דליק

דפני ליף בוושינגטון * ישראל היום מתחדש בפייסבוק * הדלק הגיע לשמונה * הדיקן מוציא דיסק * מה קורה עם בדיחות 1 באפריל?

מעריב וגם ידיעות החליטו על כתב חידה בכותרת הראשית שלהם. את הכותרת של מעריב אי אפשר להבין כלל. בידיעות לפחות צירפו ציור של התקן תדלוק. בהארץ כתוב "נתניהו התערב ומיתן", בישראל היום: "רה"מ התערב". במקור ראשון מתייחסים למספרים, וביתד נאמן עדיין מדברים על אירועי שישי וצעדת המיליון ויום האדמה.

שי גולדן מדווח ש"האישה המדוברת ביותר בישראל" (??), דפני ליף, טסה בשישי לארה"ב לשבועיים וחצי, כאורחת כנס שעורך ביל קלינטון בנושא מנהיגות חברתית ותשתתף בפאנל המרכזי בו.
והנה דיווח מהכנס של נטשה מוזגוביה.

האלימות במגרשים מגיעה לשער מעריב. בצדק.

לסבר פלוצקר ושות': די כבר עם דימוי הברווז, נו.

נחמיה שטרסלר מבקר את ההופעה של יובל שטייניץ בפגוש את העיתונות.

שלי יחימוביץ' תתמודד על ראשות הממשלה.

סיכום יום האדמה: כלום לא קרה, עשרת אלפים במקום מיליון השתתפו בעצרת. עשרות יידויי אבנים לעבר כוחות הביטחון, פלסטיני הרוג בעזה, מוחמד זכות, יידוי אבנים בשער שכם, מתפרעים בקבר רחל, עצרת ביפו (ידיעות).
וגם: צעיר ערבי הותקף ברכבת הקלה (ידיעות).

מחר יכריז שמעון פרס על הקמת קמפוס אקדמי ברהט (ידיעות, 16). אולי זו מתיחת 1 באפריל (ע"ע)?
זה מה שיש לשי ודרור לומר על כך.

חנוך מרמרי, שאיננו בעל תואר ראשון, לא יורשה למנכ"ל את בצלאל – קובעת המל"ג (שער הארץ), אבל עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום בדימוס האוחז בתואר שני, יורשה להיות נשיא אונ' חיפה.

פרופ' אריאל בנדור, דיקן הפק' למשפטים (ממש לא, בניגוד לכתוב בידיעות) בבר אילן חנך דיסק וכל הצמרת המשפטית התייצבה בנמל ת"א. כה מדווח ידיעות (טובה צימוקי, בע' 24). איך היה? צימוקי אומרת ששלמה ארצי ועידן רייכל לא בסכנה, אבל בנדור הפגין "להט וביטחון עצמי".
ועל כך נאמר keep your day job.

בלוגלנד/ פייסבוק/ רשת

יוזמת סטודנטים להביא סרטי סטודנטים לפריפריה.

"פייסבוק פוגע בדימוי הגוף" (ידיעות, ע' 35).
דניאל אדלסון מספר על מחקר חדש שנערך במרכז הלאומי להפרעות אכילה של מרילנד, ממנו עולה כי כ-75% ממשתמשי הרשת בגיל 16-40 לא מרוצים ממשקל גופם. ואם המחקר היה נערך ברח' שינקין או בשדרה השמינית לפנ עשר שנים התוצאות היו שונות? לא.

מיילבק/ ע' תוהה: לאן נעלמו מתיחות 1 באפריל?
"בשירותי הצבאי (93-97) בגל"צ, היה לנו נוהג לשדר מתיחות ביומן הבוקר. אחת המפורסמות שבהן הייתה 'חשיפת המבצע הסודי לעליית יהודי גבון ארצה' עם ניידת בנתב"ג וכד'. כל פוליטיקאי שביקשנו עלה בשמחה לשידור והודה לעם ולאומה על מאמצי-העל הסודיים של המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים. הכל היה סבבה, חוץ מזה שבגבון אין ולו יהודי אחד לרפואה.
לתחושתי בשנים האחרונות הולך ופוחת הדור וכבר ממש אין מתיחות אחד באפריל משעשעות/ בכלל. מדוע?
זאת כתבה שמציעה 10 רעיונות למתיחות. מצחיק כמו בדיחת קרש דבילית עם זקן.
והנה אחת שמנסה לתהות להיכן נעלם ז'אנר המתיחות (בהקשר של פורים – ועדיין)".

הודעה לעיתונות:


ישראל היום
משיק מהדורה חברתית… גרסת הבטא של Social reader הושקה ע"י פייסבוק בשיתוף פעולה עם כמה מהעיתונים המובילים בעולם, כמו וושינגטון פוסט, וול סטריט ז'ורנל והגרדיאן. כעבור שלושה שבועות בלבד מהשקת האפליקציה הפוסט הציג קרוב למיליון משתמשים. כיום יש ל-social reader שלו כ-10.2 מיליון משתמשים חודשיים.
ישראל היום וסוכנות הדיגיטל Boolba digital marketing, החלו לעבוד על פיתוח המהדורה החברתית הראשונה בישראל עוד לפני הכרזתה הרשמית של פייסבוק, בינואר… לאחר פיתוח מספר פיצ'רים ייחודיים שלא ניתן למצוא במהדורות של העיתונים בחו"ל, המהדורה עלתה לעמוד הפייסבוק של העיתון.

אממ. מה?

הארץ ממפה את הבלוגרים המוזיקליים ומבליט את השפעתם.

יש עורכים בבית?

בעין השביעית התהפך התאריך הבוקר:

מדונה מוכרה את ביתה.

לחם עבודה

תביעת ענק נגד כלבוטק.

סיכומי הנהלת ynet במשפט הפיטורים נגד תני גולדשטיין.

מיה מנע כותבת (המגזין, מעריב) על השימועים ברשות השידור, ובין היתר מפריכה את הטענה שיעקב אחימאיר הוא בין המוזמנים לשימוע, כפי שנכתב במארקר/הארץ. אחימאיר מסביר שאף עיתונאי לא התקשר אליו כדי לוודא שהדברים נכונים.

ממון, שלא דיווח על הפסדי נוחי דנקנר/מעריב בשבוע שעבר מנפק הבוקר בוקסית נאה שכותרתה
"נוחי דנקנר: 2012 תהיה שנה עסקית טובה לאי.די.בי"
הדוחות של 2011, כך הדנקנר לידיעות, "משקפים בחלקם אירועים משנה קודמת". אהה. עכשיו הבנתי.

מנשה סמירה הודיע על סיום תפקידו.

לפני פיזור

אחזור: הפוסטים האורחים נערכים. כולם. מבידוק עובדות (ככל יכולתי, לא מילה-מילה), מסננת לשון הרע, איכות הניסוח, אורך, הגהה, האחדה וכמובן התקנה ובדיקת לינקים – יעביר אדם ארבעה לינקים, אחד מהם תמיד יהיה שגוי – המרת הטקסט לעריכה בוורדפרס, תמונות וטיוביות.
אני חתומה על הבלוג הזה, ולכן יש לי חובה להביא את הטקסטים שבו, גם אם לא אני כתבתי אותם, לידי גימור מקסימלי. לא שאני תמיד מצליחה, לא שאין דברים שהייתי צריכה לערוך יותר, לא שאין טעויות עובדתיות, אבל אני משתדלת.
כך שהנימוק "לא את כתבת ולא את צריכה לערוך, את רק נותנת במה" – לא תקף בעיני. אני לא יודעת איך נוהגים הבלוגרים האחרים בפרסמם פוסטים אורחים, אבל זו דרכי.

בכ"מ, הפוסטים של הסו"ש לטובת מי שבילו באיקאה או בחביטת שטיחים:

מצור – כותרות שישי בבוקר.
רון מיברג Vs עידו רוזנבלום – פוסטורח שזכה לנאצות אינספור.
אצבעות שחורות – הרבה התייחסויות לאיורים.
ולווט העצמאית, דו"ח חודשי מרץ.

ותודה רבה לתומכי הבלוג הנאדרים והנהדרים.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

81 תגובות על דליק

  1. שועלן הגיב:

    אחת אמרה לפני חצי שנה:

    את מסמנת את ראשות הממשלה כיעד?

    "בתור חזון עתידי בוודאי, בתור יעד ריאלי לא. יו"ר מפלגת העבודה לא ייקרא לבית הנשיא אחרי הבחירות הבאות. למפלגת העבודה יש כברת דרך ארוכה לעשות כדי לזכות באמונו של הציבור והיא צריכה לעשות את זה במסלול אמיתי, עמוק, אידיאולוגי וישר. לא בהוקוס פוקוס".

    ובהקשר זה, עוד מהנאמר ב-2011:

    "לא נתמודד על הנשיאות, לא נשאף לרוב בפרלמנט. אנחנו מעריכים את הנתיב שלקחה המועצה הצבאית העליונה, להעברת שלטון בדרכי שלום"

    תאמינו לי, אל תאמינו לאפחד.

    אהבתי

  2. מיכאל הגיב:

    1. מוזר – אף אחד לא שם לב לסקופ מההרצאה של דפני – "צותתו לטלפון שלי במשך חודשים". אפילו בהארץ אין התייחסות לכך בכותרות. תמהני. ומעניין מי צותת – נוחי דנקנר, השב"כ, תנובה. ואיך בדיוק הגברת עלתה על הציתות. בטחון פנים, ריגול נגדי – לדפני הפתרונים.
    2. מוזר מס' 2 – דווקא "הנהגת המחאה" שדרשה שקיפות מלאה עם מצלמות בחדר מתעטפת לה בסודיות בכל הקשור להמשך המחאה. כנראה שיש דברים שנתיני המחאה אינם אמורים לדעת והם צריכים להשאיר זאת לשיקול דעת המנהיגים. יהיה נדוש אם נזכיר את חוות החיות של אורוול קשישא?
    3. בחורה בת 26 שלא שירתה בצבא או בשירות לאומי, שפרק העבודה בחייה הסתכם בעריכת סרטונים למספר זמרים מטיפה לאחרים בענייני "עשייה". "אני מאמינה בעשייה" "לא בהצהרות ריקות מתוכן" אמרה מי שליהגה את דרכה בהנהגת מחאה בין הצהרות סהרוריות, כל כך סהרוריות עד שלאחר ההפגנה הראשונה מיהרו להצמיד לה כותב נאומים.
    4. הצעה שלי- על מנת שלא תבזבז את האירוח הנדיב כדאי שדפני ליף באמת תלמד מהמחאה בספרד ובארה"ב. כך לדוגמא בספרד – כדי למנוע תככים ומריבות בין מנהיגים מטעם עצמם- החליטו אנשי המחאה מהימים הראשונים לקיים סבב בין מספר רב של אנשים, אנונימיים ככל הניתן, כמייצגי המחאה בכלי התקשורת. כך שמרה המחאה על העממיות שלה וחסכה מעצמה "מנהיגות" שמדברת מעל ראשה אל כלי התקשורת. נדמה שברוטשילד התחולל תהליך הפוך בדיוק.

    אהבתי

  3. דנה הגיב:

    הוריי! בסוף הפליק פלאק וולווט חוזרת בה מהפלת התיק על ידיעות ומודה בטעות.

    אהבתי

  4. דנה הגיב:

    רק עכשיו ראיתי שאתמול ניסית להפיל את הפדיחה שלך על דרגתו של חגי מרדכי על ידיעות אחרונות. ובכן, הפדיחה ועוד איך שלך. במשנה של הכתבה כתוב שמרדכי היה סא"ל בזמן חומת מגן, וכתוב גם שהיום הוא תא"ל. תחליפי משקפיים

    אהבתי

  5. אחד ש הגיב:

    ממון לא יכל לפרסם את הפסדי אי.די.בי קודם כי הם פורסמו רק ביום שישי. ובקשר לכותרות – זה בהחלט פינוק – אפילו יותר מזו של מעריב

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני מדברת על הפסדי מעריב שממון לא הזכיר במילה. איזה יום שישי? התפרסם ב-27 בחודש בהרחבה,יומיים אחרי הפרסום הראשון.

      אהבתי

    • צפוני מרמת אביו הגיב:

      אידיבי הפסיד 3.24 מיליארד ש"ח ב-2011 מהשקעה כושלת בקרדיט סוויס ובפרויקט בלאס ווגאס. למזלו של נוחי עלתה מנית קרדיט סוויס מאז ינואר ולכן צפויים רווחים ברבעון ה-1 של 2012. ההפסדים במעריב בטלים בפי 10 אבל אי.די.בי זקוק לפלטפורמה תקשורתית ולא נרתע מהפסדים כבדים בעיתון. מאז אמצע 2011 הזרים למעריב כ-280 מיליון שקל – ועוד היד נטויה.

      אהבתי

      • ר/ק וכו' הגיב:

        אשמח להבין למה אי.די.בי. זקוקה לפלטפורמה תקשורתית?
        ו, בהנחה שזה עוד איכשהו מחזיק מים, האם מעריב הוא הפלטפורמה הנכונה? נדמה לי שאמרו שלהחזיק עתון כמו ישראל היום עולה הרבה הרבה פחות לשנה.

        אהבתי

      • צפוני מרמת אביו הגיב:

        אשמח להסביר, למרות שאינני מקורב, יועץ או בעל ענין בעסקה הזאת
        1. דנקנר מצא עצמו מותקף ע"י דה מרקר ולא נמצאו כלים להתמודד מולם
        2. שופרסל הותקף והושמץ, בדין ובצדק, כי סחט רווחים לפני המחאה החברתית
        3. ידיעות וכלכליסט, ישר"ה והארץ לא למכירה, אז הוא קונה את מה שיש
        4. מעריב לא שווה את זה, אני לא מנוי או קורא שלו, עוד מימי נמרודי ושות'

        אהבתי

  6. דרור הגיב:

    וינט מפרסמים בלי בושה מאמר דעה מבלי להודיע שמדובר במאמר דעה , ועוד עושה את זה בעמוד הראשי .

    אהבתי

  7. עובר אורח הגיב:

    דובר על מתיחת ה1 באפריל ברשת מסתובבת שמועה מטורפת על כך שנתניהו חנך רכבת ישראלית בשוויץ ובאותה הזדמנות אמר שישמיד את לבנון בעסק מעורב גם האמיר של קטאר ועוד דיבורים מופרכים. בכל מקרה כנראה אולי ייתכן שהלבנונים לקחו זאת ברצינות וניפקו איומים נוראים משלהם. מעניין.
    http://elderofziyon.blogspot.com/2012/03/crazy-rumor-that-netanyahu-said-he.html

    אהבתי

  8. דרור הגיב:

    "טרחן שוליים בודד"
    "הפך לילד הרע ואפילו התקשורת איבדה בו עניין"
    "עכשיו הוא בא בטוב. כאילו"

    את כל הדברים האלה כתב בן כספית לפני שנה וחצי על לא אחר מאשר…….http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/167/160.html

    מלבני הוא דווקא די מרוצה שם

    אהבתי

  9. captain beefheart הגיב:

    א. תמוהה בעיני התנהלות הארץ מול מי שהיה עורך משמעותי מאוד בהיסטוריה של העיתון. זה נראה כמו ונדטה + וידוא הריגה. די מנוגד לערכים שהעיתון מתנאה בהם. מהו אותה מעשה נבלה שעשה מרמרי שיורשיו רודפים אותו כך?

    ב. הצלחת חומוס בסוף – מאיפה? (נראה די מקצועי)

    ג. רק היום: את לא יודעת מי אני ואני כן אמשיך לרדוף אותך! כבר השגתי את מפתחות הבית שלך מהשכנים והלילה אני מגיע עם פח נפט. אחרי שאסיים איתך אעבור לאוגרים שאת מחזיקה במרפסת (כולל הימני, "בוריס", שנמנע מהגלגל). זה ייראה כמו תאונה ומחר אפילו לא יכתבו עלייך בעיתונים, עלובה שכמותך!

    אהבתי

    • מהצד הגיב:

      לדעתי זה כן יהיה בעיתון, תחת הכותרת: אוגר הניס פורץ

      אהבתי

      • גיל הגיב:

        מפגן יושרה, כזה.
        לגופו של עניין- זה בדיוק, אבל בדיוק, חטאו של מרמרי.
        אם היית יודע איזה עוד "פרופסורים" מסתובבים במסדרונות בצלאל, היית יורק את השקדים שלך בהתקף צחוק פסיכוטי.

        (קבל את זה ממי שפגש בגדולה פנים אל פנים ונשאר בחיים כדי לספר).

        בכל מקרה, לא ברור לי למה דילגו על יערה בר-און.
        😯

        אהבתי

    • לקפטן הגיב:

      איומים על מכרסמים לא יועילו לך. אין ענין ציבורי בסטוקריות שלך. לא רק שאינה מעונינת בך, אף הפסיקה ליחס חשיבות לרמיזותיך. כנראה הגעת לשלב בו הריגושים בחייך, מתמצים בצלחות חומוס.

      אהבתי

    • צפיחית בדבש מתוק מאז הגיב:

      המוציא חומוס (עם גרגרים) מן הארץ, רק תדאג שהמסעדה תצלם אותך, בשביל האליבי.
      חדשות רעות: נחסמה אפליקציית Girls Around Me: גן עדן לסטוקרים

      אהבתי

  10. ר/ק וכו' הגיב:

    צפיתי בסרטון עם דפני ליף.
    לא הופתעתי כשהיא סיפרה שקיבלה הצעה להשתתף ברוקדים עם כוכבים.
    הרי זה כל כך ברור שזה עוד תרגיל מסריח של הממסד כדי להקטין אותה. הרי לו היתה מראה ולו טיפונת של התעניינות מיד היו קופצות כל הנשמות הטובות ומרכלות שזה בגלל הכסף, שזה כי היא מנסה למנף את 15 השניות (המאוד ארוכות) שלה, כי פיה וליבה אינם שווים וכו' וכו'.

    אהבתי

  11. איילת הגיב:

    מתיחה מפתיעה ומשעשעת נרשמה לזכות AdBlock של גוגל כרום.

    Show cats instead of ads.

    אהבתי

  12. יניב הגיב:

    אני בעד עריכה. תמיד, ובמיוחד במציאות של ריבוי מטורף של טקסטים על דפי הרשת.
    הלוואי וירבו העורכים.

    אהבתי

  13. אני הגיב:

    צריך להיות אח שלי

    ונקודה בסוף.

    אהבתי

  14. אני הגיב:

    תוכנית סיום העונה של מצב האומה היתה מחרידה. מישהו בתקשורת באמת חושב שבשנת 2012 צריכה להיות משודרת תוכנית שכל המשתתפים בה מייצגים בקושי 10% מדעותיו של העם? משתתפים שחושבים שאני עם ההשכלה והידע שרכשתי בחיים ראויה ללעג שלהם (איזו הבנה פוליטית/צבאית או השכלה פוליטית/צבאית יש למישהו מהמשתתפים בתוכנית ולא אחי שלי טייס זו לא הבנה פוליטית/צבאית)? הם אפילו לא טורחים להביא ימני מחמד, לא דתי מחמד כלום. התוכנית הזו במתכונתה הנוכחית צריכה להיות משודרת בערוץ נישה לאנשים ששבעים מאוד מעצמם.

    סאטירה? הגיע הזמן לסאטירה ימנית, בעצם יש כזו היא רק לא חברה של מרב מיכאלי ואורנה בנאי

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      עד כמה שאני זוכר, שליין זיהה עצמו בעבר מתון (אמנם לא משהו שכמה שנות זוגיות עם מיכאלי לא יכול לסדוק, אני מניח)

      אהבתי

      • תומר הגיב:

        צ"ל

        עד כמה שאני זוכר, שליין זיהה עצמו בעבר כימני מתון (אמנם לא משהו שכמה שנות זוגיות עם מיכאלי לא יכול לסדוק, אני מניח)

        אהבתי

      • אני הגיב:

        מה שהיה אתמול היה רחוק מלהיות מתון. גורי אלפי היה צריך לרדת משידור. אם מישהו בימין היה אומר קמצוץ ממה שאלפי וחבריו אמרו על השמאל אמצעי התקשורת היו נזעקים להוקיע את התופעה ומכנים אותי ואת דומי שמסתובבים ממש ביניהם באמצע תל אביב כימין סהרורי וקיצוני.

        אהבתי

    • אלעד הגיב:

      למקרה שלא שמת לב, הימין בשלטון כבר 40 שנה. סאטירה תהיה בד"כ ביקורת מצידה השני של המפה. אני מוכן להחליף – שימו את השמאל בשלטון ושעממו אותנו עם הלאטמות הקמחיות שלכם כאוות נפשכם. תכנית הומוריסטית שמייצגת את עמדתו של השלטון היא הרבה יותר תעמולה מאשר סאטירה. כך זה גם נראה.

      אהבתי

      • באבא הגיב:

        זו אכן טעות נפוצה.
        הימין נבחר לשלטון אי אלו פעמים בעשורים האחרונים (בטח לא 40 שנה), אבל הוא לא באמת שולט. השלטון הוא יותר מסכום ח"כיו. הואיל וחלק ניכר ממשרתי הציבור בישראל יכולים ללמד דבר או שניים את סר האמפרי מ"יס מיניסטר", מסתבר שיש עוד גורמים שקובעים את פעולות המדינה מעבר לפוליטיקאים הנבחרים.

        ראו למשל את מכתב הנזיפה של אל"מ אלי בר-און. אם זה מצב הדברים במערכת היררכית קשוחה, שווה בנפשך עד כמה פקידים לא נבחרים יכולים לקבוע מדיניות ממלכתית.

        אהבתי

      • יון משקשק הגיב:

        הימין בשלטון…?
        בבדאי- ידוע שהמפלגה השטלת מתנגדת להחזרת שטחים כחלק מההסדר עם הערבים.
        הימין בשיטיון והשמאל לא ציוני ופתק הבחירות שלנו לא שווה את הנייר שעליו הודפס.

        אהבתי

      • דרור הגיב:

        אין גירוש מסתננים , אין תקיפה באיראן , אין תגובה רצינית לירי הרקטות , בית המשפט ולא הממשלה הוא זה שקובע אם יהיה איחוד משפחות או לא , ואתה עדיין חושב שהשילטון שלנו הוא ימני ?

        אהבתי

      • אני הגיב:

        הימין בשלטון 40 שנה?

        אני עוד לא בת 40, אבל הנה מה שזכור לי משנות חיי:

        שתי אינתיפאדות, פינוי אחד מגוש קטיף, סדרה של פיגועים באמצע שנות ה-90, נסיגה מלבנון.
        חוץ משמיר ונתניהו היו רבין ופרס, אולמרט, שרון וברק. ראשי הממשלה היחידים ששלטו בכובעם כימנים הם שמיר ונתניהו. לשניהם לא היתה שום השפעה על התקשורת על האקדמיה או על מערכת המשפט, שניהם לא ניסו וגם לא הצליחו להילחם בשלושת המערכות הללו, בשמאלניות הקיצוניות ההזויה והכה מנותקת מהמציאות הרווחת בהן. שלוש המערכות האלו לא מייצגות את הציבור: אין בהן ייצוג לעם שהצביע בהמוניו לליברמן, אין בהן ייצוג להמונים שמתכננים לבקר בשבוע הבא בירושלים המאוחדת (ולא הכבושה), הן מתעלמות ואף לועגות לאנשים שבזכותם הם מתפרנסים ובוחרות לחיות בנפרד מהציבור ולא עם הציבור.

        אהבתי

        • תומר הגיב:

          וכמה מראשי הממשלה שהזכרת שלטו בכובעם* כשמאלניים?

          * מה זה "שלטו בכובעם"?

          אהבתי

          • אני הגיב:

            בכובעם-אולמרט ושרון באו מהליכוד ושלטו במסגרת היותם אנשי קדימה.

            אהבתי

            • תומר הגיב:

              בחיי, כנראה שהנייר (הוירטואלי) סובל הכל, שרון התחיל את הקדנציה שלו כמנהיג הליכוד ונבחר פעמיים בבחירות פנימיות במפלגה זו תוך שהוא עוקף את נתניהו מימין. את מפלגת קדימה הוא הקים אחרי קדנציה וחצי בראשות הממשלה. אולמרט מעולם לא הציג עצמו כשמאלני ורק מי שמזהה סכנת תבוסתנות בכל המרחב שמשמאל לאיתמר בן גביר יכול לקרוא לו שמאלן. בכל קריטריון אחר הוא יותר ימין ממרכז (כמו לבני ומופז לצורך העניין).
              ברק? ברק הוא לדעתי מרכז אמיתי, השמאלנים יאמרו שהוא ימינה מהמרכז והימנים יאמרו ההיפך אבל לדעתי האיש חף מאידיאולוגיה שמאפשרת לשייך אותו לאחד מהצדדים.

              היחידים מכל אלה שיכולים להיחשב שמאלנים (בסימטריה לאותם קני מידה שבהם רק שמיר וביבי הם ימניים) הם פרס ונפרגן לך גם את רבין, שניהם ביחד כיהנו כראשי ממשלה תקופה מצטברת של חמש וחצי שנים מאז 1977, קצת פחות מנתניהו.

              אהבתי

              • אני הגיב:

                כפי שציינת, לדעתך. דעתי שונה. אני לא צריכה שתפרגן לי שנים בהן השמאל שלט. השמאל שולט במערכת המשפט, בתקשורת ובאקדמיה.

                בוא נעשה סאטירה על עודף הימניות של שלושת המערכות הנ"ל, מעניין אותי לראות את פרץ התקדימים ופסקי הדין שנפסקו ע"י בית המשפט העליון עבור הצד הימני שכביכול שולט במדינה, אשמח אם תביא לי ציטוטים של שופטים (ברבים לא אחד וחצי) שתמכו בגלוי או תומכים בגלוי במדיניות הימין, כפי שהשופטים התומכים במדיניות השמאל מרבים לעשות ללא חשש שמישהו יערער על מעמדם או יזכיר להם שהם שופטים ולא פוליטיקאים; נמשיך עם הסאטירה שצריכה להיות על עודף השמאלנים בתקשורת, הומור משובח שיזכיר לאנשי 'מצב האומה' ו'ארץ נהדרת' שסאטירה היא לא הומור בין חברים, כי אם אמירה נוקבת, שיצחק על אותם יוצרים עלובים וקטנים שאין להם אומץ לבקר את עצמם, שחיים בינם לבין עצמם ושלא מבינים איך העם בוחר אחרת מהם ומדעותיהם ונסיים באקדמיה, מתי נגיע ליום בו נראה עצומה של אקדמאים מהימין בעד שמירה על ישראל כמדינה יהודית, עצומה שתרענן את אנשי אוניברסיטת בן גוריון לגבי חזונו של האיש והעובדה כי הם פועלים בניגוד לחזונו?

                אהבתי

                • תומר הגיב:

                  נו, יפה, אז הנה הנסיגה לקו ההגנה השני (לאמור: "כן אולי לא דייקתי בעובדות אבל מה עם מערכת המשפט") הגיעה כצפוי.

                  צריך מידה לא מועטה של עזות מצח (או אולי אי אמון בטיעונים שלך עצמך) כדי להשוות בין הממשלה והכנסת לבין התקשורת והאקדמיה, כאילו אורן יפתחאל ועידו לנדא החליטו במו פיהם על הנסיגה מלבנון (כזה מין אקט שמאלני, בחיי) או על ההתנתקות. ואגב, כבר יש "חוג הפרופסורים לחוסן חברתי" כלומר היה.

                  התקשורת היא השוואה מופרכת אפילו יותר למרות גורי אלפי ורזי ברקאי. נדמה לי שהשפעת התקשורת זוכה להילה מאגית של עוצמה בלתי מרוסנת כל אימת שדעתם שונה משל הטוען. בתח'לס אם המשוואה שלך היא מצב האומה + ארץ נהדרת = שלטון שמאלני אני ממליץ לעבוד קצת על חידוד הסילוגיזם.

                  מערכת המשפט היא מקרה מעט מורכב יותר, בגלל שהשפעתה רבה מעט יותר מזו של שתי המערכות האחרות. עם זאת נדמה לי שמערכת המשפט אינה "שמאלנית" אלא דמוקרטית, כן כן, כולל השופט אלון שאיש לא יחשוד בו בשמאלנות וכולל השופט גרוניס. דא עקא שלפחות חלק מהעקרונות הדמוקרטיים האלה הם לצנינים בעיני הצד הימני של המפה שמעדיפים לתפקד "בלי בג"צ ובלי בצלם" אם לצטט עוד שמאלן ידוע. אני חושב שלמעט אם לכס המשפט יישבו רבנים, לא ישתנה המצב הזה.
                  וגם בסוף כל הדברים, מצחיק לנסות להשוות בין עוצמת המערכת הפרלמנטרית והממשלתית לבין זו של השופטים.

                  נותר רק לתהות מה יהיה קו ההגנה הבא (אלטלנה? סזון? בגידת הפוליטיקאים?) ומתי נגיע גם אליו.

                  אהבתי

                  • אני הגיב:

                    שוב, לדעתך השפעת התקשורת פחותה מהשפעת מערכת המשפט, לדעתי אתה טועה. שלוש המערכות עובדות זו עם זו וניזונות זו מזו. שופטים לא קוראים עיתונים? לא גולשים ברשת? מי קבע שמשקל מערכת המשפט גדול יותר משתי המערכות האחרות? אתה? אז הנה, אני קובעת אחרת. תתרגל, יש כאן אנשים שחושבים אחרת ממך ומה לעשות שבמקרה בשנה בה ישראל נסוגה מלבנון עבדתי עבור אחד מעוזרי המחקר של אורן יפתחאל, דבר שסביר להניח אתה לא היית עושה אם המקרה היה הפוך.

                    אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      נו באמת, זה הגיע מוקדם מהצפוי (קו ההגנה האחרון – מי אתה ומה אתה).

                      את לא יודעת דבר וחצי דבר עליי, וזה בלשון המעטה, אל תיסחפי.

                      אהבתי

              • ר.בקצה הגיב:

                ברק קיבל את טענת השיבה הערבית בוועידת טאבה,לכן הוא בוודאי אינו מהמרכז. השמאל שונא אותו מכיוון שהוא הטיל כתם במשיחם ערפאת,לא משום שהוא מרכז.
                אהוד אולמרט "יצא מהארון" בראיון לידיעות אחרונות בו קרא למסור את מזרח ירושלים לערבים ולברוח מיהודה ושומרון- כך שהוא לא איש ימין

                אהבתי

    • דרור הגיב:

      למה כל בדיחה שם צריכה להיות מורכבת מ-10 משפטים ברצף? הם לא מבינים שאחרי המשפט הרביעי הצופה מתעייף?

      אהבתי

  15. גורדי הגיב:

    העין השביעית כנראה העתיקו ממני.

    אהבתי

  16. אחד הגיב:

    מתיחות אחד באפריל הפכו לבומבסטיות בשנים האחרונות ולכן לא מתייחסים אליהן. כל הרעיון הוא לעשות משהו שערורייתי שנראה אמיתי באופן גבולי כדי שלא יעלו על זה מיד.

    פעם גם אם היית עולה על מתיחה היית משתף פעולה. היום עם הרשתות החברתיות, יש המון אנשים שמיד צועקים FAKE כדי שידעו איזה חכמים הם. יופי, גאונים.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      נכון, סיבה אחת היא הרשתות החברתיות.
      המתיחה הכי טובה שהצלחתי לעשות שם היא שכתבתי שאני "במערכת יחסים".
      כל הגרושים והפרודים מיד החלו לצקצק בלשונם הפולנית, היה כיף.
      סיבה שנייה היא שאנו מוקפים במתיחות – סדרות טלוויזיה, סרטים ושאר בולשיט.
      סיבה שלישית ומעניינת אולי יותר היא שזהו "מנהג גויי", ואנו הרי יהודים כשרים – לאחרונה יותר מתמיד

      אהבתי

  17. איציק הגיב:

    פרופסור בנדור הוא דיקן הפקולטה באוניברסיטת חיפה. בבר אילן הוא מרצה לכל דבר ועניין.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      למה בעצם הוא רוצה להיות מוזיקאי?

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      העתקתי מילה במילה מידיעות.

      כנראה שהוא לא דיקן פה ולא שם :). מויקי:

      בנדור החל את פעילותו האקדמית כעוזר הוראה באוניברסיטה העברית. בשנת 1992 עבר בנדור לפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה… בשנת 2001, כשנה לאחר קבלת דרגת פרופסור חבר מאוניברסיטת חיפה, נתמנה לדיקן הפקולטה למשפטים בחיפה ושימש בתפקיד זה בין השנים 2002-2005…בשנים 2005-2007 שימש כדיקן הסטודנטים באוניברסיטת חיפה… בנדור חדל מלכהן בתפקיד זה לאחר שהודיע באוקטובר 2007 על עזיבתו את אוניברסיטת חיפה לטובת מינוי לדרגת פרופסור מן המניין בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת בר-אילן החל מאביב 2008

      אהבתי

  18. אחד הגיב:

    כבר דיברנו כמה פעמים על הנוהל הקבוע של ביבי "להציל" את העם "ברגע האחרון" מגזרות העלאת מחירי הדלק של האוצר. ביבי הוא לא חלק מהממסד. ביבי הוא אחד מאיתנו.

    מישהו צריך לאסוף את כל הכותרות על ביבי והדלק ולשים אותן אחת ליד השנייה. אז יהיה ברור הספין הפשוט והאפקטיבי של נתניהו. מילא ישראל היום, אבל מפתיע איך כל שאר העיתונים אוכלים את זה כל פעם מחדש.

    אהבתי

  19. ר/ק וכו' הגיב:

    בזמן ת"א סיון שדמון מתעקשת על התואר עיתונאית לדבורית בכתבה על גניבות אופניים של תל-אופן תוך אזכור כמעט מלא של מה שקרה כמתואר בבלוג האישי של דבורית. יש גם אזכור לעיריית ת"א שהגיבה והודתה לדבורית באותו בלוג.

    אהבתי

  20. מיקי הגיב:

    ולווט, בינינו – יותר מדי פוסטים בבת אחת. לפעמים הוויכוחים והדיונים לא מגיעים למיצוי וכבר צריך לעבור שני פוסטים קדימה. לא יזיק לחלק אותם קצת על פני ימות השבוע

    אהבתי

    • ר/ק וכו' הגיב:

      אני ממש לא יודעת איך זה נעשה מבחינה טכנית ובכמה עבודה (וידע) יש צורך כדי לבצע אבל אחזור על מה שכתבתי (בצורה כזאת או אחרת) לפני זמן רב בעניין ריבוי פוסטים באותו יום.

      לעניות דעתי, ואין לי ספק שזה רק יתרום לשיפור הבלוג והגדרתו מעבר לבסיס הקיים, יש צורך לתת, בכל מקרה שיש יותר מפוסט אחד באותו יום, כותרות ראשיות לפוסטים היומיים לרוחב העמוד. כלומר כותרת, תאריך/שעה, תת כותרת, כיתוב מסביר ראשוני ו(לפי העניין)גם תמונה מייצגת מוקטנת, כשלחיצה מעבירה לפוסט המלא כולל התגובות. יש גם לציין באותה כותרת את מספר התגובות (נכון לאותו הזמן ומתעדכן) ואת שם הכותב/ת האורח/ת אם יש.

      להשאיר מתחת לכותרות את הסדר הקיים של תחילת פוסטים אחרונים בסדר הנוכחי.

      בכותרות הכוונה כפי שזה מוצג כיום ב-HP או מחשבה/יצירה מושכת אחרת.

      אני מבינה שזה עשוי ליצור מעין HP של הבלוג כמו באתרי עתונות. יתכן גם שעקב הצורך ברוחב העמוד יהיה צורך נגזר בשינוי הפורמט של הבלוג עם כל מה שיש כיום בטור הימני האינפורמטיבי. יש גם צורך לקחת בחשבון את פיזור הפרסומות (הסמליות המועטות).

      כאמור, הרהור בלבד. אני ממש רואה התפתחות של הבלוג ליותר פוסטים פר יום עם יותר פוסטורחים.

      אהבתי

      • יון משקשק הגיב:

        מוסיף ומחזק. הקצב המהיר מצוין (ים של השקעה) אבל לא רצוי שיבוא על חשבון דיונים שטרם נס ליחם, או נסה ליחתם- תלוי.
        לאורך זמן הוויתור על הדיונים בפוסטים הקודמים ישפיעו על אורך התגובות ואיכותן.
        צריך רק למקם את הפוסטים הקודמים בצורה יותר בולטת עם הבאזז המעודכן שמסביבם.
        לא הייתי משנה את הממשק ומותח אותו, מתקבל כצנוע ואינטימי ויופי לי ככה.

        אהבתי

      • צפוני מרמת אביו הגיב:

        מסכים עם ר/ק לגבי ריבוי פוסטים באותו יום, לא מצטרף לשינוי הפורמט ועוד שעות עבודה.
        הפורמט הנוכחי, מינימלי וצנוע, מתאים לנו, רק להזכיר בפוסטורח שעדיין קיים פוסט ראשי
        בידך שיקול הדעת: אם פוסט יומי לא תוסס ומייצר תגובות בתוך 10 שעות, תוציאי פוסט חדש.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          "תוציאי", כלומר מהשרוול?

          אהבתי

        • צפוני מרמת אביו הגיב:

          בוודאי שלא !! הכיני מראש, בלי לחץ, 2-3 פוסטים חדשים, ערוכים ומוכנים לשיגור, וחכי להזדמנות. אם מתקיים דיון סוער, מגיבים מהר, הנושא מרתק והפוסט שעבדת עליו כ-5-6 שעות תוסס ומעניין, המתיני. אם הפוסט משעמם או יש נסיבות (חדשותיות) שהזמן גרמן, שגרי לאוויר פוסט חדש.
          ככלל, פוסטורח שכבר הכנת מראש, כדאי לשגר ב-6 בבוקר (5 שעות לפני היומי שלך), אידיאלי

          אהבתי

  21. מיקי הגיב:

    השיר של בנדור איום ונורא. בוסרי לגמרי, היה חייב מפיק מוזיקלי (שיראה לו את הדרך החוצה מאולפן ההקלטות).
    הסיבה שלא מותחים יותר באחד באפריל?
    אני יכול לחשוב על שלוש!

    אהבתי

  22. הלל הגיב:

    הייתה מתיחה אחת של אורלי וגיא בערוץ 10: רמי לוי הודיע שיהיה מס' 2 ברשימת יאיר לפיד.

    אהבתי

כתיבת תגובה