מתקפה בחומוסייה

יובל דיסקין השיג את כל הכותרות בזכות נאום המשיחים * ידיעות לא מתנצל בפני אריק זאבי * בקבוקי תבערה בשכונת שפירא * דנה אשכנזי מכותרת בשינקין

החלוקה בכותרות העיתונים הבוקר ברורה וידועה מראש. ידיעות, מעריב והארץ מזכירים במפורש את העסיס מתוך דבריו של ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, על המשיחים מאקירוב ומקיסריה. במקור ראשון מצוטטים מקורבי נתניהו האומרים שדיסקין "מתוסכל" כי לא נבחר לראש המוסד, ואילו בישראל היום הפועל הננקט הוא הבוטה ביותר, דיסקין "נוקם".

אבל מעבר לקלטת הבועטת [צולמה במסעדת מאג'די בכפר סבא, להלן פורום מאג'די, המתכנס בכל שישי שני ב-14:00 מזה תשע שנים. בפורום חברים 300 איש, דב עילם הוא ממוביליו ושישי האזינו לדיסקין 50 איש] שנטחנה ממושכות, אבל אביא אותה שוב (הקליט יוסף [או יוסוף] נישלוס, קצין התקשורת של הפורום):

מה מחדשים העיתונים הבוקר?

ידיעות (כפ' 2-3, 4, 6), שמתגאה בחותמת "מיוחד" (איתמר אייכנר ואיתן גליקמן) בשער מוסר שדיסקין לא מתחרט, וכי בבוא היום יאמר דברים חמורים יותר על מנהיגות ישראל. וגם ש

"ביטל את טענותיהם של מקורבי נתניהו וברק שלפיהן דבריו נאמרו מתוך תסכול אישי… 'אחרי חמש שנים בראשות השב"כ ביקשתי לפרוש וללכת הביתה, אמר למקורביו, היה זה… נתניהו שהפציר בי להמשיך לשנה שישית. קיימנו מספר פגישות בענייין זה, ואחת מהן לפחות התקיימה ב-12 בלילה. הסביר לי את הנחיצות בהמשך תפקידי כי זו צפויה להיות 'שנת הכרעה' בנושא הפלסטיני"
(…)
"רה"מ הציע לי להיות ראש המוסד, ואחרי היסוסים רבים החזרתי לו תשובה חיובית. כעבור זמן מה קרא לי… נתניהו ואמר לי שבכוונתו למנות את תמיר פרדו כראש המוסד. אמרתי לו תודה והלכתי הביתה. אין בלבי שום טענה על בחירתו של רה"מ".

ברנע: דיסקין הוא בריון, בוטה, משתלח, אבל הוא אומר אמת.
טלי בן-עובדיה:

"האם אפשר… להימנע מדיון אמיתי בשאלה איך זה ששלושת ראשי מערכת הביטחון הפורשים אומרים דברים כ"כ קשים על צמרת ההנהגה שלנו? האם יכולהיות שאנשים שהקדישו את חייהם למען בטחון המדינה… הופכים לפתע פתאום לעוכרי ישראל רק מפני שהם מעיזים לדבר נגד ביבי וברק?"

רונן ברגמן: מסביר שבדיוק שנה אחרי סיום כהונתו ושנת השתיקה שגזר על עצמו פתח דיסקין את הפה, ובפורום פרטי, כדי שבתקשורת לא יתעצבנו עליו למה הלך לזה ולא להוא. "אם דגן בחר לעסוק בפרטים המבצעיים והאסטרטגיים ובשל כך הואשם בהדלפה מסוכנת… הרי שדיסקין… לא נוגע בנושאים המבצעיים ותוקף אישית את המנהיגים".

במקור ראשון מתמקדים בעיקר בתגובות הנגד לדיסקין.

במעריב (כפ' 2-3, 4-5), שאוחז בכות' מרכזית דומה לזו של ידיעות (כות' הגג היא על ליברמן המוביל מהלך להקדמת הבחירות).
בשער הפניות לשלושה טורי דעה: בן כספית: דיסקין אמר רק פרומיל ממה שהוא חושב. הוא מביא גם פרטים מעניינים על פרשת עוזי ארד ונתניהו ודיסקין.
ואף דברים דומים לאלו שכתבה טב"ע בידיעות:

איך יכול להיות שכל ראשי זרועות הביטחון במדינת ישראל, אנשים ערכיים, לא פוליטיים, לא "שמאלנים" ונטולי אג'נדה אישית אמיתית (לאור "חוק הצינון" המהולל שכפו עליהם הפוליטיקאים), חושבים ואומרים את אותם דברים שאמורים להדיר שינה מעיניו של כל אזרח מושכל.

עפר שלח:

דבריהם של דיסקין ודגן מתייחסים לדברים שקרו בחדרי הדיונים בסתיו 2010. את המעט שידוע על הדיונים האלה אי אפשר לפרט, אבל לא רק הם, אלא גם אישים פוליטיים, יצאו מהסבב ההוא של דיונים על איראן מודאגים מאוד.

בן-דרור ימיני:

הסיפור של דיסקין קצת שונה. הוא איננו סוחר אשליות. הוא היה שם. וכאשר יותר מדי אנשים שהיו שם משמיעים בדיוק את אותו פזמון, אז אין שום צורך לאמץ את העמדה שלהם. אבל חובה, חובה לאומית, להקשיב להם.

בישראל היום (כפ' 2-3) כאמור, הכותרת היא זו הנפסלת על ידי העיתונים האחרים (ר' הפירוט מידיעות למעלה).
בשער דבריו של דן מרגלית המחזק את הכותרת הראשית, ומוסיף  שרה"מ בכלל צריך היה להיפטר מדיסקין מזמן, כשכשל בעניין גלעד שליט. אין אף טקסט בזכות דיסקין, כמובן. רק בסוף הידיעה המרכזית מובאים דברי ח"כ אילן גילאון ממרצ:

דיסקין אינו היחיד ששנתו נודדת. בניגוד להבלים ולהצהרות הריקות מתוכן שמנסים למכור לנו נתניהו וברק, האיום האמיתי הנשקף לנו הוא לא הפלשתינים ואיראן, אלא חוסר היכולת של המנהיגות הקלוקלת של מדינת ישראל ושיקול הדעת הלקוי שהם מגלים".

בהארץ מזכיר יוסי ורטר בטור הראשון בשער שנתניהו כבר היה בסרט הזה, הנקרא מתקפת הבטחוניסטים. אבל הוא גם אומר שההשתלחות שעניינה נדל"ן הייתה מיותרת. גם עמוס הראל מתמקד בדיון דרמטי שהיה לפני פחות משנתיים, כסלע המחלוקת.
והידיעה המרכזית (יש הבדל בין האתר לדפוס).
מופז: יש להקשיב לאזהרת דיסקין.

בקת"בים בתל אביב

דרמת בקבוקי התבערה שהושלכו בחמישי בלילה בשכונת שפירא כבר דווחה בסו"ש בבלוגיית במחשבה שנייה, וכן ב-nrg (בשישי בבוקר) וב-ynet. בידיעות הבוקר תחתית ע' 20. מעריב כל ע' 8. בישראל היום – הפניית שער וע' 17.
וידיעה מרכזית (כלומר ע' 3) בהארץ + דיווח בשער.

ספורט

מיילבק מישמעאל זרח:

אריק זאבי זכה אתמול במדליית זהב באליפות אירופה. ככל שמדובר בזאבי מדובר בחמישים אלף ש"ח, נוסף לכבוד, אלא שמדובר גם בעניין עיתונאי. בקיץ 2009 יצאה נבחרת ישראל בג'ודו לאליפות העולם. אותה אליפות הייתה כישלון לנבחרת, חוץ מאליס שליזנגר שהביאה ארד. את מירב חצי הביקורת חטף, כצפוי, זאבי, שהמשיך להפגין באותה אליפות יכולת דלה, המשך לזו שהפגין באולימפיאדת בייג'ינג ואף גרוע מכך: הוא עף בסיבוב הראשון.
עיתונאי הספורט רק חיכו להזדמנות זאת כדי לנעוץ שיניים באריה המזדקן. הביקורת הגיעה מכל עבר, וכנראה גם בצדק, על אותה הופעה אומללה.
מי שהוביל את הביקורת היה ידיעות שכותרתו בשער הייתה "תפרוש" (לטור דעה של עמיר פלג). מה שעצבן במיוחד כמעט כל חובב ספורט ישראלי הייתה הגישה הבוטה וחוסר הרחמים עוד בטרם הספיק זאבי לנגב את אגלי הזיעה מהקרב. זאבי כבר היה באותה עת אחד מגדולי הספורטאים הישראלים: מדליה אולימפית, שלוש פעמים אלוף אירופה, סגן אלוף העולם ומדליות נוספות באליפויות אירופה השונות. ובכל זאת, לא נמצאה בידיעות ולו טיפת חמלה אחת.

הבוקר ידיעות מציג את זאבי בשער מוסף הספורט עם הכותרת "סיירת אריק" ובכות' המש' "הישג היסטורי". כל כפ' 2-3 מטפלת בהישג. כותבים בה נדב צנציפר, מליניאק ("רץ למרחקים ארוכים מאוד") ויואל רזבוזוב ("סותם לעסקנים את הפה", הכותב גם על תרבות הטוקבקים שדרשה מזאבי לתלות את החליפה, כאילו מה שנכתב בידיעות לפני שלוש שנים נמחק מדפי ההיסטוריה).
זאבי אומר לידיעות:

"ולסיום, מסר למבקרים ולטוקבקיסטים: אני המבקר החריף ביותר של עצמי… יש נטייה בארץ לקטול או להמליך אותך כמלך אחרי זהב. לא רוצה להוריד ציפיות, אני מציאותי. יש לי סיכוי למדליה. הוכחתי לכולם שהיה שווה להמשיך אחרי בייג'ינג"

גם בעמודי החדשות של העיתון מוקדשת כפולה (14-15) לזאבי אותה כותבים צנציפר ויעל ארד.
ובכ"ז, ידיעות הוא היחיד מבין חמישה עיתונים שהזכייה של זאבי לא מוזכרת בשערו.

כמה חבל שאין בידיעות אף מילה של פלג, אף התנצלות. גם אין צילום של שער ידיעות עם ה"תפרוש", כמו שידיעות אוהב בימים אחרים (למשל היום, באזכור הבחירות הקרבות לכאורה), בו הוא מראה את צדקתו. כמה מילים מפלג או התנצלות על השער ההוא היו הופכות את מוסף הספורט של ידיעות לג'נטלמן מכובד. אבל בישראל עיתונים מתנצלים רק באיום עורכי דין.

במעריב הדיווח מצומצם הרבה יותר (אבל גם פה זה שער המוסף).


"השטן לובשת דנה", הפגנת אוהדי הפועל תל אביב מול חנות הבגדים של דנה אשכנזי בשינקין ביום שישי.
אשכנזי היא רעייתו של אלי טביב, הבעלים של הפועל תל אביב (צילום: תמר יקותיאלי-עמירן)

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/טיוי

סערת רשת חוללה העיתונאית סמנתה בריק בדיילי מייל, כשכתבה כמה קשה להיות אישה יפה (5,725 תגובות). שרה ליבוביץ-דר מדווחת בכתבת השער של המגזין במעריב.

מבקרי הטלוויזיה מתפעלים לרוב מאננדה של דנה מודן.
אורי שאלתיאל ולילך וולך עוד לא נגמלו מהמילה "ממתק", עליה הוכרז פה חרם רשמי אתמול.
שיר זיו מסויגת אך מרוצה. גם מורן שריר. אריאנה מלמד הכי פחות מתעלפת.

הערב הפרק האחרון של עבודה ערבית. מה, כבר נגמר???

עידו קינן ורון בן-ישי מתראיינים על גוגל סטריט ויו ב-CNN.
עידוק לא מבין למה ביתו של רה"מ מטושטש וביתו שלו לא.

זוכרים את הפוסט שלי בחייה על הסכנה שבמיילים, "לא, אני לא יודעת מי זאת החברה לשעבר של דנה ספקטור"? דניאל אדלסון מספר בידיעות על יולדת בשיבא שהמיילד אמר לה "שמנה מזעזעת… תעשי משהו עם עצמך". היא כתבה על כך בדף הפייסבוק של ביה"ח, ובתגובה שלח לה ביה"ח מייל שתלונתה תיבדק. אלא מה, לתגובה צורף בטעות גם מייל שאליו לא הייתה אמורה להיחשף: "נכתב שצריך להוריד אותי מהרשת ושלא נראה להם שמישהו יחזור אלי ושימסמסו אותי לנציג פניות הציבור". תלונתה אכן הורדה מדף הפייסבוק, כך לפי ידיעות. בינתיים התקשרו אליה מביה"ח (ברור, אחרי שהעניין צף) ואמרו לה שיבדקו, בלה בלה בלה.

משיח בתל אביב, רפי מן, פייסבוק.

מח' מודעות/ מהנעשה בעירנו


(מודעת רחוב בבוגרשוב, תודה לתמר)

לפני פיזור

כל מה שלא קראתם בחגסו"ש.
יום הזיכרון: בדרך לעיר הנוער.
פוסט אורח: חמש שאלות לתקשורת העוינת.
אצבעות חג כחול לבן.
מפליגה בתוך הכפכפים.
פוסט אורח: יזכור ynet את תפקידו.
פוסט אורח: די לפינוק. יש עוד מילים שצריך למגר? עשו רשימה, מהר מהר.
אצבעות שחורות.

תודה לקוראים המאפשרים לבלוג להתפרסם, ולהת' ב-21:30.
(הודעה אישית לדרור: זה יהיה פוסט אורח שלא עוסק בפוליטיקה. אתה משוחרר).

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

75 תגובות על מתקפה בחומוסייה

  1. דרור הגיב:

    הפטרון של דיסקין ודגן יוצא להגן עליהם
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4222308,00.html

    אהבתי

  2. דרור הגיב:

    כמה לא צפוי שכל התקשורת נעמדה כמו במסדר למען דיסקין . מעניין שלא נמצא אפילו בן אדם שיכתבו כנגדו (אני בטוח שיש לפחות אחד כזה , והשרקע הביטחוני שלו לא נופל מזה של טליח בן עובדיה). זה כמובן רק עוד נדבך במסע התעמולה התקשורתי כנגד תקיפה באיראן .

    אהבתי

    • דרור הגיב:

      אגב זה עדות לעידן שבו מי שיוצרים את החדשות אינם מושאי הסיקור , אלא המסקרים בעצמם . שהרי אם התקשורת היתה מתעלמת מדברי דיסקין , דבריו היו נשארים סירטון נידח ביוטיוב . התקשורת היא זאת שהפכה את זה לאייטם , והיא גם זאת שהמשיכה להתניע את אותו אייטם עם "תגובות לסערה" וטורים פובלציסטים וכדומה .

      אהבתי

      • אלעד הגיב:

        סליחה אם אני מפריע לך להגיב לעצמך, אבל כמו שתראה בפוסט למעלה, ישראל היום דווקא יצא נגד דיסקין. אם אתה טוען במשתמע שישראל היום זה לא תקשורת אז נחה דעתי, ובעניין הזה לפחות אנחנו מסכימים.

        ולעניין הפטרון הפוליטי, מה לעשות שאינטליגנציה וארסיות אף פעם לא היו הצד החלש שלו (לעומת המצפן המוסרי, לכאורה), והוא מאד צודק. מספיק שהשניים האלה היו טוענים שצריך להציב את ראשו של אחמדינג'אד על מקל בכניסה לעיר ואתה ושכמותך הייתם נושאים אותם על כפיים ומעלים על נס בגרון ניחר את מקצוענותם חסרת הפשרות.

        מה לעשות ועמדתם המקצועית הניבה מסר מתון – או אז צריך מייד לשמוט את הקרקע תחת אישיותם, ולהפוך אותם לפוליטיים, מתוסכלים ומיוסרים.

        אהבתי

        • דרור הגיב:

          ולא מעניין אותך שדיסקין ודגן היו אורחים קבועים בפורום החווה? אתה באמת מתייחס להגנה של אולמרט עליהם כאוביקטיבית לחלוטין?

          אהבתי

          • דרור הגיב:

            מילא אם היה מדובר ביוסי ביילין , אז הייתי טוב נו הוא פציפיסט כזה , זה צפוי שהוא יצא נגד מתקפה . אבל כאן מדובר בבן אדם שאחראי על תקיפת הכור בסוריה , לא פחות .

            אהבתי

          • אלעד הגיב:

            אני לא מייחס לאולמרט כלום, לבד מנקודה נכונה שהוא עומד עליה בדברים שלו.

            אני אגיד לך יותר מזה, אני גם ממש לא מתלהב מראשי ארגונים חשאיים שיוצאים ופותחים את הפה, בטח לא בכזו בוטות ונחרצות, ומאנשי ביטחון שעושים את זה, לא התלהבתי אגב גם כשבוגי יעלון עשה את זה די בסמוך לפרישתו, מעניין מה אמרת אז.

            הבעיה שלי איתך ועם דומיך, היא שהעמדה שלך לגבי עצם האמירה מצידם תלויה לגמרי במה שהם אמרו. אם היו אומרים משהו קיצוני ומתלהם כלפי איראן, או לטובת הביבי, היית חוגג את זה ונאחז בדבריהם כאסמכתא מקצועית. כיוון שהם אומרים את ההיפך – אתה דג בעברם ומחפש מתחת לשטיח אסמכתאות לכתב האישום האישי שאתה תופר להם שבעצם כל העת הם היו סמולנים קיצוניים ומסוכנים שעמדו בראש השב"כ.

            קצת אינטגריטי לא תזיק, לפחות במיקרוקוסמוס האינטלקטואלי של הבלוג הזה.

            אהבתי

            • דרור הגיב:

              אם ואם ואם ואם . תמצא לי מקרה מקביל שבו התנהגתי אחרת ואז תוכל לדבר על האינטרגריטי שלי . בינתיים אתה רק משריץ ספקולציות .

              אהבתי

  3. נעץ כחול הגיב:

    מדהימה האדישות של הציבור כלפי הפרישה של יעקוב אילון
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000744263
    לזכותו יאמר שהעם לעולם לא שנא אותו כמו ששונאים את יונית לוי וחיים יבין

    אהבתי

  4. ערס הגיב:

    אל תעמדו בצפירה של יום השואה. למה המזרחים צריכים להתאבל על הסיפור הזה כאשר הם רואים שמדובר בקלף הכי ערמומי שיש לאשכנזים באמתחתם? באו פנסיונרים רוסים שבני משפחותיהם הצעירים היגרו לקנדה וגרמניה, כאלה שלא עבדו יום אחד בארץ, ובכל זאת על ידי קמפיין תקשורתי משומן מבקשים כסף חינם בדמות סטטוס מעורפל ושיקרי של "ניצולי שואה" אף על פי שלא ראו שום גטו או מחנה בעיניהם. למה האשכנזים בני מעמד הביניים המשכיל קונה את הלוקש הזה? למה דווקא הערסים מרמלה קוראים שהמלך עירום? למה מגיע לרוסים פנסיונרים יותר כסף ממזרחים ששברו את גבם בעבודת פרך? בגלל שהם לא נולדו במקום הנכון?
    אני כבר לא עומד בצפירה של יום השואה.

    אהבתי

  5. רקמילה הגיב:

    דגן תומך בדיסקין

    אהבתי

    • דרור הגיב:

      "בתוך כך, דיסקין עצמו מסרב להתראיין ולהוסיף על דבריו, אך נודע כי אמר למקורביו כי אינו מתחרט על דבריו החריפים נגד ראש הממשלה ושר הביטחון. מקורביו העידו כי צפה את התגובות, אך לא נרתע מהן"

      חייבים להוקיר את דגן על השתיקה האצילית שלו שהוא גזר על עצמו , רק חבל שה"מקורבים" שלו הם כל כך פטפטנים , מה הם לא יודעים לשמור סודות של חבר .

      אהבתי

  6. תומר הגיב:

    גיא זוהר יחליף חלקית את יעקוב איילון בחדשות 10

    רק לי זה לא מסתדר עם הודעת ההתפטרות הפומבית שלו מלפני חצי שנה?

    אהבתי

  7. מנוי מעריב הגיב:

    כבר קרה הנס שציטתת את בן דרור ימיני (ציוני ).
    זה מה שכתוב במאמר? זה ה"פואנטה" של המאמר?
    או שאת רק עושה אוסף של מי נגד המדינה?הממשלה? ה….
    מציע לכולם לקרוא את ימיני,שמסביר איה נזק ענק פרס והשב"כניק עושים לישראל..
    http://news.walla.co.il/?w=/13/2528579 לדוגמא…

    אהבתי

  8. אורן הגיב:

    הטור של סמנטה בריק כבר בן חודש וזכה לגירסה מוזיקלית. בעבר מקור הסבל שלה היה אחר. ועם כל האמפתיה לסבל, ולמרות רשעות התגובות כלפיה, היא בסך
    הכל בעיקר מעצבנת.

    אהבתי

  9. . הגיב:

    בהארץ מראיינים ערבי שהסתבך עם מאבטחים של אלעל. הפעם עושים עיתונות גרועה במיוחד. האיש שמתגורר בגרמניה ורצה לבוא לישראל מספר שלא נתנו לו לעלות לטיסה ואמרו לו שישראל היא לא הבית שלו. השאלה הבסיסית שהיתה צריכה להשאל בראיון היא אם האיש הציג דרכון ישראלי (לפי החוק אזרח ישראלי לא יכול להכנס לישראל ללא דרכון ישראלי גם אם הוא נושא דרכון של מדינה אחרת).

    אהבתי

      • תומר הגיב:

        עניין הצורך בדרכון ישראלי לא מוזכר בלינק שצירפת וממילא אינו מעניינם של מאבטחי הטיסה אלא דווקא של אנשי משטרת הגבולות. הרי אם היה טס עם לופטהאנזה, קרוב לוודאי שהיה מורשה לעלות לטיסה כאחד האדם.

        אהבתי

        • . הגיב:

          לא. אם הגעת לישראל ללא דרכון ישראלי זהו ענינה של משטרת הגבולות. אם אתה מזוהה כישראלי כשניסית לעלות על טיסה ישראלית לכוון ישראל ואין ברשותך דרכון ישראלי, ישלחו אותך אחר כבוד לקונסוליה הישראלית להביא דרכון גם אם אתה טייס לשעבר בשייטת מטכ"ל.

          אהבתי

        • ר.בקצה הגיב:

          דווקא כן מעניינם-
          יש להם רשימה שמית של נוסעים ישראלים בכל הטיסות שלהם

          אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        לפני שעיתון "הארץ" מברר עובדה זו, עליו, ראשית, לפרסם טור דעה של סופר מכובד על "אבדן המצפון הערכי". רק אח"כ העובדות. אם בכלל.

        אהבתי

        • עובדות והארץ…נו באמת, זה כמו להגיד ביטחון ואומנות.
          האייטם חייב להיות אנטי יהודי או אנטי ישראלי.

          או משהו יהודי אומנותי
          -ואפשר גם סרט שמוקנטרי בתקציב של ההם מחו"ל
          אבל שלא קשור בביטחון של היהודים.

          אהבתי

      • טייס עבר בשייטת מטכ"ל הגיב:

        המאבטחים של אל על אחראים על בטחון כל הטיסות לארץ, עד שתוקם רשות אבטחה. הם לא מנעו ממנו טיסה לארץ אלא אמרו שיאלץ לעבור בדיקה מקיפה. בסיום הבדיקה נאמר לו שישלח את המחשב האישי והאייפד שלו במזוודה או יפקידם בידי אנשי הביטחון. הוא סרב והתווכח עם הבודק ואז אמרו לו שלא יוכל לעלות על הטיסה כלל. וכל זה קרה כי הוא ישראלי שאיננו מחזיק בדרכון ישראלי.

        אהבתי

  10. אורן הגיב:

    אתמול היתה הופעת הסטנדאפ השנתית של הנשיא לכבוד כתבי הבית הלבן, בנוכחות זואי ומכובדים רבים, בין היתר שיגר ברכה עוקצנית להאפינגטון פוסט.

    אהבתי

  11. סיימון הגיב:

    צרות צרורות בכותרות: "דיסקין מתוסכל מאחר ולא נבחר לראש המוסד" (מקור ראשון) זו לא עברית. מאחר ש-, הואיל ו-

    אהבתי

  12. אחד בעולם הגיב:

    לתקשורת די נחמד להציג באור משיחי את נתניהו ואגב גם את ברק, אך הקשבה יותר מדוייקת לדברי דיסקין מעלה דברים אחרים.

    דיסקין אמנם התבטא בשפה מתלהמת ובוטה, אך את הביטוי "משיחים" אמר לא כגנאי אלא כשבח, לא במובן של משיחי הזוי, אלא לאפוקי, כלומר שנתניהו וברק אינם המשיחים שנשלחו להציל את ישראל, במובן של האמונה בביאת המשיח שיגאל אותנו לגאולה השלימה.

    קצת מגוחך לראות היום את הכותרuת הראשיuת בידיעות מערבי והארץ, שלוקחת את הביטוי "משיחים" להקשר אחר לחלוטין. או שמא זהו פשטו של ביטוי "הוצאו דבריו מהקשרם".

    אהבתי

  13. תמי הגיב:

    לא מזמן פורסם כאן הפוסט של אמנון לורד, בו הוא מאשים קבוצה שקרא לה "סופרי המפלגה" (הוא התכוון למפלגת שמאל כלשהי, קשה לומר איזו) בהפיכת נושא התקיפה באירן לנושא שנוי במחלוקת, לאחר שלדבריו תקיפה באירן היתה קונצנזוס לאומי בנקודת זמן כלשהי בעבר. לא בלבלה אותו העובדה שמאיר דגן הטיל ספק ביעילותה ובנחיצותה של התקפה כזאת, כפי שהזכיר בעצמו. למעשה לא תתכן התייחסות רצינית לדעה שאינה מתאימה לימין שבשלטון. הרי מהרגע שדגן הביע דעה כזאת, הוא אוטומטית הופך לשמאל (קיצוני!) ולכן גם הוא "סופר מפלגה" שאי אפשר להתיחס לדבריו כאל הערכה מקצועית שיש לקחת בחשבון. אז עכשיו גם דסקין הוא שמאל קיצוני ולכן הימין שבשלטון יכול להמשיך בדרכו ללא כל הפרעה. כל המתנגד לו הוא בלתי לגיטימי בהגדרה. כך נכון לקבל החלטות. להימנע מלשמוע כל דעה מנוגדת.

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      אך ישנו הבדל מהותי: דגן היה ראש המוסד, האחרים מלהטטים במילים. כשהם אומרים זאת, דעתם אינה טובה מדעתך; כשהוא אומר זאת, לדבריו משקל אחר.
      כאשר הוא אומר את דעתו, הרי שהיא מסתמכת על ידע בנושא. כאשר הם מביעים את עמדתם, היא אינה מבוססת על דבר (ידע גלוי שחשוף לכולנו, בהשוואה לזה שמצוי בידי שותפי-סוד). דעתם יכולה לחפוף לזו של דגן, אולם מדובר במקרה מוצלח בלבד. בה במידה, יכלו לחשוב ההפך.
      לפיכך, דעתם של הסופרים המכובדים מבוססת על השקפת עולמם, שהיא אכן שמאלנית (אם לא סמולנית), בעוד שדעתו של דגן מבוססת על ידע (תהא השקפת עולמו אשר תהא).

      אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      ובאותו עניין:
      בזמנו פרשה אילנה המרמן מהוצאת עם עובד, בעקבות מינויו של איש משטרה בכיר לשעבר כמנכ"לה. יהודה מלצר כתב טור נפלא בנושא (אליו גם קישר, ובצדק, את התנהגותה המגעילה של המרמן כלפי שוטרת בה פגשה לאחר שעברה על החוק). בתגובה לדבריו של מלצר, התעקשה המרמן כי לא ראוי למנות שוטר למנכ"ל של הוצאת ספרים; לא בשל שחיתות, הגם שזו קיימת כאן לטענתה, אלא רק בשל היותו איש ביטחון בכיר לשעבר.

      נסכם: איש ביטחון בהוצאת ספרים כמוהו כצלם בהיכל.
      אולם ההפך, כלומר איש ספר שמביע את דעתו בענייני ביטחון? זה אחלה.

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        חסר קישור לתגובתה של המרמן. סליחה.

        אהבתי

        • יהודי הגיב:

          הינשוף, תודה על הקישור לתגובתה של אילנה המרמן. כך קראתי ומצאתי שזאת תגובה עלובה.

          אהבתי

          • הינשוף של מינרווה הגיב:

            תגובתה עלובה ביותר, משלל סיבות, שקצרה היריעה מלפרטן.
            אולם יש לתת את הדעת במיוחד על כך שבחרה להתעלם לחלוטין מהערתו על התנהלותה בתחנת המשטרה. מצטער, אבל העניין הזה בוער בעצמותי.
            הא לכם ערכי ההומניזם האוניברסלי. זאת בדיוק הסיבה שהשמאל "האינטלקטואלי" מעורר כל כך הרבה אנטגוניזם: מאחרי הערכים מסתתרת שנאה לזר ולאחר, במקרה הנוכחי – שוטרת. אך בעוד ששונאי הזרים מתועבים בעינינו מעצם היותם שונאי זרים, הרי שכאן נוספת לעניין תרמית והונאה. בשם ערכי ההומניזם האוניברסלי מתנהגת אילנה המרמן בהתנשאות וזלזול, אשר מופנים כלפי אדם שלא זכה להשכלה שהיא עצמה קיבלה.

            אהבתי

      • רקמילה הגיב:

        ביטחון ותרבות זה אוקסימורון

        אהבתי

        • תומר הגיב:

          למה?

          אהבתי

          • רקמילה הגיב:

            נסה את… בטחון זה גשמי ואילו תרבות רוחנית. עניתי לעניין?

            אהבתי

            • תומר הגיב:

              אני לא בטוח.

              מקובל עלי לחלוטין שבטחון ותרבות אינם מונחים שקולים.

              אם הבנתי אותך נכון את טוענת שקיום של תרבות ברמה גבוהה בסביבה מוטת שיקולים בטחוניים, אינו אפשרי.

              האם כך?
              אם כן, אשמח לשמוע מדוע.

              אהבתי

              • רקמילה הגיב:

                תושיב את בוגי יעלון עם זובין מהטה ליד שולחן אחד במסעדה. על מה ידברו?

                אהבתי

                • תומר הגיב:

                  לרוע המזל לא זכיתי להכיר את מר מהטה וגם לא את מר יעלון כך שאין לי מושג על מה ידברו, אני מניח שמהיכרות אינטימית עם לפחות אחד מהם את יכולה לטעון שאכן השנים לא ישכילו למצוא נושאי שיחה משותפים, האמנם?

                  אהבתי

                • מעלי הגיב:

                  ואם יושיבו אותך בורה ועמהארץ עם זובין על מה תדברי איתו?
                  מאיפה את יודעת מה ההשכלה המוסיקלית של בוגי?
                  מאיפה את, בורה קשקשנית יודעת מהי תרבותם של אנשים?
                  בטח את את שמולנית או משהו כזה?

                  אהבתי

                  • רקמילה הגיב:

                    אתה ושכמותך הם מ זרעי העשבים השוטים שזרה ביבי לרוח וחלק מהם נפל בין בית אלפא לנהלל.
                    אתה מעורר בי קבס.

                    אהבתי

                    • רקמילה הגיב:

                      ניר, לא מכירה אותך, לא היכרות קצרה ולא ארוכה.
                      תומר, השבתי לטרחנותך בסבלנות וסובלנות לאורך 2 שרשורים עוד מהפוסט הקודם. אני בעבודה ולא עומד ברשותי כל הזמן שבעולם.

                      אהבתי

                    • תומר הגיב:

                      תודה על תשובתך

                      בכל זאת תיקון קטן, לא באמת השבת לי. אמנם מבחינה טכנית כתבת צירופי מלים שהתייחסו באופן עמום לשאלות שנשאלת, אבל למעט זה שהבהרת את עמדתך הבלתי מנומקת כאילו איש מערכת בטחון לא יכול להיות בו זמנית גם איש תרבות לא באמת השבת.

                      ולעניין הטרחנות, אני מניח שאם במקום לשאול אותך שאלות שיחשפו את הבורות, הקלישאתיות והשטחיות שלך הייתי פשוט כותב מה דעתי (כלומר במקום לתת לך לחשוף את כל אלה בעצמך), הייתה דעתך נוחה יותר מה עוד שבמקום להתפתל היית יכולה לפטור אותי כ(רגע, תני רגע להציץ) "זרע של עשב שוטה" וגמרנו. באמת יותר נוח.

                      אהבתי

                  • תומר הגיב:

                    נו, לפחות להתכתשות הזו לא חסר לך זמן

                    אהבתי

                    • ניר הגיב:

                      מהיכרות קצרה, זמנה תם כל אימת שיש סכנה שהדיון יחרוג מתחום הסיסמאות והדעות הקדומות שלה (עכשיו שים לב איך גם אני אצורף לעשבים השוטים/זרעים רעים של ביבי או משהו)

                      אהבתי

              • Arianna Huffington הגיב:

                מהיכרות אישית עם שני הצדדים אני יכולה להעיד שיש להם נושאים משותפים לשיחה קולחת, הרבה יותר מרק מילה אחת

                אהבתי

        • הינשוף של מינרווה הגיב:

          אני לא יודע אם דבריך טובלו באירוניה, אולם ככל שהדבר נוגע להיסטוריה הצבאית של ישראל הצדק עמך. חייל זקן כבר ציין כי הכישלון במלחמת לבנון השנייה נבע בחלקו מכך שמפקדי אוגדות הוכשרו בפילוסופיה צרפתית בת-זמננו תחת שילמדו תורת האסטרטגיה.

          אהבתי

        • אני הגיב:

          למדתי את שניהם לתואר ואני נהנית משניהם באותה מידה. צפיתי בחג בהקלטת המופע 'קנרית מתוקה שלי' והוא היה מעניין בדיוק ככמו הגיליון החדש של צבא ואסטרטגיה.

          שתי דוגמאות, מרבות הקיימות, לאנשים שהצטיינו בביטחון ובשירה: אברהם 'יאיר' שטרן ושמואל הנגיד.

          אהבתי

  14. ג'ירפה מתולתלת ממחנה יהודה הגיב:

    תקשיב, אין לי מושג מי אתה וגם לא מעניין אותי מי אתה.
    […..]
    V: די!

    אהבתי

  15. ספורט הגיב:

    פלג הוא פלג הוא פלג.
    הוא כאילו האב הרוחני של רבים בספורט שבוטות נהפכה לאור הגנוז שלהם.
    יש לפלג לא מעט מניות, והרי נאמר שרק מי שאינו עושה אינו טועה, וגם במקרה זאבי ההימור היה של למעלה מ-50% שכן בכל זאת זאבי נכשל אז, ממשיך להתבגר, העולם ממשיך להשתפר וכו'.
    האם לפלג תהיה גדלות להודות בשגיאתו כקורא בקריסטלים?

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      מסכים לגמרי. מעניין אם הוא קורא את הבלוג

      אהבתי

    • דודי הגיב:

      הבעיה אינה רק ההימור השגוי של פלג בטור שלו (שרובו עסק בעסקני הג'ודו); אלא הרוע, הכיעור וחוסר הכבוד שמייצג השער הזה.

      בכל זאת לגבי הימורים, הדרך הפשוטה לא ליפול בהם (אני מתפתנ שלא להמר שהשער הזה ירדוף את פלג ואת עורך העיתון) היא להימנע מהם. זאבי וחבריו למשלחת נכשלו? דווח על זה, פרש את זה, הסבר את זה, הצע שינויים קונסטרוקטיבים בענף וכו'.

      אהבתי

  16. חייל זקן הגיב:

    עצה למקלסי דגן, אשכנזי ודיסקין:
    בידקו מה עלה בגורלם הפוליטי של בוגרי מחזור א: מרדכי, ליפקין ואיילון.

    אהבתי

  17. מיקי הגיב:

    אני אוהב בדרך כלל את הכתיבה והדעות של עמיר פלג, ואפילו ממליץ עליו פה לעתים.
    לרוב הוא צודק, הפעם הוא טעה בגדול עם זאבי.
    ותיק-עתיק כמוהו חייב לדעת שכאשר כותבים על ספורטאים אסור להיות נחרצים מדי. לכל הספורטאים יש תקופות של גדולה מול תקופות שפל.
    הנה, בשבוע שעבר ראינו את שני שחקני הכדורגל הטובים בעולם מחמיצים פנדלים מכריעים.
    כנראה שגם לעיתונאים זה קורה – במקרה זאבי פלג נתפס בטעות של טירון.
    ייתכן שאתה לא במיטבך כרגע, פלג – אבל אל תפרוש – אני בטוח שתחזור לעצמך.
    תתנצל על השטויות שכתבת על זאבי וצא גדול.
    שים לב שבניגוד אליך הוא לא מתלהם – לא בהפסדים ולא בנצחונות 😆

    אהבתי

  18. מיקי הגיב:

    לגבי אננדה, הגבתי בפוסט הקודם ועשיתי העתק-הדבק:
    ראיתי אתמול את הסדרה של דנה מודן. לא מבין למה צילמו את זה בהודו – באותה מידה היה אפשר לצלם את זה בנגב, בחוף אילת או בחושה בגליל/ גולן.
    המבקר של הארץ מורן שריר אהב מאוד.
    אני לא אראה פריים נוסף מהדבר המשמים הזה. ישראלים בורגנים בהודו מבלים עם ישראלים בורגנים אחרים – וואו, איזה רעיון לסדרה 😮

    אהבתי

כתיבת תגובה