יהיה חם

אנה חולה

מתברר שאנה שיבוט כן חולה בסרטן. העיקר שהתקשורת הזדרזה להכריז על מחדלים ושערוריות.
מעצבנת במיוחד הכותרת של מעריב (שחשף את הפרשה): "הפעם אנה באמת חולה".
לא! היא הייתה חולה גם כשבדקו אותה ועברה את הטיפולים לראשונה.
הארץ (ע' 22): "הילדה שעברה כימותרפיה 'מיותרת' – אכן חולה"
דן אבן כותב ש"בשיבא אף מתחו ביקורת על משפחתה של שיבוט"
ידיעות (ע' 6) "טרגדיה של טעויות".
ההתנהלות בפרשה היסטרית לחלוטין: כסת"חים וחששות, רופאים ומנהלים מבוהלים מפחד המה יכתבו ויגידו עליהם, עורכי דין משני הצדדים, כשכל אחד רץ לתקשורת למכור את האג'נדה שלו.
הסיפור, כנראה, מורכב, והאבחון לא נעשה בשנייה, וגם לא חד משמעי. אלא שהתקשורת מתעקשבת על סיפורי שחור לבן מיידיים. מה לעשות שלא תמיד זה אפשרי, ושהכותרות הנחרצות מקדימות את המציאות הרפואית, במקרה זה, שיש לה כמה רבדים?

האח הגדול

ידיעות חוגג את נצחונו בשער: האח הגדול לא אושרה לשידור (בינתיים).
בכות' המש' כתוב שמועצת הרשות השנייה תאשר את התוכנית "רק אחרי קבלת ההמלצות של הוועדות שבודקות את פרשת הכדורים הפסיכיאטריים". בע' 10 הכותרת היא כבר "האח הגדול נפסל זמנית לשידור".
בידיעה כותב רז שכניק "עם זאת גורמים ברשות השנייה אמרו אתמול כי רוב הסיכויים שהתוכנית תאושר לשידור בסופו של דבר, לאחר הגבלות שונות שיעלו כתוצאה מבדיקת הנושא". אה, נו?
אני מזכירה שידיעות הוא העיתון שקמבן בסו"ש שעבר כתבת שער מביכה, שמקורה ככה"נ בפשרות ובהסדרים בין עורכי דין, בה שטח הפסיכיאטר אילן רבינוביץ את משנתו הרפואית וקשקש קשקשת לרוב.

החיסול

מעריב והארץ, שפידחו אתמול בעניין חיסול סגנו של מבחוח ולא כתבו על כך בעיתון המודפס עושים היום השלמת פערים.

מדינת כל גזעניה

סטטוס של נטלי בר און:

לפני מספר דקות נכנס פקח הגירה נתנאל לוי, מספר עובד 28140344 לפיצה פיליפ בה עובד בן זוגי היקר והאהוב ג׳סטין טאנג. ג׳סטין נולד בישראל ומעמדו הוא תושב קבע – זה לא הפריע למר לוי לאזוק אותו, לחנוק אותו ולהכות אותו מול שאר העובדים ומול מצלמות האבטחה – רק בגלל צבע עורו וזוית עיניו. מכשהגעתי למקום עם תעודת הזהות של ג׳סטין שמוכיחה את ישראליותו נתנאל לוי צעק עלי שאני מפריעה ושחרר את ג׳סטין, בלי כל חרטה או התנצלות.
מזעזע לחשוב מה מצבם של אלו שבאמת אשרת השהייה שלהם מוטלת בספק, אך זה לא המצב אצל ג׳סטין!! מדובר בתושב קבע דובר עברית כשפת אם וכל הסתכלות של מעבר לסטריוטיפ הייתה מוכיחה שאין כל סיבה להתייחס אליו בצורה כזו!!! בושה בושה בושה לעם ישראל שאנשים כאלו הם המייצגים שלו ושזאת המדיניות הרווחת שהפכה לנורמה ושלהרבה אנשים נראית סבירה: מלוכסן = עובד זר שיש לאזוק ולהשפיל… מר נתנאל לוי – עוד לא סיימנו איתך!! בינתיים אנא הפיצו את בורותו ועיזרו לנו להעלות את המודעות למקרה המכפיר ולעוד הרבה שדומים לו

תוס', 11:05. תגובת משטרת ההגירה מתוך חורים ברשת:

אנו מצרים על כך שגב׳ בר-און חושבת שעקב ייחוסה היא ובן ‏ ‏זוגה רשאים לנהוג בגסות ובזלזול באנשי החוק. פקחי ההגירה הגיעו לבצע עבודתם ובהתאם לסמכויותיהם בחוק דרשו ממר טאנג להציג בפניהם מסמכים מזהים. הנ״ל העדיף להתעלם מבקשה זו ולהמשיך להתעסק באייפון שהחזיק בידיו. העובדה כי הוא דובר עברית או מחזיק בתעודת זהות אינה רלוונטית ואינה מקנה זכויות מעל החוק.
מבירור שנעשה ברשות עולה כי לא אירע מקרה של ״מכות מול שאר העובדים״ ודרשנו מספר פעמים לקבל את הקלטת המדוברת כדי שזו תאפשר לנו לברר הנושא לעומק. עד כה לא התקבלה אף קלטת. שיטת האיומים כלפי עובדים אינה מקובלת עלינו ולא נעבור על כך בשתיקה. כך או כך הוגשה תלונה במשטרה נגד ג׳סטין טאנג בגין העלבת עובד ציבור והפרעה למהלך העבודה.

תנועת אומ"ץ VS ח"כ וקנין

תנועת אומ"ץ יצאה נגד ח"כ יצחק וקנין בטענה שביקש ממשרד החוץ לממן לו טיסות פנימיות בארה"ב. ידיעות, בזכות הדלפה ממשרד החוץ כנראה, פרסם את הדברים בלי לבקש את תגובת הח"כ (התפרסמה למחרת). הסיפור כולו התברר כמופרך.

[gview file="https://velvetundergroundblog.files.wordpress.com/2012/06/vaknin.pdf"%5D

המחאה

נועה אסטרייכר על אבא שלה.

איתי אנגל על אח שלו.


ידיעות מוכיח שהוא כותב גם כותב, ובהרחבה, על המחאה (וזו לא פעם ראשונה השבוע)

יש עורכים בבית?

מה קורה בעכבר העיר? ומה יצא לנו מאיחוד המערכות? אשכרה אין עורכים בבית?

אתמול סיפרתי על הכתבה המפוספסת של נטע הלפרין על גלעד שליט שגם לא הייתה מעודכנת כרונולוגית. ההסבר שלי: נכתבה לפני שבוע-שבועיים ולא עודכנה.
ייתכן שזה מה שקרה גם עם כתבות מרצ בעירייה השבוע.

(מימין, נטע הלפרין, "יחסי רון שלטון", ע' 42 | משמאל, אודיה גנור, ע' 15)

בקטנה אפשר לראות את הדברים גם בכתבה על בנות (נטע אלכסנדר, ע' 68) ששידורה תם בשבוע שעבר, כזכור, ולא ככתוב.

וגם שער הארץ סובל:


(תודה לרם אזרח)

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

לואי סי קיי דילג על פער התיווך ומכר כרטיסים בארבעה מיליון דולר וחצי בתוך יומיים ברשת.

לחם עבודה

במדור שהתפרסם ב-13 ביוני כתבתי על היעלמותו של מדור "אמש":

אחת התוצאות של דגטול הארץ היא שהמדור "אמש בתיאטרון" של מיכאל הנדלזלץ עולה רק באתר זמן קצר לאחר תום ההצגה, ולא מופיע בעיתון המודפס. הנה והנה. הסיבה היא שעמוד התרבות שבחלקת החדשות בעיתון נסגר ב-19:00.
מעניין איך מתייחסים לכך חובבי התיאטרון קוראי הנייר.

והנה המדור חזר לעיתון המודפס. מתברר שלא כל הקוראים מאמינים בדיגיטל פירסט, וחלק רוצים לקרוא בבוקר את מה שכתב הנדלזלץ בלילה על הצגה בה ביקר, מבלי לחפור ולנבור באתר.
אלו הרגעים בהם אני מתמלאת נחת מעבודתי. ע' 22 בעיתון המודפס.

מדהים לקרוא את כל האזכורים על ה"שמועות" (שהוכחשו נמרצות) בעניין עזיבתו של ניר חפץ את מעריב.
איש מהמזכירים את ה"שמועות" לא מציין היכן נכתבו.
אעקוב בקדחתנות אחר ההמשך.

לפני פיזור

[poll id="40"]

– לא הבנתי: אלפים בילו ו-300 הפגינו? בשביל זה כל הרעש?
– ע"פ כות' מש' בידיעות "המונים גדשו את הרחובות". ע"פ הידיעה מדובר במספרים דלים יחסית לשנים עברו.
– רועי צ'יקי ארד
בלייב בלוגינג על אירועי הלילה הלבן והמחאה אמש.

וכל הכבוד לידיעות על תמונת באלוטלי המסוקס בשער (סתכלו למעלה, רואים יותר). מי ייתן וכל בני ישראל ייראו כך. ניפגש בגמר.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שישי קצר, שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

142 תגובות על יהיה חם

  1. ציפורה הגיב:

    עכשיו נזכרה

    אהבתי

  2. ש הגיב:

    דבורהדבורה היפה והחמודה , מה שלומך, יובלות לא הייתי כאן. ראית "מחוברים2"? זה מעולה, וערוך היטב, וייצר באזז ראוי, אבל שאלוהים יעזור לי, כל מה שאני חושבת עליו כשאני צופה בזה הוא כתמי הפיגמנטציה המרושעים שהתנחלו על פניו של גדעון לוי, עד לא מזמן חתיך מהמצולות שעכשיו על פניו מנוקדת כל האחזות אפשרית ביהודה ושומרון. לא מסוגלת לשאת את זה. תהרגו אותי. תצלומי התקריב קשים ממש, ואני כל הזמן חושבת, זו ס טרנית, זו מלנמונית, זו פוטנציאל לסרטן העור, זו סתם זיקנה.
    א"מ 😳

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      איפה ראית?
      רק ביום ראשון זה מתחיל, או תקני אותי, או את מאלה ש"מקבלים לפני כולם".
      גידל'ה שוחה כל יום בברכה בשייך מונס, אבל כתמים כאלה, הם מגילים הרבה יותר מוקדמים שכולם הלכו לים להיות יפים ושווים,עכשיו זה אבוד.גם "מפתח שבדית" לא יכול להוריד את זה…
      לא קשור למאות ה"כתמים" שיש לאיש הזה.

      אהבתי

  3. על מפקד המחוז הגיב:

    הוא רמז בטלויזיה שלתקשורת יש תמונות של הפורעים עוברים על החוק והאשים ברמז שהתקשורת לא משחררת את הצילומים האלה. השאלה הנוקבת שלי, שמרמזת שהוא שקרן, היא שכל יום שישי וכל יום שבת היו המון צלמים משטרתיים בפעולה בזמן ההפגנות. חלקם במדים וחלקם מוסווים. האם גם את האנשים שלו הוא מאשים בהסתרת תמונות או שהוא בפניקה בגלל האמת.
    כעובדה אין למשטרה אפילו לא תמונה אחת של שוטר פגוע או פצוע.
    המשטרה ירתה לעצמה ברגל והיא ממשיכה בכך.
    להערכתח מחר לא יהיו כמעט שוטרים במגע ישיר עם המפגינים ולא בגלל שהפעם זה ברשיון אלא בגלל שגם הם סוף סוף מתחילים להבין את המשחק.

    אהבתי

  4. חמאה חברתית הגיב:

    http://www.facebook.com/huji.solidarity

    הנה אוסף האנטישמים, והאירגונים, שמארגנים את המחמאות בשייח מוניס.

    אהבתי

  5. סופט ליף הגיב:

    אפרופו ברמן, שמתם לב איך דפנית ליפית דיברה בראיון?
    בלי ספק קבלה הנחיית יח"צ :" דברי ברכות, עדינות,אל תיראי פרובוקטיבית,אל תצהירי שום דבר שאפשר יהיה לצטט בחדשות,אל תתייחסי לאלימות,בקיצור תהיי ממי שכל צופי שישי יתאהבו במאמי הלאומית"….
    לא קונים.

    אהבתי

    • זה השמאלנים,טמבל הגיב:

      למה הימנים שונאים את המחאה

      אהבתי

      • אני הגיב:

        אני לא שונאת את המחאה ומסכימה עם מה שנאמר בכתבה: הממשלה היא לא האויב שלי, בחרתי בה, יש דברים שטעונים שיפור, יש כאלה (התנהלות הרכבת למשל, שבטוחה שנוסעיה הם בני ערובה) שדורשים החלפה מיידית, יש דברים שהעם זועק אותם בטוקבקים ולא מיוצגים כלל במחאה כי לראשי המוחים אין אינטרס לקדם אותם (למשל, החמרת הענישה והפסקה מיידית של עסקות טיעון עם אנסים ונהגים שהיו מעורבים בתאונות מסוג 'פגע וברח', התנהלות המשטרה שהפכה למשטרת התנועה וחיפוש הנעדרים). יש הרבה מה לעשות, לא בדרך של מחאה, אלא בדרך של עשייה נטו, של פגישות עם האנשים, כתיבת מכתבים, הקמת גופים וארגונים ובעיקר באמצעות שיתוף פעולה עם הממשלה, עם נערי האוצר, עם האנשים הכביכול לא נחמדים, שחלקם הגיעו למעמדם באמצעות עבודה קשה ולימודי כלכלה/מנהל עסקים/תעשייה וניהול, אנשים שגם להם יש ילדים קטנים, מיסים לשלם ומשכנתה על הראש. אם המוחים מתייחסים אלי ולרוב העם כאל אויב, למה שנתמוך בהם? למה שנצטרף למישהו שחושב שאני נחותה ולא ראויה בזמן שאין לו מושג מי אני?

        אהבתי

  6. מ"כג הגיב:

    V במסגרת המכ"ג :הערב טל ברמן מראיין רק נשים בתכנית! ואותו הדבר הולך לקרות בשבת הבאה…
    רק נשים!(חוץ מאיזה זמר שהיה שם).האם ער'1 קוראים פה?
    לא קשור, איזה מקסימה סופי השחקנית מ30…שוב התאהבתי.

    אהבתי

    • בזפזופי שישי נתקלנו בברמן מראיין את פיקהצביק. שלוש שאלות שנענו בשלילה ישירה מול מבט ברמני נבוך. אישתי התפקעה מצחוק. אחר כך הטנור עלה לשיר וקיבל בעיות סאונד בדיוק בקלוז אפ של זמרת רקע ששכחה את המילים. עברו להראות את התפאורה המושקעת על רקע הקרדיטים. בערוץ 2 קנו מהקומדי סטור משהו ברמה של מסיבת סיום של כיתה ח'.

      נטשנו לבית קפה. חצי שעה עד שהגיע לשולחן.פעמיים קפה וקינוחים ב-100 ש"ח. בדרך חזרה עוצרים ברמזור ונהג מונית לידי עושה ג'סטה של פתח חלון. אני מתבאס. לא סובל נהגי מוניות. פותחים. "בהמשך יש מלכודת וניידת, סע לאט" הוא מזהיר. "כמה לאט?" אני מברר. "מותר כאן שבעים". אומרים יפה תודה ושמחים על האנשים הטובים באמצע הדרך.

      3 דקות אחר כך בכביש דו נתיבי אני יוצא לעקוף לשמאלי ונדבק אלי מאחורה רכב. צפצופים הבהובים וניסיון עקיפה מימין. הערס מבחין שיש אוטו מימין וחזר לצפצף ולהבהב מאחור. אני עושה פרניציפ לערס שעוקף מימין ומנסה לנגח אותי. אישתי מחזיקה חזק עד שאני מייצב חזרה. אני מרגיע את הסעיף (שבהחלט עלה) ועובר למוד בוגר.

      מתקשרים למשטרה בסקפטיות ומוסרים מספר, תיאור מקרה, סוג רכב וכיוון נסיעה. הערס עם שלושת החברים נכנס לתדלק. אני עוצר מתקשר שוב ועונה מאותגרת אחרת. מוסר שהרכב שניסה לנגח אותנו מתדלק בתחנה. עוברות חמש דקות וצ'קלקה מתקרבת מהצומת. ניידת מג"ב שלא קשורה לעניין. מוותרים וממשיכים הביתה.

      האבן מפספסת בסנטימטרים את הכלב של השכן שמעדיף לחרבן לי בגינה ויודע שאסור פלוש. התחמן הזקן משאיר את הצל מאחור ושועט מחוץ לטווח האש. סוגרים את הדלת ונושמים לרווחה. אחר כך מתפלאים שיש חילוניים שמעדיפים לשמור שבת.

      אהבתי

      • אורן אמפתי מתמיד הגיב:

        נהניתי מהסיפור, אכן החיים הם עונש*.
        * נרקיסיזם מתון יכול להתפרש כהפרעת אישיות קלה עם צדדים משעשעים. אך במקרים קשים עלול להפוך לתחושת רדיפה הגורמת סבל רב. בכל מקרה האומץ של לשתף עם כלל קוראי הבלוג, הוא סימן חיובי.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          אני גם נהניתי מהסיפור, במיוחד מהקטע שבו הערסים זרקו אבנים על כלב… אה… בעצם… לא משנה.

          אהבתי

          • הערה שמעידה על טוב לב וזיהוי מוטעה ונפוץ.

            מי שמשחרר כלב ללא מחסום- שיחרבן אצל אחרים, יטרוף חתולים, יבהיל פעוטות, ינבח שעתיים בלילה על קיפוד מיניאטורי ויעיר את כל השכונה ועובר על החוק הוא האיש 'הרע'.

            ראה דברי העמים, מסכת שכנים, דיני מודעות סביבתית, שחרור בעלי חיים לרשות רבים, יונקים, מחלקת טורפים, הלכות כלבים.

            דיון נפרד בהלכות שור מועד בהזדמנות אחרת.

            אהבתי

  7. למען ההשכלה, מעט היסטוריה והשוואה בין הפנתרים השחורים אז והאנרכיסטים המשתמטים היום. גם אז היתה אלימות נוראה של המשטרה, וטענות נגד אי שרות. פה נגמרת ההשוואה כי המצוקה של הפנתרים היתה נוראה והם כן רצו לשרת. ״
    דווקא יריבם המושבע מהמשטרה, ראש ענף מבצעים מיוחדים במחוז הדרומי של המשטרה, רפ"ק אברהם תורג'מן, לא מהסס, 36 שנה אחרי, לחלוק להם שבחים: "המאבק שלהם היה צודק ב-100%, וגולדה בטעותה חשבה שאפשר לדכא אותם באמצעות הכוח המשטרתי. בהתחלה אתה מתפתה לחשוב שאם תפזר אותם בכוח זה ייגמר, ואז אתה מבין שמולך עומדת חבורה נחושה ואינטליגנטית. גולדה היתה אטומה למצוקות שלהם. אם היא היתה יורדת פעם אחת למוסררה לראות את העוני והדלות, היא היתה מבינה. איך אפשר היה לצמוח בשכונה כזו?" *

    http://www.haaretz.co.il/misc/1.1463241‏ 

    נמר כפול
    גידי וייץ , צילום: מיכה ברעם | 06.12.2007 | 23:00
    מעקבים, פשיטות, מעצרים, עינויים בחקירות, מכות רצח, הכל היה כשר במלחמה שהכריזה המדינה על תנועת הפנתרים השחורים. 

    סעדיה מרציאנו: "גם אני לא עובד. איפה שאני הולך לעבוד, המשטרה שמה לי רגליים ומכשילה אותי. היום אני בפנתרים כי אני רוצה להילחם את מלחמת אחי הקטנים".

    "יעקב אלבז דיבר על כך שעברם של הנערים ואי גיוסם לצה"ל לא מאפשר להם להתקבל לעבודה ורודף אותם כאות קין על מצחם. הם לא יכולים להתקבל לעבודה ולקבל רישיונות נהיגה. הוא עצמו לא שירת בצה"ל בגלל סעיף עצבים.

    ראובן הוסיף ואמר שהם דורשים שהממשלה תבנה שיכונים לזוגות צעירים וציין כי השר חזני (מיכאל חזני, שר הסעד מטעם המפד"ל), באחת מהופעותיו בטלוויזיה אמר כי עולי רוסיה מקבלים דיור נאות בגלל סבלם ברוסיה, ועולים מארצות הרווחה מקבלים דירות מרווחות והטבות אחרות כי בארצות מוצאם היו רגילים לרמת חיים גבוהה ואי אפשר להוריד להם את הרמה בארץ. ראובן הוסיף ואמר כי הוא ואנשים מסוגו סבלו 20 שנה ושגם עולי אירופה, אם הם ציונים כל כך טובים, שיסבלו גם הם קצת.

    העיתונות רעשה. "כיצד יכלה יד יהודית להטיל בקבוק מולוטוב בירושלים?" זעקה גולדה. בכרוז שהוציאה התנועה לאחר ההפגנה והופנה "אל תושבי שכונות העוני בכל הארץ!" הם תיארו מסכת התעללויות קשה של המשטרה. "לשיא הגיעו השוטרים עם סעדיה מרציאנו. לאחר שעצרו אותו הובילו אותו לסמטה צדדית ובמשך 20 דקות הכניסו בו מכות רצח. לבית הכלא הוא הובא בעילפון מוחלט כשקצין בשם מושיץ מאיים עליו: 'עוד נכניס לך כדור בראש'". הכרוז הסתיים בקריאה: "אל נעבור בשתיקה על מעשי זוועה אלה של המשטרה! במקום פעולות משטרה אנו דורשים פעולת ממשלה לחיסול העוני".

    בהתייעצות נטלו חלק, מלבד הלל, גם קופל וראש עיריית ירושלים טדי קולק. ההחלטה נפלה: את המרד הזה חייבים לחנוק עכשיו. התפקידים חולקו. "המשטרה נתבקשה לבדוק אפשרויות קליטת כמה פעילים בצה"ל", סוכם, וראש העיר קולק קיבל על עצמו "להביא לידיעת הציבור את בחישת מצפן בפרשה ואת היות פעילי החבורה אנשי שוליים". 

    עד סוף 71' המשיכו הפנתרים בפעילות מחאה, בהפגנות ובפרסום כרוזים מיליטנטיים ("המזרחים הביאו איתם את האפליה שהיתה נהוגה כלפיהם בארצות מוצאם", איבחנה גולדה בראיון ל"לה מונד").

    אהבתי

    • חיים לא מבין הגיב:

      זקני ערוץ 1 עוד זוכרים איך הוצנח עליהם פתאום "עוזר-צלם" בשם סעדיה מרציאנו שנרמז להם שכדאי מאד לקבלו לעבודה. את המעט שעוזר צלם צריך צריך לעשות הוא עשה, אבל לא היה כמעט ראיון עם אישיות בכירה שהוא לא היה מתערב ונוזף באישיות הבכירה על דבריה…
      רוב ראשי הפנתרים השחורים סודרו בכל מיני עבודות שהשלטון דאג להן. כך, פחות או יותר, דוכאה המרידה.

      אהבתי

  8. bigunia הגיב:

    חסר בסקר: הייתי הולכת אבל לא מצאתי בייביסיטר

    אהבתי

  9. צופה מהצד הגיב:

    שלום עושים עם אנסים
    http://www.news1.co.il/Archive/001-D-302816-00.html

    אהבתי

  10. אני הגיב:

    ראיתם את המערכונים הניסיוניים שלאטמה העלו לכבוד הפגרה? הג'ינג'ית ואליעזר חזקים.

    אהבתי

  11. צופה מהצד הגיב:

    אני משוכנע שהחשיפה של שרון גל בלילה כלכלי שמראה את העורך דין של האנרכיסטים אומר
    "גם אם תופשים אותך עם גרזן מרוצץ את הגולגולת של איש שיטת אל תודה במעשה"
    אני מאמין שמשפט זה בלבד העניק שחמט להפגנות של נעמי חזן מהקרן "לישראל חדשה"
    http://10tv.nana10.co.il/Category/?CategoryID=400782

    אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    שלל שגיאות? אתה כנראה גם גאון מתמטי.
    באיזה כינוי אתה מתיר לגברת להשתמש לאחר שבחנת אותה?

    אהבתי

  13. קריירה הגיב:

    לרוני רוס יש פתרון יצירתי לאן-מארי סלוטר ודומותיה.

    אהבתי

  14. חייל זקן הגיב:

    הסיפור על פקח ההגירה והחבר הסיני של נטלי בר און הגיע גם לטמקא ביחד עם סרטון האבטחה. למזלו של הסיני הגבעולי לפקח לא היתה הכשרה של סמח"ט בצה"ל. כדי לאזן את עדותה של הגברת בראון אביא כאן תגובית של ידידה של אותו פקח שנלקחה מחורים ברשת.
    מאיה
    29.6 בשעה 1:54

    גברת נטלי היקרה
    ראשית כל רציתי לברך אותך על דמיונך המופרז, ולאחל לך הרבה בהצלחה בעתידך ככותבת תסריטים. שנית, אגיב על עלילותיך בקצרה.
    התמזל מזלי ויצא כך שאותו נתנאל לוי שאותו את מבקשת להרוס הוא אחד מחבריי הטובים ביותר, ומעבר לעובדה שמדובר בבחור מדהים, מלח הארץ, זהו אדם שלא יכול אפילו להכאיב לנמלה, שלא לדבר על הכאת אדם ברחוב או השפלתו.
    כנראה שבן זוגך, אהובך היקר, הצליח לסגל לעצמו את אותם ערכים שאת משדרת: התעלמות מקיומו של חוק במדינת ישראל וזלזול באנשים שאוכפים אותו, אחרת אינני מוצאת כל סיבה הגיונית להיעלב ולנהוג בגסות וביהירות כפי שנהג אהובך היום בצהריים, כשכל שנתבקש לעשות זה להציג תעודה מזהה כפי שמחויב כל אדם במדינת ישראל, ישראלי או זר.
    תתפלאי לשמוע שיש אזרחים רבים במדינת ישראל, עולים מברה״ת ומאתיופיה, שנבדקים מדי פעם במהלך הפעילות השגרתית של מנהלת ההגירה או משטרת ישראל, ובאורח פלא מציגים תעודה מזהה וממשיכים בשגרת יומם בלי התלהמות ובלי כתיבת טקסטים דמיוניים ומסיטים. אשמח לראות את הקלטת המדוברת ששתינו יודעות שאינה מציגה את הצד הרע של נתנאל כפי שבוודאי תציג את חוצפתו של אהובך יקירך.
    בגלל אנשים קטנים כמוך המדינה שלנו יורדת מהפסים… אולי במקום להסיט ולהעליל עלילות תקדישי כמה דקות מחייך לחשוב על כמה השוטרים והפקחים מקריבים מחייהם כדי לשמור על אזרחי המדינה והציוויון היהודי??? ובסוף מגיעה בורה כמוך שחושבת שהיא משהו מיוחד ומכפישה את שמו… לאן הגענו?… מאחלת לך כל טוב, ממתינה בקוצר רוח למחזה הבא שתכתבי

    אהבתי

    • נירוו הגיב:

      נוכח שלל שגיאות הכתיב במכתבה של ידידת הפקח, כיצד היא מהינה
      לכנות את נטלי ב״א בורה ?

      אהבתי

    • סתמאחת הגיב:

      מזכיר את הסיפור עם תמונות החייל שבעט למוות בגור חתולים קטן ונחמד
      אחרי שזוהה, ותמונתו בפייסבוק ספגה מאות שיתופים ותגובות זועמות, כתב אחד ממפקדיו את התגובה המלבבת הזו:
      "אף אחד פה לא מרכז העולם אני הייתי המפקד גם של גיא (ס.א: אין לי מושג מי זה) וגם של קוזו (ס.א: החייל המדובר) ואני אומר לכם את זה מהכרות איתו שהוא עשה את זה בטיפשות של רגע. כמו כל מי שהגיב פה כולנו עושים טעויות בטיפשות של רגע. החייל נענש בחומרה וכדאי שתרדו מהעיניין הזה. לכו תתעסקו בדברים קצת יותר חשובים כמו הרוסים בדיזינגוף שתולים ושורפים חתולים והומלסים, כמו סודנים שרוצחים ואונסים אותנו. תתעסקו במשהו שבאמת יותר חשוב לא בשטות הזאת. וכל מי שמאיים לזיין או לאשפז או לא יודע מה שישקול את המילים שלו כי כל אחד גבר מאחורי מסך ומקלדת. אם מישהו באמת רוצה לזיין אותו הוא יצטרך לעבור דרכי..וזה לא יהיה נעים…"

      מאוד נחמד שיש לטמבל התורן חבר מגן מתנדב שמעיד עליו כמה שהוא אדם נפלא. החייל תועד בסרטון כשהוא בועט למוות בחתול, הפקח תועד בסרטון כשהוא אוזק אדם בהתאמה לסיפורו של אותו אדם. אז מה זה משנה שהוא נחמד נורא בדרך כלל?
      אני חושבת שהרבה אנשים נחמדים הולכים לעבודה הלא נחמדה שלהם ונסחפים תחת הכח שניתן להם מבלי לשים לב לאילו מפלצות הם לפעמים הופכים. זה לא שכל ילדי השמנת מצפון תל אביב (על פי הקלישאה) חולמים להיות פקחי הגירה ויסמ"ניקים, לרוב מגיעים לשם אנשים בלי יותר מידי ברירה מלבד לקחת את העבודה הזו- אוהבים או לא. על חלקם עובר משהו מאוד רע בתהליך. חבל.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        דומני שלא הבנת במה מדובר ובחרת להצטרף לאלו שנהנים לבעוט. הסרט אינו תומך בהאשמות של הגברת בר און ומכל מקום הלינץ' המכוער נעשה טרם פירסומו וללא כל סימוכין. הסיבה שלא היה ראוי לפרסם זאת בבלוג היא מספרם הרב של גולשים ששותפים להשקפה שלך. הטוקבק שלך הזכיר לי את הצופים הנלהבים בלינץ' שנעשה ברמאללה. אני בטוח שגם הם סברו כמוך שהקורבנות קיבלו עונש הולם.

        אהבתי

  15. מעלי הגיב:

    תמצאי את המאמר של בן דרור ימיני על אירגוני הסיוע ל"פליטים" במז"הת. ואז תביני מה זה פליטים ומה זה "סיוע".

    אהבתי

  16. יותר ויותר ישראלים עובדים בתעשיית הסיוע. לרב הציבור דימוי אידאליסטי כלפי מחלקי המרק למיניהם. היום בהארץ כתבה חשובה ביותר שעושה דה מיסטיפקציה למגזר הזה. 120 מיליארד דולר מחפשים ידיים והנזק בלתי ישוער.

    כוונות טובות, כל הדרך לגיהנום
    נועה לימונה | 29.06.2012 | 07:31

    מי שמרשה לעצמה להעלות את השאלה הזאת, ואף מציעה לה תשובה נוקבת, היא לינדה פולמן, עיתונאית הולנדית המסקרת זה 20 שנה אסונות הומניטריים ברחבי העולם. בספרה "תעשיית החמלה", שתורגם לאחרונה לעברית בהוצאת שלם, היא טוענת שבמקרים רבים לאורך ההיסטוריה התערבותם של ארגוני סיוע הזיקה יותר משהועילה לקורבנות, ומוטב היה לו לא התערבו כלל. הטענה הזאת מצמררת, אך הדוגמאות שפולמן מביאה לאורך הספר משכנעות שהיא לכל הפחות מחייבת בדיקה.

    מבין דפי הספר מצטיירת תמונה מטרידה: אם דימיינו בעיני רוחנו את פעילי הסיוע ההומניטרי כקבוצת אנשים עם שליחות, שמטרתם היחידה להציל כמה שיותר נפשות ולהקל ככל הניתן על הסבל, הרי שהדימוי הזה מוחלף כאן בתיאור צורם של תעשיית ענק, המורכבת משלל ארגונים ממינים שונים שנוהרים כצי ארבה בעקבות כספי התורמים, ומתחרים ביניהם, כבכל שוק חופשי, על נתח מההון העצום: 120 מיליארד דולר בשנה. סיקור תקשורתי שטחי, תחרות על כספי התורמים והעובדה שכוחות פוליטיים מקומיים מנצלים את הסיוע לקידום האינטרסים הצבאיים והכלכליים שלהם – כל אלה הופכים את הסיוע ההומניטרי, לדעת פולמן, מכוח ניטרלי שמטרתו להרבות טוב בעולם – לנשק קטלני.

    מבין דפי הספר מצטיירת תמונה מטרידה: אם דימיינו בעיני רוחנו את פעילי הסיוע ההומניטרי כקבוצת אנשים עם שליחות, שמטרתם היחידה להציל כמה שיותר נפשות ולהקל ככל הניתן על הסבל, הרי שהדימוי הזה מוחלף כאן בתיאור צורם של תעשיית ענק, המורכבת משלל ארגונים ממינים שונים שנוהרים כצי ארבה בעקבות כספי התורמים, ומתחרים ביניהם, כבכל שוק חופשי, על נתח מההון העצום: 120 מיליארד דולר בשנה. סיקור תקשורתי שטחי, תחרות על כספי התורמים והעובדה שכוחות פוליטיים מקומיים מנצלים את הסיוע לקידום האינטרסים הצבאיים והכלכליים שלהם – כל אלה הופכים את הסיוע ההומניטרי, לדעת פולמן, מכוח ניטרלי שמטרתו להרבות טוב בעולם – לנשק קטלני.

    "אנשי הארגונים עצמם מכנים זאת 'הדילמה ההומניטרית'", מוסיפה פולמן. "ארגוני סיוע רוצים לעזור לאנשים, אבל באותו הזמן הם רוצים לעזור לעצמם. העדיפות העליונה שלהם היא ההישרדות שלהם, הם מוכרחים לוודא שהם ולא הארגונים המתחרים מקבלים את כספי התורמים. ההשלכות הן שאתה בוחר ללכת להיכן שהתורמים רוצים שתלך, אתה עוזב כשהתורמים אומרים לך לעזוב, ואתה לא עושה פרויקטים מסוימים כי התורמים לא מתעניינים בהם, וכן הלאה'".

    אהבתי

  17. שועלן הגיב:

    אריתריאים הפגינו בת"א: "ארה"ב תצילי אותנו"


    כ-500 נתינים אריתריאים הפגינו היום (ו')
    מול שגרירות ארצות הברית בתל אביב, במחאה על הרדיפה הפוליטית שהם חווים, לטענתם, בישראל.
    שי גורסקי, פעיל עצמאי שעזר בארגון ההפגנה, אמר כי הקהילה האריתריאית מפגינים נגד ההחמרה במצבם בחודשים האחרונים. "הם מאמינים שארה"ב משפיעה על ישראל ואף הגישו מכתב פתוח לאחד מעובדי השגרירות בנושא", אמר. "האירועים האחרונים מכניסים את כל הקהילה ללחץ, כלומר השלמת הגדר שנועדה למנוע מהם לברוח מהזוועות באפריקה, הקמת מתקני הכליאה בנגב וההסתה הפרועה כנגדם בארץ, מגדול ועד קטן".

    ובכן, יצאתי לבדוק מי הוא אותו "פעיל עצמאי" ש"עזר" בארגון ההפגנה (בתרגום לעברית: מי הגוף שיוזם, מממן, ומארגן את ההפגנות של האפריקאים, שבתקשורת מוצגות כיוזמות עצמאיות שלהם).
    ובכן:
    בשנת 2004 שי גורסקי היה חבר בתעאיוש. מסתבר שכבר אז היה לו תחביב של ארגון הפגנות של "ילידים" אל מול מוסדות דיפלומטיים של ארה"ב בישראל. גדרות זה משהו שהוא במיוחד לא אוהב. לא בקווי 67' וכעת מסתבר שגם לא בקווי 48'.

    "המאבק נגד החומה ונגד הכיבוש נהפך יותר ויותר למאבק משותף של פלסטינים וישראלים שמפגינים יחד" אמרה פדואה חדר מן הועד הפלסטיני נגד החומה במזרח ירושלים. שי גורסקי מתנועת תעאיוש סיפר כי במהלך היום השתתפו ישראלים בהפגות מחאה נגד הקמת החומה במקומות רבים ברחבי השטחים הכבושים: "ליד הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים; באבו דיס שם הגיעו כמאה ישראלים להפגין יחד עם התושבים נגד הגדר בגובה שמונה מטר החותכת את העיר לשניים…

    בשנת 2009 הורשע בהתפרעות שהתרחשה ב-2006 סביב הקמת גדר ההפרדה באזור ירושלים.
    במרץ 2010 עמירה הס מלוננת על כך שכוחות הבטחון מונעים מעבר של פעילים נגד הגדר במחסומים. אחד המתלוננים: שי גורסקי, מארגן קונצרטים באקדמיה למוסיקה (תזכירו לי מי עומד בראש האקדמיה למוסיקה?). נקודת המפגש של הפעילים: גן לוינסקי (גם מוכר מנסיבות אחרות).
    במאי 2010 שירות המבחן כתב עליו כך:

    קצינת המבחן התרשמה כי ההליכים המשטרתיים והמשפטיים שננקטו נגד הנאשם סייעו להצבת גבולות להתנהגותו. לגבי הרשעה צויין כי זו עלולה לפגוע בהשתלבותו בתחום ההוראה ולפיכך המליצו על ביטולה ועל הטלת של"צ בהיקף 120 שעות.

    באוגוסט 2010 שי גורסקי מארגן איסוף תרומות לחשבונות קנטינה לעצירי ואסירי המאבק בגדר בבילעין ונעלין.
    בתחילת החודש דיבר בכנס מרקס השישי של מכללת הגדה השמאלית (יחד עם אחת, עמירה הס), שקרא מראש למשתתפיו לצאת מיד לאחריו להפגנת מחאה חברתית.

    מבלי שידעתי לאן אגיע, יצאתי למסע מופלא שהחל במסתננים מאפריקה, עבר בהפגנות נגד הגדר והסתיים ב"מחאה החברתית 2012".
    ?Need I say more

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      שועלן אין עליך!!!
      אולי בכל זאת תהיה תחקירן באיזה עיתון ראשי?
      טוב לא, אתה בטח צריך להתפרנס….

      אהבתי

    • 5 זנבות!
      הקרן לישראל חדשה משווקת לציבור מנות ספגטי. מתחת לרטבים של הארגונים, הכותרות והמנטרות מתברר שכל האטריות מחוברות לאותו צינור חמצן.

      על מצג הפעיל העצמאי אחראים גלעד מורג ועומרי אפרים.
      קלונם מתועד, וטוב שכך.

      אהבתי

    • בזינגה הגיב:

      כבר לא מעט זמן אני מסביר לכל מי שרוצה לשמוע שזה עניין של זמן עד שהתקשורת הישראלית
      תתחיל לעודד באופן פעיל יציאה לפעילות צבאית באפריקה על מנת לעזור ל"פליטים" על משקל
      העזרה שהעם היהודי היה זקוק לו בתקופת השואה.

      אהבתי

  18. ח.ז. יאהב את הגיב:

    זה

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      יש שכר לעמלי…
      המאמר מצביע על הסימפטומים אבל מתעלם מהבעיה העיקרית של צה"ל שהיא ירידה מתמדת בתמורה לכסף שנובעת מהשמנה הולכת וגוברת. הנתונים כל כך פשוטים וברורים ולכן אין פלא שהקצונה הבכירה ושלוחותיה במערכת הביטחון לעולם לא מתייחסים אליהם (המספרים בשקלים):
      תקציב הביטחון כ50 מיליארד.
      משכורות צבא קבע כ30 מיליארד.
      אימון מילואי יבשה כ460 מיליון.
      קיצוץ בחצי של מספר הקצינים מדרגת סגן אלוף ומעלה, שליש מהקצינים הזוטרים ואפס נגדים. הביצועים יישתפרו פלאים ויימצא כסף לאימונים וחסימת גבולות מצריים וירדן ללא תוספות תקציב. יישאר אפילו כסף למיגון אקטיבי של כל הרק"ם הצה"לי.

      אהבתי

      • אץ קוצץ הגיב:

        אתה מסתמך על עיתון שמתבכיין שתקציב הבטחון המופרז חותך ברווחה, אבל אח"כ מתבכיין שתקציב הבטחון אינו מספיק למלחמה הבאה

        אהבתי

  19. שישקו משחק בגורדוס הגיב:

    ארבע שאלות: א. אולי תוכלי לברר למה עמוס שוקן נפגש לאחרונה 4-5 פעמים עם נוחי דנקנר? ב. האם גיא רולניק יודע מה היה בפגישות הללו, למשל אם שמו ופועלו נידונו? ג. האם רולניק יוצא לשבתון בבוסטון בסתיו הקרוב? ד. האם הוא ייפגוש שם את רוני שוקן שערך אתמול מסיבת פרידה בבאר בולגרי מאחורי הדואר?

    אהבתי

  20. שועלן הגיב:

    וכל הכבוד לידיעות על תמונת באלוטלי המסוקס בשער (סתכלו למעלה, רואים יותר). מי ייתן וכל בני ישראל ייראו כך

    לצרף אותך לרשימת כל גזעניה (נגד הגזע הלבן)?
    אני חושב שהתמונה הזו עם הכיתוב "ניצח את גרמניה" גם כן מתכתבת עם גזענות, אני רק לא בטוח מאיזה צד.

    אהבתי

  21. דוכיפתלי הגיב:

    ח"כים ערבים: "שירות לכול זו הכרזת מלחמה".
    לא מדובר בעזרה לצה"ל- מדובר בשירות לאומי, בעזרה לחברה הישראלית. גם כשהבטיחו לערבים שיטפלו רק בציבור שלהם. לסחוב ערימות מביטוח לאומי, מועצות אזוריות וביטוחי רכב זה ספורטיבי ומאגניב- כמו כל דבר שדופק את המדינה "שלהם". להתארגן יחד על פינוי זבל מהכפר או להקמת גן ילדים כדי שנשים יתפנו לקריירה – גם לא. זה כנראה דופק את הקיפוח.

    לא צריך להעניש או לכלוא אף אחד. זכות הבחירה לגיטימית אבל החוק צריך להיות צודק וחד משמעי- רק אזרח שתרם לחברה האזרחית זכאי לקבל מהארנק המשותף עזרה וסעד (ביטוח לאומי וכו'). המלחמה האמיתית היא בין חברה דמוקרטית לבין האסלאם. לא פחות מזה. את אותו עקרון צריך ליישם גם במגזר החרדי למי שהיה ספק…

    אני די שמח שהנושא סוף סוף עולה בכנסת וזוכה לסיקור תקשורתי ראוי. הרבה יותר מהותי צודק ונדרש מהמחאה שבפרונט. אני ממש שוקל לקנות עיתון.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      על ההבדל בצורת הסיקור של הנושא הסימטרי הזה.
      מה שנקרא, לא נגעתי.

      אהבתי

      • דוכיפתלי הגיב:

        יש הרבה צעירים ששירתו ומשרתים כרגע בשנת שירות בסביבה הקרובה שלי ועוד כמה שלא הצליחו להתקבל. יש אפילו לחץ חברתי מסויים לצאת ולתרום לחברה האזרחית מעבר לשירות הצבאי. הנתינה לסביבה כערך חינוכי חיה וקיימת לא רק בסביבה שלי.

        המשפט מהכתבה שהבאת של המתנדבת בשירות לאומי "זה נגד העקרונות והמנטליות הערבית" מסביר מה באמת עומד מאחורי העניין. זה יותר מורכב מערבים-יהודים וזה לא קשור לליברמן כי גם אם יתנו לדב חנין (שהיה צריך!) להוביל את רעיון השיוויון בנטל, העניין היה זוכה לאותה תגובה. חוץ מתרומה למסגד ברמה כללית (שלרוב לא נעשית בשופוני) והשתתפות חמולתית בפרוייקטים זה לא קיים.

        כל כפר או שכונה בעיר בגדה יכול בקלות להתארגן ולהזמין משאיות זבל וטרקטורים להטמנת פסולת בלי קשר לשלטון. זה יותר נקי ויותר זול.

        המודעות האזרחית-חברתית ורמת ההשתתפות במיזמים שישרתו את כלל הקהילה שואפת לאפס. צריך להבין את תפיסת השלטון והניהול בתרבות הערבית. המאבקים וחיסולי החשבונות סביב המועצות והעיריות הם רק דוגמא.

        אהבתי

  22. עידן הגיב:

    אחרי שלושה שבועות אפשר לדעתי כבר להתחיל לומר: כן, גם אני לא אהבתי את העיצוב החדש של מוסף הארץ, אבל זה לא משנה את העובדה שמדובר בפצצת תוכן שהיא גם מעוררת תיאבון וגם משביעה בהחלט. קשר בין צורה לתוכן? שהתיאורטיקנים ישברו את הראש, מבחינתי כל עוד הם ממשיכים לספק כאלה כותבים וכתבות, אני מתמסר בשמחה אדירה ל90 העמודים האלה גם אם הם מעלים זכרונות פרועים מימי "רייטינג".

    אהבתי

  23. מלאך הגיב:

    מאוד מעניינת הכתבה של איתי אנגל.
    מה שמעט טשטש לי את הראיה היו המילים הבאות: מי שמכיר את אחי יודע – הוא אחד האנשים הכי מקסימים והעדינים עליי אדמות. בניגוד לאחיו הגדול (אני) אף פעם לא עניינו אותו מחאות, סכסוכים בעולם או כל סוג של בלגן.
    עם כל המילים האלה אותו אח היה באמצע הלילה בבפנוכו של ההפגנה. אם הוא הגיע לשם כצופה בהצגת בידור?

    אהבתי

    • מלאך הגיב:

      צ"ל האם ולא אם במשפט האחרון.

      אהבתי

    • קטע מתוחכם אחר היה על הלוחם המפגין. רוצה לומר המפגינים הם מלח הארץ. זה לא ישנה את הפרספציה שהרוח החיה שם הם הבילעינים עוכרי ישראל שהמגבניקים כבר למדו לתעב מסיבובים קודמים. זה לא טבולה ראסה. מה יעזור לאיתי אנגל, כתב המלחמות המהולל, אם יתעלם מהסבטקסט החברתי בין השוטרים (עמך) למפגינים השבעים? אמנם הארץ מתעלם מהסבטקסט אבל הוא שם. אצל שרון גל זה נמצא. למי שחשוב לקבל את התמונה המלאה כדאי שיקשיב גם לקולות שהוא לא מסכים איתם. לא תקבל את זה בעיתון לאנשים חושבים.

      אהבתי

      • לא לעולם חוסן הגיב:

        בחסות האנונימיות (הלא מזוהה) מותר הכל- גזענות חולנית ,בטויים פשיסטים ,אובססיה ימנית קיצונית.

        אהבתי

        • הפאשיזם עצמו נולד כתגובת נגד הסוציאליזם/קומוניזם האנרכיסטי אוטופי של היהודים באירופה. בדיעבד הוכח שהיהודים הלוחמים החרופים של מלחמת המעמדות באמת לא התכוונו לזה עובדה שהם שכחו את אמונתם היוקדת מהר מאוד. לא רק הפאשיזם האירופי גם בארץ היה מחנה שלם שהטיל ספק בסוציאליזם הסכסכני ונהיליסטי. תשאל את חייל זקן.

          אהבתי

          • תומר הגיב:

            הפאשיזם עצמו נולד כתגובת נגד הסוציאליזם/קומוניזם האנרכיסטי אוטופי של היהודים באירופה

            האמנם?
            בניטו מוסוליני מתנודד במבוכה על עמוד החשמל שלו

            אהבתי

    • מלאך בתוספת הגיב:

      מעניין.
      תגובה בכתבה עצמה, ברוח הדברים שנכתבו פה, לא הצליחה לעבור את מחסום הצנזור של עתון הארץ. העתון לאנשים (ש)חושבים שמותר להם לחשוב כרצונם.
      1984 הגיע סוף סוף להארץ ולאיתי אנגל.

      אהבתי

  24. לי הגיב:

    מה ייחוסה של גברת בר און שדוברת משטרת ההגירה משתמשת בו נגדה? למישהו יש מושג מיהי?

    אהבתי

  25. ספורט הגיב:

    אתמול בידיעות, במסגרת הכתבה המשולבת של גלעד שליט וכותב הצללים שלו אריק הניג, גלעד כותב, בחלק הפותח המיוחס לו, על כדורגל, ומזכיר כמה הכדורגל נהיה פופולרי בארה"ב. כל כך פופולרי שיש "…מספר הולך וגדל של סרטים אמריקאים העוסקים בכדורגל…" מעניין מתי גלעד הספיק לראות (או לשמוע על)" מספר הולך וגדל של סרטים אמריקאים העוסקים בכדורגל.

    אהבתי

    • כדורגל הגיב:

      התשובה מאד פשוטה –
      במשך 6 שנים שליט התרגל ששרים לו, צועדים לו ומתפללים לו.
      עכשיו הוא מתרגל לזה שגם כותבים לו.
      האמת היא שעוד לא גיבשתי דעה מי יותר פתטי, אביבית או גלעד.

      אהבתי

  26. אחינח הגיב:

    הכתבה של איתי אנג'ל שווה קריאה.

    סתם מעניין אותי לדעת, האם אפשר לעשות איזה בדיקה של כמה שוטרים אושפזו בימים האחרונים בבתי חולים לעומת כמה מפגינים?

    לשאול את השר ביטחון פנים על כמה שוטרים הועמדו לדין, להראות לו צילומים ולשאול מי ייתן את הדין? מישהו צריך לרכז את כל העדויות האלה בצורה מסודרת. אולי דף בית שבו אפשר להעלות סרטונים וסיפורים של ההפגנות?

    לא יודע אם אנשים פה קולטים, אלימות השוטרים פה יותר מסוכנת מכל פליטת פה ליברמנית, מהגרעין האירני מהמהגרים ומיגאל עמיר ביחד.

    אהבתי

    • הארץ הוא המרענן הרישמי של ״המחאה״. כדאי שתלמד לקרא עיתונים.

      אהבתי

      • אחינח הגיב:

        אנונימי היקר,
        יום אחד, יקרה משהו שירגיז אותך – פקיד שגזל ממך כסף, מעביד שלא שילם לך פיצויים או אפילו דברים שיוצאים מחוץ לעור שלך וקיימים בחוץ, כמו קרן הפנסיה של אמא שלך, או סתם של אדם אותו אתה מחבב.

        אתה תרצה לצאת ולהפגין אבל תחשוש ממכות של שוטרים ולכן לא תעשה זאת. אם אתה לא מבין את החומרה של המצב הזה, אז אין לי דרך אחרת להסביר לך.

        אהבתי

        • אמיר שיש שני לו הגיב:

          או שתיגש לתחנת המשטרה, תבקש ותקבל רישיון להפגנה, תעמוד ברישיון ולא תקבל מכות.

          יש מצבי ביניים בין אנרכיה למדינת משטרה טוטליטרית.

          אהבתי

    • אחינח הגיב:

      ולמה אין מערכת חדשות אחת עם תמונות נורמליות מהאלימות במחאה?

      אהבתי

      • עמינח, אתם סובלים מבעית דימוי של משתמטים. גם אם לא כולם שם משתמטים זאת הפרספציה ואם זה תצטרכו להתמודד. אין סימפטיה למשתמטים ולדעת האזרח הממוצע לא קיבלתם מספיק.

        אהבתי

          • אחינח הגיב:

            אתה באמת מתכוון לזה? שאם אנשי המחאה לא שירתו בצבא אז מותר לפוצץ אותם במכות? המילים שהם אומרים חסרות משמעות?

            סתם שאלה, מי תורם יותר למדינה, שקמיסט שלא התגייס לצבא מתוך ציונות או אנשים שהולכים להפגנה כדי לשפר את המדינה הזו, בידיעה שהם עשויים לחטוף מכות משוטרים?
            או אולי נשווה לרופאים למשל. מי יותר תורם לחברה?
            או אנשים אשכנזים מגעילים שמתעשרים ואחר כך מעסיקים 10 עובדים, שמאכילים 10 משפחות? מי תורם יותר לחברה? לפי הקריטריון שלך, השקימיסט עולה על כולם.

            זהו, שירתת 3 שנים, אז עשית את שלך!

            אהבתי

            • אתה נוגע בנקודה חברתית חשובה. האם באמת אדם שלא שירת, ככה סתם כי לא בא לא, יכול בעצם להיות פעיל חברתי חיובי שישנה לטובה את המדינה? הציבור לא קונה את זה וחשדן. לך זה נראה טבעי, היום ברוטשילד מחר בבילעין, אבל לא תוכל לרמות את הציבור. ככלל, במשך ההיסטוריה האשכנזים האנרכיסטים והניהליסטים שדגלו בתורות אוטופיות של סוציאליזם ומלחמת המעמדות הוכחו כמזיקים ונוכלים. באירופה הסוג הזה של סוציאליזם יהודי אוטופי ואנרכיסטי הוליד את הפאשיזם והנאציזם. גם בארץ לא שכחנו את ההיסטוריה של הסוציאליזם הישראלי. עזוב, העם לא טיפש.

              אהבתי

            • אתה שוכח את כל המסגרת האנטי ציונית של האנרכיסטים מבילעין. אתה מדבר כמו קומוניסט.

              אהבתי

              • אחינח הגיב:

                אני בטוח שהשוטר מילא את ציפיותך ווידא אנרכיזם ואנטי ציונות לפני שתקף.
                אם אני אנרכיסט או קומוניסט מה אתה, שמאשר בעיטות באדם השוכב על הרצפה בשל דעותיו? באיזה משטר תומך?

                אהבתי

  27. Enter your name... הגיב:

    מקרה מוזר שקרה לי הבוקר כשפתחתי את העיתון. על שער דה מרקר תמונה של הפעילים. גאים ונחושים. כולם אשכנזים מעושרים ושמאלנים להכעיס. בלי פרענק אחד לקישוט בשביל התעמולה. משהו בבוטות הלא מתנצלת הזאת שבה אותי. שרון גל, אומר שאין לו סימפטיה למחאה חברתית שיוצאת מכפר שמריהו, גם לי לא. נו, בדרך כלל, כי הפעם זה נראה כל כך בוטה ולא עושה חשבון שחשבתי, למה לא בעצם? אשכנזים שבעים שמפגינים כי ככה זה מרגיש להם. ככה הם מרגישים חלק מהעולם. נכון הם שמאלנים. מי אמר שעוכרי ישראל לא יכולים לשנות משהו במדינה?

    לא. זה עדיין לא מסתדר לי. שיהיה.

    אהבתי

    • זושקה הגיב:

      אתה רומז על כך שהפרענקים הם יצורים כנועים שמסכימים שידרכו עליהם? יענק בעלי אמר כבר פעם ברמיקוב של ליל שבת שהם הובאו לארץ בתור חלקי חילוף לאשכנזים.

      אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        ??? מי דורך? המדינה או האנרכיסטים התחמנים? תראה קשה לי לראות הפגנות אשכנזיות חברתיות. זה מוזר כי עד לפני 60 שנה כאשר היה בארץ פרולטריון אשכנזי תוסס הם הפכו את המדינה אם תורת מלחמת המעמדות והפנקס האדום המאיים. אבל זה היה כל כך מזמן. מה לאשכנזים ולמחאה כלכלית? קשה לאמוד את הכנות של כל העניין.

        האם צפית בלילה כלכלי עם שרון גל (יליד טירת הכרמל ותושב אופקים) פשוט קשה לאכול את היצור המוזר הזה שנקרא ״המחאה״. מה אתם אשכרה מוחים? איפה הייתם כאשר סגרו מתפרות ומפעלי אריזה בעיירות נידחות? למה שיגעתם את המדינה עם הפנקס האדום ואחר כך שכחתם ממנו?

        אהבתי

    • סתמאחת הגיב:

      אני חייבת לשאול אחת ולתמיד, איך נראה פרענק?
      אני נצר למשפחה אשכנזית למהדרין, דודי עדיין נושא טראומות ילדות עתיקות על כל הפעמים שזוהה בשוגג כילד תימני בגלל גוון עורו הכהה. מנגד, לחברתי הטובה, בלונדינית תכולת עיניים ובהירה כשלג יש סבתא סלבית אחת ושלושה מקורות נוספים ששורשיהם בתוניסיה ומרוקו. אז איך מתמונה אתה מזהה מי פרענק ומי לא? או שאלי ההבדלה לא נעשית על סמך מוצא אלא על סמך הלבוש והמעמד החברתי המוקרן ממנו? אבל אוכלוסיית המפגינים כל כך מגוונת שאני מתקשה להבין את האבחנה הזו.

      אהבתי

      • לסתמאחת (נוסטלגיה) הגיב:

        בעניין הטראומות של הדוד עם הגוון הכהה.
        בשכונה שלנו היה ילד אחד, בן יחיד להורים שהגיעו בילדותם מפולין. הילד היה כהה עור וכינוי החיבה שלו היה כושי (כשכושי עדיין לא נחשב לסופר מעליב). לא רחוק מאיתנו היה הבית הפרטי של השגריר מגאנה והרבה מהזמן שרצנו שם. פעם אחת אחת העובדות בבית השגריר שמעה אותנו קוראים לחבר בכינוי שלו כושי והעירה את תשומת ליבנו למה שהשם מסמל עבורם. כמובן שמיד הפסקנו לקרוא לו כושי ליד אנשי בית השגריר אבל באותו כמובן המשכנו לקרוא לו כושי עד הצבא שאז בעצם נפרדה דרכינו.
        קצת סטיתי. אותו ילד, וזה התברר בשלב הרבה יותר מאוחר מאשר ילדותינו, היה בעצם ילד תימני חטוף משנות החמישים. זה היה ההסבר האמיתי לכהות העור שלו ביחס להורים הסופר אשכנזים.

        אהבתי

      • דוכיפתלי הגיב:

        את צודקת לגבי האבחנה ברמת המפגינים וברמת האוכלוסיה הכללית. גם לגבי המשפחה שלי תמיד תוהים בזיהוי למרות שאנחנו שושלת גזעית עם תעודות 🙂

        ועדיין, ברמת המובילים של המחאה ואפשר להגיד מנהיגי תנועות שמאל בכלל- נראה לי שתמצאי יותר קליינים ופחות בוזגלויים. במילים אחרות, מי שמגייס אידיוטים שימושיים לרוב בהיר יותר.

        אהבתי

    • משקיף הגיב:

      איך אפשר לדחוס התנשאות ומודעות (כאילו) חברתית למשפט אחד? הנה תגובה טיפוסית מהקיר של עיריית תל אביב בפייסבוק:
      "השנה הלילה הלבן בוטל מבחינת רוב תושבי ת"א. התיירים מבת ים, מראשון לציון, מפתח תקווה ומשאר הארץ כנראה יגיעו, אבל תל אביבי אמיתי יילך דרומה – לאירוע הלילה השחור בשפירא ולאירוע בנווה שאנן."

      מסביר די טוב, למה מצבו האלקטוראלי של השמאל עגום.

      אהבתי

    • גזען מקצועי הגיב:

      http://www.themarker.com/markerweek/1.1743706

      בדקתי את התמונה יש שם 3 מזרחיים ואחד בספק….
      העסק פה הולך ומתדרדר….
      הימלר לא עשה את זה יותר טוב?

      אהבתי

  28. יוני הגיב:

    היא כותבת כאילו התנהגות השוטרים הייתה מוצדקת במקרה והוא לא היה תושב קבע.

    אהבתי

  29. daniel הגיב:

    ואף אחד לא מרגיש אפילו טיפה אי נוחות מכך שמיד מפרסמים בפומבי את פרטיו האישיים של אותו עובד הגירה? העברה ישירה לטיפול בבית דין שדה של ה-MOB?
    כמה זמן חיכינו לגלות את שמו של הפדופיל הסדרתי מהשרון? מי מסוכן יותר?
    די כבר עם משפטי השדה האלה, שמזכירים לי את היחס לתושבי השכונות בדרום ת"א. אני פשוט נגעל מכך שגם בבלוג זה מסתבר שאין רסן ושפרטיו האישיים של עובד (שאני בטוח שמצבו האישי הרבה פחות טוב מזה של נטלי בר און) נראים ממש רלוונטיים לידיעה. איכסה פיכסה!

    אהבתי

  30. חייל זקן הגיב:

    ציטוט 1:

    ידיעות, בזכות הדלפה ממשרד החוץ כנראה, פרסם את הדברים בלי לבקש את תגובת הח"כ (התפרסמה למחרת). הסיפור כולו התברר כמופרך.

    ציטוט 2:

    לפני מספר דקות נכנס פקח הגירה…לפיצה פיליפ בה עובד בן זוגי היקר והאהוב ג׳סטין טאנג

    לפעמים כדאי לאמץ את הכללים שמטיפים לאחרים. חברתך בעלת העניין לא היתה אפילו עדת ראיה. כנראה שלגבעוליים יש כללים אחרים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מיהי חברתי? מיהי בעלת העניין? מי לא נכח ואיפה?
      מה לא נכון בתיאור סיכום ועדת האתיקה?
      ולסיכום, על מה אתה מדבר?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        ולסיכום, על מה אתה מדבר? – אני מדבר על שיקולי העריכה שלך. בחרת להצטרף ללינץ' אינטרנטי בעובד הגירה בלי בדיקה וללא פירסום תגובה של העובד או רשות ההגירה (ראי אצל הלל)
        מי לא נכח ואיפה? – חברתך, כותבת הפוסט, לא נכחה בתחילת הארוע בפיצה שאותו היא מתארת. היא הוזעקה למקום על ידי בן זוגה לאחר שנאזק.
        מיהי בעלת העניין? – כאשר שרה כותבת על מה שעשו לביבי היא תכונה על ידי מבקרי תקשורת "בעלת עניין"
        מיהי חברתי? – נטלי בראון. אינני יודע אם אתן סורגות ביחד אבל אני מניח ששתיכן שותפות נלהבות במחנה "מדינת כל גזעניה"

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אוקיי, עברנו ל"שיקולי העריכה שלי". מצוין.
          לא שמת לב שכשאתה כותב "חברתי" (מישהי שלא שמעתי את שמה או ידעתי על קיומה עד היום בתשע בבוקר) אתה חוטא לאמת ומרמז רמיזות שונות?
          גם הביטוי "סורגות ביחד" מיזוגני להחריד.
          מה עושות נשים ביחד? סורגות כמובן.
          אבל לא חשוב. תמשיך. בכיף.
          תגובת רשות ההגירה מובאת בפוסט בחורים ברשת, אליו לנקק הלל פה למעלה. קרא ותתמוגג.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אני מתקשה לקרוא ולהתמוגג כאשר את מתעלמת מדברים מפורשים שכתבתי. לא עברנו לשיקולי העריכה שלך אלא התחלנו בהם. את מפנה אותי להלל לאחר שאני הפניתי אותך אליו. את מציינת שלא שמעת מעודך על כותבת הפוסט אבל בחרת לפרסם פוסט שלם של אלמונית ללא שום ביקורת בניגוד למנהגך. מעשה זה מתפרש על ידי הדיוטות מיזוגניים כמוני כאקט של תעמולה לא מוצלחת.

            אהבתי

          • לדבורית הגיב:

            (לא שחייל זקן זקוק לעזרה).
            תגובת רשות ההגירה לא מובאת בפוסט שלך אלא בקישור באחת התגובות.
            מו הראוי היה לציין בפוסט שלך שאת מחכה/מצפה לתגובת רשות ההגירה.

            אהבתי

          • נ הגיב:

            לא הבנתי –

            מה רע בלסרוג ביחד ולמה זה מיזוגני?

            הוא לא כתב – "מבריחות סידן ביחד".

            מעיד יותר על התפיסה שלך של סריגה, גיל, נשיות ומיזוגניות – מאשר על החייל.

            אהבתי

          • סרוגים הגיב:

            כתבה ישנה, אבל הסוודרים עדיין http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3202489,00.html

            אהבתי

  31. "טרגדיה של טעויות" הגיב:

    לא מתקבל על הדעת

    "רפואה היא לא מתמטיקה, זה ענף הסתברותי ותמיד קיים אחוז אחד של טעות. חבל שילדה כל כך מתוקה הייתה צריכה ליפול לסטטיסטיקה הזאת".

    בדיקת דם פשוטה למציאת סמן סרטני היתה נותנת אינדיקציה למצבה.

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      והנה כך, בתיקתוק קצר על המקלדת, עשינו קפיצת דרך מדעית עצומה. רק לקחת דגימת דם והכל ברור…

      בעולם מחפשים סמנים כאלה ("מארקרים") בנרות ומשקיעים מיליונים לגלותם. "בדיקת דם פשוטה" לגילוי סרטן היא עדיין – ברובה – בתחום המד"ב.

      אהבתי

      • עטל הגיב:

        לא מדוייק. קיימת בדיקת דם (שבארץ ניתן לעשותה רק באופן פרטי ועלותה קרוב ל-2000 ש"ח – ושולחים למעבדה בארה"ב) שרק מעבדה אחת – לידיעתי – כאמור – בארה"ב מבצעת, הנותנת אינדיקציה להמצאות גידול סרטני בגוף, אך לא למיקומו. לצערי גם אני חולה סרטן וקצת (אנדרסטיטמנט של השנה.. 🙂 מתעניין בנושא.

        לגופו של הסיפור הספיציפי הזה – לא ברורה לי (עדיין!!) תגובתו של פרופ' רוטשטיין כפי שצוטטה הן ב-ווינט והן ב-נ.ר.ג. כי (מצטט מהזיכרון כרגע) "…אין לקרוא למחלה סרטן"..

        אהבתי

        • לא מד"ב הגיב:

          לעטל.
          אמת הבדיקה מראה על המצאות תאים סרטניים בגוף ללא המיקום אחרי כן ממשיכים הלאה בבדיקות בדרך האלימינציה. מנסיון עגום.

          אהבתי

          • לעטל הגיב:

            סליחה לא הספקתי- רק בריאות.

            אהבתי

          • סתמאחת הגיב:

            רק בריאות לשניכם

            אם הבדיקה לא בסל אז לא יעשו אותה אלא אם כן מדובר במקרה חריג.
            בכל מקרה בדיקה כזו חשובה במצבים אחרים, אם אדם מרגיש לא טוב לאורך זמן ועולה חשד שאולי מדובר בסרטן אבל לא ממש יודעים מה ואיפה לחפש זה נותן אינדיקציה אם בכלל שווה לחפש.
            במקרה של הילדה היה ברור לגמרי איפה הנגע אבל לא ברור מה משמעותו הרפואית של הנגע. אז אין סיבה לעשות בדיקה כללית, אלא, כפי שעשו, בדיקה פרטנית לביופסיה שנלקחה. זה גם מאפשר אבחון מהיר יותר, ותהיה בטוח שבדיקת הדם לא מזהה את כל הסרטנים בעולם. בסיפור הנקודתי הזה לפי מה שמשתמע בעיתונות אין הרבה צדיקים ויש ילדה אחת שהפכה קורבן של הנסיבות. הטיפול ההתחלתי של בית החולים היה כניראה מוצדק, יש גידולים שדורשים קודם לטפל ואחר כך לחשוב (שלא נדע מצרות). לכן התגובה המהירה לפחות על פי התאור של המקרה בעיתונות היתה מוצדקת. מצד שני המשפחה מתארת מצב שבו ברגע שהתגלתה הטעות הם נשארו לבד ללא טיפול ותמיכה, מצד שלישי ברגע שמיהרו לקחת עו"ד ולתבוע את בית החולים, יתכן ובית החולים שינה את שיקוליו באשר לטיפול בילדה, אינני יודעת. בכל מקרה נראה לי מאוד לא תקין שבית החולים נתן לילדה אחרי טיפול כימותרפיה כל כך אגרסיבי לחזור הביתה ולא דאג לה לטיפול משקם (על פי הנאמר בכתבה). חבל שהמשפחה מיהרה לתבוע ולא נתנה לעובדות להתברר, אע"פ שיתכן שאם לא הייתה תובעת לא היו מבצעים בדיקה נוספת שמאשרת שכן מדובר בסרטן (הרבה פחות אגרסיבי).
            מה המוטיבציה של רופאים לקרוא לגידולים מסויימים "גידול" ולא "סרטן"?
            מנסיוני העגום משהו, זו היתה הדרך של קופת החולים להתנער מההטבות שמגיעות לחולי סרטן. במשפחתי עברנו חוויה מאוד קשה בעניין זה, שכן חולה סרטן זכאי לבחור את הרופא ובית החולים שיטפל בו ואילו אצלינו נאלצנו לצאת למחלמת גוג ומגוג כנגד קופת החולים כדי לקבל את האישור הנכסף. חולה סרטן מקבל הרבה מאוד הנחות לתרופות ושאר פרוצדורות שעולות כסף ואילו אצלינו הדברים האלו התקבלו רק לאחר הסרת הגידול כשאז נעשתה סוף סוף ביופסיה ו'הגידול מסוג..' הפך ל'גידול סרטני מסוג ..' (למעשה, למעט הסמנטיקה הזו האבחון היה זהה כל הזמן). מאז התקבלו כל התנאים וההטבות, וגם ביקורים עונתיים אצל אונקולוג למעקב :/ החוויה המרגיזה הזו לימדה אותי שיעור בהלכות רפואיות אה לה בירוקרטיה.
            בסיפור הזה לא מדובר בקופת החולים, אבל כן בשמו הטוב של בית החולים. אולי ומכאן נובעת הסמנטיקה, אולי לא.

            אהבתי

            • באבא הגיב:

              סתם מסקרנות, הם כתבו גידול/גידול סרטני בעברית או השתמשו במונח מדיציני כלשהו?

              אהבתי

              • סתמאחת הגיב:

                עברית. גידול מסוג XXX
                יתכן ובחלק מהבדיקותת נכתב סיכום באנגלית ואיני זוכרת, בכל מקרה המילה סרטני לא הוזכרה בעברית או באנגלית עד לאחר הניתוח להסרת הגידול. למעשה שאלנו על כך באופן מפורש (כשלמדנו שזה יכול לעזור באישור לבית החולים והרופא שרצינו) ונאמר לנו במפורש מפי רופאים ושאר אנשים בקופה שזה אינו סרטן אלא גידול. גם ההתעקשות על כך שגידול ששולח גרורות הוא למעשה גידול סרטני לא עזרה כאמור עד לשלב שבו הגידול הוסר ונעשתה ביופסיה. אין לי מילים על ההתנהלות הזו, אין לי מושג אם היא חוקית אבל זה בטוח גועל נפש מהמדרגה הראשונה.

                אהבתי

                • סתמאחת הגיב:

                  רק להדגיש שמתוקף לימודי אני מכירה טרמינולוגיה רפואית ברמה מספיקה כדי לפרש מונחים מקצועיים. הם בפירוש נמנעו מהגדרת הגידול כסרטני לכל אורך הזמן שזה התאפשר.

                  אהבתי

              • לבאבא הגיב:

                אם זכרוני אינו מטעה אותי נאמר גידול לימפומה מסוג שאינו מתפשט , ולכן אין דחיפות בטיפול.

                אהבתי

      • לקפטן הגיב:

        לפני שאתה קוטל באיבחה מזלזלת מומלך לך להכין קודם שיעורי בית.

        אהבתי

        • captain beefheart הגיב:

          תודה לכל המגיבים על זמנם.

          לא אמרתי שאין מארקרים. יש, אבל בודדים, וכולם עדיין בשלבי מחקר (שנמשך גם אחרי שמוצרים בתחום התרופות מקבלים רשיון להיות משווקים).

          גם את הביטוי "בודדים" יש להבהיר. נכון יותר יהיה לומר "זעומים", משום שמי שמצוי בחקר הסרטן (יש אונקולוגים באולם?) יודע עד כמה שונים המנגנונים מ"סרטן" אחד למשנהו. לאמור: רוב הגילויים בתחום הם נקודתיים, ורק בודדים מתגלים לבסוף כפורצי דרך.

          ככלל, חקר הסרטן "גילה" את תחום המארקרים רק בשנים האחרונות. המחקר היה שם כבר לפני עשורים אבל רוב התקציבים הלכו לצד למחקר הטהור (חקר מנגנוני הסרטן עצמם) וה"ריפוי" ופחות לאבחנה. ומה שהלך לאבחנה תועל ברובו לסקירה חיצונית, ורצוי לא פולשנית. העולם הלך לכיוון של איבחון קליני (ביופסיה) רק לאחר סקירה חיצונית (מבט של רופא עור, מכשירי הדמיה וכו'). המארקרים לא זכו להרבה תשומת לב.

          בשנים האחרונות זה השתנה ומופנה יותר כסף למחקר ובעיקר לישומיות. זה כולל גם חברות ישראליות מצוינות (ואני לא מתכוון ל'טבע'), אבל כל מה שהוצג עד היום הוא טיפה בים.

          אהבתי

          • כתום הגיב:

            לא מאבחנים סרטן ע"י מרקרים.
            מרקרים נועדו לאבחנה רק במקרים מועטים.
            מרקרים נועדו בד"כ למעקב אחרי מחלה ידועה.
            הגישה של "נשלח מרקרים ואם יהיו גבוהים נחםש את הסרטן" הוכחה כגורמת יותר נזק מתועלת- נעשה סי טי, נמצא ממצאים חסרי משמעות, נבייפס אותם, נעשה סיבוכים (אנחנו טובים מאוד בסיבוכים), וכו.
            אבחנה של סרטן עדיין דורשת (בכמט תמיד) רקמה. פרימיטיבי, זה מה יש.

            וכתוספת, מוצעות היום בארה"ב כל מיני בדיקות שאין עדיין בארץ, או בסל. רובן לא מוכחות- כלומר נשמע הגיוני, אבל גם פרחי באך נשמע הגיוני. מה שלא מפריע לחברות תרופות (ולפעמים לאונקולוגים) להמליץ. לא בעייה למשפחה עשירה, נראה לי בעייתי להכניס שארים לחובות בשביל שמועה. ילדים, היזהרו מעצי באובב!!

            אהבתי

            • לד"ר כתום הגיב:

              על משקל המשפט הבא-רופאים הזהרו מזלזול בנסיון של חולים.לא הייתי מעלה את המקרה של אמי שאובחנה באמצעו הסמן CA125 לפני מספר שנים (ע"ח הקופה!) אלמלא הביטול הגורף כפי שהובא בתגובה שלך.
              (מאחר והחלון ברח ימינה איני אחראת לתוצאה הסופית).

              אהבתי

              • לד"ר כתום הגיב:

                *על משקל המשפט האחרון שלך.

                אהבתי

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                צר לי. לא מוותר. ca 125 בדיקה לא ספציפית ברוב המקרים. המרקר עולה בכמעט כל גירוי של קרום הצפק (הקרום שעוטף את רוב אברי הבטן מבפנים). יכול לעלות בזמן מחזור חודשי, הריון, מצבים כירורגיים שונים הגורמים לגירוי הקרום. וכן, גם בממאירות שונות, בעיקר שחלות אבל לא רק. לרוב החולים עם מרקר ברמה לא תקינה אין סרטן. לאבחנה עדיין כמעט תמיד נצטרך רקמה, ונעקוב אחרי תגובה לטיפול בין השאר ע"י מרקר. איך נעשה אבחנה על סמך CA 125? ניקח בדיקה, יהיה גבוה, ו… מה? על סמך זה אף אחד (אני ממש מקווה) לא ייתן לחולה טיפול כימי. ולעשות סי טי רק בגלל מרקר בלי סימפטומים יוביל כאמור לסיבוכים מיותרים לחולים רבים. ואם יש סימפטומים מתאימים נעשה סי טי מייד, בלי המרקר- שגם אינו רגיש מספיק.

                ועוד דבר: הגישה של "אבל שמעתי על מישהו ש…" הרגה הרבה חולים. כי שמעת על מישהו שהצליח, ולא שמעת על הרבה שלא. מסוכן מאוד לקבל כך החלטות בחולה הבודד. היתרון היחיד של הרפואה המודרנית (מסרב לקרוא לה קונבנציונלית) על פרחי באך היא במחקרים מסודרים, על חסרונותיהם הרבים (חברות תרופות, אגו ורמאויות של רופאים וחוקרים וכו). "אבל לקרוב משפחה שלי היה ככה" , "לשכן שלי היה ככה" ו"למישהו שטיפלתי בו פעם היה ככה" יכול לעזור רק במקרים נדירים, שאין עליהן מידע מסודר בספרות. על מרקרים יש מידע מפה עד הירח.

                ד"ר כתום (נחמד, אולי אאמץ את זה. אלוהים יודע שזה יותר ידידותי ממה שקיבלתי מההורים).

                אהבתי

  32. קצת הגיב:

    אנה חולה – …שהתקשורת מתעקשת.
    מדינת כל גזעניה – האם התיאור של נטלי מדוייק?
    המחאה – אבא של נועה. 59? פחד אלוהים. מה קרה?
    יש עורכים בבית (תרתי משמע) – לפחות אצלי התמונות הן למעלה ולמטה ולא ימין ושמאל.

    אהבתי

  33. גשש הגיב:

    מעריב השבוע בשני ראיונות "בלעדיים" עם אביגדור פלדמן ועם עמוס גלעד, שני אנשים שנטחנו, דיברו, קשקשו, חרטטו וליהגו בכל מקום אפשרי ואז, ורק אז, הגיעו להסכם בלעדיות עם מעריב. לא ברור מה פאתט יותר, הראיונות ה"בלעדיים" או העובדה שטל רז התכוון לצאת לשבועיים חופש יומיים אחרי שנשלחו הודעות פיטורים לעשרות אנשים. זה פאתט וזה פאתט, הגידו לי, ילדים, מי פאתט יותר?

    אהבתי

    • דוכיפתלי הגיב:

      תכניס לפתאט גם את ממרח הפרשנות מאתמול. איטליה התכווצה לבונקר ומתפרצות וגרמניה נראתה כמו צ'לסי (בלי דרוגבה). הפרשנים פספסו כרגיל את התמונה כולל התחזויות ועבירות ברורות משלל זוויות. גם על אפסיותו של רונלדו במשחק האחרון של פורטוגל לא הושמעה מילה.הדבר היחידי שנזקף לזכות הצמד הוא אבחון מצב הדשא במגרש. צריך לשלוח אותם להשתלמות מהמומחים.

      אהבתי

    • גיל הגיב:

      טל רז לא פטאט, זה העורך של סופשבוע שמצמיד בלעדי לכל מיני כתבות מפגרות וכנראה משכנע את עצמו שזה כך. לא ברור לאן נעלם ההיגיון של ניר חפץ…..

      אהבתי

כתיבת תגובה