החלקיק האנושי

בלעדי!


כותב לך מתוך האולם
מרגש בטירוף
כל הגדולים פה
חתני פרס נובל עבר הווה עתיד
התור בכניסה היה של אלפי אנשים
רובם לא נכנסו
יום גדול גדול לאנושות בכלל ולפיסיקה בפרט
(פרופ' עילם גרוס, סרן, היום, 9:45)

 

הארץ בכותרת שונה מכל השאר: שב"ס אישר ליגאל עמיר לבוא בציבור.

ע"פ יובל קרני (כות' גג של ידיעות), נתניהו גייס (משומה בעיתון הגייס במרכאות) את נתן אשל (שהודח מהלשכה זה מכבר, ונשאר לעבוד שם בניגוד למה שנקבע) כדי שיתווך בינו לבין שאול מופז. גם יהונתן ליס בהארץ מספר על מגעים.
ושוב, תסבירו לי מה משמעות הגיוס. מי משלם עליו? האם אשל עובד להנאתו ולשם שמיים? או רק מאהבה? הסבר בבקשה.

הכות' המרכזית של ידיעות בשער משונה עוד יותר: כתבינו אספו כמה שמיניסטים לפני גיוס (לא שקמה איזו תנועה באישון לילה, כן?) ושאלו מה עמדתם בעניין גיוס חרדים. נו, מה רציתם שתהיה עמדתם? וזה שווה כות' מרכזית וכפ' 2-3?

בעמוד הבא נוסיף עוד קצת שמן למדורה: עינת פישביין ראיינה (להמוסף לשבת הקרוב) את יוחנן פלסנר, יו"ר הוועדה שנגוזה. ומה הכות'?
"נתניהו הוא ראש ממשלה מסוכן".
חיפשתי בטקסט את המילים האלו, את הציטוט הזה, ולא מצאתי. ייתכן שהוא יופיע בראיון המלא שיתפרסם מחרתיים. זה במקרה הטוב. אבל בינתיים, פדיחת-על: ציטוט, ועוד כה דרמטי, שלא מופיע בכל ע' 4.
טעיתי. מופיע.

ישראל היום ממשיך לאתגר אותי בכותרות ראשיות בלתי אפשריות. בטח מדובר פה באיזה ניסוי לינגוויסטי שאני לא יורדת לחקרו.
"דו"ח – ומו"מ לפשרה"
מה?
כמה פעמים אמרתי: בלי סימני פיסוק בכותרות ראשיות. זה הטיפ צריך לעזור לכם לכתוב כותרת של שלוש עד חמש מילים.
אגב, שמו של אשל בתור מגען מתקדם לא מוזכר בידיעה.

שששש

ריצ'רד סילברסטיין מעדכן בעניין מעצרו של ד"ר איאד אל ג'וואהרי.

יאיר לפיד

הפוליטיקאי לפיד התראיין אמש לקירשנדון.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

(דקה 6:47)

אחרי שתיקה של כמה חודשים הוא חזר לפטפט (הנה יונית לוי מראיינת אותו, והנה הוא מראיין אותה כשנכנסה לתפקידה). ללפיד, פוליטיקאי פעיל (הפסיק להכחיש ב-8 בינואר), יש מדור ב-7 ימים. הוא כנראה לא מתכוון לוותר עליו עד הבחירות. ומי יודע, אולי גם לאחר מכן. רגע אחד אחרי הכמעט הכרזה על הבחירות הבאות ולפני ביטולן כמעט נסגר המדור. אבל משומה יש בידיעות מי שחושבים שהמצב כעת תקין. הבחירות יתקיימו במועדן (נניח) ולפידקה ימשיך לכתוב את טורו. ולסיכום:

178 ימים עברו מאז הכריז יאיר לפיד על המעבר לפוליטיקה ומדורו עדיין מתפרסם בידיעות

המחאה

עמוד התרומות של המחאה: 28 אלף שקל גויסו בתוך יומיים.
דפני ליף מסבירה למה ישמש הכסף:

בימים אלו ארגון חברתי חדש נמצא בשלבי הקמה. ארגון שלב ליבו טמון במחאה החברתית, ארגון לא מפלגתי, ארגון שעומד כולו להתעסק בהעצמה אזרחית. גם להקמה יש צורך במשאבים, על אחת כמה וכמה כאשר המקימים שלו עומדים לפני קיץ עמוס עוד לפני שנת הפעילות הראשונה. נשמח לעזרתכם על מנת שצוותו יוכל להתחיל לעבוד באופן מסודר, שתשתיות לפעולה יוכלו להיווצר ושלא יהיה צורך בהסתמכות על גורמים עתירי משאבים חיצוניים בכדי להעמיד קמפיין מחאה גם בקיץ. עצמאות בשטח היא חשובה גם עכשיו. אולי יותר מתמיד.

מסביב לעולמצ'יק


מאות דרכונים ובקשות הגירה של יהודים, משנות השלושים והארבעים נמצאו במרתף בברוקלין.

רותה קופפר על לואי סי.קיי והכסף. וזה, בעקבות גחמתו לרכוש בית ב-17 מיליון דולר בעוד שבחשבונו חסכונות בסך 7,000 דולר (בפרק השבועי ביס שישודח"ז היום). בעונה הבאה, מובטח, כבר יש לו כסף. איך נהיה? לא יודעת.
מה שחסר בכתבה זו חזרה על ידיעונת שהתפרסמה לפני שבוע: איך מכר ביומיים כרטיסים למופע שלו ב-4.5 מיליון דולר.

לינה דנהאם סופדת לנורה אפרון ששינתה את חייה (ניו יורקר).

השפה קובעת את התודעה

– דיון בערוץ 9 על סקנדל אנסטסיה מיכאלי. שווה לעבור את תשע הדקות המתורגמות כדי להגיע למשפט האחרון.

 

– יש מילה אחת שאני טוחנת עליה עד בלי די. כל שימוש בה מקומם אותי עד מאוד. אני מתכוונת לתיאור של גברים כעוזרים או מסייעים בעבודות הבית. לא. כשהם עושים את זה הם לא עוזרים או מסייעים. הבית ותחזוקו משותף לשניכם (לך ולו), ולכן אין פה שום "עזרה". ילדים עוזרים, לא מבוגרים אחראים. עד שהשינוי המזערי והמנג'ס הזה לכאורה לא יתבצע, אין מה לדבר על שוויון ואחווה. גברים נוטלים חלק, משתתפים, וכנהלאה. הבדל קטן, יש יגידו לא קיים, אך בעיני הוא משמעותי. הבדל של תפיסת עולם. דווקא כותרת הכתבה בסדר: "גברים שמשתתפים במטלות הבית מאושרים יותר".
בהמשך הכתבה מתדרדרת ל"עזרו", "עוזרים", וכך גם בהפניה בראש עמוד הבית:

הוא לא צריך לעזור לך עם הכביסה, בישול, ניקיון, קניות, ילדים. הוא צריך לחלוק את המטלות איתך.

– בזמנים מודרניים מייעצת ורדה רזיאל-ז'קונט למישהי בת 35 התוהה אם להמשיך ולחכות לבן זוג מתאים (כן, היא יוצאת לדייטים) או להפוך לאם חד הורית מבנק הזרע. היועצת עונה מה שעונה, אפשר לנחש לבד, אבל אני נקרעתי מהמשפט האחרון:

נראה שזה הזמן לבדוק כל אפשרות בתחום בנחת, ללא בהילות, ואם בינתיים יקרה הנס ותפגשי בן-זוג שאיתו תוכלי להקים משפחה – אדרבה!

ואוסיף, אם לא נס, אז סוס.

המו"ל, הסגן, הרב והרנטגן

אלוהים יודע איך פספסתי בזמן אמת את אלוף בן, גדעון לוי, נחמיה שטרסלר ויאיר אטינגר (הסביר היחיד) באים להתפלל למען בריאותו של הרב אלישיב (פברואר האחרון).
לא הייתי טורחת בעניין, נראה לי, אלמלא היה קצפו של אורי משגב יוצא הבוקר נגד הילולת הרנטגן ובאיה: כל שועי הארץ. הילולת הרנטגן מסמלת לדבריו את קבורת הציונות. לא הגזמנו בכלל. עכשיו תגידו: מה קשור? ובכן, זה נושא לדיון.

ואם כבר אני בשכונה, טוקבק שאולי הוחמץ לא-עלינו, שהתפרסם אתמול בערב, מאת בר מינן:

מדווח מהשטח. מו"ל וסגן מו"ל (שיש לו עוד שלושה תארים לפחות) יושבים לקראת השקיעה על הבר של הבראסרי ומרימים את הקולות יותר משעה עד שהברמן לא יכול לא לשמוע על מה הם רבים. שאלות של אורן: למה הם לא עושים את זה במשרדים שלהם ברחוב שוקן? למה להפריע לברמן לברמן? למה לעשות את הכביסה בפומבי? מה מיצי מיאו אומרת? ומה אומרת השמנה?

צודק הבחור. ישבתם בבראסרי ולא עלה בדעתכם שתוולווטו? ראבק.

רק בריאות

הקפטן מוולווט את הכתבה על עלות ה-MRI בכלכליסט.

… בבסיס החישובים שלהם נמצא הנתון "7,000 שקל עלות בדיקה אחת". זוהי שטות…
ראשית מגלים שבעצם יש טווח בין 2,000 שקל ל-7,000. והמספר הגבוה הוא רק כשמדובר בילדים ובהרדמה. אבל גם אלפיים שקל לריצה זה בלוף, כי מכונת MRI אוכלת שלושה דברים:
א. את הכסף לרכישתה. ב. חשמל. ג. כסף לתיקון בלאי.
לאלפיים שקל מגיעים כשמשקללים לסכום של ריצה גם את עלות המכונה. כאן טמון הבלוף, כי ציוד רפואי (מבחינת המדינה. לא מדבר על בתי החולים שהם קבלני משנה והחישובים שלהם לא מעניינים אף אחד) הוא לא מכונה שצריכה "להחזיר את עלות השקעתה". העלות הנספרת שלו היא רק התפעולית.
נגיד שחשמל לחמש דקות ריצה עולה חמישה שקלים. נגיד שייצוג עלות הבלאי בכל ריצה הוא (ונגזים בטירוף) 200 שקל. נעגל עוד כלפי מעלה ונגיע למקסימום 250 ש"ח. לא נוסיף לסכום עלויות של הרדמה, הוצאות נקיון, משכורת הטכנאי ועוד עלויות קבועות, כי מעניין אותנו לדעת כמה באמת עולה ריצה של מכונת MRI.
הפער בסכומים מגחיך את כלכליסט ואת הסיפור שמכרו לו.

לפני פיזור

אני חייבת להכריז על סתמאחת כעל אלת התבונה של הטוקבקים, שמצליחה לצקת היגיון אחר בכל ויכוח. ח"ח.
והנה מה שכתבה על סרטון המג"בניק המלטף ילד פלסטיני.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

115 תגובות על החלקיק האנושי

  1. חייל זקן הגיב:

    ושוב, תסבירו לי מה משמעות הגיוס

    נסי לקבל תשובה מהטרדן המורשע רמון

    אהבתי

  2. בועז הגיב:

    בסין, המדינה שבה אני גר ושבה אין ביטוח בריאות ממלכתי, בדיקת MRI במחלקת זרים בבית חולים ציבורי עולה בין 150 ל-240 דולר. לסינים קצת יותר זול. עלות המכונה (הן לא מיוצרות בסין) זהה לעלותה בכל מקום אחר בעולם, אני מניח. בגרמניה (בבי"ח פרטי) עולה בדיקה דומה בסביבות 450 יורו, ובית החולים בטח מרוויח על זה יופי.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני נרעשת מכך שיש מכונה אחת בעולם שלא מיוצרת בסין

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      אני לא מקבל את התחשיב של הקפטן, נראה לי שמרכיב הבלאי גבוה יותר. יש מקומות שמתמשים בMRI נייד, האמור לשמש למחקר, לצורך אבחון. ביפן בה נבנית מערכת הבריאות על קביעת מחירים נמוכים יורד עד 100$, בארה"ב מבטחים גדולים יכולים לכפות מחיר של 200$, כאשר המחיר המוצהר הוא פי עשר.
      בישראל יש פטרנליזם בתפיסת מערכת הבריאות, רצון למנוע תחרות בין הקופות באמצעות טיפולים יוקרתיים, ומתן העדפה לנגישות לטיפולים בסיסיים, הגעה לרופא המשפחה. לכן יש הגבלות ו"קנסות" בתמחור.
      מומלץ הדיון ההשוואתי של פרונטליין, העוסק בין השאר בMRI.

      אהבתי

  3. בועז הגיב:

    בתשובה הראשונה כאן יש אינפורמציה מאוד מעניינת לגבי עלויות MRI

    אהבתי

  4. הקיד הגיב:

    עיינתי בתגובות המהוללות ותמהתי על אלת התבונה שהעניקה לכולנו את התובנה המופלאה שהפלסטינים שונאים אותנו רק בגלל הכיבוש ולא בגלל היותנו יהודים. יכול אדם לחשוב שהכיבוש (של 67, אני מניח)הוא אם כל חטאת, שצריך לסגת לכל קו גבול שיספק את הצד השני, כולל גבולות החלוקה, שראוי להיטמע במרחב במסגרת קונפדרציה, לעבור לאוגנדה או כל עמדה אחרת, ישימה או בלתי ישימה, אפשר גם לחשוב שאנו הגזענים האמיתיים, שונאי הזרים וטובחי הילדים, אבל זו באמת הסיבה לשנאה? אכן היגיון אחר.

    אהבתי

    • דיעותיה הפוליטיות של סתםאחת הם לא כוס הבירה שלי אבל נהנה לקרוא את התגובות שלה. מנומקות, בהירות ועוסקות בעיקר. יאללה, פוסט אורח.

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      "רק בגלל הכיבוש"? מי אמר דבר כזה?

      אני חושב שאלה שפלסטינים ששונאים/מתעבים אותי עושים זאת מכל מיני סיבות. אבל למה זה צריך להיות אכפת לי? אני רוצה שתקום מדינה פלסטינית לטובתי, מסיבות פרגמטיות. הנראטיב של הערבים (כמו גם של היהודים) בכלל לא מעניין אותי.

      אהבתי

      • דן הגיב:

        צריך שיהיה לך אכפת. תחשוב על המחיר שתשלם וההקרבות שתעשה כדי שיתגשם חלומך למדינה פלסטינית; האם הקמתה תביא קץ לאלימות?

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        זה דיון אחר, שאני לא מתכחש לו. ברור שהקמת מדינה פלסטינית רק בתנאי שזה משפר את הביטחון שלי ולא מרע אותו. ועדיין, לא יהיה לי אכפת מה הם חושבים עלי.

        אהבתי

      • דן הגיב:

        זה לא "דיון אחר". זהו ה-דיון. האם אתה חושב שהקמת מדינה פלסטינית במציאות הנוכחית תשפר את מצבך הבטחוני או תרע אותו?

        אהבתי

    • סתמאחת הגיב:

      לא רק הכיבוש, רק המלחמה שכרגע נמצאת בשלב כיבוש. זה לא שלפני 67 הרבה פלסטינים היו גרופים של ישראל.
      הפלסטינים ועמים ערבים נוספים לפעמים משתמשים בדמגוגיה אנטישמית, אבל התמונה הגדולה היא שהם שונאים את ה״אויב הציוני״ זה שהתישב בלב המזרח התיכון בין עמים ערבים רבים ומגוונים ומתחרה על אדמות. אם היינו נמצאים באירופה ואמריקה לא היינו מעניינים אותם.
      גם אלו שאינם ישות ריבונית, כמו יהודי עירק ואיראן חיים שם בשקט יחסי ולא ממהרים לעשות עליה. אם אני לא טועה גם בסוריה ומצרים יש עוד מעט שאריות של אוכלוסיות יהודיות.
      בניגוד למה שנכתב אני לא חושבת שאם מאזן הכוחות היה הפוך היו מבצעים בנו ג׳נוסייד. סביר להניח שהיו מגרשים הרבה (48 מישהו?) סביר להניח שהיינו עם שחי תחת שלטון דיכוי, סביר להניח שכמו הלחץ העולמי שהופעל על ישראל מנע ממנה לעשות עוד כמה צעדים, היה מופעל לחץ עולמי על מי שהיה שולט פה לא לשחוט אותנו. מקסימום איזה פוגרום מידי פעם ובbbc היו מזדעקים ואז fox news היו מציגים את כמה שקשה לפלסטינים עם האוכלוסיה הפליטה הלא תפקודית, עניה, עושה צרות ופיגועים וכו (הרי ארגוני הטרור היהודי פורקו רק אחרי קום המדינה).
      אז יצא שאנחנו ברי המזל, זה הכל.

      אהבתי

      • סתמאחת הגיב:

        ווללווט, אני מוחמאת. תמיד אמרתי שאני תמיד צודקת, נחמד שעוד מישהו סוף סוף מסכים איתי.
        קצת יותר ברצינות, תודה על תשומת הלב 🙂

        אהבתי

      • ר.בקצה הגיב:

        כל פיסת אדמה יהודית שנכבשה במלחמת העצמאות נוקתה מתושביה בדרך אלימה זו או אחרת,
        כך שלהשערתך אין ממש על מה להתבסס.
        זאת ועוד, רק על ה״חוצפה״ שהפגינו היהודים בהתנגדות לערבים הם היו נענשים בטבח המוני או בבעיטה לים.
        וזהו ההבדל בין יהודי ארץ ישראל ליהודים שנותרו בארצות ערב.
        את חושבת שמישהו שם מעז לצייץ נגד השלטון או לתמוך בגלוי בישראל?

        אהבתי

      • צ'מעי, זה שאת סלב עדיין לא מסיר ממך את האחריות המינימלית ללמוד על הסביבה והמציאות המזרח תיכונית שבה את חיה. אין שום סימטריה בסכסוך הערבי יהודי.

        אהבתי

      • דן הגיב:

        "היה מופעל לחץ עולמי על מי שהיה שולט פה לא לשחוט אותנו"

        סוריה.

        Case fucking closed

        אהבתי

      • אכן, התיק מבורזל ומסוגר.

        אהבתי

      • סתמאחת הגיב:

        חלק בטח היה הולך לירדן

        אהבתי

      • לסתםאחת הגיב:

        אנא ממך, תמשיכי…

        אהבתי

      • לסתםאחת הגיב:

        את חיה בסרט הזוי ועוד מקבלת ח"חטים מהבוסית. נהדר.
        אין כמעט יהודים באיראן, סוריה, עירק או מצרים. הם מתים, טבעי או לא, לאט לאט. אין ממש מי שיעשה עלייה. מתימן מגיעים קצת אם אינם מוברחים לארה"ב.
        יש לך זכרון ממש לקוי אם אינך זוכרת כמה יהודים נתלו בעירק רק על עצם יהדותם וכן הלאה.
        אפשר רק לאחל לך לעבור לגור באיזו מדינה מוסלמית כמו ירדן או סוריה או עירק או אירן כדי שתחושי על בשרך את "כל הטוב הזה".
        אם מאזן הכוחות היה הפוך הרי ברור שהיו מיישמים בדקדקנות את מדיניות היודנראוס הידועה או בעברית מדוברת – כל היהודים הימה תעבירום.
        חוכמולוגית בדינר אפגני.

        אהבתי

      • אורן, מחמאה אחת רחוק מדי הגיב:

        סתמאחת, לא מקובל להכחיש שואה בבלוג הזה, גם כזאת שלא התממשה. חבל שאת בוחרת לנצל את המחמאות, להוכחת בורות היפותטית.
        וברצינות, אולי תפתחי בלוג, שנוכל לנטוש את ולווט המשעממת.

        אהבתי

      • תום הגיב:

        קצת היסטוריה:
        סתם לדוגמא,יהודים בארצות ערב חויבו בתקופות מסוימות
        לפנות לכל מוסלמי בתואר "אדוני",
        גם אם המדובר היה בזקן שפונה לילד בן עשר.
        בנוסף, נאסר עליהם לעסוק בהרבה מלאכות,
        והוטלו עליהם אין ספור תקנות שנועדו
        אך ורק להשפילם ולבזותם.

        האם את יכולה לראות יהודי מניף
        את דגל ישראל בארץ ערבית כלשהי?
        (מאלה שמרשים ליהודים לחיות אצלם)
        איך אפשר בכלל לעשות את ההשוואה?
        איזה עיוורון.

        ההסתכלות הצרה הזאת על קטע מסוים במציאות
        תוך התעלמות מוחלטת מכל השאר,
        אופיינית מאד לחלק מאנשי השמאל והימין.
        זה בסדר, אבל התגובה הראויה לדברים
        אלה היא "הזויים ומנותקים מהמציאות".
        ממש לא "יוצקים הגיון אחר".

        אהבתי

  5. הלוחש לסוסים הגיב:

    ערוץ 9 הלך סוס אחד רחוק מדי.

    אהבתי

  6. חייל זקן הגיב:

    אני חייבת להכריז על סתמאחת כעל אלת התבונה של הטוקבקים, שמצליחה לצקת היגיון אחר בכל ויכוח

    קראתי אחוז התפעלות את עלילות החייל הטוב ידידה של סתםאחת. מסתבר שלאלות תבונה יש ידידים עושי טוב בכל מקום שבו ניתן לגלות גדלות נפש והם משמשים לנו כמורי דרך.
    ***

    אהבתי

    • היקש הגיב:

      סתמאחת בלטה מאד בתבונתה מה אומר משהו על תבונת המתרעמים על ציון עובדה זו.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הביטוי שמחקת מקורו תלמודי. הביטוי המלא "**נות מפרכסות זו לזו, תלמידי חכמים לא כל שכן".
      ראוי לנהוג זהירות במספרי הצנזור.

      אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      V, קבלי את המקור במסכת שבת למשפט שמחקת. אני מקווה שהתקינות הפוליטית שאימצת לא מרחיקה עד כדי שיכתוב מקורות. מה השלב הבא? צנזורה של תהילים ושיר השירים?

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        אל תיתמם ואל תוציא אותי מפגרת.
        כוונתך ברורה.
        לא היית אומר את המשפט הזה לבתך ולרעייתך.
        במקום לכתוב "חברה שלך", כדרכך, מצאת את "זונות מפרכסות זו לזו". נו באמת.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        את עולה על נתיב מסוכן. מה שאני אומר או לא אומר לרעייתי ולבתי הוא קנה המידה שלך? או שקנה המידה הוא מה שאני אומר "כדרכי" ואסור לי לסטות מכך?.
        האם העובדה שכתבת את המשפט האסור היא בחזקת "מה שמותר ליופיטר אסור לשור…"? (אני מקווה שפתגמים לטיניים מותרים בשימוש גם אם רעייתי לא שומעת אותם ממני)

        אהבתי

    • עזוב, מהו מקור הביטוי. האם אתה אדיש לזעקות הילד רק בגלל שהתנחלויות ושנאת ערבים זה הצד שלך? יכולת להיות גם חייל ss אם כך. זאת היתה גם הפסיכולוגיה שלהם. ההבדל הוא במידת היעילות הגרמנית. וזה לא לזכותך.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      מתפלא עליך. אולי זה קרה אולי לא. אבל המוטיב של חיל
      מגלה את האמת ההומנית הכללית ברגע של פעילות אלימה
      או מיד אחריו כבר נדוש ונדוש ועוד פעם נדוש. ראה יל"ג
      "איש את אחיו לאור ברק היריה הכירו" או דבר מה כזה.
      בוגר בועט בילד מטריד היא תופעה נפוצה במזה"ת, ייתכן
      גם שזה לוחם דרוזי או צרקסי או ערבי נוצרי ולפנינו השפעת
      הכיבוש גם על אוכלוסיות פציפיסטיות מאז ומתמיד במזה"ת
      הפציפסטי מאז ומתמיד. אני מקווה שהנ"ל ינזף יחטוף קנס
      וריתוק ועוד אם אחת במזה"ת תהיה מרוצה שבנה לא ידה אבן
      בחיל סורי, תורכי, עירקי, בחר לפי נטיית לבך. הלוואי שכולם
      במזה"ת רק יבעטו זה בזה. גם אני נבעטתי ע"י נציגי השלטון
      בנעורי, רע, חשוב, נורא בכלל לא קטלני, הנה אני מחרטט כאן.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        בגלל דבריך אלה לא תזכה להיות ידיד של סתםאחת.

        אהבתי

      • שאפו על האבחנה המבעיתה.

        בעיטות בישבן כחלק מתקשורת בין אישית, דגש חינוכי, גילוי חיבה מובהק ואפילו דרך חיזור די נפוצים בשכונה הגיאוגרפית שלנו. אני משוכנע שכל מי שנולד באזור לפני 67 קיבל מאות בעיטות בישבן מההורים, הרשויות, המשפחה והחברים- כל אחת עם מסר מדוייק משלה.

        מה שמטריד אותי זה שהרוב נגמלים אחרי הצבא אבל אצלנו "הישראלים הימניים" זה עדיין ממשיך. זאתי בועטת בישבני, אני בועט בשלה וגם הגוזלים מקבלים מדי פעם צדדיות בסגנון צאב'י, בעיקר בטיולים המשותפים.

        כולם אגב ברגל ימין. יש בה הרבה יותר רגש.

        אהבתי

      • מימי הגיב:

        תמהתני, אולי כדאי לעשות סקר.
        האם התמיכה בבעיטות בילדים (פלסטינים? יהודים? ) נמצאת בקורלציה לדעות ימניות?

        אהבתי

      • הזקן אמר ליישב את הנגב – לא לייבש אותו, ובטח שלא להביא אותו לכאן. צא ולמד.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אתה קצת ממעיט בחשיבות הבעיטה והקונטקסט שלה.

        אב בועט בילדו בחוף הים זה דבר מגעיל ומקומם, אבל הוא איש פרטי. אני יכול רק לכעוס או להגיש תלונה במשטרה.

        לובש מדים, נציג מערכת הביטחון הישראלית, בועט בילד – זה כבר משהו שונה לגמרי. נדמיין שמדובר בשוטר הבועט כך בילד של מתנחלים באיתמר. או במאבטח בנתב"ג שבועט כך בילד חרדי. זה מסריח מכל כיוון, ברמה עקרונית וקוסמית.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        זה בעניין הבעיטות ועקרוניות וקוסמיות. כאן כולם מתוייגים, אז אתייג
        עצמי. אני ציוני ומשום כך אני מיחל למדינה פלשתינית שתאפשר הקמת מדינה יהודית, כרגע זה דו-לאומי. כמו שאמר בני פלד עוד בכלל לא
        ברור אם ניתן להקים מדינה יהודית והגיע הזמן לנסות. שלום לא יהיה כאן אבל לפחות נדע על מה ולמה הורגים, נהרגים בועטים ונבעטים. נער הייתי וגם זקנתי כאן במזה"ת מעולם לא בעטתי או נבעטתי במסגרת משפחתית. בחוץ? עם כל הזהירות והכבוד לקפטיין דומני, מניסיוני, שבעמדתו יש קורטוב של צדקנות והתחסדות. קוסמי? ואבקש סליחה או מחילה אם העלבתי. ראיתי נציגי אימפריה בועטים וגם נבעטתי, כילד, בעדינות מתחשבת, ע"י נציג כזה. פעם אחרת נרדמתי על רצפה בתחנת גריי האונד ושוטר ארה"בי העירני בבעיטה, לא רחומה. היו עוד מקרים. ראיתי חילים מצרים וירדניים בועטים באזרחים. ראיתי לפני שנים רבות לוחמים דרוזים בועטים ביסודיות במסתנן שחשב שעסק לו עם יהודים. בחו"ל? ראיתי שוטרים שוויצרים בועטים ביסודיות גרמנית קשה ורעה בצועני שהתחצף ואפשר להאריך. במחשבה שניה ושלישית לידיעתי וראייתי שוטרים, שומרי גבול, וכ"ו משתמשים ברגליהם לפגוע לדחוף ולשכנע בהמון מקומות. זה לא בסדר אבל לא קוסמי. לדעתי התגובה: קנס, נזיפה, ריתוק, ושיחת יחידה מספקת בהחלט. רגע? בעצם? מדריכי טירונים אף אף פעם לא דחפו ברגל, כך בעדינות? אף פעם? כולכם בטוחים? ומלמדי פזצטה מעולם לא שיטחו תחת ברגל? רובה מתנדנד לא הופל בבעיטה? האם כאשר בכל המזרח התיכון מאפגניסטאן עד מרוקו עולם מתהפך זה הנושא החשוב והמכריע לדון בו כפי שאני דן בו כרגע? ובמדינה הפלסטינית שתקום לא יבעט איש? שבוע אחרי ביאת המשיח, אולי.

        אהבתי

      • לא מאמין לאן זה הלך.

        אין אחד מהמחלקה שלי שלא קיבל בעיטה. כולל המאגיסט המורעל, אסרף עם הפאוץ' שתפר לסכיני ההטלה מאיטליה וטוני שהיה מסתובב עם קצוץ קנה בהצלב לצד הגליל.

        ביסודי המנהל היה מוביל סוררים לחדר במשיכות באוזן. מהסבתא קיבלנו מהמקל כשהגזמנו ועם התותבות ביסים בלחי לאות חיבה יוקדת. צ'פחות קיבלנו מהבנות בכיתה בנסיונות המגושמים להתקרב בריקוד הסלואו. שכחתי להגיד שגם משכנו בצמות. בקיצור, אהבנו חזק.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        הכל טוב ויפה. וראוי גם לציין כי באחד ממשחקי הספורט הפופולריים בעולם הבעיטה היא מרכז ההוויה וההערצה. ואכן – בעיטות שמבוגרים מחלקים זה לזה בהחלט נכנסות (ברובן) לאגף הפולקלור.

        בעיטה של מבוגר בילד היא פשע.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        תודה על התגובה
        דיון אמת מקרב לפשרה. אכן הסכמנו בעיטה היא מעשה לא תקין. אני הצעתי עונש, פעמיים. אפשר להציע עונש אחר, גם קוסמי. באשר לפשע?
        בעילת נידה=פשע; אכילת חמץ בפסח=פשע; חציית כביש שלא במעבר חצייה=פשע; קטיפת פרח מוגן=פשע וכך יש המון פשעים. הלוואי ובעיטת שוטר בקטין תהיה הפשע החמור ביותר שיבוצע בישראל. הלוואי וכך יהיה בסוריה. הבעייה היא הפרופורציה והשכל הישר. למשל: מה חושבת כרגע ענת קם על עבירות, חטאים, פשעים, עונשים, תקשורת ופרופורציה. אני חוזר על עצמי ומפסיק כאן.

        אהבתי

    • אורן הגיב:

      חייל זקן ומקופח, השם הוא סתמאחת. מם לא סופנית. זה השם שנתנו לה הוריה בלידתה, אתו כהנה כמלכת הכיתה, וליווה אותה בהישגיה המקצועיים. אל תעוות אותו בקנאתך.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        1. לא מקופח, מצונזר כאחרון הדרורים.
        2. איך אני יכול לא לקנא באלת התבונה שיש לה ידידים נעלים שלא בועטים בילדים ועכשיו גם הפגינה את מומחיותה בפתרון הקושיה "מה היה אילו"?. חסר רק שייתברר שהיא גם גבעולית.

        אהבתי

  7. קריאת התגובות הגיב:

    לא הייתי טורחת בעניין, נראה לי, אלמלא היה קצפו של אורי משגב יוצא הבוקר נגד הילולת הרנטגן ובאיה: כל שועי הארץ. הילולת הרנטגן מסמלת לדבריו את קבורת הציונות. לא הגזמנו בכלל. עכשיו תגידו: מה קשור? ובכן, זה נושא לדיון.

    זה פורסם עוד לפני כן כאן בבלוג

    אהבתי

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מופי גם מופיע. פסקה שלישית, "ולכן הוא ראש ממשלה מסוכן.."

    אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    על החובבנות
    לפי הכותרת הראשית של טמקא, החלקיק האלוהי הוא לא הדבר היחיד שהתגלה לאחרונה באזור הגבול שבין שוויץ לצרפת.

    אהבתי

  10. מה היא? הגיב:

    מי שעוזר במטלות הבית זו בדרך כלל העוזרת הפיליפינית, שמועסקת בלעדית על ידי "רעייתו של" בכיר כלשהו.
    אצלנו, האנשים הפשוטים פשוט עושים ספונז'ה, מורידים את הזבל, ומגדלים ילדים. ביחד!.
    ובאותו עניין: http://bit.ly/KWVwpk

    אהבתי

  11. מסתפקים ברצון הגיב:

    מהראשית של ידיעות (נלקח מהפוסט) פרומו לכתבה ב7 ימים על רצון גואל. בלי לקיים משאל קל לנחש את תגובתם של זכרי הבלוג.

    אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    אני אעשה לך הנחה ואניח שלא קראת את כל דבריו של סילברסטיין, ולכן קישרת אליהם.
    אני לא מאמין שאת באמת מעודדת הפצת תיאוריות לפיהן מדינת ישראל עוצרת דרוזי מרמת הגולן רק בגלל שהוא למד רפואה ולכן יכול לעזור לקהילת הדרוזים ברמת הגולן מבחינה רפואית (שמדינת ישראל כמובן נגד זה).
    אין גבול לשקרים ולעלילות.
    לא שאני צריך להוכיח אחרת, אבל ראי למשל מאמר זה (שנכתב ע"י תושב מג'דל שמס) המתאר את המציאות כמות שהיא.
    קטעים נבחרים:

    עד 1967 יצאו רק מעטים מאד ללמוד אחרי תיכון. כתריסר צעירים ממג'דל-שמס למדו במשך השנים באוניברסיטת דמשק מקצועות שונים.
    [מתאר כיצד ישראל לאורך השנים פיתחה את החינוך בכפרים ועודדה השכלה גבוהה… ואז מתאר את המצב כיום]
    כ-450 סטודנטים מארבעת כפרי הדרוזים שבצפון הגולן לומדים עתה בדמשק. מאות מביניהם כבר סיימו את לימודיהם. 75 מהמסיימים ונשארו בסוריה ולא חזרו לגולן; כ-60 הפסיקו את לימודיהם ולא סיימו מסיבות שונות; ולרבים מהמסיימים שחזרו לכפריהם אין מה לעשות בישראל עם מה שלמדו שם. אלה מהם שלמדו רפואה, רפואת שיניים, הנדסה – עובדים ברובם במקצועם, אף כי התושבים מעדיפים באופן בולט להזדקק לשרותיהם של רופאים שלמדו בישראל.
    כ-1500 איש מתוך 19,000 הדרוזים שבגולן זכו להשכלה על-תיכונית, והאזור, הכפרי באופיו, אינו יכול לשאת על גבו פרנסה לאחוז כזה של אקדמאים. תחילה למדו הרוב מקצועות כגון רפואה, רפואת-שיניים, הנדסה, וכן הנדסאות. נוצר עודף של מומחים במקצועות אלה בכפרי הגולן. עתה לומדים הרבה חקלאות, ומקצועות רפואיים כגון סעוד וטכנאות-רנטגן.

    אגב, גם בתו של כותב המאמר למדה רפואה באוניברסיטת דמשק. מעניין מדוע לא נעצרה. עוד מחדל של השב"כ.

    אהבתי

  13. הדר נוי הגיב:

    קפטיינים ומתחזים – אולי תקראו את הכתבה על ה-MRI לפני שאתם מבלבלים את המוח. כל מי שנזקק אי פעם לבדיקה מבין שזו כתבה חשובה על המחסור במכשיר חיוני וכל הפרטים בה כולל המספרים מדוייקים לגמרי. תקראו ותבדקו בעצמכם. יש למעלה קישור של וולווט לכתבה המקורית בכלכליסט, אבל אנשים כנראה מעדיפים לטקבק במקום לקרוא. זה לא ארוך. תקראו!!!

    אהבתי

    • בועז הגיב:

      הדר, בכתבה של כלכליסט כתוב שעלות כל בדיקה למדינה נעה בין 2,000 ל-7,000 שקל. וזה, כפי שהקפטן כתב, בלוף. זה פשוט לא נכון. העלות נמוכה בהרבה.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זה לא משנה מה עלות הבדיקה (ויש לי השגות על החישוב הכלכלי החסר של הקפטן). מה שמשנה זה כמה בתי החולים גובים על הבדיקה.
        מכיוון שבמדינתנו רוב הרפואה היא ציבורית, ה"עלות" של כל מכשיר MRI למדינה היא לא עלות קנייתו והפעלתו, אלא סך התשלומים שביה"ח יגבה מהמדינה (דרך קופות החולים, שהן גם ציבוריות) על כל הבדיקות שיבוצעו בו.
        האבסורד הוא שמי ששולח את הפציינטים לבדיקות MRI הם לרוב רופאי בתי החולים בהם ממוקם המכשיר. כמובן שזה הגיוני מבחינה רפואית, אבל מבחינה כלכלית המשמעות היא שמבחינת הבי"ח, כל מכשיר MRI הוא מכונה להדפסת כסף (יותר נכון מכונת שאיבת כסף מהמדינה), ולכן כל דקה שהוא לא בעבודה היא דקה מבוזבזת (ומכאן אצבע קלה על ההדק לשליחת חולים לבדיקות MRI).
        זה כשל שוק סוציאליסטי קלאסי. מכיוון שהמדינה מממנת את בדיקות ה-MRI, אין להם עלות מבחינת הצרכן, ולכן הביקוש לבדיקה הוא אינסופי.
        אם העלות היתה נופלת על הצרכן, הוא לא היה שש כ"כ לעשות בדיקות שאינן הכרחיות, או שהיה בוחר בבדיקות זולות יותר (כמו CT).
        האוצר צודק שהוא מגביל את מכשירי ה-MRI במצב הנוכחי. ללא הגבלה שכזו, בדיקות ה-MRI ישאבו חלק גדול יותר מתקציב הבריאות, כך שיחסר כסף לדברים חשובים אחרים (תרופות למשל).
        כמובן שצריך לשאוף לכמות מכשירים שתביא לאופטימום מבחינת עלות/תועלת.

        אהבתי

      • קורא הגיב:

        הצרכן לא שש לשום בדיקה, לא בתשלום ולא לא בתשלום. באופן כללי, גם אם זה בחינם, אנשים מעדיפים לא לעבור בדיקות, ככה שגם אם תגבה מהם תשלום וגם אם לא, הם עדיין ישתדלו למעט בהן.

        ובאופן כללי, לטובת בריאות הציבור, עדיף עודף בדיקות ולא חוסר בדיקות, כפי שקורה באיזורים אחרים ברפואה הציבורית.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אנשים מעדיפים לא לעבור בדיקות, עד שקורה משהו שמצריך בדיקות.
        ברגע שזה קורה, הם רוצים את הבדיקות הטובות ביותר ובעלות הנזק הפחות ביותר (בצדק כמובן).
        הבעייה היא שהם לא משלמים על כך ישירות מכיסם, ומכאן שאין להם שום שיקול עלות/תועלת.
        לטובת בריאות הציבור לא עדיף עודף בדיקות, כי המשמעות היא שלציבור לא יהיו משאבים רפואיים אחרים (תקציב מוגבל). לטובת הציבור עדיף בדיקות בדיוק כמה שצריך, מבלי שנכנסים לשיקולי ההפניה לבדיקות שיקולים זרים (כמו הכנסה כספית לבי"ח).

        אהבתי

      • שולהלה הגיב:

        ההעדפה לבדיקת MRI בלי קשר לעלותה הכלכלית היא משום שאין בה קרינה כלל וכלל (בדיקת סיטי היא שוות ערך לשבעים צילומי רנטגן, אאל"ט). מעבר לכך, היא הבדיקה ההדמייתית המדוייקת ביותר לעצמות. רופאי קופ"ח שולחים אליה בהמונים, אבל חוטפים בעיטה (מטאפורית או לא) מהרופא המחוזי, שלא מאשר כי היא מאוד יקרה וזה עולה לקופה. יוצא, שמי שסובב את הרגל במשחק כדורגל וקרע רצועה יישלח לצילומי רנטגן פעם אחת ושניה ושלישית (לא יראו כלום. ברנטגן רואים רק שברים ממשיים בעצמות גדולות), ואז לסיטי כי הוא גם זול יחסית (וגם הוא לא יראה דבר כי בסיטי רואים גם שברים פחות גדולים בעצמות פחות גדולות) ורק אחרי שלא יפסיק להתלונן ולהיות מטופל ולהיות אצל הרופא פעם בשבוע בממוצע, יישלח לMRI (באישור הרופא המחוזי) שיראה את הקרע ברצועה. זה עודף בדיקות. זו קרינה רבה שלא לצורך מתוך ידיעה שהבדיקות לא יאבחנו דבר, אבל ישתיקו את החולה כי הוא יחשוב שהוא מקבל טיפול נורמלי וזה בלתי כלכלי בעליל. והכל למה? כי בדיקת MRI עולה (או לא עולה) 7,000 ש"ח לבדיקה.
        הכותבת איננה רופאה

        אהבתי

      • הדר נוי הגיב:

        בועז – גם אתה לא קראת…

        אהבתי

  14. עובר אורח הגיב:

    זה בהמשך לשועלן שטרח ופתח קישור ולאלו שלא פותחים הפניות ולמומחים למיניהם על סיבות הסכסוך יהודים מוסלמים ערבים במזה"ת ועל המסכסכים למיניהם וסוגיהם. תראו במה עוסק עכשיו בלוגר"ידיד" ישראל. אגלה אומץ ואחשוד בכשרים, האם אין כאן נסיון לכסות על מרחץ הדמים בסוריה ע"י החצנת נושאים זוטרים של ביורוקרטיה כלל עולמית וטיפול בטרור. בכל מקרה לגואנטנמו לא ישלחו את הד"ר גם לא למודיעין הירדני. בכלל, היכן צריך רופא סורי אוהב ארצו ועמו לרפא עכשיו? מה בדיוק קורה עכשיו לטיפולים רפואיים בסוריה? בהנחה הסבירה שעוד מעט ובאה עת חשבון בסוריה מדוע פתאום נזכר הד"ר, שלא היה זוכה למה שזכה בלי ליקוק לנקודת החיבור גב רגליים של אסאד, לחזור לרמ"הגולן ?
    הנה האנגלית ונסו למצוא כאן ארבע מלים רצופות שאינן מכילות ולו רק שקר חצוף ובוטה אחד ויחיד, יש יותר.
    He was seeking to bring his expertise to benefit the Druze community of the Golan. This may be precisely the sort of young, charismatic individual the security services would want to take down. The purpose, if there can be said to be any, would be to prevent the Druze from improving their communities and offering better services like the medical practice Dr. al-Jawhari might’ve offered. Any such organizing might be interpreted as leading residents to resist Israeli Occupation and bring the Arab Spring to the Golan.
    הישראלים מונעים מהחבר של אסאד להביא את האביב הערבי לגולן ואלו
    החדשות הכי מרעישות על עוולות שמתחוללות עכשיו בסוריה. מי לא ישנא
    את ישראל המקום היחיד בו פוגעים בבני אדם פגיעות כה נוראות בכל
    המזרח התיכון.

    אהבתי

  15. יון שולף הגיב:

    דפני ליף מקרינה את אותו סרט לציבור העצלן:

    …ושלא יהיה צורך בהסתמכות על גורמים עתירי משאבים חיצוניים בכדי להעמיד קמפיין מחאה גם בקיץ

    שוב אטריות. כמו כאן, כביכול בשקיפות פיננסית.

    בדוח של 2010 שניתן למצוא באתר גיידסטאר: מפורט שמצד אחד "ה-TV החברתית" מקבלת מהקרן לישראל חדשה תרומות ומצד שני אותה קרן נמצאת ברשימת שוכרי השירותים. עכשיו כולם מבינים טוב למה המושג העצמה מופיע במטרות של כל הארגונים. כמעט.

    הרוטב "השקוף" של דפני ליף לא עובד עלי. כל האטריות מחוברות בסופו של יום לאותו צינור. כנראה שזאת הסיבה שכמעט כל אתרי הקרן הסירו בשנתיים האחרונות את הדוחות הכספיים מהאתרים שלהם.

    מי שרוצה שקיפות פונה לאתר גיידסטאר, וגיידסטאר הוא בדיחה רעה:
    לפי תנאי השימוש אסור להביא קישורים לדפי האתר,כולל עמודי העמותות, אסור לצטט, ואסור להשתמש במידע באתרי אינטרנט.

    אחר כך נקרא שהכל מתנהל בשקיפות.

    אהבתי

    • ר.בקצה הגיב:

      שמע, צריך להתפרנס-
      אם לליף ולכנופייתה היה שכל הם היו הופכים את סדר הדברים:
      מחאה בחורף ובקיץ הולכים להיות מצילים בבריכה

      אהבתי

  16. סיימון הגיב:

    ולווט, אני ממפרגנייך, ובכל זאת.
    ייחוס 'תבונה יתרה' למי שייתרונה הוא בכך שדעתה כדעתך הוא זכותך, אולם מעשה מתנשא.
    נכון, אני מה שנקרא 'ימני', וכבר זה פוסל את התגובות שלי בקרב רוב קוראי הבלוג (אם כי, ככל הנראה, לא בקרב מגיביו), אולם אני מסרב להתרשם מהסרטון החברוני. לא בגלל תיאוריות קונספירציה, אלא בשל מה שאת מנסה לעשות בבלוג החשוב שלך: לראות את התמונה השלמה ולא לאכול את מה שמאכילים אותנו.
    "לא להבין לאיזו מלחמה המדינה הזו שלחה אותי" (כפי שכתבה סתמאחת) היא לא מסקנה בעלת תבונת-על, אלא מסקנה מתבקשת, כלומר, זו שיוצרי הסרטון כיוונו אליה, כלומר, זו שאני זקוק להרהר בה פעם ופעמיים לפני שאני חורץ את גורל החייל כ'חייל רע' – רק משום שזה מה שמפעילים אותי לעשות. ואני שונא שמפעילים אותי.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אתה לא צריך להתרשם מהסרטון וגם לא מסתמאחת.
      למה אתה חושב כך?
      זה עדיין מותיר לי את הזכות לכתוב בשבחה, או להביע את דעתי על הסרטון, השונה מדעתך, אני חושבת.

      אהבתי

  17. הלל הגיב:

    העיתונאים לא באו להתפלל לשלומו של הרב אלישיב. הם באו לעשות סיור בבני ברק, להכיר את הציבור החרדי, ומכיון שכשהם באו הייתה תפילה לשלום הרב אלישיב, הם עשו את הדבר המנומס והצטרפו לתפילה.

    אהבתי

  18. דוד הגיב:

    הם גם לא הצטרפו לתפילה. היו בסיור, ובדיוק כשנכנסו הייתה תפילה. עמדו והסתכלו.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אם כך בכיכר השבת שיקרו:

      רגע מרגש במיוחד היה שעה שהקבוצה נכנסה להיכל ישיבת פוניבז' ואף השתתפה במשך דקות ארוכות בתפילות ובפרקי התהילים שנישאו על-ידי אלפי בחורי הישיבה באותה שעה, לרפואתו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב שליט"א.

      אהבתי

      • חיליק הגיב:

        אינני יודע מה קרה באותה שעה בישיבת פוניבז', אך אני מכיר את 'כיכר השבת'.
        כיוון שכן, אני יכול להתנסח בזהירות ולומר שלמחרת היום בו דיווח שלהם יתגלה כאמין מתחילתו ועד סופו, יתגלה משיח.

        אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        זה לא סותר. האפיקורסים של הארץ אולי לא יודעים להתפלל אבל הם בהחלט מחבקים את החרדים כשותפים להרס המדינה היהודית.

        חיליק, האם יש זרמים תת קרקעיים בחברה החרדית שתומכים בלחץ בעניין הגיוס? הרי החברים החזקים והאינטלגנטיים בין החרדים יכולים להצליח בכל מקום. הכלא האנרכוניסטי של הגיטו משרת רק את החלשים שיודעים שהם יפלו כאשר השערים יפתחו. לא מדובר בעיקרון דתי. אלוהים לא חרדי.

        אהבתי

      • חיליק הגיב:

        א. אני חייב לציין שבעיני, החרדים מייצגים את היהודית, עיתונאי הארץ את המדינה.

        ב. יש כמובן זרמים פשרניים יותר בעניין הגיוס, אך הם לא "החזקים והאינטלגנטים", כהגדרתך, ההפך הגמור הוא הנכון.
        וכן, מדובר בעיקרון דתי לחלוטין הגורס הפרדה מוחלטת בין ה'כופרים', הרשעים אוכלי החזיר והשפן, לבין משמרי הגחלת הטהורה, מעבירי ומעתיקי השמועה מדור לדור.

        לא שאני סבור כן, אך הבנת הנקודה דלעיל, היא המפתח לכל העניין. החרדים מתנגדים לגיוס לא בגלל סירובם 'לשא בנטל', אלא כיוון שהצבא הוא 'כור היתוך', שעלול לקרב את החברה החילונית לחרדית. אסון מוחלט מבחינת החרדים.

        חרדים לעניין זה – מצביעי 'דגל', 'יהדות התורה' וצפונה.

        אהבתי

      • Enter your name... הגיב:

        מעניין בן כמה אתה כי אתה לחלוטיון טועה. האינטרנט זו מהפכה אנושית אדירה ו״החרדים״ רעבים להשכלה ודעת. לא תצליחו לסגור (את החזקים והאינטלגנטים) לעוד הרבה זמן. החרדיות זאת לא היהדות אלא מין גטו חמים. באותה מידה הרבה אסירים מסרבים להשתחרר מהכלא, מה רע? הכל מאורגן מראש. אבל זה רק ללוזרים. הטובים יעזבו רק הפרמיטיבים ישארו.

        נ.ב. הארץ מייצג את המדינה? איפה אתה חי.

        אהבתי

      • Enter your name... הגיב:

        אתה צודק שכרגע הממסד החרדי משחרר מעט את החבל עם השבבניקים ועם אלה שלא יוכלים להתנדנד 20 שעות מעל הגמרא. אבל זה לא אומר שהחזקים מרוצים, לכל היותר הם מאוד חוששים מהבידוד ומהסנקציות בשטח השידוכים. זה כל מה שמחזיק את החרדים.

        אהבתי

      • חיליק הגיב:

        גילי לא רלוונטי.
        האינטרנט היא מהפכה אדירה, אני מסכים איתך. והראיה – אני מתכתב כעת עם מישהו (כנראה) חילוני, הרחוק מעולמי כרחוק מזרח ממערב.
        יחד עם זו, ויחד עם זה שאני מגדיר את עצמי "רעב להשכלה ודעת", אינני רואה בחרדיות גטו, אלא דרך חיים נעלה, היחידה למעשה, היכולה לקרב את האדם אל שלימותו ואל ייעודו.

        לרוב, ה'נושרים', מגיעים ממשפחות בשולי החברה, מדוכאים וחלכאים, שלא הסתדרו במסגרת החל מהחיידער וכלה בישי"ק, אז בהשפעת ההורמונים המשתוללים חזרו הללו בתשוקה.

        נקצר: החרדים האמיתיים, מבטן ומלידה, ליטאים וחסידים, צ'אלמער'ס ובריסקער'ס כאחד, לא יתגייסו לצה"ל ויהי מה.
        מי כן ילך? חרדלניקי"ם, חרדשי"ם, ובני החולצות הכחולות. אבל אלו הולכים גם ככה. בחוץ יהום הסער.

        אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        טוב, התרגלתם לחיות מהמיסים של החילונים ללא מאמץ וללא תמורה ולקרוא לזה דרך חיים נעלה. אני במקומך גם הייתי חושב כך. אולי מלחמת אזרחים חמה או קרה תעורר אותך. איזה כיף לחיות על זעת אפם (ודמם) של אחרים בלי בושה. מבחינתכם אתם בגולה כמו בפולין וגאליציה.

        אהבתי

      • חיליק הגיב:

        כן, כיף לחיות על חשבונך.
        ובדיוק על זה רציתי לדבר אתך: הצ'ק החודשי היה קטן מן הרגיל, מה קרה? נמאס לך לעבוד?
        אגב, אני רוצה לשדרג את חופשת הקיץ שלי למשהו קצת יותר אטרקטיבי, אז אם לא כפ'ת לך, תתחיל לחרוש שעות נוספות.
        יאללה, לעבודה.

        אהבתי

      • שולהלה הגיב:

        זהו שלא. בגליציה הם עבדו. כאן לא. ועדיין ההכללות לא מדוייקות וחוטאות למציאות שבה יש מגוון רחב של חרדים, והרבה מהם עובדים (אבל לא משרתים)

        אהבתי

      • שולהלה הגיב:

        אוקיי. נניח. שירות לאומי אפשר? זה לא כוך היתוך, אפשר בקהילה, אפשר בבתי חולים, אפשר במליון מקומות. צריך רק לרצות

        אהבתי

      • למה שירצו? עכשיו זה דרך החיים הנעלה. הם אפילו לא יודעים למי תודה, למי ברכה. יד דברים שלא יזוזו בלי אלימות.

        אהבתי

  19. אלא מי? הגיב:

    "גברים שמשתתפים במטלות הבית מאושרים יותר".

    מכאן שאפשר למצות אותי לכמוסות ולמכור כפרוזאק.

    אהבתי

  20. איצ. הגיב:

    "עוזרים בבית" הפך כבר למטבע לשון מקובל. אצלנו אני עוזר בבית וגם אשתי עוזרת בבית.

    אהבתי

  21. החברה מהארץ ממשיכים לחבק את החרדים. אלוף בן במאמר מאתמול לועג לזהות היהודית מימי הישוב והשנים הראשונות למדינה וקורא לאתוס חדש שיכלול את כולם (גם את ״המהגרים״) כמובן. כאשר הצבא יהיה צבא מקצועי (המזרחים ימותו למען האשכנזים כי אין להם ברירה), ישראל תהיה סופסוף מדינה מערבית מתוקנת כפי שהיא מתיימרת. המאמר כל כך רהוט שהוא מסוכן. הארץ ממש רציני עם האידאולוגיה הפוסט ציונית שלו, התמיכה בחרדים, מסתננים והאנרכיסטים מהמחאה הם נגזרת של תפיסת עולם שלמה.

    הפתרון הפשוט לשוויון בנטל: צבא מקצועי
    אלוף בן | 03.07.2012 | 13:35
    הפיקציה של צבא העם כל כך מושרשת בישראל, עד שאיש מהפוליטיקאים לא העלה אפילו את האפשרות לדון בחלופה השנייה – ביטול גיוס החובה […]

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      אז ש"הארץ" ידון במשמעות של צבא שכירים + מובאות
      היסטוריות ואחרות. יהיה מעניין.

      אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        כבר המו"ל הגרמני שלם אמר שמדינה יהודית בכל מקום רק במזרח התיכון. הארץ שקל לפני שהוא דוחף את רעיון הצבא המקצועי (ואזרוח "המהגרים"). מה נראה לך?

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        פיקציות מתקנים לא יוצרים פיקציעות גרועות מהן במקומם.
        לא נראה לי ששקל היטב. בכל מקרה אני נגד צבא שכירים.
        אם זה מה שלוקחים לעצמם עובדי חב' חשמל, הטייקונים,
        מנהלי הבנקים, ח"כים, אולמרט, דרעי, מה יקח לעצמו צבא
        שכירים בשביל למות בשבילך? שכירים שוויצרים מתו למען
        מרי אנטואנט. אין כבר היום שכירים כאלו, בטח לא בישראל.
        קודם נקים מדינה לבדנו בעצמנו בעבורינו, אח"כ נראה.
        לא זכור לי עם שלקח עצמאות בכוח הנשק במולדתו על ידי
        צבא שכירים, אולי יש. בכל מקרה לא יעבוד כאן.

        אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        לפעמים זה גורם לי עצבות
        ההשקעה הטרייה ב"הארץ" מאלצת את המו"ל הגרמני אלפרד נוון דומונט להתמודד עם ההיסטוריה המשפחתית בתקופת הרייך השלישי. אלו לא רק המדים הנאציים שמצא כילד בארון של אבא, אלא גם הידיעה שמה שלא יגיד, בישראל ימשיכו לחשוד בו שהוא מנסה להלבין את עברו
        ארי שביט , קלן

        אתה מרגיש מחויב לישראל?

        "כן. אני חושב שלעם היהודי הזכות שתהיה לו מדינה. ואני מקווה שיום אחד הסיוט הזה עם השכנים ייגמר. מגיע לכם שהוא ייגמר".

        אתה רואה אותו נגמר?

        "קראתי לא מזמן שסטאלין שקל להקים ליהודים מדינה בחצי האי קרים. חשבתי שזה רעיון לא רע. כל דבר היה יותר טוב מישראל. אוגנדה, מדגסקר – כל מקום היה יותר טוב. תאר לעצמך אתכם במדגסקר. לו רק היה לכם אי משלכם".

        מה שאתה אומר הוא שהרעיון הציוני נכון אבל המיקום לא נכון.

        "השכנים לא נכונים. לכן כל מקום אחר היה יותר טוב מהמקום הזה".

        http://www.haaretz.co.il/misc/1.1131541

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        שלום.
        היה משורר אמריקאי קרל סנדבורג. בין היתר תאר סצנה:
        "… אתה עומד על הקרקע שלי לך מפה !
        — מי אומר שהיא שלך ?
        …. אבא הורישה לי !
        —- מי נתנה לו ?
        …. סבא !
        — ומי נתנה לו ?
        …..אביו !
        — ומי נתן לו ?
        …. הוא לחם עבורה !
        — טוב, אז גם אני אלחם".
        וראה גם רש"י לפסוק ראשון בבראשית.
        ותשובתי לאותה שיחה "גרמנית" ? כך
        הוקמו כל מדינות העולם. כולל גרמניה
        שגילתה מומחיות ייחודית להסתדר עם
        שכנים בכל מיני שיטות. עדיין לא נמצאה
        דרך אחרת להקמת מדינה. אז נסתדר
        עם השכנים, זה מה שיש. הנסיון
        ההיסטורי: צוענים, קופטים, ארמנים, כורדים
        ילידי האמריקות מראה שכל אלטרנטיבה
        אחרת גרועה יותר, לפעמים קטלנית.

        אהבתי

  22. אורן הגיב:

    בהחלט מסכים לדעתך בנושא סתמאחת, אך נראה שכמו במקרה תמי, נאלץ להפרד ממנה בקרוב. יצור תבוני לא משחית את זמנו בויכוחי סרק בטוקבקים.
    מאיזה סיבות מגיבים לאורך זמן בבלוג.
    א. צורך עז להפיץ משנה פוליטית חינוכית.
    ב.אלטראויזם, רצון לחלוק מידע מחכים עם הציבור.(כמוני, הייתי רוצה להאמין)
    ג. חוסר חיים כרוני.(כמוני, האמת).
    ד. קראש קטלני על בעלת הבית.

    אהבתי

  23. שועלן הגיב:

    תנחומיי ל-54% שלא הוטרדו מעולם.
    לא נעים.

    אהבתי

    • אורן, מחמאה אחת רחוק מדי הגיב:

      יופי, ולווט נתנה מחמאה למגיב אחר, ואתה מפציץ בטרוליות שובניסטית, שקוף.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אני לא חושב שזה שוביניסטי.
        להיפך.
        ניסיתי לחשוב לו אני הייתי אשה וכולן סביבי היו מוטרדות חוץ ממני.
        אין מעשה פמיניסטי יותר מגבר שמנסה להסתכל על העולם מנקודת מבט נשית.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        אתה לא חושב, נקודה.
        אבל, מי יודע, אני לא מסוגל לחשיבה נשית, יתכן שהתגובה המיידית של נשים, לחשיפת סיפור של הטרדה מינית, היא קנאה.

        אהבתי

      • A.S.A.T הגיב:

        מטרידנים נזהרים מנשים שנתפסות אצלם כחזקות ואסרטיביות.

        אהבתי

  24. צרות, ב"כותרות" הגיב:

    הראשית של ישראל'ה מתאימה ככותרת לטור פרשנות יבשושי.
    הראשית של ידיעות מתאימה לשלט בהפגנה.
    שתיהן מעצבנות את הדגדגן.

    אהבתי

להגיב על מיקי לבטל

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s