אצבעות שחורות 22.6.12

מהנעשה בסו"ש

מאות פעילים ניסו לחדש את המחאה ולהקים אוהלים בשישי בצהרים. דפני ליף נעצרה.

התצלום הזה, של הבתולה הקדושה מאורליאן, כלומר דפני ליף המיוזעת והמו(ת)קפת יככב, כך נראה לי, לא רק בעיתונים פה, מחר, אלא גם בשאר העולם. ישראל במרכאות לא תצא מזה טוב. בלילה שוחררו העצורים.

אדם נפצע מפגיעת רקטה סמוך לשדרות. כיפת ברזל יירטה חמש רקטות.

עמירה הס על גל מעצרים ועינויים ברשות הפלסטינית.

7 ימים

רק לפני שנה ורבע ד"ר אילן רבינוביץ זכה למתקפות נמרצות מצד ידיעות שפקפק באתיקה שלו, ביכולתו לשמור סודיות, בידו הקלה על הדק הכדורים, ביכולת הדיאגנוסטית שלו. רבינוביץ תבע מידיעות ארבעה מיליון ש'. והיום, ראו, כתבת שער בחתימתו. איזו עסקה נרקחה בין העו"דים? האם זהו תוצר הסכם הפשרה שבעקבותיו ויתר רבינוביץ על התביעה?
איך עלי להתייחס לתחקיר הבא של ידיעות שיגלה זוועות עולם על מישהו או על משהו?
הרמז הראשון לעסקה היה ב-26 במרץ, כשהפסיכיאטר כיכב על שער ידיעות ואמר שהריאליטי חצה קווים אדומים.


שלושה ימים קודם טינף גם אחד המתמודדים, ארז דה דרזנר על רבינוביץ. או אז לקח לו הפסיכיאטר יועץ.
והנה תזכורת לכל המהומה מ-10 במרץ. וב-9 במרץ – סער שיינפיין אחרי שבוע מפומפם ומעיק, והיום מה? שער! לא פחות!

רבינוביץ הוא הכותב. כתבה ארוכה ומלאת שבחים עצמיים, ובעצם היפוך היוצרות: הוא הוא זה שהתריע מראש על המתחולל בבית האח הגדול. הוא זה ששלח מכתבים לפני חודשיים לרשויות, ופאק, כלום לא נעשה ברוב חוצפה!

הכתבה הזו צריכה לעלות לדיון בבית המשפט (הסכם פשרה או סוביודיצה?), בהסתדרות הרפואית, באיגוד הפסיכיאטרים, או בכל איגוד רלוונטי אחר. אוסף המילים של רבינוביץ הוא הרבה מאוד דברים, אבל לא עיתונות.

רבינוביץ עוסק בחמשת עמודי הכתבה בעיקר בעצמו ובתולדות רפואת הנפש. הוא עושה ימים ולילות בריפוי ובסעד, וכן, הוא רק עזר למתמודדי האח הגדול. את מה שהבטיחו לכם בשער עיתון עם הכותרת "רעליטי"" או בשער המוסף, המוקדש לו בלבד, "קללת הריאליטי כבר גבתה מאות קורבנות" אפשר לקרוא בקצה העמוד החמישי של הכתבה, כמה פסקאות שצריכות היו לככב ביום רע בעמודי הדעות בעיתון היומי. סתם אמירה כללית על ריאליטי, רייטינג וגלדיאטורים בזירה. כל הקשקושים שנשמעו בגנות הריאליטי בכל השנים שעברו, ויחזרו ויישמעו עם פרוץ עונת האח הגדול או מחוברים, או כוכב נולד.

בנוסף לכל הצרות האלו רבינוביץ לא נחן בכשרון כתיבה. עורכי המוסף, אולי מתוך מורת רוח על שתקעו להם אותו בשער ובאמצע הגרון לא ממש התאמצו להציל אותו מעצמו, להעיף משפטים חוזרים וכנהלאה. בסוף המאמר הפלצני והשמרני והבורגני להקיא ["אין תחליף לעבודה קשה, לסדר יום עמוס, עשיר ומלא, לזוגיות בת-קיימא ולמשפחתיות"] מופיעה גם השורה המודגשת "ד"ר אילן רבינוביץ הוא רופא פסיכיאטר מומחה ופסיכותרפיסט".

לתוך ה"כתבה" תקעו מסגרת סתמית של רז שכניק המספר את תולדות התחקיר על האח הגדול, תחקיר שממנו לא נותר היום כלום. פאף, אבק דרכים קלוש. בקצה הפרסומת בת חמשת העמודים יש תגובה של קשת, שכמותה כבר נשמעה, על האוטונומיה של רבינוביץ ועל כך שהנושא עומד ותלוי בבית משפט.

הכתבה הזו, השער הזה, יצרו יום שחור לידיעות. עסקה מפוקפקת הביאה למאמר מופרך ולשער חסר שחר.
ככל שאפשפש בזכרוני לא זכור לי מקרה דומה.

סופשבוע

הזמן שלנו בעולם הזה קצר להפליא ולפיכך אני שואלת את עצמי: למה אני צריכה לקרוא עכשיו ראיון עם אנסטסיה מיכאלי, אישה שעולמה הרוחני מוגבל במיוחד, שמשעול חייה צר יותר משביל הנחש? למה? כדי להתעצבן ולהביא ציטוטים מגוחכים שיעצבנו אותי?

עוד לפני שקראתי מילה: בשער המוסף מתגאים ב"בלעדי" ו"ראיון ראשון מאז הסערה". מתי הייתה הסערה? לפני ארבעה ימים ושליש, ושנייה לאחר מכן כבר ראיינו אותו לשער המוסף? מה זה "ראיון ראשון מאז הסערה"?

נשאלת השאלה מה התפקיד של עיתון, סליחה, כלי תקשורת, בחשיפת דעותיה המטרידות, הגזעניות והחשוכות של האישה הזאת. אם העורכים חשבו שיצאו ידי חובתם בכות' השער, "ויהי חושך" (כות' נכונה המביעה את דעתם, מן הסתם, על הנאמר), הרי הם טועים. עצם הבאתה של הגברת עם השוט למרכז הבמה והדהודה ממושכות הוא טעות. עיתון לא צריך לשפוט, אלא רק להביא את העובדות? לא, עיתון מבצע עבודת עריכה בכל שנייה ושנייה, והוא המחליט מה יקבל הציבור על הנעשה סביבו.

אם לסכם את דעותיה של האישה החושבת, כך להגדרתה, הרי שהנורמה היא לחיות עם גבר, כל השאר זה "סטייה", וערכי המשפחה הם הדבר החשוב בעולם (מה אני רוצה ממנה, גם רבינוביץ העילוי חושב כך). נשים צריכות להישאר בבית לגדל את הילדים, אבל יש כמה שכדאי שיצאו החוצה. למשל היא, בעלה דחף אותה החוצה מהבית.

האמת, רוב הכתבה היא חזרה על תולדות חיי מיכאלי, הכנסת, העימותים הקודמים בחייה, המשפחה וכו'. מספר המשפטים הפרובוקטיביים נאמרים בתחילת הראיון, ווריאציות עליהם כבר שמענו בתחילת השבוע. כך שמה אומר, אי אפשר להתרגש יותר.
ואגב קטן: היא נורא רוצה לפגוש את פוטין, שעוד שנייה מגיע לביקור אצלנו, והקודקודים תוהים איך לשכנע אותו להתקמפיין נגד איראן. נראה לי שהתשובה טמונה בבלונד המבעבע הזה.

תודה לאל שבמשאל היחס ללהט"בים בבלוג ענה הרוב המכריע:

יחיו כולם את חייהם כרצונם, יחגגו ויעלצו ויתראיינו (76%, 158 Votes)

עוד הוכחה שאין שום קשר בין הרוב הדומם והקורא את הבלוג לבין הדעות המאוד קיצוניות המובאות בתגובות.

אחרי שמיצינו את התליין של אייכמן, שלום נגר, מגיע השומר שלו, עמרם לוסקי, המדבר לראשונה.
מי ידבר בהמשך?

זמן תל אביב

עינת טורס סוקרת את שלל מהלכיו של גלעד שליט, משחרורו ועד היום. ברור שאם הטור של שליט היה מופיע בספורט מעריב במקום בספורט ידיעות לא היינו זוכים לתהיות האלו, שהן כמובן במקומן.

שישבת/ ישראל היום

מזמן באמת לא שמענו את פרופ' אסא כשר, טוב, זה כי אנחנו עסוקים בכדורים פסיכיאטריים ובח"כיות שלא יכולות לעכל הומואים בפריים טיים או ברחובות.

מבקשים את דעתי בענייני השעה באופן שטחי, ואני נוטה לסרב. עיתונאי קרא כותרת בעיתון, עוד לא ידוע במה מדובר, עוד לא התפרסם פסק דין, עוד לא הוצג כל החומר – ומתקשרים אלי שאגיב. זה לא רציני. היום אין עיתונאים. אין ריפורטרים שהולכים מטעם הציבור לברר את העובדות. קרה לי לא פעם שעיתונאי שאל לדעתי, ואני שומע בקולו אי שביעות רצון, כי לא סיפקתי לו את הסחורה, ואני יודע שהוא לא יפרסם את דבריי. ואכן, הדברים לא מתפרסמים. התפיסה שעיתונאי משרת את הציבור ואת זכות הציבור לדעת – אף אחד כבר לא מאמין בזה. לכן לא התראיינתי בשנים האחרונות.

שימו לב, אגב, למה שהוא אומר בעניין ועדת מור יוסף, אחרי שכיתת המגיבים זקופת האג'נדה ירדה עלי רצח בעניין:

…למשל האפשרות לתרומת זרע מזוהה, במסלול נפרד מתרומת הזרע האנונימית: כך, כשיגיע הילד לגיל 18, הוא יוכל לקבל מידע על אביו. יש לזה משמעות פסיכולוגית אדירה עבור הילד. ייתכן שיהיו פחות תורמים במסלול הזה – אולי גברים יחששו מהיום שמישהו ידפוק על דלתם ויציג עצמו כבנם – אבל אנחנו מוכרחים להגן גם על הילד.

מה שיפה זה שהדעות שלו מזגזגות בין מה שמוכרז במרכאות רעות ומרושעות שמאל וימין. למשל, דעתו על הזרים (או כל הגדרה אחרת על פי תפיסתכם).

ז'ורנל

מוסף התרבות לא נגוז. הוא רק נעלם מאמצע השבוע, וחזר למהדורת סופשבוע, כפי שהיה בעבר במעריב. ר"ל: ניסינו להמציא את הגלגל, ניסינו לתת פייט לגלריה של הארץ, העיתון היחיד שיש לו מוסף תרבות נרחב ויומי, ונכשלנו.
מה עלה מהמוסף לאתר? איתי זיו על טל ברמן בערוץ הראשון.

גלריה

הזכרתי השבוע את מותו של מבקר הקולנוע אנדרו סאריס. פה נזכרים במבקר אחר, ישראלי, שאיש לא זוכר כמעט, משה נתן.

הסרט של ל(י)נה דנהאם, רהיטים זעירים, הגיע לספריות הדיוידי.

תרבות וספרות

איך נוצר הדיבור הישראלי? על הספר מכונת הדיבור בתור מורה שפות. לחובבי השפה שיתמוגגו מנחת.

בקיבוץ

מה קורה כשבנים עוזבים חוזרים לגבעת ברנר.
(טעות בכית': רזי רגב, לא גרביצקי).

ואילו תושבי ק"ש עוברים להרחבות הקהילתיות בקיבוצים.

לחם עבודה

רז שכניק מדווח ב-7 לילות ש-99% מחוזי הטאלנט בוטלו בשבועות האחרונים בתעשיית הטלוויזיה. לפרשנותו זה רק לטובה: הטאלנטים לא יוכלו לרבוץ מדושני עונג, לעבוד חצי שנה ולנוח חצי שנה, וגם לא יאולצו לחלטר בחלטורות הזכיינית, והציבור ירוויח כי התחרות נפתחת לגמרי מחדש, וכי זה הרגע הגדול של הכותבים: "מעכשיו הבמה אמורה לנוע על בסיס טקסטים".

יאיר אטינגר מנסה להסביר לבורים שבינינו, למשל אני, את הבלגאנים בעיתוני האלוהים.
חוני גורליק כתב לנו על כך פוסט אורח קצרצר בתחילת החודש.

יש עורכים בבית?

– התבלבלו העורכים של דנה ספקטור ולא החליטו אם לקרוא לגיבורה השבועית שלה נירית או מירית.
כלומר היא התבלבלה, הם לא תיקנו.

דוד אבן הוא בן הזוג של אמא של גומא אגייאר, ולא של גומא (מעריב).


(הארץ)

מח' מודעות

ישמעאל זרח מתקן את מודעת ההופעה של הקרדיגנס.

צרות בכותרות

הציבור מתבקש לתרום לעורכים כותרות נוספות לכתבות על צ'רלי שין.
לא יכול להיות שהמקסימום שהגיעו אליו בידיעות ובגלריה (שתי כתבות מתורגמות משני עיתונים שונים) הוא "שעת השין". מה עם "צ'ארלי וחצי" (רפרור לשני גברים וחצי וגם לסרט המיתולוגי שלנו במכה, אה-אה, ובכן, בתוכן 7 ימים השתמשו, כמובן. המציאות עולה על כל דמיון)?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

אליה (המקורית) מצאה את מקור הטוקבק הגנרי "תקשיב, אין לי מושג מי אתה…". לטענתה, מדובר באבודים.

האם נעליים הן חלון לנפש?

כתבה על שיעורי העברית הגרפיטיים של גיא שרת בניו יורק טיימס.


לוגוגל: יומולדת 100 לאלן טיורינג.

מתברר שגם אריאנה מלמד התלהבה, כמוני, מסיפור מנצח של גיל שוחט.
מדהים שעברו שנתיים ורבע מאז הוצג הפורמט באירופה ועד השידור בישראל.
בידיעה על כך ב-ynet במרץ 2010 נכתב שהתוכנית תשודר בקיץ הקרוב. הקרוב, משמע קיץ 2010.

לפני פיזור

פוסטי הסו"ש:
לפני הזריחה
דרור אידר VS סבר פלוצקר (חלק 3). מעניינת במיוחד תגובתו של אורן וזו של סתמאחת.
מצער מאוד שחלק מהמגיבים לא מבינים את עבודת העיתונאי: התמלול והתרגום של ראיון שערך במו ידיו מוטלת עליו ברוב המקרים.
כשלעצמי, ומשעשיתי זאת רבות בחיי, לא הייתי נותנת לאיש לתמלל לי. זהו מקור לאי הבנות ולטעויות.
מאידך 1, אין לי בעיה עם זה שדרור אידר נתן את החומרים המוקלטים למתרגמת/מתמללת שדוברת את הניב של הפרופסור היקר (ולא, אני לא צינית ולא מפקפקת בטיב התמלול או באיכות הפרופסור, בניגוד לדעת אחדים). אשרי העיתון שיכול להרשות זאת לעצמו, והידד לעיתונאי שלא חושש מטרגדיות.
מאידך 2, יש לי בעיה עם כך שאידר ערך (ערך במובן קיים, לידיעת הלוקים בהבנת המושג) ראיון שוטף והחומרים תומללו/תורגמו לאחר מכן, במובן זה שאם לא שמע ולא הבין תוך כדי, איך התנהל הראיון?
כן, המציאות מורכבת, מה לעשות?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

156 תגובות על אצבעות שחורות 22.6.12

  1. שלמה הגיב:

    "- דרור אידר VS סבר פלוצקר (חלק 3). מעניינת במיוחד תגובתו של אורן וזו של סתמאחת."

    כלומר, מעניינות (במיוחד!) התגובות שתומכות בי ובדעתי. כל שאר התגובות שמתנגדות לדעתי או לכתיבתי אינן מומלצות לקריאה

    אה, וולווט

    אהבתי

    • גארי הגיב:

      (עדיין יש בעייה בכתיבת תגובות, תחילת כל פסקה נכתבת על בליינד כי הריבוע בחלקו נעלם ימינה – מעניין, ימינה).
      ברור שהתגובה של אורן מהוללת, הרי הוא מיקירי הבלוג עוד מזמן שהיה לו כינוי אחר. בכלל, דבורית אוהבת לציין את יקיריה כמו גם את המסכימים לה.
      בניגוד למה שדבורית משדרת בעניין סובלנות ונכונות להודות בטעות הרי שזה מהפה לחוץ ולא באמת והנה יש לנו פה מקרה מבחן נוסף.
      בכל מקרה, שועלן היה המגיב הראשון והוא נחשב (עדיין?) למכובד והנה גם הוא מסייג את הבחירה של דבורית אבל עושה זאת בעקיפין דרך אידר ולא ישירות כנגד דבורית. דבורית עונה לו בתגובה נפרדת ובפירוט.
      נקודה מגיב/ה לשועלן וזוכה למענה ישיר מדבורית "בחלומותייך" בתוך התגובה.
      שימי גם הוא פונה לדבורית ומציע לה להודות בטעות. הוא לא נענה.
      לעומתו פופציץ פונה ישירות לדבורית וגם זוכה ממנה למענה הולם "רד ממני, תודה" בתוך התגובה.

      הנה עוד דוגמה להתייחסות לא שווה למגיבים. אפשר לראות שלא פעם היא href="https://velvetunderground.co.il/?p=22527#comment-52214">מודה למגיבים על תיקון שגיאות ובמקום אחר היא נמנעת מכך במופגן (אגב, כל ההערות תוקנו).

      אהבתי

  2. המחאה הגיב:

    המחאה נמשכת גם עכשיו. שידור חי ומקוטע ניתן לראות באתר המחאה. אתר המחאה. שידור חי.

    אהבתי

  3. מהעין ה-7 הגיב:

    עידו קינן מוכיח, שוב למי שנזקק לכך, שיהיר לפיד הוא ממש לא מקורי גם במה שהוא אמור להיות טוב בו – כתיבה..
    אגב, בסיום שלו יהיר מזכיר את הבעייה בשם של הלהקה. חבל שהוא צעיר ללא ידע/זכרון אבל בישראל בשנות השישים השם הראשון שניתן ללהקת החיפושיות היה חיפושיות הקצב. הוא ממש לא מגלה את אמריקה.

    אהבתי

  4. יעל הגיב:

    לכו תלקקו לנוחי עוד קצת

    אהבתי

  5. יעל הגיב:

    שידור חי מהמחאה עיתונאים משרתיהם של בעלי ההון http://j14.org.il/j14live כבר לא צריך אתכם.

    אהבתי

  6. צופה מהצד הגיב:

    פשוט ראיון מעולה וחיוני של אנסטסיה במעריב
    וכצפוי לפי הטוקבק עם ישראל כולו איתה
    למרות עשרות המגיבים בתשלום של הקרן "לישראל חדשה"
    כל הכבוד למעריב
    יחי חופש הביטוי

    אהבתי

    • לונג טיים נו סי יו הגיב:

      חיוני? מעולה? כתבת תחקיר על שלטון הקיסרית הוא דבר חיוני ומעולה. לסחוט מהטיפוס ההזוי הזה מיכאלי עוד כמה חרטוטים זה לא מעולה ובטח לא חיוני, סתם בולשיט שמחזיק מים.

      אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    הידעת שעירד צפריר הקים לתחייה את פינת הספורט שלו בזמן ת"א?

    אהבתי

  8. ובפרס היצירתיות של החודש זוכה מוסף 7 ימים על כך שהעביר את המדור "קוראים כותבים" לעמודי המוסף, פלוס שער ראשי פלוס הפניה מהכותרת הראשית ואף הגדיל לעשות, וצירף צילום של אותו "קורא-כותב".

    (והערה לעורך 7 ימים: בפעם הבאה אין צורך לשים את תגובת קשת גם בתוך בוקסה בצד שמאל, שבשל היותה קצרה ביותר, היא זהה, מילה במילה, לתגובה שמובאת בסוף המכתב, ונמצאת ממש מול הבוקסה בצד ימין).

    אהבתי

  9. דרור הגיב:

    המרוויח הגדול של המהומות ברוטשילד זה תומר שרון שבזכות המעצר שלו הצליח לחזור לתודעה אחרי 15 שנה . אין ספק שהוא עשה בשכל כששמע לסוכן שלו .

    אהבתי

  10. צופה מהצד הגיב:

    מגוחך לחשוב שמישהו בעולם מתענין במעשה דפנה ליף
    זה שהקרן "לישראל חדשה"שולטת בתקשורת בארץ ,זה לא אומר שהיא גם שולטת בתקשורת העולמית

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      שו האדא "מבריקה"? אם קלמן שלח אותך להלל אותו, כדאי שלא תעשה זאת בסגנון של אופירה אסייג באצטדיון. אפשר לקרוא לזה "תחקיר טוב" ואפילו "תחקיר חשוב". כשאתה משתמש בביטוי "עוד כתבה מבריקה" זה פשוט דבילי.

      הכתבה עצמה בהחלט טובה ואף חשובה. לערבים בישראל אין פטור ממנהל תקין, וכשהם סורחים טוב שעיתונאי בא וחושף זאת. מקווה שאני ברור בעניין הזה.

      ועם זאת (וכאן זה מתחבר למה שכתבתי בתגובה לפוסט הקודם), זה פשוט לא נראה טוב שהביקורת מגיעה מקלמן ליבסקינד, האיש שמצהיר על ימניותו בכל מילה שניה שהוא כותב.

      מצטער – זה לא הולך טוב ביחד. מי שרוצה להיות תחקירן לא יכול להיות גם בעל אג'נדה פוליטית מוקצנת. זכותו לחשוב מה שהוא רוצה, הוא יכול אפילו להיות "מזוהה", אבל אם חשוב לו המוניטין כתחקירן, הוא יקפיד להצניע את הדברים ולא לפרפר איתם. מוטי גילת, למשל, הוא דוגמה טובה לכך. מה שליבסקינד עושה פוגע לא רק בו אלא גם בתחקיר. הוא לא נראה כמי שבא נקי כפיים למקום הזה.

      אהבתי

      • פעם שניה בשבוע האחרון….

        מצטער – זה לא הולך טוב ביחד. מי שרוצה להיות תחקירן לא יכול להיות גם בעל אג'נדה פוליטית מוקצנת.

        מה קורה לך?

        אהבתי

      • ריאליסט הגיב:

        למה "לא יכול להיות מזוהה פוליטית". גידי וייץ, איש "הארץ" מהתחקירנים האמיתיים הבודדים שנשארו בעיתונות הישראלית, אוחז בדיעות שיש שיקראו להן שמאל קיצוני ואינו חושש להביען, ובכל זאת רמת אמינותו לא נפגמת, גם לא בעיני ימני לייט כמוני. כל עוד הוא מגבה את ממצאיו בעדויות מוצקות ועושה את עבודתו כמו שצריך, מה אכפת לי איזה פתק הוא שם בקלפי?
        מוטי גילת הוא אולד סקול. עיתונאים חסרי פניות כמוהו כבר לא יגוייסו לשורות העתונות העברית המתדלדלת.

        אהבתי

      • דרור הגיב:

        אה הבנתצי ,אז כשהארץ "העיתון לאנשים חושבים" מבקר את פעילות צהל בשטחים זה בסדר גמור , אין כאן שום אג'נדה, זה בכלל לא עניין של ימין ושמאל , ברור ברור

        אהבתי

  11. דרור הגיב:

    אני גם חושב שהתכנית של ברמן בערוץ 1 היא גרועה, אבל הביקורות עליה לא יותר טובות . לפי כל הביקורות על התכנית חתרנות משמעה לבוז לציונות . ברגע שהברמן מעיז להראות איזשהם סנטימנטים למדינה , וחמור מזה אפילו לנהל ראיון שלם עם אהוד ברק מבלי לשפוך עליו כוס מים(!!) אז הוא הפסיק להיות חתרן ישר משווים אותו לאיך לא אברי גלעד(למרות שדווקא גלעד שיצא כנגד בית הגידול שהוא בא ממנו הוא החתרן האמיתי).

    אהבתי

  12. דרור הגיב:

    וקנקווסט עם כמה שהוא נשמע מבולבל , עדיין היה בתשובות שלו יותר היגיון מבהודעות של אורן , אותו בטח אף אחד לא רוצה לראיין .

    אהבתי

  13. ק. ג הגיב:

    ובכן, בעוד המיתוס מתהווה לו בדרך האופיינית לתקשורת הישראלית – כלומר, ללא קשר כלשהו למציאות – להלן מה שהיה בשדרה בשישי:

    לא מאות, לא מוקפת, לא מותקפת ולא נעליים.

    כל מי שהיה בשדרה, וה"מאות" היו עוברי אורח שהיו די משועשעים מהאירוע ועמדו בתוכו וסביבו עם ילדים, יען כי לא היתה שום תחושת סכנה, איום או אלימות.
    מה שהיה הוא ריטואל כזה שנמשך שעות – כמה עשרות בלתי-מקולחים (הרגילים לא כולל סתיו שפיר) שעמדו וצעקו סיסמאות אנרכיסטיות שאין בינן לצדק חברתי כלום, שוטרים שעמדו מסביב די מחוייכים, וכל פעם שמישהו התפרע לקחו אותו לניידת – מה שהוביל לשיירה משעשעת או מעין דבוקת אנשים (אותם עשרות בלתי מסובנים) שהלכו אחרי/ביחד עם השוטרים וה"עצור" (בלתי מקורצף לכשעצמו) עד לניידת בקריאות "הון, שלטון, עולם תחתון". וככה זה נמשך שעות, אף אחד לא הותקף, לא היתה שום אווירה ברוטאלית, הייתי שם עם ילדים בטיול אופניים – ולא הייתי נשאר דקה אם היה בזה יותר ממיצג די זעיר ועגום של מחאה דמוקרטית בלתי אפקטיבית לחלוטין עם ליווי משטרתי/ יס"מי/ פקחים / אנאערף די עדין. באמת, כמה ברוטאלי צריך להיות כדי לעצור את דפני ליף ותומר שרון?

    אהבתי

  14. דרור הגיב:

    התצלום הזה, של הבתולה הקדושה מאורליאן, כלומר דפני ליף המיוזעת והמו(ת)קפת יככב, כך נראה לי, לא רק בעיתונים פה, מחר, אלא גם בשאר העולם. ישראל במרכאות לא תצא מזה טו

    אולי לכבוד יום ה…..לא יודע מה הגיע הזמן להשתחרר מהמנטליות של הגטו . למה השיקול המרכזי לכל פעולה שלנו צריך להיות אם העולם יאהב אותנו או לא. הרי הפעילות של המשטרה אתמול ברוטשילד היא כאין ואפס לעומת איך שמדינת נאורות כמו שבדיה וצרפת מטפלות בדברים כאלה . אם דפני ליף היתה עושה את מה שהיא עשתה בשבדיה היא יתה גומרת עם כמה שברים נחמדים בפרצוף. אז בפני מי אנחנו צריכים להצטדק בדיוק?

    אהבתי

  15. רמי הגיב:

    בואו נצייר לנו עולם משלנו, שהרי "עיתון מבצע עבודת עריכה בכל שניה ושניה והוא המחליט מה יקבל הציבור".
    מחד, נעלים את אנסטיה (הדוחה) ואת דעותיה.
    מאידך, נעלה על נס את דפני ליף, שמסתבר שהפכה להיות מעניינת כמה מאות אנשים בלבד (אני מוכן להתערב שהתחזית כי תמונתה תככב על עיתוני העולם תתנפץ לה – נתראה מחר).
    ואחרי זה ביום הבחירות נהיה שוב בהלם מוחלט – איך זה שמרץ לא ניצחה ברוב סוחף. הרי כל האנשים (עם הדעות הנכונות) במציאות הדימיונית שמסביב מצביעים מרץ.

    אהבתי

  16. תגובה למיקי הגיב:

    בעוונותי, קראתי את הראיון עם מרינה מקסימיליאן בלומין. לצערי, לא מצאתי בו את הנצלנות עליה אתה מדבר. מרינה היא בחורה צעירה, אבל בוגרת ואינטלגינטית וליברלית. אם היא בחרה לדבר על מערכות יחסים פתוחות, סגורות
    וכאלה, זה בגלל שהיא מרגישה ביטחון לדבר על נושאים כאלה בעיתון. למיטב זכרוני, זה לא הפעם הראשונה שהיא בוחרת לחשוף את עצמה בצורה שבעיני היא לא מתנצלת. להיפך. במקום שאתה מזהה אישיות לא מגובשת, אני מזהה אישה אמיתית וכנה שסגורה על עצמה מכל הבחינות. בהקשר הזה, בעיני, פספסת את העיקר: הדיבור שלה על איבוד הקול הוא רחד הסודות השמורים של זמרים, עליהם אין לדבר בראיון. העובדה שבחורה בת 20 ומשהו מרשה לעצמה לדבר באומץ על הקשיים במקצוע רק מוכיחה כמה היא כן אישיות מגובשת. אשמח אם תעיר את עיני אם פספסתי

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      קראתי הרבה ראיונות כאלה, עשיתי כמה בעצמי…
      הטקסט נערך כמובן, אבל זה מה שהבנתי בין השיטין. המון רציונליזציה שבאה לכסות על טונות של חוסר ביטחון, וחוסר דרך. היא גם מדברת על אלבום שהיא מקליטה כבר שנים ולא מוציאה, יש לזה סיבה.
      קשה לצפות מבחורה בת 24 להיות סגורה על עצמה, בעיקר כשהיא נזרקת לכוכבות פתאומית.
      זה נראה לא טוב. זה נשמע לא טוב. אני נותן לנישואיה שנה, מאקס שנתיים, ואחרי זה יבוא עוד ראיון בסגנון קרן פלס.
      וכמובן, שכחתי להזכיר את המשנה שבשער, המעודן כמו קרנף בחנות לחפצי בית: "הבחורה הכי לוהטת בישראל נפתחת לראשונה". דליקטס

      אהבתי

      • תגובה למיקי הגיב:

        יפה כתבת. לא חשבתי על זה בצורה כזאת. השאלה היא מה אתה היית עושה אחרת. למזלי, אני לא מהמקצוע ומרשה לעצמי לוותר על האגו כדי ללמוד משהו

        אהבתי

        • מיקי הגיב:

          הייתי מתמקד פחות ברכילות ויותר באישיות שמולי.
          מה היא רוצה, מה היא חושבת, מה יש לה לומר (בהנחה שיש לה).
          פחות סנסציוני וצהוב, אז אולי זה באמת לא מתאים לידיעות

          אהבתי

          • וואלאק התחרפנתם לגמרי.

            בלי לפתח דיון סביב שאלת "אומנות מהי?" תסכים איתי שהיא לא בדיוק יוצרת שהשפיעה או שינתה משהו מעבר לחשיפה ומצב העו"ש שלה. לא אכפת לי מה היא רוצה ומה הדיעות שלה ובטח שלא כיצד העשירה את נסיונה המיני ובאיזה דקה הובקע הקרום ועם מי היא חיה וכמה יש כסף יש לו…את מי זה אמור לעניין ולמה קוראים לזה עיתונות?

            רוטט וצהבהב כמו ממליגה פושרת.

            אהבתי

  17. חייל זקן הגיב:

    סיפור שחמק (כרגיל) מהכתבים לענייני ביטחון.
    במשך שנים התנגד משרד הביטחון לבניית גדר בגבול מצריים. בעקבות הלחץ הציבורי החליטה הממשלה על בנייה מזורזת של הגדר באחריות משרד הביטחון. חכמי הגדר תכננו ובנו גדר יקרה שמיועדת לעצור כושים. עתה, כאשר הגדר עומדת לפני השלמתה גילו חכמי משרד הביטחון שיש צורך בגדר שתעצור גם ערבים, גדר אקטיבית, כפי שיש על גבול עזה. כמובן שהתקנה חדשה יקרה לאין ערוך מאשר התקנה שנעשית בשעת ההקמה. הפיתרון יהיה פשוט וזול. עוד מספר אוגדות לא מאומנות, אנחנו כבר רגילים.

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      אין בעיה להוסיף "יעל" לגדר הקיימת, כרגע אין צורך.זה לא קשור להקמה.
      מה שצה"ל מוסיף זה מערכות צפייה, זה פי אלף טוב מהיעל.

      אהבתי

  18. דפני מתחת נעלי השוטרים בקומביניזון הגיב:

    למראה התמונות הנוראיות של דפני נשאלת השאלה מי (באמת)עומד מאחורי אלימות השוטרים? מי הורה לזמן את מובילי המחאה לחקירה (ונבהל וביטל)?
    התוצאה תהיה שמחאות הקיץ יוקדמו ויהיו אלימות וקשות. בזה נתניהו בודאי לא מעוניין. האיש שנמנע להיפגש עם פוטין כדי שלא יונצח בצילום על קביים, לא ירשה לצילומי דם ברחובות והמון נזעם סטייל תחריר.

    אהבתי

    • רמי הגיב:

      עברתי שם. במקרה.
      האלימות לא היתה של השוטרים אלא של המפגינים.
      השוטרים גילו איפוק מירבי אל מול ההשתוללות של המפגינים המשולהבים כאחרונים שבאוהדי הכדורגל.
      כן חברים יקרים (ומופתעים) – לפעמים הספינים מתנפצים אל מול העובדות.

      אהבתי

      • דפני מתחת נעלי השוטרים בקומביניזון הגיב:

        התמונות לא משקרות.

        אהבתי

      • משולהבים? למה? התאהבו בדימוי של עצמם? על מה יש להם להשתלהב? כולה ״צפונבונים שהסבתא הורישה להם דירה בבאזל״ (מרגול). אם כזה מרץ וחיוניות למה הם לא מתגייסים?

        אהבתי

        • נ הגיב:

          שהסבתא *לא* הורישה להם דירה בבאזל.

          ושוב:

          אף אחד לא נגד המחאה.
          צעקת מעמד הביניים – אותנטית.

          מי שכרגיל הורס הוא השמאל, ששינאת ביבי חשובה בעיניו מצדק חברתי – ומיהר לנכס את ה"מחאה" לעצמו, וכך הרג אותה כמו את זכר יצחק רבין לפניו.

          בנוסף – דפני ליף צעקה שהגוף חולה, יופי, היא זאת ש"הזמינה את האמבולנס". היא לא יכולה – חוזר, לא יכולה – לעמוד בחדר הניתוח מעל האוזן של הרופא ולהגיד לו איך לחבר מחדש את הטחול.

          עוד טעות של אנשי השמאל – להציב בראש המחאה נובאדיז כמו ליף שאפילו שבט צופים לא היתה מסוגלת להנהיג.

          אהבתי

          • מעלי הגיב:

            כי יש לה אסטמה? או מחלת "נפילה ברוטשילד"? בגלל זה לא יכולה להיות מדריכה בצופים?
            מעניינת מאוד העדות של רמי. עכשיו בדרך מהים (לא הייתה מספיק רוח לגלישה) שמעתי בתחנת השמאלביבים(גל"צ) עדויות על "נרמסו בנות תחת מגפי השוטרים"! מה השוטרים שם הולכים במגפיים? או רק בעיני זמרי ג'רפה ואיזה תומר שרון אחד? וכמובן ילדי השמאל בראשות אסי ליברמן לא הצליחו למצוא איזה "רמי" אחד שראה איך הפורעים התנהגו לשוטרים…

            אהבתי

        • אסמכתא הגיב:

          אתה מצטט את מרגול? ההיא העבריינית הפלילית? מכובד מאד .מרגול שידרגה את בזל לסמל מעמד. בדיחה לא מצחיקה. בעצם כן.

          אהבתי

          • כולנו עבריינים. הכי הצחיק אותי איך הצפונבוניות מהפרקליטות הוציאו נגדה צו מאסר מיד אחרי הדברים האלה. בלי קשר כמובן. אם לא היינו מכירים את הפסיכולוגיה של האליטות היינו מתרגשים. אבל כולנו יודעים איך זה עובד, נכון?

            אהבתי

  19. על טמקא הגיב:

    אתמול טמקא מיהרו להוציא "דיווח ראשוני" על התאונה בין האוטובוס לרכבת וכמובן שהפרטים היו שגויים. לאחר מכן תיקנו את עצמם. תחילה הפצועים הם מהרכבת ואחר כך הם מהאוטובוס.
    האם המירוץ ל"אני ראשון, אני ראשון" אכן מעוור את הדיוק?

    אהבתי

  20. captain beefheart הגיב:

    אלן טיורינג – דמות מופלאה וסיפור חיים די לא יאומן, שטרם קיבלה את הכיסוי המתאים בתרבות. מעריך שזו רק שאלה של זמן עד שיעשו עליו פיצ'ר רחב יריעה.

    אהבתי

  21. סטיק טרטר הגיב:

    תקשורת חלשה מוצאת לעצמה נושאים כמו אנסטסיה מיכאלי. הרבה יותר קל להיטפל למיכאלי, פוליטיקאית חסרת כל חשיבות וכוח, מאשר לעשות תחקיר אמיתי על שרה נתניהו, למשל. אז שולחים עיתונאית אל מיכאלי שמוציאה ממנה קש וגבבה, ולהוציא את זה ממיכאלי זו עבודה הכי קלה, ויאללה עשינו את שלנו. אז לא, לא עשיתם כלום, עיתון שנטפל לחלשים ופוחד מחזקים הוא לא עיתון. הקוראים לא מטומטמים ולכן בורחים בהמוניהם

    אהבתי

  22. אלף בית הגיב:

    3 ילדים מתו במקרר.
    איפה בעיתון ממקמים ידיעה כזאת?
    ובכן כל הסיפור הוא: א כן האות א.
    הסיפור היה בכפר ליד רמאללה,
    הסיפור לא היה בכפר ליד רמלה! שאז…שומו שמי תלביב !ועדות חקירה ,תמונות, כותרות,ראיונות בכי אצל רפי אושרתרשף קוטלר…
    א זה כל ההבדל!

    אהבתי

  23. מיקי הגיב:

    ראיון מטריד במיוחד ב-7 לילות.
    גבי בר חיים ריאיין, או ריאיינה, את הזמרת-שחקנית מרינה מקסימיליאן בלומין קרני וואטאבר. כנראה לכבוד עליית העונה השנייה של ילדי ראש הממשלה, למרות שזה כמעט לא מוזכר.
    אך עלייה וקוץ בה.
    75 אחוז מהראיון הוא נסיון זול להוציא ממב"ק פרטים עסיסיים על חיי המין שלה. עם מי שכבה, כמה, למה, יחסים פתוחים, נשים, גברים, עירום בסרטים וכו'.
    מהראיון מצטיירת אישה צעירה מאוד, לא ממוקדת, לא מעניינת, לא מאופסת שאין לה הרבה מה לומר ואין לה גם מושג מה קורה עם חייה, ובכל זאת היא מנסה לכפות עליהם רציונליזציה כלשהי במילים כלליות ומכובסות. בלומין בקושי עברה את גיל ההתבגרות ומתנסחת כמו אחרונת הדודות בגיל העמידה.
    לסיכום, ראיון אכזרי ונצלני, ולמב"ק נאחל שתמצא לה אישיות (גם מוזיקלית) במהרה בימינו, אמן

    אהבתי

  24. למה? הגיב:

    משום מהמעריב החליט להחביא את הסיפור המדהים של קלמן ליסקינד כיצד מאות מיליונים הולכים על שחיתות ורמייה במועצות הערביות.
    סיפור ענק שהיה צריך לקבל שעק של המוסף והפנייה מהעמוד הראשון של העיתון מוחבא לו בלי אפילו הפנייה קטנה בשער המוסף. נאדא. איש לא שמע איש לא ראה
    לאלוהי הקרליבך פתרונים

    אהבתי

  25. אילן יחסים הגיב:

    V אם היית יודעת את היחסים ההדוקים בין ג'ודי וסילבן לד'ר אילן,לא היית שואלת את עצמך שאלות.
    רק היית צריכה לשמוע אתמול את הראיון שלה איתו ברדיו: "נכון שאת וסילבן אמרתם לי לא להתראיין אבל בסוף…"
    בחייך.

    אהבתי

  26. מיקי הגיב:

    לפחות ממה שאני רואה, איש בתקשורת לא מתייחס יותר למטרות האמיתיות של המחאה, כמו שאיש כמעט לא מתייחס למשמעות האמיתית של דו"ח מבקר המדינה…
    היתממות מוזרה, אבל מובנת

    אהבתי

    • Enter your name... הגיב:

      מה המטרות באמת? קייטנה? לא הבנתי מה מניע אותה. ״מי לא מכיר אותה. אבא שלה מלאיין. יש להם בריכה בבית״

      אהבתי

      • מיקי הגיב:

        באמת קשה לדעת 😆

        אהבתי

        • דאטס לייף הגיב:

          תגידו, גם שפינו מתנחלות דיווחו בגל"צ בעשר מהדורות ומבזקים מה מצב האצבע שלה ודיווח מאיכילוב?
          ד"א למה הפושעת האלימה לא יושבת במעצר?בשביל הרבה פחות ישבו דוסיות צעירות ונחמדות 10 ימים במעצר(על חסימת כביש ללא אלימות נגד שוטרים).
          תגידו גל"צ היא "תחנה חברתית"? או צבאית? יכול להיות שהיא צריכה לדווח חדשות אחרי שהן קרו?ולא לדברר את אירגוני ההומואים, החברתיים… על הפגנות שעומדות להתקיים בעוד יומיים? למה ישראל צריכה לדעת שאיזה 20 הומואים גאים ככל שיהיו יפגינו בחיפה? ולהודיע על כך יום שלם בחדשות? מה זה טוויטר?
          ירון דקל אף אחד לא מרגיש שנבחרת למשהו, או שתזוז או שתעוף!

          אהבתי

          • צה״ל הצבא היחיד בעולם שהתחנה הרישמית שלו לא מיצג אותו. אילולי הג׳וב המפתה והקריירה המבטיחה לעתיד הם כולם היו משתמטים. מירב מיכאלי אחרי שנים שזוהתה עם התחנה גם היא קראה לסירוב. רק בישראל.

            אהבתי

          • לדאטס לייף הגיב:

            וואט דאט סופואוז טו מין

            ירון דקל אף אחד לא מרגיש שנבחרת למשהו, או שתזוז או שתעוף!

            ?
            ירון דקל אינו מיכאל מירו וגם לא יוני בן מנחם, התבלבלת.

            אהבתי

            • אני הגיב:

              דקל נבחר כדי לבצע שינוי. נפשט את זה: צה"ל כרגע (בלי לגחך) אמור להיות צבא העם-משמע התחנה הרשמית שלו אמורה לייצג את העם ומשרתי העם. העם קורא בקול לשינוי אופי התחנה שמייצג הומואים, תל אביבים מלוקקים. דקל נבחר ליצור את החיבור. דקל לא יוצר את החיבור? משאיר אנשים שמקדמים אג'נדה פוליטית שמייצגת עשירית מהעם שממילא לא משרת בצבא? שילך הביתה ושיביאו במקומו מישהו שכן עושה את העבודה.

              אהבתי

              • yigal heffets הגיב:

                היי היי אני מה שלומך? קבלי ברשותך תיקון על צ.ה."ל. צ.ה."ל מזמן אינו "צבא העם" מהסיבה מהסיבה הלכאורה פשוטה, שכ40% מהלכאורה "עם" משתתף בנטל, ותורם לשירות
                הצבאי התובעני והקשוח. ישנם יותר משתמטים-כ60% שאינם לוקחים כל מישרה צהלי"ת כזו או או אחרת. וכמובן, לא לשכוח את עניין הבחירה, בין, שירות צבאי, לבין שירות אזרחי בקהילה.
                כלומר, צעיר או צעירה יכולים להחליט, בין שירות צבאי תובעני, לבין שירות אזרחי בקהילתם! זה זה לדעתי מצביע על כך שצ.ה."ל אינו מזמן בבחינת "צבא-העם"! שנית מיהו "העם"? שאתה שאת מרבה לשבחו? ועוד משהו פעוט ערך, לעניות דעתי כמורה לאזרחות בבית ספר תיכון
                אין דימוקרטיה שיש לה תחנת שידור שצבאה מממן ואו שולט עליה בתקציבים ובחיילים! הלא-כן כן?

                אהבתי

                • אני הגיב:

                  אני בחורה, כנראה שהעובדה שמזמן לא עדכנתי במצב האייליינר שלי השכיחה זאת ממך (סדנת האיפור שעברתי בחודש שעבר היתה שווה כל שקל).

                  לא בא לי להיכנס לעומק השאלה שלך. אנסה לקצר בדברים: העם-רוסים, אתיופים, עולים חדשים אנגלו-סקסיים, נוצרים, מוסלמים, בדואים, צ'רקסים, דרוזים, דתיים, אנשי כיפות שחורות, וגם מזרחים ונשים. העם? תסתכל על תוצאות הבחירות האחרונות ותשאל את עצמך כמה התחנה הצבאית שלו, שאין שום הצדק לקיומה מייצגת את העם.

                  ההשכלה האקדמית שלי ידועה לכל (והיא גם התשובה לשאלה למה לא מתאים לי להיכנס לדיון מעמיק בסוגיית השירות הצבאי וצה"ל כצבא העם).

                  אהבתי

  27. חייל זקן הגיב:

    נשאלת השאלה מה התפקיד של עיתון, סליחה, כלי תקשורת, בחשיפת דעותיה המטרידות, הגזעניות והחשוכות של האישה הזאת

    לפני ימים מספר התמוגגת מפרסום דבריה של הפרובוקטורית המרוקאית הממומנת על ידי הקרן הידועה. כנראה שגם פרובוקציה היא עניין של גיאוגרפיה

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מאחר שיש (גם) לך דרך משונה במיוחד לפרש את דבריי, אשמח אם תשים אצבע על ההתמוגגות במשפט הזה, שהוא היחיד בו התייחסתי לראיון.

      צפי סער ראיינה את הפרובוקטורית הגדולה של הרשת, אורטל בן דיין.
      מדינת כל גזעניה? למה לא.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        המשפט "הפרובוקטורית הגדולה של הרשת" פורש על ידי כמחמאה. אם כוונתך היתה שונה קבלי את התנצלותי (פעמיים…).

        אהבתי

    • על דבריה של אורטל בן דיין וולוט אמרה מדינת כל גזעניה. אתה התקוממת על ההגדרה שלה ״כפורובקטרית הגדולה של הרשת״ הלכת ומצאת אפס תגובות בבלוג שלה. כך לפחות אני הבנתי. אולי טעיתי.

      אהבתי

  28. אני הגיב:

    הסיפור עם הנעלים קצת מגוחך. מהנעלים שלי אפשר ללמוד בעיקר שמאוד נוח לי עם הגובה שלי ושהנוחות של הנעל חשובה לי מהעיצוב.

    לא מסכימה איתך לגבי מיכאלי, מסיבה אחת: היותה גיורת. העובדה שהיא בחרה במודע לעזוב את הדת הגמישה בעולם לטובת דת שלא מברכת את המעוניינים להצטרף לשורותיה, דת שנואה ברחבי העולם ודת שחבריה נוהגים ביהירות זה כלפי זה.

    אהבתי

  29. כל המוסיקה הגיב:

    "מתברר שגם אריאנה מלמד התלהבה, כמוני, מסיפור מנצח של גיל שוחט."
    בלי ספק אחת הסדרות הרציניות מעמיקות… שנוצרו כאן!
    גיל שוחט וניר ברנדט, שמו להם למטרה להביא את המוסיקה ל"עם",וכל אחד בדרכו עושה כאן דברים נפלאים. כל זה לא יעזור אם לא יביאו את המוסיקה ה"גדולה"(אופרה פילהרמונית..)לפריפריה או את הפריפריה לתלביב, במחירים שה"עם" יוכל לעמוד בזה.
    כמות הצעירים(20-30) בקונצרטים היא אפסית! אתה שואל את עצמך איך זה שבאקדמיות,קונסרבטוריונים.. יש מאות תלמידים, ואף אחד מהם לא שומע מוסיקה.
    "עם הספר" היה הרבה יותר עם המוסיקה,אם לא הייתה עליה רוסית, המוסיקה האירופאית בארץ הייתה מגיעה מקסימום עד יון ותורכיה…
    ערוץ 1 תבורכו, ושידורים חוזרים(כנהוג אצלכם) עד שכל בן תרבות "יפול במקרה" על הסדרה המושקעת והייחודית הזאת.

    אהבתי

    • עזוב, מוסיקה אשכנזית זה כלייזמר. כל השאר הוא חיקוי. גם הרוק הישראלי הוא חיקוי ובגלל זה הוא לא תופס.

      אהבתי

      • ירון הגיב:

        מוסיקה אשכנזית זה כלייזמר? ואוכל מזרחי זה מרק ריר של סבתא חרירא, עליה השלום, שהייתה מכינה אותו באוהל עשר שהיה נטוע באמצע כיכר תחריר, כשהיינו חוזרים מלימודי השירה המודרנית והפיסיקה הגרעינית בשלוחת הסורבון שבהרי האטלס, עת אמא הייתה מארחת בסלונה ליד המדורה הרכבי מוסיקה מזרחית שעשו ראפ על שירים של רבי יוסף חרציאנו בשילוב קטעי קריאה של שלום שבזי ויוסי גיספאן. הרי ידוע שמוסיקה מזרחית בארץ היא מקורית לחלוטין.

        איזה קל וכיף להיות גזעני.

        אהבתי

        • גם הגרמנים ראו את ״היהודים״ שנדחפו למוסיקה שלהם כחקיינים שבגלל חוסר האותנטיות הורסים את כל טעם המוסיקה. המוסיקה הקלסית הגרמנית אף פעם לא היתה אותנטית לאשכנזים, כמו בהרבה דברים הם נדחפו אליה כאשר ניסו להתבולל. את הגרמנים זה שיגע. גזענות או לא זכותם, זאת המוסיקה שלהם והם לא האמינו לאשכנזים. אם זה נשמע גזעני אז רק כאשר שומעים את ״הרוק הישראלי״ שזה פחות או יותר המוסיקה שאשכנזים עושים כיום, אפשר להבין את ההיסטוריה של הדבר. תמיד מחקים ובגלל זה זה לא תופס.

          אהבתי

  30. שועלן הגיב:

    אם נתעלם לרגע מעמדתו של פרופ' כשר בנושא המסתננים, אפשר היה לטעון כלפי עמרוסי את כל מה שנטען כלפי אידר. "במקרה" הוא אמר לה את כל מה שהיא רוצה לשמוע – התקשורת, עסקת שליט, מוסר הלחימה של צה"ל, נוהל שכן, גולדסטון, המחאה החברתית, אורי בלאו, אילנה דיין.
    מעורר תהיות.
    את הקלטות בבקשה.

    אהבתי

    • yigal heffets הגיב:

      עם כל הכבוד לפרופסור אסא כשר, ויש בהחלט כבוד, אני מכיר את פרופסור כשר ,לפני מות בנו יהורז, בשיריון, בצבא ההגנה לישראל, אני מכיר את הפרופסור כשר ,בזמן מלחמת לבנון הראשונה ,שכיום דנים ודשים בה, והכרתי פרופסור כשר, אחר בתכלית, הוא היה זה שקרא בכיכר מלכי -ישראל דאז, בשנות ה80, של המאה הקודמת, לפטר את שרון, ואת בגין, בשצף קצף, על מה שקרה בלבנון, עם הטבח הידוע לשימצה, וכל מה שהתלווה לכך.אני מכיר פרופסור כשר שמאלן, מתנגד לממשלות ישראל מהימין, על מחדליהן, ועל מבצעים כושלים שהם עשו, פרופסור כשר שינה את עמדותיו ודיעותיו מקצה לקצה, והפך להיות כמעט יקיר השלטון, אף מילת ביקורת אין לו מאז שכתב את "הקוד האתי" של צ.ה."ל! וברצוני לשאול אתכם בלוגרים חביבים, עם יד על הלב, תאמרו לי בבקשה מכם, האם צ.ה."ל שלפני הקוד האתי שנכתב על ידיו של הפרופסור כשר, הוא צ.ה."ל מוסרי יותר? או שהקוד האתי משמש לכאורה את צ.ה."ל לבצע פשעים ועבירות שלפני-כן הוא לא היה מעיז לבצע, אפילו לא בזמן סאברה ושאתילה?! אז עם כל הכבוד לפרופסור אסא כשר ששינה את עמדותיו מהקצה אל הקצה אני חושש שדיעותיו אינן כנות ואמיתיות, הוא כפי שכתבתי בתחילה, הפך להיות יקיר השלטון, נוסף על כך, פרס ישראל שקיבל,, למרות היותו תלמידו של פרופסור ליבוביץ ,מיתנו אותו ואת דיעותיו. ובאשר למסתננים, נראה עד כמה ישפיעו דיעותיו, ואמירותיו ,על השלטון הימני של ביבי ברק ומופז?

      אהבתי

      • הינשוף של מינרווה הגיב:

        אל תשתמש בפתיחה "עם כל הכבוד ל-X, ויש כבוד…" כאשר ברור מדבריך שאינך רוכש לו כל כבוד. אני לא בא להגן על כבודו של פרופ' אסא כשר, אלא להצביע על הטיעון הפגום שלך (עם כל הכבוד…).

        1. לדבריך, פעם היה פרופ' כשר שמאלני, כפי שבא לידי ביטוי בביקורת שהטיח בשלטון הימין. אך מאז שכתב את הקוד האתי של צה"ל, לדבריך, לא הביע כל ביקורת על השלטון (ואתה כמובן יודע בתור מי ששוחח איתו מדי יום; להזכירך, העובדה שאדם אינו מתראיין נגד השלטון אין פירושה שהוא מסכים עמו). אתה עצמך מכיר בכך ששינה את עמדותיו. אולם, המסקנה שאתה מוציא מכל זאת היא שדעותיו החדשות אינן כנות ואמיתיות.
        הן היו כנות ואמיתיות, כאשר חשב כמוך. אך מששינה את עמדותיו, הרי שלדבריך הפך צבוע ושקרן.
        כאמור, יופי של טיעון. הרבה כבוד.

        2. צה"ל שאחרי הקוד האתי אולי אינו מוסרי יותר, אך מדוע "פחות מוסרי"? אה, כמובן! בגלל שיש לו קוד אתי!
        כאמור, גם זה יופי של טיעון. עוד יותר כבוד.

        אהבתי

        • yigal heffets הגיב:

          לינשוף של מינרווה שבת שלום! לא טענתי ולו ברמז, שאין לי כבוד לפרופסור, אסא כשר אני
          מעריך אותו, למרות שינו רדיקלי בדיעותיו, אינני שופט אותו ,ואין לי כל תחושת החמצה על כך
          החמצה ,שאינו חושב כמותי! אין לי כל עניין, כלל ועיקר, שהפרופסור המכובד, יחשוב כמותי.הוא
          ז זכאי לדיעות משלו, ואף לשנותן כראות עיניו. אני טוען, שהשינוי, הינו מעט מזויף,
          ואולי אף מלאכותי, משהו, ולכן טענתי זאת. ולגבי צ.ה."ל-טענתי היא, שכאשר יש
          קוד אתי ,לצבא ההגנה לישראל, אזי מן הצדק ,ומן הראוי, שצ.ה."ל יהיה מוסרי יותר,
          מאשר לפני כניסתו ,של הקוד האתי ,לצבא ההגנה לישראל? הלא-כן? אני עוד טוען
          ב באופן חד וברור, שהקוד האתי של צ.ה."ל הינו כסות למעשים נפשעים ,שעושה צבא
          הההגנה לישראל, כלומר קוד זה משמש ,עלה התאנה עליו נעשים מעשים ,שלא יעשו! זו תגו תגובתי ואין בילתה. ואין צורך ,כלל ועיקר, לא לסלף את אמירותי וכתיבתי ,ולא להכניס מילים
          ל לפי שלא נאמרו כלל ועיקר!

          אהבתי

          • יכול להיות שפרופ' כשר לא שינה את עמדותיו כי המחנה כולו נסחף הרחק מחופי המציאות המוכרת. המנטרה שטחים תמורת שלום לאחר הפינוי מעזה היא דוגמא לניתוק מהמציאות.

            אהבתי

            • yigal heffets הגיב:

              ל ליונה רחמניה שבוע טוב! כן בהחלט הימין ההזוי יודע שהפינוי מעזה היה גירוש ופינוי האולפנה בבית האולפנה בבית אל -מעשה לא מוסרי בעליל, אבל הימנים ההזויים אינם אומרים כמעט אף
              פ פעם מה כן? האם לספח את עזה על כל המשתמע מכך לארץ ישראל הגדולה? האם לא
              ל לפעול על פי החוק,-חוקי מדינת ישראל, זו שנוסדה ב1948 עם מגילת העצמאות? מה כן לעשות כן לעשות אף ימני הזוי אינו אומר רק התחמקויות? והרבה הרבה צביעות כפל לשון, ו
              גי גילגול עיניים לשמים! חוץ מזה כלום נאדה! אפילו בנימין זאב בגין התפכח קימעה, דן
              מ מרידור, בניימין נתניהו, ועוד רבים וטובים קימעה, אין לי כל ציפיות מעוזי לנדאו, ואף לא מ ממר ליברמן-ירום הודו! הם כסומא בערפל, אינם משנים את דעתם על פי המציאות הקשה הקשה, והתובענית. הם הולכים עם הראש בקיר, גם באם הוא עשוי מלבנים ובטון!
              יבושם להם ולשכמותם!!!

              אהבתי

              • ימני קיצוני, ימני הזוי, ימני משיחי…כמה שיותר דה לגיטימציה כדי שלא תוכלו לשמוע את דברי ה'אחר'. נאור ופלורליסטי מצידך, אין ספק.

                שאלת "מה הפתרון?" המוטחת כנגד הזיית ה'שטחים תמורת שלום' לא סימטרית וגם לא כך כל קשורה לוגית. אפשר לחבוש פצע מדמם בלי לכרות רגל כדי לתת זמן לחולה להתחזק קצת. במיוחד לאור החורף הערבי שמסביב.

                אתה מודע לכך שהיהודים ויתרו על עבר הירדן (חלק מפלסטינה) שבהצהרת בלפור?
                קראת את הסכם השלום עם מצרים – זה נראה לך השלום שקיבלנו?
                יצאת מלבנון – קיבלת שקט? ומעזה- קיבלת שקט?
                אתה יודע מה מלמדים במידנות הערביות שחתמו איתך הסכם שלום את הילדים?
                יש לך ספק מה יעשו לבנות המשפחה שלך אם הערבים ינצחו את צה"ל בגלל אותם ויתורים של חבורת הגאוניים?
                אלה התשובות שאתם, הנאורים שמוכנים לוותר ולרצות את כולם (חוץ ממתנחלים או פטריוטים) נדרשים לספק כדי להצדיק את הפתרון הגאוני שלכם.

                מי יודע, אולי בעתיד תהייה כאן מדינה דו לאומית של ערבים ויהודים (כמו ישראל כיום) כולל יהודה ושומרון. אולי ירדן תתפרק וישראל תתפרש מזרחה ותגדל. בתור נאור אתה מסכים שהדמוקרטיה המסכנה שלנו עדיפה על הדיקטטורות שמסביב, לא ?

                התסריטים האלה ריאליים יותר משלום תמורת שטחים ולא מפחידים אותי כי אני לא גזען. הגזענות הפתולוגית נמצאת בשמאל שלא יכול לדמיין חיי שיוויון עם ערבים ולא ניהול יהודי על אוכלוסיה ערבית.

                פהאמתק?

                אהבתי

    • שועלן הגיב:

      ואני חושב שאם כבר את מצטטת מהראיון, אז היה מקום להביא את דבריו על אורי בלאו ואילנה דיין. קצת יותר רלוונטי לעניינינו מהזרעות.

      אהבתי

  31. יון אגוזי הגיב:

    העיתונאים עוסקים במעללי דפני ליף בלי להביא את המשמעות הפשוטה והישירה של צדק חברתי.

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      האם יהיה פולו אפ לסיפור הזה(של ליבסקינד) באיזה כלי תקשורת אחר?
      לעולם לא!!!!
      וגם את זה אולי יקראו 10 אנשים, אף אחד מהם לא ערבי…הם יודעים את זה כבר 60 שנה.
      עכשיו כולם מבינים למה בכפרים מוכנים לרצוח בשביל משרת ראש מועצה.
      אין עיתונאי חוקר כמו ליבסקינד היום במזבלת העיתונות! אולי בן דרור ימיני…והולכים לסגור את מעריב?

      אהבתי

    • תייר הגיב:

      ואני לתומי חשבתי שצדק חברתי זה הקמה של עוד התנחלויות רק כדי שנפנה אותן וניתן עוד מיליונים לעבריינים שהקימו אותן על חשבוני.

      אהבתי

    • yigal heffets הגיב:

      THKUKKKK אילו הגברת דפנה ליף היתה ולו פסיק ואו חלק קטן בדיעותיה לטובת השילטון אזי היא היתה
      מ מאותרגת-כפי ששרון היה מאותרג, אם לא למעלה מזה!!!
      מאותרג

      אהבתי

  32. תודה הגיב:

    "דוד אבן הוא בן הזוג של אמא של גומא אגייאר, ולא של גומא (מעריב)."
    ואני חשבתי ש"נוסף להכל" הוא גם הומו…

    אהבתי

  33. אחינח הגיב:

    קשר מעניין בין אנסטסיה מיכאלי והלוגוגל של אלן טיורינג –

    טיורינג שמלבד היותו גאון ואבות מדעי המחשב, פיצח את האניגמה – המכונה בה הגרמנים הצפינו את התשדורות שלהם בזמן מלחמת העולם השניה. הוא גרם לכך שהבריטים ידעו הכל על מהלכי המלחמה הגרמניים והציל חיים רבים.

    טיורינג היה הומו, ונשפט על כך בבריטניה אחרי המלחמה, למרות שהיה גיבור. הציעו לו טיפול הורמונלי או כלא, והוא בחר בטיפול הורמונלי. הוא איבד את הסיווג הביטחוני שלו. התאבד שנתיים לאחר מכן, בגיל 42. שנתיים אחרי התחזית של ***.

    אהבתי

  34. יון אגוזי הגיב:

    הראיון עם אסא כשר מומלץ. חלק מהדברים הם חזרה על דיעות שהשמיע בעבר. ממעט להתראיין בגלל מצב העיתונות שלנו:

    היום אין עיתונאים. אין ריפורטרים שהולכים מטעם הציבור לברר את העובדות.

    אין שום דרך לקבל אינפורמציה שקטה, אמינה, שלא משרתת את האינטרסים הכלכליים של הבעלים או את האינטרסים של המקורות

    מאז הקמת הערוצים המסחריים בטלוויזיה, מקצוע העיתונות שינה את מהותו. העיתונות הפכה לענף בעסקי הבידור

    לא מבין איך בזבזו את ההזדמנות. ראיון עם אדם כל כך משפיע ורחב אופקים לא זוכהצריך לקבל 3,000 מילה לפחות.

    אהבתי

כתיבת תגובה