סכינים וכפפות


כולם מתחרים על סופרלטיבים לקרבות קדימה: בישראל היום, סכינים, בידיעות, כפפות, בהארץ, ספינה טובעת.

משפט היום שייך ללא ספק לרב החובל של קוסטה קונקורדיה: "נפלתי לסירת ההצלה" (הארץ)

תקנו אותי אם אני טועה, האם הארץ חוגג רק באחרונה עם "פרסום ראשון"?
הנה למשל הידיעה על הנהג שהייתה לו חברה אתיופית פעם, אבל הוא מאוד רגיש לריח שלהם, ומעדיף אותם בתפזורת.

הכות' הראשית עוסקת במחקר של ד"ר שלווה וייל (רויטל בלומנפלד) החוקרת את יהדות אתיופיה כבר 30 שנה. ממצאי המחקר שלה, שהוזמן על ידי משרד הקליטה, נגנזו. לא ברור למה, שהרי הנתונים שמופיעים בכתבה מדברים על נתונים סוציו אקונומיים שונים הקשורים בגיל הנרצחות והרוצחים, במיקומם בארץ, בהשכלת הרוצחים (ליתר דיוק היעדרה) וכנהלאה. לווייל יש גם המלצות מעשיות שעיקרן הכשרת העולים בעודם באתיופיה "ולימוד נורמות המשפחה בישראל" וכן לא להביא קרובי משפחה של המעורבים ברצח כדי לטפל ביתומים.
למה המשרד לא מפרסם את המחקר? "כי מצויים בו חומרים רגישים המסכנים את עקרון צנעת הפרט".
מה שחסר בכתבה זו תגובת המשרד.

מה שמפתיע בכות' הראשית היא שעל אף שהארץ הקפיד עד היום לא לכתוב "אתיופים" או אלא העדה האתיופית, יוצאי אתיופיה, עולים מאתיופיה וכו', הכות הראשית נפלה בפח בו כשלו כל העיתונים: "משרד הקליטה צנזר מחקר שמצא מחדלים בטיפול ברצח אתיופיות"

ויש גם משהו מצחיק-עצוב בידיעה המרכזית: הקייס הראשי של העדה, קייס אביהו (עזריה), אמר בהפגנה אמש:
"לא חשבנו שנצטרך להתמודד כאן עם גזענות".
מה, שליחי הסוכנות לא סיפרו להם על מדינה כל גזעניה, בה כבר 63 שנים ויותר טורפים פה העולים החדשים והישנים, המזרחיים והאשכנזים אחד את השני בלי הפוגה? שזו מדינה בה הקבוצה השלטת היא האליטה האשכנזית, בעיקר גברים מפוטמים? איזה כשל בהסברה.

אני חשבתי שהפסיקו לתרגל צניחות כי זו שיטת לוחמה הנחשבת למיושנת בימינו. מתברר שהוחזרה עטרה ליושנה.
פה כתוב שצה"ל צנח בפעם האחרונה ב-1956. מה?
בכל מקרה, צה"ל מייחצן בגדול את תרגיל הצניחה הזה, שחשיבותו לא ברורה. מה המשמעות של הפסקה הזו, למשל?

בשעות שלפני ההמראה, ולאחר שהגיע הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, לביקור לפני הצניחה, התפללו עשרות מהלוחמים, ואחר כך קינחו בתפילת "מוריד הגשם", בתקווה שתנאי מזג האוויר ישפיעו וישנו את מתווה התרגיל.
בסיכום הצניחה, דיווחו בצה"ל על ארבעה חיילים שנפצעו ופונו לבית החולים סורוקה ו-38 חיילים התלוננו על כאבים לאחר שככל הנראה נקעו את רגליהם, וחזרו להתאמן. לאחר מכן, התקדמו הלוחמים בשעת לילה כ-20 קילומטרים, בדרך אל יעדי האויב שנקבעו מראש, וערכו אימון באש חיה.

אז התפילות לא עזרו? וגם, מה שווה התרגיל אם אחריו פונו לביה"ח ארבעה חיילים ו-38 התלוננו על כאבים? כלומר מה יעשו הצנחנים בזמן אמת?
יוסי יהושוע בידיעות מביא את התמונה כהוויתה, ללא יח"צ: הכותרת "41 פצועים בתרגיל צניחה". כיתוב התמונה מופיע על רקע אדום המסמל הן את הצנחנים, הן את הפציעות והן קריאת אזהרה.

מלחמות היהודים

ידיעות מתעמק בתנאי עד המדינה בפרשת אולמרט, כמקובל. בשבוע שעבר הביא העיתון פרטים נרחבים על תנאי העד, ש"ד (ולא שרגל דבורית), והיום זוכה הסיפור, אחרי שהפרקליטות פרסמה אתמול חלק מתנאי ההסכם, לכיסוי נרחב (ע' 6-7).

בשער המארקר: ספקים אומרים ששופרסל מאיימת – תנו הנחה או שתוסרו מהמדף.

עו"דו של דניאל מעוז התפטר.

לחם עבודה

מתברר שבהארץ מאוד מרוצים מסקר TgI האחרון, ושם מביאים, ע"פ כמחצית השער האחורי מודעה עם הנתון הבא: "הארץ מראה את שיעור העלייה הגבוה ביותר מבין העיתונים היומיים ורושם צמיחה דו ספרתית של 27.6%".

הנה הטבלה כתזכורת.

פייסבוק/ רשת/ בלוגלנד

הוקם מכון וירטואלי ללימודי חשיבה הכרתית על פי תורתה של ימימה אביטל.

תושבי ראש העין מתנגדים לאהבה קולנית. משביתי שמחות שכמותם.

אילן פרנק יכתוב, יפיק ויביים סרט דוקומנטרי על המפיק ארנון מילצ'ן שיתבסס על גילויים מהספר סודות. שני כותבי הספר, מאיר דורון וג'ו גלמן יהיו שותפים לכתיבה.

למה הורים חד מיניים הם הורים טובים יותר (תרגום בהארץ אחורי).

הלוגוגל של אתמול, נגד SOPA. לא ראינו אותו בארץ.

מייל אישי (טוב, לכל העולם) מיוצר הקולנוע יואב שמיר, המגייס כספים באמצעות הרשת לסרט החדש שלו, 10%.

…אני מגייס כסף לסרט החדש שלי "10%" שעוסק בשאלה מה הופך אדם לגיבור והאם אפשר לאפיין או למצוא מכנה משותף לגיבורים. עוד על הסרט.
הבמאי מייקל מור ראה חומרים מהסרט והחליט לעזור. זה מה שהוא כתב לי:

I was thrilled to hear about Shamir's new film and will do everything I can to see that he gets it made. This is an urgent film, someone needed to make it, and I can't think of anyone better than Yoav Shamir.
Yoav Shamir is that rare documentary filmmaker who is fearless and willing to show us the uncomfortable truths about the world we live in"
Michael Moore

מור מעולם לא הפיק סרט לבמאי אחר והוא החליט לעזור לנו בגיוס הכספים כי הוא מאמין בי ובסרט.
ולכן על כל דולר שתתרמו הוא יוסיף דולר. תרומה קטנה שלכם מוכפלת באופן מיידי עד שנגיע ליעד של 30,000$ שאמור לכסות את העריכה של הסרט.

ואם כבר קולנוע, כיפאק ליוסף סידר, שנכנס לרשימה הקצרה למועמדים לפרס האוסקר לסרט הזר.

לפני פיזור

מכירים את זה שהמחשב מתאבד בדיוק ברגע המבחן שלו?
זהו, כן.  מתברר שיש עכשיו מגפת מחשבים מתאבדים בקרב קבוצה מסוימת באוכלוסייה, בלוגרים שפתחו את הבלוג שלהם לפני שש שנים. כן, כמו יאיר גם אני יכולה לבכות למה לא גיביתי הכל בדרופבוקס. והנה, היה לי סימן אזהרה, אז מה, הקשבתי? לאאא.
מסיבות שיובהרו בהמשך אני חייבת לטפל בבעיה עכשיו.
עמכם הסליחה על הקיצור וחוסר המיצוי היום.
נ.ב. הטכנאי שיטפל במפגע אבחן מרחוק: וירוס.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

104 תגובות על סכינים וכפפות

  1. אורן בחברה טובה הגיב:

    בעוד נתניהו נתפס בהתבטאות ניקסוניאנית, אובמה מתגלה כבעל טעם משובח.

    אהבתי

  2. שועלן הגיב:

    איך קוראים לחוק הזה שגורם לכך שתטעה כשאתה מתקן מישהו אחר?

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    אם נתעלם רגע מכך שהיועץ של מדליין אולברייט ודניס רוס לא מבין מה ההבדל בין בחירות אישיות לבין שיטת בחירות פרלמנטרית הבנויה על קואליציות (אלא אם כן הוא באמת מאמין שאיחוד של קדימה-עבודה-לפיד ישכנע מצביעים של ליברמן לעבור אליהם), אז נישאר אם הפנינה הבאה:

    במציאות של היום קשה לראות כיצד תוכנית זו תרקום עור וגידים

    אהבתי

  4. עו"ד הגיב:

    אני מבקש להתחיל בקוד. קוד שיהיה מובן רק לאנשים מהגולש הלל, וצפונה: "כתובות ס"ה ב'. רש"י שם ד"ה יוצא בעירוב אמו. קרבן נתנאל להרא"ש שם נ"ט. עירובין פ"ב א'. הרמב"ם ה"א כ"א י"ז. המ"מ שם. הטור והב"י פ"ב. דרישה שם ב'. שו"ע פ"ב ז'."

    מה זה הקוד הזה? הקוד הוא אסמכתאות הלכתיות ל"חזקת הגיל הרך", בעברית זהו הבסיס ההלכתי לרעיון השולט בדין הישראלי לפיו עד גיל 6 הילדים (בנים ובנות) נותרים אצל האם בגירושין כי לדעת הפוסקים, עד גיל זה לפחות, מקומם הטבעי של ילדים ברשות האם, וזאת מתוך הנחה , יש לשער, שהפוסקים חשבו שבדרך כלל יהיה זה לטובת הילדים אם יוותרו במשמורת האם לפחות עד גיל 6.

    עם זאת, חייבים לומר, במקרים מסוימים ניתן לשנות את החזקה האוטומטית הזו, אבל כמו שיודע כל עו"ד שעוסק בענייני מעמד אישי – בדרך כלל, ברוב המקרים, ברוב רובם של המקרים מופעלת החזקה הזו, שכאמור נשאבה למשפט הישראלי מן ההלכה, וראה לעניין זה סעיף 25 לחוק הכשרות והאפוטרופסות.
    ("לא באו ההורים לידי הסכם כאמור בסעיף 24, או שבאו לידי הסכם אך ההסכם לא בוצע, רשאי בית המשפט לקבוע את העניינים האמורים בסעיף 24 כפי שייראה לו לטובת הקטין, ובלבד שילדים עד גיל 6 יהיו אצל אמם אם אין חשיבות מיוחדות להורות אחרת". – סע' 25 לחוק).

    עכשיו בא השר המשפטים נאמן, זה שקרא להחלת דיני ההלכה כמשפט המחייב בישראל, ומציע בעצם לסטות מההלכה.

    http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1621519

    ואני שואל – מבלי להביע דעה אם הגישה שיש לבטל את החזקה היא נכונה או לא – ואני שואל אם זה לא יהיה מעניין לראות: 1. איך נאמן יסביר את הסטייה מהזו מרעיון החלת ההלכה בישראל, הרי ההלכה הזו כבר מוחלת במשפט! זה לא משהו חדש, זה כבר קיים, אז אם להחיל את דיני ההלכה בישראל, ודין מסוים כבר מוחל, למה לשנות? איך זה מסתדר עם האג'נדה הכללית שלו? 2. מה יגידו רבנים מסוימים על הרעיון הזה של נאמן (וליתר דיוק אימוץ מסקנה של וועדת שניט)? האם יקפצו מעורם, כמו שעשו במקרה אחר – להבהיר לנו שלא מעניין אותם מה הצבא מחליט בקשר לקול באשה ערווה, מבחינתם ההלכה קובעת, והיא קובעת שקול באישה ערווה, או שמא פתאום יאלמו דום למשמע הצעה שבאה לסטות מההלכות שחשובות להם הרבה יותר מהמשפט ה"ארצי"?

    ואם כבר אנו מתפלפלים כאן בזוטות, האם "קול באשה ערווה", יותר מבוסס הלכתית מחזקת הגיל הרך? כי הרי הבסיס ל"קול באשה ערווה" בדברים של אמורא, שהבסיס לדברים שלו שונה בהתאם למהדורת התלמוד (הבבלי או הירושלמי). נראה לי שאפשר לומר בזהירות שחזקת הגיל הרך מבוססת יותר בהלכה, ולפחות לא פחות מקול באישה ערווה, אז אם האחרון מבוסס דיו כדי להעדיף אותו על החוק הכללי, ועל הנורמות הנהוגות בחברה בישראל, אפשר לומר כי גם חזקת הגיל הרך מבוססת דיה כדי לא לסטות ממנה. לא כך?

    אהבתי

    • מומו ורבע הגיב:

      עו"ד, זה כ"כ שקוף שבא לי להריע (כי אני תומך): הסרת חזקת הגיל הרך ןהמלחמות שתביא בנושא המזונות, יהפכו כל מחשבה על גירושים לסיוט פוטנציאלי. בניגוד לפרקטיקה בעבר, בתקופה בה נתקבעה ההלכה, גירושים במדינת רווחה הם אלטרנטיבה סבירה לשלום בית. התמיכה באמהות חד הוריות אינה רק מגנה על החלשים ביותר בחברה, היא גם, וללא כוונה, מתמרצת גירושין. ואת זה מנסה שר-המשפטים למנוע. ככל שהתהליך יהיה קשה ומסובך, יתרבו מספר המשפחות שיבחרו להתגבר על חילוקי הדעות והקשיים מפחד האלטרנטיבה. המטרה האמיתית של של המשפטים היא טובת הילד, מתוך ההנחה שזוג הורים המגדלים ומחנכים את ילדיהם ביחד כזוג הם הדרך הצודקת ביותר כלפי הילד. הילד צריך ללמוד בביתו שההורים מכבדים אחד את השני ומסוגלים להתגבר על כעסים וחילוקי דעות. אהבה זה ספין שיווקי של הולמרק. מבחינת נאמן, ויש בגישתו היגיון רב, רק מקרים פלילים או מקרים של תיעוב הדדי קיצוני יצדיקו את המלחמה בבתי המשפט. לשיטתו גירושים הם פיתרון קיצוני לבעיה קיצונית, ולא צריכים להיות פרקטיקה של 30%+ מהזוגות.

      אהבתי

  5. דרור הגיב:

    התעלמות מוחלטת של העיתונים הבוקר מההתבטאות אתמול אחמד טיבי בשבח השהידים. בערוץ 10 ה"כל כך חשוב לדמוקרטיה" גם לא ממש טרחו להתייחס. בערוץץ 2 דווקא כן התייחסו אבל איפה? http://www.mako.co.il/news-channel2/Six-Newscast/Article-1ac20a467f6f431017.htm&Partner=rss&partner=link4u בפינת הטכנולוגיה. כן כן זה לא בדיחה, חבר כנסת שמסית לטרור זה מבזק טכנולוגיה, בין הסמרטפון החדש לסירטון על חתולים ביוטיוב . היחיד שכן התייחס למקרה בצורה ראוייה היה ישראל היום, אבל אני מניח שבגלל דברים מהסוג הזה כל כך שונאים אותו בברנז'ה .

    אהבתי

    • דרור הגיב:

      גם ״הארץ״ סופג לא אחת ביקורת על הקו הפוליטי השמאלי-ליברלי בו הוא נוקט

      . אתם מבינים? זה לא חלילה כי הארץ הוא הגירסא הכתובה של אל מנאר , אלא בגלל שהוא "שמאל ליברלי" והרי הפשיסטים בישראל לא ממש אוהבים דברים ליברלים , ובגלל זה השליח צריך לספוג את האש .

      אהבתי

  6. דרור הגיב:

    הנה סיפור על תקשורת צבועה וחסרת כל אתיקה . כידוע בוינט התעלמו מנאום השהידים של אחמד טיבי . הדבר גרם למאות תגובות זועמות בדף הפייסבוק של האתר (וזה עדיין נמשך אגב). ווינט שנכנסו ללחץ החליטו לעשות בקרת נזקים והעלו את ההידיעה הזאת. למה אני יודע שהכתבה עלתה בתור בקרת נזקים? כי לפי אותה הכתבה הפשיטה נעשתה כבר לפני חודש, כלומר כבר אז ווינט היו יכולים לעלות את הכתבה , משום מה הם העדיפו להתעלם , בדיוק כמו שהם התעלמו מהנאום של טיבי .

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מי אמר אבל שהתמונה נמצאת חודש אצלם?
      הם הראשונים שהעלו את הסיפור, ועד כה רק ערוץ 7 פרסמו גם כן, בלי קרדיט לטמקא.
      אולי צה"ל שחרר עכשיו את התמונה?

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        למה שצהל ישמור במשך חודש את התמונה הזאת? לא מדובר באיזה מידע מסווג שאם היה מפורסם קודם לכן היה פוגע בביטחון המדינה . העיתוי פשוט נראה לי תמוה .

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          א. אולי לקח חודש לעבור על החומר המודיעיני הרב?
          ב. אולי רק עכשיו מישהו בצה"ל זיהה שבתמונה הזו מופיעה ח"כ זועבי? הרי זה לא שחיפשו את ח"כ זועבי בחומר הזה.
          ג. אולי רק עכשיו מישהו מתוך הצבא הדליף את זה לתקשורת? אני לא מאמין שמדובר בנוהל "רגיל" של העברת מידע לתקשורת.

          אתה קופץ למסקנות בצורה נמהרת מדי.

          אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    משרד הקליטה צנזר מחקר שמצא מחדלים בטיפול ברצח נשים ממוצא אתיופי

    קודם כל, באתר הכותרת היא PC, כנראה שבפרינט שיקולי המקום גברו. אגב, תגובת המשרד דווקא מופיעה בידיעה שבאתר.
    שנית, הכותרת משקרת. המחקר לא מצא מחדלים ולכן צונזר. זה לא דו"ח של גורם מבקר. זה מחקר שמנתח את התופעה מבחינה אנתרופולוגית. לפי הידיעה עצמה, ההמלצות במחקר הן:
    א. הכשרת העולים בעודם באתיופיה. זה עוד רלוונטי?
    ב. להפסיק את מדיניות הבאת קרובי משפחה של משפחות המעורבים ברצח על מנת לטפל באחייניהם היתומים.

    מישהו חושב שההמלצות (שאנחנו לא יודעים אם יושמו או לא) מעידות על מחדל?

    אם המשרד התייחס לדו"ח ושינה מדיניות בהתאם (במידה שאכן ניתן לגזור ממנו צעדים אופרטיבים), צנזור הדו"ח אינו סיפור גדול. יש הבדל בין לצנזר ללקבור.
    יש שתי סיבות למה הדו"ח צונזר:
    א. סיבה ראשית – PC. אם הדו"ח היה מתפרסם, זה היה יוצר רעש בעיקר בקרב יוצאי אתיופיה, והיה מדביק להם תווית שלילית.
    ב. סיבה משנית – הדו"ח הוא לא רק סטטיסטי, הוא מפורט לכל מקרה. שנאמר:

    הוא פורסם, אך הושמטו ממנו חלקים שלמים, כמו פירוט הסיבות לרצח, נוכחות הילדים בעת הרצח, גורל הרוצח, מחלות נפש, גורל השורדת ומשפחתה וגורל הילדים לאחר הרצח, נוסף על טבלאות עם שמות אנשים ותמלולי דיאלוגים שניהלו הרוצחים עם החוקרת

    מישהו באמת חושב שהנתונים הללו צריכים להתפרסם ברבים?

    לסיום, הדו"ח מתקשר לדיון שהיה לנו פה אתמול בתגובות. תמי טענה בין השאר:

    לנשים האלה אין לאן לפנות… יש חוסר במתנדבים דוברי אמהרית בקווי הסיוע.

    הדו"ח לעומת זאת:

    נתון בולט נוסף הוא שתלונות מצד האשה על האלימות של בעלה היו גורם שהזמין רצח

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      הכל מזכיר במידה את הבעיתיות בתרומות דם ממי שחיו באפריקה עשרות
      שנים לפני ההגירה לישראל, גם בכאלו הקרויים פליטים, מבקשי מקלט וכ"ו.
      נניח רק נניח שמשהו שקיבל עירוי דם יתבע את כל העולם בגין מחלה שקיבל
      מדם נגוע. נניח שבמקרה זו מקור הדם הנגוע יפורסם או גרוע מכך יוסתר
      ואח"כ יחולץ ע"י שמועות ורינונים. מנגד נניח את אותו יחיד או קבוצה שרצונם
      הטוב לתרום דם נדחה ולו בעדינות ולו ע"י השמדת התרומה אח"כ בלי
      לבייש את התורם ואח"כ נגלתה הדחייה ו/או השמדה. החברה המתקדמת
      שבכלל אוספת דם, בוחנת את מקורו אוגרת שומרת ומחלקת תמיד אבל תמיד
      תצא רע.

      אהבתי

      • עובר אורח כבעל היגיון אשכנזי אתה יכול לבאר לי למה העלו אותם לארץ? הם הרי לא באו מיוזמתם. מבצע שלמה היה מבצע לאומי מאורגן מטעם המדינה והמוסד. מה ההיגיון? אי אפשר לפעמים שלא לשנוא את האליטה האשכנזית הישראלית. אתה רותה להיות פטריוט ולהזדהות עם המדינה אבל פתאום אתה מקבל לפרצוף תופעות שאתה לא יכול להסביר לעצמך את ההיגיון מאחוריהם. מה הטעם להכביד על המדינה בעיות של מתח גזעי? מתח עדתי סתם לא הספיק? הרי מבצע שלמה (שלא לדבר על עליית הפלאש מורה) הוא פעולה לא רציונלית וחסרת שחר. מה רצו להשיג האשכנזים בקודקוד?

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          ומה היה ההיגיון של האליטה האשכנזית כאשר הביאה לכאן גזענים מזרחיים?

          אהבתי

          • גזען מזרחי הגיב:

            לפחות אותי המסתננים האשכנזים לא הביאו. לגופו של עניין גם מזרחים חוששים מהתרוששות וירידה כלכלית. למזרחים שמתקוממים שהאתיופים והמסתננים מאפריקה משוכנים בשכונות שלהם ולא שלכם יש קייס. הם חוששים לערך הנכס הדל שלהם. הם לא מריונטות בעולם הסמולני ההזוי שלכם.

            גזענות מזרחית היא העצמה ולכן היא מועילה. יש לתקוף את החזקים בלבד. האתיופים לא אשמים שהם ניצלו את המדינה שהבטיחה להם מן מן השמים. אין מה לתקוף את החלשים. פעם ראשונה בהיטוריה מדינה מביאה על עצמה במודע פיצוץ גזעי. רק בישראל. אבל לפום צערא אגרא. יום יבוא ונסלק את הממסד המאוס שיורד לחיינו.

            אהבתי

            • מיקי הגיב:

              סוף סוף בנאדם שחושב כמוני…
              ואני עוד מהאליטה האשכנזית!

              אהבתי

              • הלואי שניצור שיח חדש בארץ. היה מישהו למעלה ששאל אותי למה אני מתבכיין כשהליכוד בשלטון מ 77?! פתאום תפסתי שיש אשכנזים ואולי גם כמה בובלילים (שהאשכנזים העלו אחרי שהשואה חיסלה את הרזרבה לעליה, בתור שואבי מים וחוטבי עצים ובעצם סתם חפ״שים שלהם) שחושבים שהליכוד זה מזרחי! מה לנו ולהתנחלויות? להתיישב בכוונה באזור מיושב ערבי כדי לגרום לחיכוך זוהי מדיניות ציונית שהחלה עוד בימי הדונם והעז של מפא״י. את התוצאות אנחנו אוכלים בדמות סכסוך דמים שאין רואים את סופו. מה לנו ולרציונל הפרובקטיבי הזה? איך הליכוד אמור ליצג אותי?

                אהבתי

    • תמי הגיב:

      ליתר דיוק ד"ר רותי לזר טענה שחסר סיוע בשפה האמהרית.

      מעניין שאתה מפקפק בדיווח על הדו"ח איפה שנוח לך אבל מצד שני תולה עליו את טיעוניך. אף אחד מאיתנו לא ראה את הדו"ח ולמה הכוונה ב"תלונות". אולי תלונות למשפחה, לחברות?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אני לא מפקפק בדיווח, אני מפקפק במסגור של הדיווח, כפי שמשתקף בהבדלים שבין הכותרת לנוסח הידיעה.
        זו לא תופעה שמוגבלת רק לדיווחים על תופעות אנתרופולגיות במגזר יוצאי אתיופיה.
        מצטער, בכל הדיווח הזה לא ראיתי שום המלצה אופרטיבית שהיתה מונעת רציחות נוספות, ובכל מקרה לטענת משרד הקליטה הופקו ממנו התובנות הנדרשות.

        לגבי "תלונות" – לא חשבתי על אופציות אחרות, ואני עדיין מאמין שכשנכתב בדו"ח עבור משרד הקליטה "תלונות" הכוונה היא לתלונות למוסדות הרלוונטים. אכן, צריך לראות את הדו"ח בעיניים. עד אז אני נשאר עם ההנחה שלי שבעיניי היא סבירה יותר.

        אהבתי

        • תמי הגיב:

          אבל אתה לא ראית מה נכתב בדו"ח, ראית רק דיווח מיד שניה.
          בכל מקרה, דיווח מיד שניה, יותר נכון הפרשנות שלך לדיווח מיד שניה שהוא בעצמו פרשנות, עדיף בעיניך על דיווח מיד ראשונה (רותי לזר).

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            לדעתי שניהם צודקים.
            השאלה היא רק אם זה יעזור להוסיף עוד מוקדנים דוברי אמהרית, או שצריך לשנות לחלוטין את אופן הטיפול בתלונות. מה שמשתמע מהדיווח על המחקר, זה שאשה שמתלוננת צריך לסדר לה תכנית הדומה לתכנית להגנת עדים. לקחת אותה ואת ילדיה, ולשכן אותם במקום מוגן וסודי, לפחות עד לסיום הטיפול בבעל (ומה אחרי שהוא ישתחרר, אם הוא ייכלא בכלל? בעיה).
            כל הסיפור הזה לא פשוט בכלל, אין פתרונות קסם.
            ייקח עוד דור עד שהעסק יירגע. אין הרבה מה לעשות.

            אהבתי

            • תמי הגיב:

              צודק מאוד. למקום המוגן והסודי קוראים מקלט לנשים מוכות וכבר יש כאלה, לא מספיק. הם מלאים בנשים ישראליות מכל המוצאים. הבעיה חריפה יותר אצל הנשים בעדה האתיופית כי הן פחות מגיעות למצב של טיפול, בגלל שפה וניכור.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                כשמעל ל-50% מהנשים מוכות ומעל ל-80% חושבות שזה מוצדק, זה בעייתי.
                זה אומר שצריך כצעד מונע לשכן את כל הנשים במקלטים.
                פתרון רציונלי: לאסור על נישואין בתוך העדה.

                אהבתי

  8. מאז האופוריה הלא ברורה של מבצע שלמה הייתי נגד עלייתם של האתיופים לארץ. נותרה התעלומה למה העלו אותם לארץ? קשה לפעמים להבין את ההיגיון האשכנזי. מה הם רצו להביע בזה שהעלו קהילה ספק-יהודית נחשלת? שאנחנו לא גזענים כמו שאוהדי פלשתין באו״ם אומרים? כלאמר מדינת ישראל הוסיפה לעצמה צרות נוספות רק בגלל מה שאומרים באו״ם? מה בדיוק הם חשבו שיצא מזה? ברור שהאתיופים מיהרו לעלות לארץ ואחר כך גם הפלאש מורה (החלק הנוצרי של הקהילה) מה רע פה? ביטוח לאומי ואבטחת הכנסה. ברור הם נהרו ועכשיו מתבכיינים על גזענות. אני לא מאשים אותם זה טבעי לנצל את המן הלא ברור הזה שנפל עליהם מהשמים. השאלה היא ההיגיון האשכנזי שמחפש לו עולים מכל חור.

    אם להביע תיסכול על כל ההתנהלות המופרכת הזאת זאת גזענות אז אני גזען גאה.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      אני שוב מסכים איתך, אבל אני נגד כל סוג של עלייה לארץ. הציונות פשטה את הרגל. הגיע הזמן לסגור את השערים ולהתייחס להגירה מארצות נחשלות כמו שמתייחסים לכך בכל העולם המערבי

      אהבתי

      • הציונות לא פשטה את הרגל. זהו שהציונות המקורית דגלה בעליה סלקטיבית! אחרי עלית הנאצים לשלטון כשהרויזיוניסטים העלו בעליה בלתי ליגאלית עולים מאירופה, בן גוריון האשים אותם בעליה של אנדרוורלד (עולם תחתון וסוחרי נשים). בימי השואה ממש הגיעו לארץ עוד אניות מעפילים שהבריטים גרשו באישור המוסדות למאוריציוס, ואחרי היכרות של החומר האנושי שם וייצמן אמר שאחרי המלחמה נחליט את מי להכניס. כלומר העליה הסלקטיבית עמדה בעינה! רק לאחר השואה כאשר התברר שלא נותרה רזרבה ממשית לעליה יהודית שלמענה תקום המדינה היהודית החלו לעלות מכל הבא ליד, מן היקב ומן הגורן, שואבי מים וחוטבי עצים לאשכנזים האבודים. מכאן באה האשליה שהאידאולוגיה הציונית דורשת לעלות כל ארחי פרחי בעל סב יהודי (המקרה הרוסי) או ספק יהודי (המקרה האתיופי). וחא היא. יש לשוב לציונות הקלאסית. חלק נכבד מהאשכנזים שעלו בעקבות השואה בכלל לא היו מתקבלים לארץ לפי הקריטוריון הקודם, את זה שועלן יודע?

        אהבתי

    • דרור הגיב:

      לפי אותו היגיון מעוות היינו צריכים למנוע עליה מהמרוקאים והעירקים והתימנים והסורים והלבנונים . למעשה היינו צריכים להוסיף לחוק השבות סעיף שאומר שלעולה לא יהיה דימיון רב מדי לערבים.

      אהבתי

      • נו, אז למנוע. אתה חושב שלראות בובלילים עושה לי טוב על הנשמה? ולידעתך רב האנשים האלה (כמו האתיופים כיום) לא עלו מיוזמתם לארץ אלא פעילי עליה מהארץ ממש דחפו אותם ובעיראק היו פיצוצים יזומים בבתי כנסת כדי לעורר חשש לפוגרום מתקרב. תקרא היסטוריה. הבורות האשכנזית היא מאוסה כי היא גובלת בהונאה עצמית שבזה אתם טובים.

        אהבתי

        • דרור הגיב:

          מה זה שייך אם הם עלו מיוזמתם או לא מיוזמתם , מי דיבר על זה בכלל? הם יהודים? הם עלו לפה מרצונם?(אף אחד הרי לא כפה עליה) אז מבחינתי זה כשר.

          אהבתי

          • גזען מזרחי הגיב:

            אז הכל בסדר? אז מה אתה רוצה מכפר שלם? מה היה פרץ הגזענות האנטי מזרחית שלך החודש? יש שיטה בגזענות שלך? לפחות אני רוצה להעצים את המזרחים שיהיו מודעים לזכויותיהם. מה אתה רוצה?

            אהבתי

  9. אורן בגאווה הגיב:

    שמח לגלות שאנשים יוצאים מהארון ומוכנים להודות בהבנתם בצניחה. לפני עשרים שנה לא הינו זוכים למנה כזאת של פגיעות ופתיחות כמו שהראה כאן חייל זקן. לא מבין מה ולווט צריכה טכנאי מחשבים כשיש לה כאלה משוררים מוכשרים בבלוג. להכניס את טיבי לכלא כי הוא גורם ששוטרים יהרגו ערבים.

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    פה כתוב שצה"ל צנח בפעם האחרונה ב-1956. מה?

    תסתכלי טוב על ה"מה" שלך. כמובן שהצנחנים השתתפו במלחמות בתור כוח חי"ר. צניחה קרבית היתה רק במתלה.

    אהבתי

  11. עברי הגיב:

    סתם חשתי צורך לשתף, אני לא בטוח שיש לי מה להוסיף (שזה מאד נדיר!)
    מפי נהג ההסעות הרגיש (אייל בכר כנראה שמו) –

    "ביקשתי כמה פעמים בכוונה טובה: 'אם אתם יכולים לשים דאודורנט'. אני מאוד רגיש לריח הזה, פעם אחת אפילו יצאתי והקאתי. אני לא גזען, מעולם לא הייתי כזה – להיפך".

    אהבתי

    • לפני שמתגוללים על איש עמל פשוט הנה סיפור על מישהי מהמיליה שלך

      http://www.fresh.co.il/dcforum/Scoops/67447.html
      רק בגלל הריח
      24.06.03, 

      מיקה קרני העליבה נערות אתיופיות כשאמרה "אני לא יכולה לסבול את הריח" 
      מורדי ישראל, 'זמן תל אביב' 
      בנות חבורת הזמר מקרית- גת שורשי אבבה, שהוזמנו לתוכנית השירה בציבור של
      ערוץ ,1 "שירה בשידור" בהנחיית יוני רועה, טוענות כי הזמרת מיקה קרני,
      משתתפת קבועה בתוכנית, דרשה מהן לצאת מהחדר שבו שוכנו לפני הצילומים
      ואמרה להן: "אני לא רוצה שתעשו כאן ריח". לדברי חברות הלהקה, כולן בנות
      העדה האתיופית, מאז האירוע הן אינן מצליחות להירגע מהבושה שאחזה בהן
      לנוכח דבריה של הזמרת ומהיחס המזלזל שהפגינה כלפיהן.

      "היה קשה. בנות הלהקה נפגעו ונעלבו מאוד מהיחס המזלזל שלה, והן בכלל לא
      רצו להופיע בתוכנית. נאלצתי לשכנע אותן שיופיעו. כשוקסמן אמרה שהיא
      מתנצלת ושמיקה קרני בהיריון, הסברתי לה שגם אני הייתי בהיריון ולא
      התנהגתי בצורה כזו לאנשים. אנו לא קונים את התירוצים של קרני. וקסמן
      הסבירה שקרני התכוונה לריח של האוכל, אך מעניין שבהתחלה היא לא דיברה
      על האוכל אלא על הריח שלנו, כי האוכל של הבנות היה סגור בשקיות ואין ריח
      לאוכל. זה סתם אוכל שהזמנו ממסעדה".

      אהבתי

      • עברי הגיב:

        יפה שאתה יודע מה המיליה "שלי" או של כל אחד אחר פה. בכלל אנחנו בשבוע ההכללות אני רואה. אולי נעשה השוואות מי יותר מזרחי (איזה קו אורך אתה?)

        אהבתי

        • יפה. אז על תתגולל על האדם העובד. אתה ולא קוראי הארץ האנינים לא הייתם במקומו. בשכונות שעמידר שיכנה את עולי אתיופיה שהמדינה העלתה יש באמת בעית ריח. והתושבים סובלים. וזה סבל אם אתה לא יודע. גרתי בשכונה כזאת. רמות בירושלים. אני מאשים את המדינה האשכנזית המטורללת הזאת שהעלת אותם משום סיבה (שאני יכול לתפוס במוחי הפרענקי הדל).

          אהבתי

          • דליוס הגיב:

            אתה ושכמתוך, מקומכם בספרי ההיסטוריה. נתת לעצמך שם שמסביר בדיוק מי אתה ומה אתה, ואין לך שום בושה לכתוב דברים שמתאימים לדמות. קודם כל, חבל שאתה מגדיר את עצמך לפי מיקומה של האימפריה הבריטית על המפה. שנית, אין שום גאווה בלהיות גזען. חדשות: ראשך קטן, מחך סגור ומסוגר ועדיף שתשמור את מחשבותיך לעצמך. כל מה שאתה אומר נאמר כבר הרבה פעמים בהיסטוריה הקצרה של המדינה שלך, בעיקר על אנשים שהגדירו את עצמם כמוך.

            לגבי ריח הגוף של האתיופים: התרגל. פשוט אין לך ברירה. אני משתתף בצערך שזה מפריע לך מלכתחילה, אתה באמת נורא מסכן, אבל אין מה לעשות.

            ולגבי הסיבות שהעלו אותם לארץ מלכתחילה – קרא קצת בויקפדיה במקום לקשקש בשכל. חצוף.

            אהבתי

            • אתה צודק. הבעיה היא שאליתה האשכנזית שמעלה אותם זורקת אותם בשכונות שהם עצמם לא גרים בהם. את בעיות ירידת מחירי הדירות הם משאירים למזרחים הדפוקים שבשכונות שלהם הם משכנים אותם. כמה זול להיות סמולן נאור כאשר אתה חי טוב ורק יכול לצקצק על האחרים.

              אהבתי

            • האחים רייט המקוריים הגיב:

              גזען שכמוך, הרב-בובדיה והרב עמר הם שהמליצו להעלות אותם וש:ס אמצו אותם לפנימיות ובתי הספר, ואתה עדיין בשלך, האליטות.למרות שהליכוד שולט ברחובות מאז 1977, אתם עדיין מאשימים את מפא"י. תתבגר, צא מן המעברה, כבר בנו שכונות חדשות בבת ים.

              אהבתי

              • בראש החצוף שלך הליכוד הוא מזרחי. שמיר העלה אותם לארץ ומבחינתי הוא אשכנזי לא חשוב מי הם מצביעיו. גרוע מיבוא מסוכן של בעיה גזעית לישראל הוא המדיניות האשכנזית המופרכת השניה של הליכוד וזה ההתנחלויות שבמסגרתה אשכנזים ונגרריהם מתיישבים בשטחים ערבים כבושים כדי להקים תריס וחיכוך בלתי נגמר בין אוכלוסיה חסרת זכויות וקולינאליסטים שוחרי איכות חיים.

                אבל אני מזרחי מה אני מבין. הליכוד שולט ברחובות מאז 77 והליכוד הוא מזרחי כך טוענים האשכנזים מן המחנה השני של מפאי. לא קונה את הווג׳ערס הזה.

                אהבתי

                • מיקי הגיב:

                  אני נאלץ להסכים ולו חלקית עם הגזען המזרחי!
                  מנסיון אישי לגמרי – יש להם ריח מוזר. לא אומר מסריח – מוזר. הם כנראה אוכלים משהו שגורם לזה.
                  יש אנשים שקשה להם לסבול את זה – זה לא צחוק.
                  אני שונא ריח של גויאבות, מה אפשר לעשות?

                  אהבתי

                  • מיקי הגיב:

                    מצד שני – רוב הנשים וחלק מהגברים שאני פוגש מדיפים ריחות איומים של בשמים זולים מהסופר-םארם. עד כמה אדם צריך להיות מסריח כדי לשפוך על עצמו כמויות כאלה של קולון? החברה הישראלית הופכת למפגע מצחין שאין לו אח וריח

                    אהבתי

                  • Enter your name... הגיב:

                    מיקו ידידי קרא את התגובות בלינק של וולווט. יש שם דיון במקור הריח. אבל אותי הריח הוא לא מקור העניין. הפריע לי שזרקו אותם בפריפריה ו אבל לא זה עניין. הבעיה היא במדיניות של ממשלות ישראל שאין להם בסיס רציונלי החל מהתנחלויות, המשך ביבוא של בעית גזע וכלה בעוד אלף דברים.

                    אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    תנחומיי.
    שלא תדעי עוד צער.

    אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    חדש זה לא (ולא), אבל יכול להיות שיותר לאחרונה.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      מה פשר הלינקים הישנים?
      בקשר לתנחומים, יתכן ומוקדמים. עפ"י התמונה בפייס, תוכנה זדונית המציגה מצג שווא המתחזה להודעת ווינדוס. סיכוי טוב לשפעת קלה ולא מוות מוחי.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        תקנו אותי אם אני טועה, האם הארץ חוגג רק באחרונה עם "פרסום ראשון"?

        לגבי התנחומים, אכן נראה כך, אך אני כבר חוויתי מקרוב מוות במשפחה שהחל בדיוק כך.
        יש כאלה שיותר ממאירים מאחרים. אני מאחל לולווט שמדובר במשהו שפיר שניתן להסרה בפרוצדורה פשוטה.

        אהבתי

  14. יונת הצלה הגיב:

    המקרה של שחר מזרחי מקומם.

    המדינה לא מאפשרת לשוטרים להגן על עצמם מפני עבריינים שמכירים היטב את ההגבלות על השוטרים ושולחת לכלא שוטר שהגן על חייו. מצד שני היא מפצה את משפחתו של גנב רכב שמת בניסיון לדרוס שוטר. המערכת בכלל מבינה איזה מסר היא מעבירה ?
    עוד דקה ויתווסף לעברייני המגזר התואר שהאיד.
    (והמגזר כמובן ימשיך לקטר שהמשטרה לא נאבקת בפשיעה)

    אני לא בטוח שאני בעד הקלות של נהלי פתיחה באש של שוטרים, אבל התוצאות של הטיפול במקרה הזוי. האנשים שעומדים בראש מערכת המשפט לא עושים כלום כדי שהמערכת תשרת אותנו טוב יותר.

    אהבתי

  15. אחד הגיב:

    שימי לב לפרשת טיבי שמופיעה ב nrg אחרי לאטמה ו pmw אבל זוכה להתעלמות (!) בהארץ וווינט

    אהבתי

  16. הקיד הגיב:

    אכן, האמריקאים הצניחו דיוויזיה שלמה בעיראק ועוררו מחדש את הסיוט של לוחמי הצנחנים לדורותיהם שמעדיפים רק צניחות "פראייר", יעני, בלי שק חזה, ובלי טיול עם הציוד שיעדו המיידי אינו המשפחות שמחכות עם האוכל בחולות פלמחים. במקרה הזה מדובר גם על צניחת לילה שהיא מגעילה עוד יותר.
    הסיבה לתפילת הגשם של החיילים הדתיים (ובטח היו עוד מצטרפים במקרה הזה) היא בדיוק זו- תפילה לרוחות חזקות שיבטלו את הצניחה. עוד זכורות לי היטב צהלות האושר של המפקדים כשהתרגיל המוצנח בשנת 2000 בוטל, ובמילותיו של דן שומרון ז"ל:
    "צניחה זה לא טיסה, זה לא דבר שמתאהבים בו. צנחתי קרוב ל-160 צניחות, רובן בלילה. איך אפשר להתאהב בצניחה בלילה? אתה קופץ ממטוס בחושך מוחלט, נופל, ומחכה למכה שתסמן שהמצנח נפתח. מה אפשר לאהוב בזה?"
    גם הפציעות הן חלק מהעניין, במיוחד כשלא נוחתים על החול של פלמחים אלא במקום אחר. בשעתו האלוף במיל' גרשון יצחק (אז המח"ט) איים על כל החטיבה שמי שישבור רגל בצניחה ייענש על ידו כי זה סימן שהוא לא ביצע את התרגולת כמו שצריך. כמובן שמי שנפצע היה ג'רי עצמו והחובש שהגיע בלילה לא זיהה אותו ו"בירך" אותו לכבוד ההצלחה להיפטר מהתרגיל.

    אהבתי

    • הקיד הגיב:

      התנצלותי בפני "חייל זקן" שפלשתי לתחום הסיקור שלו…

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים…
        האשכנזיה החטובה, בתו של גבר אשכנזי מפוטם, ביטאה את מה שעבר על צה"ל:

        אני חשבתי שהפסיקו לתרגל צניחות כי זו שיטת לוחמה הנחשבת למיושנת בימינו. מתברר שהוחזרה עטרה ליושנה.

        בתקופת אדריכלי הבורות, הרמטכלים ליפקין, מופז, יעלון וחלוץ הוכשרה הקצונה הבכירה של צה"ל על ידי המכון לחקר תורת המערכה (מלת"ם). שם פותחה הדוקטרינה ששיטות הלחימה הישנות (שהתבססו על הגותו של טוכאצ'בסקי הרוסי/פולני) חסרות ערך. במקום זה פותחה שיטה חדשה, בהובלתו של שמעון נווה, שהתבססה על הגותם של פילוסופים צרפתיים פוסט מודרניסטיים כמו ז'יל דלז ופליקס גואטרי. בשיטה החדשה הלחימה מבוססת מולקולות אקטיביות המשתבללות במרחב. בדרך למולקולה האקטיבית חוסלו הרבה יכולות כגון: הצנחה וצניחה, נחיתה מהים (נסגרה שייטת הנחתות), תמרון אוגדתי (בוטלו אגדי לוגיסטיקה באוגדות ואימוני מסגרות גדולות).
        במלחמת לבנון השניה גילו גאוני המטכל של חלוץ שגם מולקולות אקטיביות זקוקות לאספקה. מאחר ולא היה מי שיעביר אספקה ביבשה (אין אגדים לוגיסטיים) העלה אחד מזקני המטכל רעיון מבריק, הבה נחזיר עטרה ליושנה ונעביר אספקה על ידי הצנחה. הרעיון אומץ בהתלהבות על ידי חסיד הכל מהאויר חלוץ, והוא נתן הוראה לבצע. מה רבתה הפתעתם של לוחמי חיזבאללה, הרעבים והצמאים, כשמטוסיו של חלוץ החלו להמטיר עליהם מנות קרב ובקבוקי מיים מינרליים במקום פצצות חצי טון.
        מלאי הציוד הצבאי נאגר במשך 50 שנה ומתחדש בקצב של 3%-4% בשנה. מימוש העיקרון (הישן) של מיצוי הכח דורש שהצבא יתאמן ויתרגל את כל שיטות הפעולה שמתאימות לציוד שברשותו.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          היי חיילצ'יק, אבא שלי זצ"ל מת חטוב ורזה כשהיה כל חייו, ועני, לצערו.
          אל תישא את שמו לשווא.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אלף סליחות,
            כנראה שהמשפט למטה הוגנב לפוסט על ידי אנתרופולוגית מרוקאית עלומה

            מדינה בה הקבוצה השלטת היא האליטה האשכנזית, בעיקר גברים מפוטמים

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              אני אחראית על המשפט, נו אז? מה הקשר של אבא שלי אליו?
              למה, האליטה השלטת פה היא לא של גברים לבנים ומפוטמים? טעיתי בהערכתי?

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                אם בחרת להצטרף למחנהו של הטוקבקיסט "גזען מזרחי" אני מרים ידיים

                אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                במחשבה שניה, שאלה בלוגיקה:
                אני אשכנזי, גדלתי בצפון תל אביב, מעולם לא קופחתי, ונעזרתי על ידי הורי. האם אני מפוטם או חטוב?

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  לומדים את זה במבוא כלשהו:
                  לא כל אשכנזי שייך לאליטה, אבל (כמעט) כל מי ששייך לאליטה הוא אשכנזי.

                  אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    אנסח את השאלה מחדש.
                    למי היקף מתניים גדול יותר,
                    לאשכנזי מהאליטה שאוכל במסעדות דגים ומתאמן בהולמס פלייס או לאשכנזי עני שאוכל לחם ותפוחי אדמה ומתאמן בכתיבת טוקבקים?

                    אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      נו, אתה מתעקש. האשכנזי העני לא אוכל לחם ותפו"א אלא ירקות ופירות מהשוק, אולי גם גבינה בשביל הסידן, ואת הדגים הוא לא אוכל במסעדה מטופשת אלא בבית. הוא גם עושה עבודה פיזית, צועד ברחוב או בים ולא צריך את הולמס שמלייס

                      אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      אם היית מוסיפה לפעילויות של האשכנזי העני האזנה לקולדפליי הייתי סובר בטעות שמדובר באשכנזיה.

                      אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          הצרפתים טובים בפילוסופיה בדיוק כמו שהם טובים במלחמה

          אהבתי

  17. סיימון הגיב:

    מצעד הגיחוך הדתי:

    התפללו עשרות מהלוחמים, ואחר כך קינחו בתפילת "מוריד הגשם"

    אפילו מסורתי-בלאי יגחך פה, כי ברכת "מוריד הגשם" מופיעה בתוך התפילה, לא אחריה.

    אהבתי

  18. א. הגיב:

    אם יורשה לי להתעכב רגע על הצניחה:
    א. ארבעה חיילים שנפצעו מתוך אלף זה כלום; אין מה להגיד "מה יהיה בזמן אמת" כי נפגעים מהצניחה עצמה נלקחים בחשבון, וכאמור – זו כמות קטנה, לדעתי אפילו קטנה ממה שציפו.
    ב. צנחנים צונחים כל הזמן, החידוש הוא שזהו תרגיל צניחה של כל החטיבה – כולל תרגיל חטיבתי לאחר מכן. (אגב, תוך כדי כתיבה נתקלתי בזה)
    ג. אפשר להתווכח האם צניחה אכן רלוונטית היום, אבל דווקא בתקופה שהצבא כל כך נלחם נגד קיצוצים, האם זה זמן מוצלח להחזיר כשירות ישנה (בעלות גבוהה מן הסתפ) שלא הייתה בשימוש כל כך הרבה זמן?
    ד. האם יש לזה קשר לכך שחזרנו לרמטכ"ל מהצנחנים?

    אהבתי

    • שלמה הגיב:

      א. הצניחה בשנת 1956 היא הצניחה הקרבית האחרונה, ולא הצניחה האחרונה. (חטיבת הצנחנים של מוטה יועדה לצניחה באל עריש ב67, כדי לפתוח את המיצרים, ובסוף לא היה צורך
      ב. אם מתוך 1000 לוחמים, כולל מטען כבד לכל אחד, רק ארבעה לא הצליחו להמשיך בתרגיל שכלל מסע של 20 ק"מ, אז באמת היה מצב מצוין
      ג. עלות הצניחה כוללת הטסת כמה הרקולסים – לא נראה לי יקר

      אהבתי

      • א. הגיב:

        – הוספתי קישור לכך שלא מזמן יחסית היה תרגיל צניחה גדודי.
        – תרגיל חטיבתי לבד הוא עסק יקר. להצניח חטיבה שלמה על כל הציוד הדרוש לה וכו' וכו' נראה לי יקר גם כן בהתאם.

        אהבתי

      • צנח לו זילזל הגיב:

        אחוז הרבה יותר גבוה של נפגעי צניחה נרשם בהצנחה ב 1956. רובם פונה עוד באותו לילה ומיעוטם למחרת במטוסים קלים.

        אהבתי

    • יונת הצלה הגיב:

      לדעתי אירוע הצניחה הוא חלק מקלחת האיומים ההדדית עם הפרסים והמעצמות.
      כבר שנה שכל המעורבים מנסים ומתעדים ומזיזים כוחות באוויר בים וביבשה.
      יכול להיות שזה ייגמר בלחיצת ידיים מול פייסן מצד שלישי ויכול להיות שזה ייגמר בלחיצת כפתור.

      נקודה אופטימית, יכול להיות שזאת תהייה המלחמה האחרונה…

      אהבתי

  19. אחד שיודע הגיב:

    צבא ארה"ב הצניח כוחות בצפון עיראק בתחילת המלחמה (2003). כך שהצניחה הקרבית חיה וקיימת גם במאה ה-21.

    אהבתי

    • צנח לו זילזל הגיב:

      צה"ל גם תיספק את הלוחמים במלחמת לבנון השנייה בהצנחה מהאוויר אחרי שנהגי תיספוק האזרחים (ע"ע הפרטה) פחדו להיכנס.

      אהבתי

  20. הלל הגיב:

    ודבורית, תנחומיי הכנים. להבא, חברים, אני ממליץ על mozy. מגבה אוטומטית את כל המידע החשוב, הישר אל הענן. הציל אותי כל כך הרבה פעמים, שכבר הפסקתי לספור.

    אהבתי

    • יונת הצלה הגיב:

      כונן קשיח חיצוני שמחובר עם USB הוא פתרון יעיל לחומרים חשובים וגיבויי תמונות.
      את הכונן מחזיקים בצנצנת עוגיות מאחורי הסוכר.
      לבתים שפורצים וגונבים את המחשבים לרוב גונבים גם כל מה שאלקטרוני ונמצא בסביבה, וכל התמונות והוידיאוץ…אאוץ'.

      שאלה:
      אתמול קראתי שהאקרים שלחו ווירוס שהוצג כעדכון האחרון של adobe reader
      -אולי אישרת את העדכון הזה ?

      אהבתי

      • מומי החתול הגיב:

        בחיית יונת, ככה את מזלזלת בנו ?!

        הצנצנת עם העוגיות היא המקום השני שאנחנו מחפשים בו, ישר אחרי המגירות של התחתונים והגרביים וממש לפני המיכלים של הניאגרות.

        כדאי שתחשבי על מקום יותר מוצלח ותשאירי לנו עוגיות טעימות – ככה אולי נרחם עליכם קצת.

        אהבתי

    • המקור הראשון הגיב:

      יונה צודקת, כונן חיצוני של 500-600GB נותן לך גיבוי אוטומטי ושקט תעשייתי. אגב, קבלתי הודעץ עדכונים מאדובי, נראית רצינית אבל נכנסה לתיבת "ספאם" כי כתובת השולח adobe@pointmail.co.za מדרא"פ. בקיצור, שומר נפשו ירחיק אותם מן הדיסק שלו
      http://www.siteadvisor.com/sites/pointmail.co.za

      אהבתי

  21. הלל הגיב:

    הו רב חובל, קברניט שלי, סופה לא שככה
    בשיט מלא תענוגות חותרת ספינתך
    אלפי גברים, אלפי נשים, מאות רבות של טון
    כאשר קוסטה קונקורדיה עולה על השרטון

    אבוי לבי לבי לבי
    אין בלשוני מילה
    באשר רב החובל נופל
    אל סירת ההצלה

    אהבתי

  22. ארנון הגיב:

    התמונה של המפגין בלבן מזכירה לחלוטין את הפוסטר של אובמה:

    אהבתי

כתיבת תגובה