העתיד של לפיד

איך מתייחסים העיתונים לציפי לבני * מי עורך לה מסיבת פרידה * מי נגנב מיאיר לפיד * ולמה ידיעות לא משחרר אותו לחופשי * מה פורסם מדו"ח המבקר * למה בישראל לא ממש מתעניינים ברופרט מורדוך? * ומה שלום אל"מ אילן מלכא?

מה נהיה עם ציפי לבני?

רואים את הכותרת של מקור ראשון, "מסתמן: ציפי לבני תפלג את סיעת קדימה ותקים מפלגה חדשה"?
יופי. עכשיו, קראו את הכתבה של סופיה רון-מוריה. קשה להבין על מה מתבססת הכות'.

הנה הידיעה ב-ynet, המוזכרת במקור, באשר למהלכיה הערטילאיים של ציפי לבני.

בן כספית מצדו טוען, כלומר מהמר, "לבני יצאה על מנת לשוב, וטובים הסיכויים שבסופו של דבר תתייצב ברשימת יש עתיד"

גרוד גירדתי ראש בעניין רב: מדוע זה מצא מעריב לפרסם את הפריים של פלאש 90 ובו אחוריה של לבני? מה המשמעות הנסתרת? להראות את עוצבת הצלמים שמולה, לתהות אופנתית על הפס המוזר בחצאיתה? להחמיא ליפי גרבוניה או עקביה הקטנטנים, לטעון שחצאיתה קצרה מדי/ ארוכה מדי/ בול פגיעה? ואולי "העתיד מאחוריה", היוצר תקבולת ניגודית לכות' של כספית, "יש לה עתיד"?

יוסי ורטר בהארץ אומר שאין סיכוי לחבירה שלה עם הלפיד, אבל מעלה את האפשרות שרגע לפני סגירת הרשימות חברי מפלגתה יעלו אליה לרגל ויבקשו להדיח את מופז ולהכתירה שוב.

בידיעות ממש לא הגזימו עם הכותרת האימתנית "עוזבת לא פורשת", הקובעת חד משמעית מה לבני מתכוונת לעשות, פלאס תצלום ענק.
ברנע
חושב שלא ייווצר חיבור בינה לבין לפיד. "כל סידור כזה מדיף ריח של קוניוקטורה, של חיבור מאונס, נטול דבק, נטול התלהבות. פסק הזמן שלבני לקחה לעצמה עשוי להיות ארוך משהיא חושבת"
לעומת זאת, עשרה ס"מ ממנו כותבים יובל קרני וצביקה ברוט שיש הערכות לפיהן תצטרף לבני ללפיד, אך בן זוגה נפתלי שפיצר העריך שלא תחבור ללפיד.
סימה קדמון, עם הפניית שער, חותמת את כפ' 2-3 משמאל, עולצת ומספרת על הנקמה המתוקה של לבני, אחרי שקדימה בראשות מופז, כך עולה מסקר ידיעות מ-29 באפריל, מתרסקת. או במילים אחרות: ידיעות מחכה ללבני, לא נותן לה להסתלק, ואולי יעניק לה בעוד חודש חודשיים שער נוסף ב-7 ימים.

ע"פ ישר"ה שכבר מודיע בשער על תאריך לקראת בחירות, לבני "שוקלת לעמוד בראש מפלגה חדשה".

מה קורה עם יאיר לפיד?

שמעתי אמש את רביב דרוקר מתמוגג מהדברים של יאיר לפיד, ואומר למאזיניו ולאנשי הערוץ שלו אשר באולפן: אין ספק, הוא יודע לכתוב. חשבתי שאני לא שומעת טוב. הרי דבריו של לפיד על כך ש"50% ינצלו את ההזדמנות ויצאו לעבוד" ועל כך שהצבא ימיר שירות צבאי באזרחי למי שלא מתאים לו הם הבלים בני הבלים, חלומות באספמיה המתאימים לסדנת סימולציית "פתרונות חברתיים אוטופיים" בתיכון שבע אי שם במרכז הארץ. גם המשפט "תוצר של עבודה שנמשכה חודשים ארוכים" מיותר לגמרי. זה בדיוק כמו שאחרי ביקורת קטלנית על ספר/ סרט/ לאמשנהמה יגיד היוצר "אבל אתם יודעים כמה השקעתי"? מה זה משנה, אם לפיד נשמע כמו תלמיד תיכון? ומה קרה לדרוקר, העיתונאי הלוחם שמתפעל מהגבב הזה? האם בגלל שחברו ושותפו לעבודה עפר שלח תרם רעיונות ללפיד?
אגב, גם יוסי ורטר חושב שהופעתו "הייתה ללא דופי" ושהוא הגיש "תוכנית מציאותית". ומזל מועלם במעריב: "הופעה מהוקצעת, רהוטה ומאורגנת עד לפרט האחרון". אני בטוח חולמת. מה העניין, העובדה שיש לו שני טלפרומפטרים שקופים כמו לברק אובמה?
בידיעות, אגב, מנמיכים את האש מתוך תקווה לעבור מתחת לרדאר: נאומו של לפיד מופיע בע' 4, ללא פרשנות וללא סופרלטיבים כמעט (חוץ מ"הבטחה שאפתנית" או "נאם בהתלהבות"), רק עם תגובות. הידיעה נחתמת בתגובת ש"ס: "רוב מוחלט של הציבור הדתי-מסורתי שירת בצה"ל ביחידות קרביות בזמן שאתה הסתערת על ג'בלאות עיתון במחנה".
אולי הסיבה לכיווץ בידיעות היא שהמדור שלו בראש מוסף 7 ימים נראה בעייתי מרגע לרגע. לא רחוק היום בו בידיעות יצטרכו להכריע עד מתי למשוך את המדור מכניס הרייטינג של המתמודד בראש מפלגה, ששיקר בכיף עת ניהל מגעים מאחורי גבינו, מדור שלא נוגע במאומה בבחירות ובפוליטיקה ובחברה, ועוסק רק בחתולים צמריריים ובאייפד של יואבי.
אם שואלים אותי עד מתי, אז עד אתמול. למעשה כתבתי זאת מהיום הראשון בו הודיע לפיד על כוונותיו הפוליטיות בקול: זה הרגע בו המדור היה צריך להיפרד משבעה מיליון קוראיו. זוהי קריאה אחרונה לרון ירון, עורך העיתון: אנא, זמן את לפיד עוד היום לפגישה, הודה לו בחום ואחל לו הצלחה. אתה יכול אף להבטיח שתצביע לו.

רק בישר"ה מנשבת רוח אחרת: "חוטף מכל הכיוונים: 'לפיד מציע פטור לכל'". זו הכות'. הידיעה נפתחת (ע' 2) במילים: "נאומו של לפיד התקבל אתמול בביקורת ואפילו בלעג מסוים". גם מתי טוכפלד אומר שהשידוך לבני לפיד לא יקרה, "בין השאר כי לפיד מבין שלבני היא משקל עודף". נשימתי נעתקת. טוכפלד לא יודע שאחד המשפטים הנוראים להגיד לאישה זה שהיא משקל עודף? מי גידל אותו? טפיי.

בהקשר דבריו של לפיד, אגב, מעניינת במיוחד כתבת השער של מעריב עסקים, שכותרתה "משרד התמ"ת נכשל בשילוב חרדים בשוק העבודה".

מה עם המשפחה בה נהרגו 21 איש בעופרת יצוקה?

בשער הארץ מדווחים עמירה הס וגילי כהן שמצ"ח סגרה את תיק החקירה בעניין הרג 21 בני משפחת סמוני במהלך עופרת יצוקה.
מח"ט גבעתי, אל"מ אילן מלכא, שהורה לירות לעבר המשפחה "כדי להסיר סכנה מחייליו ולפי מידע שהיה ברשותו באותו רגע", יקודם. הידיעה מופיעה גם בשער.
ישר"ה – ע' 17. וכן הפניית שער.
חנן גרינברג במעריב מביא את תגובת מנהלת המחקר של בצלם, יעל שטיין: "לא ייתכן שבמערכת מתוקנת יימצא שאיש אינו אחראי לפעולה של הצבא שהובילה להרג של 21 בני אדם שלא היו מעורבים במלחימה".
גרינברג מוסיף שכבר לפני חצי שנה דווח במעריב שמלכא לא יועמד לדין, אבל העיכוב בפרסום הוא כי "חוו"ד הפרקליטות הצבאית… שוכתבה בחודשים האחרונים ביסודיות".
בידיעות אין אף מילה.

מה עם דו"ח מבקר המדינה?

ובכן, אי אפשר לקרוא אותו. הוא ארוך מדי. כל עיתון בוחר לו כמה פכפכים להתמודד איתם: ארבעה עמודים בממון, כשבראש ההסתדרות (תוס': העובדים הלאומית) ומשכורותיה המנופחות, המענק לחקלאים וגביית המסים. סבר פלוצקר שואל ובצדק: מי יכול לקרוא 1,800 עמודים? בידיעות כותב אלכס פישמן ע"פ כפולת 10-11 שהצבא הולך ומתחרד. הרבנות הצבאית דוחקת את חיל החינוך ושילוב נשים נפגע.
במעריב עסקים כפולה, כשבשער כאמור העסקת חרדים. בישראל היום מתמקדים בגבייה מההורים ע"י מערכת החינוך, ובשער משומה, מכל העניינים, שדו"ח הרפז יגיע בתוך כמה ימים. נו, את זה אנחנו שומעים כבר שבועות. בהארץ: כות' ראשית: מערכת החינוך מופרטת וההורים משלמים.

עוד מתוך דו"ח מבקר המדינה.

אחד מתפקידי המועצה הוא לאכוף את האיסור על שתילת תוכן שיווקי סמוי שלא במסגרת פרסום או חסויות, אך מהדוח עולה כי למרות הפרות של הגופים המשדרים ננקטו עיצומים כספיים רק במקרים מעטים. המבקר מאשים את המועצה בכך שלא בדקה את שוויין הכלכלי הריאלי של ההפרות, דבר שיכול היה להבהיר אם העיצומים שננקטו אכן מרתיעים. יו"ר המועצה כתב בתגובה לדברים, כי "כל ניסיון לבנות מודל שיבחן את שוויין הכלכלי של ההפרות הוא בעייתי ביותר ועל כן אינו ישים".

כלומר, ככל הנראה העתד הטלוויזיוני יהיה עמוס בד"ר גב ובטונה. כי הרי ידוע מה שווה דו"ח המבקר ומי באמת מיישם אותו (אף אחד).

ומה עם מורדוך/מרדוק?


(תודה לראש דסק ולווט בלונדון, דניאל מורגנשטרן)
העיתונות המקומית כלל לא מתייחסת לרופרט מרדוק. למה זה?
תיקון: כלכליסט והמארקר, בקטנה.

בנציון נתניהו, המשך

כתב אתמול פרופ' דוד אסף בתגובות

אני בעניין הדרתו כביכול של בנציון נתניהו. כתבת "מהאקדמיה הודר, כנראה, מסיבות פוליטיות", וטוב שהכנסת את המילה "כנראה". האם יש רבע הוכחה לכך? והרי מה יותר קל (וגם נעים) מאשר להאשים את "הממסד" של המפ"איניקים השמאלנים בפוליטיקה. אבל כדאי להיזהר ולוודא עובדות, שכן לא פעם מפלטם האחרון של הדחויים הוא בתליית קולר כשלונם ב"פוליטיקה".
אלה העובדות הידועות לי: כשההיסטוריון פרופ' יצחק בער, גדול חוקרי ספרד הנוצרית, התבקש לבחור באחד משני תלמידיו כממשיך דרכו, הוא העדיף את חיים ביינארט (לימים פרופ' וחתן פרס ישראל ועוד ועוד) על פני נתניהו.
באוניברסיטה העברית של שנות החמישים – להזכירכם באותה עת האוניברסיטה היחידה בארץ – לא היה מקום לשני חוקרים שעוסקים באינקוויזיציה ובאנוסים והיה צריך לבחור אחד מהם. אז בחרו בביינארט. להווי ידוע, ביינארט היה איש ימין מובהק, חבר אצ"ל ואף נחטף בימי הסזון בידי שליחי ההגנה. אז אפוא בדיוק הפוליטיקה?
אפשר להניח שאם נתניהו היה נבחר, היה ביינארט מתלונן שלא בחרו בו בגלל דעותיו הפוליטיות…
וצריך גם לומר, שפרשנותו ההיסטורית של נתניהו לתופעת האנוסים שנויה גם היא במחלוקת בין חוקרי התחום וביקורת חריפה נכתבה על דעותיו (זכור לי מאמר ביקורתי מאוד שפרסם ירמיהו יובל במוסף ספרים של הארץ, אבל לא הצלחתי לאתר אותו).

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אתר ארליקו מנסה להוות חלופה לחברות כמו Alljobs.

הדס שטייף הרעידה הבוקר את אמות הספים בפייסבוק עם קריאתה להעיף את הזרים.

יצחק טסלר משתעשע ע"ח שער ידיעות של אתמול:

אני חושב שידיעות אחרונות ממש הגזימו עם הכותרת שנועדה להעליב את ציפי לבני: "סוכנת מוסד התמוטטה נפשית בפעולה כושלת"

יש עורכים בבית?

יופי, סיוון כהן פוטרה מערוץ עשר. אבל מה עם עורכיה? יש עורך למהדורה (אפי טריגר), יש עורך משנה, יש תת עורך, יש עורך חדשות (אורי רוזן). מה איתם? בשביל מה יש עורכים בעיתון/ בערוץ טלוויזיה? אין להם אחריות על כלום? הכתבים הם אלו העומדים תמיד מול כיתת היורים וזהו?

– "ב-26 באוגוסט 2012, אחרי כמעט חודש של מילואים, חזר (סא"ל מיל. יוני, V) יובל הביתה" (ידיעות, ע' 6).

– "נועה ווינצוויג… החליטה לתרום כ-50 אלף שקלים לטובת טיול מפנק בירושלים לקבוצה של עשרות ניצולים, סיפרה לפרס" (ידיעות, 20).

– "הם שכרו מבעוד מועד את הווילה המפוארת… ותכננו להנות מכל הפינוקים שמציע המקום…" (ידיעות, 14)
מה, לא קראתם את די לפינוק?

– "אדם בעל כישורי קריאה טובים יקרא כ-600 מילים בשעה (הנחה אופטימית, בהתחשב בשפתו המסורבלת של הדו"ח)" (שער ממון, סבר פלוצקר).

– "אני יודעת שעכשיו גם יועז הנדל לא יכול להמשיך, כי נתניהו איבד בו אמון" (ראיון עם איילת שקד [טל שניידר, ליידי גלובס]. הראיון נערך כנראה בעיצומה של הפרשה, ושכחו לעדכן שהנדל עזב מזמן). כ"כ שותפה לישראל שלי, נפתלי בנט, כבר זומם בחודש האחרון את דרכו לפוליטיקה, אלא שגם זה לא מוזכר בראיון (שנעשה כאמור קודם לכן), אלא רק כוונותיה של שקד לרוץ לכנסת.

– חשד לאונס קבוצתי (2 יהודים, 2 ערבים, ממש דו קיום) של בוגרת תיכון בת 18, באחוזת גן עדן, ביישוב שדות מיכה שליד בית שמש (כך לפי ידיעות, המפורט בעיתונים בנושא זה). מסיבת סיום בסוף אפריל? ממתי נגמרים הלימודים (או הבגרויות) בסוף אפריל?

– מעקב בנציון: גם מודעת אבל מטעם הוצאת שוקן מתעקשת לקרוא לבנציון נתניהו בן ציון.

לפני פיזור

תודה רבה לתומכים בבלוג, וכן לכל המצטרפים החדשים אתמול. תישארו, יש פה מסיבה נצחית.
המשאל הוא רב-תשובות. ענו כמה תשובות שתרצו.

[poll id="27"]

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

86 תגובות על העתיד של לפיד

  1. אורן בשרות הציבור הגיב:

    מזכיר לכם, מתחיל היום "GIRLS". המלצתי בזמנו, בעינה עומדת.

    אהבתי

    • גל אל-איי הגיב:

      אורן – אין לי כוח לגירלז – יש לי שתיים אמיתיות וזה מה שנקראה "מכה קרוב מדי לבית".
      ההמלצה שלי: VEEP – ג'וליה דרייפוס כסגנית הנשיא ארה"ב. שנון, מהיר, מלא גסויות אבל גם מעורר מחשבות. בפרק השני נקראה הסגנית בבהילות לחדר המצב אחרי שהנשיא לקה בהתקף לב בעת מסע באפריקה. אחרי שהתרווחה בכיסא התברר שסתם היה מדובר בקילקול קיבה. התגובה שלה היתה מצחיקה במיוחד ובסוף הסצנה היא נאלצת לפנות את החדר ולחזור ללשכתה, לא לפני שהיא חוזרת להצצה נוספת במה שיכול היה להיות.. מומלץ!

      אהבתי

  2. יוליה הגיב:

    "מסיבת סיום בסוף אפריל? ממתי נגמרים הלימודים (או הבגרויות) בסוף אפריל?"

    בהרבה בתי ספר כיתות י"ב מסיימות את הלימודים בכיתות אחרי פסח, ובאים רק למבחנים ומתכונות. יש תלמידים שעושים מסיבת סיום בזמן זה.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      לחלוטין. אני רואה את זה מדי יום.
      פסח מסמן למעשה את סוף שנת הלימודים.
      גם המורים מתחילים להבריז – וזה נראה לי שיטתי ולא מקרי

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        אם כך, אני מבינה ששנת הלימודים הולכת ומתקצרת עם השנים.
        ככל שזכרוני מגיע למדנו ממש עד סוף השנה, ומסיבת הסיום הייתה ממש יום אחרי הבגרות האחרונה.
        אבל כן, האירוע המפואר היה באולם שרת של עיריית פתח תקווה. לא בווילה עם בריכה וספא.

        אהבתי

        • מיקי הגיב:

          רשמית, אנו עדיין בשנת הלימודים. אבל "בשטח", כולם בחצי-חופשה.
          אני חושב שהסיבה לכך היא המדיניות המבחנית שהולכת ומשתלטת על כל חלקה טובה

          אהבתי

  3. אורן הגיב:

    רצוי שטל בן עזרא יכתוב על זה בפעם השלישית, אולי אנשים יבינו. ברצינות.

    אהבתי

  4. נחום הגיב:

    אני לא יודע אם זו בדיחה או לא, ואם כולם מכירים את זה אז סליחה. יש באתר זאפ רשימה של מועמדים מבחירות 2009. זה מאוד נחמד כי אפשר לעשות כל מיני חתכים, לפי גיל, קריירה קודמת וכו'.

    http://www.zap.co.il/models.aspx?sog=g-primeministers

    אהבתי

  5. קורפ ניוז הגיב:

    שימו לב שרוב הסיפורים הטובים במעריב מגיעים מהחדשות. סופשבוע עלוב ומדולדל, שאר החלקים די משמימים, רק בחדשות מנסים לעבוד נכון. קוראים לזה עומר ברק.

    אהבתי

  6. ישמעאל זרח הגיב:

    הצחיק אותי שלבני כתבה את פתק ההתפטרות בכתב ידה
    כאילו הדבר נעשה בחופזה וללא שום תכנון מראש. פתטית.

    אהבתי

  7. בונד ג בונד הגיב:

    פחחחח… לפיד. אפילו טום החתול המדבר ערק מהמפלגה שלו לנתניהו…

    אהבתי

  8. דרור הגיב:

    הסקר שלך קשה מדי , אני מתלבט קשות בין "חרטא שלא ברא השטן" ל"לא אבחר בו בחיים" , אוי למה החיים חייבים להיות כל כך מסובכים 😦

    אהבתי

  9. נעץ כחול הגיב:

    כצפוי בעלת הבלוג השמאלנית תוקפת את הפרשנית הפוליטית היחידה מימין,ושום מילה על עשרות הפרשנים הפוליטים של השמאל
    מישהו מופתע?

    אהבתי

  10. כבוד- להדס שטייף יש וואבוס.

    היחידה שהעיזה לצאת נגד הבון טון הכללי והפרצוף המיוסר של יעל דן וכל הסובבים שלוטשים מבט למקום שממנו מגיע הכסף. היא לעולם תזכר כעיתונאית הראשונה שאמרה די לאג'נדת "הפליטים" שמקדמות עמותות הקרן לישראל חדשה בתקשורת והצביעה על הסכנה מהמסתננים.

    עיתונות במיטבה. כלב דמוקרטי טוב…טוב, אתה טוב
    -בעצם, זה רק סטאטוס בקיר הפייסבוק שלה.

    אהבתי

    • ר.בקצה הגיב:

      בבוקר שמעתי בגל"צ דיווח על כך שזרים אחראים לכ-40% מהפשיעה באזור תל אביב.
      יכול להיות שהמדווחת הייתה שטייף,לא שמתי לב.
      בכל מקרה,עצם הדיווח היה מאד מפתיע

      אהבתי

    • דרור הגיב:

      אם היו לה באמת ביצים היא היתה מציע לגרש אותם או לשלוח אותם למחנות מעצר . "צריך עשות איתם משהו" זאת אימרה כללית שלא אומרת שום דבר, ויכולה להתאים לכל אחד מהקשת הפוליטית .

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        מחנות פליטים, מעצר וכו' נשמע רע מאוד.
        האם ייתכן שהמדינה מסוגלת לטפל בבעיה בצורה אחרת?
        מה שבטוח, זו בעיה לא פשוטה שניכר שלא מתייחסים אליה ברצינות הראויה, כרגיל אצלנו

        אהבתי

    • תומר הגיב:

      אתמול היא קידמה את אותם הרעיונות גם בתכנית של יעל דן בגל"צ

      אהבתי

  11. דרור הגיב:

    ציטוט מטורו הבוקר של בן כספית על החבירה של לבני ללפיד

    מה שאומרים חלק מאנשי לפיד לבוס שלהם הוא פשוט: לבני יכולה להיות הקטליזטור שיעזור למנדטים של קדימה לזרום אליך. היא יכולה להיות שובר השוויון. מתלבטי קדימה, יחד עם הקולות הצפים האחרים, יראו בשילוב הזה סוג של הבטחה. נכון, לבני הבטיחה פוליטיקה חדשה גם בפעם הקודמת ולא סיפקה את הסחורה, אולי תחת לפיד זה יכול להצליח. אולי הניתוק ממפקדי הארגזים של קדימה יאפשר להם להמריא יחד לעבר השקיעה, או הזריחה, או ההתרסקות הבאה. מי יודע.

    וזה מה שכספית אמר על לבני לפני חודש :

    מופז אומר על לבני שעשתה את כל הטעויות האפשריות, שלא הרכיבה ממשלה כשאולמרט התפטר, ולא הרכיבה ממשלה אחרי הבחירות, ולא קבעה סדר יום, ולא הובילה אופוזיציה לוחמת, ופספסה את המחאה החברתית, והלכה לאיבוד במדבר המדיני, ולא ידעה לנהל את קדימה, ומה לא.

    יש משהו במה שהוא אומר, ואפשר עוד להוסיף: לבני איבדה גם את מרבית חבריה, הפגינה חולשה קשה ביחסי אנוש, ולא הצליחה לגבש סביבה קבוצה משמעותית של חברים שיסכימו להתאבד למענה ויאמינו בה. זה, כנראה, עניין של אופי…………..לבני נותרה עם הכוונות הטובות, הכבוד והעקרונות, אבל אלה נשחקו עד דק במהומות קדימה, בפרשות הגזבר והמנכ"ל ומי לא, ובעיקר באבדן המנהיגות והדרך

    מה השתנה הלילה הזה? שלפני חודש לבני נחשבה לסוס מת בעוד הסקרים מיצבו את מופז כאלטרנטיבה אפשרית לביבי , בעוד עכשיו הדברים התהפכו . מופז הופך יותר ויותר ללא רלבנטי בעוד לפיד את לבני תופסים תאוצה בסקרים .

    אהבתי

  12. לגבי הפוליטיקאי יאיר לפיד…נראה שבסוף הוא השתפן, ובגדול. לפי התכנית מיועד לכולם שירות לאומי – אבל "הכולם" מתברר מתמקד רק בחרדים. הנושא הערבי נפיץ מדי לבעל הבלורית.

    שירות לאומי למגזר הערבי שגדול בהרבה מהמגזר החרדי -אולי, רק בשלב ב' וגם אז על בסיס התנדבותי (לפי וועדת עברי)- הצחקתני.
    מי שלא יעשה שירות לאומי- לא יקבל בונוס…די, באמת ?!

    בנוסף, בתכנית לא מוזכרת מילה אחת על אכיפת מיסוי לשני המגזרים האלה שמגלגלים עשרות מליארדים שלא נפגשים עם קופת המיסים הציבורית.

    אם היו לו עיגולים מברזל הוא היה מנחה את הקו הבא: מי שלא ישלים שירות לאומי לא מקבל שקל מביטוח לאומי. נקודה. הרי העיוות בנטל נוצר מפני שאנחנו משלמים מיסים והם שואבים מביטוח לאומי את מה שאנחנו משלמים.

    גם את זכות ההצבעה לבחירות הייתי מתנה בהשלמת החוב לחברה.

    זה נשמע אולי "ליברמני", אבל אם הדמוקרטיה שלנו לא תדע להתגונן מפני הניצול ולתקן את העיוות היא לא תתקיים עוד הרבה זמן כדמוקרטיה. זה מאוד פשוט, מי שסוחב את המדינה על הגב משתייך למיעוט שהולך ומתמעט.

    אהבתי

  13. תייר הגיב:

    הכותרת של הביביתון מאוד מעניינת. אנחנו יודעים הרי שמדובר בביטאון, אז הייתכן שהתאריך הנקוב 4 בספטמבר מתואם עם הלשכה? מה גם שזה תאריך אידאלי, כי ב3 החודשים שיקדמו לכך לא ניתן יהיה לאגד אף אחד מהגופים הפוליטיים למחאה חברתית, וכל אחד "יעשה לביתו".

    ולגבי דו"ח המבקר והטענה הלא ברורה של פלוצר "מי יכול לקרוא 1,800 עמודים?"
    אף אחד לא צריך לקרוא 1800 עמודים.
    הדו"ח מועבר לתקשורת מספר ימים לפני תחת אמברגו וכל חלק מחולק לכתב התחום הרלוונטי כדי שיוכל להכין דיווח קוהרנטי לציבור, וכך גם מצופה מהגופים המבוקרים, כל אחד לקרוא את החלק שלו. מעניין שפלוצקר נתקל אתמול לראשונה בדו"ח מבקר 😯

    אהבתי

    • ריאליסט הגיב:

      אולי די עם השימוש ב"ביביתון"? יאללה, הבנו

      אהבתי

      • ט הגיב:

        תפרגן, תפרגן לשמאל הגוסס.
        מה כבר נשאר להם – להגיד ביביתון ומדי פעם לירוק על שרה משל היינו בשנת 96?

        שייהנו קצת, הם כמו ניצולי השואה – כל כמה דקות מת עוד אחד עד שלא יישארו לנו בכלל.

        אהבתי

      • קובי הגיב:

        איך עוד אפשר לקרוא לעיתון הזה? אין בו כותרת פוליטית שאינה מוטה.
        כל יום יש פה בכי על ידיעות ויאיר לפיד כאילו זו הבעיה העיקרית של מדינת ישראל והתקשורת בה.
        קצת פרופורציה, העיתון הנפוץ במדינה, הוא עיתון מפלגה פר אקסלנס ומהסוג הנחות ביותר. תרומת בחירות זו, שעלותה עשרות מיליונים ואף יותר, לא הייתה חוקית בשום מדינה מתוקנת.
        קצת אינטגריטי בתגובות.

        אהבתי

  14. ר/ק וכו' הגיב:

    בסקר חסרה לי אופצייה אחת.
    לא אגזים ואומר שחסרה האופצייה "מי זה יאיר לפיד" אבל מה בעניין האופצייה, הסבירה לדעתי, "לא שמעתי את הנאום"?
    אני לא שמעתי.

    אהבתי

  15. אורח הגיב:

    מדאיג אותי שאף אחד לא טרח להתייחס לכותרת ולתוכן הגזעני בכתיבתו של וורטר. אולי מישהו באמת מאמין ש"שבטים" מגיעים בצבעים…

    אהבתי

    • יומטוב הגיב:

      צודק נמאס כבר מהביטוי הזה… כל כך לא רלבנטי יותר. עצם השימוש בו ועוד בכותרת מעידה על התובנות של הכותב

      אהבתי

  16. הקיד הגיב:

    שני ערבים בשדות מיכה?חשוד.חשוד מאד. מה היה להם לחפש שם? )עפ פרסומים זרים…(

    אהבתי

    • לרוב, עבודה.

      מגיעים ברגל מחלחול וצוריף לנקודה בהרים.
      עושים תה למה קר ויש זמן.
      לשם מגיע נהג של ערבי ישראלי שמסיע אותם למאוקף בבית שמש דרך השבילים.
      בבית שמש לוקחים אותם ימניים לעבוד בתעשיה של ישראל השניה.
      לא קבלנים, אנשים שאין להם כסף לקבלנים וצריכים שיבוצים, סבלות וכל מיני עבודות ששמאלנים לא יעשו כי זה משרת את הכיבוש ועוזר לישראל השניה.
      הם מקבלים שכר יומי של 150-200 ש"ח.
      אם הם גרים רחוק לפעמים הם ישנים בזולות מניילונים ומזרונים.
      בלילה קר אז מדליקים אש בפח. שלא יראו.
      לפעמים רוצחים מישהו, לפעמים אונסים ולפעמים לא.
      אנשים פשוטים, כמוני כמוך.

      אהבתי

  17. אלעד הגיב:

    לא מצאתי לזה זכר באינטרנט, אבל לדעתי המשכורות המנופחות הם של הנהלת הסתדרות העובדים הלאומית. אם זה אכן המצב שווה לתקןולדייק, כי כשכותבים "הסתדרות" ההנחה היא שמתייחסים להסתדרות הכללית.

    V: נכון

    אהבתי

  18. יואבי הגיב:

    בעניין מח"ט גבעתי, מעניינ הכותרת של וואלה לידיעה: "נסגרה חקירה נגד מח"ט גבעתי, שהיה אחראי להרג 21 פלסטינים".
    ממש מזעזע. איך ייתכן שהפצ"ר סגר את התיק למרות שעורכי וואלה קבעו שהוא היה אחראי להרג האיום?

    אהבתי

  19. שועלן הגיב:

    בשער מעריב: איציק שמולי יכריז על התמודדותו לכנסת.
    מה לעשות שכבר בזמן המחאה אני הבאתי כאן מידע על כך שאיציק שמולי היה ממייסדי מפלגת צבר שהתמודדה בבחירות 2009.
    בראש הרשימה עמד אז בועז טופורובסקי, שהיה ראש התאחדות הסטודנטים לפני שמולי, ואתמול נראה מכרכר סביב לפיד לפני/אחרי נאומו.
    תעשו אתם את השמונה ועוד תשע.

    אהבתי

  20. תמי הגיב:

    אני חושבת שהאמירה שיאיר לפיד יודע לכתוב לאו דוקא מצביעה על הסכמה עם תוכן דבריו. זה נכון שהוא כותב היטב, את הכלום שהוא אומר הוא כותב טוב מאוד. אבל תוכן פופולארי ומתאמץ למצוא חן הוא לא עמדה פוליטית וגם לא יכול להיות. כולם רוצים שוויון וצדק, השאלה היא איזה תוכן אתה יוצק לתוך המושגים האלה, מה הם אומרים לך, מה הם כוללים. השוני בתוכן של המושגים האלה זה ההבדל בין ימין ושמאל, מדיני או כלכלי.
    הפילוג בחברה הישראלית הוא עניין מורכב מכדי שאפשר יהיה לפתור אותה בססמאות נבובות. בפתרונות בית-ספר, כדברי ולווט. באופן אישי אני חושבת שיש בעיות קשות יותר במדינה מאי-גיוס בחורי ישיבות. זה עוד תחום בו מסיתים אותנו כנגד קבוצה מסויימת בשביל להשיג כוח אלקטורלי. השיטה הזאת כבר הפכה אותנו לחברה לאומנית, רגשנית, גזענית.
    גיוס בחורי ישיבות בכוח, בניגוד לרצונם, הוא לא פתרון קסם לכל בעיותיה של מדינת ישראל. אני בספק אם זה פתרון אפילו לבעיה אחת. זה לא דמוקרטי בעיני.
    עניין שמפריע לי מאוד אצל יאיר לפיד זו ההסתה. אני משוכנעת בכל ליבי שרוב בחורי הישיבה לא נמנעים משירות בצה"ל בגלל נוחות אישית או בגלל פחדנות. הם חיים בשמורת טבע תרבותית. אני לא מבינה או מזדהה איתם, אני כופרת מארץ הכופרים, אבל אני יכולה לקבל את הקיום שלהם איתנו. להכריח אותם לקבל על עצמם דרך חיים אחרת זה פשוט בלתי אפשרי, בטח לא תוך חמש שנים, ולדעתי זה גם לא רצוי.
    שאלה לי ליודעי דבר: האם יש מחסור בכוח אדם בצה"ל?

    אהבתי

    • יודי הגיב:

      האם שמתם לב שהמניירות של יאיר לפיד בנאומו דומות מאד למניירות של ביבי נתניהו?
      ראוי לארץ נהדרת הנאום הרווי סיסמאות ריקות, כמו ההבטחות של ראש הממשלה.

      אהבתי

      • ר/ק וכו' הגיב:

        היה לו הרבה שנים ללמוד.
        בהבדל קטנצ'יק שביבי כבר שנים בעמדה של עושה ויהיר עדיין בעמדה של מפטפט.

        אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      קיים בצה"ל מחסור בכח אדם בתפקידים שדורשים הכשרה ארוכה ועודף גדול בכל השאר. שרות חרדים בצבא הוא איוולת מבצעית וכלכלית. בגדוד החי"ר נצח יהודה משרתים בעיקר חרד"לים והוא חסר ערך מבחינה מבצעית. שרות חרדים בחיל אוויר הוא הדרך היקרה ביותר שהצליחו חכמי השרות השווה להמציא כדי לתת לחרדים הכשרה מיקצועית שתכשירם לעבודה. הפיתרון הפשוט והזול אינו דורש שום חקיקה. ניתן לתת להם פטור מטעמי דת בהגיעם לגיל 18, כמו לנשים, ולבטל את הקיצבאות. הכורח הכלכלי יעשה את השאר.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      את מוזמנת לקרוא את דו"ח מקינזי

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        דו"ח מקנזי הוא התגלמות הטמטום הצבאי. הדו"ח הוא אוסף של מנטרות שנאספו מסיפרי אינסטנט אמריקאיים לניהול. בין השאר מצביע הדו"ח על הביזבוז של מערכת הרכש הצבאית. הדו"ח המקורי הוזמן במחיר של 15 מיליון שקל. המחיר ששולם בפועל צמח עד ל100 מיליון שקל. סימן מובהק לאימוץ המלצותיו

        אהבתי

      • אחד הגיב:

        מעניין כמה מיליונים עלתה המצגת הזאת.

        אהבתי

        • אחד הגיב:

          לא משנה. חייל זקן ענה.

          חברות ייעוץ הן דבר מטומטם בבסיסו. מנהלים ששוכרים אותן בעצם אומרים: "ואללה, אני לא יודע לנהל, אז אשכור אחרים שיקבלו החלטות במקומי במחיר מופרז, אפס אחריות ותוך ניגוד אינטרסים מובהק. אני את המשכורת הגבוהה אמשיך לקבל ואם תוצאות הייעוץ לא יהיו מוצלחות, זה לא אשמתי."

          או בתמצית:

          "I just hired a person that takes care of all my worries for me."
          "That's great. How much does he charge?"
          "$200 the hour."
          "How are you gonna afford that?"
          "I have no idea. Let him worry about that."

          אהבתי

        • אזרח במיל' הגיב:

          לפי שקף 36 במצגת, היא עלתה בין 20 ל-96 אחוז יותר מאשר בשוק האזרחי.

          אהבתי

      • ישמעאל זרח הגיב:

        פעם אחרונה

        שמישהו יישם את דוח מקינזי

        http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000657946 הוא מצא את עצמו בחוץ

        אהבתי

      • תמי הגיב:

        תודה

        אהבתי

  21. סיימון הגיב:

    כנראה שמה שכתבתי על ליאופולד הבהיל אותו, והוא בחר להתכנס שוב לחיקו המגונן של השבט. חבל, כמעט האמנתי בזה בעצמי.
    (איך עושים קישור לתגובית, מישהו?)

    אהבתי

  22. גונן הגיב:

    שכחת לציין שלפיד אמר שבמפלגתו לא יהיו פוליטיקאים מכהנים. נכון שאם האפשרות הקלושה תתממש אולי לפיד יגיד שהיא התפטרה.. ובסקר מרובה התשובות הייתי מוסיף גם "לא אבחר בו בחיים כנראה, אבל הוא עדיין עדיף על בערך חצי מחברי הכנסת המכהנים"

    V: נכון, שכחתי את האופציה והוספתי. תודה.

    אהבתי

  23. ליטל הגיב:

    דווקא כלכליסט ודה מרקר התייחסו לפרשת מרדוק

    V: נכון. תודה, הוספתי

    אהבתי

  24. שועלן הגיב:

    דובר צה"ל צריך לדבר אל התקשורת בשפה שהיא מבינה.
    זה שאילן מלכא חשב שבבית היו מחבלים, זה היה אמת לשעתה.

    אהבתי

  25. דרור הגיב:

    עודד ליאופולד מאשים את סמחט איזנר בהתפרעות התלמידים בצגה "גטו"

    נראה לי כמו קישור תמוה לחלוטין. אני חייב שתסבירו לי מה הקשר בין סמחט שנלחץ והכה פעיל שראה בו איום(גם אם זה היה טעות) לבין ערסים שהשתעממו בהצגה והתחילו לעשות שטויות בשביל לבדר את עצמם .

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מה לא הבנת?
      הם עודדו את הנאצי להכות את היהודי כמו שהם תמכו בסמח"ט שהכה את הדני.
      בקיצור צה"ל = נאצים.
      זו היתה דרך מתוחכמת לעשות את ההשוואה הכה אהובה.

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        האמת שהתלמידים הם בכלל לא ערסים , אלא חבר'ה עם הומור שחור . אבל הרי ידוע שהחברה הישראלית היא שמרנית ונטולת חוש/ הומור, ולכן בדיחות על השואה מצדיקות כותרות צעקניות בעיתון ודיונים פופוליסטים בכנסת.

        אהבתי

    • דרור הגיב:

      האמת שלא מדובר בערסים , אלא בחבר'ה עם הומור שחור . אבל הרי ידוע מצדיקות כותרות צעקניות בעיתון ודיונים פופוליסטים בכנסת .

      אהבתי

    • מעלי הגיב:

      אתה באמת מאמין שהילדים האלה בכלל רואים חדשות בטלויזיה?
      שיעשו להם משאל מי זה איזנר….

      אהבתי

  26. דרור הגיב:

    מושל ג'נין מת מהתקף לב לאחר שירו על ביתו

    התשובה ללמה ירו עליו נמצאת בתמונה התחתונה .

    אהבתי

  27. מיקי הגיב:

    אבוי, איזה צחוקים!
    אני נקרע פה…
    600 מילים בשעה? הפלוצקר הזה איטי שזה פחד.
    לדעתי, המבקר צריך להוציא תקציר של הביקורת אם הוא רוצה שיתייחסו אליו ברצינות.
    הבעיה שהוא עתיק יומין ופועל עדיין לפי הלו"ז שהיה נהוג בימי אנו-באנו

    אהבתי

  28. חייל זקן הגיב:

    התפרעות התלמידים בהצגה: יש קשר לאלימות של סמח"ט הבקעה
    במסגרת הפסטיבל הפדגוגי שהתעורר סביב הפרעה של מספר תלמידים להצגת תיאטרון שכחו משום מה הפדגוגים הדגולים לשאול את אותם תלמידים לפשר מעשיהם. כמי שליווה בעבר תיכוניסטים לאותה הצגה מדוברת אנסה להכנס לנעליהם.
    מדובר בפעולה כפויה של פוליטרוקים חינוכיים שבחרו משום מה בשואתון הפורנוגרפי של סובול ככלי חינוכי. אותו מחזה ירוד שגורם להזלת ריר אצל נאצים גרמניים גרם לתגובה הפוכה אצל מספר תלמידים שלא נכנעו לאינדוקטרינציה של מספר עסקני שואה. אני מצרף את שריקתי…

    אהבתי

  29. שטוטית הגיב:

    מסיבה נצחית?
    וואללה

    האבנים המתגלגלות חוגגים יובל

    ואני שואלת: מה אין דוּדל? או שאני לא רואה/ראיתי טוב

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      כבר הגבתי בנושא. חברי הרולינג סטונס מעדיפים לציין את ינואר 63 כמועד הקובע, עם השלמת ההרכב ה"אמיתי".

      אהבתי

  30. אני הגיב:

    הנדל מונה בסוף חודש מרץ לראש המכון לאסטרטגיה ציונית. מה שאומר שהוא לא מתכנן לעזוב את הזירה הפוליטית, אלא למצוא פינה נוחה יותר, זהו.

    אהבתי

  31. אלון הגיב:

    בעיניי הצילום של לבני מרענן ומעניין, מכל הסיבות שהעלית בלעג ומעוד סיבות. עייפנו מעוד תמונה של לבני נכנסת למכונית או נואמת מאחורי הפודיום.

    אהבתי

    • אזרח במיל' הגיב:

      בהחלט עדיף על עוד צילום חזיתי ומשעמם.
      החלק המעניין בתמונה אלו כמובן תמונות ראשי הממשלה שתלויים מולה על הקיר.

      (סביר שאלו לא ראשי הממשלה (אולי יו"ר הכנסת לדורותיהם?) אבל זו האסואסיאציה שעלתה לי כשקלטתי את שורת הדיוקנאות שמאחורי הצלמים)

      אולי צריך גם לדון כאן קצת באיכות התמונות בעיתונות. (או בהעדרה, לכאורה/על פי רוב/בטוי מסייג אחר______)

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        אכן, יו"רי הכנסת לשעבר. זו הצעתי למדרש המיזסצנה, ציפי לבני על דוכן הנואמים: "מסדרון יקר, גרם מדרגות, כבוד תמונות היו"ר, ולכם הצלמים המנציחים אותי, שוב, מדברת אל הקיר….."

        אהבתי

  32. רונן טל הגיב:

    מסכים בקשר לשרשור האחריות בערוץ 10 על הפלופ האימתני. אפשר להוסיף כי לו הייתה סיון כהן מדווחת סיפור שיש בו לשון הרע והיתה נתבעת על כך – כל המשורשרים ברשימה שלך היו נושאים באחריות נזיקית פר-אקסלנס.

    אהבתי

    • צפוני הגיב:

      "אני עדיין חושב שהבעיה האמיתית היא חוסר העכבות בדיווח. יש פחות ופחות הקפדה על האתיקה העיתונאית שמתבטא בעיקר בשפה קלוקלת וחוסר דיוק וישנה גם נטייה חזקה להפריז ב"יומן טאצ'", כלומר בצבע על חשבון האינפורמציה". הדובר: רון בן ישי, בראיון לערוץ 10 ב- 26/10/2008. חבל שהם לא מאזינים למרואיינים שלהם.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        חבל שצפוני מביא ציטוט, שלא קשור לעניין, ובנוסף קלוקל לוגית.
        "אני עדיין חושב שהבעיה האמיתית היא חוסר העכבות בדיווח [בן ישי מתיחס לדיווחים שסייעו לאויב בזמן מלחמת לבנון השניה, ובכללית, פרסום מהיר של ידיעות, מבלי לחשוב על התוצאות של הפירסום]. [כאן חסרה המילה, בנוסף. אחרת מוטעה לשונית.] יש פחות ופחות הקפדה על האתיקה העיתונאית שמתבטא בעיקר בשפה קלוקלת [שפה קלוקלת – לא בדיוק המרכיב הבולט באתיקה] וחוסר דיוק[ברור מאליו, ולא נכון להכניסו בפרוט נושאי אתיקה] וישנה גם נטייה חזקה להפריז ב"יומן טאצ'", כלומר בצבע על חשבון האינפורמציה"[חסר לטעמי סימן פיסוק, כי בן ישי יצא, כנראה, מפירוט נושאי אתיקה, לכשעצמה, הביקורת בנושא הזה נכונה].

        בקיצור, בנוסח הזה, לא היתי תולה על קיר חדר המערכת, אבל בן ישי מעביר ביקורת על התקשורת, אז בטח נכון והיסטורי.
        כמובן לא קשור לסיפור הנוכחי – פירסום ידיעה שיקרית, שחוסר האמינות שבה כה צורם, כך ששידורה חייב היה להמנע.

        אהבתי

    • מיקי הגיב:

      הפיטורין של כהן מוצדקים, אבל גם טריגר ורוזן צריכים להיות על הכוונת.
      כמובן שהרבה יותר קל לפטר את כהן. בואו נראה אם לפרנסי ערוץ 10 יש חואבוס.
      אני מהמר שלא 😥

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        השימוע נדחה בשבוע, כך שרשמית עדיין לא פוטרה. עפ"י הידיעה באייס, היה פער בין הדיווח לעורכים, לבין מספר המקורות לידיעה בפועל, כך שמדובר גם בבעית אמינות. במבנה הישראלי של חדשות טלוויזיה, כתב שאינו בתקופת נסיון, וקיבל אחריות לתחום, הוא שומר הסף המרכזי, למעט ידיעות רגישות.

        אהבתי

כתיבת תגובה