התלמיד הטוב



עד כמה מעניינים הפריימריז בליכוד? דומה שהרבה פחות מאלו של הרפובליקאים בארה"ב. ובכ"ז ידיעות ומעריב והארץ וישראל היום בחרו בתיאור האירועים המשמימים בכפ' הפותחות, אותם מגוונת הידיעה על הצטרפות האסיר המשוחרר עמרי שרון לקדימה, כשציפי לבני מניחה ידיה על כתפיו (מעריב).

מהנדס פלסטיני, ג'עפר דע'לס, טוען שישראל אחראית לכך שנעצר לשורת חקירות באבו-דאבי.

ידיעות (4): ראש המוסד תמיר פרדו ביקר בחשאיות בשבוע שעבר בוושינגטון "נפגש עם שורה של בכירים ודן עמם באפשרות לתקיפה ישראלית חד צדדית באיראן". וההמשך: יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט, הסנטורית דיאן פיינשטיין, חשפה אתמול את הביקור. "'פגשנו בשבוע שעבר את ראש המוסד. זו הייתה פגישה חסויה, אני חושבת', אמרה ופנתה לראש ה-CIA דיוויד פטריאוס… אני חושבת שהעולם צריך לדעת מה קורה. פטריאוס השיב כי מדובר בחלק מדיאלוג מתמשך בין המדינות".
צח יוקד מדווח על כך במעריב בשער. או שמא אלי ברדנשטיין (שזה הקרדיט בידעה עצמה).
עכשיו אתם מבינים מה עשיתי בחו"ל בשבוע שעבר.

מה לי כי אלין על דיילת ותיקה שזכתה אתמול לנתח נכבד משער ידיעות לצד מפקד חיל האוויר העתידי הנוגע בשמים. הנה הבוקר זוכה לקמצוץ שער נערה עברייה שהשילה 60 ק"מ, כלומר ק"ג ממשקלה, ע"מ להתגייס לצה"ל. והצליחה! וגם הפכה לדוגמנית! וגם קיבלה את כפ' האמצע! רייצ'ל לאור. זכרו את השם.
אגב, אגף החדשות בידיעות מדולדל ל-24 ע'. ממש כמו מעריב.

כמעט כל בוגרי 12 שנות לימוד בישראל לא מכירים את תיאוריית מוצא המינים.
ובסרוגים מביאים תגובה ציונים הולמת, כולל כותרת מפי ד"ר גבי אביטל מיודענו, על החורים בתיאוריית האבולוציה.

אומנם פרשת נתן אשל נעדרת היום מהעיתונים, אבל אפשר למצוא במקומה חקירה על מעשים מגונים והטרדות מיניות של בכיר במשרד התחבורה.

מירוץ הלפיד

מה שיפה בסיפור הדוקטורט של יאיר לפיד, שייאלץ כנראה לחזור כמה צעדים במונופול האקדמי שלו, זה שבכל הוא יכול להאשים את שירות הדב של הדוד אמנון, שרק רצה להתגאות בפוציניו שלו. אחח, האירוניה.
וגם היום הגיע הר דנקנר לביקור נימוסין בבלוג, ויש לו שם חיבה חדש עבורי: "עלוקה ארסית" (יחד עם ניתוח אישיות: "אנמית, חסרת אנרגיות, מאוד עצורה ומופנמת, בעלת אישיות חיוורת וטעם רע בסרטים"). כמו שאמרתי, מדובר באיש מעודן שאין שני לו.
בסוף הוא עוד יתחרה באורן ובשועלן בכמות התגובות.

דיווח מינורי על לפידמיה מופיע בע' 19 בידיעות, בתחתית. מדובר בתקציר הידיעה של תומר ולמר מ-ynet.
במעריב אפשר לקרוא על כך בע' 3, בישר"ה בשער ובע' 3, ובהארץ זו הידיעה השנייה בשער.
כמה קל: מביאים את הציטוטים של הלפיד מפייסבוק, לא צריך לרדוף אחריו לקבלת תגובה וגם אפשר לצטט אותו בכותרת.

שימו לב לדיון המעניין בטוקבקים על שירותו הצבאי של לפיד, כולל מקורות וחפירות, גם בגרסאות העריכה של ויקיפדיה.
אני מציעה שהתחקיר הבא של הארץ או של ידיעות יהיה על עברו הצבאי.

צרורות לכותרות

הכות' בשער ידיעות היום היא אומנם עצובה, אבל מצחיקה ושנונה, למרות שלא צוחקים על דברים כאלו וכו':
"תינוקות עופרת יצוקה נולדו עם מחסור בברזל".

בשער ידיעות יש עוד הוכחה למה לא צריך להפציץ את איראן: ליילה חתאמי, כוכבת הסרט האיראני (פרידה, שכחו לכתוב) שיתמודד באוסקר מול הערת שוליים מספרת "העם האיראני לא שונא אתכם, זה רק השלטון" (שישי, אמיר קמינר).

לחם עבודה

בשבוע שעבר הוכרז במדורי הברנז'ה שהשבוע, סופסוף, יחליט אהוד ברק על מפקד גל"צ הבא, החלטה אותה הוא גורר כבר חודשים.
השבוע עוד רגע נגמר. מעניין מה יהיה.
תזכורת: במאי 2011 הוא הורה שיצחק טוניק יסיים קדנציה ולא ימשיך. באותו מועד הוא מינה גם "ועדת איתור" למחליף.
לפני חודשיים מינה מפקד זמני, אלי שרמייסטר. מה בוער?

אלכס פישמן כותב בידיעות על קיצוצי משהב"ט בשנה הנוכחית, ובין היתר על מציאת מקורות מימון חדשים לגל"צ. "היום מגיע חלקו של תקציב הביטחון במימון התחנה לכ-24 מיליון ש' בשנה".
פישמן, אגב, חבר בוועדת האיתור למפקד גל"צ. חברות בעייתית מאוד לעיתונאי המסקר בצמידות את התחום, וגם למי שלא.

הצטרפתם למאגר מומחי התוכן של 3points?

קראתם את הפוסט הקודם, על שינויים ותמורות במעריב?

יש עורכים בבית?

(או שכולם מצטטים קומוניקטים?)
בשבוע שעבר הוציאה דוברת עיריית הרצליה הודעה על שני בוגרים של תיכון הנדסאים מהרצליה שמובילים חברה המשתתפת בתחרות גוגל לטיסה לחלל (כתבה פורסמה בידיעות השרון). אלא ששניהם לא למדו בעיר, שהרי תיכון הנדסאים עבר להרצליה בשנת 2007. עד אז היה באונ' ת"א. אחד הבוגרים סיים את לימודיו בשנת 1999 והשני ב-2005 (גם בכתבה במארקר בשנה שעברה צוין גילם).
(תודה לדרור עזרא)

בלוגלנד/ פייסבוק/ רשת

ד"ר תרצה הכטר כותבת על הבלוג ועל המחקר שלה.

אפוס, הפסטיבל השלישי לסרטי תרבות ואמנות נפתח היום.

דו"ח ינואר לולווט העצמאית.

לפני פיזור

דרמות דו גלגליות (שלא נגמרו) גרמו לי לעיכוב ניכר היום.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

115 תגובות על התלמיד הטוב

  1. באבא הגיב:

    עצוב לי שעורכי ידיעות/מעריב חושבים שתמונה של גופת תינוק בשער תורמת לעיתון (או למקצוע).

    אהבתי

  2. חייל זקן הגיב:

    העם האיראני לא שונא אתכם, זה רק השלטון

    לא אמרו את זה קודם על הערבים?

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      צריך לברר את זה מול המקורות הצבאיים והמודיעיניים של תיק דבקה (טוביה מהרפת).

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      האבסורד הוא שהערבים עוברים עכשיו את מה שהאיראנים עברו לפני 30 שנה.
      שיעור האיראנים שאוהבים את ישראל זהה לשיעור המצרים הליברלים. ראינו כמה זה.

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        אני עדיין לא מבין על סמך מה אתה קובע שאלה שהציתו את המהומות בתחריר הם ליברלים? זה שלבן אדם יש בלוג באינטרנט לא הופך אותו לליברלי .

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הכל יחסי, כן?
        ליברל מצרי רוצה דמוקרטיה, לא שלטון דתי או צבאי.
        כמובן שזה לא אומר שום דבר על יחסו אלינו, אבל כנראה שבמחנה הזה, שיעור השנאה לישראל נמוך יותר.

        אהבתי

      • דרור הגיב:

        מאיפה לך שהוא לא רוצה שילטון דתי?

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        כי אז הוא היה מצביע לאחים המוסלמים?

        The Liberal Egyptian Party calls for separating religion from politics and most civil affairs.

        אהבתי

      • דרור הגיב:

        מאיפה לך שהוא לא?

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אני מדבר על ה-15% שהצביעו למפלגות הגוש הליברלי.
        סוף סוף טענה שאני יכול לטעון בבטחון מלא – הם לא הצביעו לאחים המוסלמים.

        אהבתי

      • דרור הגיב:

        אז אולע היתה בינינו אי הבנה, כי אני דיברתי ספציפית על הבלוגרים .

        אהבתי

      • טכ הגיב:

        על סמך מה אתה מדבר? עשרה מתוך עשרה האיראנים שאני בקשרי עבודה איתם מאוד מסמפטים את ישראל. וזה לא מדגם מוטה, כשהתחלנו לעבוד יחדיו הם לא ידעו שאני ישראלי. אני נוטה להאמין לדבריה של השחקנית האיראנית. דרך אגב, אחד מהאיראנים זכה בפרס בין לאומי חשוב. הוא סיפר לי בעצב רב איך קיבל פניה מנומסת אחת לראיון מקול ישראל בפרסית (שנענה לה בשימחה) ואפס התעניינות מארצו מולדתו – איראן. למה סתם לכתוב?

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זה נשמע האם-אמא של מדגם מוטה, ולא רק בגלל התוצאה של 100%.
        לא סתם אתה לא משתף באיזה מקצוע מדובר.

        אהבתי

  3. מאותגרי אש הגיב:

    כתבה בישראל היום על אופנו אש – מזכיר קצת את הגרסה הסינית.

    אהבתי

  4. צ. הגיב:

    פתאום (בניגוד לצהריים) מודבק פה בטעות שער מקור ראשון מלפני כשלושה שבועות, במקום זה של היום.

    אהבתי

  5. . הגיב:

    הכותרת שלך "כמעט כל בוגרי 12 שנות לימוד בישראל לא מכירים את תיאוריית מוצא המינים" אינה מדויקת. זה לא שמעולם לא שמעו על התאוריה אלא שכמתואר בכתבה היא לא נלמדת בבתי הספר. מעבר לכך מתגובת משרד החינוך בסיום הכתבה מסתבר שגם התאור בכתבה אינו מדויק. כל התלמידים מחוייבים ללמוד ואף לומדים מושגים מרכזיים בתאוריה. מיעוטם בוחר ללמוד התאוריה לעומקה. בקיצור כרגיל סערה בכוס מים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      "מכירים" ו"לא שמעו" אינם מושגים מקבילים. מצטערת.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הוא צודק. נקודה.
        אל תפלי למלכודות הסנסציוניות הרגילות.
        כולם לומדים מתישהו ביולוגיה, ושם לומדים עקרונות מתוך תורת האבולוציה.
        הנתונים של חצי אחוז מדברים על כמה מסך כל התלמידים עושים בגרות מורחבת בביולוגיה ובוחרים את פרק הבחירה של אבולוציה, כלומר לומדים אותה יותר לעומק.
        לפי אותו היגיון, אפשר להגיד ש-99.5% מהתלמידים "לא מכירים את כח המשיכה" או "לא מכירים את מבנה האטום".

        אהבתי

  6. יונה במרק הגיב:

    גל"צ היא תחנה צבאית עם אג'נדה פוליטית מובהקת ואנחנו לא צריכים לממן אותה.

    אם התחנה חשובה למישהו מבחינה דמוקרטית ופלורליזם- שיועיל לרכוש את הפנינה, יהפוך אותה לעסק, יחליף לה את השם וימכור בה פרסומות שיממנו את הנאורים שמתפרסנים ממנה כיום.

    על גלגל"צ אין בכלל מה לדבר. הקימו לכבודנו סוג של שירות. כן כן, בשבילנו- האזרחים.
    רק מה…עומסי התנועה והמצב בכבישים מדווחים באיחורים של חצי שעה ויותר מפעם אחת נתקעתם בפקקים בגלל איכות הדיוח המעו-לה.

    יותר מכל, אפשר להגדיר את התחנה בתור תחנת הכשרה לאנשי תקשורת.

    יאיר, לגבי איפה הכסף-תרשום:
    אין הצדקה שאזרחים ישלם 40 מיליון לשנה עבור תחנת גלי צה"ל.

    אהבתי

  7. סינדי הגיב:

    כבר זמן מה שאני מרפרפת באתר הזה. אני מבינה שיש כאן קהילה קבועה של קוראים ומגיבים. אני גם מבינה שהיות וזה בלוג של מישהי פרטית, מי שמגיב כאן, מן הסתם דיי מסכים עם דיעותיה של הכותבת.
    אני מצליחה להבין שיש כאן לא מעט אנשים מהתקשורת. והיות ויש לי מושג כלשהו בעולם הרגשות והנפש, אני מודעת לכך שיש אנשים שיעשו הכל על מנת להכפיש מישהו אחר, כאילו שזה מעניק להם נקודות כלשהן (היכן בדיוק?).
    אבל אני, בכל הכנות, מתקשה להבין מדוע את, בעלת הבלוג, למן היום השני לאחר שיאיר לפיד הודיע על הליכתו לפוליטיקה, לא חדלת מליצור את הרושם (וסליחה, אינני מכירה לא אותך ולא אותו), שהוא פסול על שום (וכאן ניתן לצטט לא מעט מומים שאזכרת). ברגע שאני קוראת על המלחמה שבינך לבין אמנון דנקנר (ואלוהים עדי, אין לי שום דיעה לגביו), אני מבינה שאת כורכת את יחסך ללפיד ביחסך לדנגקנר, ואפילו התגאית בכך שאת האחראית להפצת עניין התואר האקדמי של יאיר לפיד (שדנקנר אכן כתב עליו כאן).
    סתם שאלת תם. תהיינה השקפותייך אשר תהיינה. על פי מה שהבנתי – נפגעת בעבר בקטע מקצועי. חשת כמה שזה גבל בחוסר צדק, על פי תחושתך. האינך סבורה שאת נוהגת כעת בצורה דומה?
    כולנו יודעים מהי כוחה של מילה וכזו שמופצת במדיה – על אחת כמה וכמה. אני מקווה שתאשרי את התגובה הזו שלי ותקווה נוספת לי – שאקבל עליה תגובה ממך.
    אני אוהבת פשוט ש"צדק צדק תרדוף" יהיה לכל כיוון, לא רק כשהאי צדק מופנה כלפיי צד אחד.
    תודה על ההקשבה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כנראה שהרפרוף לא טוב לבריאות, או לפחות להבנה.
      1. לפיד: הטענה היחידה שלי כלפיו, אותה כתבתי מהיום הראשון היא שהוא ממשיך לכתוב בידיעות. בעצם שתיים: הטענה השנייה היא שהוא שיקר באומרו שאין פניו לפוליטיקה. זה הכל. כמו כן כתבתי מפורשות שהוא לא יותר גרוע משאר המכהנים בפוליטיקה, ומצדי, שיקים מפלגה ויגרוף 50 אחוז מקולות הבוחרים. ברכת הדרך שלוחה ממני.

      2. לא אני כתבתי שהוא עושה דוקטורט אלא יקיר הבלוג דנקנר, ומכאן התגלגל הכל. וזה מה שציינתי היום: בא הדנקנר לברך ולהתגאות במחמל נפשו ויצא מקלל. את התחקיר על כך, מהרגע שדנקנר כתב זאת, ערכה טלילה נשר מהארץ.
      2.א מה את רוצה לומר בדיוק? שצריך היה להניח לילד הפלא ולא לעורר את שדי הדוקטורט מרבצם?

      3. אין שום קשר בין דעתי על דנקנר לדעתי על לפיד.
      אלו העובדות וכל העובדות.

      כאמור, הרפרוף מזיק, אולי אף יותר מהכיבוש. ;]

      אהבתי

      • סינדי הגיב:

        א. תודה שהגבת.
        ב. סליחה שאני מפנה אותך לפוסט שלך מה- 9.1.12.
        תראי, אני לא מנסה להתווכח, אני דיברתי על תחושות. התחושה שאני קיבלתי (ותלי בי את האשמה), היא שיש רצון להראות אותו כמישהו לא ראוי. יש שם יותר מהטענות שציינת כעת.
        3. גם אני כתבתי שדנקנר הוא שכתב כאן על התואר שלו.
        4. לגבי מה שאני רוצה הוא, לתת לאנשים צ'אנס. זה הכל. תמיד יהיה זמן לשפוט אותם על פי מעשיהם. העליהום שמבצעים בלפיד בכל אתרי החדשות ולא רק בהם, מגעילים אותי. למה? כי עם ישראל מגעיל, מה לעשות. לגבי הדוקטורט, כתבה אחת בכמה מקומות שבגלל שרוצים להפיל את לפיד, נדפקים גם 20 סטודנטים אחרים שנמצאים באותה תוכנית, עם אותם אישורים.
        5. הלוואי שבני ישראל יאיישו את האוניברסיטאות באותם כמויות שהם שולחים טוקבקים לרשת. אז באמת נהפוך להיות אור לגויים.
        6. שמחה לשמוע שאין הקש בין יחסך לזה אל יחסך לזה.
        7. ואחרון, אני לא אמשיך להטריד כאן. חן חן על תשומת הלב.

        אהבתי

      • הנסיכה דיאנה הגיב:

        שמחתי על תגובתך ואשמח עוד יותר שתשארי כאן ותמשיכי להגיב ולהאיר את עינינו.
        דא עקא, "לתת לאנשים צ'אנס. זה הכל. תמיד יהיה זמן לשפוט אותם על פי מעשיהם", זה לא נראה לי. לתת לאנשים לנהל את חיינו, לקבל החלטות הרות גורל בכנסת או חו"ח בממשלה, החלטות של חיים ומוות, עוני ועושר או בריאות ולחולי, ואז לשפוט אותם ? מתי ? אחרי שיגרם נזק כלל לאומי ? האם היית מוכנה לתת לאיש לגור בביתך ולנהל את חייך ואח"כ לשפוט אותו?

        אהבתי

      • סינדי הגיב:

        לנסיכה דיאנה, חן חן על הזמנתך. אני מרגישה שאם לא אענה למי שהגיב לי, זה עלול להיראות כגסות רוח.
        לגבי מה שכתבת:
        לא התכוונתי לתת ליאיר לפיד את ראשות הממשלה לנהל את חיינו, כפי שפירטת. הבנאדם רק הוציא את ראשו מהתקשורת וכבר זו מוכנה לטרוף אותו חיים. הרי אחת הטענות היא שהוא לא נתן עד היום משנה סדורה על דיעותיו, כוונותיו וכיוון הליכתו. הוא רק אמר מה לא (ששם באמת היה מקום לבקר אותו). על כך כיוונתי את דברי.
        זה שמחפשים בציציות במה להכפישו, בעיני זה מלמד על המכפישים. נא לנשום עמוק, לחכות שהוא יצא עם הצהרות ברורות, ואז אפשר לתקוף את דיעותיו או להסכים איתן.
        אבל – לעשות מאמצים על אנושיים בכדי למצוא פגמים באישיותו ובמעשיו שאינם קשורים כלל באם כן או לא, הוא מתאים לפוליטיקה, בעיני זה קטנוני ונמוך, וצר לי, יש גם המון דברי הבל בכל אותן תגובות. לפחות במה שקשור בהאשמתו בנושא הלימודים.
        אני מקווה שהבהרתי יותר ושוב תודה על ההזמנה להישאר.

        אהבתי

      • הנסיכה דיאנה הגיב:

        תודה לך, סינדי, שהגבת לגופו של ענין וקבלת את הזמנתי. התקשורת, כך נדמה ולא מידיעה אישית, מגיבה בזעם כי יש בה אנשים-עמיתים המכירים את לפיד היטב ואינם מעוניינים לתת לו צ'אנס להכנס לפוליטיקה או לפעול במסגרת ציבורית ואח"כ "לשפוט אותם על פי מעשיהם".
        תודה שנשארת אתנו וסליחה אם פגעתי בשמך או בכינוי שבחרת.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        עצם ההנחה שבחירתו של הנ"ל לכנסת עם
        עזרתו של דנקנר וגם עם החלפת הג'ל עשויה
        לתת לו לנהל את חיינו, לקבל החלטות הרות גורל
        בכנסת או חו"ח בממשלה, החלטות של חיים ומוות,
        עוני ועושר או בריאות ולחולי, או להפך היא
        השבח הגדול ביותר שהנ"ל קיבל בבלוג זה מאז
        שדנקנר הכניס אותו, ולו בעקיפין, למגרסה הזו.

        אהבתי

      • . הגיב:

        אפרופו אירוניה, אוטוטו יאיר יקבל 15 מנדטים, יהיה שר החינוך ובתוקף תפקידו כשר החינוך על פי חוק המל"ג יהיה גם ראש המל"ג, זו שמנעה ממנו את הדוקטורט. אין סוף לאושר שאפשר להפיק מהפוליטיקה הישראלית.

        אהבתי

      • הנסיכה דיאנה הגיב:

        ע"א, ראה 2 תגובותי לסינדי על רצונה "לתת לו צ'אנס ואח"כ לשפוט אותו לפי מעשיו". מעולם לא התכוונתי לתת לו שבח ותהילה ואפילו סיכוי כלשהו להבחר לתפקיד שיהיה בו חו"ח מצב שבו "מעשיו" ישפיעו על חיי.

        אהבתי

      • איזון הגיב:

        הג'ל בשיערו של יאיר לפיד אינו ממין העניין ולו בשל העובדה ששיערו הכחול של נתניהו לא מפריע לו להיות עדיין מוביל בסקרים.

        אהבתי

      • ניר הגיב:

        הלוואי שבני ישראל יאיישו את האוניברסיטאות באותם כמויות שהם שולחים טוקבקים לרשת. אז באמת נהפוך להיות אור לגויים

        טקטיקת "פירקו לי את הטעון, אז אני אאנפף משהו מופרך על בני ישראל ואלך לשבת בחושך". אלא שלרוע המזל דוקא היום מתפרסם דוח השכלה בינלאומי של ה OECD ולאסון הפולנים שבנו ישראל יוצאת מקום שני מכל מדינותיו (כלומר מן הסתם שני בעולם) באחוז בניה ובנותיה שמאיישים את האוניברסטיאות:

        http://finance.yahoo.com/news/the-10-most-educated-countries-in-the-world.html

        אהבתי

      • מקור יודע שסירב להחשף דבר מסר שהחשש התאמת-מדובר במקרה של אינפוף מדרגה 5. סטטיסטית אינפוף שכזה מופיע פעם ביובל וכזכור האנפוף הקטלני של בלה לפינוקיו שהיה בדרגה 6 התרחש לפני שלושה עשורים בדיוק וגרם לפרצי צחוק איומים שהסבו למשק נזקים במליארד וחצי ש"ח.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        לעניות דעתי ומיעוט ניסיוני
        הקשר בין "השכלה", שורש
        ש-כ-ל, והיות האדם משכיל
        לבין בילוי באוניברסיטה
        או לבין שלוש תעודות מוזהבות
        עם סרט כחול וחותמת אדומה
        ותארים לועזיים אינו מושלם
        לגמרי, לפעמים
        ישנו ולפעמים אינו.

        אהבתי

      • ניר הגיב:

        אני מסכים מאד. אבל המתלוננת לעיל שלחה את בני ישראל לאוניברסיטאות – והנה, הם כבר שם.

        אהבתי

      • דרור הגיב:

        והדוגמא הטובה ביותר לכך היא סינדי .

        אהבתי

      • טכ הגיב:

        יש כאן מספר נושאים ששורפים את האוזניים שכך שומעות
        1) אוניברסיטה שפועלת מאחורי הגב של הממונה עליה, מגישה תכנית אחת למל"ג ומישמת תכנית אחרת במציאות – זה ברף העליון של חומרה מבחינה אקדמית. מאמר שגרף אחד בו מזוייף יכול להפיל אוניברסיטה שלמה, לדרוש ממנה להחזיר תקציבי מחקר שקיבלה שנים אחורה, להעמיד את בוגריה וחוקריה ערום ועריה. לדרוש ממנה לפרסם מאמרי חרטה האומרים ש"כל שדיווחנו -שקר יסודו". יש כאלה דוגמאות. אוניברסיטה האמונה על חקר האמת שמשקרת זה כמו מג"ד שמחליט לירות על הצד של עצמו, זה כמו רופא שמחליט להרוג את החולה. זה כמו מהנדס שבונה משהו כדי שיתמוטט. וזה בדיוק המסלול לזיוף תוצאות אקדמיות, נתתנו נתונים מסוימים למל"ג ונתונים הפוכים למישהו אחר, מי יתקע לידינו שהדוחות לסוכנויות המימון נכונים? מי יתקע שהמאמרים המדעים נכונים? מל"ג מבטלת בהחליטם פה אחד, ועדת ראשי האוניברסיטאות (שחבר בה מבר אילן) מגנה והגברת סינדי מגלגלת עיניה למרום בתמיהה.
        ובקשר לעשרים האנשים שסובלים עכשיו, יש גם עשרים אנשים שנכנס להם בבנק בטעות סכום יפה, למה לקחת אותו מהם בחזרה? האם את מוכנה להתחייב כאן שאינך טוקבקיסטית ממומנת? אני מוכן להזדהות!
        2) חוסר שוויון! אני כבוגר תואר ראשון רציתי ללמוד תואר שני בתחום דומה, הייתי צריך להשלים קורסים עד כדי יריקת דם. והנה מישהו נישא מעם מתקבל בלי. לא התקבלתי לכל המקומות שרציתי. והנה מישהו מקבל קיצור דרך.
        3) זילות התואר האקדמי ותעודת הבגרות, איך נעודד את תלמידי ישראל ללמוד בתיכון ובאוניברסיטה?
        4) עולה השאלה האם עמד לעינהם של בר אילן בקבלם את ההחלטה השיקול שעיתונאי בעל השפעה וטור מרכזי בעיתונות יספק עיתונות נוחה לבר אילן ושיחת קוקטייל מועילה עם תורמים אלה ואחרים, דבר שעיוור את עינהם של בר אילן. זה שאולי זה קרה בעוד 19 מקרים לא מוריד מחומרת הבעיה אלה מעלה אותה.
        5) גניבת כסף! עשרים ה"דוקטורים" בבואם למשרה ממשלתית היו מקבלים שכר כפול מאדם באותה משרה בלי תואר ראשון ובלי בגרות. למה? כי בר אילן רימתה את המל"ג – הגורם ההיררכי המפקחעליהם וכספי המדינה ינתנו על סמך זאת. חמור מזה, אדם בלי בגרות רב הסיכויים שלא היה בכלל מתקבל למשרה. גם במכרזים למשרות נחשקות דרוש תואר – ומה טוב מדוקטורט. זה כמו שמישהו יחליט לתת למישהו להיות שופט כשאין לו תואר בעריכת דין תוך מצגת שוא לממונים עליו. הדיון כאן הוא לא האם יכול להיות שופט שאינו עורך דין ודוקטור שלא סיים גן חובה. מוקד הדיון הוא שיש ממונה על מינוי שופטים, וממונה לתארים אקדמים, וממונה על קצונה בצבא וממונה על בנקים, והביאו כאן לממונה נתוני שקר! זה לפחות מה שהמל"ג אומרת בצורה מנומסת

        בקיצור, מאיפה שלא תסתכלי על זה, זה מסריח כמו נבלה

        עכשיו דוקא בנוגע ליאיר לפיד, אני לא כל כך ביקורתי כאן. הוא היה במקרה האדם הנכון במקום הנכון ועם הכריזמה הנכונה שעזרה לדוקטורט קליל ליפול לו לתוך הידים (כמעט). כל אדם שלא היה לו מספיק משמעת עצמית להוציא תעודת בגרות היה קופץ על מציאה שכזו בידיים פתוחות. אולי זה יעזור לו למצא קיצורי דרך פוליטים לטובת הציבור. מצד שני, סופו של שקר (ששיקרו בר אילן) שהתגלה.

        אהבתי

      • המקור הראשון הגיב:

        על כך נאמר"מדבר (ס)שקר תרחק", התביעה סיימה טיעוניה, אין עוד

        אהבתי

      • שולמית הגיב:

        V. גם אני התרשמתי שיחסך ללפיד טעון ורגשי. בעיני זה קטנוני

        אהבתי

      • ממצמצת הגיב:

        "מיצינו" חל תמיד על אחרים, לא על מי שמשמיע את זה.

        אהבתי

      • שולמית הגיב:

        אני ממש לא מבינה מדוע אמור היה לפיד להודיע שהוא הולך לפוליטיקה לפני שעשה זאת. אני מניחה שהתלבט וגם אם בחר שלא לשתף את הציבור בתוכניתו לפני שפרש מערוץ 2 הרי שזו זכותו.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        את צודקת, אבל הוא אמר כמעט במפורש
        שאינו הולך. יכול היה לשתוק או להותיר
        ספק ולו רק לשם הסדר הטוב.

        אהבתי

      • שולמית הגיב:

        דורשים ממנו להיות צדיק יותר מהאפיפיור. מעניין של אשמעתי תלונות מסוג זה כלפי הורוביץ או אורבך. ומה בעניין התנהגותה של יחימוביץ

        אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      היות ויש לי מושג כלשהו בעולם הרגשות והנפש

      לאור ניתוח המבריק שלך, שיורד לתהומות הנפש, אני תוהה שמא קיבלת תואר בפסיכולוגיה על כתיבת שירים ופזמונים.

      אהבתי

      • סינדי הגיב:

        הלוואי, יקירי, מה יותר גבוה משירה? סתם ככה, מה הפריע לך במה שכתבתי?

        אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        ענית באצילות, למרות התגובה הנבזית שלי, ועל כך מגיע לך שאפו (ולי שפע דיסלייקים). בלי ציניות.
        ועכשיו ההסבר, שגם הוא מגיע לך:
        בעלת הבלוג מלווה את כניסתו של יאיר לפיד לפוליטיקה, עוד בתקופה ששיקר בנוגע לכך. לאורך תקופה זו היא התמודדה, מספר פעמים, עם טענות כדוגמת אלו שהשמעת. לדעתי, תגובות אלה עושות לה עוול יותר משהיא עושה ללפיד: שהרי, לא רק שנימקה את דבריה בבלוג, כמו גם בתגובות למגיבים, אלא שגם ענתה יותר מפעם אחרת לשאלות דומות לאלו שלך. כאלו, אגב, הופנו אליה על-ידי דנקנר עצמו. הדברים עד כאן הופיעו גם בתגובה שכתבה לך V. אולם אני רוצה להוסיף עליהם: הפניה לניתוח הפסיכולוגי היא, לדעתי, אינה הוגנת. ראשית, אינך מכירה את נפשה. שנית, גם אם היית קוראת בעיון את שכתבה בנושא, לא היית יכולה להסיק מכך כמעט דבר על נפשה. שלישית, לא ניתן עקרונית להתגונן מפני הביקורת שלך, שכן, גם אם מושא הביקורת אינו מסכים חזקה עליו שהוא מדחיק או שאינו מודע לצפונות נפשו; במקרה זה, הביקורת תמיד נכונה, ולפיכך בהכרח חסרת משמעות.
        קצפי יצא על התגובה שלך בגלל שגם לי יש עניין בנושא, כפי שניתן לראות, אולם הביקורת שלך אינה תקפה לגבי (כמו גם לגבי אחרים שמגיבים כאן). לפיכך, היא אינה נוגעת בעניין עצמו.

        אהבתי

      • לינשוף של מינרווה הגיב:

        קבלת לייק בגלל הנימוס וההנמקה התרבותית. שאפו גם לך.

        אהבתי

      • סינדי הגיב:

        ולף ינשוף אומר שלא כל כך הבנת את כוונתי. מאד יכול להיות שאני גרועה בניסוח.
        את המשפט שציטטת כתבתי כלפי אנשי תקשורת בכללי (וניתן לכתוב אותם כלפיי הרבה בעלי מקצועות אחרים, כולל אקדמאים, וזה מידיעה אישית), עשיתי הפרדה בין המשפט הכולל ובין פנייתי ישירות לבעלת הבלוג.
        על כל פנים, תודה על התשובה הלא מקנטרת.

        אהבתי

    • הנסיכה דיאנה הגיב:

      סינדי, אני בטוח שזה שם בדוי, משהו כמו מרדכי-וענונו-רומא, אבל לא זה הענין
      כדי להבין לנפשה של בעלת הבלוג וחבר מגיביה, תצטרכי לרפרף בבלוגים אחרים
      נסי את הבלוג, אל תרפרפי, הכנסי אליו כמה פעמים ביום והגיבי למה שקורה בו
      דעתך חשובה, כמו כל אחד מאתנו, ולא בגלל הנסיון המקצועי שלך, לכל אחד יש

      אהבתי

    • חנוך הגיב:

      "מי שמגיב כאן, מן הסתם דיי מסכים עם דיעותיה של הכותבת."

      לא בהכרח.
      מאיפה הבאת את התיאוריה הזו?
      את בעצמך (בנוסף לאחרים) מהווה סתירה למה שכתבת במשפט הזה.

      אהבתי

  8. וולוו כסמל הגיב:

    היתכן שבהארץ גם שוטמים את לפיד בגלל הוולוו? בשנות ה70 שטמו את העולים מרוסיה בגלל אותו וולוו.תארו לכם מה היה קורה אם טומי היה אוסף את יאיר ב4X4.

    אהבתי

  9. אמיתי ס. הגיב:

    שמישהו יספר לשלום עכשיו שמדינת המתנחלים שולטת בישראל כבר 44 שנים.

    אהבתי

  10. אורן הגיב:

    בסדר, את לא אוהבת את דנקנר, אך את באמת חושבת שהוא ידרדר לרמתי. זואי לא תעמוד בזה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זאת הטרגדיה: אני אוהבת אותו, זה הוא השוטם אותי.

      אהבתי

      • פריצת דרך הגיב:

        אולי תלכו לגישור ונחגוג הפי אנדינג.

        אהבתי

      • יומטוב הגיב:

        – יחי הסרקזם!
        – יחי, יחי, יחי!!!

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        מחסור באכילת בשר, וחוסר בכישורי סטנגה, אכן הם בעיה כבר בנקודת הפתיחה. קשה להאמין שהיית מ###### עד כדי אמירת דברים טובים על רימייק לדנקנר, אך את תמיד מסוגלת להפתיע. אם היה ממש שוטם אותך, היה מפיץ, שכלל לא שמעת על המועמד המנצ'ורי המקורי. לרייטינג היה רק מועיל עורך שלא שמע על הסרט.

        אהבתי

  11. הארץ קורץ לצעירים הגיב:

    שת"פ של הארץ והבצפר.

    אהבתי

    • . הגיב:

      איזה יופי.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      1 – נחמד. במיוחד בגלל שזה דומה בטעות למטוס קרב (חבל שלא כיוונו לזה – יכול היה להיות אפילו עוד יותר טוב).
      2 – מטופש ונדוש.
      3 – הארץ לא יתקוף את ישר"ה מסיבות ברורות. זה גם לא התחרות שלו.
      4-5 – סתם.
      6 – טעות חמורה להראות את כל נוסח המגילה. מספיק לראות מה לא טרחו להדגיש במגילה כדי להבין שהארץ לא נאמן לכל חזון האבות המייסדים, אלא רק לחלק שהוא בחר.
      7-8 – מעידים על התפיסה האליטיסטית – אתה לא עושה מנוי על הארץ כדי לקרוא אותו, אלא כדי לקבל חותם הכשר / סמל סטטוס.
      9 – חביב.
      10 – הייתי כותב משהו אחר בסוגריים למטה, אם בכלל.
      11 – שעשוע גרפי.

      אהבתי

  12. יומטוב הגיב:

    V, האזנתי לשיחתך היום עם סיון רהב-מאיר החרוצה (בכל מקום צצה, במקביל לגידול ילדיה) ב"עושים צהרים" בגל"צ, ואני תוהה האם בפרסומי האגודה מעניקת הפרס ו'חמשאלות' אצלך בבלוג ועוד ועוד, לא די לשכנעך כי התקשורת נוטה באופן בוטה שמאלה (שלזאת התכחשת בתגובה לאיילת שקד הזוכה השניה)?
    גם מי שאין לה/ו עם הנטיה הנ"ל בעיה כי זה תואם לעמדותיה/ו האישיות יכול להכיר בזה כנתון עובדתי שגם הוכח מחקרית (לא שצריך לכך מחקר).

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      באיזה מחקרים בדיוק? מה זה "שמאל?"

      אהבתי

      • יומטוב הגיב:

        מחקרו של ד"ר אבי גור, פורסם בהעין השביעית (אני חלש בקישורים) ועוד.
        'שמאל' בהקשר זה, הכוונה: מדיני – הצדקה בסיסית של הנרטיב הפלשתיני ותיעוב מתנחלים, פוליטי – בהתייחס לליכוד וימינה, וליברלי – צידוד במתירנות רדיקלית.
        אגב, אישית אני עם השמאל הזה בחלק ניכר מהנ"ל.

        אהבתי

  13. שולמית הגיב:

    אז מה זה אומר המשפט הזה "הבלוגרית והן המגיבים פיתחו במהלך הזמן תפיסות המדמות דמיון, כך שהמניע הבסיסי להמשך ההשתתפות בקבוצה וירטואלית הפועלת בתנאים של אנונימיות הוא תפיסת קיומו של מכנה משותף" הייתי נוטשת את המאמר כבר ברגע הפתיחה אלא שאני, כאחת המגיבות בבלוג שלך, סקרנית לדעת מה קרה לי.
    אגב. עדיף היה לכתוב:
    ד"ר תרצה הכטר כותבת על הבלוג שלי ועל המחקר שלה

    אהבתי

    • המקור הראשון הגיב:

      ד"ר הכטר חקרה את התכנים שיוצרת קבוצה תחת מעטה של אנונימיות ולעומתה ד"ר כרמל וייסמן חקרה את השפה שיוצרים מגיבים כאשר הם אנונימיים. כדאי לך לקרוא כאן:
      http://hatzlacha.wordpress.com/2012/01/30/מוקדש-לוולווט-אנדרגראונד/#comments

      אהבתי

      • שולמית הגיב:

        תודה על הקישור לדברי של ד"ר הכטר. לאחר שקראתי 3 פעמים את משפט הפתיחה הבנתי את דבריה אך אופן האמירה המסבכת את העניין הרגיזה אותי. השפה האקדמית ממציאה מבנים לשוניים כדי לומר דבר פשוט בצורה מסובכת. זה מה שמלמדים בתואר הראשון ומשכללים בתואר שני כדי שיוכלו לכתוב כך דוקטורט ולאחר מכן להוציא אותו בספר שרק אי אלו סטודנטים יאלצו לקרוא במסגרת לימודי התואר הראשון והשני.
        אני חושבת ששמעתי על המחקר של ד"ר כרמל וייסמן ברדיו ונדמה לי שהיה לה בלוג שקראתי מספר פעמים.

        חשוב לי לציין שישנם עדיין חוקרים שכותבים יש ולעניין

        אהבתי

      • המקור הראשון הגיב:

        שמחתי שגלשת למאמר של ד"ר הכטר והבנת אותו. מציע להמשיך לדיון שלי בבלוג שלה על אנונימיות ברשת וגם לסרטון בן 9 דקות של ד"ר כרמל וייסמן על השפה האינטרנטית. את זה תאהבי כי זאת לא שפה אקדמית, שאגב, מאמרים מדעיים נכתבים בשפה שלפעמים קשה מאד להבינה, אלא אם למדת והתמחית באותו תחום, ולכן צריך ללמוד לתואר 1+2 לפני שמקבלים דוקטורט כלשהו, כדי ליצור שפה משותפת עם מדענים.

        אהבתי

  14. ב הגיב:

    "תאוריית" מוצא המינים היא פאסה קומפוזה מכל בחינה, כולל המדעית, וטוב מאוד שילדינו לא לומדים את הקישקוש המנותק הזה.

    אהבתי

  15. מוטי הגיב:

    מאמר מעניין מאד של ד"ר גיא בכור, על שטחים עצומים מסוריה בבעלות יהודית

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      גם בלבנון, מצפון למטולה, היו שטחים של איכרי מטולה שעובדו
      מספר שנים אחרי סימון הגבול שהוא גם הגבול הנוכחי, "קו
      כחול" בלשון האו"ם. לבנון אינה מכירה כלל וכלל בגבול הזה כגבול
      קבוע והיא מקפידה, הקפד היטב, להצהיר שזה אינו גבול מוכר. גם
      החיזבאללה תובע כפרים בשטח הגליל. אם וכאשר יבוא שלום עם
      לבנון ( לא לעצור את הנשימה עד בואו) יהיה דיון על סימון הגבול
      המוסכם. ראוי וחשוב ונכון שידובר על נושא זה מדי פעם, בכדי שלא
      ישכח או יאבד העניין הזה.

      אהבתי

      • nanah הגיב:

        הלבנונים ( כמו הירדנים – ראה שיך ג'ראח) לא היו מספיק חכמים בכדי להכריז על בעלי הקרקע "נוכחים נפקדים" ולהפקיע את האדמות.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        שלום
        כללית בכל מצב של מלחמה מוחרם בד"כ רכוש אזרחי האויב. כך למשל
        רכוש גרמני בפלשתינה א"י במ"ע II או בממלכה המאוחדת או רכוש
        יפני בארה"ב באותה עת. הרכוש הישראלי בלבנון הוכרז כרכוש אויב
        ומטופל כך ע"י ממשלת לבנון, מה שלא נחמס ע"י האזרחים. כי בלבנון
        יש בעייה קשה של השתלטות אלימה על קרקעות של ה"חלשים" במקרה
        הנוכחי בעיקר נוצרים. כאשר נחתמים חוזי שלום או כניעה ונגמר מצב
        המלחמה מטופל גם נושא זה. ראה דיבור על תביעה מצרית לאחרונה
        בעניין בעלות או משכנתה על מלון המלך דוד בירושלים. במקרה הזה,
        כבמקרים רבים אחרים, ישראל נוהגת לטוב ולרע כיתר האומות. כפי
        שאמרתי אם וכאשר יחתם חוזה שלום עם לבנון ראוי להניח שנושא
        הרכוש שניזוק ו/או הוחרם יטופל.

        אהבתי

  16. עם האוכל בא התאבון הגיב:

    ובגרמנית – DER APPTIT KOMMT BEIM ESSEN

    אהבתי

  17. קבלי ח"ח הגיב:

    ביקורת איכות – אבי סגל

    האגודה לזכות הציבור לדעת, המחלקת מדי שנה את פרסי ביקורת התקשורת לשני זוכים, פרסמה לאחרונה את שמות הזוכות לשנה זו: איילת שקד מ'ישראל שלי' ודבורית שרגל מהבלוג 'ולווט אנדרגראונד'. בכך חזרה האגודה לחלוקה המוזרה והבלתי כתובה, שהיתה נהוגה בחמש שנותיו הראשונות של הפרס ונזנחה מעט בשנים האחרונות: זוכה אחד מימין, זוכה שני משמאל.

    באותן שנים ראשונות, נראה היה שהאגודה מתאמצת לאזן פוליטית את רשימת הזוכים כדי לחזק את מעמדה, ובמידה מסוימת זה אפילו הצליח לה. המחיר המביך היה, למשל, מתן פרס לעירית לינור בגלל ביטול מנוי לעיתון. אבל הפעם הסיפור שונה: על איילת שקד ו'ישראל שלי' כבר נכתב כאן לא מעט, אבל גם הבלוגרית שרגל ראויה לפרס על עבודתה הממושכת, המושקעת והמקצועית בתחום ביקורת התקשורת.

    שרגל, עיתונאית לשעבר, ייסדה לפני שש שנים את הבלוג 'ולווט אנדרגראונד', המסקר ומבקר את עבודת התקשורת, בעיקר הכתובה, וגם נכנס אל אחורי הקלעים של העבודה העיתונאית. בתחילה היה הבלוג אנונימי, דבר שעורר סקרנות ומשך קוראים רבים בקרב אנשי המקצוע. בשלב מסוים חשפה שרגל את זהותה, אך אם מישהו חשב שהחשיפה תביא לפטירתו המוקדמת של 'ולווט', המציאות הוכיחה אחרת. מתברר שכאשר הכתיבה מבוקרת, מוקפדת והגונה, אין צורך בגימיקים או בבאז רכילותי כדי למשוך קונים אל הסחורה.

    טיפוס די מורכב, דבורית שרגל, ועד היום – כחבר פייסבוק, כצרכן הבלוג ולעתים רחוקות גם כטוקבקיסט – אני לא לגמרי יודע איך לאכול אותה. גם עמדותיה הפוליטיות גרמו לי בעבר עקצוצים לא נעימים, בעיקר כשעסקה בפשעים-כביכול של חיילי צה"ל במהלך 'עופרת יצוקה'. אבל הפתיחות שלה לשמיעת עמדות אחרות, היכולת לתקן גם את שגיאותיה שלה, ובעיקר הכישרון שלה להצביע על עוולות התקשורת ולאבחן את מניעיה ובעיותיה – כל אלה מצדיקים את מתן הפרס, ויותר מכך – הופכים את שרגל לרלוונטית גם עבור הקהל הלא טבעי שלה. עינב גלילי, תלמדי.

    אהבתי

  18. יניב הגיב:

    דרמות דו-גלגליות?
    השלום לוולווט?
    כרוכב דו"ג ותיק (פעם אופנוע, היום אופניים), אני מודאג.

    אהבתי

  19. דרור הגיב:

    "איך אתה יכול להגיד את הדברים בתור הומניסט וליברל" . זה נראה שהתקשורת שכל הזמן מכרה לנו את חברי הכנסת הערבים כ"מנהיגות השפוייה והרציונלית של המגזר" מתחילה לגלות לאט לאט שהיא גדלה גידולי פרא .

    אהבתי

  20. יפית שיקגו הגיב:

    אני עוקבת אחר כתיבתו של יאיר לפיד זמן רב, שנים, ולרוב מזדהה ב-99% עם דעותיו ועמדותיו הפוליטיות, כמו גם החינוכיות, החברתיות ולעתים אף הכלכליות. אני ממש מרגישה שלפיד הוא קול שפוי ומרכזי במקהלה הפוליטית הכה-צורמת.
    מה אכפת לי מהג׳ל שלו, האוטו שלו, הסיגרים שלו, התואר האקדמי שאולי יהיה לו, הבית שלו והעובדה שהוא מפזז על שולחנות בפלאקה?
    ומה הקשקוש הזה, על כך שהוא ״שקרן״? בכל פעם שטענו יודעי דבר שהנה הוא הולך לפוליטיקה, הוא הכחיש, מכיוון שנכון לאותו רגע – הוא לא הלך לפוליטיקה. זכור לי היטב הראיון עם אילנה דיין שבו אמר בפירוש: ״נראה לי שאני אחליט על כך דקה לפני הבחירות הבאות״.
    אז הנה, הגיעה הדקה המדוברת.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      1. אל תשני את העובדות.
      2. בעוד הוא מכחיש, הוא פעל במרץ לסלילת דרכו, ועשה הכנות ממושכות. שיקר בגדול.
      3. הוא הודיע כשהעניין נכפה עליו על ידי ערוץ 2 שביקש ממנו להחליט ולבחור: או-או.

      אהבתי

      • יפית שיקגו הגיב:

        הוא נאלץ לעזוב את ערוץ 2 כי החוק שתפרו לו אילץ אותו לעשות כך.
        בכל מקרה, זעקות ה״שקרן, שקרן״ שלך מגחיכות רק אותך.
        אני לא רואה שום דבר לא לגיטימי בכך שלפיד עשה הכנות מאחורי הקלעים ובחן את האופציה הפוליטית, ועדיין לו בישר על כך לך ולאומה.
        ובכל מקרה – בחני את דעותיו, בבוא הזמן. זה מה שחשוב.

        אהבתי

    • דרור הגיב:

      דעות חינוכיות? הבן אדם כתב באיזה טור ששבוע לפני הוא השתכר למוות ועשה תנועות של דג על הספה, וזה כשהוא כבר היה אבא עם ילדים גדולים(!) . מצטער אחד כזה לא ראוי ליהות איש חינוך , וצריך לפטר את המנהל שנתן לו להיות מורה בבית ספר שלו .

      אהבתי

  21. מאזין הגיב:

    שמעתי אותך אצל סיון רהב מאיר בגלי צה"ל בצהריים, למה לא כתבת על זה פה? סחתיין

    אהבתי

  22. המקור הראשון הגיב:

    דבורית ברשת ב', אצל מיקי מירו, בשעה 22:40, האזינו האזינו

    אהבתי

    • המקור הראשון הגיב:

      דבורית ואיילת שקד טענו במשותף שהתקשורת לא מספיק מקצועית (לא בודקים עובדות, שפה רדודה, עברית קלוקלת וכו'), אבל נחלקו לגבי "הומוגניות" של התקשורת: איילת טוענת שהיא חד-צדדית (ימנית) ודבורית לא מסכימה אתה, לדעתה יש מגוון דעות שמתבטא בכותרות שונות אבל יש בתקשורת אינטרסים רבי כח (לא אמרה במפורש "טייקונים" או בעלי-הון).
      עיקר העיקרים: דבורית אמרה שהיא מנסה להתקיים מדמי ההשתתפות שלנו !! אז לכן לפיי-פאל עכשיו, זה מגיע לנו

      אהבתי

    • יומטוב הגיב:

      דיסוננס מאד בולט ניכר אצל מיקי מירו, שגם מתנהל מול מרואייניו בנעימות חריגה בנוף התקשורתי ומפגין מאז ומתמיד רגישות חברתית נוגעת ללב, וגם מתנהל בצורה טוטליטרית ורעת-לב כמנהל רשת ב' (לשע'?).
      ואולי הפרסומים השליליים אודותיו הם מגמתיים ושקריים והם חלק מקמפיין מכוער של ההנהלה הקודמת שמקבל גיבוי תקשורתי מאסיבי מסיבות פוליטיות ???

      אהבתי

      • המקור הראשון הגיב:

        הרגישות החברתית שלו נוגעת ללב, הוא מרבה להג ודיבור במשך שעות (שאין לאחרים) ולדעת מומחים לא זאת הסיבה לבחירתו (לשעבר) לתפקיד מנהל קול ישראל (לא רשת ב').
        לעניות דעתי, הפרסומים אודות מינויו (שבוטל) אינם חלק מקמפיין מכוער בגיבוי תקשורתי

        אהבתי

  23. עובר אורח הגיב:

    עוד עולי רגל פרסיים נעלמו בסוריה האמונה הדתית הזו באמת הורגת בני אדם.
    או כנאמר, יש אלוהים, כנראה בסוריה. או שאולי אין.

    http://www.naharnet.com/stories/en/28630-iran-says-11-more-pilgrims-kidnapped-in-syria

    אהבתי

  24. אשל WHO? הגיב:

    זהו, הלך עליו.

    עדות לא פחות חשובה:

    על פי עדות שמסרה עובדת אחרת בלשכת ראש הממשלה במסגרת החקירה, ר' סיפרה לה כי אשל הסביר את העובדה שהוא עוקב אחריה, בכך שהדבר נעשה בשליחותה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. על פי עדותה של העובדת, אשל אמר לר' כי היא עובדת במשרד ראש הממשלה בזכותו, והוא זה שדאג ששרה נתניהו תאפשר את עבודתה בלשכה.

    נתן אשל, בשבוע שעבר בתל אביב. צילום: ניר קידר
    עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

    בעדות אחרת שנגבתה בנציבות, נטען כי אשל התרברב באזני ר' כי יש לו חלק במינויו של ראש השב"כ יורם כהן וכי הוא יכול להסתייע בשב"כ, בין השאר, כדי להתחקות אחרי מעשיה.

    אמש לא התקבלה תגובת פרקליטו של אשל, עו"ד יעקב וינרוט, לדברים.

    עוד נודע אתמול כי כאשר שלושת הבכירים בלשכת ראש הממשלה, המזכיר הצבאי האלוף יוחנן לוקר, מזכיר הממשלה, צביקה האוזר וראש מערך ההסברה, יועז הנדל, שחשפו את הפרשה בפני היועץ המשפטי, ביקשו כי הפנייה שלהם תישמר בסוד, והזהירו אותו כי אם הדיווח שלהם ייוודע לר' היא עלולה להיקלע למצוקה אישית. כמו כן נודע כי וינשטיין, ששמע את השלושה, ביקש לשמוע מהנדל ביחידות את שידוע לו על התנהלותו של אשל עם ר'.

    וינשטיין עצמו נמצא השבוע ביחד עם המשנה שלו, רז נזרי, בפגישות עבודה עם גורמי אכיפת חוק בוושינגטון וצפוי לשוב בתחילת השבוע הבא. וינשטיין צירף את נזרי והמשנה לפרקליט המדינה שי ניצן על מנת ללוות את הפרשה יחד אתו. בהיעדרו של וינשטיין מי שמפקח מקרוב אחר חקירת הנציבות הוא פרקליט המדינה, משה לדור, שיחד עם ניצן מקבל עדכונים שוטפים מעבודת החוקרים. גם וינשטיין מקבל עדכונים מוושינגטון.

    בתחילת השבוע, כשוינשטיין החליט שלא להעביר את חקירת הפרשה למשטרה, ראש אגף המשמעת בנציבות, עו"ד אסף רוזנברג, ביקש מאשל לצאת לחופשה, על מנת להימנע מהשעייתו מתפקידו. על פי הערכות שנשמעו אתמול, לאור המידע שהתקבל מעדויות שאספה הנציבות עד כה, אשל יתקשה לחזור לתפקידו.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב על פרשת אשל ואמר אתמול בסיום פגישתו עם מזכ"ל האו"ם באן-קי מון: "גזרתי על עצמי כלל פשוט: להמתין בסבלנות עד סיום הבדיקה. אין לי מה לומר מעבר לזה. אני לא מתכוון להתייחס לכך. הדבר הנבון וגם האנושי בעת הזו הוא פשוט להמתין".

    חקירת הנציבות החלה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, קבע בתחילת השבוע של להעביר את חקירת פרשת נתן אשל לטיפול המשטרה, זאת לאחר שבימים שקדמו להחלטה התקבלה אצל היועץ עדות נוספת של גורם בלשכה נגד ראש הלשכה אשל, שבה נטען שהוא הטריד את העובדת ר'. העדות שהוגדרה "משמעותית", גרמה לוויינשטיין להורות על פתיחת חקירה משמעתית מקיפה בנציבות שירות המדינה, במקום הבדיקה הראשונית שהתנהלה קודם לכן.

    אשל עצמו אולץ לצאת לחופשה של עשרה ימים. ראש אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, אסף רוזברג, הוא שדרש מאשל לצאת לחופשה הכפויה בעקבות החקירה. לדברי גורם בכיר המעורה בעבודת הנציבות, רוזנברג אף רמז לאשל כי אם לא ייצא לחופשה תישקל פתיחת הליך השעיה נגדו

    פרסומת: רובע גלילות – מתחם המגורים של העתיד נותרו יחדות אחרונות רק 460.000 ש"ח!! לפרטים נוספים>>
    כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך הארץ – חדשות

    מפקד חיה"א: העליונות האווירית של ישראל בסכנה
    הארץ – חדשות

    היפאנים לא רוצים ילדים
    הארץ – חדשות

    74 בני אדם נהרגו ואלף נפצעו במהומות בתום משחק כדורגל במצרים
    מרחבי הרשתעושים היסטוריה!

    פרק 106: הצולל שהציל קתדרלה- על שימור מבנים
    עושים היסטוריה!

    פרק 106: הצולל שהציל קתדרלה- על שימור מבנים
    הארץ – חדשות

    74 בני אדם נהרגו ואלף נפצעו במהומות בתום משחק כדורגל במצרים
    הארץ – חדשות

    היפאנים לא רוצים ילדים
    הארץ – חדשות

    מפקד חיה"א: העליונות האווירית של ישראל בסכנה

    [?]
    טכנולוגיית ביצועי העל של Ford
    הכירו את השלב הבא בטכנולוגיית ביצועי העל EcoBoost, מנוע חדשני המייצר 20% יותר עוצמה בפחות דלק. Ford EcoBoost פרסומת
    תגובות ממומנות הינן תגובות בתשלום, המוצגות בצורה בולטת בצמוד לתוכן רלוונטי
    למידע נוסף

    מונע בעזרת הוספת תגובהתודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
    אחי אבנון שם: הקלד את השם
    שם: להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן
    נושא:
    הקלד את הנושא
    תגובה: הקלד את התגובה
    בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
    תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
    תגובה נשלחת… תודה על פנייתך, היא תפורסם על פי מדיניות המערכת. סגור
    אחי אבנון שם: הקלד את השם
    שם: להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן
    נושא:
    הקלד את הנושא
    תגובה: הקלד את התגובה
    סגור בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
    תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
    תגובה נשלחת… תודה על פנייתך, היא תפורסם על פי מדיניות המערכת. סגור

    דווח על תוכן פוגעני:
    אני מוצא את התוכן המתואר כאן כתוכן פוגעני

    הקלד את התוכן
    סגור תודה על פנייתך, היא תפורסם על פי מדיניות המערכת. סגור
    נושאים
    נתן אשל
    עוד במשפט ופלילים עוד במשפט ופלילים הוסף לרשימת קריאה 01 שוטר ירה בשוהה בלתי חוקי ברחובות ופצע אותו ברגלו
    לדברי השוטר, האיש ניסה להימלט. משלא הצליח להימלט איים עליו, ולא נרתע גם לאחר שירה יריית אזהרה באוויר
    יניב קובוביץ' 2.2.2012 00:37 הוסף לרשימת קריאה
    02 הוריה של תאיר ראדה על הסכם הפיצוי: "אין בכך ניצחון"
    הוסף לרשימת קריאה
    03 תוצאות הנתיחה: התאום מת משברים בגולגולת
    הוסף לרשימת קריאה
    04 1.5 מיליון שקלים פיצויים להורי תאיר ראדה
    הוסף לרשימת קריאה
    05 דוד רוזן יהיה השופט היחיד בתיק הולילנד

    פעילותהמלצות
    שחיקת קרן ההלוואה
    בגין תנודות מט"ח פרוייקטים מיוחדים
    הפופולריות במשפט ופלילים היום השבוע החודש הוסף לרשימת קריאה 01 שוטר ירה בשוהה בלתי חוקי ברחובות ופצע אותו ברגלו יניב קובוביץ' 2 הוסף לרשימת קריאה 02 הוריה של תאיר ראדה על הסכם הפיצוי: "אין בכך ניצחון" רויטל חובל 3 הוסף לרשימת קריאה 03 גל"צ תפצה סטודנטית שעירית לינור כינתה "זונה" אמילי גרינצווייג, כתבת התקשורת של "הארץ" 297 הוסף לרשימת קריאה 04 תוצאות הנתיחה: התאום מת משברים בגולגולת יניב קובוביץ' 11 הוסף לרשימת קריאה 05 עוד פרקליטה לדין משמעתי בפרשת האונס בעין גדי תומר זרחין 3 הוסף לרשימת קריאה 06 רכזי מודיעין דורשים שהשוטרת שנשואה לעבריין תסולק מהמשטרה יניב קובוביץ 37 הוסף לרשימת קריאה 01 גל"צ תפצה סטודנטית שעירית לינור כינתה "זונה" אמילי גרינצווייג, כתבת התקשורת של "הארץ" 297 הוסף לרשימת קריאה 02 נצרת עילית: אדם נורה למוות כשניסה לסכל שוד בבנק הדואר אלי אשכנזי 25 הוסף לרשימת קריאה 03 הותר לפרסום || החשוד בהזמנת רצח יו"ר האגודה הנוצרית אורתודוקסית ביפו: קודמו בתפקיד יניב קובוביץ 26 הוסף לרשימת קריאה 04 נתן אשל יצא לחופשה כפויה, לאחר שנרמז לו שאם לא יעשה זאת יושעה תומר זרחין, ברק רביד 39 הוסף לרשימת קריאה 05 עונשו של שלמה בניזרי קוצר, ישוחרר באפריל יניב קובוביץ 48 הוסף לרשימת קריאה 06 תוצאות הנתיחה: התאום מת משברים בגולגולת יניב קובוביץ' 11 הוסף לרשימת קריאה 01 תוצאות הנתיחה: התאום מת משברים בגולגולת יניב קובוביץ' 11 הוסף לרשימת קריאה 02 1.5 מיליון שקלים פיצויים להורי תאיר ראדה רויטל חובל, אלי אשכנזי 15 הוסף לרשימת קריאה 03 עוד פרקליטה לדין משמעתי בפרשת האונס בעין גדי תומר זרחין 3 הוסף לרשימת קריאה 04 גל"צ תפצה סטודנטית שעירית לינור כינתה "זונה" אמילי גרינצווייג, כתבת התקשורת של "הארץ" 297 הוסף לרשימת קריאה 05 הוריה של תאיר ראדה על הסכם הפיצוי: "אין בכך ניצחון" רויטל חובל 3 הוסף לרשימת קריאה 06 דו"ח חמור: שוטרים סוגרים תיקים בניגוד לחוק יניב קובוביץ 57 פרסומת
    בוקר טוב
    שם
    התנתק

    שלום אורח הארץ מתאים את עצמו אליך. התחבר לאתר כדי להפוך את חוויית הגלישה לאישית יותר. תוכל לעקוב אחר מניות ותגובות גולשים, לשמור כתבות לקריאה מאוחרת יותר או להתעדכן בנעשה בפייסבוק שלך

    שכחתי סיסמאמשתמש חדש
    קפה פייסבוק
    עקוב אחר הודעות, סטטוסים ועדכונים מחברך תוך כדי גלישה בהארץ, ללא מאמץ תגובות רשימת קריאה תיק מניות

    הצעות מיוחדות

    אהבתי

  25. . הגיב:

    בהארץ הבוקר מביאים את תגובתו של פול אוסטר לדבריו של ארדואן (אוסטר אומר שבישראל לא עוצרים עיתונאים). ובסוף אאוט אוף דה בלו מופיע המשפט הבא:

    יש לציין כי על אף דבריו של אוסטר, בישראל מתנהל תהליך משפטי מול עיתונאי "הארץ" אורי בלאו, ומשרד המשפטים הודיע כי הוא שוקל להעמידו לדין בכפוף לשימוע.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      תרגיל פשוט לאידיוט השימושי ולשותפו הגרמני:
      פתחו עיתון מקביל להארץ בטורקיה. עמירה הס תדווח על ייסוריהם של אנשי הפ.ק.ק, ומאמרי המערכת יקראו ללמד את השואה הארמנית בבתי הספר היסודיים. בהצלחה.
      לא, באמת, יש גבול לכמה טמטום אפשר להשפריץ על הציבור.

      אהבתי

      • . הגיב:

        לי זה נראה כמו הרבה יותר מזה. זה נראה כמו נסיון בוטה להשפיע על ההליך המשפטי.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זה ניסיון בוטה?
        וזה שהם הפכו אותו לכתב לענייני הוד מלכותה במשך כמה חודשים בהם היה מבוקש בארץ, זה לא ניסיון בוטה?

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        לא זו הנקודה רפי
        אני לא חושב שיש מישהו שחולק על כך שמצב חופש הביטוי בישראל טוב לעין ערוך מזה שבטורקיה (וגם מזה שבתורכיה), הבעיה עם הערת השולים ההזויה הזו היא שהיא אינה קשורה לחופש הביטוי.

        הרי החקירה נגד בלאו לא נפתחה בגלל דעותיו שלא עלו בקנה אחד עם אלו של הממשלה. הוא נחקר בגלל פרסום מידע בטחוני סודי (כמובן, לא יחסר מי שיתלה את עילת החקירה ברדיפה פוליטית) וממילא – הסיכוי שהוא ייכנס לכלא הוא לא רב. בה במידה היו יכולים לכתוב בהארץ שבישראל אין חופש יצירה תרבותית והא ראיה: מרגלית צנעני נחקרה במשטרה (ולפניה דודו טופז).

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זה הברור מאליו שברקע של מה שכתבתי.
        זה לא דורש הסבר אפילו.
        אפשר רק להגיד תודה שהם לא הזכירו את העיתונאית ענת קם באותה נשימה.

        אני לא חושב שיש מישהו שחולק על כך שמצב חופש הביטוי בישראל טוב לעין ערוך מזה שבטורקיה

        ובכן, בדיווח על הסיבוב המקדים "הארץ" צייינו:

        הממשלה [הטורקית] מצידה טוענת כי כל העיתונאים [כ-100!] נעצרו בשל עבירות שונות ולא בשל תוכן הדברים שכתבו

        בהקשר הישראלי, הם עשו בדיוק את ההיפך.
        מכאן, שלפי התמונה שמצייר לנו עיתון הארץ, המצב בישראל גרוע מבטורקיה.

        אהבתי

      • . הגיב:

        יש מצב שהם עושים את כל השטיקים האלה רק כדי לפגוע בבריאות של בן דרור ימיני? אני די רואה מצב שבישיבת מערכת שטרסלר אומר משהו בסגנון של "אני שם 200 שקל שימיני חוטף התקף לב עד חמישי הבא" או משהו כזה…

        אהבתי

  26. חייל זקן הגיב:

    מצרים: 73 הרוגים בתום משחק כדורגל
    כמה זמן יקח לחוקרים המצריים לגלות שהכדור שגרם לטבח סופק על ידי המוסד?

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s