די לחרחר מלחמה

אדמו"ר בשער * מלחמה בפתח * לא לומדים בדרום * מבטלים את בחינות הבגרות (as if) * פואד קיבל ממובארק משכורת? * גם ליהיא לפיד לומדת בבר אילן * רק אני שונאת גפילטע?

לא רק הארץ נוטה להביא מאמרי דעה ככותרת ראשית. הנה ישראל היום מצטרף עם כותרת לוחמנית שהיה רוצה ודאי להדביק על חלונות המכוניות: "קשה, נועז, אפשרי". עמוס רגב, עורך העיתון, משווה את אובמה החתיך, השרירי והחטוב לגבר כרסתן שהיה מכונאי בשיריון שבא לסייע למישהו שרכבו נתקע בצד הדרך בעלייה לירושלים. מה המאמר הזה לנו? גיבוי לדברי נתניהו אמש: כן, אפשר לתקוף ולהצליח. דבר העורך העצום, כולו בשבח ההפצצה (לא להשתפן ולא להשתחצן), מכסה את כפ' 2-3 (ועוד שלושה עמודים נוספים עוסקים באיראן). אולי כדאי שנתניהו יעביר את רגב ללשכה? לאאא. עדיף שיערוך עיתון חיצוני הולם.
עמוד לאחר מכן הכותרת היא "גם בגין תקף בעיראק למרות הביקורת", נתניהו אתמול בכנסת. והנה דן מרגלית מחמיא לו על חריפותו.

גם בהארץ נאום נתניהו הוא הכות' הראשית, אך שונה כמובן מזו של ישר"ה: "פעלנו בעבר בלי גיבוי ארה"ב".
אלוף בן מוסיף הבוקר: נתניהו הוציא צו 8.
ארי שביט מציג שאלות למתנגדים ולמצדדים.

"פחות בחינות בגרות" היא הראשית של ידיעות (כות' הגג מתייחסת להשבתת הלימודים בדרום) וכן כפ' 2-3. תמר טרבלסי-חדד אומרת שזה שלושה עשורים שבחינות הבגרות מטווחות על ידי "מנהלים ואנשי חינוך".
אופס, הפתעה. אופיר בר-זהר מדווחת בהארץ (12) על הרצאה שנשא אתמול יאיר לפיד באוניברסיטה העברית ומה אמר לפיד בהרצאה? "בתור שר החינוך אבטל 262 מבחני בגרות". רואים? ככה עוזרים לנבחר ציבור (בפוטנציה) מגלומן שכותב בעיתון שלך!.
הפרשיונת האיראנית מובאת בידיעות רק בע' 6, עם דגש על נאום אובמה, "חלון ההזדמנויות נסגר", וקמצוץ מנאום רה"מ. טוב, יש דברים חשובים יותר: למשל, מה חדש עם האח הגדול.

במעריב התמונה המרכזית בשער היא של הלוויית האדמו"ר, כשגופתו במרכז, וכחצי ע' 10. פזילה למו"ל חובב הרנטגנים?
כפ' 2-3 היא ניתוח של בן כספית (עם תוס' של אריק בנדר) את נאום רה"מ אתמול.

זאת  ועוד

גארדיאן  פרסם אימיילים של אסד ורעייתו. העיתון קיבל אותם מארגון האופוזיציה הסורי שחדר למיילים של הזוג.
באימיילים מתוארים חייהם העולצים. העיתונים כולם מצטטים את העיתון הבריטי.
והכתובת, אם תרצו.
sam@alshahba.com
בהארץ תצלום האסדים הוא התמונה המרכזית והידיעה השנייה, מתורגמת מגרדיאן.

– לעיתונים די נמאס מסיקור המצב בדרום בשער. כבר כתבו הכל: מספר הרקטות, מצב הילדים, מצב התעסוקה, הנשים, הכסף, העלות, התשלומים. העובדה שהלימודים עדיין מושבתים ושהשקט איננו נדחקה מעט.
בידיעות זו כות' גג וכפ' 4-5, "רגיעה לא רגועה", עם תמונות ילדים
במעריב יש הפניה צרה בשער וכן כפ' 4-5 וע' 6.
רק בישראל היום "הירי חודש, תלמידי הדרום שוב בבית" זו הכות' המרכזית השנייה אחרי נאום ההגנה של רגב (ע"ע).
הארץ – ע' 4.
הפגנה נגד החיסול שנערכה אתמול.

– אמש פורסם בחדשות 2 על סוף פרשת חלקי הגופות, אלא שעל הסוף דווח כבר ב-21 בפב'.

הכנסה גבוהה

לא מזמן תהיתי איך השכן שלי, בנימין (פואד) בן אליעזר הצליח לרכוש פנטהאוז ביפו בתשעה מיליון ש', כשאני בקושי משלמת שכ"ד (מה את משווה, יש לך מאית מהכישורים שלו? חצופה!). מתברר שבספר זכרונותיו מפרסם מובארק ששילם לפואד 25 אלף דולר בחודש על תפקידו כיועץ. זה יכול להסביר את הרכישה המרשימה. בב"א מכחיש בתוקף. אז מאיפה הכסף לפנטי? טוב, אולי יאיר לפיד (שממשיך להנחות את שרים בכיכר) יודע. מה שמביא אותי ל-

השכלה גבוהה

מתברר שליהיא לפיד רשומה ללימודי תואר שני במגדר באונ' בר אילן, תוך שדילגה על הראשון. לפיד סירבה להגיב.
מעניין אם זוגות חסרי תואר אך מלאי הדר מקבלים הנחה מיוחדת, 1+1 למשל.
הדיווח מערוץ 10 מופיע רק בישר"ה.

האח הגדול

רק חשבתי שהסיפור נגמר בינתיים. אבל לא, אחרי הפוגה של יום אחד הוא חזר לשער ידיעות היום. "מחמירים את הפיקוח על תוכניות הריאליטי", זו הכות' בשער, אעם תזכורת ל"גילויים חדשים – מחר ב-7 לילות". כל ע' 14 עוסק בפרשה, כולל ראיונצ'יק עם האקסית של שיינפיין.
וגם ישר"ה ומעריב מדווחים: קשת תגיש כתב תביעה נגד סער שיינפיין ע"ס שלושה מיליון ש'. היום צפוי גם המתמודד להגיש את תביעתו ע"ס 2.5 מיליון. בהארץ הדיווח הרחב ביותר של כתב התביעה של קופרמן הפקות.
ירדן לוינסקי, פסיכיאטר ואיש אינטרנט (ממייסדי רשימות) ותיק, כותב בבלוג שלו את עמדתו המנומקת בעניין האח הגדול, כדורים פסיכיאטריים ואילן רבינוביץ', ופסיכיאטרים תקשורתיים בכלל.
אני מביאה רק פסקה אחת, אבל שווה לקרוא הכל.

…במקרה שעליו אנחנו מדברים, הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ מוכר בעמדה טיפולית הדוגלת בשימוש מסיבי בתרופות ומי שמאזין לתוכניתו ברדיו מכיר את ההמלצות שלו על "קוקטייל תרופות". לד"ר רבינוביץ יש זכויות רבות בהנגשה ובהחדרה של הלגיטימציה של הטיפול התרופתי ויש להודות לו על כך. למרות זאת ניתן לומר שהגישה הטיפולית שלו קונטרוברסלית בעולם הפסיכיאטריה, סגנון הקשר עם המטופלים נתפס כשנוי במחלוקת ולמרות שיש מטופלים שאוהבים את הגישה הזו היא מהווה לטעמי סיכון והליכה על פי התהום. כאשר אתה הולך על פי התהום יש סיכוי שתיפול וכאשר קשת לקחו את ד"ר רבינוביץ לתפקיד כל הדברים האלו היו ידועים להם והם צריכים להתמודד עם ההחלטות שלהם.

העתירה

בג"ץ דחה אתמול על הסף את העתירה שהגישו ראשי המחאה החברתית, ובהם ‍דפני ‍ליף, שביקשו לעצור את הפרטת הרכבת. הדחייה הייתה כי "העותרים ידעו על אפשרות קיומו של מיקור חוץ עוד מסוף 2009 אך בחרו להשמיע את קולם רק עתה". בצעד חריג הטילו השופטים (ניל הנדל, סלים ג'ובראן ונעם סולברג) על העותרים הוצאות משפט בסך 30 אלף ש'. העותרים דרשו כי בג"ץ יורה לבטל את ההסכם עם יצרנית הקרונות הקנדית בומברדייה, לתחזוקת יותר מ-130 קרונות חדשים. זאת, בטענה שהסכם התחזוקה אינו אלא דרך להביא להפרטת הרכבת (ישראל היום).

מתברר שהמחאה פעילה עדיין, אלא שגלגליה חורקים ואטיים עוד יותר מהבירוקרטיה הישראלית הידועה לשמצה. מה יהיה?

נפרדים מהאדמו"ר

ישראל היום היה העיתון היחיד שהצליח לדחוס את דבר מותו לעיתון של אתמול. והנה היום, ההלוויה, ע' 29.
ידיעות – כל ע' 22 עם הכותרת "כולנו יתומים", שהזכירה לי את המודעה של עם ישראל התומך בנתניהו שהתפרסמה בהארץ. מי אמר כולנו יתומים? ישראל כהן, איש תקשורת חרדי.

בגלל ההלוויה הכלה נסעה באמבולנס זק"א.
מעריב
: חצי ע' 10 ותמונת ענק בשער. רה"מ אמר: "דמות מופת".
מקור ראשון
: כיתמונה בתחתית העמוד: 100 אלף ליווהו, וידיעה בע' 6: "רבבות משתתפים".
הארץ: ע' 9

קצה האצבעות

מכתב לעובדים
אני שמחה לעדכן כי אנו ממשיכים בפעילות חשיפת העיתון ותכניו האיכותיים לאוכלוסיית הקוראים בישראל!
החל ממחר, ומידי שבוע בכל יום חמישי, אנו נתלה בנקודות מכירת העיתונים פוסטרים המקדמים את תכני מוסף סופשבוע והמקומונים שלנו, על מנת לייצר בקרב הקוראים עניין והנעה לפעולה לרכוש "מעריב".
הפוסטרים יחשפו את שער המוסף ואת שער המקומון וילוו בטיזר לכתבה המרכזית.
אני מודה לכל אנשי המערכת, דפוס לווין אפשטיין ומערך ההפצה שלנו על שיתוף הפעולה.
מצ"ב לעיונכם, לפני כולם, דוגמאות לפוסטרים שיופצו וייתלו מחר.
בברכת מכירות מצוינות!
יפעת קרני
סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי

איפה היה מאיר דגן בשבוע שעבר?

ואם כבר שבוע ישראלי, אותו עורך גל שור (aka גל אל.איי), הרי שהפוסט שעצבן רבים (למה אני משלם על הבלוג?) של איתן קפלן פורסם בו (בהסכמתי כמובן). ע' 28.

שער מוסף הצרכנות החדש של מקור ראשון, שילוב של מוסף כלכלה עם דגשים טיפה יותר צרכניים.

רשת/ פייסבוק/ בלוגלנד

טל שניידר גייסה כבר 4,425 4,675 ש' (ומתעדכן כל הזמן) לסקר קדימה שהיא עורכת.

היום ייערך באונ' ת"א פאנל שיעסוק בייצוג נשים בטלוויזיה. תנחה ד"ר כנרת להד וישתתפו ד"ר רוני הלפרן, נועה לביא, אורנה בן דור ופרידה הכט. חבל שלונדון וקירשנבאום לא יגיעו כדי לספר למה אין כמעט נשים בתוכנית שלהם.

בריטניקה לא תימכר יותר על הנייר אלא ברשת בלבד.

רוצים להשתתף בפסטיבל סרטי הסטודנטים?

צרות בכותרות?

הכותרת מספרת אומנם שהבנקים נמנעים מלתת אשראי לעסקים של נשים, ובעיקר של ערביות, אבל הכתבה עצמה מספרת על מי שכן נותנת אשראי, קרן קורת. האם זה נכון? אין לי מושג. מי שאומרת את המשפט המצוטט היא נציגת הקרן האמורה בגליל המערבי.

מח' הגהה


ynet, תודה לרם אזרח.

"שר החינוך גדעון סהר" (ידיעות, 2)

התיקונים

שלשום הלנתי שאין תיקונים באינטרנט. אז הנה "הודעת תיקון והכחשה מטעם שלמה שרף" בכלכליסט. לא שהבנתי מההודעה, שוודאי הובאה ככתבה וכלשונה, מה הוא רוצה לומר, אבל אתם, חובבי הספורט בטח מבינים. זאת הכתבה שאליה מתייחס התיקון.

לפני פיזור

גפילטע פיש הוא המאכל השנוא עלי בעולם כולו (מאלו שטעמתי, כן?), עוד לפני שהפכתי צמחונית. למעשה הקציצות האפורות היו אחד הזרזים לכך שהמרתי את דתי. אני לא מבינה איך כל ילד שגדל עם גפילטע לא הופך לצמחוני. אבל אוי, קהילת חובבי הגפילטע גדלה. מיקי לא מתרגש.
ועוד על אוכל: איך שינה הפיגוע במגדלי התאומים את תרבות האוכל של האמריקאים, לרגל שידור הסרט עניין של טעם, הערב.
ועל אומללותן של חיות המשק.
לא אכפת לי שיועלו המסים על ממתקים, אבל אולי אפשר להוציא את השוקולד מ-80% ומעלה מחוץ לתחום? כי זה כבר בגדר מזון בריאות.

תודה רבה לכל תומכי הבלוג, שמאפשרים לי להתקיים מהכתיבה פה.
תיהנו מהשקדים.

ההרצאה של גארי יורופסקי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

101 תגובות על די לחרחר מלחמה

  1. אדג הגיב:

    "במעריב התמונה המרכזית בשער היא של הלוויית האדמו"ר, כשגופתו במרכז, וכחצי ע' 10. פזילה למו"ל חובב הרנטגנים?"

    אם זמר פופלרי מאוד, היה מת, ולהלוויתו היו מגיעים עשרות אלפים, תמונה שכזו היתה זקוקה לפרשנות פזלנית?

    (הנימוק היחיד לצורך בפרשנות כעין זו, היא שרוב משתתפי ההלויה אינם רוכשי העיתון, אז למה שהעיתון יסקר אותם? מה שמוכיח שאפילו V היקרה, נגועה (ולו במקצת) באותה אלטיסטיות-תלביבית-סמולנית-חילונית-של-התשקורת-ימ"ש…)

    אהבתי

    • אחד ש הגיב:

      אין שום קשר בין הרנטגנים למיניהם לאדמור מויזינץ – שני עולמות שונים – כך שאפילו הניסיון לדבר על פזילה הוא פוזל במיוחד

      אהבתי

  2. רקמילה הגיב:

    מצאו את המשותף בין גארי קספרוב וגארי יורופסקי

    אהבתי

  3. יובב הגיב:

    מח' הגהה צריכה להפוך השבוע למח' הגעה.

    אהבתי

  4. רקמילה הגיב:

    כולי תקווה שהדיון הקולינרי יפסח על נפלאות הקישקע שמא אאבד את שארית התיאבון.

    אהבתי

  5. אורן הגיב:

    העיסוק בטבעונות, סיינטולוגיה, ומאכלי העדה השרטורית, השכיח את כותרת הפוסט. נתניהו בניסיון נואש לאיים שוב על אירן, לאחר שהתקבל הרושם שירד מתקיפה. כמה אפשר לקחת ברצינות איום של רוה"מ המתקפל בפני אדמו"רים מתים.

    אהבתי

  6. סתמאחת הגיב:

    שתי הערות לסיומים של שני בלוגים.
    יש הרבה סיבות להיות צמחונים: היחס לבעלי חיים במשקים מתועשים, חיבת חיות והעובדה שלמעט B12 יש מקורות מהצומח לכל אבות המזון, קשר בין דיאטה עתירה בבשר אדום לתוחלת חיים מופחתת ומחלות דם ולב..
    יש גם סיבות לחשוב שחלק ממטיפני הצמחונות הם חבורת קיצוניים שלא נותנים למציאות להפריע להם בהזיה ובהחזרה בתשובה. וכזה הוא גארי יורופסקי. שגיאות איומות בהסברים האנטומיים, פיזיולוגיים ואבולוציוניים משולבים בהרבה מאוד דמגוגיה ומעט מאוד עובדות. אני חושבת שיותר מכל הסרטון הזה מוציא שם רע לצמחונים, ובטוח שלא ישכנע ברי דעת (שבודקים את הנאמר בו לעומק) להצטמחן. וחבל.

    אתמול הערת שאין הבדל בין סקופים עיתוניים בנוגע לחידושים בתרופות, לבין הצפת הציפרלקס או חומרי ניקוי של סנו. הרשי לי לחלוק עלייך. אמנם חלק מהסקופים מלווים בהכוונה יחצנית, אך דיווחים על מצבן של תרופות ופיתוח תרופות חדשות הוא מידע חשוב לנו כחברה שמתפתחת ללא הרף מבחינה טכנולוגית, חבל שאין יותר העשרה של הידע הפופולרי בכל הקשור לפיתוחים מדעיים בכלל ורפואיים בפרט. על אחת כמה וכמה הצורך הזה גדל כאשר נתקלים בכל הדיסאינפורמציה והידע העקום שמעודד תפיסות "טבעיות" כמו זו של האיש אליו התיחסתי בפיסקה הקודמת, של מרפאי אלילים ושל "מתנגדי השיטה" כדוגמת ד"ר וירפן שהוזכר בתגובה בבלוג הקודם- מדובר בסיינטולוג יצוגי, הדת שלו גורסת שטיפולים תרופתיים בכלל הם רשע, והמניעים שלו להרצות בפני קהלים כנגד תעשית התרופות אינם נוגעים למצפון אלא לקנאות דתית. מלבד כל הנ"ל, חשוב שאנשים יכירו חידושים ופיתוחים. "לרוב בשלב הפרסום התרופה עדיין בשלב הבדיקות" הקליניות, לרוב מחפשים מועמדים להשתתף בניסויים קליניים. בדרך כלל בשלבים שעדיין אלו תרופות מוצא אחרון לאנשים ללא פתרון. מי שחווה עם מקורביו מחלה אקוטית כלשהי ידע לספר לך על כמויות המידע שלא מקבלים מהרופאים. על טיפול חלקי שנובע מהסתרה או לפחות אי גילוי נאות של ההבדלה בין גישה רפואית לעובדה רפואית. בלי הפרסומים האלו חברות התרופות אולי "יפסידו" קצת כותרות, ומצד שני מדובר בחברות ענק ותיקות ויציבות כלכלית, ורוב האוכלוסיה לא באמת יודעת מהם אנאקינרה או פקליטקסול, עד שכבודדים הם נדרשים להכיר. לא כל הידיעות הן יחצניות, לעיתים מדווח על ניסויים קליניים בלי להזכיר את התרופה או החברה שעומדת מאחוריה (טוב שחולים ידעו שיש עוד אופציות) ובמקרים מסויימים הפרסומים אינם יחצניים או אוהדים במיוחד, כך מדווח לא פעם על תרופות שלא שיפרו את מצב החולים ותרופות שהוסרו מהמדפים. לדוגמה, רק לפני כמה חודשים פורסם שהFDA הסיר סופית (לאחר כמה ערעורים ובדיקות חוזרות) את ההתוויה של אבסטין לטיפול בסרטן השד.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אתמול הערת שאין הבדל בין סקופים עיתוניים בנוגע לחידושים בתרופות, לבין הצפת הציפרלקס או חומרי ניקוי של סנו.

      לא, זה לא מה שאמרתי. העליתי שאלות, תהיתי. ביקשתי הסברים. פמפום תרופות חדשות הוא תלוי היח"צ המופעל על הכותבים ותו לא.

      אהבתי

      • סתמאחת הגיב:

        מתנצלת על השינוי של רוח דברייך בניסוח.
        בטוח שחלק ניכר מהדיווחים האלו הם עבודת יח״צ משום שככלל מדורי המדע והבריאות לא עוסקים בדברים שאינם מלווי יח״צ או מביאים כותרות גדולות בעיתונות הזרה. כך לדוגמה גיגול מהיר של החברה פלקסיקון יוביל למידע על בעלי המניות של חברה מצליחה אבל לא יתן אף כותרת על התרופה האחרונה שלהם שיצאה לשוק ויצרה מהפך ביכולת לטפל במלנומה. על התרופה הזו בטח נשמע רק כשיתחילו מלחמות על סל הבריאות, מלחמות כאלה יתחילו רק כשיתאגדו מספיק חולים גוססים שלא רוצים למות. אין לי מושג איפה עשו את הניסויים הקלינים, דיווח מוקדם על התרופה היה יכול להוביל אנשים להשתתף בניסוי הקליני (ולחיות).
        אפשר לבקר את עבודת היחצ ואפשר להעיר עליה ולהיות מודעים לכך שמה שמתפרסם בעיתונות לא חף מאינטרסים (זה חלק ממה שאת עושה ומצויין שכך), אבל באותה מידה אפשר לכעוס שמישהו נהיה עשיר כשהוא מפתח תרופה ומישהו נהיה עשיר כשהוא משווק תרופה. בפועל בתוך העולם האינטרסנטי שלנו אנחנו צריכים את החכמים שרוצים להתעשר מפיתוח תרופות, בלעדיהם לא יהיו תרופות, ואנחנו צריכים את עבודת היחצ כדי לדעת מה האופציות שלנו.
        בעיני לפחות עם ובלי האינטרסים זה חשוב יותר ולכן שונה מפמפום מוצרי ניקוי, או נפנוף מוגזם במוצרי אפל בתוכניות טלויזיה אמריקאיות.

        אהבתי

  7. אורן יטאטא בעולם הבא הגיב:

    בקידש בבית הכנסת יש טעימות ממעדנים אלה.

    הבעיה ששולות של רבנים גדולים, גאונים ומיסדי חסידויות, מורי הלכה ופרשנים, המפארים את תולדות יהדות מזרח אירופה, שכחו מצווה אחת קטנה, לנקות את בית הכנסת. מוציא את התאבון.

    אהבתי

  8. ת. חרירי הגיב:

    חררר…חררר…שלום, שלום.

    אהבתי

  9. מורה לאי-לשון הגיב:

    חסרי הבנה במאכלי גורמה שכמותכם, הרי הלווייתן בגן עדן המצפה לנו הצדיקים לבוא, חציו הוא גפילטע לוויתן וחציו הערינג. כידוע הוא פרוס על מחצלת של קיגל ירושלמי, חום כדבעי עם מלפפונים חמוצים לצדו. לא בכדי שבת נקראת מעין עולם הבא, בקידש בבית הכנסת יש טעימות ממעדנים אלה. בערב פסח אטחן מרור וארסק כרוב אדום ליצירת חזרת (חריין) ורעיתי תכין את הגפילטע פיש. איזה סדר מסודר יהיה לנו, ריר עולה בחיכי בכותבי מילים אלו, אאני בטוח שאפילו בב"א יבוא ללא תשלום לטעום. דרך אגב, יש עוד עיתון כזה בשם "מעריב" ? הופתעתי לגלותו בבלוגך. 😛

    אהבתי

  10. מהצד הגיב:

    אוי, כמה שאני חולקת עליכם בעניין המעדן געפילטע פיש (עם חזרת).
    *נכתב רק למען הפרוטוקול ולא כדי להתווכח על טעם וריח

    אהבתי

  11. רקמילה הגיב:

    ונקנח בשיר.

    אהבתי

  12. בפסח לפני חמש שנים, לאחר עשרות שנים של הפצרות "זה לא מתוק- זה חריף" טעמתי ממעשי ידיה של אשפית בישול שצברה מוניטין אדיר בקרב שבט די מפותח (יחסית לעדה ההיא).

    המסקנה שנלעסה בזהירות, עוד לפני שבלעתי בנימוס- היתה חד משמעית.
    "אין דבר כזה גפילטע פיש טעים" בגלל שלושת הסיבות הבאות:
    1- סוג הדג.
    2- אופן ההכנה. (טחון עם העצמות ומבושל ?)
    3- הטיבול. ממטבח שמכיר רק פלפל שחור וסוכר.
    4- הגשה.

    קציצות מטוגנות וטריות מפילה לוקוס, לברק או פלמידה ואפילו שולה עם קצת מלח גס על צלחת יבשה מג'לי וירקות כתומים ונגמלתם מהסטיה הזאת פור גוד.

    אהבתי

  13. תייר הגיב:

    הסיפור של בן-אליעזר ומובראכ מדהים. מדהים שאף כלי תקשורת לא חשב שזה מספיק חשוב לבדוק טענות לפיהן שר הביטחון לשעבר!!! קיבל כסף מראש מדינה ערבית.

    מספיק לצטט את הידיעה מהסוכנויות. אולי מישהו אחר יעשה את העבודה העיתונאית. 😯

    אהבתי

  14. נורית הגיב:

    גפילטע פיש ורגל קרושה אותי ממש מגעילים. אבל גם ג'לי מתוק
    אני לא אוהבת ופןדינג אצטרא. נחום שחף שאיזכר את הפסיכיאטרים הזכיר לי שכשהתבטאתי
    פעם בפני פסיכיאטר על התקפת הגועל שלי מכל דבר רוטט הוא טען שיש לי בעיה
    עם השדיים של אמי. עכשיו עלו אצלי השאלות הבאות: האם זה בגלל שהיא הניקה
    אותי? האם היו לה שדיים גועליים (לא יתכן שלאמא יש שדיים גועלים וכל ילד יתפאר בציצי אמו יולדתו לא כן?) או שזו כרגיל שנאת נשים וציציהן. שוין, תרומתי לדיון?
    אם יעלו את מחיר השוקולד ולא חשוב מאיזה עדה, גזע ומין הוא ובעיקר מוצא אתני, אני מצטרפת למחאה ופותחת דף בפייסבוק. על זה אלחם עד טיפת כספי האחרונה.

    אהבתי

  15. חיילת זקנה הגיב:

    החייל האהוב עלייך מגל"צ הופשט ע"י מאבטחי ראש הממשלה (http://ice.co.il/article/view/310736).

    אהבתי

  16. אחד הגיב:

    לפיד, אחרי שגילה בעצמו שלא באמת צריך בגרות, פסיכומטרי, תואר ראשון או תואר שני כדי לעשות דוקטורט, בסה"כ מנסה להקל על אחיו העבדים ולקצר גם את דרכם לדוקטורט. האיש צדיק.

    אהבתי

  17. שולמית הגיב:

    לא מזמן תהיתי איך השכן שלי, בנימין (פואד) בן אליעזר הצליח לרכוש פנטהאוז ביפו בתשעה מיליון ש'. כדאי לשאול שאלות דומות גם לגבי חברים ומקורבים שלו.

    אהבתי

  18. שולמית הגיב:

    "דן מרגלית מחמיא לו על חריפותו." כמו שקפץ מספינתו הטובעת של אולמרט כך יעשה אם ירגיש שספינתו של נתניהו עלתה על שרטון או כשאידלסון יחליט שנתניהו לא מבצע את המדניות שלו

    אהבתי

  19. שולמית הגיב:

    "עמוס רגב, עורך העיתון, משווה את אובמה החתיך, השרירי והחטוב לגבר כרסתן שהיה מכונאי בשיריון שבא לסייע למישהו שמכוניתו נתקע בצד הדרך בעלייה לירושלים. מה המאמר הזה לנו"

    היד הכותבת של רגב והקול קול אידלסון.
    השאלה היא לא אם רגב אומר את מה שנתניהו רוצה אלא אם נתניהו פועל כפי ששלדון רוצה

    אהבתי

  20. ג'ורג' הגיב:

    דבר קטן: קשה להניח שיש קשר בין פרסום הלוויה של האדמו"ר האשכנזי המנהיג חצר בעלת תרבות מזרח- אירופית לבין "רנטגנים" דהיינו רבנים בעלי אוריינטציה מהמגרב המבורך.
    כפי שאתמול לא הבנת מדוע לא מפרסמים את שם האדמו"ר (למיטב ידיעתי- כיוון שהוא לא חשוב כאדם אלא כל חשיבותו נובעת מהיותו גדול בתורה ומנהיג רוחני), גם היום את עושה סלט קטן מהתרבות הפנימית החרדית.
    לא נורא, רק כדאי לדעת לעתיד :).

    אהבתי

  21. אורחחת הגיב:

    נחמד לקרוא בעמוד הראשון של ידיעות את המשפט "ציונים זה לא הכל".

    ברצינות.

    אהבתי

  22. נחום שחף הגיב:

    על גפילטע פיש.
    בעיקרון אני אתך במאבקך הצודק בגפילטע, וזאת לאחר טעימה מגעילה אחת.
    אבל כל אלו טעימות מגעילות בטלות בשישים מול הגפילטע האלוהי שמכינה אימי שתחיה.
    מהמעט שהצלחתי לקלוט הפילפל החריף מחליף את הסוכר, ויש עוד..

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אוי, עוד גבר עם תסביך אמא.

      אהבתי

      • נחום שחף הגיב:

        אמא יש רק אחת… וגם זה בקושי (כבר לא ילדה)

        אהבתי

      • אורן עמק האלה הגיב:

        הפסיקי את הרמיזות האלה בנוגע לפסיכולוגיה שלי. הוציאי את התיסכולים שלך במקום אחר. התייחסי לגופי והמראה החיצוני שלי, ואל תשווי אותי למיני קוספירטורים רמת גנים. אמי לא בישלה, וחסרת כל כישורים בתחום. הדגים היחדים העולים על השולחן בארחות ערב שבת הם אלה המוזמנים מהסושיה.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          – וזה ממי שהאשים אותי בניצול קווי טלפון למטרות משונות.
          – איך אתייחס לגופך בדיוק?
          – אתה לא בן יחיד פה, אתה יודע:]

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            בביתי היתי בן יחיד לאחר שתי אחיות. התרגלתי לטיפול רשלני של שלש נשים. כל זה הוביל לדמות בוגרת, שאפילו רוניתי ה***** משפילה בתגובות. תתנפלי גם את על המטרה הקלה, מה ישלך להפסיד, מלבד צדקתך המוסרית.

            אהבתי

        • נחום שחף הגיב:

          ואל תשווי אותי למיני קוספירטורים רמת גנים
          שהרי אין שקר אין הונאה משיח כבר כאן.
          השאלה מה גורם לאנשים שפויים להאמין בעולם אוטופי?
          מה גורם לאנשים לברוח למחוזות דמיוניים בהם העולם רוקד לצלילי שורת המקהלה לקול מנגינת החליל "הרצוי", "עולם כראות עיני".
          לו היתה זאת תופעה חריגה הרי שלא היה טעם להתיחס,
          לצערי תפיסת "האין קונספירציה" המהווה גן עדן לנוכלים ואל תבלבלו אותי עם עובדות השתלטה על מדורת השבט, עדר הצאן הנאור.
          עדרי צאן דומים לאלו האמינו אמונה עיוורת בפאשיזם בסטלאניזם ובהיטלריזם ובכך איפשרו לתפיסת העדר לרמוס את חופש הדיבור והמחשבה,
          תוך דחיית ערך הספק ערך יסודי בחשיבה האינטלקטואלית, ובלשונו של סארטר "אדם חושב אינו מהסס לשבר לעצמו את עצם הגולגולת" (לעצמו, לא לאחרים שזאת חוכמה קטנה מאוד)
          האידיוט השימושי לא ימות לעולם?
          כך נראה.

          אהבתי

        • תמי הגיב:

          אורן אל תפרוש. הקהל דורש עוד.

          אהבתי

          • לתמי הגיב:

            תמי, לך מותר לגלות, הפרישה שלי היא תהליך ארוך, שהחל עוד בחגים. יותר אירוניה על הודעות פרישה דרמטיות. בכל מקרה פרישה מולווט היא אינה פרישה, לפני טקס השקרן/שקרנית.

            אהבתי

            • תמי הגיב:

              אני לא (כלומר, כן) רוצה לסכסך, אבל כשעובר אורח רמז על פרישה הוא זכה לפנייה נרגשת בגוף הפוסט

              אהבתי

              • אורן הגיב:

                לסכסך תמיד מומלץ. זכיתי בעבר לקריאת "אל תפרוש" מבולסת השקדים. בתגובה ולא בגוף הפוסט, וכמובן באירוניה. מאחר ומלידתי אני מורגל באנשים המקמצים בגילוי חיבה, אני כנראה שונה מעובר אורח הרגיש.

                אהבתי

      • דב הגיב:

        למה אדם וחווה לא צרכו פסיכיאטריה?
        כי:
        היא לא יכלה להגיד לו "למה לא התחתנתי עם אחד מקודמיך?"
        וחוא לא יכול להגיד לה "למה את לא מבשלת כמו אמא שלי?"

        אהבתי

  23. ר/ק וכו' הגיב:

    בעניין התיקונים, התיקון בכלכליסט.
    לא ראיתי את הכתבה המקורית בזמן אמת, אבל כרגע, לאחר התיקון של שלמה שרף, אין כבר זכר בכתבה הקיימת לנושא התיקון.
    ללא קשר לכתבה, שלמה שרף בפרשנויותיו, כל הזמן מגן על אלי טביב, אם צריך ואם לא, וזה ללא ספק אומר דרשני.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      עפ"י הקישור שרף קיבל את הזכות לתקן ידיעה ששמו לא הופיע בו במפורש. משהו בסגנון בלוגרית ביקורת התיקשורת המקיימת שיחות סקס טלפוני עם ידידה מאל. איי.

      אהבתי

      • ר/ק וכו' הגיב:

        אכן, הבנתך מוגבלת לתחום הסמולני ותו לא.
        גם בידיעה המקורית היה ברור לכל מתעניין בספורט שמדובר בשרף. הבעייה שאחרי ששלמה יצא בתיקון הם (כלכליסט) מחקו, כנראה, את הקטע המדובר מהכתבה, עשו לה בקדייטינג.

        אהבתי

  24. velvet הגיב:

    תודה לטל, רונן וחיליק על התיקונים והתוספים.

    אהבתי

    • גברתפוחזהב הגיב:

      געפילטע פיש הומצא למי שלא יכול להשיג דגים לשבת/חג, מעוני ולא מסיבות דתיות. במקורו היה מילוי לדג, למי שהשיג דג שלם, ובהמשך קציצות דג/קמח/לחם/ירקות וכו' שבהן % לא ידוע של דג. יש גם סיפורי חסידים על יין לעניים מצימוקים יבשים, דג מלוח במקום דג, לחם יבש במקום חלה, בקיצור, לא מזון מלכות (לדבוריות). אגב, גם רגל קרושה הוא המצאה שכל טעמה בציר הקרוש ולא בבשר שאין בו.

      אהבתי

      • מוישה הגיב:

        דווקא יש המייחסים סיבה דתית לאכילת גפילטע פיש בשבת (למתעניינים, בעיה עם הוצאת האדרות מהדג. לו'משנה), אבל נראה שזו סיבה אנכרוניסטית, והנחת העוני סבירה יותר.

        אהבתי

      • גברתפוחזהב הגיב:

        בתכנית "עוד מעט שבת" הציגה ליאת רגב (13:40) ספר מתכונים עתיק שנכתב בתנאים של עוני ומחסור בק"ק ווילנא וכך מכונה "געפילטע פיש"="אפעס פון גורנישט", כלומר להכין משהו (ארוחה) מלא כלום. היה שם מתכון לגפילטע פיש מדגי הארינג, שזה אומר מזון לעניים שבעניים ביותר.

        אהבתי

    • גברתפוחזהב הגיב:

      את בעית האידרות ביום טוב פותרים מבעוד מועד ובמילים אחרות קונים פילה של הדג ולא דג שלם, מה שמייקר מאד את הארוחה. שמעתי מרב גדול שגעפילטע פיש נוצר בעבור משפחות עניות ואין לכך סיבה הלכתית או אנינות הטעם.

      אהבתי

  25. תמי הגיב:

    יש לך חצי מהקישורים שלו.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מה? למי מופנים דבריך ועל מה?

      אהבתי

      • תמי הגיב:

        זה משחק מילים, בקשר לבן אליעזר. אל תכריחי אותי להסביר יותר מזה. גם ככה זו לא בדיחה אדירה כל כך.

        אהבתי

      • תמי הגיב:

        אין לך אפילו מאית מהקישורים שלו.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          יש לי אלפי קישורים, אבל הם לא קשורים לכסף :]
          פשוט היית צריכה להזכיר את שמו בתגובה הראשונה, כי את יודעת, 1,400 מילה, איך אנחש?

          אהבתי

          • תמי הגיב:

            ברור. לא היתה לי שום כוונה להעליב או להעביר ביקורת על זה שלא הייתי מובנת לך. סתם משחק מילים ששיעשע כנראה רק אותי. יואו ולווט וחשבתי שאני בנאדם קשה. אני אזהר יותר במילותיי להבא. בלי תגובות ספונטניות אצל ולווט.
            ————————
            V: לא נעלבתי, מה פתאום? פשוט לא הבנתי

            אהבתי

  26. יאיר דקל הגיב:

    התקשורת מדווחת, כמובן, על מלחמת הגארד וכיפת ברזל בדרום. על הפסקת האש, שלא כל כך מתקיימת, ויש גם הסכמה תקשורתית מלאה שזה רק סיבוב אחד ואחרים יבואו.
    איש לא שם לב שישראל אינה מקדישה כל פעולת הסברה או לוחמה פסיכולוגית בעזה. זה הרבה יותר זול מכיפת ברזל ואולי יכול להביא תועלת של חיסכון בחיי אדם.
    כתבתי על כך בבלוג שלי http://www.yairdk.wordpress.com

    אהבתי

  27. טל שניידר הגיב:

    תודה דבורית. רק לתקן – 4,675 ש"ח תוך פחות משלושה ימים. ומנצלת פה לרגע את הבמה. זה פרויקט חדשני (לדעתי) ועד עכשיו השגתי שני שליש מן הסכום. יש לי עד שבת להשלים שליש, כי הרי מכון הסקרים מתחיל לעבוד בראשון בבוקר ואני צריכה לשלם להם.
    כמובן שאני לא תומכת קדימה או משהו כזה, אלא מדובר בעבודה עיתונאית, בליווי סוקרת צמודה. תוצאות הסקר, השאלונים וכל התהליך יפורסמו בבלוג בשקיפות מלאה (וגם זה יהיה חידוש, לפחות מבחינת הצד של הסוקרים)

    אהבתי

  28. רונן טל הגיב:

    בעניין הגפילטע – בימים האחרונים רצה ברשת הרצאתו של גארי יורופסקי. תופס ת'אוזן למשך יותר משעה ולא מרפה http://www.facebook.com/gary.yourofsky

    אהבתי

  29. חיליק הגיב:

    מי יקבע מה בריא יותר ומה פחות?

    האם שוקולד מריר משמין יותר מלחם לבן?
    במבה (לא אוסם, טפו!!) מכילה יותר כולסטרול מגבינה-צהובה?
    והעיקר: קחו מצידי את כל המדף של השימורים איתכם, אבל אל תיגעו לי בליקריץ'!!!

    "אם תזכורת ל"גילויים חדשים – מחר ב-7 לילות"".

    צ"ל, 'עם', כמובן.

    אהבתי

    • שטוטית הגיב:

      מתה על גפילטע-פיש רצוי במתכונת הפולנית מתוק וגם עם טיפל'ה חריפות של פלפל שחור
      והרבה הרבה חזרת….לא, אני לא פולניה….
      שוקולד מריר תמיד במזווה מעל 75% ולא, לא של עלית-שטראוס כי אני מחרימה אותם

      שקדים רצוי מזן "חסן" תלוי בעונה עכשיו זו העונה
      מחזיקה שקדים לא קלויים ולא קלופים בפריזר
      יום יום מכרסמת 8 שקדים בקליפה יש ציאניד כך שלא תוכלו להרעיל אותי
      כי אני מחוסנת גופי התרגל
      וכמובן 8 טיפות ויטמין D ליום
      2 קפסולות אומגה 3
      ציפרלקס out כשבעצם מעולם לא היו in
      דיכדוכים כמעט נעלמו…מה חבל כבר כתבתי שזה טוב לכתיבת שירים

      יאללה תתנפלו
      יום טוב וגשום במחוזות מישור החוף-הצפוני ליד הים

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        אני אוכלת הרבה יותר שקדים ביום. אולי בגלל זה זורם לי בדם ציאניד, כמו שכתבה לי מישהי.

        אהבתי

        • שטוטית הגיב:

          חחחח כל עוז זו מישהי ולא מישהו מהפוסט של אתמול אפשר להתנחם:-)

          יש ימים שאני מכרסמת יותר
          הלילה כירסמתי כמעט 15 אז אני רוויות ציאניד

          אהבתי

          • רקמילה הגיב:

            שלושאלות
            מדוע געפילטע, הרי זו קציצת דג?
            עיגול הגזר נועד לאכילה או לדקורציה?
            מה דוחה יותר- הגעפילטע או רגל קרושה?

            אהבתי

            • ר/ק וכו' הגיב:

              מדוע געפילטע, הרי זו קציצת דג?
              דג ממולא כפי שהיה במקור.
              עיגול הגזר נועד לאכילה או לדקורציה?
              לאכילה וכל המרבה הרי זה משובח. לא לשכוח את ציר הדגים הג'לטיני שעליו מבזבזים חלה טריה טריה.
              מה דוחה יותר- הגעפילטע או רגל קרושה?
              שניהם אוכל ושניהם לא דוחים. עניין של טעם וריח. אמי אוהבת יותר רגל קרושה.

              אהבתי

              • שולמית הגיב:

                אולי לשני המאכלים המבוזים יש חלק בהצלחתם של האשכנזים. אולי כדאי לבדוק זאת כי הרי זה מיד את העדה.

                אהבתי

              • חיליק הגיב:

                העניין ב'גפילטע פיש' הוא – כשמו – בכך שהוא דג טחון, מה שאפשר למשפחות המזרח-אירופאיות העניות להעלות על שולחן השבת דגים זולים ומלאי עצמות, (כמו דג הקרפיון).

                אהבתי

                • רקמילה הגיב:

                  לחיליק

                  העניין ב'גפילטע פיש' הוא – כשמו – בכך שהוא דג טחון,

                  געפילטע=ממולא, כמו פלפל ממולא. ע"כ ההגיון אומר שלוקחים דג, מוציאים את קרביו (פיכס) וממלאים, ולא כפי שכתבת. דג טחון הוא קציצת דג.

                  אהבתי

            • רק שף הגיב:

              מה דוחה יותר- הגעפילטע או רגל קרושה?
              דוחים יותר חומוס, כולל צורת אכילתו הלבנטינית, לאפה ולא חשוב במה היא ממולאת, ג'חנון נוטף שומן, שקשוקה בכל צורה וסרט, לב ארטישוק. שאמשיך?

              אהבתי

        • אחד הגיב:

          הציאניד נמצא בזן של שקדים מרירים שלא משווקים לאכילה. שיהיה לבריאות.

          אהבתי

      • יניב הגיב:

        יחי הגפילטע!!

        אהבתי

      • שולמית הגיב:

        אני התחלתי לקלף את השקדים. אגב, שטוטית, האם עשית בדיקות . לי הטיפות לא הועילו כלל

        אהבתי

        • שטוטית הגיב:

          קצת ציאניד לא הזיק לאף אחד שולמית
          תשאלי את ליביה היא מומחית למיני רעלים


          אוחח זו טלביזיה במיטבה
          נא להודיעני אם באיזשהו ערוץ נידח משדרים את הסדרה מחדש.

          לשאלתך שולמית
          לא, עדיין לא עשיתי בדיקות רק פעם בשנה וגם זה בקושי
          מומלץ להמשיך עם ויטמין D שולמית.
          אגב חשבתי עלייך רבות עם פרוס הגראדים על באר-שבע
          חיבוקי לך

          אהבתי

          • שולמית הגיב:

            שלום שטוטית

            נחמד שחשבת עלי בזמן הגראדים. זה נמשך. בעצם, גראדים נופלים בדרום כל הזמן, בעוטף עזה. כך שאלה הטוענים שבכל אשמה פעולת החיסול הממוקד( איזה ביטוי נוראי)מתעלמים מהטפטוף הקבוע של הטילים על הדרום. כעת זה כולל גם את הערים הגדולות ( בדרום) אף כי ביומיים האחרונים, במטחים דלילים . די בטיל אחד לשבש את סדר הדברים בעיר וזה מופרך לחלוטין לאפשר דבר כזה. לדעתי, אסור להשלים אפילו עם טיל אחד או גראד שנופל בשטח הישראלי הריבוני, בתחומי הקו הירוק. ואני לא מהימין ואיני תומכת בממשלה זו אף כי השמאלנים שאליהם השתייכתי פעם, חשבתי כמוהם וגם דיברתי כמותם, יגנו אותי בחריפות.

            אהבתי

        • קול קורא הגיב:

          אני מבקש מהמשוררת העכואית, הבלוגרית היפואית והאמנית הבארשבעית לא להפיץ את הפרעת האכילה הט"ובשבטית שלהן.

          אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        הרשימה שלך חסרה את הפעילות הכי מועילה לבריאות. למיטב זכרוני, בטרם נמוגה למחוזות הנוסטלגיה, זו היתה גם פעילות מענגת למדי.

        אהבתי

        • שטוטית הגיב:

          יש להניח שאתה לא מתכוון ללעיסת מזון מוצק בפעילות מענגת חיל ותיק:)

          השכבתם אותי מצחוק בדיון הזה:

          1. מעניין מי הוציא לי כרטיס אדום – אולי זה שכותב בשקט טוקבקים אצל V מהפוסט הקודם?:)
          2. רגל קרושה ורוטטת = הגורמה של עדות אשכנז גם אוהבת מאוד
          3. עדות אשכנז הם לא בהכרח אשכנזים לידיעתכם
          רבים מיהודי ברלין כמו סבתי ומשפחתה הגיעו לגרמניה מגירוש ספרד
          אגב ייקים: עופרה שטראוס את מביישת את משפחתך, מוצאך ובעיקר את סבך וסבתך מנהריה
          הצנע לכת שכחת? ודודה רעיה שטראוס נטשה את שטראוס-עלית ברגע שהחלטת לרכוש
          את עלית…היא התנגדה למהלך הטייקוני
          אז שתדעי לך שאני מחרימה את מוצרייך היקרים לשווא נא לנחות בחזרה למורשת ההצנע-לכת
          ההתחשבות בזולת ואי-הנפנוף בעושר
          4. לגפילטע פיש יש כמה גרסאות יש את הקציצה מהדג הטחון עם הציר הרוטט וגולת הכותרת הגזר
          ויש את הדג הטחון על עצמותיו שממולא בעור של הדג משהו כזה –
          מה שכחתי כאן?
          5. שוקולד מריר אכן בריא ללב הכל במינון כמובן
          6. לי ידוע שקליפות שקדים לא קלויים מכילים ציאניד נא לא לאכזב אותי
          7. לא אוהבת פסיכיאטריים וגם לא פסיכולוגים למרות שגיסי פסיכולוג
          ואבא של גיסי היה פסיכיאטר ידוע ושניהם אוהבים לדבר הרבה ולהתפלסף על כל נושא
          גם אם מדובר על קליית פרוסת לחם
          8. שפעת …תודה

          אהבתי

        • אורן הגיב:

          חייל זקן פלש רק"מית לתחומי. אין סקסיות באוכל יהודי מזרח אירופאי. גם לא רומנטיות, לא מציעים נישואים על קישקע. המקסימום הזכור לי הוא פעילות אוטואירוטית עם כבד בשלב הנא. יש המגלים עניין בלטקס, אך כנראה מדובר בלביבות גויות.
          יש מגילות של כתיבה על הקשר בין בישול האם לפיתוח נוירוטיות מיזוגנית. זכורה במיוחד סצנת מריטת הנוצות בנפש יהודי של סובול.

          אהבתי

      • אורן מיני מזונות הגיב:

        את המאכלים של יוצאי מזרח ארופה גיליתי בזכות עוזרת הבית שלנו בימי ילדותי. עד היום כשמשמיצים בקרבתי את בני העדה האשכנזית, אני ממהר להזכיר את המסורת הקולינרית המפוארת של יוצאי פולין. במיוחד זכורה לטוב הרגל הקרושה, בנעורי שמשה אותי ככלי עזר לחיי המין, בתור הזכרון שמוחי מעלה, בכדי לא להכשל בפליטה מוקדמת.
        השימוש בשוקלד שקדים ומיני תוספי מזון לשיפור מצב הרוח, מזכירים לי תוצר אחר לתרבות אירופה. שליט זה היה ידוע בתזונתו הצמחונית ובאמונתו בדרכים הטבעיות לחישול הנפש. האופוריה הובילה אותו לפאתי מזרח וחזרה, והאופטומיות שלו לא ידעה גבול. כידוע לכל צופה יוטיוב כל זה קרס ברגע, והביאו למצב שבו די באזכור התינוק של במבה, למוטטו בסשן צרחות בלתי נשלט.
        אין ספק, שיחות על מזון וסגולותיו מוציא את הגודווין שבי.

        אהבתי

    • נחום שחף הגיב:

      שוקולד – אפשר לקחת ללב
      מחקר חדש שהתבסס על מספר ניסויים רפואיים מגלה כי אכילת שוקולד תורמת לשיפור בתפקוד כלי הדם ולירידה ברמות האינסולין, וכך מועילה לבריאות הלב

      אהבתי

    • נחום שחף הגיב:

      על פסיכיאטריה ושאר מיני ירקות
      פרופ' ג'פרי שיילר: הפסיכיאטריה הגסטאפו של הרפואה

      פרופ' שילר פסיכולוג בעל פרס לזכויות האדם טוען שהפסיכיאריה אינה מדעית אלא שיטה לכפות על אנשים הליכה בתלם. ריכוז הרצאות בודיאו על בעיתיות הפסיכיאטריה.

      פרופ' לפסיכיאטריה תומאס סזאס על הפסיכיאטריה: פסיכיאטרים משך מאות שנים עשו שימוש במונחים איבחוניים כביכול כדי לשלוט באנשים באמצעות תוויות. כשנשים החליטו למרוד בשליטה הגברית הן הוכרזו כלוקות במחלה הנקראת "היסטריה", שסיבתה עצבנות הרחם שלהן. לפני 60 שנה כשלמדתי פסיכיאטריה היו ברשימה לא יותר מ-6, 7 מחלות נפש, היום יש יותר מ-300. השמת תווית על ילד כבעל הפרעה נפשית היא הכפשה, לא אבחון. לתת לילד סם פסיכיאטרי (ריטלין) זו הרעלה לא טיפול.

      אהבתי

      • פרופ' שילר פסיכולוג בעל פרס לזכויות האדם טוען שהפסיכיאריה אינה מדעית אלא שיטה לכפות על אנשים הליכה בתלם.

        שמעתי על בעלי כנף שמשמיעים את אותן טענות לגבי מדע הפסיכולוגיה.
        לעניות דעתי, העובדה שפסיכולוגים הם קבוצת האוכלוסיה המטופלת ביותר- (בטיפול פסיכולוגי), ובנוסף מספר הפסיכולוגים לנפש בישראל הוא מהגבוהים בעולם מצביעים על סכנת יצירת שרשרת אינסופית של כאב ראש מהדהד.

        קצת פחחות לנפש

        אהבתי

        • נחום שחף הגיב:

          בעל הכנף הח"מ מאמין בפסיכולוגיה ברמה של יש מישהו שמקשיב לי, שנותן לגיטימיות לתחושות הפנימיות שלי באשר הן, כל השאר תיאוריות ספקולטיביות שלמיטב ידיעתי המוגבלת לא הוכחו מדעית.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            פרס זכויות אדם כמובן ע"י הארגון שהוקם ע"י הסיינטלוגיה במסגרת מלחמתה ברפואת הנפש. לא מפתיע שמר רשף נכנס גם לגומחה הזאת. מחלת נפש היא מצוקה הגורמת סבל קשה ללוקים בה, פסיכאטרים מקלים על סבלם בדרכים המפותחות על בסיס מדעי. תרפיה בשיחה היא כלי המיועד לכל אדם. מומלץ למטפלים לעבור אותה במהלך הכשרתם, ולהמשיך בכך במקביל לעבודתם המקצועית.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              שחף, כמובן. מבלבלים כל השמות הגלותיים האלה.

              אהבתי

              • נחום שחף הגיב:

                אורן, פתיחות מה יהיה עליה?
                מי שפוסל את הסנטולוגיה על הסף בלא להתיחס לגופם של העדויות (ע"י רופאים פסיכולוגים ופסיכיאטרים לרוב שלרובם אין להם דבר וחצי דבר עם הסנטולוגיה) יכול בהתבסס על אותו הגיון מחץ לפסול את היהדות נצרות איסלאם הדת ההינדית או כל בעל אמונה אחר (דת השלום נניח).
                פלורליזם לא בבית ספרינו?
                לא מעט דבילי אורן יקירי?
                תרשה לי ניחוש קל, אתה בטח מהנאורים.
                אני טועה?

                אהבתי

כתיבת תגובה