החיים בלי מיסוך


ראשית הארץ: צה"ל נערך לקליטת חרדים.
ישר"ה: אין רוב לחוק ההסדרה.
מעריב: איראן בדרך למתקן העשרה שלישי.

סחתיין לשלמה כהן:

אחרי כל מה שנכתב בכל הקלקלונים בשנה האחרונה יש עוד למישהו ספק, או, יש מי שלא יודע שמחירי המזון בישראל הם מהגבוהים בעולם? כידיעה בשער התחושה היא לגמרי לפני-שנאית.

מעניין איזו תקרית דיפומטית תצמח מהאמירה שבמשרד החוץ רואים בביקור נסיכת תאילנד מטרד.

לידיעת הממורמרים שבקרב קוראי הידיעה על נטרול החומר הממסטל במריחואנה, THC: מדובר, ככתוב, בזו המיועדת לחולי סרטן. אם לא תצרכו אותה (שהרי ידועה היא באיכותה האלף אלפית), אלא את זו המיועדת לכם, לא תצטרכו להתלונן.

וואוו. ידיעות העלה את הכתבה של דני אדינו אבבה במלאוה לפייסבוק. בבקשה.

יאיר נתיב ממשיך לדווח על התאונה בה נהרג אביו.

בן דרור ימיני: אין נתונים המורים על פשיעה גוברת בקרב המסתננים.
תיאור ההצתה בדירת האריתראים בירושלים.

לחם עבודה

את ליטל גרוסמן, כתבת הבריאות של מעריב, שעזבה, כפי שדיווחתי, מחליף ארי גלהר מידיעות ירושלים.

בהארץ מתכננים כבר שש שנים בערך לשנות את פורמט העיתון ולטבלדו. דובר על עמודי החדשות, דבר שלא קרה, אלא שהם בהחלט קטנו. כעת מדובר על גלריה. מעניין אם יעברו עוד שבע שנים עד שזה אולי יקרה.

הודעות לעיתונות:

מכתב ועד העובדים הזמני בערוץ 10:

במוצ״ש האחרון עודכנו ע״י אורי (רוזן, V) על הנחיית דירקטוריון הערוץ לפטר כ-30 עובדים מחברת החדשות ולקצץ בשכר המגישים הבכירים, כתנאי להזרמת כספים מצד אחד מבעלי המניות. לדברי ההנהלה, בלי הזרמה משמעותית ומיידית של הון לא ניתן יהיה לשלם משכורות לעובדי החברה החל מהחודש הבא.

בפגישה שקיימנו אמש עם אורי הבהרנו כי הוועד הזמני מתנגד לגל הפיטורין והקיצוצים המתוכנן, שנכפה מאילוצי תקציב ולא משיקולי ניהול מקצועיים. לדעתנו מדובר במהלך כואב וטראומטי, שאת חלקו ניתן למנוע במאמץ משותף לטובת החברה ועובדיה. ביקשנו להיכנס למו״מ קצר על ביטול הפיטורין כליל או, למצער, על צמצום משמעותי בהיקפם – ולשמחתנו נענינו בחיוב.

בימים הקרובים תבדוק ההנהלה לכמה מהעובדים שמועדים לפיטורין (למשל, ממערכת ״השבוע״ שנסגרה) ניתן היה לאתר תפקידים אחרים בתוך החברה, אלמלא ההחלטה הנוכחית על צמצומים בכוח האדם. עם קבלת הנתון הנ״ל, הוועד ישקול להציע למנכ״ל ולעובדים תוכנית קיצוצים חלופית שתכלול צמצום דרמטי במספר המפוטרים הנוכחי. התוכנית תתבסס על הסכמה התנדבותית לתרום באופן חד פעמי רכיבי שכר לא שוטפים (למשל, ימי חופשה או הבראה בשנת 2012 בלבד) לקופת חירום מיוחדת שתממן את הצלת המשרות. להערכתנו, היקף התרומה המוצעת יהיה צנוע יחסית וייגזר בין השאר מגיל העובד, מצבו המשפחתי וכיו״ב. בכל מקרה מהלך כזה, אם אכן יבשיל, יובא להצבעה דמוקרטית בפורום כללי של עובדי החברה (ללא קשר, כמובן, לשאלה מי הצטרף לארגון העיתונאים).

אנחנו הראשונים להאמין שלא העובדים צריכים לשלם מחיר כלכלי נוסף על מצבו הקשה של הערוץ, ואולם במצב שנוצר לא נותרו בפנינו ברירות רבות: ייתכן שבקרוב נידרש לבחור בין פרידה מכ-30 מחברינו לבין ויתור חד פעמי על הטבות שכר במטרה להצילם מפיטורין. ההחלטה אם לתמוך בצעד חריג שכזה נתונה לכל אחד בנפרד, על פי מצפונו ועמדתו הפרטיים, אבל מחובתנו לפחות להציג בפניכם את האופציה הזו כביטוי של חברות וסולידריות.

אנחנו מבטיחים לעדכן במהירות על תוצאות המגעים ומודים לאורי רוזן על הנכונות לעכב את ביצוע הפיטורין בפועל עד להשלמת הבדיקה.
שלכם,
ועד העובדים הזמני, ערוץ 10

בצלאל קאהן יהיה עורך ראשי של חדשות רדיו קול חי. קאהן שידר בעבר ברדיו קול חי ובקול ישראל, שימש כיועץ התקשורת של עיריית ביתר עילית ולפני ארבע שנים עזב את תפקידו ככתב בכיר בעיתון יתד נאמן, שם כתב כ-13 שנים, ופתח משרד פרטי לייעוץ תקשורתי.

אמנון אברמוביץ' הוא הזוכה בתואר העיתונאי המעצבן ביותר בטלויזיה לשנת 2012, לפי תחרות שערכה האגודה לזכות הציבור לדעת. מתוך 1,634 המצביעים בתחרות, 32.5% בחרו באברמוביץ'. במקום השני זכתה יונית לוי עם 22.6%, ובמקום השלישי – ירון לונדון עם 15.1% מהקולות.


נשאלת השאלה מה זה מעצבן? זה גרוע? זה טוב? זה לא מקצועי? זה לא אוהבים אותו כי לא בא לנו טוב? זה אומר שהמעצבן אומר דברים שאנחנו לא רוצים לשמוע? מה זה מעצבן?

ולרי טרירווילר, זוגתו של נשיא צרפת, תמשיך לעבוד כעיתונאית.

לפני פיזור

כזכור, שבוע מבזקי לנו.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

90 תגובות על החיים בלי מיסוך

  1. בצלאל הגיב:

    אהבתי את עמוד השער של ידיעות, שבמתכוון או לא שידך בין פינוי גבעת האולפנה לגרפיטי "צאו מהשכונה".

    אהבתי

  2. הלל הגיב:

    אין נתונים על פשיעה מוגברת בקרב המסתננים, אבל זה בכל זאת ברור מאליו שזה קיים. מדובר באוכלוסייה בלי כלום כמעט, בארץ זרה, עם מנהגים זרים ואנשים זרים, בלי ספק שפשיעה, לפחות ברמה הנמוכה, תהיה קיימת ביתר שאת. והראיה הברורה היא מהכתבה (המצוינת!) של אבבה:

    "תדע לך שגונבים כל דבר, כל מה שזז‭."‬

    "הכי טוב, אם אתה רוצה לעשות כסף, זה לגנוב פלאפונים. אם אתה יודע לגנוב פלאפונים טוב, הם נמכרים פה כמו לחמניות".

    המסתננים קוראים לאזור הזה "הרובע הסודני‭."‬ אף אחד לא מתעסק איתם, הם האחראים הבלעדיים על שוק גניבת האופניים. עשרות זוגות אופניים, חלקם חדשים, עומדים שורה אחר שורה ונמכרים בסכומים מגוחכים.

    ניסיתי לקנות אופניים. זוג האופניים שהוצע לי, כך נאמר לי בלחש, נגנב ביום רביעי שעבר מרמת-השרון, על ידי שני סודנים. רשמית, כששאלתי את המוכרים, הם ענו לי שהאופניים "התקבלו כמתנה על ידי תושב הוד-השרון‭."‬ אין ספק, אנשים טובים ונדיבים גרים בהוד-השרון.

    לעומת זאת, האריתריאים, כך מספרים בלוינסקי, חולשים על שני פלחי שוק לוהטים אחרים: התיקים החטופים והמכשירים הסלולריים הגנובים. אגב – רק על הסלולריים ללא כרטיס סים. שוק כרטיסי הסים שייך גם הוא לסודנים.

    אה, וגם:

    "מה אני אומר למי ששואל אותי איך הגעתי לישראל‭"?‬ אני שואל אותו.

    "תשקר‭,"‬ הוא אומר. "אל תספר את כל הסיפור. הישראלים, בעיקר העמותות שפועלות בקרב המסתננים פה, אוהבים שמשקרים להם‭."‬

    "תגיד שהגעת ישר מהשלטונות באריתריאה‭,"‬ הוא ממשיך. "ספר גם שהיית חייל, ואם תחזור דינך מוות. תזכור, אתה חייב להיות עקבי עם הסיפור שלך. בתכלס, את מה שאני אומר לך, כולם אומרים וכך עובדים בעיניים על כולם‭."‬

    ג'ירמה מחייך. "כמעט אף אחד מהם לא בא ברגל ממצרים לישראל. אף אחד מאיתנו לא חצה שום מדבריות‭…‬ הכל שטויות. לפני שלוש שנים היינו חבורה של 22 אנשים, ואני אספר לך איך זה עובד. ואם אתה תספר את אותו סיפור, אתה מסודר, לא יקרה לך שום דבר.

    ובאשר לגילויי גזענות:

    ביומיים שלאחר מכן, רציתי לבדוק יותר את יחסם של התושבים הוותיקים אל המסתננים. הסתובבתי באזור התחנה המרכזית החדשה, בשכונת התקווה ובשפירא, ברחובות הומים. לא נתקלתי בשום גילויי גזענות כלפיי, איש לא קילל אותי או איים עליי. מסתננים ששוחחתי עימם סיפרו על מקרים של קללות ויריקות, אחרים אף העידו כי הוטחו לעברם בקבוקי זכוכית תוך כדי רכיבה על אופניים. השבוע הופיע אותו סרטון ביוטיוב, שמתעד השלכת ביצה על סודני. אריתריאית משכונת התקווה סיפרה שמישהו על טוסטוס עצר לידה, צעק לה "סודנית מגעילה‭,"‬ חטף את תיקה ונמלט. אני לא נתקלתי אישית באף אחת מהתופעות הללו.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      מה יהיה הלל, ימיני המליץ להתבסס על עובדות. אתה מעדיף להבסס על כתבה בינונית מינוס של כתב, שהסתובב שבוע ברוטו באזור, עם גימיק התחזות חסר משמעות . יש נתוני פשיעה כלליים המצביעים על ירידה. זכותך לדעה משלך, חבל שאת מגבה אותה ב"עובדות" בצורה שלא מוסיפה לך כבוד.

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        הנקודה היא שרוב הפשעים לא מדווחים, או לא נאכפים. אם למשל נגנבים עשרות זוגות אופניים מהוד השרון, אך המשטרה לא עשתה דבר בעניין, הרי אין לה מושג מיהו הגנב ולכן זה לא נכנס לסטטיסטיקה.

        אהבתי

      • מיקי הגיב:

        החרדים אצלנו בכפר הרבה יותר נחמדים. הם לא גונבים, רק באים כל שנייה לבקש תרומה.
        אתמול אמרתי לאחד שכשיהיה לי כסף, אתרום בשמחה. אבל עד שיהיה לי כסף, האם הוא יכול לתרום לי עשרים ירקרקים?
        זה די הרגיז אותו

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        גיבור לאומי, אתה

        אהבתי

      • עברי הגיב:

        מה הקשר ומה הפשר? שמח הרבה יותר בדרךכלל להיות מתויג כיפה נפש אוהב כושים מאשר חובב דוסים (אוהבים לתייג פה בבלוג), אבל מה שייך? לא נאה דומני

        אהבתי

      • מיקי הגיב:

        זה עד כדי כך קשה להבין?
        אנו חיים פה בדו-קיום. הם מתרימים ואנחנו תורמים

        אהבתי

      • אנונימי הגיב:

        אתה גר בכפר דתי? יש להם חוצפה להטריד כפר חילוני? כי אני כבר נואשתי. פשיטת היד והרגל שלהם גובלת בחוסר בושה מוחלט. איפה הגאווה והכבוד העצמי?

        אהבתי

      • מיקי הגיב:

        זה כפר מעורב, יש פה הרבה חרדים שמזמינים אותי ל"מניין" כשאני רוכב על האופניים חצי ערום בדרך חזרה מהבריכה.
        באמת לא אכפת לי שהם הולכים בשבת באמצע הכביש עם הבגדים המצחיקים, אבל דחילק – מספיק להתרים! גם ככה קשה לגמור ת'חודש

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        מר גרשוני, אני לא מחפש תרוצים. היכן שיש נתונים אליהם מתייחסים. תתפלא הלל יש שיטות לעקוב אך פשיעה בתת דיווח, עושים את זה באמצעות סקרים. נעשה בעולם, ולדעתי גם בארץ.

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        יש עוד דברים בעולם מלבד דיווחים של משטרת ישראל.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        כן, הסתה של פוליטיקאים.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        הלל ושועלן חייבים לערום על הפליטים פשיעה לא מדווחת, בשם איזה אסכולת ימין קיצוני שלהם. כי פליטים חייבים להיות פושעים. ממציאי עובדות, לא כבוד גדול.

        אהבתי

    • שועלן הגיב:

      המאמר של ימיני דווקא תוקף מאמר קודם של שתי חוקרות שטוענות שיש מחקר (של אדם שלישי) שקובע חד משמעית שאין פשיעה מוגברת בקרב המהגרים. הוא בדק את המחקר המדובר, וטוען שהוא כלל לא עוסק בסוגיה מהבחינה העובדתית. כרגיל, האסכולה ה"פוסטית" מבלבלת בין נתונים ועובדות לבין הגיגים של סוציולוגים.
      בקיצור, ימיני לא אומר שאין שם פשיעה מוגברת, הוא אומר שאין נתונים. לא לכאן ולא לכאן.
      אישית, אני לא מבין מה הבעיה לבדוק את הנתונים בעזרת המשטרה.
      בכל מקרה, צריך לקחת בחשבון שהנתונים של המשטרה יהיו מוטים כלפי מטה, בין השאר מהסיבות הללו:
      1. רוב מעשי הפשיעה של המהגרים הם פשיעה קטנה (גניבת טלפונים, אופניים) שכלל לא מדווחת ע"י האזרח למשטרה (כי הוא יודע שלא יצא לו מזה כלום), ומה שכן מדווח, נסגר ללא תפיסת הפושע, לכן לא נכנס גם-כן לנתונים המדוברים.
      2. עד היום, המשטרה לא ממש אוכפת חוק וסדר בתוך השכונות של המהגרים, כך שכל מה שקורה שם לא משתקף בנתונים.
      3. מהגרים לא מתלוננים במשטרה כנגד מהגרים אחרים. ניתן לשער שעיקר האלימות היא בין מהגרים למהגרים.

      לרוב, אני בעד סטטיסטיקה ונגד תחושות סובייקטיביות.
      אבל יש מקרים בהם דווקא האזרח הקטן חש טוב יותר את המציאות, בגלל שהנתונים מוטים מסיבות כאלה ואחרות.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        באשר למה שלא מדווח, כבר השבתי להלל. הסטסטיסטיקה עוסקת בכל התלונות. מאחר וההפגנות לא התלוננו על סיוט גניבת האופניים, יש מקום להשוואה הפשוטה יותר פשיעה או פחות, אפילו ללא קשר למבצעים. אני מניח שאיש לא מעדיף יותר פשיעה, בתנאי שתתבצע רק בידי ישראלים. הסטסטיקה המעודכנת מראה על ירידה קבועה ברמת הפשיעה בארץ, למרות ריבוי המסתננים.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ירידה קבועה ברמת הפשיעה בארץ

        יש את זה לפי חלוקה לאזורים ברמת שכונות?
        זה שהממוצע הארצי יורד, לא אומר שבשכונות ספציפיות הממוצע לא עולה.
        חוץ מזה, הממוצע הארצי שוב סובל מאי דיווח על פשעים.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        הנה כאן לדוגמא ירידה של 40% בפשיעה באילת. משום לא מוצא פילוח למחוזות, אך שמעתי בעבר גם על ירידה במחוז תל אביב. תמיד אפשר לטעון לירידה חדה בדיווח.
        יש שיטת מחקר המשווה תחושות סוביקטיבית לעומת פשיעה בפועל.
        סקר המשווה תשובה לשאלה אם חש בעליה בפשיעה, לתשובות האם היה קורבן לעבירה. סקרים כאלה מראים בד"כ מראים שהתחושה הסוביקטיבית קשורה יותר לעיסוק תקשורתי, ולא מקבילה לתשובות לשאלה ישירה.
        כמו להשוות תשובות על קריאת ספרים, לתשובה בקשר לשם ספציפי של ספר.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ירידה של 40% בשנה אחת מעידה על שיטת איסוף נתונים בעייתית.
        ככה זה כשנותנים לחתול לשמור על השמנת.
        ואם למרות ריבוי המהגרים באילת יש ירידה בפשיעה, למה מפקד המרחב משקיע בפרוייקט בו:

        "ביצענו מיפוי מלא שלהם ושל המעורבות שלהם בפשיעה. מיפינו את מקומות המפגש והתפילה שלהם. אנחנו יודעים שיש באילת כ- 6,000 פליטים. אנחנו רוצים לצמצם את המעורבות שלהם בעבירות פשיעה"

        גם הוא סתם מושפע מהכותרות בעיתונים?

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        הנושא הוא סוביקטיבי, מאחר ופליטים נחשבים לתוספת לא רצויה לאוכלוסיה, כל מקרה פשיעה שלהם, נחשב לעליה של 100%. לפליטים בכל מקום בעולם אין סיכוי מול התחושות האלה, גם אפס פשיעה של מהגרים לא תעזור.

        אהבתי

      • שועלן, אתה מתאמץ לשווא. יש נתונים סטטיסטיים שלא משקפים את המציאות ויש כאלה שכן. לא יודע כמה תלונות יש במחוז ערד על פריצות לרכבים לדוגמא, יכול להיות שאין תלונות. בפועל, אין כמעט מטיילים רגליים שמעיזים להשאיר רכבים בחניוני השמורות והמסלולים. בטח יהיו כאלה שיסבירו שיש קשר להתחממות הגלובלית והירידה בפופולאריות טיולים רגליים. מה שבטוח, אסור להגיד שהבדואים אחראים לעניין כי זה נורא גזעני.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        מה זאת אומרת, יש נתונים ברי השוואה. יש תחושות של יונה, שמעט פחות רלוונטיות. יש טעם לעסוק בנתונים. להתווכח עם המוח שלך, מיותר. כאשר מגיעים לערבים/זרים מדובר בכללים קוסמיים, שבזבוז זמן להתווכח, מעבר לעולם התופעות. תתרום את המוח שלך למדע, שנוכל לעדכן את הידע האנושי.

        אהבתי

      • נו, הוכחת שוב שאתה חי בארון עם דלת כבדה שההגיון הפשוט לא מצליח לחדור בעדה.
        מתי בפעם האחרונה היית בחניון פתוח בדרום וראית מכוניות של מטיילים שיצאו למסלול ?
        הרי אף פעם לא קיבלת נתונים שלא מסתדרים עם האג'נדה הנאורה שלך ופתאום פלא- הפכת לדטה פריק.
        אתה בדרך להפוך לטוקבקיסט במובן הכי טמקאי וצבוע שיש. ברכותי.

        אהבתי

  3. bigunia הגיב:

    גם אני לא מבינה מה זה "מעצבן" בהקשר הזה, אבל מהרשימה אני יכולה להבין שמדובר ב- "שמאלני"/ "לא ממלכתי מספיק"/ "אנטי ביבי".

    אהבתי

    • אחינח הגיב:

      אחרי האיתרוג של אברמוביץ' אני מסרב לשמוע מילה מהבנאדם הזה. הוא יסתיר לי עובדות ויעוות לי את המציאות כדי להשפיע על דעתי. ההפך המוחלט מהאידאל העיתונאי.
      כל רגע (שנים על גבי שנים!) שהבנאדם הזה נמצא באולפן חדשות כפרשן הוא ביזיון למקצוע ולמעסיקיו.

      אהבתי

    • אנונימי הגיב:

      הם חרטטנים. אמנון אברומוביץ בכלל נראה כמו הישראלי הדעתן המצוי שיש לו דעה בכל נושא רק שהוא בניגוד לטוקבקיסט נמצא בטלוויזיה. למה? ירון לונדון מתפאר בעברית של שבת וגינונים שהוא אימץ מהצרפתי ברנאר פיבו וכמו כל פולני לוונטני מנפנף באירופיות שלו. חקיין וטרחן.

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        לפי סקר השנה שעברה, מעצבן = שמאלני, לדעת עורכי הסקר לפחות.
        כל עוד השמאל מעצבן אותם, מצבנו טוב.
        כשנפסיק לעצבן אותם, אתחיל לדאוג

        אהבתי

  4. נקניק הגיב:

    העיתונאי המעצבן הוא עיתונאי יהיר שמנסה להעביר תחושה שרק הוא יודע מה קורה, שהוא זה שמחובר לאנשים ה"חשובים", שהוא מורם מהעם ומשאר העיתונאים. הוא עוטף את עצמו במסכה של עליונות נעלה מאיזשהו סוג.אברמוביץ הוא לכאורה יודע הכול, יונית לו קיבלה את תפקיד סיפור ההצלחה האולטימטיבי, ירון לונדון הוא עלאק אינטלקטואל. לא חושב שזה קשור לביבי, זה קשור לאישיות לא נעימה, שחצנית ויהירה, וכפי שכתבתי כאן בשבוע שעבר בקשר לרונן ברגמן, שחצנות היא האיפכא מסתברא של חוסר ביטחון עצמי.

    אהבתי

    • פסטרמה הגיב:

      נקניק, תוסיף 'זה נכון גם לגבי מגיבים'.

      אהבתי

    • עברי הגיב:

      וגם בתגובה ל"אנונימי" לעיל – ירון לונדון הוא לא "עלאק (לדעתי איות שגוי) אינטלקטואל" אלא באמת אינטלקטואל, והוא לא "חקיין" שמאמץ גינונים אלא נראה ומתנהג כמו אינטלקטואל – ככה זה, הם דומים. מותר לתעב, להיגעל ואף לשנוא, אך נא להודות על האמת – מה שמעצבן כנראה הוא עצם האינטלקטואליות

      אהבתי

      • צינור הגיב:

        לעלאק אינטלקטואל ירון לונדון אין אפילו תואר ראשון אם אני לא טועה, במקרה הטוב יש לו רק תואר ראשון. אינטלקטואל אמיתי צריך קודם כל, כמצע בסיסי, להיות אקדמאי או לפחות תואר שני ועל זה להוסיף את האינטלקטואליות המדהימה שלו. נשמע סכמטי מדי אבל לא מכיר אף "אינטלקטואל" בעולם שאין לו כמה תארים. נכון שבארץ החפיף והכלום הכול אפשרי, אבל בואו נידבק לפחות להגדרות ראויות

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        למה, לדעתך, זה הכרח שאינטלקטואל אמיתי צריך קודם כל, כמצע בסיסי, להיות אקדמאי או לפחות תואר שני?

        האם אוטודידאקט לא יכול להיות אינטלקטואל?

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        טענה לא פשוטה. מה זה בכלל אינטלקטואל?
        ספק אם לרב עובדיה יש תואר ראשון
        מאוניברסיטה והוא אינטלקטואל לפי
        כל הגדרה שאני מכיר. מאידך יש נושאי
        תואר ראשון שמעולם לא פתחו ספר
        ובודאי לא יכללו בשום הגדרה של
        אינטלקטואל.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        הרב עובדיה הוא "אינטלקטואל לפי כל הגדרה שאני מכיר".

        פרט, נמק והדגם בבקשה.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        תודה על התגובה הענינית. הנה הגדרה שהוצאתי
        במכה ראשונה מויקי. בודאי יש עוד המון הגדרות
        כפי שכתבתי "שאני מכיר", וודאי שאיני מכיר את כולן.
        אשמח להגדרה שתחייב אותי לומר "טעיתי ולמדתי"
        An intellectual is a person who primarily uses intelligence in either a professional or an individual capacity. As a substantive or adjective, it refers to the work product of such persons, to the so-called "life of the mind" generally, or to an aspect of something where learning, erudition, and informed and critical thinking are the focus, as in "the intellectual level of the discourse on the matter was not high".
        מה בדיוק בהגדרה זו אינו מתאים לרב עובדיה ?

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        בתמצית, אני חושב שהגדרת הרב עובדיה כ"אינטלקטואל" היא שגויה לחלוטין. לא ברור לי מדוע ציטטת מויקי באנגלית, כאשר הגירסה העברית פותחת ב:

        "המונח אינטלקטואל (אינטלגרה; intellegere בלטינית פירושו הבנה) מציין בדרך כלל אדם העוסק בפעילות שכלית ורוחנית מתוך הנאה, האוהב לימוד ורכישת ידע במגוון נושאים לשם הלימוד וההחכמה, ולא לשם תכלית מעשית כלשהיא" (ההדגשה היא שלי, וסיבתה עימה).

        מצוטט גם הסוציולוג יהודה שנהב, שמגדיר את האינטלקטואל כ"מי שיש לו סטטוס בשדה אחד (ספרות, אקדמיה, שירה, משפט, פיזיקה), אבל מתייצב ומביע את עמדתו בשדה אחר – הפוליטי והמוסרי. […] מי שהצליח לחצות את השדה שלו, לעזוב את הווקטורים המוכרים בשדה שבו הוא פועל מתוך שגרה, ולשוטט בשדות אחרים, מכוח ההון הסימבולי שעומד לרשותו". אינטלקטואל אמיתי "הוא טיפוס של משוטט, מאבחן, מתריס".

        כאן המקום להדגיש שהכל מגיע מויקי, אך זאת לצורך הנוחיות בלבד. הרי מדובר בסמנטיקה ולכן ויקי לא "צודקת" או "טועה". אבל זה בהחלט מצפן טוב להראות את הדרך.

        ולעניין: בכל ימי בחלד נתקלתי ב"אינטלקטואל" רק בהקשר של ריבוי שטחי ידיעה, הכרה, התמצאות והתמחות, ורצוי שיהיו כמה שיותר ורסטילים ורחוקים זה מזה. גם הגאון הגדול בעולם, אם אינו מולטידיסיפלינרי – לא יוכל לזכות בכינוי המחמיא "אינטלקטואל".

        לא ניכנס לשאלה אם הרב עובדיה גאון או לא בתחום התמחותו. אך ודאי שאינו אינטלקטואל ואף לא ברבע הדרך לשם.

        ייתכן שאתה מעריצו ומוקירו, אך תיאלץ למצוא קומפלימנט אחר כדי להביע את אהבתך ואהדתך אליו.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        תודה על תגובתך
        תגובתי בהמשך הבלוג
        בגלל נוחיות כתיבה

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        השאלה עדיין פתוחה וממתינה לתשובה רצינית.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        באמת
        ברצוני
        להמשיך
        בדיון
        אבל
        במה
        עובדיה אינו
        מתאים
        לציטטה
        שהבאתי?
        איני
        מבקשב
        תזה
        ארוכה
        אנא התגר
        אותי
        באחת
        מהגדרות
        ויקי
        שאינה
        מתאימה
        לרב.
        תודה

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        אנא השב לי
        בבקשה,
        אם מותר,
        במסגרת חדשה
        עיני, מוחי
        ומחשבי עושים
        לי בעיות
        בהבנת
        הנכתב
        בטור אנכי.

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        המחשבה שתעודה אקדמית מפס הייצור של הידע מהווה תן תקן לחשיבה אינטלקטואלית הוא המאפיין הבולט של דעיכת החשיבה האינטלקטואלית.

        אהבתי

      • אנונימי הגיב:

        יעקב אחימימאיר קורא לא פחות ספרים מירון לונדון והוא לא מזיע ממאמץ להיראות אינטלקטואל צרפתי כמוהו.

        עברי, צא מריגשי הנחיתות התוניזאים שלך 😉

        אהבתי

    • אנונימי הגיב:

      מפתיע שרוני דניאל לא נמצא ברשימה. אולי הקישקושים המדובררים שלו באמת מרגיעים את הציבור. אבל הוא לא פחות מופרך מהטוקבקיסט המדושן והזחוח, אמנון אברומוביץ'

      אהבתי

    • אומר זאת כך יונית הגיב:

      הבחנתי לפני שעה קלה באמנון אברמוביץ מסתודד בפינת בית קפה עם גב רחב חבוש כיפה סרוגה.

      אהבתי

  5. אורן הגיב:

    אני מעריך שסקר העיתונאי המעצבן, הוא יותר דרך של "זכות הציבור לדעת" להציג את עצמה לציבור. את העבודה הרצינית, והמחקרים המעמיקים בשרות הציבור, לצורך קידום תקשורת איכותית. בקיצור טיפס מוזר המשכשך בבריכה של הילדים ובטוח שהוא פלפס. אחרי שלא זכית בפרס שלהם, טוב להווכח, שוב, שהם פארש.

    אהבתי

  6. סטטיסטיקן בחצי גרוש הגיב:

    אברמוביץ קיבל 35.2% ולא 32.5%. תודה.

    אהבתי

  7. מיקי הגיב:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4238324,00.html

    כשדתיים צודקים, אז הם צודקים

    אהבתי

  8. מיקי הגיב:

    מצב הטלוויזיה בכי רע. ערוץ 10 זה רק סימפטום.
    הנגע יגיע גם לשאר הערוצים.
    מהתנהלותו של ערוץ הספורט, למשל, ניתן להסיק שאין לו כסף.
    ועכשיו מורידים לנו את נסטלי ברדה מהמסך – אנה אנו באים?

    אהבתי

  9. אורן הגיב:

    סיכום כתבת ההתחזות של אבבה.
    א. אין אף תאור אותנטי של דרך, שעבר פליט בדרך לארץ. יש הסבר כללי מפיו של ותיק, שנמצא שלוש שנים בארץ. שלפניו לא התחזה.
    ב. אין אף תאור של הפליטים, שפגש. אזור המוצא הספציפי, מקצוע, סיבת העזיבה, שום דבר חוץ משם לפעמים, ארץ וכמה סודנים הם גדולי מימדים.
    ג. אין אף תאור ישיר של אדם, שנפגע מידי ישראלי.
    ד. מוצג שוק של חפצים גנובים, אך לא הצטרף לגניבה, או שמע תאור ישיר מפי גנב. השיא הוא המשפט מן הסתם "הלכו לחפש פלאפונים". האולי פשע שראה, קשור לסוחר סמים המאיים על נרקומן, שניהם ישראלים.
    ה. בנושא המס, שולחים אותו לנגאסי, אך לא נפגש איתו, או מנסה להביא תאור עדכני על אופן התהליך. מקבל מידע מפליט ותיק, שלפניו כנראה לא התחזה.
    ו. תאורים מדויקים יותר היו של ארוחת הבוקר, זונה, מקומות בילוי, וחולדות.
    לסיכום, לא ברור מה היה הערך של ההתחזות. כאשר הכתבה לא מספקת מידע חדש. סיפור אישי, או תאור רציף של אורח חיים של פליט חדש. במקום זה דילוגים בין מקומות, המתאימים לכתב רגיל. יש צילומים.
    בשל היומרה של הכתבה, מבחינת העורכים, יש פחות סיבה לגאווה, מאשר הטור על אליעד שרגא.
    בכל מקרה כנראה תזכה בפרס, מ"זכותה" או אף יותר מכך.

    אהבתי

  10. אזרח במיל' הגיב:

    מישהו יכול להסביר לי מה זו הכתבה המוזרה על הגראס?

    כתבה באורך של טוקבט בינוני שנראה כאילו נועדה להוציא קיטור.
    מי מחייב אותה לעשן את הזן הספציפי הזה בדיוק? ולמה שמי שלא רוצה להתמסטל לא יעשן את הזן הזה ויסבול קצת פחות מהסרטן שלו בלי תופעות הלוואי.

    "מה הלאה? שוקולד בלי טעם? יין בלי אלכוהול?"
    מעניין אם לדעתה סקס בלי ילדים זה גם בעייתי?

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      לא זו הבעייה בידיעה.
      הבעייה העיקרית היא שהיא נראית כמו ידיעה של עכבר העיר פינת רייטינג, ומשום מה זה מקוטלג תחת חדשות בריאות של הארץ. הדבר הזה מופיע בגרסא המודפסת???

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      זה טייק אוף על הידיעות האלה. לי זכורות ידיעות על קיומה של מריחואנה רפואית לא ממסטלת כבר לפני יותר מעשור, כנראה שאלה של היצע וביקוש. לי נשמע יותר כמו ילדים בלי סקס, אך כל אחד והעדפות שלו.

      אהבתי

    • עו"ד הגיב:

      השאלה החשובה אינה אם הקנאביס החדש ממסטל, תתבגרו כבר. השאלה החשובה היא אם הוא מצחיק.

      אהבתי

  11. שועלן הגיב:

    פעם אהבתי את שלומי שבן. היום אני רק מחבב, וגם זה בדעיכה מתמדת.
    יש לי את כל הדיסקים (טוב, זה לא כ"כ הרבה) והייתי בלא מעט הופעות, מסוגים שונים.
    מתישהו התחושה שלי הפכה שמכותב שנון, פרפומר וירטואוז והכי חשוב – אאוטסיידר, הוא הפך לחבר של כבוד בממסד הברנז'אי, על כל המשתמע מכך.
    אתמול בפרק הסיום של ארץ נהדרת, קיבלתי את החותמת הסופית לכך.
    אין לי בעייה עם ההצלחה שלו ועם כך שהוא מופיע בתכניות טלוויזיה פופולריות.
    מה שהפריע לי זה שהוא ביצע שם את השיר מהדיסק הראשון "ניו יורק vs יחזקאל", שיר שאני אוהב ומאוד מזדהה איתו. פתאום באמצע השיר השורות:

    לי באלימות הזאת בסדר
    יושב אצל יחזקאל על החוף

    הפכו ל:

    לי באלימות הזאת בסדר
    עיוור אצל יחזקאל על החוף

    עכשיו, אני לא יודע אם זה ההפקה ביקשה ממנו "לייפות" את השיר, או שזה משהו שהוא החליט לעשות בעצמו (ואולי זו לא הפעם הראשונה שהוא עושה את זה – לא הייתי בהופעות שלו כבר איזה שנתיים) – אבל השינוי הקטן הזה ממחיש לי בדיוק את מה שהרגשתי בצורה אמורפית: שבן "הישראלי הטיפוסי" שכתב את השיר בשנת 2000 מת, ובמקומו יש היום את שבן "המתיפייף הטיפוסי".
    בעסה.

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      אני מהרגע הראשון חשבתי ששבן הוא פלצן נפוח ומשעמם שאין לו מה לומר. עכשיו אישרת לי את זה – אשריי!

      אהבתי

    • נילי (ל) הגיב:

      אכן, שועלן, הגיעה העת לדפדף.
      הא לך, אחת נהדרת
      http://www.haaretz.co.il/gallery/music/selective-hearing/1.1723384

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      חי אלוהי הסחים, כיצד משלב שועלן ישראלי טיפוסי עם אאוטסיידר. מההכרות שלי עם שבן, נראה לי יותר מקרה של "השלכה" מצד שועלן. חיבבתי את המלצתה של נילי המורה לנהיגה. ספק אם בחירה בשמות זרים כמו ג'נה ג'יימסון יביאו לפלג את פרס היצירה הציונית, מה רע ברחל ינאית ככותרת שיר.
      בנושא מיסוך החיים, ולווט נערצת, המגיבים דורשים, פחות סמים, יותר אבטחת מחשבים.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אכן השלכה מסויימת.
        אבל העובדה היא שבמחי שינוי מילה אחת הוא הפך שיר שמבקר ישראלים מזן מסויים (ובדיסק היה גם קטע המשך באותו קו ביקורתי), לשיר שמזדהה עם המבוקרים המקוריים, ואף מבקר את שבן של שנת 2000 (זה שהיה לו פעם בסדר פה, בעצם היה עיוור). בקיצור, 180 מעלות.

        אהבתי

      • ארץ חמדת הגיב:

        שבן שהספיק בינתיים להתחתן, מבין היום שלא הגיוני לגדל ילדים במדינה שמחוברת לרימון חי.

        אהבתי

      • מיקי הגיב:

        שבן וחבר מרעיו הם חקיינים מאוד לא מוצלחים של אנשים כמו מאיר אריאל, שכתבו מוזיקה טובה וטקסטים מצוינים.
        אצל שבן זו מוזיקה שדופה, מתייפייפת ומנסה למצוא חן, עם טקסטים טרחניים וחסרי כל עוקץ. כמו רוב אמני ישראל שחייבים למצוא את מחייתם במיינסטרים.
        כל פעם שאני שומע שיר שלו אני לא מאמין שיש שמחזיקים ממנו יוצר ענק, מקורי וחתרני

        אהבתי

  12. צופה מהצד הגיב:

    עורך NRG אודי הירש ממשיך בחיסול הבלוגים הפוליטים ,במשך שבוע שלם פורסם רק בלוג אחד של ימיני
    השאר זה קישקושים של מנחם בן ורן יגיל שאף אחד לא קורא
    ככזה זה עובד ,מביאים שמאלני מוואלה לנהל את NRG והוא מחסל את הדבר הכי טוב באתר ,רק בגלל שהימין יכול לכתוב שם תגובות בלי המסננת של הצנזור

    אהבתי

  13. חייל זקן הגיב:

    פעילי שלום גבעוליים באוסלו.
    איפה אייזנר כשצריך אותו?

    אהבתי

  14. עובר אורח הגיב:

    לפני כשבועיים נחטפה בסוריה קבוצת שיעים לבנוניים.
    החוטפים דורשים התנצלות של נצראללה על עזרתו
    לממשל אסאד. תורכיה אמורה לתווך בשחרורם.
    השמועות כלומר תוק בקים על תוק בקים טוענים שהם
    ממלאי תפקידים חשובים בחיזבאללה הלבנוני. לאור
    המחיר הגבוה מאוד של חטופים כאן בסביבה קשה להניח
    שמדובר רק בהתנצלות. גם הקשרים בין תורכיה לאופוזיציה
    הסורית ולממשל אסאד מורכבים. כלל הטיפול בידי לבנון
    הממשלה והחיזבאללה עשוי לרמז שאלו אינם עולי רגל
    רגילים. גם הירי המתמשך בין סונים לעלווים בצפון לבנון
    מעיד על מתח עולה וגובר בלבנון.
    http://www.dailystar.com.lb/News/Politics/2012/Jun-05/175727-turkey-has-no-new-information-on-11-hostage-pilgrims.ashx#axzz1wr0eGrco

    אהבתי

  15. על מיקי רוזנטל הגיב:

    לא להאמין לכמה טיפשות הוא נזקק כדי להמציא את הסיפור שלו של לנסר את גבול המדינה ולהעביר אותה ליד איטליה. וכמה שהוא מבסוט מהבדיחה שלו. רחמים.
    היום הוא הצליח להביא לכך שההערכה שהיתה לי אליו, והיתה במידה רבה, נעלמה ותמה.

    אהבתי

  16. מרטין הגיב:

    הידיעה ב-NRG על נסיכת תאילנד עשתה בלגן של כמה שעת בשגרירות ישראל בתאילנד ובמשרד החוץ. לשמחת השגרירות, לא היה פולו-אפ על ידי כלי תקשורת אחרים ולכן החליט השגריר, יצחק שוהם, לחכות כמה ימים כדי לראות האם הסיפור יגווע.

    בית המלוכה התאילנדי הוא נושא רגיש מאוד בתאילנד. זה מסוג המקרים שבו התאילנדים היו מגרשים את השגריר בלי למצמץ אילו חשו שישראל פגעה בכבודו של בית המלך.

    מאחורי הקלעים של הסיפור הזה יש קטע ממש חמוד. הטוקבקיסטים לכלתבה היו בקונצנזוס של 99 אחוז בעד הנסיכה התאילנדית. בשגרירות ישראל ראו באירוע כזה נדיר של הסכמה סוג של הוכחה עבור התאילנדים שהכתבה לא מייצגת את עמדת משרד החוץ או את תחושות הישראלים עצמם וכי הנסיכה רצוייה בישראל בכל עת.

    תאילנד היא ה-USA של דרום מזרח-אסיה, מעצמה אזורית שהתל"ג שלה הוא הרביעי בגודלו באירופה ומכאן רגישות הסיפור. אולם במשרד החוץ הוחלט על play down והחשש לתקרית דיפלומטית הוסר מהפרק, בין השאר בשל עזרתם של טוקבקיסיטים אנונימיים מישראל. 🙂

    מחר מגיע לתאילנד מפכ"ל משטרת ישראל וקורים פה הרבה דברים מעניינים. לצערי אי אפשר לספר כלום כי הכל "סודי" ו-"עלול לפגוע בביטחון המדינה/יחסי החוץ".

    אהבתי

  17. צופה מהצד הגיב:

    נסיון

    אהבתי

  18. צופה מהצד הגיב:

    נסיון שני
    יש פה אדיוט שלא משלים עם תום המנדט הבריטי
    http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1723677

    אהבתי

    • אנונימי הגיב:

      טועה. ההודעה נמצאת בפוסט של אתמול, גדעון לוי מטקבק.

      צודק, מה לנו ולאנגלופיליות המעופשת. היום כולנו ברלינאים. היתה תקופה (בימי שליטת הערוץ הראשון ושלל סדרות הביביסי שלו) שישראלים מהסוג של דורון רוזנבלום ודומיו היו מטורפים על אנגליה. טירוף פולני לוונטיני. קצת נרגענו מזה, תודה לאל. אבל דוד לנדאו הוא יליד לונדון.

      אהבתי

  19. עובר אורח הגיב:

    מקובלת עלי לחלוטין קביעתך בקשר להגדרות כבסיס לדיון "על תנאי". ויקי בעברית
    או שנהב מקובלים עלי. אין לי העדפה לאנגלית. אמרתי בתחילת הדיון שפשוט הובאה
    הגדרה ראשונה שמצאתי. כעקרון, איני מעריץ בני אדם. איני מעריץ או מכבד במיוחד
    את ר.ע. גם לא הבנתי את המנוח אדם ברוך שכתב על ר.ע. בהערצה רבה.
    נקח את הגדרת שנהב. ר.ע. הנו מומחה בתלמוד ובמערכת הפסיקה של היהדות
    לפי מומחים בשטח. זה באשר לדרישה למומחיות אחת ייחודית. ר.ע. עוסק במגוון
    אדיר של נושאים. נידה, הרכב מזונות, יחסי אדם מדינה, יחסי חוץ של ישראל, יחסי
    פנים בישראל, כלכלה וכספים, מיכשור חשמלי וכן הוראה והדרכה במספר רמות.
    בעיסוקיו הוא מגלה יכולת ניתוח והבנה המקובלת על מומחים לשטחים שלתוכם הוא נכנס.
    ר.ע. מכיר היטב כתבים עתיקים ושפות הנחוצות להבנתם אך הוא גם פתוח לבעיות
    שמייצג העולם העכשווי. ר.ע. מגלה יכולת מחשבתית להתאים את העבר להוה, לצאת
    משטח אחד למשנהו בדרכים חדשות. ראה שנהב. לדעתי אין דבר בהגדרות שנהב
    ודרישותיו שזר לחלוטין או שנוגד לחלוטין או שחסר לחלוטין בפעילות של ר.ע. אבל
    כאמור איני כלל וכלל מעריצו, במידה רבה ההיפך נכון, אשמח לשנות דעתי אם יוכח
    לי אחרת. כאמור איני נדבק לפילפול מיותר או להגדרה אחת שמתאימה לעמדתי. אני
    מניח שפתיחות זו היא גם עמדתך.
    נ.ב. יש עוד איטלקטואלים דתיים ולא בעולם ובישראל שמפחידים אותי פוליטית ועתידית,
    אבל פחד ודחייה אינם הופכים אותם ללא אינטלקטואלים.

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      "ר.ע. עוסק במגוון אדיר של נושאים. נידה, הרכב מזונות, יחסי אדם מדינה, יחסי חוץ של ישראל, יחסי פנים בישראל, כלכלה וכספים, מיכשור חשמלי וכן הוראה והדרכה במספר רמות."

      אני שואל לא בהתרסה אלא מתוך רצון להגיע לחקר האמת: ראית בעצמך? התרשמת בעצמך? היית סמוך לשולחנו לאורך זמן כדי שיהיה לעדותך האישית תוקף? או אולי כל המידע הזה תווך אליך (ובדרך, ייתכן, עבר העצמה והפרזה). זו נקודה מאוד עקרונית, כי היא מייחסת לר.ע. כוחות מאגיים מבהילים בעוצמתם. היכולת להכיר על בוריים את כל התחומים שציינת, ולו אף כדי להחיל עליהם טיעונים דתיים-אמוניים לאחר מכן – היא על אנושית וספק אם היא באמת קיימת אצל מישהו מ-8 מיליארד האנשים על כדה"א.

      הרי כל אחד, אפילו איגנורנט רדוד כמוני, יודע משהו על נידה, על יחסי החוץ של ישראל, על כספים ועל מיכשור חשמלי. בבסיס טענתך מונחת קביעה שר.ע. מושל בתחומים אלה בעומקים אדירים.

      הוא חייב להיות כזה שכן "בעיסוקיו הוא מגלה יכולת ניתוח והבנה המקובלת על מומחים לשטחים שלתוכם הוא נכנס" – כדבריך.

      לאחר מכן באות הנחות שטעונות הסבר: "ר.ע. מגלה יכולת מחשבתית להתאים את העבר להוה, לצאת משטח אחד למשנהו בדרכים חדשות". איך, איפה ובאיזו מתודולוגיה מדובר? האם כוונתך ל"ניתוחים" התורניים שהוא עושה ול"מסקנות" שהוא מייצר?

      אין לי כל כוונה להמעיט כאן בפועלו בתחום זה. אזכיר רק כי ברגעים אלה ממש יושבים בארצנו עוד עשרות רבנים ודרשנים אחרים, שמנתחים פסוקים, מפרשים פרשנויות ופוסקים הלכות. דעתי (הרצוצה) אינה מצליחה לתפוס הבדל עקרוני בין פועלם לבין פועלו. רק שהוא עומד בראש הפירמידה ולכן פסוקיו מנצחים ומושגבים.

      ידוע לי שבתוך המתודולוגיה התורנית מתקיימים הבדלי "איכויות", שהעוסקים במלאכה זו מבדילים ביניהן. גם שם יש כוכבים ויש פיונים, יש משקיענים ויש חרטטנים. אבל הדיון עדיין מתנהל במגרש שאין סובייקטיבי ממנו – בהיותו נשען על אמונה בכוחות עליונים. אל לנו להתבלבל כאשר לתוך הדיון התורני מוכנסות סוגיות מהעולם החיצון, או כאשר משתמשים במושגים כאלה לצורך דימוי. כשהרב עובדיה אומר את המשפט "בנאדם שפונה עורף לאלוהיו הוא כמו דייג שהסירה שלו טובעת במים אדירים" – זה עדיין לא אומר שהוא מומחה להנדסה ימית.

      לפי אמות המידה שלי, הרב עובדיה נמצא בקוטב ההפוך לאינטלקטואל. אמנם יש לו מעט מושג (כמו לכולנו) על המתרחש מעבר לדלת חדרו, אבל מעשיו בחייו מייצגים שאיפה להתכנסות מחשבתית, שהיא בדיוק ההיפך מאינטלקטואליות. המעשה התורני – על כל פלפוליו – מבוסס על עיקרון דוגמטי (אלוהים, זוכרים?). לא שאין דתיים אינטלקטואלים. בוודאי יש רבים כאלה, אבל הרב עובדיה… לא נראה לי שזה המקרה.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        קיימת גם אפשרות שהאדם עובדיה יוסף אכן ניחן ב-CPU חזק במיוחד בתוך הגולגולת, ולכן גם "ביצועיו" בתחום התורני מצביעים על יכולת שכלית גבוהה מן הממוצע.

        המחשבה הזו מעוררת בי עצב. איזה ביזבוז. מה בחור כזה היה יכול לעשות במכון ויצמן…

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        מתנצל על האיחור. אבל בחצות הלכתי לישון ובבוקר, אין רצון להתפאר
        ולא אפרט נפלו עלי שתי בשורות אינטלקטואליות טובות, בחיי (הייתכן שבלוג
        זה משחיז שכל? )והייתי עסוק. זה נושא כבד אז אתייחס לטענות שהזיזו קמעה
        את עמדתי. אני מצטטך: ביחס לר.ע. ע.א. טען :"ר.ע. מגלה יכולת מחשבתית
        להתאים את העבר להוה, לצאת משטח אחד למשנהו בדרכים חדשות". אתה טענת
        "איך, איפה ובאיזו מתודולוגיה מדובר? האם כוונתך ל"ניתוחים" התורניים שהוא
        עושה ול"מסקנות" שהוא מייצר?" אכן, זו בדיוק כוונתי. כאשר פיזקאי ממכון ויצמן
        עושה "ניתוח" בהסתמך על ידע במת', פיזיקה, כימיה שנצבר במשך דורות ועל
        מציאות מתחדשת שלא הייתה ידועה לניוטון, מקסוול ואפילו אינשטיין ומציע "מסקנה"
        עובדת במציאות חדשה, זה, כך אומרים מבינים, השג אינטלקטואלי אדיר.
        אני מבין בקושי וחייב להסתמך על דברי המבינים. כלומר שלדעתי ייתכן שהפיזיקאי
        באינטלקט הייחודי שלו עושה דבר דומה. בודאי לא זהה !!! לחידושי הרב עובדיה.
        וכפי שפיזיקאים מבדילים בין מי שמוצא פתרון לסתם פיזיקאים אני צריך לכבד את
        דעת מומחים ליהדות ביחס לעובדיה.

        קטע שני מדבריך נכון וצודק " ידוע לי שבתוך המתודולוגיה התורנית מתקיימים
        הבדלי "איכויות", שהעוסקים במלאכה זו מבדילים ביניהן. גם שם יש כוכבים ויש
        פיונים, יש משקיענים ויש חרטטנים. אבל הדיון עדיין מתנהל במגרש שאין סובייקטיבי
        ממנו – בהיותו נשען על אמונה בכוחות עליונים." זה בדיוק המצב בתוך כל המתודולוגיות
        החילוניות וראה פרופסור להיסטוריה הכותב ומפרסם ברעש וצלצולים שטויות בהתבסס
        על גנטיקה אנושית כאילו הייתה דת. האם מאמיני דת דרווין או דת מרכס ((דרווין
        ומרכס היו כנראה הראשונים לדחות ולבטל דתות אלו)), שכותבים במדיה הישראלית
        ונחשבים כאינטלקטואלים חילוניים, בעיני לפחות, שונים ממי שנסמכים על השכינה?

        ועוד אמרת: "אל לנו להתבלבל כאשר לתוך הדיון התורני מוכנסות סוגיות מהעולם
        החיצון, או כאשר משתמשים במושגים כאלה לצורך דימוי. כשהרב עובדיה אומר את
        המשפט "בנאדם שפונה עורף לאלוהיו הוא כמו דייג שהסירה שלו טובעת במים אדירים"
        זה עדיין לא אומר שהוא מומחה להנדסה ימית". אבל האם אינטלקטואל מערבי,
        אינטלקטאול גם בעיני,שמצטט את אדוארד סעיד ומסתמך עליו לקדם טענה זו או אחרת
        הפך למומחה למזרח התיכון? או מי מהאינטלקטואלים הישראליים שמסווגים את האחר
        "פשיסט", או "סמולן" הנם מומחים ל"פשיזם" או "שמאל"? סתם דיבורים כאן וכאן.

        אמרת:"לפי אמות המידה שלי, הרב עובדיה נמצא בקוטב ההפוך לאינטלקטואל. אמנם
        יש לו מעט מושג (כמו לכולנו) על המתרחש מעבר לדלת חדרו, אבל מעשיו בחייו מייצגים
        שאיפה להתכנסות מחשבתית, שהיא בדיוק ההיפך". אשר לידע כללי, גם מי שהובאו
        בבלוג זה כדוגמאות לאינטלקטואלים חילוניים המשוטטים במדייה הישראלית, לעיתים גם
        אלו פולטים שטויות נוראות. אני, ע.א. מוצא במעשיו ובכתבי ר.ע. ( המעטים שקראתי,
        יש לי דברים תכליתיים יותר לעסוק בהם) פתיחות מסויימת במסגרת מסויימת. לא פחות
        מאצל אינטלקטואלים חילוניים רבים, פחות ממעטים ויותר מאחרים.

        באשר לר.ע. במכון ויצמן, אני מזדהה עמך מאוד בצער על שאלפי ישראלים בעלי כישורים אינטלקטואליים, שבחלקם(( הסטטיסטיקה מדברת)) בודאי יחודיים וגבוהים, מנוונים עצמם
        באוהלה של תורה לטפילות הרסנית להם ולסביבתם. כפי שאמרת זו פירמידה. מי שטוען
        מה היה קורה לדרדייה היהודי המוגרבי אם היה עולה לישראל, ומשתמש בטענתו לניגוח
        הציונות, ראוי שישאל ואם היה ניצל ע"י ש"ס וכ"ו מהדיכוי האשכנזי ומשמש בתור רב
        אינטלקטואלי גאון בהתנחלות תל-דלפון עילית, מה היה קורה אז.

        כפי שנראה לי, ממה שכתבת והמחשבות שגרמת, שיש המון קבוצות של אינטלקטואלים וקשה
        להגדיר את המונח ומי שעשוי להראות כאינטלקטואל בנסיבות A לא ייראה ככזה בנסיבות B
        כזכור לי אחד מהאינטלקטואלים היותר מרשימים בכנסת ישראל לדורותיה היה עזמי בשארה
        אז מה יצא מכל זה? לעמו? לעולמו? לארצו? ולעולם בכלל. האם התואר אינטלקטואל
        שעליו אנחנו דנים שווה את זמן הדיון, מסופקני. האם באמת באמת הענקת התואר
        "אינטלקטואל" שונה ממגוון התוארים הנפלצים והמגוכחים שמעניקים הדתיים בעולמם?.
        תודה לבעלת הבית על המקום ולכל מי שהשקיע כאן מזמנו.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        טיעון ערוך לתלפיות. תודה על ההשקעה.
        האם ב"דרדייה היהודי המוגרבי" כיוונת ליהודי יעקב דרעי שהגויים מכנים ז'ק דרידה?

        אהבתי

      • דב הגיב:

        א. מותר לפילוסוף ששמו דרעי לשנות את שמו כך שיתאים לסביבתו.
        ב. טוענים שהוא היה מורה מעולה.
        ג. וגם! לא עשה כמעשה אלתוסר.
        ד. אתה צודק כמובן בעניין הר"ע. אלא שזה עניין של אמונה וכל דיון רציונלי כזה אבוד מראש, אלא אם הצלחת לחלן לגמרי את המאמין שמצידו השני של הויכוח.

        אהבתי

  20. אנונימי הגיב:

    מהנעשה בעולם החרדי

    כצאן לטבח • צפו: שוטרים מכים את מפגיני הקברים שנעצרו ביהוד • בלעדי

    אחד מהמפגינים המופיע בתיעוד קרא לעבר השוטרים: "אני רוצה להכנס לכלא, ברוך השם ככה ישבנו בגטו ורשא".

    תגובות

    8. הציונים הארורים יביאו עלינו שואה גרעינית (ל”ת)

    12. להתלונן בבית הדין בהאג על פשעים נגד האנושות שהציונים מבצעים
    לתפוס את הציונים קצר, זה השפה שהם מבינים.

    20. מי שיש לו יותר כח הוא המפצח, ככה זה בגונגל של החיים

    יבוא יום ואנחנו נפצח לכם לך ולכשמותך את הגולגולת שתלמדו קצת גם אתם על גטו ורשא, פעם אתה למעלה ופעם למטה, אל תשתחצן!!!!!!

    מי הם האנשים האלה? האם מדובר בגברים שבורחים מקונפליקטים קשים של זהות מינית לפעילות קיצונית שאחריתה מי ישורנו?

    אהבתי

    • ברית בין הוותרים הגיב:

      יש עוד תגובות

      נבל בן נבל כמוך, צריך לרסס מייד. לוותר את נבלתך ולהשמידה מכדור הארץ. חלאת אדם. (ל”ת)
      בערל 16:25 06/06/2012

      אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s