אצבעות שחורות 9.3.12

– שעון יום הדין של האטלנטיק: מתי תפרוץ המלחמה עם איראן?

– חוסל  זוהיר אל-קייסי, ראש הזרוע הפוליטית של ארגון ועדות ההתנגדות העממית, שתכנן פיגוע מורכב דרך סיני, בסמוך לגבול.
ממה שהבנתי חיסולם של ראשי ארגון לא מועיל בכלום: קם מנהיג חדש המתכנן פיגוע חדש. בינתיים חוטפים תושבי הדרום (8 נפגעים הבוקר). אז בשביל מה? לא שווה לשקול מחדש את מדיניות החיסולים הלא יעילה הזו?

– זוכרים את הצעירים החיפאים המותקפים? בריונות או לאומנות? לינץ'?
בפרקליטות הסתפקו בסוף בכתב אישום בסעיפי בריונות. אין הוכחה לעניין לאומני כלשהו.

– בישראל היום, בע' 2, הובא אתמול חלק זערורי מהראיונות שנתן נתניהו לתקשורת. הידיעונת הזו לקוחה מהראיון לערוץ 10, שישודר הערב.
מעניין שהיה חשוב לעיתון המזוהה עם להדגיש את הקטע הזה.

הארץ השבוע

החקירה שהפילה את בועז הרפז. כן, ידוע שלא הוא חולל את הסכסוך אלא רק נכנס לתוכו.

מוספשבת

אין צורך לקרוא עוד פרשנויות על ביקור נתניהו אצל אובמה ומה זה אמר לו ומה ההוא ענה. אפשר למצות את כל הגינונים והדקדוקים והנאומים במילה אחת, והנה חסכתי לכם כמה שעות מהחיים: אובמה אמר לו "חכה". נתניהו ענה "פסדר". זהו, נגמר.
הלאה.
אין צורך לקרוא עוד ועוד פרשנויות על טיוטות המבקר (החסויות) בפרשת ברק, אשכנזי, הרפז. כולן מוטות. רוב העיתונאים בעד אשכנזי ממילא בדיוק כמו הציבור המצביע בסקר מעריב. לא משנה מה יגידו הטיוטות.
אבל בן כספית ממשיך לגונן על בן תפנוקיו. תוך כדי הוא משמיץ את ארי שביט, המצדד בברק. שביט מצדו השמיץ השבוע את כל מכרכרי חצר אשכנזי. רק לפני יומיים כינה אותו בונפרטה.

ההתלהבות ממסמך עוזי ארד מהשבוע שעבר (התלהבות שהיא כנראה נחלת ציבור העיתונאים העוסקים בבחש-לחש הלשכתי בלבד), עדיין לא פסה בעיני כספית, שכותב כך:

כמה חבל שבגלל מאורעות השבוע לא הספקנו לעסוק במסמך המטלטל שפורסם בשבוע שעבר ב"ידיעות", על ידי שמעון שיפר ונחום ברנע, שבו מגולל עוזי ארד, היועץ לביטחון לאומי לשעבר, את שלל מיצי הקיבה שלו על נתניהו וחבורתו. בכלל השבועות האחרונים, עם התפוצצותה של פרשת נתן אשל ובעקבותיה הלהביור של עוזי ארד, מוכיחים מעל כל צל של ספק עד כמה ההתראות על המתרחש בלשכתו ובביתו של ראש ממשלת ישראל צריכות להדאיג את כולנו. עכשיו אתם כבר יודעים שאין כאן אף אחד ש"שונא את ביבי", יש כאן מציאות מחרידה ומדאיגה שאסור להתעלם ממנה, בעיקר בימינו.

רוצה לומר, השנאה לנתניהו כה עזה, שכספית מחמיא לעמיתיו מהעיתון המתחרה.
ואולי זו ההזדמנות להביא כמה מהדברים שנכתבו בידיעות על ארד לפני השבוע שעבר. ב-2009 וב-2010. ויש עוד במחסנית.

רוצה לומר, סכסוכים ומהומות הם לחם חוקו של עוזי ארד. אז אולי לא כדאי היה לסגוד למוצא פיו, שנאלם כזכור במוצ"ש בשיחתו עם דנה ויס?

המוסף לשבת

אחת הנקודות הדרמטיות בראיון עם ארד פה בשבוע שעבר הייתה שלשכת רה"מ מתכוונת "למחוק, לסנן ולשכתב את התשובות למבקר, כך שיהיו נוחות לרה"מ". היועצת המשפטית של רה"מ, כך ברנע השבוע, הודתה בפניו שניסוח המסמך היה כושל, אך הבהירה שהמשרד, בהנחייתה, שיתף פעולה באופן מלא עם מבקר המדינה. ברנע מצא שאמת בפיה.
אח"כ הוא כותב על קשר שתיקה בעניין טיות הדו"ח, ושהיועצת, שלומית פרגו-ברנע "רצתה  לתלות את המחדל ביישום החוק בעימותים של ארד עם בכירי הלשכה ומערכת הביטחון".
נו, היא הרי לא משקרת. הדברים על אודות ארד, חלקם מובאים לעיל, נכתבו עליו בידיעות עצמו.

לפחות חמישה מדורים וכתבות במוסף עוסקים בטיוטת הדו"ח בעניין ברק/אשכנזי, ע"י שלל כתבים שניזונו מאינטרסנטים למיניהם. שוב, מי שרוצה לשחת את זמנו בספינים, בבקשה.

מוסף כלכליסט

כל ילד מוריד 5% מהשכר של אמו. אמרתי לכן לא ללדת.

החוקרים בדקו כמה חודשים גברים ונשים נעדרים מהעבודה על פני עשר השנים הראשונות של הקריירה שלהם, מסיום התואר הראשון, ובעצם מנו את מספר החודשים שבהם לא שילמו מס הכנסה. המספר היה זהה – על פני עשר שנים, הן נשים והן גברים לא עובדים כ־22 חודשים (שנה ועשרה חודשים במצטבר). יתרה מזאת: גברים ללא ילדים או עם ילד אחד נעדרו משוק העבודה לתקופות ארוכות יותר מנשים ללא ילדים או עם ילד אחד (ראו גרף). רק מהילד השני והלאה נשים מתחילות להיעדר יותר מגברים באותו סטטוס משפחתי. במילים אחרות: בתחילת הקריירה נשים עובדות יותר מגברים, והן נלחמות לעשות זאת גם אחרי הלידה הראשונה. רק אחרי הלידה השנייה ההיעדרות שלהן משוק העבודה מתחילה להיות גדולה יותר. "הממצאים האלה בעצם מראים כי הטענה המקובלת, שלנשים יש פחות ניסיון בשוק העבודה כי הן יוצאות ממנו לצורך טיפול בילדים, אינה יכולה להיות ההסבר לפערים בשכר. הרי רק אחרי הלידה השנייה נשים מצמצמות את הנוכחות שלהן בשוק העבודה"

 7 לילות

עוד כמה הרהורים על פרשת האח הגדול:
– איך מרגיש חנוך דאום, ששותפו העסקי וחבר שלו זוכה למטחי הכבוד האלו בידיעות, העיתון בו הוא עצמו כותב, והאם יש מצב שיתיישב לארוח"צ עם רז שכניק במזנון?
– איך מרגישים ב-ynet עם חלון לנפש (כנראה מרגישים מצוין, למרות התחקיר).
– שכניק (בצילום) הגיע אמש לאולפן הערוץ הראשון (דקה 52:00, נו לאן ילך? לערוץ 2? 10? בחינוכית כבר היה יום קודם) יחד עם שרה לוין, מתמודדת עבר להתמודדות צעקנית. שכניק אמר: הייתי כותב אותם דברים על כל תוכנית אחרת, כולל כמובן The Voice של רשת.

– אני חוזרת: מה הסיבה שקשת נפרדה מאילן רבינוביץ? האם בגלל שלקח את תפקיד ה-אח ה-גדול (כמו שכונה בקוד בבית) על עצמו ברצינות יתר והחליט לשנות סדרי עולם ולהפר את פורמט התוכנית?
(בראיון אמר רן תלם, שסירב לשבת עם שכניק יחד באחד האולפנים, שהתחלופה של הפסיכיאטרים היא בגלל השחיקה הגדולה).
– אנדמול, שמסרה תגובה תומכת, לא מודעת לכל מה שקרה באותה עונה.
– אם יש ספר הפקה עצום מימדים על מה מותר ומה אסור, איך נפרצו הגבולות כך? זה בגלל שישראלים לא מאמינים בשטויות כמו ספר חוקים?
nrg שלף מהארכיון ראיון עם רבינוביץ' מ-2008 (אלון הדר).
בראיון, אגב, הוא מדבר על ילדיו האוטיסטים, בניגוד לרושם העולה מדבריו של אמנון לוי בראיון איתו מלפני שנה, שמדובר בחשיפה.

7 ימים

האם אתם חולקים את חייכם עם האדם הנכון? כתבה מתורגמת מסייכולוג'י טודיי, והנה המקור.
שווה ולו רק למען צילומי האילוסטרציה המאששים את קביעת סבתו של הקורא א', החוגגת 98: גבר צריך להיות רק טיפה יותר יפה מקוף.

מתי מתחילים להזדקן (לא אתם, ברור שההורים)? כל מה שלא רציתם לדעת, למרות שהיה את מי לשאול.

כמו שאמרתי כבר, לא מעניין אותי לדעת כלום על חיי שלמה בניזרי בכלא, או מה אמר למשה קצב. "ראיון מקיף" עורך איתו עקיבא נוביק. לא תודה, אין צורך.
ייתכן מאוד שאני טועה, אבל נראה לי שהכוונה הייתה לנפנף בבניזרי ע"פ כל השער, ורק בגלל האנטגוניזם שעורר עם התבטאויותיו המקוממות הוחלט על שער וויטני יוסטון, כתבה מתורגמת מרולינג סטון.

מוסף הארץ

שי פוגלמן בילה חמישה ימים בקוויבק עם קהילת/כת/מעצמת לב טהור הטאליבנית.
עבודה מורכבת במיוחד, שמנסה לחשוף רובד אחר רובד את מה שקורה שם. בסופו של דבר, מודה פוגלמן עצמו שהרבה מאוד אזורים מתחת לפני השטח נותרו כנראה סגורים בפניו, על אף הוכחות לעניינים שונים שקיבל לאחר שחזר לארץ.
בכ"מ, אחת הכתבות המעניינות השבוע, אם לא ה-.
(הארץ משקיע: טיסה לקוויבק, מלון ל-5-6 ימים ואש"ל).

דידי חנוךאסור להפקיר את העבר שלנו בידי פייסבוק ושות'.

חניף קוריישי על חשיבות הפרעות הקשב.

גלריה

פרויקט אריק לביא לרגל הספר של אלמנתו, שושיק שני, אותה מראיינת בתם, יעל לביא.
בן שלו מתמוגג. סהר שלו על הסטייל. מיכאל הנדלזלץ על השחקן שבלביא.

המארקרוויק

אנשי עסקים עשירים התומכים בשלי יחימוביץ' מספרים למה הם עושים את זה.

המשחקים שישכנעו אתכם לעשות כל דבר. בערך.

סולידריות נשית בפוליטיקה? לא ממש (ליידי גלובס).
שלי יחימוביץ' אמרה לא.

דנה ברגר מספרת איך עזבה את חברת התקליטים ואיך אמרה לא להישרדות.

בלוגלנד/ פייסבוק/ רשת/ טיוי

האם אפל השתמשה ברעיון של רוג'ר פידלר (שהדמיון בינו לבין סטיב ג'ובס לא בלתי קיים) מ-1994 לפיתוח הטאבלט שלה?
הנה כתבה די מדהימה מ-1994:

פוסט אורח אצל טל שניידר: ניתוח עמוד הפייסבוק של שמעון פרס על ידי איש פוליטי אנונימי.

שרגא עילם מוצא מסרים אנטי ציוניים בשירי רחל.

איתמר גור מספר בבלוג שלו, מכבס ותולה, שאבות מודרים ממסיבות של בנותיהן בבתי הספר (ויה מוסף נשים של מקור ראשון,  שם מתפרסמת כתבה של חגית ששר בנושא).

איך משכנעים בני נוער שוודים להשתמש בקונדומים (הבלוג של מריו הרגר, ויה נעמי דרום, מארקרוויק)?

"אם הייתי מקבל היום את המילים של 'נערת רוק' לא הייתי מלחין אותן. היום אני אדם הרבה יותר מיושב"
(מתי כספי, אולפן שישי)

ציפי לבני מתראיינת לרינה מצליח ומתמודדת עם מצבה הרע, מודה בכשלונותיה ולא מתכחשת לכלום.

מצאתי בפייסבוק:

ולסיכום פורים, תמונת השבוע בגרדיאן (תודה לראש הדסק הלונדוני דניאל מורגנשטרן).
ויש עוד מצוינות בגלריה.

Jerusalem: A child dressed in a clown costume participates with ultra-orthodox Jewish men
in the Purim festival at a synagogue in Israel. The festival commemorates the deliverance
of the Jewish people in the Persian empire from destruction
Bernat Armangue/AP

לחם עבודה

רוגל אלפר ינחה ממאי תוכנית חדשה בערוץ הילדים, "למה ככה". אלפר וחמשת ילדי הפאנל ידונו בה ב"נושאים פילוסופיים", ככה אומרים.

התיקונים

זוכרים את הציור של ג'קי משבוע שעבר?


ואת הטקסט שלו?

"איפה הפטיש?
יושבת ראש הוועד, בכעס רב, נטלה פטיש בניסיון לבלום ולמנוע מאזרחי המדינה את התנועה על פני המסילה. ציבור הנוסעים ניצב נדהם מול ההתנהגות המוזרה, כשלפתע נשמט הפטיש מידה. אתם מתבקשים למצאו ולהרחיקו מהגברת הזועמת, כך ששוב יוכל הציבור לנסוע ברכבת".

זה התיקון בע' 126, מתחת לציור השבועי על משפחה שיצאה לטייל בפורים באחת מבירות אירופה:

"מערכת ידיעות אחרונות מתנצלת בפני מי שנפגע מהציור של ג'קי שפורסם כאן בשבוע שעבר".

ברור שהקוראים לא זוכרים במה מדובר, ואלמלא הייתי אני מביאה את הציור וכיתובו גם אתם לא הייתם זוכרים. אבל ככה מתקנים בעיתונים. סתם לצאת ידי חובה, במשפט חסר משמעות.

יש עורכים בבית?

בישראל היום כה התרגשו מהראיון עם אלעד קופרמן (שכנראה נערך לפני פרוץ הדרמה, ולכן ההשלמות לו מופיעות בעמודי החדשות של העיתון אתמול), עד שבניוזלטר יש לו שתי הפניות.

לפני פיזור

הפוסט אורח האחרון של חייל זקן הביא את הלל גרשוני, שהפך השבוע אב לשלוש בנות, לכתוב פוסט פורימי על הנעשה בפרס.
עוד פוסט אורח דרמטי השבוע היה של ד"ר אסף אורון (שקומם עליו את עוצבת הימין העצבנית בבלוג) שהתייחס לראיון עם פרופ' רבקה כרמי.

אוי ואבוי, עובר אורח נפרד מאיתנו:

לא כדאי להתגעגע וזה לא רק הטרולים. באמת! סיפור אמיתי: לפני כשלושה שבועות נכנסתי אל מוסד ציבורי וכשהשומר, שגם הוא לא נולד אתמול, החל מגשש-מחטט בין המחיצות שבתיק המרופט, בין כריך לעיתון, פלטתי: "אופ… עייפתי", זה היה ב-8 בחיפה ואני יצאתי בתחבורה ציבורית ב-6 מפ"ת. ועוד קודם הלכתי לאוטובוס. הנ"ל הרים ראש והשיב: "אבל זה רק בוקר", ואני, אוטומטית, עניתי: "אבל אני קמתי לפני יותר מ-70 שנה! נו, התפתחה שיחה. לסיכום, בין היתר, הוכנס אל לבי הרעיון שיש לי עוד כמה דברים לכתוב ומאמרים לסיים ורעיונות לפתח וזהו. אז יחסר לי זמן לטפל גם בבלוג זה, וטובים וחכמים ממני יקדמו את בעלת הבית לגברת האפינגטון של כאן, למלכת בלוגי ישראל. תודה לך ולאחרים ששווים תודה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

71 תגובות על אצבעות שחורות 9.3.12

  1. דוגמנות נשית הגיב:

    כתבה ב-xnet על מפגש בין דוגמנית רזה (מאוד רזה) לדוגמנית לא רזה (קצת מלאה) בסט צילומים.
    בכתבה 15 תמונות. אחת מהן היא של המעצבת.
    מתוך שאר 14 התמונות יש 3 תמונות שהן רביעייה כל אחת.
    ועכשיו למציאות.
    לדוגמנית הרזה יש 11 תמונות, כולל 2 רביעיות ולדוגמנית הלא רזה, ריי שגב, יש בדיוק 3 תמונות כולל רביעייה אחת.
    הצד של החמאה.

    אהבתי

  2. Sol Salbe הגיב:

    שתכנן פיגוע מורכב דרך סיני, בסמוך לגבול.
    How do you know? Shouldn't you preface it by saying something like "according to the IDF" or "the IDF alleges"?This is a comment about journalism not the purported attack. Unless you verified it independently IMHO it would be best to maintain your normal high standards of scepticism. It is not as if the IDF has never told a katanchik lie, ever.

    אהבתי

  3. רטקסס הגיב:

    לחובבי הסימפסונס : האם זה קראסטי שם בין כל החרדים? 😉

    אהבתי

  4. דרור הגיב:

    נראה שפרשת המל"ל הביאה לימי ביאות המשיח . נחום ברנע בטורו האחרון אומר שצריך לחכות בדריכות לדוח של מבקר המדינה . כן זה אותו ברנע שבסיבוב הקודם של אולמרט טען שלינדנשטראוס דוחף את האף שלו לעניינים שלא שלו, ויותר מזה גם ניסה לעשות לו דה לגיטימציה עם העלאת פסקי דין בעייתיים מתקופתו כשופט .

    אהבתי

  5. גלעד הגיב:

    מזל טוב להלל
    רק הערה אחת. הוא לא "הפך לאב לשלש בנות" מאחר שהיו לו כבר שתי בנות במעבר לבת השלישית (חמסה חמסה) אין "מהפך".

    אהבתי

  6. קורא הגיב:

    יש מגמה לא בריאה גם במוסף הארץ וגם בגלריה לקחת אדם אחד ולהרים עליו חצי גיליון, ואם אתה לא אוהב או רוצה לקרוא את האדם נתקעת עם עוד שבוע בו שילמת על מנוי וסבלת. במוסף הארץ מגדילים לעשות ונותנים לכתבה אחת להתפרס על 10-15 עמודם כל שבוע, זה מוגזם, גם אם זה חוסך את הכסף לשלם לעוד כתב.

    אהבתי

  7. אחינח הגיב:

    מודל שראיתי לא מזמן – אישה מוכשרת שפיתחה קריירה נפלאה והביאה את הילד הראשון בגיל 39. אחרי שצברה לעצמה מוניטין וכו'. (כמובן שזה לא מתאים לכולן)

    אהבתי

  8. מיקי הגיב:

    הכתבה על וויטני יוסטון די מעניינת, לא צהובה במיוחד.
    הגלריה שמוקדשת לאריק לביא טובה, אני אישית מאוד אוהב את הזמר הזה – אבל יש תחושה שלא חידשו שם יותר מדי דברים בעניינו, או שלא ניתחו את המוזיקה שלו באופן מעמיק

    אהבתי

  9. מיקי הגיב:

    מתי כספי באמת אדם מיושב- אחרי הכל, הוא מחניתה.
    "נערת רוק" זה שיר כל כך גרוע, כל כך קלישאי, שאני חושש שכספי לא היה מלחין אותו לא בגלל שהוא מיושב יותר, אלא בגלל העליבות של הטקסט. גם הלחן לא משהו

    אהבתי

  10. יעל הגיב:

    הממ. לפני כחודש הייתה כתבה מעניינת ב"מקור ראשון" על "לב טהור".

    אהבתי

  11. אני הגיב:

    אין סולידריות נשית בפוליטיקה, אין סולידריות נשים בזירה החברתית, סולידריות ונשים הם שני מושגים הזרים זה לזה. בשבוע הקרוב יתקיים בתל אביב הייד פארק נשים שיכלול 100 נשים מובילות. אין ביניהן ייצוג הולם לנשים ימניות (וכן, אני מודעת לעובדה כי הארוע בחסות נעמת שזה בעצם סניף של הקרן החדשה), יש קצת דתיות, יש איך להתנסח בעדינות, נשים קולניות וצבעוניות, יש נשות מחמד (אמילי עמרוסי), אבל אין ייצוג הולם לרוב-נשים חילוניות, ימניות, משכילות, שגרות במרכז. אנחנו משום מה לא מאוגדות, לא מגבות אחת את השנייה, בוחרות בשם משהו הנשגב מבינתי לא להיות חלק מהזירה החברתית-פוליטית.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זה הייד פארק הפתוח לכל, אין שום הדרה של ימין. אני נותנת את ידי השמאלית הדומיננטית עבור ההצהרה הזו. אם נשים מהימין לא מגיעות זו אשמתן בלבד.

      אהבתי

      • אני הגיב:

        זה בדיוק מה שכתבתי. אין נשים בימין. לא יש ולא הוזמנו, אין.

        מנסה לגייס נשים אפשריות, מקווה שמישהי תענה בחיוב.

        אהבתי

        • באבא הגיב:

          מה לגבי כלת הפרס לביקורת התקשורת לשנה זו? לא V, השנייה.
          איילת שקד, כמדומני, עונה על הקריטריונים. לפי הויקיפדיה נראה שהיא חילונית, ימנית, משכילה ותל-אביבית. מה רע?

          אהבתי

        • velvet הגיב:

          מדהימות התגובות האוטומטיות ברגע שרואים את שמי: "אני" ואני כותבות אותו דבר, מסכימות עליו, וזוכות לתגובות הפוכות. הרבה שכל.

          אהבתי

          • אורן קורא להתעשתות הגיב:

            את מרבה להתלונן על דיסלייקס. לא טוב.
            א. נשמעת כמו ילד בכיתה ד', שחושב שעושים עליו חרם.
            ב. מעודדת את הסאדיסטים.
            תביני, הכפתורים לא רלוונטים, אנשים עם רמה שכלית ממוצעת(אני) ומעלה לא נוגעים בהם עם מקל.
            ג. די ליבוב.

            אהבתי

  12. גנרל בדימוס דמיקולו הגיב:

    "ממה שהבנתי חיסולם של ראשי ארגון לא מועיל בכלום: קם מנהיג חדש המתכנן פיגוע חדש. בינתיים חוטפים תושבי הדרום (8 נפגעים הבוקר). אז בשביל מה? לא שווה לשקול מחדש את מדיניות החיסולים הלא יעילה הזו?"

    נכון מאוד, D. צודקת לגמרי.
    על אותו היגיון אפשר לומר גם שלכידתם של אנסים לא ממגרת את תופעת האונס, אז למה לעצור אותם? וכנ"ל לגבי רוצחים שודדים ושאר חולרות. למה לעצור את בני סלע אם בכל מקרה יקום מניאק אחר במקומו? ומדוע לאסור עברייני תנועה שהרגו על הכביש, אם בכל מקרה למחרת תהיה תאונה דומה עם הרוגים?
    התשובה לשאלתך היא – ככה! כי ברוע נלחמים בכל מקום שאפשר, גם אם הניצחון אינו מובטח. כי האלטרנטיבה (כלומר, אי לחימה), מולידה להפסדים גדולים יותר.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      הדוגמה שלך קלוקלת במיוחד ולא קשורה.
      לכידת אנס אחד (או עשרה) לא מביאה למגיפת אונס.

      לעומת זאת שפיכות דמים מובילה לעוד שפיכות דמים.
      חיסול ראש ארגון מוביל להסלמת המצב בדרום, וייתכן גם שלקורבנות בנפש. פצועים כבר יש.
      זה די פשוט להבנה.

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        חיסול בכירי האירגון (אם נעשית כאמור באופן מאסיבי) פוגעת בטיבו . תארי לך שבאופן היפותטי כל האלופים, האלופי משנה וסגני האלופים בצהל היו מתים באופן מסתורי וכל הדרגות שתחתיהם היו צריכים להחליף אותם למרות שאין להם את הניסיון הדרוש . האם לדעתך צהל היה נשאר אותו הדבר ?
        זה בדיוק ההיגיון שמאחורי החיסולים הממוקדים .

        אהבתי

      • דוגמה דוגמטית הגיב:

        גם שיגור רקטות לעבר ישראל לא מועיל בכלום.

        אהבתי

      • itamars הגיב:

        (סליחה אם התגובה מתפרסת כפול, הקודמת לא מופיעה).
        וולוט, את מצהירה על קשר סיבתי אבל אין לך דרך להוכיח את הסיבתיות.
        האם לא היו טילים לפני החיסול? האם לא נכתב בקוראן שצריך לרצוח את כל היהודים לפני החיסול? כסף ונשק מאיראן לא זרמו לעזה לפני החיסול? אולי הנשק אלפי הטילים הוזרמו מאיראן לעזה במטרה לעשות מהם עציצים, ורק בגלל החיסול שינו את היעוד שלהם לטילים?

        לפחות אנחנו יודעים שהטילים יהרגו ישראלים באופן שווה, אז אין לשמאל סיבה טובה לסייע בתעמולה הערבית.

        אהבתי

      • בן הגיב:

        על התועלת שבחיסול מנהיגי ארגון טרור – אפשר ללמוד מדוגמאות מהעבר:

        חיסולו של פתחי שקאקי שיתק את הגי'האד האסילאמי, ולמעשה, עד היום הארגון לא שחזר את היכולות שהיו לו.

        מעצרו של אחמד ברגותי פגע קשות ביכולת החמאס לייצר ולשנע מטענים לפיגועים.

        מאז חיסולו של עימאד מורנייה, החיזבאללה לא מצליח לייצר פעולות מוצלחות. בפועל, מאז חיסולו של מורנייה, לא קם מישהו שיצליח לארגן פעולה נקם על חיסולו.

        בנוסף, מערב להשפעה הישירה של הוצאת גורמים בעלי כישורים מהזירה, לחיסולים ישנה השפעה נוספת. הם גורמים לחברי הארגון הנותרים להסב אנרגיה – מנסיונות להוציא פיגועים אל עבר מאמצי הישרדות.

        בעיניי, הדוגמאות הללו (ורבות אחרות) מלמדות כי בהחלט צומחת תועלת מחיסול מנהיגי ארגון טרור.

        ומעבר לכל זה, אולי כדאי לזכור עובדה אחת פשוטה (בהקשר לזה ש"חוטפים תושבי הדרום. אז בשביל מה?"): ראשי הטרור, כמו אלו שחוסלו עכשיו, מלכתחילה חוסלו מכיוון שתושבים חטפו. לפני שמנהיגי הטרור שחוסלו הפכו למנהיגי טרור שחוסלו, הם היו מנהיגי טרור שעשו טרור.

        אהבתי

    • חיסול אינו מלחמה בטרור. זהו עונש מוות ללא משפט. ההשוואה לענישת אנסים ורוצחים אינה רלונטית.

      אהבתי

      • גיל קול הגיב:

        צודק לחלוטין. זו ממש חוצפה, לו רק היו דואגים לתת להם זימון הם היו מתייצבים בביהמ"ש והיה אפשר לנהל משפט דין צדק.

        ואם זה נכון לטרוריסטים המטווחים במכוון אזרחים, זה בוודאי נכון לחיילי אויב שקצת יותר מוסריים מרוצחי אזרחים. מעתה, לפני שחייל יכוון נשקו במלחמה, עליו גם להגיש לו צו הבאה בפני שופט.

        * תנוח דעתך, החבר'ה הנפלאים האלו יודעים שהם מבוקשים והם מוזמנים להסגיר את עצמם בכל עת. חוץ מזה, בשביל הלחי השנייה טעית בדת, וגם שם כולם לא ממש פרקטסינג.

        אהבתי

    • Arianna Huffington הגיב:

      ככה: כל ילד מוריד 5% מהשכר של אמו ולכן אם לילד אחד משתכרת 95% ואם לשניים 90%.
      אמרתי לכן לא ללדת. פתאטי. שיקולים פרסונליים משבשים שיקול דעת עיתונאי.

      אהבתי

    • ערווה שחורדינית הגיב:

      לדבורית: גם פרסום ביקורות עיתונות מדי יום לא מועיל בכלום. במילא מחר יחזרו העיתונים עם אותן טעויות ושטויות.
      ביום שתפסיקי לפרסם ביקורות, ראשי מערכת הביטחון ישקלו מחדש את מדיניות החיסולים של ראשי המחבלים.

      אהבתי

    • מיא עשת הגיב:

      כנראה שרק לי המילה חיסול כאילו מדובר בהדברת ג'וקים עדיין מפריעה. רק לא-אדם אפשר לחסל. הרי מנגד, חיילים שלנו לא יעלה על הדעת לחסל. הייתי מאוד רוצה שמתישהו, כצעד התחלתי, לפחות נפסיק לחסל ונתחיל להרוג. אולי כשנראה בצד השני של הכוונת בני אדם יהיה לנו סיכוי לעתיד. אגב, זה קלון שכל התקשורת הפועה והגועה אימצה את המונח הבזוי הזה של כוחות הביטחון.

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        את צודקת , אני בעד "שואה", זה תופס חזק בתקשורת האירופית .

        אהבתי

        • מיא עשת הגיב:

          זה לא עולה כסף לקשקש, נכון? אני דווקא לא מאלה שכל אסוציאציה שלהם היא שואה ונאצים, אבל אם כבר מדברים על הפרקטיקה של להציג אנשים כלא-אדם, אין ספק שהם רשמו את הפטנט. דווקא מהצד היהודי הרעיון הוא: בנפול אויבך אל תשמח. ולדעתי אנחנו צריכים להישאר בצד של ההומניזם ולא בצד של להציג את האויב כג'וקים מסוממים בבקבוק כי אחרת זה הסוף של החברה שלנו.

          אהבתי

  13. עובר אורח הגיב:

    לא שוה לא אוי לא אבוי לא כלום. לא עלי נבנה ולא
    בגיני יחדל. חסרוני כאן כנקב שנותר בכוס מים
    אחרי שמוציאים אצבע מהמים. פשוט אהיה
    עסוק בכמה דברים ואבוא פחות. אתמוך בשוה
    תמיכה ובכתב אגיב מעט. הנה כמעט וגמרתי את
    המכסה לשבוע זה. תודה על תשומת הלב.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      וחכמים ממני יקדמו את בעלת הבית לגברת האפינגטון של כאן,

      V, כאשר מצטטים כדאי להביא את המקור במדויק ללא עריכה. המצוטט במקרה הזה בורר את מילותיו בקפידה כדי ליצור סגנון אופיני. הנה המקור הלא ערוך

      וחכמים ממני יקדמו את בעלת הבית לגברת אפינגטון של כאן

      אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        אם כבר מנתחים את נאום הפרידה של ע.א. , ברצוני להוסיף שלא נהוג לפתוח במילות פרידה בכנויי גנאי כגון טרולים. לזכותו של הכותב יאמר שהמילה הורדה לו להנחתה ע"י חייל זקן שבלקסיקון שלו פירושו של טרול הוא מי שלא מתפעל מהניתוחים האסטרטגיים שלו.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        הבנאדם טעה וכתב אפינגטון במקום האפינגטון.
        אין פה שום סגנון מיוחד. טעות ותו לא.

        אהבתי

  14. צוקר הגיב:

    סופשבוע, כמידי שבוע, עם סיפורים גדולים, חשיפות מיוחדות וסקופים אחד אחד: נטלי עטיה, יעקב אחימאיר, מדהים, ענק, מעולם לא היה עיתון טוב כל כך. נוחי, אם לא תתעשת מהר הקוראים המעטים יברחו גם הם

    אהבתי

  15. . הגיב:

    לא מבין למה כותבים "קוויבק". ההגיה של המילה היא קבק (שני סגולים או צרהאים או מה שזה לא יהיה). והחל מעוד שעתיים (פלוס מינוס תלוי בפקקים) גם לולווט יש כתב בסנט אגט בלי להשקיע אגורה.

    אהבתי

  16. הילה הגיב:

    בהקשר לעוזי ארד- האם קראת המאמר של אמיר אורן בראשית השבוע (ראשון או שני) ?
    מה שמדאיג אותי מאוד זה לא עוזי ארד ויחסיו הטובים או הרעים עם אנשים- אלא העובדה שגם אחרי שארד עזב, הדברים שאמורים היו להיות "באשמת" יחסי האנוש שלו לא תוקנו. אני לא זוכרת את הפרטים, אבל אורן התייחס שם לנושאים כמו תחומי אחריות, קבלת החלטות, הכנת דיונים בטחוניים וכל מיני דברים כאלה.

    ולפני שתקפצו עלי ותגידו 'עניינים של אגו וכבוד' – יצא לי קצת לקרוא על התפקיד של המועצה לבטחון לאומי לפני כמה שנים כחלק מסמינר בממשל. כל הקטע הוא שאחרי פאשלות פרדיגמטיות כמו מלחמת לבנון ומלחמת יום הכיפורים, רצו להקים גוף עצמאי שיכול לתת למקבלי ההחלטות תפיסה רחבה יותר של האפשרויות מאשר מה ש"רק" הצבא או "רק" משרד החוץ נותנים להם. ואת הגוף הזה (לפי ההאשמות של ארד) ניטרלו.

    בקיצור, אני לא יודעת וגם לא ממש איכפת לי כמה עוזי ארד בנאדם חם ולבבי או פוץ נפוח. אני רק יודעת שאם ביבי אמור לקבל עכשיו החלטה על תקיפה באיראן – אין לו שמץ של דרך מקצועית לעשות את זה. ואני, אישית, משקשקת מפחד.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      בצבוריות הישראלית בעידוד האקדמיה והתקשורת צמחה מפלצת התהליך. כך החליף תהליך השלום את השלום ותהליך קבלת ההחלטות הפך למושא חלומותיהם של החכמים בדיעבד מוועדות החקירה והפרופסורים למדעי המדינה. המל"ל הוא עוד גוף מטה מדולדל וחסר כל ערך אח למפקדות המיותרות והמנופחות שצה"ל מלא בהן ועדיין לא יודע שובע.

      אהבתי

    • דרור הגיב:

      איך הגוף הזה יתן תפיסה רחבה יותר מתפיסת הצבא אם את אותו גוף מאיישים אנשים שבאו מאותו צבא?

      אהבתי

    • אורן עושה חייל זקן הגיב:

      מצב המל"ל לא קשור לארד ולא ישתנה.
      א. כל הרעיון לחיקוי של ארה"ב מופרך גם בגלל ההבדלים בשיטה והגאוגרפיה, וגם כי למעשה לא הוכיח את עצמו שם. ארה"ב הוכיחה חיוניות רבה לאחר פרל הארבור ללא מועצה. נכשלה בויטנאם ובעירק, בסיוע של המועצה. לא יעזור, תמיד מחקים את אמריקה, ללא לקשר לתוצאות.
      ב. משרד הביטחון והרמטכ"ל יותרו על סמכויות לאנשים שקיבלו את ראשות המועצה לאחר כישלון להבחר לתפקיד, שבאמת רצו בו(רמטכ"ל, ראש אמ"ן וכו'). חייל פיסח, שעשו אותו באצבע, לא היה מאמין לזה.
      ג. מודה בהכנעה, נכשלתי בחיקוי המקור.

      אהבתי

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    "רוגל אלפר ינחה ממאי תוכנית חדשה בערוץ הילדים" מזל שאין לי ילדים בגיל.
    איך נותנים לעוכר ישראל הזה מהינשופים, להגיש תכנית לילדים?
    כמה ילדים "חד"שים" יגדלו פה?

    אהבתי

    • אנונימי הגיב:

      מברך את אלפר שכתב את "מעשנים סמים בערוץ הילדים", בשמי ושם עמיתי בנציגות הקרן החדשה בהופ קטנטנים.

      אהבתי

  18. צוקר הגיב:

    סופשבוע, כמידי שבוע, מפציץ עם סקופים אחד אחד, נטלי עטיה, למשל, סיפור ענק. גם יעקב אחימאיר שוס בלתי רגיל. כמה טוב שיש את סופשבוע שמביא את סיפורי הענק והחשיפות המדהימות האלה. כמה טוב שבשעת דחק של העיתון מינו את הטוב שבעורכים לסופשבוע שמצליח להרים את העיתון לגבהים אדירים. שומו שמים וזעקי ארץ, אם נוחי דנקנר לא יתפוס את עצמו בידיים הוא יפסיד את הקוראים. הולכים ומתמעטים הקוראים שמוכנים לשלם כסף עבור שטויות כאלה

    אהבתי

  19. דרור הגיב:

    החיסולים הם כן אפקטיבים כאשר הם מבוצעים בכמות מאסיבית , ולא טיפין טיפין כמו עכשיו . בחומת מגן למשל הצלחנו למחוק את כל הנהגת חמאס בגדה ועד היום הוא לא מצליח להתתאושש מזה , הפעילות הטרוריסטים שלו שם שואפת לאפס .

    אהבתי

  20. ר/ק וכו' הגיב:

    עם כזה אבא, מה הפלא שהילדים אוטיסטים? מבחינה גנטית כמובן.

    אהבתי

  21. רק רקע הגיב:

    1."ממה שהבנתי חיסולם של ראשי ארגון לא מועיל בכלום." נכון! צריך לתת להם לבצע פיגועים יומיים בעוטף, ומגה פיגועים בכביש 12! מה שצריך זה לרכז כמה חיסולים לימי חמישי ולא כל פעם אחד. ("ממוקדים" מבוצעים בחמישי,בשביל לא לפגוע בבתי ספר ומפעלים).
    2, "זוכרים את הצעירים החיפאים המותקפים? בריונות או לאומנות? לינץ'?" ועוד איך זוכרים(לא כולם פה מתלביב).
    אז חבר שלי (שוטר שוטר מחיפה) מספר: מיד עם המעצרים היה ברור "הרקע" לכולם! ראש העיר היה בחו"ל. ראש העיר צלצל למפקד משטרה כלשהו, וביקש שישנו את "הגדרת הרקע", שלא יהיו מהומות בחיפה. אז היה בלבול בידיעות מטעם המשטרה. שהיהב חזר והסביר ל"בכירים" בעל פה מה עלול לקרות בוטל ה"רקע".

    אהבתי

  22. חייל זקן הגיב:

    ממה שהבנתי חיסולם של ראשי ארגון לא מועיל בכלום

    זו הרמה להנחתה?

    אהבתי

    • לחייל מעלי הגיב:

      לא,זאת הרמה!

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      נו, ומי שיביע עמדה כזאת בפרום הרלוונטי, ישא תווית של רמת קרביות של בלוגרית צמחונית חובבת יוגה. המקסימום שיכול לעשות, להתחכם להציע מבצע כולל במקום, ולקוות שהרעיון יתמוסס.

      אהבתי

    • המבקר של פינס הגיב:

      לא, זו ביקורת תקשורת.

      אהבתי

    • ג'ורג' הגיב:

      אכן לא מועיל. הגיע הזמן לעבור לפלוגת תומתי"ם. אה רגע, זה עלול לפגוע בחפים מפשע? אז נעזוב את זה ונמשיך את המצב שחפים מפשע ישראלים נרגמים מפצמרי"ם וקסאמים, זה בסדר.

      ודבורית, אני מוחה בתוקף על "עוצבת הימין העצבנית". אנחנו לא עצבניים, דווקא רגועים. כדאי לעקוב ביתר פרוט על הטוקבקים של גייסות השמאל ( :twisted:) ולראות מי כאן העצבן.

      אהבתי

כתיבת תגובה