המצפניסט

משהו קורה בעיתונים, לא, אני לא לוקחת לעצמי שום קרדיט, מה פתאום, אבל שלושה עיתונים (ידיעות, מעריב, ישראל היום) הצליחו להתאחד סביב מספר אחד באשר למספר הפראיירים שהפגינו אמש: כ-20,000 (מקור ראשון, שסוגר מוקדם, כותב בחשש: "אלפי בני אדם"). הארץ היה לארג': "רבבות הפגינו" (כן, גם 20,000 זה רבבות).

הכותרת של ישראל היום דבקה באניגמה. ציטוט: "מה שהיה לא יהיה" (היפוך לקוהלת א').
מה? מי אמר? לכו חפשו תחברים שלכם. בחיים לא נגלה לכם. 'נה לכם ו'נה לכם. גם בידיעה עצמה אין רמז למהות הכותרת.
רגע, אולי זה קשור לדן מרגלית שמתגלה כווירטואוז: "רה"מ איפס את המצפן". או לרב סתיו?

במעריב בן כספית על מנהיגות הקריצה של נתניהו.

הארץ מזכיר, למי שלא הבין, שנתניהו "חזר בו ויאמץ את מתווה פלסנר".
בשער ישר"ה אין זכר לזגזוג. במש' בשער כתוב רק "נתניהו יעלה את מסקנות פלסנר בישיבת סיעת הליכוד", כאילו לא נפנפן מעולם.

אני חייבת להביע את התרשמותי ולחת"חת:

ההתערבות הפוליטית המטרידה ביותר הייתה של מפלגתו של יאיר לפיד. אנשיה כבשו את הרחבה בכרזות ענקיות, וחילקו אלפי חולצות, בניסיון לבצע על ההפגנה השתלטות עוינת. מהבמה ביקשו מהם להסיט הצדה את השלטים. הם סירבו. לפיד הועיל אולי לעצמו; את המאבק למען שוויון בנטל רק החליש
(נחום ברנע, ידיעות, ע' 2).

אני חושבת שרק לברנע מרשים לכתוב את הדברים האלו, מצד שני, אני לגמרי לא יכולה להתעלם מהעובדה שהם התפרסמו בעיתון של לפיד, כמו שציינתי.

הקול יוצא הדופן בידיעות הוא של ידידיה מאיר, האומר "החברה החרדית הולכת ומשתנה, ורק עיוור לא מבחין בכך… מה בכל זאת נשאר שמרני ומקובע? אה, הדוברים אתמול על הבמה".

רותם שטרקמן במארקר: הבעיה היא לא הגיוס אלא המסים. רק מה, הקביעה שלו שהמתגייסים יהיו סיידי עצים ועובדי רס"ר מקוממת.

במקור ראשון חושש אמנון לורד שהמסע הצודק לשילוב חרדים בחברה יהפוך למסע רדיפה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

לי אישית נמאס מהתחזיות, מי יצרוך מה וכמה ומתי, אבל אם יש מי שזה לחם חוקו, בבקשה.

תוס': בתגובה לקינתי אבנר שביט מעלה סיכום סו"ש בפסטיבל הקולנוע בירושלים.

לחם עבודה

בהמשך לכל ההשערות והניתוחים של יחסי שוקן-רולניק-דנקנר מדווח News1 על פגישת פיוס בין שני המו"לים, שזה, האמת, יותר סביר מאיחוד.

מח' הגהה

(nrg, תודה לבזינגה)

nrg

לפני פיזור

מה בסו"ש:
כל הגברים כולם.
אצבעות שחורות.

תזכורת תמוהה: מפתיע, אך אני לא נמצאת כל היום ליד המחשב, ואו בעמדה בה אני יכולה לשנות, לתקן, להוסיף, להוריד, לחלץ תגובה שנתקעה וכנהלאה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

90 תגובות על המצפניסט

  1. עמוד הבית הגיב:

    אמור לי מה עמוד הבית שלך ואומר לך מי אתה.

    אהבתי

  2. srnv e הגיב:

    מי שקרא את הסקופ של וואלה על מגעי דנקנר שוקן מת מצחוק. הכל פורסם כבר בוולווטנו לפחות פעמים בזמן האחרון. בכל מקרה ההיא מהמיסדרון אומרת שהם לא דיברו רק על מודעות אלא על שיתוף פעולה הרבה יותר גדול בין מעריב והארץ. וגם הברמן הרי שמע מה ששמע בברסרי…

    אהבתי

  3. אמיר שיש שני לו הגיב:

    הזגזוג של ביבי הוא בסה"כ התרגיל העיתונאי הרגיל הידוע. מתריעים על משהו שאי אפשר לבדוק: צפון קוריאה עומדת לשגר טיל גרעיני לעבר פתח תקווה! (קונשטטר שמע את זה ברדיו החדיש שלו, חמש מנורות, קולט הכל)

    היה ושוגר טיל שכזה, יש לנו סקופ היסטרי. לא שוגר, נו, הצפון קוריאנים התקפלו – אולי בעקבות הפרסום שלנו אפילו. הידד לנו!

    כמובן שעדיף לעשות את זה למישהו שלא אוהבים והרי אף אחד לא אוהב את ביב… קים ג'ונג און.

    אהבתי

  4. על ש.ד. הגיב:

    עד המדינה בפרשת הולילנד, ש.ד., נושא עימו סיפורים מחרידים מזמן השואה. זכרון מופלא יש לו והדברים מעניינים. קראתי ורציתי עוד. חיים ממש לא קלים היו לו בתור ילד בשואה.

    אהבתי

  5. רטקסס הגיב:

    רק רציתי לציין שלא הייתי פה כשבוע וכיף מאוד לקרוא את הבלוג. ❗
    שאלה כללית בנוגע להפגנות והתקשורת: מה דעתכם מידת הסיקור הראויה?
    האם יש מקום לשמוע בתקשורת המיינסטרימית על הפגנות של עשרות אלפי חרדים? (פרשת עמנואל, ההפגנות נגד אינטל בי-ם וכו')
    מה בנוגע להשתתפות של כמה מאות בהפגנות אחרות?
    כמה דוגמאות בשליפה: הפגנות נגד גדר הבטחון, הפגנות של נכי צה"ל, "מחאת העגלות" מהקיץ שעבר, הפגנות של ארגונים ירוקים.
    האם אופי הסיקור בעיתונות יושפע בהכרח מגודל המשתתפים בהפגנה?
    למשל, יש שיגידו שבקיץ הקודם הסיקור יצא מכל פרופורציות. יתכן ואני מסכים עם כך. מנגד, מעולם במדינת ישראל לא הגיעו באופן עקבי מאות אלפים ברחבי הארץ להפגנות. (וכן, ידוע וברור שאחד מזין את השני).
    מעניין אותי לדעת איך התקשורת מקבלת את הרחשים שעוברים בקהל ואיך הם יודעים "לעלות" על ההפגנה הנכונה. האם זה מתקבל מכמות המשתתפים, כמות השיתופים ברשתות החברתיות, כמות התחקירנים/עיתונאים שלהם זיקה לנושא?
    הסיבה שאני שואל היא כי לטעמי יש הרבה מאבקים חשובים במדינת ישראל שלא מקבלים מספיק כותרות בעיתון.

    אהבתי

  6. בזינגה הגיב:

    בהמשך לכתבה על ברי סחרוף שמצאתי בה טעות –
    בתגובות מדברים על עוד טעויות בציטוט מילות השיר "חבל שאת לא" שככל הנראה כבר תוקנו(יחד עם טעות החליליות).
    ישנה בעיה נוספת עם הכתבה – על השיר השומר של הגן מהאלבום "הכל או כלום ":

    באלבום הראשון אחרי הוצאת הצלע הפורטיסית מגופו, נדמה שסחרוף ניסה לחפש כותבי שירים אחרים לעבוד איתם או משוררים להלחין משיריהם.

    כל מי שהוא אוהד של ברי סחרוף(כמוני מודה) יודע – ברי אומנם חתום על האלבום אבל אם פותחים את החוברת מילים והקרדיט רואים את השם של פורטיס בכמעט חצי אלבום. ברי סחרוף עצמו מודה בדבר שהאלבום לא היה ממש אלבום סולו שלו לבד, ובסדרה הדוקומטרית של יואב קוטנר "האלבומים" על אלבומים ראשונים של אמנים נבחר "סימנים של חולשה" של ברי סחרוף ולא "הכל או כלום" ובראיון בפרק הנ"ל ברי מודה ש"הכל או כלום" הוא לא ממש אלבום סולו עצמאי שלו אלא עדיין נעשה בשיתוף של פורטיס.
    קצת עצוב שכתב מוזיקה לא יודע סיפורים מעניינים כמו זה ועוסק ברכילויות.

    אהבתי

  7. חיליק הגיב:

    כשחוקרים את הציפור, לא מזמינים אותה למעבדה.
    כנראה זו הסיבה שכשמגייסים את החרדים, לא מקשיבים למה שיש להם לומר.

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      דווקא מקשיבים רק לא משתכנעים

      אהבתי

      • חיליק הגיב:

        אני מתכוון לידיעה כמו זו:
        "לאחר ישיבת סיעת הליכוד סיכמו ראש הממשלה והמשנה לראש הממשלה שאול מופז על הקמתו של צוות ניסוח לחוק השוויון בנטל, במטרה להביא את הצעת החוק לדיון בישיבת הממשלה הבאה . . בדיוני הצוות ישתתפו בהתאם לצורך נציגי משרד הביטחון, האוצר, המשפטים וכן נציגים של השירות האזרחי. לא ישתתפו בו נציגים חרדים או ערבים".

        מתוך ווינט.

        אהבתי

        • אמיר שיש שני לו הגיב:

          לא ישתתפו כי הם לא רוצים. הרי הם נגד כל הסיפור אז מה יש להם להתמקח על התנאים? זה לא שהחליטו להשאיר אותם בחוץ, הם החליטו להדיר את עצמם.

          אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      האנתרופולוג הנודע דרויאנוב צפה את המאבק על גיוס החרדים ושיגר את הסיפור הבא:
      מפקד אוגדה בצבא הצאר שלח מחלקת סיור יהודית לתצפת על הציר שעליו תבנן להעביר את האוגדה שלו. כשחזרו הלוחמים מהמשימה דיווחו לגנרל הרוסי "ארטילריה – עובר, חיל פרשים עובר, חי"ר לא עובר". הגנרל המופתע הטיח בהם: "איך זה שח"ר לא עובר במקום שארטילריה עובר?". "די פשוט" השיבו היהודים, "באזור הציר מסתובב כלב שחור ענק"

      אהבתי

  8. ג'ודי הגיב:

    בהרת קיץ=נמ"ש

    אהבתי

  9. גזע המח הגיב:

    במעריב:"אלימות נגד זרים" זועקת הכותרת.
    "נערים תקפו עובד אריתראי" בכותרת משנה.
    ובמאמר:"האלימות נגד זרים נמשכת…"

    בסיום המאמר על "שני אתיופים שתקפו אתיופי-אריתראי"
    כתוב:"המשטרה:לא מדובר בתקיפה על רקע גזעני"….

    יוסי אלי(הכתב) מילא אתה צריך להתפרנס,אבל גם סתם אתיופים שיכורים מכים אתיופי בן 68 זה מספיק בשביל ששמך יופיע בעיתון.
    גזענות? הרי כתבת שלא….

    אהבתי

  10. דוד הגיב:

    והיום בגלריה – תמונה של השחקן הלא נכון לצד הספד לאנדי גריפית…

    אהבתי

  11. מעלי הגיב:

    נראה שהאנרכיסטים שלחו לפה "משלחת"…
    הקרן משלמת? או שזה למען ה"מדינה" של כל אזרחיה?
    או שזה אנרכיסט אחד בכמה שמות?

    אהבתי

  12. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    תגידו,יכול להיות שהישראלים מהמוזיאון, היו מדברים מספיק חזק ברמקול, אז האנרכיסטים התלביבים ברחוב השני היו שומעים,ואולי היו מבינים שיש דבר כזה צה"ל?
    אה הם יודעים, הם נלחמים בו כל שישי בבלעין וג'ראח.
    תארו לכם שאוסף הליפים האלה היה מתגייס? מי צריך חרדים וערבים…
    איך האנרכיסטית הזאת מצליחה (עם צלמי בצלם?) לתפוס תמונה שבועית עם שוטר יהודי?(מעריב).

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      בבקשה די

      אהבתי

      • בוקיצה הגיב:

        הוא נודניק שאין כדוגמתו, אה?
        כל אחד אחר שהיה טוחן פה את אותו מסר ימים כלילות, היה מועף כלאחר כבוד מפאת הצפה 😦

        אהבתי

    • בעל תשובה הגיב:

      כאן תמצא תשובה לכל השאלות המציקות לך, מר משתמש אנונימי.

      אהבתי

    • ירון הגיב:

      איזה כיף לכל המשתמשים האנונימיים. אין שכל אין דאגות. המדינה והצבא מעל הכל.

      הייתי בהפגנה אתמול, לא זאת של יאיר לפיד וכתבי "במחנה", אלא של הצדק החברתי ואני יכול למסור לך ד"ש חם ממתגייסי אוג' 86 לחטיבת גולני. היינו בסוג של פגישת מחזור, וניסינו להבין איך צבא הופך מהכרך לערך, ואיך הייתה נראית הפלוגה שלנו עם עוד 15% דמויי בנ"ישים (כאלו שהתחמקו ממסדרי בוקר וניקוי נשקים לטובת התפילה). לא נראה משהו. משם עברנו לדיונים עקרים בנסיון להבין למה הפנסיה שלו, המשמשת למינופי טייקונים-חברים, נשחקת ומדוע רק זכיה בלוטו תבטיח לילדינו השכלה ועזרה בדיור למרות חסכונותינו. ניסינו גם להבין מדוע המעסיקים של רובנו, אנשי הייטק ישמור השם, מבצעים גלי טיוב של פיטור עובדים וגיוס עובדים נואשים במשכורות נמוכות יותר. אני אישית ניסיתי להבין את במקום העבודה שלי, שהמבנה והאחזקה שלו בבעלות עירית תל אביב, מעסיקים אריתראים בעבודות נקיון למרות דיבורי הסרק של ראש העיר, ולאן נעלמו המנקות העולות החדשות מרוסיה.

      בדרך חזרה עברתי ליד הפגנת אוהבי המולדת, ולהפתעתי ראיתי את מעמד הבינים האמיתי. בני 40-50, שממזמן כבר לא עשו מילואים. קצת שבעים, קצת מרירים, מחפשים את ה"ביחד" שאיננו, קצת מנצלים את הזמן לפני הנסיעה לחופשה המשפחתית בחו"ל. חצימילדיהם לא יתגייסו בכלל לצבא. יש ערימה של ח'ברה במוזיאון. לא ראיתי הרבה דתיים, מעניין למה. הקהל די הזכיר לי את מצביעי ברק מ-99 עם "רק לא שס" ואת מצביעי שינוי של לפיד האבא. כנראה שאין חדש תחת השמש ואחד המאפיינים היפים בחברה הישראלית היא העובדה שבשביל להדליק את מדורת השבט, משתמשים בכל פעם בגפרורים העשויים מסקטור אחר. הרבה יותר קל להדק את השורות בשנאת השונה.

      ובחורבן ציון נתנחם.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אנשי היי-טק שהם בוגרי גולני וגם מצביעי חד"ש? איזה עולם מופלא…

        אהבתי

        • ירון הגיב:

          מצביעי חד"ש? פחחחח..היו רוצים. רובנו תומכים במחנה השלום. שלום, שלום, ואל תבואו לנו בחלום. אנחנו רחוקים מאוד מאיזו תדמית רומנטית סנטימנטלית. התחלנו ברצועת הבטחון והאינתיפדה הראשונה, וסיימנו בלבנון השניה. יש לנו יותר מדי שעות של "אלמנה שחורה", מחסומים ויזומות מכדי להיקרא יפי נפש. רובנו שברו יותר עצמות משתיקה. אולי מפא"י ההיסטורית יותר מתאים.

          בשביל לשבור לך את המיתוס – חלקנו הגדול אפילו אשכנזים, רחמנא ליצנן.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            פתחתם את הבנקים עם מטען עלוקה? דפני ליף היא המ"פ שלכם?

            אהבתי

            • ירון הגיב:

              אנחנו פותחים את הדלתות של הבנקים עם ראשים של אנשים זקנים. הם הרבה יותר קשים ויעילים.

              מה קשורה דפני ליף? אני מבין שמירי רגב היא המ"פ שלך. המ"פ שלי היה צ'יקו תמיר (שזכיתי גם שדודה שלו תהיה המטפלת שלי כשגרתי במצפה רמון [לפני כפר שמריהו]..נראה אם תנחש איך קוראים לבעלה, והיכן שירתתי).

              אהבתי

      • 20,000 פלוס 1 הגיב:

        לעניין המחסור בדתיים במוזיאון.
        הסיבה היא אותה סיבה שלא רואים הרבה דתיים במשחקי כדורגל במוצ"ש גם אם המשחק מתחיל אחרי צאת השבת.
        קפיש?

        אהבתי

      • ר.בקצה הגיב:

        אני ראיתי את הנחיל שחזר מההפגנה דרך רח' שאול המלך ונשפך לאבן-גבירול.
        בהערכה זהירה- 85% מתחת לגיל 30

        אהבתי

      • הכורח לערוך הגיב:

        באיזה כרך התארח צה"ל לפני שהפך לערך מר ממעיט בשכלם של אחרים?

        אהבתי

      • כוכבית הגיב:

        אגב, גם סתיו שפיר (שהפגינה באותו הזמן בקרית גת) ויונתן לוי בוגרי "במחנה".

        אהבתי

  13. מישהו שם בחושך הגיב:

    ציוץ מקדים –

    ביום ששי יוקרן בפסטיבל הסרט "לא בגדתי"
    http://www.jff.org.il/?CategoryID=934&ArticleID=1299
    על מאיר מוזס, מפקד החוליה של אורי אילן, שנשפט והורד בדרגה לאחר חזרתו מהשבי הסורי.
    נשאלת השאלה העקרונית, מה לעזאזל הקשר בין אדון נועם שליט שישתתף בדיון שיערך בתום הקרנת הסרט, לאורי אילן או למאיר מוזס?
    ונשאלת גם השאלה הקטנונית, מדוע על הקהל לשלם כסף כדי לשמוע פוליטיקאי?

    אהבתי

  14. כינוי הזוי בכיר הגיב:

    היתי מציע למרגלית מטאפורה מדויקת יותר – למשל, רק חמור לא משנה את דעתו פעמיים ביום.

    אהבתי

  15. בגלריה הסרט סברה שצונזר על ידי הבריטים לפני 80 שנה בגלל היותו ״אנטי ערבי ושמאלני״ יוקרן כיום. כן, בזמן הישוב השמאל היה המתנחל הקולינאליסטי. הימין היה, כפי שחייל זקן יודע, קפיטליסט מיושב.

    ״ואולם, ב 1933 כאשר התכוונו מפיצי הסרט להציגו במקביל בפולין, בארצות הברית ובישראל, הודיעה הצנזורה של המנדט הבריטי בארץ ישראל כי היא אוסרת את הקרנתו בפלשתינה. אביו של גרוס, נתן גרוס, מציין בספרו "תולדות הקולנוע היהודי בפולין" כי פקידי הצנזורה החליטו ש"סברה" הוא סרט "תעמולתי, אנטי ערבי, שמאלני ומסוכן". בסופו של דבר, לדבריו, הוצג הסרט בארץ רק לאחר שיעקב דוידון, מראשוני בעלי הקולנוע בארץ, הוציא ממנו את כל הסצינות שבהן הופיעו ערבים.״

    אהבתי

  16. לעתים חוטאת בטייפוז הגיב:

    יש דבר אחד שאני לא מבינה לגבי מחלקת הגהה.
    לראייתי, אפשר לחלק את סוג הטעויות שאת מציפה לשני חלקים – טעויות לשוניות/דקדוקיות ומה שנקרא טייפוז.
    לפרסם את הסוג הראשון זה לגיטימי, על אחת כמה וכמה כשמדובר בפרינט, שם מעסיקים מגיהים (כולנו יודעים שבאתרים מחלקת הגהה היא מדע בדיוני).
    לגבי הסוג השני: כל מי שעבד/עובד בתחום, כלומר – כל מי שקורא את הבלוג וגם את בעצמך – יודע שלעתים העבודה כרוכה בהרבה לחץ, ומה לעשות, לפעמים מתפלק מקש פה ושם. לצחוק על טייפוז זה קצת כמו לצחוק על אדם שמועד ברחוב, וזה גם מוריד מהערך של פרסום טעויות לשוניות מדאיגות אמיתיות.

    אהבתי

    • מקליד הגיב:

      באמת יש משהו "דווקאי" בלהבליט שגיאות הקלדה, כי הן קורות לכולנו.
      מצד שני, זה לא ממש כמו מישהו שמועד ברחוב. כאן, גם בשעות לחץ, יש אנשים – כותבים/עורכים שעוברים על הכתוב לפני שלוחצים "שגר".
      אבל כן, לפעמים משהו מתפספס (ולדעתי זה פשוט כי אנשים לא קוראים את האתרים שבהם הם כותבים), וזה לא כזאת תגלית לפרסם את הפאקים הקטנים האלו כאן, אלא קטנוניות.
      לייק ענק לתגובה בכל מקרה !!!

      אהבתי

    • ר.בקצה הגיב:

      סלחי לי על תפיסת המקום-
      השימוש שלך ב"טייפוז" הזכיר לי פרק בסדרה של לארי דיוויד שבו הוא מפרסם מודעת-אבל בעיתון לרגל מותה של דודה זקנה ובמקום לכתוב
      "beloved aunt" מודפס בעיתון "beloved cunt".

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      99% מטעויות ההגהה שאני רואה לא מתפרסמות בבלוג.
      מה שמתפרסם אלו הדברים המשעשעים או באמת אלו המעידים על בורות.

      הרי זה לא שמישהו לא יודע לכתוב חלליות, אלא שהשילוב עם "השורה הבלתי נמחקת" (שזו סתם עלגות לשונית קשה) יצא מצחיק בגלל הסתירה הפנימית. וכנהלאה.

      והדוגמה של ר. בקצה טובה מאוד לצורך העניין.

      אהבתי

  17. 20,000 פלוס 1 הגיב:

    המספר הזה מעניין.
    אתמול בשעה 20:30 בערך, במדרכת המוזיאון, הקשבתי לקציני משטרה/שוטרים משוחחים ביניהם בעניין מתי בדיוק לסגור את שד' שאול המלך והסביבה והדרך המגיעה מהרכבת, בעניין ההפגנה השניה וכמה הפיצול משגע את הקודקודים, על הכוחות בכוננות באזור העירייה, על כוננות של רכבים רבים למעצרים (למקרה הצורך) אבל לא הזינזאנות הידועות לשימצה ועוד. הכי מעניין היה הבטחון שדיברו די בבטחון על הכמות של 20 אלף שיגיעו למוזיאון וההכנה לכמות הזאת. מעניין או איזה קצין מודיעין חכם?
    הרי יש כל כך הרבה פרמטרים משתנים שמשפיעים על כמות (בכל הפגנה). המון. ללא סדר חשיבות.
    מהות ההפגנה.
    הבידול של ההפגנה.
    שעת ההפגנה ותחילתה, הרי יש לא מעט דתיים שתומכים (או לא). מצד שני שעת התחלה מאוחרת מדי עשוייה להרתיע הורים לא מעטים.
    מה יש בטלויזיה באותו ערב והאפשרות לצפייה חוזרת מיידית.
    מזג האויר, בעיקר הלחות.
    השתתפות גופים חיצוניים תומכים/מתנגדים.
    הפמפום שנעשה בתקשורת לפני ולקראת.
    'איכות' קטע/י ה'בידור' בהפגנה.
    ועוד…
    ועוד.
    אגב, לטעמי בעניין הכמות. הצלחה אדירה, הצלחה משמעותית, הצלחה שכנראה תחולל שינוי מסויים.

    אהבתי

    • אורי הגיב:

      אנשים זה לא כמות. אנשים זה מספר.
      (למי שאינו יודע – כמויות זה חפצים שאי אפשר לספור. למשל, בערימות)

      אהבתי

      • 20,000 פלוס 1 הגיב:

        אתה צודק אבל טועה.
        בהפגנות אין אפשרות מעשית לספור את האנשים ולפיכך שימוש במילה כמות צודקת בהחלט.

        אהבתי

        • 5 יחידות הגיב:

          אפשר בקלות לנחש לפי גודל השטח שהוא נתון קבוע ומצב הצפיפות. כך קובעת המשטרה את מספר המשתתפים בהפגנות.

          אהבתי

          • 20,000 פלוס 1 (חצי יחידה) הגיב:

            מ.ש.ל.
            לאמוד או לנחש זה ממש לא לספור ולכן זה עונה על ההגדרה של אורי: "כמויות זה חפצים שאי אפשר לספור". אנשים כמו חפצים במקרה הנוכחי.

            אהבתי

כתיבת תגובה