נערת המים

האישה לא פעלה בסערת רגשות, בהסח הדעת, אלא באופן מכוון. קמה ממקומה, יצאה וחזרה.

הנחמה בפרשת אנסטסיה מיכאלי היא ששפכה על ראלב מג'דלה מים מינרליים, ובכך לא בזבזה משאבים טבעיים, אלא רק בקבוקון שעולה לכנסת איזה 4 ש' מחיר סיטונאי. סוף דרכה הפוליטית? או רק חודש צינון?
מתברר שעברו שעות ארוכות עד שהתנצלה. על פי הנוסח, לא נראה שזה נעשה מתוך חרטה שלמה אלא רק כי הכריחו אותה (כך במקור. לא תיקנתי, לא הגהתי).

שלום רב,
בהמשך למקרה שאירע בוועדת החינוך של הכנסת הריני להביע התנצלותי על עצם שפיכת המים ועל עגמת הנפש באם נגרמה למפלגתי ולעמיתים אחרים בכנסת. אין מקום להתנהגות מסוג זה במשכן מכובד כגון הכנסת או בכלל גם אם מדובר בסערת רגשות הנובעת מהמקום הפנימי והנעלב ביותר. אני מקבלת על עצמי את עונש הוועדה במלואו.
מיותר לציין שישנה עוד עבודה רבה במושב הכנסת ואני מתחייבת להשלימה.

נתן זהבי קורא "להעיף את אנסטסיה", וחוטא בגזענות לא קטנה מטעם עצמו:

מג'אדלה אמר לה "תשתקי", אנסטסיה מזגה על חשבון משלם המסים כוס מים מינרליים ושפכה אותה על פרצופו הנדהם של מג'אדלה, שנחשב חבר הכנסת המנומס והשקט ביותר מבין חברי הכנסת הערבים.

איזה טיימינג גרוע מצד נועם שליט, להצטרף למפלגת העבודה בעוד הביצה רותחת. לא יכולת לחכות כמה ימים? היית מקבל אז כותרת ראשית. אז היום הוא מקבל הפניה בתחתית שער ידיעות ומעריב, ואת כפ' 4-5 ("רוצה להיות שליט"). צביקה ברוט מביא הסתייגויות מ"בכירים בכנסת" הרואים טעם לפגם בכך ששליט מנצל את המומנטום של שחרור בנו כדי לרוץ.
יוסי ורטרהארץ זכה שליט לתמונה גדולה בשער עם מטרייתו, אולי פיצוי לפרשת הצילום בים): לפיד לא יציל את השמאל ושליט לא את העבודה.

הארץ בכותרת הראשית מתייחסת לחוק הפליטים בלי משפט.
גם לישראל היום יש סדר יום שונה, אך כה בנאלי. חגיגת שכר ומינויים בקדימה.

יאיר לפיד ומלחמת המינים

כתבי התקשורת החלו לחפש אנשים שייצאו נגד יאיר לפיד. והנה, שי גולדן, שפתח אתמול את הבוקר במעריב (תוך שהוא נדחק לחצר האחורית של מדור הדעות) כשהוא מכנה את לפידצ'יק פיקציה, לא כלום, אוכל את העוגה ומשאיר אותה שלמה, פחדן ורודף אהבה כפייתי הסלים בצהריים את התבטאויותיו והעניק לגלובס את הכותרת "בלון הליום". גלובס הזדרז להדביק לה "בלעדי" אדום.
גם אני יצאתי נגד לפיד, אבל בי מיד חושדים. היא אישה (נניח), מהרהרים קוראיי חוקרי צפונות הלב. בטח היה פה משהו שהיא שולפת את ציפורניה הכסוסות. נשים לא נוטות לצאת בהצהרות לוחמניות כאלו. בטח שלא נגד גברים "חתיכים" (המרכאות, כמובן, לצורכי ציטוט), חזקים, לבנים המצויים בעמדות מפתח כה דרמטיות. הייתם צריכים לראות אתמול את משאל העם שנערך במסגרת התוכנית של עודד בן עמי בו נגבו עדויותיהן של נערות חולמניות שריירו על הלפיד בעיניים מצועפות כדי להבין על מה אני מדברת. זה מה ששואלים נשים בעניינו של המתאגרף הכושל: הוא חתיך? הייתן דוהרות איתו אל השקיעה?
לצערי, אפילו ברנש מבריק במיוחד עימו דיברתי אתמול הפטיר לעברי: "אז את לא אוהבת חתיכים, אה?".

סקר הבחירות שנפתח אתמול במכון ולווט סנ"ש (סקרים נטולי שקרים) העלה את הממצאים הבאים:
מרצ – 17%, עבודה – 16%, ליכוד – 12%, לא החלטתי – 12%, יאיר לפיד – 11%, חזית דמוקרטית לשוויון ושלום והבית היהודי, כ"א – 6%.
כדי לקרוא את שאר התוצאות ולהשתתף, היכנסו ללינק כדי שנגיע ל-550 ונהווה מדגם מייצג.
הכי הייתי גאה במפלגה שהמצאתי לצורכי הסקר, בלמ"ח (בלוגרים למען מדינה חופשית), שקיבלה 7%.
שווה למרצ להשקיע בי, אני אומרת לכם. יש פה מעוז רציני.
והנה סקר מעריב. בן כספית מזכיר שזה לא סקר רציני, סתם אווירה. כספית + מזל מועלם אומרים שאם זה מה שיש ללפיד להציג בשיא, 12 מנדטים (רק 11 לפי ידיעות), הרי שאין לו למה לחכות למעשה.

לעומת הידיעה של הבוקר, קראו את הידיעה הזו של nrg מאמש:

– "בעקבות פתיחת שנת הבחירות"
– "הסקר המקיף הראשון מאז הודעתו הרשמית.."
אין מילים.

בידיעות, ששם יש ללפיד מנדט אחד פחות, ובכות' המש' בע' 2 כתוב "אבל לפיד לא מצליח להשיג רוב לגוש השמאל", מפרשנת האוהדת הנמרצת סימה קדמון (ההפך מפרשני מעריב):

"מספר המנדטים שמקבל לפיד… מבטא את הכמיהה לשינוי פניה של הכנסת. אף שהסקר נערך יממה בלבד אחרי שלפיד הודיע על הצטרפותו לפוליטיקה – ועוד לפני שהציג את הרשימה או את המצע שלו, ולפני שהחל להישחק כדרכם של מועמדים – הנתון הזה הוא מדד למצב הרוח העכשווי. הוא מבטא את האופן שבו מקדם הציבור הישראלי את המועמד החדש…"

ובע' 3 איתמר אייכנר: "בממשלה מברכים בחשש/ צמאים לאנשים טובים"

הארץ מביא את הסקר שלערוץ 10, לפיו לפיד יקבל 16 מנדטים.

במעריב כפ' 2-3 (וגם בישראל היום, בקטן, קרדיט: יהושע יוסף) מופיע הצילום הזה של לפיד בביתו אתמול.
מה שמטריד זו ההטיה הבולטת ימינה. כאילו כדור ברזל ענק מונח על שכמו הימני של המועמד למשהו, הנראה, יש לציין, כחוש מתמיד. האם זו תולדה של פגיעה בגין עיסוקיו הספורטיביים? בעיית שלד? גב דווי או הצהרה בלתי מודעת?  דרוש תחקיר עומק. יש אורתופד בקהל?

במעריב לא נרגעו עדיין. חוץ מהשער שני המוספים היומיים מלופדים.
כתבת השער בהמגזין לא מנבאת לו גדולות ונצורות. בז'ורנל ההשקעה היא למען כפולת הלצות על סלבריטאים בפוליטיקה. מצ'יצ'ולינה ועד רייגן.

היי, מלנקקים אלי ברוטר. זהו, פרס ביקורת התקשורת מובטח לי עכשיו.

הידיעה הזו מתפרסמת במקור ראשון, ע' 2, אבל היא שגויה מהיסוד, וכל כולה דהירה על שינוי הפאזה של לפיד. התלונה צריכה להיות נגד עורכי אולפן שישי ונגד הכתבת אוהד חמו נעם עמית. לא נגד לפיד, המגיש. רע רע רע. גם הבקשה שיגיב מופרכת לגמרי.

כשאפעס התפרסם בהארץ, אחת הפינות הפופולריות והקבועות היו "מה ישראלי בעיניך", במסגרתה כיכבה תמונה של יאיר לפיד ולצדה משפטים לפידיים מדוחקקים המתכתבים עם אירועי השבוע. כאשר המדור עבר לידיעות הוטל אמברגו על בדיחות לפיד. מעניין איך יתייחסו החברעס באפעס השבוע לקולגל'ה.

אמנון דנקנר בעל פרס ישראל לאתיקה ולעידון הגיע לבלוג כדי לקלל: "טמטום וזדון", הוא מכנה את דבריי. say no more.
הנושא: הצפיחית בדבש שלו מאתמול והתייחסותי אליה.

בעלבתים

גזענות החמורה נגד אתיופים בשכונת בר-יהודה בקריית מלאכי.
וההמשך: תגיג מחיר. ידיעה על כך מתפרסמת היום במעריב ובידיעות (ע' 8 בשניהם) ובהארץ (6): היום ב-15:00 תיערך מול בניין העירייה הפגנה על אירועי הגזענות בעיר. אני תוהה: אירועים כה מזעזעים, שווים לפחות למקרה טניה רוזנבליט ונעמה מרגוליס. לא שווים שער?

שכן חדש ומהמם נפל בחיקי הבשל: פואד בן אליעזר רכש דירת פנטהאוז ביפו, ששוויה 9 מיליון ש'. מישהו יכול להסביר לי מאיפה הכסף? הבנאדם שירת בצבא עד 1982 ומאז הוא משרת בענווה את מדינתנו היפה. איך נהיה?
הנה פרויקט Laura (יעזור אלוהים למי שכתב את הטקסטים), בו ממוקם הפנטהאוזון.

מליאת הכנסת אישרה סופית הצעת חוק הקובעת כי אסור יהיה לפרסם את שמותיהם של חשודים בפלילים במשך 48 שעות מרגע שנודע לחשודים דבר החקירה. מה משונה, אם כך, הכות' "48 שעות במחשכים" בשער ישראל היום וגם ב-ynet. מה, יכולהיות שישראל היום לקחאת הכות' מ-ynet? לאאאאא.

לחם עבודה

לא רק גיא לרר מצינור לילה משתתף בפרסומות (בזק), גם עמיתתו לתוכנית, ירדן הראל, חוטאת.

הצעתי אתמול שמיקי חיימוביץ' תחליף את לפיד באולפן שישי. מתברר שכיוונתי לדעת גדולים: עופר מתן כותב בז'ורנל: "מי שעל פי הערכות של גורמים בכירים בחברת חדשות 2 ושל בכירים בתעשייה מובילה במירוץ היא חיימוביץ'".

(מצטטת את עצמי):

מי מועמד להחליף אותו באולפן שישי? ברשימה הזו חסרה לי מישהי. אישה למשל. אם כבר יש יונית לוי אחת, למה לא יהיו שתיים. ויש לי רעיון: מיקי חיימוביץ, אפשר להחזיר אותה לחיק הערוץ. זו עבודה פחות תובענית, רק לילה בשבוע, ובעשר גג את כבר בבית. מה רע? עדיף פי אלף על לפחות שניים מהמועמדים הכבויים שהועלו כאופציה.

את המגזין של מעריב עורך מעתה אודי הירש, סגן עורך ז'ורנל. רועי בהריר, העורך, יתמקד בכתיבה במקום הירש. בז'ורנל תסגן ליאת להב, המקורבת לעורך הנוכחי, שי גולדן, שהביאה עמו בזמנו מהארץ. להב הייתה עד כה אחת מצוות העורכים המתוגבר של הז'ורנל.

יונתן גת עזב את משרד היח"צ ארד תקשורת ויערוך את מדור הטלוויזיה של ynet. עמית קוטלר, העורך הקודם, יצטרף לעורכי ה-HP.

לפני פיזור

נמצאה הדיאטה החדשה: כתיבה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

121 תגובות על נערת המים

  1. משה בכינור הגיב:

    מים מינרליים אינם משאבים טבעיים אלא רק בקבוקון שעולה 4 שח לכנסת?!
    את רצינית?! מאיפה את חושבת שבאים המים המינרליים? תכף תגידי שלא ידעת שחלב בא מפרה.
    זה לא סתם משאב טבעי, זה משאב טבעי יקר ומבוזבז שנתנו לחברה עשירה לקחת בזול ולמכור ביוקר.
    המים, אם לא ידעת, מגיעים מהמעיין. החלב מגיע מפרות, הדגים מהים, הצמר מכבשים, וכו

    אהבתי

  2. שלומי הגיב:

    הנה דברי המומחה:

    There is a danger of a violent Jewish radical, genocidal nationalism with a minority of Israeli Jews. There is such a minority, it's very dangerous, I think we have to exert great pressure on these people to limit that, and finally to conquer it. This group of radical Jewish nationalists, genocidal radical Jewish nationalists, are a mirror image of radical Islam that wants to annihilate all the Jews in the world. But on both sides there is a danger. Here it is a minority, but that could change ….

    יש למישהו תרגום מדויק למונח: "genocidal radical Jewish nationalists"?
    "הם כבר בתוכנו, אמנם מיעוט – אבל זה יכול להשתנות. והם זהים לטרור האיסלמי הרדיקלי" (שעליו כמובן לא אמר את המונח genocidal).

    יהודה באואר (נולד ב-1926) הוא פרופסור אמריטוס במכון ליהדות זמננו שבאוניברסיטה העברית המתמחה בחקר השואה, חתן פרס ישראל לשנת תשנ"ח 1998, יקיר ירושלים לשנת תשס"ח 2008 [1]. וחבר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים משנת 2000.

    אהבתי

    • שלומי הגיב:

      בדקה 16:30 בערך של הוידאו – ראיון עם יהודה באואר באלג'זירה – הוא מדגיש שוב שמה שהוא אומר על היהודים הלאומנים רוצחי העמים איננו סקופ, ושהוא כבר כתב על זה ב'מעריב'.

      חיפשתי ו7מצאתי: במאמר בnrg מתאריך 11.3.2011 כתב ביקורת מפורטת ויסודית על הספר "תורת המלך" שיש בו הסתה לרצח "גנוצידלית מובהקת על פי האמנה למניעת רצח עם" (ויכול להיות שהוא צודק בהחלט).

      כלומר, מצד אחד רשת מפלצתית של טרור איסלמי עולמי שרצחה ורוצחת בדם קר מאות אלפי בני אדם (מוסלמים, נוצרים ויהודים) במשך עשרות שנים, ולעומתה ספר שנוי במחלוקת שנכתב ע"י אדם אחד. אכן, mirror image.

      אהבתי

    • ניר הגיב:

      על האיסלמיזם הרדיקלי הוא לא יאמר את המלה Genocidal שכן אז יתויג כאיסלמופוב, נאו-שמרן וכן הלאה ויכול לשכוח מראיונות דומים שלא לומר יחסי צבור בתקשורת העולם הנאור והזמנות לכנסים וכיוצא בזה. על היהודים הקיצונים הוא כן אומר את המלה הזו – שכן אז מובטחים לו אותם ראיונות מחניפים וכנסים לעיל. זה עובד נהדר לגדעון לוי, למשל.

      אותו דבר כאן לגבי המגיב למעלה שתהה כיצד מליוני הדולרים של הקרן החד"שה לישראל משפיעים אולי על עשרת אלפים אנשים בארץ, שחצי מהם גם מקבלים ממנה משכורת. זה עולם גלובלי. הרעיון הוא לא להגיע ל"הארץ", הרעיון הוא להגיע לעתונים בחו"ל שמצטטים את "הארץ".

      אהבתי

  3. עובר אורח הגיב:

    נמאס מהאינטרנט. אני הולך לישון וכך בדרך מסתכל באל-ג'זירה. מציץ לראות מה הולך אצל השכנים והנה יהודה באוור מרצה שם על הלאומנים היהודיים רוצחי העמים, לא פחות והרבה יותר, הנה הכותרת
    Yehuda Bauer: Israel's genocidal nationalists

    הנה ההפניה.
    http://www.aljazeera.com/programmes/talktojazeera/2012/01/20121774656322518.html

    מין אלי ויזל רק יותר אקדמי. רע לו על הנשמה יש לו ביקורת, הלך לדבר כמו שמדברים עם אחד מהמשפוחה. מצא עם מי לדבר ועל מה לדבר. קטאר ממלכה נטולת חוקה, נטולת פרלמנט, נטולת מפלגות. השייח הוא השליט, החוק, הבג"צ, המשטרה הכל. החוק חוק איסלמי בדווי + שיפוצים מקמיים. ההון הוא השלטון והשלטון הוא ההון, ישר פשוט בלי שקרים והצגות צדקניות. לממשלה, כלומר משפחת השייח יש תחנת שידור. קנו את הכי טוב הכי יקר שאפשר לקנות. יש גם עיתונאי או עיתונאית בירושלים. הולך להם, הם אחד הגורמים הכי משפיעים על מאות מיליוני ערבים. והם שונאים את ישראל. הם רוצים לראות אותי ואת אדון פרופסור באוור ואת כל מי שקורא את זה מת או שוחה בים מערבה. הם עושים כמיטב יכולתם להגשים את רצונם. זה שנים שהם מפיצים שקרים ועלילות דם על ישראל וגם כשצריך על יהודים. יש להם גם יהודים במלונה שבחצרם, אבל לא בבית כלב ויהודי לא נכנסים לבית השייח. אלו ניזונים מבונזו משובח ומוכנים ללכלך על ישראל בכל קריאה, השייח או אחד מעבדיו שורק והם נובחים. והנה באוור נחבר ללהקה המנבחת. אל ג'זירה מוכר, לא מוכר, נותן בחינם, שנאת יהודים וישראל, שנאה עמוקה, בהמית, חסרת הגיון ופשר. והמומחה הזה לשואה, באמת מומחה, הולך ומלכלך על העם היהודי והישראלי. ביקורת באה לתקן, לשפר, להסיר קלקולים, להועיל, לתקן את העם היהודי, להקים כאן חברה טובה יותר, הגונה יותר, צודקת יותר. כל אחד יודע שזה לא מה שאלג'זירה מתכוון ביחס לישראל, אתה באוור לא יודע? מילא ה NYT מילא האובזרוור, האינדיפנדנט לפחות מתיימרים למה שהם לא, אבל לנבוח במלונה של השייח? מה קרה לך? יצאת לגימלה? למד ציור, קנה חתול, בנה דגם אוניה מגפרורים, כתוב זכרונות, אם כתבת כתוב המשך, כתוב מאמרים ב"הארץ" שתה קפה עם שטרנהל (האב לא הבת) מה יש לך אתה ואלג'זירה והרצחנות, לא רצחנו,ת גרוע מכך גינוסייד היהודי. בסדר, כתוב לבלוג של וולוט, בנה בלוג בעצמך מה הטירוף הזה. מישהו יכול לומר לו משהו? לשמוע ממנו תגובה ראויה יותר מאשר: "הוצאו דברים מהקשרם", "צוטטתי לא במדויק". אם זה לא ירגיז מה כבר ירגיז?

    אהבתי

  4. שלומי הגיב:

    -"אירועים כה מזעזעים, שווים לפחות למקרה טניה רוזנבליט ונעמה מרגוליס. לא שווים שער?"

    אולי תעשי סקר. מצא את ההבדלים. מדוע באמת הגזענות החשוכה נגד האתיופים של שכונה שלמה לא זוכה לסיקור שוה לחרדי אחד שירק לכיוון ילדה, ועוד חרדי אחדשאמר לטניה רוזנבליט לעבור לחלק האחורי של האוטובוס?

    אהבתי

    • ישראלי הגיב:

      כי החרדים הם אוכלוסיה חזקה (אם כי טפילה ונתמכת) שרוצה להרוס את מדינת ישראל למען רעיון עיוועים של ״חרדיות״ בנוסח הגיטו הגלותי. כאחד שיודע אנגלית, זה עוד יותר מתמיה שבחרת ״לחזור בתשובה״ דווקא באשרם שלהם. כמה פתטי. מה חשבת שתמצא שם את פך השמן הטהור? למה להרוס את המדינה למען הגיטו הגלותי? בא לי לקחת פח נפט ולשרוף את המועדון.

      אהבתי

  5. הינשוף של מינרווה הגיב:

    הערה על נועם שליט.
    ההתנהלות שלו, כפי שזו מצטיירת בתקשורת, נראית לא טוב (אופורטוניזם בהתגלמותו).

    רקע:
    המלחמה שלו על שחרור בנו היא, כשלעצמה, ניטראלית. אסביר: (על-פי-רוב, ובדרך כלל) הורים לעולם ילחמו למען ילדיהם, בין אם מדובר בחיילים חטופים ובין אם מדובר באנסים. שלא ישתמע חלילה שאני מזהה בין גלעד שליט לאנס, או בין נועם שליט לאביו של אנס. אני רק אומר שהורים יעשו הכל למען ילדם, בין אם מדובר בפגישות בארמון האליזה ובין אם מדובר בהעלמת ראיות וכדומה (תשאלו שוטרים). כך גם בטבע: בעלי-חיים ילחמו למען צאצאיהם, לא אחת תוך סיכון חייהם.

    מסקנת ביניים: המלחמה של גלעד שליט למען בנו מגלה מסירות, נחישות ועוד. אולם היא, כשלעצמה, אינה מוסרית בהכרח. כלומר, אין בה עצמה כדי להעיד על אופיו. אין בכך כדי להעיד שהוא אדם רע, אלא רק שלא ניתן לטעון על בסיס זאת שהוא אדם ערכי.

    אולם, אם מהדברים לעיל לא ניתן לגזור דבר חיובי על אופיו, הגם שלא שלילי, הרי שהתנהגותו כלפי חברת ישקר מעוררת אי-נחת.
    כידוע, נועם שליט זכה לתמיכה וגיבוי מלא מחברת ישקר, באופן שמעורר כבוד כלפי סטף ורטהיימר (נדון, כמובן, גם בבלוג זה). כאן, בנבדל מהמלחמה להשיב את בנו, נמדד אופיו. נשווה אותו אפוא לסטף ורטהיימר: האחרון פעל מעל ומעבר לנדרש כדי לעזור לנועם שליט (ובכך לשחרור גלעד), וזאת על אף שלא היה אביו; הוא עשה זאת כאדם מוסרי, בלא כל רצון לרווח אישי (כלכלי או פרסומי, שהרי לא השתמש בעזרה שנתן כדי למנף עצמו).
    אופיו המוסרי של נועם שליט היה בא לידי ביטוי לו היה מפגין תחושה של מחויבות לא רק לציבור הרחב אלא, בראש ובראשונה, לישקר ולסטף ורטהיימר.

    מסקנה: נועם שליט עבר תקופה קשה, ואין לקנא בו. הוא לחם באדיקות למען שחרור בנו. אולם לטעמי, בהסתמך על שפורסם בתקשורת, הוא אדם שרחוק מאוד מהערכה.

    בנוסף: הטענה שלו, לפיה, "עכשיו תורו להחזיר", היא לא פחות מדמגוגיה בשקל. כלומר, הוא רץ לפוליטיקה בשבילנו, לא בשבילו. בשחררו כאלה טענות עלובות, בהצדקה למעשיו, הוא מוכיח שאכן מקומו בפוליטיקה.
    הסבר חלופי: לא טובת הציבור הניע אותו לרוץ לפוליטיקה. הוא התאהב בפרסום. המעבר מפגישות עם שועי-עולם בחזרה לחיי היום-יום הוא משהו שקשה להיגמל ממנו. בסרט הזה כבר היינו: ויקי כנפו, למי שזוכר, התפרסמה ראשונה נוכח מאבקה המוצדק, אך סיימה בסרטון פורנו רך; לפחות היא לא טענה שמטרתה להחזיר לציבור.

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      "המעבר מפגישות עם שועי-עולם בחזרה לחיי היום-יום הוא משהו שקשה להיגמל ממנו."
      סליחה, ניסוח כושל. אני מניח שהכוונה מובנת.

      אהבתי

    • בסרט הזה כבר היינו 2 הגיב:

      ע"ע מרים גרוף שכיבוי זרקורי התקשורת בסביבתה גרם לה להתמוטטות נפשית ולנתק של שנים מבנה.

      אהבתי

    • רקמילה הגיב:

      אינך יודע אם נועם שליט שיתף את ורטהיימר על רצונו לעבור לעסוק בפוליטיקה (הוא ואשתו אביבה התפקדו למפלגת העבודה לאחר רצח רבין), ואינך יודע אם ורטהיימר נתן לו את ברכתו או שלא. גם אני לא יודעת, אבל אתה מכפיש אותו על סמך היפוטזות מרושעות.5 שנים קשות מטלטלטות כל אדם נורמלי, וכנראה שנועם לא רצה לחזור לחייו הקודמים. מי שחשב שנועם שליט הוא יוצמח ממצפה בגליל מתאכזב וכועס.

      אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        התגובה מופנית לינשוף.

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        1. הדגשתי שרצונו להשיב את בנו, והמלחמה על כך, אינה מזכה אותו בנקודות מוסריות. שכן כזאת נמצא גם אצל בעלי-חיים, ואילו מוסר הוא משהו שיש רק לבני-אדם. ערכו של נועם שליט, לפיכך, כאדם, אינו נמדד במלחמה שניהל למען בנו.
        2. לא העליתי היפותזות המרושעות, שכן:
        (א) ציינתי שאני מסתמך על מה שפורסם בתקשורת. אדרבא, מצא/י כתבה שפורסמה שתוכיח אחרת (וגם במקרה זה, אין בכך להעיד על הפרסומים שאני קראתי).
        (ב) הרשעות נובעת מכך שאני מייחס לנועם שליט דבר שלילי, על סמך השערות; שהרי, לו הייתי אומר דברים חיובים עליו, על בסיס השערות, לא הייתה לך בעיה. באשר להשערות עניתי בתת-סעיף הקודם. באשר לעובדה שאלו דברים שליליים, אין במה שכתבת כדי לסתור את טענותי. את/ה מסכימ/ה שזה שלילי. השאלה היא רק אם נועם שליט אכן עשה דברים אלה. כאמור, זו עובדה שקיבל תמיכה מעל ומעבר, וזו עובדה שהתכחש לחובתו. ועל נקודה אחרונה זו להלן.
        3. השאלה כלל אינה אם סטף ורטהיימר נתן לנועם שליט את ברכתו. השאלה היא מה מחויב לעשות נועם שליט, נוכח העזרה שקיבל. כשאדם מקבל מתנה, הוא עלול להרגיש מחויב להחזיר אחרת תמורתה, בין אם הנותן מבקש זאת ובין אם לאו.

        אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          הנקודה האחרונה נשענת על קאנט. אפשר להתעלם.

          אהבתי

        • רקמילה הגיב:

          האם המשך העבודה אצל ורטהיימר היא ביטוי להכרת תודה? מן הסתם התקיימו ביניהם שיחות פרטיות בהן גולל נועם את הרגשתו וקיבל עצות מועילות ואמפטיות ממעסיקו שכבר הוכיח כמה הוא נדיב לב.

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            למען הסר ספק:
            סטף ורטהיימר לא קנה את נועם שליט, וודאי שלא ציפה שהלה "יחזיר" לו; הוא עזר ללא כל רצון לתמורה. עם זאת, אני מתמקד רק בשאלה מה צריך להרגיש אדם, אשר חרב עליו עולמו, ולפתע מצא מלאך מושיע בדמות מעסיקו? אם נתרגם זאת לכסף, אני חושב שלא יהיה זה מוגזם לומר שסטף ורטהיימר תמך בנועם שליט בסכום של כשני מיליון שקלים (משכורת של חמש שנים, ודירה בירושלים).
            הייתי מצפה שנועם שליט יראה למעסיקו את אותה המסירות והמחויבות שהאחרון הפגין כלפיו.

            אהבתי

            • רקמילה הגיב:

              חוץ מהכרת תודה אין קץ אין ביכולתו של נועם של משפחתו להביע במלים או מעשים כמה הם אסירי תודה, בהיותו אדם מאופק, ולמען האמת איני בטוחה כיצד אני הייתי נוהגת.

              אהבתי

              • הינשוף של מינרווה הגיב:

                זו אפוא הנקודה שעליה אנחנו חולקים:
                אני סבור שהוא יכול לעשות יותר מאשר לומר תודה. הוא יכול לחזור לעבודה, ולהיות העובד המסור ביותר שהוא יכול להיות.
                אני סבור שאף את נהגת כך, במצבים דומים: מישהו עזר לך, ולמרות שאמר לך "עזבי, שטויות", הרגשת מחויבת להשיב לו כגמולו.
                אבל כאן, הפרסום קורץ…

                אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      ניתוח מה אין ומה יש באופיו של נועם שליט – מדוייק. אאל"ט מיטיבו היה איתן ורטהיימר ולא אביו סטף. על אנשים כמו נועם שליט מוטלת החובה לשכנע אותך להצביע עבורו למרות היותו אביו של גלעד שליט ולא הודות לכך. האם יצליח בכך? מסופקני.

      ולגבי ההתאהבות באור הזרקורים. זה נכון ועצוב. כבר התייחסתי מוקדם יותר היום לקרנית גולדווסר ובזכרוני עולה מקרה כאוב אף הרבה יותר – אביו של החייל המנוח בני אברהם. האיש הגיע לתוכניות בוקר זניחות על תקן של סלב ולבי דאב.

      אהבתי

  6. אבי הגיב:

    דבורית ידידתי, אני חושב שההשתלחות שלך ביאיר לפיד מוגזמת ולא במקום. זכותו של לפיד ללכת לפוליטיקה ולהאמין ביכולתו לשנות את המציאות הישראלית המחורבנת. זו בדיוק אותה זכות שעמדה בפני שלי יחימוביץ', שמשום מה אף אחד לא התנפל עליה. זה מדהים, אבל גם לאנשי תקשורת מותר לרוץ לפוליטיקה. מותר להם גם לכתוב על כך בעיתון. כיום כולם יודעים שלפיד נכנס לפוליטיקה, וככזה הוא יישפט. גם הטור שלו בידיעות יישפט כטור של פוליטיקאי, מה לא בסדר בזה? אם הוא יכתוב שקרים תשפדי אותו, אבל דחילק, למה מראש….

    אהבתי

  7. חנוך הגיב:

    מה יש לכם כאן (ספציפית – לך ולחייל הזקן) כנגד רכישת הפנטהאוז של פואד?
    אם יש למישהו חשד- שיגיש תלונה במשטרה.
    זריקת רפש שאיננו מבוסס על עובדות, או חשד לעובדות, או לפחות בדיקה שעושות רשויות החוק – היא מעשה לא בדיוק הגון, מכיוון שמעבירים את חובת ההוכחה על אותו אחד שבו מטילים את האשמה בעזרת אותן שאלות פרובוקטיביות, במקום ההיפך.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אילו הרשויות היו ממלאות את תפקידן היה טעם בדבריך. שתי עסקאות ענק בתחום התשתיות עם ריח רע לא נבדקו.
      פרשיית סימנס,
      הסכם הגז המיצרי.
      בפרשיית סימנס הודתה החברה בפרקטיקה של שוחד. בכל מדינות המערב שילמה קנסות כבדים ובכיריה הועמדו לדין. בישראל יוק.
      בהסכם הגז המיצרי, בין שאר הנקודות הבעייתיות, גרם הספק להדחת שר שהתנגד לעיסקה תוך שימוש בבלשים שעקבו אחר השר. גם כאן לא נערכה חקירה
      בשני המיקרים גם העיתונים התעלמו מהריח הרע.
      לא נותר לנו אלא להביע את זעמנו בבלוג זה

      אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      אנשים מעלים שאלות. ואלו אינן ספקולציות בעלמא, כגון "האם הוא מרגל?" (הוא לא), אלא שאלות שעולות נוכח קשיים עובדתיים. משכורת ופנסיה שהן X לא מאפשרות לקנות בית שעולה Y.
      בהיותו פוליטיקאי, עול ההוכחה עליו.

      אהבתי

      • חנוך הגיב:

        רק שרים מחוייבים להגיש הצהרת הון.
        חוץ מזה – מה זה בדיוק "קשיים עובדתיים" ומי קובע מהם?

        אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          א. הוא היה שר לשעבר. כלומר, כן היה מחויב להצהרת הון. ומאחר שלא עזב את המערכת הפוליטית, לא עשה את הונו אחרי שסיים להיות שר.
          ב. למיטב ידיעתי, כך מתחילות חקירות של מס הכנסה כנגד כל אזרח, יהא שר או ירקן:
          פלוני, נניח זמר שמדביקים שטרות על מצחו, מצהיר על הכנסות של X. עם זאת, הוא נמצא נוהג בהאמר צהוב עם מסכי פלאזמה על משענת הראש, אשר עולה Y.

          אהבתי

          • חנוך הגיב:

            א. בהיותו שר הגיש הצהרת הון. לאחר ששר חדל מלכהן בממשלה וחוזר להיות ח״כ מן במניין – אין מניעה שיתפרנס גם מעיסוקים אחרים. פעילות פוליטית כשלעצמה איינה אוסרת זאת.
            ב. זה נכון.

            אהבתי

            • הקיד הגיב:

              חנוך, מה קרה לך? כבר שנים שאסור לחכי"ם להתפרנס מעבודה נוספת. אם אינני טועה אולמרט בשנות השמונים שהמשיך להחזיק משרד עורכי דין משגשג עם אחד, רוני בראון, היה אחד הטריגרים לשינוי המבורך.

              אהבתי

  8. captain beefheart הגיב:

    בריזון מיכאל הפציע היום לפתע עם פיבלוץ בהארץ:

    http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1613190

    למקרא תגובות הששון על "שובו" תהיתי מדוע כשכתב בהארץ היתה לדבריו ארומה הרבה יותר טובה מהימים שעשה בידיעות. האיש בהחלט יודע להחזיק עט ואף דופק דאנקים פה ושם.

    אהבתי

    • . הגיב:

      מקריאת חלק מהטוקבקים עושה רושם שהאיש (ב. מיכאל) אינו מספר את כל האמת ביחס לערעור. אם זה נכון זה חמור כשקר.

      אהבתי

      • אמיר שיש שני לו הגיב:

        בהחלט לא מספר את כל האמת. העליון לא הפך את הכרעת הדין של סולברג אלא שני הצדדים הגיעו לפשרה במסגרתה הערעור נמחק ופורסמה התנצלות. גם במשפטו של השוטר הוגש ערעור לעליון ודעתו של סולברג התקבלה בו. לא סתם ב. מיכאל לא כותב דבר וחצי דבר על הערעור באותו תיק.

        אהבתי

  9. איציק הגיב:

    במחשבה שניה, חבל שלא הצבעתי לך עבור הפרס של ביקורת התקשורת.

    מגיע לך.

    סורי….

    אהבתי

  10. . הגיב:

    יוסי שריד כותב היום בהארץ על הקוו האלים באופיה של ח"כ מיכאלי. העיתונאי יאיר קוטלר פרסם בספרו הנחש כי שריד היכה מכות נמרצות את חברתו נירה כשרצתה לעזוב אותו. שריד מעולם לא תבע דיבה.
    מי שגר בבית זכוכית וגו"

    אהבתי

  11. נעץ כחול הגיב:

    הקריסה בכנסת התחילה ביום שהוחלט לא לזרוק מהכנסת את זועבי סיענית הטרור,לאחר המשט

    אהבתי

  12. את הגיב:

    אפשר להבין את אנאסטסיה מיכאלי. התייחסות גסה של גבר בפרהסיה הוא דבר שפוגע באגו ובדימוי הנשי לא כל שכן אצל אישה יפה אך מתבגרת שרגילה ליחס מפלרטט.

    הגברים היהודים והערבים ידועים לשימצה בחוסר הטאקט שלהם. לא רק החרדים שנדחפים לראש התור באוטובוס בניגוד לכל קוד תרבותי גם האחרים אשכנזים כמו מזרחים לא יותר טובים. סיוט לאישה לחיות במדינת היהודים.

    אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    דוח: האצה משמעותית בבנייה ביו"ש ב-2011
    לפי נתוני שלום עכשיו חלה עלייה של 20 אחוז בהתחלות הבנייה ביהודה ושומרון בשנה שעברה

    התרגיל בעיוות הנתונים ברור – ברוב שנת 2010 היתה הקפאה.
    ואף על פי כן, ה"זינוק" ב-2011 הוא ב-20% בלבד.
    למה שלום עכשיו לא מציגים נתונים רב-שנתיים בצורה ברורה?
    אולי כי אז יתגלה שהבנייה כיום היא זניחה לעומת הבנייה שעשו ממשלות בעבר (כולל ממשלות השמאל)?
    האם למישהו 1,850 יחידות נשמע כמו "האצה משמעותית" בבניה בשטחים?

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      מילולית הם צודקים. גם מכונית, אחרי עצירה ברמזור, פותחת בתאוצה.

      אהבתי

      • יונת אהבה הגיב:

        הגעתי מזמן למסקנה שרוב אנשי האו-הא מצד הנבחרת של הקרן לישראל חדשה הם בסה"כ די…. טומטומים.
        אני מדמיין לעצמי משרד פרסום עם ארנק מרופד במאות מליוני דולרים שנשכר כדי להשפיע על 5 מליון אנשים בתוך עשור.

        עם תשתיות ארגוניות בכל תחום, לוביסטים, פעילים, רשימות תפוצה, ציוד, מומחי דעת קהל, מנחי אורגזמות והתלהבות ציבורית … ואני מסתכל מסביב- ומה בדיוק הם השיגו עד עכשיו ?

        מה הם השיגו לפעילים שלהם בכלל ?

        פאקינג טומטומים!

        אהבתי

        • ישראלי הגיב:

          יונה, אתה היחצן הכי טוב שלהם. אני מתחיל להאמין שהם ראויים לדמוניזאציה ואולי יצליחו לשנות פה משהו. אל תשכח איך אחרי השבר של מלחמת יום כיפור החרדים יצאו למסע רכש של נפשות תועות והצליחו להפוך את תרבותה של המדינה. אולי הקרן המנואצת תחזיר לנו את המדינה. מה אתה רוצה מהם? איך מצטרפים? ירושלים הפכה בלתי נסבלת, בכל מקום רואים מדובללי זקן ובטלנים.

          אהבתי

          • אני גם חושב שהמדינה לא צריכה לממן את מי שלא תורם לה חזרה.
            ערבים וחרדים צריכים לשרת ולשלם מיסים – נקודה.

            הייתי בפסטיבל רוטשילד ולא ראיתי שלט אחד (!) בנדון, ואף דובר לא התייחס לנקודה הזאת.
            לאנתפלים "סהרורי צדק חברתי" ראיתי גם ראיתי.

            עכשיו תגיד לי- אם הקרן כל כך רוצה צדק חברתי ושלטון שקוף יותר, למה הדוחות הכספיים התאדו מהאתר, ומה פתאום האתר שלהם נראה כמו פרסומת לפיפ"א ?

            גול !!!

            אהבתי

            • ישראלי הגיב:

              אל למה הקרן חשובה לך? אף פעם לא יחסתי להם משמעות ובקושי שמעתי עליהם לפני כן. נכון שרוב הסאטלנים ברוטשילד לא הבינו בקיץ שאי אפשר ליצור צדק חברתי בלי לנער את החרדים (והערבים). בתל אביב לא רואים כמעט חרדים. מדינת להד״ם. אבל מה שקורה היום עם החרדים היא פועל יוצא שאט אט המודעות כן נכנסת לראשי הישראלים. אחרי האכזבה ממחאת סוף הקיץ אנשים מבינים שהחרדים הם לא סתם מחוץ למעגל הכלכלי אלא גורם ישיר שאין צדק חברתי בו. זה לקח זמן.

              אהבתי

  14. יאק הגיב:

    ליאת דווקא מתוקה

    אהבתי

  15. אגנוס הגיב:

    גרף העמודות המגוחך של NRG, שמנמיך את הישגי הליכוד בסקר, כמובן לא יזכה להתייחסות בלוגוספרית כמו המקרה הדומה שאירע לישראל היום לפני כמה שבועות.

    "אם לא מקללים אותך – אתה לא קיים" מעולם לא היה נכון יותר.

    אהבתי

  16. קורא הגיב:

    ליאת להב זה פשוט סיפור בלתי נתפש. בחורה חסרת כשרון שהועלתה למעלהרק על בסיס קשרים אישיים. בעצם, זה די נתפש, ככה נראית רוב העיתונות הישראלית היום.

    אהבתי

  17. דרור הגיב:

    יש משהו מאד סמלי בקטע הזה שהרי לפיד בתור ראש ממשלה זה בדיוק כמו ברקוביץ' בתור מאמן הנבחרת , כולם יודעים שהם חסרי כל כישרון אבל לפחות הם כריזמטים ולא יהיה משעמם איתם .

    אהבתי

  18. captain beefheart הגיב:

    אנסטסיה: יכולה מבחינתי לעשות מה בא לה כל עוד היא מקיימת את הפסוק "תהיי יפה ותלדי הרבה חילונים"

    רשימת לפיד: אין לי שום דבר אישי נגד קרנית גולדווסר וייתכן כי היא ריבה נאה מאוד. אבל עצם הזכרת שמה בהקשר של מפלגה מעלה צחנה של ליהוק נוסח "האח הגדול". מירכתי שינקין ורוטשילד לא תגיעו לשום מקום (לפחות לא למעטפה שלי).

    רוטר: אתמול הם דפקא תפסו ציפור אמיתית. אייטם פח של חדשות ערוץ 2 על כלב שהולבש במדי צה"ל ומשמש כפרופגנדה ימנית. אוי לבושה.

    אהבתי

  19. שועלן הגיב:

    לדעתי אין מה להאשים את דנקנר בטור.
    כמובן שהטור לא ראוי מעצם מביכותו, אבל אשם מי שפרסם אותו.

    אהבתי

  20. שועלן הגיב:

    נועם שליט עם המטריה – זה רפרור למרי פופינס?

    אהבתי

  21. תמי הגיב:

    אנסטסיה מיכאלי היא מהאנשים המסוכנים ביותר לדמוקרטיה שלצערי מכהנים אצלנו בכנסת.

    אהבתי

    • דרור הגיב:

      אם הכוונה היתה לשפיכת המים ולא לחוק המואזין(שקיים גם ככה) אז אני מסכים .

      אהבתי

      • תמי הגיב:

        באופן כללי כוונותי הן תמיד "סמולניות", אז תזהר לא להסכים איתי בכלום. זה בתור גילוי נאות.
        כוונתי היתה לכך שאנסטסיה היא מהאנשים בכנסת שהמושג "דמוקרטיה" לא נהיר להם. אני חוששת שזה נובע גם מחוסר אינטליגנציה, אפילו כשהיא מתבטאת כביכול נגד "הדרת" נשים היא עושה את זה באופן לא אינטליגנטי ומפספסת את הנקודה ("חלפו הזמנים בהם גבר יכל לקלל אישה בפומבי?" מה, היו זמנים כאלה?). זה מתבטא בכוס המים, זה מתבטא גם במואזין ובהרבה דברים אחרים, ובאופן כללי זה הרבה יותר עמוק ממקרה זה או אחר.

        אהבתי

        • דרור הגיב:

          קישור מטופש , מעבר לזה שאלימות אפשר למצוא גם אצל חברי כנסת שמאלנים (ויצן שירי,יורם מרציאנו) ישראל ביתנו "הפאשיסטית" גינתה את האירוע והחליטה להעיף את מיכאלי לקראת הבחירות הבאות .

          אהבתי

          • תמי הגיב:

            לא אמרתי לרגע שרק חברי כנסת ימניים הם מסוכנים לדמוקרטיה. יש חברי כנסת מהימין שהם דמוקרטים מופלאים (בני בגין, דן מרידור, מיכאל איתן ועוד) וכמו שציינת, יש חברי כנסת מה"שמאל" (ויצמן שירי שמאלני בערך כמו אהוד ברק, כלומר לא) שאינם מכבדים את כסאם.
            אתה אמרת שארתה לא יודע אם אתה מסכים איתי אז ייעצתי לך לא להסכים איתי. זה הכל.

            אהבתי

            • ר.בקצה הגיב:

              דב חנין המשכיל יושב במפלגה שראשה הוא תומכם של קדאפי וג'ורג' חבש ובכיר אחר בה (אחד נאפע) הוא סטאליניסט ואסדיסט,בזמן שהוא עצמו (חנין) דוגל בסמרטוט האדום על כל משמעויותיו.
              מה לו ולדמוקרטיה?

              אהבתי

            • דרור הגיב:

              אהוד ברק הוא אחושילנג שמאלני . כשפוצצו כאן אוטובוס במקום להשיב הוא התחתנן לערפאת שיש איתו למשא ומתן, אותו הדבר היה במהומות אוקטובר כשבמקום לירות בפוגרומיסטים הוא הלך לאחמד טיבי(!!!) בשביל שירגיע אותם , את עופרת יצוקה הוא סיים אחרי 3 שבועות בלי שום הישג,הוא האיש שאחראי יותר מכל לעסקת שליט הנוראה , והוא גם זה שאחראי על הרפיסות של ישראל מול המסתננים מאפריקה (בארה"ב זה היה מסתיים בהר של גופות) . אז כן אפשר להגיד שהוא שמאלני. למה הוא יושב אם כך בממשלת נתניהו-ליברמן , כי הממשלה הזאת היא זכות הקיום הפוליטית שלו , אם הוא יוצא ממנה הוא מסיים את החיים הפוליטים , ודווקא טוב בשבילו שהוא לא עושה זאת , כי כל עוד הוא שר הביטחון כמו שאת רואה הוא יכול להשליט היטב את המשנה השמאלנית שלו .

              אהבתי

          • אורן הגיב:

            תמי צודקת. הקישור שעשתה מיכאלי למעמד האישה היה מביך, גם כתרוץ וגם בחוסר ההבנה שביטא.

            אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הערבי הרטוב הוא דוגמא לדמוקרטיה במיטבה. הפואדים מגייסים את החמולות למפלגת הפועלים. הם בוחרים נציג לכנסת ובבחירות לכנסת מצביעים בל"ד.

      אהבתי

    • דרור הגיב:

      בלי קשר לזה שאני חושב שהמעשה של מיכאלי הוא נבזי והיא צריכה לעוף מהכנסת על זה, את מג'אדלה לא הכרתי לפני , כששמעתי את ההתבטאויות שלו בטרם השפיכה ("המשטר הצבאי נגמר ב-66" וכדומה) הייתי בטוח שהוא עוד לאומן ערבי מבלד או חדש, ואז התברר לי לתדהמתי שהוא חבר במפלגת העבודה! ואני עוד חשבתי שנשארו פירורים של ציונות במפלגה הזאת .

      אהבתי

    • יורן הגיב:

      בעיקר מסוכנת הטפשות שלה, של אנסטסיה

      אהבתי

      • טיפשה היא לא, למרות המבטא – ותהייה בטוח.

        משחק ראי ראי שעל הקיר:
        בואו נדמיין גבר יהודי אומר לערביה בפרלמנט ערבי תסתמי את הפה.
        תוך כמה זמן הראש שלו מופרד מהצוואר ?

        נ.ב.
        1- רגע, איך יכול להיות שבדמוקרטיה הערבית אין ייצוג לנשים ?
        תשובה לשאלה: ואיך יכול להיות שבוועדת המעקב העליונה של ערביי ארץ ישראל אין נשים ?

        2- המעשה הוא דבילי, נכון. מצד שני -להכניס חברי כנסת שתומכים באויבנו לקודש הקודשים של הדמוקרטיה היהודית היחידה…גם לא מעשה הכי מבריק.

        -אנא סטסיה

        אהבתי

  22. חייל זקן הגיב:

    שכן חדש ומהמם נפל בחיקי הבשל: פואד בן אליעזר רכש דירת פנטהאוז ביפו, ששוויה 9 מיליון ש'. מישהו יכול להסביר לי מאיפה הכסף? הבנאדם שירת בצבא עד 1982 ומאז הוא משרת בענווה את מדינתנו היפה. איך נהיה?

    זה גמול על תרומתו הכבירה לקידום תהליך השלום. בשנים 2000-2001 כאשר שירת כשר ביטחון הפך ברגותי בסיועו הפעיל של פואד למנהיג מחנה השלום הערבי. כאשר שירת כשר תשתיות בשנים 2005 ו2006 הבטיח את השלום בגבול הדרומי כאשר לחץ על חברת החשמל לחתום על חוזה אספקת גז ללא ערבויות. כידוע דרישת ערבות מערבי פוגעת בכבוד הערבי ומי כפואד ער לדקויות אלו. על כל אלה זכה בתהילת עולם ומגורים בפנטהאוז השמיימי

    אהבתי

  23. דרור הגיב:

    מצחיק שאת מתאכזבת מזה שירדן הראל משתתפת בפרסומת , כאילו שמדובר בעיתונאית ולא בנערת היוטיוב (למרות שבימינו אתה כבר לא יכול להבדיל ביניהם).

    אהבתי

  24. דרור הגיב:

    דובר רבות ,ובצדק, על זה שהדבר שגלעד שליט הכי צריך עכשיו זה שקט תקשורתי . קצת בעיה כשאבא שלך רץ לכנסת .

    אהבתי

    • ועוד יותר בעיה הגיב:

      זה שחצי שעה אחרי שהבטיח לא להשתמש בגלעד לצרכיו הפוליטיים, הודיע האבא לתקשורת שמחר הם בביקור אצל שגריר צרפת.
      הודעה של 24 שעות מראש – שמא צלם אחד יחמיץ את האירוע.
      בסוף הבחור המסכן יברח בחזרה לשקט של עזה 😥

      אהבתי

      • לא זו אף זו הגיב:

        לאור העובדה שאותה המלצה מאנשי המקצוע לשקט בסביבתו של גלעד התפרסמה בכל כלי התקשורת, ניתן להגיד שגם שלי יחימוביץ מנצלת היום ניצול מחפיר את גלעד ואת עתיד שיקומו הנפשי.

        אהבתי

        • יונת אהבה הגיב:

          נועם שליט (היום ראיתי חדשות) אמר משהו שמדבר על נתינה חזרה לעם שעמד לצידו במאבק להחזיר את הבן והוסיף שהביקורת לגיטימית – אבל הציבור יחליט.

          עלי זה עשה רושם.
          וזה סימן שהוא במצב פוליטי גרוע.

          אהבתי

  25. אותו מתי הגיב:

    קראתי את שכתבת על לפיד, אומנם התפעלתי מהזיכרון ומהארכיון אבל לא נרשמה תדהמה אצלי. אבל לחשוד בך בהתנכלות סתמית בלפיד..? על מה ולמה?
    לפיד רודף אחרי הקונצנסוס ואהבה של כו-לם כלפיו, אם הוא מסכים עם כולם, איזה איש עקרונות הוא?

    אהבתי

  26. רקמילה הגיב:

    -בצילום השער של ז'ורנל חסר ביבי הפורסט גאמפי.
    בצילום העקמת של לפיד (צ'יק) – הוא נשען על רגלו הימנית כך שמותנו מתרוממת וכתפו נשמטת.הרגל רע.

    אהבתי

  27. מאי הגיב:

    אחרי שנתניהו מצא לו עיתון, עיתון מחפש לו נתניהו.

    אהבתי

  28. על חפץ ולפיד הגיב:

    שי גולדן לא נדחק סתם כך לעמודים אחוריים. ומעשה שהיה כך היה: חפץ כיום עורך מעריב היה בעברו עורך שבעה ימים של ידיעות ובתור שכזה ערך את הטור הפלצני של יאיר לפיד והפך לחברו הקרוב. עכשיו תעשו אחד ועוד אחד ותבינו לבדכם למה טורים נגד לפיד מוסתרים להם במעריב.

    אהבתי

  29. troncho הגיב:

    מה יש לבקר את לפיד? הוא חתיך, אשתו חתיכה, הוא כותב בעיתון, יש שמועות שיש לו אפילו דעות על נושאים מסויימים, הוא הפסיק לנסוע ב-ב-אם-וו, הוא מצליח לקבל משכורת ענקית, יש לו ניסיון כלכלי נרחב (עשה פירסומת לבנק הפועלים), ובנושאי ביטחון (בצבא הוא כתב ב"במחנה"), וגם בנושאי חוץ (הוא טייל לחו"ל), יש לו השכלה רחבה (נכון שהוא מעולם לא למד לימודים אקדמיים, אבל הוא קרא את כל המאמרים שהוא כתב, וזה הרבה). אז מה רוצים ממנו?

    אהבתי

  30. ביקורת תקשורת הגיב:

    יאיר לפיד בפייסבוק שלו: ״אני ממשיך לכתוב את הטור בידיעות, והולך להתייחס ביום שישי הקרוב, לשורה של שאלות על ריצתי העתידית״.

    יאיר לפיד ממשיך לעשות שימוש ציני ומושחת בתקשורת עבור המפלגה העתידית שלו.

    עורך ידיעות אחרונות חייב לעשות סוף לפארסה התקשורתית הזו!

    מי שעתיד התקשורת והעיתונות חשובה לו צריך לקרוא להרחיק את האש מהעיתון אחרת כולנו נשרף בגלל לפיד בוער אחד.

    וחבל שבלוג ביקורת תקשורת לא שואל את השאלות החשובות

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אתה משעשע. בחיי.

      אהבתי

    • יורן הגיב:

      "שימוש ציני ומושחת בתקשורת"…
      לא ירדת מהפסים? התקשורת לא נועדה לשימוש? עתונאי צריך לסתום את הפה ולא להביע את דעתו?
      ואם עתונאי הולך לפוליטיקה, אתה צריך להפוך עליו ביב שופכין?
      גסות הרוח שלך מתאימה רק לחברי כנסת, לא לאנשים מן היישוב.

      אהבתי

      • יו-יו הגיב:

        משיאיר לפיד החליט לפנות לפוליטיקה ונאמר לו לעזוב את כיסא המגיש בלחץ מנהליו כך עורך ידיעות אחרונות צריך לדרוש ממנו לעזוב את העיתון .

        שילך למצוא לו מקום אחר לבטא את הנפיחות שלו, שיעשה את זה מכספו הפרטי (הוא הרוויח מספיק בשביל להרשות לעצמו את זה).

        הסכנה לעיתונות היא גדולה , מה עוד שגם כך העיתונות נמצאת בשפל חסר תקדים. אין צורך לפגוע בה בחוסר מקצועיות ומוסריות.

        כפי שלא היית רוצה לשמוע את הגיגיו של משה קצב ביחס לנשים כך לא היית רוצה לשמוע את לפיד ביחס לתקשורת.

        אהבתי

      • דודו הגיב:

        זהו שאם עיתונאי הולך לפוליטיקה הוא כבר לא עיתונאי. הוא פוליטקאי.

        אהבתי

  31. שמור לי ואשמור לך הגיב:

    שימו לב שניר חפץ מגונן על יאיר לפיד שאותו הוא מכיר מעריכת 7 ימים. שימו לב שהביקורות על לפיד במעריב אם יש כאלו ממודרות לחלק האחורי של העיתון. יד רוחצת יד. להקיא.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לכך התייחסתי אתמול בעניין דברי שי גולדן.

      אהבתי

      • שולמית הגיב:

        "היא אישה (נניח), מהרהרים קוראיי חוקרי צפונות הלב. בטח היה פה משהו שהיא שולפת את ציפורניה הכסוסות"
        נו, באמת" V, את פשוט לא מסוגלת לקבל ביקורת ואת מגיבה במרירות. את משתלחת בבן אדם רק מפני שהחליט ללכת לפוליטיקה למרות שלדעתך, הלגיטימית, שאינו ראוי לכך מסיבות הנראות לך חשובות וכשמבקרים אותך על כך את לובשת קורבניות ומשימה את עצמך "רדופה על רקע המגדר". התיחסו כאן בעיקר אליך כי זה הבלוג שלך.ממה שקראתי אצלך
        ( האם היה קישור לדבריו?) על דברים שכתב שי גולדן נראה לי שהאיש פשוט יצא מכליו. אני זוכרת שפעם כתב וסיפר כיצד בנה את עצמו על חשבון כל מיני אנשים מפורסמים שהשמיץ. אחרי שקראתי את הראיון עם א.ק.ב ובעיקר לאחר שראיתי אותו בטלביזיה בהקשר זה( באדיבותך) ואחרי שאני קוראת מה שהוא כותב על לפיד אני מבינה שזו דרכו להתפרנס.
        לפיד לא יכול לבוא בטענות אליכם כי היה עליו לדעת שזה מה שיקרה.
        לדעתי את עוסקת בו יתר על המידה. זה לא כל כך חשוב. יש עוד המון זמן עד הבחירות ואי אפשר לדעת מה יקרה. בכל אופן, הוא לא יותר גרוע מפוליטיקאים הנוכחיים ובוודאי שלא יותר מעיתונאים חשובים ומובילים לא ארחיב על זה את הדיבור. שלי יחימוביץ טעתה בתמיכתה בו.הצבעתי בעבורה אך כנראה לא אצביע בעדה לכנסת , גם בגלל תמיכתה בעיני וגם כעת, בשל תמיכתה ואף אומרים בחיזור, אחרי שליט ( הכוונה לחיזור פוליטי). כדאי לה להיזהר שלא יקרה לה מה שקרה לפרץ עמה ולפרס עם פרץ.

        אהבתי

        • שולמית הגיב:

          בדברי שנמט משפט ובו התיחסותי לכניסתו של שליט לפוליטיקה. אני חושבת שזו טעות שלו ושל שלי יחימוביץ.
          ואם כבר בענייני עבודה. הינה, דניאל בן סימון, עיתונאי עם אג'נדה ואמירה איכזב, לדעתי, כחבר כנסת. אניחושבת שעדיף שיחזור להיות עיתונאי אל אם המשרה בכנסת נוחה לו , כעת. אני מודה שגם אני הייתי שמחה להיבחר לכנסת וגם לך, V, זה לא היה מזיק . איזה שתים שלוש קדנציות. משכורת סבירה, ביטוח בריאות, תקציב גד'טים ומספיק חופש ליצור סרטים. אניחושבת שגם מקבלים פנסיה אחרי זמן די קצר.

          אהבתי

        • velvet הגיב:

          את משתלחת בבן אדם רק מפני שהחליט ללכת לפוליטיקה למרות שלדעתך, הלגיטימית, שאינו ראוי לכך

          איך הצלחת לא להבין אותי בכזה אופן?
          ובכן, לא, אני לא חושבת שלפיד לא ראוי לפוליטיקה. מה פתאום? אין דבר כזה לא ראוי לפוליטיקה. להפך, פוליטיקה זה מקום שכל אחד יכול להגיע אליו באלפי דילים ותכמונים וקומבינות. אין בפוליטיקאים שום אליטיזם שהוא. ואת זה אנחנו רואים יום יום. כך שמצדי, יישאר לפיד בפוליטיקה בחמישים שנים הקרובות ואומר אמן. הוא לא גרוע מאף פוליטיקאי אחר.

          אני יוצאת נגד שקריו. אני יוצאת נגד השימוש שלו במעמד המבוסס והרם שלו בעיתונות כדי לקדם את עצמו. את לא מבינה מה לא בסדר בזה?
          העובדה שעזב את אולפן שישי רק כי הוצב לו אולטימטום מעידה אלף עדים על חיבורו למוסר, לאתיקה, למה נכון ומה לא.

          העובדה שהוא ימשיך לכתוב בידיעות, כך לפי הפייסבוק שלו מרתיחה עד מאוד, כי שוב, הנה עדיין יש לו פלטפורמה שכל פוליטיקאי היה רוצה.

          ובאשר להליכתי לפוליטיקה: איככככככככככס. אני מעדיפה למות, ועכשיו.

          והתייחסתי ל"מגדר" בגלל השאלות הקנטרניות שלך ושל עוד כמה, בנוסח: "אז אולי תגלי מה יש לך נגדו? זה אישי?" ועוד הבלים.

          אהבתי

          • ביקורת תקשורת הגיב:

            מחבק אותך על התגובה החשובה שהבאת כאן ❗

            אהבתי

          • שולמית הגיב:

            הבנתי מה שהבנתי כי כך אני מבינה דברים. אני לא רואה בעיה בכך שיכתוב בעיתון כאיש פוליטי. זכה והבימה הזאת עומדת לרשותו. עיתון שלם( ישראל היום) משמש לוח מודעות של ראש הממשלה וכעת גם רשות השידור מגויסת לעניין. מדוע שלא תהיה בימה למישהו אחר החושב אחרת. לא קראתי את המדור של לפיד, להוציא מאמר או שנים שאליו הפנית. מעולם לא הייתי אוהדת שלו. הוא לא מעניין אותי אלא אם יצליח לארגן קבוצה ראויה של אנשים ברשימה לכנסת. אני לא זוכרת שכאשר הורוביץ, בן סימון או אורבך עברו בן רגע לפוליטיקה ירדו עליהם באופן כזה, שלא לדבר על יחימוביץ, שאותה כן ביקרו , שלדעתי, התנהגה בדרך לא אתית בקפיצתה מהעיתונות לפוליטיקה ( הראיון עם פרץ) . בכל זאת התפקדתי לעבודה כדי להצביע בעבורה( אף כי יכול להיות שלא אתמוך בעבודה בבחירות לכנסת) .
            אותי מעניין מה יביא עמו לפיד לסדר היום הפוליטי. איני דורשת מבני אדם התנהלות של צדיקים וטהרנות. מותר לאדם להסתיר את כוונותיו ולהשתמש במה שהתברך בו וגם בעמדה שלה זכה בזכות עבודה והשקעה.
            לא מדובר כאן במינוי לרב הראשי או בדיקן של הפקולטה למדע הרוח אלא בפוליטיקה ואם אינני טועה, במקומות שהזכרתי, לא פועלים אחרת אם לא למעלה מזה.

            אהבתי

    • יורן הגיב:

      לא הבנתי. אם מישהו מכיר מישהו הוא צריך לירוק עליו או לפחות להכפיש אותו? אסור לפרגן למי שמכירים?

      אהבתי

כתיבת תגובה