אצבעות שחורות 6.7.12

ליקוטי סו"ש

אסיר פלסטיני מספר שנשלח להרעיל את ערפאת.

צביקה מאיר, חייל נח"ל ב-1972, מספר איך קיבל הוראה להתעלל באסיר.

ילדה בת 12 טבעה בחוף ת"א.

מטוס שהוביל פתקי הצבעה בלוב נורה והופל.

ynet יעביר הערב את העצרת למען שוויון בנטל הגיוס בשידור חי.

דיוקן/ מקור ראשון

טוב שלצור ארליך יש בלוג, כך אפשר לקרוא את הכתבה שלו על האיש שצייר את הקו הירוק, ראלף באנץ'. האם קראתם על כך מתישהו איפשהו בעיתונות?
מתברר שכן: תום שגב כתב בקצרה באחרונה.

ידיעות תל אביב

נהג מונית מיפו לא התקבל לעבודה מאחר שאינו עושה מילואים. כלומר, מאחר שהוא ערבי.

יפו העליזה, פאנל שהתקיים בתיאטרון הערבי-עברי ביפו ועסק בסוגיית ההומוסקסואליות בחברה הערבית עורר בלגאן ברובע (ניר סננס ואיתי אילנאי). אוי, בושה בשכונה.

ישראל השבוע/ ישראל היום

מרדכי גילת מחטיף לחיים רמון.
תזכורת לפרשייה קודמת שנגוזה (2006).
אריאלה רינגל-הופמן מראיינת את רמון בהמוסף לשבת של ידיעות. ראיון ברוגע כזה. בסוף היא שואלת אותו אם הוא מוטרד מהשאלה מתי ישלפו נגדו את ההרשעה במעשה מגונה, והוא עונה:

אני מאמין שהציבור מבין, כמו שביהמ"ש אמר במפורש, שזו הייתה מעידה חד-פעמית… לי אין יותר מה להסתיר.

שישבת/ ישראל היום

אוקיי, מחכה לפרלמנט של המסודרים.
סחתיין על הווידיאו בתוך הראיון.

איך הילדים שלכם שותים אלכוהול.

מוסף הארץ

לקחתי כמה שבועות הפסקה מהתבוננות מעמיקה במוסף, ודעתי הראשונית לא השתנתה. רייטינג 2000. יכולהיות שזה לא רע בכלל, והציבור כולו מחכה לקאמבק של שבועון הבידור החתרני לשעתו. התחושה שלי כמתבוננת וכמי שהייתה שם היא כמו לחזות בתחיית המתים. למען האמת יותר בזומבים.
שש כתבות יש היום במוסף (שיפור לעומת שלוש בתחילת הקדנציה החדשה שלו), ארבע מהן כתבות רייטינג למהדרין. הווידוי של גדעון לוי, תעשיית הגראס, ראיון עם אוהב פלנץ ועוד אחת, על שני פלג.
יוצאות הדופן: שפעת העופות והלוחש לעצים.

בהקצה – פרשת ג'ונה לרר, שהארץ עצמו כבר התייחס אליה בסוף יוני.

ברכות לערן רובינפלד לרגל שובו לקרדיטו: בשבועות הראשונים לגלגולו של מוסף הוא נושל מקרדיטו כ"עורך גרפי" והוחדר לשורת מעצבי המוסף, כשגל ורטמן נכתב כמעצב/ עורך גרפי ראשי. היום, קולולו, הוא חזר לשם. עורך ראשי אחד, הוא, ושתי מעצבות. ורטמן, כזכור, עזב את הארץ.

המוסף לשבת

ראיון חביב של עינת פישביין עם ח"כ יוחנן פלסנר, גם הוא מטכ"ליסט. מה שמעניין, למרות שהכותרת באמצע השבוע (רביעי) הייתה "נתניהו הוא ראש ממשלה מסוכן", המשפט הזה, המופיע בראיון

הוא בחר בחרדים על חשבון האינטרס הלאומי, ולכן הוא ראש ממשלה מסוכן. אם הוא לא יקבל החלטה להתנתק מהתלות שלו במפלגות החרדיות, הציבור צריך לקבל החלטה לנתק אותו מכיסא ראש הממשלה

לא מככב בכותרת בשער או במש', לא בכות' הכתבה, לא במש', לא בלידים ולא בכיתובים. כלום. הוא נבלע עמוק בפנים, למרות שזה המוטו של ידיעות. מעניין למה.

7 לילות

יניב חלילי מראיין את וודי אלן שמתייחס אפילו לענייני נישואיו לבתו החורגת. הוא אומר:

יש משהו שאנשים לא מבינים: מיה ואני מעולם לא היינו נשואים, ואפילו לא התגוררנו באותו בית. סון-יי מעולם לא הייתה הבת החורגת שלי, היא הייתה נערה שהתגוררה בבית של מיה ובקושי החלפנו מילה עד אז

איזה חמוד. "נערה שהתגוררה בבית של מיה". כן, אנשים דווקא יודעים שלא הייתם נשואים ושהתגוררתם משני צדי הפארק. יש מי שהפכו זאת אפילו למודל בחייהם האישיים.
מי שמחליט מי יקבל ראיון עם איקס אלו אנשי היח"צ של הסרט, כלומר נציגיו בארץ. עכשיו, איש לא אומר לך אף פעם איזו ביקורת לכתוב אחרי שקיבלת ראיון, אבל יש דברים שלא נאמרים.
יהודה סתיו נתן לסרט כמה עמודים לאחר מכן ארבעה כוכבים. כות' המש': "עוד סרט מוצלח של וודי אלן". רק במשפט הראשון יש רמז דק: "מה לעשות? גם כשהוא לא במיטבו, אני אוהב את הסרטים של וודי אלן". האמת? גם אני. אבל כמה טוב או רע הוא הסרט?
אבנר שביט כותב שזה סרטו הגרוע מזה שנים. (תוס') יאירוה אהב.
זה  מה שאומר הטומטומטר.

לחם עבודה

שרון גל מתראיין על התוכנית שלו, מסביר מה היה בחתונה של הבן של תשובה, מודה שהוא אמיד מאוד בזכות עבודה קשה, ולא מאמין במחאה. מה שמעניין אותי זו התגובה הזו:

עו"ד גליה שמילוביץ, המפקחת על חשבון הנאמנות:

דפני מעולם לא קיבלה תרומה מהקרן החדשה לישראל. אף לא שקל אחד. כל אמירה אחרת מחייבת את האומר בהוכחות. דפני ליף לא מסתירה דבר ובטח שלא את התומכים בה שאינם כוללים את הקרן החדשה.

תגובת הקרן החדשה לישראל עוד לא התקבלה. מחכה לה גם.

דרור אידר על הימין ("רוב העם") המקופח בתקשורת. או שמא בתיק תקשורת.

טובי פולק מנתח במגפון את מצב העיתונות על רקע השמועה החדשה בעניין איחוד צפוי בין מעריב להארץ.
בהמשך לתיאור המצב הספקולטיבי שהבאתי אתמול.

יאיר לפיד , יו"ר יש עתיד, התראיין אמש ליומן של הערוץ הראשון (אחרי הראיונות ב-10 וב-22). אל תשכחו את המונה כאן למעלה, בצד הימני העליון של הבלוג: הבנאדם כבר "חצי שנה פוליטיקאי במשרה מלאה" (ציטוט שלו מאמש), וממשיך לכתוב את המדור הפותח במוסף הנקרא במדינה בימי שישי, ואין פוצה פה. לא איילה חסון ולא הקירשנדון, ולא מיז י. לוי, לא מועצת העיתונות ולא ועדת האתיקה. כלום. WTF, חברים, מה נהיה איתכם?

הראיון ביומן, מדקה 11:30 עד 27:50.

ואז הקטע האחרון המעצבן: חסון שואלת אותו מה קשור גידול ילדה אוטיסטית להתמודדות עם הקשיים הכלכליים של המעמד הבינוני בישראל והאם זה לא שימוש קצת ציני בסיפור הנורא הזה. והנה התשובה של לפיד, מילה במילה. קראו אותה היטב עם הערות הביניים שלי בסוגריים, כי מהתגובות שקיבלתי בפייסבוק עולה שאנשים לא מבינים מה הם שומעים:

"…מי שאומר שאני עושה שימוש בבת שלי, אז אני אומר, אוקיי, הוא צריך לחיות עם עצמו, אני מניח שזה קשה מספיק. תראי, ההורים של ילדים עם צרכים מיוחדים במדינת ישראל הם קהילה. אני חי בתוך קהילה. ובקהילה הזאת התחילו לשאול [כן, אחרי שנים רבות בהן לא פצית פה בעניינה, למרות שהיו לך כל הבמות שבעולם] האם אני מסתיר את בתי. אני לא רוצה שבגללי ירגיש הורה אחד שיש לו ילד עם צרכים מיוחדים בכל מדינת ישראל, שילד עם צרכים מיוחדים זה משהו שמסתירים אותו [מי שהסתיר זה אתה. עד עתה]. היה לי חשוב שידעו את ההתמודדות בבית עם הנושא הזה, זה עניין של ליהיא ושלי, היה לי חשוב שאנשים יבינו שזה לא נושא שמסתירים… כל הורה של ילד עם צרכים מיוחדים יודע שיש התמודדות כלכלית גדולה סביב הנושא, וזה עולם שלם אחר של הוצאות, של חיים, כל יציאה מהבית היא סיפור שונה לגמרי, ואני הייתי צריך להגיד לאנשים האלה, אני חלק מכם, אתם הקהילה שלי, אנחנו לא צריכים להתבייש בדבר [נכון מאוד, אבל הטיימינג קובע, וגילוי ההומאניות אירע בשנייה בה הפכת ליו"ר מפלגה ולא בעשרות שנותיך כעיתונאי], ומי שרשעותו מגיעה עד כדי כך לבקר אותי על כך שאני מדבר עם הקהילה…[אתה לא אהבל, נכון? לא על זה מבקרים אותך!] אז הוא צריך לחיות עם עצמו וזה עונש מספיק [זה נקרא שימוש ציני, ובראיון הזה הוספת חטא על פשע].

החלקיק האנושי

יגאל מוסקו יצא לפגוש את פרופ' עילם גרוס בסרן.
ביום רביעי קיבלתי תמונה שלו עם הקדשה, דקות לפני האירוע.

בית המשפט

באמת תהיתי איך זה שמעריב פספס את ההזדמנות לספר על כתב האישום החדש נגד ליאוניד נבזלין, מבעלי הארץ, והנה, לא פספס.

מחוברים

מהיום הראשון שבו החל גדעון לוי להצטלם למחוברים, עורכיו ודאי מייחלים לרגע בו יכתוב על כך. והנה זה הגיע סופסוף. לוי בעוד חשיפה. והוא כותב:

בניגוד למה שמקובל להעליל (היי, אני העללתי! V), צילומי ההשלמה המבוימים היו מזעריים ובעיקר טכניים.

שפטו בעצמכם. לזהות את צילומי ההשלמה זה קל במיוחד.

ליאת אלקיים לא מרוצה. היא מתקשה להגדיר לעצמה ולקוראיה למה. בסוף נמצא משפט גואל: חסר במאי שייתן את הלונג שוט.

רענן שקד ב-7 לילות אומנם מרוצה מכך שהתוכנית "ממריאה מאפס למאה בתוך פחות משני פרקים", שזו "…סחורה פורנוגרפית-לייט" שמולה יתרווח בנחת, אבל קובע שבעונה הבאה תהיה חייבת התוכנית להעיף לצופיה את הראש, ולא רק לגרום להם לנענעו בקצב.

ואם כבר טלוויזיה, ירון טן-ברינק מזכיר לכם שסדרת הדרמה הכי טובה שאתם לא צופים בה היא 30 שקל לשעה בערוץ הראשון.
ואני מזכירה, בפעם השלישית, את סיפור מנצח כתוכנית התרבות הכי טובה שאתם לא צופים בה (חמישי, 21:00 באותו מקום).
אאל"ט, רק אריאנה מלמד ואני כתבנו עליה, משלל התרבותניקים המככבים בתקשורת.

צרות בכותרות/ בעיות עששת

"מקבולה ראסה" (ז'ורנל, על מקבולה נאסר, שדרנית רדיו פמיניסטית שתגיש תוכנית בערוץ הטלוויזיה החדש בערבית, הלא טי.וי).
האם מי שהעניקו את הכותרת לכתבה יודעים את משמעות המונח טאבולה ראסה? אם כן, למה נתנו את הכותרת הזו?

נכון התחננתי שתפסיקו עם "הממתק של הקיץ"/ "המרענן של הקיץ"?
למה לא מקשיבים לי? לא יכולהיות שבמשך עשור ויותר לא הצלחתם למצוא חלופה, עוד מילת תיאור למשהו חביב שאתם אוהבים.
כמה דלה היא העברית?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

פסטיבל הקולנוע בירושלים נפתח ביום חמישי האחרון, ואני, שכבר כמה שנים אינני שם, רוצה לקרוא דיווחים שוטפים: טוויטים קצרצרים על סרטים שנצפו, אטרקציות, אנקדוטות, סטטוסים, דיווחים חיים, משהו. אבל לא, ככל שבדקתי (ואשמח להיווכח שטעיתי), אין דיווח כזה במולטיספירה הישראלית. רוח הדיווחים מתייחסים ללקראת הפסטיבל, או מקסימום לסרט החדש של וודי אלן שהיה סרט הפתיחה. ואני מדברת על כל האתרים הגדולים כמו גם על בלוגי וצייצני הקולנוע (יאירוה לא כותב בשבת) היי, יש מישהו שם בחושך?

אורן ממליץ

בהמשך לפרשת הקרדיטים המפוברקים, גל של סיומי התקשורת עם ג'ורנאטיק.

החוקר הפרטי שבלב פרשת הציתותים, יחויב לנקוב בשמות המזמינים.

רויטרס בהסבר פשוט על הבוזון היגס, שבהזדמנות משונמך לחלקיק הפפראצ'י.

ג'רמיה מדבר עם הילד שהיה.

לפני פיזור

תודה לכל החברים על מופע המחווה. לא הייתם צריכים, באמת.
ועוד איזה אילנות.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

117 תגובות על אצבעות שחורות 6.7.12

  1. מסוק לא מטוס הגיב:

    אזרחי לוב מצביעים בבחירות חופשיות; מסוק שהוביל פתקי הצבעה נורה והופל

    http://www.haaretz.co.il/news/world/1.1749631

    אהבתי

  2. הנה בלוג בלוג הגיב:

    וגם הוא קשור (באזיקים) לתקשורת.

    אהבתי

  3. מתן הגיב:

    שום מילה על הלוגו של המוסף ששונה מהלוגו החדש חדש?

    אהבתי

  4. אורן הגיב:

    בקשר למוסף הארץ. הפורמט החדש מוזר, אך נוח ולא מלכלך אצבעות, כך שלראשונה יכלתי, לקחת אותו לקריאה בזמנים לא מחוברים. אני שמח שאת נאמנה לדעתך הראשונה, בניגוד למגיבי הבלוג המשנים דעתם פעמיים ביום.
    ההשואה לרייטינג, מוזרה, יש יותר תכני בידור ומדורים קצרים, אך עדיין יש מספיק דברים אחרים בין הזומבים. ואת מתיחסת לתוכן רק ככותרת ולא לאופן הביצוע.
    מוסף טוב מכיל כתיבה טובה על נושאים מגוונים. אני אעדיף כתבה על תזונה טבעונית בניו יורקר על מאמר בנושא פוליטיקה קווירית במאה ה16, שיפורסם בישראל היום. לכן גם הביקורות החוזרות של האנטי לבנה על סופשבוע חסרות משמעות בשבילי.
    הבעיה של מוסף הארץ החדש, שהוא ויתר על המטרה לאחד את ההטרוגניות התוכנית באמצעות יכולת כתיבה, ומציג מוסף מפוצל, שמתאים אכן לקריאה ברשת.

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      לי זה נראה יותר כמו גלילאו או כתב עת מגויס כמו ארץ אחרת. גם המוסף מגויס. פעמים על המאהל ("מחנה ריכוז") ל"מהגרים". לא צריך לדחוף לגרון. היבנו.

      אהבתי

  5. צופה מהצד הגיב:

    מענין למה הפגנת הפריארים נכשלה(בקושי 10,000 איש)
    כנראה בגלל לפיד ודיסקין ,וההתחמקות מנושא שירות לאומי לערבים

    אהבתי

  6. ינעל העולם!

    עוד פעם טוחנים את עניין החרדים וצה"ל ומשאירים את נושא השירות הלאומי לחרדים וערבים מתחת לשולחן.
    מה צריך לעשות כדי שהכתבים יבינו שיש אופציה צודקת ושפויה יותר.


    הוולווט לא קוראת תגובות?!

    הופה

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      שרות לאומי זו עוד איוולת סוציאליסטית. העלות של כל משרת היא כ2700 שקל לחודש. 60000 משרתים, חרדים וערבים, יעלו כ2 מיליארד שקל לשנה. זה כפול מתקציב הישיבות לא כולל את הרס"רים שירוצו אחרי אחמד ויוסל לוודא שהם לא מחפפים עם המטאטא.

      אהבתי

      • גל אל.איי הגיב:

        "אחמד ויוסל מחפפים עם המטאטא" – פנינה!

        חייל זקן – אני בארצך הקדושה ואפופת השמאלנים-לה"טבים-הזויי ציון. בא לך להיפגש בת"א רגע לפני הפצצה?

        אהבתי

      • סתמאחת הגיב:

        המודל הגרמני (שבוטל לפני שנתיים בערך) ניצל את כח העבודה של בני השירות בצורה מאוד יעילה. הם שימשו ככח עזר בבתי חולים, כנהגי הסעות לנכים קשישים ומפגרים וכו'
        ההבדל הוא ששם זה נחשב הקלה משום שבמדינה סוציאליסטית את מה שלא יעשה בן שירות, המדינה תממן לעובד בשכר מלא. כאן מצפצפים על אנשים סיעודיים, אין מסגרות הולמות לילדים מפגרים אז בטח שלא צריך הסעה, אין כח עזר אז יצא שזה נטל כלכלי במקום עזרה..
        אני חושבת שמקומם של בני ישיבות וערבים צריך להיות בשירות לאומי. אני חושבת ששירות לאומי הוא לא אופציה כי זה יפתח פירצה עצומה- איך יגידו לסרבני מצפון שהם חייבים לשרת בצה"ל אם יש אופציה שרירה קיימת ומקובלת לאחרים?
        למיטב ידיעתי בני שירות ממומנים חלקית על ידי המדינה וחלקית על ידי המוסד שמעוניין בהם. אני לא יודעת מה המשמעות הכלכלית מצד המדינה.

        אהבתי

        • מי שירצה ללכת לשירות לאומי במקום צבאי- תפדל.

          המשמעות היא שהמדינה תוכל להשתמש במליוני שעות האדם בדרך שהיא צריכה. קשישים, חינוך, תעבורה, תברואה, שיטור – כל מה שקהילה אנושית צריכה.

          זה הרבה יותר זול ומוסרי מלהעסיק עובדי קבלן ממדינות אחרות ושבחי"ם.

          אהבתי

  7. חזרתי עכשיו מהמוזיאון הגיב:

    מאוד התרגזתי לראות איך יאיר לפיד מנסה לנכס לעצמו את ההפגנה הערב.
    ליד הרכבת בארלוזורוב הכל היה כרגיל. אנשים התאספו, המון ויכוחים, מדבקות, שלטים והרבה צעקות ומצב רוח.
    כשהגעתי למוזיאון אי אפשר היה להימנע מלראות עשרות רבות של פעילים (בשכר ברור) של "יש עתיד בראשות יאר לפיד". מחלקים לקהל חולצות לבנות, כשבפרונט מדברים על שירות שווה לכולם עם מגן דוד כחול ומאחור זו הסיסמא של לפיד, וגם נושאים דגלים על מוטות בעשרות. לפיד עצמו עיצב לעצמו אותה חולצה אבל בשחור המחמיא שהוא אוהב.
    עם ישראל, נותנים לו חולצות חדשות חינם – אז הוא לוקח. ברור.
    לא רק זה, מול הבמה עמדה עמדת טלויזייה שהעבירה למסך צידי את המתחולל. לפני הבמה עמדו כמה מהפעילים בשכר של לפיד והחזיקו שלט ארוך וגדול, שללא ספק הוכן במיוחד למטרה זאת, גבוה גבוה כך שבתמונה על המסך הגדול השלט שלהם כיסה כמחצית המסך.
    ללא ספק לפיד השקיע בערב הזה מעל חמישים אלף וזה לא רע עבור אחד שבקושי התחיל באיסוף הכסף.
    עד הערב לפיד היה אצלי אחד מהפוליטיקאים שהייתי מוכנה לשקול. עכשיו הוא הפסיד, ולא רק אותי.
    בשיחה קטנה עם אחד הפעילים הבנתי שגם הם כועסים שכן בכל כוחם הם ניסו להשאיר את האירוע מחוץ לפוליטיקה. כמובן שיש לקונה במשפט האחרון שכן כל הפעילים הראשיים (המתכננים/אסטרטגים ברמת על) הם פוליטיקאים משופשפים (גם אם לא נבחרים עדיין ולא כולם ידועים) שבטוחים שאלוהים בחר אותם לשרת בכנסת ישראל (לפחות). להערכתי הם הולכים לרוץ לכנסת.
    יש לקחת בחשבון שיתכן שבין המארגנים יש תומכי לפיד והם מסתכלים הצידה בשמחה.

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      מי היה הקהל? תפרט בבקשה!

      אהבתי

    • 4/11/95 הגיב:

      לפיד לפחות לא עמד על המרפסת בכיכר ציון.

      אהבתי

    • מיקי הגיב:

      זכותו של לפיד לפעול כמו כל פוליטיקאי אחר…
      המגוחכים הם אנשי הממשלה שבאו להפגין נגד הממשלה.
      העניין הזה פוליטי באבוה, אז למה להיתמם ולנסות להציג אותו כא-פוליטי?

      אהבתי

    • סתמאחת הגיב:

      ואותי מעניין אם בסוף החודש הפעילים בשכר יקבלו משכורת.

      תמיד בתקופת בחירות כשכל הילדים נושאים שלטים בקרני רחוב אני נזכרת איך הרבה מחברי (וגם אח קטן אחד) הצליחו "להתקמבן" על עבודה קלה. רק לעמוד חמש שעות כל יום אחרי בית הספר עם שלט ולחלק פלאיירים, ארבעה חמישה חברים בצומת. כמה הם שמחו שסוף סוף מישהו מסכים להעסיק אותם בגיל ההעסקה המינימלי המותר בחוק. בבחירות לרשות העיריה גם אלו שעבדו עבור המטה המנצח לא קיבלו שכר. בבחירות הכלליות סתם שכחו לספור חלק מהשעות.

      אין בדברים האלו דבר וחצי דבר להצביע על כך שלפיד מתנהג דומה, אבל זו המחשבה הראשונה שעולה לי בראש כשאני רואה את הילדים האלו. אולי אני צריכה להגיד להם משהו.

      אהבתי

      • הנה סוד כנראה גלוי הגיב:

        הפוליטיקאים משלמים עבור התעסוקה של אותם ילדים. אמ-מה, הילדים/נוער/צעירים מועסקים ע"י חברות קבלן שכן מקבלות את הכסף אבל עושות משחקים בלהעביר אותו למי שמגיע, ובמלוא הסכום.
        אותם פוליטיקאים פשוט מתנערים כי הם לא המעסיקים הישירים ואצלנו כבר השתרשה התופעה שלא חייבים לשלם אחרי הבחירות אפילו אם (בטעות) ניצחנו.
        מצד שני אולי כבוד הבבא יאיר הואיל לתת יד/חיבוק/טפיחת גב/נשיקה לכל אחד/ת. כבוד לא הולך ברגל בימינו.

        אהבתי

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מתוך האתר האמורי:

    יובל וינקלר

    לפני כמה חודשים החל להופיע טוקבק בנוסח קבוע בתגובה לידיעות שונות באתרי החדשות. מקורו של הטוקבק כנראה באתר "רוטר" והוא מנוסח בצורת פואמה:

    רואים אותן דוהרות ברחובות רמת השרון

    ברמת אביב ובהרצליה פיתוח,

    בתוך ג'יפים שחורים וגדולים, עם חלונות סגורים,

    עם דרכונים כפולים, נושאות את טפן לבתי ספר פרטיים,

    צופרות בצופרים גבוהים על מכוניות 1600 סמ"ק נמוכות,

    עולות על מדרכות ועוקפות בהחלטיות,

    מרכבותיהן פולטות עשן ומתיזות שלולית,

    וכולן נושאות בעזוז סיסמאות 'לא נשכח ולא נסלח',

    וגם 4.11.95 בשחור,

    וליבנו נמלא בגאווה.

    אלו הנשים הנושאות את הבשורה,

    קולן נשמע בגאון מעל דפי העיתונים, הרדיו, ובכלל,

    הן אלו הרודפות את השלום, נגד זיהום האוויר,

    הן הן המנהלות עמותות בעד כל העניים האביונים ומזי הרעב,

    אלו נשות התרבות שלנו, מחלקות את הפרסים בינן לבין עצמן,

    בארגונים לזכויות האדם, ובצלם.

    ואנו האזרחים, בקאסטות הנמוכות, ליבנו נמלא בגאווה,

    וכשאנו פותחים את דלת המקרר הריק אנו נזכרים באושר,

    שאנו מגש הכסף עליו להן ניתנה מדינת היהודים.

    האדם הטבעי: תגובה

    אהבתי

  9. לא פראיירים הגיב:

    בועז נול כוכב נולד בשידור חי

    אהבתי

  10. תייר הגיב:

    פורסם איפשהו על מסמכי הFBI שלכאורה מעידים על מעורבות של נתניהו בהברחת חומרים עבור תוכנית הגרעין הישראלית?
    http://mondoweiss.net/2012/07/netanyahu-implicated-in-nuclear-smuggling-from-u-s-big-story-in-israel.html

    אהבתי

  11. מיקי הגיב:

    איך קוראים למפלגה החדשה ששמעתי שחיים רמון הקים? מפלגת דוחפי הלשונות לגרונות? מפלגת מלקקי השקדים? מפלגת יחסי מרות? מפלגת יוצאים למלחמה אז בואי ננצל את ההזדמנות לחפוז?
    מעניין

    אהבתי

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    לפני כשבוע אלוף בן הציע שצה"ל יהיה צבא מקצועי. היום עמוס הראל עונה לו. כיום אין חיילי חי"ר אשכנזים תלביבים! האם זה משפיע על הפריחה העצומה של הלהטבי"ות במגזר מסוים?

    אני לא מאוהב ברעיון של צבא העם. דווקא בהסתכלות על צה"ל מלמטה למעלה, קל לחשוף את מנגנוני ההטעיה העצמית הכרוכים בשימור הדימוי הזה: לא רק החרדים והערבים אינם משרתים. גם השכבות הוותיקות והמבוססות צימצמו את שירותן, בוודאי בצבא הקרבי.

    לפני שנתיים שאלתי מפקד חטיבת חי"ר סדירה אם משרתים אצלו לוחמים מתל אביב. בודדים, השיב, וגם הם מתגוררים "דרומית לקו הדולפינריום". זה תהליך שיחריף אם יבוטל שירות החובה. צה"ל יישען, אף יותר מאשר כיום, על הנוער הדתי-לאומי (שימשיך לשרת מתוקף מחויבות אידיאולוגית ופוליטית) ועל בני מגזרים שעדיין יראו בו כרטיס כניסה לחברה: דרוזים, בדווים, עולים מאתיופיה. עד מהרה נקים לנו כאן צבא של מיליציות מקופחות.

    בן אינו מתייחס לעוד עניין, שבעיני לפחות הוא קריטי. כור ההיתוך אולי אינו רלוונטי עוד (אפילו צה"ל כבר מדבר על "גישה רב תרבותית" לקליטת החיילים), אבל הצבא נותר תחנת מעבר, לפחות עבור גברים ישראלים. זה נכון הן באשר למיקומך בחברה אחרי השירות – השאלה האם והיכן שירתת עודנה משמעותית – והן באשר לאופן שבו אתה מבין אותה. החדר בטירונות, האוהל בבסיס, חשובים לא רק לאתיופי מנתניה אלא גם לאשכנזי הוותיק מרמת אביב.

    מסלול חיים שמתחיל ב-8200 או בגלי צה"ל ונוחת בבטחה בסטארט-אפ ברמת החייל או בחדשות ערוץ 10, מספק זווית הסתכלות צרה מאוד על החברה הישראלית (השפעתה המזיקה של גל"צ על חד-ממדיותה של התקשורת בארץ היא כבר עניין לעבודת דוקטורט). המגמה הזו עוד תקצין אם נמנע את המפגש כמעט לחלוטין באמצעות ביטול חובת השירות.

    שירות החובה, על השעמום הכרוך בחלקים ארוכים ממנו, על התחזוקה הבעייתית שהוא מספק למכונת הכיבוש בשטחים, על הסיכון הלא מבוטל לחיי לוחמים – הוא עדיין החוט הדק, האחרון כמעט, שמחבר, גם אם בקושי, את תל אביב אל מה שקורה מעבר לגדות הירקון. לעתים, נדמה כאילו בלעדיו, עוד עלולה העיר להתנתק לה ולהפליג מכאן מערבה, ממש כמו שעושה חצי האי האיברי בספר "רפסודת האבן" של ז'וז'ה סאראמאגו.

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:
    • חייל זקן הגיב:

      כדאי להרגע עם הלהט האנטי תלאביבי. אני צפונבוני שלא שרת בגלי צה"ל וכמוני גם ילדי ורבים משכני. הסיבה למיעוט היחסי של האשכנזים התל אביבים בחטיבות החי"ר היא פשוט דמוגרפית.
      כדאי גם לא לכרוך את גלי צה"ל עם 8200. העתיד של שדה הקרב הוא שם ונכון עשו קברניטי צה"ל (שלא כמנהגם) שנתנו להם עדיפות בגיוס כח אדם איכותי.

      אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        רוויזיוניסט צפונבוני? זה לא אוקסימורון?

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          בכלל לא. רויזיוניסטים הם קפיטליסטים ורובם באו מערים גדולות.

          אהבתי

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            זה מילולית אבל צפונבוני לא מתייחס לחברי המשפחה הלוחמת.

            אהבתי

            • חייל זקן הגיב:

              צפונבוני = אשכנזי מפונק שגדל בצפון תל אביב.
              לא הייתי במשפחה הלוחמת, זו היתה המשימה של הורי.

              אהבתי

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                מעניין מה שעמוס הראל כותב: "השפעתה המזיקה של גל"צ על חד-ממדיותה של התקשורת בארץ היא כבר עניין לעבודת דוקטורט"

                אם צה"ל מודע לזה למה הם לא עושים דבר בעניין? האם בניהם של האלופים בעצמם נושאים באותו פרופיל סוציופסיכולוגי ולכן צה"ל סלחן?

                אהבתי

                • חייל זקן הגיב:

                  אני לא מחסידי גל"ץ אבל זו עוד שטות שראוי להפריך. שלושת השמאלנים של גלי צה"ל, רזי ברקאי, מיכה פרידמן ורינו צרור שרתו כחיילים קרביים. גם ילדיהם של אלופי צה"ל משרתים לרוב כלוחמים.

                  אהבתי

                  • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                    גם ילדיהם של אלופי צה"ל משרתים לרוב כלוחמים.

                    מקור?

                    אהבתי

                  • באבא הגיב:

                    אהבתי את ההגדרה המצמצמת שלך, חייל זקן "שלושת השמאלנים של גלי צה"ל". לא שאני מנהל רשימה פרטנית, אבל לפי תחושת הבטן שלי אם תהפוך כל אבן בבניין, תמצא אולי עוד שמאלני או שניים או שבעים ושבעה.

                    ואגב, להבנתי יש גם יש צפונים קרביים, רק שרבים מהם לא משרתים בגדודים.

                    אהבתי

                    • Enter your name... הגיב:

                      השלושה שהוא מנה זה עוד שמאל ציוני מפאיניקי (רינו צרור נגרר אחרי אורי אבנרי). האחרים זה צרה שלא כתובה באף מקום. להטב״ים פוסט ציונים שדואגים רק מה טוב תחת שלהם. החומר של הקרן החד״שה.

                      אהבתי

                    • חייל זקן הגיב:

                      שלושת השמאלנים = השלושה שמושכים את מירב האש. גל"ץ שמאלנית, על זה אני לא חולק, אבל היא היתה מיותרת גם אם היתה ימנית ופטריוטית. מה שחשוב בגדודים זו השאלה אם חברך למחלקה מחליף אותך בזמן לשמירה. אין קשר לנטיה פוליטית.

                      אהבתי

    • בזינגה הגיב:

      בתור יוצא עדות אשכנז, דור שני בארץ, יש לי אמת מרה לעדכן את העולם – אין כל כך הרבה אשכנזים.
      ז"א זה לא שאין – פשוט ההגדרה הקלאסית של אשכנזים כפי שהיא מוכרת בציבור – יוצאי אירופה, יקים, "אלכס חולה אהבה" פשוט הולכת ונעלמת מהעולם. מרדכי קידר אמר את זה הכי טוב "הישראליות מוציאה את היהודי מהגולה" – עדות קלאסיות הולכות ונעלמות מארצנו(חוץ מבמגזר החרדי) ונישואים מעורבים הולכים ומתרבים. יש לי אינספור חברים בגילאים מגוונים ואולי אני יכול לספור "אשכנזים קלאסיים" על יד אחת. יוצאי ברית המועצות מבינם אינם מגדירים עצמם לפי ההגדרה הקלאסית של אשכנזים והם אכן רואים ערך בשירות צבאי וכן אני מכיר מישהי שלא הסתדרה בצבא, נפלטה מהמערכת ועשתה שירות לאומי בעל משמעות רבה יותר ממה שנתנו לה לעשות בצבא.
      בנוסף, תל אביב היא עיר רווקים ידועה – אין מה לעשות יחסית למספר התושבים פה מספר המשפחות בעלי הילדים הוא מועט יחסית לפריפריה.

      אהבתי

  13. אמיר שיש שני לו הגיב:

    אח, עורכי דין. איך לשקר ע"י אמירת האמת. "I did not have sexual relations with that woman" – טוב, לפי החוק מה שהם עשו לא נחשב ליחסי מין. או ההכחשה של רמון את הטענה שייעץ לעריקאת שלא להיכנס למו"מ עם הממשלה – הוא לא יעץ אלא רק אמר את דעתו, כאדם פרטי.

    זו וריאציה של התקפת איש קש – קח משהו שנשמע כמו הטענה שהועלתה או חלק קטן ושולי ממנה, ותכחיש אותו. ההכחשה צריכה להיות אמיתית ונכונה וכך ליצור רושם שהכחשת את הטענה, למרות שבכלל לא עשית זאת.

    אז מה יש לנו כאן?

    "כשהקרן החדשה מממנת את המחאה, אתה הרי לא יכול לטעות בזהות של הקרן. הכספים שלהם הולכים ל'בצלם' – מכפישנו הגרועים ביותר, ולעוד ארגונים מאד קיצוניים. אם זה החיבור וזאת המטרה שלשמה חברו להם אלדד יניב ונעמי חזן, הכל בסדר – רק תגידו את זה. אפשר לדבר על מחירי הדירות מבלי לדבר על הכיבוש? זה כאילו לייצר משהו שכל משפחה שניה בישראל תוכל להזדהות איתו, כדי להוביל בסוף לרעיון לגמרי פוליטי".

    וההכחשה, כביכול:

    "דפני מעולם לא קיבלה תרומה מהקרן החדשה לישראל. אף לא שקל אחד. כל אמירה אחרת מחייבת את האומר בהוכחות. דפני ליף לא מסתירה דבר ובטח שלא את התומכים בה שאינם כוללים את הקרן החדשה".

    שמים לב להבדל בין הטענה המקורית לזו שמוכחשת? והתגובה של הקרן החדשה:

    הקרן גאה לתמוך ולקחת חלק בפעולות מסויימות של מחאה החברתית הנוכחית בפריפריה ובמרכז, ותמשיך לפעול למען חברה ישראלית שוויונית וצודקת יותר גם בעתיד".

    שבהחלט מאשרת את הטענה של גל.

    וכמובן שמכל הטענות שהוא העלה באותו ראיון, רק לאותה נקודה עורכת הדין הגיבה. התוצאה: יצירת מצג שווא שטענותיו של גל אודות ליף והמחאה נענו והופרכו, כשבפועל זה לא קרה.

    בטוחים שהיא לא רצה לפוליטיקה? תגובות כאלו הן אחד מהדברים הראשונים שלומד כל פוליטיקאי.

    אהבתי

    • סתמאחת הגיב:

      לפי הכתבות שעסקו בענייני תרומות הארגון של סתיו שפיר קיבל תרומות מהקרן החדשה, הוא גם גייס הרבה יותר כסף
      ונכון שהן היו צמד חמד בשנה שעברה, אבל עושה רושם שדרכיהן די נפרדו.
      ובכל מקרה, למה זה משנה אם הקרן החדשה תורמת כסף למאבק חברתי כלשהו? למה זה בהכרח אומר שהמטרה של הארגון לא בסדר? לא נראה לי נכון לעשות דה לגיטימציה לארגון על סמך הממנים שלו כל זמן שאין ניגוד אינטרסים מובהק. לדוגמה קבוצה ירוקה שממומנת על ידי אחת החברות המזהמות בישראל זה ניגוד אינטרסים מובהק. קבוצה עם טענות חברתיות שממונת (לכאורה) על ידי קבוצה שמממנת גם ארגוני שמאל זה לא ניגוד אינטרסים ולא סותר או אומר משהו מעבר.

      יש אינספור עשירים בעולם שתורמים למאבקים פוליטיים שלא כל אחד היה אוהב, אם אחד מהם תורם בניין להארוורד, זה אומר שהמחקר בבניין הזה פסול? הנה דוגמה אפילו יותר קלה
      שלדון אדלסון, איש מאוד שנוי במחלוקת בישראל. והנה, מסתבר שהוא תורם גם למטרות טובות, אז פרופ צ'חנובר (שמוזכר שם בתור אחד הצ'רס באחד הגראנטים) צריך להחזיר את הנובל (ופרס ישראל וכו')? זה הופך את המחקר שלו לימני ולא אמין?

      אהבתי

      • אמיר שיש שני לו הגיב:

        נו, באמת. אני טוען שהתשובה של העורכדינית של ליף היא התקפה על איש קש ובתגובה את מבצעת התקפה על איש קש? את העורכדינית שלה במקרה?

        עלתה טענה בשני חלקים: א. הקרן החדשה מממנת את המחאה. ב. הקרן החדשה זה איכסה.

        ענתה הקרן: א. נכון. ב. מה פתאום.

        ענתה העו"דית, בשם הליפ: א. לא נכון. על ב לא היתה צריכה לענות ברגע שא אינו נכון כיוון שאם הקרן לא מממנת, לא משנה אם היא חיובית או שלילית.

        אלא מה, התשובה של הדינית סותרת את התשובה של הקרן. האם הקרן או העורכת משקרות? אלא מה, היא בכלל לא ענתה לחלק א של הטענה אלא רק יצרה רושם שהיא ענתה; הטענה היתה שהקרן מימנה את המחאה והתשובה היתה שהקרן לא מימנה את ליף. מאחר שהמחאה היתה "קצת" יותר גדולה מליף, ההכחשה שלה בכלל לא רלוונטית – היא הכחישה טענה שבכלל לא עלתה!

        הקרן החדשה די התגאתה בקניית אוהלים למחאה בשנה שעברה. גם השנה אין להם שום בעיה להודות במימון, ראי התגובה שלמעלה. ניסיון ההכחשה-שאינה-הכחשה של העו"דינית רק מעיד על כך שגם בעיניה יש בעייתיות בהשתתפות של הקרן במימון, או לפחות היא חושבת שבעיני חלק מספיק גדול מקהל היעד של המחאה ההשתתפות של הקרן תהיה בעייתית.

        לו היא היתה חושבת שאין שום בעיה עם המימון של הקרן, היא היתה משתמשת בטענה שלך. אבל היא לא השתמשה בה, היא עשתה תרגיל מלוכלך.

        ועכשיו, גם לטענה שלך. בין הגורמים הבולטים בארגון המחאה תמצאי את השמאל הלאומי של החוזר בתשובה הסדרתי אלדד יניב (שבתגובה לאותו ראיון עם גל חזר לכל השטיקים הרגילים שלו, כנראה כבכנה לחזרה הבאה בתשובה), את קדימה, עד לפני רגע מפלגת שלטון שהיתה יכולה לממש את כל הדרישות של המחאה ואפילו לא ניסתה, את חד"ש ושורה ארוכה של אירגוני שמאל שאינם מפלגות – שרובם ככולם (או אולי אפילו כולם ככולם) מקבלים מימון מהקרן החדשה לישראל. אז הגוף שמממן ארגוני שמאל בארץ מממן מחאה של ארגוני שמאל בארץ. וזו בכלל לא מחאה פוליטית, כי אם נגיד שהיא פוליטית לא נוכל להוציא מאות אלפים לרחובות.

        וזו הבעיה עם המימון של הקרן, בלי לדבר על היותה של הקרן גוף חיובי או שלילי במרחב הציבורי המקומי. וזה מה שגל אמר.

        יש אינספור עשירים שתורמים, אבל כשמקבלי התרומות עושים פליק-פלאקים לשוניים כדי להכחיש שהם קיבלו את התרומות האלו, סימן שהם בעצמם חושבים שיש באותן תרומות משהו פגום.

        אגב, למה אדלסון שנוי במחלוקת? בגלל מי שהוא תומך בו… ואידך זיל גמור.

        אהבתי

        • סתמאחת הגיב:

          המחאה פוליטית. גם דפני ליף (למרות הארגון האמפלגתי שלה שלא מומן עי הקרן החדשה) אומרת בראיונות השונים שהמחאה היא פוליטית.
          המחאה פוליטית כי חינוך ורווחה הם עניינים פוליטיים. בנסיון לרכך את הבשורה הזו לציבור המטומטם, סליחה, רחב דוברי המחאה מנסים להסביר שמדובר בהחלטות שנמצאות בידי הממשלה שבשנה האחרונה לא עשו כמעט כלום שענה על דרישות המחאה.
          מפלגות כמו מרץ וחדש תמיד היו מאוד עסוקות בנושאים חברתיים ולכן זה אך טבעי שהם נראו ונשמעו בצעדות בשנה שעברה (ונטמעו בהמון) ומגוחך שהשנה הן שממשיכות להיות גרעין פעיל בעסקי המחאה זוכים לקיטונות ביקורת והופכים לתירוץ נגד. המחאה היא פוליטית וכבר בשנה שעברה אחד המסרים החשובים שלה היה להתפקד למפלגות, כל מפלגה שהי, ולהשפיע בפריימריז ולקדם נציגים שטובים לאזרחים.
          בישראל 2012 אפשר להוציא חצי מליון איש למסיבת אוהלים אפוליטית שמוחה על תנאי מחיה. אין מספיק אנשים שמבינים שזה פוליטי ושפוליטי זו לא מילה גסה.
          זו בחירה של פעילי מפלגות אחרות לא להצטרף ולא להיות פעילים. איש לא יגיד לחברי אם תרצו, ה-נמסיס של אנשי השמאל, שהם לא מוזמנים בשלטים וחולצות. כנל לאנשי ליכוד, קדימה והעבודה או שס.

          אהבתי

  14. עובר אורח הגיב:

    בתקווה שאיני עובר את מכסתי. הנה בלוג לבנוני המצטט את
    אזהרת פיקוד צפון ללבנון ותגובות הטוק בקיסטים, אחת לדוגמה.
    אמנם זו אינה דוגמה מייצגת לכלום. אבל כל התגובות, עם או בלי עורך,
    מי יודע, הנן יותר שפויות, יותר מחפשות שלום ומבקשות שלום
    מאשר בהרבה בלוגים ועיתונים ישראליים. מעניין.

    http://www.naharnet.com/stories/en/45727-report-next-israeli-war-against-lebanon-will-inflict-enormous-damage#comment-85119

    thatisit 06 July 2012, 18:24 03
    c'mon guys ..none of this will happen. Israel needs hizballah as much hizballah need them. The lessons learned in 2006 were very painful to the lebanse in general and the shiia in particular. They can't afford it anymore. Look at it from a strategic lens. Hizballah was defeated and kicked out of the south. The UN is in and that is fine with the israel. What hizballah consider a victory is not a victory to others. But what else will they tell their feeble minded? That we lost the war? This is what uneducated poor and simple arab masses think . They believe anything wrapped in religious slogans and this trend will continue to be for a long time to come. God help us from all these idiots and so unlucky to have been born in a beautIful country half of its population are filth and scumbags

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אתה מצטט טוקבק ירוד ומקלל, ומציג אותו כשפוי. המחשבה שלך שיש איזה חשיבות לתגובות, שכלל אין לדעת אם מגיעות מלבנון, ומופיעות באתר באנגלית המזוהה פוליטית, שקללות על שיעים נפוצות בתגובות שלו. אבל ברור לי, שלא אצליח לשכנע אותך להפסיק ל"סקר" את העולם הערבי, באמצעות אתרים לא מייצגים בשפה האנגלית.

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        לא ברור לי מקור הגנתך על החיזבאללה ומדוע אתה מתקיף אותי אישית ולא את דעותי או דעות שאני מעביר. משום מה זה מקובל על בעלת הבלוג. זו התקפה אישית חוזרת עלי ואיני מבין למה. לא ברור מדוע אתה נפגע מדעה של מישהו שמתנגד לחיזבאללה. איני מבין מדוע אתה רוצה לסתום את פי. אם יש לך עובדות סותרות אנא הבא אותן. הנה מאמר של מיכאל ינג פרשן ידוע של המזרח התיכון שאומר בערך אותו דבר כמו בתגובות שהבאתי. על החלשות כוחו של החיזבאללה ועל רצון להמנע ממלחמה בישראל מאמר זה בא ממקור לבנוני שונה מהקודמים.

        http://nowlebanon.com/NewsArticleDetails.aspx?
        ID=416473

        דעות דומות נגד החיזבאללה נמצא גם במקורות לבנונים ומזרח תיכוניים אחרים. בהרבה מקורות לבנוניים נמצא פחד ממלחמה שיביא עליהם החיזבאללה. אבל זה לא המקום לדיון בלבנון. איני מרגיש עצמי חייב לכתוב תזה מלומדת לתגובות הלא עיניניות שלך. לא ברור לי מהיכן הדעות הקדומות שלך על לבנון ומה אתה יודע על לבנון שמכחיש או מבטל את מה שהבאתי. מה אתה יודע על לבנון שבדוק, נכון ומדוייק יותר ממה שאני מביא. הבלוג שממנו הבאתי הנו של עיתון לבנוני מכובד. הכנס לרשת ובדוק. אין מקור טוב אוביקטיבי למידע מלבנון. הכל רווי הכסף זר והשפעות זרות. ייתכן בהחלט שחלק מהמגיבים כותבים מחו"ל יש פזורה אדירה של לבנונים בעולם. כמו שאמרתי בעבר לך הטפל למישהו אחר. ושוב אני פונה לבעלת הבית העורכת של בלוג זה שתפסיק היטפלות זו.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          לא עסקתי בכלל בדעות. התגובה שצטטת היא קללה ילדותית, המכילה מילים, שמקבילתן העברית מצונזרות בבלוג זה. לכן תהיתי על השימוש ב"שפויה" בהקשר הזה.
          ושוב מדובר באתר אינטרנט לא חשוב, ובעל זיהוי ברור, אבל אני מבין שלא אצליח לשכנע אותך, אז זהו.

          אהבתי

  15. מיקי הגיב:

    אני חושב שדיווחי הטבועה היומיים לא יהיו שלמים בלי לאזכר שכמעט כל הטובעים, בלי יוצא מהכלל, הם רוסים או ערבים – שלא יודעים לשחות.
    אז מה אומרים במקום? "ילדה ממזרח ירושלים". "האלכוהול הרג אותם".
    זה כלל ברזל של הקיץ: רוסים וערבים צריכים להיזהר מהים. דתיים בחופשה צריכים להיזהר מוואדיות במדבר

    אהבתי

  16. עובר אורח הגיב:

    החלטות בעניין ישראל, חרם על ההתנחלויות, גינוי להתנחלויות וכ"ו
    בכנס של הכנסיה הפרסברטיאנית בארה"ב (שווה, בערך ! לכנסיה האנגליקנית ) זו אחת הכנסיות היותר חשובות גם מבחינת מקום המאמינים בממסד וגם מבחינה מספרית. מי שמפריד בין ישראל לשטחים ומרכז את המאמץ נגד ההתנחלויות ובכלל המתרחש בשטחים, מצליח יותר ויותר למסד ולקדם, גם בארה"ב, את הקו האנטי ישראלי כמיוצג ע"י ישראל הרשמית. חשוב לעניננו לזכור שהסיפור על אהדה נוצרית מוחלטת, כוללת, מתמדת, לישראל, בייחוד בארה"ב, הנו סיפור והכל מצוי בתהליך דינמי. ראה גם הדיון על רלף באנץ וההפניה אליו בבלוג זה. תמיד היה בארה"ב גם בכנסיותיה קו אנטי ציוני, אנטי ישראלי אנטי יהודי . ראה את הנשיא קארטר ויחסו לישראל מול בוש, שניהם נוצרים "מאוד". הכותב בהפנייה הנו שונא ישראל מקצועי ונכלולי אבל חשוב לשמוע גם את אלו.

    http://dailystar.com.lb/Opinion/Columnist/2012/Jul-07/179684-the-presbyterians-debate-palestine.ashx#axzz1zrpWAFiv

    אהבתי

  17. שיפ הגיב:

    ביום שני הקרוב ישודר הפרק האחרון של 30 ש"ח לשעה,
    מקווה שתהיה עוד עונה. (אם כי די ברור שלא תהיה…)
    זו סדרה מצויינת, מותחת, מסקרנת. אני אתגעגע אליה.

    עוד סדרה טובה היא חדר החדשות של אהרון סורקין, ראיתי את הפרק הראשון והוא בנוי מצויין. אופן הבניה של פרק ראשון יכול להטעין את הצופים בציפיה לעונה מלאה רבדים. זה חלק גדול מחכמת הבניה: חשיפה מרושתת של קווי עלילה מרתקים בפוטנציה, מתוחים כמו קפיץ ומעוררים סקרנות לבאות.
    באופן מעניין יש מקום להשוואה בין הפרק הראשון של 30 ש"ח לבין הפרק הראשון של חדר החדשות. זה אומר הרבה על ערכה של סדרה.

    ושמתי להקלטה את סיפור מנצח, אדווח כשאשב לצפות
    (יותר מדי טלביזיה, פחות מדי זמן).

    אהבתי

    • מיקי הגיב:

      לקח להם שש שנים להכין את העונה הראשונה, כך קראתי. אז חכה בסבלנות ל-2018

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      לא מסכים בקשר לחדר חדשות, המכילה את כל החולשות של סורקין, נאומים צדקניים, צורך ילדותי לעיצוב מציאות עדיפה, ודמויות בנויות בגסות. כבר הספיקה להשחק הבדיחה, שאת הסיקור הנכון של כל ארוע חדשותי בארה"ב, נקבל מסורקין בעונה הבאה.
      אמליץ במקום על שתי סדרות.
      Line of Duty הבריטית, סדרה על חקירת שחיתות משטרתית, עם עלילה המזכירה מעט את "המגן", וכמובן עם ויקי מקלור גיבורת "זוהי אנגליה".
      ו "הגשר" הדנית/ נורווגית, עוד יצירה, שניתן להכניס למסגרת הרופפת "נאו נואר סקנדינבי". למרות העלילה הלא ממש מקורית, והחזרה למוטיבים קונספירטיבים (מדינות סקנדינביה הבדיוניות, הן בראש סולם השחיתות העולמי), מצליחה להרשים.

      אהבתי

      • שיפ הגיב:

        לא מסכימה כלל.
        צורך ילדותי לעיצוב מציאות עדיפה? מה ילדותי בחפוש אחר בעייתיות במציאות החדשותית (ולא חסרות כאלה) וכתיבה על המאבק לשיפור פני המציאות? בעיני זו אחת הסיבות לעשות ולראות טלביזיה, ובוודאי לא חולשה של סורקין שהבית הלבן שלו בחן באופן כזה 'ילדותי' את הממשל האמריקני באופן מעורר מחשבה וזכור לטוב במשך לא מעט עונות. (אני אגב מהמעטים שאהבו ואפילו מאוד את העונה האחת שעשה על האולפנים).

        לא הבנתי מה גס בבניית הדמויות, מה, לעומת בניית הדמויות בנויורק? אופן בניית הדמויות כאן מאפשר התפתחות ועם זאת מספיק בהיר כדי שהמעניין, שהוא ההתממשקות של הנפשות הפועלות עם המהלך העלילתי יוכל להמריא.
        בגירסה האמריקאית ל"the killing" למשל, הלקוחה מהארסנל הנורבגי, בניית הדמויות הייתה כה עדינה ומפורטת שהיוצרים היו חייבים לסתור את עצמם כשהגיעו לפתרון הרצח, האם זה איפיון דמויות עדיף? אני בספק. בעיני התוצאה הייתה בלתי נסבלת ובמיוחד ככל שהתקרבה לקו הסיום.
        בעניין הפסקה האחרונה: מה הטעם לקרוא בדיחה לשיטת חיפוש הסיפורים הרווחת ביותר ובצדק בכל הסדרות בעולם, כולל אגב הסמויה?
        סורקין לא שונה בענין זה מכל יוצר סדרה אחרת. לקחת אירועים חדשותיים אמיתיים ולהציע אלטרנטיבה להתמודדות התקשורת איתם זו יופי של דרך לבנות סדרה מתוך החיים בכיוון למעלה.

        זה לא שאני משווה את הסדרה הזו להסמויה או לסופרנוס, אבל במסגרת הסדרות הדרמטיות הסטנדרטיות שמביאים לנו ביס הו, כמו מבוקש, טאץ', והמאתר, זו עולה עליהן במורכבות ובפוטנציאל לפרקים שיהיה מעניין לצפות בהם.

        את הסדרות שהצעת אני לא מכירה, בהחלט אבדוק, למרות שפיתחתי אלרגיה לסדרות עם קשר אפילו עקיף למשטרה.
        בנוף הדרמה הטלביזיונית, סדרות כמו חדר החדשות חסרה לי, שמחה שהיא כאן.

        אהבתי

        • אורן הגיב:

          אני שמח, שנתת לי אפשרות, להמשיך להשמיץ את סורקין.
          ראשית בנוגע לThe Killing הדנית. הרימייק האמריקאי עם הקבעון המיזוגני והשטחיות הפסיכולוגית פגעו בנקודות החזקות של הסידרה המקורית, והוסיפו פשע בהוספת מרכיבי עלילה קיצוניים ואבסורדים ללא צורך.
          סורקין, כמובן, מיזוגני להחריד. הנטיה שלו לנאומים צדקנים בסגנון איין ראנד, מתאימה לגיל ההתבגרות, וכואבת פיזית למי שמבדיל בין "רצינות" לאיכות.
          בניית הדמויות סובלת מ"עומק" פסיכולגי שטחי של פעולה על רקע טראומה מהעבר. תוך שימוש בדמויות צעירות העומדות להתמודד עם המשבר, שבאקספוזיציה של הדמויות המבוגרות. לכך הוא מוסיף דמויות משנה חד מימדיות מתחום קומדית המצבים. הוא יוצר של "סיטקום" המחליף הומור ביומרה.
          הוא עדיין מעניין בעריכה ובמיזנסצנה, אך לדינמיות והסקרובול, הוא מצרף פשעים ישנים של פאוזות וריאקשן שוט של אופרת סבון ברגעים דרמטים. פשע חדש הוא האטה מלאכותית של דיאלוג, שאפילו השחקנים נראים בו זזים בחוסר נוחות. עפ"י הדיווחים גם מצפה לנו בעתיד סיקוונס קיטשי.
          באשר לשימוש בחדשות אמיתיות בעבר, הוא לא מעבד לעלילה, אלא משמש אחת לאחת בידיעות מהעבר הקרוב, שהדמויות הבדיוניות חוזרות אליהן במכונת הזמן הסורקינית, חמושות בחוכמת הבדיעבד, ובכך מחלישות את הדיון המרכזי שלו. סורקין הוא פרשן כורסא של החדשות מלפני שנתיים.

          אהבתי

          • שיפ הגיב:

            השתכנעתי בעניין אחד – אתה לא סובל את סורקין.
            מעניקה לך בזאת פטור מצפיה בכל סדרה שיש לו חלק בה.

            אני אישית אוהבת. גם את איין ראנד חיבבתי. עם זאת מעולם לא טעיתי לחשוב שהמציאות הסובבת אותי קשורה לספריה. (טוב, בגיל 12 היו לי כמה רגעים)
            אני מאותם אנשים שרואים טלביזיה וקוראים ספרים כדי לקבל מה שהם מחפשים בחיים עצמם: תחושה של היגיון ואמת ברת הבחנה, ואפשרות לפעול לפיה.
            הדרך האמריקנית לספר על דמויות שטראומה בעברן ונדרשות לעבוד יחד על כל המשתמע מזה עדיין יכולה למשוך אותי לכורסא, כמו גם פער הדורות, אבחנה בין עיקר וטפל, אנשים טובים שטועים ונאבקים לפעול בהתאם למערכת מוסרית ולחפש מה נכון…
            ראיתי רק את הפרק הראשון של חדר החדשות, ואני תוהה אם רק בדיעבד אפשר היה להבחין שהפיצוץ במיכלית הנפט המדוברת יהיה בעל השלכות אדירות, ובאמת אולי אני תמימה אבל הבחירות של עורכי החדשות תמיד יהיו חשודים בעיני, במיוחד מאז העונה החמישית של הסמויה אבל גם, בזכות הקריאה בבלוג של ולווט, למשל.

            את עניין האטת הדיאלוג והשחקנים הנעים בחוסר נוחות לא הבנתי, ולא ראיתי. אם יש לך דוגמא, אשמח לצפות בה. זה מעניין.

            אהבתי

  18. אמרתי לכם הגיב:

    נרי ליבנה בדברי הספד לנורה אפרון.

    אהבתי

  19. יוסי הגיב:

    מעניין איך שרון גל "אמיד מאוד" מעבודה כעיתונאי, קיבל משכורת שחורה מאנשים שהוא סיקר כדי ללקק להם? למישהו יש הסבר למניפולציה הזו?

    אהבתי

  20. חייל זקן הגיב:

    טוב שלצור ארליך יש בלוג, כך אפשר לקרוא את הכתבה שלו על האיש שצייר את הקו הירוק, ראלף באנץ'. האם קראתם על כך מתישהו איפשהו בעיתונות?

    נסי את בלוג ביקורת התקשורת הידוע

    אהבתי

  21. מלפפון חמוץ הגיב:

    כל כך כואב הלב על סופשבוע. איך אפשר להפוך מוסף סביר לשום כלום מביך כזה, עם סיפור גבורה (רועי קליין) שנטחן כבר בכל מקום אפשרי מכל הזוויות, אם מישהו בכלל חושב שמיתוס גבורה זה חשוב (אולי נתחיל לחנך פה ילדים על שלום ולא על מוות ומלחמות?), ואז כתבת יחצנות על נשותיו של יוני נתניהו, כאילו דה? ליקוק וחנופה לנתניהו זה חשוב, אבל חכו תראו את הטי.ג'י.אי הבא ותבינו כמה זה פוגע בכם, ואז שוס אדיר, ראיון שער עם מירי נבו, סליחה, את מי היא מעניינת? למי היא חשובה? חברים, אתם נאבקים על חייכם וזה מה שאתם מייצרים? עצוב עצוב עצוב

    אהבתי

    • אסף שגיב הגיב:

      איני יודע באיזו קלחת של רשעות התבשל הטוקבק הזה, אבל אני מציע לכותב או לכותבת להישיר מבט אל המראה ולשאול את עצמם אם מה שמשתקף שם מולם מוצא חן בעיניהם. מי שמבטל במחי קולמוס מעשה גבורה אמיתי (בטיעון הילדותי עד להחריד שאסור לחנך למיתוסים המפארים מלחמות. נו, באמת, לא התבגרנו כבר מעבר לצורך האדולסצנטי בשחיטת פרות קדושות?) ומטיח רפש בפרצופו של אדם אחר , שככל הנראה לא הרע לאיש, רק כדי לסגור חשבון עם מקום עבודה לשעבר (איך אפשר להסביר אחרת את הטינה הממארת, השקופה כל כך?) אינו יכול להטיף מוסר לאיש. עצוב, עצוב, עצוב.

      אהבתי

      • הוא לא מחשיב סיפורי גבורה ולא מתעניין במגישת חדשות הספורט. אולי הוא להט״ב פוסט ציוני תלביבי? מה תעשה הם אוהבים את עצמם ענוגים וגבעוליים בוואנבי ברלין שלהם.

        אהבתי

      • מיקי הגיב:

        לקחי אסון הכרמל, שאחריו הממשלה ניסתה לכסת"ח כשהציגה את הנספים כ"גיבורים" – מעלים תהיות גם לגבי גבורתם של אחרים. אולי כל אותות העוז והמופת במלחמותינו המופלאות ניתנו כדי לטייח פאשלות צבאיות-ממשלתיות?
        טוב, לא כל – חלק?

        אהבתי

    • סולי הגיב:

      זו הכתבת שתמיד ממחזרת כתבות, זה הפך לסימן הכר שלה, והעורך של המוסף שהוא גם מאוד מיודד איתה כנראה עיוור למה שהיא עושה. נראה שהוא צועד בבטחה לכיוון התואר העורך הגרוע ביותר של סופשבוע

      אהבתי

  22. עוד אייטם על יאיר לפיד. מחילה על עצביו הרופפים של העורך הבכיר. למה עורך בכיר (דנקנר?) לוקח את זה כל כך אישי? גם אם זה היה הבן שלו או אהובו האובססיה שלו לתפוס קריז על מה אומרים על יאירל׳ה מאוד מטריד. האם יש לו קראש על הנער המתולתל והשרירי? אבל למה בכזה עצבים? סובלימאציה? פחד אלוהים לעבוד אם אדם כזה שלא שולט בעצביו.

    אהבתי

  23. Jeronimo הגיב:

    ועוד תיקון – חשיפת בתו האוטיסטית של לפיד לא אירעה "בשניה שיצא לחיים הפוליטיים", אלא כמה שנים קודם לכן: קודם בספר שהוציאה אשתו ולאחר מכן בראיון שנתן לאילנה דיין (זה בו נשאל אם ייכנס לפוליטיקה ואמר שהוא שוקל את זה).

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      סליחה, אשתו זה לא הוא, אני מצטערת.

      אהבתי

      • סנגוריה הגיב:

        אני דוקא מקבלת את ההסבר של יאיר לפיד שקהילת הורי הילדים האוטיסטים התרעמה על שהוא כביכול מסתיר את בתו.זה סוג של אינפורמציה שלא ששים להתחלק בה עם הציבור. כיום יש מגמה להוציא החוצה הכל. החשיפה עוזרת להעלות את המודעות של הבעיה (כל בעיה) כדי לבטל את סעיף הבושה וכדי להשיג תרומות.כל עוד היה אדם פרטי גם אם היה כוכב תקשורת לא היה מחויב לציבור. מרגע שהודיע שעובר לפוליטיקה מחובתו להיות יותר שקוף. לזלמן שז"ר (או שמא יצחק בן צבי) היתה בת מפגרת . בגלל ההסתרה רצו שמועות ובדיחות.

        אהבתי

        • מיקי הגיב:

          חשיפה לא מעודדת שום דבר. זה תירוץ של אנשים שמתים להיחשף

          אהבתי

        • מ הגיב:

          מה שצורם הוא לא ה"ההסתרה" לשמה, לדעתי, זכותם של הורים לא לחלוק עם העולם דבר כזה. מה שצורם הוא העובדה שהלפיד מעולם לא חסך בניצול ילדיו להגיגים בשקל שלו – מכתבים ליואבי כל שני וחמישי, מברקים לליאורי כל שלישי וראש חודש. אני לא יודע איך קוראים לילדים של יואל מרקוס, ואני לא יודע איך קוראים לילדים של גדעון לוי. אני כן יודע את שמות ילדיו של יאיר לפיד – כפי שאני יודע את שם בתה של דנה ספקטור – ולכן יאיר לפיד הוא בעל טור מהסוג החושף את משפחתו – מה שמעמיד באור באמת מעט תמוה את ההסתרה (כן, ההסתרה) של בתו, שתזכה לבריאות.

          אהבתי

      • Jeronimo הגיב:

        וגם "יאיר לפיד בראיון אצל אילנה דיין" (לפני כשנתיים) זה לא הוא?

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      ואתה יודע מה ג'רונימו? כדאי באמת שתבדוק את העובדות (כמו במקרה וודי אלן) לפני שאתה "מתקן" אותי.
      בגללך צפיתי שוב בראיון של אילנה דיין איתו. בבקשה, פה. בדקה ה-20 היא מצטטת מהספר על אביו, ממכתב שכתב על יאיר ובתו ומשפחתו. דיין מבקשת ממנו לדבר על כך והוא לא רוצה. הוא מסתפק בספר של אבא שלו.

      אהבתי

      • Jeronimo הגיב:

        אני זוכר שהוא הזכיר את זה (יש הבדל בין להעלים את המידע לבין לבחור לא להרחיב את הדיבור עליו) ואף ציין כשעשה את הקמפיין לבנק הפועלים "אנשים ידעו למה אני צריך את הכסף הזה" (כלומר לטיפול בבתו האוטיסטית).
        להגיד שעד עכשיו הוא לא חשף את העובדה הזאת יהיה סילוף. ואפילו החשיפה מצד ליהי זה לא רק היא – הרי מדובר בהחלטה משפחתית, החלטה שהוא עומד מאחוריה.

        אהבתי

  24. Jeronimo הגיב:

    דבורית, חבל שגם את נופלת בפח ה"בתו המאומצת של וודי אלן" (כפי שקרה גם בכותרת המשנה בכתבה המדוברת). חד משמעית – סון יי מעולם לא הייתה כזאת. זאת מכיוון שהיא אומצה רשמית וחוקית על ידי מאיה פארו ובעלה הקודם לאלן – אנדריי פרווין, ב-1978. הרומן שלה עם וודי אלן החל ב-1991.

    אז אפשר להגיד שהוא יצא מגעיל שניהל רומן עם בתו המאומצת של אשתו (איתה, כאמור, בכלל לא גר) או שזה מגעיל שקשיש כמוהו פצח במערכת יחסים עם בחורה כל כך צעירה – אבל להגיד שהיא הבת שלו זה סילוף, סילוף מהסוג שהייתי מצפה שהבלוג שלך יצביע עליו כשהוא מופיע בכתבות בעיתון ולא שיחזור עליו בעצמו.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      איפה כתבתי שהיא בתו המאומצת?
      האם העובדה שהם לא היו "נשואים", או שלא גרו באותו בית אומרת שלא הייתה מערכת יחסים מחייבת?
      האם להגיד שהיא סתם נערה שגרה בבית של מיה זה בסדר?
      וכמה תיקונים עבורך:
      עם מיה יש לו שני ילדים מאומצים ואחד ביולוגי.
      מערכת היחסים ביניהם החלה בערך ב-1982 ולא כפי שכתבת כמובן.

      He and former lover Mia Farrow had three children: Moses Farrow (adopted son, aka Misha), Dylan O'Sullivan Farrow (adopted daughter, aka Mallone), and Satchel Farrow (biological son, b. 1988, aka Ronan).

      אהבתי

  25. ליהיא לפיד, לא ליהי.

    V: תודה

    אהבתי

  26. אור הגיב:

    כן, קראתי על זה בעיתונות, לפני חודש, בטור השבועי של תום שגב ב"הארץ השבוע", "שיעור היסטוריה".

    http://www.haaretz.co.il/magazine/1.1726576

    אהבתי

כתיבת תגובה