הלחם כמשל

הלחם יתייקר ב-7 אחוזים, אך מחירי הטיסות לחו"ל יצנחו ב-26 באוגוסט ב-15-20 אחוזים (שער מעריב), כך שאם לא תאכלו לחם עד סוף אוגוסט גם תרזו וגם יהיה לכם כסף לטוס לחו"ל.

יהודה שרוני (מעריב, 4) מבקר את החלטות הרה"מ ומאשים אותו שהוא חושש להתעמת עם מוקדי כוח.
"אנחנו הולכים למלחמת חורמה בהון השחור" (שר האוצר לסדר יום).
ואותו יובל שטייניץ מתרגם גם למארקר את מהות המסים והקיצוצים.
בשער ידיעות אפשר לראות הפניית פייסבוק (ראו בהמשך הפוסט פירוט בנושא): "גולשי הפייסבוק נגד נתניהו: תוקפים הגזירות בעמוד שלו". כל עמוד 4 מספר את סיפור מחאת העם בעזרת ציטוטים מפייסבוק.
כפ' 2-3 במעריב אף היא כפולה מדריכית לתיאור הצפוי כולל מילון כיס.
תזכורת לעלייה במחיר הלחם אפשר למצוא בשערי ידיעות ומעריב בלבד.
בישראל היום מתארים את "הגזירות והקיצוצים" אך שימו לב מה כתוב בסוף הידיעה:

ומה עם קולו של הציבור? למרות הגזירות שצפויות לפגוע בכל שכבות האוכלוסיה הפגינו אתמול רק כמה עשרות במחאה במאהל שהוקם בצומת ארלוזורוב בתל אביב.

בישר"ה לא מכירים בפייסבוק. ויש גם "משאל עם" של ארבעה אנשים (ע' 5) ולהם ביקורת מיני-מינורית על הממשלה ומסיה.
וחזי שטרנליכט קורא להטיל מע"מ דיפרנציאלי. בע' 5 מובאת הביקורת הנרחבת על הקיצוצים.

אם יש משהו שידיעות עושה היטב, ומכל הלב, זה לספר לקוראיו כמה רע. למשל, כפולת 2-3 עשויה לעילא, המתארת את שלל האסונות הכלכליים שינחתו עלינו, פלוס תזכורת שווה לכל נפש ומעוצבת להפליא (כן, אני לא צינית) של כל מה שאמרו נתניהו ושטייניץ בחודשים האחרונים. בפנטזיה שלי שטייניץ לוקח את הכפולה הזו ומוולווט אותה. אבל בטח הוא עסוק הבוקר ולא הספיק עדיין לקרוא את הפוסט.

לא מבינה את ידיעות. בשער האחורי, שנועד בדרך כלל לקדם את מפעלות ידיעות בע"מ על שלל האפליקציות והשירים והספרים והזמרים-הכתבנים של העיתון פורסם אייטם חדשותי למהדרין פלוס שתי תמונות: יאיר נתניהו נתפס ע"י מחלק המוסר של העיתון עם סיגריה וכוסית משקה ביד במהלך יומולדתו ה-21! החוצפה, הו, החוצפה. וכה אומרת הידיעה של צחי קומה:

המסים החדשים הצליחו להרגיז לא מעט מעשנים. אבל נראה שאת יאיר נתניהו, בנו של רה"מ, זה לא ממש מטריד.
נתניהו הצעיר משתדל להתרחק מהמצלמות, אבל את חגיגות יום ההולדת ה-21 שלו היה קשה לפספס. הבילוי התחיל בארוחת ערב עם אבא בנימין ואמא שרה במסעדה היוקרתית 2C בקומה ה-49 של מגדלי עזריאלי. עדי ראייה סיפרו כי הקומה כולה נסגרה לטובת האירוע. משם המשיך נתניהו למועדון הקלרה בתל אביב עם חברים. הוא החזיק כל הערב כוסית אלכוהול – ולא עזב את הסיגריות.

אשכרה התחרפנתם.

חדשות המשטרה

מתחת לקפל בשער הארץ (והבוקר בראש עמוד הבית) מופיעה ידיעה על "יחסי הציבור של המפכ"ל דנינו".
ידיעה ארוכה מאוד (כמעט כל ע' 6) ותמוהה. מה הסיפור? מה מסתתר מאחוריה? נבירה קלה בתוכה תעלה השערה שיוזמהּ הוא דובר המשטרה לרגע, הלל פרטוק. לא שיש בכך פסול, זכותו של כל אחד ליזום כל כתבה שירצה, יהיו מניעיו אשר יהיו (תמיד כדאי לדעת אותם ולכן לקרוא כל דיווח או ניתוח עם קורטוב מלח) אלא שהתזמון והמיקום והבולטות שמעניק העיתון לניהול הדוברות של המשטרה, שהוא אחד הדברים הפחות מטרידים בה (לאור כל הדברים הנוראים האחרים), מעורר שאלות.
במקביל הונמכו הלהבות (יחסית לאתמול) נגד ניסו שחם.
בידיעות (ע' 14ׂ) נכתב שאמר לחוקריו ש"ניהל כמה מערכות יחסים רומנטיות עם שוטרות".
בהארץ הוא מודה שניהל רומן עם קצינה שהייתה "כפופה אליו" אך "לא שררו יחסי מרות ביניהם". מממ. מוכר לי איכשהו.
ובישר"ה תגובת מח"ש:

לצערנו הרב, ידיעות אלה אינן מדויקות, ולעיתים קרובות אף לחלוטין לא נכונות. כך גם באשר לציטוטים המתפרסמים בימים האחרונים באחדים מכלי התקשורת, שהוצגו כציטוטים מתוך עדויות שנמסרו בחקירה, או ציטוטים מפי 'גורמים במח"ש' וכיוצא באלה, ציטוטים שלא היו ולא נבראו.

נחיתת חירום

מעניין על פי מה מחליטה אל על אם לדווח על נחיתות חירום או תקלות כאלו ואחרות או לא. הנה, למשל על התקלה הזו בטיסה מנתב"ג לבריסל – דווח. לעומת זאת על תקלה זו, בטיסת אל על מתל אביב להונג קונג – לא.

סדר יום

צודקים. מסכימה. נמאס לדוש בכך, ודומה שנאמר כבר הכל. שורה תחתונה בינתיים: רשות השידור תכריע לגבי מהות האיזון בעקבות פניית כעשרה מחברי מליאת רשות השידור ליו"ר אמיר גילת.
והשורה המסכמת שלי, שגם היא נאמרה כבר: באף אחת מתוכניות האקטואליה האחרות לא רוצים לאזן כלום. רק בתוכנית המבקרת מדיניות חברתית/כלכלית.
ברשותכם, קראו שוב והיטב את אשר כתבו בסו"ש מבקרי הצעד, שאינם שייכים ל"שמאל".
והבוקר: קרן נויבך ומאיר עוזיאל שקולו בקושי נשמע. האם אפשר לומר סופית שתם עידן מנחם בן בתוכנית?

מעריב שלום

– למעריב של היום צורף סופשבוע. עוד הזדמנות ליהנות ממכתמיו האינסופיים של שימי תבורי. וגם מהכתבה של דנה קסלר על רווקות כרונית, שהיא בעצם יח"צ לכירופרקטיקנית שתחלץ אתכם מהמצב הממאיר והסופני בעזרת אי אלו מעות (ובהקשר זה ראוי לקרוא את תגובה מס' 20, שהופתעתי לראותה שם בלתי מצונזרת).
– קונטרס החדשות וקונטרס הספורט עדיין מחוברים. ביחד מונה הקונטרס המאוחד 36 עמודים. אז מה, עיצומי המפיצים נמשכים, או שזו המתכונת הסופית של העיתון?
– המהדורה הדיגיטלית עדיין פתוחה לציבור כולו בחינם.

במסגרת פשרה בתביעה הייצוגית על הנפקת הזכויות במניות כור ב־2008, תשלם דסק"ש ליעקב סבו, שהגיש את התביעה ולעורך דינו, 4 מיליון שקל וכן תתרום 18 מיליון שקל לקהילה. יתר בעלי המניות של כור לא יזכו ליהנות מפירות הפשרה.

לקריקטוריסט של מעריב, מושיק לין, יש תערוכה חדשה, ולכן נפנק אותו בכתבה בהמגזין וגם בהפניית שער.

הודעה לעיתונות: טו מאץ' ריטלין בשדרות או עוד מאבק של הסיינטולוגים?

בדיון ציבורי שנערך בשבוע שעבר בבית קנדה בשדרות בהשתתפות ד"ר ריקרדו שטיינבאום, פסיכיאטר, ואילן סלומון, רוקח ומתנדב בעמותת מגן לזכויות אנוש נחשפו היקפי שימוש מבהילים בתרופת הריטלין בקרב ילדי הגן ובתי הספר של העיר שדרות ומצוקה רבה של ההורים. על פי עדויות ההורים, השימוש החריג בריטלין בשדרות נובע כפי הנראה מנטייה מופרזת של מערכת החינוך בעיר לשלוח תלמידים לאבחונים. הורים רבים בשדרות תיארו ציד מכשפות: בתי הספר מוסרים לרשויות הרווחה בעיר שמות של הורים שאינם מסכימים לתת לילדם ריטלין, ואלה מאיימים לפתוח בהליכים משפטיים שיכפו עליהם לתת לו ריטלין או שיוציאו אותו מחזקתם לפנימיות הרווחה ואף למשפחות אומנה באשמת "הזנחה" לאחר שיכריזו עליו "ילד בסיכון".

בלוגלנד / רשת/ פייסבוק

גיבורת פייסבוק החדשה (בת חמישה ימים) היא טלי עוז-אלבו, שסטטוס שכתבה בעמוד הפייסבוק של נתניהו על מאבק הקיום היומיומי שלה בנהריה צבר יותר מ-39,500 לייקים. כפי שאפשר לראות ססטוסיו של נתניהו לא מתכתבים עם ציבור הבוחרים או המאוכזבים אלא מרחפים ברוגע מעל פני האדמה.

היי ביבי. מה שלומך? אני האזרח הקטן. מלבד היותי אזרח קטן אני גם מנהלת עסק לשיווק באינטרנט ׁ(ההדגשה שלי, V) והאמת? אני לא מקנאה במי שמנהל לך את הדף פה ביום כזה. לא קל! (זה בלי ציניות) אני פה רק כדי להגיד לך משהו קטן לגבי מה שאמרת אתמול על "אין ארוחות חינם" אז רק רציתי להגיד לך שמיום שסיימתי צבא (שזה בערך לפני 18 שנה) ותרמתי את חובתי למדינה באהבה, אני פשוט יושבת רגל על רגל ומחכה כל יום לשעה 13 בצהריים. למה? כי אני יודעת שאז תדפוק לי בדלת ואני אפתח, ואתה תגיש לי את ארוחת החינם שלי! איזה כיף הא? כי אני 18 שנה לא עשיתי כלום. רק ישבתי וחיכיתי לארוחת החינם שלי. אני לא משלמת הון כסף על חינוך ילדי (חוק חינוך חינם הא?), אני לא הקמתי עסק במדינת ישראל ומשלמת מיסים מפה ועד הונוללו. אני לא שילמתי את התארים שלי באונ' ע"י זה שעבדתי ב3 עבודות במקביל (כי מה לעשות ההורים שלי לא יכלו לממן אותי, הם עניים), אני לא קורעת את התחת שלי כדי לשלם כל חודש שכירות ביחד עם בעלי ולגדל את ילדינו. והיי אנחנו לא גרים במרכז תל אביב. אנחנו גרים בפריפריה בשם נהריה. אפילו יש פה הקלות במס ואנחנו לא מצליחים להתחיל את החודש בלי מינוס מטורף בחשבון הבנק. אז תעלה מיסים. זה שטויות בשבילי. אני במילא לא קונה סיגריות. האלכוהול עוזר לי בכל ערב דווקא להירגע מתלאות היום פה במדינה (אז קצת חבל שאתה מעלה מחיר לזה), ולגביי הדלק באוטו, לא נורא אני לא אסע באוטו יותר אבל היי בעצם גם לא ברכבת ובאוטובוס (כי גם הם יעלו מחירים בבת אחת באם תעלה מחירים לדלק), אז לא נורא אני ארכוב על אופניים גם לפגישות שלי מנהריה לתל אביב (קצת ספורט לא יזיק). לגבי המעמ, בקטנה לגמריי, זה שטויות בשבילי לשלם את המעמ, אז הוצאתי כמה חשבוניות לתשלום החודש ללקוחות שלי, לא נורא שהוצאתי 16% מעמ ובפועל עד שהם ישלמו לי זה כבר יהיה 17% ואני אספוג את הפער הזה. לא נורא גם שיעלו מחירים בסופר על כל הסחורות אז ניקח עוד הלוואה מהבנק מקסימום ונשלם להם עוד ריבית, הרי זה בדיוק העניין – הבנקים פה כדי להרוויח לא? מגיע להם! אני כולה מעמד ביניים שאוכלת ארוחות חינם. תודה ביבי

ועוד תיאורי מקרה של אזרחים ממורמרים מהעמוד של נתניהו.

עו"ד ידין עילם העלה סטטוס המשווה בין התפעלותו של נתניהו ממצב מערכת הבריאות לבין סיפורה האישי של חנה קים.

כך שפר גורלה של קארן קליין.

חג האהבה

הרב סתיו קבע: לא לתת לחתונה יותר מ-300 ש'.

לפני פיזור

בדרך לכנס הבלוגרים של סלונה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

91 תגובות על הלחם כמשל

  1. קורין מנתחת נתונים חשבונאיים הגיב:

    בידיעות יש נתונים חשבונאיים על מחירי כרטיסים לאירועים שונים באולימפיאדה. מה שלא יפה זה שיש להם שער ליש"ט שונה לאירוע הכדורסל. לא יפה.
    כתוב שהנתונים הם של יניב חלילי אבל ממש לא בטוח שהשגיאה הגסה היא שלו.

    אהבתי

  2. רונן הגיב:

    דבורית, את השתתפת היום בכנס הבלוגרים. הבנתי שאלוף בן אמר שהמגמה שלו היא להחליף עיתונאים בבלוגרים כי "זה יותר משתלם כלכלית למערכת". איך את לא מתייחסת לאמירה כזו? הוא הרי כבר התחיל עם טל שניידר.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      ברשותך, אני כותבת פוסטים כשמתאים לי.

      ולעניין, כמובן שלא זה מה שהוא אמר, אלא:

      לצערנו, ההנחה המובלעת היא שכדאי להעדיף בלוגרים על עיתונאים מקצועיים כי הם גם יביאו איתם את קהל הקוראים שלהם וגם העיתון יצטרך לשלם להם פחות

      זה לא אומר שזה מה שהוא עושה. טל לא מחליפה איש, הוא הוסיף את הבלוג שלה לאתר הארץ, ואין לי מושג כמה משלמים לה.

      אהבתי

      • רונן הגיב:

        זה לא נכון שטל לא מחליפה איש.היא מחליפה את אופיר בר זוהר שפוטרה וכך הדברים גם הובנו במערכת הארץ.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          טל כותבת שישה פוסטים בחודש. אין לה שום קשר לסיקור שוטף של האירועים.
          זה נקרא מחליפה את אופיר בר-זוהר?
          תוס': מי שמחליף את אב"ז הוא יונתן ליס, כמנהג ימים אלו בהם מפטרים אדם ולא מביאים מישהו במקומו, אלא מי שכבר על הפיירול ממלא תפקיד נוסף.
          וכל הבנה אחרת שלך או של "מערכת" מוטעית. אתה יכול לבדוק את הדברים, מי כותב מה.

          אהבתי

  3. רוטנברג הגיב:

    http://www.themarker.com/advertising/1.1789324
    איפה הבית דפוס של ידיעות?
    אני הייתי בבית הדפוס בברלב(בדרך לכרמיאל).

    אהבתי

  4. שאלת תם הגיב:

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000769991
    בישראל היום טוענים שידיעות מחלק 100 אלף עיתונים בחינם ביום
    1-זה נכון?
    2- האם ידיעות הוא חינמון?

    אהבתי

    • סתמאחת הגיב:

      היתה תקופה מעצבנת שברכבת חילקו 3עיתונים. ידיעות וגרוזלם פוסט בגרסאות גרעות של צילמי מסך מהרשת

      אהבתי

    • גיא הגיב:

      ידיעות מחולק חינם לנוסעי הרכבת, במהדורה שכתוב עליה שהיא מחלוקת חינם גם לסטודנטים.
      מדובר במהדורה של העיתון לכל דבר ועניין, באיכות הרגילה של העיתון שכוללת את עמודי החדשות והספורט (על תכניהם המלאים) וללא מוספי הכלכלה ו – 24 שעות.
      בקיצור, ידיעות יכול להתנשא מעל ישראל היום על היותו חינמון, אבל מזה זמן רב שגם ידיעות הוא כזה (גם אם לא באותו היקף).

      אהבתי

  5. דליה וירצברג-רופא הגיב:

    היחידה שמחאו לה כפיים באמצע הפאנל. בצדק.

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    סוף סוף סוף!

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    לידיעת הקורא ריצ'ארד.

    אהבתי

  8. קורין קופצת לרוחק הגיב:

    ספורט, לא פחות חשוב. ביקורת תקשורת ספורט לא פחות חשוב. טלויזיה זה גם תקשורת, נכון?

    אתמול בידיעות, עמיר פלג מספק את השני גרוש שלו בענין שידורי האולימפיאדה. כל מיני מגישים/שדרנים/כתבים/עורכים זוכים שם לגשם של צוננים ולמען האמת בצדק מוחלט.

    בושה וחרפה.

    אהבתי

  9. עידן הגיב:

    שווה לשים לב שהבעלים החדש של הפועל ת"א הצליח להשחיל ידיעה אוהדת בלי סיבה (אוהדי הפועל ממחזרים בקבוקים וכו'..) לעמוד השער בביטאונו- הרמוניתון.

    עיתונות במיטבה..

    אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    עתירה לבג"ץ: שכר החיילים תקוע 10 שנים – כששכר הרמטכ"ל עלה ב-40%
    פיקוד צה"ל מסוכן למדינת ישראל. במשך שנים עסקו בהעברת משאבים מחיילי המילואים והסדיר לטובת משרתי הקבע. המשכורות בצה"ל גבוהות מהמשכורות המקבילות בצבא האמריקאי ואחוז השכר מהתקציב גבוה מאשר בתקציב האמריקאי למרות ששם כולם משרתים בשכר. הסיבה היא שהצמרת הביטחונית הצליחה במשך שנים להסתיר את סעיפי תקציב הביטחון ולקבוע לעצמה את שכרה.

    אהבתי

    • מומו ורבע הגיב:

      סיפור קצר: במסגרת עבודתי הזדמן לי לעבוד צמוד למנכ"ל אמריקאי משוחרר טרי. אחרי סיום ווסט פוינט, וחמש שנות קבע, האחרונה כמפקד פלס"ר שיריון, הוא הרוויח טיפה מעל שכר המינימום, והרבה מתחת לשכר הממוצע!. המ"פים שכרו בית יחד, כדי לצמצם הוצאות, ונאבקו בקיזוז הארוחות בבסיס מתלוש השכר המגוכח שלהם. בצה"ל בתפקיד דומה, אתה חי די טוב.
      אני לא יודע איזו משתי הגישות נכונה, אבל פרופורציה לא תזיק. וגם כל הדיון המטופש על הצבא המקצועי זקוק ליותר נתונים, ופחות אג'נדה.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        גם הצבא האמריקאי הוא שמן ובזבזן יחסית לצבאות יעילים כמו הצבא הבריטי והגרמני אבל הוא חסכני ויעיל להפליא בהשוואה לצה"ל. אין לי שום התנגדות שישלמו שכר גבוה למ"פ בשדה ולמהנדס אלקטרוניקה. הבעיה באלפי (רבבות?) קצינים מיותרים שמסתובבים במפקדות המנופחות בחוסר מעש. מה שקרוי "מתווה ברודט" הוא דוגמא מובהקת לחוסר ההבנה הגמור של כלכלני הממסד בהוויה הצבאית בישראל. ברודט הניח שהצבא יכול להתייעל אם יציעו לו להשאיר את פירות החסכון בתקציב הצבאי. התוצאה מעידה על האיוולת שבמתווה. הצבא אינו מסוגל להתייעל אלא אם המערכת הפוליטית תאכוף זאת עליו. כאשר אומרים לצבא לקצץ בתקציב בלי להורות לו היכן לקצץ הוא לעולם יקצץ באימונים ובמלאים. שני הדברים שאמורים להיות אחרונים לקיצוץ.

        אהבתי

  11. שאלת תם הגיב:

    האם אתר וואלה מצנזר פה את שם האנס כי הוא ערבי?
    http://news.walla.co.il/?w=/10/2554226
    מוזר מאוד שלא מפרסמים את שם האנס

    אהבתי

  12. "מה היה קורה אם הוא היה נוהג באחריות ולא מעביר חוקים פופוליסטיים כמו גנים לגיל 3 חינם?"

    זה לא ביבי העביר. זה עבר כבר ב-1985. זה שמאז ועד היום חוק ההסדרים המגונה מקפיא את זה כל שנה לא שייך.

    אהבתי

  13. רובי הגיב:

    נוני מוזס זורק עשרות משפחות ובאותה הזמן העיתון המושחתשלו מטיף מוסר לראש הממשלה
    כל מי שעוד מנוי לידיעות אחרונות צריך להפסיד מיד את המינוי הזה ולהפסיק לתומך כלכלית בכל מה שקשור לנוני מוזס

    http://b.walla.co.il/?w=/3050/2554149

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      כאשר ההכנסות של מוזס ייפחתו הוא יתחיל לשכור עיתונאים? אתה מוזמן לחבור לכהן העצומות יניב המגניב וביחד להדליק צמיגים ברחוב מוזס.
      הגיון שמאלני במיטבו.

      אהבתי

  14. בזינגה הגיב:

    מסעדה סיגריות ובירה – ממש סיממני היוקרה החדשים. עולם התקשורת הופך את יאיר נתניהו לסלב, אולי בתור הכנה לכניסתו לעולם התקשורת (הוא שירת בדובר צה"ל או משהו כזה לא?).
    ואכן מרשים מעל 30 אלף לייקים לפוסט בעמוד של נתניהו אבל מה הלאה? ישראל היום קצת צודק כשהוא מציין את זה שעלות המחיה עלתה המיסים עולים אבל כיכר העיר עדיין(יחסית) ריקה ואפילו כיום
    יש חשיבות רבה להפגנה לא מקוונת.
    מחשבה שמעשעת אותי : הדיבורים על איראן נועדו להוריד את מחירי הנדל"ן ע"י תרגילים פסיכולוגיים תקשורתיים.

    אהבתי

  15. אורי עזרא הגיב:

    בידיעות אחרונות יש פיטורים.
    האם נקרא שם גם על גזרות או שגזרות זה רק ביבי?
    http://b.walla.co.il/?w=/3050/2554149

    אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    אחרי תגובה 20 הורידו את התגובות.
    הן כאן.

    אהבתי

  17. מימי הגיב:

    ואיפה זינקה ההשקעה הממשלתית ב-38% בשנה האחרונה? (לפני שהחליטו להעלות לנו את המיסים ואת מחיר הלחם ולקצץ בבריאות ובמעונות לגיל הרך)
    ניחשתם נכון
    http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3578591,00.html

    אהבתי

  18. חמוצית נפלאה מבית הכרם הגיב:

    תשמע, אני לא יודעת מי אתה וזה גם לא מעניין מי אתה. כל מה שאני רוצה זה שתעוף לי מהחיים ותחדל להציק לי בתגובות לגופי ולמיניותי החודרנית. כפי שאתה רואה גברים מטרידים בתפקידים בכירים נחשפים יום אחר יום ומובלים לתחנת המעצר הקרובה למקום מגוריהם, ואם אתה ירושלמי – אז ל"קישלה" הידוע לשמצה, שהוא לא פחות קשה מכלא תדמור הסורי. שם תפגוש בנשים שהטרדת ותיאלץ לעבור מולן עימות מביך כשאשתך הבוכיה צופה מחדר סמוך. אני קרובה מאוד לעשות מעשה שיעמיד אותך בשורה אחת עם אסירי האגף התורני בכלא רמלה. ולכן זו המלצתי לך: הכן לעצמך מברשת שיניים, מברשת נעליים ומברשת שיער כי את הימים הבאים קרוב לוודאי שתבלה בתא הביל בבית המעצר הקישון או למצער אבו כביר, שם תחדור סוף סוף להכרתך המעשים הנפשעים שביצעת בי באינטרנט ובקולגות נשיות שלך ממערכת עיתונך שעומדות להתלונן עליך בקול תרועה רמה.

    אהבתי

  19. יניב מתל אביב הגיב:

    הלחץ עובד.
    לכל המתלבטות והספקנים שעוד לא חתמו:
    http://www.atzuma.co.il/freekerenneubach

    אהבתי

  20. לחם הגיב:

    בדיוק בימים שמוטלות גזירות כלכליות המשפחה המלכותית חוגגת יום הולדת 21 לבנה הבכור במסעדה יקרה מאוד בתל אביב. אם זאת לא ידיעה ראויה, מה כן? מכיר המון המון המון אנשים שבחיים לא יתקרבו למסעדה הזאת וגם לא למסעדות זולות יותר, ומדובר על אנשים עובדים, משכילים לא פחות מהזוג המלכותי, מוכשרים לא פחות מהם. תחי המונרכיה שיצרנו לנו במו ידינו כאן

    אהבתי

  21. אורי עזרא הגיב:

    בימים אלה מאוד קל להיות פופוליסט ולכתוב איזה פוסט נגד ביבי.
    בינתיים נתב"ג מלא והמלונות בארץ מלאים.
    בתי קפה מלאים בכל שעה בשעות היום למרות המחיר היקר.
    כל הכבוד לממשלה שמעלה מיסים למרות הפופוליזם.
    הגדלת הגרעון יכולה להבטיח את בחירתו של ביבי אלא שעוד כמה ימים יהיה פה ספרד או יוון.
    למרות זאת על הממשלה לקצץ בשומנים לא חיוניים ולהראות דוגמא אישית ולקצץ את גודל הממשלה.
    כל הכבוד לרב סתיו.
    הרב סתיו הוא אחד שמחובר לעם וכל הכבוד לו.
    ידיעות אחרונות אובססיבי נגד ביבי ולא יבחל בכל דבר כדי לפגוע בו.
    יאיר נתניהו הוא אדם פרטי שלא נבחר לשום תפקיד ציבורי כך שזה גועל נפש לעקוב אחריו.

    אהבתי

    • ז'ורז' סאנד הגיב:

      -אכול ושתה כי מחר נמות.
      – ליאיר נתניהו יוצא תמיד איכשהו לחגוג ימי הולדת כשהוריו של גלעד שליט יושבים על המדרכה ליד ביתו, או כאשר אביו גוזר על נתיניו גזרות כספיות קשות. דבר עם אבא, יאיר, שבשנה הבאה באיזור יום ההולדת ישתדל שיהיה מזרח תיכון חד, או יותר מזה, תעופו מפה- משפחה.

      אהבתי

    • חמיס הגיב:

      כל מי שמזכיר את בתי הקפה המלאים ואת ספרד או יוון (או את ספרד וגם יוון, רחמנא ליצלן!), צריך לומר לו – מה עם הקרן החדשה? איך שכחת אותה?

      אהבתי

    • גפן הגיב:

      יאיר נתניהו צריך ללמוד מאחותו הגדולה שחינכה יפה את התקשורת בנוגע לסיקור חייה כבת של.

      אהבתי

    • ניימן הגיב:

      אף פעם לא הבנתי את ההגיון של נתב"ג וכוס קפה אל מול מצב כלכלי. משבר מתחיל רק כשאנחנו ברמה של עניי הודו? כל פיסת נשימה למעלה היא "מצב תקין"?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אז כשעיתון שם בשערו בו-זמנית טרוניה על כך שמחיר הלחם עולה בכמה אגורות ומצד שני טיפים איך לחסוך אלפי שקלים בחופשה המשפחתית השנתית בחו"ל – הוא פשוט פונה למגוון קהלים?

        אהבתי

        • ניימן הגיב:

          מודה… לא הבנתי איך זה עונה לשאלה שלי (או בכלל מה רצית לאמר בזה).

          אולי אנסח שוב: האם רק כשנהיה במצב בו אנשים לא יכולים לקנות כוס קפה בחוץ אז זה יהיה משבר כלכלי?

          אהבתי

          • שועלן הגיב:

            במשבר כלכלי אמיתי יש האטה בשוק, וזה מתבטא בראש ובראשונה בפגיעה בשירותים מסוג "מותרות" כמו חופשות ואכילה בחוץ.
            אני אפנה את השאלה בחזרה אליך – מתי לדעתך זה משבר כלכלי?

            לגבי מה שרציתי לומר על מעריב (שזה מה שוולווט רמזה) – אי אפשר גם לשחק אותה דואגים למעמד הנמוך (שהוא היחיד שרגיש עד כדי כך למחיר הלחם האחיד) וגם לקרוץ למעמד הביניים+ שזה נהיה ברור מאליו שהוא טס כל שנה לחופשה משפחתית בחו"ל.

            אהבתי

            • ניימן הגיב:

              אין לי מושג מתי זה משבר כלכלי. אני לא כלכלן. אני מסתפק בשלילת תיאוריות של אחרים 🙂

              קפה זה לא אכילה בחוץ. זה שתיה בחוץ. בכל העולם אנשים עניים שותים הכי הרבה. בחו"ל אלכוהול – בישראל קפה. זו דרך מפלט זולה. לא רואה זאת כעדות.

              חופשה זה עניין אחר. לא מכיר פה סטטיסטיקות ולא יודע עד כמה נתב"ג מלא ובכמה אחוזים מהמדינה. אבל בוא נגיד ככה: אם הייתי מפעיל את ההגיון הזה על היהודים שפגשתי שנה שעברה באוקראינה, הרי שהייתי מסיק שהחרדים הם האוכלוסיה העשירה בישראל!

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                אה, הוכחה על דרך השלילה. מיי פייבוריט.
                בתי הקפה לא מלאים מאנשים ששותים קפה בלבד.
                חוץ מזה, שאם באמת היה משבר, אנשים לא היו משלמים 10-15 ש"ח על קפה שבבית עולה להם עשירית.

                אהבתי

                • ניימן הגיב:

                  האמת היא שזו לא הוכחה על דרך השלילה. זה פשוט יישום הלוגיקה על מצב בו הפתרון ידוע כדי להראות שהלוגיקה שגוייה.

                  לפי השורה האחרונה שלך, התשובה שלך לשאלה המקורית שלי היא 'כן', נכון? אצטט עצמי בשבילך: "האם רק כשנהיה במצב בו אנשים לא יכולים לקנות כוס קפה בחוץ אז זה יהיה משבר כלכלי?"

                  אהבתי

                  • שועלן הגיב:

                    הדבר הראשון שהיה קורה זה ירידה בביקוש שהיתה מובילה ל:
                    א. ירידה במחירים.
                    ב. סגירת בתי עסק –> פיטורים –> עלייה משמעותית באבטלה.
                    כשנראה את כל זה, אני מוכן לשים חותמת "משבר כלכלי", גם אם עדיין יהיו אנשים שיקנו כוס קפה בחוץ.

                    אהבתי

                    • ניימן הגיב:

                      אז דעתך לא מושפעת בכלל מקניית הקפה, שזה סבבה. גם דעתי. וזה בדיוק מה שטענתי בהודעה הראשונה שלי בפתיל. אני לא רואה על מה הויכוח 🙂

                      אהבתי

                • ניימן הגיב:

                  סליחה, צודק. זו כן הוכחה על דרך השלילה. כשההנחה שמניחים שנכונה היא הלוגיקה עצמה (ניטפיקיות זמני לעצמי)

                  אהבתי

  22. הלל הגיב:

    לא ממש הבנתי מה ההתלהבות מהטקסט הדי-סתמי של האישה מנהרייה. כותבת בחורה שקשה לה בחיים. אוקיי, יש לא מעט כאלה. מה הקשר למה שביבי אמר? כל מה שהוא אמר זה שהמדינה השקיעה הון כזה וכזה בשירותים, ולפי מיטב המסורת הסוציאל-דמוקרטית שמדברת על הרחבת מדינת הרווחה, הצעד הזה צריך להיות מכוסה בהעלאת מסים (או הגדלת הגירעון, שפירושו בטווח הארוך ריבית גבוהה יותר שהממשלה תשלם על ההלוואות שהיא תיקח, דהיינו הקטנת ערך הכסף והקטנת התקציב).

    אבל לי לא ברור מה עובר על ביבי. גם פועל כמו סוציאל דמוקרט (מעלה מסים כדי להרחיב שירותים), וגם חוטף מהסוציאל דמוקרטים. מה היה קורה אם הוא היה נוהג באחריות ולא מעביר חוקים פופוליסטיים כמו גנים לגיל 3 חינם? אם אין ארוחות חינם, אל תתן את הארוחות וככה לא תצטרך לגבות את התשלום.

    אהבתי

    • איה הגיב:

      יש רק איש אחד שיכול לכתוב "ביבי פועל כמו סוציאל דמוקרט," וזה עוזי וייל, בתור חגית או פזית, או צינית, ובתגובה יציא לו ד"ר כרמון עוד מנה של מכות חשמל למוח. תודה הלל התגעגענו. קליינר היה תחליף די עלוב.

      אהבתי

    • תומר הגיב:

      הלל, אתה לא באמת יודע מה זה סוציאל-דמוקרטיה, נכון?

      אהבתי

    • יוריק הגיב:

      מי זוכר את אמרתו האלמותית של בנימין נתניה: מחשב לכל תלמיד.
      כמו שקיים את הבטחתו דאז, כך מקיים/יקיים את הבטחותיו מלפני חודש וחודשיים. אבל דווקא את ההבטחה להטיל מסים יקיים.

      אהבתי

    • סתמאחת הגיב:

      ביבי כבר הודיע על קיצוץ במערכת הבריאות ואקדמיה (לפני יומיים אמרו שהם לא יפגעו).
      פחות משבועיים אחרי ששטייניץ הבטיח להוסיף 50 מיליון לאריאל לא על חשבון תקציבים קיימים, הודיען על קיצוץ של 57 מיליון מהאקדמיה בארץ. כמה זה לוקח מאריאל?

      אהבתי

כתיבת תגובה