אף אחד לא קם


מי אשם בקריסת גשר התאורה * מי חזר לידיעות * מה כתבו העיתונים היום על פרשת המין הקבוצתי בחוף בוגרשוב

מעריב, הארץ וידיעות בכות' ראשיות בשער (ו-ynet) מנסים לבדוק מי חשודים ומי אשמים.
אחינו אהובינו כדרכם מגלגלים אחריות מאחד לשני. נראה שאני אשמה בהתמוטטות גשר התאורה.
ישראל היום בוחר בזיכרון של הרמטכ"ל, המתקשר ליום הזיכרון לחללי צה"ל ככותרת ראשית. השד יודע למה.

יועז הנדל, שעזב את לשכת נתניהו חזר לכתוב בידיעות, ויש לו מדור חדש בהמוסף לשבת (כות': "באתי, ראיתי, הלכתי"). הנה חלקיקים אלמנטריים:

אדם קם בבוקר… מחליט להרים את הדגל. בסביבתו הקרובה (גם ברחוקה, V) מזהירים אותו שמדובר ברומן קצר מועד, בחוויה שאי אפשר לצאת ממנה בשלום – ובכל זאת, ראש בקיר, הוא צועד קדימה… עוברים שמונה חודשים והוא שוב בעיתון, כותב, מהגג… הצטרפתי ללשכת רה"מ כיוון שהאמנתי, ואני עדיין, שבני הדור שלי חייבים להשפיע בכל מקום אפשרי… אין בי טרוניות לאיש… אין בי חרטות… החופש לומר ולכתוב כרצונך שווה הרבה. הרבה מעבר למה שמשערים… למרות החיבוק הגדול שקיבלתי ממחנה השמאל לאחר התפטרותי מהלשכה אני חייב להתוודות שלא השתניתי… אני חוזר מהר מהצפוי להיות על תקן 'הפאשסיט' התורן…

ובסוף יש גם כתובת: yoazhendel בג'ימ.
סחתיין לידיעות, ובלי ציניות, המקבל ומקבץ בחזרה את הצאן התועה שלו (ע"ע עמוס שביט).

מה קרה בחוף בוגרשוב


סערה בחוף, אילוסטרציה

ח', גיבורת חוף בוגרשוב, אמרה את דברה אתמול בערב בערוץ 2 והמדינה רעשה. במו עיני ראיתי איך כמות הצפיות בראיון איתה קפצה ב-mako תוך רבע-חצי שעה מ-9,000 ל-18,000. הבוקר ראיתי כבר 25,000 צפיות וכמה שעות לאחר מכן, כמעט 32 אלף. מי אמר ששערוריית סקס לא טובה לעסקים.
בלילה כתב עופר מאיר פוסט אורח שסיכם ראשונית את האירועים, ואני הוספתי סגיר. עכשיו נראה אם נבואתי עמדה במבחן המציאות.
1. כל העיתונים דיווחו בשערים? לא. רק ידיעות ומעריב, בסטריפ כמעט בלתי נראה.
מעריב: "זה בא מרצוני, הכל סבבה"
ידיעות: "רציתי לנקום בחבר שלי שעזב אותי" (גרסה חדשה ומפתיעה).
2. הארץ ידבק בעמדתו? נכון. דבק. אומנם הסיפור שכיהן בשערים עד אתמול הודח לע' 13, והכות' (במודפס) היא "שתיתי וודקה ועשיתי הכל מרצוני".

"זה שקר, פשוט שקר" אמרה נ' לעיתון "הארץ" "עד היום אף אחד לא דיבר אתי ואף אחד לא שאל אותי שום שאלה בנושא. היו שם כמה בחורים שקיימו איתה יחסי מין. זה לא היה רבע שעה וגם לא שעה זה היה הרבה יותר מזה. אני הייתי קרובה כל הזמן לאירוע ובשום שלב לא היה שיחה בין איש לשוטר שהגיע לחוף. אני מצפה מהמשטרה ליצור איתי קשר ולחקור גם עדי ראייה שלא קשורים לאירוע". נ' אומרת כי היא מוכנה להיכנס גם לעימות עם החשודה במקרה ועם הנערים שהיו במקום.

אחזור לפיכך על התגובה שלי מהבוקר: צריך יהיה להשתיל לח' סט ערכים חדש ושלם, מראש עד זנב, כדי שבסוף תהליך החינוך מחדש היא אולי תבין שנעשה בה מעשה פשע/נבלה/ניצול וכל דבר נוסף שטענות דורשי טובתה רוצים להעלות בפניה.
כל עוד זה לא המצב, אני תוהה מה הרשויות יכולות לעשות בעניין.
כל כמה שינסו מגונניה לשכנע אותה כעת שהיא נאנסה ושפשוט אין (או לא הייתה) דעתה עמה, אני מתקשה לראות את זה קורה בפועל.
ואוסיף: אני לא יודעת אם נ' לקחה זמנים, אם הסתכלה על השעון ורשמה או זכרה. באשר להערכת הזמן של ח', לגמרי ייתכן שהיא שגויה. היא הייתה שתויה ומחורפנת, כך לדבריה (לפחות גרסה אחת של דבריה. יש כמה). אבל מה זה באמת משנה כמה זמן נמשך האירוע? בעניין בוחן המציאות, אם שכבה ח' עם כמה נערים אין לכך סימוכין בינתיים: ע"פ התמונות של ער' 2 מדובר בנער אחד. כך על פי חקירתם במשטרה וגם ע"פ עדותה של ח'.
מול כל אלו עומדת עדותה הנחרצת של נ', היה גם היה: אפשר לומר שלכאורה, ע"פ הנורמות המקובלות הכל לטובת עדותה, אם ולכשתידרש: היא הייתה פיכחת, היא התלוננה במשטרה, היא עובדת מדינה, והיא, לטענתה, נכחה במקום כל זמן האירוע (שלוש שעות?).
עכשיו, מה צריך לעשות עם כל זה? מסדר זיהוי לפיו תצביע נ' על מי שעוד קיימו יחסים עם האישה, לפי עדותה?
ומה תעשה התקשורת? האם היום אלו פרפורי הגסיסה של הפרשה? ומה חושבים בהארץ? האם מרוצים מהמהומה, מתחרטים על האדרתה? מה?

3. בישראל היום (ע' 14-15) מופיעה גרסת "חבר שלי כאן, אני רוצה לעצבן אותו". וטענת הנערים בחקירה: "היא שתתה לנו מהבירה (ומה עם הוודקה? מערבבת? V) ואמרה לנו שהיא נערת ליווי, אבל בגלל שהיא ביום חופש, היא תעשה לנו כיף בחינם".
4. ידיעות (כל ע' 6): ח', ששמעה סופסוף שמחפשים אחריה באה למשטרה מיוזמתה וסיפרה: היא בת 29, אם לילד ועוסקת בזנות. לדברי ידיעות אמרה לשוטרים "בכלל לא הייתי שיכורה" (למרות הוודקה והבירה V). לטענתה "חבר שלי עזב אותי, עשיתי את זה כדי שהוא יקנא בי. השוטרים שהגיעו לחוף מצאו אותי, אמרתי להם שאני משתזפת (בעירום? V) ושהכל בסדר, וכשהם ראו שאין שום דבר חריג הם הלכו לדרכם".
ידיעות גומל למעבירי האינפו: "אתמול ציינה ח' בפני שוטרי תחנת לב תל אביב, בפיקודו של סנ"צ דני לוי…" ובהמשך, "כשהחוקרים, בפיקודו של מפקד מרחב ירקון, תנ"צ יורם אוחיון (שזוכה לקרדיט הבוקר גם בפרשת הכייסים, ר' בהמשך)…". ותודה גם לעו"דים (של הנער המקיים) מנחם ורון רובינשטיין.

5. להבדיל מידיעות, שם נכתב שח' הגיעה לחקירה לבד ומיוזמתה, למעריב יש גרסה שונה:

אחרי מאמצים רבים (!! V) של חוקרי המשטרה, הערב (ה') אותרה בהצלחה האישה שלכאורה קיימה יחסי מין עם הנערים בחוף בוגרשוב לפני שבועיים. מדובר בנערת ליווי שנעצרה על ידי משטרת תל אביב והובאה לחקירה. במשטרה אמרו כי כבר מהחקירה הראשונית עולה כי לא היה אונס או מין קבוצתי באירוע על החוף.

גורמים במשטרה: "מדובר בברווז עיתונאי".

קצין בכיר: "מדובר בסיפור שלא היה… אחרי ששמענו את גרסת הנערים ואת גרסת הצעירה, ברור לנו שהתיאורים בתקשורת היו רחוקים מהמציאות. לא היה מעגל של גברים שקיימו יחסי מין אחד אחרי השני עם הבחורה, לא היה המון שחזה באונס אכזרי ולא התערב. בסך הכל היה אירוע שבו צעירה הטרידה קבוצת נערים וקיימה יחסי מין ברמה זו או אחרת עם אחד מהם בקטע מבודד בים. זה מסביר לנו את העובדה שלא קיבלנו פניות לעזרה של אזרחים, ובמשך שבועיים איש לא התלונן. אנחנו לא מתכוונים לפתוח בתיקים פליליים לנערים. פשוט העלילו עליהם".

האם הכותרת "נעצרה האישה" נכונה? לא. היא לא נעצרה. היא נחקרה ושוחררה לביתה. לא שאני מומחית, וגם אני עלולה לטעות וטועה, אבל אני ממליצה לעורכי החדשות להעביר את עורכיהם וכתביהם קורס קצר במונחי יסוד: חקירה, מעצר, תשאול, כתב תביעה, כתב אישום, דיון, פרוטוקול, פסק דין, ועוד. לא יזיק.

יש עורכים בבית?


הארץ.
האם המצולמים נתפסו על חם או שמא מדובר בצילום אילוסטרציה ובהשערות של הצלם על פעילותם העתידית של האנשים?

Great Minds

פתיחת הטור של יאיר לפיד ב-7 ימים:

"אילו הומצא הסמארטפון ב-1933, האם הייתה השואה מתרחשת? האם מכונת ההשמדה הייתה יכולה לפעול בזמן שסרטונים נשלחים ליו-טיוב היישר מתוך המקלחות של טרבלינקה?"

פתיחת הטור של אריאל שנבל במוצש:

"ואם היו סמארטפונים בשואה? נכון שזה נשמע כמו פתיח לקטע סטנדאפ שחור ולא מוצלח במיוחד, אבל נסו לחשוב על זה רגע ברצינות כי בסוף תהיה פואנטה. אם בשנות ה-40 באירופה, לכל איש היה שם אבל גם אייפון בכיס, האם השואה הייתה נראית אותו דבר? האם היא בכלל הייתה יכולה להתרחש?"

לפני פיזור

תודה לתומכים בבלוג.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

90 תגובות על אף אחד לא קם

  1. דרור הגיב:

    קצת צורם לי החזרה המהירה של הנדל לידיעות , בעיקר שרק עתה הוא עבר ריב מתוקש עם נתניהו . נקווה בכל זאת שהוא יכתוב בצורה אוביקטיבית כלפי הרה"מ ולא יהפוך לבן כספית 2 .

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      הטעות שלך היא שאתה לא מכיר את כתבי הנדל. הוא מאז ומתמיד היה בעד נתניהו, שהרי ש(גם) בשל כך זומן ללשכה מלכתחילה. כך שקשה לי להאמין שמעכשיו ידבר/ יכתוב נגדו.

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        אני מכיר את כתבי הנדל מצויין . ואני בטוח שהוא היה אוביקטיבי , זה לא שכשהוא התחיל לכתוב הוא אמר לעצמו "בטח עוד כמה שנים נתניהו ימנה אותי לדובר" .

        אהבתי

  2. אף מילה על המרקרוויק החדש?…

    אהבתי

  3. אורן נותן קרדיט* הגיב:

    נתקלתי בדיווח הזה, והזכיר אי אלו אנשים בבלוג מסוים, לא אזכיר שמות.
    *מאחר והבטחתי קרדיט, אז שועלן וולווט מקבלים.

    אהבתי

  4. עובר אורח הגיב:

    זה באמת מידע משמעותי.
    מפגישה סגורה של ארדוגן רה"מ תורכיה ומסעוד ברזני נשיא החבל האוטונומי הכורדי
    יצא רה"מ תורכיה במילים קשות נגד ממשלת עירק. ובתגובה רה"מ עירק הכריז
    שתורכיה מגלה נטיות לייצר הגמוניה תורכית והופכת למדינת אויב.
    לזכור שכרגע בעירק ממשל שיעי שבו השפעה רבה לאירן עוד שכנה של תורכיה.
    גם בלבנון וסוריה השפעה אירנית. טילים מסוריה/לבנון שמגיעים לישראל מגיעים גם
    לאיזורים איסטטגיים בתורכיה וקפריסין. עוד לזכור שקיומה ושגשוגה של האטונומיה
    הכורדית בעירק תלוי תלות מוחלטת בתורכיה. באשר לרקע ההיסטורי, בחלוקת
    המזרח התיכון אחרי מ"ע I איזור הנפט סביב מוצול נלקח בכוח ועורמה מתורכיה
    המובסת וחובר לייצור המלאכותי הבריטי – עירק. תורכיה טענה תמיד שזה שייך לה.
    התעוזה, המקוריות והחוצפה של תורכיה העכשווית מוכרים. שאיש לא יופתע מברית
    כורדית תורכית שגם תחלק את עירק ותסדר לתורכיה נפט וכ"ו. גם כל מה שיקרה
    בסוריה יהיה רווח תורכי, אם זה שיקום בכסף מערבי, או מלחמה מתמדת, או התפוררות
    סוריה. הולך להם לתורכים. וכפי שהעולם עובד אף אחד באירן לא ממש שמח
    מהתרגילים התורכיים. יהיה מעניין.

    http://www.dailystar.com.lb/News/Middle-East/2012/Apr-20/170862-turkey-becoming-hostile-state-iraq-pm.ashx#axzz1sVtcbuO2

    אהבתי

  5. דב הגיב:

    ובתוספת לדברים אודות איכות העיתונות: בכתבה רכילותית-צה"לית-מודיעינית מוסיף היום העיתון הנפוץ במדינה שאלי כהן נתלה בקהיר. זה לא מגיע כמובן לשיא: לפני כמה שנים נכתב בעיתון לאנשים חושבים שנתגלתה כנסיה נוצרית עתיקה מלפני הספירה.

    אהבתי

  6. נעץ כחול הגיב:

    חובה להעריך את התרומה העצומה של עיתון הארץ לחיסול השמאל הישראלי
    הרי כל ישראלי ממוצע שקורא את העיתון מזדעזע מהשינאה העצמית שם

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    הגעתי למאמר המושחז הזה נגד הגארדיאן דרך ימיני.

    אהבתי

  8. רב ערוצית הגיב:

    מקדימה את זמני בתחום האצבעות השחורות, ומתייחסת ל-7 לילות:

    1. השער – רעיון יפה, תוצאה סתמית

    2. ראיון השער – כגודל הציפייה גודל האכזבה. קודם כל, בתמונה של הכפולה הפותחת דנה מודן נראית בת 52, לא בת 42. שנית, היא לא עונה על שומדבר מעניין, ולא מספרת שום דבר באמת. הכל תלוי על בלימה. שלישית, יש תחושה שנעשה כאן דיל בין הכתב למודן, אבל העורך לא אהב את הדיל, אז הוא מצא לעצמו פתרונות יצירתיים. כך למשל בתחילת הכתבה כתוב שהיא לא מוכנה להגיד מאיזה סיבות חוותה משבר אישי קשה לפני חמש שנים, משבר שבגללו התעופפה להודו. אבל הממושמעים שהגיעו עד לעמ' 38 קיבלו את התשובה – הפרידה ממולי שגב. לכן אגב היה אידיוטי לשאול אותה האם היא צופה באח הגדול. הלא משם יצאה בת הזוג הנוכחית של האקס המיתולוגי שלה. מה היא תגיד, שזו תוכנית נהדרת?

    3. הראיון עם מיכאל מושונוב – הוא עוד לא עשה כלום חוץ מלנסוע לניו יורק, אפילו לא רבע עבודה, אבל הוא חמוד אז ניתן לו ראיון. לא ברור בשביל מה המראיין נפגש איתו שלוש פעמים. מה יהיה כשהוא ישחק גופה? עשר פגישות?

    4. סדרת הכתבות על האלבומים הישראלים – שתי הכתבות הקודמות היו מצוינות. נוער שוליים, מה לעשות, פשוט לא שווים את הדאבל ולא מספקים את הסחורה.

    5. כל השאר – לא שווה דיבור, או לכלוך אצבעות, ובטח לא תקתוק.

    עד כאן קטנה.

    אהבתי

  9. מטולית הגיב:

    כל הכבוד לידיעות שהצליח למצוא כותרות אחרות לראיון ולהפניות אליו עם דנה מודן, ולא לתת את הכותרת הבנאלית "דנה קמה".

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    קצת מאוחר, אבל שווה התייחסות (לא זוכר שזה הועלה).
    הידיעה המקורית של הארץ על בוגרשוב דיווחה על בעברית על "מין קבוצתי" ואילו באנגלית על "gang rape".
    משאיר לכם ולטוקבקים באנגלית לחשוב למה.

    אהבתי

  11. עובר אורח הגיב:

    1. אף אחד לא קם וגם ענת יושבת
    2. http://www.dailystar.com.lb/News/Politics/2012/Apr-20/170856-mikati-uk-official-discuss-syrian-palestinian-refugees.ashx#axzz1sVtcbuO2
    תת שר החוץ הבריטי דן עם רה"מ לבנון בלבנון ב: פליטים פלשתינים, פליטים סורים, והאולימפיאדה.
    בטח יש קשר בין שלושת הנושאים. בין היתר בעיתון לבנוני, לא מליברמן או נתניהו. בלבנון רשומים
    באו"ם (זה אומר תקציבים, חינוך, מזון, סעד וכ"ו) 400.000 פליטים יש כנראה 250.000
    זה המון כסף וגם נושא למחשבה.

    אהבתי

  12. ענת קמה הגיב:

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/236801
    "אף אחד לא קם"? אז הנה! הגיע הזמן לטפל בגזעני השמול.

    אהבתי

  13. עו"ד הגיב:

    הערה קצרה לעניין גברת בוגרשוב (קצרה, כי באמת לא התעמקתי בפרשה הזו, אתם רשאים לא להאמין, אבל זה המצב) ולגבי תהייתה של וולווט, מה יכולות הרשויות לעשות בעניין: ובכן, תלוי בעובדות. למשל, אם יתברר שהנ"ל לקויה בנפשה, הסקס בהסכמה יכול להיחשב כאונס על פי חוק. מחלות הנפש, לעיתים קרובות, מזמנות לאדם רצון בלתי מבוקר להשתגל; החולה המאני- דפרסי (מה שמכונה היום הפרעה דו-קוטבית) למשל – פעמים רבות השלב המאני בהתקף כולל התנהגויות בלתי מבוקרות החל מבזבוז כספים בלתי הגיוני וכלה ביחסי מין בעייתיים. לכן, אם האישה לקויה בנפשה, גם אם הסכימה – הסכמתה יכול שתהא מבוטלת על פי החוק (דוגמה אחרת דומה עקרונית: הסכמתה של נערה צעירה מגיל 14 אפילו שניתנה בלב חפץ אינה תקפה), ואם אין הסכמה – יש עבירה. כמובן, איני יודע אם מדובר בלוקה בנפשה, ואפילו אם כן, אם מחלתה היתה פעילה אז, או עד כמה ניתן היה להבחין במצב. הערה זו היא כללית לגמרי.

    אהבתי

    • יוריק הגיב:

      האם יש סעיף בחוק, שמרשה לאשה להשתתף בסקס בלי שיבדקו אם היא לוקה נפשית?
      זאת הערה לעו"ד.

      אהבתי

    • . הגיב:

      ההגדרה "לוקה בנפשה" בעייתית. היכן הגבול? האם קיום יחסי מין עם אדם שסובל מאיזושהי לקות נפשית נחשב אונס? אתה יודע כמה סוגים ודרגות של לקויות נפשיות ישנן? יותר מזה, ההנחה המובלעת בטענתך היא שקיום יחסי מין עם אדם כזה, גם אם הוא מסכים נחשב אונס. בכך אתה מונע מאנשים הסובלים מלקות נפשית את הזכות לקיים יחסי מין. מסובך. האם לסכיזופרנים אסור לקיים יחסי מין? למה למנוע זאת מהם? מילא בזמן התקף פסיכוטי, אבל בזמן רמיסיה?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        שכחת עוד נקודה חשובה.
        כיצד אדם מן היישוב (שלא לדבר על נער) אמור לאבחן כי האשה לוקה בנפשה (ה"מניה" של מניה-דיפרסיה למשל, יכולה להיראות כלא יותר מתכונת אופי לגיטימית)?
        מה מכשיר אותו לכך?

        אהבתי

        • . הגיב:

          מה שבעצם רציתי לטעון הוא שההקבלה עם מצב של קיום יחסי מין עם קטינה אינה במקומה. במקרה של קטינה המערכת בפירוש רוצה למנוע מהקטינה את הזכות לקיום יחסי מין בעוד שבמקרה של אדם לא יציב המערכת (אני מקווה) מעונינת רק למנוע מצב שמישהו ינצל את אי יציבותו אבל בלי לפגוע בזכותו. כדי לעשות את זה המערכת לא יכולה להגדיר באופן גורף שמחלה נפשית מסוימת היא דגל שחור עבור קיום יחסי מין. היא חייבת להשתמש בהגדרה הספציפית למצב הנפשי הנתון של מושא הפעולה בזמן ביצוע הפעולה ולהוכיח שבאותו הרגע לא ידע מימינו ושמאלו. זה לא קל בכלל. מדבריה של האישה, די ברור שלא זה היה המקרה הנוכחי (בהקבלה, נניח שהבחורה היתה רוצחת מישהו כמה דקות אחר כך, האם יכלה לטעון לאי שפיות? מסופקני).

          אהבתי

        • מניה ביאליק הגיב:

          נער בן 16 אמור להבין שאשה בחצי גוף עירום בצהרי היום בחוף הים מעורערת בנפשה. אין צורך באישור.

          אהבתי

          • נודיסטית הגיב:

            חוף געש גדוש במעורערות נפשית כמו שציינת. גם חוף אכזיב, גם אזור בת עין. או שעירטול החצי השני של הגוף מאפס את הערעור הנפשי?

            אהבתי

          • גב' בוגרשוב הגיב:

            אז שיבקש ממנה טאודא!! ורק אח"כ. כמו שמבקשים מכל בחורה בבר תלביבי שמוכנה לבא איתך הביתה,ואם היא אומרת שאין לה תעודות,אתה משוחח איתה,מברר אם הערב היא במניה או בשוחט…בביאליק או בגורדון..שתחזור אחרי שתגמור(לקרוא)…

            אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        תגיד, מה עניין הנחה מובלעת בטענה לכאן? אין כאן שום הנחה מובלעת, אלא ציון מצב לפיו חברי כנסת חוקקו את סעיף 345 א. 5 לחוק העונשין, אתה יכול לעיין בו. וכן, בהחלט יכולה להיות בעיה בקיום יחסי מין עם לוקה בסכיזופרניה, אגב עם כל אדם – כשיר ככל שיהיה – שיכול שיתברר שלא היתה הסכמה, והיו פסקי דין שפסקו שלא ניתנה הסכמה גם כאשר האישה לא אמרה במפורש "לא". (סוגיית ההסכמה היא לב ליבו של כל משפט בגין אונס). ובעניין חולי הנפש – בשביל להכריע מובאות חוות דעת פסיכיאטריות, רופאים שנתנו אותן נחקרים נגדית, והשופט מכריע עד כמה היה ניצול, אם בכלל, של המצב הנפשי, ובהחלט ייתכן שהאישה שאמרה כן, הסכמתה בטלה.

        אהבתי

        • . הגיב:

          בדיוק מה שאמרתי. כל מקרה לגופו. וזה שונה מההקבלה שעשית לבעילת קטינה שהוא מקרה משפטי שונה בתכלית.

          אהבתי

          • עו"ד הגיב:

            זה מתחיל להיראות כוויכוח. הדוגמה לגבי הנערה בת 14 מינוס, באה לציין שלעיתים קיימות חזקות בחוק, למשל אם גבר מקיים יחסים עם בת 13 ורבע, שהסכימה ואפילו דרשה בתוקף – אז למרות שעל פני הדברים נראה שהיא הסכימה, כך זה היה במציאות, בא המשפט ואומר – הסכימה שמסכימה, בגיל 13 ורבע אנחנו לא מתעניינים בהסכמה שלה, אנו מחליטים בשבילה, כי הסכמתה אינה שווה מבחינתנו את הנייר עליו לא נרשמה. זו היתה מטרת ההערה שנרשמה וכללה את הניסוח "דומה עקרונית" ולא "זהה לחלוטין".

            אהבתי

  14. תייר הגיב:

    מכל הכותרות הסמי נכונות, הדוגמניות והסלברטאים תופסת את עיני דווקא תמונתו של רן בן-שמעון בביביתון.

    אהבתי

  15. צפוני הגיב:

    פשוט מגוחך איך ערוץ החדשות נענע10 מכנה את מה שמתרחש עכשיו בסוריה "הפסקת אש"

    אהבתי

  16. חייל זקן הגיב:

    בלונדיניות נהנות יותר?
    ברונטית שפרשה מהעיתונות: "תודה לתומכי הבלוג"
    בלונדה שפרשה מהעיתונות: "תודה לביטוח ישיר"

    אהבתי

    • אחד הגיב:

      וואו, 2.5 מיליון! מדהים כמה קל להוציא כסף מאנשים שמנהלים כסף של אחרים. רוצים להגיד לי שאם היו מציעים לה רק 2 מיליון היא לא הייתה לוקחת?

      אהבתי

  17. תמי הגיב:

    סופר-מעניין, מערוץ 2 היום בבוקר. 13 דקות, צפו בכולן

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      פיהוק.
      חבל שהדוברת היחידה שבאה להציג את הצד שכנגד לא מסוגלת לנסח משפט אחד קוהרנטי.

      אהבתי

      • אורן מתקן הגיב:

        מסרו לי שאברי גלעד הוא בחור.

        אהבתי

      • מעלי הגיב:

        איזה מין עורכדינית שלא יודעת להוציא"משפט"… או שזה בגלל הטלויזיה? או הביטון שלידה?
        שמעתי עשרות פעמים את אברי (ב"מילה") מדבר על "נשים מעלילות"…למה הוא לא תמך בה?
        מה נטפלו לביטון הזאת? אתמול בערב, היום בבוקר? כל כך הרבה כלום.
        בכלל למה לא מביאים אף בן לדיון?(קירשנדוןיה?).
        לפני 3 ימים היה "סוגרים חשבון" רק עם בחורות, לא עובד! נשמע כמו פטפוטי בית קפה,אחת נכנסת לשניה,מסכימות לכל מה שקשור בנשים… לא עובד.

        אהבתי

  18. זלמן הגיב:

    וסופשבוע כהרגלו בחודשים האחרונים מבריק עם כתבת שער מדהימה: ראיון בלעדי עם נאווה ברק. כל כך מעניין, חשוב ומקורי. מציע לכם לשים לב לעובדה מאוד פשוטה בעולם העיתונות: מיחזור זה רע, ובמיוחד מיחזור של ראיונות שמלכתחילה לא היו מאוד מעניינים. שבת שלום, נתראה כשמישהו שם במעריב יבין את עומק השבר שאליו נקלע סופשבוע ויחליט לעשות משהו

    אהבתי

    • פופציץ הגיב:

      כבר כמה זמן מסתובבות שמועות שיש מישהו שקורא מעריב. אז זה אתה

      אהבתי

    • אמת הגיב:

      אכן הראיון נדיר, אחרי שהיא התראיינה בידיעות נדיר באמת שמישהו נוסף ירצה אטריות קרות ומשמימות כמוה. והראיון באמת מרגש: בעיקר את המתחרים של מעריב שמאוד מתרגשים כשהם מבינים לאיזה שפל סופשבוע נופל. זה מה שנקרא אמת בפרסום

      אהבתי

      • בוקיצה הגיב:

        כן, אבל אסור לשכוח שנאווה ברק אחראית על הדלקת הדגל עם ח"י מיליון נורות ליד הארובות של מגדלי עזריאלי מדי יום עצמאות. אז תתרמו, תסתמו ותנו לגברת קרדיט, הרי בשביל זה היא עובדת כל השנה

        אהבתי

  19. אחרי מות הגיב:

    משהו פתטי לשבת. כשהדה בושס פוטרה מהארץ ב-1974 נכתב בכל מקום שהיא בת 69. איך זה כשבשנת 2012 היא הולכת לעולמה בגיל 79? תשובה – כשבני עשרים ומשהו עושים עיתונים בלי זיכרון ובלי אפילו לבדוק עובדות הכי בסיסיות, 87 נראה בערך כמו 79. הכי מצחיק שגם בהארץ כתבו שהיא הלכה לעולמה בגיל 79… היו יכולים לשאול את ההיא מכוח אדם

    אהבתי

  20. שועלן הגיב:

    קובוביץ הפך לכתבנו לעניינו misdemeanor בחוף?

    אהבתי

  21. חייל זקן הגיב:

    אביר השמאל הלאומי בראיון מלוקק אצל גידי וייץ, חברו מעיתון "במחנה". תמצית הדברים:
    עברתי המרת דת ולכן אני צריך להיות האפיפיור.

    אהבתי

    • הקיד הגיב:

      המדהים בראיון הזה הוא שכולם אומרים ליניב- אנחנו יודעים שאתה פוליטיקאי, ציני, מסוכן וחסר עכבות ולא משנה מה תעשה, רואים עליך שלא השתנית. הוא, מצידו ממשיך ומתעקש ועושה הכל כדי להוכיח שהוא אכן לא השתנה. את אותו סט ערכים מפוקפק ונורמות דוחות הוא פשוט מפנה לכיוון אחר ועוד מוסיף על הכל ומבקש להיות פוליטקאי- מקצועם של נקיי הדעת והכפיים. הכי גרוע הוא שהארץ נותן לזה יד אבל גם הוא סובל מאותו סימפטום של חזיר הפושט את טלפיו.

      אהבתי

    • גדעון הגיב:

      מה שבאמת מדהים בראיון הזה הוא שאלדד יניב הפך להיות מכה על חטא סדרתי.
      מה שלא מפריע לעוד ועוד ראיונות בהם הוא לראשונה מכה על חטא.

      http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000613229
      http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=808663
      (וזה רק מחיפוש של חצי דקה בגוגל)

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        יש רק דרך אחת בה אלדד יניב יכול לקבל מחילה ציבורית, וזה לא דרך בכי בתקשורת.
        שיתכבד וייגש למבקר המדינה / משטרה, וישפוך ה-כ-ל החוצה.
        כל עוד לא עושה כך, ועוד מנסה להגן על עצמו בטענה שרק לפי חוקים עתידים מעשיו יהיו לא חוקיים (כאילו שהחוקים הנוכחיים לא אוסרים על הפרות אמונים ושחיתויות), לא מחילה ולא בטיח (חוץ מג'קי אדרי שמוחל לו בטוקבקים).

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מעניין שאיש מחבריו בעיתונות לא האיר את עיניו לשם הנורא שבחר לתנועתו. חובב קונספירציות עלול לחשוב שלשותפו הגרמני של שוקן יש יד בדבר.

        אהבתי

    • שולמית הגיב:

      למיטב זכרוני הו אכבר היכה על ליבו והודה באשמה. ראיתי זאת בוידאו , לפני שנה , שנתיים. הוא נערך שוב למשהו.

      אהבתי

    • דרור הגיב:

      יניב, לא השתנה בגרוש , הוא נשאר חולה אגו , שהרי אם לא היה כזה הוא היה מצטרף לעבודה או לקדימה ולא מקים מפלגה שנראית כמו אלף מפלגות אחרות רק כדי שהוא יוכל להיות בראש .

      אהבתי

  22. דב הגיב:

    כבר למדנו מסרט יפני ישן בשם "רשומון" שיש הבדל בין מציאות ובין איך שמתארים אותה.

    חוץ מזה, מקצועיותם ואמינותם של עיתונאי ישראל אינה עולה על מקצועיותם ואמינותם של מהנדסי במות ישראל ואפשר להמשיך להרחיב ולהעמיק עד איפה שרוצים.

    במערכת החינוך ובטעם הציבורי יש העדפה ברורה של קריאטיביות הזויה על סתם עבודה עשויה היטב.

    אהבתי

  23. מיכה הגיב:

    לא היו הרבה דברים צפויים יותר מההצטמצמות הדרמטית של הסיפור, מהכותרות הדרמטיות והקינות על התפרקותה המוחלטת של החברה הישראלית אל ה-"אין סיפור" של היום. דבר אחד ששוב למדנו הוא שעדיין לא הצלחנו לגלות איך להתיחס לחירות המינית של נשים, מתי צריך להגן עליהן מפני ניצול ומתי ההגנה עלולה להתחלף בחניקה.

    לגבי הקשקשת של לפיד ושנבל, התשובה היא כן. השואה היתה יכולה להתרחש בעידן הסמארטפון, וכנראה ביתר הצלחה. לפיד ושנבל מוזמנים לשאול את בשאר אסד באיזו מידה הסמארטפונים מפריעים לו לטבוח בבני עמו.

    אהבתי

  24. דרורית מתוקה מבן שמן הגיב:

    תקשיב, אין לי מושג מי אתה וזה גם לא מעניין אותי מי אתה. קח ממני רדיוס ענק, בערך כמו ההמון בחוג הרחב שהקיף את הנאנסת בחוף בוגרשוב. פשוט תפתח את המעגל לרווחה ותסתלק ממני ומהחיים שלי. הצל שאתה עושה עליי מחשיך את יומי. צא ממני חולרה, תתעסק בענייניך, עזוב אותי במנוחה עם ההטרדות הבלתי פוסקות וההערות השוביניסטיות לגופה של אשה ועיתונאית בכירה. אתה כמו הנחש הערום שבבוא הרגע יכיש באכזריות בלי למצמץ. אני מתעבת אותך ומייחלת שתתפגר במהרה בימינו. כשאחד כמוך מתבטא ככה אין להלין על העיתונות, שאתה הוא אחד ממייצגיה, שירדה לשפל עמוק ומגעיל.

    אהבתי

  25. פה ושם הגיב:

    ידע כל עיתונאי בישראל שאם הוא הולך להיות דובר- שביט, הנדל, חפץ- של רוהמ, של שר התחבורה, שאפשר לעשות סיבובים חופשי. דובר עיתונאי מה זה משנה? הכל אותו דבר נכון? באמת יפה מצד ידיעות. כל הכבוד, אבל איזה סטנדרטים? פעם עוד היו מבקרים. היום ידיעות מקבל כל הכבוד

    אהבתי

  26. גולאג הגיב:

    צריך יהיה להשתיל לח' סט ערכים חדש ושלם, מראש עד זנב, כדי שבסוף תהליך החינוך מחדש היא אולי תבין שנעשה בה מעשה פשע/נבלה/ניצול וכל דבר נוסף שטענות דורשי טובתה רוצים להעלות בפניה

    ואני חשבתי שאימפריית הרשע ו'החינוך מחדש' עברו מן העולם.

    אהבתי

      • גולאג הגיב:

        הבנתי שזכותה של אישה 'לחיות את חייה' זו סיסמה טובה עד שהיא מתנגשת באישה אחרת 'שלחיות את חייה' גובל במידה לא מבוטלת של יהירות מתובלת בצדקנות.
        הדרמה שהביא 'הארץ' הולכת ומתגמדת לסיפר קטן של יצאנית שקיימה יחסים עם נער באזור כמעט פומבי. לא אונס, לא שכרות, לא מין קבוצתי וכמעט אף פרט סנסציוני אחר. אם כך, מה נשאר להטיף לנפקנית? שתחייה חיים אחרים.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא הבנת מילה.
          זה לא קשור אלי כלל ו/או לעמדות שלי שאין לך מושג מה הן. הסברתי פעמיים: יש פער בלתי ניתן לגישור בשלב זה בין השיח הפמיניסטי בהקשרה, לבין השיח של ח' כפי שהיא רואה את העולם ואת עצמה. אין פה שום שיפוט איזה שיח צודק יותר. אין. יש פער. תהום. בין שתי התפיסות. זה כל מה שרציתי לומר, ולא אחזור על כך יותר.

          אהבתי

          • רוני הגיב:

            כפי שניתן לראות בכל מחקר שנעשה בנושא, כל מי שעוסקת בזנות (ופונוגרפיה כלולה בכך כמובן), חשפנות ונגזרותיהן היתה קורבן להתעללות מינית בשלב כלשהו בחייה. ההתנהגות המינית של האשה בחוף הים (ולא שמעתי או קראתי את דבריה) היא באופן ברור ובנאלי ביותר תוצר של אלימות מינית. מדובר בקורבן שמשעתק את הטראומה הלא מטופלת שלו.

            אהבתי

    • יוריק הגיב:

      האם אפשרי שגבר ייהנה ממין עם כמה נשים ואילו אשה "צריכה לעבור חינוך מחדש", כי מתחשק לה מין עם כמה גברים?
      נדמה לי שמישהו אחר צריך לעבור חינוך מחדש.

      אהבתי

  27. הקיד הגיב:

    עושה רושם שהמחלוקת בין נ' מהפרקליטות למשטרה בעניין קיומם של יחסי מין היא הדהוד למחלוקת הענקים של ביל קלינטון והתקשורת האמריקאית בעניין משמעותו של המשפט "i did not have sexual relation with that woman" וד"ל.

    אהבתי

  28. תמי הגיב:

    V, השיחה של מירב מיכאלי עם השוטר היום בהארץ יכולה לתת נקודת מבט שונה, וגם להבהיר לנו עד כמה עלינו לקחת את דיווחי המשטרה בערבון מוגבל. לדבריו, "זה לא שמדובר בחבורת פרחחים, אלו בסך הכל בני טובים". בני טובים. כאילו לא עברו 20 שנה מפרשת האונס בשמרת.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מיכאלי עימתה את השוטר עם האמירות האלו, והוא ענה אני מקבל את הערתך. צודקת.

      אהבתי

      • תמי הגיב:

        זה לא אומר שהתפיסה הזאתלא טבועה בו ומשפיעה עליו כשהוא צריך לקבל החלטות. הוא חזר על הביטוי הזה כמה פעמים במהלך הראיון וזו לא היתה פליטת פה חד פעמית. הוא חזר בו מהביטוי כשהיא עימתה אותו, אבל לא מהתפיסה שהם "לא היו פרחחים".

        אהבתי

        • בוקיצה הגיב:

          אם תסבירו לי כיצד מבדילים בין פרחחים לבני טובים, אשמח. מנסיוני הדל, יש אנשים שמגלמים באישיותם את שתי התכונות גם יחד

          אהבתי

        • יציאת אירופה 1947 הגיב:

          ההבדל בין בוקיצה לאולמוס שעיר מאד ברור ואני מתפלא שלא ראית אותו קודם:
          המשטרה בודקת רשיונות רכב ולמי שיש עו"ד עם נפח המנוע הגדול ביותר, מנצח

          אהבתי

      • יוריק הגיב:

        קצין המשטרה המרואיין נשמע אמין. הארץ (וכל ממהרים אחריו) נראה כמפרסם סיפור מאד מנופח, מאד מאד סנסציוני.
        הקוראים צריכים לעבור חינוך מחודש ולפעמים רצוי להאמין דווקא למשטרה.

        אהבתי

    • אורן כושל בהיפותטיות הגיב:

      בהתחשב שיותר ממחצית התלונות על אונס לא מגיעות לכתב אישום, אני ספק שגם במקרה של תלונה של ח, היה מגיע למשהו.
      בכתבה המקורית היה בין השאר ביקורת על תגובת המשטרה, לכן חשוב לה להציג את הסיפור כברווז שנופח.

      אהבתי

כתיבת תגובה