אצבעות שחורות 1.6.12

7 ימים

רותקתי לסיפור המסע של דני אדינו אבבה במטרופוליס של דרום תל אביב. עולם תחתון במשמעות העמוקה שלו: סודנים ואריתראים נלחמים זה בזה, קונגולזים ודארפורים. כנופיות פשע – גונבי אופניים ואייפונים במחירים מגוחכים. כל אזרח במדינה צריך לקרוא את יומן המסע הזה. עכברים (אולי הכוונה לחולדות?) בגודל אנשים, זונות שלא רוצות להתקרב למסתננים/זרים/פליטים, וכולם משקרים, משקרים משקרים. לכולם. חבל שהכתב לא המשיך. חודש במקום שבוע. שבעה עמודים אוחזת הכתבה, מתוכם כפולה פותחת (תמונה, כות'+מש'). אולי זו הפעם הראשונה, אולי אחת הראשונות שאני אומרת את זה. הייתי שמחה לקרוא מספר כפול של עמודים. בחיי. על הבחירה האומללה בשער, בחורה צחורה (קרן פלס), ברה והרה, ובעלת טור במוסף שמקדמת ספר שלה, כבר כתבתי. חד משמעית: הכתבה השחורה צריכה הייתה להיות שער. גם במובן ההצהרתי. וגם אם התמונות לא היו איי איי איי.
לרון ירון, גדי בלום ודא"א: ז ו כתבה שצריך להמליץ עליה לעובדי העיתון, וגם לשלוח אותה כרוכה בסרט ל-120 ח"כים, לרה"מ, לשר הפנים, למפכ"ל וסליחה אם שכחתי מישהו. ח"ח. אם יש לידיעות משהו להתגאות בו בחודשים האחרונים זה בכתבה הזו.

תיקון: לרחוב קוראים פין או פיין. לא עם ה' הידיעה.

וההמשך, החודש הראשון של חגי עמיר מחוץ לכלא (שוש מולא) זו כתבה שממש לא בא לי לקרוא. שום דבר אישי נגד הכתבת, כמובן.

עמוס שביט על "העמותה להסדרת הזנות בישראל". נשים "דעתניות ומשכילות", נורמטיביות ונשואות ובעלות ילדים מקימות עמותה שבה יסבירו שלא כל הנשים העוסקות בזנות הן נרקומניות העומדות בקרן רחוב. והן, כמובן, יוצאות נגד פמיניסטיות רדיקליות. אני מתה לראות/ לקרוא עימות בין פמיניסטית רדיקלית, כלשון הכתבה, לזונה מרצונה.

עדי גולד מראיין את ג'וליה לואי-דרייפוס המאוד עשירה (בזכות אבא, לא בזכות המיליונים מהטלוויזיה) על Veep. אז כן, היא חמודה ונשואה באושר ונראית נפלא. לא ברור לי איך אפשר לתפקד בלי אלפי התקפי חרדה, עם כל הטוב הזה.
והערה: "וכן, היא יהודייה. 'השורשים היהודיים שלי באים מהצד של אבא'".
אם כך היא לא יהודייה.

מעריב עסקים

אני לא מאמינה. עוד ראיון עם משה אדרי. מה שמדהים זה שכל ראיון מתחיל בתדהמה ובהשתאות מתחילת הדרך בדימונה כאילו לא קראנו את הראיון הזה, אותו ראיון בדיוק, עם תוספת של פסקה לדבר האחרון שעשה, חמישים פעם לפחות.
ועל הכות' בשער אני לא מדברת. יש גבול. אני המומה מזה שהכותרת בכתבה היא לא "חי בסרט"?

מוספשבת

הראיון עם האיש המחריד, אלי ישי, שממנו לקוחה הכותרת הראשית של מעריב מיום חמישי (כן כן, זותי עם הנאנסות והאיידס שהוקרצה כנראה מאיבר הישיבה של השר).

הראיון איתו צריך להדאיג כל אדם שגר פה. מדהים לראות את שלום ירושלמי שלא מאתגר אותו בשום דבר ונותן לו לשפוך שטויות אחת אחר השנייה ופתרונות המתאימים לילדי כיתה א' שלא עברו את המיונים לאריקה לנדאו.

דגימות:

נכניס את כולם לכלא

דבר ראשון אנחנו חייבים עוד בתי כליאה ומחנות שהייה. צריך להכשיר בסיסים צבאיים שבהם נוכל לכלוא את כולם, בלי יוצא מן הכלל. מיום ראשון הקרוב יחולו שינויים. כל מי שייכנס ארצה ייכלא למשך שלוש שנים.
מכיוון שבתי המעצר שיש לנו יתמלאו במהרה, אני מציע להעניק חנינה לאלפי אסירים לא מסוכנים, שיש להם סיכוי טוב להשתחרר בתום שני שלישים מריצוי המאסר. אני לא מדבר על רוצחים ולא על אנסים.
נקים ועדה שבראשותה יעמדו שר המשפטים ומפכ"ל המשטרה, שיקבעו את הרשימה ויגישו את ההמלצות לנשיא המדינה. נשחרר אותם שחרור מוקדם וכך נפנה מקום למסתננים שמסכנים הרבה יותר את ביטחון הציבור.

הם לוקחים לנו תעבודה (ברור, הישראלים מחכים לעשות את עבודות המהגרים. מחכים)!

צריך לזכור תמיד שעל כל מסתנן שעובד בישראל יש בעל משפחה ישראלי מובטל

מדינת כל גזעניה? בבקשה.

רוב האנשים שבאים הנה הם מוסלמים שחושבים שהארץ בכלל לא שייכת לנו, לאדם הלבן. כמה מהם דיברו על כך בגלוי בטלוויזיה. אני הולך להמשיך את המאבק שלי עד סוף הקדנציה, בלי פשרות. אפעיל את כל הכלים לגירוש זרים. שלא יהיה כאן אף מסתנן.

אראל סג"ל על הזרים (או המסתננים כלשונו): "אמרתי לכם".

סופשבוע

הפרויקט המקביל לזה של ידיעות: חמישה מהגרים מאפריקה מזמינים אתכם להציץ לחייהם (ליאת שלזינגר). אלו לא המהגרים הגרים בסחי ובגינה שמטפסים עליהם עכברים בלילה, עליהם כותבים ב-7 ימים. אלו חמש דוגמאות לקליטה מוצלחת, אם אפשר לקרוא לזה כך. דוגמני הגירה. ישר לפוסטר של המשרד הרלוונטי.

שרה ליבוביץ-דר כותבת על השקרים הפושים במשטרה (אפרופו השוטרת הב"שית ששיקרה). אני חייבת להבין את כות' המש': "כך הפכה אי אמירת אמת להרגל מגונה בקרב כחולי המדים".
האם לא ברור שכולם משקרים? הרי האוס כבר אמר. כחולי מדים, ירוקי מדים, לבני מדים, עם חלוקים או עם עניבות, נטולי מדים כלל ובעיקר אנשים עירומים. כולם כולם משקרים. בלי הפסק. אז מה נהיה?

קרין אופיר, 40, שחקנית בהגדרה, עובדת (גם) כמלצרית (שגיא בן נון). אבל למה זה שווה ראיון? אה, במלאת 25 שנה למות שייקה אופיר. היא רוצה לעשות סרט דוקומנטרי עליו, ואני בעד. תנו לה.
אבל חוץ מזה היא מספרת מעט מאוד על אביה.

מוסף הארץ

איילת שני ועפר שלח משועממים. אבל לא רוצים להראות זאת. התייצבו שניהם על מגרש הטניס בחצאיות צחורות והעיפו כדורים. אז הם מדברים לכאורה על ספרות. ועל נשים. ועל החיים. מה רע? זהו, שהם לא מצליחים להסתיר את העובדה שהם משועממים אחד מהשני. ומראיונות.

סם אנדרסון מניו יורק טיימס מגזין מספר איך משחקי הסמארטפונים הרסו לו את החיים. למי שבעניין.

מוסף כלכליסט

אורית ממליצה על הכתבה הזו של אורן הוברמן על יצירתיות. כשלעצמי שבעתי יצירתיות במוספים באחרונה, אבל אני לא לבד פה. ודאי יש קליינטים.

ז'ורנל

כיפאק היי למוסף התרבות שהחזיר היום את האור לעיני. גיליון מיוחד לשבוע הספר (יש מלא גליונות שבוע הספר בסו"ש זה, אבל החיים קצרים).
בזמן כתיבת הפוסט עוד לא עלו חומרי המוסף ל-nrg. תתעדכנו בהמשך: הילו גלזר מראיין את הלית ישורון (גם) על מפעל חייה, תרגום בעקבות הזמן האבוד.
לאחר מכן מפרטת כרמית ספיר ויץ את מאזן הכוחות בעולם המו"לות הישראלי. הנה הפתעה: אתם קוראים מה שסטימצקי וצומת ספרים רוצים שתקראו. אמרתי הפתעה, נו. יש גם תרשים זרימה מוצלח. מעניין אם יצליחו להעלותו לאתר.
ואז יש בוקסיות חמודות עם אנשים בתעשיה, כותבים ועורכים.
והכי חשוב, ראיון עם מילק, הוא אמיל קנבל (עופר מתן). וכל מי שלמד קולנוע בישראל בעשורים האחרונים יודע על מי אני מדברת.
והנה כתבה על הסרט שלו, נהלל, ששודרה בערוץ הראשון לפני כמה שבועות.

ולקינוח: הגל החדש הצרפתי בקאן (שניצר).

המארקרוויק

יצא למלחמה נגד עושק הבנקים את לקוחותיהם. לא מבינה. מציעים לכם הלוואות? אל תקחו. ולפני כן: אל תקנו, אל תשדרגו. הצניעו לכת. חי נפשי זה קל.

הארץ השבוע

קיבלתי היום לא אחד, לא שניים, אלא שלושה מוספי הארץ השבוע. כן. שלושה גליונות זהים. לא אחד של השבוע, אחד של שבוע הבא ואחד של שבוע שעבר. אז הבנתי שהקוסמוס קורא לי.

אוקיי, כנראה שיש לקרוא את "כיבוש הבופור: הפקודה שלא הגיעה".

שישבת/ ישראל היום

עמר לחמנוביץ על רעב הסופרים בגלל המבצעים.
אחלה כותרת: "סופרי סתם".

שגרירויות ולווט בעפולה ובלונדון מוסרות

מדור הרכילות של המקומון עובדה, תוצרת עפולה.

(אפשר להגדיל. אפשר גם לא).


אנגליה מתכוננת לחגיגות 60 שנות מלכות. זאת עיתונות!
(תודה לראש דסק לונדון, דניאל מורגנשטרן)

גלריה פוסט מורטם

בעוד שבוע וחצי ישודר בישראל הפרק האחרון של האוס, ובשבוע שעבר פורסמה כתבה מניו יורק טיימס: ביקור על הסט.
מה זה "הפן הקיילי"?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

במקרה נקלעתי בשישי לסביבת חינוכית 23 ובה תוכנית בשם הכל תרבות. בתוכנית ישבו אלדד זיו וטל גורדון במשהו שנראה דמוי מושבים של מכונית, ואולי הייתה זו בכלל חללית או קלנועית. זיו הסביר לגורדון למה "הצעקה" של אדוורד מונק היא סתם הבל ושטויות ולא שווה לירה. שלא לומר 120 מיליון דולר. מזמן לא שמעתי להג כה בלתי מבוקר בטלוויזיה, מגובה באמירות גזעניות, בדעות קדומות, ובאמת, אם נורבגי היה שומע את הבלילה שיצאה מפי זיו היה לוקח קצוץ קנה כלשהו יוצא לטבוח בזיו וביהודים בכלל. ובצדק.
זה עניין אחד. העניין השני הוא שגורדון ישבה וחייכה בפרצופה הנאה מול דברי החוכמה של זיו, והסתפקה במקבילות החינוכיות של וואוו, וואלה וכאלה. לא, היא לא אמרה את המילים האלו. אמרתי "מקבילות". מה התפקיד של גורדון, תהיתי, אין לה אף מילה לומר על מונק? על הצעקה? היא לא שמעה על הציור? מה קורה פה?
נכנסתי לאתר החינוכית ומתברר שמדובר בתוכנית מוצלחת העושה כעת את עונתה השלישית, ושגורדון היא המנחה שלה. בחיי אלוהים. כתוב מנחה. בהצלחה.

בזכות מוסף שבת של מקור ראשון התוודעתי לבלוג של שלומי יוסף, פפראצי עמך-ספר, בו הוא מפרסם צילומים של עמך ישראל קוראים. למרבה הפדיחה (שלי) זה בלוג ממש ותיק, מספט' 2008.

מח' הגהה מגרגרת

(nrg, וואלה ב. תודה לאלי)

"מושחט" (הכל תרבות, חינוכית 23)


(נענע10, תודה למשה)

לפני פיזור

כן כן, אצבעות שחורות 12 שעות (אם לא 14) מוקדם יותר. מעניין.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

148 תגובות על אצבעות שחורות 1.6.12

  1. אמיר הגיב:

    הכתבה של דני אבבה היתה שטחית, סטריאוטיפית, ולא הכילה שום פריט מידע שלא היינו יכולים לכתוב גם בלי להיות אתיופים ולהתחזות שבוע (לדבריו) למסתנן בתחנה המרכזית הישנה. הפלאפונים שמוכרים שם הם גנובים? די! יש חולדות בגינת לוינסקי? אני בשוק. מי שרוצה תזכורת לניו ג'ורנליזם אמיתי, כאן אצלנו בארץ הקודש, מוזמן לקרוא את ספרו של יורם בינור משנת 1995 שמספר על שנה של התחזות לפלסטינאי ומציג תמונת מראה של איך החברה הישראלית מתייחסת לאחר. איפה זה ואיפה שבעה ימים.

    אהבתי

  2. נילי (ל) הגיב:

    היינו הך, לא? 😉
    שמעי נא, יש שם דיבור שיכול להתפרש על פניו כפארש בנאלי, אבל הוא לא. מה שהוא מתאר בעניין הריצה מתאר גם הרוקי מורקאמי באופן מרתק. האופן שבו הוא (שלח) מפרש את יחסיו עם תלאות החיים שעברו עליו, לא נשמע לי כמו הסתלבטות או מריחת זמן. והמראיינת מצויינת, מתהלכת איתו בשדה המוקשים הזה שבו מנסים לדבר על השכבה היותר עמוקה בלי להישמע פשטנים. אני מתקשה להאמין ששלח השתעמם כשהוא ניסח באוזניה את הפילוסופיה של חייו והיא, מצידה, התכוננה יפה למשימה. וגם נחמד שהם ריכלו קצת על יוליסס. מה רע?
    אבל אולי זו נקודת העיוורון שלי. 💡

    אהבתי

  3. נילי (ל) הגיב:

    לא יודעת, וולווט, די חולקת עליך בעניין הפינג-פונג בין שני לשלח. זאת שיחה ממש יפה. בעיקר החלק שבו הוא מתאר את התובנות שלו לגבי סבל וכאב. התעמקתי תוך כדי קריאה גם בתהייה האם יש משהו שאני לא מבינה, שגרם לך להשתעמם ולי להיות מרותקת? גם כותרות הטוקבקים ששוררו הלל גרמו לי לתחושה לא נוחה. מרוב שהתרגלתי לראות בטוקבקיסטים סוג של חולות נודדים.
    על כל פנים, אני משתרכת עם המצדדים. 🙂

    אהבתי

  4. ודאי הגיב:

    ניר חפץ ממשיך בתפקידו עד סוף אוגוסט. בראשון לספטמבר יכנס לתפקיד העורך שי גולדן.
    לחפץ יוצע תפקיד אחר (לא עיתונאי) באי.די.בי.
    את המו׳מ עם גולדן ינהל מס 2 בקבוצה. לחפץ תמסר הודעה רק במהלך אוגוסט.
    את אנחות הרווחה ניתן יהיה לשמוע משוקן בדרום ועד מוזס בצפון.

    אהבתי

  5. לי הגיב:

    לגבי הכתבה של אבבה, טכנית לא ממש מבינה מה זה אומר שהוא התחזה לאריתראי. התחזה בפני מי? אני לא יודעת כלום על התרבות האריתראית אבל לא נשמע לי סביר שהוא יעבור בתור אחד מהם.

    אם הוא התחזה בפני ישראלים שלא מבחינים בין סודנים לאריתראים לאתיופים, לא ברור במה התחזות כזאת תורמת להבנה של מה שקורה בדרום ת"א

    אהבתי

  6. צופה מהצד הגיב:

    מכתבו של פרופ' ארנון סופר ל"הארץ". המכתב לא פורסם!
    http://rotter.net/forum/scoops1/22436.shtml

    אהבתי

    • דרור הגיב:

      מתוך הויקיפדיה של סודן

      מבחינה דתית, כ-97% מאוכלוסיית סודאן הם מוסלמים סונים, ברובם דוברי ערבית. השאר נוצרים, אנימיסטים או בעלי אמונות מקומיות.

      אכן כמו שאתם רואים אין שום בדואים בסודן . מדהים איך לוי יכול לשקר כל פעם מחדש וכל פעם מחדש הקוראים ה"חושבים" של הארץ קונים את הסחורה הרקובה שלו

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        אם קראת את הכתבה של אבבה, גם אצלו עפ"י השיחה עם הפליט האריתראי, מופיעים בדואים כבר בסודן. חבל ששוב אתה סתם משמיץ.

        אהבתי

  7. דרור הגיב:

    אני זוכר לפני שנה כשאמרתי שבלי התקשורת המחאה לא היתה שווה כלום אנשים התייחסו אלי בזילזול, אמרו שאני לא יודע להפסיד בכבוד , מאות הצועדים הערב בתל אביב הוכיחו מי צדק מבינינו.

    אהבתי

    • אני הגיב:

      מסכימה איתך ובטוחה שאני לא לבד.

      לאור העובדה שהמחאה פגעה בעיקר בתקשורת עצמה, אבל חיזקה את נתניהו פוליטית, קשה להאמין שהתקשורת תמהר לסקר את המחאה.

      אהבתי

  8. דרור הגיב:

    ובפרס הזוועה של השבוע
    http://www.mako.co.il/weekend-articles/Article-5e47763e193a731006.htm&partner=mw_article

    "איך הפכה מירי רגב לאישה הכי מושמצת בישראל"
    נדמה שהכתבת תקועה עמוק בתוך בועת הטויטר , שם אולי מירי רגב היא הכי מושמצת , אבל אם הכתבת היתה מוציאה את הראש מהמחילה היא היתה רואה שבציבור הרחב רגב דווקא זוכה לתמיכה רחבה , וגם אם יש השמצות פה ושם זה אפילו לא פרומיל מכמות ההשמצות שהכתבת וחבריה לתקשורת חוטפים .

    גם הקטע הזה של לגייס כל מיני חיילים(בעילום שם כמובן) שיספרו כמה רגב היתה גרועה בתור דוברת צהל הוא פתטי . הרי עברו 4 שנים מאז סיימה את התפקיד , מעניין שדווקא עכשיו אחרי ההתבטאות של רגב נזכרו לספר איך היא היתה בתור דוברת צהל, זה כל כך מסריח מדה לגיטימציה שבא להקיא.

    אהבתי

  9. מבזק רס"ן שמועתי הגיב:

    מספרים שניר חפץ בדרך החוצה, גולדן משלים את ההדחה.
    תזכרו איפה קראתם קודם.

    אהבתי

  10. ארמון הגיב:

    על הקשר שבין לילך סיגן לשרה נתניהו:
    יש משהו מאוד עצוב ואפילו נוגע ללב בחוסר מודעות עצמית, תופעה בה לוקות גם הקיסרית נתניהו וגם לילך סיגן. תצלום של הגברת נתניהו עם הילדה רחל אטיאס פורסם בסוף השבוע בישראל היום. הקיסרית מאופרת ומלאת פנים מחייכת בצורה מטופשת, בשביל מה היא בכלל הצטלמה עם הילדה? לעשות יחסי ציבור על גב של ילדה שכל עולמה חרב עליה זה רע רע רע.
    ובאותו סופשבוע שוב לילך סיגן עם טור תמוה והזוי, נעדר לחלוטין כל מודעות עצמית, בלי רעיון מרכזי, קו קוהרנטי, אמירה כלשהי או סתם עניין. אני שואל את עצמי אם אין לסופשבוע עורכים? למה אף אחד לא מעיר לסיגן שום דבר או מנסה להסביר לה איך כותבים טור? כנראה הכסף של הגברת מעוור לא רק את סיגן אלא גם את עורכיה.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      בהשוואה שלך יש יותר משמץ מיזוגניות. לגבי נתניהו, לא ממש מעניין אותי, צריך לפתח שנאה אליה, בכדי להפגע מהתמונה.
      לגבי סיגן, כפי שאבחן יפה אחד המגיבים, מדובר בהישג, כתיבה הגורמת לכאבים פיזים. מספיק להתיחס לכתיבה, מבלי לעסוק בעלבונות לא רלוונטים.

      אהבתי

  11. עובר אורח הגיב:

    כאן כותבים ומהגגים שם (בלבנון) הורגים ונהרגים. היום היו בצפון לבנון קרבות
    אש בין סונים לעלאווים. כשכולם יורים על צבא לבנון וצבא לבנון יורה בכולם. עד
    כה כ 8 הרוגים. נראה לפי החדשות שם שיהיו יותר מעשר. לבנון נגררת לתוך
    מרחץ הדמים הסורי בקצב הולך וגובר. נקווה שמי שצריך כאן עושה מה שצריך.
    http://www.dailystar.com.lb/News/Local-News/2012/Jun-02/175476-6-wounded-in-overnight-clashes-in-north-lebanon.ashx#axzz1weJ1B8ER

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אירן נוזפת בתורכיה משום שהיא מתערבת בסוריה לטובת ארה"ב והציונים. כאמור
      אלו שיכולים לעשות דבר מה בסוריה (חס וחלילה שישראל תגרר למטחנת אנוש מדממת
      זו) לא עושים דבר והדייסה הרותחת הזו רק מתחממת וזה על גבולנו. עוסקים כאן
      בתרבות שמאמינה גם, בין היתר, בצדק שלפעמים כולל נקמת דם. יצא מזה הרבה רוע.
      http://nowlebanon.com/NewsArticleDetails.aspx?ID=404486

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        התגלגלות האירועים בסוריה ובלבנון מייצרת לביברק פיתוי להקדים ולתקוף באירן. מנקודת מבטם יש למצב הנוכחי מספר יתרונות:
        1. צבא אמריקאי גדול באפגניסטן על גבול אירן
        2. אסד ונסראללה מאויימים והנכונות שלהם לפתוח חזית נוספת במצב כזה תהיה נמוכה עד אפסית
        3. אירן מממנת את אסד. זה עול כלכלי לא קטן
        4. פוטין מתעמת עם אובמה בסוריה ואין לו צורך באירן כקלף נגדו
        5. מחיר הנפט צונח למרות החרם על אירן
        הסבירות לחזרה של צירוף כזה של נסיבות נוחות לתקיפה בעתיד אינו גבוה יותר מהסיכוי לקרוא ניתוח גיאואסטרטגי בעיתון ישראלי.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          מנתח גיאואסטרטגי זקן, כבר בסעיף 1, הראת כמה אתה קלולס. עדיין אמת המידה לתקיפה היא שאלת היעילות במניעת יכולת גרעינית אירנית.

          אהבתי

    • דרור הגיב:

      מזכיר את קיץ האהבה של 1986

      אהבתי

  12. צופה מהצד הגיב:

    נראה לי שהחלטה לחסל את הבלוגים הפוליטים ב NRG היא החלטה של העורך אודי הירש ולא הוראה מלמעלה של עורך מעריב חפץ

    אהבתי

  13. חייל זקן הגיב:

    רותקתי לסיפור המסע של דני אדינו אבבה במטרופוליס של דרום תל אביב

    בסוף השבוע הזה שמתי את כספי על מוזס וקיבלתי תמורה מלאה. הכתבה של אבבה היא מלאכת מחשבת עיתונאית ששמזמן לא נראתה במקומותינו והמגזין כולו הוא ממתק מצוין לשבת. אדלסון, דנקנר ושוקן מוזמנים ללמוד איך עושים עיתון סוף שבוע.

    אהבתי

    • אורן מפהק הגיב:

      הכתבה של אבבה היא סוג של תרמית, לא העלתה שום חומר, שלא ניתן להשיגו ללא התחפשות. במציאות הגונה יותר, היו גונזים את הכשלון. בכל מקרה, מוזס שמח לקבל את כספך, ולחלקו לפלס ולפיד. מענק לקראת לידה, ומענק לקראת מפלגה.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אבבה יצא לדרום תל אביב וחזר עם סיפור מקורי ומרתק בתחום שמעסיק את כל אמצעי התקשורת. זהו סוג עתונאות שכמעט נעלם וטוב שנותרו עיתונאים שיודעים את המלאכה הזו. הטיעון שעבודתו נופלת מזו של ליווינגסטון אינה ממן העניין ומושמעת בעיקר על ידי אלו שסבורים שחלה עליו חובה קדושה לשרת את מטרותיהם. שאר הסיפורים על ההריונית העסיסית, הטרוריסט היהודי והזונות משלימים מגזין מצוין. אני לא מחסידיו של מוזס אבל כשהוא נותן תמורה לכסף מן הראוי לציין את זה.

        אהבתי

  14. צופה מהצד הגיב:

    נסיון

    אהבתי

  15. יובל הגיב:

    צרות בבביקורות. 30 שנה למלחמת לבנון, במוסף אחד מקדישים את כל הכתבות לנושא, באחרים יש כתבות נרחבות, אבל כאן – יוק. מי אמר פאתט?

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      אני אומר פאתט.
      אם יש סדק בבופור שטרם נכתבו עליו ספרים וכתבות והוסרטו סרטים, יופע מיד

      אהבתי

      • זה חדש הגיב:

        מתוך הסקירה של העין השביעית-

        כל "המוסף לשבת" של "ידיעות אחרונות" עוסק בה. הגיליון [עורך: אביב הברון] הוא המיזם העיתונאי המקיף והמרשים ביותר המוקדש למלחמת לבנון שמוצע הבוקר לקוראי העיתונות המודפסת. חוויות אישיות, ראיונות, זכרונות, כתבה מפורטת מאת שמעון שיפר הטוען כי שרון לא הוליך את בגין שולל ועוד טקסטים רבים הראויים לקריאה.

        שוב- – בגין ידע

        אהבתי

        • ברור שידע אבל כמניאק דפריסיבי שלקח ליתיום ליצוב נפשי זה לא משנה הרבה. את בגין הקדוש התמים בנתה בעיתונות הקליקה האשכנזית המפא״ינקית (עוזי בנזימן וחבורתו) ששרון התאים להם יותר כמטרה. בסך הכל בגין היה פאשיסטן פולני קלסי שאיזו מלחמה קיץ קלילה לזיקפה הלאומית התאימה לו. אחר כך המלחמה הסתבכה ואשתו מתה עליו, וגם זה תרם לדמותו הקלולסית בעיתונות.

          זאת נבלה וזאת טריפה.

          אהבתי

  16. יוס הגיב:

    ושוב טמקא מפרסמים כתבת יחצ"נות ללא גילוי נאות.
    הפעם זה איתי גל שלמד שחיה על חשבון TI בתנאים מועדפים
    ולא טרח להבהיר זאת לקוראים.

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4235523,00.html

    אהבתי

    • . הגיב:

      מנין לך?

      אהבתי

      • יוס הגיב:

        ממקורות מוסמכים.

        אהבתי

        • . הגיב:

          הבנתי אותך. מעניין איך תרגיש כשמישהו יכתוב באינטרנט שאחותך זונה (ממקורות מוסמכים).

          אהבתי

          • יוס הגיב:

            כל כך קשה להוסיף לכתבה שלך "הכותב היה אורח של חברת TI" או משפט קצר אחר שמבהיר את העניין במקום להשתלח בצורה כל כך בנאלית?

            אהבתי

            • . הגיב:

              אני מבין שמקורותיך המוסמכים מסרו לך שאני איתי גל? תשמע, איתי גל הוא כתב בריאות רשלן באופן שערורייתי. אבל זה לא אומר שהוא מושחת. אתה מאשים אותו בשחיתות (ללמוד שחייה בחינם בקורס הכי יקר בארץ בתמורה לכתבה מפרגנת עם חוות דעת רפואית, חתומה על ידי רופא, זו שחיתות פר אקסלנס. הרבה מעבר לסתם כתב תיירות שהתארח במלון על חשבון חברת נסיעות ולא ציין). אבל, אתה עושה את זה בסגנון "אחד שיודע". זה לא יותר מהשמצה מכוערת. או שתביא הוכחות או אל תכתוב כלום.

              אהבתי

              • יוס הגיב:

                התגובה הקודמת כל כך אמוציונלית שניתן היה להסיק שמדובר בו.
                כרגע יש רק עדויות שמיעה, אבל אתה מוזמן להתקשר ל TI.
                אחת מן השתיים, או שהוא התפאר בפני מי שמוכן לשמוע שהוא דפק את המערכת כשלמעשה שילם על הקורס ובעצם שיקר ואם כן, אני מתנצל.
                או שהוא באמת הערים על המערכת וקיבל קורס חינם תמורת פרסום והשמיט את הפרט הזה.

                אהבתי

  17. צהלה הגיב:

    שמועה במסדרון – דבאלפון חוזר למוסף הארץ עם טור אישי…

    אהבתי

  18. זה שגם עבד ב"רייטינג" הגיב:

    זה רק אני או שיש לוולווט משהו נגד איילת שני. אם אני זוכר נכון מעולם לא שררה אהבה גדולה בין השתיים, ועדיין- המדור של שני במוסף הארץ הוא אחד המרעננים והמחכימים מכל תשפוכת הסופ"ש הקבועה. ודווקא אליו וולווט נטפלת? מוזר ומעניין. אולי גילוי נאות קטן היה מעמיד את הדברים באור הנכון.

    וספציפית לריאיון עם עפר שלח- אני קראתי בעניין עד הסוף ולא זיהיתי שם שעמום. אבל אולי זה רק אני. ואולי זאת רק דבורית…

    אהבתי

    • עוד אחד הגיב:

      לפני שאתה מפתח, מבסס ומנציח לך תאוריה מעוותת, נסה לבדוק מה כתבה על שני כשהמדור/טור/וואטאבר שלה רק התחיל לרוץ בהראץ. יש סיכוי לא קטן שתופתע ואולי גם תתנצל.

      אהבתי

    • מעלי שעבד ב"רייטינג" הגיב:

      תגיד שרלוק, איפה, לפי מה שכתבה V על הראיון של אילת את עופר אתה "מגלה" מערכת יחסים סמויה בין V לאילת?
      סתם לבלבל לנו את המוח עם איזה "רכילות כאילו"?,יעני אתה "אחד שיודע"..(או עדיין עובד ב"רייטינג לעצמך").
      אתה יכול לחשוב(אולי) מה שאתה רוצה על הראיון, אבל מה זה הקשקוש הזה?
      לדעתי למשל ה"השאלה" ממשחק הטניס לתיאור הראיון היא נפלאה.
      ראיון מתפלסף,מנסה להיות ראיון ב"שפה אחרת" ,לא עבד.
      עופר ביישן(תתפלאו) ויודע בדיוק איך יראו דבריו "מחר בעיתון"…וימכור רק את מה שמתאים לו(אני לא קשוח כמו שאתם חושבים יש בי גם רכות…)
      ועופר הוא חלומה של כל אמא,והרבה נשים.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      כן, זה רק אתה. לא היו דברים מעולם ואני חושבת שזה הדדי.
      זכותך לחבב ראיון זה או אחר, זכותי לא.

      אהבתי

  19. רדיוט הגיב:

    אני אוהב להקשיב בשבת(תוך כדי) לשמאלן האשכנזי דורון נשר.
    בתכנית, מדור קבוע לאהובתי הציונית האחרונה בתלביב: דליה גוטמן(גם אשכנזיה ושמאלנית כמובן).
    היום, דליה שלפעמים עוסקת גם בעברית שלנו,הקדישה היום את פינתה למירי(ליכודניקית שחורה ופרימיטיבית)רגב.
    דליה במסגרת ההתקפה ה ג ז ע נ י ת על מירי רגב דיברה על העברית של הדוברת.
    אחרי שבמקום לדבר על בעיית הזרים, השמאל בחר להתקיף את הדוברים ה"שחורים בהירים"(אלי ישי,מירי רגב…)הצטרפה דליה לכסח את הפרימיטיבית, על עברית של תת שכונה, שהייתה דוברת צה"ל.
    אני מסכים עם כל מילה של דליה,עוד מהתקופה שהפרימיטיבית הזאת הייתה דוברת, התביישתי לשרת בצבא שאלו הם דובריו. לכן ד"א, בלבנון 2 נתנו לנציגי החיילות לדברר את המלחמה במקומה.
    א ב ל! תראו מה קרה! מדיון על גירוש,איזרוח,…של הזרים, הפך העניין להתעסקות ב"סרטן בלב"(כדברי מירי) ובגופה של הדוברת!!סליחה, בגופה עוד לא, זאת תהיה הכתבה הבאה כמה מירי השמינה מאז שהיא בכנסת…..
    אלוהים שהשמאל הגזעני נכנס במישהו …אין גם בעיה ל"צלם" אותה כנאצית…אין גבול?
    אז דבורית שחייה ביניהם אולי צודקת.
    "אצלנו" זה לא הייה קורה.
    ד"א קראתם את יורם קניוק (הארץ) על "ליל הבדולח" ומיין קאמפ? כן !ליל הבדולח ומיין קאמף! על חבלה ברכוש, בחנות אחת בתקווה…מישהו פה איבד אונה?

    אהבתי

  20. השד העדתי הגיב:

    קצת היסטוריה. היום האשכנזים (בעזרת אידיאולוגיות אוניברסליסטיות) מנחשלים את המזרחים והופכים את השכונות הדלות שלהם לגיהנום. בעבר הם השליכו את אותם מזרחים לאותם מקומות שכוחי אל בדיור ציבורי מצומצם ללא התחשבות בגודלן של המשפחות בעוד שעולי פולין נהנו מפריבילגיות שונות. הטענה בשנות החנישים היתה "למזרחים אין ברירה לכן אנחנו לא חייבים להם דבר, בעוד שעולי פולין יברחו". כיום האשכנזים שגדלו על כל הפריבליגיות זכאים גם לדרכונים כפולים לכן לא אכפת להם לחפור חור באוניה.

    פרוטוקול סודי ביותר מישיבת הנהלת הסוכנות 9 באוקטובר 1949

    אליהו דובקין (מפא"י-עבודה): אנו חייבים להעניק למהגרים אלה (עולי פולין) הטבות, ואינני חושש מן המילה.

    א. דובקין (מפא"י): עלינו לעשות מאמצים יוצאי דופן כדי להקל על קליטתם של אנשים אלה. אינני רואה נזק בכך שהוועדה תשכיר מלון כדי לשכן אותם…

    מ. גרוסמן (רביזיוניסט-ימין): אני מאמין שאנחנו חייבים לעשות כל מה שביכולתנו כדי לסייע בקליטת המהגרים הפולנים, אולם אני מתנגד שהמשימה תהייה באופן רשמי בידי הוועד הפועל . עם כל הכבוד ליהודי פולניה, לא יבינו את הפרשה. מדוע פתאום מתייחסים ודואגים ליהודים אלה בשונה מאחרים? העניין פורסם וממנים חבר מיוחד מהוועד הפועל. מה לגבי היהודים של גרמניה, מרקש, טוניס, טריפולי ושאר היהודים? אני בדעה שאומרת שעלינו להחליט כאן בוועדה מה שנחליט, אבל הוועד הפועל חייב לא לצרף את מר גרינבאום כחבר בוועדה. הוא אישיות חשובה ומקובלת על ידי היהודים מפולניה וימלא כל תפקיד שיהיה מוטל עליו, וכולנו נסייע לו. אינני רוצה שכל העולם ידע שלקחנו על עצמנו את האחריות לטפל בעניין הזה… וועדה ציבורית יכולה לקום עבור יהודי פולין, בתנאי שמר גרינבאום יהיה בה, אבל לא כממונה של הוועד הפועל. אני כבר יכול לדמיין את כותרות העיתונים. אני מוכן לשריין תקציב עבור הפרויקט הזה, אבל ללא שום פרסום – כי פרסום יכול להיות מזיק ואינני רואה צורך בכך.

    י. גרינבאום (עצמאי ושר הפנים): בהקשר לפרסום, אתה יכול לסמוך עלי…

    המועצה נפגשה כדי לדון בהקמת מחנה מיוחד עבור המהגרים מפולניה שבהם לכל משפחה יהיה חדר משלה, בניגוד לחדרי המגורים של המשפחות המרובות במקומות אחרים. אגף הקליטה לקח על עצמו לדאוג להסדרי מחייה ל-2,000 מהגרים פולנים תחת התנאים האלה. י. גרינבאום (שהיה פולני) ביקש שמתקנים אלה יורחבו כדי לכסות על כל המהגרים הפולנים, אך זו נדחתה.

    י. גרינבאום: זאת אומרת שמפברואר יהיה צורך לשים מהגרים פולנים בתוך צריפים עם 20 ל-30 מיטות צמודות אחת לשנייה ושמשפחות שלמות ישנו ביחד… אם חדשות על כך יגיעו מסביב הם יגרמו לרושם רע מאוד.
    י. רפאל (הפועל המזרחי-מפלגת עבודה דתית): המהגרים הפולנים אינם כמו מהגרים מארצות אחרות. מהגרים מארצות אחרות נמצאים פה בגלל שדרשנו. במשך זמן רב מאוד הם לא רצו להגר ודחו את זה. מסיבה זו אין לנו שום אחריות כלפיהם

    . בורגינסקי (מפ"ם-ציוני/מרקסיסטי): ישנה אפשרות שיהיה לנו רק מחנה אחד, שזה מחנה עתלית בו נמצאים עתה התימנים. נדחוף אותם למקום אחר ואז נוכל לצופף בין שלושה לארבעת אלפים (למרות שזה לא יהיה לוקסוס כמו שגרינבאום דורש), כמו במחנות אחרים… כאמצעי זהירות שכרנו בין מאתיים ושלוש מאות דירות ב-200 לירות ישראליות כל אחת. אנחנו ניקח את הבתים שהוקצבו לצפון אפריקאים ולתימנים וניתן אותם ליהודים מפולניה. לכך נצטרך לא מאתיים אלא שלוש מאות לירות. הבעיה היא אם אנחנו יכולים לאסוף סכום כזה?

    . גרינבאום: במקום לצופף את היהודים מפולניה יחד כך, אני מאמין שעדיף יהיה לטפל ביהודים מטורקיה ומלוב כך. זה לא יהיה בלתי הוגן. עליכם לדעת שיהודים אלה הם של עילית. לכל משפחה היו שלושה או ארבעה חדרים – בית גרמני עם רהיטים גרמניים והמנעמים הגרמניים החדישים ביותר. יבואו הנה רופאים מפולניה. תשים רק אחד מהם במחנות בבית-ליד או פרדס חנה ותראה מה הוא יחשוב אז ואיך הוא ירגיש.

    אהבתי

  21. אלי הגיב:

    דבורית אהובה,
    אודה לך אם תמעטי בשימוש בגידוף "מדינת כל גזעניה".

    אהבתי

  22. אני הגיב:

    ערוץ 1 שידר אתמול הופעה של אדל. אם פעם בשבוע הם ישדרו הופעה ברמה כמו ששודרה אתמול וגם ידעו לפרסם זאת בערוצי תקשורת שמתאימים לקהל היעד, הרייטינג שלהם יעלה פלאים. היה מעולה.

    איפה אפעס? לא מצאתי.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      בעולם הפרוגרמינג שידור הופעה הוא שווה ערך להרמת ידיים. גמר "כוכב נולד" יצליח ברייטינג.
      לשידור הופעה, גם של אמן מוכר, ערוצים מסחריים ידרשו מהספונסרים שלו כיסוי הוצאות הפקה.
      מצער אולי, אך זה המצב.

      אהבתי

  23. דבורית. לדעתי מיהרת להאשים את אלי ישי בחושך גזעני ופספסת (?) ענן עלטה שממטיר גזענות ללא הפסקה. אתמול כשהתקרבתי למנגל המרשים שהבעירו בעמיעד ניסיתי להבין אם הצומת תהייה פתוחה. בתחנה היחידה שנקלטה ולא שידרה פרסומות דיבר יהורם גאון. הוא סלסל את האבסורד באריכות ולכן אתמצת:

    השמאל משוווק את פתרון שתי מדינות לשני עמים כדי שלא נאבד את הרוב היהודי.

    מצד שני ארגוני השמאל מצדדים בקליטת המסתננים וקבלתם כפליטיםתושבים כי כך יהודים אמורים לנהוג במסכנים, בניגוד לעמים אחרים.

    תרגום: אנחנו צריכים להפרד מאחרים כדי לשמור על תואר הגזע. אנחנו צריכים לקלוט אחרים מסכנים כי הגזע שלנו מוסרי יותר ❗

    כשמאשימים 'אחרים' (אלי ישי ויהורם גאון לצורך הפואנטה הם 'אחרים') באמירות גזעניות, כדאי לזכור ולהפנים את מהות הטיעונים שמעלה הצד ההומאני.

    אהבתי

    • יוריק הגיב:

      "תואר הגזע" – איזה יופי!
      😛

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        נכתב בעברית יפה. למה לתקן כשלא צריך. חשך משחור,
        לבן, גבוה, עיניים כחולות, חשך משחור = תואר.
        טהור=רחץ ידיים, יצא(ה) מהמקווה ההיפך מטמא.

        אהבתי

    • מעלי הגיב:

      יורם גאון הוא אחד הציונים האחרונים שנשארו בתקשורת הישראלית!
      כל פעם שאני שומע אותו מנמק למה אנחנו פה,מי אנחנו, למה פה….אני מתמלא התרגשות והנאה.
      האלטרנטיבה(רע"ש בגל"צ) זה לשמוע טפיל תלביבי שכל חלומו זה לחיות בניו יורק,משמיע מוסיקה יעני מתוחכמת, ומסביר לעם היושב בציון למה אנחנו פרימיטיבים ואמריקה זה זה!

      את יודעת למה הייתה הצתה באזור עמיעד?
      ובכן: עכשיו זאת עונת הקציר. בין היתר קוצרים חיטה, ושחת(מה שקוראים חציר).
      אחרי שקוצרים את החיטה נשאר בשטח קש, ה"טיפול" בקש רוב רובו הוא בידי ערבים.
      הם קונים את הקש וחלק מהחציר , ומוכרים אותו.
      ה"סחורה" מועמסת על משאיות-טריילרים ונמכרת למשקים בעלי פרות.
      לעמיעד יש פרות לבקר(מרעה). הערבים ניסו למכור להם קש, והבוקרים סרבו :"יש לנו מרעה טוב השנה ".
      אההה, יש לכם מרעה? אז מחר לא יהיה!
      ואז מדליקים ב4-5 מקומות,כמובן שמחכים ליום חם במיוחד עם רוח טובה.
      זה שבדרך נשרפים יערות,מתקנים,ישובים…. מעניין את החיזבלה…
      הבנת יקירתי למה שמעת את יהורם(ד'ר)גאון?

      אהבתי

      • בניגוד לעיתונאים שרואים שריפת קוצים וחושבים שלא קרה כלום בשממה אני מבין את המושג מרעה חופשי ובעיקר את המשמעות הכלכלית שלו.

        בעדר גדול כמו של עמיעד מדובר על נזק של מאות אלפי ש"ח. העיתונאים לא יסקרו את הסיפור הכלכלי שמאחורי העשן בהרים, אין להם את הוובוס ואם יש להם- הם ינודו לעולמי עד.

        אהבתי

        • ניסיון הרעלה של העדר מטמקא
          גם את הסיפור הזה כולם פספסו בכשרון רב. בסה"כ ניסיון להרעיל 900 פרות של יהודים.
          אם היה מדובר במתנחל שניסה להרעיל 900 עיזים לשכן הבדואי שלו…

          אהבתי

          • מעלי הגיב:

            מי שלא יקנה קש(ישר מהמשאית!!!) שלא יתפלא שהעדר שלו יהיה על המשאית…טובה זנגריה זה לא תלביב!

            אהבתי

            • מיקי הגיב:

              אתם צודקים. אף שריפה לא פורצת בארץ במקרה.
              אין פה סופות קיץ כמו בארצות אחרות, שמייצרות ברקים שגורמים לשריפות.
              כל השריפות כאן הן כתוצאה מ"רשלנות" של מטיילים או הצתות מכוונות.
              בקיצים האחרונים, יש אינספור הצתות.
              מישהו מטפל בזה? מישהו נעצר ונשפט בגלל זה?
              אם כן, אני לא שמעתי על כך

              אהבתי

  24. מיקי הגיב:

    מתמיה אותי שהאנגלים עדיין מחזיקים בבית המלוכה המטופש שלהם.
    אפילו את קבוצות הכדורגל הכי אנגליות הם מכרו כבר לנסיכי המפרץ. הגיע הזמן להפריט או למכור גם את ווינדזור ובאקינגהם לאיזה מיליארדר נפט.
    בריטניה צריכה סולטן, לא מלכה לבנבנה וחסר אופי

    אהבתי

  25. מאיה הגיב:

    מישהו יכול להוסיף קישור לכתבה של קרן

    אהבתי

  26. אזרח במיל' הגיב:

    "מזמן לא שמעתי להג כה בלתי מבוקר בטלוויזיה, מגובה באמירות גזעניות, בדעות קדומות, ובאמת, אם נורבגי היה שומע את הבלילה שיצאה מפי זיו היה לוקח קצוץ קנה כלשהו יוצא לטבוח בזיו וביהודים בכלל. ובצדק."

    V, איזה משפט אומלל וגזעני יצא לך.

    איזה צדק יש בטבח של יהודים בגלל דבריו של מבקר אמנות יהודי אחד?
    איזה צדק יש ברצח של אדם בשל אמירות גזעניות ודעות קדומות בהן הוא מחזיק?

    אהבתי

  27. נקניק הגיב:

    בניגוד להתפעלות האין קץ שלך מאבבה קראתי את הכתבה והתאכזבתי מרות וגם קשות. מלבד כמה קטעי פולקלור, נעלי הסהרונים המטופשות, אין הרבה בשר, אין איזשהן תובנות מיוחדות או תיאור אמיתי של תנאי חייהם. הוא לא חידש שום דבר שלא ידעתי קודם מקריאה די שטחית. הרעיון היה טוב מאוד, הביצוע חלש. והשיא: לקראת לילה שאמור להיות קשה במיוחד אבבה גבור תהילה חותך הביתה במקום להישאר שם בתוך הקרביים החמים של הייאוש. יכול להיות שהוא היה זקוק להדרכה צמודה יותר או שאולי היו צריכים לשלוח מישהו מבריק יותר. במלים פשוטות: למרות הרעש והצלצולים אבבה לא סיפק את הסחורה. חבל, כי נשארנו ברמת השטחיות של תמונות הדוגמנים השחורים בסופשבוע.

    אהבתי

  28. נתן הגיב:

    אלי ישי מחריד אותך ולא המסתננים.
    אני בטוח ב100% שאין לך מסתננים ליד הבית ואם היו לך לא היית מדברת ככה.
    כולי תקוה שמשהו יתחיל לקרות בשבוע הבא ויתחילו להוציא אותם מכאן.
    היום יש הפגנת צדק חברתי,מקוה שיתפנו עשרות אלפי דירות להשכרה כשיצאו מכאן המסתננים.
    ואגב אני גר במעוז אביב ומזדהה עם תושבי דרום תל אביב (הישראלים).

    אהבתי

    • עברי הגיב:

      הי נתן, שבת שלום – ומעוז אביב שולתתת (לא גר שם, אבל מעריץ)
      לעניין – עזוב רגע את הנושא לגופו (מסתננים/פליטים/אנסים/בני שטן)
      בוא ניקח את המשפט

      "רוב האנשים שבאים הנה הם מוסלמים שחושבים שהארץ בכלל לא שייכת לנו, לאדם הלבן"

      על זה נאמר, אם זה לא היה מחריד, זה היה קורע מצחוק. בעיקר אנו למדים שלפני שהוא גזען שפל, האיש בעיקר נמנע מקשר קוהרנטי בין חלקי המשפטים שהוא פולט.

      אהבתי

      • לגרש הגיב:

        הפרענק העילג הזה שומר על מדינת היהודים, אבל אתה מה איכפת לך. יש לך דרכון פולני.

        אהבתי

        • עברי הגיב:

          מקסים מקסים מקסים
          לא נוטה להגיב לשטויות האלה בדרך כלל, אבל ניחא –
          לידיעתך (הוסף לפנקס המידע הגנטי שאתה מחזיק ככל הנראה) – אלי ישי ואני בני אותה עדה
          (למרות שבהצבעת רוב הדחנו אותו ממנה מזמן)
          שבת שלום

          אהבתי

        • אור הגיב:

          דבורית שלום,
          אני קוראת את הבלוג כבר מספר שנים וגם אני רואה בעיניים כלות איך בתקופה האחרונה הטון בטוקבקים הולך ומקצין. בעבר התנהלו פה דיונים, לעיתים סוערים, במחלוקות אקטואליות שונות, והתגובות כללו בדרך כלל תוכן רלוונטי וטיעונים לכאן ולכאן, והתנהלו לרוב בצורה עניינית. כעת מקננות פה כמה ציפורים (כן, דרור ויונה, אני מסתכלת עליכם) ששירתן צפויה, רפטטיבית וצורמנית ומהווה בית גידול למגיבים כמו ״לגרש״ שכותבים בצורה תוקפנית וגסת-רוח ומייצרים אוירה עכורה ורעילה.
          כולי תקווה שיש עוד קוראים כמוני שלא מסכימים עם רוב התגובות והדעות המתלהמות, אבל לא מעידים להגיב, כי מי רוצה לשחות בסחי?

          אהבתי

          • לגרש הגיב:

            איסטניסט אנין שכמותך, הביטוי ״מדינת כל גזעניה״ על התקוממות צודקת של החלכאים והנדכאים לא מקוממת אותך? האוירה המורעלת באה מלמעלה.

            אהבתי

            • אורן הגיב:

              כן, ולווט אשמה, שהחלטת להמטיר על הבלוג פצצות סירחון. ההצגה הפארודית של עמדה מזרחית רדיקלית המאשימה יהודים בשואה, נועדה לפרובקציה כלפי המקבלים את הדברים כפשוטם, ולתסכל את אלה המודעים לתרגיל השקרי.

              אהבתי

            • daniel הגיב:

              מיד לאחר שקראתי את הפוסט רציתי לכתוב שההתעקשות שלך על "מדינת כל גזעניה" בפוסטים האחרונים קשורה בטבורה לתלונות שלך על ההידרדרות של התגובות, והנה באה התגובה הזו שהוכיחה (לי לפחות) שיש דברים בגו.
              הביטוי הזה עצמו לא פחות גזעני מהתופעות שכנגדן את יוצאת וגם לי (גזען שמאלני יפה נפש בד"כ) הוא צורם.

              אהבתי

          • אור יקרות, אם תסתמי לרגע את האף (מהסחי כמובן) ותצליחי לספור יותר תגובות עמוסות טיעונים לא ענייניים מצד ימין של המפה הפוליטית אשקול לקחת את כל ציפורי השיר בכלוב מתכת ברזל ולהטביע את שירתם לים. נשתמע בפייסבוק.

            אהבתי

    • דרור הגיב:

      עצוב שאלי ישי הפך להיות הדובר הראשי של תושבי השכונות ,פשוט כי הוא עושה את העבודה כל כך גרוע . הוא מערבב כל מיני משפטים חסרי ביסוס (כמו הקטע עם האידס) וגורם לשמאלנים למתוח חזה ולהגיד "הנה אמרנו לכם שאנחנו צודקים". וזה חבל כי יש מספיק טיעונים צודקים ללמה צריך להוציא את האריתראים מדרום תל אביב , ויש כאלה שיודעים להעביר אותם מצויין(בן דרור ימיני למשל) לא צריך אימאמים יהודים בשביל לחרבש את כל היחסי ציבור .

      אהבתי

      • איידס ואפריקה זאת דמגוגיה אפקטיבית ופוגעת. אין ברירה גם לשמאל האשכנזי מיתוסים דמגוגים משלו. למשל יורם קניוק וליל הבדולח (כל עוד שהם לא גרים בשכנותו, מה אכפת לו להשתמש עוד קצת בקלף השואה). המבחן הוא ממה הישראלים פוחדים יותר מאיידס או מהילת הצדקנות של השואה שרק האשכנזים נהנים ממנה?

        יש לחזק את אלי ישי ואפילו להצביע ש״ס הצבעה טקטית.

        אהבתי

  29. עוד אחד הגיב:

    זה יעזור לי לקחת את הכתבה וה"הישג" בפרופורציות הנכונות אם מישהו פה ידע להגיד של מי היה הרעיון להתחזות, הכתב או המערכת?

    אהבתי

    • לגרש הגיב:

      מי יודע ואולי יש קשר בין הנהירה האפריקנית לישראל יש מאין לבין הכניעה של ממשלת ישראל בפני הדרישה להעלות את הפלאש מורה (נוצרים) האתיופים. מה כבר ההבדל בין הפלאש מורה למסתננים אחרים? גם הם מאתיופיה או אריתריאה.

      אהבתי

  30. לגרש הגיב:

    מתי מגרשים את המסתננים? מה כובל את ישי ונתניהו? למה המדינה הזאת לא יכולה להתנהל בצורה מסודרת? איפה נשמע כדבר הזה שעשרות אלפים גונבים את הגבול, ועוד במדינה במצב מלחמה, בקלות כזאת? אים אין ברירה אחרת הערסים של התקוה חייבים להיות ויג׳ילנטים של החוק כמו במערב הפרוע. לפחות הצדק איתם.

    אהבתי

  31. אורן מחלקת הגהה הגיב:

    מטה רומני שגה באיות של אמריקה, מה שהוביל לפוסט, שמזכיר שכולם טועים, גם כשאינם משקרים.

    אהבתי

  32. שולמית הגיב:

    "אל תקנו, אל תשדרגו. הצניעו לכת. חי נפשי זה קל." אני מנסה. זה ממש קשה

    אהבתי

  33. אודי פסמון הגיב:

    ניטפוק קטן לגבי הלוואות. את צודקת לגבי הלוואות לצורך צרכנות של משק בית, שהן הלוואות טפשיות מאוד שרצוי להמעיט בהן. אבל עסק קטן מוכרח להחזיק קו אשראי בנקאי ולהחיות במינוס, לפחות בשנים הראשונות לקיומו בהן הוא משקיע בציוד ראשוני.
    ובל נשכח את הכסף הגדול – משכנתאות. ככל שההכנסה המשפחתית קטנה יותר, כך גדל הצורך במשכנתא וקטן כח המיקוח. וגם כאן, הבנקים לוקחים עמלות לא סבירות.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      הכתבה עסקה בהלוואות למשקי בית, או יותר נכון, הלוואות שהבנק מציע ללקוחות שלא צריכים אותן. למעשה, יש חשש, שבניגוד לכוונתה מסייעת הכתבה לשיווק ההלוואות. שולחת את הישראלי הלא פראייר, להמקחות על הריבית, בסיומה יחשב קיצוץ של חצי אחוז, כרווח. הבנקים מרוויחים מלקוחות פראיירים, אך את הכסף הגדול הם עושים מהפסיכולוגיה של הלא פראיירים.

      אהבתי

  34. אחד הגיב:

    לאלה שעדיין מחכים לפרק האחרון של האוס. תתקדמו: טורנט לפרק. טורנט לפרק ברזולוציה גבוהה.

    אהבתי

  35. קלקלה הגיב:

    ו.. אה כן, תבלי.

    אהבתי

  36. קלקלה הגיב:

    יהודה שרוני (כן זה הידוע) ממעריב משמש לוביסט עבור הועדים של הבנקים עם הכתבה הכל כך הזוייה עליהם. כל מילה שה-ם אומרים הוא כותב כאילו זו מילה של דברי אלוהים חיים ולא היא.
    לדוגמה: "עובדי הבנקים לא מצליחים לגמור את החודש…אנו מבקשים צדק חברתי…על איזה סכום יכול לוותר פקיד שמשתכר 6,000 ש' ולא מצליח לגמור את החודש?". בחיי, ככה כתוב, ממש מהמשיח. ומדובר בעובדי בנק פרופר, לא עובדי קבלן בדלפק.
    איזו חרטא. שרוני כלוביסט.

    אהבתי

  37. אליהו הגיב:

    אם את רוצה עוד. האזיני לריאיון של דני אדינו אבבה לאיילה חסון וחנן קריסטל
    בתכנית "הכל דיבורים".

    דברים שמבהירים ומרחיבים מעבר למה שנכתב בעיתון.

    אהבתי

  38. רג׳ינה סקפטור הגיב:
    • שועלן הגיב:

      אין ספק שאיננו יכולים לדאוג לכל העולם, אך עלינו לדאוג לכך שמאמרי דיעה מוטים ומגוייסים לא יוצגו לקוראי העיתון הישראלים ככתבות אובייקטיביות.

      אם היה לי פייסבוק, ואם צוקרברג היה מאפשר את זה טכנית, הייתי עושה לה לייק על השורה האחרונה הזו בלבד.

      אהבתי

      • עלי להתוודות שלפני למעלה מעשור, בעוונותיי המועטים ובהיותי פעילת זכויות אדם חדשה ותמימה

        יכול להיות שפספסתי משהו ? מצאתי סיפור שונה לגמרי. מדובר בפעילת זכויות אדם שהזמינה כתבת מסכנות תפורה למטרותיה, השתתפה בהפקה ומתלוננת על הכתב "הגזעני והחשוך" בגלל שלא סיפק לה את מבוקשה. חדשה אולי, תמימה…נו באמת.

        אהבתי

        • אחד אחר הגיב:

          היא אמרה שהיא לא קיבלה את מה שהוא הבטיח לה
          היא רצתה כתבה על ההתנהגות של רשויות ההגירה והיחס שלהם למהגרי עבודה/פליטים/מסתננים/איך שלא תקרא להם- מאפריקה.
          והיא קיבלה כתבה אחרת לגמרי.
          לדעתי זה הגיוני שהיא תכעס.

          אהבתי

          • דרור הגיב:

            אבבה הוא עיתונאי , לא הפועל של רוזן . הוא יכול אמנם לבדוק שם טענות שהיא העלתה , אבל ברגע שהוא נכנס לשטח הוא יכול לכתוב על כל מה שנראה לו מעניין , קוראים לזה חופש עיתונות , אתה יודע הדבר הזה שהשמאלנים מנפנפים בו כעת כנגד האישום של אורי בלאו .

            אהבתי

        • תמר דרסלר הגיב:

          בתור מי שעובדת כבר שבע שנים בתחנה המרכזית הישנה עם כל הקהילות, פליטים, מבקשי מקלט,הומלסים, זונות וכו', עצוב לי שמישהי כמוך תשאב מעתה את הידיעות שלה דרך עיניו של דני אדינו אבבה. שבוע? הצחקתם אותי. הייתי רוצה לפרט בדיוק מה הבעיות בכתבה אבל אני מותשת משבוע של חרא צרוף.

          אהבתי

            • תמר דרסלר הגיב:

              עובדת, מתנדבת, כותבת ולעתים גם ישנה, נוה שאנן חמש. מספיק בשבילך או שאני צריכה עוד משהו?
              וכן, אני לא 'גרה' שם מבחינת כתובת רשמית ואיזה פלא, אני גם לא זו שמשכירה את הדירה שלי לעשרה מבקשי מקלט במקום למשפחה ישראלית אחת כדי להרויח פי חמש. ואני בטח לא זו שחושבת שהסיפור היום בדרום תל אביב פשוט.

              אהבתי

              • אני יודע שהוא לא פשוט ומעריך שרוב האנשים שפעילים בתחום עושים את זה מכוונות טובות. אני רק חושב (כמו שמוריי, דוקטור למדע המדינה מ-MIT, טוען):

                שכל תוכניות הרווחה למעשה פוגעות באנשים שלהם היא מסייעת משום שהן מנציחות את מצבם.

                האבסורד המתמשך והאזוטרי לגבי אונר"א ומצבם של הפליטים תומך בהנחה מלמעלה.

                (ושוב, יש לי סימפטיה בסיסית לאנשים שתורמים ופעילים)

                אהבתי

                • תמר דרסלר הגיב:

                  ואתה צודק, אכן לא פשוט. אם היה לי זמן וכוח נפשי ווולווט היתה מרשה הייתי מעלה פוסט ארוך ומפורט על מיהו המה, אבל אין לי כוח כרגע.

                  אהבתי

                  • ההייתי מאוד שמח לפוסט שיבהיר בדיוק מה אתם עושים, מי מממן את הפעילות ומהם מדדי ההצלחה.
                    זאת הזדמנות נדירה לתקן את הרושם שנוצר.
                    על פניו, נראה שארגוני הסיוע טרחו במשך שנים לקדם את ההסתננות לישראל ולצטט את גמגומי האו"ם בנושא פליטות בכל ישיבות הממשלה. זה נראה רע.

                    אהבתי

              • ר.בקצה הגיב:

                החוצפה שלכם פשוט עוברת כל גבול.
                הרי אם מישהו יסרב להשכיר את דירתו לסודנים , אתם הראשונים שתכנו אותו גזען חשוך.
                מדוע שלא תקימו למסתננים מאהל ברוטשילד?
                עשיתם את זה כל כך יפה לפני שנה..

                אהבתי

          • דרור הגיב:

            את לא יודעת אפילו אחוז ממה שאבבה יודע על האפריקאים בתחנה המרכזית. אבבה , בזכות הכיסוי שלו , הצליח להיכנס למקומות שאפילו בסיוטים שלך לא היית נכנסת אליהם . זה לא חכמה לשבת באיזה בית תמחוי ולסקר אפריקאים , מן הסתם הם יהיו שם נורא נחמדים ולא מזיקים , בן אדם רעב תמיד יהיה נחמד לאנשים שמספקים לו אוכל .

            אהבתי

            • תמר דרסלר הגיב:

              אני יודעת בערך פי מאה. וזה בהמעטה כי אני בניגוד אליך, לא 'יושבת באיזה בית תמחוי' תרשה לי להציג לך כלי מאד יעיל(חדש חדש) קוראים לו גוגל, מכיוון שאני מזדהה, בניגוד אליך שוב, שמי המלא תוכל לברר מה אני עושה לפני שאתה פותח את הלוע. ולגבי ה'כיסוי' של אבבה, בטח נדמה לך שהאריתראים מפגרים כולם ולכן הם לא מבדילים בין אתיופי שחי כבר עשרות שנים בארץ לבין אחד משלם. ברור. אבבה מוכר שוב את צבע העור שלו ואתםף כמו כל גזען מצוי, חושבים שהיי הוא שחור – הוא בטח יודע יותר מכולם על השחורים. אז הוא לא.

              אהבתי

              • לדרסלר הגיב:

                תגידי דרסלר האם ברורה לך ההשלכות של האידאולוגיה שלך על תושבי השכונות? זה בכלל מעניין אותך, או בסרט שאת חייה בו אף אחד לא סופר אותם? מאיפה העוז והחוצפה שלך להתעלם מההיסטוריה הפרטית של מדינת ישראל ולקפוץ ישר לספירה אוניברסליסטית צוננת של פוסט קוליניאליזם בנוסח המערבי? מה על העוול של דור ההורים שלך כלפי תושבי השכונות והפריפריה?

                אהבתי

                • תמר דרסלר הגיב:

                  יש לך בכלל מושג מה ה'אידיאולוגיה' שלי? לא אין לך. אין לך שמץ של מושג ירוק כי לא כתבתי כאן כלום מלבד העובדה שהכתבה של אבבה רצופה באי דיוקים. אין כמו פחדנים אנונימים מאחורי מקלדת.

                  אהבתי

                  • עניי עירי קודמים הגיב:

                    אי דיוקים? האם רק את מחזיקה בתורת הנסתר של היבשת האפריקאית?
                    האם לא ניתן לראות בכתבה שלו זוית אחרת וחדשה וקול חדש שמתגבר קצת וסוף סוף על מנטרת ואחיזת העיניים של "הילדים החמודים" שבהם הזנתם אותנו כמה שנים?
                    ציבור גדול בישראל פקח רק לאחרונה את עיניו. תוכלו לקרוא לנו גזענים כאוות נפשכם, ואילו אנחנו נטען שהגזענות האמיתית מופנית דווקא מכם לתושביה החלשים של תל אביב. כן, כן, אותו שד גזעני, מוכר וחביב שממשיך כבר דורות לצאת מהבקבוק.

                    אהבתי

                    • תמר דרסלר הגיב:

                      יודע מה? נמאס לי. לא תזדהה, לא אגיב יותר. אין סיבה לכבד אלמונים בתגובה.שבוע טוב.

                      אהבתי

                  • דרור הגיב:

                    תני לי לנחש, לא הצבעת ליכוד בבחירות האחרונות נכון?

                    אהבתי

              • דרור הגיב:

                כבר אמרתי פה כמה פעמים את שמי המלא , את כנראה כל כך עסוקה בבית תמחוי שלך שלא שמת לב . אז הנה , קוראים לי דרור קלינגר וזה הפרופיל שלי בפייסבוק
                http://www.facebook.com/dror.klinger?ref=ts

                אהבתי

              • דרור הגיב:

                במה בדיוק אבבה "מוכר את צבע העור שלו"? האם זה שהוא ממוצא אתיופי אומר שהוא חייב לעמוד לצד האריתראים אוטומטית? למה כי שניהם שחורים? זה לא קצת גזעני מצדך להגיד דבר כזה?

                אהבתי

        • אורן הגיב:

          יונה, הזדמנות לראות את שיטת היצור שלך. "הזמינה" עלק, הרי כתוב בפרוש, שפנה אליה לעזרה. ואתה שופך לנו כאן טונות מזה, אסון אקולוגי שכמותך.

          אהבתי

    • אורן הגיב:

      א. יש גונבי אופניים, ויש גנבים מסכלי אותיות.
      ב. ברכות על תגובה ביקורתית לכתבה בידיעות.
      ג. עם כל הברכות של ולווט, כתבה מסוג זה צריכה להעשות באריכות וביסודיות, שבוע זה גימיק.

      אהבתי

    • אפריקה ישראל הגיב:

      ממי שואב אלי ישי רעיונות.

      אהבתי

    • נתן הגיב:

      התקשורת וארגוני השמאל יסכימו להשתיק וללכלך כל עיתונאי שסוטה מהקו.
      אני רואה מה עושים להדס שטייף.
      סיגל רוזן פנתה לסודאני והזהירה אותו מהעיתונאי-אם היו עושים בדני לינ'ץ הדם היה על ידיה.

      אהבתי

    • דרור הגיב:

      נראה שרוזן יצאה כאן די חומוס . היא "החדירה" לתוך הקהילה עיתונאי כדי שיוכל לספק לציבור הקוראים "אישור של מישהו שבא מבפנים" לטענות שלה , וגילתה לתדהמתה שמדובר בשקרים וסיסמאות . הפוסט שלה בפייסבוק זה מה שנקרא לירות בשליח .

      אהבתי

      • דרור הגיב:

        על אף התאורה החזקה בגינה, אבבה גם לא הצליח להבחין במהלך השבוע במתנדבי "מרק לוינסקי" שמחלקים מידי ערב ארוחות חמות למאות מבקשי המקלט המתגוררים בגינה בלילותיהם הראשונים בארץ הקודש

        הוא לא הצליח להבחין בהם כי הם היו עסוקים באותו זמן בלכתוב בפייסבוק כמה שהם עוזרים לפליטים . כמו שנאמר כבר כמה פעמים , המיזם הזה הוא יחסי ציבור ותו לא .

        אהבתי

    • צחנת 7 ימים הגיב:

      אז מה היה לנו, במוסף שכולו רון ירון?

      1. כתבת שער, קידום עצמי של כותבת המוסף קרן פלס.

      2. כתבת גימיק פליטים, דני אבבה (שאינו ידוע כאדם אמין במיוחד) נותן להמונים את מה שרצו לשמוע: גניבה, מכוני ליווי, עכברים.

      3. כתבה לגברים חרמנים – תמיכה בזנות, השניה תוך זמן קצר (אחרי החשפניות), עם מרואיינות לא מזוהות כמובן, אולי אפילו שחקניות, כשהכותב מספר שזה בתמיכת יחצנים ועורכי דין.

      4. יאיר לפיד מכניס לפמיניסטיות, וממשיך את קמפיין הבחירות שלו כאילו לא הבטיחו כלום.

      5. והדובדבן: כתבת סלב עם חגי עמיר, האיש שסייע לרצוח את ראש ממשלת ישראל. כמו במערכון המפורסם של החמישיה, רון ירון היה יכול לתקוע את זה לפרצוף של איתן הבר.

      תמצית הפשיזם והשובניזם במוסף אחד, שידיו של רון ירון מרוחות עליו לכל האורך. אפרופו: הבן של עמוס ירון – מודח ועדת כהן וכל הסמולנים האלה, מלחמת לבנון, לפני 30 שנה.

      אהבתי

כתיבת תגובה