הקריצה

אולמרט אהוד

כל עיתון ואג'נדותיו, כרגיל.
בן כספית
מתאר את עבודתה הנוראית של הפרקליטות, מביא לדוגמה את סיפור עדת הזהב רייצ'ל מור ומבטיח להמשיך מחר.
בין היתר הוא קושר לסיפור את מרכז שלם, "המזוהה עם הימין הישראלי וממומן על ידי כמה מהמיליארדרים המקורבים לראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו".
אז לפני שכספית ממשיך הלאה אני רוצה להזכיר את פרשת אמנון אברמוביץ' ומרכז שלם.
ובעוד כספית ממליץ לעמיתיו לגגל, הנה עצה גם לו. קרא את הראיון שערך אבי שילון עם הרב יצחק ליפשיץ במעריב ב-2001, ולמד מיהו האיש. תוס': גם בחדרי חרדים הרחיב על הרב הקיצוני + הסבר.

תוס', 15:35: כתבה על רחל מור התפרסמה בהמוסף לשבת של ידיעות באפריל 2011. אולי עדיין כדאי לעצור את מכונות הדפוס של מוספשבת של מעריב. בגלל זה ובשל הסיבות שמניתי לעיל.
eda8.4.11

[gview file="https://velvetundergroundblog.files.wordpress.com/2012/07/eda8.4.11.pdf"%5D

ומאידך, בצמוד לכספית בע' 5 קראו את אראל סג"ל המשעשע:

ומה למדתי עד רגע כתיבת הדברים מהסיקור התקשורתי? ראשית, שרבים מעמיתיי נוהגים כסטייק. מתהפכים באופן שהיה מעורר סחרחורת גם עבור אוגר בכלוב. האיש הורשע, אבל על פי הכותרות בכלי תקשורת מסוימים, מאז משפט דרייפוס לא נולד עיוות דין כזה.
אם אני מבין נכון את הנרטיב המוצע, הרי שעומד לפנינו קדוש מעונה, אדם צדיק וישר דרך שהוכשל על ידי מזכירתו. כתב אישום שנולד בשל קונספירציה ימנית שניסתה לחבל במאמצי השלום. נו, הרי ברור שהפרקליטות היא חבורת ימניים קיצוניים המשתפים פעולה נגד כל שמאלני תאב שלום.
מה עוד למדתי? שלאולמרט, באופן סדרתי, אין את היסוד הנפשי להכיר עבירה ושחיתות מהן, אפילו כשהן סוטרות בפניו.

נועם שרביט במעריב – תיק המינויים הפוליטיים נגד אולמרט צפוי להיסגר מחוסר עניין לציבור, "יודגש כי להחלטת הפרקליטות אין כל קשר לזיכויו של אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, והיא התגבשה עוד לפני כן".

בהארץ מובאים בראשית דבריו של אלמרט ערב (!) הכרעת הדין, בהם אומר אולמרט שרק לו יש סיכוי להיות רה"מ, ושיאירקה (הבן של חברו הטוב) יבוא איתו. אני רק חושבת על השילוש אולמרטלפיד וסנשו דנקנר ונהיה לי רע.

יוסי ורטר כותב בהארץ (קישור שתי שורות למעלה) שהציבור עוד לא בשל לשובו של אולמרט לזירה, ואכן, זה גם מה שאומר הסקר של ישר"ה (כות' ראשית).

עם כל הכבוד, אני חושבת שתיאור הקשר בין ד"ר דנה אולמרט לד"ר יחיל צבן, בנו של יעקב צבן, אחד השופטים במשפט אולמרט ככזה שעלול היה להשפיע על תוצאות המשפט קצת מופרך.

הכותרת הראשית של ידיעות היא פרשנות: "אפקט אולמרט". הידיעה מתייחסת בכלל לחוק השוויון בנטל, אבל ידיעות "מעריך": "נתניהו ומופז חוששים משובו של אולמרט לחיים הפוליטיים ולכן הקצינו את עמדותיהם".
בע' 2 אפשר למצוא מי אחראי להערכה (איתמר אייכנר ויובל קרני): בקדימה טוענים…

סימה קדמון, בעמוד לידם, ממשיכה לרקום חוטי משי דקיקים:

… וכמו בתורת הכאוס, שבה משק כנפי הפרפר עשוי לגרום לסופת טורנדו, כך הקריצה בעינו של אולמרט ברגע הכרעת הדין יכולה להביא לשינוי בעמדתו של נתניהו בעניין חוק השוויון בנטל, שיביא לפיצוץ הקואליציה, שיביא להקדמת הבחירות.

בע' 6 צוהל ידיעות בכות' הגג "בפרקליטות אוספים את השברים".

ה-BMW לשרים נגנזה

400,000 ש' למכונית שרד לשרים? לא. הכות' במעריב (12-13) – "מכוניות היוקרה לשרים הוחזרו לניילונים" (כות' מטאפורית).
בישר"ה ובידיעות מתעצבנים בשער.
בידיעות הכות' היא "ב-מ-וו לכל שר" ובישר"ה "הגזמתם".
השר יובל שטייניץ הורה לבדוק אם אפשר לבטל את המכרז. אבל למה לא חשב על זה קודם?

לאודי עציון בידיעות יש קטע הזוי במיוחד בנושא (ע' 16), אבל למה לא להשתעשע בחום של 36 מעלות:

…אנדרי סיטרואן היה יהודי. ב.מ.וו, לעומת זאת, היא אחד מיצרני הרכב שהשנים 1933-1945 מופיעות בהיסטוריה שלהם די במעומעם. אז נכון שכבר היום יש לשרים רבים אאודי, אבל תשאלו את אחד מ-200 אלף ניצולי השואה שחיים כאן אם זה מנחם אותם. יהיה מי שיגיד שבמדינה שבדיוק רכשה צוללת שישית מגרמניה עניין המוצא כבר חסר משמעות. כן, בדיוק כמו ההבדל בין המפתחות של הצוללת למפתחות של ב.מ.וו (? V). ושר שבקיץ 2012 יבחר דווקא בב.מ.וו, רגע אחרי שהצביע בעד תוכנית קיצוצים חדשה, צריך ללא ספק להחזיר את המפתחות.

אבל יש גם קטע מקומם ומוצדק במה שעציון מספר:

יבואן סיטרואן… לקח את ה-C5, מכונית מנהלים צנועה וחכמה, אבזר אותה בכל מה שיכול היה למצוא בקטלוג… וכך ניפח את מחירה כך שיעמוד בדרישות אנשי העסקים האינטליגנטים מהאוצר

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

רביב דרוקר על פסה"ד במשפט אולמרט. אחרי סעיף 1, בו הוא קורא למשה לדור להתפטר, איבדתי אותו.

לדור צריך להתפטר כי בתיק עם פרופיל כל כך גבוה, יש רק מבחן התוצאה. לדור צריך להתפטר כי בהתפטרותו הוא עשוי להציל את מפעל חייו. הפרקליט שיבוא במקומו יגיש ערעור, סיכוי סביר מאוד שהערעור יתקבל (לפחות בטלנסקי) וצדקתו של לדור תצא לאור.

נכון, התיאור שלו את האירועים בס' 5-6 מלהיב, ואני בהחלט ולגמרי בעד ערעור של הפרקליטות, אבל אני חוששת שדרוקר עדיין לא מכהן כשופט ולא בעל ההשכלה המתאימה.

להארץ שת"פ נרחב עם יס לקראת עלייתה של סדרת הדרמה שביתה (רני בלייר וענת אסולין). ככל שאני זוכרת, לא היה שת"פ שכזה מעולם בין הארץ לתוכנית טלוויזיה. הסיבה, ככה"נ, היא הזיקה החברתית המשותפת של הסדרה ושל העיתון.
הסדרה, כפי שנכתב, מבוססת על אירוע במפעל חיפה כימיקלים בדרום ב-2003.

אמנון דנקנר שליט"א הפציע אתמול להופעת אורח בתגובות (כזכור, זו לא הפעם הראשונה שלו). אני תמהה מיהו זה הקורא המתמיד המשגר לו קישורים ומשלח אותו לפה בכל פעם ששמו עולה, שהרי אינני סבורה שהוא מתחיל את היום שלו בשיטוט בבלוג, וגם לא שיש לו גוגל אלרט ל"אמנון דנקנר".

שגיא כהן מדווח בידיעות שאלפי ישראלים התפתו לצפות בסרטון שכותרתו "בחור ישראלי צילם את חברה שלו בעירום מלא" ונדבקו בווירוס.

לחם עבודה

ניר גונטז', לשעבר כתב הפלילים של ידיעות כותב כעת באגף החדשות של וואלה!.

עירית אבישר היא כתבת הבנקאות החדשה של גלובס במקום עירן פאר, שהודיע במאי על כוונתו לפרוש.

בין 15 מפוטרי מעריב גם חנן גרינברג, הכתב הצבאי.

אלון עידן מנתח את שיחתם המונומנטלית של רון קופמן ובן כספית ב-103FM ומצרף את הנגן. עכשיו, מה הבעיה? שהנגן של 103 מתחיל לפעול אוטומטית. זו הסיבה שלא העליתי אותו לבלוג, וזו גם הסיבה שאני מתריעה. הבעיה השנייה היא (תוס': שבפיירפוקס) שאי אפשר לעצור אותו וגם לא להנמיך. כלום. לכן אני לא יכולה להמליץ על כניסה ללינק בלב שלם, אלא אם לא אכפת לכם לשמוע שוב את מופע האימים.

בכל פעם שאיינשטיין ניסה לעמת אותו עם פרטים נקודתיים – רכישת עומר דמארי, התרוקנות הקופה של הפועל תל אביב – כספית ייצר מנטרות שטוחות מסוג "לא מעניין אותי מה היה", "אני לא ברזולוציות האלה של דמארי שממארי". גם בטקסט שפירסם ב"מעריב" כתב את משפט הבת יענה הקלאסי "אותי לא לגמרי מעניין מאיפה הכסף".
כספית מצדיק את השטחיות שלו באופן אומלל. הוא "לא יודע מה אומרים התקנונים", משום ש"זה מקצוע שלכם" – אבל מצד שני הוא נפגש בעבר עם אלי טביב ("נתתי לו עצות") ובהווה הוא מביע דעה מוצקה בלא מעט פלטפורמות (עיתון, אינטרנט, רדיו) ביחס לדברים שקשורים ל"מקצוע הזה". כספית נמצא מספיק זמן בעיתונות כדי להבין שאם הוא לוקח חלק אקטיבי בזירה מסוימת – כן, "אפילו" בזירת הספורט – עליו להיות מצוי בפרטים ולגבש עמדה מנומקת ולא כזאת שנסמכת על סנטימנטים של אוהד.

אמנון לוי: סרט שהועבר לצנזורה הודלף לבעלי אינטרס. בצנזורה מודים.

תוס': הדיון בעתירת ארגון העיתונאים נגד הנהלת מעריב נדחה ליום ד', 18.7.12, 14:30, ביה"ד האזורי לעבודה ת"א.

קצה האצבעות


כותרת שער מעצבנת לכתבה של קרן צוריאל-הררי. גם הכתבה עצמה, העוסקת רק בענייני משפחה חוטאת למציאות המרה: לא משנה מה אנשים עושים, הם משוכנעים שהחיים, ההתרחשויות, העולם, נמצאים במקום אחר: בסמארטפון שלהם, או ברשת. זה הרי מגוחך, מאחר שהישיבה עם חברים, אהובים, ילדים, בהרצאה או בכל פעילות אחרת של המין האנושי תוך בהייה במכשיר אומרת בעצם שהחיים שלנו, מה שאנחנו עושים בכל רגע נתון, חסר משמעות. החיים נמצאים במקום אחר. לא היכן שאנחנו נמצאים. מה עם לחיות את הרגע, ובמובן החיובי, להיות נוכח כאן ועכשיו?

תוס': עומר ואסף נזכרו במערכון הזה מארץ נהדרת:

מסביב לעולמצ'יק

האם עכשיו יקימו לישראלים מחנות פליטים בקנדה?

סטארבקס בבית הקברות.
(תודה לגל אל איי)

לפני פיזור

תודה לתומכי הבלוג. אני תוהה אם ראוי לי להקים עמוד ליקוט כמו זה של גלמור או דומה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

145 תגובות על הקריצה

  1. למרטין הגיב:

    חלק מדבריך דברי טעם המה,חלק לא.
    תאמין לי שבתור מי "שעשה את זה" ועדיין עושה לא מעט,אתה צריך למצוא דרך לדבר עם האדם שאתה רוצה לעזור לו, לא קל לאנשים שהקימו משהו והולכים בדרך שלהם "לשנות דרכים",בטח לא לעשות ניתוח פומבי ליכולותיו תכונותיו….
    אם יש באמתחתך ראיונות,אמצעים… ואתה באמת מעוניין ,ממקום של נתינה אמיתית, תנסה למצוא דרך שלא תפגע ב"נעזר".
    לא לכל אדם יש מערכת זרימה וקבלה שלא מעורב בה כבוד.
    גם אני לא תמיד מצליח.

    אהבתי

  2. ז'ורז' סאנד הגיב:

    דבורית את תאהבי את זה.

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    אני לא מבין משהו.
    BMW זכו במכרז מסודר.
    אני לא יודע מה התנאים המדוייקים של המכרז, אבל כנראה שהמחיר הוא חלק מכובד ממנו. זה אומר שהם עשו למדינה הנחה משמעותית, עד כדי כך שהם יותר זולים מרכבים מתחרים שבשוק החופשי עולים פחות.
    אז אם מבטלים עכשיו את הזכייה של BMW, יכול להיות שהרכב האחר שייבחר יעלה למדינה יותר.
    כלומר בשביל מראית עין של זול ישלמו יותר. חלם זה כאן.
    כל זאת אלא אם כן יצאו במכרז חדש בעל דרישות נמוכות יותר. ואז נשאלת השאלה למה מלכתחילה הלכו על דרישות כאלה גבוהות.

    אהבתי

    • יון מתקן הגיב:

      הרבה השערות.
      בשורה התחתונה אני חושב שמראית עין, כשמדובר בנבחרי ציבור שלנו שווה יותר מכמה מאות אלפי שקלים. בכל מקרה, BMW צריכים לשלם כסף לממשלה ולא ההיפך.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ראה פרטים נוספים פה למטה.
        BMW אכן עשו לשרים הנחת סלב משמעותית. אולי אפילו מחיר עלות (בשביל הפרסום והתדמית).
        אתה באמת חושב שצריך לשלם יותר בשביל מראית עין? יותר זול לקנות את רכבי ה-BMW ולדפוק אותם מכל מיני כיוונים. כמו שהיינו עושים בשנות ה-80' ג'ינסים משופשפים בבית. זה יעשה מראית עין של זול ללא עלות נוספת.
        אגב, מי שעושה את המכרז זה החשב הכללי. אף אחד לא יכול לטעון שהמטרה העיקרית שלו היא לפנק את השרים.

        אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הנה המכרז.
      ההיבט הכלכלי מהווה 65% מהציון הסופי, וההיבט האיכותי רק 35%.
      בנוסף, נעשה תיחור דינאמי, שזה מעין מכירה פומבית באינטרנט (רק בהגיון הפוך – הספקים נלחמים בזמן אמת מי יתן את המחיר הנמוך ביותר).
      המכרז דורש קבוצות רישוי 6 או 7, ומחיר מקסימלי של 400,000 ש"ח. זה בעצם אומר שהוא מגביל את תחום המחירים (הקטלוגיים) ל-202,000 – 400,000 ש"ח.
      הסיפור על יבואן סיטרואן שלקח את ה-C5 ואבזר אותה במיוחד כדי לעמוד בתנאי הסף (מבחינת מחיר) הוא מצוץ מהאצבע.
      במחירון הסטנדרטי של סיטרואן יש דגם של C5 שנקרא exclusive הנמצא בקבוצת רישוי 6 ועולה כ-205,000 ש"ח. כלומר נכנס בקלות למכרז כמו שהוא.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        או, עכשיו אני רואה שסוף סוף נמצא הכתב הכלכלי שיביא את המידע הנכון.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        פיספסת את הנקודה הבעייתית והיא קביעת מחיר מינימום. יש מספר רכבים שעמדו בתנאי הסף אבל לא יכלו להתחרות מאחר ומחיר המחירון שלהם נמוך ממחיר המינימום. עובדה זו היא המעמידה את המכרז באור נלעג.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          מחיר מינימום (קטלוגי! לפני הנחה!) של 200,000 ש"ח נשמע לי בהחלט סביר לשר.
          אפילו שלי יחימוביץ שמתפארת בכך שוויתרה על רכב משוריין נוסעת במאזדה 6 שעולה קטלוגית 160-190 אלף ש"ח (אני מניח שיש לה גרסא מאובזרת שקרובה יותר למחיר העליון).
          מכיוון ש-BMW נתנו 50% הנחה, יוצא בסוף שהם נותנים רכב השווה למחיר הקטלוגי הנמוך ביותר. כמובן שה-C5 שהגיעה למקום השני עולה קצת פחות (כי הם גם נתנו הנחה מסויימת, קטנה בהרבה), אבל בשקלול העובדה שיותר מאוחר מוכרים את הרכבים האלה, ה-BMW הרבה יותר משתלם כלכלית.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            אין שום הגיון בקביעת מחיר מינימום חוץ מאלמנט הדאווין. אל תשכח שהשרים משלמים מס לפי שווי שימוש וזה נקבע על פי מחיר המחירון. הנטו של ביבי קטן מ15000 בגלל שהוא משלם מס לפי שווי שימוש של רכב שעולה מיליון שקל. מי שניהל את המכרז הזה כנראה השתלם אצל מי שניהל את המכרז על נמל אילת.

            אהבתי

            • שועלן הגיב:

              שווי השימוש נכלל כפקטור במכרז.
              תקרא לפני שאתה יורה.
              שר שיבחר ב-BMW אכן ישלם שווי שימוש גבוה מאוד. זה שיקול שלו.
              הוא יכול גם ללכת על ה-C5 ולשלם הרבה פחות.
              לגבי מחיר מינימום – בהנחה שיש קורלציה סבירה בין טיב הרכב לבין מחירו, אפשר לטעון שזה קובע סף מינימלי לטיב הרכב. אם לא היה מחיר מינימלי, המדינה היתה צריכה להתחיל לבדוק הרבה יותר רכבים שהיו ניגשים למכרז, למרות שברור שהם היו נופלים על ציון נמוך בתחום הטיב (35%).
              סה"כ נראה לי הגיוני להגביל לקבוצות רישוי מסויימות (שנקבעות לפי מחיר קטלוגי) – אפשר להתווכח על איזה קבוצות רישוי צריכות להיכלל במכרז. כן, יש גם "מראית עין" מהכיוון ההפוך. שר לא צריך לסוע במאזדה 3.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                אגב, מה אכפת לך שהשרים ישלמו שווי שימוש גבוה?
                זה בעצם אומר שהשרים עולים לנו פחות כסף (כי חלק גדול יותר מהמשכורת שלהם חוזר למדינה) – אולי זה חלק מהשיקולים של החשכ"ל לקחת את ה-BMW…

                אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                שתי נקודות:
                קבוצות שווי חלפו מהעולם.
                היה מקום להגביל את המכרז לרכבים אמריקאיים ולו רק לטובת "מראית העין"

                אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  קבוצות שווי חלפו מהעולם רק מההיבט של חישוב שווי שימוש (שהפך ללינארי), אך עדיין יש חלוקה לקבוצות רישוי, בעיקר לצרכי חישוב אגרה וטסט.
                  המכרז לא מגביל מחיר מינימלי, אך הוא כן דורש קבוצות רישוי 6 ו-7, ולכן בפועל הוא דורש מחיר מינימלי של 202,000 ש"ח. מכיוון שקבוצה 7 אינה מוגבלת מלמעלה, המכרז מגביל בפירוש למחיר מקסימלי של 400,000 ש"ח.
                  לא הבנתי את ההיגיון בהגבלה לרכבים אמריקאיים בלבד. מילא להגיד לא גרמניים (אני מתנגד, אבל יכול להבין את ההיגיון). במה פשעו הצרפתים, האיטלקים, היפנים והקוריאנים? (טוב, הם כולם פשעו מתישהו, אבל אם כך אז גם האמריקאיים). אגב, רכבים אמריקאיים הם הכי פחות כלכליים (וזו הסיבה שטויוטה זה הרכב הנמכר ביותר בארה"ב).

                  אהבתי

                  • …אלא "גוזרת קופון" בעיקר מהבאז הפרסומי השמתלווה לרכב הזוכה במכרז…

                    יכול להיות שהמכרז הזכיה והנסיגה הם חלק מספין תקשורתי? לא מאמין. מה פתאום. קונסיפרציה מופרעת. הון ושלטון…אצלנו?

                    אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    $3000000000 סיבות לרכישת רכבים אמריקאיים

                    אהבתי

                  • מרטין הגיב:

                    שועלן שלום,

                    רק להגיד תודה. תגובות ארוכות, מושקעות ומלאות באינפורמציה טובה.

                    תודה גם לחייל זקן על ההתעקשות שלו לתת תשובות "סותרות" ובכך פיתח והרים את הדיון לרמה גבוהה. קנאת סופרים תרבה חכמה. תודה לשניכם. למדתי והחכמתי.

                    אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      תודה.
                      הייתי שמח לומר לך אותו דבר בחזרה, אבל כפי שאתה יודע (ייאמר לזכותך – המודעות העצמית שלך מאוד גבוהה), התגובות שלך ארוכות יתר על המידה ומלאות בנפנופי ידיים.
                      שאלתי אותך על תכנית עסקית והתשובה שלך היתה התחמקות ואז עברת לתאר גיוס כספים.
                      גיוס כספים זה לא תכנית עסקית.
                      בשביל לגייס כסף צריך קודם לכן להציג תכנית עסקית, אחרת אף אחד לא ייתן לך כסף.
                      אז אני אשאל שוב – מה התכנית העסקית שלך לעסק הזה?
                      לצורך העניין, אתה יכול להניח תעבורה כרצונך (בתחום הסביר כמובן). מה ההכנסות כרגע זה לא משנה, כי הן ישתנו לטובה כמובן לאחר גיבוש התכנית, וההוצאות זניחות (רוב ההוצאות זה השכר לעובדת היחידה, שהיא סוג של טייקון שתמיד ישאב את רוב הכנסות העסק, לא משנה מה יהיו).

                      אהבתי

                    • מרטין הגיב:

                      שועלן שלום,

                      אתה צודק. כאן אין לי עורך שמקצר אותי וככה זה גם נראה. למזלי, כשאני כותב משהו מקצועי, יש לפחות שני עורכים שעוברים על הטקסט שלי ומקצרים אותו. (העורך: מה-6,000 מילה ששלחת נשאיר רק 600 מילה כמו תמיד. מרטין: בכיף). זה שאני כותב ארוך מידי זאת תלונה קבועה בתגובות וזאת תלונה מוצדקת. מצד שני, התלונה לא מזיזה לי כי זאת הכתיבה החופשית שלי שאני נהנה ממנה 🙂 כאן אני לא מחפש רייטינג והכרה מקצועית אלא מביע את דעתי האישית חסרת החשיבות ביותר מידי מילים.

                      סוד קטן בינינו: הטקטסים הקצרים והטובים שכתבתי כאן ושקיבלו המון לייקים עברו עריכה מקצועית כי הנושא היה חשוב לי. אבל אל תספר לאף אחד. שיחשבו שאני כותב טוב. 🙂

                      גיוס כספים זה לא תכנית עסקית. בשביל לגייס כסף צריך קודם לכן להציג תכנית עסקית, אחרת אף אחד לא ייתן לך כסף.

                      לא נכון. באמת. המציאות שלי היא שמשקיעים רוצים לתת לי כסף כי הם יודעים שכל מה שאני אשקיע בו מזמני יצליח. ברור שהם ירצו לקבל תכנית מסודרת כדי לעזור לי להצליח (ושההשקעה שלהם תניב תשואה), אבל לרוב המשקיעים חשוב יותר בני האדם שהם משקיעים בהם. זה בולט במיחד במזרח הרחוק. הבעה שלי היא שיש לי רמת אמינות גבוהה אבל אין לי רעיונות טובים שמדליקים אותי להשקיע בהם מזמני היקר.

                      לגבי התכנית העסקית – כתבתי לך כבר קודם שחסרים לי נתונים. לכתוב תכנית עסקית על סמך הנחות של תעבורה, הכנסות, הוצאות קבועות, הוצאות שכר, הוצאות משתנות, מיסוי, מודל תכנון מול ביצוע, מודל הכנסות משוער, קביעת יעדים, שלא לדבר על תיכנון לגידול עתידי שקשור לגמרי לרצונות ולאינטרסים של בעלת העסק שאין לי מושג מה הם.

                      יועץ טוב לא יודע מה טוב בשביל הלקוח. רק הלקוח יודע מה באמת טוב בשבילו. כיועץ עסקי, אני צריך לברר טוב טוב מה החלומות האמיתיים של הלקוח ורק אז לכתוב לו תכנית עסקית. חלומות מגשימים אחד אחד. עם תכנית מסודרת. מתחילים עם הצלחות קטנות ומשם מתחילים לגדול. אני לא יודע ולא מתיימר לדעת את החלומות של V. לכן אין לי תכנית עסקית בשלוף וכל הדיון הזה הוא סתם קישקושים כלליים.

                      בימים אלו עזרתי להקים עסק קטן כאן בבנגקוק (הדפסות אישיות על כיסוי לנייד של אפל) שהרימו שני חבר'ה ישראלים צעירים. מודל ההכנסות צפה כיסוי השקעה תוך חצי שנה. הם בחודש השני של העבודה ועתידים לכסות את ההשקעה תוך 3 חודשים בלבד.

                      הם הצליחו בגללי? מה פתאום. הם קיבלו ייעוץ ברמה גבוהה והצליחו בעצמם. זה הסוד של יועץ טוב. לתת עצה טובה (חכה) ולתת להם ללכת לדוג דגים בעצמם. החשיבה הרגילה של "תראה לי דגים ואז אולי נקנה ממך חכה" משעשעת אותי. אין לי כוח להשוויץ בהישגים שלי, וכשחשפתי כאן קצת מההצלחות שלי בחיים, קיבלתי פירגון יתר מקיר לקיר וזה נהיה מביך. תרשה לי לחסוך ממך את מורשות הקרב של הצלחתי הצנועה בחיים כי יש לי תחושה שגם אתה לוקה באותה מחלה ישראלית של פירגון יתר וכידוע, אמרו חז"ל שלא מדברים שבחו של אדם בפניו.

                      אהבתי

              • ז'ורז' סאנד הגיב:

                יצא המרצע מן השק-

                חלק מהשרים אף הודו כי לא יקחו את הב.מ.וו לא רק בגלל "הניראות הציבורית", אלא גם לנוכח העובדה שיחויבו בשווי שימוש גבוה לצורכי מס. כתוצאה מהשימוש בב.מ.וו ישלמו השרים מס של כ-4,500 שקל בחודש, לעומת זאת, שווי שימוש של כ-2,500 שקל בחודש אם יבחרו בסיטרואן

                אהבתי

                • מרטין הגיב:

                  לא ייאמן. גם שרים הם בני אדם שעושים שיקולים של פרנסה.

                  הו! הבו לי מנהיגים שלא חושבים על קטנות כמו פרנסה. איפה המנהיגים של פעם?

                  זה לא מרצע. זאת המציאות. למי שיש פטיש, כל דבר נראה לו מסמר.

                  אתה פטיש אתה. 🙂

                  אהבתי

  4. אני הגיב:

    ביקשת לפני כמה ימים שנבחר לעצמנו כינויים עקביים וקלים לזיהוי? נענית לבקשה ומחליפה את "אני" ל-גפן.

    אהבתי

  5. עואד בולוס הגיב:

    חובה לקרוא את כל דבריו של רביב דרוקר, מן הטעם הפשוט שהוא קרא את פסק הדין בניגוד לבן כספית וחבריו.
    כלומר אני מקוה שבן כספית לא קרא את פסק הדין כי אם הוא קרא ובכל זאת כתב מה שכתב, אזי צריך לסגור את הפקולטה למשפטים בתל אביב.
    אי אפשר להגיע למסקנות שונות ממסקנותיו של דרוקר.
    בכל מקרה צריך לציין כי שולה זקן שכפצה את אולמרט גם בראשונטורס וגם במעטפות הכסף ואם היא היתה מעידה, דומה שלשופטים לא היתה ברירה (למרות חוסר החשק הבולט שלהם) והם היו מרשיעים את אולמרט.

    אהבתי

    • כל בוס אשכנזי צריך משרת מזרחי. הנאמנות של שולה זקן כלבית ממש. שולה, אולי די? לכי תלמדי תתפתחי. הנה אורטל פה, היא תלמד אותך מה זה העצמה אישית.

      אהבתי

      • מרטין הגיב:

        אורטל בן דיין היא לא העצמה אישית אלא פחדנות נשית מעורבת בהתקפי חרדה מול בני אדם בצבע לבן. נתקלתי בה במהלך שיטוטי בבלוגים של "שמאלנים רדיקליים מסוג צעצוע" שהבלוגוספירה הישראלית מלאה בהם לעייפה.

        בחורה צ'חונה, פה מלוכלך, ותפיסת עולם משובשת לחלוטין. מכירים את אלו שהם "מיעוט נרדף" וכל דבר נראה להם פגיעה בתקינות הפוליטית? הפמיניסטית שמחפשת באוניברסיטה את המרצה עם האמירות השוביניסטיות לכאורה? המזרחי השחור שמחפש את האפליה לכאורה? הערבי שמחפש את הגזענות לכאורה? אז היא בדיוק כזאת.

        לאורטל היה היתקלות עם רדיקל צעצוע מפורסם אחר בשמאל הקיצוני. יוסי גורביץ, הכותב של הבלוג "החברים של ג'ורג'" (עוד חוזר בשאלה שהפך למבקר האיכות של היהדות האורתודוקסית המודרנית…). במהלך ההתכתשות הפומבית ביניהם, כתבתי 1,000 מלה בפייסבוק של אורטל לטובתה ולחלוטין נגד גורביץ. באופן ממש לא מפתיע, היא הצליחה להיעלב ממני… 🙂

        היא לקחה ביטוי אחד, החליטה שאני "אנטי-מזרחי" ופתחה עלי פה מלוכלך. יום שלם הייתי צריך לענות בסבלנות ללהקת המעודדות שלה שנעלבו במקהלה מהאשכנזי התורן שהצליח להעליב את אורטל בעצם קיומו הלבנבן עלי אדמות. הנימוס העילאי הזה עלה לי בדמים, כבר החלו להופיע עלי תגובות של "מרטין מתחנף לאורטל" ואז המלעונה מופיעה וזורקת לי יציאה מסריחה. תודה רבה. בוא נגיד בעדינות שלא נשארתי חייב. ואז היא כתבה שמתי גולן הוא גזען שונא אשכנזים בעקבות מאמר דעה שלו בעיתון גלובס. למותר לציין שזאת הייתה היעלבות שווא שנבעה מבעיה קשה של הבנת הנקרא. כשהסברתי לה את עובדות החיים שנוגעים ללשון הרע ו-300,000 ש"ח ללא הוכחת נזק היא כמובן חסמה אותי כדי שאני "ייעלם לה מהחיים". אז התקשרתי למתי גולן כדי לספר לו שיש לו מעריצה חדשה.

        למזלה של אורטל, מתי גולן יותר רגוע ממני כשבני אדם בודים שטויות ממוחם הקודח. הוא אמר לי לרדת ממנה ולא לעשות איתה כלום. הקשבתי לו. בפעם הבאה אני לא בטוח שאני אצליח להתאפק. הבחורה היא נזק. מחרחרת מריבות ומדנים. נעלבת מקצועית שעושה מזה קריירה. שתהיה בריאה.

        כמי שנחסם או נזרק מרוב הבלוגים של הרדיקלים מסוג צעצוע, אני יכול להעיד שאצל שמאלנים, חופש הביטוי מיועד רק לאלו שאוהבים אותם. עכשיו נזרקתי מבלוג ימני במיוחד (התחפשתי הפוך, לשמאלני פרובוקטיבי) ומתברר שגם הימין מלא בעצמו ולא מוכן להקשיב. שיהיו כולם בריאים. השיח הישראלי הפך לשיח מדומיין עם עצמו. השמאלנים מדמיינים איך הימנים היו עונים להם וכמובן מנצחים בויכוחים הוירטואליים שלהם עם עצמם. הימנים עושים אותו דבר, רק שבדמיון שלהם מותר גם להרביץ. כולם מדמיניים מה הערבים חושבים ומוכנים ללכת מכות אחד עם השני, אם דעתם הדמיונית על הערבים שונה אחד מהשני. הזוי לגמרי. אני תוהה מתי השיח הישראלי יתחבר חזרה למציאות.

        אהבתי

        • אהבתי את הביטוי להקת המעודדות שלה. מרטין (מרדכי?) מה אתה עושה בתאילנד?

          אהבתי

          • מרטין הגיב:

            אכן מרדכי.

            לשאלה מה אני עושה בתאילנד אין תשובה עובדתית מוסמכת. כמספר המגיבים כמספר הנרטיבים הסותרים על קיומי עלי אדמות. זה נע בין "אתה בטח כישלון שברח מהארץ ואתה כותב גרוע / ארוך מידי / קצר מידי / לא מובן" ועד ל-"שיחקת אותה שם בתאילנד. זה באמת כמה שאתה מרוויח? באמת הצלחת לגייס הון בסכומים כאלה?".

            את האמת? לא אכפת לי מה חושבים עלי. לא אכפת לי איזה תוויות ידביקו לי. מי שמכיר אותי אישית אוהב אותי ומי שלא מכיר אותי אישית, שמי הטוב בעיניו כלל לא מעניין אותי. העיקר שיאייתו את שמי נכון. כאן בבלוג אני משתעשע. מתאמן בסוגי כתיבה שונים. נהנה הנאה גדולה מ-"מריבות" וירטואליות, זה טוב לפריקת אגרסיות וזול יותר מפסיכולוג 🙂

            אני מקצוען. ליגת העל. מוניתי לדובר משרד הבריאות בגיל 29 אחרי שהייתי כתב כוכב בעיתונות הירושלמית באמצע שנות ה-90 . בסופו של דבר המינוי טורפד בגלל עיתונאי מנייק שאני עד היום חייב לו תודה משום שבגללו הכרתי את אהבת חיי. מי שמכיר אותי בברנז'ה מאוד משועשע מנתיב ההרס הוירטואלי שאני מותיר אחרי בבלוגוספירה הישראלית. אשכרה שובל של לבבות שבורים 🙂

            בהשוואה לכישרונות שיש בישראל, אני כותב בינוני בליגת העל. אבל לי יש משהו שאין להם. זמן. חיים בלי לחץ. שפע של פנאי. אני נהנה לשחק בדימויים. שפע הנרטיבים הסותרים עלי מוכיח זאת. בתכל'ס, יש לי סקייפ עם מצלמה ומי שסקרן יוצר איתי קשר בפייסבוק. אני לא מסרב לשיחה וכמובן לעולם לא חושף מקורות, כולל כמה כינויים כאן שדיברתי איתם מחוץ לבלוג.

            אני בן אדם. קשקשן לא קטן, אבל טוב בזה. מאוד. אני לא נושך. אבל אם מרגיזים אותי אני נועל לסתות.

            יום יפה מתאילנד.

            אהבתי

            • ז'ורז' סאנד הגיב:

              אני מקצוען. ליגת העל.

              מזמן לא חזיתי במופע אגו טריפ בסדר גודל כזה. את מי בעצם אתה מנסה לשכנע?

              מוניתי לדובר משרד הבריאות בגיל 29 אחרי שהייתי כתב כוכב בעיתונות הירושלמית באמצע שנות ה-90

              למה זה מזכיר לי את משה קצב שמונה לראש עיר בגיל 24 ואיפה הוא היום?

              אהבתי

              • מרטין הגיב:

                ז'ורז' סאונד היקר,

                זה לא אגו טריפ. זה נרקסיזם מעורב במגלומניות. אני מנסה לשכנע את עצמי כי אף אחד לא מאמין לי ואני בודד וגלמוד בעולם.

                אמרו חז"ל: "הגדול מחברו, יצרו גדול ממנו". אד הומינם והתקפות אישיות זאת צורת הדיון החביבה עלי. אולי תחשוף את זהותך האמיתית ונשמיץ אותך קצת גם על הבוקר? עוד שמא אדוני הוא עוד פחדן מקלדת ממוצע שפולט לשלשת דביקה במיוחד על הבוקר תוך הסתתרות מאחורי ניק חסר משמעות?

                עולם הדימויים העשיר שלך מחבר בין הצלחה בגיל צעיר לנשיא המדינה לשעבר שיושב בכלא על אונס. מבריק. איך לא חשבתי על זה בעצמי. אלי נשכור אותך בתור זה שבונה לי את האגו. המשכורת נמוכה אבל יש סיפוק עצמי מהידיעה שאתה אישית לעולם לא תצליח אבל לפחות תרמת להצלחתו של מישהו שמוכשר יותר ממך. כל טוב.

                אהבתי

                • רב מרדכי, מה יש ליהודי לעשות בתאילנד הטמאה והחטאה שלא לצורך טיול ונופש? האם אתה יודע שיום שישי היום? איך בך געגוע לקוגל ירושלמי טוב? לא טוב שעזבת את ישראל סבא.

                  אהבתי

                  • מרטין הגיב:

                    משתמש אנונימי (ומרגיז במיוחד על הבוקר) שלום,

                    "רב מרדכי" – הרב וינשטיין בשבילך. השימוש במרדכי שמור להורי בלבד.

                    "מה יש ליהודי לעשות בתאילנד הטמאה והחטאה שלא לצורך טיול ונופש?" – פרנסה, חמודי. יהודים מגיעים למקומות שונים בעולם לשם חיפוש פרנסה. לא נהניתי להתפרנס בישראל (פירגון יתר) ומצאתי פרנסה בתאילנד. מצאתי גם אישה טובה. אהבת חיי. הדימוי שלך על תאילנד מדוייק בדיוק כמו "ישראל מוכת הטרור היומיומי". יש לך את כל הכישורים הנדרשים להיות עיתונאי: עצלנות מחשבתית, דימיון מפותח, כישרון להתעלם מעובדות ונכונות ללכת בכל הכוח על תפיסה שברור מראש שהיא שגוייה.

                    "האם אתה יודע שיום שישי היום?" – כן. יום חופש היום. וגם מחר. בגלל זה אני כותב בבוקר ולא בשעות הקטנות של הלילה כמו תמיד.

                    "איך בך געגוע לקוגל ירושלמי טוב?" – היה. אחרי שהורדתי 30 קילו בשנה החולפת אני חושב שאני אוותר. השמנוניות מגעילה אותי. תודה אבל לא תודה.

                    "לא טוב שעזבת את ישראל סבא" – אולי. רוב המגיבים כאן די מרוצים שאני לא בישראל. טוב לראות שיש צדיק אחד בסדום שבאמת מתגעגע אלי. תודה לך 🙂

                    אהבתי

            • חיליק הגיב:

              (עוד חוזר בשאלה שהפך למבקר האיכות של היהדות האורתודוקסית המודרנית…).

              זו הגדרה נאה.

              השנאה העיוורת של גורביץ' לכל מה שריח יהדות נודף הימנו, מגיעה לרמות של אקסטזה דתית עיוורת, ובכך הוא הופך לפתטי לא פחות מאחרון הסיקריקים לבושי הזברה.

              היתרון של גורביץ' – מקלדת.

              אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    אז מסתבר שהסקר הטלפוני שניסו לבצע בי אתמול בערב היה של ישראל היום. מהירים, החבר'ה שם.

    אהבתי

  7. שולמית הגיב:

    "הסיבה, ככה"נ, היא הזיקה החברתית המשותפת של הסדרה ושל העיתון." הם הדבר נאמר "בלשון סגי נהור"?

    אהבתי

  8. שולמית הגיב:

    "אולמרט-לפיד וסנשו דנקנר ונהיה לי רע."

    ומה שיש לנו עכשיו יותר טוב?

    אהבתי

  9. דודי הגיב:

    כמה דברים: הסיפור על רייצ'ל מור כבר נכתב בעבר, קראתי את כל הכתוב בו עוד קודם, אצל נחום ברנע נדמה לי, כך שאינני מבין מה מוביל את העורך הראשי להציב את הסיפור בכותרת הראשית כאילו מדובר בחשיפה?
    לפני שנה נכתב על זה בYNET:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4082123,00.html

    דבר נוסף לוולוט: לרביב דרוקר דווקא יש את ההשכלה המשפטית המתאימה. הוא בעל תואר ראשון במשפטים.

    אהבתי

    • Judge Dread הגיב:

      לרביב דרוקר אכן יש השכלה משפטית אקדמית. לדבורית לא.

      אהבתי

      • מרטין הגיב:

        היום שבו רק למשפטנים יהיה מותר להביע דעה על תוצאות משפט, יהיה היום בו אני אתחיל לנסר את הקנים של השוט גאן שקניתי ביום שנהייתי עיתונאי.

        ממתי השכלה אקדמית הפכה להיות "תורה מסיני" כמו אצל הרבנים החרדים? יש אדמו"רים משפטיים ולא סיפרו לי? מה זה השטויות האלה?

        חופש הביטוי כולל בתוכו את האפשרות להביע דעה בנושאים בהם הדובר אינו מבין בהם כמו איש המקצוע. ככה זה בדמוקרטיה. זה ששמאלנים חושבים שהם "אנשי המקצוע" של המציאות הפוליטית זה משעשע עד מצחיק. החשיבה שרק משפטנים יכולים להביע דעה על הרשעתו או זיכויו של אולמרט היא מופרכת במיוחד. מישהו שכח לקחת את הכדור האדום ובחר בכדור הכחול?

        אהבתי

        • נתי הגיב:

          כשנהיית עיתונאי לא לימדו אותך הבנת הנקרא או שהשנים הרבות בחו"ל טשטשו אותך? קרא שנית את את המשפטים המקוריים של בעלת הבלוג ואת ההערות שנכתבו כאן. אתה נובח על העץ הלא נכון ומסיבות לא נכונות.

          אהבתי

          • מרטין הגיב:

            נתי שלום,

            1. כשנהייתי עיתונאי לא לימדו אותי הבנת הנקרא
            2. השנים הרבות בחו"ל אכן טשטשו אותי. קשות.
            3. קראתי בשנית את את שתי התגובות שמעלי והבנתי שאתה נובח על העץ הלא נכון ומהסיבות לא נכונות.

            הביקורת שלי הייתה על המגיבים מעלי (דודי והשופט) שהדגישו את השכלתו המשפטית של דרוקר לעומת V חסרת ההשכלה המשפטית. בפועל יצאתי נגד המשפטיזציה של הדיון. הייתי לטובת V ונגד 2 המגיבים אם זה לא מספיק ברור לך.

            הרגזת אותי על הבוקר. אם אתה משמיץ אותי, לפחות תהיה מקורי. הבנת הנקרא ומגורים בחו"ל זה שחוק. לך על האישיות שלי, "אד הומינם" הוא צורת הדיון החביבה עלי. עוף לי מהעיניים. עוד קשקשן מקלדת.

            אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    עיתון טורקי מפריך את הגרסה הרישמית של הטורקים על הפלת הפנטום שלהם על ידי הסורים. לדברי העתון לא נמצאה הקלטת ראדאר מה שמעיד על כך שהמטוס הופל על ידי טיל בעל ביות תרמי. ביות ממין זה משמש בעיקר בטילי כתף בעלי טווח של קילומטרים ספורים. עובדה זו מחזקת את טענת הסורים שהמטוס נורה כשטס מעל שטחם.
    מתי נזכה לחשיפות כאלו אצלנו?

    אהבתי

    • עין אדומה הגיב:

      או ביות אופטי כמו באס.איי.6 או תותח נ"מ מאוכן אופטית. בכל מקרה "קצר טווח" כמו שכתבת אם 10 – 15 מייל ימי בין המיירט למיורט נחשבים "קצר טווח".

      אהבתי

  11. יניב מתל אביב הגיב:

    תיקון קטן:
    המפעל שבו התרחשה השביתה המפורסמת היה "חיפה כימיקלים דרום".
    על אותו אירוע גם נעשה סרט דוקומנטרי בשם "שביתה".

    V: תודה

    אהבתי

  12. אוצר גרמני הגיב:

    כל סיפור המכוניות לשרים?
    הצגה של שטייניץ! הנה: "הפקידים בחרו מכונית פאר גרמנית, ואני ביטלתי את זה!"
    מה רע בתור "מעשיו של השר למען בוחרי הליכוד?"
    מי אוכל את השטויות האלה?

    אהבתי

  13. אסף הגיב:

    ולווט, הביטי כאן – באשר לכתבה בכלכליסט שהצגת, מערכון הזוי של ארץ נהדרת…

    אהבתי

  14. בלייר -הארץ הגיב:

    ה"מהפכן הסרטן": בלייר,מקים היום תנועת שמאל קיצונית עם עוד אנרכיסטים מהמרד ברוטשילד.
    הם מתכוונים ללכת לבחירות, את מי בדיוק הארץ יעודד? אם לא אותם?.

    אהבתי

    • ר.בקצה הגיב:

      בלייר הוא חומץ בן-יין.
      אביו המנוח הוא יוסטה בלייר שהיה מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל.
      איך לאבא כזה יצא טיפוס אנטי-ציוני כבלייר?
      הימור שלי – ההתרחקות מעבודת-הכפיים

      אהבתי

      • רני בלייר אנטי ציוני? אביו היה ניצול שואה מהונגריה, כמה עובד אדמה מושרש הוא יכול להיות? פוליטרוק מפאיניק זה הכל. שמאלנות רדיקלית כרוכה לעתים בתשוקה להתבחנות ומגניבות. ברור שסוג כזה של מוטיווציה הוא המניע העיקרי שקובע עמדות של אנשים בשדה החברתי והפוליטי (אם כי אני לא משוכנע שאנשים יהיו מוכנים להקריב את חייהם כדי להיות מגניבים).

        עקרון ההתבחנות החברתית: אני שמאלני פשוט כי אני לא רוצה להיות במחנה אחד עם אנשים שמתלבשים כל כך גרוע. (תשאל את אורטל בן דיין). 

        אהבתי

  15. רדיוט הגיב:

    שמעתי עכשיו תכנית בגל"צ של אחד רינו צרור(כתבתי עליו פה לפני…),על 6 שנים ללבנון 2.
    לזכותם: הם שידרו את התכנית מוואדי ניסנאס בחיפה, שזה כמו יפו לת"א בערך,ושטחנת השמאל הרדיקאלי ,מתעניינת בכלל במלחמות של הארץ השכנה, וגם יוצאת ממעוזה בתעוזה!
    כל התכנית חשבתי אך, אך, אך, אילו יאיר לפיד היה עומד בראש הממשלה…איך הכל היה נראה אחרת…. אתם קולטים? אתם יכולים לדמיין דבר כזה? או שלי יחימוביץ?…

    אהבתי

    • בזינגה הגיב:

      שלי יחימוביץ ויאיר לפיד אינם מאותה מקשה – ראה את הערות העבר של בעלת הבלוג בעניין..

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      מעצבן אותי שאתה כותב "איזה אחד רינו צרור" כאילו מדובר בחתול ביבים. זה שאתה לא מכיר אותו זו בעיה שלך.
      בכל מקרה, אתה מוזמן להקשיב לתוכנית הזאת שלו.
      יש מצב שדעתך תשתנה.
      שעה 1

      שעה 2.

      אהבתי

      • רדיוט הגיב:

        א,רדיוט זה אידיוט ששומע 24 שעות רדיו!(ככה שאין מה להביא לי תוכניות..)
        ב,אני מכיר טוב את רינו עוד מהתקופה של רמות השבים,העולם הזה….שהתלתלים עוד לא היו שיבה.
        ג,כל מי שמעצבן אותי, וחושב שהוא אלוהים, זוכה להנמכה של "יש אחד"…
        ד,אני יודע שאת חברה שלו(ואלי אפילו אוהבת אותו?),זאת זכותך, אותי לא מעניין הבן אדם,(ב"ביקורת תקשורת") אלא מה הוא אומר, ומה הוא עושה בתקשורת.
        כל מה שאני כותב קשור רק במה שמישהו עושה בתקשורת. ועל זה אני מוכן להתדיין.

        אהבתי

  16. תודה לתומכי הבלוג. אני תוהה אם ראוי לי להקים עמוד ליקוט כמו זה של גלמור או דומה.

    בחרת להשתמש במילה ראוי וזה אומר הרבה. אהבתי. ושוב – מאוד מעריך את העשיה שלך ❗
    האפשרויות והסיכונים

    בלוג אישי – קפה שכונתי
    יחסית הרבה קבועים
    הכנסות נמוכות
    תמיד ריווחי
    בלי סיכונים
    ללא השקעה
    מוניטין אישי קשיח
    זמן לדברים נוספים
    רמת כאב ראש (7?)

    אתר תוכן – קפה טוב על כביש 6
    כותבים נוספים
    יותר עריכה
    פחות קבועים
    אפשרות להכנסות גבוהות
    סיכון משמעותי
    השקעה יחסית נמוכה (פחות מ 10,000)
    ניהול מותג במקום מוניטין אישי
    אין הרבה זמן לדברים אחרים אם בכלל… כמו כל עסק
    רמת כאב ראש-10 (!)

    מסוכת המציל: תפסיקי להתלבט, קפצי למים. מנפילה של עשיריה תוכלי להתאושש. קצת פרפורי הפקה ויהיה בסדר. לא חייבת להעתיק את הפורמט שלהם אבל הכיוון חיובי. אני בעד וצופה הצלחה. את יסודית ומבינה את חשיבות האיכות וזה לב העניין. לכי על זה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא הבנתי מה זה "תמיד רווחי" ו"ללא השקעה".
      מה?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        "תמיד ריווחי וללא השקעה" = קחי יועץ עיסקי אחר.

        אהבתי

      • ללא השקעה- לא צריכה להשקיע סכום משמעותי מהכיס והזמן שלך (היקר מכל) לא מדיד, רלוונטי, מלמד לצורך החישוב (הכספי, כסף).

        תמיד ריווחי – הכנסות מול הוצאות בסופשנה, סיכום. אם במצב הנתון את לא מכסה עלויות (הפסד) התמונה עגומה. השקעות חד פעמיות לא כדאי להכניס לתמונה. כי ככה.

        בחרתי בסוכת מציל כרמז בעובי היפופוטם לכך שלא אני זה שאקפוץ למים והמידע והסיכון לא יהיו ואינם מנת חלקי. ושוב יונית, אינני מכיר את הנתונים ומדובר בהשערות. קאפיש ?

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          מה זה זמן לא מדיד? מדיד וחצי. נמדד כל יום וכל שעה.
          היחס בין הרווח להשקעה שלילי. אני משקיעה הרבה יותר ממה שאני אמורה להרוויח (ביחידות זמן/רווח).

          ההשקעה בבלוג היא לא חד פעמית. היא יומיומית. הבלוג נמצא על שרת. עולה כסף. כל יום עולה כסף. הדומיין עולה כסף, התחזוקה עולה כסף. וכנהלאה

          אהבתי

          • את מתעקשת להעלב למרות שקיבלת מחמאות עידוד והסבר.
            פעם אחרונה:
            האחסון הוא לא השקיה, הסכום לא ישתנה – לא רלוונטי. נקודה!
            הזמן שלך לא מדיד כי את לא מתפרסנת משעות עבודה, ואת לא יודעת כמה זמן נוסף תשקיעי. ואל תעצבני אותי בין שתיים לארבע.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              איך הניסיון שלי להבין אותך מתפרש כעלבון?
              אני באמת לא מבינה, וגם עכשיו לא, אבל לאמשנה. ויתרתי.

              אהבתי

            • השקיה היא הוצאה, מערכת השקיה היא השקעה.
              אחסון הוא לא השקעה- הוא הוצאה.
              פיתוח, עיצוב ופרסום- השקעה.
              כתיבה – הוצאה.
              פיתוח עסקי – השקעה.
              נסיעות – הוצאה.
              מיסים- הוצאה.
              רווח נמוך הוא לא הפסד, זה עדיין רווח.- יש צפי תכנית עסקית ויעדי הכנסה ויש אי עמידה ביעדים.

              אהבתי

              • מרטין הגיב:

                דבורית שלום,

                ברור לי מאיפה נובעת אי-ההבנה ולכן אני אנסה להסביר.

                יש כאן 2 יישויות שונות לגמרי.

                1. העסק: וולווט אנדרגראונד
                2. העובדת: דבורית שרגל.

                1. העסק:

                "ולווט אנדרגאונד" (להלן העסק) הוא בלוג תקשורת בבעלות אישית (לא משנה מי בעלת הבית ברגע זה). העסק מצליח, מרוויח אך משלם משכורת גרועה לעובדת היחידה שלו. לעסק יש פוטנציאל עסקי גבוה מאוד אך הוא לא ממומש בשל בעלת בית גרועה.

                2. העובדת:

                דבורית שרגל (להלן העובדת) היא כותבת גרועה עד מצויינת (תלוי את מי שואלים), בעלת בלוג זניח וחסר חשיבות עד בלוג התקשורת הגדול והמשפיע בישראל (תלוי את מי שואלים), יזמית מוצלחת מחוסר ברירה, מנהלת גרועה ואשת עסקים כושלת (דעתי האישית).

                אני מנהל גרוע אבל יזם ואיש עסקים מוצלח (הצלחה קטנה של כמה עסקים קטנים שמניבים 2,500 דולר חיסכון חודשי אחרי כל ההוצאות העיסקיות והמשפחתיות שמגיעות לכ-5,000 דולר לחודש ברמת חיים גבוהה שמתאימה לזרים מערביים בתאילנד). הביקורת המקצועית עלייך היא שאת לא מצליחה למנף את ההצלחה של העסק (טרפיק והשפעה) להכנסות גבוהות יותר למרות שאת רק צריכה להגיד כן וזה קורה.

                הסיבה שזה לא קורה היא משום שיש לך ראש של שכירה (כמה שעות אני עובדת לעומת המשכורת שאני מקבלת), את ידועה ביחסי אנוש גרועים ויש לך אישיות צבעונית שמאוד קשה לנהל. מבחינה עסקית, הפלטפורמה שהכי תתאים לך היא "הפרימדונה עם הקפריזות ומצבי הרוח המשתנים תדיר" וזאת גם הפלטפורמה שהכי קל לבנות.

                אחותי אמנית. מצבי רוח של השראה. פרינססה אמיתית. מה שמתאים לה זה המעטפת התומכת שיש ליוצרים שעובדים לפי מוזה (וכשאין להם כוח או מצב רוח, הם לא עושים כלום והעסק מתנהל מעצמו). לדעתי זאת הפלטפורמה שתתאים גם לך. לעסק שלך יש פוטנציאל הכנסות גבוה שלא ממומש עסקית ושיכול להניב משכורת גבוהה לכותבת ורווחים נאים לבעלת הבית. לעסק יש פוטנציאל לגדול בקלות למערכת הפקה נאה וחמודה של כמה עשרות אלפי דולרים בחודש.

                כותבים רבים, מוכשרים ככל שיהיו, נהנים ממתנת הכתיבה אבל לא נהנים ממתנת החשיבה העסקית, כמו שאין להם כישרון למוסיקה או מתימטיקה. לצערי, כותבים רבים ומוכשרים נעלבים כשאומרים להם שאין להם חשיבה עסקית. התוצאה היא שהם ממשיכים להנות מאגו גבוה אבל סובלים מתזרים הכנסות נמוך.

                מקווה שעכשיו מובן יותר. בהצלחה.

                אהבתי

                • שועלן הגיב:

                  מה התכנית העסקית שלך לעסק הזה?

                  אהבתי

                  • גיל הגיב:

                    אז ככה: כידוע לך, ישנם אינספור ילדים משוטטים ביפו. רובם ככולם שגרים של עובדים זרים וערבים (כך שמן הסתם, חסרונם לא יורגש בכלל). מדובר בניצולת אפסית של חומר גלם מובחר. למעשה מדובר בשערורייה במונחים עסקיים. אפשר להכין מהם ארנקים אופנתיים לה ולו. חטיפים בטעמים. שמנים ארומטיים ושלל רב של מוצרי קוסמטיקה (לה ולו).
                    כולם יישאו בגאון את הלוגו ולווט אנדרגראונד.
                    ובא לציון הגואל ותזרים של כמה עשרות אלפי דולר בחודש.
                    שוקר! מרטין חי בבועה.
                    (ועכשיו ודאי ישלח אותי ללשכת התעסוקה הקרובה למקום מגוריי. פור ת'ינג).

                    V: 🙂

                    אהבתי

                    • מרטין הגיב:

                      גיל שלום,

                      בהתחלה חשבתי לכתוב התחכמות בסיגנון של "גיל, מגעיל כרגיל" או משהו בסיגנון אבל אז התחילו להופיע לי מול העיניים הדימויים שבהם השתמשת.

                      "לדים משוטטים ביפו. רובם ככולם שגרים של עובדים זרים וערבים (כך שמן הסתם, חסרונם לא יורגש בכלל)". ילדים סובלים וזה עולם הדימויים שלך? אני באמת מרגיש בחילה. המון עצב. דמעה חנוקה שלא משתחררת. ילד סובל. שגר שחסרונו לא יורגש. לילד יש אבא ואמא. אחים ואחיות. אני מניח שהוא יחסר להם.

                      אני מניח שתזרוק לי את "חופש הביטוי" ו-"אתה לא מבין אירוניה / סאטירה / אנדרסטייטמנט / הומור" ושאר שטויות ששמאלנים במצוקה יורים אחרי שהם פלטו לשלשת מגעילה במיוחד. אחרי זה תתחיל עם השאלות הרטוריות הרגילות של "מאיפה אתה יודע", "לפי מה אתה קובע", "מה ההוכחות שלך" וכמובן "איך אתה עיתונאי בכלל" המסורתי ושאר הסחות דעת של שמאלנים שאין להם מה לענות.

                      בעיני, הדימויים שלך מגיעים מדמיון פסיכוטי. דימוייים מעוותים. חולים. עצובים. ליבי עליך אחי הסובל. עולמך מלא כאב. אני לא שולח אותך ללשכת התעסוקה. אני שולח לך חיבוק. באמת. לא הכל שנאה בעולם הזה, אחי המעצבן במיוחד גיל, יש גם אהבה וחמלה. אינסופיים.

                      תרגיש טוב.

                      אהבתי

                  • מרטין הגיב:

                    שועלן שלום,

                    שאלה מצויינת והתשובה היא שאני לא יודע כי חסרים לי הנתונים העסקיים שלה (הכנסות/הוצאות, תעבורה וכן הלאה).

                    יחד עם זאת ברור שדבורית רוצה כסף. עכשיו ומהר. מצוקה כלכלית פוגעת במוזה + גורמת להתקפי חרדה (גם עבדכם הנאמן מצא את עצמו מול מקרר ריק בצעירותו וחש קוצר נשימה מעיק במיוחד). אחרי גיל 40 יש מצוקה חדשה של חיסכון לפנסיה וזה מלחיץ במיוחד, גם אם ההכנסה השוטפת מאפשרת קיום סביר.

                    כאן יש כמה וכמה אפשרויות זמינות, מהירות וקלות לגיוס הון. חשוב לזכור שזה בסה"כ לקחת כסף מאלו שיש להם יותר ולהעביר אותו לאלו שיש להם פחות. זה לא כזה סיפור.

                    1. גיוס הון מהציבור

                    יש כמה וכמה אתרים שבהם ניתן להציב יעד כספי מוגבל בזמן ולנסות לגייס את הסכום הכולל. ההשקעה יכולה לנוע בין 10 דולר ל-50 דולר. אני השקעתי 10 דולר בפרוייקט האחרון של דיוויד ברוזה ונהניתי מעידכונים שוטפים על תהליך היצירה, קליפים ותוכן איכותיים לפני כולם (בין חודש לשבועיים לפני השיחרור לציבור הרחב). תמורת 20 דולר מקבלים הקדשה אישית ו-50 דולר זה טלפון אישי ותמונה עם חתימה או משהו כזה. במקרה של דבורית אני חושב על 5,000 דולר לחודש כפול 12 חודשים = 60,000 דולר לשנה. כסף קטן. לדעתי יימצאו בקלות כמה אלפי משקיעים מקרב הגולשים. מחייב קמפיין פירסומי, אבל יש המון חבר'ה טובים ומקצועיים שישמחו לזור לדבורית להרים קמפיין כזה בחינם (ולקבל ביטוח לחצי שנה שלא תפתח עליהם פה…)

                    2. גיוס הון מקצועי.

                    אני חבר בקבוצה סגורה של 3,700 אנשי תקשורת ומדיה. (כולם אנשים טובים. בדוק). כל אחד 10 דולר ויש לנו 37,000 דולר. נשארו לנו 23 אלף דולר.

                    3. גיוס הון ממשקיעים.

                    גיוס הון ממשקיעים מתחלק לשניים: תשואה כספית ותשואה אישית (שם טוב).

                    א'. תכנית עסקית שבה מראים שהשקעה X תניב רווח Y למשקיע. בונים חוזה קשוח שבו המשקיע נותן את הכסף ולא מתערב בכלל בתכנים או בתהליך קבלת ההחלטות, למעט קבלת דוחו"ת כספיים שוטפים מרואה חשבון מקצועי.

                    ב'. כשם שנותנים כסף למוזיאון או מטרה חברתית, כך גם משקיעים אוהבים להצטייר כ-"תומכים בקהילה". יש לא מעט משקיעים שהיו שמחים לקבל את התווית של "משקיעים בבלוג התקשורת העצמאי היחיד בישראל" ושאר מיתוגי תדמית שעוזרים להם לעשות כסף בהשקעות אחרות.

                    4. מיתוג חברתי.

                    דבורית היא "אנטי מיינסטרים" קלאסי. רווקה מבחירה. לא רוצה ילדים מבחירה. פמיניסטית. שמאלנית. פרובוקטיבית. עושה דווקא. נוטרת טינה עם זיכרון של פיל. אימת התעשייה. שנואה (הוסף שמות תואר ובכיינות כמיטב הדמיון השמאלני החביב עליך).

                    מיתוג מהסוג הנ"ל יפתח לה תקציבים אינסופיים מאירוגונים חברתיים "אנטי ציוניים" שישמחו לממן את חייה הנוחים של ה-"נרדפת" חדשה. תגובה ספורדית של "דבורית, נשאר לך שבוע לחיות" היא האות להעלאה במשכורת כדי שהיא תוכל להנות מהחיים הקצרים שנותרו לה עד לחיסולה על ידי המטורף הימני התורן שרק מחכה להזדמנות המתאימה. ייאמר לזכותם של רבים מהמגיבים כאן שהם ישמחו לעזור לה לקבל משכורת גבוהה יותר עם איומיים יצירתיים במיוחד… 🙂

                    יש גם גיוס הון זר, גיוס הון יהודי מחו"ל, גיוס הון מתורמים (כולל ארוחות התרמה ב-500 דולר לצלחת עם סיבוב הופעות בארה"ב, אירופה ואוסטרליה. ההפקה האהובה עלי. פינוקים בלי סוף…) ואם הכל לא הולך, אז יש לי חברים ערבים עם קשרים במפרץ הפרסי ונגייס הון מאיזה שייח אנטישמי במיוחד… 🙂

                    יש הרבה כסף בעולם. צריך רק לדעת איך לבקש יפה כדי שיתנו לך אותו. לבקשה הזאת קוראים "רעיון עסקי". "תכנית עסקית" היא בסה"כ סיפור יפה ודמיוני על העתיד שנכתב ביום אופטימי במיוחד (או שהיו אופטימיים בשבילך). דבורית יודעת לספר סיפור. היא תגייס הון בקלות. היא אפילו לא תצטרך להתאמץ. רק שתקטר שעה על כמה קשה לה (כולל הסיפור של הפנס של הטוסטוס) + כמה החיים יהיו טובים עם כסף בבנק והכסף יתחיל לזרום. למה? כי הסיפור שלה מעורר השראה.

                    מעורר השראה הוא דמעות משני הכיוונים. דמעות של עצב מלווה בדמעות של צחוק. אחרי דמעות של עצב יש אנחה ארוכה של פריקת אנרגיה. למרבה ההפתעה, יש אותה אותה אנחה ארוכה של פריקת אנרגיה גם אחרי צחוק עם דמעות. (ואז האנחה פותחת סיבוב חדש של צחוק עד שנרגעים. או שלא).

                    סיפור עצוב במיוחד שמביא דמעות שלאחריו מגיע צחוק עם דמעות מעורר השראה. זאת ההתמחות שלי. אבא שלי רב. סבא שלי היה רב. אבא של סבא שלי היה רב. אני בן לשושלת רבנים. כולם היו שנוררים. סבא שלי גייס מיליוני דולרים לפרוייקטים החינוכיים שלו ושל אחרים והיכולת להוציא כסף מעשירים זורמת כנראה במשפחה… 🙂 פשוט צריך לגרום להם לבכות ואחר כך לגרום להם צחוק. זה באמת עד כדי כך קל. חשוב שזה יבוא מהלב ויהיה אמיתי.

                    כדי לעורר הערצה יש לתת את הקרדיט לאחרים (המאמן האמין בי, השחקנים עזרו לי, הקהל דחף אותי, אני רק חלק קטן מההצלחה) אולם לצערי, רוב הכותבים בישראל אינם מכירים את מאמר חז"ל: "מי שרודף אחרי הכבוד, הכבוד בורח ממנו. מי שבורח מהכבוד, הכבוד רודף אחריו".

                    תן כבוד לאחרים. ככל שתיתן יותר לאחרים את הכבוד שמגיע לך על הצלחתך כך תקבל יותר כבוד. לי זה עובד מצויין ואני ממליץ לכותבים אחרים לעשות זאת גם. אני באמת חייב תודה להמון אנשים על הצלחתי ככותב, יזם ואיש עסקים. המון אנשים טובים עוזרים לי כל הזמן. בגלל זה אני מרשה לעצמי לפעול ממקום של "לא אכפת לי מה יכתבו עלי, העיקר שיכתבו את שמי נכון". 🙂

                    סיפור דמיוני ואופטימי. מתחיל עצוב ונגמר מצחיק. כל ההצלחה עד עכשיו הייתה מקרית או בעזרת אחרים. קצ'ינג קצ'ינג 🙂

                    אהבתי

                    • שועלן הגיב:

                      אתה פעם גייסת כסף בסכומים כאלה או שאתה טוב רק בדיבורים?

                      אהבתי

                    • מרטין הגיב:

                      שועלן שלום,

                      אני טוב רק בדיבורים. באמת.

                      יש גיוס הון ויש נגישות להון. לי יש אנג'ל ב-200 אלף דולר. לאנג'ל שלו יש 900 מיליון דולר. אז נגישות להון יש. קשקשנות טבעית יש. רק רעיונות עסקיים טובים אין. באמת. מוכנים לתת לי כסף כי יש לי שם טוב, אבל לא קיבלתי או ראיתי או חשבתי על רעיון עסקי טוב. בעיה. 🙂

                      גיוס ההון האחרון שלי היה 80 אלף דולר למיזם אינטרנטי בתחום התיירות (אחרי שלב הדיבורים ובדיקת היתכנות כלכלית ולפני איפיונים ובניית פרוטוטייפ שזה כבר לא דיבורים אלא עבודה) אבל לא עשיתי כלום עם הכסף כי לא בא לי לקדם את הפרוייקט. אני עסוק בדברים אחרים. דחיתי את זה לפברואר שנה הבאה.

                      אז לא גייסתי כסף בסכומים האלה ואני אכן רק טוב בדיבורים. אינשאללה, נמצא משהו טוב לדבר עליו… 🙂

                      אהבתי

                • velvet הגיב:

                  הסיבה שזה לא קורה היא משום שיש לך ראש של שכירה (כמה שעות אני עובדת לעומת המשכורת שאני מקבלת), את ידועה ביחסי אנוש גרועים ויש לך אישיות צבעונית שמאוד קשה לנהל. מבחינה עסקית, הפלטפורמה שהכי תתאים לך היא "הפרימדונה עם הקפריזות ומצבי הרוח המשתנים תדיר" וזאת גם הפלטפורמה שהכי קל לבנות.

                  כל הנחות היסוד שלך, מרטין, מוטעות.

                  1. אין לי ראש של שכירה.

                  2. אני לא שכירה כבר חמש שנים. להפך, כשהייתי שכירה (רוב חיי המקצועיים בתקשורת) מעולם לא נספרו לי שעות עבודה, כי עיתונאים עובדים מסביב לשעון ואין להם שעות נוספות.

                  3. גם הטיעון ששכירים סופרים את השעות שלהם ועצמאים לא – מגוחך. כולנו סופרים שנים, חודשים, שבועות, ימים, שעות. אנחנו יצורים חיים וזמננו קצוב.

                  4. חבל שאתה ניזון משמועות. "את ידועה ב-". הרי אתה לא מכיר אותי. אתה שמעת ממישהו שסיפרו לו משהו.

                  5. בטיפשותי, הייתי אני, "הפרימדונה עם הקפריזות" (הבל חסר קשר למציאות כמובן) עשרות שנים העובדת הכי ממושמעת ויעילה שיש. כן, זאת שעובדת מסביב לשעון וחושבת שבלעדיה משהו יתמוטט (ברור שכלום). זאת שחוזרת משדה התעופה למערכת מתוך מחשבה אידיוטית שבלעדיה אי אפשר לסגור עיתון. וכנהלאה.

                  6. "אישיות צבעונית?" מאיפה לקחת את המשפט הזה שלא קשור אלי בשיט.

                  7. יש לך מושג איזה משמעת עצמית צריך כדי לקום כל בוקר, 365 ימים בשנה, שש שנים וחצי, ולכתוב פוסט כזה, גרוע ככל שיהיה?

                  8. בעניין גיוס ההון ("…כל אחד 10 דולר…") בצד ימין למעלה יש מלבן שם יכול כל קורא לשלם כמה שהוא חושב שמגיע לי על עבודתי. אני מניחה ששמת לב לזה.

                  אהבתי

                  • מרטין הגיב:

                    V בוקר טוב,

                    1. מה שהולך כמו ברווז, מגעגע כמו ברווז וחושב כמו ברווז הוא כנראה ברווז. את חושבת כמו שכירה. זאת דעתי וזכותך לחלוק עליה.

                    2. למרות זאת את מקטרת על שעות העבודה הארוכות וחוסר בזמן פנוי. המסקנה שלי: ניהול זמן לא מקצועי. סדרי עדיפויות שגויים. השקעת זמן בדברים שלא מניבים לך סיפוק, הנאה או כסף.

                    3. את באמת לא מבינה את ההבדל בין עסק לעובד של העסק. יש לך יופי של הבנה מה זה להיות שכירה. לדעתי אין לך שום מושג איך עובד ומתנהל עסק עצמאי מצליח. זה גם נראה ככה מבחינת הכסף שאת מכניסה או שמא טעיתי ואת עושה מיליונים ולא שמתי לב.

                    4. ברור שאני ניזון רק משמועות. קוראים לזה הפער בין הדימוי למציאות. עכשיו את יודעת מה הדימוי התקשורתי שלך בעיני. היות וברור לי שאת לא כזאת ויש לך פוטנציל להצליח בגדול, שפכתי כאן כמה אלפי מילים שאולי יעזרו לך לנצל את הדימוי התקשורתי שלך כדי לעשות יותר כסף. את מעדיפה להתלונן על הדימוי שלך. הדימוי שלך חשוב לך יותר מהנוחות הכלכלית שלך. קוראים לזה אגו. זה חביב אבל עוצר אותך. כאן אני גם יעצור שלא תיעלבי לי שוב. מסתבר שאת נורא נורא רגישה בניגוד לדימוי הקשוח שאת מנסה לבנות בעמל רב. ענייה אך גאה. נו שוין.

                    5. היות והמנהל הקודם שלך הוא אחד מחברי הטובים, אני חושב שהדימוי הולם אותך עד מאוד. זכותך לחלוק עלי. חופש ביטוי וכל זה. חשבת שהעולם יתמוטט בלעדייך. קוראים לזה ניהול כיבוי שריפות. זה לא מקצועי, שוחק ומיותר. אבל את כמובן יודעת יותר טוב מכולם.

                    6. אישיות צבעונית הוא הברקה שלי. כל הזכויות שמורות. מתאר אותך בצורה מדוייקת מאוד. לדעתי. חופש הביטוי וכל זה.

                    7. כן. יש לי. אני עיתונאי ותיק ויש לי כמה עסקים קטנים. זה לא בריא, לא חכם, שוחק ואת לא עושה כסף. להוסיף?

                    8. שמתי לב. המלבן הזה לא עושה לך כסף וגם גורם לכאב ראש מיותר (ביטול הוראות קבע). הוראות קבע ותרומות חד פעמיות? מה זה פה? בית תמחוי משנות ה-80? זאת שיטת גיוס הון מיושנת ולא יעילה. אבל את כמובן יודעת יותר טוב ועושה מיליונים. התנצלויות על כך שהנחתי שאת עושה פחות. חופש הביטוי וכל זה. את יודעת.

                    תקשיבי לי טוב. אין לי בעיה לעשות איתך "מריבה" וירטואלית מלאה זיקוקי דינור. הבעיה היא שאת מרוכזת ב-"איפה העליבו אותי" ולא שמה לעצות הטובות והפירגון שאת מקבלת. שימי לב שאני חושב שיש לך פוטנציאל לגייס הון בקלות תוך בניית דימוי ומותג ספציפיים שיעזרו לך להתנהל בנוחות.

                    תזכרי שהנכונות לעזור כוללת בתוכה את הנכונות לבקש עזרה. אני ביקשתי עזרה כל החיים שלי וכך התקדמתי. את משוכנעת שאת יכולה לעשות הכל לבד בלי טובות מאף אחד ורק אם היה לך כסף אז בכלל לא היית רואה אף אחד ממטר. זאת חשיבה שגוייה. אודה לך אם תסתכלי על עמודת ההכנסות של העסק שלך לקבלת מספרים מדוייקים על החשיבה השגוייה שלך.

                    כותבים רבים, מוכשרים ככל שיהיו, נהנים ממתנת הכתיבה אבל לא נהנים ממתנת החשיבה העסקית, כמו שאין להם כישרון למוסיקה או מתימטיקה. לצערי, כותבים רבים ומוכשרים נעלבים כשאומרים להם שאין להם חשיבה עסקית. התוצאה היא שהם ממשיכים להנות מאגו גבוה אבל סובלים מתזרים הכנסות נמוך.

                    I Rest my case

                    גם את ניזונה משמועות. יש לי סקייפ עם מצלמה. טרחת להתקשר אלי ולדבר איתי אישית? תעשי לי טובה. התגובה שלך היא ברמת טוקבק נעלב שחושב שהוציאו לך לשון. אוי ואבוי. מישהו חושב עלייך משהו אחר ממה שאת חושבת על עצמך. תעצרו את הרכבת, אני רוצה לרדת. כנראה שאי אפשר ללמד כלב זקן טריקים חדשים. תשאלי את חייל זקן, שותפך האידאולוגי לתקיעות רעיונית ומחשבתית מהצד השני של המפה הפולטית. כמו שני החבובות. בחיי. 🙂

                    בעולם שלי יש אתגרים. לפעמים מצליחים ולפעמים נכשלים. אף פעם לא מפסיקים לנסות. בעולם שלי, תגובה מקצועית ומתאגרת הייתה "אני צריכה 120 אלף דולר לשנה. תוך כמה זמן אתה מגייס לי את זה?".

                    בעולם שלך יש קיטורים של פולניה צבעונית במיוחד. תהני מהמיליונים שאת עושה. ניסיתי לעזור וכשלתי. במקרה הזה נפסיק לנסות. אם יש משהו שלמדתי במד"א ירושלים זה שאי אפשר לעזור למי שחושב שהוא לא צריך עזרה.

                    עד היום לא "רבתי" איתך על הגישה השמרנית והמיושנת שלך כלפי עולם התקשורת המודרני. אולי הגיע הזמן להתחיל. אולי תלמדי משהו. אני בספק גדול. אל תתחילי איתי. הייתי מאוד עדין איתך עד עכשיו. אני רוצה להמשיך אבל את עושה מאמצים גדולים להרגיז אותי. את לא מצליחה אבל יש לך סיכוי טוב להצליח. אני ממליץ לך בחום לשקול מילים לפני שאת עונה לי. זה לא קשור לתביעות לשון הרע וכל החרטא הזה (תשמיצי אותי חופשי, זה לא מזיז לי) אלא לדעות שיש לי ושאני נהנה להביע אותן במסגרת חופש הביטוי.

                    רוצה לחסום אותי או שלא נכתוב כאן יותר? ציוץ אחד ואני לא פה. יש עוד הרבה ארגזי חול וירטואליים לשחק בהם. אני בטוח שהגולשים הקבועים שלך מסבים לך הרבה יותר נחת ממני וחסרוני לא יורגש. ברור לי שאת מתגעגעת יותר לדנקנר שמפציע כאן וכל כולך התרגשות של "שיו, המפורסם היה פה בגללי". נו שוין.

                    יום יפה מתאילנד,

                    מרטין

                    אהבתי

                    • velvet הגיב:

                      אני ניזונה משמועות?
                      אין לי שום מושג עליך למעט מה שאתה כותב כאן.
                      מתי כתבתי עליך מילה כלשהי?
                      מתי השמצתי אותך?
                      אין לי מושג על מה אתה מדבר.

                      אהבתי

                    • מרטין הגיב:

                      V – נסביר לך לאט. אולי תביני מהר.

                      אני לא כותב תגובות בכל מקום. אני בוחר בקפידה היכן להשקיע מזמני היקר. גם לי יש אגו לא קטן וחשוב לי להשקיע את האנרגיה היצירתית שלי במקום שראוי לכך.

                      לפני שכתבתי כאן, עשיתי מיני-תחקיר עצלן של 2-3 שיחות טלפון כדי להבין עם מי יש לי עסק. בצירוף מקרים חמוד, המנהל הקודם שלך הוא חבר טוב שלי. היו לו המון מילים טובות, ביקורת מקצועית וגם הרבה שמות תואר… 🙂 אבל הוא אוהב אותך ואהבתו חילחלה גם אלי.

                      אני טוען בפשטות שאת טובה בא', ב', וג', פחות טובה בג', ד' וה' וכישלון מוחלט בו', ז' וח'. אין לי בעיה לעבור איתך על מה אני כישלון בו (אני כל הזמן לומד ומשתפר) אבל זאת לא הנקודה. הנקודה היא את, הפוטנציאל שיש לך ולבלוג והסקרנות המקצועית שלי למה הפוטנציאל שלך ושל הבלוג אינו ממומש כלכלית.

                      את ניזונה רק משמועות (מה שאני כותב כאן), לא דיברת איתי מעולם ולכן את חושבת בטעות שאני מעביר עלייך ביקורת שלילית. אני מנסה להבהיר לך שזאת ביקורת חיובית, עניינית ומקצועית. את ילדה גדולה ולדעתי אין טעם בתגובה של 1,500 מילה על מה את עושה היטב וכדאי להתמקד בנקודות המצריכות לדעתי שיפור. זה לא קשור לאופי האמיתי שלך במציאות אלא לדימוי שניתן ליצור עבורך שיהלום את שיטת העבודה שלך. באותה הזדמנות זה גם יעשה יותר כסף. מה רע?

                      מעולם לא כתבת עלי מילה. מעולם לא השמצת אותי. מעולם לא "רבנו" מריבה וירטואלית כמו שצריך. יום אחד אולי זה יקרה. עד אז אני ממליץ לצאת מהקטע של "מחפשים אותי" ולהבין שאני לא מחפש אף אחד. גם לא אותך.

                      מצד שני…. אם תואילי בטובך לפתוח עלי פה פעם אחת כמו שצריך, זה יגרום לי הנאה מרובה ביותר 🙂

                      אהבתי

  17. צופה מהצד הגיב:

    מזעזע לראות את הסקר בישראל היום עד כמה עם ישראל לא מאמין יותר בשופטי ישראל
    עד שהגיע השופט אהרון ברק היתה תמיכה של 80% מעם ישראל במערכת
    האיש הזה פשוט חיסל את המערכת

    אהבתי

  18. קורין בעניין נגן קופמן/כספית הגיב:

    בניגוד לכתוב בפוסט, כן אפשר לעצור את הנגן ואפשר גם להנמיך את הרעש.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ב-FF זה לא בר ביצוע.
      בכרום זה לא מנתנגן כלל.
      רק באקספלורר אפשר להתנפל על זה ולכבות, אחרי שזה מתחיל להתנגד אוטומטית, שזה הכשל הגדול.

      אהבתי

      • קורין בעניין נגן קופמן/כספית הגיב:

        אז הנה מצאנו יתרון מצויין לאקספלורר שבד"כ נחשב למיושן ואפילו אבסוליט.
        וזה עובד מצויין ללא התנגדויות.
        אמנם מתחיל אוטומטית אחרי שניה וקצת אבל בקלות
        (ללא התנפלויות) אפשר לעצור (ולהמשיך או להתחיל שוב) ולהשתמש בכפתור העוצמה.

        אהבתי

  19. אחת הגיב:

    אני אני רק שאלה: בידיעות פרסמו היום תמונה ביזארית של השגריר בדנמרק מבצע קפיצות.

    רק לי זועק לשמיים שזה פוטושופ?

    אהבתי

    • בוקיצה הגיב:

      הכרתי פעם את הטמבל הזה. הוא באמת עושה התעמלות כמו מטורף. חי את החיים הטובים ולגמרי מלא מעצמו, הוא בטוח שהוא נזר הבריאה

      אהבתי

  20. הקיד הגיב:

    הסקופ של כספית מעניין אך חסר חשיבות של ממש. קראתי את החלק הרלבנטי לעדה זו בפסק הדין (תודה על הקישור שלך מאמש). הוא די מינורי ועדותה לא נלקחה בחשבון שלא לדבר על כך שהיתה הרשעה לגב' זקן בפרשה זו כך שכסף אכן נלקח אבל אולמרט, לפי בימ"ש לא אשם בכך.
    דרוקר למד משפטים ואף התמחה תקופה קצרה בפרק' המדינה.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      איזה סקופ? איפה הוא?

      אהבתי

      • הקיד הגיב:

        במשפט הראשון של הפוסט שלך אבל את מוזמנת לשנות את זה ל"סיפור" אם זה כ"כ מטריד אותך. המימד החשיפתי פה הוא מה שמסרו לו העו"ד של אולמרט על ה"הישג" אבל, שוב, לא ממש דיקדקתי במילותי ואני מתנצל במיוחד אם בשל טעות נוצר הרושם אצל מי מהקוראים שלבן כספית יש סקופים.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אמרתי שאין פה שום סקופ.
          אל תיגרר. לא אמרתי שלכספית אין סקופים.

          אהבתי

          • מיכה הגיב:

            באמת יש לו אחלה סקופים. למשל, כמעט בכל שבוע הוא מפרסם את הסקופ שמסמך הרפז היה אמיתי לגמרי (ולא משנה מה יאמרו המשטרה, מבקר המדינה או הרפז עצמו). נו, לא סקופ? איפה עוד אפשר למצוא סקופים כאלה? אולי רק אצל אמנון אברמוביץ'.

            אהבתי

  21. חייל זקן הגיב:

    עורך הדין של זקן מכה שוב:

    בשורה התחתונה, פטמן מרוצה מתוצאות המשפט

    אהבתי

    • מעלי הגיב:

      לפחות היום אתה קורא לו בשמו הנכון….

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      ואם כבר – מה הקשר שלך לשולה? בן? אחיין? גיס?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מיזוגניה. לא כל יום מזדמנת פרשייה שבה דופקים אשה מזרחית לטובת בכיר אשכנזי.

        אהבתי

        • בוקיצה הגיב:

          שנאמר, יש שופטים נאיבים בירושלים.
          אפשר גם לומר מילים מעט יותר בוטות על השופטים בירושלים.
          מי נתן לכם פטיש?

          אהבתי

        • חייל זקן, אתה דווקא ידוע כרוויזיוניסט אשכנזי שובינסט – בניגוד לליכודניקים השרופים המזרחים שגנבו לך את התנועה…

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            מי שגנבו את התנועה הם האשכנזים שרון, אולמרט, ליבני …
            איך אתה מסביר את הנהייה של השמאלנים אחרי הפסולת של הליכוד?

            אהבתי

            • כאשר אתה אומר מיזוגניה, זה אומר שאתה אדיש ששולה זקן נדפקה על חשבון אולמרט?

              אולמרט נמצא בליכוד מתוך נוחות. בשעות הארוכות במזנון הכנסת העיתונאים ידעו מה דעותיו האמיתיות. ביתו פעילה קווירית ובנו נשוי לגבר ערבי. הוא די אחד משלהם.

              אהבתי

            • captain beefheart הגיב:

              איך הגנבת פה משהו בקטנה בלי שהרגישו, ש"גנבו" לך את התנועה.

              נגיד (רק נגיד) שאולמרט באמת היה שמאלני בתחפושת כל השנים. נגיד גם שציפי לבני (למרות הגנים מהאצ"ל) גם היה היתה תמיד שמאלנית עמוק בפנים.

              אבל שרון?

              ונאמר שוב:

              שרון?????????????

              לאדון שיינרמן נצרף גם את צחי הנגבי (שאין חשד לגבי טוהר הגזע הימני שלו) וגם את מנחם בגין בכבודו ובעצמו. ההיסטוריה של שלושת האנשים האלה קובעת חד משמעית: כשמגיעים למקום שבו באמת מנהלים את המדינה מגלים שהפוך והפוך בה – "ישראל הגדולה" זה חלום באספמיה ומוטב להתרחק ממנו במהירות.

              גם ביבי יודע את זה, רק שיש לו אשכים רכים (שלא לדבר על זה שהם תמיד נתונים בידיים כלשהן שלוחצות אותם).

              ועכשיו נחזור לקביעה שלך: מי שמגלה ש"שתי גדות לירדן…." זה לא דבר טוב הוא פשוט גנב. ולא של ארטיקים מקיוסקים אלא של "תנועות" מחיילים זקנים.

              אם זו "הפסולת" של הליכוד הרי יש לנו כאן דוגמה היסטורית למצב שבו הצואה עולה באיכותה על הגוף שהפריש אותה.

              אהבתי

              • קפטן, דווקא שרון היה מפאיניק מושבניק בכל רמ״ח אבריו. להזכיר לך שעד 67 התיישבות היה חזון כמעד בלעדי של תנועת העבודה ההיסטורית. המחלוקת החלה רק אחרי ששת הימים וגם אז לא כולם קיבלו את זה: טבנקין, אליעזר ליבנה, אלתרמן משה שמיר… כפי שחייל זקן אמר בעבר התנועה הרויזיוניסטית ההיסטורית היתה הצד השני האזרחי קפיטליסטי. ממך הייתי מצפה ליוצר.

                אהבתי

                • captain beefheart הגיב:

                  גם את המיתוס הזה הגיע הזמן לנפץ. "שרון הוא בעצם מפא"יניק" היתה מטבע לשון שגורה בעיקר על שפתי המפא"יניקים, שעיצבן אותם לראות אדם שבא מההתיישבות העובדת (ושתמיד היו לו חברים טובים מבניה) והופך לגנרל מצליח ופוליטיקאי משפיע, אך עם דעות והתנהגות היפר ימניות.

                  אותנו לא מטעה הבלורית של השנים ההן וגם לא סגנון הדיבור של ותיקי מלחמת העצמאות. רוב ימיו היה ימני בכל רמ"ח. חשב כך, פעל כך והשפיע על ההיסטוריה מתוקף פעולותיו אלו. כמפקד בצה"ל וכפוליטיקאי. במשך שני עשורים התחרה על ראשות והובלת הימין הישראלי, והיה ממנסחי האידאולוגיה שלו. "אריק היה מפא"יניק" זה ההיפך מהאמת.

                  ודאי שעבר מהפך מחשבתי. זה קרה לו לאחר שהיה לראש הממשלה. ועד שמישהו יוכיח כי כושר שיפוטו היה פגום בתקופת השינוי – אני מוקירו (מאז שנת 2001 והלאה).

                  אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                לליכוד יש מצע. מי שנבחר במסגרת הליכוד אמור לנסות לממש אותו. זה לא מקרה שרוב מושחתי מרכז הליכוד עברו לקדימה ביחד עם אלו שלא עוזבים בית. וכן, מדובר בפסולת פוליטית שמתאימה למחנה שלך.

                אהבתי

                • captain beefheart הגיב:

                  המשפט שבו חתמת את התגובה מצא חן בעיני ולא כל כך הבנתי למה. ואז נזכרתי: בבוקר אחד הקטנים אירח חברים בחצר. כולם (כולל זה שלי) אינם ממיטב הנוער בכל הקשור לנימוסים והליכות. ואכן, בשלב מסוים נמסרה שם בקול רם הודעה ש"הכל עובר עליך ומשהו בידיך".

                  לזה התכוונת, נכון?

                  ולגבי מצע הליכוד. מבחינה סטטוטורית אתה מאה אחוז צודק. אכן במצע רשום ששתי גדות לירדן, לא למדינה פלסטינית וכו'. אבל אני, ידידי, אינני חבר בליכוד. אותי לא מעניין אם מנהיגי הליכוד חרגו או לא מחוקת מפלגתם. אני רק יודע שאריק שרון בכבודו ובעצמו, הכהן הגדול של הימין הישראלי לאורך עשורים, זרק בעצמו את המצע הזה לכל הרוחות.

                  לגבי החשבונות הפנים ליכודיים שלך עם גסטון מלכה, איצ'ה ברנור, מוטי פייגליש ושאר שוכני ביתני 28: אינני מתעניין בהם כלל – אך אאבק על זכותך לערוך אותם!

                  אהבתי

                  • חייל זקן הגיב:

                    צריך דמיון מפותח כדי לתאר את שרון כהוגה דעות של הימין. אני מסופק אם טרח אי פעם לקרוא ספר של הוגה דעות ימני. אנשי הגרעין האידיאולוגי בליכוד, כגון קדישאי, ציפורי וכו', ראו בחלחלה את עלייתו הציבורית. האימוץ הנלהב שלכם את הפסולת של הימין כמנהיגים שלכם היא סממן מובהק של עליבות. תומך העקירה קצב עתיד להשתחרר עוד מספר שנים ואין כמוהו כדי להנהיג אתכם לקואליציה עם שותפכם הוותיק לתרגיל המסריח, דרעי.

                    אהבתי

              • ז'ורז' סאנד הגיב:

                בראבו!

                אהבתי

  22. בוקיצה הגיב:

    למה שטייניץ לא חשב על זה קודם? כי זה לא הופיע בתקשורת.
    מעניין כמה החלטות כאלה מתקבלות בלי שנדע על כך… המאפיונרים עושים מה שהם רוצים עם הכסף שלנו

    אהבתי

    • מיכה הגיב:

      גם קודם זה הופיע בתקשורת, רק לא בעמודים הראשונים. בשבועות האחרונים מדורי הרכב היו מלאים בבקורת קטלנית כלפי המכרז – כיצד הוא קובע מחיר מינימום (שמכוניות מנהלים מצוינות לא יכלו להגיע אליו), כיצד הוא כמעט מתעלם מצריכת הדלק וזיהום האוויר של המכוניות וכן הלאה. אבל ידיעות במדורי הרכב לא תופסות כותרות עד שזה מאוחר מדי (לבטל מכרז שבוצע באופן חוקי זה לא פשוט).

      אגב, הניחוש שלי הוא שחלק גדול מהזעם הוא כיוון שהמכונית הנבחרת היא ב.מ.וו; המכונית הזאת עושה חשק להרבה אנשים ובהתאם מעוררת כעס כשמישהו אחר זוכה בה. אם זו היתה, נניח, לקסוס באותו מחיר בדיוק (או אפילו אודי כמו שכבר יש לשרים היום) היא היתה מגרה את הכעס במידה קטנה בהרבה.

      אהבתי

      • קורין נהגת שודים הגיב:

        לי אין טענות על הבחירה בב.מ.וו. לשרים. יש בזה טעם מסויים שהרי בזה השרים מוכיחים (שוב למי שנצרך לכך) שהם משתייכים למגזר מסויים שאוהב את חברת המכוניות המסויימת הזאת. אין הכוונה דווקא למגזר הערבי (שגם בו יש לסקטור מסויים חיבה ענקית למודלים המפוארים – סדרה 7 בעיקר – של ב.מ.וו.) אלא למגזר העברייני שלהוט על הרכב הזה לסוגיו.

        אהבתי

        • מיכה הגיב:

          לא השרים בחרו לעצמם את הרכב (הם יוכלו לבחור אח"כ אם לקחת אותו או את הסיטרואן). אבל בכל מקרה יש כאן נקודה סוציולוגית מעניינת – מה הופך את התדמית של מכונית היוקרה הגרמנית הזו לשלילית, מכונית יוקרה לעבריינים ונובורישים שרוצים להשוויץ בכסף, בעוד התדמית של המתחרה משטוטגרט עם הכוכב המשולש היא של יוקרה אמיתית, old money, אדנות ומכובדות? אפשר לטעון שאלה הלקוחות, אבל הלקוחות גם באו מלכתחילה בעקבות התדמית.

          אהבתי

  23. מיכה הגיב:

    ואם כבר מדברים על כספית, שעשע אותי התיאור של אולמרט שהתעקש לנסוע לארה"ב כדי לשמוע את העדות בעצמו יחד עם משלחת של מתעקשים שטסה כולה על חשבון משלם המסים וחזר "מותש אך מאושר". אין מה לומר, מתיש הענין הזה של טיסות לארה"ב במחלקה ראשונה על חשבון מישהו אחר. אולי כדאי היה להציע לו, כדי להמעיט את הקושי, שינסה להשיג עוד מימון לאותה נסיעה שיישמר בחשבון פרטי שלו. אם הוא לא יודע איך לעשות את זה, אומרים שיש אחת שיודעת ושמה שולה.

    אהבתי

  24. סיימון הגיב:

    מעריב גאונים קטנים. זה לא הפרקליטות, זה הרב. איך לא חשבו על זה קודם. מצא איך הדתי אשם בששה צעדים פשוטים. מעריב זקוקים רק לשניים.

    אהבתי

  25. מיכה הגיב:

    מעניין היה לשאול את בן כספית אם, כמו שהוא חושב שעל לדור להתפטר, הוא תומך באותו קו של אחריות גם לבעלי מקצועות אחרים. אם, נניח, פרשן בכיר באיזה עתון היה אחראי לברווז העתונאי הגדול בתולדות המדינה – נאמר, איזו טענה תמוהה על הסתבכות של שופט ביהמ"ש העליון בפרשיית מין וסחיטה, האם, לדעתו, הפרשן הזה היה צריך להתפטר ולא להראות את הפנים שלו יותר בעתונות?

    אהבתי

    • באבא הגיב:

      אתה כמובו צודק.

      עם זאת הצלחתי לחשוב על כמה מקרים שעיתונאים סיימו את עבודתם עקב פשלות מקצועיות:

      סיון כהן שהועזבה עקב החטיפה שלא היתה בדיסני. ברם, שאר השותפים למחדל נשארו במקומם.

      תני גולדשטיין שפוטר מכל העיר עקב בעיות אמינות בכתבת תחקיר. מצד שני כשאתה כותב על עו"ד דורי קלגסבלד, כדאי מאד לא לפשל, אחרת הוא ירמוס וידרוס אותך (אופס, זו היתה בחירת מילים כושלת. סליחה, דורי).

      אהבתי

      • קורין על דורי קלגסבלד הגיב:

        הנה כמה עובדות על דורי קלגסבלד והתאונה שבה הרג את יבגניה וארתור וקסלר. הכל כמובן לכאורה ולפי מה שהתפרסם.
        שתה בארוחת הצהריים לפני התאונה.
        ממש לא ברור כמה שתה.
        קלגסבלד נהג ברכב 4X4 כבד מאוד, במהירות ממש לא סבירה, וממש עלה על הרכב הקטן שבו היו יבגניה וארתור וקסלר.
        טען שאינו זוכר הרבה פרטים. כמה נוח. בדיוק כפי שכמה נוח לדעת בדיוק, אבל בדיוק, איך להתנהג אחרי התאונה כדי למנוע בדיקות שעשויות היו להוביל אותו להאשמה הרבה הרבה יותר כבדה. פה הזכרון שלו עבד נהדר.
        את החקירה הוא עבר בביתו. לא בבית החולים ולא בתחנת משטרה – כמקובל וכנהוג במשטרת ישראל.
        הצליח למנוע בדיקת דם מיידית לבירור מוחלט של אחוז האלכוהול בדמו, כפי שמקובל לעשות מיד אחרי האירוע במקרים של חשד בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, אלא רק לאחר כמה שעות שבהן דילל את הדם ע" שתיה מרובה בבית החולים וכנראה גם עירויי נוזלים. גם אז היו בדמו עקבות ברורים של אלכוהול ברמה די גבוהה.
        לקלגסבלד עשרות הרשעות קודמות בתחום התעבורה, בעבירות חמורות כמהירות, אי ציות לתמרור עצור ועוד, מה שמעיד על יחסו לחוקי הנהיגה.
        למרות הרושם שנוצר בציבור (האם נוצר יש מאין?) הוא לא קיבל בשקט מוחלט את הרשעתו והעונש אלא ערער על חומרת העונש והצליח להקטין את תקופת המאסר. לזכותו הוא נכנס לכלא מיד ולא ביקש דחיית ביצוע העונש.
        העמוד שלו בויקיפדיה מתעדכן באופן די קבוע. לעיתים מעניין לעקוב אחרי השינויים.
        למרות שכל מיני ארגונים, הקשורים בתאונות ומניעתן, נוהגים להחמיר מאוד עם אופן ההצגה של נהגים שהורגים אחרים הרי שבמקרה של קלגסבלד הוא נהנה מהמון כתיבה אוהדת ו'מבינה' מצד כל מיני מקורבים למלכות ומצד שני שימש זמן רב (כולל הנוכחי) כמטרה ליחס הקל שבו אנשים מקושרים נהנים מהנחות בתחומים רבים. הוא גם שימש כמטרה קלה לזעם רבים שכעסו יותר בגלל מעמדו מאשר בגלל המעשה.
        היו לא מעט דיונים בכח מיני מקומות בנושא התאונה והעונש. הנה אחד לדוגמה. בלא מעט מקומות ניתן לראות מעורבות של אנשים שכותבים בנימה מאוד סלחנית כלפי קלגסבלד והדבר עשוי לעורר תהיות.
        כל מה שנרשם מגובה בפרסומים רבים ושונים ברשת.
        במשך השנים היו לא מעט כותרות בתקשורת (לסוגיה) שכינו רצח כשהיה/ו הרוג/ים בתאונת דרכים. על קלגסבלד זה לא נאמר ואולי יש לכך קשר למה שמרומז בתגובה של באבא.

        אהבתי

  26. סרבניקית הגיב:

    בדרך מקרה מתכתבת הסופרת אריקה ליאונרד עם המניע שלי לסרוב

    אריקה לאונרד בחרה לעצמה את שם העט אי. אל. ג'יימס, כנראה משום שלא רצתה שיזהו אותה כאשה, ושישפטו את יצירתה הספרותית באופן מיידי וסטריאוטיפי ולא על פי קריטריונים אחרים. בכך הלכה בעקבות סופרות עכשוויות אחרות שנעזרו בראשי תיבות, כמו פי. די. ג'יימס וג'יי. קיי. רולינג, כדי לעקוף את הדעות הקדומות. ההצלחה העצומה שלה זוכים ספריה של ג'יימס (לאונרד) היא אולי לא ההישג הפמיניסטי של המאה, אבל היא בהחלט עוד תרועת ניצחון קטנה בשביל נשים כותבות, שמציגות את נקודת המבט שלהן. גם אם היא לא מקובלת על כולן, היא מעידה על תחושה של חופש ושל שחרור, וזה אינו דבר מובן מאליו, לא בספרות ולא בתחומי אמנות אחרים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      והקשר בין זה לבין ניק כלשהו הוא?

      אהבתי

      • סרבניקית הגיב:

        שאפרט?
        כאשה-הניק הלא קבוע מרחיק ממני את המיזוגנים
        כמגיבה- מרחיק ממני את נחילי האדומים האוטומטים
        ובגדול ללא הניק קיבלתי תגובות לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.
        בכל זה התנסתי. למגיב של קבוצת מיעוט קשה לשרוד משעה שסומן ע"י הקבוצה האלימה.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          את לא צריכה לבחור בניק נשי במרכאות

          אהבתי

        • מרטין הגיב:

          סרבניקית שלום,

          מה זה השטויות האלה? ממתי פיקסלים על מסך יוצרים "מיזוגנים" ו-"נחיל אדומים"? אתה חיה בסרט רגיש במיוחד של שמאלנים? מה זאת עדינות היתר הזאת?

          קיבלתי אלפי אדומים בחיי. קיבלתי מאות תגובות נאצה. עשרות מכתבים מעורכי דין. כתב אישם אחד (הפרת צו פרסום). אז מה. קרה משהו?

          אני גולש בשמי ובזהותי ולא אכפת לי מה כותבים עלי, אז איך דמות וירטואלית מפתחת פחדים דימיוניים מפיקסלים על מסך נשגב מבינתי. אולי זאת תכונה מופלאה ומיוחדת שמתבטאת רק אצל שמאלנים רגישים כזה. כאילו. את יודעת.

          אני עיתונאי. קבוצת מיעוט שנואה במיוחד. אז מה. כולם יכולים לקפוץ לי בשלשות לפי שיר של מייקל ג'קסון שמושמע לאחור. סימנו אותי כל הקבוצות האלימות (גם מימין וגם משמאל, כולל כמה עבריינים צעצוע) והם ממשיכים לקפוץ. עניין של הרגל. את יודעת.

          בתכל'ס, במבט מהצד, אתם קבוצה של עדינים במיוחד שמנסה לכפות את השיח השוויצרי הקריר על בית המרחץ המיוזע של המזרח התיכון. בית קפה וינאי קטן בלב החמאם הטורקי.

          בינינו, סרבניקית יקרה, זה לא יילך. חבל על המאמץ. כואב לי הלב עליכם. נולדתם בזמן הלא נכון ובמקום הלא נכון. תאונה של הקארמה או משהו כזה. ליבי ליבי עליכם. מי ייתן ותפגשי יותר מנומסים בחייך. לצערי, אני מתנצל מראש, אני לא אחד מהם. בעיני את עוד פחדנית מקלדת וככה זה גם נראה. בהצלחה עם שינוי המזרח התיכון. נכונו לכם ימים גדולים. כאילו כזה. את יודעת.

          אהבתי

  27. קורין הגיב:

    אתמול במעריב אביעד פוהורילס כותב בקורת טלויזיה על כיסוי משפט אולמרט בערוצים השונים.
    בפסקה השניה הוא מתאר את אולמרט, בין השאר, "…רזה מאוד וגולגולתו מגולחת לחלוטין…".
    אמ-מה, באותו עתון עצמו, בעמוד הראשי, תמונת ראש ענקית של אולמרט ביציאה מבית המשפט שבה רואים בפירוט רב עשרות אלפי שערות (מלח/פלפל) על ראשו/פדחתו של אולמרט המגולח "לחלוטין".
    מה יש להם לעיתונאים לכתוב שטויות? למה? רק בגלל שאפשר?

    אהבתי

  28. סרבנית ניק הגיב:

    מישהו לקח את הביטוי 'אני מת לקפה 'רחוק מדי.

    סטארבקס בבית הקברות.

    אהבתי

  29. דליה ו"ר הגיב:

    איך אפשר לדעת שזה אכן דנקנר ולא מתחזה?

    אהבתי

כתיבת תגובה