קרבות רחוב

כל הכבוד להילרי קלינטון על שאמרה את האמת בלי להתפתל: לא, אנחנו לא משחררים את פולארד. הוא לא ייצא מהכלא. תשכחו מזה. נקודה. זוכרים את כל כותרות השערים המעודדות על שעוד שנייה נצליח לשכנע את האמריקאים לשחרר אותו? על מה בדיוק הן התבססו חוץ מאשר משאת נפש של כמה עורכים?
ידיעות ומעריב בחרו בכך לכותרת ראשית/מרכזית. הם גם קמפיינו את שחרורו העתידי לכאורה.

על פי הארץ, המרכז האקדמי אריאל יוכר היום כאוניברסיטה.
על פי ישראל היום, היום ההכרעה.
ע"פ מעריב: הכרה באריאל תמוטט מכללות.

ידיעות VS ישראל היום VS ידיעות

אחרי שידיעות הקדיש אתמול את חצי עמוד שש לתיאור ההשמטות במכתב של משה סילמן מגיב היום ישר"ה, וכל ע' 11 עוסק בכך.


אפשר להגדיל

ומהצד השני של הכביש:
נחום ברנע משוחח במדור הדעות של ידיעות עם החבר הדמיוני שלו, שיחה ממנה עולה שכל ראשי הממשלה, כולל אולמרט, מחוברים לטייקונים המקומיים. רק נתניהו, כך בפליטון, מחובר לטייקוני אמריקה. ברנע חושב שטייקוני ארצנו עדיפים כי

הם מסוכנים פחות. הם חיים פה, הם מתים פה. הם לא יהמרו מלאס-וגאס על גורלה של ישראל.

אומר החבר הדמיוני

כל מי שהיה או יהיה ראש ממשלה מחובר לעשירים. אחד מחובר לטייקון מקומי, השני לאוליגרך רוסי, השלישי לביליונר אמריקאי. כולם מתעשרים חדשים. כולם נהנתנים, כולם נצלנים… אף אחד מהם לא צדיק. צדיקים לא נעשים ראשי ממשלה.

בסוף הוא מספר על עיתונאי עמית, שאמר לו פעם (אפרופו תשלום הובלת הרהיטים) שנתניהו "עבריין פלילי".
החבר הדמיוני שואל נו אז מה, וברנע משיב:

אותו עיתונאי עובד עכשיו אצל פטרונו של נתניהו. העיתון התחלף. העבריין התחלף. לטהרן שלום.

המחאה/ לפיד חי

פרשת סילמן מצטמצמת.
בכפ' 2-3 של ידיעות, תמונות וסיפורים של מי שלא רוצים להיות סילמן הבא. בע' 4 דיווח על מצבו של סילמן.
במעריב בכפ' 4-5 המשך דיון במחדל הדיור הציבורי.
ישר"ה ע' 9.

פעילי המחאה הקימו יישוב חומה ומגדל בסמוך לכביש החוף.
דיווח חי בשאריות ברשת.

הלל גרשוני:

מומחים אומרים שעיסוק מוגזם בהתאבדות, ודאי תוך הזדהות ואמפתיה, גורר עוד מקרי התאבדות. גם אני קראתי לא להפוך את סילמן לסמל, פן יבואו בעקבותיו אחרים. עכשיו, האם יכולים ראשי המחאה והעיתונאים הפירומנים לומר "ידינו לא שפכו את הדלק הזה"?

ועוד אחד מהבוקר.

רועי צ'יקי ארד מספר על פעיל מחאה שהתאבד באפריל.

יש עורכים בבית?

כן, אבל יש להם אג'נדה.
ולכן אני לא מבינה את הכותרת "משרד התרבותחינוך נתן 25 אלף ש' לאם תרצו".
מה משמע "נתן"? מדובר באיזו תחרות סרטונים, והסרטון של התנועה זכה בפרס חביב הקהל. אז מה הבעיה? שמסרי הסרטון לא תואמים את אלו של הארץ. הם לא תואמים גם את השקפתי, ועדיין זה לא אומר שהכותרת לא סובלת מעקמת קשה.

לחם עבודה

רון מיברג על חברו לשעבר, בן התפנוקים של הבלוג, אמנון דנקנר.

זה אדם שהעברתי במחיצתו כ-10 שנים שבהן הייתי איתו יותר מאשר עם משפחתי. זה העיתונאי שעבר על גבי לעריכת "מעריב", והדבר הראשון שעשה היה להתעלל בי, למתוח את סבלנותי ולגלגל אותי מכל המדרגות ברחוב קרליבך. אינני יכול להתבונן בו מבלי להסיק מסקנות מרות לגבי עצמי.
[…]
האיש הזה היה חלק מחיי ומחיי משפחתי שנים רבות מדי. אין בוקר שבו אינני מברך על הכוח שהיה לי להרחיק את עצמי ואת ילדיי מהגיהינום הקיומי ששמו אמנון דנקנר.

בהמשך לדיווח מעריב אתמול לבורסה מפרט הבוקר המארקר (להבדיל ממקרים קודמים, אין הפניה בשער):

ההחלטה לסגור את פעילות הדפוס תחייב את "מעריב" להשתמש בשירותיהם של בתי דפוס קיימים אחרים. המועמדים הטבעיים להיהפך לספקי הדפוס של העיתון הם שני המתחרים – קבוצת ידיעות אחרונות וקבוצת הארץ. בעיתון מנהלים מגעים עם שני גופים אלה. הסכם הדפסה כזה עשוי לכלול גם העברה של פעילות ההפצה העצמאית של "מעריב" לידי שירותי ההפצה של קבוצת הארץ או של חברת בר הפצות, המפיצה את "ידיעות אחרונות" ונמצאת בבעלות עידו ברגמן, גיסו של בעל השליטה ב"מעריב", דנקנר. "מעריב" דיווח כמה פעמים בעבר כי הוא בוחן העברה של פעילות ההפצה שלו לידי בר הפצות, אך המגעים בין הצדדים לא התממשו. הסכם עסקי מסוג זה, במיוחד אם ייחתם מול קבוצת ידיעות, ידרוש את אישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים.

וגם 300 מיליון הש' שהזרימה דסק"ש למעריב עלולים להימחק.

קוראי מעריב עסקים לא יודעים כלום על מה שקורה במעריב. שום דבר. למה שהמנכ"ל טל רז לא יוציא גם להם מכתב כמו לעובדיו? בפעם הבאה בו יגידו עורכי מעריב ששום דבר, ומה פתאום, ומדווחים על הכל, זכרו (גם) את המקרה הזה.

גם בממון של ידיעות אין מילה. וגם לא בכלכליסט. צריך להודות לאל שהמארקר וגלובס עוד קיימים, ומהם יכולים ללמוד ששת הקוראים שאינם מנויי ולווט וקומץ מדורי הברנז'ה מה קורה פה.

כלכליסט טוען שערוץ 10 שוקל להעביר את הפקת החדשות לרם לנדס. 10 ולנדס מכחישים.

סער דטנר מונה לסמנכ"ל חדש באולפני הרצליה ולמנהל תחום אולפני הטלוויזיה. דטנר מחליף את איתי בר זיו. דטנר שימש כמפיק בפועל של תמרות עשן וחתום על פרויקטים רבים כמפיק בפועל, ביניהם המיני סדרה סוזנה הבוכיה, סרטו החדש של ערן ריקליס, זייתון והסרט חופשת קיץ של דוד וולך.

בסוף החודש יישמע ערעורה של ענת קם. פרקליטיה טוענים שאלי זעירא פשע יותר ממנה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אורן ממליץ:

– על עתיד הדפוס והדיגיטל. ראיון עם בריאן מקאנדרוז, דירקטור חדש בבורד של ניו יורק טיימס.
הדיילי: עיתון האייפד לא ממריא.
– אתר חדש יעקוב אחר השינויים שעוברות ידיעות באתרים מרכזיים.
– לניו יורק טיימס עורכת ציבורית חדשה, תפקיד מעט בעייתי בעידן של אלפי תגובות מיידיות במקום מכתבי תלונה.
– תחקיר על פעולותיו של שלדון אדלסון במקאו.
– על אגדות האחים גרים בניו יורקר.

אירוע השקה של כתב העת לשירה, אלת המסטיק, ביפו, גרר מלחמת עולם:

כרוניקה של מאבק: פתחנו אירוע לאלת המסטיק לראשונה מחוץ לגבולות חיפה, לאור עשה אטנדינג, אלדן-כהן החליטה שאנחנו מעודדות תרבות אונס ופתחה אירוע להפגנת נגד. אז אנחנו מחיפה וחלק מהפמיניסטיות התלאביביות לא מכירות אותנו, אז אנחנו כנראה השטן. אבל לא, אנחנו פשוט מחיפה. מוזמנות לבוא מחר לשפוט בעצמכן.

שרה סילברמן מציעה לשלדון אדלסון הצעה מגונה בתנאי שייתן מאה מיליון דולר לאובמה ולא לרומני.

בני עקיבא נעלבו מחנוך דאום במחוברים, אף שאפילו אני מבינה שהוא מתלוצץ ומגזים לתפארת המליצה.

לפני פיזור

האירועים כה היסטריים בסביבה, עד שמאתמול עד הבוקר ניפקתי ארבעה פוסטים.
מעריב מודיע על שיתופי פעולה וסינרגיות עם עיתונים אחרים.
האשם תמיד, הפוסט היומי עם עוד תובנות על משה סילמן, העיתונות והרשת ועוד.
– מועצת העיתונות קבעה: עיתונאים ("אנשי רוח") יוכלו להמשיך לכתוב נאומים לאנשים אותם הם מסקרים או מפבלצים.
– ומהבוקר: משה סילמן והארטיק האדום.

ותודה רבה לתומכי הבלוג.

ודובדבן:
אושרה חניית כחולבן בחינם לתושבי ת"א. התיירים יצטרכו לשלם יותר.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

108 תגובות על קרבות רחוב

  1. נירית הגיב:

    ועוד מנפלאות הילארי קלינטון: צריך להעניק לפלסטינים נשק קל לטובת תהליך השלום
    http://www.latma.co.il/article.aspx?artiId=6131
    נשגב מבינתי העיוורון והטמטום המובילים לכזו אירוניה.
    למה לעצור בנשק קל? בוא ניתן להם גם טילים וטנקים, זה בטוח יעורר את תהליך השלום.

    אהבתי

  2. מגיע לרון מיברג. הוא חבר אל דנקנר אחרי שהוא ראה לאיזה בוגדנות הגיע דנקנר עם בן אמוץ אחרי מותו, אבל לא היה אכפת לו כי בחייו למיברג היה סכסוך עקוב דיו עם דן בן אמוץ כך שלא נראה לו מוזר להתחבר עם אויבו של אויבו. למה הוא ציפה? איפה הראש שלו?

    אהבתי

    • מיברג מתוך מאמרו:״האיש הזה הודח מחברת בני אנוש לא פעם ולא פעמיים. כשהוא כרע תחת המפלה הציבורית שהייתה פרשת בן-אמוץ, היה זה דן מרגלית שהקים אותו ממיטת חוליו והזמין אותו להשתתף ב"פופוליטיקה", שהושקה באותם ימים. דנקנר נשבע שלעולם לא ישכח למרגלית את חסד הצלתו – והנה הוא מקלל אותו בפרהסיה. דעתי על מרגלית ירודה למדי, אבל דנקנר חייב לו את הקריירה שלו.״

      לא הרבה זוכרים את זה.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        מה רבו מעשיך ה' – זכינו ל"התנגשות הטיטאנים" של ממש!

        אין מחזה יותר משיב נפש מזה בשלהי יולי. צריך רק לשבת על הטריבונה, להחזיק כוס בירה ולהתענג על הקטטה שמתלקחת בין הצב והעקרב, בין הנבלה לטריפה, בין הדמגוג לגרפומן וכן הלאה דימויים (מדממים? 🙂 )

        זוהי גירסה איכותית של ההתנצחות כספית/קופמן מהשבוע שעבר. כאן לא מסתפקים ב"יא זבל, יא סמרטוט רצפה" אלא משתמשים במיטב הכלים שמנפקת הנשקיה. עם דימויים מתוחכמים ומושחזים, חלקם (דומני) גם חדשים.

        לא זוכר מתי קראנו על "יש בנים ונכדים ומשפחה גדולה, כולם מיטיבי קרוא וכתוב, והמחשבה עליהם יושבים מול הטלוויזיה בבית וצופים בסבא בועל את הטעם הטוב ואונס את התרבות". רק תנו למיברג סיכסוכון והוא יראה לכם איך מכניסים את זה עמוק, צורב, ועם תנועה סיבובית בסוף להעמקת ההברגה.

        מצפה לתשובתו של דנקנר. ותודה חברים על קורת הרוח.

        אהבתי

      • קפטן, איזה ספרים שלו קראת?

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        שרמן בחורף, הקיץ של רנה אוסטר והספר על דב"א.

        אהבתי

      • הקיד הגיב:

        שניהם מצוינים. "הפסטו של השכן" שאיגד את טורי החיים בעיר המופתיים ממוסף הארץ הוא אולי הספר הבלוי ביותר בספרייתי ואני מודה שלאחרונה עיינתי בספרו האחרון. חלקו היה מעיק כמו האיש אבל אין ספק שלכתוב הוא יודע ושהומור יש לו.

        אהבתי

      • Enter your name... הגיב:

        משל הצב והעקרב. אמרת נכון.

        אהבתי

      • מיקי הגיב:

        שתי הקרציות הזקנות מעניינות לי את קצה ה**** השמאלית

        אהבתי

  3. ז'ורז' סאנד הגיב:

    שרה סילברמן מציעה לשלדון אדלסון הצעה מגונה בתנאי שייתן מאה מיליון דולר לאובמה ולא לרומני.

    מי תהיה הישראלית שתסכים לעשות מספריים לשלדון כדי שהביביתון יהיה ציפיתון/יאירתון/ שליתון .

    אהבתי

  4. שלבקת חוגרת הגיב:

    אלוהים אדירים, שמישהי תיקח ממני כבר את האשכר אלדן כהן הזו – עכשיו היא גם בודקת אירועים בפייסבוק, למקרה שיצחק לאור עושה אליהם אטנדינג? למיטב ידיעתי,*** לא נמצא במעצר ו/או מעצר בית, ומותר לו ללכת לאן שהוא רוצה. הוא לא עולה להקריא, הוא לא כוכב הערב, הוא לא משתתף – הוא בקהל! מה, ואם ירצה לאור לצפות ב"מדגסקר 3", תמתיני בכניסה לסינמה סיטי ותגידי שהם מעודדים אונס?
    נ.ב: הכותבת לא סובלת את יצחק לאור. אבל רבאק

    אהבתי

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      היא אישה שנאנסה, והאנס שלה מעולם לא הורשע ולא נענש.
      היא דואגת להקשות עליו את החיים ככל יכולתה, ולא לאפשר לו להמשיך לנהל חיי תרבות שלווים ונורמטיביים כאילו כלום.
      היא עושה את זה בדבקות ובנחישות מעוררות השראה.
      היא לא פחות מגיבורה.

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        זה מדהים איך מתנהל פה משפט בראש חוצות עם קביעות נחרצות בלי לעבור דרך אף ארכאה שיפוטית ואיש לא מוציא מילה.

        אהבתי

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        לא מתנהל פה שום משפט, בטח שלא בראש חוצות. פשוט מאמינים כאן לאישה שמעידה על אונס.
        אלמנטרי.
        (אגב, כמובן שלא מעורבת אף ערכאה משפטית, עוד מנפלאות חוק ההתיישנות. זאת השיטה, את באמת רוצה לשתף איתה פעולה?)

        אהבתי

      • שני הגיב:

        וסליחה שכתבתי את שתי התגובות שלי אנונימיות. הממשק של האתר באייפד לא הכי נוח

        אהבתי

      • ז'ורז' סאנד הגיב:

        נתן אשל מודה לך.

        אהבתי

      • ז'ורז' סאנד הגיב:

        מופנה לאנונימוס כמובן.

        אהבתי

  5. מרב@ הגיב:

    בישרא"ה ממש הבריקו היום, 'חמים ולא נעים', כאילו, דה )-:

    אהבתי

  6. יניב מתל אביב הגיב:

    החנייה החינמית לכל תושבי ת"א בכל העיר נראית כמו בוננזה, אבל תתברר כאסון: צפו לקרבות רחוב בין תושבי מרכז ת"א לבין תושבי כל שאר העיר על מעט מקומות החניה במרכזה של העיר העברית הראשונה.

    אהבתי

  7. מיכה הגיב:

    "אז אנחנו מחיפה וחלק מהפמיניסטיות התלאביביות לא מכירות אותנו, אז אנחנו כנראה השטן. אבל לא, אנחנו פשוט מחיפה" – אלת המסטיק.

    "אני לא ימני ולא שמאלני, אני חיפאי" – אמיר גוטפרוינד, "בשבילה גיבורים עפים".

    אין מה להגיד, העיר הזאת היא פשוט שטח אקס-טריטוריאלי. איך אבא שלי היה אומר, "לחיפה צריך לנסוע עם דרכון".

    אהבתי

    • אזרח במיל' הגיב:

      לא רק דרכון, צריך גם מכונת זמן.
      בהדר והעיר התחתית עדיין שנות ה-80 כולל פרסומות ל"סאניו – האינשטיין של יפן"

      אהבתי

  8. עברי הגיב:

    אכן יש עורכים בבית ויש להם אג'נדה, חשבתי שאנחנו רוצים להיות כמו אירופה או לפחות אמריקה? ממש כמו מאבק הטיטאנים בין הנוני לשלדון. לכל עיתון בריטי למשל שמכבד עצמו יש אג'נדה פוליטית ברורה, הבעיה מתחילה כשמתיימרים להסתיר את זה

    אהבתי

  9. מיצבשת הגיב:

    בעניין פולארד – ראיתי ראיון עם התובע הכללי האמריקאי בפרשה מתברר שיש מסלול של שיחרור בערבות לו פולארד היה זכאי לפנות כבר לפני 16 שנה ופולארד מסיבה לא ברורה מסרב ללכת בו.
    דווקא במסלול כזה יש סיכוי גבוה מאוד שהוא ישוחרר!
    פולארד רוצה להשתחרר על ידי קבלת חנינה נשיאותית בלבד. לשחרור כזה הדרג המקצועי האמריקאי מתנגד ויש לו סיבות מצוינות (לפי התובע) מדוע לא מספרים לנו את האמת על שיחרורו של פולארד?
    למה הוא לא פונה לוועדת השיחרור על תנאי?

    אהבתי

  10. מיכה הגיב:

    שמחתי ראות את גונן גינת מסביר לידיעות אודות אתיקה, קבלת תגובות ממי שאתה מאשים אותו וכיו"ב. אין ספק שלא יזיק לידיעות ללמוד כמה מהדברים האלה. מצד שני, לא בטוח שהמורה הטוב ביותר לנושא הוא גינת. לפני שבע שנים, בגליון ראש השנה של "הצופה" שאותו ערך, פרסם גינת סיפור בשם "להדביק את השברים של הפסיפס" – סיפור שכל עניינו היה לתקוף אישית רב מסוים, שחטאו היה שהוא הסיר מעל הקיר של האולפנה שניהל פסיפס שאותו יצר סבא של גינת. את הסיפור עצמו לא מצאתי אבל אפשר למצוא תיאור של הענין כאן:

    כיוון שהיה מדובר ב-"סיפור", שם הרב הוסתר – אבל לא בצורה שתמנע ממישהו לדעת בדיוק מיהו. מצד שני, כמובן, בפורמט כזה אין שום צורך לבקש תגובה או ליידע מראש את המואשם. כך ניצל האתיקאי הידוע את העתון אותו ערך כדי לסגור את החשבונות של סבא שלו.

    אהבתי

  11. חייל זקן הגיב:

    בסוף החודש יישמע ערעורה של ענת קם. פרקליטיה טוענים שאלי זעירא פשע יותר ממנה.

    במשפט יאמרו השופטים שלא הוכח שמצבו הנפשי של אלי זעירא איפשר לו להבין את חומרת העבירה.

    אהבתי

  12. חייל זקן הגיב:

    V, בעידן אחר הצעתי לך להרבות בקטטות בראנז'ה לטובת הרייטינג. אמנון דנקנר הוא מקלען על בלוחמת בראנז'ה. למה שלא תציעי לו פוסט שבועי לטובת עינוגם של קוראייך נמוכי המצח? (שאני גאה להיות אחד מהם)
    מה שטוב לדנקנר&שוקן טוב גם לדנקנר&שרגיל.

    אהבתי

  13. השוקן במרומים הגיב:

    "שמסרי הסרטון לא תואמים את אלו של הארץ. "
    הארץ זה "לאנשים חושבים",ורק אנשים חושבים יודעים מה עומד באמת מאחורי כל ידעה שהמסעיתון הזה כותב.

    אהבתי

  14. מנוי מעריב הגיב:

    טלפון :מס. חסוי
    אולי זאת אריאלה?
    שלום אתה מנוי מעריב,
    מי זאת אריאלה?
    לא זה ממעריב, המנוי שלך עומד להסתיים ואני רוצה להציע לך הצעה …
    מ ע ר י ב?
    כן
    מנוי לעיתון שהיה?
    לא לא יש לי בשבילך הצעה…
    לחצן end/

    אהבתי

  15. מאז שפעילות הפמיניזם גילו את הסיפוק ממלחמות היהודים הם מתמקדות בתלישת נוצות הדדית.

    מצד שני של הגדר, נביאת הדחקות שרה סילברמן מנסה להתמקם בשורה הראשונה של אומני הסטנדאפ דרך וולגאריות מינית, שזה בערך הקטע היחידי שלה. לדעתי היא מצחיקה רק אמריקאים שגדלו בסביבה נוצרית.

    קיווינו לציפור רבת יופי וקיבלנו חסידות תשושות עם מקור סולד ומצד שני עורבנית מחוצפת שמנבלת את הפה. עוד שניה מישהו יחשוב שמדובר בהעצמה נשית.

    אהבתי

  16. captain beefheart הגיב:

    TRI שאלות לאחר צהריים מהביל. ראשית נצפה בתמונה:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4256496,00.html

    ואז נקיש:

    1. האם לדעתכם הרופא ערבי? (לפחות לי נראה ככה)
    2. אם כן, האם לדעתכם הפציינט מודע לכך?
    3. אם התשובות לנ"ל חיוביות – האם יש לדעתכם למעמד השפעה כלשהי על תפישת עולמו / המשך פעולותיו של הפציינט?

    (אזהרה: התנצחות אוטומטית מימין תיענה בחומרה. השקעתי בשאלות פתוחות, מסקרנת אותי דעתכם. רוצים סתם לריב – לכו לרוטר)

    אהבתי

    • תומר הגיב:

      לדעתי
      1. כן
      2. כן
      3. לא

      האיש מן הסתם קיים בחייו יותר מאינטראקציה אחת לא שלילית עם ערבים ונדמה לי שלהתייחס לכל תושבי יצהר כאל כסנופובים קיצוניים גזענים ושונאי ערבים הוא בחירה קלה מדי (אם כי לא מן הנמנע שגם כאלה תמצא שם).

      אהבתי

    • יון עונתי הגיב:

      1- X
      2- 1
      3- 2

      יאללה בית"ר יאללה!!!

      אהבתי

    • ז'ורז' סאנד הגיב:

      4.חבל שהעקרב לא טיפס יותר גבוה.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      1. לא החולה, לא אני ולא אתה יודעים שהנ"ל ערבי אלא אם כן שוחח הרופא עם החולה וזהותו נחשפה.
      2. אני מסכים עמך משום מקומם הקריטי של ערביים בבתי החולים בישראל כך שלא מקרה פרטי לפנינו אלא עיסוק בסבירות.
      3. אם מחר כל הערבים יעזבו את כל בתי החולים בישראל חוסרים בכ"א
      מנהלי, רפואי וסיעודי, לכלוך, זוהמה וכשלים בנקודות בקרה קריטיות רבות (CCP) יצרו משבר אמיתי
      4. היה לי ויכוח בנקודה זו כאן בבלוג עם מי שלא מוכנים להכיר במציאות שהערבים ולא יהודים בכלל ממלאים תפקיד כזה במערכת הרפואה הישראלית.
      5. בכלל, גם בישראל, הרבה אנשים לא מודעים למציאות סביבם והמציאות אינה משפיעה על תפיסת עולמם של הרבה אנשים – ראה לעיל ובכלל סביבך.
      6. ביחס לבחור ייתכן שהוא שמע מי מטפל בו אבל אינו מודע למשמעות, בעצם הכל ייתכן.
      7. בכלל בבתי חולים אנשים מתעלמים מהמשמעות של המציאות, למשל הנה אחד מהמקרים הפחות עצובים, אדם שלא יושב ליד אישה באוטובוס נרחץ וחוטף חוקן מאחות ערביה, תשאל אתו? לא ראה, לא שמע, לא מדבר, לא מבין, לא יודע. טוב בשבילו (ובשביל כולנו).

      אהבתי

      • מעלי הגיב:

        אתמול דרוזי ממסעדה ברמת הגולן (ת.ז. סורית!) עשה לי א.ק.ג….לפני שנכנסתי לרופא לב, טייס בח"א….
        מז"ת ישן.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        מצחיק או לא. כרגע לא נראה שיש לו כתובת ל אקג. לפני חודש
        אחד מכפרו עשה מדידות חוף במפרץ עתלית, בחור נחמד. נקווה
        שגם לו אין כבר כתובת למפות.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        לגבי 1 – לחלוטין. אינני יודע אם הוא ערבי. ההשערה על סמך ויזואליה בלבד.

        כל שאר הנקודות שמנית מסכמות למעשה את העניין האישי שלי בנושא. בעיקר מההיבט הפסיכולוגי. לדעתי (חסרת ההשכלה בתחום), כל נקודת מפגש של ישראלי-יהודי כחולה עם ישראלי-ערבי כאיש צוות רפואי היא מרתקת.

        בעיקר יש במעמד הזה אמנות פנטסטית של הדחקה. משני הצדדים, אבל יותר מהצד של הפציינט. הישראלי היהודי הממוצע חש עליונות מובנית על פני פני ערבי (ושאף אחד לא יזמזם לי שזה לא כך). אבל במפגש הספציפי הזה מתרחש מעין היפוך פאזה שבו היהודי נקלע לעמדת נחיתות. אבל כשאתה מוסר לרופא את גופך, הנפש חייבת לאשר שאתה נותן אמון מלא בו ובעליונותו. פתח עצום שרוצה להתמלא בדיסוננס קוגניטיבי שרירי ומוצק, והוא אכן מקבל אותו.

        בהזדמנויות שונות צפיתי בישראלים יהודים שמטופלים ע"י רופאים ערבים. כולם היו למופת. תמיד הקדימו לבנדוד את התואר "דוקטור" בפנותם אליו ובכלל הרעיפו עליו את הכבוד והאמינות שאנחנו מתוכנתים לתת למקצועני הרפואה באשר הם. ותמיד הפליגה מחשבתי לאיך היתה נראית האינטראקציה אם היתה מתרחשת סתם ברחוב. מה היתה שפת הגוף של היהודי, מה היה טון הדיבור של הערבי, מה היו חושבים זה על זה…

        ההיסטוריה מלאה במצבים דומים. למשל רופאים יהודים בגרמניה של שנות ה-30, רופאים שחורים בארה"ב עד שנות ה-90, הודים בבריטניה אי אז…

        פה למעשה מסתכמות התובנות שלי בעניין. מכאן – רק שאלות, תהיות והשערות.

        אהבתי

      • יון לילי הגיב:

        זה כנראה נכון:

        הישראלי היהודי הממוצע חש עליונות מובנית על פני פני ערבי (ושאף אחד לא יזמזם לי שזה לא כך).

        האבסורד בעיני, שגם הערבי הישראלי הממוצע, חש אותו דבר כלפי יהודי ישראלי. אני מעריך שמצידם התחושה נובעת מהיכרות אינטימית יותר. (שפה, תרבות וכו').

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        קפטן לב-בקר שלום,

        כשעבדתי במד"א ירושלים עם רופאים ופרמדיקים ערבים (וחרדים/מתנחלים), הדימניקה במצב של סבל אנושי היא להיזכר שכולנו בני אדם.

        הימני אומר משהו כמו "רוב הערבים הם ככה וככה אבל יש ערבים טובים ואפילו פגשתי כמה מהם אבל הבעיה היא שהם מיעוט". השמאלני שפוגש איש רפואה מתנחל או חרדי אומר אותו דבר עליהם.

        בזמנו הייתי צוחק על פרמדיק ערבי מצור באחר (בחור זהב) שאני אדאג שיגרשו אותו אחרון והוא היה מבטיח לי שאותי יחזירו ראשון לאירופה עם הפיצויים הכי גבוהים. התובנה היא שכשבני אדם מכירים, האלימות והשנאה אינם נעלמים אלא הם משנים צורה להומור. אינשאללה יבוא השלום ונראה לנבחרת פלסטין בכדורגל מאיפה משתין הדג… הם יתחננו שנחזיר את הכיבוש 🙂 בסוף נעשה פשרה ונחזיר את המנדט הבריטי. אין כמו כדורגל אנגלי. 🙂

        אהבתי

      • דודי הגיב:

        בגרמניה של שנות השלושים, רופאים יהודים הורשו לטפל רק בחולים יהודים.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        תודה

        אהבתי

  17. גשם סגול הגיב:

    הסרטון של השמאלנים, שזכה בפרס, זה משרד התרבות ולא החינוך. חבל שמדובר בתשדיר תעמולתי מיושן ולא מאוזן. לפלסטינים יש דובר רהוט ומהצד הציוני, איזה סביח. כרגיל מחלקים אחד לשני פרסים השמאלנים. תרבות אלק, היונים בוכות.

    אהבתי

  18. רועי הגיב:

    התגובה של גינת ישר לפנתיאון. לא מפרמסים מידע שמתקבל על ראש הממשלה לאחר עשר בערב. גדול.
    מעבר לכך, הוא באמת לא מבין את ההבדל בין "השחרה" של שמות תוך ציון העובדה שמשחירים ובין גזירה מתוך מה שמוצג כצילום של מסמך אותנטי, בלי שאף אחד אמור לראות ש"גזרת"??

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      גינת קצת מתבלבל וסותר את עצמו בטיעונים שלו.
      הרי צויין במפורש בידיעה עצמה שסילמן האשים במכתבו את ביבי ושטייניץ, כלומר זה פורסם ללא קבלת תגובתם (שאכן די מיותרת בשלב מוקדם זה).
      לדעתי הסיבה העיקרית ל"צנזור" היא הקללות שהתלוו לשמותיהם, שאכן לא ראויות לפרסום כפי שהן (בלי קשר לתגובה או לא).
      אפשר להתווכח על הדרך הגראפית בה יש לצנזר. זה לא קריטי.
      בנוסף, אם הייתי עורך דין, הייתי אומר שעצם זה שכתוב "קטעים ממכתב ההתאבדות" ורואים לכאורה רק קטע אחד, כבר מעיד על כך שלא מדובר בקטע אחד אותנטי מהמכתב.

      אהבתי

      • רועי הגיב:

        אם הסיבה היתה הקללות היה אפשר לצנזר רק אותן. אני מאד בעד שפה נקיה, אבל ההסטיניסטיות נראית קצת לא במקומה. סערת הרגשות והשפה השוצפת היא חלק מהעניין עצמו. הדרך הגרפית היא כן קריטית, כי היא מבדילה בין מי שמודיע לציבור – יש פה משהו מצונזר לבין מי שמעלים את העובדה שהוא מנצזר, זה הבדל עצום.

        אהבתי

      • אסתי הגיב:

        הסטניסטיות זו המפלגה שאסטי לאודר הקימה?

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        ואפשר לתקן שהביטוי הוא איסטניס.

        [בעל טעם טוב, בעל טעם ייחודי, אנין-טעם; עדין, מעודן, רגיש; קפדן, בררן, מפונק בדרישותיו. "רחץ בלילה הראשון שמתה אשתו. אמרו לו, לא לימדתנו שאביל אסור מלרחוץ. אמר להם, איני כשאר כל אדם, אסטניס אני." (ברכות פרק ב', משנה ב')]

        התנשאות מל שגיאות כתיב משעשעת אותי. התנשאות לעומת זאת מעידה על עולמו הרוחני הצר של בעליה. כל טוב.

        אהבתי

      • חיליק הגיב:

        " רחץ לילהראשון . . לא לימדתנו רבינו שאבל אסור לרחוץ".

        כן הוא מהזיכרון.

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        הנה המקור. תתקן אותם 🙂

        אתה תמיד מתעלם מהתנצלויות? זה לא מנומס.

        אהבתי

      • חיליק הגיב:

        זה המקור.

        וכל השירשור:
        ל'לחיליק' – מאי משמע עובד בתחום הדגה? אם אני דייג? מדי פעם, כתחביב.
        ל'זורז סאנד' – איסורי נגיעה ונדה הם מהחמורים שיש, ומדקדקים בהם כחוט השערה.
        ל'מרטין' – ביהדות, ה'מעשה הוא העיקר', אין זה פגום כמלא נימה, מהחשיבות היתירה של הכוונה, ההבנה והרש במצווה, על כך, אגב, מבוססת תורת החסידות. צא ולמד.
        ובכלל, אינני חושב שאלוקים 'מחזיק ממני', יותר מכל השאר. אול ילהיפך, ולכל שאר האשמות המופרכות שהטחת בי בתגובה המוזרה הזו, אין יסוד ובסיס כלל.

        נעצור כאן בינתיים.

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        איסורי נגיעה ונדה הם מהחמורים שיש

        למה?
        (כלומר למה דווקא אישורים אלה הם כה חמורים ולא, נגיד, איסור אונאת הגר?)

        אהבתי

      • חיליק הגיב:

        אני מדבר על חוממת העונש, נדה היא איסור כרת, משא"כ הונאת גר, דרך משל.

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        ונגיעה?

        מעבר לכך, לא שאלתי על המנגנון שלפיו נקבעת חומרת העבירה אלא על הסיבה לכך שנידה נחשבת עבירה חמורה יותר מאונאת הגר והעונש עליה חמור יותר.

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        חיליק היקר והגאוותן שלא לצורך שלום,

        1. "דרך ארץ קדמה לתורה". מתנצלים בפניך שני גולשים שונים, בפומבי, וכבודו לא טורח לענות. למה מי אתה בכלל? עוד דוס שמחזיק מעצמו "הסיירת של אלוהים" במין צניעות מתריסה ומזוייפת? אתה מאלה שבבית כנסת צועקים בקול את ה-"שמע ישראל" כדי שכולם יסתכלו או מאלה שמסתכלים על כולם במבט נוזף של צדיק שמפריעים לו בשיחה שלו עם אלוהים? אתה מאלו שנאמר עליהם "עושה מעשה כזמרי ומבקשים שכר כפנחס". אני בז לכמוך. אתה חילול ה' בציבור. ביזוי כבוד התורה בפרהסיה. בוש והיכלם. עכשיו אתה זה שצריך להתנצל. בפני כולם.

        2. פרשת הבר מצווה שלי היא פרשת ואתחנן. שם נאמר "וידעת והשבות אל לבבך". יש הבדל עמוק בין ידע על יחסי מין (הביטוי בנוי אייג': ידע מושאל) לבין "לדעת אישה" שמשמעותו ידיעה מתוך חוויה אישית. רק אז מגיעה האהבה של "והשבות אל לבבך". קודם ידיעת האמת בצורה מעשית (מעשה האהבה) ובעקבות מעשה האהבה מגיעה האהבה.

        הידע הרוחני שלך הוא מסוג קאמה סוטרה. יש לך המון ידע על המון "תנוחות מיניות" שונות אבל מעולם לא חווית את מעשה האהבה ומעולם לא חווית את אהבת האל. זאת הסיבה שאתה יורה שטויות בלי סוף.

        אתה כמו בתול צעיר שמשוויץ בזיונים שמעולם לא היו לו. אתה חושב שלא שומעים את הזיוף בסיפורים שלך אבל המבוגרים הנשואים נדים לך בראשם, בזים לך בליבם ומקווים שיום אחד תתבגר, תשתוק ותתחיל להקשיב. אז אולי תמצא אהבה. עד אז אתה טווס חרדי שמתקשט בנוצות לא לו.

        3. שים לב שמדובר בדימויים רוחניים של המופשט שלא ניתן להבעה במילים. טכניקת ה-"לתפוס במילה" לא עובדת כאן ואם תנסה, אתה תצטער על כך, כי אז אני באמת אתרגז עליך.

        4. אתה חסיד שוטה. אתה יודע מה נאמר במקורות על שוטה, חרש וקטן. לך תעשה תשובה. זמנך קצוב בעולם הזה ואתה מבזבז אותו על תיחזוק האגו השברירי והפגיע שלך. הקב"ה מקפיד בכבודם של צדיקים ואתה פוגע בכבודם של צדיקים רבים. לתגובתי יש יסוד ובסיס מוצק במסורת הקבלית היהודית. ראה הוזהרת.

        "אַרְיֵה שָׁאָג מִי לֹא יִירָא אֲדֹנָי יְהוִה דִּבֶּר מִי לֹא יִנָּבֵא." (עמוס ג,ח)

        תיזהר ממני. אני רציני. אני כועס עליך. מאוד. אני ממליץ לך בחום להתנצל בפני הציבור. אתה משוחרר.

        אהבתי

      • חיליק הגיב:

        מרטין,
        אין דנים אדם בשעת כעסו. אני מעדיף לתת לך להירגע, ואז לענות לדבריך.

        (ובכלל, לאיומים כמו "

        ואם תנסה, אתה תצטער על כך, כי אז אני באמת אתרגז עליך.

        ראה הוזהרת.

        תיזהר ממני. אני רציני.

        אין מקום בוויכוח ענייני).

        יום טוב.

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        (מחייך)

        אין לך מושג עם מי יש לך עסק, נכון? 🙂

        הזהרתי אותך. שמת לב לאזהרותי. זה טוב. עכשיו תתמקד ב-"תשתוק. תקשיב. תלמד.".

        המשך יום טוב.

        אהבתי

      • חיליק הגיב:

        אין לך מושג עם מי יש לך עסק, נכון?

        מרטין החמוד,
        ההבדל הוא שאני יודע את זהותך, ואתה לא יודע – וכנראה שלעולם לא תדע – את זו שלי.

        מה שקורה הוא כזה:
        אני יודע עם מי יש לי עסק, אתה לא יודע עם יש לך עסק.

        עכשיו ברור?

        אהבתי

      • לחיליק הגיב:

        ראיתי בטלויזיה חרדי עובד בשם חיליק לנדאו. האם זה אתה?

        אהבתי

      • חיליק הגיב:

        לא.
        ובכלל, ניק איננו זהה תמיד לשם האמיתי.

        אהבתי

      • לחיליק הגיב:

        האם אתה עובד בתחום הדגה?

        אהבתי

      • ז'ורז' סאנד הגיב:

        מעניין כמה חרדים מדקדקים במצוות כשזה נוגע להרגלי רחצה , נגיעה ונידה. ועוד יותר מעניין אם לאלהים באמת מתעסק עם השטויות האלה.

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        ז'ורז' שלום,

        יש חשיבות גדולה לטקס מבחינה רוחנית.

        יחד עם זאת, לחרדים חשוב יותר הפולחן מההבנה ומהבחינה הזאת הם פגאנים שומרי מצוות הדת היהודית. חיליק שייך לזן שחושב שאלוהים מחזיק ממנו יותר מכל השאר. לכן הוא נעלב בקלות ומתעלם מהתנצלויות, בדיוק כמו שהאלוהים היהודי שלו דרוש ממנו. אני בז לו.

        אהבתי

      • ז'ורז' סאנד הגיב:

        אני סקפטית לגבי קיום המצוות במקום שאיש לא רואה ולא יודע אלא אם הוא א*ד*וט עם שאלות קיטבג.

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        כשהייתי בפלס"ר צחצחתי נעליים ושמרתי על כוננות כי המפקד בדק אישית. אחר כך יש את היראה שהמפקד יבדוק. משם זה הופך להרגל טוב. לי היה מזל. הבנתי את חשיבות השמירה על נעליים תקינות והחיילות שלי השתפרה. שכחתי את המפקד והשקעתי בעצמי כדי להיות חייל יותר מקצועי.

        זה אותו דבר בדרך הרוחנית. יש שומרי מצוות שחושבים שהרמטכ"ל בודק אותם אישית וזאת גאווה מיותרת. הרוב פוחדים שאולי הוא יבקר בלי התרעה מוקדמת. מעטים נהנים מהבנה אישית שמפתחת אותם כבני אדם. כחוזר בשאלה אני ממליץ בחום על הדת היהודית. מלאת חכמה ותובנות לאדם שרוצה לצמוח רוחנית. אין קשר בין אלוהים לצמיחה אישית. אם לצומח יש מזל, הוא מגלה שכתבתי שטויות.

        אהבתי

      • ז'ורז' סאנד הגיב:

        הייתי ממליצה לאלהים לתת קרדיט למאמיניו להחליט מה טוב להם ומה לא . הכוונה אינה לעשרת הדיברות אלא לכל מה שתלמידי הישיבות מבטלים את זמנם שם יומם וליל.

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        כדאי לא לבלבל בין הדת היהודית לבין מה אומרים בשמה.

        ארון הספרים היהודי מלא מכל טוב. כחוזר בשאלה אני ממליץ עליו בחום. לימוד בישיבה הוא נושא מורכב וסבוך וקשה לענות עליו בהבזק מקלדת. חשוב שיהיה לומדי תודה, אבל חשוב שהם יהיו העילית שבעילית והשאר יחזרו להיות "בעלי בתים" ש-"שקובעים עיתים לתורה" בדיוק כמו שאני עושה עם אישתי התאילנדית.

        אהבתי

      • ז'ורז' סאנד הגיב:

        ראה על מה משחיתים הישיבה- בוחרס את זמנם. בעל האתר הוא אקס חרדי חוזר בשאלה.

        אהבתי

  19. רועי הגיב:

    אגב, הכותרת הראשית של ידיעות היא, בפעם המי יודע כמה, הזניה של רעין הציטוט בין גרשיים. קלינטון מעולם לא אמרה את הדברים המצוטטים מפיה. גם אם אפשר לטעון שזו משמעותם, אי אפשר להכניס אותם בין גרשיים ולהטעות את הקוראים.

    אהבתי

  20. כינוי מקורי הגיב:

    מאורע היסטורי בישראל. לאחר 40 שנה נחנכה אוניברסיטה חדשה. התקשורת ,מטעמים אידיאולוגים,מתעלמת מהמאורע לחלוטין. במקום זה היא מעדיפה להתעסק ב"טלטלה" של עזיבת קדימה(שבינינו לא ממש משנה יותר מדי).

    אהבתי

  21. שימו לב הגיב:

    אתמול כאשר דבורית נשאלה מדוע היא חוסמת פה כותבים מהימין היא טענה
    "זה הבלוג שלי ואני לא חיבת להסביר לאף אחד כלום"
    אני לא מסכים עם הטענה הזו,נגיד שיש למישהו מסעדה והוא לא יאפשר לאנשים מצבע מסוים או עם אמונה מסוימת להכנס למסעדה,דבורית תהיה הראשונה לזעוק פה עם השטויות שלה "מדינת כל גזעניה"
    ולכן אין לתרום לבלוג שמפלה לרעה קבוצה עקב האמונות הפוליטיות שלה

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לך תתלונן אצל האחראי על האינטרנט שאני נותנת רק לשמאל הקיצוני להגיב בבלוג שלי.

      אהבתי

    • שם לב הגיב:

      זה שדבורית "לא חייבת להסביר לאף אחד כלום", לא אומר שאין לה הסבר!!!
      אין לי כוונה לעשות את זה במקומה.
      דבורית היא אחד האנשים ההגונים ביותר שאני "מכיר".המחיקות (ו עבדכם נמחק פה פעמים ספורות ו ב צ ד ק).
      יש קריטריונים מאוד ברורים(לי ) מתי דבורית מוחקת תגובונים.
      אף אחד מהם (באחריות!!!) לא נמחק מעולם בגלל דעות ימניות מושכלות, ומנומקות,ולא נמחק אף אחד שלא הסכים עם דעותיה!
      הכותב נמצא פה מאז קום הבלוג, והוא ממש ממש רחוק מה"שמאל" שאולי דבורית שייכת אליו.
      זה לא לינקוק ולא ליקוק סתם דיוק!

      אהבתי

    • מרטין הגיב:

      לשימו לב שחופר וחופר ועד מעט יקבל את אות "מעדר הזהב" לחפרנות בלתי נלאית,

      אתה קשה הבנה. נעשה לך את זה פשוט.

      גם אם יש לי בית פתוח ואתה מוזמן להתארח, זה לא אומר שיש לך רשות לחרב-ן אצלי בסלון.

      עכשיו מובן?

      אהבתי

      • תומר הגיב:

        🙂 מרטין מתלונן על חפרנות

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        תומר.. תדמיין אותי מקלל אותך קללות נמרצות ןעסיסיות במיוחד. מתייחס לאימך ולשאר הנשים במשפחתך במילים צבעוניות עם הרבה פעלים ושמות תואר. חוזר כמה דורות אחורה בייחוס המשפחתי שלך על מנת לחדד את הנקודה. אם אתה מהנעלבים בקלות אני מתנצל מעומק ליבי שלא חשבתי על משהו מעליב יותר על הבוקר.

        עכשיו נרגעתי. לך תחפש מי ינענע אותך 🙂

        אחי… אני חפרן על ואני מזהה חובבנים 🙂

        יום יפה מתאילנד.

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        🙂

        (עכשיו הולך לחפש מי ינענע אותי, מוזר, דווקא שצריך את כל המנענעים הם נעלמים)

        אהבתי

      • מרטין הגיב:

        אני בחור טוב. צריך עזרה? (ותודה על התגובה. העלית לי חיוך וזה עשה לי טוב מול הררי העבודה שמחכים לי. אם הייתה לך אישיות טובה יותר אולי הייתי מחמיא לך).

        אהבתי

    • ז'ורז' סאנד הגיב:

      לי היה ברור מלכתחילה ששימו אינו דרור מהטעם הפשוט שהוא הקפיד פעמיים להקדים ב"ערב טוב".

      אהבתי

  22. סתמאחת הגיב:

    זה לא הגיוני להחרים את האקדמיה הישראלית. זה לא הגיוני בגלל הפגיעה בחופש האקדמי. זה לא הגיוני משום שהמשכילים והנאורים הם מי ששומרים על הדמוקרטיה, הם אלו שעוסקים בעקרונות של חופש ומוסר, הם אלו ששומרים על ערוצי תקשורת חופשית עם העולם וגם פנימה. זה לא הגיוני לפגוע במעוז ההשכלה והחופש, אלו הנפגעים הראשונים של משטרים טוטליטרים, כי הם אלו שעושים למנהיגים טוטליטרים בעיות עם החשיבה החופשית שלהם. אסור לנתק את ישראל מקולות המשכילים שלה ומסוכן לפגוע בהם, זה רק יחזק את המשטר הקיצוני. חרם מאורגן על האקדמיה הישראלית זו טעות, הרי היא אינה חלק מהפוליטיקה אלא ישות מקבילה.

    היום אני כבר לא יכולה להגיד את זה. בפעם הבאה שמישהו יגיד לי משהו רע על ישראל ולמה הוא חושב שצריך להחרים את האקדמיה הישראלית, כבר לא אוכל לומר לו שזו ישות מקבילה. זו שלוחה נוספת, כלי, ביד השלטון. מי שחושב שצריך להחרים את תוצרת ישראל משום התנהלותה, נכון וראוי שיחרים את האקדמיה הישראלית. זו שבעוד כמה שעות קצין בכיר בצה"ל יקבע עד כמה היא כלי בידי הממשלה כשיכריע בין קריאת השפיות (בחינה הוגנת של היכולת והצורך באוניברסיטה ואיפה ומי ראוי לקידום) לבין צרכים פוליטיים (קעקוע התנחלות מבלי לספח אותה למדינה).

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      (נניח ש)יש תפוח רקוב אחד.
      צריך לזרוק את כל הערימה?

      האם זה חדש לך שמאז ומתמיד יו"ר המל"ג הוא שר החינוך?

      אהבתי

    • מרטין הגיב:

      שהמשכילים והנאורים הם מי ששומרים על הדמוקרטיה, הם אלו שעוסקים בעקרונות של חופש ומוסר, הם אלו ששומרים על ערוצי תקשורת חופשית עם העולם וגם פנימה. זה לא הגיוני לפגוע במעוז ההשכלה והחופש, אלו הנפגעים הראשונים של משטרים טוטליטרים, כי הם אלו שעושים למנהיגים טוטליטרים בעיות עם החשיבה החופשית שלהם.

      יש לך תפיסה רומנטית של האקדמיה הישראלית. בפועל זה דומה יותר להסתדרות של שנות ה-50 עם שיטות פעולה של מפא"י. השמאל הרדיקלי החליט שהוא לא מוכן שהקורבן (היהודים בשואה) יהפוך למקרבן (הכיבוש) אז הוא מזדהה עם הקורבן (הפלסטינים) וכדי לעזור לקורבן הם רוצים להקריב את האקדמיה הישראלית בשאיפה שזה ימנע את הקורבניות של כל הצדדים… איזה היגיון עקום. בחיי. אפילו אחי הפלסטינים מודים שהם לא מבינים את השמאל הרדיקלי הישראלי ושהם חבורה של מעופפים עם חשיבה משונה.

      חלוקת משאבים היא תמיד פוליטית. בגלל כוחו הזניח של השמאל, הוא חש להזדהות עם כל "קורבן" כדי להצדיק את החשיבה המשונה שלו. חבורה של אבודים. שיהיו בריאים.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      שלום לסתם אחת.
      יש חיים מחוץ לבלוג זה. נניח שמישהו מקיים כנס מדעי בחו"ל ע"ח גוף
      אירופאי ואני מוכר ע"י המארגנים והוזמנתי לכנס. תופעה נפוצה ולא עניין גדול. יש מאות כנסים כאלו בשנה, אם לא אלפים, בכל הנושאים האפשריים. ישראלי רוצה להשתתף בכנס ואני נשאל בדוא"ל ע"י מדען מוכר לי אם ישראלי זה מלמד או חוקר בשטחים הכבושים. אם אומר את האמת הוא לא יוזמן. אם אשקר יש לי בעייה. אם אומר שאני לא יודע אחשב כשקרן טיפש. אם אכנס לדיון על זכות אבות והחלטות מועצת יש"ע כתגובה לשאלה פשוטה אחשב לכסיל מושלם. מה עושים?
      נ.ב. אתמול? הייתה שאלה של קפטן לב בקר אחד על חולה ישראלי ורופא ערבי והערתי על מציאות ומשמעות המציאות. קידום אקדמי בישראל הנו לפי פרסומים שפוטים, גם ,לפעמים בעיקר, בחו"ל. גם הרבה מענקי מחקר מחו"ל וגם הם נשלחים לביקורת עמיתים. מי ישפוט? מי יבקר? מי ידרג? מי יסווג? את אוניברסיטת אריאל מול, למשל, מכללות תל חי או יזרעאל?.
      יש כאן מספיק טרולים עבור יער נורווגי שלם (גם שוודי ופיני ) אבל את ראויה לתגובה זו.

      אהבתי

  23. מעלי הגיב:

    סתמא,
    כל האוניברסיטאות בישראל הוקמו על רקע פוליטי!
    הן ת"א, הן חיפה(אתנן לאבא חושי!!!) הן מכללות….
    אין בישראל שום דבר לא פוליטי! גם אם היו מקימים את האוניברסיטה בצפת זה היה פוליטי(סופר פוליטי..).
    שלטון של מדינה מקים אוניברסיטאות.
    באריאל יש מצב חוקי מסויים שגורם שאלוף צריך לחתום על החלטה של מל"ג מיוחד(לא הרגיל), והמל"ג הזה החליט.
    זה רק עניין פרוצדוריאלי ש"נראה לא יפה" כאילו הצבא הוא זה שמחליט על הפיכתה לאוניברסיטה.
    מי שמלכתחילה מתנגד לקיומה של אריאל לא צריך לערב את הקמת האונ' עם דעותיו הקיימות ממילא.
    מי שמחרים, שידע שחרמות יודעים רק איפה הם מתחילות….
    תעזרי לנו בתור אקדמאית משכילה להגן על מדינתך, על אף חילוקי הדעות הפנימיים שלנו, אנחנו צריכים אנשים כמוך.

    אהבתי

  24. דודי הגיב:

    לא הבנתי את פשר השבחים להילארי קלינטון.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s