מה עם מט?



רבנים רפורמים זה סבבה

המדינה תממן את שכרם של רבנים רפורמים היא הכותרת המרכזית במעריב כמו גם בהארץ.
כות' הגג באתר הארץ נרגשת מאוד: "הישג היסטורי לזרם הלא-אורתודוכסי".
אם יש ב-nrg פרשנות של שמואל רוזנר, לא כדאי לחבר אותה, לפחות בקישור, לידיעה עצמה (שגם בה אין חיבור לרוזנר)?
הרבה (לא רבנית? אני שואלת, לא קובעת) מירי גולד מאושרת.
nrg עדיין לא השכיל, אף שזה הרבה יותר קל (קישורים, קישורים, קישורים) ליצור יחידה חדשותית כמו העיתון המודפס. אם כפ' 4-5 במעריב מתייחסת למהפכה הרפורמית וכוללת את הידיעה המרכזית ועוד שתיים שהבאתי פה בקישורים אחרי שכיתתי רגליי באתר, פלוס טור של דדי צוקר (שאומר שאין לחילונים מה להתלהב), למה באתר מתקשים לחבר את הסיפור? זה כל כך פשוט. דרושה עוד חצי דקה של עבודה או מחשבה.
בידיעות דיווח בע' 14 ללא הרחבות. אין אזכור בשער.
בישר"ה גם חוגגים בשער, ויש שתי דעות, בעד ונגד (כן, הכל בקישור).
במקור ראשון לא מחווים דעה.

המלחמה בדרום ת"א

למעריב יש כזכור את יומנו של יובל גורן בשכ' התקווה.
ידיעות לקח תעניין צעד קדימה: דני אדינו אבבה, כתב ממוצא אתיופי נשלח להתחזות לפליט אריתראי במשך שבוע. כפ' 2-3 מוקדשת לכך, ומחרתיים ב-7 ימים. בהחלט פרומו מעורר תיאבון ועניין לקראת שישי. באותה כפולה מופיעה גם ידיעה נוספת שלא רבות כמותה נכתבו באחרונה בעיתונים: "זרים מעורבים בפשע פחות מישראלים". מדובר בנתונים של ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת מהשנה האחרונה (דיון 16במאי):

למרות הסטיגמות, הזרים בישראל – כלומר מסתננים, עובדים זרים ושב"חים פלסטינים – מעורבים בפשיעה פחות מישראלים… רק 0.55 מסך ההליכים הפליליים בשנה האחרונה (הארכות מעצר ותיקים שנידונים בביהמ"ש התנהלו נגד זרים, … מדובר בעלייה קלה בנתונים משנים קודמות… הנתונים נמסרו אתמול ממרכז המחקר של הכנסת (תלם יהב).

ז"א, אי אפשר להאשים יותר את הארגונים ההומניטריים האנטישמים שונאי ישראל שרוצים לחרב את העם היהודי בארצו (אלא אם תגידו שהארגונים השתלטו גם על הכנסת עם כל השחיתות שלהם ומשכורות העתק שהם גורפים עצמם, ואולי אפילו גונבים כף מרק ממתנדבי גינת לוינסקי).

אלוף העולם בשחמט

היום יוכתר האלוף. מעריב מציג תמונת ענק בשער עם הכות' המרעננת "משחק חייו". בידיעות יש הפניונת בתחתית השער ושני שליש מכפ' 16-17. במעריב ע' 8, עם לו"ז מפורט (חסר בידיעות) והנה שידור חי. וגם בישרה. ובינתיים: תיקו. איף.

מה קורה בסוריה

אה טוב, שינינו כיוון. אסד ישרוד עוד שנים. מעריב הפניית שער וע' 2. מה שמעניין בעיתון המודפס זה שמעריב מביא כותרת ראשית שלו מ-12 בדצמבר 2011, לפיה משטר אסד יפול בשבועות הקרובים. זו גם הייתה הכות' בישר"ה, אגב.

נציגי סוריה מגורשים מהמערב היא כותרת בשער הארץ. לפי הידיעה (נטשה מוזגוביה ואבי יששכרוף, ע' 4) נשיא צרפת, פרנסואה הולנד אמר שהוא לא שולל מעורבות צבאית בסוריה. הכות': "הטבח בחולה: ילדים הוצאו להורג ולא נפגעו בהפגזה" (נציגת זכויות האדם של האו"ם)

הכות' הילדותית בישר"ה "למערב נמאס מאסד". אה, באמת?
בועז ביסמוט:

כל זמן שהאופוזיציה הסורית לא תהיה מאוחדת, כל זמן שהמערב לא יעזור פיזית למורדים, ובעיקר, כל זמן שמוסקבה תמשיך שלא להאמין בדמעות של העם הסורי – לא יארוז אסד מזוודות.

להבה חביבה

מי לינקק לריצ'רד סילברסטיין שכתב מפורשות שישראל אחראית לתולעת, וירוס, משו?
המהדורה הבינ"ל של NYT (רנדוו בלוגס), הטלגרף, פיסי מגזין.

בידיעות, כפ' 4-5, מנסים להסביר (שגיא כהן, איתמר אייכנר) מה בדיוק היה:

ההחדרה הראשונית נעשתה כנראה ידנית באמצעות דיסק און קי או כל חיבור USB אחר… פליים היא תוכנת מחשב גדולה בעלת שורות קוד רבות, והיא מורכבת ממספר תוכניות שלכל אחת מטרה משלה, כמו יחידה צבאית שבה יש כוח רתק, כוח הסתערות ויחידת חילוץ.

מומחי קספרקסקי עומדים על שלהם: מדובר במדינה.
מעניין, בשונה מאירועי עבר, בעיתונים לא מזכירים את הבלוג של סילברסטיין והאצבע שהפנה לישראל.

יוג'ין קספרסקי (שם של אלוף שחמט בכלל), שחשף את הפליים, יגיע בשבוע הבא לישראל וירצה בכנס הסייבר הבינ"ל באונ' ת"א. חייל זקן והקפטן יוכלו לשבת בשורות הראשונות ולשטוח את השגותיהם. ואם לא תתנהגו יפה, אקבל את הצעתו של באבא.

במעריב אין בעמודי החדשות תזכורת ללהבה, אלא רק בכפ' הדעות: ד"ר טל פבל על תפקיד האינטרנט במלחמות.
ישר"ה כמו ידיעות והארץ מצטט את דברי בוגי יעלון המהבהבים.

 יש עורכים בבית?

ארגון ישראלי הפועל בחשאי לסיוע לנפגעי שלטון אסד פנה בבקשה לשר הפנים לאפשר כניסה של פצוע ומשפחתו לטובת ניתוח חירום בעין. שר הפנים אלי ישי עיכב את הכניסה בבקשת ערבות בסך 200,000 שקלים מהפצוע שיבטיחו את יציאת משפחתו מהארץ

זוהי כות' המש' לידיעה ב-ynet. מרוב חשאיות מובא מס' הטל' של הארגון בקצה הידיעה.
חידה: כמה שניות ייקח לכם למצוא את הארגון החשאי?

האם גבי אשכנזי הגיב לראשונה אמש בחדשות 2 על פרשת המרמרה וכתב האישום הטורקי נגדו?
לא, הוא הגיב כבר שלשום בגלצ ב-nrg וב-ynet.

התנועה הקיבוצית

15 שנה אחרי הקמת קיבוץ אשבל הוקם קיבוץ חדש של השמו"צ, גבעת חביבה (ישראל מושקוביץ, ידיעות) וכן, הוא נמצא בלב הסמינר הוותיק.

לחם עבודה

לאמיר בן-דוד יש מדור חדש (יחסית) בוואלה גבר (WTF איז וואלה גבר? טוב, לאמשנה), שקוראים לו הרנטגן. תחרות קשה עם המקור. אתמול כתב על ד"ר האוס לקראת סוף העונה באמריקע ישראל. בצד תוכלו לקרוא את המדורים הקודמים: יאיר לפיד, אלי טביב, אלדד יניב, עופר עיני, ומה קוראים לו, בונו, שכנראה לא מעניין את קוראי וואלה גבר.

הודעה לעיתונות

אנחנו קבוצת נשים עיתונאיות, ממגוון תפקידים וכלי תקשורת, שחברו לדון באתגרים המשותפים לנו ופועלות להקמתו של תא עיתונאיות, שקורם עור וגידים בימים אלו. אנחנו מזמינות נשות תקשורת לקחת חלק בהקמה של התא, לנסח איתנו את המטרות שלו, ולהגיע למפגש שיתקיים עוד שבועיים, ב-8 ביוני ב-10 בבוקר באוניברסיטת תל אביב.

יש לי בעיה עם ארגון שמתייחס רק לעיתונאיות ויוצר הפרדה בינן לבין עיתונאים. למה ההבדל? מה, אין שוויון במערכות בין גברים לנשים? הן לא מקודמות באותו אופן? לא מקבלות אותו שכר? נתקלות בתקרת הזכוכית? אני רוצה לדעת. להבין. ומה, עיתונאית צריכה להיות חברה גם בארגון עיתונאיות וגם בארגון העיתונאים? ארגון העיתונאים הוא לבנים וארגון העיתונאיות לבנות? ההפרדה הזו קלוקלת בעיקרון.

האם דליה מזור תעזוב או לא תעזוב את תוכנית הבוקר של קשת, יום חדש?

חדשות ערוץ 2 תוהה למה מגויסים כתבים ל-mako.

משפחה יפיץ מהדורה אינטרנטית.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

למה הלוגוגל היום הוא ביצת פברז'ה? כי זה היומולדת של פטר קארל פברז'ה.

האתר הזה, Israeli Life USA יעצבן מיד את עדת הצדקנים האוסרת על ישראלים/יהודים להתגורר בחו"ל. אבל כן, יש תופעה כזו. מאות אלפי ישראלים חיים באמריקה. ומי יודע, אולי אפילו יצביעו בבחירות פה בעתיד.
בין מקימיו ידידנו מאיר דורון, מחבר הספר על ארנון מילצ'ן.

 

אורן ממליץ:
הסיפור העצוב של העיתון של ניו אורלינס שעבר את קתרינה אך נכנע למצב השוק (דיוויד קאר, ניו יורק טיימס)
הנה הפתיח היפה:

Newsprint sentimentalists are part of a shrinking club. Plenty of people care about news, but the fetishists who want it to be imprisoned on paper? We are like Shriners, once a proud, powerful bunch who now meet in little rooms and exchange secret handshakes.

ועל מאבקי השליטה בטיימס (ניו יורק מגזין, ג'ו הגן).

יוסי גורביץ קוצף על סגירת תיק החקירה נגד כותבי תורת המלך.

תרבות

ארגוני הימין יוצאים נגד מחזה של מוטי לרנר (שנכתב כעת) בחאן, הנקרא דוחקי הקץ, שיעסוק בטבח מערת המכפלה בו רצח ברוך גולדשטיין 29 מתפללים מוסלמים ופצע 125. מנהלי המתקפה: ישראל שלי. לא ייאמן ומביך.
מעריב קצת מפגר אחר הדיווחים, מאחר שבעכבר העיר נכתב על כך ב-16 במאי.
חוץ מזה הטבח לא אירע לפני 20 שנה אלא ב-1994.

למארקר מצורפת תוכניית הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים. וברשת.
נחמדה מאוד, קשיחה וקומפקטית. הקרדיט, כך על השער: גלעד פריד ומיכל לוי.

לפני פיזור

בפעם האלף: הקישורים הם חלק בלתי נפרד מהפוסט. אל תיכנסו אפילו לאחד מהם, אך אל תתלוננו שלא כתבתי דבר מה, או שכיניתי את תל אביב "העיר", כשיש קישור מסומן באותו מקום. קריאה ברשת (בבלוג) אינה משולה לקריאה בעיתון/ ספר/ מגזין מודפס. המתקוממים יכולים לבעוט באוויר ולצרוח מרה, קישורים הם חלק הכרחי מחוויית הקריאה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

178 תגובות על מה עם מט?

  1. עם הספר הגיב:

    כ7000 ספרים נכתבים פה בשנה!
    http://www.themarker.com/career/1.1720131

    יושבים אוסף בטלנים בבתים, בבתי קפה, בים, בהפגנות,עם לפטופים, ועוד רוצים שאנחנו נקנה את זה!
    לכו לעבוד אין לנו זמן, וכסף, לבזבז על השטויות שלכם!

    אהבתי

  2. ותיק תיקשורת הגיב:

    קראתם? שמעתם ברדיו? ראיתם בטלויזיה? איפה שהוא?
    אני לא!
    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/238733

    אהבתי

  3. סתמאחת הגיב:

    ובבאר שבע מצליחים שוב לשבור שיאים של טימטום. כעיר שמאוד צריכה את הזרם הסטודנטיאלי והמשכיל שזורם אליה בשנים האחרונות, היא עושה מעט מאוד כדי לגרום לאנשים לרצות להשאר.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4235747,00.html
    קנס לאנשים שיטיילו עם כלב ללא זמם (מחסום פה), והעיריה מתלוננת על אנשים שלא אוספים צואת כלבים.
    אז הנה מה שלי יש לומר בנושא, אפשר לצעוד קילומטר ברגל לפני שמגיעים לפח אשפה. לצעוד קילומטר עם שקית ובה קקי מסריח זו חוויה לא נעימה. פעם אחת, פסדר, פעם שניה, סוחבים. אבל 3-4 פעמים ביום כל יום? או שאולי ראש העיר רוצה שאנשים ישמרו את הקקי ויקחו אותו הביתה?
    על מחסומים אני בכלל לא יודעת איך להגיב. העיר מוצפת בכלבים משוטטים ללא בית או כלבים משוטטים כי הבעלים שלהם מצפצפים על החוק. ההסגר והעמותה שפועלים בעיר עמוסים באופן קבוע, הרבה מהכלבים שמשוטטים בעיר בכלל לא מורגלים לאנשים ועלולים לשאת מחלות או פשוט להיות תוקפניים. אז מאוד הגיוני להטפל דווקא לסטודנטים שמשלמים פי 2 שכר דירה מהמקומיים וגם שומרים על הכלב שמור. כמו שהגיוני לשלוח דווקא אליהם פקחים לחפש על מה לקנוס בגינות ובדירות.
    הגישה של עיריית באר שבע מתסכלת כל כך שאני מתקשה להאמין שגם מי שימצא עבודה באיזור כשיגמור את לימודיו, ישאר לגור בה. לא מבינה את זה

    אהבתי

    • כל כלב, אהוב ככל שיהיה- הוא בנוסף מכונה עם השפעה סביבתית מדידה. שערות, ריר, רעשים, ריחות, מוצקים, נוזלים, וזה עוד לפני השיניים. מטרד עם עיניים מלאות נשמה,- ועדיין -הטרדה. הסעיף עולה לי מבעלי כלבים אינפנטיליים ואגואיסטיים- שממשיכים להדחיק את העובדה שבאחריותם לצמצם את ההטרדה לסביבה.

      זה כל כך פשוט-עוד לפני היבט חוק. במנהטן אין הרבה יותר פחים מבאר שבע ואף אחד לא יעיז (!) להשאיר בובו של הבובי שלו באמצע הרחוב, גם אם הבובי תקע טורטיות מקולקלות מלפני שבועיים.

      בעל כלב שייתפס בלי רצועה, מחסום ושקימקקי צריך לשלם אלפיה לפחות ! אם כבד לך לסחוב 250 גרם (שהמכונה מייצרת כל יום) למשך 15 דקות, אל תקני את המכונה.

      מי שרוצה להחזיק כלב צריך לשנן:
      250 גרם ביום = 90 קילו לשנה של בובו.
      כלב שחי 15 שנה = מייצר טונה וחצי של בובו- חרא של מכונה.
      זה מה שהכלב שלך תורם לשכונה ובאחריות בעלי הכלבים לטפל בזה.

      אהבתי

      • הו בי די בם בם הגיב:

        הם החליטו להטפל לכלבים, עצבני הבלוג. אני מניח שיש גם קשר לקרן. מעניין מה המטרות הבאות בבנק.
        א. התקליט החדש של נינט.
        ב. חצאית פעמון.
        ג. כל סוג של שיער על הפנים.
        ד. פיצוח גרעינים.
        ה. כל סוג של מיניות תל אביבית.
        והמגיב אורן, שהתכונן ללחות הקייץ, בארסנל סודי של תחומי עניין חדשים.

        אהבתי

      • דב הגיב:

        אל תגזים! לא טונה וחצי אלא טונה נקודה 4 – וגם: אתה מייצר יותר וגם מעמיס על מערכת הביוב הקורסת בגלל כל הזרים האלה.

        אהבתי

      • סתמאחת הגיב:

        אני כמעט מסכימה איתך
        במדיניות לא חלמאית, אי אפשר להכריח אנשים לזרוק משהו לזבל בלי שיהיו פחים ברחוב. למען האמת בבאר שבע בהרבה מקומות יש ערמות זבל (שמעתי שבחלקן מעורב איזה פחון שבור, לא ראיתי). הרבה אנשים בוחרים פשוט להוציא את שקיות הזבל שלהם, ללכת כמה בתים קדימה ולהניח אותן באיזו קרן רחוב. בכאלו מקומות אני משאירה את הקקי בשקית.
        לגבי מחסום, אין שום סיבה להשתמש בכלי הזה שלא לצורך. כלב אמור להיות מחונך וקשור. כלב שתקף הולך להסגר, כלב לא קשור מזכה את הבעלים בקנס 700 ש"ח. מדובר בחוק עזר עירוני שלא קיים באזורים אחרים בארץ, להוציא כלבים מסוכנים. להטפל ללברדור (שחור כמובן, כי השחורים הם תמיד רעים) בעיר שטופת כלבים עזובים משוטטים מגיע מאותו מקום שרק לחצרות סטודנטיאליות נכנסים פקחים לבדוק אם יש טלויזיה בדירה. כי הם יודעים שגרים שם סטודנטים שגם ישלמו, בניגוד לשכנים מעוטי היכולת (אנחנו מדברים על ג' וד', כן?).

        אהבתי

  4. מאיה הגיב:

    "יוג'ין קספרסקי (שם של אלוף שחמט בכלל), שחשף את הפליים, יגיע בשבוע הבא לישראל וירצה בכנס הסייבר הבינ"ל באונ' ת"א. חייל זקן והקפטן יוכלו לשבת בשורות הראשונות ולשטוח את השגותיהם. ואם לא תתנהגו יפה, אקבל את הצעתו של באבא."

    1. זו רק תחושת בטן, אבל אחרי שקראתי את המשפט הזה, יש לי הרגשה שכל עניין הלהבה, פרסומה בעת הנוכחית והכתבות סביבה הוא חלק ממסע יחסי ציבור (טובים מאוד) לכנס.
    2. הלוגוגל מעולה!!!

    אהבתי

  5. האם יש פה מישהי/ו מערוץ 10? הגיב:

    באתר שלהם שבו ניתן לראות בחי את התוכנית המשודרת (רוב התוכניות כולל חדשות) העמוד מרשרש את עצמו לעיתים יותר מדי קרובות, הרבה יותר מדי קרובות, ובעצם גורם לעזיבה של האתר. יש הבנה שצריך לתת זמן לפרסומת אבל זה כבר הרבה יותר ממוגזם. ניתן למצוא דרך אחרת.

    אהבתי

  6. ניקי הגיב:

    נו, כל כך אופייני לי, להכנס לבלוג ביקורת תקשורת ישראלי, על מנת ללמוד על אתר בארה"ב שמיועד לשכמותי (i.e – נפולת של נמושות).

    אהבתי

  7. חייל זקן הגיב:

    אין שם התייחסות לולווט.

    אתה באמת מתקשה להבין אשכנזים. כנראה שאתה אחד מאלה שמכנים את עצמם ערבים יהודים

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    עוד זאת מדברת וזה בא…
    עורך הבלוג ביזנס אינסיידר הנרי בלודג'ט גלש בוולווט וניתקל כמובן ב"מדינת כל גזעניה". כדי להבין את התופעה פירסם פוסט ובו בקשה מהקוראים להתייחס לשאלה מה המקור לאנטישמיות
    תהנו…

    אהבתי

    • לא אחסו״ל הגיב:

      אין שם התייחסות לולווט. גזלתי את זמני. שונאים אשכנזים בצדק. צריך לחדד ש״אנטישמיות״ הוא מונח בעיתי שמציין שנאה של אשכנזים. גם ההיסטוריון הגרמני בן המאה ה 19, טרייטשקה בשני מאמרים אנטישמים ״היהודים הם אסוננו״, ו״עוד מילה על היהדות שלנו״ (1881) הבחין בין יהודים ״ספרדים״ שנוחים להשתלב (בגרמניה, צרפת, איטליה, אנגליה והולנד) לבין היהודים שנהרו לגרמניה בזמן הרייך השני. ״אלה, הוא מדגיש, יהודים מהענף הפולני״. במאמר האחרון הוא מתלונן על העולם הנאור שלא מבין את התסיסה בגרמניה כלפי היהודים. ״אתם יכולים לדבר״, הוא פונה לקהל המשכיל באנגליה וצרפת, ״אצלכם רוב היהודים הם מהענף הספרדי. אתם לא מבינים מה קורה אצלנו ולמה ההתנשאות והיהירות של היהודים פה מקוממת רבים״. כואב הלב כמה אפשר להבין אותו.

      שנים הטיפו לנו תמונת מראה עקומה של הסיפור האמיתי של יהודי אירופה. גם המזרחים אשמים שהם לא חופרים בהיסטוריה ומגלים מה באמת קרה שם לפחות כדי לשלול את הצדקנות האשכנזית וזכויות היתר שלהם.

      אהבתי

      • באבא הגיב:

        באמת חבל שיהדות המזרח וחוקריה אינם עוסקים דיים בהפצת ההיסטוריה שלה. כך היינו יודעים שהאנטישמיות היתה זרה להם לחלוטין.
        אפרופו, אתה מציין את זכר הפרהוד בתאריך העברי בשבועות או מחרתיים, בתאריך הלועזי?

        אהבתי

        • אתה אפילו לא יודע מהי ״אנטישמיות״. הפרהוד קשור למאבק נגד בריטניה במלחמת העולם השניה. בצד זה, הצדק איתך שעולי עיראק השתמשהו בפרהוד (אחד מבין אלפי מאבקים ושחיתות בין עדתיים בעיראק עד ימינו אנו) כדי להיצמד לנרטיב האשכנזי. boo hoo, גם אותנו שחטנו.

          בוא נישאר באירופה. רק לאשכנזים יש היסטוריה של התנשאות כלפי השכבות העממיות בין אם הם בקרב הגויים בארצות המארחות או במדינת היהודים עצמה.

          אהבתי

          • באבא הגיב:

            אצטט לך משתמש אנונימי לא מזוהה, שהסביר לי פעם כי הפרהוד היה "אחד מבין אלפי מאבקים ושחיתות בין עדתיים בעיראק עד ימינו אנו". אני לא כופר בקיומם של מאבקים בין עדות. במקרים הנדירים שבהם העדה הנשחטת מוגדרת ושנואה בשל יהדותה, זה נקרא אנטישמיות.

            אז אולי אני לא יודע מהי "אנטישמיות", אבל תתפלא, גם ההגדרה האופרטיבית הנ"ל עושה את העבודה.

            אהבתי

          • עובר אורח הגיב:

            התנשאות? שמעת פעם את כבוד הרב עובדיה
            מדבר על לא יהודים בייחוד ערבים? כמה מיהודי קהיר
            אלכסנדריה ובירות דברו ערבית בבית וכמה דברו צרפתית?
            כמה מילדיהם הלכו לבתי ספר שבהם דברו ולימדו בערבית?
            וכמה לבתי ספר באנגלית וצרפתית? קרא במדרשי תימן
            על "עם דומה לחמור" ועל ה"משוגע" (מוחמד). אפילו
            כשדברו ערבית לא טרחו לדבר בניב מקומי. על חוק כרמייה
            בצפון אפריקה הצרפתית שמעת? מה שנאמר על הפרהוד נכון
            הם היו משרתי האימפריאליזם האנגלי, הצרפתי והאיטלקי
            ושגשגו תחתיו כפי שלא היה תחת האיסלם כשהלך הלכו גם הם.

            אהבתי

      • ניר הגיב:

        מוזר לי שדרור זוכה לכל כך הרבה קיטורים מבעלת הבית (הוא אמנם כותב הרבה, אבל לא יותר מעייף מאורן, נגיד) ולעומת זאת הנאו-נאצי לעיל, המכונה גם "לגרש" מפרסם את התזות המופרעות שלו בלי בעיה.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          הוא הצליח לסחוב אחרים לתחרות עיוות היסטוריה, יש משהו מוזר בהכרח של הדיון, לזנוח את ההגיון. ההשוואה של דרור אלי מופרכת, סוג עיוות מכוון שלך, לא הכל דעות פוליטיות.

          אהבתי

          • גילי ההוא הגיב:

            אורן הכי גרוע. נמבר וואן ללא תחרות (ויש לו הגנה מובנית מבעלת הבית).

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              וצריך גם לסחוב סמארפ על הגב. אורן חכם, יפה, מוכשר ובעל חוש הומור. לכן הוא זוכה להגנה. מעבר לזה מספק סמים משובחים בזול, ושהקנאים ישארו סמארפים, סוג של הישג בשבילם.

              אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      בהנחה שמי שכתב את הציטטה הבאה כיוון לאמת
      "אני לא בווינט או ברוטר, רק תגובות ענייניות ורציונאליות ייענו"
      בני אדם עיניניים ורציונלים עוסקים בתופעת האנטישמיות מימי יוסף
      בן מתיתיהו (הוא שייך לנושא "גנרלים יהודיים כושלים שהפכו
      לפרשנים והיסטוריונים") וכנראה קודם. בכל מקרה ספריות נכתבו
      בעניין זה. קרב לבוא היום שבו בתכנית ריאליטי הצופים יתנו הוראות
      פעולה בשידור חי למנתח מוח. זה בערך כמו שבבלוג ובתוק בק
      ימצאו סיבה או מסובב או פירוש או הסבר לאנטישמיות.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        המניע לפוסט ששאל לגבי האנטישמיות הוא פוסט קודם שלו שעסק בגולדמן-זקס וזכה בהרבה תגובות אנטישמיות. האמונה על השליטה המאגית של היהודים בבנקאות ובתקשורת היא בעלת שורשים עמוקים מאד והתפשטה גם לעולם המוסלמי.

        אהבתי

    • אורן הגיב:

      הנה טקיטוס, מסכם את התפיסה כלפי יהודים בעולם ההלני.

      אהבתי

  9. משלם המיסים הגיב:

    מה נסגר עם חגיגות התקצוב של הרפורמים?
    לא רצינו בכלל "להפריד את הדת מהמדינה"?!

    עוד דוגמא קלאסית לאיך הפכנו מגוף ביקורתי ורציני לעדראג'נדות וקמפיינים.
    גם בחדשות 10 (משלמי המשכורת שלי) מתוכנן גם להערב אייטם אוהד ותומך כחלק ממסע ארוך שמטרתו להחדיר את הרבנים/ות הרפורמיים למוסדות מדינת ישראל.

    אני חילוני אבל ברור לי שכחלק מחברה אזרחית של מדינה יהודית ודמוקרטית צריכים להיות אי אילו מוסדות דת כדי לתת מענה לאוכלוסייה שחפצה בשרותים (בתי כנסת,מקוואות,רבני קהילה וכד').

    אבל את מי בדיוק הרפורמים מייצגים?
    למה אני צריך לממן אותם?
    למה הם צריכים לשכה תקן ומזכירה?
    בשביל שברירי האחוז (הלא קיימים) שבסקר הלמ"ס האחרון הגדירו את עצמם כרפורמים?!

    עזבו קביעה נחרצת,
    זה לא ראוי אפילו לדיון?

    אהבתי

    • אסוננו שהם רק שבריר אחוז. יש לשבור את הממסד האורתודוקסי בכל מחיר. בסך הכל הממסד הזה ייבא לארץ את תרבות הגיטו המזרח אירופי והשתיק זרמים אחרים ביהדות.

      אהבתי

      • משלם המיסים הגיב:

        האמירה שלך אידיאולוגית לא אינטילגנטית וולא רלוונטית לטענה שלי.
        בלי להכנס לגופם של ארגונים הנקודה היא איך בחברה אזרחית וייצוגית יכולה קהילה שלא נהנית ממאמינים/תומכים/משתמשים להשתמש בתקציב המדינה שמשולם על ידי אזרחים?
        אני (שוב חילוני לגמרי) מעוניין שהמדינה תתמוך בחיי הפנאי שלי בעזרת תיאטרונים מוזיאונים
        דני מפתח תקווה מעוניין שהמדינה תתמוך בחיי הפנאי שלו בעזרת איצטדיוני כדורגל והופעות בכיכר העיר ביום העצמאות
        מנשה זוכמר מעוניין שהמדינה תתמוך בחיי הפנאי שלו בעזרת מקווה ורב בית כנסת.

        בלי להכנס לבחינה הרעיונית,אם אין אף אחד שמעוניין ברפורמים,למה בדיוק אני צריך לממן אותם?!

        נ.ב.
        אני לא בווינט או ברוטר, רק תגובות ענייניות ורציונאליות ייענו

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        דומני שהיה זה פרופסור אבינרי שאמר "בית הכנסת שאני לא הולך אליו הוא אורתודוקסי…"

        אהבתי

    • .. הגיב:

      אני לא חסיד של אורתודוקסיה אבל אכן דאבל סטנדרט.

      אין פלא,
      עיון חטוף מראה שסדר העדיפויות של הציבור כפי שהוא משתקף בתקשורת
      משקף לחלוטין את זה של האחוס"ל המצוי.
      לכן העובדה שמרבית תקציב התרבות שמיועד לפריפריה הולך לקיבוצים נאורים ולא לעיירות פיתוח פרימיטיביות בקושי זוכה לדיון

      סה"כ פרענקים,למה הם צריכים תרבות?שיישבו בבית ויראו כוכב נולד..

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      כמו כל תעשייה זה עניין כלכלי ותקשורתי ופרסומי. כרגע עסקי הדת היהודית, תעשייה
      המגלגלת מאות מיליונים הם מונופול כמו שהייתה תעשיית התקשורת. תהיה תחרות
      ירד המחיר. כל אחד מאתנו מוציא לפחות כעשרה אחוז מתקציב המזון על כשרות.
      אם כדברי מי שרוצה דיון יהיו מעט רפורמים יהיו מעט רבנים והנזק הכלכלי יהיה קטן.
      אז נקח את זה כמו נסיון לשבור מונופול. אם המקצוע יהיה משתלם כמו למשל במשפחת
      הרב עובדיה או משפחות אחרות כבר יהיו רבנים רפורמים רבים. אם יהיו רבנים יהיו קהילות.
      כאמור זה עניין מסחרי תעשייתי של פרסומת יחסי ציבור וכ"ו. אם יהיו ישיבות רפורמיות
      שיתנו שחרור יהיו המון רפרמים אם נשים רפורמיות יקבלו שחרור מגיוס גם זה יוסיף.
      אם יהיה זרם חינוך רפורמי + הסעה + ארוחות בוקר וצהריים כמו שיש היום יהיו עוד
      לעסקי הכשרות הם לא יכנסו מהר כי יש כאן המון כסף וכאן כבר גם יורים ושורפים.
      כאמור אם תחרות זה טוב בעניני תחתונים ונקניק זה טוב גם בעסקי אלוהים.

      אהבתי

      • לדעתי רוב האנשים מחפשים בבתי הכנסת חברותא וקהילה ולא קירבה לאלוהים.

        אהבתי

      • דב הגיב:

        נדמה לי שכדאי לשים לב לסיבה שבגללה הגיעו הממסדים הדתיים לעצמה כזאת:

        קשה למדי לשחד סמולנים כי יש להם שארית של עקרונות פוליטיים שעליהם לא יוותרו. אותו כנ"ל לגבי הימין.

        מבחינות סוציולוגיות ופוליטיות הממסד הדתי האשכנזי וכך גם הספרדי, חפים למעשה מעקרונות פוליטיים ובלבד שיתנו להם לא להשתנות, לקבל תקציבים דשנים (ורצוי גם שיתאפשר להם לקלוט נשמות תועות וכאלה…).

        מכאן שקל יחסית לשחד את הממסדים הדתיים בכסף ובפירורי ג'ובים ולזכות בזול בקולותיהם במסגרות של קואליציות הזויות. הראשון שהבחין בכך ופעל בהתאם היה גוריון.

        אהבתי

  10. ישמעאל זרח הגיב:

    מישהו מופתע?

    (לעצלנים: נוסבאום הבטיח לדניאל מעוז: שיחתנו לא לציטוט – ושידר אותה)

    אהבתי

  11. רטקסס הגיב:

    ועוד מילה על "וואלה! גבר" – מה לעזאזל זה צריך להיות?
    ע"פ וואלה מה שמעניין גברים זה בחורות, כסף והימורים (על כסף).
    קהל היעד.. 12-14? חטיבת ביניים?

    אהבתי

  12. captain beefheart הגיב:

    שוב ירו לי YNET במרכז בלוטת הרוגז:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4235747,00.html

    זוהי ידיעה על כך שבב"ש מטילים 750 שקלים קנס על מי שהולך עם כלבו ללא זמם (מחסום). רוח הדברים היא כמובן פופוליסטית. לסטודנטית שחטפה קנס כזה נותנים פתחון פה מפה ועד באר שבע (או מב"ש ועד ניצנה) והאווירה הכללית היא של "אכלו לי שתו לי", גסות הרוח של השלטון, ידו הקלה על הדק הקנסות וכיו"ב. זה לא נאמר מפורשות אבל מוטמע חזק בטקסט, בצילומים ובאווירה הכללית.

    אין לי כוח בכלל להסביר לפופוליסטים של YNET איפה הם טועים. אני מייחל לכך שהערב, כשהוא עושה ג'וגינג, כלב יקפוץ על יון פדר ויתן לו נאשכה כזו בטארמה, שתחייב טטנוס+חיסון מרובע זריקות נגד כלבת. אין ספק שממחר כבר לא יופיעו דברים כאלה באתר של המדינה.

    בושה, כלימה ובארף.

    אהבתי

    • רטקסס הגיב:

      בארף ונארף לך. אין ספק שאתה צודק.
      בכלל בנושאים של קנסות מינוריים נוטים לתת יותר מדי פתחון פה ל"קורבנות" המסכנים, הדוגמא הכי טובה שאני יכול לחשוב עליה היא חוק איסור עישון במקומות ציבוריים.
      מהתגובות והכתבות שרצו בYNET ובידיעות אחרי שתיקון נוסף לחוק אושר (אסור לעשן גם בתחנות אוטובוס, למשל) נראה היה שהמעשנים הם מינימום אויבי המשטר שמוגלים לגולאג.

      אהבתי

      • אלעד הגיב:

        מחסום זו הגזמה, אבל אני בהחלט מסכים עם חובת הרצועה, ואין דבר יותר מעצבן מללכת עם הכלב הרצוע שלך כשכלבי חופש רצים סביבו ונוהמים עליו. לבעלים של אלה מגיעים כל הקנסות שבעולם.

        אהבתי

    • יש הרבה ___ עם כלבים משוחררים שמאמינים שההתעלמות שלהם מהחוק נתפסת כהומאנית ונושאת חן אוונגרנדי. משוחרר כזה.

      כבר שמעתי: "זה כלב קטן", "די, זה כבר יבש", "הילד דרך לו על הזנב, מתרוצה- שיבליג ?", "אבל הוא צריך להשתין איפשהוא", "הוא לא נובח חזק", "חייבים, יש גנבים, "אבל זה יישוב כפרי"…והכי נפוץ: "הוא לא יכול לפגוע בזבוב". בטח שלא- מספק להם מזון טרי ומהביל כל בוקר.

      כל כך הרבה אנשים מאמינים במקום להקשיב לחוק או להתחשב באחרים.

      אהבתי

    • . הגיב:

      לא מסכים איתך. חוק עזר עירוני שמחייב זמם לכל כלב הוא חוק אכזרי כלפי הכלב והוא חוק לא מידתי ולא סביר. החוק הארצי מחייב זמם רק לכלבים מסוכנים. עבור הכלב היכולת לאחוז עצמים בפיו בזמן הטיול היומי חיונית לאושרו.כלבים חווים הנאה דרך הנשיכה (של עצמות, חתיכות עץ, אבנים מה שזה לא יהיה).

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        הריני מבטיחך נאמנה כי אם היתה נשיכה במשפחתך לייטלי, דבריך היו הפוכים. קבל נא את מילתי על כך, מנסיון.

        אהבתי

        • . הגיב:

          כן. ואם ילדך היה נדרס ברחוב על ידי רוכב אופניים לאחרונה היית מחתים אנשים על עצומה לאסור רכיבה על אופניים בתוך העיר. או אם ענף היה נושר מעץ על ראשו של ילדך היית מפגין בעד כריתה של כל העצים בסביבת מגוריך. חקיקת חוקים על סמך טראומה אישית היא טיפשות.

          אהבתי

        • עו"ד הגיב:

          שחררנו קיטור דון ו.? אני אנסה להיכנס לראשה של הגברת ולהסביר את פשר המרירות. כידוע, או לא, לא בכל מקום קיימת חובה ללכת עם זמם על הכלב. בתל אביב יפו, למשל, לא קיים כל חוק עזר עירוני שמחייב זמם על כלב, למעט כלב מסוכן (שאז המקור לחובה הוא החוק והתקנות הנוגעות לכלבים מסוכנים). הכלב שלה עפ"י התמונה אינו כלב מסוכן בהגדרתו המשפטית, שהרי מדובר בגזעים מסוימים מאוד (וגם בהכלאה שלהם) לצורך ההגדרה. זאת אומרת, בעברית קלה, אם היא היתה מתגוררת בתל אביב, היא היתה חוסכת 730 שקלים.

          הלאה, גם במקומות שקיים חוק עזר עירוני כזה, האכיפה אינה מוחלטת. למעשה אני לא מכיר שום מקום בישראל שבו כל הכלבים מתנהלים עם זמם ומי שלא, נקנס. מתי אתה נקנס, מתי נזכרים בחוק העזר? בדרך כלל כאשר העבירה היא אינצידנטלית לעבירות אחרות או התנהגויות אחרות, למשל קרא היטב את תגובת עיריית ב"ש – הכלב הספציפי ניסה לנשוך אנשים, הגברת השתוללה, קללה והתחצפה, והקנס הוטל רק על כלב אחד וגם זאת משום שהוא היווה סכנה. גם הם לא טענו בפשטות – קיים חוק עזר עירוני, היא לא קיימה אותו ולכן נקנסה. גם עיריית באר שבע מודעת כנראה לבעייתיות של החובה הזו ולאכיפתה, ולכן מסרו הסברים מפורטים כאשר היו יכולים בפשטות לטעון את מה שכתבתי לפני רגע. אני גם לא ספקן בנוגע לטענה שלה שהיא לא ידעה בכלל על קיומו של חוק העזר. כי לבטח תראה גם שם, כמו בכל מקום אחר, המוני כלבים ללא זמם. אכיפה סלקטיבית וחוסר ידיעה שנובעת ממנה (למרות שחוסר ידיעה אינה פוטרת וגו') היא מקור מתקבל על הדעת למרירות.

          אבל רגע, האינטרנט זה גן עדן לווכחנים. כדי להקדים את אלה שיפשפשו בניסיון עקר להוכיח לי שגם בתל אביב קיימת חובה כזו מכוח פקודת הכלבת, אז אני אקדים ואומר – אין חובה כזו בתל אביב (ובהרבה מקומות אחרים) רק אין לי עכשיו את הכוחות להסביר את הסוגיה המשפטית הזו.

          ועוד רגע, אני ננשכתי ע"י כלבים יותר פעמים ממה שתרצה לדעת, וזה לא משנה בשיט את העמדה שלי שיש גבול לכל תעלול.

          אהבתי

          • רטקסס הגיב:

            הכל טוב ויפה, אבל שים חוקים ותקנות עזר עירוניות בצד, ויש גם גבול למידת חופש שיש לכלבים (ובעליהם). רגע, אתה חושב שכלב לא מסוכן, שמסתובב בלי זמם (ולעיתים בלי רצועה, אבל נשים את זה בצד כרגע) הוא לא מפגע לאדם שמהלך ברחוב? אתה יודע כמה פעמים הם זינקו עלי ללא סיבה וריירו עלי כאילו אין מחר? כמה פעמים ליכלכו, פיזרו חול, הפחידו את ילדי הקטנים בהתקרבות מהירה?
            חסם לפה אינו רק נגד אלימות. אין בעיה, יש גבול לכל תעלול. אבל המרירות שלי (ואני מניח שגם של הקפטן) היא בכלל על עצם העובדה שזה עוד נורמטיבי בהרבה מקומות להסתובב בלי רצועה או בלי חסם, גם אם הכלב נחשב מסוכן.

            ולמתחכמים – תחסכו, לא, אי אפשר להשוות את זה לבכי של תינוק/נערים ערסים עם פלאפון.

            אהבתי

            • עו"ד הגיב:

              שמתי בצד. הוא טען שרוח הדברים בכתבה היא פופוליסטית, שלסטודנטית נותנים פתחון פה, אכלו ולי ושתו לי וכל היתר. אני ניסיתי להסביר את המרירות שלה (לא את המרירות של הקפטן או שלך).

              אני בהחלט מבין שכלב יכול להוות מטרד. גם מכונית או כל כמעט דבר אחר. מניעה מוחלטת היא פתרון אבל לא חף מביקורת. בנקודות הספקטרום שמצד אחד – איסור מוחלט להחזיק כלבים ע"י בני אדם ומצד שני שום מגבלה על הבעלים, השאלה היא היכן אתה שם את הגבול. אצלי – רצועה (כלב מסוכן זה עניין ספציפי), אצלך – גם זמם. זה ויכוח בין נקודות השקפה.

              אהבתי

              • captain beefheart הגיב:

                חוששני שלא הבהרתי את עצמי, אז אעשה זאת כעת.

                גם אני אוהב כלבים ואף היו לי כאלה. אך לפני זמן מה ננשך בן משפחתי ע"י כלב (בעל קולר, שברח לרגע מבעליו) ולכן אני מעוניין כעת שכל שארפיי וצ'וואווה, ויהא גדלם גם מיקרונים בודדים, יוכלו להסתובב בציבור רק עם זמם. מעתה ועד קץ הימים. כולם, תמיד.

                בכל תחנת משטרה בישראל יש מכלאה שבה מאופסנים שב"חים, שכל פשעם הוא שלא היה בארנקם אישור מסויים. ואתה דורש חופש רב יותר לכלבים? מה קרה – בלית נפט?

                אהבתי

                • עו״ד הגיב:

                  צ. שבעבר הלא רחוק, אצל המאיה והאצטקים, הוקרב כקורבן, סבל מספיק מבני אדם. הקרוב שלך ננשך, הם הוקרבו חיים, בבחינה אובייקטיבית ללא אמוציות, הם סבלו לא פחות, וזה אני כותב למרות שאני סולד ספציפית מהכלב הזה, תראה מה זו אובייקטיביות. וחוץ מזה למקרא התגובה הראשונית שלך, לא הבנתי למה הכתבה כל כך פופוליסטית, ולמה אי אפשר להבין למה הגברת התמרמרה על העירייה, לכן כתבתי את מה שכתבתי.

                  http://www.dogsworld.co.il/dogs-875.html
                   

                  אהבתי

                  • captain beefheart הגיב:

                    הפופוליזם הוא רק התבלין, הקבוע ומושרש בסוג העיתונות מבית ידיעות. כמו שכבר כתבו לפני: המעשנים "נאלצו" לעשן במסעדה כיוון שלא נבנתה עבורם סככה בחוץ להגן עליהם מהשמש. הנהגים "נאלצו" להחנות את רכבם על המדרכה כי העיריה לא סללה עבורם מקומות חניה מסודרים, הצעירים "נאלצו" לצפור בזמבורה כי בסך הכל מדובר בחיילים בחופשה שרצו להגיע לבילוי בחוף הים…

                    לי כבר מזמן נשבר ההרדונג מהגישה הלבנטינית הזו. הייתי שמח אם היו מסנגפרים את ישראל ב-20-30 אחוז. ולהגיד לך משהו – כולם היו מרוצים. כנס לנתב"ג ותפוס לשיחה ערסוואט מצוי שבדיוק חזר ממדינה מערבית. זה יישמע בערך כך: "עכשיו חזרתי מאוסטריה, חבל שאצלנו לא מקפידים כמו אצלם. שם חוק זה חוק! אני אומרך – מי שזורק עטיפה של מסטיק על הרצפה מקבל 100 יורו קנס. למה, למה כאן הישראלים כאלה ברברים?"

                    האידאל שלי הוא שבתוך הבית פנימה אפשר להשתולל על מה שבא לך, ואילו ברשות הרבים נהייה כולנו ייקעס, עם חוקים והגבלות. כזה אני והעניין חשוך מרפא.

                    אהבתי

                    • אורן הגיב:

                      בשלב ראשון המנע מערסוואט, לא בציבור, ולא בבית לפני ילדיך, תנסה לחתוך את זה, ואז תבוא בדרישות לאחרים.

                      אהבתי

                    • עו"ד הגיב:

                      זו דוגמה למגבלות השיח האינטרנטי. בעוד אני נמצא בשלב ההבנה שאתה מדבר על זמם כן או לא, אתה התחלת עם הזמם, המשכת לזה מחשבתית שמדובר רק בדוגמה למצב הכללי בישראל מבחינת אכיפת נורמות משפטיות, פנית שוב מחשבתית לטענה שידיעות אחראי גם הוא למצב הזה, המשכת הלאה לסקירת המצב בעולם מההיבט של קיום הנורמות ואכיפתן, חזרת והשוות את המצב לישראל, והומאת מסקנה שנשבר לך הזין מהכל. וכל המסע הזה מתרחש בין הניאורונים במוח, כאשר אני עדיין תקוע בשלב הזמם, כלומר רק על סמך מה שכתבת. במציאות היית מנפנף יד בביטול לאחר שהעלת את עניין הזמם והייתי מבין מייד שיש לסיפור המשך מחשבתי. באינטרנט זה הרבה יותר מסובך.

                      אהבתי

    • דב הגיב:

      ברוח זו היה רצוי להציא צו שגברים ילכו בציבור רק כשהם אזוקים. אפשר להתחיל להתווכח בהזדמנות זו אם רצוי שחלק מהם ישוחררו מתוכן הצו? האם יש כאלה שישוחררו אוטומטית? האם להתחשב בגזע? בדתיות?

      כמובן שרצוי גם לשקול אם מסיבות של שיוויון מגדרי צריך לאזוק גם נשים כשהן הולכות בציבור.

      אהבתי

  13. רטקסס הגיב:

    גופים רבים בישראל אוהבים נתונים, מסיבות כאלה ואחרות – הלמ"ס, משטרת ישראל, מחלקות מחקר של התאחדויות ואיגודים שונים (קבלנים, בנקאים, רואי חשבון) ועוד כהנה וכהנה.
    צריך לזכור שמדובר כאן בסטטיסטיקה וככזו יש גם להתייחס אליה. מה הכוונה? באופן כללי, כשמתעסקים עם סטטיסטיקות בכל תחום ובפרט במדעי החברה (כולל גם כלכלה, כמובן), יש להתייחס לנתונים במשנה זהירות תוך כדי הבנתם המלאה.
    למשל, "נתוני פשיעה" שמשטרת ישראל מפרסמת. סיווג עבירה אחת כחמורה יותר או פחות מוביל ל"ירידה של 25% בתקיפות חמורות" ואילו עליה בדיווח על מקרי אונס, שבאופן טבעי מובילה לחקירות רבות יותר בתחום, מובילה ל"עליה של 10% בלכידת אנסים".
    ומן הכלל אל הפרט: בנתונים על פשיעה של "זרים" בישראל, כל אזרח סביר שקורא את הדיווחים צריך לקרוא אותם דרך המשקפיים האלו:
    1) אין נתונים מדוייקים מספיק על אוכלוסיית הזרים בישראל: פילוח לפי מקום מוצא, גיל, מקום מגורים וכן הלאה. לא דין המתסנן מחוף השנהב כדין הערבי משכם שמכיר היטב את מפת הפשיעה בתוככי מדינת ישראל.
    2) הטיפול בפשיעה באוכלוסיית הזרים נתקל בהרבה בעיות טכניות: לחלקם אין נתוני זיהוי (לא חוקיים, זוכרים?), את חלקם פשוט מעדיפים לגרש במקום לפתוח בהליך פלילי מינורי, מאוד קשה לאסוף עדויות ודגימות נגדם (אין הרבה עקבות דיגיטלים שהם משאירים, אין חשבונות בנק, מקום מגורים קבוע וכן הלאה) ולעיתים זה פשוט לא משתלם.
    3) אם תקחו בחשבון את שני הנתונים הקודמים, תבינו שעבירות ע"י זרים, ובין זרים לבין עצמם, הן מבין העבירות ה"לא מדווחות" (פרוטקשן, פשע מאורגן, עבירות בתוך המשפחה במגזרים מסויימים) שיש בישראל ולו רק מפני הסיבה הטכנית: יש למי לדווח, אין על מי לדווח..
    בנוסף, עבירות רבות נעשות בשיתוף פעולה עם אזרחים מתוככי מדינת ישראל – גניבת מתכות, משחטות רכב, העלמות מיסים וגניבות (אתרי בניה, חנויות לזרים).
    4) כפל סמכויות ובירוקרטיה רצינית בכל הנושא של טיפול בזרים. צבא, שב"כ (בעיקר לשב"חים), משרד הפנים, רשות ההגירה, משטרת ישראל.. כפל סמכויות גורר לעיתים כפל טיפול ולעיתים חוסר טיפול לחלוטין.

    כשאנשים אומרים: "הזרים הביאו איתם מחלות, פשע וצרות" זו בהחלט גזענות ובורות. מצד שני, לנופף באחוזים ובנתונים זו בורות גם כן.
    יש ספק להניח שהזרים הם חלק מהעשירונים התחתונים במדינת ישראל, רובם ככולם? לא.
    יש ספק שפשיעה, בכל החברות המערביות, מגיעה מהעשירונים התחתונים יותר מכפי מנת חלקם באוכלוסיה? לא.
    יש ספק שבחברה מערבית שסובלת מהגירה ממדינות לא-מערביות, תחושת ההזדהות והקבלה של הזרים תהיה נחותה, ולכן יפנו לאפיקים אחרים לבטא את עצמם? (הרצאה 001) לא.
    מישהו (מלבד גופים אנטי ציוניים – ודי לחכימא) בכלל מפקפק בעובדה שמדינת ישראל לא יכולה לקלוט עשרות אלפי זרים (נוספים, לצורך העניין)?
    התשובה לשאלות האלה היא לא. ניסיונות להוכיח שהבורים הם באמת בורים, רק גורם לאלו המנסים להישמע בורים.
    שימוש בסטטיסטיקות מגוכחות על נתוני פשיעה כדי להציג אוכלוסיה מסוימת כילדים טובים ירושלים היא דמגוגית להפליא.
    אה, ושכחתי לציין נתון חשוב: במצרים, תימן, מרוקו, טוניסיה, עיראק וסוריה ירדו התקיפות על רקע אנטישמי בעשרות אחוזים מאז שנת 1948. אולי יש סיכוי לשלום.

    אהבתי

  14. NRG שידרו את המשחק מערוץ רוסי כלשהו. היה סאונד זוועתי ובקושי ראו את הלוח. ההודי ניצח בצדק. הפרשן חזה במדוייק את המהלכים המתבקשים לאורך כל המשחק ואנאנד בשלו…

    כנראה שיש סיבה טובה מדוע הלינקוק לסילברסטיין קבור בבלוגיה של ה NYT ולא מככב בדף הבית.

    מסתננים ואחוזי שפיעה >
    החוקרים של מרכז המחקר של הכנסת הם אחד המנופים היותר שימושיים של הלוביסטים. בדיוק כך בונים נראטיב ומקדמים אג'נדה מתחת לרדאר. כנראה שרק הימניים ראו את זה בטלוויזיה.
    הנתונים של המשטרה משקפים תמונה חלקית. אני לא חושב שמסתנן שקיבל בקבוק אלכוהל בראש ומוצא את עצמו מחוסר הכרה וללא ארנק פונה למשטרה.

    לגבי הפרשיה הלא נעימה שצצה בעקבות הווירוס. בניגוד לצמד המתנצלים אני לא מתבייש במה שקרה. שנים שאני לא נוגע בתחום הזה, פשוט הייתי צריך את הכסף וחוץ מזה שילמתי את חובי לחברה. כיום אני מוביל מחקר בינלאומי לטיפול בטיניטוס אורניוס המבוסס על קרן שפותחה במקור כחלק מפרויקט מלחמת הכוכבים.

    אהבתי

  15. צופה מהצד הגיב:

    אייל מגד חטף את שלו מהטוקבקיסטים
    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000752751
    כמה טוב שיש טוקבק שהכותב צריך להתמודד איתו

    אהבתי

  16. לגרש הגיב:

    סופסוף משהו זז בארץ. החרם על ואגנר יבוא על קיצו.

    http://www.haaretz.co.il/gallery/classicalmusic/1.1718941

    עכשיו רק נותר לבטל את יום הזיכרון "לשואה ולגבורה" (יום זה נקבע על ידי הכנסת בחוק, תשי"ט-1959) ולהסתפק ביום הקדיש הכללי כפי שהיה לפני כן.

    אהבתי

  17. נקניק הגיב:

    העין השביעית תיאר את לילך סיגן היום בצורה מבריקה. צר לי לקחת קרדיט אבל אני הראשון ששם לב לתופעה הזאת, שמח שהעין השביעית כבר פעם שניה או שלישית מנסחים את מה שאני מרגיש: מדובר במבוכה איומה למעריב. כשזה בנוסף לעוד כמה מבוכות זה קצת יותר מדי. אז נכון שבעל חמוד שלה הוא מיליונר אבל מתברר שכסף לא מביא כשרון, אז יאללה, סיגל'ה, לכי תמצאי עבודה שמתאימה לך, בטוח יש משהו שאת יכולה לעשות, לא יכול להיות שאין לך כשרון לשום דבר, רק לחרטוטים מביכים. אולי תהיה סמנכלית בזכיינית טלוויזיה? אה, כבר היית… נו, אז באמת לא נשאר שום דבר שבחורה נוצצת כמוך יכולה לעשות, אין לך ברירה אלא להמשיך להנפיק טורי דעה אינטליגנטיים, חכמים, מקוריים ובעיקר מאוד מאוד מעניינים

    אהבתי

  18. לגרש הגיב:

    התגובה במגזר החרדי

    http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=40970&cat=1&scat=1

    בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר חבר מועצת העיר ומיוזמי הכינוס, גדליהו בן שמעון: "הפשע משתולל, ובנותינו מפחדות לצאת מן הבית. משכונה חרדית הפכנו לאריתראה וסודן".

    אחת התגובות מאוד מסקרנת. האם זה אמיתי או בדיחה שנונה?

    . הכושים ברכה משמים. לכן ברצות ה' שום גדר לא תעצור אותם. (ל”ת)
    שריר 11:12 20/05/2012

    כאשר ישראל עושים רצונו של מקום ולומדים תורה, מלאכתם נעשית בידי כושים, שנאמר:"ועמדו זרים ורעו צאנם". זכינו בדור עם הכי הרבה לומדי תורה מאז ומתמיד. כיום רק 50% מהגברים היהודים עובדים , וכאשר בכיתה א' לומדים שליש בחינוך החרדי שלעולם לא יעבדו. נמצאנו למדים כי בעוד עשרים שנה תהא החרישה והזריעה מונחת בקרן זוית, ואף אחד לא ירצה ליטול. לכן ה' מקדים רפואה למכת מחסור בידיים עובדות, ושולח לנו מאות אלפי כושים.

    😆

    אהבתי

  19. שועלן הגיב:

    תשובה לחידה:
    הארגון החשאי מתחבא בתוך הפוסט הזה.

    אהבתי

  20. שועלן הגיב:

    למה שלחו דווקא את הכתב האתיופי?
    זו לא גזענות?

    אהבתי

  21. אלי הגיב:

    מעניין הקטע של ידיעות עם הכתב שהתחזה לאריתראי.
    עכשיו הייתי רוצה עיתונאית מידיעות שתתחזה לבחורה ותעבור בלילה בדרום תל אביב עם חצאית קצרה ותספר חוויות.
    אני מקוה שתמצא אחת כזאת.
    לקינוח עוד משהו על סודאנים שלא תקראו בעיתון:
    http://rotter.net/forum/scoops1/21270.shtml

    אהבתי

    • דרור הגיב:

      בניגוד ליובל גורן שדווקא כותב בצורה מאוזנת ידיעות ממשיך להציג את התושבי השכונות כגזענים חשוכים ואת האריתראים בתור קורבנות , בסוף הוא עוד ידרוש לגרש את הישראלים מהשכונות .

      אהבתי

  22. שולהלה הגיב:

    ארגון העיתונאיות מיותר ולו משום שהוא חושף עברית קלוקלת, שאינה מצטרפת למשפט הגיוני. שמא אין עורכות בארגון המתהווה?!

    אהבתי

  23. Vדאי הגיב:

    1"קישורים הם חלק הכרחי מחוויית הקריאה".
    2" ארגון העיתונאים הוא לבנים וארגון העיתונאיות לבנות? ההפרדה הזו קלוקלת בעיקרון".

    אם תמשיכי לקלוע לדעתי,לא יהיה לי מה לעשות פה……

    דמעה
    אני יודע שה"סחורה" שנמצאת פה, לא קמה בשעות האלה.(פעם V הייתה קמה ב5…)
    הבוקר נפרדנו אחרי הרבה שנים מדליק ווליניץ, ומתכנית הבוקר שלו, לרבים זה היה עצוב, והרבה נפרדו פומבית כולל השר ארדן,וליעד מודריק האלילה ,ומיכה פרידמן(שהיה עם דליק בצנחנים וזה "אצלנו" ניקוד).
    וקבלנו מכתב תודה מיוזמי העצומה שלא צלחה….

    אהבתי

  24. captain beefheart הגיב:

    מה שקרה אתמול היה מעידה חד פעמית שלא תחזור. דומני שלכל אחד מגיעה פעם אחת.

    ולעניינים ארציים יותר: לרגל השחמטיות שקפצה על כולם פתחתי עם אחד מנערי הסיפון את הלוח, סידרנו החיילים והקצינים, ופצחנו במשחק המבוסס על רעיון מוכר בחוגי שחמט – שיחזור קרבות מפורסמים. היום בעידן האינטרנט זה ממש קלי קלות ובמרחק הקלקה. העיקרון הוא שאחד השחקנים פועל לפי התסריט הכתוב ולפי השחקן המקורי שבחר, עד שהשחקן השני חורג מהתסריט והמשחק ממשיך למקום אחר. אפשרות שניה היא להתחיל את המשחק בכלל באמצע, שכן קרבות קלאסיים מטבעם הם בין שחקנים מעולים, ולכן במשך כמעט כל המשחק המצב יהיה קרוב לתיקו. השמחה הגדולה היא כאשר השחקן שמשחק בליינד מצליח לחזור על מהלך מוצלח מן העבר. עוד לא שמעתי על חובבנים שהצליחו לעשות מהלך טוב יותר, ששינה את התוצאה.

    ומה היה לנו אתמול – מקדונל נגד לה בורדנייה.

    בקיצור – מומלץ לכולם ובמיוחד למי שרוצה לתגבר את נושא הבונדינג עם צאצאיו.

    אהבתי

    • באבא הגיב:

      נשמע מאלף וגם מהנה, אבל לא לגמרי הבנתי.
      אם צד אחד משחק בליינד, אז בהינתן שלל דרגות החופש במשחק, הסטייה מהמתווה המקורי לא מתרחשת בשלב מוקדם יחסית?

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        בהחלט. רק הפתיחה בליינד, מיד אח"כ נודדים למסלול חדש. וליתר הבהרה – מתחילים כמובן מנקודה כלשהי באמצע. אבל נקודת ההתחלה היא תוצאה של מה שהגיעו אליו שני השחקנים המקוריים.

        אהבתי

        • באבא הגיב:

          טוף, עם כל דיוני השח האלה, אספר אנקדוטה למיטיבי לכת ויודעי חשב, שיראו שגם אני בעניינים.

          פעם באיזה כנס מדעי המחשב שבמקרה נכחתי בו, בעיקר בשל הכיבוד הקל, דיבר אחד המרצים על בינה מלאכותית. הוא התמקד באמות מידה שהוצעו במהלך השנים כדי לבחון מתי סופסוף נתייחס למחשבים כאל אינטליגנטיים. בין השאר הוא התייחס לכבוד שבו התייחסו בעבר לאפשרות שיום יבוא ומחשבים ינצחו בני אנוש בשחמט. עכשיו זה כבר קורה, הסביר המרצה, וברור לנו שאין לכך קשר לאינטליגנציה וחשיבה נכוחה, אלא רק לאלגוריתמיקה. למשל, המשיך המרצה, הבה נסתכל על משחק מסויים של ג'וניור (התוכנה הישראלית שזכתה בכמה אליפויות עולם).

          בשלב הסיום של אותו משחק היו לג'וניור מלך+מלכה+צריח+רץ מול מלך (אני לא באמת זוכר את יחסי הכוחות, אבל הבנתם את הרעיון – באבא). בשלב זה המחשב בחר להקריב צריח ורץ. כן, כן, מה ששמעתם.

          וזאת למה?

          לתוכנות ברמה הזאת יש אוסף של end-games, שבהם מוגדר למחשב אלגוריתם דטרמיניסטי שמבטיח ניצחון ב100% עבור סט מסויים של מקרים, כגון מלך+מלכה מול מלך או מלך+צריח מול מלך וכיו"ב. לפיכך, במקרה דלעיל תוכנת המחשב החליטה לא לקחת צ'אנסים עם בניית עצי משחק ודירוג על פי היוריסטיקות והסתברויות, אלא פשוט העדיפה לוותר על כמה כלים כדי להתכנס לבעיה שכבר פתרנו.

          נו, סיים המרצה את דבריו, וזו אינטליגנציה? נו, באמת.

          בירכתי החדר קם שי בושינסקי, אחד משני המפתחים של ג'וניור, ושאל "רק תזכיר לי, בבקשה, מי ניצח במשחק?"

          "ג'וניור", ענה המרצה.

          "תודה רבה", ענה בושינסקי והתיישב.

          לסיכום, אולי החיבה הזו לשיפוט על פי מבחן התוצאה לא מעידה על אינטליגנציה, אבל בטח מעידה על אנושיות, או לפחות על גרסתה הישראלית.

          ועדיין, אוהבים אותך גלפנד!

          אהבתי

  25. הומר סימפסון הגיב:

    צרות בקריאת הכותרות.

    בישראל היום נכתב "על סף נפילה".

    אהבתי

  26. דרור הגיב:

    א.יש הרבה פשיעה בתוך הקהילה האריתראית שלא מגיעה למשטרה מכיוון שהאריתראים מפחדים/לא יודעים איך לדווח .
    ב.רוב הישראלים בשכונות מפחדים לצאת החוצה בשעות הערב, ולכן יש כלפם פחות אלימות מצד אריתראים.
    ג.האלימות מצד ישראלים היא גבוהה כי היא כוללת בתוכה את האלימות של ערביי ישראל בתוך הכפרים שהיא ברמה גבוהה מאד .

    אהבתי

    • דרור הגיב:

      הרי אפילו במרצ מודים שריכוז גבוה של אריתראים במקום אחד הוא הרסני (ומכאן הרעיון שלהם לפזר אותם בכל הארץ, שאני מסכים איתו) אבל את בשלך , מבחינתך עשרות אלפי אריתראים בתוך השכונה זה שום דבר , כל עוד זה לא בשכונה שלך כמובן .

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        תפסיק לקשקש. נמאס.
        לא כתבתי מילה על המיקום המועדף לאריתראים, ואתה לא יודע איפה אני גרה או אם יש אריתראים בשכונה שלי.

        אהבתי

      • דב הגיב:

        יש לא מעט אנשים בעולם שחושבים שריכוז המון יהודים במקום אחד זה רעיון רע.

        אהבתי

        • דרור הגיב:

          יהודים מעולם לא הסתננו בהמונים לשכונה מסויימת מבלי שהשכונה הזאת תהייה ערוכה מבחינת תשתיות .

          האשמה שלי היא לא כלפי האריתראים , שאולי גם אני הייתי מתנהג כמותם אם הייתי במצבם, האשמה היא כלפי המדינה שמאפשרת לזה לקרות .

          אהבתי

          • דרור הגיב:

            ב"מתנהג כמותם" אני מתכוון כמובן להסתננות , ולא לדברים אחרים

            אהבתי

          • דב הגיב:

            היה פעם מקום בשם LOWER EAST SIDE בניו יורק שזכה להמון תיאורים ספרותיים וקולנועיים.

            היה פעם מקום בשם WHITECHAPEL בלונדון שזכה כנ"ל.

            אם אתה לא יכול לבד – אאסוף לך עוד שכונות יהודיות ברחבי העולם. למעשה, בכל עיר גויית התרכזו היהודים העניים בשכונה מצומצמת. כך שאפילו לצורך התקפה מבורכת על ממשלת ישראל התועה בדרכי החיים לא רצוי לעוות את המציאות ההיסטורית.

            אהבתי

            • דרור הגיב:

              א.בלואר איסט סייד היו מהגרים מכל העמים ולא רק יהודים .
              ב.ארצות הברית זאת מדינה רב תרבותית, שמחוייבת לטפל במהגרים עניים כאילו היו בניה , ישראל לעומת זאת היא מדינת לאום , ולכן היא מחוייבת לטפל רק במהגרים יהודים עניים .

              אהבתי

              • דב הגיב:

                הטיפול ביהודים עניים לא שייך לדיון הזה. בשכונות העוני של ניו יורק היו גושי רחובות יהויים, גושים סיניים וכו'. מיעוטים אתניים נוטים להתקבץ וזאת לא המצאה של סמולנים.

                אהבתי

                • דרור הגיב:

                  הם לא חייבים אבל להתקבץ בעשרות אלפים . הנה עובדה בקיבוצים יש ריכוזים קטנים מאד של תאילנדים בכל קיבוץ . בסופו של דבר המהגרים באים לפה כיד למצוא עבודה , לא כדי לגור במחנה פליטים .

                  אהבתי

    • דב הגיב:

      בקיצור: סטטיסטיקה זה דבר גמיש וכל אחד יכול למצוא ספק שמתאים לו. פעם, פעם, בפריהיסטריה, כשאמרו "זה כתוב בעיתון" המסקנה היתה שזה נכון. היום, כידוע, ספק נבון מתחשב בטעמם של לקוחותיו.

      אהבתי

  27. חייל זקן הגיב:

    הידיעה של היום היא ההחלטה להעמיד לדין את אורי בלאו
    כדי לחשוף את האיוולת והטמטום של ההחלטה אייעץ לבלאו להזמין כעדי הגנה את בכירי מערכת הביטחון לדורותיהם שנהגו לגנוב מסמכים מסווגים בלא שאיש מהם נידון על כך.

    אהבתי

    • קורא הגיב:

      שלא לדבר על כל האלופים ששכחו את הלאפטופ הסודי שלהם באוטו, והוא נגנב.. אם מישהו צריך לעמוד לדין זה אלוף פיקוד מרכז דאז, ולא העיתונאי שעשה את תפקידו. במקביל, אפשר להעמיד לדין חצי מהעיתונות הישראלית על אותו סעיף, כשחלקם החזיקו מסמכים רגישים בהרבה מבלאו.

      אהבתי

      • ר.בקצה הגיב:

        איך אתה יודע מה בדיוק הוא החזיק,
        וכיצד החזקתם של מאות מסמכים צבאיים (ביניהם ,כפי שדווח, סד"כ של צה"ל) קשורה לתפקידו?

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          חטאיו של בלאו מלבינים כשלג לעומת חטאיו של האלוף. אם מאמצים את אסכולת ייקוב את הדין את ההר ראוי להתחיל מהעבריין העיקרי שהוא האלוף.

          אהבתי

          • . הגיב:

            אלא אם כן אתה גם מתקין דרייברים בסביבת עבודה של עורכי דין, אתה סתם מדבר שטויות. מה הקשר המשפטי בין העבירה לכאורה של בלאו וחוסר האחריות לכאורה של האלוף? ומעבר לזה, דומני שאתה גם עושה שימוש לא מתאים בביטוי יקוב הדין את ההר.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              מן הראוי שאתקין דרייבר אצלך. האלוף אחראי על שמירת סודות צה"ל ומקבל שכר לשם כך. הוא כשל בכך ובדרך עבר על לא מעט הוראות. העיתונאי, תפקידו חשיפה ולא שמירה. בלאו לא הדליף דבר לחו"ל כפי שנוהגים בכירינו, והגיש את כל כתבותיו לצנזורה.

              אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        ענת קם סיפרה שהמסמכים המסווגים נמסרו לה, חילת חסרת סיווג, מאחר והאלוף המהולל לא ידע לפתוח קובץ פדף ותפקידה היה להדפיס אותם עבור האלוף הגיק. בזכות המצוינות שלו בתפעול מפקדה ממוחשבת נתנו לו אחריות כוללת על הפרוייקט הכי גדול של זרוע היבשה שנקרא צ.י.ד – צבא יבשה דיגיטלי. מצד שני אם גנץ רמטכ"ל לא יכול להיות מינוי הולם מזה לתפקיד סגנו.

        אהבתי

        • אני הגיב:

          לא יכול להיות שענת קם לא עברה סיווג ביטחוני. לא הגיוני שפקידה בלשכה שהיא שרתה בה לא תוחקרה. בלי סיווג ביטחוני היא היתה משובצת במקום אחר.

          אהבתי

        • . הגיב:

          למה אתה סתם משמיץ?

          ענת קם היתה מועמדת טבעית לתפקיד כזה ועברה תחקיר ביטחוני. היא זכתה לסיווג ברמה "סודי ביותר".

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אם שירתת בצה"ל הצלחת לא ללמוד דבר. פקידות בלישכת אלוף נבחרות על פי מראן ודובר צה"ל לעולם ידווח על הליכים תקינים בלי שייטרח לבדוק, ראה מכתב חיילי גדוד השיריון שפורסם לאחרונה.

            אהבתי

            • אמיר שיש שני לו הגיב:

              אמסור לאחותי, לשעבר פקידה בלשכתו של אלוף פיקוד מרכז, את המחמאה. סיווג בטחוני היה לה, בכל אופן.

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                אם שרתה אצל נווה בקש ממנה שתשלח לי את תוכניות התקיפה באירן. עם חומר כזה יתכן שV תסכים שאפרסם פוסטורח נוסף.

                אהבתי

                • דב הגיב:

                  התחזית להתפתחות המרד הסורי בפוסט האורח הקודם שלך לא היתה כל כך מדוייקת, לכן, בפוסט האורח הבא כדאי שתשתדל להיות יותר זהיר ותוסיף פה ושם "אולי", "יתכן" ןכו'.

                  אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    לא כתבתי תחזית אלא ניתוח. "אולי" ו"יתכן" אינם מעלים ואינם מורידים. אם אתה סבור שטעיתי אתה מוזמן להצביע על כך. אני סבור שהנסיבות הוכיחו את נכונותו.

                    אהבתי

                    • דב הגיב:

                      קרא מחדש את הניתוח שלך. אולי לא התכוונת, אבל יצאה לך תחזית מובהקת עם הסברים. אבל אין דבר, אתה בחברה טובה: עד כמה שקראתי איש מן הכותבים לא ניבא את שרידותו של אסד. אולי שירותי המודיעין הרוסיים ניבאו היטב – אבל הם לא מפיצים תחזיות.

                      אהבתי

                • אמיר שיש שני לו הגיב:

                  לפניו. אני לא זוכר שהיא הביאה דיסקים הביתה, אבל אולי זה היה כי באותה תקופה לא היו צורבים בצה"ל.

                  אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            נקודה,
            איכותו של דובר צה"ל כמקור לנושאי ביטחון שוות ערך לאיכותו של זנד כמקור לנושאי גנטיקה. קבל את ממצאי הדרייבר שהיתקנתי עבורך:

            בנוסף סיפרה, כי לא עברה מעולם תחקיר ביטחוני, ועל אף זאת הייתה לה גישה לכל המידע המסווג ביותר, ולמחשבים, כמו גם למדפסות ומכשירי צילום.

            אהבתי

            • . הגיב:

              אתה צוחק נכון? אלה הדברים שאמרה כנראה בעצת עורך הדין שלה כשנתפסה ביודעה שאם לא חתמה על הסכם סודיות עבירתה פחותה. מה שחשוב זה מה שמופיע בפסק הדין הרי בבית המשפט קם ועורך דינה לא ישקרו כי יש מסמכים. והנה מה שאמרה בבית המשפט מתוך פסק הדין.

              לדבריה, עברה בדיקה לסיווג ביטחוני רק לאחר שהחלה לשמש בתפקידה בלשכת אלוף פיקוד מרכז (להלן "הלשכה").

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                קרא שוב את הציטטה שלך "לאחר שהחלה". כשנחשפה לראשונה לחומר מסווג היתה חסרת סיווג, אבל בצה"ל ניתן לבצע תיקונים בדיעבד. מעבר לעבירות המשמעת של אלוף הפיקוד יש עבירה חמורה יותר של שיקול דעת. טיפול בחומר סודי דורש מידור וחובתו של האלוף היתה למנוע את חשיפתה לחומר שאינו נוגע לתפקידה, כגון מסמכים מטכליים, חומרים של פיקודים אחרים וכו'. המידור תקף גם אם היה לה סיווג ביטחוני כשל ראש השב"כ.

                אהבתי

                • . הגיב:

                  בחיים לא תודה שפשוט טעית הא? מה יש לך שאתה מתפתל תמיד? בציטוט שהבאת היא טענה שמעולם לא עברה תחקיר. בבית המשפט טענה שעברה תחקיר. זהו.

                  אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    אם אתה מחפש אצלי טעויות לא תתקשה למצוא. אתה פשוט סטית רחוק מהנושא. בפרשה המכונה "פרשת קם" האחראי העיקרי הוא נווה שלשכתו המבולגנת נחשפה במלוא חידלונה. במקום להדיח את נווה המימסד הביטחוני והמימסד המשפטי שילבו ידיים ויצאו למרדף אחרי שחקני המשנה. ענת קם קיבלה עונש בילתי מידתי וכעת מנסים לסגור חשבון עם בלאו. החיים הדמוקרטיים דורשים נתינה של מרחב פעולה לעיתונאים. העמדת עיתונאי לדין על אחזקת חומר סודי היא איום חמור על חופש העיתונות גם אם ניתן למצוא לכך בסיס משפטי.

                    אהבתי

    • דרור הגיב:

      אורי בלאו צריך לחטוף וכמה שיותר . מה שתמוה זה למה ענת קם היתה צריכה לחטוף על הפשיעה שלו .

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        עיתונאי שמקבל חומר מודלף צריך לקבל חסינות. אם ראשי מערכת הביטחון יוכלו להסתיר את הנעשה לא נשרוד כאן.

        אהבתי

    • דרור הגיב:

      השאלה הגדולה היא מה זה אומר על עיתון הארץ שמעסיק עיתונאי שיש נגדו הליכים משפטיים .

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        במיקרה המדובר אסתום את האף ואתן לשוקן צל"ש.

        אהבתי

        • דרור הגיב:

          הבעיה שלי היא לא עם זה שהוא החזיק מסמכים חסויים (מן הסתם אם הם לא היו חסויים אז לא היה צריך אותו , כי היה אפשר למצוא אותם באינטרנט) הבעיה שלי היא אם זה שהוא שיקר לשב"כ שהוא החזיר להם את כל המסמכים ושהוא השמיד את מה שבמחשב שלו כשבפועל הוא שמר מאות מסמכים.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אם שקרים לגוף ביטחוני הם עבירה חלק ניכר מקציני צה"ל צריכים לקבל מאסר עולם.

            אהבתי

            • דרור הגיב:

              יש אינספור סוגים של שקרים . תסכים איתי שיש הבדל בין קצין שמשקר שהוא נהג בג'יפ כדי להגן על בנו לבין בן אדם שמחביא מצהל אלפי מסמכים שחשובים לביטחון המדינה .

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                הוא שיקר כדי לחפות על העבירה שביצע בכך שלקח רכב מבצעי לטיול פרטי ונתן לבנו חסר הרשיון לנהוג בו.
                הצלחת לבצע היפוך מוסרי מושלם ולבנות סולם ערכי חדש שבו מותר לקצין לשקר במסגרת תפקידו ולעיתונאי אסור להסתיר מידע מהרשויות. ברכותי, התת אלוף בדרך.

                אהבתי

                • דרור הגיב:

                  ההבדל הוא בנזק שהיה יכול להיגרם מהשקר הזה. אם נניח הבן של צ'יקו תמיר היה חלילה מבצע תאונה אז היו נהרגים מקסימום 2-3 אנשים , אבל תאר לך שאירגוני טרור היו יודעים על המסמכים שבידי בלאו ושודדים אותם ממנו ? (ככל הנראה גם היו הורגים אותו , כי ערבים לא יכולים לבצע פעולה בלי קצת דם) אתה יודע איזה נזק ביטחוני עצום היה נגרם ? אתה יודע כמה חיילים היו יכולים לקפח את חייהם בגלל זה?

                  אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    קצת התבלבלת. מי שאחראי לביטחון החיילים הוא האלוף שמקבל שבר מכובד לצורך זה. אם איבד חומר כזה נפיץ עליו להענש.

                    אהבתי

                    • דרור הגיב:

                      מה שאתה אומר מזכה את בלאו אם היה נענה להסדר של השבכ . זה ברור שהוא לא אחראי על כמות המסמכים שהוא מקבל מהמקור שלו, והרי זה לא הגיוני שהוא לא ילך לצהל מיוזמתו ויגיש לו מסמכים שלא נראים לו מתאימים לכתבה . איפה בלאו היה לא בסדר? אחרי שהשבכ עלה עליו הוא סגר איתו שיחזיר את כל המסמכים ובתמורה לא יענש , בלאו שחשב שהוא יותר חכם מכולם שיקר לשבכ והמשיך להחזיק במסמכים , פה מבחינתי הוא איבד את הלגיטימיות .

                      אהבתי

                    • אמיר שיש שני לו הגיב:

                      אם הוא היה מוסר את המסמכים לשב"כ, הוא היה מסכן את המקור שלו, וזה משהו שעיתונאי לא עושה. או לא אמור לעשות, בכל אופן, כי בדרך שבה בלאו פרסם את המסמכים שפרסם הוא בהחלט הסגיר את קם (ואפילו לא הצליח להוכיח את הטענה שלו!).

                      אני הייתי מצפה ממנו לעבור על החומר ולהשמיד את מה שלא היה ראוי לפרסום (לדעתו). הוא לא עשה את זה. כ- 2,000 מסמכים, מרמות הסיווג הנמוכות ועד הגבוהות ביותר, שלפי קם הועתקו די באקראי וללא ספק כללו חומרים שלא מעניינים אף אחד מצד אחד ומסמכים בעלי עניין רב שבלאו לא היה חולם לפרסם בגלל הפגיעה הצפויה בבטחון המדינה מצד שני, וכולם שמורים אצלו. על מה לעזאזל הוא חשב?

                      החלפות הן לחם חוקה של העיתונות. מצד שני, יש דברים שלטובת המדינה ואזרחיה יש לשמור בסוד. אז איפה עובר הגבול? כרגע בד"כ המדינה לא מתאמצת במיוחד לאתר מדליפים, למרות שכשרוצים בהחלט אפשר לאתר אותם (ראו קם או גלאט-ברקוביץ'). במקרה של בלאו, הציעו לו עסקה סבירה: להחזיר את המסמכים ובתמורה לא יעמידו אותו לדין ולא ישתמשו בהם כדי לאתר את המדליף. זו עסקה שיש בה המון רצון טוב מצד המדינה, כיוון שמדובר במידע דיגיטלי שקל מאוד להעתיק. בלאו שיקר. הוא לא רק השתין בבריכה, כמו כולם, הוא עשה את זה מהמקפצה. במקרה הזה אין שום ברירה אלא להעמיד אותו לדין.

                      אהבתי

      • yigal heffets הגיב:

        היי דרור מה קורה?ע האם אתה מיתמם או סתם מדבר מנהמת ליבך ? האם אינך יודע שרבים וטובים ,מעיתונאי-ישראל ,נתבעו על ידי צ.ה."ל ,באשמת קבלת מסמכים מסווגים ,ואו במעשה פלילי ,כזה או אחר?! המקרה הבולט ביותר היה ,של הדוקטור רונן ברגמן ,איש ידיעות אחרונות כאיש שעוסק בהש הש… ובפרשת מסמך הרפז, לא אחת הוא נחקר על ידי -השב"כ בטוענות כאלו ואחרות, שלא מחזיקות מים. ואמנון אברמוביץ ,ועקיבא אלדר ,ועוד רבים וטובים ,שכוחות הביטחון מנסים למנוע מהם מידע ,לטובת הציבור, כפי שהי בפרשה הידועה לשימצה-הקרויה פרשת הרפז אשכנזי ,בניהו ,וינר, ושות' .עוד ידובר בהם, ובפרשה ,ואז תיווכח "אמת דיברתי"!!!

        אהבתי

        • דרור הגיב:

          ענית בעצמך "לא החזיקו מים" , בעוד האישומים נגד בלאו דווקא כן מחזיקים מים ובגלל זה יצא מהם כתב אישום .

          אהבתי

          • yigal heffets הגיב:

            מדברייך החכמים, ומלאי-הפאתוס, ניתן להבין ,שאתה משוכנע, חושב ,וכמעט בטוח(,מחק את המיותר), שכתב האישום ,שיגיש הרועץ המשפטי לממשלה,-זה שמגן על אנשי-הון ,וממון ,לוקחי-מעטפות ושוחד ,מחזיקים מים!? ולא באים אולי, ורק אולי ,לכסות על ערוות, הרועץ המשפטי לממשלה ,על אזלת ידו המשוועת ,לכאורה ,על דברים ונושאים אחרים ,עליהים לא העמיד לדין ,ולא הגיש כתב אישום?! ועוד כהנה וכהנה מרעים בישים ,ומסריחים . ואולי אף ,כתב האישום הזה ,הינו מוצק כאלף מונים, ולבסוף ,העיתונאי שסיכן לכאורה ,את ישראל ,ע"י החזקת מסמכים לכאורה ,מסווגים , יעמוד לדין ,ואף יורשע לכאורה, על העבירה לכאורה ,שהוא לכאורה ביצע?! נו באמת…. האם אתה מאמין, בכל מאת האחוזים ,במה שאתה כותב ,האם אתה באמת מאמין שכתב האישום הזה הינו מוצק? זה לא רק, לא מחזיק מים !זה לדעתי ,יתנדף עוד בטרם יבש הדיו של המדפסת ,על כתב האישום העלוב והפאתטי הזה !!!

            אהבתי

  28. דב הגיב:

    "להבה – עלי להבה – במקלדת נכה כל היום…"
    אולי עוד חי מישהו ששמע פעם את השיר הזה. טוב, זו היתה אז מקבת ולא מקלדת.

    כשלא יודעים אפשר להתפלסף, אצלנו אפשר גם להמציא. לא עולה בדעת רוב המומחים שאפשר גם לשתוק.

    להבה היא רק דוגמה אחת. בענייני האביב הערבי, למשל, נדמה לי שאף אחד לא ניבא נבואה אחת פעוטה ונכונה. רק לדוגמה: ד"ר אסד היה חשוב כמת מן השבוע הראשון למהפכה לדעת מומחה בעל סיווג עצמי גבוה – כמה שבועות עברו מאז? וסוריה זה לא נורא רחוק וגם לא נורא מיסתורי.

    ALL THE NEWS THAT 'S FIT TO PRINT היה פעם רעיון טוב ומקובל. יש איזו סיסמת תחליף נחמדה?

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      יש, Paper of Record, אך לא מומלץ. עדיף להעז, אך לא ככותרת ראשית. והפרינט מת.

      אהבתי

      • דב הגיב:

        לא ההדפסה היא העניין אלא איכות ואמינות המידע המופץ. הסיסמה המפורסמת של הניו-יורק טיימס לא תלויה בכך שכבר לא משתלם להדפיס. היו ימים שעיתונאי התבייש לכתוב רע – היום פחות אכפת לו כי הציבור יכול להגיב רק בחשיפה או אי-חשיפה לפרסומת הסחורה שממנת את הכתיבה. תוכנת הגהה איננה תחליף אוטומטי למניעת שטויות וכאשר שטויות מתפרסמות, המערכות לא נורא מתרגשות כי, כמסתבר, ההשפעה הישירה של לקוח כועס היא אפסית. גם אלו לכן זכויותיה של מחתרת הקטיפה (בין השאר).

        אהבתי

  29. ר.בקצה הגיב:

    דבורית שלום,
    הפכתי והפכתי בפרוטוקול ועדת הפנים והגנת הסביבה מיום 16/5, ולא מצאתי את נתוני הפשיעה עליהם דיברת.
    האם התכוונת שהנתונים מופיעים רק בכתבה עצמה?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      בינתיים רק בכתבה. הפרוטוקול מאתמול (שהגיע לעיתון) עוד לא הועלה לאתר. לא בוער.

      אהבתי

      • בן הגיב:

        האמת שהפרוטוקול מופיע בלינק שצוין, וסוגיית הפשיעה בקרב הזרים מופיעה בפרוטוקול, פשוט אין שם שום התייחסות לנתונים הללו. מה גם שתלם יהב מציין כי הנתונים מתבססים על דו"ח של מרכז המידע והמחקר של הכנסת. אבל הדו"ח האחרון של הממ"מ בנושא היה ב-2011 והתייחס לסטטיסטיקה של 2010, כלומר, לפני שנתיים ו-30,000 מסתננים/פליטים (http://www.knesset.gov.il/mmm/data/pdf/m02844.pdf).
        המצב היום שונה: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000745344.

        תלם יהב ערבב גם מספר אוכלוסיות בחשבון שעליו הוא דיבר: הזרים בישראל – כלומר מסתננים, עובדים זירם ושב"חים פלסטינים – מעורבים בפשיעה פחות מישראלים… רק 0.55 מסך ההליכים הפליליים". מדברים על מצב הפשיעה בקרב המסתננים. מה הקשר לעובדים הזרים? למה מישהו דיבר על גל פשיעה בקרב העובדים הסיעודיים מהפיליפינים? יכול להיות שהוא כרך את כולם ביחד כדי להוריד את השיעור שאליו הדיווח מתייחס?

        אין שום צורך "להאשים את הארגונים ההומניטריים האנטישמים שונאי ישראל שרוצים לחרב את העם היהודי בארצו". אפשר לבקש מהם להביט בעובדות נכוחה. מהשיחות שאני ניסיתי לנהל איתם, יש להם התעקשות קנאית לא לעשות את זה.

        כמו ההתעקשות שלהם על הנרטיב, ש"ישראל מסרבת לבדוק את מעמדם של השוהים שהגיעו לכאן". לא נכון. כפי שפורסם באולפן שישי האחרון, לא רק שישראל בדקה אותם, אלא שנציגים של סוכנות האו"ם לפליטים בדקה מדגם מייצג של 5000 שוהים מאפריקה שחיים בת"א. רק 6 (!) מתוכם הוכרו כפליטים. במילים אחרות, בערך עשירית האחוז מאלו שנמצאים פה הם אכן פליטים. 59,930 הנותרים, כפי שהם עצמם מעידים, הם מהגרי עבודה בלתי חוקיים (http://www.youtube.com/watch?v=1Dch3kwd52Q).

        אהבתי

        • ר.בקצה הגיב:

          תודה בן,
          חשדתי מלכתחילה שהנתונים הללו שאובים מאותו דו"ח של הכנסת בו נתלים תומכי ההסתננות השונים כבר שנה,שאחרת היינו זוכים להפצצה תקשורתית מסיבית של הנתונים החדשים..

          אהבתי

        • ר.בקצה הגיב:

          אגב,
          האם הצלחת למצוא את המסמך/הודעה הרשמית עליו מתבססת הודעתו המדהימה של רוני דניאל?

          אהבתי

        • אמיר שיש שני לו הגיב:

          שתי הערות, קישור אחד וכמה שאלות:

          נתוני הפשיעה הם כמובן הדגמה נפלאה לאמירה המפורסמת של מארק טויין על שקרים וסטטיסטיקה. איך עושים את החשבון? את שיעור הפשיעה הכללי קל לחשב: לוקחים את סך כל התיקים שנפתחו במשטרה, מחלקים בסך כל האוכלוסיה, מכפילים ב- 1,000 ומקבלים את שיעור הפשיעה הכללי לאלף איש. עד כאן פשוט וקל.

          אבל איך מחשבים את שיעור הפשיעה בקרב מסתננים/מבקשי מקלט/מהגרי עבודה/אפריקאים? לוקחים את מספר התיקים שנפתחו כנגד מממ"א, מחלקים ב(הערכה סבירה של) מספר הנ"ל בארץ ומכפילים ב- 1,000. אותה שיטה בדיוק, נכון?

          לא נכון. נתוני הפשיעה הכללים מתייחסים למספר התיקים הכולל שנפתחו, גם כאלו שבהם נעצר חשוד וגם כאלו שבהם זהותו של העבריין לא ידועה. לעומת זאת, הנתונים עבור פשיעת מממ"א יכולים לכלול אך ורק תיקים בהם נעצר חשוד, אחרת אי אפשר לדעת שהעבריין הוא מממ"א. כלומר בחישוב הכללי לוקחים את כל העבירות ובחישוב לפי אוכלוסיה לוקחים רק חלק.

          באותה מידה אפשר לחשב את שיעור הפשיעה בקרב אזרחי ישראל ולקבל שגם הם נמוכים בצורה משמעותית משיעור הפשיעה הכללי. מנפלאות הסטטיסטיקה: שיעור הפשיעה של כל מגזר בנפרד יהיה נמוך יותר משיעור הפשיעה הכולל!

          לראיה, ראו את דבריו של רפ"ק ארז קעטבי בישיבת הוועדה לבחינת בעיות העובדים הזרים ב- 19/5 (והפרוטוקול כאן כן כולל את דבריו במלואם), עמ' 6 ואילך. למי שמתעצל, בתחנת לוויסנקי נפתחו בתקופה שנבדקה 148 תיקי שוד. מתוכם ב- 134 תיקים המתלוננים העידו שנשדדו בידי אפריקאים, או יותר מ- 90% (שימו לב שמדובר בריכוז הגבה ביותר של אפריקאים בארץ, כך שהנתונים מאוד מוטים). אבל רק ב- 25 תיקים נעצר חשוד. המשמעות היא שבסטטיסטיקה הרשמית, ירשם שבפחות מ- 17% מתיקי השוד בלווינסקי העבריין אפריקאי ובשאר התיקים מוצאו לא ידוע. 17% לעומת 90%. זה פער משמעותי, לא?

          הערה שניה אודות האחוז הנמוך של המממ"א שהוכרו כפליטים בארץ: רובם בכלל לא טורחים לבקש מעמד של פליט. למה? כי הם לא צריכים. מדינת ישראל נותנת הגנה קבוצתית למי שהגיע ממדינות שבהן יש סיכון גבוה, כמו דרום סודן או אריתראה. הם לא צריכים לנסות להוכיח שהם אישית מצויים בסיכון כדי לקבל אשרת שהיה בארץ ולכן אינם טורחים לעשות זאת.

          ולשאלה: ישראל אמנם קרובה יחסית לאפריקה וגבול פרוץ, אבל עדיין כדי להגיע ממצרים המממ"א שלנו צריך לשלם כמה אלפי דולרים למבריחים בדואים ולקחת את הסיכון שיחטף תמורת כופר גדול פי כמה, יעונה, יאנס (בעיקר נשים, יש להניח), ירצח או יירה ע"י חיילים מצרים בזמן גניבת הגבול. קרוב לוודאי שמדובר רק על חלק קטן מהם, אחרת הם לא היו מגיעים בהמוניהם, אבל ישנה אפשרות הרבה יותר בטוחה ובוודאי זולה בפני אותם מממ"א: לרכוש במצרים כרטיס טיסה לאחת מאותן מדינות שבהן נותנים מעמד של פליט באחוזים גבוהים בהרבה מאשר בישראל. באותם אלפי דולר הוא יוכל לרכוש כרטיס במחלקת העסקים ועדיין ישאר עם עודף רב. טיסה הרבה יותר בטוחה מאשר הסתננות. אז למה הם מגיעים אלינו?

          זו שאלה רצינית. אם הם מגיעים אלינו במקום לטוס לקנדה, למשל, אני מניח שזה משום שבכל זאת עדיף להם להגיע אלינו. יתכן שזה בגלל שהם לא יכולים לטוס למדינה אחרת? אולי אין להם דרכונים ולא נותנים להם לבקש מעמד של פליט בשגרירות זרה וכך לקבל אישור כניסה לאותה מדינה? האם שכירת ספינת דייג ושיט דרך הים התיכון למדינה באירופה אינה עדיפה על מעבר דרך סיני? או אולי הם עושים את זה בהמוניהם ואנחנו לא נחשפים לתופעה הזו כיוון שהתקשורת שלנו מתעניינת יותר במי שמגיע אלינו מאשר במי שלא? מי מכיר, מי יודע?

          אהבתי

        • דב הגיב:

          רק תיקון קטן אחד: מה שתואר איננו דוגמה לנפלאות הסטטיסטיקה אלא מצביע על האופציות הפתוחות בפני מי שרוצה לעוות נתונים לצרכיו הפוליטיים ובפני מי שאין לו מושג איך עושים מה אבל יש לו פלטפורמה.

          אהבתי

  30. תומישה קטנונית היום הגיב:

    ירד האוס, כבר ירד…

    גם אצל כוחותינו המורידים…

    אהבתי

  31. מי רב? הגיב:

    רבנית= אשת רב (אורתודוכסי). כמו אשת מהנדס
    רבה=אשה בתפקיד "רב"

    אהבתי

  32. חייל זקן הגיב:

    ואם לא תתנהגו יפה, אקבל את הצעתו של באבא.

    מצטער שהטרחתי אתכם בעניין. להגנתי אטען שמדובר בדחף בלתי נשלט שכן יצרני אנטי וירוס, כמוהם כאלופי צה"ל, מוכנים תמיד למלחמה הקודמת.

    אהבתי

  33. Sol Salbe הגיב:

    My understanding is that the first female rabbis contended that a Rabbanit was A Rabbi's wife. They wanted to be recognised for their own merits hence Rabba
    .

    אהבתי

    • אדג הגיב:

      עכשיו נשאר לברר איך נקרא בעלה של ה'רבה'…
      (הבעיה שלי עם המילה – חוץ מעצם הרעיון – היא ש'רבה' במילרע הוא למעשה שם פרטי ארמי. קצת קשה להבחנה עבור הרבנים והרבייות – ככה אומרים, לא?)

      אהבתי

כתיבת תגובה