ברוח טובה


האם הארץ משנה כיוון בהתייחסותו לתקיפה עתידית באיראן? ומה השתנה? מה יום מיומיים? על פי הידיעה של ברק רביד, הערכה מחודשת התגבשה בישראל ובעולם מאז פברואר. נו? אנחנו באוגוסט. סוגי ההערכות השונות נשמעות ללא הרף. מה נהיה?
ספי רכלבסקי חושף קונספירציית קומבינה סודית, או סוד קומבינטורי קונספירטיבי.

ההתנגדות הגורפת של ראשי מערכת הביטחון לתקיפת איראן לפני הבחירות בארצות הברית נובעת מסוד. הסוד מבוטא עתה מפורשות בידי מובילי המדינה. האם במקרה של אהוד ברק לפחות, נובעת ההשמעה מהרצון שמופרכות הדברים תביא לסיכולם? אולי. הלוואי. כך או כך, הנה הדברים.
בשיחות פרטיות בנימין נתניהו וברק חוזרים על ההיגיון שביציאה בעיתוי הזה למלחמת איראן. לטענתם, מטרת המלחמה עתה היא גרירת ארה"ב לתוכה בניגוד לרצונה. ההיגיון פשוט. לפי נתניהו וברק, הכוח הצבאי של ישראל מסוגל לעכב את פרויקט הגרעין האיראני בשנה בלבד. זו הערכה המעודכנת של הגוף האמון על כך בישראל – חקר ביצועים של חיל האוויר. בעיכוב כזה אין משמעות.
יש מי שמסוגל לעצור צבאית את הפרויקט האיראני – ארה"ב. הבעיה היא, לפי נתניהו, שהממשל אינו רוצה. הפתרון פשוט. רגע לפני הבחירות שם, כשמיט רומני – מועמד פטרון נתניהו, שלדון אדלסון – נושף בעורפו, ובעקבות הקורבנות הרבים והנזק העצום שהתגובה האיראנית אמורה לזרוע באזור ובעיקר בישראל, לא תהיה לברק אובמה ברירה אלא להורות על הצטרפות ארצו למלחמה.

שוקינג או מובן מאליו?

סכנות בדרום

אחרי האופוריה אתמול, כל העיתונים מזהירים הבוקר מפני הצפוי לנו: עמוס הראל בהארץ: דאגה בטווח הארוך. עפר שלח במעריב. אלכס פישמן בידיעות, כפ' 2-3, קורא לישראל לשמור על "תמונת מודיעין סבירה". והוא מדבר גם על נס קטן. טוב, זו נחמה, כי בהמבשר מדברים על מימדי הנס, הגדולים כנראה מכפי שמעז לכתוב פישמן. בישראל היום עדיין חוגגים וצוהלים. אהרון לפידות גם הוא פותח שמפניות.

רוצים מדליה?

ביום ראשון הבטחתם לי שהיום, שלישי, השיוט האחרון והמכריע של לי קורזיץ, נראה אותה במקומות אסטרטגיים בשער כמו אלכס שטילוב לפחות. ובכן, במעריב יש לה בוקסיונת בראש השער בלבד. מזל ששער הספורט מוקדש לה (בידיעות ובמעריב).

בידיעות היא מופיעה בשער לצד מייקל פלפס, שיהיה ראיון איתו ב-7 ימים.
בישראל היום הכותרת בעמודי הספורט היא התקווה האחרונה. במעריב בשער "התקווה האחרונה באמת". נראה שישראל מיואשת. אם לא תזכה קורזיץ היום (תיקון). בכל מקרה, כל העיניים והתפילות נשואות לארבע אחר הצהריים.
בהארץ קוביונת בשער. והנה הסבר למה עדיף שלא תזכה.

לא מבינה את "חושבת כמו גבר" (כן, כולל קרן נויבך). מה זה חושבת כמו גבר? איך זה נהיה מחמאה, קיבינמט, הרי לחשוב "כמו גבר" זה נורא, נורא, נורא.

מעבירים קברים

במקרה יצא לי להתעמק מעט באחרונה בענייני העברות קברים, לכן עניינה אותי הפרשייה הזו, על העברת הקבר מביה"ק סנהדריה להר הזיתים בגלל "רמה רוחנית" לא מספקת של שכני המנוח בבית הקברות.
המקור: מני גרא בקו החשיפות (תוס': קישור לבחדרי חרדים, לסיפור המלא ולווידיאו של אלישיב, בו הוא פוסק).

לחם עבודה

הדיון בבית הדין לעבודה בעניין מעריב התקיים אתמול. מעריב הפסיד כ-500 נקודות כשסמנכ"לית משאבי אנוש שלו הודיעה שצלמים הם לא עיתונאים. אין גבול לאווילות שם בצומת? זיהום האוויר הוא שגורם לכם להחליט על מדיניות שכזו?

והנה ההודעה לעיתונות של ארגון העיתונאים:

…הדיון התמקד בשאלת היות ארגון העיתונאים ארגון יציג במעריב.
תמר רגב, סמנכ"לית משאבי אנוש של מעריב נשאלה בעדותה בהתייחס לגבי הדוח הכספי של מעריב ממרץ 2012 לגבי הגדרתם של בעלי תפקידים בעיתון ולהיכן היא משייכת אותם בהתאם לקטגוריות המוצגות בדוח. לטענתה יש להגדיר את הצלמים, גרפיקאים, ומעצבים כעובדי מנהלה:
"לגבי צלמים מהלימוד שלי מה עיתונאי ומה הוא עושה קשה לי לשים אותו בקטגוריה של עיתונאים ולכן גם הצלמים וגם הגרפיקאים צריכים לשבת במעגל תומך והכי טוב בפילוח הזה זה עובדי מנהלה. זה נכון גם לגבי מגיהים ומפיקים".
רגב הוסיפה והעידה כי "לא היית קוראת להם עובדי מנהלה כי זה לא מתאר את עבודתם החשובה. אני חושבת שסביב ליבת העשייה העיתונאית קיימים גורמים שתומכים מקצועית ואדמיניסטרטיבית". עוד היא הוסיפה כי "אני יודעת שצלם יוצא לשטח כמו כעיתונאי. אני לא רוצה להגדיר אותו בתוך מנהלה כי אני יודעת שהוא עושה עבודה חשובה בתחום העיתונאי. עם זאת, צלם לא מתלווה לכתב בשטח במקרים רבים אלא עושה פעולת תמיכה ולכן הוא לא שייך לעבודת הליבה העיתונאית", אמרה רגב.

ארגון העיתונאים מסר כי: "הנהלת מעריב ממשיכה לנסות ולסכל התארגנות עובדים, והטענה התמוהה לפיה צלמים אינם עיתונאים רק מוכיחה זאת. צלמי העיתונות – במעריב ובכלל – נמצאים בחזית העשייה העיתונאית, לעתים גם תוך סיכון חייהם, וכל ניסיון לסווגם כתומכי עיתונות או עובדי מנהלה מופרך מן היסוד. אנו מקווים כי העיתון ינהג באחריות המתבקשת ובכבוד כלפי העיתונאים העובדים בו ויאפשר להם להתאגד בצורה נאותה.
הצדדים נתבקשו להגיש הסיכומים לביה"ד עד לסוף חודש אוגוסט.

אחרי שביתה של יומיים חזרה סדר יום לאוויר. למרות שיום שלישי היום, קרן נויבך מגישה. לצדה המשורר ארז ביטון. אלוהים יודע בשביל מה.
מיקי מירו הודיע לעובדים שהשביתה לא חוקית. אבל רבאק, תודה שטעית, תודה.

מתקלקלים

זינוק במניות אי.די.בי אתמול. הערכות: נוחי דנקנר קונה מניות.

לא הבנתי את ההודעה לעיתונות הזו של האגודה לזכות הציבור לדעת:

בדיון ו. הכלכלה בנושא הרפורמה באגרה הביעה האגודה לזכות הציבור לדעת את עמדתה לפיה אין הצדקה לקשר בין בעלות על טלוויזיה לתשלום אגרה ולכן יש לבטל כליל את אגף הגבייה ברשות ולגבות את כל האגרה דרך רישוי הרכב. מ"מ מנכ"ל האגודה, זיו מאור: "הרשות נותנת שירות לכל האזרחים, לא רק למי שמחזיק טלוויזיה – בפרט בעידן שבו ניתן לצפות בתכנים מכל מחשב וטלפון חכם".

גלריה

אוה אילוז, שהפכה לבעלת טור במוסף הארץ מוציאה ספר. אז לא נפרגן לה ראיון שער במוסף? ברור שכן, כך עושות כולן.

הנה אחת מהאמירות השנויות במחלוקת שלה:

 "צריך להפסיק להיות מטופל", היא קובעת, "במובן שצריך להפסיק לנסות להשתפר, למקסם, להשתנות ולטפל במערכות יחסים באופן תמידי. ביישנים, מיזנטרופים, אנשים א-סוציאליים או אנשים שלא באמת רוצים להיות בקשרים אינטימיים, שאין להם הרבה אנרגיה, שהם פסימיים, או שלא מעוניינים בסקס, הם לא פתולוגיים, הם לא צריכים לשנות את עצמם.
"אנחנו חיים בחברה אובר-טיפולית. טווח ההתנהגויות והרגשות שנחשב מקובל הצטמצם. אדם מוגדר במהירות כא-נורמלי או כ'זקוק לטיפול'. מצד אחד אני נפעמת ומצד שני אני מודאגת מרמת הטיפול הנפשי התמידי שאנשים עוברים כל הזמן. טיפול זה השתקה במובן שהוא מכוון אותך להתמקד ולעבוד רק על מסלול חייך; ובמובן שהוא מרגיל אותנו לחשוד שכישלונות, קשיים וסבל שלנו ושל אחרים הם תוצאה של נפש פגומה.

סרטו העצמאי ודל התקציב של עידו פלוק, אף פעם לא מאוחר מדי, זוכה ליח"צ מרהיב בזכות גיוס כספים פרטי בפייסבוק. אתמול כתבה בחדשות 2, הבוקר פה.
טריוויה: פלוק הוא גיסו של יאיר רוה, אחיה של רעייתו ורד.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

עוד עצומה, הקוראת לתגבור השמעת הזמר העברי המוקדם ברדיו. לא ממש ברורה לי כוונת מייסדי העצומה. אני לתומי חשבתי שבזמר העברי המוקדם מושמע פה בלי סוף. אה, אומרים לי המארגנים, אנחנו לא מתכוונים לשירי שנות השישים והשבעים אלא למוקדמים יותר! לשיקולכם.

מתוך עמוד הפייסבוק של ידיעות, קטע ארכיון מ-1961.

מתברר שככה מוצאים דייטים בפייסבוק. בעצם לא ממש בטוח.
מדובר יותר בקבוצות תמיכה ושיווק חבריות.

נרי אבנרי מעמת בארכיונרי את כותבי ההווה עם טקסטים מהעבר. לא שאני בעד הסגנון "תקשורת (שר)מוטה" אבל יש מה למצוא שם.

אני לא חסידה של יצאת צדיק, ונדמה לי שעד אמש לא צפיתי באף תוכנית במלואה, אבל במקרה נתקעתי אמש על מתקני הדוודים, כשאיש מהם לא התוודה שהתקלה היא חוט סורר שיצא ממקומו, שהחזרתו למקומו היא עבודה שנמשכת דקה, לא יותר. כל אחד המציא סיפור מדהים על מאיץ חום או טרמוסטט שיש להחליף. זה שמצא את התקלה גבה עליה לא פחות מ-500 ש'. לא ייאמנו האנשים האלו. איך הם הולכים לישון בלילה (תצעקו: צדקנית! צדקנית! צדקנית! בסדר).

הודעה לעיתונות:

אגודת העיתונאים בתל אביב תעניק השנה לראשונה, במסגרת כנס אילת לעיתונות 2012, פרס למצוינות בעיתונות דיגיטלית 2012 בחסות Google. מטרת הפרס, 15,000 ש"ח (ברוטו), היא לציין מצוינות, חדשנות ומקוריות, בשימוש באינטרנט להעצמת הסיפור והסיקור העיתונאי. הזוכה ייבחר ע"י ועדה אשר תורכב מנציגי אגודת העיתונאים תל אביב ו-Google. הפרס יוענק לו בטקס חגיגי בערבו השני של הכנס, ב-5 בנובמבר 2012.
ניתן להגיש לוועדה, עד לתאריך 11 אוקטובר 2012 , פרויקטים עיתונאיים שראו אור בשנת 2012 בישראל.
לצורך השתתפות יש לשלוח דואר אלקטרוני (או פקס), ולכלול את הפרטים הבאים:
שם ושם משפחה של המגיש; פרטי התקשרות (דוא"ל וטלפון); שם הגוף בו הוא מועסק (ככל שהפרויקט נעשה במסגרת הגוף); קישור אלקטרוני (URL) לפרויקט, כותרת הפרויקט, מתי ראה אור, ותאור קצר המדגים כיצד יש בו כדי להמחיש מצוינות, חדשנות ומקוריות בשימוש באינטרנט להעצמת הסיפור והסיקור העיתונאי (עד שני עמודים).
את המועמדויות יש לשלוח לאגודת העיתונאים רח' קפלן 4, תל- אביב,
בדוא"ל aguda@as-journ.co.il או בפקס 03-6951438

אחרי שהסברתי בשבת כמה ליבסקינד אלים בכותבו על הראיון של יונית לוי ואודי סגל את רה"מ, עלה אתמול הטור ל-nrg. שימו לב, בבולד (בטח תגידו: טעות, מה את מתרגשת, אבל לא, היו 24 שעות לתקן אותה). ובכ"ז, נחמה פורתא: הגיגיו המתלהמים זוכים למאות תגובות לרוב. זה הנוכחי: 191 נכון לזמן הכתיבה שלי. אז אולי לא פסה תבונה מחלק מישראל.

התיקונים

יונית לוי התנצלה אתמול בשידור בפני חיים גורן, והנה ההתנצלות מופיעה גם ברשת. יפה מאוד.

אגף חנה בבלי: כותב מתי גולן בטורו "אתמול בבוקר שוחחנו אני ואשתי על האולימפיאדה…"
מה אכפת לך, אדוני, לכתוב, אשתי ואני? אחחח, הישראלים האלו.

לפני פיזור

כל מי שהיה ער בשלוש לפנות בוקר אחרי חצות שם לב שהבלוג התפוגג פתע, ובמקומו נראה רק מסך לבן. ראיתי את התקלה רק בשש ומשהו בבוקר. בשעה זו גם בעל השרת וגם הוובמאסטר ישנים. ראשון התעורר חץ ומצא שהשרת פיקס, זה הוורדפרס. שני התעורר יריב הוובמאסטר, ואחרי שעה עבודה מצא את הבעיה. תודה ליריב. ולחץ כמובן.

ובלי שום קשר: כמה שינויים שעשיתי בבלוג ישפיעו  מן הסתם על האווירה.
השונאים והכועסים העיוורים והבורים יצטרכו לתעל את העצבים למקומות אחרים. הלך עליכם.
טיפ: כל ניק חדש שתמציאו ייעכב את פרסום התגובה, אם בכלל.
ותודה לאורן על אחד הרעיונות. איך לא חשבתי על כך בעצמי.

בסך הכל מדובר על בין מגיב אחד לעשרה שמחוללים פה שמות. השיא היה אתמול, כשהסברתי שלא בכל מקום בעולם רואים אותן תוצאות גוגל, הסבר שזכה לתגובה מלגלגת ולעדת מעריצים קטנה למלגלג.
בורות מרושעת בחסות האנונימיות זה כיף, אני יודעת. אז זהו, נגמר.

סקריר רב תשובות

[poll id="48"]

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

121 תגובות על ברוח טובה

  1. דורון הגיב:

    בעניין האיראני – התיאוריה הנ"ל נראית לי תלושה כי השליטה של ארה"ב במרחב האווירי של המפרץ הפרסי היא כזו שישראל לא תוכל לתקוף ללא תיאום והסכמה מצדה.

    בנוסף, באיזה מסלול יכולים מטוסי צה"ל לטוס? התוכנית המקורית הייתה לטוס מעל טורקיה, אבל מאז המרמרה אין כזו אופציה.

    אהבתי

  2. ז'ורז' סאנד הגיב:
  3. ז'ורז' סאנד הגיב:

    קישקשתא מצדיק את ההשקעה.

    אהבתי

  4. ז'ורז' סאנד הגיב:

    יש מספיק זמן גם לבלות. שלשום, אחרי הניצחון המזהיר בגמר ה-100, הוא בילה עם שלוש שחקניות כדוריד שבדיות המשתתפות באולימפיאדה, עד השעות הקטנות של הלילה.

    זה כל כך סיקסטיז בקיבוץ

    http://news.walla.co.il/?w=/90/727830

    אהבתי

  5. חייל זקן הגיב:

    האלוף האולימפי מתכונן לבחינות קבלה למשטרה:
    אחרי הזכייה: אוסיין בולט בילה עם 3 שבדיות

    אהבתי

  6. בונד ג בונד הגיב:

    מעניין האתר של נרי אבנרי.
    יש שם כמה פנינים. בטח יש לך מה לומר על הסרטון הראשון באתר…

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      יש לו שם כותרת "פושעי אוסלו זוכרים" ציפיתי לאיזו הבנה בהיסטוריה, בהקשר, אך לא במפתיע מעבר לרמתו.

      אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        כן, הקו הפוליטי די ברור ומגמתי, אבל יש שם סרטונים של אנשים שהיו מוכנים לעשות הרבה כדי לקחת את דבריהם בחזרה. זה מרתק…

        דנקנר נגד אולמרט זה קטע מדהים. גם הסרטונים על פרשת הנשיקה של חיים רמון, ממשלת הצדק של אולמרט ועוד.
        חבל שאין שם סרטונים של יקירי הימין דה היום. אולי יהיו בעתיד (כן, אני אופטימי חסר תקנה).

        אהבתי

  7. ז'ורז' סאנד הגיב:

    בסקרון הדיסלייקים, הרוב נגד הורדתם. אלה המכורים לאדום. לטובתם אוכל להמליץ על תחליף לסם (מתאדום). בינתיים תספקו במבטי שנאה.
    נה נה נה ני נה.

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    עדכון סורי:
    ראיון שערך בלוגר טורקי עם איש צבא סוריה החופשי חושף תופעה מעניינת. על פי אותו סורי יש הסכמים מקומיים בין אנשי צבא סוריה החופשי לבין מפקדי יחידות סוריות. מידע זה תואם את הנחתי לגבי אופי הלחימה הנערכת כיום בסוריה. הצבא הסורי פסק לחלוטין מנסיונות שליטה בערים ולמעשה מתמקד בחיפוי באש, ארטילרית ואווירית, על השביחה שמנסה לבצע טיהור אתני מסביב לאזורי העלווים. המורדים משיבים באותה מטבע. למעשה עיקר הלחמה בדמשק היתה בשכונות הנוצריות שאותן תקפו המורדים. הנוצרים הם חלק מהקואליציה של אסד אבל שכונותיהם לא היו מוגנות. המורדים זיהו את נקודת התורפה ותקפו שם מתוך כוונה לגרש את תושביהן.

    אהבתי

  9. עתי הגיב:

    החרדים חוששים לתדמיתם בקרב הגויים. אולי כתבת השער הזאת יכולה לעזור לנו פה להוריד אותם מהעץ. אמן. החרדים ששרצו ורבו בזכות ההקצבות של המדינה הציונית נהנו עד היום מתדמית טובה בעולם בזכות הצהרותיהם האנטי ציוניות. כלומר הם נהנו מאנטישמיות אנטי ישראלית.

    אהבתי

  10. עובר אורח הגיב:

    פייאד כמעט דובר אמת על ישראל ופלשתין

    http://nowlebanon.com/NewsArticleDetails.aspx?ID=425867

    אהבתי

  11. בונד ג בונד הגיב:

    בכמה מהעיתונים מחר נראה את הכותרת "רק בגלל הרוח"?

    אהבתי

  12. גלי הגיב:

    ובכן –
    לצערנו, גם זמר עברי משנות ה-60-70 לא משודר "בלי סוף". כל יום ב-4 אחה"צ בגל"צ והשאר – ספוראדית מאד.
    נסי לפתוח בכל שעה נתונה את 88 FM, גלגל"צ, רשת ב', רשת ג', רשת מורשת, רשת א', קול המוזיקה – וסביר שזה לא מה שתמצאי שם.

    שומעים כן בכל סוף שבוע ב-103 FM ובעוד רשתות מסחריות. אלא שאנחנו פונים לשידור הציבורי, שהוא זה שחייב לנו, לכל המאזינים.

    בכל אופן, הנקודה היא בדיוק זאת – שרוב הציבור בטוח שזמר עברי התחיל משנות ה-60. אלא שיש זמר עברי (אלפי שירים!) שהושרו כאן משנת 1882 ועד לסביבות קום המדינה (שלא לדבר על שנות ה-50), שפשוט לא משמיעים – היה כלא היה.
    מדובר, בין היתר, בשירים ידועים מאד, גם כאלה שחידשו זמרים כמו אריק איינשטיין וחוה אלברשטיין ויהודית רביץ ושלמה ארצי (אבל גם אותם בקושי לא משמיעים). וגם בכאלה שאינם ידועים, כי פשוט הפסיקו להשמיע אותם (בגלל המון סיבות – אבל בעיקר כי זה לא נאה לרייטינג ול"הצערת" התחנה, תהיה אשר תהיה).

    מדובר גם בשימור תרבות פאר אקסלאנס, חינוך, היכרות החומר לדור חדש, אבל גם בְמה שמגיע לציבור ציבור גדול ורב שנדחק לקרן זווית כי הוא לא צעיר "מספיק". ציבור שגדל על השירים האלה, מכיר אותם, צמא להם, ולא מקבל את מה שמגיע לו.

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      אני חושב שהבעיה העיקרית בזמר העברי הטרום CIRCA 1960 היא שההקלטות היו גרועות והדיקציה היתה ארכאית. זה דבר שקרה רק אצלנו, כי חמישים שנה קודם לכן השפה (המתחדשת) עוד היתה בחיתוליה, והעליות מכל העולם רק שימרו את הארכאיות. רק כאשר יאיר רוזנבלום הניף את ידו על נעמי פולני, הגששים ואריק אינשטיין הפסיקו לפתע להישמע יידישאים ויצאנו מחושך לאור.

      יש שירים אדירים מהתקופה ההיא. כמובן טקסטים משובחים של גדולי המשוררים, לצד לחנים מופלאים של נחום נרדי, מרדכי זעירא, ידידיה אדמון וכמובן המאורות משה וילנסקי וסאשה האחד והיחיד. הבעיה היא שהביצועים מאז לא עוברים מסך היום.

      אהבתי

  13. יאיר דקל הגיב:

    בהצלחה בפעולת הנקיון .

    אהבתי

  14. דודי הגיב:

    "איך זה נהיה מחמאה, קיבינמט, הרי לחשוב "כמו גבר" זה נורא, נורא, נורא."
    בתור גבר – תודה לך . הרי אם גבר היה כותב כך על אשה, הרי הוא היה מיד מואשם בשוביניסטיות איומה ושנאת נשים חמורה.
    נכון, זה שטויות, אני ואנחנו הרי לא מתייחסים ברצינות לאמירה הזו, אבל נחמד בכל זאת יהיה לראות התנצלות. נראה אותך.

    אהבתי

    • קשמיר הגיב:

      כל מה שהייתי צריכה עכשיו זה דיסלייק קטן, אדום וחביב 🙂

      אהבתי

    • לפני יומיים נקלעתי ליציע של אוהדי הפועל. קורה פעם בכמה חודשים. אם היית מקשיב ורואה את פני הגברים שזועקים בכוונה גדולה את שיריהם ואיחוליהם כנראה שהיית מסכים עם האמירה. בגדול אנחנו טמבלים, מרובעים וחסרי רגישות. הנשים המעטות שהיו בקהל השתלבו יפה בכיעור שמסביב.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        נובמת, מצאת מאיפה להביא דוגמה. לשים גברים ביציע של כדורגל זה כמו לקחת חבורה של תאי HIV ולזרוק אותם על צלחת פטרי

        אהבתי

        • אף אחד לא שם אותם. הם נוהרים למרות פקקי תנועה, שערי ברזל ויותר וכרטיס במאה+ שחוצצים בינם ובין התענוג. לשם ההגינות- גם אוהדי מכבי הצחיקוני עד דמעות.

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            מה שנכון נכון. במעט הפעמים בהן הזדמנתי למגרשי כדורגל בארץ ישבתי בגבי לדשא. ההצגה האמיתית היא כמובן ביציעים. חיוך עולה על שפתי בזוכרי את אותו גבר שנראה משכיל וג'נטלמן מנהל קרב נאצות ואצבעות משולשות עם ילד אוהד הקבוצה היריבה, משני עברי הגדר שמפרידה בין שני היציעים.

            אהבתי

            • במרחק יריקת קליפת עפולאי מימיני ישב גבעולי לבנבן עם עיגולדים ופוני גיקי שנעמד והוציא את הגרון בנאצות על כל אירוע שולי, על השופט שחקני היריבה ושחקני קבוצתו האהובה וכמובן אוהדי היריבה.

              חברו (גבעולי ללא משקפיים) נעמד כל פעם כשההוא התיישב וחיזק את דבריו בצרחנות היסטרית בטון דקיק. כל פעם שמבטי המשועשע נפגש עם הליצים הם התיישבו והשפילו מבט. אולי בגלל שהייתי היחידי עם חולצה ירוקה. מיד נזכרתי באורן אבל הפואנטה היא הפנטזיה- לבוא עם מצלמה מוסלקת בכובע או משקפיים. ממשחק אחד אפשר להוציא דוקומנטרי שיגיע רחוק. ים של חומר משובח. עוד יבוא היון…

              אהבתי

    • מתבקש הגיב:

      קודם תתנצל על היפותטיות. שנית אני מעדיף את הולווט שלי לא מתנצלת. ולסיכום היא צודקת, לחשוב "כמו" זה דבר רע.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      רק עברתי בדרך וראיתי שמתפתח דיון והנה תרומה בשווי פרוטה נקובה. נכתב לעיל:

      "לא מבינה את "חושבת כמו גבר" (כן, כולל קרן נויבך). מה זה חושבת כמו גבר? איך זה נהיה מחמאה, קיבינמט, הרי לחשוב "כמו גבר" זה נורא, נורא, נורא."

      אולי לא חושבת כמו אבל מדברת כמעט כמו. זה קורה כאשר שפה דולפת מחברה לחברה. המילה קיבינימט פירושה בערך כמו ק-ס אמך. כמו ברוב ארצות העולם גם ברוסיה יש שפת נשים ושפת גברים. השימוש במילה קיבינימט מאפיין ברוסיה, עדיין !, בעיקר שפת גברים, אבל זה הולך ומשתנה, מהר. הנה למטה סימוכין, אבל מעניין לשמוע דעת דובר רוסית בעניין.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Mat_(Russian_profanity

      To Curse or Not to Curse?

      Mat (Russian: мат; матерщи́на / ма́терный язы́к; Ukrainian: матюки) is the term for strong obscene profanity in Russian and some other Slavic language communities. Use of mat is censored in the media and use of mat in public constitutes a form of disorderly conduct, punishable under article 20.1.1 of the Offences Code of Russia,[1] although it is only enforced episodically,[2] in particular due to vagueness of the legal definition.[3] Despite the public ban, mat is used by Russians of all ages and in all social groups, with particular fervor in male-dominated military and the structurally similar social strata.[4]

      אהבתי

  15. יון מצטדק הגיב:

    איפה רוח טובה. חזרתי הרגע מיפו, 15 דקות שופינג אצל מיסייה קונטנטה באוויר שזמזם מתחת למאוורר התקרה וכולי מים. את הסבלים לא עזבתי לדקה. כבר שנים שאני לא נותן לאף בעל מקצוע לעבוד על משהו בלי ליווי צמוד. זה יקר בטירוף ולא חוסך עוגמת נפש אבל אני לא יכול אחרת. עצוב ולח.

    אהבתי

  16. תמי הגיב:

    אני בעד 😉

    אהבתי

  17. captain beefheart הגיב:

    יש בגל"צ איזה אחד בשם ערן סבאג, שמקבל פעמיים שלוש בשבוע משבצות שידור יקרות בשעות הערב.

    כבר שנים זה מרתיח אותי. הסבאג הזה, שללא ספק קיבל את מה שקיבל בהיותו מקורב לצלחת, ממלא ברוב חוצפתו את זמן השידור החשוב הזה במוזיקה מעולה ובידענות מרהיבה על בלוז. ועכשיו הוא ומאזיניו הולכים לגזור אחלה קופון.

    אהבתי

    • נו, ערן סבאג. אולי צעירים שלא שמעו על ששת האחים מתלהבים ממישהו שמלהג את עצמו לדעת. צחוק מזוייף כמו לבן זוג של מיכאלי. לא יודע, אותי השילוב הזה (להג וזיוף) מעצבן.

      בתור אחד שלא מת על בלוז -המשותף לבלוזיסטים היותר טובים ששמעתי היה הגיל וצבע העור. הסאונד של דור הפח הקרוע. הרחוב הפשטות והקשיים מביאים את זה. קלפטון לידם נשמע כמו פלסטיק חלול.

      סיכוי גבוה שאגיע. מקווה שיכניסו אותי עם הקרבין.

      אהבתי

  18. captain beefheart הגיב:

    רגע, אז זו הדוגמה לכך שאלישיב היה באמת "פוסק חכם"?

    (מציינים שבועיים ללא מרטין המרטיר)

    אהבתי

    • מיכאל הגיב:

      די עם זה כבר.
      תקרא משהו שהוא כתב-
      אבל תקרא את הכל, לעומק,
      עם בקשת עזרה והסברים ממי שצריך.
      אחרי זה, אתה מוזמן להמשיך לצעוק את דעתך
      על החכמה שלו.
      (כל זה, כמובן, בהנחה שאתה באמת רוצה לדעת
      ולא סתם ללגלג בלי שיש לך שמץ מושג בעניין.)

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אתה די עם זה!

        קרא את השרשורים הקודמים בעניין וראה לאן אני בדיוק מכוון. לא רוצה המלצות, לא רוצה מראי מקומות. רוצה דיון כאן, בלי שישלחו אותי לקרוא לבד במקומות אחרים. זו בדיוק הנקודה שהצבעתי עליה. שכולם מדברים על משהו שאין לו (SO FAR) כיסוי, וכולם מנפחים אגדות וסיפורים פארש ומעבירים הלאה.

        העובדה היא שגם כאשר הצעתי להביא לכאן דברים כהווייתם, פתאום נדמו חסידי "פוסק הדור" ומילאו פיהם מים. יוצא דופן היה חייל זקן שבגילוי לב סיפר שהוא רק "שמע על זה מקרובים חרדים".

        יוצא הדופן השני היה מרטין, שהכריז ש"תוך יומיים שלושה" הוא מרים את הכפפה ומביא לכאן משהו מעניין מבית מדרשו של אלישיב. התוצאה מאז: האדמה בלעה את האיש שהקלדה היתה הצד החזק שלו. מה זה דממה, שקט מצרים!

        אז תודה לך שגילית אותי ואת מסע הצלב הקטן והפרטי שלי. הודעה כמו שלך רק מחזקת את התזה שאלישיב היה בנאדם רגיל לחלוטין, ושכל ה"הו הא" מסביבו נבע מרצונן של הבריות להאמין שאיש זקן עם זקן ומשקפיים הוא בהכרח גם חכם (חילונים) ומהיותם של החרדים בימינו כה נבערים וחסידים שוטים, שאוכלים כל מה שזורקים לכיוון שלהם.

        אמור מעתה: הרב הגאון שלום צ'ונסי אלישיב גארדינר.

        אהבתי

        • באבא הגיב:

          ראה נא, קפיטן, חוששני שגם אני כבר לא אהיה מעריץ של הרב אלישיב בימי חיי, ואוסף התלונות שלי נגדו אף מפורט ונוקב יותר מזה שלך. לפיכך רק אתייחס לטענתך בדבר היותו של הרב אדם רגיל שרוכב על יח"צ ומנהיג להקת שוטים.

          בניגוד למה שהיסטוגרפים חרדים היו רוצים שנאמין, הרב אלישיב לא פרש לחדרו מיד לאחר ברית המילה שלו ולא נשאר שם 90 שנה עד פטירתו של הרב ש"ך והכתרתו הוא לפוסק הדור. לא זו הביוגרפיה האמיתית שלו, ודווקא זו הסיבה שאני חושב שהוא לא היה כל כך פשוט, כדבריך. הרי אי שם בצעירותו (בגיל 50 כזה) הוא היה חבר בבית הדין הרבני הגדול. לא כל שופטי ביהמ"ש העליון הם כוס התה שלי ולעיתים קרובות הם טועים לטעמי, ועדיין אני לא חושב שיש מי מהם שהינו אידיוט מוחלט. מסתובבים שם אנשים חריפים יותר ופחות, פוליטיקאים גדולים וקטנים, אבל אין שם צ'ונסי גרדינרים. כך גם בביה"ד הרבני הגדול.

          ההתנהלות של הרב, של חצרו ושל חסידיו בערוב ימיו הינה עניין אחר (ומפחיד, אבל זה לדיון אחר).

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            אבהיר: לא הכרזתי מלחמה על אלישיב אלא על הטוענים ש"הוא היה גדול, הוא היה חכם, הוא היה פוסק", שמצפצפים את זה הלאה רק מכיוון ששמעו שהיה כזה.

            החרדים (ובעקבותיהם גם החילונים הפארשים) טוענים שהיה מדובר באיש גאון, בעילוי, בחכם מעל הממוצע. כל שביקשתי היה הוכחה למשהו מזה.

            ניקח למשל אדם כמו אריה אלדד. אני חלוק איתו כמעט על הכל וסבור שהוא עומד בראש מחנה מסכני המדינה והעתיד. עם זאת, אני יכול בחמש שניות להראות שמדובר באדם חכם מעל הממוצע, חריף ובעל השכלה רבה. כל אלה ששולחים אותי לגלות לבד איפה היה אלישיב חכם מעידים בכך שאין להם מושג ירוק במה היה כזה והם רק מתבטלים בפני מעמדו (ז"ל).

            גם טענתך שבביה"ד הרבני הגדול "מסתובבים אנשים חריפים יותר ופחות, פוליטיקאים גדולים וקטנים, אבל אין שם צ'ונסי גרדינרים" היא טענה ריקה ללא הוכחה לכך שמשתמשים שם בשכל רב. האנלוגיה לבית המשפט האזרחי, תסלח לי, מעליבה את האינטלגנציה. אמנם בשני הגופים מופיע הביטוי "בית הדין הגבוה", אבל להזכירך שגם להתאחדות לכדורגל יש "בית דין גבוה" ואנחנו יודעים בדיוק מי יושבים שם.

            אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          נא לדייק. הקרובים החרדים שלי אינם חושבים שהוא היה רב חשוב וגם הרב אלישיב לא החשיב את עצמו ככזה. כשהיה דיין נהג לפסוק ללא נימוקים וכשפרש לא נותר מפעילותו שום תיעוד כתוב. התואר "פוסק הדור" הוא תואר פוליטי של הקהילה הליטאית שזקוקה להיררכיה כדי לקיים את המסגרת שלה. "פוסק הדור" האחרון שהיה גם איש הלכה חשוב היה הרב קרליץ שמוכר גם כ"חזון איש".

          אהבתי

        • מיכאל הגיב:

          לא, אתה די עם זה…
          בן כמה אתה?
          אתה לא רוצה המלצות, אתה לא רוצה מראי מקומות.
          אז מה אתה רוצה בדיוק? ליטוף וחיבוק?
          תראה, זה די פשוט: כיוון שהרב אלישיב לא נהג
          להתראיין או לכתוב מאמרי ניתוח ארוכים בעיתונים,
          ותואר שאתה מחשיב בוודאי שלא היה לו,
          הדרך היחידה לעמוד על רמתו השכלית
          היא לשמוע אותו או לקרוא אותו. זה די בסיסי, האמת.
          אם אתה עצל מכדי לעשות את זה, חבל,
          אבל אל תרקע ברגליים ותצווח "הבו לי הוכחה!"
          ההוכחות לפניך. אתה מוזמן לפתוח ולקרוא.

          אה, ותתבגר.

          אהבתי

  19. שולמית הגיב:

    מי הם "פלוק הוא גיסו של יאיר רוה, אחיה של רעייתו ורד.
    ". נו, אגגל.

    אהבתי

  20. אורן הגיב:

    שוב, המלצה תוקפנית לפרשנות ההתעמלות המלווה בGIF, אסור לפספס את הסיום המופלא.
    (מי שלא מלהב מזה כמוני, כנראה הטביע גורי חתולים בילדותו)

    אהבתי

  21. עיתונאי כושל הגיב:

    אפילו אותי הפתיעה מידת השנאה ליונית לוי בישראל
    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=79974780b5e0d394fddbd1a00f4f21d3&id=3930#responses

    אהבתי

    • בזינגה הגיב:

      מוזרה לי השנאה לאדם שכל תפקידו הוא להקריא את מה שכתוב מולו.

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      השונאים לא שבעים, וממשיכים לצפות בה באדיקות. לוי מצוינת, שווה כל שקל שהיא מקבלת.
      באשר לבזינגה, לא מפתיע כשמדובר במנוי של בזכותה. הרי כל העניין היה תלונה על הראיון.ההבדל בין קרייני רצף ומגישי מהדורת החדשות, לא משוכה בלתי אפשרית לאדם חושב.
      ליבסקינד מוזמן לצפות בשידורי הטלוויזיה הסורית, שם ראיונות עם המנהיג מנומסים להפליא, ולא מסכנים את לחץ הדם הקלמני.

      אהבתי

  22. ' הגיב:

    מתי יחזור גירסת הסלולר?

    אהבתי

  23. חילוני חרד הגיב:

    טיים מגזין בכתבת שער.

     
    ה"טיים" כותב כי לפני שלושה דורות החרדים כמעט שלא היו קיימים, וכי החזרה שלהם מאיימת על המארג החברתי של ישראל המודרנית. פירושה לא רק פיאות לגברים ופאה נוכרית לנשים, אלא גם הפרדה בין ילדים ובין ילדות בבתי הספר ואיסור להחזיק טלפון נייד חכם ולגלוש באינטרנט. כשחרדים מגיעים לשכונה, הם באים במספרים גדולים ומציעים מחירים מפתים לבעלי דירות חילונים.

    מדינת ישראל גידלה את המפלצת הזאת. 

    אהבתי

    • באבא הגיב:

      גם, אבל לא רק. אני לא מבין גדול בסוציולוגיה חרדית, אבל הסאטמרים ודומיהם בארה"ב, אולי יוצאים לעבוד, אבל די מחורפנים בזכות עצמם.

      אהבתי

  24. bigunia הגיב:

    אישית, לא כל כך הבנתי את הרעש סביב העברת הנקבר מהקבר. כלומר, ברור שזה די מטורף בעיני, אבל זבש"מ. לא כזה מעניין אותי ולא ברורה לי כמות השיתופים בפייסבוק לסיפור הזה (חוץ משנאת חרדים, גרידא)

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      אז אני יזביר לך:

      אם אפשר להזיז ככה בקלות עצמות של יהודים, למה אנחנו החילונים משלמים מיליונים על כבישים "עוקפי קברים", רמפות והזזת חדרי מיון?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מה לכם כי תלינו. אנחנו החרדים מוציאים מדי שנה עשרות מיליונים ועוברים מ"ט שערי טומאה של זונות אוקראיניות כדי לשמר קבר אחד.

        אהבתי

    • zelig הגיב:

      חרדים לא רוצים להיקבר על ידי "חילונים". העניין הוא שמה שמניע אותם הוא יצר ההתקיימות העצמי ולא שום אלוהים או דת. משהו גזעי וגזעני שהחילונים התמימים לא מבינים. הכוזרים האלה דואגים רק לעצמם. קשים גרים לישראל כספחת.

      אהבתי

      • קשמיר הגיב:

        פעם מזמן (נגיד 35 שנה +/-), בבית של משפחה חב"דניקית ממש טובה, בהקשר של מי קבור איפה, נאמר המשפט האלגנטי הבא "היהודים הטובים שקבורים שם לא רוצים לשכב לידו" והתשובה המיידית (אחד החתנים) היתה " אז שיקומו וילכו"

        אהבתי

        • עתי הגיב:

          האייטם פורסם באתר חדרי חרדים. יש שם תגובה מעניינת. מישהו תוהה למי היה הרעיון לצאת עם זה החוצה כמו ב״שוברים שתיקה״. רעיון טוב! זאת הדרך היחידה שנותרה לחילונים הציונים להוציא את זה החוצה. שחרדי שמסתובב עם התחפושת שלו בניו יורק יתבייש כי פה יש להם עור עבה.

          http://www.bhol.co.il/Article.aspx?id=43437&cat=1&scat=1

          אהבתי

          • קשמיר הגיב:

            לא ידעתי שפורסם. זוכרת את האמירה ואת הנפשות הפועלות.
            דתיים/חילונים
            שמאל/ימין
            לא משנה מה
            תמיד יהיו קיצוניים פאנטיים ואנשים הגונים בכל אחד מן הצדדים

            אהבתי

  25. אורן, מחמאה אחת רחוק מדי הגיב:

    איך לא חשבת על זה בעצמך, התשובה במעלה הפוסט. אם מצליחים להחליף את הנורה היא נדלקת. כמובן, התגובה הזאת מדגימה גם את החסרונות בחשיבה גברית.

    אהבתי

  26. קורזיץ הגיב:

    ישראל עלולה להישאר ללא מדליה לראשונה מאז 1988, כי ב-92' זכו יעל ארד וסמדג'ה, האם שלדון יתקשר לעורך הספורט בביביתון וינזוף בו?

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      כן, הניסוח שלך נכון יותר.
      הם גם מציינים את הכסף של ארד (איזה שם גרוע לספורטאי אולימפי), ולא מציינים את הארד של סמדג'ה.

      אהבתי

  27. דוד הגיב:

    בסיפור הקבר נתת לינק לדיון בפורום.

    הסיפור פה:
    http://www.bhol.co.il/article.aspx?id=43402

    ופה הוידאו בו פוסק הרב אלישיב:
    http://www.bhol.co.il/article.aspx?id=43407&cat=6&scat=40
    —————-
    V: תודה, הוספתי

    אהבתי

  28. אריאל הגיב:

    "הצלמים והעיתונאים… תוך סיכון חייהם" – על חטא ההיבריס שמעו? מתוך כל הצלמים והעיתונאים של מעריב ועיתונים אחרים, כמה מהם "מסכנים את חייהם"? בדיוק כמו שחיילי צה"ל "מסכנים את חייהם" בשירותם הקשה בשק"ם במרכז הארץ. נו באמת.

    אהבתי

  29. בונד ג בונד הגיב:

    כבר התחלתי לדאוג… מאתמול בחצות וחצי בערך הבלוג היה לבן כדף ביום היוולדו. רק אצלי?

    אהבתי

  30. חייל זקן הגיב:

    V, אפילו בקונצרטים של מוסיקה קלסית מתירים צעקות בוז. אנא אנו באים ללא מקלעת הבוץ האדומה. אפילו חז"ל ראו בצבירת אדומים מחמאה גדולה:

    דודי צח ואדום דגול מרבבה

    אהבתי

  31. בזינגה הגיב:

    בנוגע להודעה לעיתונות הזו של האגודה לזכות הציבור לדעת:
    אני מנוי לידיעון שלה. הם מנסים לגרום למהלך של שינוי האופי הדורסני של גביית אגרת טלוויזיה ומציעים מודל אחר שלטענתם יותר חסכני, ויותר הומני(חפשו סיפורי זוועה על מחלקת הגבייה אם לא הבנתם את ההערה). היוזמה יוצאת נוכח האפשרויות הטכנולוגיות המאפשרות "היכולת להנות מהשידורים"(זה עיוות קל של חוק רשות השידור, ב.) גם ללא טלוויזיה.
    לא פעם אני שומע על איזו שומעה שהולכים להטיל אגרה על כל מי שיש לו מחשב ו/או מכשיר סלולארי כי הוא יכול לצפות בשידורי רשות השידור גם בלי טלוויזיה.

    אהבתי

  32. שועלן הגיב:

    אם לא תזכה קורזיץ היום, נוכל לחתום 20 שנה בלי מדליית זהב אולימפית

    לא נכון בעליל.
    אם קורזיץ לא תזכה במדליה, זו תהיה האולימפיאדה הראשונה מזה 20 שנה שבה לא נזכה במדליה.
    את הזהב פרידמן לקח ב-2004.

    אהבתי

  33. אורי עזרא הגיב:

    בואי נסכים שקלמן ליבסקינד הוא אחד התחקירנים הכי חשובים שיש כיום (מקצוע התחקירן הולך ונעלם מהעתונות משום מה) ובדרך כלל הוא מגבה את דבריו בעובדות.
    וכן,כולם מתלהמים.
    ולגבי טלילה
    ראי כאן לדוגמא:
    http://www.latma.co.il/article.aspx?artiId=6109
    ואני חייב גם להחמיא על ההשקעה שלך.

    אהבתי

  34. אורי עזרא הגיב:

    מעניין שרק קלמן ליבסקינד מתלהם וטלילה נשר או שאר עיתונאי הארץ הם שקטים ומתורבתים.
    גם קרן נויבך אף פעם מתלהמת.

    אהבתי

כתיבת תגובה