אצבעות שחורות 13.1.12

כה וכה יושבת אני ומדפדפת ומכתימה אצבעות. מזל שיש מי שחושב עלי וממציא מכונות מחכימות להקל עלי את מלאכת הלקלוק (ויה Feeder).

ישראל השבוע/ ישראל היום

רגועים כתמיד: "בשאלה מי מתאים לעמוד בראשות הממשלה – נתניהו פותח פער עצום".

דרור אידר כותב שקיבל סימוס: האם יתחיל לכתוב מעתה על הלפידיתון?
ג'קי לוי תוהה: מה עם שפים לפוליטיקה?
דן מרגלית: איפה לא תראו את לפיד (בהפגנות של עולים מאתיופיה, ברוטשילד, ועוד).
מתי טוכפלד מרחיב על קבלת עצות מאולמרט, בדיוק ביומו הגדול (של אולמרט).

שישבת/ ישראל היום

ערן סויסה, בעל חוזה בקשת (אנשים), כותב על החוזה הדרקוני של TheVoice ברשת. אני לא מבינה בדיני חוזים, אבל לא מתבקש, למשל, להשוות את החוזה הזה לחוזה של כוכב נולד בקשת? גםתגובות העו"ד היחיד המייעץ לכתבה מתייחסות לחלקים קטנים מהחוזה.
מרשת מסבירים שמדובר בחוזה זהה לחוזים שנחתמו בעולם, ושהזכיינית עשתה ככל יכולתה להגמישו ולהתאימו למציאות הישראלית.

ועוד משהו: ראיון של סויסה עם ברי סימון, שאני למדה כי היא מבלה בבית האח הגדול.

תמיד מתאים להיזכר: יואב קוטנר מביא חלקים משיחה שלו עם עלי מוהר במלאת חמש שנים למותו. הראיון נערך כחודשיים לפני מותו.
ב-26 בינואר וב-27 בינואר יהיו שני אירועים לזכרו בבית ליסין.

אתר העיתון לא ממש מתפקד היום, כך שאני לא יכולה ללנקק עוד.

מוסף הארץ

קובי בן שמחון עם צביקה פוגל, ראש המועצה הממונה טובא-זנגרייה. אין פה דיון על שריפת המסגד, שנותרת כתעלומה. כות' המש' בכל אופן קובעת שמדוברת בפעולת תג מחיר. לאחר מכן נשרף בניין המועצה, ופוגל מתכנן לסגת משם.
גל חן ניסתה להתמודד עם ההצתה, לא שהיא פתרה את הסיפור, אבל בכל מקרה ההד נשאר בגבולות מאוד מצומצמים ברשת.
תוס': בחדשות 2 במוצ"ש נסע דני קושמרו לטובא-זנגרייה ושמע מאחד מגברתני הכפר שאיבד את רגלו בשירותו בשייטת, שמישהו מהכפר שרף את המסגד בגלל סכסוכים פנימיים.
קושמרו חזר על אחד מטיעוניה המרכזיים של חן: כתובת "תג מחיר פלמר" שנכתבה בפחם אחרי קו האש.

כתבת השער היא ראיון עם דיוויד מאמט, אותו ערך אלוף בן, עורך הארץ. כתבה מעניינת אם לא קראתם ולא שמעתם על מאמט עד כה (אין לו מחשב. אייפד לא מעניין אותו). בן מספר שראיין אותו בנובמבר בלוס אנג'לס, ושמאמט הזמין אותו לצהריים באיטלקייה שכונתית. בן נסע כי "הלוחמנות של מאמט למען ישראל ריתקה אותו". כלומר, משהו אישי לגמרי. מאמט מגלה מחדש את יהדותו, ועורך הארץ מראיין אותו. הנה הוכחה שהארץ לא שונא יהודים.
בקיץ פרסם מאמט ספר, "הידע הסודי: על פירוקה של התרבות האמריקאית", "שבו תיאר את התגלותו הפוליטית המאוחרת כשמרן, ותקף בחריפות את מערכת הערכים ואורח החיים של אנשי השמאל… הוא תיאר…את מבקרי ישראל כאנטישמים…"
למה עורך הארץ? אולי כסוג של הצהרה, הנה, גם אנחנו יודעים שאפשר לבקר את השמאל, אולי כי הוא הכי בקיא במאמט ברשת. או כמעט הכי – ירון פריד, המספק בוקסת תמיכה – הוא הבקיא. ואולי זו בכלל נסיעה אישית או הגשמת חלום של בן?
נסיעת יח"צ? לא ממש עולה מהכתבה.

צלם הארץ, תומר אפלבאום, מספר שהוטרד מינית. כלומר בערך. כלומר נדמה לו. כלומר זה לא היה ממש נורא. אבל השורה התחתונה ממש משמחת. אישתו קנאה. דיינו.

7 ימים

רן לוצקי נמצא בצ'ילה ומנסה לפענח את פרשת השריפה הגדולה שבהצתתה נחשד רותם זינגר (כתבת השער). זינגר ואביו ירדו למחתרת, כך שלוצקי דיבר עם הסביבה: עם רשויות החוק, עם בעלי הוסטלים ועם אנשי תיירות שונים. הקטע המצחיק הוא שאם זינגר היה מודה, כך מתברר, היה משלם קנס של 300$ והולך לדרכו. כבר היו דברים מעולם. אבל לא, הוא לא הודה, אבא שלו טס לצ'ילה, והם מתחפרים. מתברר שיש הוסטלים שלא מקבלים ישראלים, פשוט כך. פיתרון לחידת האם טיילים ישראלים אהודים בעולם, שאלה שהייתה סלע מחלוקת ביני לבין בונד ג בונד לפני כמה ימים אפשר למצוא בדברי רוני לוז, המטיילת בדרום אמריקה כבר שמונה חודשים:

"אני חושבת שהבעיות עם הישראלים נובעות מכך שהם הרבה והם צעירים, פגשתי בטיול גם צעירים ממדינות אחרות, כנו ניו זילנד וקנדה, והם עושים לא פחות בעיות. אבל הם מעטים ולא שמים לב אליהם, ישראלים יש בכל מקום".

7 לילות

אמיר קמינר ראיין את מדונה בפסטיבל ונציה האחרון (ספט' 2011), לקראת 2012, שצריכה להיות השנה שלה, באופן זה או אחר. הצניעו את ההספדים. גם אחרי הקריאה לא הבנתי מהן הדרישות שלה מהמאהבים, כלומר חוץ מזה שהילדים שלה יכבדו אותם, אבל היום אני מחבבת אותה הרבה יותר מאשר בעבר.

מוסף כלכליסט

כתבת השער מיועדת הרי עבורי, נכתבה למעני מטילה צל כבד על חיי. העבודה מהבית, כך נכתב, הרי היא שיקוץ ופיגול. למזלי נעדרים מחיי שני אלמנטים מרכזיים, שיכולים היו להיפגע מכך שאני מגששת בעיוורון לילה למחשב בשש בבוקר: מישהו שגר איתי וילדים.
הלאה. עובדים מהבית עובדים הרבה יותר, כותבת קרן צוריאל הררי. נו, מה זה משנה, גם כשעבדתי במערכות השונות עבדתי הרבה יותר מכולם, כך שעדיף לי כבר לעבוד למען עצמי את ההרבה הזה.
טוב, מתברר שכל המתלוננים הם אנשים פלוס פלוס. ויש גם כמה שמתלוננים על בדידות, מילה שמשמעותה כלל לא מובנת לי. עוד הם אומרים שאין להם עם מי להתייעץ. פחח. שטות. אלפי אנשים נמצאים מולי וברשת ותמיד יש לי עם מי להתייעץ. לעתים אני גם מדברת בטלפון, כדי לתרגל את מיתרי הקול.

איתי להט מספר איך אנחנו משקרים את עצמנו. האמת, צודק. וגם אני, שונאת השקרנים המדופלמת משקרת לעצמי. זאת אומרת, מגוון התירוצים שיש לי ללמה אני מבזבזת את הזמן ולא עושה מיליון ואחד דברים שהייתי צריכה לעשות, הוא אינסופי.

ארי ליבסקר על המסתננים המחכים לאוכל בבית התמחוי ברח' צ'לנוב.

חמש שאלות לתקשורת העוינת/ מדורון אורח

א. הרשות השנייה בודקת את קידום The Voice בתוכנית הבוקר של רשת, בעקבות תלונה של עמותת "הצלחה".
האם עד להגשת התלונה הכתבים לא ראו את עודף האייטמים על האח הגדול בהעולם הבוקר יום חדש?
ועוד דבר: לדברי מגיש התלונה "אברי גלעד מצא לנכון לומר למצלמה בשידור חי כי לטובת התוכנית 'הפקענו את שידורי השעה השנייה של תוכניתנו'". למה העמותה וכתבי התקשורת לא בודקים כמה זמן שידור הופקע לטובת קידום תוכניות ברשת ובקשת?

תוס': המכתב שנשלח על ידי, בתפקידי כיועצה המשפטי של הצלחה ובשמה, באותו יום שישי, היה המכתב הרביעי באותו שבוע בעניין שנשלח לרשות השנייה. שלושת המכתבים הראשונים (בימים ראשון, שני ושלישי בהתאמה) עסקו בקידום האח הגדול בתוכנית הבוקר של קשת וכן בקידום עונתה השנייה של התוכנית אייל גולן מחכה לך. על תלונות אלו ועל טיפולה של הרשות השנייה בהן דווח במארקר ובגלובס.
הטיפול בעניין מצדנו החל לפני זמן רב. בעבר פורסם אודות בנושא. הנה שתי דוגמאות כאלה.
לא כל פניה של הצלחה מתועדת בדיווח עיתונאי.
הצלחה מזמינה את כולם להתעדכן בקשר לפניותיה ופעולותיה.
עו"ד אלעד מן

ב. אחרי שספג קיתונות של שופכין מהתקשורת (ובצדק), ח"כ משה מוץ מטלון משך את הצעת החוק להפסקת סימון מחירים על מוצרים. ב-ynet נתנו לו לספר כמה הוא קשוב לרצון הציבור ושלא מדובר ביוזמה של רשתות השיווק. יופי, אבל היה צריך לדרוש ממנו להסביר אם לא קיבל פנייה מלוביסטים, איך הוא או אחד מעוזריו ניתחו את מצב המשק והגיעו למסקנה שמה שיעודד תחרות ויסייע לצרכנים זו הסתרת מחירי המוצרים.

ג. הסתיים באופן כמעט-רשמי חודש הדרת הנשים בתקשורת, לאור העובדה שיאיר לפיד, נועם שליט ומשה מזרחי נכנסו לפוליטיקה. החודש האחרון הראה שהתקשורת העוינת לא מתחילה לפצח את האגוז החרדי פשוט כי רבים מהכתבים החילוניים לא יכולים לדעת מה באמת קורה בעולם החרדי. לעומתם, לחלק מהכתבים הדתיים והחרדים אין רצון או יכולת לחשוף כל הזמן את ערוות החרדים. התוצאה היא סיקור מגמתי ובעייתי שרחוק שנות אור מכללי האתיקה.

בידוק עובדות

לא אומרים "הפרעת אישיות דיסוציאטיבית" אלא "הפרעת זהות דיסוציאטיבית".

לטומי לפיד קראו טומיסלב למפל, לא טמפל.

לחם עבודה

לסיון רהב-מאיר יש מדור חדש בהמוסף לשבת של ידיעות, מרחק נגיעה מאפעס של בח"לה ידידיה מאיר.
"פרשות השבוע" שמו: חתונה של הבת של משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש, עלייה לתורה של נועם סולברג, נאום היסטרי של נתניהו מול נוער תגלית, משה רבנו (חבל על הכותרת "לפיד בוער, סנה בוער". די, חלאס).
איך היא עושה את זה? ילדים מלוא הבית בעה"ר, תוכנית רדיו בשישי בגל"צ (רדו ללינק השלישי), כתבת בחדשות 2 ועכשיו מדור?

העיתונאי הצרפתי ז'יל ז'קייה נהרג בסוריה.

רשת שוקן חזרה בה מהמיתוג הרשתי, העיר. עכבר העיר שומר על שמו, עכבר העיר.


גלובס מפטר כמה עובדים.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

רב ערוצית על לילה ראשון בלי יאיר.
נתן זהבי מתוודה שהאמין לאיש השווה מיליונים.
חישוב של עע: כמה עלה לידיעות קמפיין הלפיד עד כה.

האקדח במערכה הראשונה: פרסומת המים של אנסטסיה מיכאלי בלוויית פרשנות מודרנית.

טל שניידר פתחה עמוד המתעד בשוטף את כל סקרי המפלגות שנערכו על ידי המכונים השונים באחרונה. זהו עמוד מתעדכן, שווה לבקר בו כדי לעשות השוואות מבלי לפשפש באתרים ובעיתונים.

איכשהו צפיתי אמש בעניין בכמה כתבות בחדשות 2 ו-10. בטח בגלל הקור שגרם לי להישאר במרחק 10 ס"מ מהספירלות הלוהטות.

צפיתי בהתרגשות בכתבה של רוני דניאל (מבוססת על סרטו של רן אדליסט) על יורם המזרחי, כתבנו בצפון המנוח.

וגם, שלמה מעוז מתוודה בפני דני קושמרו: אשתי אשכנזייה.

פז שוורץ בערוץ 10: מי רצח את עו"ד גבי קדיס.

ונדב איל על כלא גואנטנמו, שאובמה הבטיח לסגור ושכח. את הכתבונת אפשר לקרוא גם במדור של איל במוספשבת של מעריב.

בנאדם יורד לפסים כשהרכבת הקלה מגיעה. שימו לב, המתאבד בפוטנציה לא מסתכל כלל שמאלה או ימינה. יודעים כמה פעמים ביום אנשים חוצים כך את הכביש מול פרצופי הנדהם והמקוסקד? מה עובר עליכם?

מאיה רימר, תחקירנית, מסבירה למה תתפקד לאיגוד העיתונאים החדש.

סקריר יאיר לפיד: מה דעתך בעניינו?

לפני פיזור

מה עושה משטרת קריית שמונה בזמנה החופשי. שאפו להתגייסות התושבים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

134 תגובות על אצבעות שחורות 13.1.12

  1. אורן הגיב:

    האוביקטיביות חלפה מהעולם, הכירו את הזואיתון.

    אהבתי

  2. רקמילה הגיב:

    זה הזמן לבדוק את האצווה על קופסאות השימורים ממלחמת המפרץ השניה.

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    ספיקינג אוף פוליטיקאים שקרנים שהיו פעם עיתונאים, רק לפני כ-3 חודשים, במסגרת הבחירות לראשות העבודה, שלי יחימוביץ' אמרה על עצמה שהיא לא מתאימה כרגע לראשות ממשלה ושהיא לא תתמודד על תפקיד זה.
    אתמול ביומן אצל אילה חסון היא כבר היתה מוכנה לדעתה.
    מה ש-3 חודשים עושים לבנאדם.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      המקור הוא כנראה מהראיון המפורסם שלה אצל גידי וייץ, לפני 5 חודשים:

      את מסמנת את ראשות הממשלה כיעד?

      "בתור חזון עתידי בוודאי, בתור יעד ריאלי לא. יו"ר מפלגת העבודה לא ייקרא לבית הנשיא אחרי הבחירות הבאות. למפלגת העבודה יש כברת דרך ארוכה לעשות כדי לזכות באמונו של הציבור והיא צריכה לעשות את זה במסלול אמיתי, עמוק, אידיאולוגי וישר. לא בהוקוס פוקוס".

      אז לא בהוקוס פוקוס, ביאיר לפידוס שריסק את קדימה.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        הקישורים בתגובה הראשונה שלך מוטעים, התרשלות לא אופיינית. בראיון עם וייץ העריכה שהמפלגה לא תזכה, ולא אמרה שהיא אינה מוכנה. כדאי שתמשוך חזרה את האשמה בשקר עד שתציג הוכחות.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          בוא נבדוק:

          בקישור מהאתר הרשמי של שלי יחימוביץ':

          יחימוביץ' הגיעה למקום השני אחרי ראש הממשלה עם 17% תמיכה, למרות שהיא עצמה כבר הבהירה שאינה מתמודדת בשלב זה על תפקיד ראש הממשלה הבא.

          בקישור לראיון עם מצנע, הוא אומר:

          אחרי הבחירות שאלו את שלי יחימוביץ' אם היא מרגישה ראויה לכהן כראש ממשלה והיא אמרה שלא. זה אבסורד. מנהיג חייב להוביל בשאיפה שיהיה ראש ממשלה יום אחד.

          או שגם יחימוביץ' וגם מצנע משקרים, או שהיא אכן אמרה שהיא לא מתמודדת על ראשות הממשלה כי אינה מתאימה/ראויה/בשלה.

          כנראה שהיתה לה התבטאות נוספת לאחר הבחירות. אני לא מהמעריצים שלה, אז אני לא עוקב אחרי כל התבטאות. אם מישהו פה יודע במה מדובר, הוא מוזמן לתת קישור.
          האמירה נאמרה, זה אין ספק. חבל שאיילה חסון לא עימתה אותה ישירות עם האמירה הזאת.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            קישור א. דברי דרוקר.
            קישור ב. דברי מצנע.
            בכדי ליחס לה שקר אתה צריך להביא ציטוט שלה. בזמן ההתמודדות הדפה טענות לאי התאמתה בהערכה שבמילא העבודה לא תרכיב את הממשלה. יחימוביץ אינה צנועה, לכן יש להבדיל בין טקטיקה, לדעתה על עצמה.

            אהבתי

  4. נווה הגיב:

    סיון רהב *** צריכה הכל! הכללל!!!! אפילו תוכנית בוקר שהיא נראית בה כבדה ולא מתאימה ליד גידי גוב. היא רוצה הכל. גם דברים שהיא לא מוכשרת בהם. העיקר להיות בכל מקום כי היא באמת בטוחה שחוץ ממנה אין לעולם מה לשמוע או לדעת

    אהבתי

  5. חיסול חשבונות? הגיב:

    עצוב היה לי לראות ולווט שלא התייחסת במאום לכתבה הנהדרת ב7 ימים על יפה ירקוני והתמונות הנוסטלגיות המצוינות. מקווה שזה לא במסגרת חיסולי חשבונות או משהו שלך שאין לי מושג. מאחלת שיהיו לך ימים נפלאים.

    אהבתי

    • . הגיב:

      ודאי שזה חיסול חשבונות. איזה ריב ישן על הכובע גרב באחת העליות לבאב אלווד

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      ובכן אני לא מאחלת לך ימים נפלאים אלא רעים. על מה את מבססת בשחץ, ביטחון עצמי וחופן מרמור מתקרבן שבגלל שלא התייחסתי לכתבה איקס יש פה "חיסול חשבונות"? על מה לעזאזל? לא התייחסתי לרוב הדברים שנכתבו בסופשבוע זה, כמו בכל סופשבוע, כי אני לא יכולה ולא רוצה לקרוא את הכל. אני קוראת רק מה שלוכד את עיני. הבנת?
      נמאס מהמשפטים הכה בטוחים בעצמם וחסרי השחר המשורבטים פה.

      אהבתי

    • האחים פרנק ולויד רייט הגיב:

      איזה חיסול חשבונות? אחלה חזרה בתשובה והתחרדות. האמיני יום יבוא, טוב יהיה מבטיח לך, הן אפשר, שיהיה זה פשוט כבר מחר, והכל בגלל האהבה, האהבה, היו זמנים, כשהיינו ילדים

      אהבתי

  6. שחור בעיניים הגיב:

    "ב-22:15 הסדרנים בצוותא כבר דוחקים בך להיכנס לאולם. עוד רבע שעה זה מתחיל ולמרות ששם המופע הוא צמד המילים "לא סופי", הסדרנים קוראים לזה "יאיר לפיד", הקהל קורא לזה "יאיר לפיד" ובקופת הכרטיסים קוראים לזה "יאיר לפיד". "אפשר להתחיל להיכנס ל'יאיר לפיד'", קורא הסדרן. הערב זה המופע שלו."

    אתמול בערב התקיים מופע של לפיד בתאטרון 'צוותא' בתל אביב, בעיקר לאלו שלא רצו לוותר על יום שישי בלי יאיר לפיד ב'אולפן שישי' והיו מוכנים לשלם כרטיס למופע לפיד.

    כפי שכבר כתבתי אין היום מנהיגות יש היום 'מופע מנהיגות' , פוליטיקאי שמתמודד לכנסת מארגן זמר אורח (רמי קלנשטיין) וחבר סטנדפיסט ועולה לבמה להרוויח קצת קולות ואם אפשר על הדרך גם כסף קטן לכיס שיהיה ויסקי לקנות ולחלק לחברים.

    יאיר לפיד מבין כמו שכל ילד תל אביבי מבין שאם זה בחינם אז זה לא שווה, בשבילו לשמוע אותו צריך לשלם , כדי לדעת מה המצע שלו צריך להזמין כרטיס לצוותא.

    אין לי טענות אליו, הוא תוצר של התרבות התל אביבית של ערוץ 2 ותכניות המקפצה לשום מקום "כוכב נולד" , "מאסטר שף" ,"המירוץ למיליון" ודומיהם .

    כדי להגיע למקום הראשון להיות בראש הפירמידה לא צריך יותר עבודה קשה, לא עבוד כפיים, לא השכלה מתאימה בעצם ללא השכלה כלל, אתה רק צריך מופע בחירות ואתה מנהיג.

    אפילו כלב מבין שלא צריך יותר כדי להיות מספר 1, ראו את וולטר באח הגדול.

    יאיר לפיד מופע אימים של התרבות החדשה של ישראל 2012.

    אהבתי

  7. חמש שאלות הגיב:

    עו"ד אלעד "שכח" לציין האם הוא זה שהעביר לכתבים את הדיווח על התלונות ו"שכח" לספר לכתבים שיש עוד תלונות, או שהכתבים לא טרחו לשאול או לבדוק מול ו/או מול הרשות השנייה. בשורה התחתונה, ידיעה עיתונאית שמדווחת על קידום יתר ברשת או קשת, בלי להזכיר שהדבר קורה גם אצל הזכיינית השנייה, הוא מטעה ומביך.

    אהבתי

  8. הקיד הגיב:

    קראתי עכשיו בעקבות ימיני את נוסח ההתנצלות שהורידה את פסק דינו של השופט סולברג באסלה.אין מה לומר, מדובר בהתנצלות משפילה אפילו יותר מזו שערוץ עשר התנצל בפני אדלסון… אוי לו לבריזון שבטיפשותו לא הבין שאנשים יילכו לחפש ויגלו כמה הוא הצליח במשפט הדיבה המהולל. מצד שני, הוא כתב את זה בהארץ ככה שהוא בטח ידע שהוא סיפק את הסחורה נגד סולברג וכל השאר לא ממש מעניין שם מישהו.
    הבהרה- בביטוי "בטיפשותו" לעיל, לא התכוונתי לאישיותו של מר בריזון, למהותו כאדם, או למה שנמצא בין שתי רקותיו אלא רק לדעותיו 😆

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      נכתב פה. גם לא קורא את הבלוג וגם לא את התגובות. אחחחח. כואב.

      אהבתי

      • חמש שאלות הגיב:

        מן הראוי שיהיה חוק שיתיר לפשפש בהיסטוריה של כתובות איי.פי., וכל מי שייכתוב "אני לא קורא", או "אני לא קורא את התגובות", יפורסמו שמו ופרטיו המלאים באותו מקום שאותו הוא "לא קורא".

        אהבתי

      • הקיד הגיב:

        טעות בידך. קראתי כבר בטוקבק הראשון שבו הצביע מגיב בשם "אמיר שאין שני לו" על העובדות האמיתיות בסיפור עוד לפני שהעו"ד שלח לך מייל. אל תתעסקי איתי בקריאת טוקבקים כי בזה אני פסיכי כמו שועלן ואורן בכתיבת טוקבקים. בכל אופן, אני מודה ומתוודה שלא נכנסתי ללינק בהצופה אצלך אלא אצל ימיני. מי לעזאזל נכנס ללינק בהצופה?

        אהבתי

  9. דרור הגיב:

    חייב להתייחס גם לכתבת השער ב-7 ימים . תהיתי מדוע פתאום ידיעות נזכרו בלכידת הקארין איי , אירוע שקרה לפני 10 שנים . מילא אם היה איזשהוא גילוי מרעיש , אבל זה היה סתם תיאור משעמם של עוד פעולה צבאית מולצחת . עד שבמהלך הקריאה נפל לי האסימון , מדובר בכתבה מוזמנת של שאול מופז . הרי אוטוטו יש פריימריז בקדימה , ומה יותר מקדם מכירות ממבצע צבאי הירואי שאתה היית אחראי עליו (מה שללבני קצת להביא מהרזומה). העיתונאי כמובן היה צייתן ולא קיפח את מופז באיזכור חלקו במבצע , לדעתי שמו עלה בכתבה יותר פעמים מזה של מפקד חיל הים בעצמו .

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    קושמרו גם חזר על הטיעון שיש כמה מסגדים אחרים בדרך שיהודי היה כנראה שורף אותם ולא מרחיק דווקא עד לזה.

    אהבתי

  11. סיימון הגיב:

    רק אותי משעשעת התגובה: "שלושת המכתבים הראשונים (בימים ראשון, שני ושלישי בהתאמה)"? יכולים להיות שלושה מכתבים בשלושה ימים שלא בהתאמה? מה, קודם נשלח מכתב יום שלישי, ואז אחד אחר הגיע ביום ראשון שקדם לו?

    אהבתי

  12. הללויה הגיב:

    כתבה מאלפת. יישר כוח לאלוף בן

    אהבתי

  13. רב ערוצית הגיב:

    תודה על הלינק לראיון עם דויד מאמט. לא בטוח שהייתי מגיעה אליו בלי ההפנייה.
    וחבל שאלוף בן הפך עורך ראשי וכבר לא יהיה לו זמן לכתוב כתבות כאלה… שכוללות מפגשים עם הרבה אנשים מסביב, ולא רק שיחה עם המרואיין. כמה כתבות כאלה כבר מוצאים בימינו? רוב הזמן מדובר בפתיח-שאלות-תשובות ושלום על ישראל. מקסימום איזה משפט עובדתי באמצע.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אלוף בן מונה לעורך הארץ באוגוסט, בראיון הוא כותב שהוא נפגש עם מאמט בתחילת נובמבר.
      אכן ראיון (אם אפשר לסווג כך את הכתבה) מושקע.

      אהבתי

  14. מיקי הגיב:

    לעבוד מהבית זה כיף, אני לא מבין למה אומרים שעובדים יותר. אני עובד מעט מאוד ורוב הזמן מתבטל, אין סיבה של ממש להיות חרוץ

    אהבתי

  15. שולמית הגיב:

    "דן מרגלית: איפה לא תראו את לפיד (בהפגנות של עולים מאתיופיה, ברוטשילד, ועוד)."
    מה זאת ההתחסדות הצדקנית ( אני לא כותב שהוא מתחסד כדי שלא תמחקי ל י את התגובה) של אחד מחבריו הקרובים של אולמרט בשעותיו הגדולות שידע לנטוש את הסבינה ברגע הנכון ולקפוץ לעגלת אידלסון ברגע שדהרב במעלה ההר מתודלקת היטב. האם לפיד משתתף בהפגנות של אתיופים. אם כן, עמו הסליחה. מרגלית רואה את העם הבא אליו בשעות השידור

    אהבתי

  16. אורן הגיב:

    הייתי מצרף לרשימת השבת את המאמר הזה מFP. על פעולות המוסד באירן.

    אהבתי

    • רב ערוצית הגיב:

      חזק! חבל שאין סיכוי שיתורגם לעברית…

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      הערות לתגובות להערות. הסיפור עוסק בהתחזות
      אנשי מודיעין ישראליים לאמריקאים. במשך השנים
      הקונגרס ופוליטיקאים דמויי קרטר העמיסו המון
      חוקים על מערכת הביטחון ושירותי המודעין של
      ארה"ב. למעשה פגעו המון ביכולתם.
      משום כך אלו נעזרים בגופי חוץ, גם לחקירות,
      גם לעינויים, גם לרציחות, גם להברחות נשק,
      וגם וגם וגם. ברור שאם אכן ישראל הייתה
      משתמשת בדרכוני ארה"ב ללא סיכום מסודר
      השמיים היו נופלים. ארה"ב לוקחת זאת קשה
      ביותר, ראה סיפור פולארד וסלע ואיתן וכ"ו
      ומי עוד עד היום לא יכול להכנס לארה"ב.
      לדייסה שכאן בסביבה אין סוף. הנה סעודיה
      ידידת ארה"ב היא התומכת הכי גדולה של
      הטרור הסוני ולה ולבחריין, למשל, קשרים
      מסובכים עם פקיסטאן. בבחריין עשו עכשיו
      שכירים פקיסטנים לשיעים, רוב התושבים,
      את מה שעושה אסאד. גם שם יש חשבונות
      עם אירן. אל ג'זירה והעולם שותקים וכשלא
      הרעש מאוד מגמתי.השמאל האמריקאי
      מבולבל לחלוטין ראה את צומסקי תומך
      בנצראללה ומכאן באסאד בסוריה, לא ניתן
      להסביר זאת בשכל ישר.
      את הסיפור שהביא אורן יש להבין כפליטה
      מדייסה מדממת זו ומכך שמישהו רוצה כך,
      לדפוק את ישראל, האמת? מה זו האמת?
      מי בכלל יודע? מה זה? והיכן זה מצוי?

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        מצטער אתה מעמיס את הדייסה במוחך לכתבה שהתמקדה בנושא ספציפי. אתה טועה בעובדות כבר בפתיחה. ועדת צ'רץ של הסנאט הביאה להגבלות על הCIA, והיה זה פורד שהפך את החלטותיה למחייבות. פרשת פולארד לא קשורה כי עסקה בריגול נגד ארה"ב.

        אהבתי

  17. פוליצר הגיב:

    האם תם הניסוי בסופשבוע ונוחי דנקנר מתחיל לחפש עורך ראוי?
    האם הגיע לקיצו הניסוי במעבדת מוסף הארץ ושוקן מתחיל לחפש מחליף מתאים?
    האם הסתיים הניסוי בידיעות ורון ירון הולך אל המקום שאליו הלכו העורכים הקודמים?

    אהבתי

  18. עובר אורח הגיב:

    בקור הזה נשארתי במקום חם ועברתי על "הארץ", מידרדר. ב"תרבות וספרות" דני
    קרוואן על מרתה גרהם שיצר עבורה תפאורות, זכות גדולה (ללא שמץ ציניות) לקראת
    הסוף:"אביב בהרי הפלאשים". צ"ל "אביב באפלאצים". כמה טיפוסי, לא יכול להיות
    טעות של קראוון, היה בעסק ויודע אמריקאית. איזו כסיל מתימר חצוף יודע כל, כמוהו
    שורצים רבים במערכת שם תיקן כי הוא יודע יותר טוב. נ.ב. למי שמתבייש לשאול,
    שרשרת הרים במזרח ארה"ב.
    דף דעות וכ"ו, ליד מאמר מערכת. דברי אחד לאור במאמר על הארץ והאוכלוסיה
    "ארצנו הגדלדולת": כאן "….חיו, לפני מאה שנים, מיליון בני אדם". המספרים
    הכי טובים מהספרות: כשש מאות אלף לפני מ"ע I כחצי מיליון בערך ב 1918
    אחרי מ"ע II , הרעב ההגליות וכ"ו. מה זה בשביל העיתון לאינטלקטואלים
    שגיאה של 100% חצי מיליון פחות חצי מיליון יותר, וזה בדיון בעובדות. אבל יש לו
    גם דעות על יופי ואסטטיקה: "אבל האם מוכרחים היו להרוס את הנוף? ובכן, בוני
    המדינה שהרסו את הארץ היו תמיד עייוורים לנוף שלתוכו באו". זה שקר וכל מילה
    אחרת שהמכונה של וולוט מוחקת. הנ"ל אמור להיות מומחה לספרות, הייתכן שלא
    קרא ולו מילה על השממה הנוראה, היובש, החידלון, חוסר הירק, הרס הטבע
    שראו כולם מביל"ו והלאה וגם כתבו, פתח זכרונות של זקני הישוב, סמילנסקי,
    ברסלבסקי, אהרונסון, אהרוני, בן עזר. והם בניגוד לערבים גם עשו דבר מה
    בנדון. מגדרה דרומה הארץ נראתה כמו החולות של שבטה. במבט מפוריה לעמק
    הירדן לא היה אפילו דקל אחד, שממה, והירדן מתפתל כפס ירוק, ומה עכשיו?.
    עזוב את הציונים, קרא תיירים נוצריים. הרס הארץ? מי בדיוק כאן שורף יערות?
    רד לנגב ראה את הפזורה, ערמות הזבל הפחונים, הכיעור. ראה את קוטפי
    הזעתר . דבר על פשקווילים במאה שערים. אלו לפחות לא מתחזים למה שהם
    לא. יש עוד, פעם כשאגדל ואחכים אנסה לכתוב פוסט אורח שלם.
    .

    אהבתי

    • . הגיב:

      לא שבוע טוב במיוחד להארץ מבחינת אמינותם של כותבי הדיעות אצלם. בן דרור ימיני מביא את הסיפור המלא של פסק הדין של סולברג בענינו של ב. מיכאל. לפי ימיני בריזון פשוט שקרן (ימיני אומרו בפה מלא שבריזון משקר). אני לא יודע אם בריזון שקרן מלא או חצי שקרן אבל הוא כנראה טיפש לא קטן. מה בדיוק הוא חשב כשיחק עם העובדות? שאף אחד לא יבדוק אותו? מבוכה גדולה להארץ.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        דווקא היה מי שהביא את הסיפור המלא. עו"ד, קורא נאמן של הבלוג, לפני ימיני.

        אהבתי

        • משה הגיב:

          תראו איזו התעניינות צבר האיש לפתע: http://stats.grok.se/he/latest/%D7%91._%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%90%D7%9C

          אהבתי

        • שין בן צדי הגיב:

          עורך הדין שלך לא דייק. הוא כתב שהוצע ל"הצופה" להתנצל – ולא היא. מה שכתב השופט בעירעור (לא סולברג) הוא שעל "הצופה" לפרסם הבהרה (ולא התנצלות) שלפיה עולה שהוא לא חוזר בו ממילה אחת: "חוזר עיתון הצופה ומבהיר כי לא היתה כל כוונה ל ייחס לב. מיכאל כי בירך, כביכול, על שפיכות דמים כלשהי. אשר לכל יתר שמות התואר שיוחסו לב. מיכאל במאמר, ברור כי הכוונה היתה לדיעותיו ולא לאישיותו או לתכונותיו".

          דווקא סולברג היה לארג' יותר עם ב. מיכאל: בסוף פסק הדין שלו הוא מציין (כדרכו בפסקי דין רבים) את עמדת ההלכה ומציין שאילו היה בית המשפט דן על פי ההלכה, "הצופה" היה מורשע.

          די מביך מבחינת ב. מיכאל וגם "הצופה".

          אהבתי

          • אותו עו"ד הגיב:

            חבל שאתה לא מזכיר גם את המשך ה"הבהרה" – "ככל שנגרמה לב. מיכאל עוגמת נפש עקב ניסוחו של המאמר בנקודות אלו, עיתון הצופה מצטער".

            נכון שמדובר ב"הבהרה" בלבד וש"הצופה" לא נדרש לחזור בו ממה שנכתב, אבל לא הייתי מכנה את ב. מיכאל שקרן רק בגלל שהגדיר את ההבהרה הזו כהתנצלות – בלשון בני אדם אפשר בהחלט לראות בזה סוג של התנצלות, אמנם מינורית למדי.

            יותר מטרידה, לדעתי, (וגם יותר מבוססת עובדתית ודי קשה להתווכח איתה,) היא המניפולציה הלשונית באמצעותה, דווקא בלי לשקר ממש (בהחלטה המוסכמת בערעור אמנם נקבע שפסק דינו של סולברג "יבוטל"), ב. מיכאל הופך את פסה"ד שניתן בהסכמה, ללא דיון וכמעט ללא שינוי של פס"דו של סולברג, לפסק דין שהפך את פסה"ד הראשון לחלוטין, ואת הזריזות שמקורה בפשרה הוא הופך לזריזות שמצביעה, כביכול, על זלזול של המחוזי בפס"דו של סולברג.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              נו, אז פסק הדין בוטל. נראה לי שב. מיכאל ראוי לעוד התנצלות. לגבי ההבהרה אני מניח שחוש ההגינות של ולווט יזכיר לה את הבהרת אברמוביץ בקשר למרכז שלם.

              אהבתי

              • אותו עו"ד הגיב:

                אתה מוזמן לשוב ולקרוא את הפוסט המקורי ולהבהיר על מה אתה סבור שיש להתנצל.

                מילולית – כן, פסק דינו של סולברג "בוטל". מהותית – לא השתנה שום דבר מלבד ההבהרה שהוסכם ש"הצופה" יפרסם. לכן לרגע לא טענתי שב. מיכאל משקר, אלא שהוא מבצע מניפולציה בעובדות. איזו משמעות יש ל"ביטול", אם התחליף המיידי שנתן המחוזי לאותו פס"ד "מבוטל" היה תאומו הכמעט-זהה?

                אהבתי

                • אורן הגיב:

                  התיחסתי למגיבים אחרים שהיו בוטים ממך. בציטוט של ולווט מהמיילבק שלך לא מופיעה המילה בוטל. מצד שני כתבת "לא שינה מהותית", שזה רחוק ממבוטל. גם ציינת "תרגום מוצע" שזה בעצם ניחוש שלך, ניחוש מושכל, אך עדיין ניחוש.

                  אהבתי

                  • אותו עו"ד הגיב:

                    אה, על "לא שינה מהותית" אני מוכן לחזור שוב ושוב.

                    לביטול ממשי של פס"ד צריך להתלוות אחד משניים – או פס"ד של הערכאה המבטלת שיחליף אותו, או השבה של התיק לערכאה המקורית לדיון מחדש. כאן כל מה שיש לנו כתחליף זו אותה "הבהרה".

                    במקרה זה השימוש בנוסח של "ביטול" בפסה"ד של המחוזי למעשה חסר משמעות ואין לי ספק שנועד רק להפיס את דעתו של המערער ולהביא אותו להסכים לסיום התיק.

                    אהבתי

                    • אורן לעו"ד הגיב:

                      למעשה חסר משמעות ואין לי ספק שנועד רק להפיס

                      הניסוח שוב סוביקטיבי. בפועל בעל משמעות ישירה – ביטול. אין לי ספק – אין לך שום מידע עובדתי.

                      אהבתי

                  • אותו עו"ד הגיב:

                    (מאחר ואינני מצליח להגיב לתגובתך האחרונה, אני מגיב כאן)

                    לגבי משמעות הביטול – נדמה לי שכבר הסברתי כמיטב יכולתי הדלה.

                    כשאתה אומר שאין לי מידע עובדתי – אכן, לא הייתי במקום כשנדון ערעורו של ב. מיכאל ואני יכול רק לשער, על סמך היכרותי עם המערכת ועם האופן בו מסתיימים ערעורים בדרך כלל, מה הביא את הצדדים לאותה הסכמה. כפי שציינת, התנסחתי באופן שהבהיר שמדובר בהשערה מבוססת ותו לא.

                    מאוד יתכן שלמעשה מה שקרה שם הוא ששופטי בית המשפט המחוזי הסתלבטו קשות על פסק דינו הנלעג של סולברג והציעו כי יכתבו – בזריזות, כמובן – פס"ד המבטל אותו ומזכה את ב. מיכאל בכל סכום תביעתו, אלא שאז, בפרץ של נדיבות, הודיע מר ב. כי הוא מסכים לוותר על הכסף ולהסתפק בהבהרה.
                    אם אתה מוכן להאמין בזה אני מאחל לך כל טוב ומציע שנעצור כאן.

                    אם אתה מעוניין להמשיך ולדון בנושא אשמח אם בתור התחלה תוכל להשיב האם אתה עצמך אינך מתרשם שישנו פער משמעותי בין המצג של ב. מיכאל במאמרו ב"הארץ" ובין העובדות כהווייתן.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      העובדות – סולברג דחה את התביעה, וערכאת הערעור החליפה את הדחיה בפרסום הבהרה. דוגמא מה אפשר לעשות מהבהרה ראה בקישור שהבאתי מוולווט בנושא אברמוביץ. לא ברור לי מדוע אני צריך להעדיף את ההשערות שלך. סולברג קבע שעומדת ל"הצופה" הגנה, ב.מיכאל הצליח לבטל פסיקה זאת. כל השאר מבטא עמדה אישית שלך. אולי אתה עו"ד, כנראה שכן. תקשורתית אתה לא יכול לתקוף את אמינותו של אדם אחר באמצעות השערות.

                      אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      ימיני כותב את כל ההשערות של עו"ד כעובדות מוגמרות.
                      אתה יכול כמובן לטעון שימיני ממציא הכל. בהצלחה.

                      עד כאן גרסת מיכאל. ומכאן לסיפור האמיתי. עם פתיחת הדיון הציע סולברג פשרה. כאשר לא הושגה פשרה, קבע סולברג שהדברים שנכתבו ב"הצופה" הם אכן לשון הרע, אלא שלעיתון עומדת הגנה, משום שמדובר בתגובה על דברי בלע שכתב ב. מיכאל עצמו, שוב ושוב, נגד המתנחלים.
                      מיכאל ערער. הפשרה שהציע סולברג, ומיכאל סירב לה, הוצעה שוב. הפעם הושגה הסכמה, כך שלמעשה, לא היה דיון בערעור

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      שועלן העובדה ברורה, על אף שהיה בידם פס"ד לזכותם, פירסם הצופה הבהרה. היה להם אם כך יסוד להניח שלא יעמוד בערכאת העירעור. ב. מיכאל הצליח לבטל את פסק הדין של סולברג וזכותו לכתוב על כך. לטענת ההבהרה/ התנצלות, שוב אתה יכול לפנות לוולווט, היא שונאת צביעות.

                      אהבתי

                    • שועלן מאסטר יוגה-מח הגיב:

                      תיזהר, אם תמשיך כך, עלולה להיתפס לך האונה השמאלית.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      ?. מתקשה להבין, מצטער. חלש ביוגה, אך ממליץ על ברכות שמש בביצוע SG.

                      אהבתי

                    • שועלן מאסטר יוגה-מח הגיב:

                      אתה רואה?
                      שלא תגיד שלא הזהרתי אותך.

                      אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      ולעניין ב. מיכאל כתב א', ב.ד. ימיני כתב ב', ממש לא מפתיע במי בחרת.

                      אהבתי

                    • שועלן מאסטר יוגה-מח הגיב:

                      א. כנ"ל.
                      ב. כמו שאמרתי:

                      אתה יכול כמובן לטעון שימיני ממציא הכל. בהצלחה.

                      ג. מצטער שאני חוזר על זה שוב ושוב, אבל עלולים לשלול לי את התעודה: בבקשה, הפסק. הנזק עלול להיות בלתי הפיך!

                      אהבתי

                    • אורן למאסטר למשהו הגיב:

                      טוב, לא אסכן את התעודה שלך.

                      אהבתי

                  • אותו עו"ד הגיב:

                    רגע, רגע. אם זה לא היה ברור, הקביעה שמדובר בפס"ד שניתן בהסכמה היא בהחלט עובדה מוכחת. אתה מוזמן לגשת למאגר המשפטי הקרוב למקום מגוריך, ולחפש את פסק הדין בערעור אזרחי 5414/04 בבית המשפט המחוזי בירושלים. לאחר שככל הנראה לא תמצא אותו שם (משום שמדובר, כאמור, בפס"ד שניתן בהסכמה וללא הנמקה ולכן אין לו כל חשיבות משפטית של ממש) תוכל להמשיך לחפש במאגרים אחרים, ואולי בסוף תאתר אותו. אני אחסוך לך את המאמץ ואצטט את הקטע הרלוונטי:

                    "ב"כ הצדדים:

                    בהמלצת בית המשפט הגענו להסכמה לפיה פסק דינו של בית המשפט קמא יבוטל ועיתון הצופה יפרסם מודעה בעיתון באחג מעמודי החדשות ובאתר האינטרנט שלו בנוסח הבא:

                    "הבהרה: בהמשך להבהרה שפורסמה בעיתון הצופה ביום 13.8.03 ואשר התייחסה למאמר שפורסם בעיתון הצופה ביום 6.7.03, ואשר הגיב על הדברים הקשים שכתב ב. מיכאל בעיתון ידיעות אחרונות ביום 24.6.03, חוזר עיתון הצופה ומבהיר כי לא היתה כל כוונה לייחס לב. מיכאל כי בירך, כביכול, על שפיכות דמים כלשהי. אשר לכל יתר שמות התואר שיוחסו לב. מיכאל במאמר, ברור כי הכוונה היתה לדיעותיו ולא לאישיותו או לתכונותיו. ככל שנגרמה לב. מיכאל עוגמת נפש עקב ניסוחו של המאמר בנקודות אלו, עיתון הצופה מצטער."

                    נבקש להחזיר הפקדון למערער באמצעות בא כוחו וליתן להסכמה תוקף של פסק דין ללא צו להוצאות.

                    פסק דין:

                    כמוסכם."

                    אין דיון ונימוקים, אין פיצוי, אין חיוב של "הצופה" בהוצאות. עכשיו, איזו פרשנות נשמעת סבירה יותר? שפסק הדין נהפך על פניו או שב. מיכאל נופנף עם התנצלות (נניח)? איפה זה ואיפה התייחסות עקרונית לפסק דינו ה"נע בין המשונה למגוחך" של סולברג?

                    אהבתי

                    • אורן לעו"ד הגיב:

                      נו אז למה ימיני נותן קישור לפסק הדין המבוטל ולא לפס"ד המחוזי. הוא לא ידע או בכוונה מטעה. נמאס כבר, קודם יש להביא עובדות נכונות, אח"כ סיפרים ללא סימוכין.

                      אהבתי

                  • אותו עו"ד הגיב:

                    סליחה, אבל בחיי שאתה מעייף.

                    כפי שהסברתי לפני רגע, את "פסק הדין" של המחוזי בקושי ניתן לאתר, בטח שלא במקור זמין לציבור שניתן לקשר אליו. זה לא פסק דין מהותי, זו פשרה בין הצדדים שכנראה נכפתה עליהם על ידי בית המשפט. אין בה עניין מבחינה משפטית ולרוב לא טורחים לפרסם אותה.

                    חוץ מעובדות יש צורך גם בכלים להעריך אותן. במקרה הזה, עבור מי שלא מכיר את הדינמיקה של הדיון בערעורים בבתי המשפט, הקביעה שפסק הדין בוטל בלי הסבר בצידה היא מבלבלת ומטעה, ולכן ה"סיפורים ללא סימוכין" חשובים לא פחות ואולי יותר.

                    מכל מקום, אני מבין שאותך אין סיכוי לשכנע ולא משנה מה אכתוב. לילה טוב.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      מצטער זה אכן מגוחך. פס"ד סופי לפרשה יש אחד, והוא אינו של סולברג. הטענה של ב.מיכאל חזקה משל משמיציו לאורך השבוע.

                      אהבתי

    • נראה שהשממה היתה לא רק פיסית. כל המשלחות שהגיעו לכאן (כולל של טריסטראם וטווין) דיווחו על תחושות בדידות וייאוש. הדבר המשעשע היחידי שצפו בו היו שומרי הראש וראשי השבטים שכבר אז התפרנסו מפרוטקשן. עניין של התעלקות מסורתית…-כבוד למגזר.

      יפו בגודל של 540 על 240 מטר ?!

      וכבוד לקרן על טיפוח השקר והבורות.

      אהבתי

  19. הלל הגיב:

    בעקבות תוצאות הסקר, אני שוקל להחליף את שמי ל"לא יודע" ולרוץ לראשות הממשלה.

    אהבתי

  20. ניימן הגיב:

    העולם = דרום אמריקה, הודו ותאילנד? באירופה מעדיפים תרמילאיים ישראליים על פני בריטים שיכורים, למשל.

    אהבתי

  21. לידיעת הקורא קפטן ביפהארט. שלמה מעוז (מעוז? המממ, מה היה קודם? ) נשוי לאשכנזיה. כמו אמנון לוי ואשרת קוטלר. כמה מפתיע. אגב גם צ׳רלי ביטון.

    אהבתי

  22. אבנר הגיב:

    שלום לכולם כאן אבנר.

    ברשותכם כמובן אפתח בפוליטיקה, עושה רושם שיאיר לפיד יקבל מספר לא מבוטל של מנדטים בבחירות הבאות.

    וכעת למשהו מעט אישי, שבוע לא קל עבר עליי, דודתי האהובה נדרסה ע"י משאית והיא מאושפזת כעת במצב אנוש בביה"ח אסף הרופא.

    שבת שלום

    אבנר

    אהבתי

  23. שועלן הגיב:

    סטובא-זנגריה – דווקא לא רע.

    אהבתי

  24. שועלן הגיב:

    לצד חמשלות היית צריכה לכתוב "נכתב ביום חול".

    אהבתי

  25. שועלן הגיב:

    העובדה שבסקר של ישר"ה ליברמן לא מופיע אומרת ממי ביבי באמת מפחד.

    אהבתי

    • שין בן צדי הגיב:

      מתקשה בקריאה בלי ניקוד? ליברמן, ישראל ביתנו, מופיע בסקר של ישר"ה עם 14 מנדטים. הסקר שהטא אינו מופיע הוא בשאלה מה דעתך על התאמת המועמד לתפקיד ראש הממשלה, שגם אלי ישי, למשל, לא מופיע בו, וגם לא יו"ר "הבית היהודי"

      אהבתי

  26. דני הגיב:

    התוכנית "העולם הבוקר" בה מגיש אברי גלעד היא של "רשת".
    בעוד התוכנית "האח הגדול משודרת ב"קשת",שלה תוכנית הבוקר "יום חדש" עם דליה מזור ויואב לימור.

    אהבתי

  27. רון פחון הגיב:

    המוסף הפוליטי של ידיעות מתחיל להיראות כמו שופר הימין הקיצוני, חנוך דאום, חגי סגל ועכשיו עם החוזרת בתשובה הקדחנית סיון רהב, זו עבודה של רון ירון, נער הגבעות של מוזס. התחלק על השכל

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      רהב שולחת זרועות תמנון לכל חלקה טובה, ומפזרת את היידישקייט הנבוב שלה. זה משעמם וצדקני בדיוק כמו שזה נשמע. מה הלאה? אולי צפוי גם לה עתיד פוליטי?

      אהבתי

      • יפית שיקגו הגיב:

        יידישקייט נבוב? מה זה אומר?

        אהבתי

        • מיקי הגיב:

          ג'אנק של חוזרים בתשובה וסתם דוסים מקצועיים. כל דבר שקורה מזכיר להם משהו מהתנ"ך, אימרה של חז"ל, פרשת השבוע, שולחן ערוך וכיו"ב. הסאבטקסט: אין חדש תחת השמש. כל מה שאנחנו אומרים, חושבים, עושים וכותבים כבר נאמר, נחשב, נעשה ונכתב. אבל את נראית לי בחורה אינטליגנטית, את ודאי יכולה להבין את זה לבד

          אהבתי

          • מיכה הגיב:

            לי הטקסט שלה לא הרגיש כמו שאתה מתאר אותו, אבל בכל מקרה זה לא משנה. זה המנדט שלה: לכתוב טור שיעסוק בפרשת השבוע וגם שיהפוך אותה למה שמכונה "רלבנטית", כלומר ימצא איזו דרך לגעת באקטואליה דרך הפרשה. זה מה שעשה ג'קי לוי פעם, זה מה שעשה יועז הנדל עד לא מזמן, וזה מה שביקשו מרהב-מאיר לעשות – אז מה יש להתלונן על זה שהיא עושה את זה? היה יכול להיות הרבה יותר גרוע: תאר לך שהיו מבקשים מחנוך דאום לעשות את זה. בררר….

            אהבתי

            • מיקי הגיב:

              צפירת הרגעה – אני חושב שהיא לא פחות גרועה מחנוך דאום. בכל מקרה, הדתיזציה של התקשורת אינה כיוון מוצלח ללכת בו, אבל התקשורת היא כמו כלבלב – עושה מה שהקוראים רוצים. כך שנראה שנקבל עוד מהממבו-ג'מבו האמוני הזה גם בעתיד

              אהבתי

    • דרור הגיב:

      נו אז לימין יש עוד טורון בסוף ידיעות , ממש השתלטו על התקשורת .

      אהבתי

    • שין בן צדי הגיב:

      בהחלט "שופר הימין הקיצוני". שהרי אין ימין לא-קיצוני

      אהבתי

  28. מיקי הגיב:

    כמות האנרגיה, הנייר והדיו שהושפכה על לפיד בסופ"ש זה מעוררת פליאה, כאילו אין נושאים אחרים לכתוב עליהם. כמעט כל מה שקראתי היה ספקולציות חסרות שחר או סתם גרפומניה לשמה. ברנע היה ממש מגעיל, השאר בעיקר מילאו את מכסת המילים שלהם

    אהבתי

  29. אחד הגיב:

    הלינק ב"ג'קי לוי תוהה: מה עם שפים לפוליטיקה?" מוביל למיברג.
    ———–
    V: תוקן תודה

    אהבתי

  30. בקשר למדונה ו״מאהביה״. נראה לי יותר שהם בני לוויה (נערי ליווי זה משהו אחר) כדי להעסיק את המדיה במשבצת הרגישה הזאת. שני האחרונים נראו ממש הומואים. ומדונה תלויה בהצלחתה אצל הומואים. כל הסיפור הוא תמוה ועוד לא ראיתי מקום שהתייחס לזה בצורה כזאת. למה אישה צריכה להעמיד פנים שיש לה גבר בכל מחיר? גם החדש של דמי מור נראה כמו דוגמן של פורנו גאי. האם זאת דחקה מודעת לעצמה שרק אצלנו לוקחים ברצינות?

    אהבתי

  31. רקמילה הגיב:

    הללויה!

    אהבתי

כתיבת תגובה