר בגנותם של הערבים, ואף שיחתום על הצהרה כי לא ישוב בעתיד על התבטאויות דומות, ואם יחזור עליהן – יועמד לדין. כך דווח השבת במעריב. בקשת הפרקליטות באה למרות שנסגר תיק החקירה שנפתח נגדו לפני כארבע שנים בטענה להסתה. ד"ר בוקעי הוא מזרחן מוערך, שרק השבוע חזר מסיבוב הרצאות בארצות הברית. הוא מכחיש את הטענות נגדו ומסרב לחתום על ההצהרה, שנוסח שלה הוצג בפניו השבוע בתחנת משטרת חיפה בהוראת הפרקליטות. כעת יוצא בוקעי למלחמת חורמה במשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, שנתן את ההוראה לפתוח נגדו בחקירה.

          נוסח ההצהרה היה "אני מביע בזה את צערי על כל ההצהרות שנתתי בכיתה, ומוזהר שאם בפעם הבאה אצהיר הצהרות כאלה – אעמוד לדין על הסתה". בוקעי סירב לחתום על ההצהרה ועזב את התחנה כשהוא זועם ונעלב.

          אהבתי

          • אסתי סגל הגיב:

            ביזארי?
            בעינייך זה ביזארי?
            כשמרצה מנצל את מעמדו ומעל הדוכן שלו באקדמיה מסית (לפי הטענה המופיעה כאן) כנגד קבוצת אנשים בשל אמונתם או גזעם או לאומם זה נראה לך ביזארי?

            אהבתי

      • מומו ורבע הגיב:

        זו לא עליבות. זה פלורליזם ליברלי חוקתי. אף אחד לא אוסר על הלל לענות בשבת וזכות הדיבור מוגנת גם בשבתות. הגינות? מה זה? זה בכדורגל לא? 😈 😈

        אהבתי

    • הלל הגיב:

      רציתי להוסיף עוד תגובה ארוכה יותר לפני שבת, אבל אכן זה היה סמוך מדי לכניסתה. ותיארתי לעצמי שיתקפו אותי בשבת, זה היה צפוי לגמרי. בינתיים היו לי עוד 24 שעות להקדיש לזה מחשבה (טוב, לא הקדשתי רק לזה מחשבה, אבל גם לזה).

      אז ככה: "הגיע הזמן", קודם כול כי במדינה שלנו מוציאים צווי מעצר וחקירה על ימין ועל שמאל, ובעיקר על ימין, על התבטאויות. מעצר למישהו שצעק "שיקסע", מעצר לרב שחיבר ספר תורני שבו כתב שהמדינה יכולה במקרים מסוימים לפגוע בחפים מפשע, חקירה נגד רבנים שכתבו הסכמה לאותו ספר, חקירה נגד רבנים שקראו שלא להשכיר דירה לערבים (אבל לא חקירה נגד מוסלמים שקראו נגד השכרת דירה ליהודים, למשל), חקירה נגד מקימי קבוצות פייסבוק גזעניות, ועוד ועוד. כך שרק בשביל זה, הגיע הזמן שהצדק ייראה גם מהצד השני, לפחות למראית עין.

      מצד שני, אני באמת חושב שהגל הזה היסטרי. לא צריך לעשות חקירה על כל התבטאות. אם מישהו כותב בפייסבוק שצריך לשבור את המפרקות לימנים, הוא לא באמת מתכוון לזה, והוא לא באמת מסית. מילים לא באמת הורגות, בניגוד למה שנהוג לומר.

      מצד שלישי, דבריו של גורביץ' היו ברמת חומרה אחרת לגמרי. הבנאדם אמר שדמם של המתנחלים מותר, ולאחר מכן חזר בו ואמר שרק דמם של חיילי צה"ל. אז נכון, הוא יכול להתפלפל על זה שמדובר בראייה "מצד האו"ם", של חוקי המלחמה הבינלאומיים, אבל זה נונסנס. זו התבטאות חמורה ביותר, על סף הבגידה אם לא מעבר לה.

      ניתן אמנם לומר, כדברי שועלן, שאין בדברים משום עידוד לאויב. המחבלים לא יהרגו יותר יהודים בגלל זה. אבל אתם יודעים מה? אני לא בטוח. התמיכה שהאויבים מקבלים מאותם אחוזים בודדים מסוגו של גורביץ', במובנים מסוימים ממשיך דרכם של אודי אדיב וחבורתו מ'החזית האדומה', היא משמעותית ביותר: אישור מבפנים, מתוככי האויב הציוני, שאכן מדובר במאבק צודק. במובנים מורליים זהו זהב טהור. כל מחנה אוהב בוגדים מבפנים מהצד השני, שמשכנעים אותו שהצדק איתו. לכן 'הארץ' מצוטט לא מעט בעיתונות הבינלאומית, בפרט כשמדובר בקריאות נגד ממשלת ישראל, באותה מידה שאולפנות אוהבות להביא את נועה ירון שתספר על ריקנות החיים החילוניים.

      לכן, קריאות מהסוג של גורביץ' אכן מסוכנות ומטרידות. הן אינן חוסות בצלו של חופש הביטוי – הן כבר הרבה מעבר לו.

      לכן, כמו שאמרתי, הגיע הזמן. כבר מזמן בא הזמן.

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        (התגובה הזאת מיועדת לתגובתו השניה של הלל שהועלתה כעת , למקרה שהתגובה שלי תיפול לתחתית העמוד)

        למרות מה שאתה חושב, את החמאס לא מנהלים מטומטמים , הם יודעים טוב מאד להבחין בין מישהו שמגיע מהממסד לבין בלוגר שהדעות שלו מייצגות מחנה שולי ביותר .

        אהבתי

        • דרור הגיב:

          ואגב גם אם זה היה מישהו מהממסד זה עדיין לא היתה הסתה, מהסיבה שכתבתי למטה

          אהבתי

        • הלל הגיב:

          תמיד נוח להאמין במה שאתה רוצה להאמין, גם אם אתה חמאסניק. ולדעות של גורביץ' יש השפעה על חוגים נרחבים בשמאל הקיצוני, שהם ובעיקר הם באים במגע עם חבר'ה כמו משפחות הרוצחים באיתמר (ע"ע הביקור המתוקשר שם לאחר הפיגוע המזעזע). התעמולה הזו משפיעה.

          אהבתי

      • יאיר הגיב:

        הקלות בה אנשים הופכים ל"תומכי אויב" עם כמה מילים חדות וכבר שכחנו את ברק שאומר כי היה מצטרף לפת"ח אם היה פלסתנאי.גם הוא אויב?

        אהבתי

כתיבת תגובה