עוד טבח בסוריה

כות' השער של מעריב מוצלחת ביותר. היא נמנעת מהיסטריה ומצרחות מיותרות, ונותנת תמונת מצב נכונה ונוראה של מה שקורה בסוריה.
הרושם הטוב מתקלקל בכפולת 2-3 עם הכותרת "הוא טובח גם בילדים", עוד פרפארזה, אחת ממיליון, על הם יורים גם בסוסים.
נדב איל על היחסים בין סוריה לרוסיה.

ידיעות בוחר בראש השער שלו באיום מרומז של נתניהו על הצפוי באיראן. גם תאום האחווה ישר"ה מזכיר את איראן, אבל בענין העזרה לאסד.
אם הייתי שואלת את מיטיבי הלכת איפה התפרסמה הכות' "אסד, רוצח ילדים", היו עונים המצטיינים "בישר"ה", בגלל הפיסוק המשונה. אבל הפתעה – דווקא ידיעות הוסיפו פסיק שטיבו לא ברור.
בהתאם לכות' העליונה, כפ' 2-3 עוסקת ב"בלוף שנחשף": המו"מ עם האיראנים נכשל.

מעניין שהארץ לא הבליט את רצח הילדים בכותרות. אומנם מותם של 32 ילדים מוזכר בשורה השנייה, אבל לא כות' הגג, לא כות' המש' ולא הכות' עצמה מזכירים עובדה זו. בידיעה המתבססת על אבי יששכרוף וניו יורק טיימס מוזכרות תמונות הזוועה ששודרו בכל כלי התקשורת, ושהצלחת התוכנית להדחת אסד תלויה בהסכמת רוסיה, בת ברית של דמשק. ברק רביד מספר בהפתעה על הגינוי של נתניהו את הטבח.
גם ידיעות מדווח על הנוסחה התימנית, כמו הארץ, אם כי בידיעה מצומצמת בע' 4. הנוסחה אומרת: סילוק האסד והשארת הממשלה.

בתחילת מרץ כתב חייל זקן על המצב בסוריה. זה הזמן לבחון אותו.

דעותיו של ארי שביט הולכות ומשתנות לנגד עינינו (לא שזה מגונה, לגמרי מותר לאדם לשנות את דעותיו). זו לא הפעם הראשונה, וכבר כתבתי על כך, אבל לא מן הנמנע שנמצא אותו בקרוב במקור ראשון.
משפט אחד מצוין יש לו, והוא מתכתב גם עם טיעוני נגד דברי עוזי בנזימן. שביט כותב

בהיעדר מידע מלא, כותב שורות אלה וקוראי שורות אלה לא יכולים לדעת מהי ההחלטה הנכונה.

זה המשפט הכי חשוב בדבריו, אותו צריך לזכור כל פרשן, וכמובן כל טוקבקיסט, שהרי לכולם יש פה דעות נחרצות והם יודעים בדיוק, אבל בדיוק, מה צריך ומה לא צריך לעשות, איפה ומתי.

עוזי בנזימן מאשים את העיתונאים המאשימים את המדינה בטרגדיית הזרים הסבוכה, וחושב שהם צריכים להציע פתרונות. ממש לא. זה חסר אחריות וזה מורכב מכדי לשלוף פתרונות משרוול הטי שירט הקצרה. להפך, כדי להימנע משרלטנות, יש להימנע מכך.

בזכות יובל גורן, שכותב יומן ממקום מגוריו הזמני בשכ' התקווה, למעריב יש את הדיווח הנרחב ביותר על האירועים.
דורון ניסים צילם את המסתננים מסיני שממשיכים להגיע. כית' התמונה מסביר:

"…מאות בני אדם… מובלים לארץ על ידי בדואים מסיני. המסתננים אינם מנסים להסתיר את כניסתם לארץ, ועל פי התדרוך שהם מקבלים, הם מתיישבים בצדי השביל וממתינים לסיור של צה"ל, שמעביר אותם למתקן סהרונים…כעבור יומיים של תשאול ובדיקות מועברים המסתננים בטיולית לדרום ת"א או לב"ש".

זוהי אחת הכפולות המוצלחות בעיתונים היום: תמהיל, עיצוב, תמונה, טקסט.
הנה העמוד הימני שלה:

עמודי הבית, 12:00

עוד אני מתפעלת מכך שכל העיתונים מאוחדים הבוקר בגינוי הטבח בסוריה, בעמודי הבית של הבוהריים אין כמעט זכר לעניין.

למה מעלליו של אדם צר מוחין ומוגבל מועלים לראש עמוד הבית של nrg? מאיזו סיבה בדיוק?

השוטרים הורשעו בגרימת מותו ברשלנות של השב"ח עומר אבו-ג'ריבאן. במהלך החודשים שעברו מאז נחשף הסיפור בהארץ אף עיתון לא התייחס אליו, למעט ידיעות שטען שהמת חי.
לטבח בסוריה נמצא מקום בצד שמאל של העמוד.

בוואלה! סדר יום שונה לחלוטין. לא הרוג, לא סוריה (למעט מבזק). רצח הצעירה בצפון.

וב-ynet דווקא הפדופיל מההייטק, ובקטנה, המטורלל מפייסבוק.

שחמט

יפה מאוד שמעריב מכסה בגדול את קרבות אנאנד וגלפנד, אבל נדהמתי ששי גולדן מבין גם בשחמט. וזהו, סותמת. לא אחזור על עצמי.

ישראל היום (רונן דורפן) מדווח בשער על הקרב המכריע.

שאריות חג

הראיון של דליה קרפל עם פרופ' שלמה זנד, שהפך בינתיים ללהיט באתר הארץ.

האם ארץ ישראל היא אכן מולדתו ההיסטורית של העם היהודי? לא ולא, פוסק זנד. "הציונות שדדה את המונח הדתי 'ארץ ישראל' והפכה אותו למונח גיאו-פוליטי", הוא אומר. "ארץ ישראל היא לא מולדתם של היהודים. היא הופכת למולדת בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 רק עם צמיחתה של התנועה הציונית".
[…]
הרעיון לכתוב את ספרו החדש… נולד בעקבות הביקורות שנכתבו על "מתי ואיך הומצא העם היהודי?": "ההיסטוריון הבריטי הפרו-ציוני סיימון שאמה כתב שספרי נכשל בניסיונו לנתק את הקשר בין ארץ האבות לבין החוויה היהודית. מבקרים אחרים כתבו שכוונתי היתה לערער על זכותם ההיסטורית של היהודים על מולדתם הקדומה, ארץ ישראל. הופתעתי. לרגע לא חשבתי שהספר מערער על זכות זו, כי מעולם לא חשבתי שליהודים יש זכות היסטורית על הארץ. לא עלה על דעתי שבפתחה של המאה ה-21 יהיו מבקרים שיצדיקו את הקמתה של מדינת ישראל באמצעות טיעונים של ארץ אבות או של זכויות היסטוריות בנות אלפי שנים…. כשסינגרתי על הנוכחות שלנו פה זה היה בגין המצוקות של היהודים… ולא בגלל כיסופים לאומיים או זכות היסטורית".
[…]
"הבנתי ש…עלי להשלים את החסר במחקר על אופני המצאתה של ארץ ישראל כמרחב טריטוריאלי של העם היהודי: מהי ארץ ישראל בהיסטוריוגרפיה הציונית, תוך התרכזות בטריטוריה ובתהליך ההתיישבותי-התנחלותי שנמשך כאן ב-120 השנים האחרונות. יישמתי את ההנחות התיאורטיות שלי הן לגבי צמיחת לאומים ועמים, והן לגבי המונח מולדת. בדקתי מתי המקום פה הפך לטריטוריה לאומית ליהודים ומדוע היה צורך לדבוק בכל מחיר בנראטיב של עם בעל מוצא אחיד שעקר לפני אלפיים שנים ממולדתו, נדד ונדד, הגיע עד שערי מוסקבה, עשה פניית פרסה והחליט לחזור אל מכורתו. המיתוס השני שהיה ראוי לפרק הוא שארץ ישראל היתה תמיד רכושו של העם היהודי, שהובטחה לו על ידי אלוהים, שאף הפקיד בידי שליחיו קושאן, שזה התנ"ך, שהציונות – למרות חילוניותה – הלאימה אותו והפכה אותו לספר היסטוריה מובהק".

והתגובות לכתבה – מחקר בפני עצמו אפשר לערוך עליהן.
נקודה מערער כמה נקודות בראיון.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

מכירים את הבלוג הבריטי הפוליטי של גווידו פוקס?
ופה ראיון של רפי מן איתו מ-2009.

לנאמני הצפייה של יס: שני פרקי אמש של הצמד המעצבן לואי ולארי, לא היו הגרועים והדוחים בעולם?
לואי עם פרק זכרונות שיעורי הדת והיחסים עם ג'יזס ותרגיע עם הילדה הנאג'סית הכרוכה אחריו עם נגיעות פדופיליות. איך איש לא עצר אותם.

מדונה

בלבלה נוראית אחזה בי בגלל דיווחים סותרים של העיתונים על בואה של הזמריראית למקומנו. איך קוראים לילדים שלה? לורדס, דיוויד, מרסי ורוקו (ידיעות)? או שמרסי היא צ'יפונדו, כמו בהארץ? או מרסי ג'יימס כמו במעריב? ובצילומים במעריב ובישראל היום, שצלמיהם הגיעו לאיצטדיון רמת גן, זו מדונה או הכפילה? חיים קשים. אוף.

ח"ח לביקורת של מורן שריר על כוכב נולד.

 אין עורכים בבית?


(תודה לרועי)


איך מגיעים לסנפיר הגדול?
(תודה לרם אזרח)

חזאי רומני זייף סופת חול. לא כדאי להיכנס לזה. הרי מניפולציות צילום, עריכה ובימוי דוקו מתרחשות אלפי פעמים ביום בכל כתבת טלוויזיה.

לפני פיזור

בזמן שנפשתם, פוסטים משישבתראשון.
זרינו על כתפינו.
אצבעות חג חלק א'.
אצבעות חג חלק ב'.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

78 תגובות על עוד טבח בסוריה

  1. captain beefheart הגיב:

    הבוקר נסעתי עם שניים מהעבריינים הפרטיים שלי באוטומוביל ושמענו ברדיו את נורית וורגפט מדברת.

    גם אני הופתעתי לגלות כיצד הוגים את שמה, אבל הנוער היה ממש באקסטזה: "מה, קוראים לה נורית וורקראפט"?

    אהבתי

    • . הגיב:

      חח.. לפני איזה זמן הייתי בהופעה של קומיקאית אמריקאית נהדרת בשם וויטני קאמינגס. בחורה יפיפיה, חכמה ומוכשרת בטירוף. בכל מקרה, יש לה קטע מצחיק בו היא מספרת מה עשה לה שם המשפחה שלה לאורך השנים…

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        מרוששות שלה, סיטקום נמוך ועלוב, אך לצער העולם מצליח. דו משמעות מינית לשמות, לא ממש מצחיק, גם לא זו בשם הבלוג.

        אהבתי

  2. מרטין הגיב:

    הירהורים ליום שני: נפתרה בעיית המסתננים? מרטין מביא רעיון הולנדי לפינוי מחנה מאולתר

    אחרי שפתאום נעלמה לה מהכותרות "מדינת כל גזעניה" מול "מדינת כל מגיניה", עכשיו אפשר לקחת אוויר ולחשוב מה עושים בפעם הבאה. סקירה של המצב יש כאן, ולווט נתנה רמז אתמול כאן, והנה ה-2 גרוש שלי לפעם הבאה:

    מה שנראה כמו משבר הומנטרי, הולך כמו משבר הומניטרי ומריח כמו משבר הומניטרי הוא… משבר הומניטרי.

    כשהתגוררתי בלונדון, אמסטרדם וסידני, הרשויות פועלות בנחרצות כשקורה משהו שדומה לדרום תל אביב. רק עכשיו פינו מחנה מאולתר בהולנד תוך שימוש במשטרה ו-117 עצורים, שחלקם יגורשו בלי סנטימנטים חזרה לאיראן או סומליה.

    איך הם עושים את זה? לפני זה הקדמה קצרה.

    כעיתונאי אתה יודע מה זה "הפקה", כלומר להרים סיפור ואיך להרים אותו כך שהזווית (הספין) יתקבל על ידי העיתונאים החשדנים. ההסברה הישראלית פשוט לא יודעת איך להרים הפקה כי היא עסוקה בלהסביר את "האמת" במקום לבחור זווית טובה וללכת עליה.

    כשראיתי את התמונות של שחורים ישנים על גגות תחנות אוטובוס ושמאלנים לבנבנים שפתאום נזכרו שהם חברתיים מגיעים לחלק מרק, ממש התפלאתי. ההפקה שהיו צריכים להרים הייתה של משבר הומניטרי. דבר ראשון להכניס 40 אמבולנסים לעזרה מיידית, להקים אוהל רפואי לבחינת מצבם הרפואי, פינוי מיידי לבתי חולים של אלו שנראים (ומריחים) ממש לא טוב, תוך כדי שפרמדיק מסוקס ויפה עיניים מסביר מכל הלב על עזרה לבני אדם ובאמת מתכוון לזה בלי טיפה של ציניות ופינוי אלו שמצבם טוב ל… מחנה פליטים בנגב, תוך הזמנת הצלב האדום הבינלאומי (נציגה תכולת עיניים וחמודה…). אלו שמתנגדים לפינוי הרפואי מלא הרחמים של הרשויות הישראליות ייעצר מייד ויגורש.

    ככה עושים במערב וזה עובד. למה אנחנו לא עושים אותו דבר בדיוק? במקום להכניס עוז ומשטרה, קודם מכניסים כמה עשרות אמבולנסים, העיתונאים מקבלים ים של צבע הומני (ועם ישראל מרגיש טוב עם עצמו) ורק אז נכנסים עם משטרה וכולם יוכלו להגיד: אם הוא היה כזה מסכן, למה הוא לא מוכן להתפנות לקבלת עזרה רפואית?

    אבל בממשלה לא יודעים לעשות הפקות. רק רוצים לדפוק מישהו אחר. עכשיו הפיתרון של הממשלה יהיה שבמקום שידפקו את השחורים במצבם העגום בתל אביב, נדפוק אותם 3 שנים בכלא חדש שנבנה בנגב. בדרך נדפוק עכשיו כמה זרים בגירושים מהירים כי דעת הקהל רוצה לראות זרים עפים מפה, עד להתפוצצות הבעיה שוב.

    צריך לנקות את דרום תל אביב מבחינת השטח הציבורי שלה. ככה עושים בכל מדינה מתוקנת בלי שום בעיות כי הם יודעים להרים הפקה. בישראל חשוב יותר להיות צודק כי לך יש את האמת המוחלטת וכל השאר טועים. ככה זה גם נראה. כולם טועים.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      מרטין, כשאתה מגיב בראשית הפוסט ובצימצום נגזרות מחלפותיך. בהולנד מדובר בפינוי מאהל מחאה, שהוקם בכדי לקבל פתרונות דיור, לעירקים ניתן פתרון זמני, למרות שלא הוכרו. בישראל אין כלל פתרונות כאלה. ולאחר המחאה יש פינוי חוזר של כל ברזנט בלווינסקי, כך שזה לא העניין.

      אהבתי

      • מרטין הגיב:

        אורן שלום,

        מרטין, כשאתה מגיב בראשית הפוסט ובצימצום נגזרות מחלפותיך.

        1. לא הבנתי. זה היה קצר מידי?

        2. בתגובה שלך, כמו הרבה ישראלים טובים, אתה נתפס לפרטים ולא לעיקרון.

        אני מדבר על השטח הציבורי. עכשיו הם במחנה פליטים בנגב. המסר למסתננים: תישנו ברחוב ותעשו בלגן במרחב הציבורי? תמצאו את עצמכם באוהל במדבר. אז הם ינסו "להעלים" את עצמם, כמו שאר הזרים הלא-חוקיים הרגילים שהם תיירים שלא עזבו.

        שמירת הסדר הציבורי היא בסיס, בלי קשר לזהוות של מי עושה בלגן בשטח הציבורי. ככה לא לוקחים צדדים. כשאני מפנה את הכביש ממכוניות פגועות אחרי תאונת דרכים, לא מעניין אותי של מי המכוניות או מי גרם לתאונה. מבין את הראש שלי? דרום תל אביב זה תאונת דרכים עם מכוניות באמצע הכביש.

        הטענות שלך נוגעות לטיפול בפצועים שהוא נושא אחר. יותר מזה, הטענה שלך היא לא להזיז את המכוניות הפגועות כי אין לאן לפנות את הפצועים. מה הקשר? מי ייתן לי ישראלים שיענו לעניין, און טופיק. אמן.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        פינוי סלאמים מטעמי בריאות יש בכל העולם, בלי קשר לפליטים. ואתה תמים בקשר לחלוקת העמדות.

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        הזכרת לי 2 אנקדוטות שקשורות לסדר ציבורי.

        לפני כעשור התארחתי אצל אחי שהתגורר אז באמסטרדם (שמאז נדד לארה"ב, משם לתאילנד ועכשיו הוא בלונדון). הוא התגורר ממש בלב העיר, בסימטאות הצרות של מרכז אמסטרדם למי שמכיר את הסטייל של רובע החלונות האדומים.

        במהלך אחד משיטוטי הליליים ברובע החלונות האדומים, פגשתי באחת הסימטאות בחורה צעירה ונחמדה מגאנה. היא סיפרה לי שהיא חולמת להיות עיתונאית ובינתיים מפרנסת את עצמה מזנות. דיברנו בהליכה ועד מהרה רציתי להתיישב (יותר קל לכתוב) ואז ראיתי ספסל אבן בכיכר הדאמרק. באותה שעת חצות הכיכר העצומה הייתה ריקה מאדם וכל ספסלי האבן היו נטושים, למרות שהכיכר נמצאת רק דקה הליכה מרובע החלונות האדומים. זה היה צריך להגיד לי משהו, אבל אני מישראל אז לא שמתי לב לריקנות הכיכר שבראייה אירופאית היא אזהרה ברורה של סכנה.

        אחרי 5 דקות של שיחה הופיעו 2 שוטרים הולנדים על אופניים ושאלו אותנו מה אנחנו עושים בכיכר. אמרתי להם שאנחנו משוחחים, הם היו משועשעים וביקשו מאיתנו לעזוב. יש לי דרכון בריטי אז בחוצפה ישראלית אמרתי להם שזכותי לשבת כאן והם ענו לי בחביבות שאני צודק. אחרי 2 דקות הופיעו עוד 5 שוטרים ואח"כ עוד 3 שוטרים וכולם הסתכלו עלינו בשעשוע גלוי לעין וניסו לפתוח בשיחה ידידותית (והם באמת היו נחמדים ובאמת היו מוכנים לדבר בחופשיות). השיחה האישית שלנו התחילה להיראות כמו דינמיקה קבוצתית, במיוחד שהיא לא הפסיקה לרעוד מפחד. אז קמנו והלכנו. שמירת הסדר הציבורי בסגנון הולנדי.

        מעבר חד לספרד. העם האירופי שהכי מזכיר לי את הישראלים, כולל פיצוח הגרעינים השחורים. ואם תעלו תיאוריה שזה בגלל שיהודי גירוש ספרד הגיעו לישראל, זאת תהיה תיאוריה לא רעה בכלל.

        כל שנה יש חגיגה לכבוד הקדוש פרמין. מחוץ לספרד מכירים את זה בשם "ריצת השוורים של פמפלונה". לא ניכנס עכשיו למסורת הספרדית ואיך היא מתבטאת בפמפלונה והמקבילות האינסופיות בין החגיגה הספרדית לחגיגות בחצרות חסידים בישראל (כולל הלבוש) ונתמקד בשמירת הסדר הציבורי.

        הספרדים אוהבים לשתות. המון. אבל הם שותים לאט לאט ומשתכרים בנינוחות, אין מחזות של תגרות שיכורים (למי יש כוח) ואין שוטר באופק. עד שמופר הסדר הציבורי. כששיכור למשל מפריע לסדר הציבורי בספרד, נוהל הטיפול בו מזכיר התחלה של לינץ', מרגע המגע ועד שהשיכור על הרצפה, על הבטן, כבול באזיקים עוברים 2.4 שניות בערך. כשיש קבוצה גדולה שמפירה את הסדר מופיע היס"מ הספרדי. הם לבושים שחור מכף רגל ועד ראש, כולל מגפיים שחורות וכפפות שחורות, ונראים כמו הפשיסטים של פרנקו ביום טוב. הם מתנפלים כמו חיות על אחד המפגינים כמו להקת אריות שמזהה חיה חלשה בקצה העדר, יורדים עליו בגשם של מכות ואגרופים ואחרי 2.4 שניות של אלימות קשה, הם עוברים למפגין הבא.

        אי אפשר לשוחח איתם. הם לא נחמדים ואי אפשר לדובב אותם. הם מסתכלים עליך במבט אטום של דוברמן שמצטער שהוא לא קיבל את הפקודה לתקוף. אבל אין בעיה לצלם אותם ואפילו לדחוף להם מצלמה לתוך הפרצוף. כל עוד אתה לא איום ולא מפריע לסדר הציבורי הם לא זזים.

        אז איזו שיטה עדיפה? ההולנדית או הספרדית? אני חושב שכדאי לאמץ את שתיהן ולהשתמש בכל אחת מהן בזמן ובמקום המתאימים. אם אין נוהל מתאים, התוצאה תהיה תקלות כמו סא"ל אייזנברג שפעל בשיטה הספרדית וחטף על הראש מהשמאלנים שרואים את העולם דרך המשקפיים הוורודות של ההולנדים הנחמדים. ואייזנברג לא אשם. אפילו נוהל מסודר אין לו. רק שיקול דעת. שיקול הדעת שלו היה ספרדי, אז באים אליו בטענות?

        מה שמשעשע אותי הוא הנכונות של שמאלנים לעבור מהנוהל ההולנדי כלפי פלסטינים לנוהל הספרדי כלפי המפגינים בדרום תל אביב, בלי שום היגיון פנימי. מין היגיון שמאלני שכזה שמצליח לראות הפוך מכולם כל הזמן ולחשוב שההפוך התמידי הזה מראה על צדקת הדרך.

        אהבתי

  3. . הגיב:

    זה לא כזה חשוב אבל ארי שביט כנראה לא מבין את משמעות הביטוי "אקס מאכינה" ועושה בו שימוש לא נכון. בתחילת המאמר הוא מונה שלוש השתלשלויות אפשריות של פתרון הבעיה האיראנית. אחת מהן היא התערבות צבאית אמריקאית. בסוף המאמר הוא הוא כותב

    הממסד הביטחוני עדיין מייחל לכך שתממש האפשרות השלישית של אמריקה-אקס-מאכינה.

    ביי דפינישן, אקס מאכינה הוא פתרון שאינו נובע מהשתלשלות הענינים. בהשאלה לגרעין האיראני זה למשל מצב בו טורנדו ענקי יתרחש פתאום במקרה וימחק לחלוטין את תוכנית הגרעין. מכאן, אם שביט מונה בתחילת דבריו את הפעולה הצבאית האמריקאית כאפשרות פתרון, היא לא יכולה להיות אקס מאכינה.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      הוא מציג בעמדתו את אפשרות הישועה האמריקאית, כשוות ערך להתערבות אלוהית, דבר שלא ריאליסטי לצפות לו. זה בסיס העמדה שלו, התנגדות לתקיפה היא השלמה עם גרעין איראני. הממיסד הביטחוני שוגה באשליות, ביבי , ברק וארי שביט מופת הריאליסטיקה.

      אהבתי

    • באבא הגיב:

      אני חושב שהוא התכוון שהאמריקאים יוציאו בשבילנו את הערמונים מהמאכינה.

      אהבתי

  4. אזרח במיל' הגיב:

    משעשע לקרוא עיתונאי וסגן עורך עיתון שמתלונן על מיעוט תשומת הלב הציבורית שמקבל ענף השחמט ומתלונן על הקצאת משאבים לשחמט כאילו לאופי סיקור הענף בתקשורת, כולל בעיתונו, אין קשר למצב.

    אהבתי

  5. דרור הגיב:

    עוזי בנזימן מאשים את העיתונאים המאשימים את המדינה בטרגדיית הזרים הסבוכה, וחושב שהם צריכים להציע פתרונות. ממש לא. זה חסר אחריות וזה מורכב מכדי לשלוף פתרונות משרוול הטי שירט הקצרה. להפך, כדי להימנע משרלטנות, יש להימנע מכך.

    צריך לדעת להפריד בין שרלטנות לדעתנות . לעומת זאת בן אדם שכל הזמן אומר שהממשלה לא מבינה כלום אבל לא מציע אלטרנטיבה הוא לא יודע מקוטר טרחן .

    אהבתי

    • דרור הגיב:

      ולא חייבים להציע פתרונות חלופים , אבל לפחות תנהל דיון ציבורי , תשאל את השאלות הנכונות , תתעניין . סתם להכפיש את מירי רגב ולהשוות אותה להיטלר זה טוקביסטיות מהזן הנמוך ביותר , בטח לא עיתונאות .

      אהבתי

  6. תוהה הגיב:

    למה כשעיתונאי נע ימינה הדעות שלו "משתנות", וכשהוא נע שמאלה הוא "מתפכח"?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני מעולם לא השתמשתי בביטוי "מתפכח" כך שאל תדחוף לי מילים למקלדת.
      וחוץ מזה, את המילה הנייטרלית והלא מכובסה, "משתנה", אתה גם מנסה לעוות? מה רע במילה הזאת שלא טעונה במשמעות שלילית או חיובית?

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        דחיפת מילים למקלדת/לפה היא אומנות ימנית עתיקה. לא משנה מה יהיה כתוב ומה קרה, הימני תמיד יכתוב לך "אם זה היה בהתנחלות, היו כותבים כך וכך". הדמיון מקדים את המציאות וליתר ביטחון גם מייצר אותה.

        אהבתי

    • yigal heffets הגיב:

      שלום תוהה! מה לגבי פוליטיקאי ,ימני קיצוני ,על גבול הכהניזם, שמגיע לדרום-ת"א, ולשכונת התקווה, על מנת, האופן יזום אקטיבי וציני עד לזרא לנצל את ציבור מאמיניו ,שומעיו ,מצביעיו , על מנת להלהיט את היוצרות נגד המסתננים, הסודאנים ,האריתראים וכיוצ"ב. וכל זאת באופן מודע על מנת לקבל קולות רפי-שכל וקלי-דעת למפלגתו הפאשיסטית והכהניסטית- זו, שלפני מספר שנים ,הוצאה אל מחוץ לחוק ,כמדומני ,זה היה בשנת 1986?! מה אתה התוהה אומר על כך??? התפכחות טירוף או ימניות, או אולי פאשיזם צרוף ומגלומני???

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        כן , אני בטוח שהכל היה שלו בשכונת התקווה , לתושבים לא היה שום מטען כלפי הזרים , ורק מירי רגב(שבכלל התקבלה בשריקות בוז) התסיסה את התושבים כלפי הזרים .

        אהבתי

      • yigal heffets הגיב:

        דרור תן דרור לחשיבתך התכוונתי למיכאל בן-אר"י ולא חס ושלום למירי רגב היא וסיגנונה ואמירותיה אני התכוונתי לחה"כ בן-אר"י ששילהב את היצרים נגד הזרים המסתננים והאריתראים כך סתם-הם לא פלסטינאים הם לא ממיגרון ולא מבית-אל מה לו ולמסתננים??? כך סתם שינאה עיוורת נגד כאלו שלא פשעו ולא עשו דבר רע בטח לא למתנחלים המצביעים הנאמנים של מר בן-אר"י מה לו ולאריתראים??? רק על מנת לקבל רייטינג וvotes&voices ציניות צרופה לשמה !!!

        אהבתי

      • ר.בקצה הגיב:

        בן-ארי גדל בדרום ת"א,
        לכן הוא רואה עצמו,כפי הנראה, כמחוייב למאבק במסתננים.

        אהבתי

      • yigal heffets הגיב:

        הוא כפי הנראה ימשיך לגדול ,איכותית וכמותית ,בכנסת כיון שההסתה תאפשר לו ,לקבל עוד כמה מאות קולות בבחירות הממשמשות וקריבות בצעדי-ענק ,ויהיו עוד כמה מאות פאשיסטים ומסיתים לשמה!

        אהבתי

      • דרור הגיב:

        ואולי אולי אולי הוא באמת שותצף לרעיון של התושבים לגרש את הזרים ? אולי הוא פשוט בא להזדהות איתם כדי שלא ירגישו שהם לבד? דבר אחד שמשותף לקיצוני מהימין והשמאל זה שהם באמת אידיאליסטים ושבאמת העקרונות יותר חשובים להם מכל דבר אחר , מה שאני לא יכול להגיד על כל אלה שביניהם(שכוללת את מירי רגב ודנון) שהם באמת אופורטוניסטים שלמילה שלהם אין ערך , ואגב מסתבר שתושבי התקווה הם יותר אינטיליגנטים ממה שהם חשבו כי עובדה שהם גילו את השקר שלהם וקראו להם לרדת מהבמה .

        אהבתי

      • yigal heffets הגיב:

        אם זה נכון מה שאתה כותב אזי יש לנו השגים נאים! מעניין מדוע את בן-אר"י לא הורידו מהבימה המלכותית???

        אהבתי

      • דרור הגיב:

        כמו שכתבתי הרגע , הוא משדר אמינות , אנשים שנמצאים בקצוות נתפסים ככאלה שהאידיאלים הרבה יותר חשובים להם מרווח פוליטי , ובגלל זה הם מוצאים את עצמם בקצה ולא באיזה ממשלת אחדות .

        אהבתי

  7. סיימון הגיב:

    זה חסר אחריות וזה מורכב מכדי לשלוף פתרונות משרוול הטי שירט הקצרה.

    V, בואי לא ניתמם. העיתונאים של ישראל 2012 אוהבים להציע פתרונות לא-הגיוניים, כמעט אף פעם לא מציגים את שני הצדדים, לא אוהבים סיפורים מורכבים ואלופים בהאשמות. בנזימן צודק בכל מילה.

    אהבתי

    • דרור הגיב:

      הוא חייב להיות צודק, שהרי במשך הרבה שנים הוא היה חלק מאותה מערכת מעוותת .

      אהבתי

    • מרטין הגיב:

      אבל כשעיתונאי כן מנסה, מתחילים לצווח שזה המון מילים, כתוב ארוך וצריך להיות מתומצת ב-4 משפטים.

      ריבונו של עולם, מתי יבינו הישראלים שהעיתונאים נותנים להם בדיוק את מה שהם רוצים ולא ההיפך?

      אהבתי

  8. captain beefheart הגיב:

    שי גולדן מבין בשחמט? מהיכן תמצי?

    כל אחד יכול לכתוב טור כזה, תוך שהוא חוטף מטי סנדלרים בקצב.

    הוא סתם בכיין מקצועי בתעריף גבוה.

    אהבתי

  9. דורי הגיב:

    למה בכיין מקצועי בתעריף גבוה? פועל ניקיון שמלכלך רווחים בין מודעות לידיעות מטעם עם הגיגים מופרכים

    אהבתי

  10. מרטין הגיב:

    מישהו יכול להסביר לקשה הבנה כמוני למה זה הזמן לבחון את הפוסט של חייל זקן על המצב היום בסוריה? כי אין טענות או ביקורת, רק הפנייה לפוסט מעניין מהעבר.

    פסיכולוג בשם פיליפ טטלוק ביצע מחקר על פרשנים שמופיעים בטלוויזיה והם ביצעו 28,000 תחזיות על פני 20 (!) שנה. מה היו תוצאות המחקר? תוכלו למצוא אותם כאן (55:42 עד 56:05) ואז תחשבו על הביקורת של ולווט (שאין לי מושג מהי).

    – – –

    מביך: כותבת בלוג על ביקורת תקשורת האמינה למה שכתוב בעיתון

    אף אחד לא מבין רומנית florin boboc-זה השם של האיש שמנענע את החול והחזאי בעצמו מבטא את שמו ומסביר שהוא מרים את החול כדי להדגים שעדיין הרוחות חזקות…

    (תגובה 4 ו-6, מתוך 6 תגובות, מדגימות את הצורך להסתכל גם על תגובות)

    יש רומנים בבית?

    אהבתי

  11. לגרש הגיב:

    "…מאות בני אדם… מובלים לארץ על ידי בדואים מסיני. המסתננים אינם מנסים להסתיר את כניסתם לארץ, ועל פי התדרוך שהם מקבלים, הם מתיישבים בצדי השביל וממתינים לסיור של צה"ל, שמעביר אותם למתקן סהרונים…כעבור יומיים של תשאול ובדיקות מועברים המסתננים בטיולית לדרום ת"א או לב"ש".

    למה לדרום תל אביב? למה לא לזרוק אותם על האשכנזים? איך נולדה התופעה הזאת? האם זאת הדרך הממסדית שמדינת ישראל בחרה לכבס את תדמית האפרטהייד שדבק בה בכל העולם? בעזרת הושטת יד לכושים (וניפנוף בתל אביב ההומואית) ישכחו לנו את הדיכוי הפלסטיני? ורצח מאות הילדים הפלסטינים בשטחים?

    אי אפשר להבין את הראש האשכנזי. לפחות סטודנט מקבל דוגמא חיה למה שנאו ועדיין שונאים את הטיפוס היהודי הזה בכל העולם. למה אירופה הקיאה אותם.

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      שמע, זה לא להאמין שהשילוב הזה של רוע, שטחיות, טרחנות, ופה מלוכלך שכזה הוא על באמת.

      (כנראה זה האשכנזי שבי שלא מבין)
      (אבל אולי לא)

      אהבתי

      • לגרש הגיב:

        אתה צודק. שנאו אותם בלי סיבה.

        אהבתי

      • שטחיות הגיב:

        אין טעם להאשים רק את השמאלנים האשכנזים במצב משום שמדינת ישראל בעזרת צה״ל, בג״ץ והעיתונות משתפת איתם פעולה. המזרחים הבורים לא יודעים למי להפנות את זעמם. התקוממות אלימה מעוררת נחירת בוז של ״מדינת כל גזעניה״.

        צריך לערער את הבסיס המוסרי של האשכנזים הלאומיים והשמאלניים כאחד. צריך להבין שהמדינה מנסה לכבס את תדמיתה בעולם והאנרכיסטים מגילמן הם סרסור נוח. המתנחלים האשכנזים יקריבו הכל כל עוד שהם ישמרו את חלום ארץ ישראל השלמה. בסוף המזרחים משלמים על הפנטזיות של המתנחלים, האנרכיזם של תל אביב ומתקפת יחסי הציבור של הממסד לטהר את הכיבוש.

        במקום לתקוף צרכניות של מסתננים או שמאלנים עליהם לתקוף את המדינה שמקריבה אותם. שריפה פומבית של תעודות מילואים תהמם את המדינה ואת הרדיקלים דמיקולו מגילמן כאחד.

        אהבתי

  12. אורן הגיב:

    שביט השתנה? לא ראיתי שהוא כתב נגד עמדת ברק. זכור גם הטור המופתי (והמעט היסטרי), בסוף מלחמת לבנון.

    אהבתי

    • דרור הגיב:

      גם לפי מה קבעת דבורית שהוא השתנה. הרי בטור האחרון שלו הוא לא מביע שום דעה, רק מציג את כל האפשרויות שעל הפרק .

      אהבתי

  13. חייל זקן הגיב:

    זנד הגיבור האינטלקטואלי…

    והתגובות לכתבה – מחקר בפני עצמו אפשר לערוך עליהן.

    פרסום ספרו הקודם של זנד הביא בלוגר בשם עודד ישראלי לבדוק את העובדות שעליהן נסמך זנד. למאותגרי לינקים אביא את תמצית הדברים:
    ישראלי מביא ציטוט מספרו של זנד: "… למען האמת יש להוסיף שבמאמר המדעי המורחב התמונה הייתה קצת יותר "מורכבת", והרבה יותר מבלבלת: המוטציות בכרומוזום Y גם הורו ש"היהודים" דומים ל"ערבים לבנונים" יותר מאשר ל"צ'כוסלובקים", אך האשכנזים, בניגוד לספרדים, קרובים יותר ל"וולשים" מאשר ל"ערבים".
    לאחר מכן הוא בודק את המקור של זנד:
    ובכן, אייל, השקר של זנד מתחיל בערך מן המילים "למען האמת" ואילך…
    עיין נא במחקר הגנטי הבא, בכתב העת המדעי Human Genetics שעליו הוא מתיימר להסתמך. אם תעיין בו היטב היטב, תמצא שבאיזו שורה קטנה בתוך הסיכום כתוב שאצל
    שני יהודים אשכנזים (מתוך המדגם שכלל 68 אשכנזים) התגלה ההפלוטייפ (מוטציה משנית) הנפוצה ביותר אצל הוולשים ועמי צפון מערב אירופה…
    הנה כי-כן, *רק*(!) אצל 3%~ מתוך המדגם התגלתה המוטציה הנפוצה ביותר אצל
    הוולשים – ומכאן מסיק זנד ש"האשכנזים דומים יותר לוולשים מאשר לערבים"…
    עד כאן ישראלי.
    בכל אוניברסיטה מתוקנת פרופסור שמסלף נתונים במזיד היה נשלח להסבה מקצועית אבל במקומותינו הוא הופך לגיבור תרבות.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      שוב חז"ן מסלף את העובדות, המאמר עוסק בעמדת עמיתיו של זנד לספרו. כמו להגיד ש"לגרש" או דרוד הם גיבורי תרבות של הבלוג.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        "לגרש" ודרור אינם מוזמנים להרצאות באירופה על תקן פרופסורים להיסטוריה מתל אביב.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        זו הטעות החוזרת שלך, ככה זו אוניברסיטה, לא מדיחים על דעות שונות, או אפילו על טעויות. וכידוע לא מדובר בתחום האקדמי שלו. אתה נהנה להדביק לאוניברסיטה, כמו שחצרוני האשים את הבלוג השמאלני של ולווט. אני לא מטיל אחריות במקרה של פוסטים אורחים מפוקפקים, על הנהלת האינטרנט, שאינה אשמה שוולווט משוחדת בקלות.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        לא הבנת. לא מדובר בדעה או בטעות, מדובר בסילוף מכוון.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        מאין לך?, צריך להיות מאוד לא חכם, בכדי לסלף ממקור שקל לבדוק. הוא בעצמו הודה שיש טעויות בספר.

        אהבתי

      • . הגיב:

        אתה לא יודע את זה. זנד הוא איש מדעי הרוח ולא הוכשר לקרוא מאמר במדעי הטבע. יש מצב שכשהוא צריך לחשב מספרים, לכל מטרה, הוא חולץ נעליים, ולעיתים, בטעות, סופר פעמיים את הבהן. במילים פשוטות, יתכן שפשוט לא הבין את מה שקרא. חוקר רציני על כל פנים, תמיד יתייעץ עם מומחה כשהוא גולש מחוץ לתחום מומחיותו. לכן רשלנות מביכה ודאי שיש פה. שקר ממש? אולי.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        להזכירך, כל הספר לא בתחום מומחיותו, בכדי להחיל את תזת הקהילות המדומיינות, הוא מלקט כל מה שנראה לו מתאים.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אין כאן טעות. זנד מחזק את הטיעון שלו כשהוא מצביע על המחקר כמקור. במחקר לא מופיעה הטענה על הדמיון הגנטי בין היהודים לוולשים מכאן שזו הטעיה ולא טעות.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        אף אחד לא נוסע להרצאות באירופה על תקן המגיב מהבלוג, אפילו לא המומחה מהפוסטוריח, אתה קופץ לצד הלא רלוונטי של ההשוואה. הספר של זנד לא חשוב,והוא גם לא ה"פרוטקולים של זקני ציון", אין סיבה לפטרו.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        ספרו של זנד משרת את אותה אג'נדה שמשרתים "הפרוטוקולים". כאשר מקלפים את מסכת התקינות הפוליטית מעל פרופסורים רבים במערב מגלים שהם מתייחסים ברצינות רבה לפרוטוקולים. ראה את הפרופסור הנורווגי לשלום. ספרו של זנד משחק לידי החבורה של אותו פרופסור ולכן הוא חשוב.

        אהבתי

    • . הגיב:

      לא הכרתי את זה. זה מדהים. או שזו רשלנות איומה של זנד, רשלנות בלתי נסלחת במונחים אקדמיים. או (כפי שרומז הבחור שמצא את זה) שמדובר בעוות מכוון. צריך להבהיר שבניגוד למחקר שפורסם בניצ'ר רק אחרי שספרו של זנד יצא לאור, המחקר הזה כבר היה שם וזנד מסתבר קרא אותו. על פניו, כיון שתוצאותיו סותרות את התזה של זנד,זנד פשוט מסלף את תוצאות המחקר כשהוא מדווח עליו בספרו. זה לא יאמן. למי שלא בקיא בהלכות אקדמיה, חוקר צעיר טרם קביעות יכול לאבד משרה על דבר כזה.

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      גם אותי מרגיזה להיטותו של זנד להוכיח שהעם היהודי, "ארץ ישראל" והקשר בין השניים הם פיקציה. יש גבול גם לאיקונוקלסטיות.

      עם זאת ברור לכל מי שיושר אינטלקטואלי הוא נר לרגליו, שה"עם היהודי" הוא אוסף אקלקטי, מיש-מש מסיבות היסטוריות, של אנשים. אם הצלחנו לאחד תרבותית בין האתיופי, למרוקאי, לרוסי ולאשכנזי (ולא ממש הצלחנו) – אז יופי לנו. אבל לטעון שמוצא כולנו ממקור אחד זו הרי בדיחה. ובשביל זה מספיקה מראה, לא צריך ללכת לקצה סליל הגנום של הוולשים.

      אהבתי

      • . הגיב:

        מצטער אבל אתה ממש טועה. התחושה הסוביקטיבית שלך שגם אני שותף לה פשוט אינה נכונה. הגנטיקה מראה שכולנו באים מאותו המקור. בשביל לסתור את הגנטיקה זנד יצטרך לכתוב את הספר "מדוע ואיך הומצא מדע הביולוגיה". עד אז, זה מה יש.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        נקודה, ב"כולנו" אתה מגזים, יש קהילות שלמות שלא. ומעבר גם בקרב האשכנזים כ30% לא, ומנגד אירופאים רבים נושאים את ה"גן היהודי". אך לקביעה כללית, שיהודי אשכנז קשורים למזרח התיכון, לא צריך גנטיקה. ולמעשה גם זנד לא דוחה אותה לגמרי.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        האם ידוע לך שהאדם והשמרים (כן כן, אלה שמתפיחים איתם בצק) חולקים מעל 90 אחוז מה-DNA שלהם? האם זה מספיק כדי להראות עד כמה בני האדם לא יודעים Xיט של על גנטיקה אבל מזדרזים "להוכיח" באמצעותה כל מה שמתחשק להם?

        אהבתי

      • . הגיב:

        לא רלוונטי. אפילו לא קצת. אבל שיעור בגנטיקה לא היום.

        אהבתי

      • לגרש הגיב:

        טירוף להיכנס איתו על ויכוח של פרטים משניים כאשר הסיפא של המרצה ״הרדיקלי״ מגילמן הוא להוכיח שהיהודים גזלו את אדמתם של אחרים. לשיטתו הוא צודק. כיהודי מתבולל קומוניסט ומראשי מצפ״ן אין סיבה שהוא חי בארץ. זנד סיפר שאביו הקומוניסט היגר לארץ לאחר השואה (בזמן השואה שהה בביטחה ברוסיה כמו הרבה פולנים יהודים אבל כיום מציג עצמו בגאווה כניצול שואה) כדי להילחם באמפריאליזם הבריטי. תחת ההלם של השואה מדינת ישראל קלטה את כל שארית החלאה היהודית. זנד הוא ההוכחה שריגשי האשמה ופולחן השואה יצא מדעתו.

        אהבתי

      • דב הגיב:

        יש בעיה עם ספרים.

        מאמר מדעי בתקופון מקצועי נשלח לביקורת למספר עמיתים והעורך מתקשר עם הכותב בהתאם לדבריהם. גם במאמרים יש זיופים וטעויות אבל בדרך כלל העמיתים עשויים לזהות אותם (אולי מטוב לב?)

        כשכותבים ספר – התהליך אחר לגמרי ותלוי בהוצאה, בברנצ'ה, בנטיות העורך, בסקסיות הנושא, בתחזית המכירות ועוד. לכן, אלא אם כן כותב הספר הוא אותוריטה מוכרת, יש יותר סיכוי לשגיאות (או הטעיות) בספר.

        לא קראתי את ספרו של זנד, כך שהתייחסותי היא כוללנית.

        אהבתי

    • מרטין הגיב:

      דיון מעניין יש כאן על זנד, תרשו לי להאיר אותו מנקודת מבט אחרת.

      אחת ה-"הוכחות" החביבות על מחזירים בתשובה הוא מעמד הר סיני. ההוכחה היא שלא יכול להיות שימציאו אירוע היסטורי עם מאות אלפי אנשים לעומת דתות אחרות שהומצאו על ידי אדם אחד או כמה יחידים עם סיפור. אבל כשפונים לארון הספרים היהודי, בחלקים שלא מלמדים בבית הספר ובישיבות, מתגלה תמונה מעניינת.

      בספר מלכים מסופר על מנשה, שהנביא דאז מצא את ספר התורה והעם חוגג את סדר הפסח שלא נחגג מאז ימי השופטים והתורה נשכחה לגמרי.

      "ויאמר חלקיהו הכהן הגדול על שפן הספר ספר התורה מצאתי בבית ה' וכו' ויהי כשמע המלך את דברי התורה ויקרע את בגדיו וכו' ויצו המלך את כל העם לאמר עשו פסח לה' אלהיכם ככתוב על ספר הברית הזה כי לא נעשה כפסח הזה מימי השופטים" (מלכים ב' פרקים כב – כג).

      לא עוברים להם כמה עשרות שנים ושוב משתכחת התורה והפעם בדברי הימים כשהנביא התורן שוב מוסר את התורה החדשה למלך התורן שמופתע לגלות שיש דת כזאת ומכריז הפעם על חג הסוכות בתור "החג שאבות אבותי מעולם לא סיפרו לי עליו". במסכת סנהדרין מסופר שעזרא הסופר בימי שיבת ציון שינה את הכתב של התורה לאשורית וגם שינה את צורת האותיות של הכתב האשורי החדש ליצירת אויות "עבריות" חדשות.

      לא אלאה אתכם בדיון ההלכתי הארוך בגמרא , ואת התייחסויות הפוסקים לאורך הדורות שראו את הבעיה ב-"חורים" כאלה ואחרים בשושלת הדת היהודית, ונביא את המסקנה הגאונית של הרמב"ם בספרו "הכוזרי": "אבל היחידים לא אבדה מהם מצוה קלה כ"ש גדולה". הנה ההסבר לחורים שיש בסיפור היהודי. תמיד היו יחידים שהעבירו את התורה בסתר עד ל-"גילויה" המחודש (אבל אין להם שם או ספר או תיעוד), תמיד ישבו יהודים בארץ ישראל "ושמרו" לנו עליה (אבל אין להם שם או ספר או תיעוד) ושאר קישקושים של דתיים.

      בעיני זה לא חוכמה למצוא "חורים" ביהדות כי החורים האלה עתיקים כימי היהדות עצמה. מה שאותי עניין לגלות הוא איך הדת היהודית מצליחה "להמציא את עצמה" כל פעם מחדש, תוך שהיא מתאימה את עצמה לזמן ולמקום העכשוויים מצד אחד ומצד שני נותנת לך את תחושה של הסתמכות על עבר מפואר.

      אני יכול להראות את המודלים שנותנים לדת היהודית את הכלים להמציא את עצמה כל פעם כדת עכשווית, אבל כאן אוהבים קצר ומתומצת אז נעצור.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מרטין,
        זה לא המקום לדיון תאולוגי. אם תחליט לערוך אותו (במקום אחר, אני מקווה) כדאי שתברר קודם מי חיבר את הכוזרי.

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        איש צבא כמו איש צבא, נעול בראש 🙂

        איזה דיונים תיאולוגיים ראית כאן?

        הראיתי שזה שזנד מוצא חורים בסיפור הכרונולוגי של היהודים הוא לא חדש ושיש חורים כאלה גם בתנ"ך עצמו ושעלו עליהם כבר מזמן ושההסברים לחורים היו אז, כמו היום, דחוקים וחסרי היגיון.

        והתנצלויות, את הכוזרי כתב מישהו אחר. זה כמו שבאיזה מורשת קרב שלך אתה תספר על חטיבה 75 ויתברר שזאת הייתה אוגדה 17 ובגלל זה כל הטיעון שלך נופל.

        אבל וכחנים נהנים להתווכח. וכשאין להם מה להגיד על הטיעון המרכזי כי הם פשוט לא הבינו אותו, הם מבקשים שיעשו אותו במקום אחר. יופי נחמה.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        זנד לא מצא חורים אלא בדה היסטוריה חלופית. הכוזרי נכתב על ידי יהודה הלוי (ליבי במזרח ואנוכי בסוף המערב…) והוא אינו ספר היסטורי אלא טקסט אפולוגטי שנועד לשרת את הויכוחים שכפו ראשי הכנסיה הנוצרית על היהודים. הטקסט הרלוונטי שעמו עליך להתמודד נמצא במסכת אבות "משה קיבל תורה מסיני, ומסרה ליהושע, ויהושע לזקנים…". מכל מקום אני לא מומחה לנושא ובר הפלוגתא הראוי הוא הלל. בהצלחה.

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        חייל זקן שלום,

        מה לעשות, אני מזדקן והזיכרון לא כמו שהיה פעם ואכן היה זה הריה"ל.

        אני קראתי את הכוזרי, ובדיוק כמו שתיארת, הוא היה צריך להסביר חורים במיתולוגיה היהודית. הנקודה שלי היא שיש המון חורים במיתולוגיה היהודית וזנד לא נלחם עם היסטוריה אלא עם מיתולוגיות. נציג את זה בצורה קיצונית, גם אם יתברר שזנד צדק בהכל + האלוהים היהודי הוא בכלל אל מתרבות אחרת שאומץ על ידי היהודים ושהתורה נכתבה על ידי חייל מצרי בעמדה שלו, גם אז זה לא משנה כלום היום. יש מדינת ישראל, יש בה המון אזרחים והמון בעיות, וגם שינוי ההיסטוריה או בידוי ההיסטוריה לא משנה את העכשיו.

        מסתבר שהיסטוריונים כמו זנד התחילו לכתוב טקסטים דתיים ובדיוק כמו בדת, כל אחד מוצא את מה שהוא מחפש. הבעיה שלי איתו היא לא בסיפור ההיסטורי שהוא המציא על סמך נתונים שגויים ויש עכשיו ויכוח אקדמי כזה או אחר, אלא בזה שנוצר אצל השמאל קטע משונה כזה שככל שהדעה שמובעת היא יותר רחוקה מהשכל הישר כך היא מעידה יותר על נכונותה, וככל שיש רוב גדול יותר שחושב הפוך, כך השמאל משתכנע יותר בצדקת הדרך. זה פשוט משונה בעיני.

        אהבתי

      • גיל הגיב:

        מרטין עישן עוד נראטיב.

        עושה משלוחים?

        אהבתי

  14. דרור הגיב:

    המאור האינטלקטואלי הגדול יוסי גורביץ נתפס עוד פעם בצביעות (בפעם המי יודע כמה)
    אתמול הוא קרא לשוטרים לירות בכל אספסוף שיעמדו לעשות לינץ' , כמה לוחמני מצידו , חבל רק שכשמדובר בפורעים ערבים הוא מדבר אחרת .

    אהבתי

    • יון חוטף הגיב:

      אתה מצפה מיוסי גורביץ שגם יבין על מה הוא מדבר, וגם יישאר כנה…נו באמת. הרי אסף סוף היה מלך אמורי וכידוע לא נשארו אמורים בימינו, רק אשורים. והאשורים, למרבה הפלא עדיין אוכלים חצץ מהפורעים המוסלמים. מיסטר זנד. מיסטר זנד ?

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      למה אתה לא מגיב אצלו?
      זה המקום להביע את דעתך על הפוסט שלו.

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        הגבתי גם אצלו זה בסדר יש מספיק דרור לכולם

        אהבתי

      • דרור הגיב:

        חוץ מזה שאת זאת שאמרת שלבלוגרים צריך לתת את אותה החשיבות שנותנים לעיתונאי . אז אם זה לגיטימי להגיב פה על טור של עיתונאי למה זה לא לגיטימי להגיב פה על טור של גורביץ?

        אהבתי

  15. הרושם שלי מהכתבה- שי גולדן מבין בשחמט כמו שהכלב של השכנים מבין את הייעוד של הגדר.
    -אייקון של מקור פעור-
    הבעיה בניתוח המשחק של דורפן היא הצגת המהלכים באופן מילולי, ללא הלוח. גם שחקנים מוכשרים יאבדו את תמונת הקרב והעניין אחרי 5-10 מהלכים. הכי טוב כאן, ומצד ימין- (לחצן flip )
    ההכשלה הכפולה להעמדת מבנה רגלים חזק מצד אנאנד נראית מבריקה. (אני שחקן די בינוני)
    קישור תקין לתופעה


    אני לא יודע מה קורה בסוריה ומי אחראי למה שעוללו שם לילדים אבל אני די בטוח שאני מבין מדוע הארץ לא מבליט את האכזריות. צריך מתישהו לחזור ולשווק את החזרת הגולן.
    נ.ב.
    עזרו לדני למצוא את דוברי ארגוני זכויות האדם, מזכ"ל שלום עכשיו האמהות והרופאים והאלה בשחור. הם נעלמו מהתמונה ועדיין לא חזרו. נחשו מה היה קורה אם חייל צה"ל היה הורג בשגגה 5 ילדים ?
    כואב כמה שזה מפתיע.

    הכתבה של ארי שביט כולה פוזה שנראית בהתחלה כמו 'אמרתי לכם' אבל בהמשך מתברר שהוא לא טוען כלום. נאדה. יכול להיות שהוא החליף צד ופעם הוא טען הרבה נאדה, כרגע הוא חייב לי 38 שניות. מה שנקרא – קנאת חרטטנים.
    מתקפל בפעם השניה להיום.

    זנד מקשקש וכושל כמו ליצן חצר מתחיל.

    מעולם לא חשבתי שליהודים יש זכות היסטורית על הארץ

    ליצן, מי ביקש ממך לחשוב?
    לך תעשה עוד פליק פלאק וסיים בשפגט לפני השליחים הסמוקים של מלכי הנפט. אולי תקבל מהם שוב איזה עצם. ממני הייתי מקבל בעיטה לכל הרוחות והמסדרונות. הציבור לא מממן את הטמטום הזה.
    נכון שלא?
    כוכבים בשחור.
    ורטיגו.
    התרסות ואיבוד הכרה.
    מתעורר לטיפול שליו ומרגיע של אחיות חסידות.

    נ.ב,
    במקור חשבתי על חסידות-חסידות שבמקרה מטפלות בי כי הם אחיות במקצוען ולא לאחיות-אחיות שעושות חסד עם כאלה שאיבדו הכרה רק כי זה נוח יותר, ובגלל האפשרות השניה שעלתה בדעתי הבנתי שגם אחרים עלולים להעלות את התמונה או לחשוב חלילה שרמזתי לדברים אחרים ולכן ראיתי צורך להבהיר ולחזק את הדימוי המכונף עם הנוצות ולא את…-נכון.

    אהבתי

  16. captain beefheart הגיב:

    "אני די בטוח שאני מבין מדוע הארץ לא מבליט את האכזריות. צריך מתישהו לחזור ולשווק את החזרת הגולן".

    קודם הזכרתי חשיבה אוטומטית של ימנים, שמבוססת על קביעת הנחה מצדו של המגיב, ואחר כך תגובה נזעמת עליה (ולעזאזל אם ההנחה נכונה ו/או אם הדברים נאמרו). זה כמו לשחק שח עם עצמך.

    "עזרו לדני למצוא את דוברי ארגוני זכויות האדם, מזכ"ל שלום עכשיו האמהות והרופאים והאלה בשחור. הם נעלמו מהתמונה ועדיין לא חזרו. נחשו מה היה קורה אם חייל צה"ל היה הורג בשגגה 5 ילדים ?
    כואב כמה שזה מפתיע."

    ארגוני זכויות האדם בארץ לא מגיבים גם על מעשי טבח בבוסניה, בופצואנה, סרילנקה ופרידוניה. זה לא אומר שהאנשים כפרטים אינם מזדעזעים מהמעשים. יש הרבה רוע בפלאנטה שלנו. אל תהיה ילד.

    אהבתי

  17. x הגיב:

    מחלקת הגהה:
    ב-24 שעות של ידיעות יש ריאיון יחצני עם הבנות של ד"ר פישר, עם כותרת משנה שמבטיחה לגלות לנו מדוע קרמים נגד שמש הם יקרים כל כך, ומאכזבת כמובן.
    הבעיה האמיתית היא שאחת הבנות נקראת במשנה רונית הראל, ובטקסט כמה פעמים רונית וכמה פעמים נורית. לפי גיגול קצר שמה נורית.

    אהבתי

    • יון מורח הגיב:

      גם בגיגול ארוך אי אפשר למצוא מסקנה חותכת אחת שהקרמים עוזרים לפנים.
      וגם לא שהשמפו מנקה טוב יותר מסבון.
      לה טואלט בניחוח ממון.

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      זוהי אחת התופעות הבלתי מוסברות של הטבע. גם נשים דגולות כעדה יונת, שבקצה הזרת שלהן יש יותר ידע ובינה מחמישה כמוני, יכולות ליפול שדודות מול צמד המילים "אנטי אייג'ינג"

      אהבתי

  18. אורן הגיב:

    נדמה לי שראיתי את הפרק של לארי, לא כל כך נורא. זו הדמות, וזו היתה הכוונה. בכללים של הסידרה, מקובל. לא יותר, לא פחות.
    לעומת זאת מד מן, ימכרו את הבת שלהם, בכדי להדגיש נקודה, וזה מה שהיה בפרק אתמול.
    בגירלז דווקא משתפר בחזית הזאת.

    אהבתי

  19. צופה מהצד הגיב:

    לא עלתה לי הודעה

    אהבתי

  20. לגרש הגיב:

    תזכורת איך החל הכל: 19.06.07

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3414889,00.html

    "היחס לפליטים הסודנים הזכיר לנו את השואה"

    חיילי מילואים ששבו משירות בגבול מצרים חיברו מכתב חריף לשרי הממשלה, שבו הם דורשים מהם לפתור מיידית את מצוקת הפליטים מסודן המציפים את הגבול. "ישראל, בדומה למדינות אחרות בזמן מלחמת העולם השנייה, מתנערת למעשה מאחריות מוסרית לעזור לפליט במצוקה. עד עצם היום הזה אנו מאשימים מדינות אלו שעמדו מנגד ולא עשו דבר בזמן שואת העם היהודי", הם כותבים

    ענת ברשקובסקי
    פורסם: 19.06.07, 14:32

    מכתב המילואימניקים בעד הפליטים: "המראות קורעי הלב שבהם נתקלנו כמעט מדי לילה במהלך שירות המילואים בגבול מצרים, העלו השוואות לא מחמיאות לתקופת השואה". את המילים החריפות הללו כתבו כשלושים חיילי מילואים ששבו משירות בגבול מצרים, במכתב שהפיצו במטרה לשגרו לשרי הממשלה. המכתב יצא לדרך בעקבות זעזוע עמוק שחשו נוכח מראות של מאות פליטים סודנים המנסים להגיע ממצרים לישראל ונתקלים ביחס ברוטלי, אדיש ומזלזל.

    "ממשלת ישראל מפעילה על מצרים לחץ למנוע את מעבר הגבול באופן גורף ובכך למעשה תורמת ליחס האכזרי של המצרים כלפי הפליטים", הוסיפו אנשי המילואים. "זוהי דרך פעולה צבועה שבה ישראל, בדומה למדינות מערביות בזמן מלחמת העולם השנייה, מתנערת למעשה מאחריות מוסרית לעזור לפליט במצוקה.

    "עד עצם היום הזה אנו מאשימים מדינות אלו שעמדו מנגד ולא עשו דבר בזמן שואת העם היהודי… מדינת ישראל הוקמה לאחר אלפיים שנות גלות. אלפיים שנים של סבל מרדיפות, יחס משפיל ורצח עם. קיימת עלינו, העם היהודי, חובה מוסרית לספק פתרון, גם אם זמני, לאלו הסובלים מאותן רדיפות עתה".

    אמרו את מילת הקסם "שואה" ומאז כדור השלג התגלגל. נשים בצד למה יהודי אירופה הגיעו למצב שאף אחד לא רצה בהם, במקום שזאת תהיה תעודת עניות מעוררת בושה כפי שהיה בזמן השואה וגם לאחריו השואה הפכה לדת לאומית שמסנוורת כמעט כל אחד בארץ. נאמר שההיסטוריה חוזרת פעמיים פעם כטרגדיה ופעם כקומדיה. הפעם השואה חזרה אלינו כבומרנג לנשוך את אחורינו.

    אהבתי

להגיב על . לבטל

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s