אצבעות חג 25.5.12 חלק ב'

מאירועי הסו"ש

תעלומת הילד מקרטון החלב, איתן פץ, כמעט נפתרה.

עשרות הפגינו מול ביתה של ח"כ מירי רגב. היא לא מתנצלת ומשוכנעת שדבריה נכונים וצודקים. כשלעצמי אני יכולה רק להתבאס מכך שמדובר בעשרות בלבד ולא בעשרות אלפים.

פלסטיני נורה על ידי מתנחל מיצהר.
ומתנחלים מציתים שדות של פלסטינים ליד יצהר.
לא הייתם צריכים לשבות מכל מלאכה בחג? הרבנים אישרו?

תיקו בין גלפנד לאנאנד (הארץ מלווה את כל המשחקים).

הפינגווין הנמלט נמצא במפרץ טוקיו.

עוד רצח קל"ב.

ומה עושים עם פליטים בהולנד.

מוסף כלכליסט

ציפי הפנתה את תשומתי לראיון של דנה גילרמן עם אילנה לביא, אלמנתו של רפי לביא. קראתי בעצבים. אני לא מסוגלת להשלים עם ההתבטלות הזאת, גם אם האישה נשמעת בלתי מתחרטת ומרוצה שכך התנהלו חייה.
בין היתר עונה לביא לטיעוניה של גליה יהב בגלריה של הארץ על שלביא סירס את השיח הפמיניסטי. מצד אחד, ההסברים שלה נשמעים משכנעים מאוד. מצד שני, בהינתן העובדה שהייתה פאטמה מבחירה (ביטוי גזעני אגב), הניתוח שלה מעורר שאלות.

ישראל השבוע/ ישראל היום

מסובך עבורי הסיפור הזה על עובדת עירייה שפוטרה על ידי ראש עיריית רמת השרון בגלל שהתריעה על אי סדרים. השופט קבע שהיא צודקת, אך פיטוריה נשארו בעינם.

נחשו איך הגיעו 40 אלף איש לכינוס נגד האינטרנט (גונן גינת).

שישבת/ ישראל היום

מזתומרת מירי מסיקה מדברת? ומה עשתה עד כה? (1, 2, 3, מפברואר האחרון).
אני לא מבדילה בין מירי מסיקה למאיה בוסקילה וגם לא בין קרן פלס לאפרת גוש, ולא בין אף אחת לאף אחת.

מיהו הזמר המזרחי הטוב בישראל? זו השאלה הכי פחות מעניינת מבחינתי הנוגעת לישראל, אך כנראה שאני בדעת מיעוט. אבל אפילו אם היו בטעות שואלים אותי הייתי יודעת שמדובר באייל גולן.

גלובס/ G

חן שליטא מראיינת אנשים על את יועץ התקשורת ליאור חורב, שרקח את עסקת נתניהו ומופז שביטלה לנו את הבחירות. הופתעתי מכך שהיא מדברת עם נתן אשל "שושבין העסקה מטעם נתניהו", שצריך היה להיות מנופה ב-1 במרץ מלשכת הרה"מ כאילו הוא עדיין שם (אממ, הוא עדיין שם). מקצוע לאנשים דוחים במיוחד.

על ההשלכות הכלכליות של מדיניות הילד היחיד בסין (שחר סמוחה).
אז מה, לא יוצא כלום מכך שהם התלמידים המצטיינים בעולם?
תוס': בועז ארד, כתב ידיעות בבייג'ינג כתב על הרבה מאוד אספקטים של מדיניות הילד האחד והפרתה באוק' 2010.
מצאו את ההבדלים.

ז'ורנל

כל כך אין לי שום חשק לדעת איפה נמצאים כוכבי כוכב נולד במלאת עשור לתוכנית.

איתי זיו מוולווט את הכתבה של בוב סיימון ב-60 דקות על תל אביב הבועתית.

http://cnettv.cnet.com/av/video/cbsnews/atlantis2/cbsnews_player_embed.swf

בנוסף לדברים שכתב זיו, הנה עוד כמה נקודות: רוב התל אביבים לא יוצאים לבלות בכל לילה. בת"א יש עוד מקומות חוץ משפת הים ושינקין. אין רמז בכתבה למחאת האוהלים העצומה של הקיץ שעבר, וגם לא לדרמת הזרים בדרום העיר. והנקודה החמורה ביותר שזיו, בהיותו גבר, לא שם לב אליה: אין אף אישה קובעת דעה המרואיינת פה: אה, כן, נועה תשבי (שחקנית, דוגמנית, זמרת, מפיקה) שהגיחה מאל.איי, או מאיפה שהיא לא גרה עכשיו, מלמדת אותנו (שניות ספורות) שבצבא הומואים זה לא אישו. חוץ מזה יכולתם לראות את יוסי ורדי, גל אוחובסקי, רון חולדאי, גדעון לוי ואסף זמיר. וגם כמה רגליים ואיברים אחרים של נשים בהקשר של פאן ותצוגות אופנה. ותשבי כבר אמרתי. איראן זה כאן.

סגנון

עדי דקל קורן על הקשר בין הבית בו גדלת לבין ההתנהלות הפיננסית שלך. הטענה היא שאחוז מאוד גדול מההחלטות נובע מהמשנה הכלכלית שקיבלת בבית. מה שלא מסביר התנהלות הפוכה לגמרי בין אחים שגדלו באותו בית.

סופשבוע

לקראת חגיגות 40 שנה לאסון מינכן נראה הרבה כתבות וסרטים בנושא. הנה זווית אחת שלידיעתי (תקנו אותי) לא נחשפה.
מרדכי חיימוביץ'
חזר לשלמה לוי, האיש שצילם את התמונה הכי מפורסמת ממינכן. שווה שווה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

מתוך הכי טובים של מעריב: איזה טאבלט לקנות. מוזר. אין תזכורת לאנדרואיד סיני יבוא אישי 800 ש' (איזה כותרת מצוינת, האם אנדרואידים סינים חולמים על אייפד?, אמרה לעצמה). בקרוב פוסט נוסף בנושא, ובו התפתחות דרמטית ומפתיעה!
ועוד על הכי טובים: סביח, פלאפל,

במקום חתולים אני הולכת על אווזים החוצים כביש בת'ורנהיל שליד טורונטו.
(תודה רבה ליהונתן).

לחם עבודה

ע"פ דיווחו של רביב, דב אלפון, עורך הארץ לשעבר, ירד מהפיירול של העיתון עשרה חודשים אחרי שעזב את התפקיד למען מיזם אינטרנט של הארץ.

מח' הגהה

(nrg, תודה ליאיר)

יש עורכים בבית?

"נא לאמץ את שיטת הדלת המסתובבת כשסתום, למנוע כניסה ולדחוק החוצה" (דן מרגלית, ישראל השבוע).
ככל שאני מבינה, כל הרעיון בדלת מסתובבת הוא שנכנסים ויוצאים בה, והיא לא יכולה לשמש כשסתום.

איפה הסתירה בין שתי הגרסאות? נכון, הפרטים שונים, אבל אין פה שום סתירה.


(ynet)

צרות בכותרות

נכון לא הייתם מאמינים שמישהו נתן את הכותרת "רחלי, הילדה של כולנו"? טעיתם.

לפני פיזור

מז"ט לשבדיה על הזכייה באירוויזיון.

עוד אתם מדוושים, נוהגים, שוחים, צוללים, טסים, אוכלים, אופים, דוהרים, רובצים, לועסים, מיטגנים, צועדים, שותים, שורקים ומרחפים, מתברר שנשארתי לבד בסו"שחג עם שלושה מגיבים שמתעקשים לכתוב פה במקום ב-ynet וברוטר.

וממחר חופש מוחלט וגדול מחגי ישראל עד ספט'. מצד שני עוד שנייה מתחילה החופשה הגדולה לחלחלת ההורים ולבלייני הקניונים.

פוסטי הסו"שחג:
זרינו על כתפינו.
אצבעות חג חלק א'.

נ.ב. בהחלט אכלתי אמש פרוסת עוגת גבינה חד פעמית.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות חג, אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

109 תגובות על אצבעות חג 25.5.12 חלק ב'

  1. גולש גלים הגיב:

    הקשבתי היום בדרך לתחנת צעירי השמול הרדיקלי: גל"צ.
    5 שעות ! מהדורה אחרי מהדורה, שידרו על רצח של ערביה ב"יסיף"
    שמעתם על יסיף?
    הכוונה כמובן לכפר- יסיף, אבל מה זה מעניין את הגלצסמולינקים?
    הרי מדובר על ערבים! ועוד בישראל השכנה…
    נגיד מדונה שלהם הייתה מגיע ל:(כפר) סבא, מנחם, מסריק, סולד… גם לא היו אומרים כפר?

    אני שונא את ליפקין שחק הבת! אבל לזכותה, היא לא מברכת את המרואיינים ב: אהלן,(ברקאי) מברוכ, יאלה באי, הייי(יעל דן למי שמהתאטרון)…
    פשוט אומרת שלום! והיה שלום בפרידה!

    מתי יעיפו כבר את השמולנית הרדיקלית ביותר בתקשורת, שעורכת את ברקאי ועוד יש לה טור דעה ביום רביעי?(וכמובן לא דעה נגד…)
    באמת שאיזה מישהו זרק ביצה על מישהו וצלם את זה בנייד זה הארוע מס1 בישראל?מתי מישהו יתערב כבר בתכנים של התחנה הצבאית-הצבועה הזאת?
    דקל זה עץ?

    אהבתי

  2. וירוס הגיב:

    "עוד רצח קל"ב"
    מה אוכלים שם בעיר הזאת?
    דרך איפה עובר הווירוס הזה?
    כל יומיים ערבי רוצח ערבי ביפו?
    וכולם מכרים של השוטרים?

    אהבתי

  3. רמי הגיב:

    גם מזרחיים הודרו מהכתבה על תל אביב.
    אבל, לדבר על הדרת נשים מהשיח הציבורי זה ליברלי ומתקדם. לדבר על הדרת מזרחים זה הוצאת השד העדתי מהבקבוק.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      סיון רהב מאיר כתבה השבוע שבגלל שבמאסטר שף ילדים מכינים סטייק עם רוטב שמנת, זו הדרת הילדים חובשי הכיפה מהפריים טיים.
      מציק לה מאוד שילדים יהודים מכינים וכל לא כשר.
      מה השלב הבא? נתחי חזיר? פירות ים, ר"ל?

      אהבתי

    • מה? הגיב:

      ודתיים כן ראיינו?
      אנשי ימין?
      ותושבי שכונת התקווה?
      וערביי יפו?
      ומהגרים מקרית גת לת"א?(לא גת גת).
      סטודנטים מלצרים?
      ודיירי בתי אבות?
      פעם הבאה פול סיימון יעשה סרט של 60 שעות ואז כל אירגוני זכויות השמול יהיו מרוצים?

      אהבתי

  4. אור הגיב:

    תוספת קטנה ל"יש עורכים בבית"
    בטור של יוסי ורטר : הרב זלמן ברוך, מלמד מבית אל. הפיסוק לא כל כך במקום.

    אהבתי

  5. captain beefheart הגיב:

    לדירוגי "הגיטריסטים הכי טובים" ו"האלבומים הכי טובים" של המלודי מייקר והרולינג סטון כבר לא מתייחסים ברצינות, אז ל"הזמר המזרחי הכי טוב" בפרבדיאל היום שווה להקדיש יריקה? למה? כולה עוד "פרויקט" בשקל שכל עורך זוטר ב"אצבעוני" יכול להרים. מה שכן, הודות לכך התגלה שגם "חייל זקן" מחזיק בטעם טוב. דקלון אכן מלך. עוד מימי צלילי הכרם. גם צלילי העוד היו מעולים, אבל אני יותר אוהב, למשל, את הביצוע של דקלון ל"חסידה צחורה". עניין של טעם אישי.

    במקום קישקושי "הכי טוב" המיותרים היה מעניין יותר לעסוק בשאלה "מאיפה קיבלו התימנים את הכישרון המוזיקלי והווקאלי שלהם?". אבל זה היה נותן רייטינג של כתיתה מיובשת…

    מצטרף גם למחנה שבשבילו בוסקילה-כורם-מסיקה-פלס-פדידה-פייגנבויים זה אותו בנאדם. בדור ה"כוכב נולד", יוצאי רימון הם הפועלים והטכנאים של מכונת האינסנטנט. שום דבר מדהים עוד לא יצא מזה. הדברים השווים במוזיקה הישראלית באים בכלל ממקומות אחרים.

    אהבתי

  6. ניימן הגיב:

    לא הבנתי למה הזלזול בנועה תשבי?

    אהבתי

  7. עובר אורח הגיב:

    הי דרור
    אתה נביא או דבר מה כזה? השמות הללו, רשייה וכפר קוק אומרים לך
    דבר מה? דבר על פליטים מלבנון סוריה. זה היום חדשות מלבנון.העסק
    הולך ומתקרב, הולך ומתחמם.
    Gunfire from across the border with Syria
    killed a man and wounded another in the
    Rashaya town of Kfarqouq.

    אהבתי

  8. דרור הגיב:

    לדעתי הויכוח הזה אם האריתראים הם פליטים או מהגרי עבודה הוא חסר משמעות . יש גבול לכמות שישראל יכולה לקלוט מסתננים , ולא משנה על איזה רקע הם באו . הרי אם נצתרך לקלבט כל פליט אז מה היה קורה אם אם המוני סורים היו חודרים לישראל , הרי טכנית הם פליטים , הם בורחים מטבח שמתבצע בארצם , אז לפי שמאלנים יפי נפש כמו דבורית היינו צריכים לקלוט גם אותם .

    אהבתי

  9. אורן הגיב:

    אפשר למצוא תשובות. כללית נורווגיה נותנת סיוע נרחב בעולם, ולא כמו שצורחים היונה ודומיו, מתרכזת בחיסול מדינת ישראל.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אודה לך אם לא תשתמש במילה "צורח" לגבי אחרים
      כי אז לא יושב לך בגסות דומה. פתחתי את הקישור שלך.
      לפי הקישור נורווגיה לא נותנת כלום לישראל. אפס מוחלט
      מועבר לישראל. אף לא ארגון ישראלי אחד מופיע בקישור
      שהבאת. האם זה נכון? אם כך כל הטוענים אחרת משקרים.
      כמי שמקבל הזמנות מהשגרירות,חוגג את ה 17 במאי ובביתי
      קוראים נורווגית זה לא נראה לי. האם זה הקישור הנכון?
      או שאיני יודע כיצד פותחים קישור.
      תודה עבור עזרתך והבהרתך.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      צורחים זה איפמיזם במקרה של יונה. מטרת הקישור היה להראות שנורווגיה מעניקה סיוע ברחבי העולם. ולא בלעדית בנסיון לחיסול ישראל. זה האתר של הסוכנות לפתוח , יש אודות באתר, אז תוכל לדעת, שדרכו עובר מירב הסיוע. אין לי מושג אם מתקבל כסף מגופים אחרים בנורווגיה, או האם בחלק מסיוע למדינות אחרות משתתפים ארגונים ישראלים. לא מובן לי מה מטרת המידע הלא רלוונטי על הזמנות וכו', אם אין לך מידע להוסיף. הגיע הזמן להכריע אם אתה "עובר אורח", או חובב תארים וכבוד. כמו ש"חייל זקן" מתעקש להיות המומחה הצבאי. לא ברורה משמעות הצניעות המזויפת.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        איני בטוח שמתאימה כאן הגדרת אויפמיזם
        the substitution of an agreeable or
        inoffensive
        expression for one that may offend
        כי הביטוי "צריחה" נועד לא להעביר מידע אלא להתגרות,להרגיז
        ולהשפיל. אויפמיזם או לא, ברור ש"צריחה" לא עוברת ברשת.
        יותר טוב צניעות מזויפת או לא, מחרפות וגידופים. או מיומרנות לדעת
        הכל ולדווח דיווחים חסרים. לדעתי הקישור שהבאת
        לא מלא כי לא יכול להיות שנורווגיה ככלל, כל הארגונים, לא תורמת
        כלום לישראל. אני יודע שיש תרומות נורווגיות לארגונים ישראליים
        וזה לא מופיע שם. הידע מההזמנות של השגרירות הנורווגית לכל
        מיני פעילויות ומהודעות על תמיכת נורווגיה במוסדות ישראליים.
        כך שמה שכתבתי נוגע לעניין. הראתי שהקישור פגום וחסר.
        בודאי יש סיבה לחוסר בקישור. בכל מקרה לי ברור שהחוסר לא
        בא מכשל שלי והקישור שהבאת פגום וקשה להסתמך עליו לכל מטרה
        שהיא. זה שנורווגיה תורמת הרבה להרבה אינו מוכיח או מכחיש
        שהיא משקיעה כסף בחיסול ישראל. לדעתי אין לנורווגיה כמדינה
        מטרה כזו, זו דעה לא הוכחה. ייתכן שלכמה נורווגים יש מטרה כזו.
        הערתך שאתה קובע שהגיע הזמן לדבר זה או אחר או להגביל את
        המומחיות שלי לדבר זה או אחר או להכתיב את משמעות הניק
        שלי יומרנית ומיותרת ואינה תורמת מידע או ערך. בעלי ניקים
        אחרים יסתדרו אתך איש לפי דרכו. אני איני מייצג איש.
        תודה עבור זמנך.

        אהבתי

  10. יון ביצות הגיב:

    הכתבה שהבאת מדגישה את הצביעות. בקצרה- פליטים מעיראק הקימו מאהל מחאה לאור על החלטת ממשלת להחזיר אותם לעירק בטענה שעדיין מסוכן מדי לשוב לארצם.

    טרם שמעתי על ארגון זכויות אדם ישראלי שתורם כסף לארגוני תמיכה בפליטים של בהולנד. נורבגיה תורמת לארגוני פליטים במדינות אחרות ?

    אהבתי

  11. אורן הגיב:

    מיותר לצפות ממך, לדאוג לכדור הארץ, ולצרוך עוגות גבינה ניתנת למיחזור. מעבר לזה, אין לי עניין לפסוע בשדה הסמנטי של אתמול.
    חבל שחשוב לך לציין את חוסר העניין בנושא זמר מזרחי, אני מניח ,שבילוי החג עם מגיבים שחשוב להם לציין את דעתם על זרים, אשכנזים שמאלנים, מחלקי מרק וכו', הוא עדיין עונש כבד מדי*.
    שבועות מסמל בעם היהודי את סוף עונת הראיונות הראשונים, שאינם ראשונים. חוזרים למצב הטבעי בו בני אנוש מדברים לראשונה בילדות המוקדמת.

    *התגובות שלי הם עונש, אך הולם ובטוב טעם.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      – בדיוק כדי להימנע מ"אשכנזיהשונאתזמרמזרחי" הבאתי גם את שתי הדוגמאות הבאות.
      – תגובות הן עונש.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        גוש ופלס ואפילו אירווויזיון שלם, אינם כפרה על הטרולינג. זכותך להתעלם מהכתבה, לציין את צפיות הבחירה בגולן, או להביא שיר טוב במקום.
        ברור שתגובות הם עונש, אך עדיף לפחות חטא ענוג לפניו, ולא סתם עמל יומי אפרורי.

        אהבתי

  12. עובר אורח הגיב:

    כמי שנמנע מ TV איני יודע אם מראים בישראל את הזוועות מסוריה. בכ"א זה
    מוצג בכל זוועתו באל-ג'זירה. זה גם זוחל לאט אך בביטחון ללבנון. אירן ורוסיה
    שולחות נשק ו"יועצים" לממשלה. וכמה מארצות ערב, ייתכן, כנראה, אולי לצד שני.
    מי ישפוט את הגנרל הנורווגי שמסתובב בסוריה כמו תרנגול כשמסביב הולך ונרצח
    עם, על ידי שני הצדדים. אחרי סברה ושתילה נוצר תקדים. הנה למטה אתם רואים
    מה התחולל בהולנד בעניין התעלמות כוח האו"ם מרצח אזרחים ביגוסלוויה המדממת.

    http://www.novinite.com/view_news.php?id=47643

    May 12, 2005, Thursday|
    Dutch military chiefs are appearing in court in the
    Netherlands in a case brought by families of some
    victims of the Srebrenica massacre in 1995. More
    than 7,000 men were killed by Bosnian
    Serb troops who overran the Muslim
    enclave during the Bosnian war.
    Victims' relatives say Dutch UN peacekeepers
    in charge of protecting the area
    failed in their duty, and they are seeking
    compensation. The Dutch government has
    accepted partial blame for the massacre.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      האביב הערבי הופך די מהר לקיץ

      אהבתי

      • יון ביצות הגיב:

        הזוועות האחרונות מסוריה מעלות תהיות…זה אולי לא הכי חכם, אבל הגיע הזמן להתערב.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          אתה רציני? הדרך הטובה לעשות שם
          שלום ולו זמני, זה להכניס יהודים. הם כ"כ
          שונאים יהודים (עבורם ישראלים=יהודים)
          שמייד בהכנס היהודים שני הצדדים יפסיקו
          לקטול איש את אחיו ויתעסקו בלהרוג יהודים.
          הנסיון ההיסטורי מוכיח זאת.

          אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הפעם אני חולק עליך. אין צבא בעולם שיתפקד כראוי כאשר אין מולו אויב מוגדר. צבא לשמירת שלום הוא פיקציה.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        כללית ופרטית חיל צודק. ולא איכפת לי להיות טועה.
        אבל אם הנורווגי הזה לא עוזר שיצא משם ויפסיק
        לשחק את מה שהוא לא. הוא לא עושה שלום. אז
        מה הוא עושה שם בכלל. אם הוא מתערב שישא
        באחריות. זה גם נוגע לארץ דרומית מערבית
        מסוריה.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          הנורבגי עושה סיבוב על ערבים סובלים. לא אופתע אם יקימו לסורים סוג של אונרא כדי להנציח את המצב.

          אהבתי

          • יון ביצות הגיב:

            הימור שלי: צוות מומחים מטעם (ארגון בינלאומי כמובן) לניהול משברים יקים ממשלת מעבר עד למועד בחירות. נציגים זמנים שיחתמו על ההבנות הדרושות תמורת החוזים נכונים.
            מצפה להם קדנציה פיצוץ.

            אהבתי

  13. מיקי הגיב:

    מסיקה, בוסקילה, גוש, פלס והיתה גם איה קורן שנעלמה לחלוטין מחיינו וטוב שכך.
    יום אחד מישהו יעשה רטרוספקטיבה למוזיקה הנשית של העשור האחרון ויגלה ש…
    טוב, על מי אני עובד

    אהבתי

  14. דרור הגיב:

    כשלעצמי אני יכולה רק להתבאס מכך שמדובר בעשרות בלבד ולא בעשרות אלפים

    נראה שהמציאות טפחה על פניה של מישהי . לא נעים לגלות שמחנה השמאל בישראל מת .

    אהבתי

  15. רקמילה הגיב:

    אורן פרנק בטור במרקרוויק על העולם המקביל- עולם הסטארטאפים.

    אהבתי

  16. אלעד הגיב:

    יש טענה ימנית-פטרוניסטית קבועה שמופנית לנבחרי הציבור הערבי, שבמקום לדאוג למצוקתם הכלכלית, החינוכית ובתחום התשתיות של בוחריהם בוחרים בדרך הקלה ומתמקדים בלהסית אותם נגד היהודים. מעניין כיצד רואים הטוענים את בן ארי, רגב ושות' הנואמים בשכונות התקווה ושפירא.

    אהבתי

    • יון ביצות הגיב:

      חלק מהנואמים אמר את דברו בוועדות הממשלה.
      הוועדות שאגב, הקפידו להזמין סוללה של דוברים מארגוני הסיוע לישיבות.
      לפעמים נכח תושב שכונות ולפעמים לא- הארגונים תמיד השמיעו את האג'נדה שלהם.

      אהבתי

      • אלעד הגיב:

        פיספסת משהו. התהיה לא התייחסה למקום הגיאוגרפי של ההסתה – בשכונות או בכנסת. התהיה התייחסה לדמיון שבבניית הון פוליטי על שנאה וקסנופוביה. של רכיבה על מצוקתם של מצביעים והפנייתה כלפי גורם זר שהוא כביכול האחראי לה, במקום ממש לסייע להם ולצבור הון פוליטי כך. נא עיין ב 1984 להרחבה נוספת.

        אהבתי

  17. צופה מהצד הגיב:

    ברור שרק 20 איש מהסמול הקיצוני הגיעו להפגין מול הבית של מירי רגב
    זהו מספר הסהרורים במדינת ישראל שרוצים להציף את מדינת ישראל באפריקאים מוסלמים
    מירי רגב דיברה בשם עם ישראל

    אהבתי

    • נשים מתלוננות סתם הגיב:

      נו, למה נשים מתלוננות סתם שלא נותנים להן מקום בתקשרות. הנה, מירי רגב מדברת בשם כל עם ישראל (מינוס עשרים סמולנים). קול המון כקול שדי.

      ואם נשים רוצות קול בתקשורת הן פשוט צריכות למצוא סרטן משלהן להסית נגדו.

      ובא לציון גואל.

      אהבתי

    • אחינח הגיב:

      כישלון של מערכת החינוך הישראלית. אתה, ורגב.

      אהבתי

  18. אני הגיב:

    תואר ראשון, נכתב פה שמבית ברל,

    תואר שני לא מצאתי,

    בוגרת פו"מ,

    כן מצאתי את שמות הילדים שלה (הכי סטנדרטים ושפויים שיש)

    ועל הדרך באיחור של יום, מגיע לה מזל טוב ליום הולדתה שחל אתמול.

    אהבתי

  19. אחד הגיב:

    אגב מירי לתפארת-מדינת-ישראל רגב, מישהו יודע מאיפה היא קיבלה את התואר הראשון והשני שלה?

    אהבתי

  20. שקשוקה הגיב:

    בטח שמתם לב שמוסף הארץ על הפנים אם לנקוט בלשון המעטה כפי שאומר הפתגם.
    בטח שמתם לב שסופשבוע משמים כמו הגיהינום. הכתבה של חיימוביץ חמודה אבל זה לא יכול להציל מוסף שלם.

    אהבתי

  21. נורית הגיב:

    א. גם אני פה.
    ב. אכלת עוגת גבינה חד פעמית? האם הכוונה שהעוגה היתה טעימה, או שזו טעימה חד פעמית
    ולנצח לא תטעמי יותר עוגות (מטעמי גיזרה? או שאת לא אוהבת עוגות גבינה) .
    ג. הפיטורים נשארו בעינם (ברמת השרון) מכיון שגם העובדת תרמה את שלה ליחסים הקשים (היא
    מודה) ולכן לא היה אפשרי להשאירה במקום עבודה מעין זה. לדעתי במקום למות מהתקף
    לב מכעס ועצבים לוקחים את הכסף ועושים משהו אחר, טוב יותר לנשמה. הסיפור אגב, מחריד
    מבחינת התנהלות במקום עבודה ציבורי, השחיתות שם חוגגת על פי הנכתב כמובן.
    ד. את עדיין מתפלאה שלא מראיינם אשה קובעת דעה? עדיין? הרי מזמן כבר דסקסנו את ענין
    הנשים שלא מראיינים אותן בטלויזיה, ברדיו, לא מזמינים לימי עיון /כנסים שעוסקים בנושאים הכי
    חשובים בחיינו פה במדינה. אני מיואשת, זו האמת. בעיקר כי מדי פעם מבליח כוכב
    בודד מלבין באופק (יש כמה כאלו) וטוען שהפמיניסטיות שולטות. הייתי מאד רוצה לדעת איפה
    בדיוק הן שולטות כדי שגם אני אולי אוכל להנות ממנעמי השלטון הפמיניסטי.
    ה. אני חוזרת לקרוא את המוספים הרבים שמונחים על שולחני. קראתי על וישי בן ה-69, על הילדים
    המבשלים, על אורלי קראוס-וינר בקיצור קראתי וקראתי ועוד ידי או עיני נטויות.

    אהבתי

    • אלעד הגיב:

      כשבית הדין לעבודה שוקל השבה לעבודה הוא לוקח בחשבון שיקול יותר רחב מאשר מי צודק, ולכן אם התברר בהליך שלעובדים תחתיה ולממונים עליה יהיה קשה או בלתי אפשרי לעבוד איתה נוכח המצב שנוצר – אז בלי לברר בהכרח מי אשם במצב, בית הדין יהסס לפני שיאכוף יחסי עבודה.

      מוטי גילת רוצה להציב את התובעת בבניין העיריה כמצבה לנצחון הצדק על השחיתות, אבל זה לא הוגן כלפיה, כלפי העובדים הזוטרים שנקלעו למחלוקת שלא בטובתם, וכלפי תושבי רמת השרון שהמחלקה המסוכסכת שלה תצטרך לתת להם שירות.

      מוטי גילת גם מתעלם מכך שאין לאף עובד זכות קנויה לעבוד במקום עבודה כלשהו לפרק זמן כלשהו ללא פיטורין. כך, 24 המשכורות שקיבלה הן שנתיים העסקה מבלי שתצטרך להגיע לעבודה, כשבזמן הזה היא יכולה למצוא משרה אחרת או לפתוח פרקטיקה עצמאית כעו"ד ולהמשיך לקבל שכר. לא בטוח שזה פחות טוב מאכיפת העסקתה בעיריה שלא רוצה בה.

      סכום הפיצויים הוא חריג ביחס למקובל ביחסי עבודה, והוא משקף מורת רוח משמעותית מאד מדרך ההתנהלות של העיריה. יש בו (ובמיוחד בחיוב ראש העיר בתשלום באופן אישי, עניין סופר חריג) משום איתות למעסיקים שחושבים שאפשר ליישר כל עקומה, ולהסתתר מאחורי ייעוץ משפטי מומחה שיסייע להתגבר על המכשולים שהדין מציב בפני פיטורין שרירותיים של עובד. במקרה הזה זה לא עבד.

      יש הבדל בין להקליט הקלטות לצורך איסוף ראיות להליך המשפטי, לבין הוצאת הקלטות לידי התקשורת לשימושה. במיוחד אם בקלטות מוקלטים לא רק ה"רשעים" עצמם, כי אם גם עובדים אחרים. בית הדין לעבודה מתקשה מאד להחזיר לעבודה מקליטים מהסוג האחרון, ומי שמסר את הקלטות לידי עמנואל רוזן צריך היה לקחת את זה בחשבון.

      כיוון שסכום הפיצויים שנפסק די מקסימלי ביחס למקובל ואף למעלה מכך, ניתן לצפות שהעיריה תשקול ערעור, ותטען שנוכח ההתנהגות המיוחסת גם לעובדת, היה מקום להפחית מסכום הפיצויים ולא לתת את המקסימום שניתן בפסיקה (וגם זאת רק בבערך שני מקרים שאני זוכר בכל הפסיקה כולה); ייתכן גם שהעובדת תערער על היעדר האכיפה. שיקול הנגד, בשני המקרים, יהיה הורדת הפרשה מהכותרות.

      אהבתי

      • עו"ד הגיב:

        אני מצטרף לכל מה שכתב המגיב אלעד. זה נכון. אני אנסח את העניין במילים שלי:

        בעניין העובדת שפוטרה שלא כדין: בכתבה אין הפניה לפסה"ד. קריאת פס"ד הוא הצעד הראשון (לא היחיד, אבל הראשון) להבין בדיוק את נסיבות המקרה, עובדתית ומשפטית. כאשר מדובר בהליך משפטי, אי אפשר לסמוך רק על כתבה עיתונאית, בכל הכבוד.

        בכפוף להערה, אני אנסה להתייחס לעניין באופן כללי – כאשר עובד X פוטר שלא כדין, האם הכלל הנכון משפטית (אני מדגיש משפטית, כי יכול שמבחינה מוסרית למשל הגישה תהיה שונה) הוא לאכוף את יחסי העבודה ולהשיב את העובד לעבודתו? התשובה המשפטית היא: בדרך כלל לא להשיבו לעבודה אלא לשלם לו כסף.

        אני מרחיב: המשפט, נקרא לזה כך, קובע שני דברים עיקריים בעניין: 1. ההחלטה האם להכריח את המעביד לקבל לעבודה את העובד או לשלם לו כסף ולשלחו לדרכו, מסורה לבית הדין, לפי התרשמותו. 2. הסעד הראשון – ברירת המחדל – זה דווקא כסף, אבל זה תלוי בנסיבות המקרה, זה לא כלל נוקשה, והפסיקה קבעה רשימה של פרמטרים שיש לקחת אותם בחשבון בכדי להחליט.
        הסיבה שהמשפט קבע שבד"כ אפשר להסתפק בכסף, היא שהמציאות לימדה שיש מקרים שפשוט בלתי אפשרי להשיב אדם לעבודתו, בגלל סיבות רבות, למשל: נוצרה מערכת יחסים עכורה שמעורבים בה גם עובדים אחרים מלבד ראש העיר במקרה שלנו, והתוצאה היא שמחלקה שלמה לא מתפקדת, או דברים דומים.

        אחרי שהטרחתי אתכם בכל העניין אפשר לסכם כך: העובדת פוטרה שלא כדין, אבל לבית הדין מסורה ההחלטה מה לעשות הלאה – לפצות אותו או להחזירו לעבודה. במקרה הזה החליט בית הדין האזורי שלא להחזיר אותה לעבודה, אלא להסתפק בפיצוי כספי.

        מהכתבה עולה שלעובדת נגרם עוול חמור. ייתכן שכך, אבל זה לא שונה בהרבה מכל מקרה משפטי אחר שצד אחד לא מקבל בדיוק את כל מה שרצה, כי כשאדם מפוטר והולך לבית הדין, עורך דינו לעולם יבהיר לו שבהחלט ייתכן שגם אם יימצא שפוטר שלא כדין הוא יכול לקבל פיצוי כספי ולא יוחלט על השבתו בפועל לעבודה. לתקן את המצב הזה אפשר בשני דרכים: לערער על ההחלטה ( ביה"ד הארצי יכול לקבוע שהאזורי לא שקל נכון את השיקולים שהוא צריך לשקול) או במקרה של המחוקק – לקבוע בחקיקה שבמקרה של פיטורין שלא כדין הסעד היחיד האפשרי הוא אכיפה בפועל. כיום זה לא המצב, וקיימות שתי האפשרויות.

        אהבתי

        • רויטל חובל הגיב:

          בכתבה על פסק הדין על התנהלותה של עיריית רמת השרון ופיטוריה של איילת שושני ג'ינו שגם סוקרה על ידי בהארץ, יש לזכור כמה דברים: 1. מי שישלם את הפיצוי אלה תושבי רמת השרון. מדובר בסכום של כחצי מיליון שקל שהיה יכול לשמש לדברים ראויים יותר, אם ראש העיר היה נוהג אחרת. 2. ג'ינו אמנם הרוויחה זמן וכסף אבל איזה מסר זה מעביר? האם לג'ינו 2 יהיה כדאי לצאת במלחמה כזאת אם הוא ידע שממילא הוא מאבד את עבודתו? 3. לעיריית רמת השרון אין שום כוונה לערער. היא השיגה את שלה. היא נפטרה מג'ינו. 4. תמוה ביותר שוועד העובדים לא עמד לצידה של ג'ינו. לא שמעתי על ועד כזה…5. מקריאת פסק הדין עולה תמונה לא מחמיאה בלשון המעטה לעיריית רמת השרון והעומד בראשה, המחייבת התערבות של מבקר המדינה. הייתי אומרת אולי גם התערבות משטרה ופרקליטות, אבל תיק אחר של רוכברגר שוכב בפרקליטות כבר ארבע וחצי שנים ללא הכרעה ורוכברגר נבחר שוב.

          אהבתי

          • אלעד הגיב:

            רויטל,
            1. האם את סעיף 3 את יודעת או משערת? כי אני לפחות אופתע אם לא יהיה ערעור.

            2. אני מסכים פחות או יותר, במגבלות ההיכרות שלי עם התיק דרך פסק הדין, עם יתר הדברים שאמרת, בהסתייגות שבסעיף הבא.

            3. זה מאד לא נכון להציג מצג בלעדי כאילו הצדק מתבטא רק באכיפת יחסי עבודה, כך שבהיעדרה, אין צדק. בית הדין לעבודה לא נוקב את ההר עם הדין בעניין הזה ובצדק הוא עושה. הוא לא מתיימר ליצור מקומות עבודה נכים, שבהם אף אחד לא מדבר עם השני, שונא אותו שנאת מוות ולא יכול לעבוד איתו. את ראש העיר בחרו תושבי רמת השרון ולא בית הדין לעבודה, בהליך הזה או בכל הליך אחר, ידיח אותו. כך שאם הוא נשאר, היא הולכת.

            יכול להיות שהשבת עובד לעבודה למרות פיטוריו מייצרת אפקט טוב יותר של מראית פני הצדק. יחד עם זאת, בתיק הזה היה הליך זמני ובמסגרתו היא הושבה לעבודה זמן קצר לאחר פיטוריה; לאחר מכן היה הליך נדיר יחסית לפי פקודת בזיון בית המשפט, והעיריה חטפה גם בו (הגם שההחלטה צוננה בבית הדין הארצי). כך שהצדק נעשה וגם נראה, סמוך מאד למועד הפיטורין ולא רק עכשיו לאחר שחלפה לעניות דעתי יותר משנה.

            משכך אמרנו, נותרה השאלה האם באמצעות פסק הדין "נראה לו", לראש העיר, מה זה, "פרינציפ". לא בשביל זה קיימים פסקי דין. אולי בערכאות אחרות, אולי כשדנים בעניינים חוקתיים, אולי ובמיוחד גם בבית הדין לעבודה כשמפטרים עובד פעיל בועד העובדים ולאפקט על יתר העובדים יש חשיבות מיידית, אבל לא במקרה הזה.

            העובד הבא שיצא למלחמה כוללת בראש העיר ייקח בחשבון שמקום העבודה בסכנה. אני לא רואה דרך אמיתית, פרקטית, לעקוף את הבעיה הזו. הוא גם ידע (אם הוא מעוניין לעשות מה שאפשר מבחינתו כדי שמור על מקום עבודתו) לנהל את מלחמתו בבית הדין לעבודה ולא בתקשורת. יחד עם אלה, העיריה תדע להיזהר ולנהל את ענייניה באופן פחות אגרסיבי, כי כפי שאמרת, חצי מליון ש"ח מכספי ציבור לא הולך ברגל.

            אני כותב את הדברים האלה כדי ליישב את הדיסוננס המטלטל שבין ההבנה שלי (כמי שעוסק בתחום הזה) את פסק הדין כניצחון מוחץ של התובעת, לבין הדברים שאת וגילת כותבים. אם צדק מתגלה רק באכיפת יחסי עבודה, אז בית הדין לעבודה עושה צדק ב5-15 % להערכתי מהמקרים. אני לא שותף למסקנה הזו.

            אהבתי

  22. דרורה הגיב:

    המיזם של אלפון היה קשקוש. בסך הכל שוקן שזרק אותו מהתפקיד נתן לו משכורת כמה חודשים עד שימצא עבודה כמו שנתן גם לדיויד לנדאו כשזרק אותו מהתפקיד. אם מישהו יודע מה אלפון עושה בימים אלה – נא לעדכן. ולאן נעלם לנדאו? מה קורה לעורכי הארץ אחרי ששוקן משליך אותם? לאן הברווזים נעלמים כשאגם שוקן קופא?

    אהבתי

    • אביבי הגיב:

      לנדאו כותב באקונומיסט מאז שעזרב את "הארץ".
      העיקרון שם אומר שהכתב לא מקבל קרדיט, אבל למטה מופיע שמו עם ציון העובדה שהוא כתב העיתון בישראל. בכל זאת בריטי.

      ואלפון? למי אכפת? מישהו מתגעגע? בטח לא הקולגות שלו לשעבר ברחוב שוקן.

      אהבתי

      • אזרחים מודאגים הגיב:

        תוהים אנו מי משלם לו שכר בימים אלה. האיחוד האירופי לפלצנים? עמותת פאטמה לגברים נועזים? האיגוד הארצי למודחוקנים (עורכים מודחים שחטפו חוקן)?

        אהבתי

    • chtkhe הגיב:

      לנדאו עושה מה שהוא עשה כשישב בחדר של עורך הארץ – גורנישט

      אהבתי

  23. טקסט מופלא בהארץ. מומלץ לעיתונאים הגיב:

    למילים של דובר צה"ל כבר אין משמעות. אלון עידן

    "דובר צה"ל מסר בתגובה שאירע חיכוך". והעיניים לא יכולות שלא להיגרר אחרי הצימוד המעומלן "אירע חיכוך". הפער בין תוכן הסרטון שהופץ, לבין המושג הסמי-רומנטי "חיכוך"; התהום שפעורה בין התמונות הפשוטות, שבהן רואים אדם עם כיפה, זקן וחולצה לבנה שולף אקדח ויורה לעבר קבוצת אנשים, לבין העמדה שמסרבת לקבל עליה את המציאות ולכן את האחריות (דובר צה"ל: "על פניו נראה כי הסרטון המוצג אינו מייצג את האירוע כולו").

    כל אלו מבקשים להזמין התעסקות סמנטית במכבסות המילים של התקופה, בתודעה שמשנה הוויה, ובשאר אופנות פוסט-מודרניות שמאפשרות מציאות רצחנית במסווה של "הפעלת נשק על ידי כוחות צה"ל או צוות הכוננות שהיה תחת סכנת חיים מוחשית" (דובר היישוב יצהר, הסופיסטיקן אברהם בנימין).

    לחצו להגדלה
    "אירע חיכוך" הוא מלכודת שהוטמנה בסוף המשפט הגנרי "דובר צה"ל מסר בתגובה".

    עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות סוף השבוע ישירות לפייסבוק שלכם

    הצימוד גרוטסקי משום שלגרוטסקיות שלו יש תפקיד, פונקציה. הפונקציה היא להטריד את האוזן, למשוך את העין, להעליב את המחשבה, ובעיקר: להחביא את החלק החשוב יותר במשפט – דובר צה"ל.

    דובר צה"ל ולא "אירע חיכוך" הוא ליבת הסיפור שאירע ביום שבת אחר הצהריים בכפר עסירה אל-קבלייה.

    דובר צה"ל, כלומר צה"ל, כלומר משרד הביטחון, כלומר הממשלה, כלומר המדינה, כלומר העם, כלומר אנחנו, כלומר אני, כלומר אתה – זה הסיפור.

    ההפרדה שדובר צה"ל עושה בין המציאות (איש יורה, איש נורה) לבין המילים שמתארות אותה ("אירע חיכוך") – היא הסיפור. הצורך להפריד כדי להמשיך לחיות ללא רגשי אשמה במציאות של אשמה – זה הסיפור.

    דובר צה"ל מזמן לא מדברר את צה"ל, הוא מדברר את הסירוב שלנו לתאר מציאות, ולכן לקבל אותה, ולכן לתקן אותה.

    דובר צה"ל הוא אנחנו. ולמילים שאנחנו אומרים לעצמנו ("אירע חיכוך") כבר אין משמעות. אם צפייה בסרטון שבו איש עם כיפה וזקן יורה באיש שזורק אבנים, בסרטון שבו קצין דופק קת של רובה לפרצוף של רוכב אופניים ובמציאות מזוויעה כזאת מלווה באינסטינקט שמוגדר במילים "לא מייצג", אז עדיף להניח את המילים בצד ולשתוק. שתיקה ובושה דווקא הולכות טוב ביחד.

    אהבתי

  24. בת הטוחן (לשעבר) הגיב:

    מירי רגב גרה בראש העין…
    לו גרה בתל אביב – היו אולי 200 איש בהפגנה.
    ככה זה איתנו, אידיאליסטים עד שזה נוגע אשכרה ללהזיז את התחת עד ראש העין.

    אהבתי

  25. אני הגיב:

    החופש הגדול מביא עימו בשורה אחת טובה עבורי: בסוף החופש אני עוברת מטעם העבודה לשבוע למלון בירושלים. הולך להיות מגניב, לפי איך שזה מסתמן כרגע, תהיה שם הפקה שלמה של היפה והחנון כשהיפות הן חנוניות על.

    ההתנהלות הכספית שלי שונה משל משפחתי. יצאתי הרבה יותר צנועה מכולם, חושבת אחרת, פועלת באופן שונה. ההוצאה הבעייתית ביותר בבית וזו שאני מנסה להסתיר מאנשים חדשים קשורה לרכבים של בני הבית (מנצנצים, גדולים ומעוררי תגובות). התנהלות כספית נכונה? האודי 100 הכחולה הכהה והשברולט שבאה לפניה היו סבירות, כל השאר (אופנועי אספנים וג'יפים בעלות של בתים) מיותרים לחלוטין.

    אהבתי

  26. תחיה הגיב:

    פלסטיני נורה על ידי מתנחל מיצהר.
    ומתנחלים מציתים שדות של פלסטינים ליד יצהר.
    לא הייתם צריכים לשבות מכל מלאכה בחג? הרבנים אישרו?

    יכול להיות שזה פשוט לא נכון? אולי, כמו שקרה כבר פעמים רבות מספור, המצלמות של בצלם שכחו לצלם את התקיפה הפלסטינית שקדמה לירי, או את הערבים מציתים את השדה?

    אהבתי

    • אתון הגיב:

      אכן, זו הייתה הצתה פלשתינית ומגננה יהודית. לפחות על פי הגרסה של הצד שלא מעניין את ולווט, הצד היהודי, שהתעכבה עד צאת החג.
      http://www.inn.co.il/News/News.aspx/238569

      אהבתי

      • אמיר שיש שני לו הגיב:

        פעם, עד בערך אמצע שנות השמונים, רוב התקשורת היתה מגוייסת: בידיעות כאלו היתה מופיעה גרסת היהודים כקביעה עובדתית ואחריה גרסת הערבים כטענה, שהקורא הסביר היה מבין כשקרית מאחר שסתרה את הקביעה העובדתית שלפניה. למשל "ארבעה מחבלים נהרגו בקרב עם כח צה"ל בלבנון, אין נפגעים לכוחותינו. עיתונים בלבנון מדווחים שבקרב נהרגו שלושה מחיילי צה"ל."

        גם היום חלק נכבד מהתקשורת מגוייס. לצד השני. השוו את הדיווח מוואלה/הארץ לדיווח ב- ynet:

        הירי אירע בשיאו של עימות בהשתתפות כ-30 איש, מתנחלים מיצהר ופלסטינים, שהחל לאחר שהפלסטינים טענו כי המתנחלים הציתו שדה חיטה ועצי זית סמוך לכפרם.

        אני חושב שתקשורת מגוייסת, לכל כיוון, היא דבר רע. תנו לנו את העובדות כעובדות, את טענות הצדדים כטענות, ותנו לנו לשפוט לבד. אבל בינתיים, לפחות אפשר לדעת באיזה צד כל אחד נמצא.

        אהבתי

  27. דובי הגיב:

    לא יודע מה איתך, אבל לי נראה שיש הבדל בין לדקור למוות לבין לחנוק למוות (איתן פץ)

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כמו שכתבתי בבהירות: הפרטים שונים אחר לא סותרים. שתי גרסאות לא בהכרח סותרות אחת את השנייה.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      קשה לי להבין, דקירה וחניקה, הן בהחלט גרסאות סותרות. במקרה זה הדיווח של הפוסט כנראה מוטעה. בפרשה אין ראיות פיזיות, אם החשוד אכן היה מוסר גרסאות סותרות על דרך ביצוע הרצח, הפרשה היתה רחוקה מפתרון.

      אהבתי

  28. חייל זקן הגיב:

    אבל אפילו אם היו בטעות שואלים אותי הייתי יודעת שמדובר באייל גולן.

    התגייסותך לקונצנזוס הישראלי מפתיעה, כנראה שעוגות גבינה מרככות את האופי. הזמר הטוב מכולם הוא דקלון שהגיע לתחתית העשיריה השניה למרות שעל פי אסכולת "דרור" אהובך, היה עליו להחזיר ציוד לפני שנים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      "הייתי יודעת">>שזה מה שהרוב חושב. לי אין שום דעה בעניין כי אני לא מקשיבה לאף אחד מהנ"לים.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אני לא מקשיבה לאף אחד מהנ"לים.

        נושא מצויין לסקר בבלוג

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          זה בלוג ביקורת תקשורת ולא בלוג המוזיקה שלי.

          אהבתי

          • רקמילה הגיב:

            הכי נורא- להיות מאזינה שבויה למוסיקה הזאת שהולכת יד ביד עם ווליום גבוה. אם תבקשי לכבות או להנמיך תואשמי בגזענות, או גרוע מזה- פולניה טרחנית.

            אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            דומני שרוב הסקרים שערכת בבלוג לא עסקו בתרומתם של הקוראים למוזס ושוקן. יהיה מעניין לגלות אם יש קשר בין טעם מוסיקלי לנטיה פוליטית.

            אהבתי

              • . הגיב:

                בעצם, אם אין לך גישה למאגר המידע האקדמי לא תוכל לקרוא את המסקנות. אני מביא ציטוט מקווה שלא עובר על זכויות יוצרים. אגב, יש גם מסקנות לגבי נתונים דמוגרפיים והעדפה מוזיקלית.
                Two styles, current popular hits and easy listening, are substantially
                more appealing to conservative than to liberal students.
                Rock music, the most common focus of the debate over the social
                and political consequences of contemporary music, is only weakly
                associated with political orientation and is liked somewhat more by
                moderates than by liberals. Country and western music, often labeled
                politically reactionary, is liked somewhat more by liberal college students
                than by their conservative peers, although the differences are
                not very large. While there is little difference between conservative
                and moderate liking of classical music, a considerably larger proportion
                of liberal students reported liking such music. Liberals are much more likely than conservatives to like jazz and folk music, with moderates
                occupying an intermediate position. The greatest differences
                in musical tastes among students of different political orientations are
                found for blues and protest music. Over half of the liberals, but less
                than one-third of the moderates and one-fifth of the conservatives,
                report liking protest music.

                אהבתי

            • לגרש הגיב:

              צודק. בארצות הברית מעמד המוסיקה השחורה בקרב הלבנים הגזענים הוא כמו המוסיקה המזרחית אצל יוצאי השטאטל בארץ. איך שהוא כמו הרבה דברים אחרים לפולנים הלוונטנים שלנו אין את הפרספקיבה הנכונה למציאות.

              אהבתי

  29. דלת מסתובבת הגיב:

    מן הסתם כוונתו של דן מרגלית היא לדלת מסתובבת מהסוג הזה, כפי שהוא מכיר (גם) מעולם הכדורגל.

    אהבתי

  30. נעומי הגיב:

    מירי רגב היא *** בבחינת "עבד כי ימלוך".

    אהבתי

  31. מאיה הגיב:

    על פי שתי הפסקאות האחרונות באתר הוא "לא הסכים להתראיין":

    גם בכתבה זו סירב חורב בתוקף לכל שיתוף-פעולה. הוא טען כי פרסום כזה יזיק לו, איים מיד בתביעות דיבה ודרש לפנות אליו בכתב בלבד, כדי שיוכל להשתמש בדברים לצורך הליכים משפטיים שינקוט בעתיד.

    "הגישה הזו מאוד אופיינית לו", מסביר יועץ תקשורת שהכיר את חורב מהעבר השני של המתרס, "הקמפיינים שלו תמיד נפתחים במהלך כוחני מאוד, ובאיזשהו שלב הם מתמתנים. תראי איך הוא התסיס את מופז נגד ביבי, ובסוף הביא אותם מחובקים למסיבת העיתונאים שבישרה על ממשלת האחדות".

    אהבתי

  32. אקטיביסט בפוטנציאל הגיב:

    למה התבאסת בגלל כמות האנשים הקטנה/זניחה בהפגנה מול ביתה של מירי רגב?
    למה לא הופעת גם את יחד עם נוספים שקראת להם לדגל?
    למה להלין על אחרים?
    האם גם אצלך פיך וליבך אינם שווים?

    אהבתי

  33. אחד שיודע הגיב:

    את לא לבד! גם אני כאן.
    😛

    אהבתי

כתיבת תגובה