פוסט אורח/ חמש שאלות לתקשורת העוינת

המדור מגיח לשאלה כללית על המצב. אז אל תחפשו את חמש השאלות.

מאת אנשי חמש שאלות לתקשורת העוינת

בסוף השבוע יכלו לשחרר אנחת רווחה בצמרת צה"ל. לא בגלל שסבב הלחימה עם הפלסטינים הסתיים ללא הרוגים בצד הישראלי, אלא בגלל שעיתוני סוף השבוע וגם מהדורות החדשות הטלוויזיוניות, לא שחטו את הדרג המדיני והצבאי כפי צריך היה. רוב הפרשנים והכתבים העדיפו שלא להזכיר את הקשר בין ארסנל הטילים של ארגוני המחבלים בעזה לבין תוכנית ההתנתקות. זה המקום להזכיר: עד להתנתקות לא היו טילים שפגעו במקומות כמו אשדוד ויבנה, ובוודאי שלא היו למחבלים טילים שמגיעים עד לתל אביב. מה שמביא אותנו לראיון עם עמרי שרון בידיעות. במקום לתת לעבריין המורשע והפוליטיקאי המתחיל לספר למה הוא חושב שההתנתקות הצליחה, כל מה שהיה צריך לעשות בראיון הזה, כמו גם בהתייחסויות אחרות לנושא, זה להקריא בקול את מטרות ההתנתקות, כפי שהן מופיעות באתר משרד ראש הממשלה:

– התכנית תוביל למציאות ביטחונית טובה יותר, לפחות בטווח הארוך.
– מהלך ההתנתקות ישלול את תוקפן של הטענות כנגד ישראל בדבר אחריותה לפלסטינים ברצועת עזה.
– היציאה מרצועת עזה ומאזור בצפון השומרון, תקטין את החיכוך עם האוכלוסייה הפלסטינית ויש בה פוטנציאל לשיפור מרקם החיים הפלסטיני והכלכלה הפלסטינית.
– ישראל מקווה כי הפלסטינים ישכילו לנצל את מהלך ההתנתקות על מנת לצאת ממעגל האלימות ולהשתלב מחדש בתהליך ההידברות.

הנחות היסוד האלו קרסו לחלוטין, אבל למה לעצור כאן, זוכרים את הכישלון במלחמת לבנון השנייה? עכשיו נסו להסביר מדוע הפרשנים הצבאיים שכחו לציין שגם מבצע עופרת יצוקה היה כישלון מוחלט. לפני שאתם נוחרים בבוז, אפשר לבדוק מה היו מטרות המבצע:

  1. ליצור רגיעה ביטחונית שתשרוד לאורך זמן.
  2. למנוע את יכולת חמאס להתחמש.
  3. להחזיר את החייל החטוף גלעד שליט.

אחרי שסיכמנו כי ההתנתקות ועופרת יצוקה נכשלו הגיע הזמן לסכם את ההסלמה האחרונה בדרום, שאפילו שם אין לה. בשבוע שעבר היו שלל ידיעות וכתבות על כיפת ברזל, דיווחים על הפגיעות בעורף, על התגובה של צה"ל, ואפילו טורי דעה מקסימים ומרגשים, כולל הטור של רן בוקר, כתב הרכילות של ynet שגר בבאר שבע.

הייתה גם התנהגות חסרת אחריות של כלי תקשורת שניצלו אזרחים שסיכנו את חייהם כדי לתעד יירוט כיפת ברזל. מותר לנחש שאמנה של כלי התקשורת המרכזיים על איסור שימוש בצילומים של אזרחים הייתה מפחיתה את התופעה, אבל היי, אנחנו בניו מדיה, בעידן העיתונות האזרחית, מה הסיכויים שזה יקרה?

היו גם ניסיונות לחפש זוויות לא שגרתיות, כמו למשל, הציוץ של ג'ודי-ניר-מוזס-שלום-ולהתראות: "מקווה שיחליטו להחריב את עזה". אפשר לסכם את הכישלון של צה"ל ושל התקשורת בשבוע האחרון עם המשפט הלירי "שקט ייענה בשקט", שיוחס בתחילה למדינת ישראל, ואחרי שהרמטכ"ל חזר על המסר המשפט יוחס לו.

המשפט הזה קשור בטבורו לזלזול הישראלי בחגיגות הניצחון שהיו בעזה, אבל חשבו שוב – ארגוני הטרור בעזה החליטו מתי להתחיל את ההסלמה, מתי לסיים אותה, וגם לאחר שסיימו באופן רשמי את הלחימה וצה"ל כמעט חדל מלהגיב, הם ממשיכים לירות מדי פעם טילים על אזרחים, וכל מה שמדינת ישראל מסוגלת לעשות זה להתחנן בפני המחבלים לקצת שקט.

זה אם כן הזמן להיזכר בכותרות עיתוני סוף השבוע ובמהדורות החדשות הטלוויזיוניות, ולנסות ולהשיב ביושר: האם היה קשר רק ביניהן ובין המציאות, ומי הפסיכיאטר שהכניס לכל המדינה הזו כדורים למי השתייה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה חמש שאלות לתקשורת העוינת, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

67 תגובות על פוסט אורח/ חמש שאלות לתקשורת העוינת

  1. נחום שחף הגיב:

    החברה הטובים
    פעילי סמול*: 'מתל אביב לג'נין תשוחרר פלשתין'

    *ליונתן,
    צ.ל. סמול ולא שמאל, שמאל יצוג לפשוטי העם לחלשים בחברה, סמול מלשון קטן עלוב.

    אהבתי

  2. captain beefheart הגיב:

    היציאה מרצועת עזה היתה הדבר הנכון לעשות. לא רק בגלל שאי אפשר היה כבר לקיים שגרת כיבוש + שמירה על חיי התושבים היהודים, אלא בעיקר משום שההתייצבות משני עברי גבול הבטיחה גם שינוי מהותי של חוקי המשחק.

    שרון עשה את המעשה הנכון אך כשל מאוד בהתנהגות לאחריו. כדי לנצל לטובתה את כללי המשחק החדשים היתה ישראל צריכה להגיב בעוצמה (אף קיצונית) על כל גילוי אלימות מן העבר השני של הגבול – וזאת מהדקה הראשונה שבה נכנסו הכללים החדשים לתוקפם. על פצמ"ר הייתי מגיב בהפצצה מסיבית של מוקדי השיגור ושל בסיסי משלחיו. על קסאם במתקפה אווירית חזקה ובכמה "סיכולים ממוקדים". והכל בעצימות גבוהה. יום, יומיים, שבוע שבועיים… המסר היה נקלט.

    אם זה נשמע לכם מוגזם היזכרו בכמויות הדינמיט, הדם, האש ותמרות העשן שהבאנו על הרצועה בשנים שחלפו, עם כל המבצעים וה"סיבובים". גם מהפלסטינים היה נחסך הרבה דם אם היינו מבהירים להם כבר ב-2005 כיצד אנו מפרשים את המושג "גבול". גם מצבנו היה כמובן טוב בהרבה.

    שרון, כמו הבאים אחריו, החמיצ את ההזדמנות שיצר בעצמו והותיר אותנו עם נזקי "ההתנתקות" ללא התועלת הרבה שהיתה יכולה לצאת לנו ממנה (הזכרתי רק את נזקי המישור הצבאי. הוסיפו לכך את הביצוע האזרחי הגרוע של פינוי הישראלים וקליטתם בארץ). כך יכולים היום אנשים להתקרא בשם "חמש שאלות" ולטעון – תוך שימוש בנימוקים סדורים כביכול – כי תוכנית ההתנתקות כולה, מכף רגל ועד ראש, היתה טעות.

    חמור מכך: הם מחלצים מתוך כך את המסקנה ש"פינוי = איום ארטילרי על ישראל". ובמשתמע – כל מהלך שתהיה בו פשרה טריטוריאלית צריך להיפסל על הרקע הזה.

    לא קונה.

    אהבתי

    • שי הגיב:

      "בהפצצה מסיבית של מוקדי השיגור ושל בסיסי משלחיו" – זה טוב ועוזר, אבל "כמויות הדינמיט, הדם, האש ותמרות העשן שהבאנו על הרצועה בשנים שחלפו" לא הועילו..

      יפה שתמיד יש תירוץ למה קונספצית "השלווה אם רק ניסוג" קורסת. פעם זה כי רבין נרצח, פעם זה כי ברק לא היה נחמד מספיק לעראפת ופעם זה כי אריק לא נכנס בהם מספיק ב 2005 אבל אולמרט נכנס בהם יותר מדי ב 2008.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אתה בטוח שהבנת בכלל את הטיעון שלי?

        אם היו מגיבים חזק בהתחלה לא היה צריך להכות חזק אחר כך.

        אהבתי

        • שי הגיב:

          הטיעון מובן ומופרך כאחד. הפצצות מהאוויר לא עוצרות ירי רקטות לטווחים בינוניים. לא בשלהי 2005 ולא בתחילת 2012.
          נוכחות חיילים בשטחי השיגור, ומניעת אספקת הטילים – כן.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            היום אני במצברוח טוב ומוכן להסביר לכך אחד בפירוט:

            אף אחד לא טוען שהפצצות מהאוויר עוצרות שיגורים (את הדיונים הטקטיים אני משאיר לחייל זקן ולבוגרי פו"מ). הטענה היא שברמה האסטרטגית – מענה נחוש וכבד (מאוד) בימים הראשונים, שהיה מצטיין בגרימת נזק כולל לחמאס – היה מבהיר להם שלא כדאי להתעסק איתנו. מקרה קלאסי של מי שמרחם על אכזרים סופו שהוא מתאכזר לרחמנים.

            אהבתי

    • יונת חאקי הגיב:

      הנקודה הראשונה : "לצאת ולהגיב חזק אם" הומלצה על ידי ביטחוניסטים אבל הממשלות האימפוטנטיות שלנו, הרבה תודות לבצלם ושאר ארגוני זכויות אדם (כל עוד אינם יהודים) שדאגו לצבוע אותנו בדעת הקהל האירופאית בצבעי אפרטהייד וגזענות עשו ההיפך.
      שמענו מילים כמו הכלה, איפוק, הבלגה, ניהול משברים…אבל בפועל נאדה,-כאילו מדובר במשבר עם ספק סורר במפעל משפחתי.

      מי מבטיח לך שהממשלה (אם וכאשר) לאחר נסיגה מיהודה ושומרון תנהג אחרת ?
      בסובב עזה אוכלים ירי מרגמות ללא הפסקה. זה זול פשוט ומהיר יותר משיגור טילים.

      אתה חושב שכדאי להעמיד את כפר סבא ובן גוריון באותו סיכון רק כדי להוכיח את הטענה של "הימין" שהשלום לא יבוא ולא תלוי וויתורים טריטוריאליים ?

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        ק' בלבוש.

        אריאל שרון, הוא ולא שרף, הכריז במו פיו שלאחר ההתנתקות "ישראל תגיב בעוצמה…" ולא עשה כך. לא "בצלם", לא הקרן החדשה לישראל ולא כל שאר האויבים הדמיוניים של הימין. עד מתי תאכילו את עצמכם לוקשים?

        אהבתי

        • ר.בקצה הגיב:

          ב-2005 ישראל כבר הייתה כבולה בסד אוסלו,
          לכן כל הדיבורים על תגובה בעוצמה נשארו כפי שהם,דיבורים.

          יש ספר שכתב אדם בשם גולן להט בשם "הפיתוי המשיחי" שבו הוא מדגים כיצד השלום וכנופייתו הפכו למעין תנועה טוטאליטרית שאונסת את המציאות לצרכיה שלה.

          אהבתי

  3. חייל זקן הגיב:

    חמש,
    נראה שאתה נוקם על זה שלא התקבלת לחוג להיסטוריה בתל אביב או לחוג לממשל ופוליטיקה בבן גוריון. רק כך אפשר להסביר את רעיונות העיוואים שלך המבוססים על האמונה המופרכת שהעולם נברא לפני 67.

    אהבתי

  4. יניב הגיב:

    שועלן יקר, הפיגוע ליד אילת לא בוצע על-ידי ועדות ההתנגדות העממיות, אלא ע"י גורמי ג'יהאד עולמי שבסיסם בסיני. זה כבר פורסם ביותר ממקום אחד, אבל הנה קישור:

    קונספירציה בדרום: ענני החשדות מתעבים


    לאחר החיסול האחרון הודיע שר הביטחון בכבודו ובעצמו, שלא בטוח שהפיגוע המתוכנן נמנע בעקבות החיסול. מה שמעלה את השאלה "אז בשביל מה היה כל זה?".
    יש לי כמה הצעות לפתרון אבל אין לי כוח לפצוח בעוד ויכוח פוליטי מייגע. ומכיוון שהבמה היא בלוג לביקורת התקשורת, אז רק אומר שקודם כל צריך להפסיק לאכול לוקשים מהערוצים הראשיים, שתמיד, אבל תמיד חוזרים על הגרסאות שמספק להם השלטון. תפתחו את העיניים, תצליבו מידע, תשאלו שאלות, תעלו תהיות, ובקיצור: תעשו כל מה שהעתונאים היו צריכים לעשות בשבילכם – ולא עושים.

    אהבתי

    • סמול מייגע הגיב:

      אחלה שיטה.
      סמולן אחד כותב הזיות.
      סמולן אחר מסתמך על אותן הזיות של הסמולן האחד כדי להוכיח שזה כבר פורסם. יענו יש הוכחה בכתובים.
      עכשיו, אחרי הקישור להזוי, החומר יופיע יותר גבוה בגוגלטמבל.

      אהבתי

      • יניב הגיב:

        "סמול מייגע" – אתה לא ראוי לתגובה.
        המחשבה של ימנים צרי אופקים שהם יוכלו לפסול כל דעה אם ישתמשו בכל מיני כינויים היא מגוחכת. מחשבה מקורית? ביקורתיות? בחינה אמתית של עובדות? הצבת סימני שאלה? – לא בבית הספר של הימין המפוחד והעלוב.

        אהבתי

  5. יניב הגיב:

    כדאי להזכיר לחברי "חמש שאלות" שההסלמה התחילה בגלל שהממשלה החליטה שעכשיו ממש דחוף לחסל את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממיות.
    מעבר לכך, העובדה שכלי התקשורת השונים, על פרשניהם הצבאיים המלומדים, הם אוסף של משת"פים של הממשלה היא עובדה מצערת, אך ידועה.

    אהבתי

  6. אחד הגיב:

    כל הפוסט הזה מבוסס על ההנחה המאוד שגויה שהימצאות מתנחלים וחיילים שישמרו עליהם בתוך רצועת עזה הייתה מביאה לתוצאה ביטחונית טובה יותר מהמצב היום. בחייאת, אפילו אריאל שרון בראשות הליכוד הבין שהשקר הזה כבר מזמן לא תופס.

    הפוסט מציג הגיון פשטני ודמגוגי מסוג: קרו דברים רעים מאז ההתנתקות, לכן ברור שההתנתקות הייתה שגיאה.

    לפי הרציונל האסטרטגי של מחברי הפוסט, אנחנו צריכים נוכחות צה"לית ואזרחית בתוך לבנון, סוריה, אירן ואולי גם במצרים. למה לא, בואו נוסיף את עירק כדי שיהיה רצף טריטוריאלי בארץ ישראל השלמה, המובטחת והמאובטחת.

    ולווט, למה לתת במה לפרופגנדה ימינית חסרת בסיס שאפילו הימין הלגיטימי (מבחינה פוליטית) הפסיק להאמין לה?

    אהבתי

    • חמש שאלות הגיב:

      בימים אלו בריטניה על סף מלחמה חוזרת עם ארגנטינה בגלל ההתעקשות לשלוט במאלווינס, הלא הם איי פוקלנד הסמוכים לארגנטינה, אי שם בדרום אמריקה, הרחק מהממלכה המאוחדת.
      http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=867267
      יש עוד שלל דוגמאות, אבל העיקרון ברור.
      זה המקום להבהיר – אף אחד בצה"ל או בממשלה, לא רוצה לשבת בדרום לבנון, יו"ש, עזה ובמקומות נוספים ולאבד חיילים. אבל כדי לקיים את מדינת ישראל חייבים צבא. בצבא יש חיילים. וכן, למרבה הצער חיילים נפגעים כשהם מגינים על המדינה, כמו שיש מדי פעם שוטרים שנפגעים בהגנה על הציבור. הדרך היחידה להימנע מהרוגים נוספים, הם לסגור את מדינת ישראל, ולעבור לגור בצרפת. בטולוז למשל. אבל כמובן לא לשלוח את הילדים לבית הספר היהודי, כי זה מרגיז את האנטישמים שיש שם יהודים קטנים שנושמים.

      אהבתי

  7. קובי הגיב:

    בעזה אין קברי אבות ואין סלעי אבותינו, לכן הסיבה היחידה שמתנחלים יגורו שם היא בטחונית. אבל לשם כך יש את צה"ל, אולי צה"ל לא היה צריך לעזוב חד צדדית את עזה, מה שבטוח לא היה מביא לנפילת הרצועה כפרי בשל לידי החמאס, אך מעולם לא הבנתי מה נתנה לנו ההתישבות של אותם מתנחלים בעזה.
    אגב, לפי אותה "תיאוריה" של חסות בטחונית שמביאים איתם המתנחלים באיזור התנחלותם, אפשר לשגר נערי גבעות לאיזור בושאר, קום וגם לבעל בק ורובע דאחיה.

    אהבתי

    • חמש שאלות הגיב:

      קובי, קובי, קובי. השאלה היא לא האם יהודים אמורים לגור ברצועת עזה, אלא האם הנסיגה של חיילי צה"ל מעזה, הובילה למבול של טילים ורקטות מעבר ל"עוטף עזה" ועד לפאתי ראשון לציון. וסתם לידע כללי – בניגוד לשלל יישובים יהודים, כולל קיבוצים, שנבנו בתוך תחומי הקו הירוק, על כפרים ערבים שנהרסו ב-1948, ואשר בעליהם ברחו/גורשו, אף ישוב יהודי בגוש קטיף לא נבנה על קרקע פרטית של פלסטינים

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        אתה טועה. ההתישבות מאוחרת יותר,ולא כעיר יהודית מתקופת ממלכה יהודית. בתי כנסת יש בכל רחבי העולם.

        אהבתי

  8. just couting הגיב:

    עדיין מספר ההרוגים הישאלים בדרום ירד באופן דרסטי מאז ההתנתקות….
    http://old.btselem.org/statistics/hebrew/Casualties_Data.asp?Category=5&region=GAZA

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      ואוו!
      איזה נתון מדהים!
      מאז ההתנתקות, לא נהרג שום אזרח ישראלי ברצועה!!!
      איזה פלא!

      מסקנה לוגית מתבקשת: אם נפנה את באר-שבע, אשדוד ואשקלון – בסבב הבא לא יהיו מיליון אנשים תחת אש מעזה.

      מאזן אסטרטגי לא מתבטא בספירת הרוגים פשטנית שלא מסתכלת על התמונה המלאה.
      למשל, לדעתי עדיף 5 הרוגים בשנה (ועוד מתנחלים, למי אכפת, לא?) מאשר רקטה אחת כל יום על ת"א.

      אהבתי

    • נחום שחף הגיב:

      גאון הדור.
      אם נשכח לרגע את החיילים שנהרגו בעופרת יצוקה אכן מאז התנתקות לא נהרג אף אזרח ישראלי ברצועת עזה.
      בהרחבת הגיון צרוף זה על כל אזור שהוא על הגלוב, תבטיח שגירוש היהודים או כושים או אספאמים או מלוכסני עיניים או סתם לבנבנים מכל מקום שהוא בעולם תבטיח שהמגורשים לא ירצחו במקומות אלו, בדיוק כפי שסילוק היהודים מהמדינות הערביות פתר מקומית את בעית הרצח וההתעמרות ביהודים.
      אמרתי וחזרתי ואמרתי שלו טיפשות היתה מקצוע מכובד באולימפיאדה הסמולן הישראלי היה יכול להביא לנו הרבה מדליות הרבה כבוד.
      חבל

      אהבתי

  9. ישראל מידד הגיב:

    לסטודנט מאונ' ב.ג. שכתב : "ההסלמה התחילה בגלל הריגת מזכ"ל שקר כלשהו" אלא שבבוקר אותו יום של הסיכול הממוקד נורו 2 רקטות מעזה. זאת אומרת, ההסלמה – והפרת השקט היחסי – באה מצד אנשי הטרור בעזה. מה שנקרא: "הם התחילו עוד לפני שצה"ל הספיק לפעול נגד מטרה מסוכנת אחרת. ולגבי הקשר הנסיבתי, מה זה? יש סיבה – עויינות יחד עם הינתקות שאיפשרה שיפור העויינות ותרגומה לירי רקטות.

    אהבתי

    • סטודנט בבן גוריון הגיב:

      נכון לפני 2005 היו קסאמים רק על שדרות. תאמין לי שאין שום תכלית אמיתית לגבי מי התחיל אנחנו כל הזמן אוכלים פה פצמ"רים וצה"ל כם הזמן פועל בעזה. הגיוני שהיכולות הצבאיות של כל ארגון כולל חמאס ישתפרו במשך מספר שנים כמו שגם היכולות הצבאיות של ישראל השתפרו. אין ממש הוכחה שלהתנתקות יש קשר לשיפור הטווח. מצד שני בניתוח קר יש פחות הרוגים ישראלים מאז אוגוסט 2005 ביחס של אחד לשלוש טרם היציאה מעזה. כלומר בשיקול של מדינה התכנית מוכיחה את עצמה גם ביחס של הגנה על העורף.

      אהבתי

      • שי הגיב:

        אנחנו באמת מתנצלים שאנחנו לא נהרגים בקצב המתאים.
        מדוע תורת האבולוציה שלך לא עובדת ביהודה ושומרון? מדוע באזור שבו ממשיכים להתקיים ישובים יהודיים וחיילי צהל – היכולות של החמאס אינן משתפרות?

        אהבתי

        • סטודנט בבן גוריון הגיב:

          אה באמת? כי בין 2000-2002 לא היו אלפי הרוגים ישראלים בגדה ובישראל גופא על אף נוכחות ישובים יהודים ושליטת צה"ל? אולי השליטה שם לא בטחונית כפי שטוענים מומחים וגם קצינים בכירים במיל' ולא טוקבקיסט מתלהם שכמותך? http://www.peace-security.org.il/upload2/Image/councilborders.pdf

          אהבתי

          • ארגומנטום הגיב:

            נו באמת, אליבא דכולי עלמא שעקב נטישת ציר פילדלפי במסגרת ההתנתקות יכולות הברחת הנשק והאמל"ח של החמאס וגרורותיו התעצמו שבעתיים, כאשר כיום בד"כ המצרים מאפשרים למשאיות להיכנס לרצועה ללא בידוק מספק והתוצאה ידועה.

            כמו כן, שוב, אליבא דכולי עלמא שהחמאס לא יכול היה לבצע הפיכה צבאית ולהשתלט על הרצועה כפי שעשה ב-2007 אלמלא הנסיגה הישראלית, כשם שהוא אינו יכול לעשות ביהודה ושומרון.

            גם חטיפת גלעד שליט והעלמתו בתוככי הרצועה ככל הנראה לא הייתה יכולה להתבצע לפני ההתנתקות.

            כמובן שגם במצב שלפני ההתנתקות הנוכחות הצבאית הישראלית הייתה מוגבלת מאוד ביחס למה שהייתה לפני יישום הסכמי אוסלו א' ("עזה ויריחו תחילה") ב-94' ויכולת השימוש שלו בכוח נמוכה לאין שיעור מכפי שהייתה בטרם ההפיכה השיפוטית של אהרן ברק שהסתיימה ב-1995 עם פרסום פסק הדין בפרשת המזרחי 5 ימים לאחר רצח רבין ("בלי בג"ץ ובלי בצלם") כשישראל הייתה בוואקום שלטוני (כיום כבר ידוע ומפורסם שפסקי הדין הפוליטיים של העליון מפורסם עפ"י שיקולים פוליטיים), אך החלה עוד הרבה קודם (כמו פרשת תקיעת המקלות בגלגלי גירוש 415 מחבלי הג'יהאד והחמאס ללבנון, בהם רבי מרצחים כמו סלאח שחאדה, הנייה, רנטיסי וא-זהאר ששפכו דמם של מאות אזרחים חפים מפשע בשנים לבוא.

            אהבתי

          • נחום שחף הגיב:

            לסטודנט מאוניברסיטת באר-שבע.
            אפרופו אוניברסיטה זה מזכיר לי הביטוי הקולע "חמורים נושאי ספרים" לתאור הרמה הלוגית המקובלת מפקולטות מסויימות מאוד
            על החתום
            סטודנט בחופשה

            אהבתי

          • ר.בקצה הגיב:

            לאחר שהמחנה שלך הכשיר את ערפאת וכנופייתו לשמש כמג"ב,הדבר הראשון שהם עשו היה לחסל את כל המשת"פים ביהודה ושומרון ובכך לעקר את היכולות המודיעיניות של השב"כ בתוך האוכלוסיה הערבית,בנוסף לעובדה שצה"ל ממילא נסוג ממרכזי הערים הערביות.

            כתוצאה מכך, וגם כפועל יוצא מתפיסת הביטחון של כנופיות השלום ("בלי בג"צ ובלי בצלם",זוכרים?) גאה גל הטרור מיו"ש וגווע לאיטו רק אחרי מבצע חומת מגן, שנדחה גם הוא באשמתה הישירה של כנופיית השלום ,עד שאריק שרון כבר לא יכל לעמוד בפרץ.

            אהבתי

        • ברק הגיב:

          או אולי – החמאס לא שולט ביהודה ושומרון

          אהבתי

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          שי – נותנים לך כאן נתונים שנחסכו הרבה חיי אדם מאז ההתנתקות. אתה מוכן להתייחס לנתונים האלה ברצינות, או שאתה נהנה להסתפק בדמגוגיה זולה?

          אהבתי

  10. אני רק חמשאלות הגיב:

    דמגוגיה זולה: "זה המקום להזכיר: עד להתנתקות לא היו טילים שפגעו במקומות כמו אשדוד ויבנה, ובוודאי שלא היו למחבלים טילים שמגיעים עד לתל אביב." אמת, האירו היה בשיאו, לא היו בעיות כלכליות ביוון, ספרד ופורטוגל והקוורטט היה בתמונה, מובארק שלט ללא מצרים וגם קדאפי היה. האם מישהו בחמשלות מבין שאירן מעשירה אורניום, מחמשת את החיזבאללה, חמאס והג'יהאד ב-40,000 טילים ורקטות כדי ליצור מתיחות בלתי פוסקת במזרח התיכון ? נו טוב, רק שאלות.

    אהבתי

    • שי הגיב:

      את נפילת האירו, התמוטטות מובראק, או משבר החובות ליוון – איש לא חזה. הטילים שייפלו על אשקלון ואשדוד אם צהל לא יישב בתוך רצועת עזה ויימנע אותם היו ברורים כמו משבר קואליציוני ערב הצבעת תקציב.

      אהבתי

    • נתם הגיב:

      דמגוגיה זולה: "אירן… מחמשת את החיזבאללה, חמאס והג'יאהד… כדי ליצור מתיחות"
      1. אז מה? קיבלו הארגונים הנ"ל טילים מאירן ואמרו "אם כבר יש לנו טילים, לא נזרוק? אם כבר הביאו לנו פצצות, לא נהרוג? אם כבר מימנו לנו רובים, לא נרצח?". חס וחלילה, זו לא אשמתם, הרי הבחירה לא בידם. אירן נתנה להם, והם, אנשים טובים, לא מחזירים מתנות.
      2. אז מה קרה לפני שאירן נכנסה לתמונה? הארגונים הנ"ל ודומיהם לא חפצו להשמיד להרוג ולאבד? לא פעלו לשם כך? התאוריה הקונספירטיבית הזאת לא משכנעת.
      לעומת זאת, עד כמה זולה שתחשבו שהיא הדמגוגיה בפוסט- היא עובדתית. לפני ההתנתקות לא היו טילים באשדוד,עכשיו יש, והטילים הללו נשלחים בחלקם גם מהאזורים ש"נותקו". עכשיו תתווכחו.

      אהבתי

    • אני רק חמשאלות הגיב:

      עוד קשקוש דמגוגי: טילים נורו עלינו מעירק (1991), מלבנון (2006), ובקרוב גם מסיני ומאירן. גוש קטיף לא הווה חיץ איסטרטגי ולא מנע הפצת נשק וטכנולוגיות לארגונים ששונאים את עצם קיומנו במרחב הזה. ההתנתקות "האתרוגית" ראויה לגינוי אבל איננה הסיבה לכל צרותינו.

      אהבתי

      • שי הגיב:

        סיבה מצוינת להוסיף עוד איזור שיגור

        אהבתי

      • נחום שחף הגיב:

        ל"אתה רק 5 שאלות"
        פילוסוף ידוע שו אסמו אמר פעם "העובדה שקימת שעת הדימדומים אינה מפריעה לי להבחין בין יום ללילה"
        העובדה שהיו טילים לפני ההתנתקות אינה צריכה להפריע לך להבחין בין טיפטוף לגשם זלעפות, בין זריקת צלחות מקובלת במערכת זוגית ממוצעת לפנים מפוצצות, בין רוח קלה להוריקן, בין דמי אבטלה מהביטוח הלאומי למשכורת מנכ"ל בנק הפועלים.
        לפני ההתנקות היו פה ושם קסאמים, בזמן הקצר שבין ההתנתקות ועופרת יצוקה מספר הקסאמים שנפלו על שדרות ובנותיה עלה על ששת אלפים!!
        והיד עוד נטויה.

        אהבתי

        • אני רק חמשששאלות הגיב:

          נחום, הטכנולוגיה משתפרת ומתמזערת, טילים ומטעני צד היו ויהיו גם אם נתיישב בכל מקום שיש בו ארגוני טרור, רשתות חברתיות ונחסום בגופנו אינטרנט, פייסבוק וטוויטר. היום ירו בטולוז, אתמול היו בבומבי, בקו וטביליסי ולפני שנים פוצצו את השגרירות בבואנוס איירס.
          ההתנתקות היתה הגיונית אבל מה שקרה לאחר מכן היה חסר הגיון וחסר אחריות. אם מתנחלים חוסמים את החמאס, מדוע אתה יושב ברמתגן ? מה לך "ארגומנטום" בבראילן ולא באריאל ?

          אהבתי

      • חמש שאלות הגיב:

        ירי הטילים ב-2006 על חיפה, הוא דוגמה מצוינת. כאשר ישראל שלטה ברצועת הביטחון, עד שנת 2000, היה ירי מועט, של רקטות קטנות, באזור הגליל העליון "בלבד", דבר שגבה חיי כ-20 חיילים בממוצע בשנה (אלמלא אסון המסוקים הממוצע היה כ-12). בעקבות הנסיגה החיבאללה התחמש, התאמן ולכן במלחמת לבנון השנייה נהרגו בבת אחת 12 חיילים, 44 אזרחים, יותר מ-2,500 אזרחים וחיילים פצועים. היו גם חיילים חטופים שהחזרתם עלתה ביוקר, טילים שפגעו "בעד" חיפה, ומה שלא פחות חמור, ההרתעה של ישראל נפגעה, דבר המהווה תמריץ לארגוני המחבלים לירות טילים בדרום, מפני שהם יודעים כי ישראל חוששת ממבצע קרקעי.

        אהבתי

        • אני רק חמשששאלות הגיב:

          שוב דמגוגיה זולה שנסמכת על המלחמה הקודמת, לא על ראית הזירה העתידית.
          רצועת בטחון בלבנון לא תגן עליכם מטילים בעלי טווח של 260 ק"מ. הזמינות של אמצעי לחימה היום עולה לאין שיעור על מה שהיה ב-2000 וזה לא תלוי בכהוא זה בנוכחותנו בלבנון, בעזה או ביו"ש.
          יכולת ההרתעה נפגעה בגלל חוסר נחישות של ממשלה, שרבטחון ורמטכ"ל חסר כל נסיון קרקעי, שלא עשוב דבר למרות שהחליטו לצאת למלחמה. כפרשן צבאי, נתקעת בעבר. צא החוצה והבט קדימה.

          אהבתי

          • נחום שחף הגיב:

            כשיש "דמגוגיה זולה" ההנמקה הלוגית עובדתית מיותרת.
            תנו יד לטיפשות.

            אהבתי

          • חמש שאלות הגיב:

            רצועת הביטחון בעזה, לא מגינה מפני טילים, היא מונעת הגעה של טילים ממצרים לעזה ומשם בדרך האוויר לישראל. רצועת הביטחון בלבנון גרמה לחיזבאללה למקד את ההתקפות על חיילי צה"ל ובתגובה צה"ל תקף אותם, ומנע התחמשות. הנסיגה מרצועת הביטחון היא זו שהוכיחה לחיזבאללה, לאירן ולשאר המדינות, שהישראלים חוששים מעימות מורחב ומוכנים לספוג לאורך זמן מתקפות טילים בהיקף מוגבל, ובתנאי שהפגיעה היא בפריפריה. זו, ורק זו הסיבה שבהסלמה הנוכחית לא נורו טילים מעזה לתל אביב

            אהבתי

    • חמש שאלות הגיב:

      את המשבר הכלכלי חזה נוריאל רוביני ולא רק הוא
      http://www.energianews.com/article.php?id=8800
      את הירי מרצועת עזה, כמו גם את הטרור שייוולד בעקבות הסכמי אוסלו, חזו לא מעט אנשים. הבעיה שלהם היא שהם לא שמאלנים, ואילו רבים מאנשי התקשורת דווקא כן. לכן ההתייחסות לרואי השחורות היתה כאל מטורפים סהרוריים וגם עכשיו קשה לתקשורת להודות שהנודניקים צדקו.

      אהבתי

  11. סטודנט בבן גוריון הגיב:

    דיייייי. לא ייתכן לקרוא כה מביך. ההסלמה התחילה בגלל הריגת מזכ"ל שקר כלשהו. צה"ל הגיב גם בימים האחרונים על ירי לעבר ישראל למרות שלא תקראו על זה בתקשורת (אני גר ליד הגבול). הקשר בין ההתנתקות למצב הוא נסיבתי בלבד. בוא ניזכר במאות ואלפי פיגועי הירי שהיו בגוש קטיף וכן שההתיישבות היתה לא חוקית (לפי החוק הבינ"ל וכן לא מוסרית כלפי תושבי הרצועה הלא יהודים). הרי היו תקופות ארוכות של שקט גם לפני עופרת יצוקה (צא ולמד).
    חצי אופ טופיק- את ההתנתקות הוביל אריאל שרון יקיר המתנחלים כשעמד בראש מפלגת הליכוד. חלקים בשמאל הביעו סלידה מהתכנית דווקא בשל חד צדדיותה.

    אהבתי

    • באבא הגיב:

      מתי היו "תקופות ארוכות של שקט גם לפני עופרת יצוקה"?

      אהבתי

      • שי הגיב:

        בין 1967 ל 1987

        אהבתי

      • סטודנט בבן גוריון הגיב:

        טרם עופרת יצוקה היתה חצי שנה של הודנא שגם אותה ישראל הפרה למרות רצון החמאס להאריך את תוקפה http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3617788,00.html

        http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3617915,00.html

        http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1360643

        אני תושב האיזור ויודע לעקוב אחרי ההתפתחויות ולא רק לאכול את התעמולה הישראלית.

        אהבתי

        • באבא הגיב:

          קודם כל, מאימתי מביאים ראיה מכתבה של טמקא ועוד מאת עלי ואקד? מדובר ברצף של חוליות חלשות שלא תמיד מחוברות לעובדות בסוף השרשרת.
          קראתי את המקורות שהבאת, והם די מחזקים את טענתי. תודה. כמובן שכש YNET כותב "חמישה חודשים של שקט יחסי", יש לי תחושה עמומה שהיחסי הוא בעין המתבונן. וחשוב מכך, יש עוד דרכים להפר את השקט חוץ משיגור רקטות; חפירת מנהרות ומטענים הם דוגמאות מצויינות.

          אני אגב, לא תושב האזור אבל אני כן קונה את התעמולה החמאסית. כשהם מביעים הסתייגות מסויימת ממדינת ישראל ותושביה, אני נוטה להאמין שכוונותיהם כנות.

          אהבתי

    • חמש שאלות הגיב:

      ב-22 במרץ 2004 ישראל חיסלה את השייח אחמד יאסין, שהוציא פסק הלכה (פתווה) שהתיר ואף חייב פיגועי התאבדות על ידי נשים. אתם זוכרים את מאות הטילים שנורו בתגובה על יישובי הדרום? בוודאי שאתם לא זוכרים, כי לא נורו טילים כאלו, פשוט כי ישראל שלטה ברצועת עזה. נכון, השהות ברצועת עזה עלתה בחיי חיילים שנועדו להגן על המדינה, אבל בכל מבצע צבאי שיגיע אחרי שטילים יינחתו בתל אביב, ייהרגו הרבה יותר חיילים, מאשר אם ישראל היתה ממשיכה לפוצץ מנהרות בין מצרים לרצועה, על בסיס יומי. למען הסר ספק – השאלה היא לא האם יהודים היו אמורים לגור בגוש קטיף, אלא האם ישראל חייבת לשלוט שם כדי למנוע פיגועים, דומה לשהות ביהודה ושומרון שמקטינה מאוד את היקף הפיגועים

      אהבתי

  12. אורן הגיב:

    מטרות ההתנתקות נוסחו במתינות, ולטווח ארוך עלינו עוד לחכות. "עופרת יצוקה" לא השיגה כלום. אני מניח שבהכל אשמה התקשורת, שהיא גוף היררכי הנשלט בידי הממשלה בניגוד למערכת הבטחון, אשר מורכבת משלל גופים רובם בשליטה פרטית, ומאפשרת מרחב של דעות.
    כמובן אחד הבכירים במערכת הבטחון מעדיף צפיה ב"אח הגדול", אך כאמור זה חלק מהפלורליזם, שבעיקרון חופש החיילות במשטר דמוקרטי.

    אהבתי

כתיבת תגובה