עוד קצת על האח הגדול ודי

הרבה (יותר מדי) על האח הגדול ושות' * מעט על הכותרות * המשך יבוא מחר

יש בקרים בהם אני מעיפה מבט בכותרת הראשית ומיד מתעצבנת:

"48% מאמינים לאשכנזי, רק 17% מאמינים לברק"

(מעריב, סקר מעריב-TNS טלסקר).
המשיבים, וזו הנחה מושכלת, לא יודעים במה מדובר. הטיוטות לא הגיעו לציבור הרחב של העיתונאים והספינים והקשקשת וגייסות היח"צ הם אלו היוצרים את התמונה האומללה המשתנה בכל שתי דקות (קחו למשל את הסתירות בין 10 ל-2, ואת הכותרות הבין-מופרכות-לשנויות-במחלוקת של ידיעות והארץ).
העם ממילא עם אשכנזי הרמטכ"ל-אחלה גבר-לוחם-קשוח-יש-כיכר-ורחוב-על-שמו ושאר שטויות (65% רוצים שייכנס לפוליטיקה), כך שלא משנה מה ישמעו עליו. אז מה משנה הסקר הזה? מה, זה סקר שנעשה כדי לשמח את בן כספית (המנתח אותו)?
זה המשפט הראשון שלו:

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי מדלג בקלילות מעל הביקורת שנמתחה עליו בטיוטת דוח הרפז, לפחות לדעת הציבור בישראל.

משפט מטעה בכל רמה שהיא. "אשכנזי מדלג" כי הציבור לא יודע כלום. גם אני לא. הציבור "מאמין". כמו שכספית רוצה להאמין. כמו עיתונאים אחרים. במה שונה הסקר הזה מסקר האמונה באלוהים? אמונה זה משהו שלא מתווכחים איתו. מה לנו טיוטות ודוחות ומבקרים. הציבור מאמין ויישרף העולם.

להארץ יש סקר מטופש לא פחות, "סקר הפופולריות", ממנו עולה שמצבו של שמעון פרס טוב מתמיד – 81% חולים לו על העפעף (הכל בגלל העמוד בפייסבוק), ושציפי לבני בקרשים. אבל הארץ אומר במפורש, זהו סקר פורימי, ואנחנו עורכים אותו כל שנה בפורים. ואם עוד לא השתכנעתם, הנה האיור של בידרמן להוכיח את כוונתנו השחקוקית.

ידיעות עם כותרת (עד אחת) שעשה אתמול מאיר דגן, ראש המוסד לשעבר ל-60 דקות (וכותרת הארץ לראיון).
ישראל היום מתבשם מהראיון של נתניהו – התקיפה התרחקה. אמן.

האח הגדול והתרופות, קשת וידיעות

אין ברירה, צריך לקרוא את כתבת תשעה העמודים. אם לתמצת, שני דברים בעייתיים עולים מהכתבה: 1. טענות לטיפול רפואי כושל (לכאורה) בסער שיינפיין (ובעוד חמישה דיירים), כלומר עדויות של כל השישה 2. התערבות מסיבית (לכאורה) במתרחש בבית האח הגדול בניגוד לחוקי הפורמט הנוקשים.
ופליאה: קשת חזרה והדגישה שסיפור הכדורים ידוע ושגואל פינטו דיבר על כך בסרטו. זה נכון, אבל עד היום, עד שקראתי את הכתבה לא ידעתי שהסיפור על פינטו מופיע בה. על כך אומר שיינפיין בכתבה: "מנסים להכשיר שם את השרץ".

סוף סוף מעריב מתייחס לסיפור. בתחתית השער: "האח הגדול ידע בדיוק מה אני עושה" (אילן רבינוביץ', פסיכיאטר הריאליטי [פסיכיאטר הריאליטי?], מגיב על הטענות נגדו", ע' 11).
1. המילה "ידיעות" לא מוזכרת.
2. רבינוביץ' אומר (כמה פעמים במהלך הראיון) שהוא מנוע מלתת פרטים על סער שיינפיין כי הוא מחויב לסודיות רפואית ולשבועת הרופאים, אבל כמה שורות לאחר מכן מספר שחשש "שאם אני אוציא אותו מהבית, הפגיעה הנרקיסיסטית שלו תהיה אנושה והוא לא יוכל לשאת אותה עד כדי סכנה של אובדנות".
וגם המנחה, ארז טל, בטור מיוחד (ע' 20).
חבל שעורכי עמודי החדשות אמש לא חשבו על הרעיון הגאוני להגיש את שני הטקסטים בעמוד אחד: הראיון עם רבינוביץ' והטור של טל. ואל תגידו לי אילוצי לייאאוט. יש פתרונות. ובמקרה החמור: להפנות מעמוד אחד לשני.
טל אומר

"… לרמוז שההפקה ביקשה מהפסיכיאטר לתת לדיירי האח הגדול כדורים כדי לשלוט בהם לטובת הרייטינג – זה שקר גס… אני כן מכיר את הפקת האח הגדול על כל עוונותיה ואני אומר בפה מלא שמדובר באנשים שמבינים את גודל האחריות המוטלת עליהם ונוהגים בכל הזהירות הנדרשת… האם הפסיכיאטר הזה התערב יותר מדי? אולי ואולי לא. לרובנו אין את הכלים לדעת… האם מותר לפסיכיאטר לטפל בכדורים? בהחלט. האם יש דרכי טיפול אחרות? נראה שכן. מאז אותה עונה התחלף הפסיכיאטר, אפילו פעמיים, ובשתי העונות, כולל זו שמשודרת עכשיו, לא רשמו כדור לאף דייר. האם צריך לשאול שאלות? כן. גואל פינטו, בוגר העונה השנייה, הפנה את השאלה הזו לאותו פסיכיאטר באופן נוקב וישיר בסרט שעשה, זה ששודר בקשת לפני שנה ורבע, אז איך… מה ששודר… הפך פתאום לסקופ עיתונאי היסטרי? או! אם שרדתם את המאמר הזה עד עכשיו, אני מאמין שעל זה אתם יכולים לענות לבד"

במגזין שישבת של ישראל היום יש כמובטח ראיון עם אלעד קופרמן, מפיק העל של התוכנית.
אבל רגע, מה העניין? אף מילה על כדורים, פסיכיאטר, רבינוביץ', סער שיינפיין? אז בשביל מה כל זה?
תוספות לענייני השעה יש רק בעמודי החדשות וכותרת בשער העיתון: "מתוך 96 מתמודדים, רק שישה קיבלו טיפול פסיכיאטרי".
(שאלת 2.5 מיליון הדולר: "רק" או "כל כך הרבה")

בשער הארץ (ובע' 14) – משרד הבריאות מתערב ומבקש הבהרות מרבינוביץ'. חברת אנדמול מגבה.
לצד הידיעה, ראיון עם רן תלם, סמנכ"ל התוכניות בקשת, שנשלח גם הוא להחזיק קו.
תלם אומר:

"גוף תקשורת (ידיעות אחרונות, א.ג), שלפני שלוש שנים כשתוכנית האח הגדול העזה לעשות משהו שלא היה לרוחם, לשלב חסות בתוכנית לעיתון  מתחרה (ישראל היום, א.ג), ברגע אחד התהפך ומאותו רגע מקפיד באופן מגמתי ועקבי לכתוב רק דברים שליליים על התוכנית"

אמש שודרה בערוץ 10 כתבה שצולמה (תוס': ביולי 2011) במצלמה נסתרת: תחקירנית נשלחה לרבינוביץ' לפגישה טיפולית מהמניין. היילייטס מהפגישה הובאו בכתבה. התלונה המרכזית של הכתבה: איך ניתנו לה כדורים פסיכיאטריים אחרי פגישה אחת. ובכן, בדיוק כמו אצל רופאי גוף (אם לא נשלחת לצילומים וסריקות ובדיקות מעבדה), לרוב פגישה אחת קובעת התחלת טיפול.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

[התחקירנית עשתה כמעשה  גבי בר-חיים ב-7 לילות לפני שנה והנה תקציר הכתבה. חודש לאחר מכן שודרה בערוץ 10 כתבה של אמנון לוי על רבינוביץ'. מה באמת קורה עם התביעה שלו את הידיעות על הכתבה ההיא? התצטרף לתביעה חדשה?].

על מנת לצמצם את שלל התלונות והטענות מתוך המלל האינסופי:
ד"ר רבינוביץ' ידוע כמי שידו קלה על הדק המרשמים. זאת השיטה הטיפולית שלו, והיא שנויה במחלוקת. מבחינתו, רבים מאיתנו ההולכים בטל ונוטלים רק אקמול בעת כאב ראש ראויים לטלטול-מה מחמת אי האיזון הכימי במוחם. ראיות לכך אפשר למצוא גם בתוכנית הרדיו שלו ושל חנוך דאום.
כפי שצוין בין השורות ביומיים האחרונים, רבינוביץ' לא משמש כיועץ של האח הגדול מזה שתי עונות. מה הסיבה לפרידה?
בעונה המדוברת כמעט שליש מהלקוחות שלו בבית נמצאו על ידו ראויים לכדורים. מה שהופך את הנתון שקשת מנפקת – מתוך מאה ומשהו רק שישה – לבעייתי.
ככלל, רבינוביץ' נחשב כבר כמה שנים לכוכב התורן בשדות התקשורת. הוא פופולרי, נוח להתראיין, מופיע במקומות רבים מדי ועושה עבודה קלה לתחקירנים. גם זו בעיה. צריך, כמו בכל נושא, להיות מגוון גדול הרבה יותר של מרואיינים (גם) מאגף הפסיכיאטריה, וכדאי היה להשמיע מגוון דעות בנושא רגיש זה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מתעצם הדיון בין המגיבים אצל צפניה בעניין קשת/רבינוביץ' (צפניה מצדד בהתנהלות קשת). אם כבר דיון על ריאליטי, אז שם.

דפנה לוי על למה אני לא רוצה ילדים.

שטוטית ידידתנו פתחה בלוג עצמאי ויש גם פוסט מחווה לבטי פרידן.

לפני פיזור

עוד עדלאידע אחת וגמרנו, לא?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

92 תגובות על עוד קצת על האח הגדול ודי

  1. סתמאחת הגיב:

    עמוס שפירא הומלץ כמועמד הבא לנשיאות אוניברסיטת חיפה.
    לא הצלחתי למצוא התיחסות לזה בבלוג, מדובר בצעד משונה ואפילו מבהיל בעיני. מגיגול מהיר מסתבר שההודעה על כך פורסמה ברוב העיתונים ב29.2 ובשבוע החולף צצו תגובות, בעיקר של מתנגדים ומרימי גבה.
    זה מאתמול:
    http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1659931
    http://www.themarker.com/career/1.1653703
    וזה מתחילת השבוע:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4197797,00.html

    אהבתי

    • סתמאחת הגיב:

      תיקון טעות
      הלינק לדה מרקר הוא להודעה המקורית, התכוונתי לתת את הלינק הזה
      http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1660104
      מאמר דעה מאתמול של פרופסור גור אלרואי שהוא ממתנגדי המינוי, דרכו גיליתי עכשיו על המינוי. למעשה אני נוטה להסכים עם עמדתו של פרופ אלרואי: מופתעת שאין אף חבר סגל מתאים לתפקיד ותוהה איך תתנהל התקשורת של איש עסקים שכזה מול חברי ור"ה שהם כולם חוקרים ואנשי אקדמיה. בעיתונות צויין שעמוס שפירא הוא בעל תואר ראשון ובאחד המקורות הוזכר תואר שני. מי מהשניים זה לא ברור, נשאלת גם השאלה איזה תואר שני משום שMBA לדוגמה אינו תואר מחקרי כך שאני תוהה עד כמה אדם שכזה מסוגל להבין את העבודה שעושים באקדמיה.
      בעוד שהצעד הזה מבעית בעיני, אני גם סקרנית לראות את התוצאות שלו. האם איש העסקים אכן לא יפגע בחופש האקדמי, האם המינוי הזה יקדם את המחקר ואת שמה של אוניברסיטת חיפה, האם תהיה השפעה על המקרם התוסס של האוניברסיטה הזו שיודעת מלחמות פוליטיות אכזריות בין תאי הסטודנטים השונים.

      אהבתי

  2. נעץ כחול הגיב:

    אני ממליץ על תגובה באתר הארץ,עושה רייפריש וההמלצה שלי נעלמה,הארץ חזר לשורשים של המורה הרוחני שלו סטאלין?

    אהבתי

    • רקמילה הגיב:

      פרנויה זה טוב בתנאי שרודפים אחריך. הריפרש מחזיר אותך למצב העמוד כפי שהיה לפני שהמלצת. מגיבים רבים מרפרשים כדי להעניק לעצמם המלצות. לשם בדיקה העלה את הכתבה מחדש ללא רפרוש ותראה שהמלצתך נמצאת והכל בסדר.

      אהבתי

  3. צוקר הגיב:

    שומו שמים וזעקי ארץ אם נוחי דנקנר מנהל את כל העסקים שלו כמו שהוא מנהל את מעריב

    אהבתי

  4. רקמילה הגיב:

    מנחם בן הפרובוקטיב ההומופוב, ודייר האח הגדול לשעבר, ידוע גם בהתבטאויותיו האובססיביות נגד שימוש בתרופות בכלל ותרופות נגד דכאון בפרט.

    אהבתי

  5. תומר הגיב:

    נחמד שנדב בורנשטיין הפך להיות כתב בריאות שמסביר לנו איזו תרופה אפשר לקחת ואיזו לא.
    מאוד אופייני לכתב כלבוייניק כמוהו שאוהב לעסוק בעיקר בנושאים שאין לו שמץ הבנה בהם

    אהבתי

    • מעיין צימרמן הגיב:

      נדב בורנשטיין כתב מעמיק ורב גוני, הכתבה היתה מרתקת ומעניינת ובסופה הוא אומר שהוא התייעץ עם בכירים בעולם הרפואה. זה לא שהוא אומר מה דעתו. אם הוא התייעץ מה רע בזה אני לא מבינה

      אהבתי

  6. צופה הגיב:

    הנה מקצת תופעות הלוואי של ה"ציפס" , מצבנו היה בכי רע אם שליש מהאוכלוסיה היה על סמים כאלו, היתכן ש6 אנשים הגיעו למשבר פסיכוטי שהצריך שימוש בכדור פסיכיאטרי? גם כך ישנם הרבה מקרים טרגיים שלא מגיבים טוב לכדורים פסיכיאטריים , ראה מה קרה למטופל של רבינוביץ דודו טופז וזו רק דוגמה אחת, כמעט בכל מקרה הרצח של הורים את ילדיהם היה בעקבות נטילת תרופות פסיכיאטריות.
    http://isra-health.blogspot.com/2009/12/risperdal-risperidone.html

    אהבתי

  7. captain beefheart הגיב:

    רק אני רואה פאדיחה רבתי בשער 7 ימים?

    יש רק ביטוי אחד בעברית שמתייחס למה שנעשה בצד הסמוי של הבמה והוא "מאחורי הקלעים". "מאחורי" הוא תיאור מקום. "אחורי" – כמה משעשע ואנאלי – הוא שם איבר בצדו המזרחי של האדם. וכבר התלוצצו על כך בעבר ארז בנטולילה ואברהם גלעד, בימי "מה יש", עם סקץ' על בית הסוהר, שכולו היה בילדאפ לשימוש בביטוי "אחורי הכלאים".

    האם אין איש ברחוב מוזס שגם יודע עברית וגם עובר על השערים? כלום בלום לא יכל להיוועץ באקסתו השולטת יפה בשפה?

    יש מן אופנה כזו לשחק עם גדלי אותיות הכותרת. במקרה הזה זכתה "אחורי" לקבל את השורה הענקית והתפוחה. מה שעושה את כל השער לטריפוליטאית.

    אהבתי

    • שועלן עממי הגיב:

      אני אזביר'ך אחורי זה

      אהבתי

    • אורן טריפוליטאי של כבוד הגיב:

      הגרפיקה של השער כולל משחק בגודל הפונט, מזכיר אזהרות על תרופות, התגובה באותיות קטנות.
      יש אפשרות שאתה טועה. על מבטל את ה-מ, נראה לך שקשת יכניסו את שכניק אל מאחורי הקלעים של האח.
      מוזמן תמיד לצחוק על טריפוליטאים, הם גילו את ההמצאה המערבית של הומור עצמי.

      אהבתי

  8. ינשופת עמק הירדן הגיב:

    תקשיב אני כבר משתגעת מהרדיפות שלך אחריי, עזוב אותי במנוחה, צא ממני. למה אתה מזנב בי ועוקב אחר כל תגובה שאני כותבת ומזכה אותה בשלל תגובות לגופי במקום למהות? אני מבקשת ממך הנח לי ומתפללת שאלוהים יעזור לנשמתך הרדופה. צא לי מהחיים, תמצא לך ריפוי בעיסוק אחר, רק הנח לי לחיות את חיי בלי שאיאלץ להרגיש מוטרדת ומאויימת מנוכחותך. הגיעו אצלי מים עד נפש, אני מזהירה וחוזרת ומתרה בך – שמור ממני מרחק, חתיכת מטרידן כפייתי וצבוע. אתה דוחה אותי.

    אהבתי

  9. velvet הגיב:

    אתה טועה. לא קראת הכל.
    בסיבוב(ים) של רבינוביץ' קיבלו שליש מהמשתתפים תרופות.
    ה-96, או 100 או 116 כולל את כל הסבבים, ברובם רבינוביץ' לא היה אבא-כדורי.

    אהבתי

    • . הגיב:

      וואלה. צודקת לגמרי. אבל זה רק הופך את הטיעון שלי לפחות מרשים לא לשגוי. עדיין, ספק אם זה חורג מהממוצע באוכלוסיה הכללית. יתר על כן, מדובר בסיטואציה לוחצת ובנוסף, אם נביא בחשבון שהחבר'ה המאכלסים את הבית הם בקצה הפחות יציב של הסקאלה הרי שההשוואה צריכה להיות מול אוכלוסיה בעלת קווים אישיותיים דומים. סביר שלא ימצא הבדל. אני גם מניח שזה יהיה הטיעון של רבינוביץ מול משרד הבריאות.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הסטט לא חשובה כי הם לא היו על כדורים לפני זה. השאלה היחידה היא אם הם ניתנו לטובת המטופל לפי כל הכללים המקובלים.

        אהבתי

        • . הגיב:

          הסטאטיסטיקה תמיד חשובה. במיוחד בהעדר מידע אחר. יש פה שני צדדים שטוענים אחד נגד השני ולאף אחד מאתנו אין מושג מי משקר. מהסטאטיסטיקה אפשר ללמוד על כוון מסוים. לעצם הערתך לגבי העובדה שלא טופלו קודם, זו הערה חשובה מאוד (אם כי יש לזכור שמדובר בסיטואציה מלחיצה ולא טבעית) אבל אני מטיל ספק באמיתותה.אני מניח שאם זה יגיע לבית משפט ישלפו כל מיני תיקים רפואיים ויהיה מעניין ביותר.

          אהבתי

        • מהצד הגיב:

          מהי טובת המטופל לפי כל הכללים המקובלים? הם באו להתבוסס בבית הזה במטרה להתפרסם ולזכות בהרבה כסף, ולא כדי לבקר אצל פסיכיאטר. וזה האחרון שותף לפקעת המניפולציות שנועדה להעשיר את בעלי הבית. פיכסה

          אהבתי

    • אורן במילה האחרונה הגיב:

      נכון שנקודה לא הגיע לקטע הזה בפוסט, אך למעשה צודק. מאחר וה-N בהשוואה הוא האמריקאים שנפגשו עם פסיכאטר.
      לדעתי לא סיפור גדול, פרי על ענף נמוך, שידיעות קטף בזמן הנכון. הישג מבחינתו, גם נהנה מהפופלאריות של האח, וגם תוקף את קשת.
      עוד קרב סומו בסגנון אשכנזי/ ברק רק בעל רייטינג גבוה יותר. לינדנשטראוס מצטער שכבר לא יספיק להידרש לדו"ח.
      וממש מילה אחרונה, אלגוריה לאומה הנוטלת את הכדורים של הכיבוש כבר 45 שנים.

      אהבתי

  10. שועלן עושה מעושה הגיב:

    מרוב שהוא מסקר את התחום, צפניה איבד פרספקטיבה.
    כדורים זה לא תפוצ'יפס.

    אהבתי

    • . הגיב:

      כמו תמיד, סטאטיסטיקה זה כל הסיפור:

      מתוך 96 מתמודדים, רק שישה קיבלו טיפול פסיכיאטרי".

      כ10% מהאמריקאים נוטלים תרופות אנטי דיכאוניות. מקובל להניח שקרוב ל25-30% מהאוכלוסיה המערבית נוטלים תרופות פסיכיאטריות (מרטלין ועד אנטי פסיכוטיים).

      מה שהיה להוכיח. ד"ר רבינוביץ (מותר לכנות אותו דוקטור הוא רופא), ממש לא חושב שכדורים פסיכיאטרים זה תפוצ'יפס. האמת שלפי הסטאטיסטיקה האיש זהיר בטירוף. הרבה יותר ממה שצריך.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        התפוצ'יפס זה רפרנס להתערבות הפקתית שצפניה מבין. לא אמרתי שרבינוביץ חושב שכדורים זה תפוצ'יפס. לגבי הסטטיסטיקה ראה תגובתה של ולווט למטה. מצד שני, הליהוק מלכתחילה בורר אנשים גבוליים, לכן לא נכון להשוות לאוכ' הכללית.

        אהבתי

  11. ולסיום סיומת הגיב:

    כואב הלב על מעריב, קשה מאוד לצפות בעיתון גוסס על כל חלקיו, סופשבוע עם שלל כתבות הזויות אחת אחת, לא קשורות לשום דבר מלבד ליחצנים שמנפיקים אותן, מוספשבת עלוב, החדשות לא רק מעוצבות גרוע אלא גם אין בהם שום חדש ועל הכלכלה מוטב לא לומר אף מילה. אם נוחי לא יתעשת מהר הוא ישאר בלי עיתון וזה יקרה יותר מהר מאשר הוא מתאר לעצמו. ורק לילך סיגן טוחנת כל שבוע כאילו אין מחר. ככה נראה עיתון חלש וגוסס, עם טורים כמו של סיגן. ממש עצוב לראות איך תוך חצי שנה עיתון סביר מינוס הפך לשום דבר מינוס מינוס

    אהבתי

  12. דרור הגיב:

    אני לא מחסידי אילן רבינוביץ'(וכבר כתבת כאן בבלוג מה אני חושב) אבל תוהה אני , האם ערוץ 10 היה עושה תחקיר על רבינוביץ' גם אם לא היה עכשיו את הבאז סביב פרשת האח הגדול (ש"במקרה" משודר בערוץ המתחרה) .

    אהבתי

    • דרור הגיב:

      כבר כתבת=כבר כתבתי

      אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        מה שאתה עושה זה ספין לכל דבר.

        אהבתי

        • דרור הגיב:

          תכף תגיד גם שאני סמוי של קשת .

          הבלוג הזה זה בלוג על תקשורת לא על פסיכיאטריה , בגלל צריך להתייחס לכתבה הזאת מההיבט התקשורתי שלה,ולא אם רבינוביץ' הוא פסיכיאטר טוב או לא , ובהיבט התקשורתי אני מוצא הרבה צביעות . את ערוץ 10 לא באמת מעניין הפציינטים של רבינוביץ' , פשוט נוח לו להצטרף למעגל הבועטים באח הגדול .

          אהבתי

          • מיא עשת הגיב:

            האח הגדול זאת תוכנית זבל ורפש, נוראית בכל היבט שלה. אבל ממתי מתעניין ידיעות אחרונות הזבלי והרפשי בעצמו לאן הידרדר השידור במדינת ישראל בשביל הרייטינג? כל פעם מוצאים איזו 'שערורייה' חדשה ואיזה ממורמר אחר במלחמות הרייטינג שלהם – כשברקע של כל זה עומדת מכת במדינה, שהיא כמובן הריכוזיות – בכלכלה, בתקשורת… ולא אותו כדור פרוזאק, או איזה מסכן שהתחרפן כי קרה לו אסון ולא זכה במיליון או במלכת יופי לשעבר.

            אהבתי

            • אח קטן הגיב:

              מיא, קחי בחשבון שיש מי שרואה גם באקסהיביציוניזם ובווידויים הנפשיים הפומביים שלך סוג של זבל ורפש ומיני ז'אנר אח גדול, אבל מודפס ולא מצולם.

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                שולל את ההשוואה, להפוך כל כתיבה וידויית ל"אח גדול" זו שטות. עפ"י מקורות זרים הבעיה של אח זה"אנשים משחקים בתפקיד עצמם באופרת סבות מופרכת", ולא הצקצוק המוסרני של "איך הם מעזים להתנהג ככה בפומבי". בכל מקרה סתם רצית להציק לעשת, וחשפת שאתה אח עם *** קטן.

                אהבתי

              • רונה אלעד הגיב:

                מי שממשיך כיום להגיב כ"ניק" ולא בשמו האמיתי, מזכיר לי את העולם החשוך מתקופות. מיא עשת, תמיד היית אמיצה ועודך. ישר כח.

                אהבתי

          • דרור הגיב:

            איך זה שאני כתבתי הודעה, קיבלתי 2 אנלייק(בינתיים) , מיה הגיבה את אותה ההודעה בדיוק , רק במקום "ערוץ 10" היא כתבה "ידיעות" וקיבלה 8 לייקים ?

            אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      התחקיר לא נערך עכשיו אלא בעקבות בקורת קודמת על אילן רבינוביץ והפרות אתיות קודמות שלו ללא קשר לאח הגדול, התחקיר התקיים ביולי 2011 , לידיעתך, ומה זה בעצם חשוב מתי טרחו לקיים תחקיר, כשיש סיבה ועניין לתחקיר עושים תחקיר

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        כן "במקרה" בחרו לפרסם אותו בשיא הסערה סביב האח הגדול , וזה הרי נוהל קבוע אצלכם ,סליחה אצל ערוץ 10 , שמפרסמים "תחקירים" פופוליסטים שכל מטרתם זה לרכב על האייטם הלוהט האחרון(למשל ה"תחקיר" על קוי המהדרין ועוד אינסוף דוגמאות אחרות).

        אהבתי

  13. מיא עשת הגיב:

    אני מטופלת של אילן רבינוביץ' כבר יותר מארבע שנים – ומאוד מרוצה, וגם חברות שלי שלחתי אליו, וגם הן מאוד מרוצות, ואני יכולה להעיד מכלי ראשון על שיטת הטיפול שלו.
    אני תמיד מספרת שהוא "הציל את חיי". לא מפני שרציתי להתאבד, אלא בגלל שאיכות חיי היתה איומה, והוא הפך אותי לאדם מאושר, לא פחות, הן בזכות הטיפול הפסיכיאטרי והן הפסיכולוגי (הוא גם פסיכולוג קליני) ולימד אותי לראות דברים אחרת.
    השיטה שלו, כפי שכתבת דבורית, היא באמת לתת מינון גבוה של תרופות, כדי להשיג אפקטיביות מרבית. כשהמטופל בא אליו במצב משברי הוא באמת לא מתייעץ איתו אילו תרופות לתת – ורק מסביר לו את כל תופעות הלוואי, ויותר מזה, את הדרך המדויקת של פעולת התרופות על המוח, משום שפסיכיאטרים אחרים לא עושים את זה ואומרים ש"יותר טוב שהפציינט לא יידע".
    אחרי שהטיפול מתקדם ומצבו הנפשי של המטופל – שלי – מתייצב, יש מקום לדיון, איך אני רוצה להרגיש. לא לכל אדם יש אותן מטרות. לי למשל חשוב תמיד להיות בשליטה עצמית ולא להיות נתונה לסערות רגשות – שזה בדיוק ההיפך מהמצב הרגיל שלי, ועם זאת בכושר אינטלקטואלי מלא בשביל העבודה שלי. אני למשל לא מוכנה לחוש צער בכלל ולא לבכות בכלל, לא משנה מה קורה לי… זו החלטה שלי. היו לי מספיק צער וכאב בחיים.
    רבינוביץ' מקשיב ומסביר בדיוק מה המינון הנדרש ומה ההשלכות של כל זה. לא תמיד אנחנו מסכימים אבל הוא נותן לי את הכבוד ולא מנחית עלי החלטות שלו. הוא אחד המטפלים שיותר מכבדים את השכל והרצון של האדם שמולו.
    כאמור, יש לו דיסציפלינה מסוימת, והוא רופא פרטי, ויקר, ומי שלא מעוניין בטיפול שלו, לא חייב לפנות אליו.
    לגבי האח הגדול – זו נראית לי מדמנה איומה של יצרים וכסף, קטונתי מלפרשה.

    אהבתי

    • רקמילה הגיב:

      אינך מוצאת פגם בטיפול אצל רופא פסיכיאטר חולה פרסום , שמחיריו גבוהים כפועל יוצא מהפרסום? דעתי אינה נוחה גם מפרופ' יובל וד"ר רפי קרסו , במיוחד האחרון,לדעתי ערבוב התחומים מוריד מאמינותם.שלישיית ד"ר פיל פינת ד"ר אוז.

      אהבתי

      • מיא עשת הגיב:

        לא הגעתי אליו כתוצאה מהפרסום אלא לאחר המלצות של אנשים קרובים אלי שהוא שינה את חייהם, פשוטו כמשמעו, וראיתי במו עיני את השינוי. מה לעשות שהעובדות מדברות בעד עצמן. ככה אגב אני גם בוחרת קוסמטיקאית, מניקוריסטית, ספר, רופא שיניים, ולהבדיל אינסטלטור וכיו"ב. רק הוכחות בשטח.

        אהבתי

        • רקמילה הגיב:

          אם יש תוצאות ודאי שטוב, ואני מאמינה לך. פשוט קשה לי עם רופאי AsSeenOnTV, ועם ביטויים כמו רופא חביב הבוהמה או רופא הסלבס שדאג לשווק את עצמו בעזרת P.R.

          אהבתי

          • מיא עשת הגיב:

            תאמיני לי, כשהוא יושב מולך הוא לא רופא הסלבז ולא רופא החתולים. כמו כולם אני קוראת את הכתבות ומתרשמת מעיצוב הבית ומרשימת החברים (לא, לא ממש) ומהנסיעות בעולם, אבל אני לא מפגרת ולא הייתי זורקת את כספי לשווא אם לא היו תוצאות ממש ממש משכנעות. ושוב, לא רק בגלל הכדורים. הוא אדם מאוד אינטליגנטי שבאמת לימד אותי לשים לדוגמה פס על דברים שקודם היו בנפשי – וזה היה מאוד דבילי שהם היו בנפשי והציקו לי ברמה יומיומית שמנעה ממני לתפקד. אז כמו שלא איכפת לך שלמניקוריסטית שלך יש 1001 בעיות משלה כל עוד היא מוציאה אותך יפה וזוהרת, כך גם במקרה של רבינוביץ', שמצליח לעשות הרבה יותר מזה.

            אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      ויש אנשים שנפגעים מהכדורים (והם לא מעטים) עד כדי מוות לעיתים, נתינת כדורים שלא בהתוויה היא חמורה, האם סתם חברת התרופות התפשרה על סכומי עתק? http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000417018
      לכדורים רבים יש תופעות לוואי חמורות
      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4200179,00.html

      אהבתי

      • מיא עשת הגיב:

        חמודים, אני מבינה שאתם באופן גורף "נגד כדורים" באשר הם. מה זה שלא בהתוויה? ושוב אני חוזרת ואומרת: מי שלא רוצה ליטול כדורים בכלל, שלא יקח, כולל אקמול וכדורים נגד עצירות. מי שלא רוצה טיפול אצל רבינוביץ', שלא יפנה אליו. לא מדובר במקרים פסיכוטיים המאושפזים במוסדות. מדובר באנשים שרוצים להיטיב את איכות חייהם. כולל המוזרים שהשתתפו בתוכנית. חברות שלי – שנטלו כדורים (שנרשמו ע"י פסיכיאטרים אחרים, אגב) ולקו בתופעות לוואי לא נעימות – הפסיקו לקחת אותם. אתה מרגיש שקורים לך דברים איומים. זה לא שקושרים אותך למיטה וזורקים לך לפה כדורים. כאן זה לא רוסיה. מה בעצם הטענה? שהאנשים שלא פונים לרבינוביץ' אומרים לפציינטים שלו – למה אתם הולכים אליו למרות שהוא רודף פרסום וטיפוס מעצבן באופן כללי?

        אהבתי

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          חמודה, יפה שטוב לך, אבל איני מבין , את לוקחת כדורים יום יום במשך שנים, האם לא מעניין אותך איזה השפעות יש לנטילת החומרים הכימיים על גופך במשך שנים? או מה קורה אם רוצים להפסיק? תרופה לוקחים כשיש מחלה , ולכל תרופה יש תופעות לוואי ונזקים, למשל למי שיש סכרת או לחץ דם גבוה ולוקח תרופה יום יום למצבים האלו, כי יש בעיה בריאותית, גם לכדורים האלו יש תופעות לוואי ונזקים לטווח הארוך, ואכן מורידים תרופות שונות כשמגלים את נזקיהן, האם לא מעניין אותך הנזקים שהכדורים שאת נוטלת לא למחלה על בסיס יום יומי עלולים לגרום לך?

          אהבתי

          • מיא עשת הגיב:

            ושוב, גם כלפי חולי סוכרת, לחץ דם גבוה, כולסטרול בשמיים וכל הנגעים האחרים המאפיינים את תקופתנו – באמת אין לי מושג בכל החולרות כי אני בריאה כשור – אתה, מסייה אנונימי, מגלה כזה פטרנליזם, ונכנס להם לתחתונים ולבדיקות התקופתיות ודורש מהם לקרוא את כל תופעות הלוואי (הנוראות) של התרופות – או פשוט מניח שבהיותם לא פסיכים הם יעשו את זה בעצמם? או שאולי כי היצורים הללו היו יכולים פשוט לזלול פחות, להפחית ממשקלם, להזיז את התחת מהכיסא במשרד ולעשות קצת ספורט ואולי בכך למנוע את הצורך בכל הכדוריאדה הזאת? מן הסתם כל אדם בר דעת שנוטל כדורים, כל כדור, כולל כדורים נגד חצ'קונים, עובד בדיקות לבדוק את בריאותו. ובכלל, מה קפצתם עם הכדורים הפסיכיאטריים? אני צמחונית וחסר לי באופן קבוע B12 אז ברור שאני בודקת, כמו שאני עוברת בדיקת שד שנתית, ויש טמבלים שלא בודקים כלום, אף פעם. זה עניין של אישיות וטמטום צרוף. לא קשור לפסיכיאטריה בכלל.

            אהבתי

        • רקמילה הגיב:

          אגב מיא, בנוגע ל

          …בתופעות לוואי לא נעימות – הפסיקו לקחת אותם

          אני מקווה שיידעו אותך שאסור להפסיק על דעת עצמך את הכדורים אלא בתהליך הדרגתי איטי כדי שלא יגרם נזק למוח.

          אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          אני בכלל לא נגד כדורים. כשצריך – למה לא.

          אני נגד רופאים בתחום הנפש שבמקום להיות מעגל ההגנה האחרון של הפציינט הם מאיצים בו להשתתף בתוכניות חשיפה אישית כמו "האח הגדול" ועוד מעודדים אותו לקחת תרופות תוך כדי ש"יוכל לתפקד". זו ממש בגידה בשבועת היפוקרטס.

          אהבתי

    • גרה בשינקין הגיב:

      אילן רבינוביץ' אינו פסיכולוג קליני ואינו פסיכולוג בכלל
      פסיכולוג הוא רק מי שרשום ב"פנקס הפסיכולוגים" של משרד הבריאות
      http://www.old.health.gov.il/oskimbbriut/Psiholog/index.asp

      אהבתי

      • גר באוהל הגיב:

        הוא באמת לא פסיכולוג רשום – הוא ד"ר לפסיכיאטריה.

        אהבתי

        • גרה בשינקין הגיב:

          התגובה היא למיא עשת, שכתבה שהמטפל שלה, ששמו ד"ר אילן רבינוביץ', הוא "גם פסיכולוג קליני" ולא כך הוא.
          השאלה היא מהיכן היא קיבלה את המידע הזה. האם סיפר לה זאת אותו פסיכיאטר שמעיד על עצמו שהוא "הכי טוב בעולם"?
          (אם להאמין לכתבה ב"7 לילות")

          אהבתי

  14. מורה לאי-לשון הגיב:

    נדמה לי שהחמצת את הדרמה של השבוע בשדות החינוך.
    אכן היא מופיעה אך במקומונים הירושלמים: "ראש מנח"י (מינהל חינוך ירושלים) דני בר גיורא התפטר באומרו "איני יכול עוד" (אמירה מוכרת?). לפני פחות משנתיים הוא נכנס לתפקידו אחרי שראש העירייה ניר ברקת גרם לקודמו, בנצי נמט ז"ל לעזוב את תפקידו. הוא נבחר על ידי רה"ע שקיבלו במחולות וחיבוקים. ומה קרה? מסתבר שרה"ע ניר ברקת הוא מהאנשים היודעים את הכל ואוהבים אומרי-הן סביבו. בר- גיורא, איש חינוך משכמו ומעלה, לא יכול היה לוותר על האינטגרטי המקצועי שלו. כאשר ניר ברקת וחבורת הלשכה שלו ניסו לכפות עליו את ססמאותיהם אותם קנו מיועצים שונים, והפעילו לחצים רבים והמאיסו עליו את החיים, החליט להשאיר אותם וללכת הלאה. יש לזכור שזהו ראש מנח"י השני שעוזב בגלל ברקת תוך פחות משנתיים. זו ירושלים, העיר בעלת מערכת החינוך הגדולה ביותר בארץ (כ 10% מכלל המערכת הארצית) ובין המסובכים ביותר בעולם.
    נמתין לשמוע מה אומרים שר החינוך ומנכ"לית המשרד?!
    אזרחי ירושלים יתבקשו לחוות את דעתם בעוד שנה וחצי. בפסטיבלים ובבנין ירושלים מקרח ננוחם. ❗ ❗ ❓ ❓ 😥

    אהבתי

  15. אני הגיב:

    למה אילן רבינוביץ' ממשיך לקבל עבודה בתקשורת? למה משרד הבריאות לא פועל נגדו? למה אנשים ממשיכים להקשיב לו?
    הייתי בשנים האחרונות אצל רופאים שונים בנסיבות שונות. אין דבר כזה "קחי את הכדור הזה והזה", יש אבחון ומוצעות דרכים שונות לטיפול, כשהרופא מציג את היתרונות והחסרונות של כל דרך ונותן לי כמטופלת לבחור במה שמתאים לי. מישהו באמת חושב שאם הוא נותן לי מרשם לכדור מסוים אלך ואקנה בלי לדבר עם אנשים? בלי לבדוק? איפה האחריות האישית של המטופל לבריאותו?

    אהבתי

    • רג'ינה סקפ' הגיב:

      כל הפסיכיאטרים עובדים כמוהו. הם יושבים כשעה עם המטופל, שואלים שאלות רבות, ובסופו של דבר מחליטים לנסות כדור מסוים. כל המקצוע הזה הוא ניסוי וטעיה אחד גדול. אם הכדור לא עובד, מחליפים.

      פגשתי לא מעט פסיכיאטרים/יות בימי חלדי. רק אחת מהם דייקה. כל השאר פשוט עשו נסיונות, וטעו שוב ושוב.

      אהבתי

    • לאני הגיב:

      אילן רבינוביץ הוא כמו ג'קי סרוב, ג'קי אשכנזי ו…הפסיכיאטר של הסלבסאביבים,הוא האלוהים התורן שלהם. תשאל את החבורה של ג'ודי מוזס וחבורתה, מי יכול לגעת בו? המטופלים שלו? שזה חצי מהעיתונאים? מעניין כמה זמן שכניק עוד יחזיק בידיעות, (חרף המלחמה בקשת.)

      אהבתי

  16. אורן הגיב:

    כמה פתטי מצידה מצידה של CBS לראיין את דגן, כשהמידע העדכני הרחב והראוי נמצא ממש כאן. מוטב לה לרשת השוקעת לתרכז בהישרדות וCSI כי החדשות האמיתיות מגיעות מהתקשורת האלטרנטיבית.
    מטופש לעשות סקר על ברק/אשכנזי אך עדין התקבל אצלי הרושם שהמבקר אכזב מעט את איילה חסון.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      לכתוב פעמיים מצידה זה לא פתטי, זה טרנד היפסטרי חדש, שלא שמעתם עליו, כי אתם מוצפים בדיסאינפרמציה שמפזרים שואבי אבק בתקשורת.

      אהבתי

    • מעלי הגיב:

      ראית "יומן" אתמול? מי אכזב את מי? הולך ומתברר ש"שדרות אשכנזי" הולכות ונובלות, ולא ישאר שם עץ אחד…. בן כספית משקה ומשקה והעץ נובל…מתברר שהמשתאכנז הזה עלול עוד ללכת בעקבות בניזרי.

      אהבתי

  17. מי גאון של אמא הגיב:

    "דווקא נולדתי למשפחה שבמשך דורות נולדו בה ילדים, ככה שההחלטה הזו שלי לא להיות אימא לא עברה אלי בתורשה". אם נולדת סימן שזה לא עובר בתורשה.

    אהבתי

  18. אורן הגיב:

    ההישג של ידיעות הוא היכולת לדובב אנשים דיסקרטים כמו יוצאי האח. הם בורחים מעיתונאים בהתמדה שלא הייתה מביישת את סאלינג'ר ופינצ'ון.

    אהבתי

  19. סרג׳יו בלת״ם הגיב:

    חצי מדינה לוקחת ציפרלקס, ועדיין צמד המילים ״כדורים פסיכיאטריים״ מעורר סקנדל. פשוט מגוחך.

    אהבתי

    • מיסיס דרייפר הגיב:

      כן. בהחלט תחושת דז׳ה-וו לשנות החמישים בקיבוץ. פסיכיאטר, וואוו.

      אהבתי

    • סרג'יו ליאונה הגיב:

      הסקנדל האמיתי הוא אם מה שכתבת באמת נכון.
      ועוד סקנדל זה שהאלכוהול זורם שם כמו מים, למרות שכל המדינה יודעת שהשילוב הזה מסוכן.

      אהבתי

      • סרג'יו בלת"ם הגיב:

        שום סקנדל. הרבה אנשים שאני מכיר מסתובבים עם חרדות ובעיות נפשיות וסובלים מאיכות חיים ירודה. לדעתי, אלה אנשים שעדיין לא פגשו את הכדור הנכון. גם וינסנט ון-גוך, טולוז לוטרק ווינסטון צ'רצ'יל היו יכולים להרגיש הרבה יותר טוב מהחרא שהרגישו.

        בגלל גישות שמרניות כאלה, כמו זו שמוצגת עכשיו עם גילוי השערורייה האחרונה מבית האח הגדול, יש עדיין סטיגמה מטופשת ודמוניזציה של תרופות פסיכיאטריות בקרב הקהל הרחב, ההדיוטות.

        אהבתי

        • רקמילה הגיב:

          הסקנדל הוא לבחור אנשים גבוליים, לכלוא אותם באקווריום ולהלעיט אותם בכדורים.

          אהבתי

        • סרג'יו ליאונה הגיב:

          הפוך סרג'יו, הפוך!
          דווקא חלוקת כדורים פסיכיאטריים משל היו סוכריות מנטה, בשם רייטינג ו"ההצגה חייבת להמשיך", היא זו שיוצרת סטיגמה, דמוניזציה וזילות מקצוע בריאות הנפש עד כדי אובדן אמון בו.
          אם אותה חצי מדינה בולסת הכדורים אכן עושה זאת מטעמים אמיתיים ולא כטרנד, ואם הכדורים גם פועלים, אין ספק שלדעת אותה חצי מדינה – מי שנמצא במצוקה נפשית כזו, התרופה הנכונה והדחופה היא קודם כל לסלק אותו מאותו ניסוי מוטרף בבני אדם שנערך שם.

          אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          האם נמצאה תרופה לתחבולת הקב"ן הידועה, זו עם קופסת הגפרורים והנמלים הצועדות בסך?

          אהבתי

          • סרג'יו בלת"ם הגיב:

            כל המושגים האלו כמו "להלעיט" או "לחלק תרופות כמו סוכריות מנטה" הם כמובן בחירה של התקשורת. אין ספק שנתינת הכדורים צריכה להיעשות באחריות מקצועית מלאה.

            אהבתי

            • סרג'יו ליאונה הגיב:

              בשיא הרצינות. פשוט קשה לי להאמין שאתה מתכוון למה שאתה כותב.
              אם אדם מגיע לכדי התמוטטות נפשית *בגלל* שעשועון טלויזיוני והבחירה המקצועית היא לחלק לו תרופות פסיכיאטריות במקום לשלח אותו אחר כבוד בחזרה לביתו, הרי שאין לי כל צורך בתקשורת שתזין אותי בטרמינולוגיה ובדעות.
              אין שום קשר בין יעילות כל תחומי הרפואה והתרופות למען רווחת האדם ובריאותו ובין שימוש באמצעים אלה על מנת להשיג רייטינג ולבדר צופי טלויזיה.

              אהבתי

        • שטוטית הגיב:

          חחח אנשים שלא פגשו את הכדור הנכון
          זה טוב

          מכירה הרבה שלא פגשו את הכדור הנכון:-)

          אהבתי

כתיבת תגובה