איפה הכסף, מה עם זכויות האדם ומי רצח את המדען האיראני?

שעון יום הדין הוזז דקה אחת קדימה.

מצחיק אותי שנתתי אתמול לפוסט את הכותרת "מדינת כל גזעניה", ואחה"צ התגלגלה לה שערוריית שלמה מעוז. עם כל הזעזוע מדברי הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אקסלנס שפוטר, עד כמה הדברים שלו רחוקים מהמציאות? ואם הם לא רחוקים מהמציאות, למה שלא יגיד אותם?
ישראל היום: "שחרר את השד העדתי" – כאילו שהשד היה כלוא איפשהו. לא. הוא מסתובב חופשי בכל מקום.
ישר"ה ממשיך לקרוא ליוצאי אתיופיה "אתיופים". מצוקת האתיופים היא הכותרת פה, ו"אקדמאים אתיופים מרוויחים הרבה פחות", בע' 9.
מה עם שרת הקליטה? לא התנצלה עוד?
גם מעריב: "צעיר אתיופי לח"כים: אתם צבועים" וגם ידיעות: "לנדבר לאתיופים". כותרת הגג היא "לא קולטת". מצחיק, אה, ואתם קולטים?
רק הארץ ו-ynet שומרים על תקינות וכותבים "יוצאי אתיופיה".

עוד מוות לא טבעי באיראן, כותב ישראל היום בע' 2 וממשיך את הכותרת שלו מאתמול. הציטוט בראשית, "המחסלים אומנו בת"א" הוא מהתקשורת שם. דן מרגלית אומר לישראל להפסיק לקרוץ.
היה שלום, מוסטפה אחמדי רושן.
שגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, אמר לבן כספית שארה"ב בוחנת את כל האופציות להתמודד עם הגרעין האיראני.

החלטת בג"צ בעניין חוק האזרחות היא הכותרת המרכזית בכל העיתונים (חוץ ממקור ראשון). בעוד בהארץ הכותרת מציירת עוולה אנושית: "אזרחי המדינה לא יוכלו לחיות בישראל עם בני זוג מהשטחים" בישראל היום הכות' היא ש"בג"ץ דחה את העתירות נגד 'חוק האזרחות'"
הידיעה בע' 2 בהארץ נפתחת בכות', שהיא ציטוט של אשר גרוניס, הנשיא הבא של העליון: "זכויות אדם אינן מרשם להתאבדות לאומית"
גרוניס לא המציא את המכתם אתמול, זוהי פרפראזה על אהרן ברק שהזכיר ב-2002 שכתב את הדברים באחד מפס"דיו. אותם דברים אמר שנה קודם בטקס סיום של המכללה למנהל (ע' 4) [תוס': ברק עשה שימוש בדברי השופט ג'קסון]. רק נועם שרביט מזכיר זאת במעריב. בידיעות אין תזכורת להוגה. גם לא בישר"ה, שמקדיש הכי מעט מילים, והכי רחוק בעמודי החדשות לסיקור.
בן-דרור ימיני קורא לחסל את האקטיביזם השיפוטי.
פרופ' דניאל פרידמן אומר בידיעות גם הוא שביטול החוק היה מסכן את קיום ישראל. בהמשך הוא מנתח את הרכב השופטים ומשמעותו.
הכות': "הכרעה: לא לאיחוד משפחות" מופיעה בע' 6 בידיעות.

נועם שליט אמר שלשום שלא יגרור את גלעד לקמפיין הבחירות שלו. מה מפתיע היה לראות אתמול את גלעד מגיע עם אבא כדי להודות לשגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, על המאמצים שנעשו עבורו. כמובן שהאירוע הזה יכול היה להתבצע בחשאי, כמו הרבה אירועים אחרים בחיי הגלעד מאז ששב. אבל לא. היינו, צילמנו, דיברנו, כתבנו. תגידו: אבל בטח המפגש עם השגריר נקבע זמן רב מראש! בטוח. רק שכל הטיימינג הזהמתחבר לעיסה דביקה.
תוס': רונן טל מוסיף שאחרי הביקור אצל השגריר היו השניים אצל יואל מרשק (מהרש"ק?). את הביקור הזה לא ייחצנו.

המחאה והלפיד

ב-1 בינואר העליתי את שאלת הסקר הלא מדעי: מה קורה עם המחאה?
22% אמרו שהמחאה תחזור אם התקשורת תתגייס למענה.
19% סבורים שגוועה באוקטובר.
18% משוכנעים שהיא חיה.
13% מצאו עצמם בתשובה "איזו מחאה?"
11% אמרו שנכשלה.
178 איש השיבו על השאלה.

היום בכלכליסטפרופ' משה צוקרמן נותן תוקף למשאלון הנישתי.

במהלך המחאה אנשים בכל זאת יצאו החוצה לרחוב בהמוניהם כי נמאס להם. זה לא מעט.
"בישראל התרחש משהו מפעים, אבל גם כזה שמעורר סימני שאלה מה היה שם בעצם, במיוחד לאור ההתמוטטות המהירה כל כך של המחאה. לדעתי קרה פה משהו שמצביע גם על משהו מאוד גדול שלא בא לידי ביטוי בשלטים ובסיסמאות. ההמונים לא יצאו למען צדק חברתי או שינויים רדיקליים של הכלכלה, ודאי שלא כל ה־400 אלף. היה שם ערב רב של אנשים שלחלקם הגדול לא היה דבר עם שינוי רדיקלי של המצב הכלכלי. אני סבור שמה שראינו בהפגנות הענק הוא גם התחלה של ניסיון לבטא תחושה שכרגע היא עמומה, והציבור הכללי מנסה לבטא אותה באמצעות הסיסמאות הכלכליות. זו אותה תחושת בטן שישראל נמצאת במבוי סתום ביחס לגורל המדינה וגורל הציונות, בעיקר בנושא המדיני. אני לא חושב שיש ישראלי אחד שלא מודע ברמה כלשהי למצב הזה. כולם יודעים אותו, אבל אף אחד לא מדבר עליו. הציבור ביטא אותה תחושה ברגע אחד, כאילו מדובר במחלה שפורצת ברגע אחד החוצה ואז נסגרת".
לדרישות הכלכליות, אם בהורדת יוקר המחיה ואם במתן חינוך חינם, אין משמעות לדעתך?
"צריך להבין מה עומד מאחורי המשפט 'מחאה של מעמד הביניים'. זה המעמד שאחראי ותומך בשיטה הכלכלית שאנחנו חיים בה, השיטה הקפיטליסטית. הוא לא רצה לצאת כנגד השיטה שהוא אמון עליה. מעמד הביניים רצה לקחת את האבנים בפסיפס ולהזיז כמה מהן מפה לשם. זו הסיבה שבמשך כל המאבק לא דיברו על קפיטליזם, אף שדיברו על צדק חברתי. כשלא נדרש שינוי מבני של ממש, הפוליטיקאים יודעים איך צריך להתייחס לדרישות. פוליטיקאי מיומן כמו ראש הממשלה יודע בעיניים עצומות איך לעשות פוליטיקה של מראית עין, כי הפוליטיקאים הללו הרבה יותר מיומנים מאשר הפוליטיקאים שהובילו את המחאה".

גדעון לוי מלגלג על הפוליטיקאים הסלבריטאים, על העם החומד אותם, על הטור של יאיר לפיד המתחזה לעיתונות ("…לפיד הנעים את לילות השבת בתוכנית בידור מחופשת למהדורת חדשות ובטור אישי דביק מחופש לטור עיתונאי…"), ומספר על ההעדפה שלו את אביגדור ליברמן על פניו. אותי מעניינים המשפטים המצוטטים, מאחר שלוי, כידוע, עומד גם הוא לעלות על מסכינו. זה יקרה בעונה הבאה של מחוברים, אז אולי הוא מכין לעצמו את האליבי. ואולי גם הוא מחפש עוד קצת אהבה. תהילה. שינוי.

אולי הם שוחרי טוב, אולי הם משועממים בחייהם הפרטיים ומחפשים לעצמם עניין נוסף, אולי הם רוצים בעוד (יותר) תהילה, אולי הם רוצים שינוי. כך או אחרת, בל נלין עליהם, זו זכותם המלאה.
(…)
עיוורון הישראלים במתכונת חדשה: אם עד עכשיו הם הליטו פניהם מהמתרחש, עכשיו ינעם זמנם נוכח הסלבריטאים. אם עד כה הוליכום שולל פוליטיקאים ציניים ונכלוליים, שאותם לפחות אהבו לשנוא, עכשיו יעשו זאת גיבורי הטלוויזיה והסלון שלהם, שאותם הם כל כך אוהבים לאהוב. הנה מה טוב ומה נעים, הסלבריטאים (בדרך) לשלטון.

ומה חושבים על לפיד החרדים? יעקב ריבלין בכיכר השבת.

אתמול פרסם ידיעות בע' הפייסבוק של העיתון קטע נרחב מאוד ממדורו של לפיד מחר. הבוקר הצצתי בו שוב והנהו מצומצם לכדי פסקה.
רוטר מביא חלקים מהמדור. מתברר שהסטיקר הראשון של לפיד יהיה "איפה הכסף?". אאוץ'. כואב.
ידיעות ממשיך את קמפיין שליט, סליחה, לפיד, בשער, כפי שאפשר לראות למעלה. עוד ידיעה על לפיד בעיתון: "ש"ס משתלחת: לפיד צפוני, חלקלק וערמומי שניזון משנאה".

לחם עבודה

עיתון במחנה בסכנת סגירה.

כתבת הבריאות של ynet, מיטל יסעור בית-אור, עוברת לישראל היום. יסעור תחליף את זיוה מוגרבי, שתישאר בעיתון. זה יקרה ב- 5 בפברואר.

סבב תפקידים בקול ישראל: אופיר ברק, ששימש ככתב שטחים, יכסה את הכנסת, משם הועבר רן בנימיני, שישמש ככתב כלכלי ויסקר את משרד האוצר, בנק ישראל והלמ"ס. הכתב הכלכלי אמוץ שפירא שהיה אחראי גם על הדתות ישמש ככתב לענייני משפט. במקומו תסקר את תחום הדתות דקלה אהרון. מנחם כהן מונה לכתב פנים ומוניציפלי בירושלים במקום שי זילבר שישמש ככתב המשטרה בבירה. יצחק פרי, כתב התעופה, יכסה גם את ענייני התיירות. ורד ינון תשמש ככתבת לענייני תמ"ת, תעשיינים, צרכנות וקיבוצים, ואילו אפרת וייס תהיה כתבת לענייני התיישבות ביו"ש.

בעקבות יציאתה של שיר שגיא לחופשת לידה חלו מספר שינויים בחדשות 10. את שגיא, שכיסתה את תחום הפלילים בבירה ועוד, יחלקו כמה כתבים. אנה בורד תכסה את מחוז ירושלים. דורון הרמן, פליליסט ת"א יכסה את המטא"ר, המשרד לביטחון פנים ומח"ש. כתבת הפלילים והמשפט במרכז, שלי טפירו, תהיה אחראית גם על שב"ס, וסיון כהן על תחום המשפט בירושלים.

אודיה גנור מראיינת בעכבר העיר חלק ממקימי ארגון העיתונאים החדש: דרור פויר, ירון טן-ברינק, יאיר טרצ'יצקי ועינת פישביין. הם מספרים שבארגון חברים כבר 300 עיתונאים, ומסבירים שמטרתם למצוא דרך אחרת להתנהל מול המציאות ובעלי השליטה. למשל, טרצ'יצקי אומר ש"הארגון יכול לסכם עם המעסיק שמפטרים אדם מכל מחלקה ומי שעוזב מקבל פיצויים מוגדלים. כך ניתנת האפשרות למישהו שמתכנן לעזוב גם כך להודיע על פרישתו, ונמנע מצב שבו מפטרים עובד טוב אחד, וכעבור חודש עוזב אחר, שתכנן לעזוב גם כך".
אני חושבת שאנשי הארגון החדש תמימים מאוד, ושאין שום סיכוי ששום מעסיק שהוא יתחשב בהם.

פייסבוק/ רשת/ בלוגלנד

איך רואים ב-GAWKER את פרשת כרטיסי האשראי הישראליים?
נא לקרוא גם את התגובות.

ביקורת התקשורת של הטלוויזיה החברתית.

הלל גרשוני מראיין את ד"ר תמר עילם-גינדין על יחסיה עם השפה הפרסית.

 יצחק טסלר בהמשך לענייני חרדים/תקשורת.

חנה בית הלחמי תפסיק לנהל את פורום רעננה בתפוז.

מח' שמות

מיהי נעה מגרוליס? המוצא הישר יקבל כרטיס אוטובוס לבית שמש.

מיהו נחום ברדע? יכולהיות שמישהו פשוט מצונן?

(תודה לתייר)

לפני פיזור

למה לאכול קינואה.

תתכסו היטב הלילה.

אוי. ולווט אנדרגראונד תובעים את קרן אנדי וורהול. מעניין מתי יגיעו לבלוג.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

97 תגובות על איפה הכסף, מה עם זכויות האדם ומי רצח את המדען האיראני?

  1. הלל הגיב:

    גרוניס לא עשה פראפרזה על דברי ברק, אלא ציטט את דברי השופט האמריקאי רוברט ג'קסון שכתב כך ב-1949.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      הציטוט שלך לא עובד.
      והנה דברי שרביט:

      "זכויות אדם אינן מרשם להתאבדות לאומית", פותח השופט אשר גרוניס את פסק דינו בציטוט מדברים שכתב אהרן ברק. אמירה זו ממחישה את האג'נדה השיפוטית השמרנית של הנשיא הבא של בית המשפט העליון, לעומת זו של הנשיא לשעבר ברק, שלא ממש יישם את האימרה של שופט אמריקאי מ-1949. השופט חנן מלצר ביטא עיקרון דומה במילים אחרות: מוטב להישמר מאשר להצטער (Safe than Sorry Better).

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        טוב, מתברר שגליקמן הטעני. טל"ח.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הציטוט אכן מיוחס במקור לשופט ג'קסון

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        אם כך, אז טלחל"ח.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הבהרה: הספר שבקישור מצטט את התרגום של פסק הדין של ברק (בלי להביא את זה כציטוט), ומפנה בו-זמנית גם לפסק הדין של ברק וגם לג'קסון. בקיצור, הספר לא משהו, והוא לא ראייה לכלום. הראיות הטובות יותר לדברי ג'קסון מופיעות בהמשך התגובות.
        ———————————————–
        V: הבהרה אחרונה: יש שני קישורים. אחד מוביל לנאומו של ברק ביד ושם.

        אהבתי

    • אורח פורח הגיב:

      אם לדייק – גרוניס לא עשה פרפראזה על דברי ברק וגם לא ציטט את השופט ג'קסון, הוא ציטט את ברק שעשה פרפראזה על דברי ג'קסון.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        לא נכון: זה מה שברק אמר (חבל, בשביל מה אני מתאמצת עם הקישורים?)

        באחד מפסקי הדין שלי כתבתי: "חוקה אינה מרשם להתאבדות לאומית וזכויות אדם אינן במה לכיליון לאומי".

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        נכון, אבל ג'קסון אמר משהו דומה הרבה לפניו.
        ברק השתמש באמירתו של ג'קסון.
        אורח פורח צודק.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        זה מה שגרוניס אמר.

        זכויות אדם אינן מרשם להתאבדות לאומית

        זה לא מה שברק אמר.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        בסדר, אז הוא לקח שני חלקים שונים מהתקבולת וחיבר אותם למשפט אחד.
        כולם עשו פראפרזה, אף אחד לא ציטט אף אחד. גם לא ברק את ג'קסון שאמר:

        There is danger that, if the court does not temper its doctrinaire logic with a little practical wisdom, it will convert the constitutional Bill of Rights into a suicide pact

        אהבתי

      • אורח פורח הגיב:

        אולי גם את זה ברק אמר, אבל לא זה מה שגרוניס ציטט:

        השופט א' גרוניס:

        1. "זכויות אדם אינן מרשם להתאבדות לאומית".

        דברים אלה של הנשיא א' ברק (ע"ב 2/84 ניימן נ' יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת האחת עשרה, פ"ד לט(2) 225, 310 (1985); ע"פ 6696/96 כהנא נ' מדינת ישראל, פ"ד נב(1) 535, 580 (1998)) מבוססים על אמירה של השופט Robert Jackson בבית המשפט העליון של ארצות הברית בשנת 1949 (Terminiello v. City of Chicago, 337 U.S.I). השופט Jackson, שהיה בדעת מיעוט, הזהיר את חבריו, שופטי הרוב, במלים אלו:

        “There is danger that, if the Court does not temper its doctrinaire logic with a little practical wisdom, it will convert the constitutional Bill of Rights into a suicide pact”

        (שם, עמ' 37, הדגשה הוספה – א.ג.)

        אהבתי

      • אורח פורח הגיב:

        וכדי לסגור סופית את הפינה הזו, הנה דברי ברק בעניין כהנא אותם מצטט גרוניס:

        אכן, זכויות האדם הן זכויותיו בחברה מאורגנת. אינטרס הציבור הוא כי חברה תשמור על ביטחונה, על שלמותה ועל שלום הציבור בה. חופש אינו הפקרות. חירות אינה אנרכיה. זכויות אדם אינן מרשם להתאבדות לאומית. חופש הפרט אינו מכשיר להרס התשתית החברתית

        אהבתי

  2. Jeronimo הגיב:

    יאיר לפיד מוחק מזמן סטטוסים שהוא לא אוהב מהעמוד שלו, ואכן חוסם את מפרסמיהם מפרסום נוסף. אחרי שהוא כתב את "אחיי העבדים" המונומנטלי שיתפתי על הקיר שלו note של מישהו בפייסבוק שמתח עליו ביקורת, ושאלתי מה התייחסותו לדברים.
    ובכן, התייחסותו הייתה מחיקת השיתוף הזה וחסימתי מכתיבה נוספת על הקיר. זה ישראלי בעיני.

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    לפני פיזור: הבלוג?

    אהבתי

  4. שועלן הגיב:

    דני איילון אכן ***, אבל זה ש-GAWKER בונים את המתקפה שלהם על ישראל בעזרת ציטוט טוקבקיסטים ב-YNET, זה לא ראוי להתייחסות (והנה, עשיתי מעשה לא ראוי).

    אהבתי

  5. רונן ו הגיב:

    ערוץ 10 עומד להסגר עוד שבועיים ואין אף מילה על זה בתקשורת.
    האם נרקם משהו מאחורי הקלעים? השקט נשמע מוזר.
    מה את חושבת?

    אהבתי

  6. תמי הגיב:

    גזענות המתנוססת גלויה בכותרות העיתונים. אני חוששת שעורכי העיתונים שכחו את הכלל שלא כותבים כמו שמדברים.
    לקינוח: טקסט מבריק לטעמי ב"ארץ האמורי" על ח"כ מיכאלי.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      מה דעתך על קביעת בג"ץ שערבים הם אוייב שאין להתיר את כניסתו לארץ?

      אהבתי

      • תמי הגיב:

        אוי, אני אענה לך על זה בערב, אין לי זמן עכשיו. עכשיו אני רק אומר לך שהגדרתך מהי קביעתו של בג"ץ אינה מדוייקת. בג"ץ לא טען, למשל, שערביי ישראל או, נניח ערבי בעל אזרחות אמריקאית שמגיע מארה"ב, לא יותר להם להכנס לארץ

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מה דינו של ערבי אמריקאי בבידוק של אל על?

        אהבתי

      • תמי הגיב:

        חייל זקן- אולי כבר שמת לב שאין לי שום בעיה עם ויכוחים. אבל, שמתי לב שבאופן עקבי, כשמעמידים אותך על טעות או גם כשסתם עונים לך אתה מתעלם מהתשובה ופשוט ממשיך הלאה להצקה הבאה. "הצקה" בגלל שאם היה מעניין אותך ויכוח או דיון אמיתי, היית מתייחס לנקודה ולא מתחמק. אני רואה בזה סוג של חוסר יושר אינטלקטואלי.
        כנראה שזאת עוד טקטיקה של חיילים ותיקים ואמיצים במיוחד- זה ולהגיב בפוסט השכן.

        אהבתי

      • המקור הראשון הגיב:

        חייל בצבא "קטן וחכם" משלב ספרא וסייפא, חייל בצבא מיושן בוחר בסייפא.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        הוגה הצבא הקטן והחכם לימדנו: "אנחנו נגיב במקום ובזמן המתאימים"

        אהבתי

      • המקור הראשון הגיב:

        חייל לא כל כך זקן: את הדברים אמר חיים בר לב, באופן אלגנטי

        אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      את הביטוי "מבריק" אני שומר למזנון של דודתי אחרי פוליטורה. אבל בהחלט ניתוח מרתק וקולע.

      אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    הבהרה:
    בעבר דיווחנו כי בין המועמדים להצטרף למפלגתו של יאיר לפיד היה טום החתול המדבר. לצערנו, נפלה טעות בדיווח, ולא מדובר בטום החתול המדבר, אלא בטום אחר.
    עם טום החתול המדבר סליחה.

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    התקינות הפוליטית, דתם של רבים מקוראי וקוראות/כותבות בלוג זה, מכה שוב. הפעם נפל לה קורבן המרצה המרתק שלמה מעוז. למעקמי החוטם הטרחניים אני מצרף כתבה משעשעת על ארבעה חיילי מארינס שצולמו מטילים את מימיהם על מוסלמים טובים בדרכם לזכות ב72 בתולות. ירחם האל על החיילים האומללים שיוכלו להקים קבוצת תמיכה עם שלמה מעוז.

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      "כתבה משעשעת"? תתבייש! לא צריך להיות "מעקם חוטם טרחן" כדי להזדעזע מהכתבה ולחפש שקית הקאה בסביבה.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מעקמי האף הטרחנים לא שואלים כיצד נורו מוסלמים חיים אלא רצים להזדעזע מחסר היחס למתים כדי להפגין את נאמנותם לדת התקינות הפוליטית. הקאה לא תעזור לך לסלק את הריח הרע

        אהבתי

  9. דודו הגיב:

    1. ואני שואל ותוהה איפה אבירי חופש הביטוי והחופש האקדמי שיצאו להלחם עבור מעוז שאמר את דבריו במסגרת הרצאה אקדמית?

    2. ואני ממשיך ושואל : אחרי שהרגתם (טוב פיטרתם) את השליח שהביא טיעונים שקשורים למציאות, טיעונים שבמקרה שלו לא ניתן לכנות "תסכול של מזרחי נכשל" , שכן מדובר דווקא באחד מצליח מאוד . עכשיו הכל בסדר? הבעיות נעלמו כיוון שברור שאף אחד לא ישתה יותר מיץ אומץ וידבר על עניינים כאלו? שהרי עכשיו אפשר יהייה למצוא איזה צדקה כזה בדירקוריון בנק לאומי ולהגיד "הנה צדקה נולד בבצרה, עיראק " וצדקה זה ידע שאם הוא רוצה להמשיך לעבוד פה מוטב לא יסתום פיו, גם אם עבר אי אילו דברים.

    3. סטיסטיקה זה עניין מטעה. אבל כשמרכיבים כמה סטיסטיקות מקבלים תמונת מצב. ותמונת המצב היא ש 98 אחוז מפקידי האוצר מתגוררים בחדרה-גדרה, 90 אחוז מהדירקטורים בלאומי לא אעלו קוסקוס בערב שבת וגם לא תבית בשבת.

    4. מעוז היה יכול לבחור טוב יותר ביטויים כמו לבנים ושחורים. אבל במהות של דבריו יש יותר מגרעין של אמת.

    5. מעוז דיבר על בית המשפט. אז נתחיל מזה שאם השופטת פרוקצ'ה לא מוחלפת כיוון שסיימה תפקידה אפשר היה להתחיל להגיד קדיש על המדינה היהודית. 6-5 הפוך היה שם. מה שמצחיק זה שהטיעון הוא ביטחוני -האם מדובר בפוטנציאל למחבלים מתאבדים או לא בעוד הבעיה הגדולה היא הבעיה הדמוגרפית .אבל על זה אסור לדבר. אנחנו ב pc

    6. דיברו על בחירת שופטים . אמרו שזו התערבות, פוליטיזציה של בית המשפט. איכשהו אם היה טוטו על מה יחליט כל שופט במשפט הזה הרי שהיו שם לפחות 5 באנקרים יותר גדולים מבית"ר שמשון נגד אפ סי ברצלונה.

    אהבתי

    • תמי הגיב:

      דברים כדורבנות, דודו. בדבריו של מעוז היה יותר מגרעין של אמת. כנראה שזו אחת הסיבות שפיטרו אותו. איזה גועל.

      אהבתי

      • מומו ורבע הגיב:

        ברור שמעוז דיבר אמת אף בר דעת לא יכחיש. אבל חמורה מסתימת הפיות שבפיטוריו היא הבגידה של אמצעי התקשורת בחופש האקדמי ובחשיפת האמת. דהמרקר "נאום פרובוקטיבי", כלכליסט "נאום השתלחות", גלובס "הנאום השערורייתי"
        מזל לא אמרו שנוי במחלוקת, כי אז היינו יודעים שמעוד עמוק בקונצנזוס 😆

        אהבתי

      • מומו ורבע הגיב:

        צ"ל: שמעוז עמוק בקונצנזוס (זה מה שקורה שמשתמשים בקבבים רומנים להקלדה)

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        הוא לא אקדמאי. הוא מועסק ע"י ארגון
        עסקי פרטי. הוא פעל בדרך שהרגיזה
        את הממונים עליו ולדעתם פגעה בארגון
        ופוטר. ככה זה עובד בחיים. עכשיו הוא
        יכול כמו מנהלת בלוג מוכר להקים עסק
        פרטי ולומר את מה שהוא רוצה להגיד.

        אהבתי

    • א. הגיב:

      יכול להיות שהוא צודק. אבל כשהאזרח הפשוט שומע (דרך התקשורת) שההפגנות קרו כי נגמר לאשכנזים הרנטות מגרמניה זה לא מעניין אותו.

      אהבתי

    • תגובה לדודו הגיב:

      COPY-PASTE של דוגמא למייל פנימי כרגע, מאבירי חופש הבטוי האקדמי:

      שלום לכל משתתפי הרשת,

      אתמול שוב נפגעו הדמוקרטיה וחופש הדיבור בישראל. הכלכלן שלמה מעוז הופיע בכנס במכללת ספיר והציג שם את דעתו האישית הביקורתית על המחאה. בדבריו הדגיש שלמה את הצד העדתי של אי השוויון בישראל, ועשה זאת בסגנונו המיוחד. והנה תוך שעתיים מאז דיבר, הוא פוטר מחברת אקסלנס, מבלי שאלו טרחו אפילו לדבר עימו. שלמה עבד בחברה יותר מעשר שנים והעשיר אותה בידע ובכישרון שלו. אך לענייננו חשוב יותר כי שלמה פוטר על דעותיו האישיות, אותן הביע בכנס אקדמי. לכן זו פגיעה אנושה בחופש הדיבור. הייתי באותו מושב ולא הסכמתי עם חלק מדבריו ואף אמרתי זאת. אך חובה עלי להילחם בכל דרך על זכותו לומר את דבריו.

      לאור זאת אני קורא לכולכם להרים קול כדי שיוחזר שלמה מעוז מיד לעבודתו. יש לקרוא לחרם כללי על חברת אקסלנס, לא לייעץ לה ולמשוך את כל הקרנות שלנו שבניהולה מייד, כל עוד לא מוחזר שלמה מעוז לעבודה.

      יוסי זעירא.

      __________________

      Joseph Zeira

      Department of Economics

      The Hebrew University of Jerusalem

      אהבתי

      • המקור הראשון הגיב:

        זעירא שלום, וולטר כבר אמר שזכותו של מעוז להביע דעתו אבל מהירות התגובה של אקסלנס, בלי לדבר אתו, מלמדת שכבר היה "שימוע", כלומר הזהירו אותו בעקבות מקרה קודם.
        שנית, לא מדובר בהרצאה אקדמית של פרופ' (כפי שדווחו בטעות בחדשות) אלא של הכלכלן הראשי של אקסלנס, שהוזמן להופיע בפורום הזה, ולפיכך יש לאקסלנס זכות וסמכות להגיב.
        שלישית, כמי שהיה מעורב במחאה, אתה יודע שחלק מהטענות מוטעות וסטריאוטיפיות

        אהבתי

      • ומה עם הבנת הנקרא? הגיב:

        כתבתי שאני רק עושה קופי פייסט למייל פנימי מזעירא, שהופץ ברשת מדעני החברה. מה הטעם לענות לו כאן, או אפילו לעשות לו לייק/דיסלייק?

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        הבאת את זה לכאן, תקבל תשובה כאן.

        אהבתי

      • הבנת הנקרא הגיב:

        העתקתי טקסט שקיבלתי במייל וציינתי זאת מפורשות. אני לא זעירא, לא מכיר אותו וגם אין לי אחות . מי שמגיב בגוף ראשון לטקסט שנכתב עליו שהוא מודבק, או עושה לו לייקים, צריך לפנות לד"ר זעירא שעוסק בתחום אחר לגמרי.

        אהבתי

      • המקור הראשון הגיב:

        אתה חוטא בהבנת הבלוג הזה. הבאת לכאן קטע של זעירא ולכן התגובה מופנית לד"ר זעירא, לא אליך. מי ששומע קולות שלא מכוונים אליו, כדאי שיפנה לד"ר זעירא, שבת שלום.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        לא פוטר בגין דעתו, פוטר בגלל דבריו. הדובר הלא מתאים, תחת
        הכותרת הלא מתאימה, בזמן הלא מתאים במקום הלא מתאים לקהל
        הלא מתאים. ככלל זה ספין מארץ הספינים. תעשיית הכסף בישראל
        שהנ"ל אחד מאשיותיה דופקת יום יום שעה את כולנו שחורים לבנים
        וכ"ו וכ"ו. כהתחלה קרא את דימרקר העיתון הלבן של האנשים הלבנים.
        הוא דפקן ראשי בדפיקה הזו. הסתה גזענית דתית היא כלי ידוע של גוזלי
        חסכונות וגימלאות להסית את הזעם החברתי לכיוון אחר. אכן מדינה חברה
        פרימיטיבית מפגרת. הנ"ל הנו "דוד תום" הכי מובהק שיש. בכלל עוד
        מעט נגלה ברעש וצלצולים שהדופקים והדפוקים הם יוצאי עירקים שדופקים
        את יוצאי מרוקו. אח"כ נגלה שהמרוקאים דופקים את יוצאי איתיופיה. כולם
        נדפקים ע"י אשכנזים וכולם כולם דופקים את הערבים. בינתיים ישחקו לכם
        באינדקס, יעשלו ב 25% את הריבית על מעט הרווח מחסכונות, יעלו את
        עמלות הבנקים ויוסיפו את עמלות. יורידו משכורות בגלל המשבר, יקצצו
        שירותים חברתיים בגלל חינוך בגיל 3, קציני הקבע גברים נשים שחורים
        לבנים יצאו לגימלה ע"ח שלכם בגיל 45 וכ"ו וכ"ו. התספורת על ההלוואות
        שלא החזירו מזרחיים הן לא על חשבונכם? בדיוק כמו מה שלא החזירו הלבנים?
        כמה העבירה חברתו של הליצן החברתי כתרומה ליוצאי מזרח? כמה פרסי שכר
        לימוד ליוצאי מזרח, כמה סניפים ומרכזי מחשב של חברתו הועברו לשלומי,
        דימונה, חצור. זו הסתה גזענית שמטרת להסית את הדיון מהעוול המרכזי.
        מה אחוז המזרחיים באלפיון העליון? מה הם עשו לשבירת העושק החברתי
        בישראל. יש אי צדק בישראל, יש הפלייה יש עוולות מכאן ועד עולם והחוצה
        עד שביל החלב. הוא בין העושקים לא בין העשוקים !
        עוד הודעה

        אהבתי

      • המקור הראשון הגיב:

        ישר כח, נגעת בנקודה העקרונית: הוא בין העושקים !! יוצאי עירק השתלבו יפה מאד בכלכלה הישראלית ללא הבדל דת, צבע ומין. יומיים לפני מכללת ספיר הוא התלונן ברדיו שפירמות גדולות במשק מפסידות כסף בגלל המחאה החברתית !! כי הציבור הרחב לא נכנע לתכתיבים של הקרטלים הגדולים ומסרב לקנות מוצרים במחירים מופקעים, זה האיש והפה הגדול שלו

        אהבתי

  10. תומר הגיב:

    מסכים לגבי סעיף 3 – סטטיסטיקה זה עניין מטעה בהחלט, קל מאוד ללכת שולל אחרי המספרים בלי לעמוד על הסיבות להבדלים הסטטיסטיים. עם זאת, את הטענה שלך שכשמרכיבים כמה סטטיסטיקות מקבלים תמונת מצב" לא כל כך הבנתי.

    בכל אופן אם הסטטיסטיקה היא כלי בוגדני, מה טעם מצאת בהתייחסות למוצאם של הדירקטורים בבנק זה או אחר, או בכל אופן מה טעם מצאת להתייחס לכך בלי לחקור את הסיבות לתמונת המצב הזו.
    (אגב, מה רצית, שכלכלן שעובד במשרד האוצר יגור במצפה רמון? טבעי שהוא יעבור לגור בין גדרה לחדרה, לא?)

    אהבתי

    • דודו הגיב:

      1. סטיסטיקה יכולה להטעות אבל נותן תמונה.גם אם חלקחת כשמרכיבים כמה סטיסטיקות מקבלים תמונה הרבה יותר שלמה.
      נניח לוקחים את המוצא בחלוקה לערים, אח"כ לוקחים את ההכנסה הממוצעת באותן ערים ואת השקעות המדינה בחינוך ותשתיות באותן ערים ומגלים התאמה כמעט מוחלטת : בערים יותר "לבנות" (הרצליה,רמת השרון) הההשקעה בחינוך כמו גם ההכנסה לבית גדולה פי 2 מאשר בערי פיתוח למשל. מדובר במספרים מוחלטים (משהו כמו 9000 בת"א לעומת 4500 באופקים), אם כבר יש מקום לפערים שכלו הרי שהם צריכים להיות הפוכים. בהרצליה ורמת השרון גרים הורים שיכולים הרבה יותר להרשות לעצמם מורים פרטיים.

      2. כן. תקרא לי חוצפן . אבל אני רוצה גם פקידים בכירים ממצפה רמון. כאלו שכשידברו איתם במספרים הם יראו פרצופים. העובדה שרק 2 אחוז מהפקידות הבכירה במדינה (לא רק אוצר. הכל) מגיעה מהצפון והדרום משפיעה מאוד על קבלת ההחלטות. מדובר בסטיית תקן לא הגיונית ועל כן יש מקום בהעדפה מתקנת של תושבי הפריפריה בחברות בדירקטוריונים ובפקידות הבכירה במדינה. כחלק מהנכונות שלהם להשתמש באותה העדפה מתקנת אפשר לדרוש מהם התחייבות למגורים של איקס שנים באיזור ממנו הם באים. כאלו שיבינו את המצוקות של אלו שמתגוררים מעבר להרי החושך.

      3. יש בכלל ספק שאם מחאת הקיץ מתחילה בגן הראשונים בבאר שבע הניידת היחידה ששולחים אליה (מלבד משטרה) זו הניידת של רדיו דרום?

      4. אני לא בעד למדוד שברי אחוזים. אבל כש90 אחוזים בדירקטוריונים הם בעלי אותו רקע אפשר להניח שמדובר במשהו שלא מעבר לסטייה הסטיטיסטית. זה אגב טבעי, אנשים מחפשים אנשים דומים להם.
      במקרה של מעוז העניין הזה מתחבר יופי יופי עם הסיפור שלו.

      קצת מזכיר את הבדיחה על שחום העור שמבקש להיות מרצה בחוג להסטוריה של אוניברסיטה לבנה ומבוקשת. הרקורד שלו מדבר בעד עצמו-מדובר בעילוי. חושב אחד המראיינים עש ששואל אותו "אמור לי, כמה נהרגו במלחמת העולם הראשונה", המועמד שולף בשניה את המספר ומוסיף גם את מספר ההרוגים המדוייק במלחמת העולם השניה ובמלחמת האזרחים.
      "כן…." עונה לו המראיין" זה היה קל. אבל שמות כושון. את השמות אתה יודע? "

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        דודו הנכבד,
        דברי התוכחה שלך נגעו לליבי ולכן אזרתי עוז ויצאתי לחפש שחום עור ממצפה רמון שיתאים לעבודה במשרד האוצר. חיש קל נתקלתי במידע רב על שחומת עור, בת למשפחה ידועה בתחום מדעי הניהול, שיכולה ללמד את פקידי האוצר פרק בתקצוב.

        בעתירה שהוגשה על-ידי חברי האופוזיציה במועצת מצפה רמון, מסתמכים העותרים על מקרה הדחת ראש עיריית ערד, על-ידי שר הפנים, בעקבות אי אישור תקציב 2007. לטענת העותרים, ראש המועצה, פלורה שושן, אחותו של שר הביטחון לשעבר, עמיר פרץ, מנהלת את המועצה באופן לא תקין

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        חיל, צבע העור לא כל כך משנה. הנה בפ"ת, בין יוצאי
        המקום כמה נשות תקשורת מוכרות. היו ראשי עיר מכל
        הצבעים. כרגע זה שחרחר עם כינוי ביידיש, כנהוג במגרב
        "ייציק". קודמו היה חיל ותיק ורוד-לבן. לרגע החגיגה לא
        נפסקה. ראש ה"בלדייה" הכי יעיל הכי ישר היה שלמה
        שטמפר האשכנזי-חרדי מתון, אבל זה היה תחת קצין
        מחוז מנדטורי וזה היה מזמן.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מורי ורבי עובר אורח,
        כפי שכתבת בתגובה קודמת הכרישים אוכלים את הסרדינים ללא קשר לצבע. מי שהיה סרדין והפך לכריש נוהג על פי טבעו החדש. ולגבי ראשי העיר השונים כבר אמר משחרר ארץ ישראל לוי אשבול "לא תחסום שור בדישו…"

        אהבתי

      • דודו הגיב:

        ברור. האולמרטים מירושליים וההירשזונים מת"א מנהלים נהדר.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        נוק אאוט!

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        במקום הנכון הפעם:

        1. לא מתווכח על הדוגמא שנתת אבל אני חושב שחשוב לבדוק מה מקור המובהקות שזיהית במקרה המקור (דוגמא נגדית – מה הסיבה לכך שריכוז אנשים עם שמות של עצים בדירקטוריון חברת החשמל הוא כ 3% משיעורם באוכלוסיה?)
        2. לא אקרא לך חוצפן (למה חוצפן?) אני לא חושב שעמדותינו הבסיסיות שונות מהותית אבל אני מצטער, עדיין לא כל כך הבנתי, אתה מצפה שמישהו יגור במצפה רמון וייסע מדי יום לעבוד במשרדו בירושלים או בתל אביב?
        3. לא, אין לי ספק בכלל וגם לא צריך לשער השערות, כולנו ראינו מה קרה במאהלי ג'סי כהן ולווינסקי
        4. מסכים איתך, לא אוהב למדוד שברי אחוזים, מסכים גם שאפשר להניח שמדובר במשהו מעבר לחריגה הסטטיסטית אבל אפשר גם לא להניח, אני למשל לא מניח, מה עוד שהשוני בין אשכנזים לספרדים הוא כבר באמת לא כזה גדול כמו פעם והספרדי הממוצע כבר באמת לא נראה כמו סלאח שבתי. אחדד – אני לא טוען שאין אפליה בכלל, טבעי שתהיה בכל מצב, רק שאני לא בטוח שמשקלה כה גדול כפי שטוען מעוז.

        אהבתי

      • דודו הגיב:

        1. מה ז"א להכריח. מישהו הכריח אותי לגור בב"ש? לא. אבל קיבלתי מענק מקום….שהוא התחייבות לחיות 15 שנה בעיר ואם לא להחזיר חלק יחסי. אני מציע שבן אדם יוכל להשתמש או לא במיקום מגוריו כשובר שיוויון בקבלה למשרה בכירה במשרד ממשלתי או דירקטור בחברה ממשלתית. לא רוצה להתחייב? אין בעיה. בהצלחה.

        2. אני חושב שמעוז טעה והחלוקה היא לא בדיוק אשכנזים וספרדים כמו ישראלים ראשונים וכל היתר.

        3. למרבית הצער בחלק מהמקרים אנשים נשפטים עפ"י שם המשפחה עוד לפני שלב הראיונות.
        למרות שתיאורטית יכול להיות שזה מישהו שהוא רק רבע אוכל קוסקוס ותבית..

        4.ההשוואה לאנשים בעלי שמות של עצים מגוחכת.שנינו יודעים את זה.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      בשנת 2012 מרכז המחשבים של האוצר יכול
      לעבור לדימונה. כמו שמארה"ב עוברים מרכזים
      כאלו להודו.

      אהבתי

      • גולדפינגר הגיב:

        בארוררר! פורט נוקס הועבר מזמן לגואה, לא?

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        פורט נוקס אינו מרכז מחשבים
        זה מחסן של זהב. בישראל
        יש דיבורים על פיתוח הפריפריה.
        הרבה דיבורים. הרבה צדקנות
        צבועה. עשרות גופים בארה"ב
        העבירו שירותי טלפון, הדרכה
        ומחשוב להודו. גם בישראל כמה
        גופים העבירו שירותים כאלו
        לפריפריה. ניתן בהחלט להעביר
        עוד מרכזי מיחשוב וטילפון וניהול
        לפריפריה הישראלית.

        אהבתי

  11. משה הגיב:

    ליבי עם שלמה מעוז, אבל פטור בלי בדיחה אי-אפשר:
    שלמה מעוז משחרר את השד העדתי מהבקבוק. השד יוצא ואומר לו,
    "שתי משאלות כבר הגשמתי לך.
    אחת, ממחר בבוקר לא תצטרך לקום לעבודה ולראות את הפרצוף של האשכנזים בבית ההשקעות. שתיים, אתה מופיע בעמוד הראשי של כל העיתונים.
    נשארה לך עוד משאלה אחת, אבל הייתי מציע שתחשוב היטב לפני שאתה פותח את הפה."

    אהבתי

    • מני הגיב:

      לפני יומיים שלשה שלמה מעוז היה ב"תורנות פרשנים" בלילה כלכלי של אותו ערב, ביחד עם פרשן אחר שלא זוכר את שמו (וככל הזכור לי הוא היה "לבן" – אם או בלי קשר). כל אחד ישב בחלון שלו.

      הם התווכחו באיזה עניין ומעוז התייחס אליו ותקף אותו בצורה מאד אגרסיבית כולל מילים מעליבות למדי.

      נדמה לי שהוא פסל את הפרשנות של אותו אחד והתייחס לאופי הפרשנות כאל ססמאות חסרות שחר. נדמה לי שהוא הזכיר פרשנויות עבר של אותו אחד, שלא עמדו במבחן המציאות (יכול מאד להיות שבצדק), גם זה תוך שימוש במילים בוטות.

      לי היה רושם ש"משהו עובר עליו", על שלמה מעוז. די הפתיעה אותי האגרסיביות של ההתקפה שלו.

      הם יצאו להפסקת פרסומות שלאחריה חזרו מפוייסים יותר, כאילו השלימו.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        או שהבמאי אמר לו מילה טובה (או רעה)

        אהבתי

      • האמנם? הגיב:

        לי היה רושם ש"משהו עובר עליו", על שלמה מעוז. די הפתיעה אותי האגרסיביות של ההתקפה שלו.

        אדם ניכר בכוסו -כיסו-כעסו.התנהגות בסטאית לא מקובלת אצל אנשים במעמדו, במיוחד בחוגי הבנקאות וההשקעות הסולידיים .השד העדתי קישקוש.

        אהבתי

  12. אלעד הגיב:

    כשיש ארגון עובדים חזק, זה לחלוטין לא בידי המעסיקים אם להקשיב להם או לא להקשיב להם. צריך רק להתנהל נכון ולקבל את הייעוץ הנכון. ברכות למתארגנים וכל הכבוד.

    אהבתי

  13. תומר הגיב:

    1. לא מתווכח על הדוגמא שנתת אבל אני חושב שחשוב לבדוק מה מקור המובהקות שזיהית במקרה המקור (דוגמא נגדית – מה הסיבה לכך שריכוז אנשים עם שמות של עצים בדירקטוריון חברת החשמל הוא כ 3% משיעורם באוכלוסיה?)
    2. לא אקרא לך חוצפן (למה חוצפן?) אני לא חושב שעמדותינו הבסיסיות שונות מהותית אבל אני מצטער, עדיין לא כל כך הבנתי, אתה מצפה שמישהו יגור במצפה רמון וייסע מדי יום לעבוד במשרדו בירושלים או בתל אביב?
    3. לא, אין לי ספק בכלל וגם לא צריך לשער השערות, כולנו ראינו מה קרה במאהלי ג'סי כהן ולווינסקי
    4. מסכים איתך, לא אוהב למדוד שברי אחוזים, מסכים גם שאפשר להניח שמדובר במשהו מעבר לחריגה הסטטיסטית אבל אפשר גם לא להניח, אני למשל לא מניח, מה עוד שהשוני בין אשכנזים לספרדים הוא כבר באמת לא כזה גדול כמו פעם והספרדי הממוצע כבר באמת לא נראה כמו סלאח שבתי. אחדד – אני לא טוען שאין אפליה בכלל, טבעי שתהיה בכל מצב, רק שאני לא בטוח שמשקלה כה גדול כפי שטוען מעוז.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אם הכוונה אלי, ניתן להתחיל בכך שכל שירותי הטלפן שלהם,
      אפילו 3-4 אנשים לתגובה ראשונית, לא יועצים עם רשיונות,
      יהיו במצפה, או בדימונה, אתה יודע היכן מרכז קביעת
      התורים הטלפוניים של קופ"ח כללית? ברר זה מעניין.

      אהבתי

  14. דרור הגיב:

    אני רוצה להתייחס לכתבה הזאת. אני לא רוצה להתייחס לפסק דין עצמו , שכבר דנו מכל היבט , אלא למשפט הבא "אלפי משפחות של אזרחים ערבים ישראלים ופלסטינים חיכו במשך שנים להחלטת בג"ץ בעניין חוק האזרחות. חלק מהמשפחות גוללו את סיפורן האישי ב"הארץ" בשנים האחרונות"

    כן כן , אותו עיתון שבתגובה לחוקים נגד בג"צ הסביר לנו שהחשיבות של בג"ץ זה שהוא עצמאי וענייני מודה שהוא ניסה להפעיל עליו לחץ תקשורתי . ואני שואל , אם אתם חושבים שהוא כל כך עצמאי מדוע ניסיתם להפעיל עליו לחץ, הרי אם הוא עצמאי הלחץ הזה ממילא לא אמור להזיז לו , לא?

    אהבתי

    • דרור הגיב:

      סליחה לא ציטטי את הכל, שכחתי להוסיף "בתקווה שכך ישפיעו על השופטים"

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        השמטת את החלק החשוב ביותר – המנס ריאה.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        כותבים בהארץ מביעים עמדה, לא מחוקקים חוקים, זכותם. אפשר להתנגד להחלטה של בג"ץ מבלי לפסול אותו. מי שתקף שנים, וטען שהוא ידע מראש מה תהיה ההחלטה, היה ימיני.
        צודק שועלן שמזכיר את היסוד הנפשי, משמעות החוק שדי בהיותך פלסטיני בכדי להכיל את היסוד הנפשי של עבירת רצח.

        אהבתי

  15. captain beefheart הגיב:

    שלמה מעוז SUCKS

    אף אחד לא הורג את השליח. לא כל מי שמנבל את הפה הוא שליח. בוודאי לא מי שמשליך גפרור לשרידים של מדורה כדי להבעיר אותה שוב. דיבוריו על השילומים הכעיסו אותי ביותר. אני מגיע ממשפחה אשכנזית לגמרי ומעולם לא פגשתי מישהו שראה גרוש מגרמניה, שלא לדבר על העדפת אשכנזים. לא בגן, לא בשכונה, לא בבית הספר, לא בתנועה, לא בקיבוץ, לא בצבא, לא באוניברסיטה (שם קרה ההיפך) ולא בשום מקום. ***

    כל הכבוד לאקסלנס שהעיפו אותו בבעיטה ***. זו חברה פרטית ומותר לה להעיף את הקלקלן הראשי שלה תוך דקה.

    האשכנזים שאני מכיר מעורבבים חזק עם מזרחים ומעולם לא שמעתי מישהו מהם מתבטא בגזענות. לעומת זאת – בשבוע האחרון אנחנו רואים היכן ממשיכה לנשוב הרוח הרעה: שלמה מעוז, השכנים של האתיופים בקרית מלאכי, החרדים בבית שמש…

    כן – אני ליברל, הומניסט ושויוניסט גאה! מה שקורה כאן באחרונה גורם לי לחלחלה. בזכות שלמה מעוז אני מגלה לצערי שאני הופך גם לאשכנזי גאה.

    אהבתי

    • רקמילה הגיב:

      לקפטן – CHAPEAU!

      אהבתי

    • המקור הראשון הגיב:

      הו רב חובל, תודה גדולה וח"ח על שהיטבת לבטא רחשי לב וכעס בלתי נגלה

      אהבתי

    • תמי הגיב:

      הומניסט ושוויוניסט אלא אם כן מדובר בדתיים או נשים, כמובן.
      דווקא מכיוון שמדובר בחברה פרטית הפיטורים אינם ראויים, מכיוון שאין קשר בין הבעת דעתו הפרטית לבין תפקודו בחברה. זה רק מדגיש את היותה של סיבת הפיטורים קשורה לכך שיש משהו בדבריו.
      אם היה מדובר בעובד ציבור, הייתי איכשהו מבינה את הדרישה לממלכתיות.
      חלק מדבריו של מעוז פגעו גם בי אבל עדיין ליבתם של הדברים נכונה לדעתי. לפעמים צריך להכליל בשביל להבהיר נקודה מסויימת.

      אהבתי

    • דרור הגיב:

      סלח לי אדון ליברל , אבל בן אדם שמכניס סטירה למישהו שחושב אחרת ממנו לא יותר טוב מחרדי בבית שמש שמכה חרדי אחר שהוא "לא מספיק דתי לטעמו".

      אהבתי

  16. הינשוף של מינרווה הגיב:

    אגב "שעון יום הדין", להלן אמרתו המפורסמת של ד"ר מנהטן, :
    "I would only agree that a symbolic clock is as nourishing to the intellect as photograph of oxygen to a drowning man"

    אהבתי

  17. שועלן הגיב:

    צעיר אתיופי התפרץ על הח"כים: חבורת צבועים

    אני רק מקווה שאף אחד לא יתרגם את זה בטעות מילולית לאנגלית.

    (כן, אני יודע, זה בפוסט).

    אהבתי

  18. המושל בכיפה הגיב:

    מה הקשר בין שלמה מעוז לבין עובדות? הנה עוד אחת של השפיץ:
    "כשוויקי כנפו הפגינה, מישהו התייחס אליה?".
    עברו מאז 9 שנים, ועד היום אני זוכר, שחודש שלם לא ראיתי חדשות, כי כל מהדורה נפתחה עם ויקי קנפו.
    אם זה החיבור שלו למציאות אתם יכולים להבין לבד מה דבריו שווים.

    אהבתי

  19. אורן מפרש בשלשות הגיב:

    א. הכסף אצל האשכנזים.
    ב. הזכויות נעלבו והלכו, שיסתדר האדם בלעדיהם.
    ג. לחיסול המדען אחראי בעל טור מקים מפלגה, שהתאמן בתל אביב באיגרוף תאילנדי.

    אהבתי

  20. רונן טל הגיב:

    בקשר לנועם שליט – במהלך ביקור התודות של נועם וגלעד שליט הם ביקרו גם אצל יואל מרשק מהתנועה הקיבוצית. דווקא ביקור זה, שהוצנע, מעלה ריח בחירות. מרשק חזק בעבודה

    אהבתי

  21. רידר הגיב:

    הפרסומת הפוליטית הענקית בעמוד הראשון של ידיעות מזכירה לי את מה שכתבה כאן מאי:
    "אחרי שנתניהו מצא לו עיתון, עיתון מחפש לו נתניהו."

    אהבתי

  22. אורן הגיב:

    האם על הניו יורק טיימס להיות רודף אמת ?

    אהבתי

  23. בגדד הגיב:

    הבעיה של מעוז היא שהוא חלק מהשיטה. מה זה אקסלנס אם לא ניסיון להרוויח כמה שיותר כסף על חשבון מי? לבנים ושחורים ביחד. גם לאכול את העוגה וגם לצקצקזה די מעורר גועל. ודרך אגב, מעוז, חלק גדול מהאשכנזים היו ניצולי שואה שסבלו במדינה הרבה הרבה הרבה יותר מכל אחד אחר ולא קיבלו כלום מאף אחד והגיעו לארץ לגמרי לגמרי לבד, עם זכרונות קשים, בלי משפחה ובלי רכוש והתחילו הכל מהתחלה מנקודת פתיחה הכי גרועה שהייתה אי פעם לאדם מערבי בתקופה המודרנית, אז תפסיק לחרטט על הרנטות, מה קרה, כואב לך שגרמניה שילמה כסף למי שכל כך סבל? ודרך אגב, משטר הרנטות הגרמני היה כל כך סלקטיבי, הרבה יותר מהסלקציות על הרמפה באושוויץ, כך שרק כמה אלפים קיבלו רנטות והשאר קיבלו סבל וייאוש ובדידות ופחד ודכאון שאף עירקי אף פעם לא יבין

    אהבתי

  24. דרור הגיב:

    לא רק שלא מחקת את ההסתה לאלימות של קפטיין ביפהארט , אתה עוד מלנקקת לה בפוסט? מה עובר עליך תגידי ?

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s