רוץ שפן רוץ

בדרך כלל אני מתרעמת פה על כותרות צעקניות, כותרות מתלהמות, כותרות מופרכות. היום, נראה לי בפעם הראשונה, או לפחות הראשונה מאז שאני זוכרת, אני פשוט לא מבינה כותרת מסוימת. המדובר בכותרת של הארץ:

"קצין בכיר בצבא: מערך המילואים גולש לפריפריה".

מה? ההרחבה באתר גם היא לא מספיקה. וגם אחרי קריאת הידיעה אני לא מבינה מה רוצים לומר לי בה. אנשים שמצבם הכלכלי לא איתן רוצים לעשות יותר מילואים. נו? הצבא משלם יותר על ימי מילואים? מצוין. הצבא הוא כבר מזמן לא צבא העם? זו באמת חדשה מרעישה. בקיצור, כותרת סתומה, ידיעה לא ברורה והפיכתה לכות' ראשית מכפילה ומשלשת את מדד המשונות שלה.

מחדל האלטרוקסין זוכה לכיסוי בשערי הארץ וישראל היום ואף ידיעות. במעריב – ע' 10.

ההסלמה האיראנית בשלושה עיתונים. בהארץ ויתרו עליה כמעט לגמרי. יש הפניה זעירה לשיחה בין אומבה לנתניהו.
הארץ נותן מקום נכבד בשער לסיקור נרחב (בעמודי החדשות) – מה נהיה מהמחאה החברתית במלאת לה חצי שנה.

לפידופוביה

אסף וול וגיל סלוביק כתבו למדור הסאטירי של מקור ראשון את הטור של יאיר לפיד.
Yair Lapid No News (פדף) או באתר NoNews, לא בפדף. וגם – בריחת מוחות.

וזה המדור האמיתי (המוקלד מתוך העיתון. שגיאות ההגהה הן רק של המקליד, לא של העיתון). כבר מהמשפט הראשון אפשר להתפלץ מהסתירה המובנית שבו:

"אינני מתכוון לשעבד את המדור הזה (ובוודאי שלא את יושרתו של העיתון המארח אותו) לדרכי הפוליטית החדשה, ובשבוע הבא הוא יחזור למתכונתו הרגילה".

1. הנה שעבדת. וגם המדור הזה הוא לגמרי תעמולת בחירות.
אני לא מאמינה שלפיד מיתמם. ייתכן שהוא מיטפש. הוא לא מבין שהעיתון הוא פלטפורמה, לא משנה מה יכתוב? איזה עיתונאי נשאר לכתוב בעיתון שלו אחרי שהצהיר שהוא עובר לפוליטיקה? קחו למשל את אורי אורבך, שכתב באותו עיתון ממש. ברגע בו חצה את הקווים, פאף, עזב את העיתון ואת גל"צ. צל"ש ולווט לאתיקה.
2. "לראשונה מזה שנים רבות לא בדיוק הייתה לי עבודה לקום אליה".
למה הכוונה? שכתיבת הטור היא לא עבודה?
3. נסיונותיך להציג את עצמך כאדם מורכב שאי אפשר לסכם בשתי מילים – יהירים.
4. השאלה "איפה הכסף?" לא נשמעת מאוד אמינה מאדם שמעולם לא חשב איך יגמור את החודש, או אפילו איך יתחיל אותו. אבל לפיד רואה את עצמו כמייצגו של "המעמד היצרני, משלם המסים, ממלא החובות, עושה המילואים, המחזיק על גבו את כל המדינה". אתה מתלונן על עובדים המקבלים שכר מגוחך. מה בדיוק עשית למען אחיך העיתונאים, העבדים הקטנים, שמקבלים שכר מגוחך בעיתון שבו אתה נהנה מהשמנת? ובעיתון הקודם שעבדת בו? מה עשית, עוד הרבה לפני שהיו לך תוכניות פוליטיות, למען אלפי עיתונאים מוכים, מפוטרים, מזי רעב? אפס מוחלט. אז מה אתה מקשקש בקומקום עכשיו?
5. לפיד שואל: למה הילדים שלנו מקבלים את החינוך הכי גרוע בעולם המערבי. הכי גרוע? בדוק? זה אחרי מחקר מעמיק?
6. המשפט האחרון הוא הכי תעמולת בחירות שרק אפשר: "כשאתם שולחים מישהו לבדוק איפה הכסף שלכם, אתם לא מעדיפים שהוא יהיה מישהו שאין שום דרך ללחוץ עליו מפני שהוא כבר ויתר פעם על הכל?"
לא, אנחנו לא. לא ויתרת על כלום. אתה ממשיך לקבל שכר עתק על הלא-עבודה שלך בידיעות. למה לשקר? אה, כי התרגלת. אחרי תקופה ארוכה של הכחשות אינטנסיביות – "אני לא הולך לפוליטיקה", למה שנאמין למילה נוספת שלך?

צל"ש קטן לעיתון המארח על המדור המשעשע באפעס, וזה בניגוד לנוהל המקובל, שנחשף פה במהלך השבוע:

כשאפעס התפרסם בהארץ, אחת הפינות הפופולריות והקבועות היו "מה ישראלי בעיניך", במסגרתה כיכבה תמונה של יאיר לפיד ולצדה משפטים לפידיים מדוחקקים המתכתבים עם אירועי השבוע. כאשר המדור עבר לידיעות הוטל אמברגו על בדיחות לפיד. מעניין איך יתייחסו החברעס באפעס השבוע לקולגל'ה.

זה לא אומר ששיניתי את דעתי: ידיעות חייב לגנוז את המדור של לפיד מעתה ועד שיפרוש לגמלאות מעולם הפוליטיקה הקסום.
הנה לפיד על שער העיתון, בנקודה האסטרטגית הגבוהה, ליד הלוגו משמאל. וגם בשער 7 ימים.

תוס': נחום ברנע מקדיש לו את החלק הראשון של טורו בהמוסף לשבת. שלל הסופרלטיבים (ואף לא נקודה אחת לרעתו) שלו יכולים להתחרות רק באלו של הקלגס המאוהב דנקנר. ואף מילה על המשך חייו בתקשורת.
רק הסוף מעיב קלות על החגיגה: הוא עלול ללקות בתסמונת יגאל ידין הנערץ. וגם, מ-11-16 מנדטים, הוא אומר, אפשר רק לרדת, כי היום הראשון בפוליטיקה הוא היום הכי טוב מנדטורית.
סימה קדמון, אחריו, מקדישה לו את רוב מדורה, הנפתח באנקדוטה על המשתנה בבר אילן (הוא נכנס להשתין ופגש שם מישהו, הלה אמר לו "בהצלחה", ענה לפיד, "תודה אחי, אני עושה את זה כבר 48 שנים וזה מצליח תמיד"). המשך יבוא.
קדמון גם היא מבסוטה ממנו, ומתארת את כל האופציות לקראת בחירות.
ואחריה, אחרון חביב, חנוך דאום, המספר איך ביומולדתו ה-30, כלומר לפני ששנים, ישבו בסלון ביתו זה לצד זה יאיר לפיד ואבו-יאיר נתניהו ושוחחו. בסיום הדיון שאלפיד את דאום למי חבריו יצביעו: לנתניהו או לו. אהה, החיים.

"איך שלא מסתכלים על זה כעת, זה יהיה נתניהו או לפיד", אומר דאום וחותם: "אי אפשר שלא לשמוח על כניסתו לזירה הפוליטית ולתהות מה בדיוק הבעיה באדם ערכי ונבון, שמוותר על המון כסף והמון השפעה כדי להעמיד את עצמו לבחירת הציבור".

אחחח, תמימות קדושה. נו, כבר דנו בכך אלף פעם. זהו. סותמת.

אופיר בר-זהר מתארת את מהלכי לפיד האחרונים. חלק גדול מהעניינים קראתם פה במהלך השבוע. היא מחדדת את ההתייעצות עם רה"מ לשעבר אהוד אולמרט, העומד למשפט. האם זה האדם להתייעץ איתו כיצד להתנהג בחברה?
אלוף בן קורא לו להשתייף.
רותם שטרקמן עשה סיבוב מדוקדק על 400 טוריו של לפיד ב-7 ימים, לשם עבר במרץ 2003.
רון מיברג, מעריב, 2005.

אני חושב שיאיר לפיד הוא גבר מקסים, שובה לב, חביב להפליא, מוכשר בתחומים שונים, קשוב לשוועת מי שמזלם לא שפר עליהם, מושקע בהם ותורם בסתר מכספו ומזמנו לטובתם. הוא אחד איקונות הישראליות הגדולות של ימינו. במידה שאתם אוהבים את האיקונות שלכם משחקות אותה בטוח, על כל הקופה, כשהן פועות מלב קונצנזוס שהן עצמן הגדירו, איתרו ומיפו ותקעו בו את דגלן, כמו סר אדמונד הילארי על פסגת האוורסט, בלי הטיפוס המסוכן. אם הייתה בישראל נקודת אמצע, יאיר לפיד היה הנקודה הזאת. בהיעדר נקודה כזאת, הוא ממציא אותה פעמיים בשבוע: בעיתון ובטלוויזיה.
אישית, אני חושב שאמצע הוא המקום המסוכן ביותר בעולם. וודאי במציאות קיצונית וקוטבית כמו בישראל. האמצע הוא מפלטם של הנבלים הפטריוטים. לא שאני קורא ללפיד נבל. הוא הפוך מנבל. הוא בחור טוב במובן הרע.

– במעריב, עם הפניות שער קטנות כותבת מזל מועלם על לפיד במוספשבת. הכותרת טובה: "מצונן חלקית". לדבריה, כניסת לפיד למערכה היא זו שהביאה את ציפי לבני להחליט סופסוף על הקדמת הפריימריז. גם ההכרזה של נועם שליט (ושל ניצב בדימוס משה מזרחי) היא בגלל לפיד. עוד כותבת מועלם שכבר ערב בחירות 2009 היה לפיד קרוב מאוד להכריז על כניסתו לזירה, אבל הרגיש שלא בשלו התנאים, וגם פניית דורשי טובתה של לבני שלא להרוס לה את הסיכויים להיות רה"מ השפיעה. מממ. אבל זה שלא הכריז ב-2009 לא אומר שלא פעל באינטנסיביות שנתיים תמימות. הוא תכנן להודיע על כוונתו רגע לפני הבחירות ועד אז לשמור על מקומו בערוץ 2 ובידיעות. חוק הצינון טרף את הקלפים.

בחלק האחרון במדור היא כותבת על הפוטו אופ של נועם שליט בבית השגריר הצרפתי. בדיוק מה שכתבתי, אבל יש לה תוספת אותה לא ידעתי: בנר שמיני של חנוכה הגיעה המשפחה לקריה בת"א לטקס הדלקת נרות עם הרמטכ"ל, שר הביטחון ועוד. שליט ביקש כמה פעמים מהתקשורת להימנע משימוש בתמונות הילד והקודקודים. התקשורת נענתה. הרי טובת הילד מעל הכל. אשר על כן תמהה גם מועלם על הפגישה המתוקשרת בבית השגריר.

פייסבוק/ בלוגלנד/ רשת

מיילבק/ מאת מ. אשכנזיה, קיבוצניקית במוצאה

אני לא תומכת בפיטורי עובדים, בטח לא בצורה שעשו זאת אקסלנס, אבל אדם שמתבטא בצורה כזו בשנת 2012 – אין לו מקום בקרב אנשי הציבור. ראיתי את הבימה שניתנה לאושרת קוטלר בלילה כלכלי בערוץ 10. היא הודיעה לסוכנת הביטוח שלה שתוציא כל כסף שנמצא בניהול אקסלנס, בגלל שפיטרו אדם כי אמר דעתו. ובסוף אמרה – כמובן שאני מזרחית. בסוף התוכנית דיבר שרון גל עם שלמה מעוז כאל בן אובד. ובכלל, בתוכניות הכלכליות הורגשה טביעת האצבע של הייעוץ התקשורתי שכנראה קיבל מעוז.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

אני אשכנזית. יוצאת קיבוץ. לא אלה העשירים בפריפריה, שאתם נוסעים אליהם בשבתות לקניות, אלא אלה ששומעים עליהם בחדשות בזמן מלחמה. הסבים שלי עלו לישראל והפריחו שממה. המקומות שאתם נוסעים אליהם לסופ"ש נראים כך, בין היתר, בזכותם ובזכות חברי הקיבוצים האחרים, שוויתרו על נוחות, על הנאות העיר, על תרבות. הם עבדו בשדות, סיקלו אבנים, שתלו צמחים והפכו את האזור למה שהוא כיום, ולאלו לקרוא גזלני קרקעות? בתל אביב קוראים לזה "השביחו את הקרקע".
הקיבוצים האלה היו במשך שנים ארוכות שקועים עד צוואר בחובות אדירים וכך נראו גם החיים בהם. הדממה התקשורתית מצד הקיבוצים בהתקפה זו מעידה על חולשתם ועל חוסר היכולת שלהם לפעול כארגון.
למה לתקוף קבוצה גדולה של אנשים בצורה כזו ואחר כך לזעוק (ולקבל) הילת קדוש של מישהו שרק "אמר את דעתו"? כן, כל אחד יכול להביע את דעתו האישית,  אבל לא במסגרת תפקידו, לא בכנס שנשלח אליו בגלל יכולותיו הפיננסיות. מעוז ייצג בכנס את החברה שלו, את אלפי האנשים שהפקידו בידיו את כספם. עברת את הגבול, שלמה מעוז. קח אחריות ותיעלם. לפחות עד שנסלח ונשכח.
מ.

Captain Beefheart כתב דברים דומים.

עולם הפוך: אחרי שאתמול נמנע מעריב מאזוכר פרשיית שלמה מעוז בשער, יש לו הפניה היום, המתייחסת להופעתו (הנ"ל) בערוץ 10: "לא יצליחו להשתיק אותי".
יהודה שרוני
("עיראקי", כהגדרתו, כמו מעוז) פונה אליו בפמיליאריות ואומר לו: שלמה, אתה טועה.

נפרץ אתר שירותי הכבאות וההצלה.

והכתבה על ארגון העיתונאים החדש עליה סיפרתי אתמול (עכבר העיר).

מח' הגהה

נוכח שגיאות כאלו עולה השאלה אם הנוגעים בדבר יודעים את ההבדל בין השתהו להשתאו.

פתרון הבגרות (שנערכה עתה) בהבנה, הבעה ולשון.

לפני פיזור

הכי חשוב: זהו סקר (לא מדעי חלילה) רב-תשובות. ענו כמה שתרצו.

[poll id="22"]

Run Rabbit Run, המילים.

מאוחר מדי הבנתי שלא כולם יודעים למה מרפררת הכותרת.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

197 תגובות על רוץ שפן רוץ

  1. רקמילה הגיב:

    נסיון שני- מרוכך.
    בלי קשר ללפיד- המקום שמקבל השירות הצבאי של כל מועמד לתפקיד כלשהו – ולא מדובר על השתמטות- הוא הגורם לכך שגנרלים יהירים ויוצאי סיירת סוציופאטים מקובלים על הבוחרים כמנהיגים טבעיים גם אם כפי שמתברר באיחור שהם אסון.כתב במחנה יכול להיות ראש ממשלה לא פחות מקצין בצנחנים, וחוסר מיומנות בשימוש במשקפת צבאית אינה אמורה לפסול אדם בעל כישורים מתאימים.

    אהבתי

  2. יוני הגיב:

    כבכל יום שישי ניגשתי לחנות המכולת השכונתית לקנות עיתון. בכל שבוע אני מדפדף בעיתונים טרם ההחלטה לאיזה מהם אני אקדיש את סוף השבוע שלי. ביום שישי האחרון ההחלטה נפלה על 'מעריב'. הקמפיין המתוזמן של ידיעות הביא לי בחילה.
    עכשיו, שאני קורא שיאיר לפיד מתיימר לייצג את המילואימניקים אני מבין שניצלתי משבת שחונה במיוחד. בגדוד המילואים שלי קשה לי לחשוב על אחד שיצביע ללפיד – לוחם ומפקד ביחידת 'במחנה'. אנחנו, אלו שעושים למעלה מ-30 ימי מילואים בשנה, לא נאפשר לאדם כמו לפיד, (שמייצג, בעיני לפחות, את אלו המשרתים קרוב לבית ויוצאים עם מקצוע נחשב לאזרחות) לייצג אותנו. מי שמתיימר לייצג את המילואים צריך, לפחות, לדעת מה זה שבוע אימון בצאלים. לפחות.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      תיזהרו מילואימניקים, מרד נגד מנהיג העבדים עלול להוביל אותו להכריז עליכם כמחוץ לקונצנזוס.
      זכרו שנשבעתם בדמותו ובצלמו!

      אהבתי

  3. ישמעאל זרח הגיב:

    בהמשך לכל מה שנאמר בתגובות למעלה על הטור של לפיד, הנה עוד כמה נקודות למחשבה:
    לפיד יוצא נגד הרצון לתייגו וטוען שנקל לדעת את עמדותיו שכן הן נגזרות מהשילוש של פטריוט ישראלי יהודי וציוני. אלא שלמעשה כמעט כל פוליטקאי מהימין ועד השמאל יכול להיכנס לאותו משולש. בעיני אורי אורבך, בנימין נתניהו, אהוד ברק, שלי יחימוביץ וזהבה גלאון נמצאים בדיוק באותו משולש. כך למשל, גם אורבך וגם גלאון פועלים בעיני מאותם מניעים של פטריוטיזם ישראלי ומתוך השקפה יהודית וציונית. העובדה שיש להם דעות מנוגדות והם נמצאים בשני קטבים איננה נגזרת של אותו משולש אלא של השקפת העולם שלהם על אותו משולש. אותה השקפת עולם שאיננו יודעים מהי כאשר בלפיד עסקינן, גם לא אחרי קריאת 400 טוריו 11 ספריו וכל ההשבעות בהם קוראים מכתביו.
    בנוסף. לטעמי, קריאת הטור מגלה טביעות אצבע (או כף יד שלמה) של יועצי תקשורת וחבל.
    ראשית, חוסר הומור עצמי. האמת שיש לומר אינני קורא את הטור בקביעות אבל מידי פעם יצא לי לקרוא אותו. מזיכרוני הטור כמעט תמיד היה משולב בהומור עצמי (מבלי להיכנס כרגע אם הוא מצחיק או לא). הפעם הטור נעלם ונאלם הומור שכזה. אגב, דבר שמאפיין את רוב הפוליטיקאים ונובע בעיקר מפחד בעוד שהומור עצמי מגלה דווקא כח (דוגמא למשל אפשר למצוא בהתנהגות נתניהו בקדנציה הנוכחית עם הממים של התמונה שלו בהחזרת גלעד שליט וההשתתפות שלו באותו משחק, עניין שלא היה קורה בקדנציה הקודמת שלו, בה היה הרבה יותר חלש פוליטית).
    ובד בד עם חוסר ההומור העצמי האדרת שמו ופעולותיו של לפיד. בכל פסקה שניה יש אמירה של "אני תותח", אני עשיתי כך, אני אמרתי כך וכיוצא באלה. גם עניין זה לא זכור לי מטוריו בוודאי לא בצורה בוטה שכזאת.
    שלישית ההתחנפות הגלויה לתקשורת.
    בקיצור – במקום טור אישי אוטנטי, קיבלנו מניפסט פוליטי בשקל, שבעצם לא אומר כלום ולא מסביר למה הלך לפוליטיקה. הבנו שאתה (חושב שאתה) מוותר על כסף בשביל ללכת לפוליטיקה אבל לא הבנו למה. "בשביל משהו שאני מאמין בו" אומר לפיד, אבל לא אומר מהו אותו משהו.

    אהבתי

  4. צופה נלהב הגיב:

    אחד הדברים הטובים עם הוצאתו של המגיש חדשות מ'אולפן שישי' בערוץ 2 יאיר לפיד, זה חזרתה של החדשות למרכז והסתלקותו של הפאתוס והמעשה האורלי של יאיר לפיד בצופיו אשר אשאיר בכל מהדורה כתמים רטובים ספק של ג'ל ספק של נוזל סיכוך בין הצופים לחדשות.

    אתמול בערב חדשות ערוץ 2 חזרו להיות מהדורת חדשות ולא מעשה אונס פומבי של המגיש בצופיו.

    אהבתי

    • תגובה לתנובה הגיב:

      ח"ח וישר כח, רק מוכיח למה ומדוע יאיר לפיד לא מתאים לשום דבר מועיל

      אהבתי

    • הבוחר הגיב:

      לא רצית אותו באולפן שישי, קבל אותו כלשון מאזניים בבחירות הבאות. 😉

      אהבתי

    • צופה נלהב הגיב:

      מתברר שאותו איש עושה מעשה מגונה על כולנו כבר שש שנים , יאיר לפיד מזמן שיקר את כל העם: "ההחלטה התקבלה כבר לפני כשש שנים", אומר חברו דני סידס, שדרן הרדיו והיועץ המוסיקלי של חדשות 2. "לכן ברור שלא הופתענו".

      שאלה שכולם יצטרכו לענות עליה היא מה הוא למד ? בעמוד הפייסבוק שלו הוא כותב שהוא לומד לתואר פרופ' !!! ( תואר שלישי באונ' בר אילן ) היכן הוא למד תואר ראשון ושני ? מי שיודע שיכתוב כאן !

      אדם שקרן , נבל ומתחזה .

      אהבתי

    • דרור הגיב:

      מהדורה שמורכבת מרוני דניאל,אמנון אברמוביץ' ואהוד יעיר יכולה ליהות טובה . למה ערוץ 2 כבר 15 שנה לא מרענן את צוות הפרשנים שלו ?

      אהבתי

    • דרור הגיב:

      מהדורה שמורכבת מרוני דניאל,אמנון אברמוביץ' ואהוד יעיר לא יכולה ליהות טובה . למה ערוץ 2 כבר 15 שנה לא מרענן את צוות הפרשנים שלו ?

      אהבתי

  5. רקמילה הגיב:

    אמש -בראיון של קושמרו עם שלמה מעוז , עבר האחרון בהצלחה את בחינת הכניסה לפוליטיקה. יוצאי אתיופיה מזילים דמעות אושר. שטייניץ בלחץ.
    מדינת תל-אביב בכוננות.

    אהבתי

  6. דרור הגיב:

    לא רק שלא מחקת את ההסתה לאלימות של קפטיין ביפהארט , אתה עוד מלנקקת לה בפוסט? מה עובר עליך תגידי ?

    אהבתי

  7. Shai הגיב:

    About Lapid:You may be right about what you write but it seems you are becoming a bit obsessive.Just relax a bit and will be good for you not to
    take it personally

    I admit that the last thing I have read from Lapid was his first book from about 20 years ago.It was a book you can read in one read and than just forget it.I was lucky enough to to read anything he wrote in the last 16 years and have never seen him presenting the Friday news edition on channel 2 and I would not vote for him in the next election or for any other party, for that matter

    אהבתי

  8. עע הגיב:

    ועוד קטנה בעניין "איפה הכסף".

    הנה הערכה מאוד זהירה וקמצנית של ההוצאות/השקעה של ידיעות ונוני מוזס בתעמולה ליאיר לפיד ביומיים האחרונים בלבד (הערכה):
    חמישי – סטריפ ענק בעמוד השער עם תמונה מחמיאה וקטע מהטור (כ-50,000 ש"ח)
    שישי – כל החלק השמאלי העליון של עמוד השער (מעל הקיפול) – כ-100,000 ש"ח
    משכורת (חודשית) ליאיר – רק החודש 50-100,000 ש"ח. השנה (כי יאיר לא עוזב את העיתון) – כמיליון ש"ח
    פעילות ynet ביומיים האחרונים + באנרים פרסומיים בynet (שווי פרסום) – כ-150,000 ש"ח
    פעילות ynet בפייסבוק – כ-20,000 ש"ח
    קידום ברדיו לטור התעמולתי – כ-100,000 ש"ח

    לזה אנחנו לא מכניסים כל מיני ליקוקים אינסופיים מסביב – כמו טורים מפרגנים של ברנע וקדמון, תחרות של אשתו לכתיבת סיפורים וכו'.

    לסיכום – הערכה בלבד – נוני מוזס, טייקון, השקיע במועמד פוליטי מעל חצי מיליון ש"ח ביומיים. ואת המועמד הזה מוכרים לנו בתור אדם נקי. וישראל היום נחשב לעיתון פחות נקי מהסמרטוט ידיעות. פשוט לא להאמין.

    אהבתי

  9. שלומי הגיב:

    לא "ארץ אוכלת יושבייה"
    "יושבייה אוכלים איש את רעהו"

    אהבתי

  10. עע הגיב:

    "איפה הכסף?" – זה לא הסטיקר של אורלי קסטל בלום?

    ❓ ❓

    אהבתי

  11. עמוס הגיב:

    מה חושב לעצמו עורך ראשי של עיתון שלוקח נסיעת צ'ופר ענקית, לוס אנג'לס, ראיון עם מאמט, בזמן שעל עיתונאים בעיתון מרחפת סכנת פיטורים? מה הוא מתכוון לרמוז לעיתונאיו? שאף אחד לא מסוגל לראיין את מאמט, רק הוא בעצמו, העורך הראשי, אלוף בן, עורך הארץ? אם אתה לא סומך על העיתונאים שלך תפטר את כולם ותכתוב את כל הכתבות בעצמך, גם בפתח תקווה וקרית שמונה, לא רק בלוס אנג'לס. מעורר רחמים הצורה שבה עורך ראשי לא יכול להתאפק ולוקח לעצמו צ'ופרים במקום לחלק לעיתונאים. עלוב עלוב עלוב

    אהבתי

  12. אמיר שיש שני לו הגיב:

    רק הגהה קטנה: נשיא ארה"ב, "שמש העמים" בפי מעריציו או "המוסלמי" בפי שונאיו, שמו אובמה.

    מצטער, הפוץ שבי מתקשה לתת לזה לעבור בשתיקה.

    אהבתי

  13. אורן הגיב:

    האם הדגשה לא נכונה של העיתון האוסטרלי, או בעיית שפיכה מוקדמת של ראש הממשלה.

    אהבתי

  14. שולמית הגיב:

    הינה מאמר באתר של ח"כ אורבך שם כתוב שזה מאמר מתוך מקור ראשון. http://www.uriorbach.co.il/1461/

    הינה, הוא לא הפסיק לכתוב בעיתונות גם כח"כ.

    אהבתי

  15. רקמילה הגיב:

    אורי אורבך שהגיע מהתקשורת הדתית השתמש בתקשורת החילונית כדי להכנס לליגה הלאומית. כשנבחר לכנסת לא נשאר לו צורך בתפקידו הקודם.
    היתה לו תדמית של דוס מחמד, אולם מאחורי הויצים עמד ימני דתי שמרן.
    מעניין שעירית לינור ואברי גלעד שהגישו מולו את המלה האחרונה התקרבו אליו בדעותיהם.

    אהבתי

  16. שולמית הגיב:

    " אורי אורבך, שכתב באותו עיתון ממש. ברגע בו חצה את הקווים, פאף, עזב את העיתון ואת גל"צ. צל"ש ולווט לאתיקה.
    "
    למיטב זכרוני ויסלחו לי אלה שמניתי וטעיתי לגביהם, אורי אורבך, הורוביץ, שלי יחימוביץ ודניאל בן סימון קפצו מהתקשורת לפוליטיקה בלא תקופת צינון.

    אני מבינה את כעסך על מה שאת רואה כהעדר יושרה ואחרים יכולים לראות אחרת אך לשם כך את מביאה דוגמה לא הולמת את טענתך. שוב אני חוזרת וטוענת שלנתניהו יש עיתון הממומן על ידי אדם בעל אג'נדה פוליטית ברורה ומובהקת. אדם שאינו ישראלי והוא קובע במידה רבה את התודעה של הישראלים.
    אשמח לכל מי שיחליש את הימין, ירחיק את החרדים מהקופה הציבורית. בדיצור ייצג את האינטרסים של המעמד הבינוני, החילוני, שהשקפתו הפוליטית חברתית נוטה לשמאל -מרכז.
    אני ממש לא מבינה מדוע ההליכה לפוליטיקה פוסלת את לפיד מלכתוב בידיעות. מה את רוצה שיעשה בזמן שנותר עד הבחירות ( שנתיים !)האם עליו לרעוב ללחם בזמן שהוא נערך לבחירות. האם זה מה שאת מבקשת.
    אני רואה פגם דווקא בהפעלת הלחץ שיודיע שהוא הולך לפוליקיטקה שנתיים לפני הבחירות.
    .

    אהבתי

  17. bigunia הגיב:

    קראתי היום את הטור של יאיר לפיד, לראשונה מזה שנים רבות. ביני לביני תהיתי: זאת בדיחה? זאת עוד פארודיה? יאיר בכבודו כתב את הטקסט הילדותי הזה? והאם הוא באמת כל כך מנותק מהמציאות, באמת מאמין בשטויות שהוא כתב? מיהו הקורא אליו הוא מכוון ובכמה מינוס איי.קיו הוא חושב שניחן?

    "אני פטריוט, ישראלי, יהודי וציוני וכל עמדותיי האחרות נגזרות מהשילוש הזה"? כל הקשת הפוליטית בישראל בערך נכנסת תחת הקטגוריה הזאת, מהימין הקיצוני ועד השמאל הסהרורי.

    אהבתי

  18. נועה הגיב:

    והכסף שלפיד מקבל מאולמרט על כתיבת הביוגרפיה שלו? איפה הכסף? באמת, יאיר, איפה?

    אהבתי

  19. תייר הגיב:

    לגמרי מסכים איתך לגבי לפיד השקרן. אבל לא לגבי ידיעות. התקשורת בארץ עברה פאזה, ישראל היום משרת את נתניהו, נוני לא מתבייש ללכת עם לפיד.
    וזה רק יקצין. בעלי ההון והעיתון כבר לא שמים על הציבור.

    אהבתי

  20. חייל זקן הגיב:

    "קצין בכיר בצבא: מערך המילואים גולש לפריפריה".

    למרבה הצער הכותרת מלמדת יותר על הקצונה הבכירה מאשר על מערך המילואים. התופעה של חיילי מילואים שאוספים יממים (ימ"מ = יום מילואים) ימיה כימי מערך המילואים. הקצונה הבכירה של צה"ל ראתה במערך המילואים שנים רבות סרח עודף שאין צורך לציידו ולאמנו. המציאות הוכיחה שצה"ל לא יכול לצאת אפילו למבצע גדול בלי גיוס מילואים נרחב. במערך המילואים משרתת השמנא וסלתא של החברה הישראלית, אנשים שמשרתים מתוך הכרת ערך העניין והם מהוים גם את עמוד השידרה של הכלכלה הישראלית.

    אהבתי

  21. סולצברגר הגיב:

    תהיה פה מלחמה מעניינת בין ידיעות עם תמיכה בלפיד וישראל היום הלקקן הרשמי של נתניהו. סוף סוף נראה למי יש השפעה יותר גדולה בזמן אמת

    אהבתי

  22. רומי הגיב:

    מה טוב יותר לחברה הישראלית, הקיסרית ירום הודה הוד מעלתה גבירתנו הקדושה והנערצה או יאיר לפיד?

    אהבתי

  23. יפית שיקגו הגיב:

    חושו, שפנים, חושו.
    או יותר נכון – נבחו, כלבים, נבחו.
    העיקר שהלפיד יעבור.

    אהבתי

    • אגנוס הגיב:

      מעולה. רק חסר ציור בסגנון סטליניסטי של נושא הלפיד והנה יש לנו פוסטר נהדר.

      אהבתי

    • עע הגיב:

      מדהים.

      מזכיר כל כך את קמפיין "אם לא ציפי – יבוא ביבי".

      אתם מביכים את עצמכם – ראיית החסר לא מובילה לשום דבר.
      העובדה שאדם הוא לא ביבי – לא הופכת אותו למנהיג. לא במקרה של ציפי המטומטמת, ובוודאי לא במקרה של רקב כמו יאיר לפיד.

      נתניהו ראש ממשלה אהוב, להזכיר את אשתו זה הכי שנת 96, וגם הפעם לא יועיל – השמאל הרקוב יתפצל בתוך עצמו במאבקי אגו אינסופיים תוך גניבת קולות תמימים (להזכירכם – קדימה של אריק שרון – של אריק שרון!! – הפכה לסניף של מרצ בחמש שנים). ונתניהו – ואחריו יורשיו – ימשיכו להנהיג את עם ישראל כנראה לעוד זמן רב.

      אהבתי

  24. המושל בכיפה הגיב:

    חותם על כל מילה של מ.אשכנזיה.
    הראיון אתמול עם שלמה מעוז היה שיא חדש של צביעות. מתי הוא פורץ בבכי? כשהוא מדבר על מה שעושים לאתיופים בקריית מלאכי. אם היה טורח לצפות בכתבה הוא היה מגלה שמי שלא משכיר דירות לאתיופים ומתבטא בכתבה בגזענות מבחילה הם ממש לא "האליטה האשכנזית".
    פרשן של לילה כלכלי שהיה אומר ש"בנק מזרחי הוא בנק של שחורים" לא רק שהיה מועף מייד מהתוכנית, הוא היה חייב לרדת מהארץ בגלל העליהום שהיו עושים לו. אבל גזענות נגד אשכנזים? זה לחם חוקינו.

    אהבתי

    • מוישל,

      אם היית מכיר את הערים והשכונות שבהם חיים אתיופים לא היית מציין את זה- הסיכוי שתמצא שם אשכנזי אחד לרפואה (או תברואה) הוא אפסי.

      בלי קשר- הנקודה שהעלית נכונה, גם בתוך הקהילות של צפופי הפיגמנטים והעולים מרוסיה יש גזענות. וגאם כבר בקו הזה…צפונית לשד' רוטשילד בלת אביב הוורודה, השמאלנית הנאורה והמעורבת חברתית לא תמצא דירות להשכרה עבור סודנים ואריתראים- או ערבים. גזענות נמצאת גם במקומות שבהם מנופפים שלטי חוצות של נאורות.

      אהבתי

    • מוישל,

      אם היית מכיר את הערים והשכונות שבהם חיים אתיופים לא היית מציין את זה- הסיכוי שתמצא שם אשכנזי אחד לרפואה (או תברואה) הוא אפסי.

      בלי קשר- הנקודה שהעלית נכונה, גם בתוך הקהילות של צפופי הפיגמנטים והעולים מרוסיה יש גזענות. ואם כבר בקו הזה…צפונית לשד' רוטשילד בלת אביב הוורודה, השמאלנית הנאורה והמעורבת חברתית לא תמצא דירות להשכרה עבור סודנים ואריתראים- או ערבים. גזענות נמצאת גם במקומות שבהם מנופפים שלטי חוצות של נאורות.

      אהבתי

  25. עידן הגיב:

    ד"א- איפה לעזאזל העצומה שכותרתה "לא שוקל הצבעה ליאיר לפיד אם הוא לא מתפטר במיידי מידיעות אחרונות"?

    אהבתי

    • מומו ורבע הגיב:

      מי שמספיק טיפש לשקול להצביע ללפיד, לא מסיגל להבין מה הבעיה בעובדה שיש לו טור בידיעות. יאיריתון במרעו!

      אהבתי

  26. גיל הגיב:

    מתחיל להרגיש קצת לא נעים האיבסוס שלך סביב הג'וניור. תנוחי.
    גם אם יש תוקף (ויש) לחלק מהטענות שלך כלפיו. מוטב למסור אותן ביובש ובלי ערמות של פאתוס וכרעכצים לרוב.
    בתחום התקשורת, קורים ברגעים אלו ממש, דברים גרועים ומטרידים בהרבה מעוד טור מיותר מאת איש בעל עומק אינטלקטואלי של מסך פלאזמה.
    והרי גם בזה הוא לא נבדל בהרבה מעמיתיו להווה ולעתיד (כרעכץ).

    אהבתי

  27. אחד הגיב:

    כולם ציפו למנשר של לפיד. הבטיחו לנו שבטור של שישי לפיד יפרוש את משנתו הפוליטית. במקום, קיבלנו עוד טור בינוני על עלילות לפיד בבוקר חורפי אחד פלוס תוכחה פופוליסטית סטנדרטית בסגנון "מושחתים נמאסתם". והמצע? "אה… אני עדיין כותב אותו."

    המאמר של לפיד עמוס בסתירות מביכות ועיוות המציאות. אני מפציר בכם, אגב, לא להחמיץ את האירוניה הבאה ממאמרו של לפיד:

    "(אני מפציר בכם, אגב, לא להחמיץ את האירוניה: בדיוק אותם אנשים שטענו בשבוע שעבר בלהט שזה לא בסדר שאני מקדם את העמדות שלי דרך הטלוויזיה, טענו השבוע בלא פחות להט שאין לי עמדות בכלל.)"

    משפט זה נכתב בטור קבוע בעיתון, ובמאמר שציפו שסופסוף יציג עמדות פוליטיות ברורות כלשהן. אגב, איש לא טען שלפיד מקדם את העמדות שלו בתקשורת. לפיד רק מקדם את עצמו בתקשורת. יחי ההבדל הקטן.

    מאכזב. וול וסלוביק קלעו בול.

    ———-
    V: ואכן הם מופיעים בראשית הסקירה על לפיד.

    אהבתי

  28. שועלן הגיב:

    סליחה שאני חוזר שוב לטור של לפיד, אבל זה שהוא מקדיש כ"כ הרבה מלל להסביר מה זה "בלון" במובן הפוליטי – זה מעיד על חוש הומור עצמי?

    אהבתי

  29. captain beefheart הגיב:

    ועוד קצת על ההסתה הפרועה:

    כל מי שעיניו בראשו (או מסוגל להתקשר למנהל מקרקעי ישראל כדי לבדוק בעצמו) יודע שאין בכלל דבר כזה "אדמות של קיבוצים". הכל שייך למינהל מקרקעי ישראל. הכל, כולל אדמות שחברי קיבוצים בשנות השלושים של המאה הקודמת קנו בכספם, והעבירו מתוך תחושת ציונות לידי קק"ל. אין במדינת ישראל אפילו חבר קיבוץ אחד שיש מטר אחד של אדמה הרשום על שמו בטאבו, ואף אחד בשום קיבוץ לא יכול להרוויח שקל מזה.

    מה שיש הוא זכרונות ההסתה שהתחיל בגין נגד "הקיבוצים", ופירותיה הבאושים נאכלים עד היום. ההיסטוריה, באירוניה המאפיינת אותה, מאירה זאת באור יפה. בראשית שנות השמונים כתב עמוס עוז ספר בשם "פה ושם בארץ ישראל" והגיע לבית שמש. שם שמע מהתושבים ה"מקופחים" על ה"קיבוצניקים השכנים ש-XXX עם מתנדבות בבריכה, בשעה שתושבי בית שמש נאנקים תחת משא הקיפוח" (בתרגום חופשי, מהזיכרון).

    ליד בית שמש יש קיבוץ אחד ושמו צרעה. מדובר בקיבוץ צנוע במיוחד, שאין בו אפילו מטר אחד של "הרחבת נדל"ן", הוא משתקם משריפה של המפעל שלו והמזכיר שלו הוא מזרחי אסלי. ואילו את תושבי בית שמש ה"מקופחים" אוכלים היום החרדים שנכנסו להם בדלת האחורית. בקיבוץ הזה, אגב, יש שני קשישים בשם עליזה ויואב תיבון. בנערותם עזבו בתים בורגניים וכמו אלפים אחרים הקדישו את חייהם לסיקול אבנים ויישוב הארץ. הם הגיעו לחור מחורר ליד סיבוב הרטוב, ועד היום הם חיים בדירה קטנה. למה אני נזכר בשני הפלמ"חניקים לשעבר האלה? כי הם הוריו של האלוף נעם תיבון – האיש שאלפי מתנחלים השמיצו בגלל שהוריו הגיעו מהפלמ"ח.

    ובאשר לשלמה מעוז – תוך יממה התבלט יצור משוקץ ממנו. אמנון לוי, שנזכר פתאום שהוא ממוצא מזרחי והשליך לפח את כל הקרדיט שקיבל עם השנים. הטור שלו ב-YNET הוא יריקה בפרצופם של כל חבריו האשכנזים שהלכו לידו במהלך הקריירה המוצלחת שלו, שמעולם לא סבלה מהדרה או קיפוח. אם אני זאב חספר, למשל, או גיא זוהר, הייתי נעלב ממנו ביג טיים. תיסתחיש יא אמנון. תיסתחיש?

    לוי ההיפוקרט:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4174765,00.html

    שווה לקרוא את יהודה שרוני, המוציא לפחות חלק מן המרצע של מעוז מן השק (הוא לא התקבל לדירקטוריון בל"ל). שרוני חוזר על הנחה ידועה ורווחת בציבור, לפיה יוצאי עיראק דווקא משובצים בפיננסים הרבה מעבר לשיעורם באוכלוסיה, ומאמת אותה.

    שרוני העיראקי בעצמו:

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/326/312.html?hp=1&cat=479&loc=6

    לא סתם שורה על הארץ אווירה מסריחה של הסתה ושיסוי קבוצות זו בזו. במעון ראש הממשלה שוכן האיש שנתפס במצלמה לוחש למישהו "השמאלנים האלה שכחו מה זה להיות יהודים". נתניהו – אשכנזי, עשיר, אליטיסט סיגרים במהותו, מנצח על המקהלה הזו וכותב לה את התווים. אין, אין בושה.

    (ושאלה לבעלת הבית: האם את מוכנה לפרסם את רשימת המילים שהופעתן בתגובה מונעת ממנה פירסום אוטומטי ומכניסה אותה לפנדינג? זה יעשה לכולנו חיים קלים יותר 🙂 )

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זו לא רשימה קבועה, היא משתנה, מילים נכנסות ויוצאות, זה תלוי בתסמונות כאלו ואחרות המתגלות בתגובות חדשות לבקרים.
      באשר לשרוני – הוא זכה להפניה בפוסט.
      בעניין לוי – לא מסכימה איתך. העובדה שהוא אישית לא קופח בשל מוצאו למרות שהוא מזרחי לא אומרת שאסור לו לכתוב על כך. והוא צודק בתארו את המציאות.

      אהבתי

    • יודית הגיב:

      קפטן, קראתי בהנאה את הטוקבק שלך. אני מוחא כף.
      ❗ ❗ ❗

      אהבתי

    • מתבולל הגיב:

      זכור לי ראיון כואב של אמנון לוי בעיתון חדשות ז״ל כמדומני כבר אז הוא סיפר על הקונפליקט העדתי שלו. איך רצה מאוד להיות אשכנזי, איך חיפש ומצא להיתחתן עם אשכנזיה, בכל מחיר. איך אביו החלבי אמר לו: תיזהר, זאת לא המדינה שלך. איך בעקבות כל הקונפליקט הזה של זהות הוא גם פיתח הפרעה מינית כל שהיא והיה מטופל הרבה שנים. מאז הסיפור הזה כביכול נשכח אבל השבוע הזכיר לי שאצל אמנון לוי הדברים עדיין חיים כמו בנעוריו. וקפטן היקר פשוט לא מבין. נכון הוא הצליח יפה מאז, אבל הצלקת נותרה. בעצם אמנון לוי מיצג הרבה מזרחים שמכים על חטא על התקופה שבו הם אשכרה-השתכנזו. ישראלים אשכנזים לא מכירים את התופעה הזאת. זאת שינאה עצמית שאוכלת את הנשמה. מזכיר את ההתבוללות באירופה.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        מעניין מאוד. כנראה שגם לשלמה מעוז יש תסביכים כאלה. אז מה – כאשכנזי (שכל חייו נהג בהגינות לכל אדם והתברך בחברים ובני משפחה "שחורים") עלי לספוג עלבונות גם בגלל השריטות הללו?

        שמעתי שגם אושרת קוטלר גילתה – לרגל ההיעלבות הקולקטיבית – שהיא קצת פרענקית, והחליטה למשוך מאקסלנס את כל הממון שהעתירו עלי האשכנזים במשך שנים (בהן סברו בטעות שהיא לבנה כמוהם).

        אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          ואי דבורית, זה קצת מוגזם, לא? כל תגובה שלי פתאום מחכה לאישור….

          ——–
          V: הספאמר הוא קצת בוק. מחליט לבד בלי להתייעץ איתי.
          בקשר לקוטלר, זה מופיע בפוסט.

          אהבתי

        • מתבולל הגיב:

          הסיפור של אושרת קוטלר באמת מצלצל מצחיק. פעם היא סיפרה בראיון (אני זוכר הכל) שהיא התחתנה עם בעלה הראשון במיוחד בשביל לקבל את השם קוטלר! בחיי! ״כי אושרת לוי לא נראה לי מאוזן״. כך היא סיפרה בראיון ועובדה שגם אחרי שני גרושין היא נשארה קוטלר ולא חזרה ללוי! במקור היא בולגריה ספרדית שזה לא באמת פרענקי. התבוללות זה דבר כואב. אם יש לך שורשים יקים אתה יודע איזה סיוט זה היה.

          אהבתי

    • ניר הגיב:

      הכל נכון, חוץ מהפסקה האחרונה. באמת, נתניהו שם בפיו של מעוז את הטקסט הזה, שיכול להתפרסם בגאון באתר של הקשת המזרחית? והקשת עצמה, ממומנת ע"י ארגונים שהם תומכים ידועים בנתניהו, וארגנו גם את הכנס המאד פרו-נתניהו שבו דבר מעוז וכמון שגם את התמיכה שמעוז מקבל בתקשורת, שמלאה מצביעי לכוד.

      ובכלל השד העדתי התחיל אצל נתניהו והפעילים והארגונים הפוסט ציונים שנפחו בו חיים חדשים בשנים האחרונות וניפחו אותו מעבר לכל פרופורציה כולם ליכודניקים שרופים.

      וגם מפלס הכנרת מעולם לא היה נמוך כמו אצל נתניהו, ולפני שהגיע היינו מצליחים הרבה יותר באירוויזיון שלא לדבר על ההופעה הראשונה של חיפה בליגת האלופות (רק להשוות לשניה תחת נתניהו!!)

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אוקיי אתקן את עצמי:
        נתניהו לא המציא את הדברים האלה, אבל הוא ממשיך להפיח אוויר בבעירה שהצית מורו ורבו מ' בגין. ז'בוטינסקי היה מתבייש בשניהם.

        אהבתי

        • ניר הגיב:

          קפטן, כשבגין דבר על הדברים האלה הם היו אמיתיים. זו היתה תקופה אחרת (שגם מעוז התייחס אליה, ובקטע הזה הסכמתי אתו).

          מאז גדלנו, המדינה השתנתה, קבוצות אחרות ממפא"י הגיעו לשלטון ובעיקר גדל דור שרובו יליד הארץ ומעורב.

          מי שהוציא את השד העדתי מהנפטלין בשנות התשעים היו הקשת המזרחית והפוסט-ציונים. אלה ברובם אנשים שיושבים באליטה, רובם מרקע של מעמד הבינים ומעלה, והמציאו להם איזה קיפוח שמתבסס יותר על העתקה של יחסי שחורים לבנים בארה"ב מאשר על מה שקורה בישראל. (שאגב מגוחך במיוחד בגלל שבאמריקה שחור הוא שחור ולבן הוא לבן. אתה נושא את ההשתייכות שלך כל חייך לכל מקום, אף אחד לא צריך לשאול מאיזה מוצא ההורים). מעוז דבר בכנס של הקבוצות האלה.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            בגין (הארכי-פולני) אכן הגיע לעניין בידיים נקיות, וכאשר שילהב את המוני המזרחים, באמת רצה לסייע להם. אבל מאז – כמו שאתה כותב "גדלנו, המדינה השתנתה" – וניתן לבחון את מורשתו בראי ההיסטוריה. ומה הוא השאיר למזרחים ולשאר נפגעי מפא"י? כלום בחזקת כלום. רייה.

            אתה ממשיך וכותב: "קבוצות אחרות ממפא"י הגיעו לשלטון" רק שטעות מהותית בכך. מפא"י כידוע (וכמשתמע ממספר יוצאי חלציה בכנסת בימינו) התקטנה ונמעטה עד מאוד. ומיהם אלה היושבים כבר שנים רבות בצמתי כוח רבים במדינה (במיוחד בממשלה ובשלטון המקומי) אם לא כל יורשיהם וצאצאיהם החוקיים של כל "דפוקי מפא"י 1977"? ליכודניקים ודתיים ומזרחיים נמצאים במיטב המשרדים. הם ממלאים בהמוניהם את שדרות התפעול של המדינה ואף יושבים תדיר בצומת קבלת ההחלטות. תראה לי מקום אחד, רק אחד, שמאויש היום ע"י "מפא"יניקים" (לא כולל את "בית ברנד" ו"בית חומה" באפעל ו"בית לסין" בת"א).

            מה שקרה בישראל אחרי 1977 מתאים לרוב התסריטים של "אחרי הפיכה". את הכנופיות הקודמות החליפו כנופיות חדשות, מהשבטים שתפסו את השלטון. המשרדים נשארו (ואף התרבו), ורק יושביהם התחלפו. בגין חלם להביא שמחה להמונים, אך רק זאת עשה להם. את מצוקתם לא פתר. כל שהשאיר להם הוא טיח ואקרשטיינים, ובירוקרטיה שמנוהלת ע"י פקידים ועסקנים חדשים, לא פחות דפוקים מקודמיהם.

            כאן אבהיר שלמרות כל אלה, אני סבבי לגמרי עם העניינים. דמוקרטיה… דין הבוחר… שלטון הרוב… זה באמת בסדר גמור, כל עוד שומרים על החוק. מה לעשות, ככה יצא.

            אז מדוע ניתכו הפיוזים, הסעיף עלה והרהיטים זזו? משום שהגיע איזה חצוף, הישר מלב הקפיטליזם החזירי (כינוי שאני שומר רק לעוסקים ב"תיכנון ומיקסום הפנסיה שלך"), והחל להטיח דברי בלע בעדה תמימה וישרת דרך במדינה הזו (ובכלל – אם יש "עדה" שהפסיקה להיות כזו לפני כולם, זו הקבוצה שנקראה פעם "אשכנזים". אצל הדתיים זה עוד מתקיים בגאון, אבל זה כבר נושא לדיון נפרד). והנה בא מעוז, מזרחי מכף רגל ועד ראש, החמוש בתואר שלישי ובהכנסה חודשית מבהילה בקורחיותה, ומתחיל לצעוק ש"הבהירים עושים בכהים כמעשה הפטיש בשניצל". לא נכעס? בוודאי שנכעס, ובצדק. מעוז – לך ולנסה!!! (המשפטים האחרונים טופלו בתכשיר למניעת סינון ע"י התוכנה. תוכנה טיפשה 😈 אכלת אותה).

            אחרי הפירומן החברתי הראשון מגיעים כל מיני אנשי תקשורת מתוסבכים (קבלות, לכאורה ומהזיכרון, הוצגו כאן קודם), לאחר שנלחץ אצלם הכפתור הסמוי שעליו כתוב: "מזרחי / רגשות קיפוח. ללחוץ רק במקרה של התעניינות תקשורתית". הוא ניסה "להשתכנז" כמרד באביו… היא התחתנה כדי לזכות בשם משפחה "אשכנזי"… איזו עליבות, תסלחו לי. בתור אשכנזי אסלי אני יכול רק להתפלא מדוע היה דחוף לכם להיות "כמונו". האם לדעתכם הם מבינים כמה זה נלעג?

            ודרך אגב – אין לי מושג מה זה "פוסט ציונים".

            אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            צדק ניר ! ואכן, חלקם היום בארה"ב, אלו שלא זכו
            ,או חלקם, בצרפת, ומהנותרים חלק כבר בגרמניה
            וממי שנותרו בלבנט חלקם כבר מגלגלים הון
            ותמיד יש את מי שלא הלך להם בשום מקום
            ועושים מזה אידיאולוגיה. ממש כמו הורודים,
            הלא שזופים, כמו האזרח הצרפתי בורג; אני מנסה
            את נוסחת הקפטן.

            אהבתי

    • שולמית הגיב:

      מעוז מתחסד ובגדול ולולא היה מזרחי שבמסגרת התחשבנות אישית משתמש בקיפוח המזרחיים, היו שואלים אותו איך מתיישבתהדאגה לצדק חברתי עם תפקיד הכלכלן הראשי באקסלנס שלמשל, לי, למרות שאני אשכנזיה , אין דריסת רגל שם. גב' קוטלר יכולה להרשות לעצמה לגנות את הקרן ולפעול נגדה כי יש לה דיכסף ועיני לא צרה בה שהרי הרוויחה אותו הודות לכשרונה, להשקיע בקרן זאת שלא מטפלת באנשים שאין בידיהם סכום סף . נדמה לי 500000 ש"ח או משהו כזה.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לחיי קפיטן. אכן דברי אמת. וזה לא רק צרעה. גם
      איילת השחר, גם כפר החורש, גם בית אורן האומללה
      ועוד ועוד.

      אהבתי

    • יונה ביין הגיב:

      קפטן,

      תיקון לגבי הנדלן הקיבוצי- לא מדובר תמיד על אדמות טאבו לפעמים העסקה היא בחוזה חכירה מהמנהל, לרוב ל- 99 שנה עם זכות הורשה.
      לדבר הזה יש ביקוש ומחירי שוק שישאירו רבים בשוק.

      הפורמט השני הוא אדמת מנהל ללא חכירה.
      בשנים האחרונות נסגרו להערכתי כמה מאות עסקאות בפורמט הזה.
      הכסף מהעסקאות לא הולך לידיים פרטיות, (כשיגמרו ההפרטות יהיה שמיח) אבל הוא נכנס ועוד איך לקיבוץ.

      אנשים מוכנים לשלם והרבה עבור בית פרטי בקיבוץ.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        כמה הערות.
        כללית, בעיסקות הנדל"ן שהבאת אין הבדל בין "קיבוץ" לבית
        "מושב" או קבלן או אזרח סתם. גזענות היא בהגדרה גינוי
        קבוצת אנשים בגין תופעה אנושית כללית. למשל – יהודים הם
        אוהבי כסף, מי לא? שחורים אוהבים לבנות בלונדיניות, איזה
        זכרים לא? עם זה וזה רצחני ואכזרי ! באיזה עם אין כאלו.
        עם זה וזה "מלוכלך" "טיפש" "קמצן" "גנב" ובעמיים אחרים
        אין כאלו?. כאן זה השגבת הדרישה לנדל"ן באחת הארצות
        הצפופות בעולם.
        ולעניין:
        1. חוזה חכירה ל99 + ירושה יש בעוד שטחים עירוניים
        ו"ירוקים", סביב פ"ת, רחובות, רשל"צ. סכומי כסף אדירים
        הושקעו ברכישות כאלו במושבים בין גדרה לחדרה.
        2. רכישת שטח מהמנהל ל"עולם", כאן טענות רבות
        לשחיתות , ראה לאחרונה עמישב בפ"ת ועוד. ראה
        פלמחים וסיפורים דומים. האם אתה או אני יודעים כמה
        נרכש ע"י קיבוצים וכמה ע"י משקיעים מכל המינים והסוגים?
        ראה המס החדש על השבחת קרקע חקלאית. לא רק
        הקיבוצים בעסק זה, בכלל לא.
        3. אכן אנשים מעדיפים רכישת בתים בהרחבות קבוציות
        (לא בכולן ! תלוי בקיבוץ !) כי שם לא יהפוך השטח למדבר
        בטון, ללא פיסת ירק, ראה כיסוי הבטון שכונות עירוניות בכל
        הארץ. מי שמגנים את הקיבוצים בכל פה מוכנים לשלם "בונוס"
        כדי לחיות בסביבה שהם יצרו ע"י שלמשל חיו בבתים קטנים
        ושמרו שטח ירוק, או גני ילידים מרווחים עד בית קברות בשטח
        יפה ללא התערבות הדתיים.

        אהבתי

        • עובר אורח,

          גזענות לא קשורה לקרקעות הקיבוצים. אף נאור לא מתגאה שיש לו חבר קובוצניק…עדיין.
          לעניין:

          2. במושבים ההרחבות שונות מהקיבוצים. -דור המשך, תב"ע עתיקה, וללא מניה כשלא מדובר על נחלה.

          3. טעות נפוצה. ברוב ההרחבות אנשים בונים על 100% המותרים כנהוג בישראל המצוי ללא קשר לאופי המקום. כמו לצאת לטיול מחובר לעבודה.

          אהבתי

      • ר.בקצה הגיב:

        מדובר על חוזי חכירה ל- 49 שנים במקרים מסויימים או חוזים תלת שנתיים, שהייעוד שלהם חקלאי. אם הייעוד (של הקרקע) משתנה המנהל המתועב דורש שיחזירו לו את הקרקע.
        דוגמא נוספת- במקרה של שיוך דירות המנהל דורש מהקיבוצים דמי היוון גבוהים במיוחד. המנהל גם נוהג להתנות שירות בשירות,שזה אסור על פי החוק.
        יש למנהל עוד כמה טריקים,אפשר ללמוד עליהם בקישור הבא:
        http://www.themarker.com/realestate/1.587985

        וכמובן,אסור לשכוח שהכל התחיל ע"י הקשת המזרחית,ארגון אנטי ציוני שמטרתו היא להעביר אדמות לערבים ושבני בריתו הטבעיים הם עדאלה ושאר כנופיות הקרן החד"שה

        אהבתי

  30. עידן הגיב:

    מאז שכתבו על מותו של אדם ברוך באירועי סיכום שנה שלוש שנים אחרי שנפטר לא היה שפל כזה בשבעה לילות: בכתבה על "ימי הולדת עגולים לאירועים תרבותיים חשובים" שיערכו ב2012 מציינים "25 שנה לU2" ומתעלמים מ200 שנה להולדתו של דיקנס.

    אהבתי

  31. עידן הגיב:

    בסקר על יאיר לפיד חסרה האופציה: לא ממש איכפת לי ממנו, אבל אם הוא היחיד שיכול למנוע עוד ממשלת אלקינים אז יש לו את הקול שלי

    —-
    V: אז סמן "אצביע לו"

    אהבתי

  32. רקמילה הגיב:

    ההתעסקות המוגזמת בלפיד, כן טור, לא טור, מגוחכת לעומת האלטרנטיבה -להמשיך לחיות תחת משטר של הפחדות , סתימת פיות, ציתותים , ביטול חוקים וחקיקת אחרים תחתם על מנת לשמר את האחיזה הצובתת באזרחים, התמסרות טוטאלית לגחמות הדתיים והמתנחלים, וזה עוד כלום.אנשים נורמלים מתרחקים כיום מפוליטיקה. בא יאיר לפיד על מעלותיו ומגרעותיו שבכוחו לגרום למפץ פוליטי או לפחות לשנות את יחסי הכוחות, וכאןמתעסקים בבוטנים.לקרא ולא להאמין.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      ואיך לפיד יצליח איפה שציפי נכשלה?
      מה ההבדל ביניהם?
      מה גם שעכשיו הוא מפצל בדיוק את המחנה שאותו את רוצה לחזק.

      אהבתי

      • ר הגיב:

        ההבדל ביניהם הוא, כמובן, שלבני היא הרבה יותר *** מלפיד, יחד עם זאת היא לפחות היתה קצת חברת כנסת, יו"ר רשות החברות ושרת חוץ לפני שהחליטה לקחת את כולנו לאגו טריפ שלה.

        זה לא ייאמן כמות האנשים הסבירים שמצהירים כבר עכשיו על כוונה להצביע ללפיד – לפני ששמעו פיפס על עמדותיו, אדם שניהל בהצלחה מערך רכישה חודשי של ג'ל וחשבון ג'ימייל.

        לא ייאמן כמה רקוב השמאל. פשוט מרהיב לראות

        אהבתי

        • מיקי הגיב:

          ר, *** לפיד שוטח את עמדותיו כבר כמה שנים טובות בכל מקום אפשרי. אם לא הצלחת להבין את זה, אני מציע שתנסה להכפיל את האיי-קיו שלך בהקדם, או סתם לקרוא טור או שניים של לפיד

          אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        ברגע האמת יבינו שעליהם לחבור יחדיו. עד כמה שידוע לי מתקיים מסע שכנוע. שניהם מאותו הכפר ויש להם מטרה משותפת.

        אהבתי

    • אגנוס הגיב:

      כנראה שיש שחושבים שפוליטיקאי שכותב בעיתון הוא עוד סימפטום למדינה בה חיים

      תחת משטר של הפחדות , סתימת פיות, ציתותים , ביטול חוקים וחקיקת אחרים תחתם על מנת לשמר את האחיזה הצובתת באזרחים.

      ולכן לדעתי ההתעסקות בלפיד אינה "מוגזמת". משהו שכן מוגזם, בעיניי, זו הקביעה כי אנשים חיים כאן תחת

      התמסרות טוטאלית לגחמות הדתיים והמתנחלים

      או שאר ההפחדות שהפרחת.

      אהבתי

    • שולמית הגיב:

      אני מסכימה. אני מתרשמת כאילו שיש איזו התארגנות שלא לאפשר פעילות כנגד הממשלה

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לא רק מגוחכת, יורדת לשפלות קיצונית
      "מוסף הארץ" בדיחות לפיד, עמ'12
      ציטוטים נבחרים, נבחרו ע"י
      מורן שריר מארכיוני הרשת. כביכול
      ציטוט מלפיד: "חיתנתי הערב שני
      אוטיסטים, הקיטריניג חרא". סוף
      ציטוט
      יצא לי בנסיבות לא נעימות להכיר
      את הבת האוטיסטית של לפיד. וכן
      דומים לה מכפר תקווה בעמק זבולון.
      כמו אוטיסטים רבים היא יפה להפליא.
      היא לעולם לא תתחתן, זו הזוועה
      הנוראה שאותה חי כל הורה לאוטיסט
      בייחוד לבת. מה יהיה, אל אלוהים
      מה יהיה? כאן האמירה "לא מאחל
      זאת לשונאי" אמיתית עד כאב. כל
      משמיצי לפיד,תרגיעו בבקשה. אצל
      חלקכם זה כבר מתחיל להיות
      מוגזם.

      אהבתי

  33. השופט הגיב:

    כל מה שאת כותבת על לפיד זה מצרות עין וקנאה. היית רוצה טור כמו שלו, מעמד וגם לעורר באזז כזה בזכות עצמך, ולא בתחפושת, כפי שהיית בעבר. הוא יקדם חוקים וישפיע על עתיד המדינה, ואת תמשיכי לחפש כותרות נדושות, שגיאות כתיב, כתבות ממוחזרות, בעיות אתיות ותנסי שהעולם יתיישר לפיו דרכך. מה לעשות, את זו את והוא זה הוא. וכל הביקורת שתעבירי עליו לא תשנה את זה

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      א. לעיל הופיעו נימוקים, בין של בעלת הבלוג בין של כתבות וטורים שאליהם קישרה, שמסבירים את דעתה. אליהם לא התייחסת כלל, אלא מצאת את הסיבה במבנה הפסיכולוגי של אישיותה.
      ובכן, את הביקורת המטופשת שלך ניתן להפריך בקלות, באותה טענה שבה אתה משתמש:
      הביקורת שלך על ולווט נובעת מצרות עין וקנאה שלה יש בלוג להציג או דעותיה ולך לא.

      ב. כל מה שכתבת על באזז, מעמד בתקשורת, השפעה על חוקים וכו' ניתן לומר גם על גבלס. פירוש הדבר שאלו כשלעצמם חסרים כל חשיבות, אלמלא האדם שאליהם הם מיוחסים אכן ראוי להשתמש בהם. ממה שראינו עד עכשיו, ודי בעובדה שהפוליטיקאי לפיד אינו מוותר על טורו בעיתון, הוא אינו ראוי.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        אנא, בבקשה, הוציא את גבלס מהעסק
        שם זה אינו מחזק את טיעונך וכבר
        מזמן הוא ודומיו הפכו למין קלישאה
        רפלקסיבית, כצלצול הפעמון מזיל
        הריר מכלבי פבלוב.

        אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          אנלוגיה (לא מתמטית): הסנפיר לדג ככנף לציפור. לא טענתי שדג הוא ציפור, או שכנף היא סנפיר, אלא שיכולת השפעה על חוקים, יצירת באזז וכדומה אינה מזכה כשלעצמה בנקודת זכות. לא ניתן להדגיש זאת יותר טוב בעזרת חלאה, כגון גלבס, שהחזיק בכל אלו בידיו.

          אהבתי

      • השופט הגיב:

        אוי איזו דמגוגיה בגרוש עם גבלס. כנראה שבאמת אין מה לומר אז שולפים את גבלס, פשוט דוגמה הזויוה ונמוכה. בוא נעביר את הדיון למקום אחר: אם הבלוג היה כזה מוצלח ומשפיע הוא לא היה עובר ממקום למקום, עד כדי בקשת תרומות מהקוראים. יאיר לפיד עזב את המשכורת הנאה והלך להרפתקה שאולי תסתיים במפולת, אבל מה זה לעומת לשבת ולכתוב בלוג ולחשוב שאתה משנה את העולם?

        אהבתי

        • המקור הראשון הגיב:

          מי שמך לאיש שר ושופט עלינו (פרשת השבוע) ? ביקורת על אנשי תקשורת, גם אם בעיניך הם "שמש העמים", היא מטרה מכובדת, הנתמכת על ידי קוראים ומשתתפים פעילים בבלוג. אין עבודה מביישת את בעליה ועד כמה שידוע, אין לבעלת הבלוג כל יומרות להעמיד את עצמה לבחירות ולסגור את הבלוג אם וכאשר תבחר לראש/ה ממשלה.

          אהבתי

        • יונה ביין הגיב:

          השויפט צודק, נעזוב את גבלס.

          לי אין שום דבר מיוחד נגד לפיד בפוליטיקה (יש הסבר, בפוסטים קודמים) אבל הטיעון הכלכלי שעלית אדון שופט הוא לא יותר מלבנה צפויה בקמפיין הבחירות – "האיש שהקריב משכורת נאה בשביל העם". כי יש לו ערכים וכו'…

          – הכסף הגדול בעולם מתפזר ביו אנשים וחברות בעזרת קשרים והיכרויות. הוא לא מגיע ממקצוענות בתחום ספיציפי, לא מ"עבודה קשה" ובטח שלא מכתיבה.
          מצטער עבור מי שהאמין שזה לא כך.

          כך שגם אם לפיד ג'וניור יקבל כאפה מצלצלת מהציבור ומהחיים הפוליטיים סנוקרת לסנטר אני בספק אם מעמדו הכלכלי ייפגע. אני דווקא מהמר שהוא ישתדרג באופן מרשים למדי.

          אפשר לנשום לרווחה: הוא בטח לא יכניס הביתה את השכר הממוצע במשק ולא כפליים ולא פי שלוש גם בעוד עשור.

          אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          א. מה הקשר בין בעלת הבלוג לבין העמדה שאני הצגתי?
          ב. בעלת הבלוג מנצלת את הבלוג שלה כדי להביע את דעתה על יאיר לפיד. בכך אינה שונה מיאיר לפיד עצמו, אשר ניצל את הטור שלו כדי להביע את דעתו על בעלת הבלוג (כאחת ממבקריו, שאליהם התייחס בטורו האחרון). אם אתה שולל זאת ממנה, קל וחומר שעליך לשלול זאת ממנו.
          ג. בניסיונה להתפרנס מהבלוג הזה, לקחה בעלת הבית סיכון גדול יותר משלקח יאיר לפיד בעזבו את ערוץ 2; הוא אולי איבד מקור פרנסה גדול יותר, אך הסיכון שלקח קטן יותר. ועל כך ראויה היא דווקא לכבוד. העובדה שאתה, מגן הלפיד, מבקש להתמודד עם הביקורת בטענה שהיא מושמעת מאנשים שמתקשים להתפרנס אומרת הכל.

          אהבתי

    • אגנוס הגיב:

      נו, טוף. וכל מה שאתה כותב נגד וולווט זה בגלל שיש לה בלוג פופולרי ומשפיע, ולך נשאר רק לכתוב טוקבקים סרוחים.
      או בקיצור: אם נתחיל לטעון טענות לגופו של כותב במקום לגופו של עניין, לא נגמור לעולם.

      אהבתי

    • אחד הגיב:

      אני יודע שזה ישמע בומבסטי, לא מבוסס ואולי גם בלתי נתפס, אבל יש לי החשד שולווט כבר השפיעה בעקיפין על החברה הישראלית לטובה יותר משלפיד השפיע או ישפיע. עד עכשיו לפיד בעיקר סיפק בידור להמונים. ומעכשיו והלאה (אני מנחש) הוא יספק בידור להמונים וישחק תפקיד בשמירה על ההגמוניה הפוליטית במקומה של קדימה.

      בזמננו, קל לבלבל בין מנהיגים אמיתיים שבאמת משנים מצב לטובה ובין פסודו-מנהיגים שנראים כך כי הם עשירים, פופולריים ועומדים במרכז הבמה.

      אהבתי

  34. שועלן הגיב:

    איראן מאיימת לנקום בישראל באמצעות כיבוי צופי?

    אהבתי

  35. אחינח הגיב:

    מצד אחד, כניסת לפיד לפוליטיקה היא חדשות. מצד שני כתיבה עליו מצד עמיתיו לעבודה מלפני חמש דקות הוא לא אתי. כשכל הכתיבה היא מחמאה אז זה אפילו גובל בתרומה בלתי חוקית. על כך נראה הגיוני שיהיה חוק צינון.

    יש כאן בעיה נוספת. ישראל היום למשל ידוע כעיתון תומך ביבי, אז האם גם כאן מדובר בתרומה בלתי חוקית של אדלסון?

    האם צריך להגדיר את העיתונים כעיתוני מפלגות? (לי אין בעיה עם זה) או לפחות לתת גילוי נאות? האם זה לא שובר את הכלים כשלמפלגות קטנות יותר אין עיתונים?

    אהבתי

    • יודית הגיב:

      הביביתון הוא תרומה של שלדון אדלסון לביבי נתניהו. חוקית או לא חוקית – אינני יודעת.
      הטור של יאיר לפיד בידיעות אחרונות – תרומה של נוני מוזס למפלגה החדשה. חוקית או לא חוקית – אינני יודעת
      .

      אהבתי

      • שולמית הגיב:

        אולי כדאי לבדוק את החוק ולנסח אותו בדרך שתקיף את האפשרויות החדשות שלא נהגו כשנחקק

        אהבתי

        • יודית הגיב:

          שולמית, אולי כדאי לחזור לנושא הישן נושן – חופש הדיבור? אולי לא כדאי לשנות את החוק כך שלא יהיה עתון גלוי שתומך בביבי נתניהו ולא יהיה עתון גלוי שתומך ביאיר לפיד?
          שולמית,
          מספיק רגולציה ותכנון ותיקון והדרה והצרה. לא צריך שאיזה רגולטור יפעל על פי איזה חוק ויקבע למי זכות לפרסם עתון ולמי אין. למי זכות להכתיב את התוכן של העתון.
          אנחנו מכירים את המציאות, שכוללת דעות שונות שמתפרסמות באמצעי התקשורת השונים. זה עדיף מאשר ז'דאנוב כלשהו יקבע איזה אמצעי תקשורת יתפרסמו.
          כאילו יש פגם בכך שידיעות אחרונות תומך ביאיר לפיד.
          ואם נוחי דנקנר יחליט לתמוך במישהו, מיד נחוקק חוק והרגולטור יקבע אם לנוחי מותר להביע דעה?
          חופש דיבור זה חופש. זה לא תכתיב מלמעלה!

          אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          לא צריך חוקים
          חדשים, כבר יש
          יותר מדי. שימולאו
          הישנים
          אח"כ נראה.

          אהבתי

      • ר.בקצה הגיב:

        זה עיתון פרטי,לא?
        כך גם ידיעות אחרונות.
        לא רוצים אל תקראו

        אהבתי

  36. שועלן הגיב:

    אפעס מבדר, אבל משתף פעולה עם הנראטיב השקרי "לפיד עזב את התקשורת".

    אהבתי

  37. שועלן הגיב:

    אין השבעה בצה"ל שבה לא מקריאים טקסטים המתארים את תפיסת הישראליות שלי

    ?????really? REALLY

    אהבתי

    • אברי הגיב:

      ממש במקרה הזדמן לי לבקר בהשבעה אחת בצה"ל אתמול. לא נאמרה מלה על יאיר לפיד. רב הכותל, לעומת זאת, דיבר על תפישת הישראליות שלו. אם תהיתם, היא קצת שונה מזו של לפיד.

      אהבתי

    • אגנוס הגיב:

      השבעה שאינה כוללת טקסט של לפיד אינה בגדר השבעה.

      אהבתי

    • לא הכי קשור, אבל ארשה לעצמי לדחוף (בגסות) את דעתי לשרשיר זה:
      א. מאוד מרגיז אותי שלפיד מרשה לעצמו לדבר על הצבא ומילואים, נוכח העובדה שבחר לשרת בעיתון 'במחנה', וזאת חרף יכולותיו הפיזיות (לספוג מכות, וכנראה גם לתת). אסביר: אני לא מעביר ביקורת על קיומו של עיתון צבאי, או על העובדה שמשרתים בו חיילים, אלא על העובדה שאדם בריא פיזית אינו משרת ביחידה קרבית. בהנחה שאדם שיכול להתמודד בקרבות אגרוף יכול גם לשרת בצבא בתפקיד קרבי, זה צורם. זה, לדעתי הישראלית, גם כן השתמטות. שהרי, בעוד שאדם שסובל ממוגבלות יכול לשרת בתפקיד תומך לחימה אך אינו יכול לשרת בחי"ר, הרי שמאדם שאינו סובל ממוגבלות יש לצפות שלא יתחמק מחובתו. מהרושם שעולה מהגיגיו של לפיד, הוא בהחלט יכול לשמש כגולם שנושא ג'ריקנים. אם אני יכולתי לשרת בחי"ר, קל וחומר שהוא.
      אלא אם כן, כמובן, הוא סובל מלקות רפואית שמונעת ממנו לשרת בתפקיד קרבי. ובמקרה זה, אני מתנצל.

      ב. מצד שני, טוב שלא שירת ביחידה קרבית. אם הוא בלתי נסבל עכשיו, קשה לי לדמיין כמה נוראי היה לשמוע ממנו חוויות מהסיירת.

      אהבתי

      • ובכן, אני מתנצל.
        להלן ציטוט מויקיפדיה:
        "את שירותו הצבאי החל בחטיבה 500 של השריון, במלחמת לבנון הראשונה שאף רימון גז בעת הנחתת מסוק, קיבל התקף אסטמה קשה, והמשיך את שירותו ככתב בעיתון "במחנה"."
        הייתי צריך לבדוק קודם את העובדות, ורק לאורן לפרסם תגובה.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          סליחה על הדקדקנות החיילית
          כשמנחיתים מסוק ביום פותחים רימון עשן (לא רימון גז). מלבד סימון אזור הנחיתה הטייס למד על כיוון הרוח על פי כיוון פיזור העשן. מי שנוהג להשתין נגד כיוון הרוח עלול לעשות זאת גם עם רימון עשן.

          אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          ועוד תוספת,
          אני מכיר כמה טנקיסטים ששאפו את עשן העור החרוך שלהם וחזרו להילחם. הורדת פרופיל בתרוצים שונים מאפיינת קבוצה (לא קטנה, לצערנו) של ברחנים שלא עומדים בלחצי השרות הקרבי.

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            בתור חי"רניק דפ"ר יצא לי להשתתף באימון לש"ביה שבה המפקד זרק רימון עשן לתוך החדרים. שניים מהצוות אושפזו, אני זוכר דווקא את הריח המתקתק.
            מה שכן, לא ידעתי שמנחיתים מסוק בתוך חדר…

            אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            עוד שני דברים בנושא:
            1. חבר, גם הוא חי"רניק שטוחן מילואים, שלו סיפרתי על טעותי, רתח מזעם. לדבריו, במחלקתו היו מספר חיילים אשר העבירו את כל שירותם הצבאי עם משאף (נוסף לצרות נוספות); זה לא עצר אותם לסגת תוך מיסוך [רק בתרגילים, כמובן; שהרי צה"ל אינו נסוג אלא רק משפר לאחור, כפי שלמדנו ממקרה אהוד ברק ולבנון].
            2. אסטמה קשה אינה מונעת עישון סיגרים.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              מצד שני ניתן לראות שכבר בגיל 19 התגלו אצלו כישורים שנדרשים בעולם הפוליטי. תיחמון(הורדת פרופיל) , שינוי עמדות (מהסיירת לניירת), ניצול קשרים (כדי לעזוב את השריון) ומינוי פוליטי (לכתב במחנה).

              אהבתי

              • ר.בקצה הגיב:

                בינינו,
                קשה להאשים מישהו שהוא מעוניין לברוח מהשריון,לא?
                ואני אומר את זה מכיסא האש"צ

                אהבתי

                • חייל זקן הגיב:

                  בוודאי שקשה להאשים את מי שלא עומד בקשיים, רצוי להלל אותו ואולי אף למנות אותו לראש ממשלה.

                  אהבתי

                  • רקמילה הגיב:

                    בלי קשר ללפיד- המקום שמקבל השירות הצבאי של כל מועמד לתפקיד כלשהו – ולא מדובר על השתמטות- הוא הגורם לכך שגנרלים טיפשים ויוצאי סיירת סוציופאטים מקובלים על הבוחרים כמנהיגים טבעיים גם אם כפי שמתברר באיחור שהם אסון.כתב במחנה יכול להיות ראש ממשלה לא פחות מקצין בצנחנים, וחוסר מיומנות בשימוש במשקפת צבאית אינה אמורה לפסול אדם בעל כישורים מתאימים.

                    אהבתי

          • חמצוצית הגיב:

            העשן של הרימון לא משנה קצת את תכונותיו מארומה של שאנל חמש למשהו אחר לחלוטין כשהוא בא במגע עם הרירית בריאות?

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              לעשן של הרימון יש תכונות קסם כאשר הוא בא במגע עם ועדת פרופיל במקרפ"ר. כשהוא בא במגע עם הרירית שבריאות השפעתו אינו שונה מעשן סיגרים

              אהבתי

            • הינשוף של מינרווה הגיב:

              לי ידוע שהנזקים של שאיפת רימון עשן הם בצקת בריאות. כלומר, לא אסטמה קשה. מצד שני, הדברים נאמרו לי על-ידי מפקדים בצבא, שפרט לעובדה שאינם רופאים מוסמכים הם אלו שזרקו עלי את הרימון מלכתחילה.

              אהבתי

            • עובר אורח הגיב:

              שונה מאוד
              ראה, להתחלה
              Google
              Smoke
              Granade
              וגוגל
              cigarate
              smoke

              אהבתי

  38. שועלן הגיב:

    חבל שאת משתלחת ביאיר לפיד, כי מזה שהוא כותב:

    אני מנוי על ארבעה עיתונים יומיים

    א. יכול להיות שיש לכם יותר מן המשותף משאת חושבת.
    ב. איבדת לקוח פוטנציאלי (ועשיר) לבלוג.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני מנויה על יותר. רציתי להתייחס לזה אבל התאפקתי. במקרה הטוב, הוא יגיד "בחיים לא שמעתי על דבורית שרגל". במקרה הפחות טוב הוא יגיד "בחיים לא שמעתי על הבלוג". במקרה הרע הוא יגיד "אמנון דנקנר לא נתן לה לערוך את רייטינג, בגלל זה היא שונאת אותי".

      אהבתי

  39. אורן.י.ש. הגיב:

    אפרופו לפיד J R , איפה רון מיברג כשצריך אותו,מה שקל ליום? קח שניים.

    אהבתי

  40. רידר הגיב:

    לפיד רואה את עצמו כמייצגו של "המעמד היצרני, משלם המסים, ממלא החובות, עושה המילואים, המחזיק על גבו את כל המדינה"

    כשאני בודק אותו מול הרשימה הזאת, אני רואה אותו רק משלם מיסים.

    אהבתי

  41. אורן הגיב:

    יש לך יותר מדי לפיד במחזור הדם. הגיע הזמן לעבור להתעלמות.

    אהבתי

  42. הצטרפו לקבוצה נגד שעבוד העיתון לטובת לפיד ג'וניור:
    https://www.facebook.com/groups/225161344232289/

    אהבתי

  43. אבי הגיב:

    the voice, דיסלקט שכמוני

    אהבתי

  44. אבי הגיב:

    ערן סוויסה עובד בקשת. ערן סוויסה מראיין לישראל היום את ברי סימון. מילא. ערן סוויסה גם כותב היום גם על חוזי המתמודדים ב-the vouice של רשת המתחרה. זה לא מסריח אפילו יותר מהסיגרים של עמוס?

    אהבתי

  45. יונתן הגיב:

    הייתי מסמן בסקר אפשרות של אופורטוניסט, לא אבחר בו, אבל עדיין עדיף על שלושה רבעים מהכנסת הנוכחית, או לפחות ככה נראה לי כרגע.

    אהבתי

  46. יונת פלחה הגיב:

    טקלדה – הכוונה לשלמה מעוז, לא המלך ולא להוא מהאיטליז במרכז המסחרי שמאפר בזווית הפה על הפולקה.

    אהבתי

  47. יונת פלחה הגיב:

    לקיבוצניקית,

    לדור הראשון של החלוצים מהקיבוצים כולנו חייבים המון. דור של אנשים מרתקים. אנשי מעשה רחבי אופקים שהפריחו את השממה. דור הנפילים.

    הביקורות על ההטבות לקיבוצים לא נשמעו עד שנות השמונים. הדור השני והשלישי בקיבוצים כבר שקע במשהו מסואב, בתרבות של "ללכת לעבודה" ובזבוז כספים ציבורי משווע כי תמיד יבוא המושיע.

    טמבלים ללא הכשרה ידע או כשרון ניהלו תקציבים בגלל "התקנון ופוליטיקה של מניין. בכל מקום בטלה והפארסה עם ההתנהלות כלפי הגרעינים והמתנדבים ואחר כך התאילנדים….- כמה אנשים בקיבוץ יודעים בכלל מה זה יום עבודה של 10 שעות ?!

    התנהלות הקיבוצים בעשורים האחרונים היא התעלקות וסחיטה (גם נוסטלגית, כן) במיוחד פרשיות האדמות. כרגע אני לא יודע מי חייב למי יותר.

    ____
    שלמה התבטא בדרך יוצאת דופן למגזר הפיננסי ויכול להיות שברח לו קצת הפיוז בשבועיים האחרונים (וכנראה שהרבה), אבל הדרך היא לא תמיד העיקר. – יש הרבה עובדות ואמיתות לא נעימות בדברים שאמר וכן, ההגה והכסף נמצאים במרכז הוורדרד התל אביבי. קרית מלאכי ושלומי הם לא יותר משמועה.

    אהבתי

    • רוני הגיב:

      זאת ועוד. הקיבוצניקית מפספסת את הנקודה העיקרית; מעוז לא תקף אותה ואת חברותיה לקיבוץ, מעוז מתח ביקורת על המערכת, על השיטה. ואי הבנת השיטה היא בורות ותמימות (או היתממות). העלבון של האשכנזים המותקפים מחד והכעס של המזרחים שלא מוכנים להיות מזוהים עם קורבנות מחדדים את עליבות מצבנו כחברה (עוד מישהי רוצה להצהיר כי אינה פמיניסטית?). היעדר תודעה מעמדית ועדתית הוא שמאפשר לשלטון להתעמר באזרחיו, לשטות ולעשוק אותם בזמן שהם צועקים "מגיע לי״ ו״אנחנו לא מקופחות".

      אהבתי

      • דודו הגיב:

        על מנת להבין על מה מעוז דיבר מספיק להעיף מבט על המועצה האיזורית תמר שמורכבת ממספר קיבוצים, כנראה אחת המועצות הכי עשירות בארץ, ככה זה כשאתה מחזיק שטח ענק שכולל בתוכו את כל שטחי הקרייה למחקר גרעיני (קמ"ג) , מפעלי ים המלח ועוד.
        מועצה שגובלת בשתי ערים קשות פי כמה (כי האוכלוסיה שנשלחה אליה קשה פי כמה וכי אפשרויות התעסוקה באיזור מוגבלות במיוחד כך שלאקדמאים רבים שנולדו בערים ולמדו אין מה לעשות בהן) ומתפרנסת מעולה מהארנונה.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          ככלל דוגמה אינה הוכחה. נכון יש לארגן מחדש את
          החלוקה הביורוקרטית בנגב כבעוד מקומות. כמו
          למשל חופי ישראל, הצלחה בפלמחים, חצי הצלחה
          באילת ובעתלית, אולי בבצת. אבל אין זו הוכחה
          לעוולה מתמשכת של הקיבוצים אלא למלחמת הכול
          על נדל"ן בחברה רכושנית צפופת אוכלוסין.

          אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אתם רואים ספין בפעולה כאשר סיפורים היסטריים על עוולות היסטוריות
      והסתה גזענית מתחברים לנסיון לטשטש עושק ועוולות עכשוויות.
      החלוציות של הקיבוצים היא היסטוריה, מחיקת החובות היא היסטוריה.
      חובות נמחקו גם למושבים ואלו מצביעים ליכוד וש"ס. בכל מקרה
      כרגע מי שדופק כל קורא כאן הוא שוק ההון. זה מתחיל בכך שנומילנלית
      כל משכורת בישראל עוברת דרך בנק, והבנק לוקח.זה מממשיך ביצירת
      תופעת ה OVER DRAFT תופעה נדירה בעולם, שהבנקים ושוק
      הכספים וגם האוצר בשתיקה רועמת מעודדים ושמנקזת מאות מיליונים
      ממקבלי המשכורות. עמלות קיצוניות. חוק הפנסיה החדש שמעביר
      כל חודש מאות מיליוני שקלים מהשכירים לשוק הכספים בלי כל פיקוח
      מעשי ואמיתי. קשרים אישיים בין אנשי האוצר לשחקני שוק ההון.
      זה עושק עכשווי מיידי שמתחולל עכשיו בשניות אלו בתוך מחשבי
      השחקנים בשוק ההון. מה זה, למשל, נוגע לנסיון להדליק מחדש
      את עניין השילומים מגרמניה. יוצר הספין הנו איש מרכזי בשוק
      ההון. כפי שכתב היום שרוני (עירקי) בדיקה של אשכנזים מול
      מזרחיים בין פעילי שוק ההון עשויה להראות רוב מזרחי. שלמה
      מעוז המיליונר הבוכה בגין עוולות "המערכת" הוא המערכת
      הוא העושק לא העשוק הוא הדופק לא הנדפק. הוא החכם
      להרע לא התם הסובל. מי שמבשקר את לפיד, ובצדק, לפחות
      לפיד בגופו התנדב, ולו כהצגה, לפעילות חברתית. מה עשה
      מעוז חוץ מאשר לעשות לביתו, וזה בית גדול מאוד.

      אהבתי

  48. הלל הגיב:

    מה שלא כותבת מ' הוא מה קרה לכל "החובות האדירים" של הקיבוצים. ובכן, הם נמחקו, כלומר ניתנו במתנה, על חשבון משלם המסים האדיב.

    אהבתי

  49. תמר דרסלר הגיב:

    גם יאיר לפיד מותג, ויש מה לעשות……

    אהבתי

  50. תמר דרסלר הגיב:

    שפן? שפן? את מכל האנשים? ארנבון, ארנבון!

    אהבתי

כתיבת תגובה