אצבעות שחורות 17.8.12

מהנעשה בסו"ש

– שלוש הולכות רגל נדרסו למוות בנתניה. מיהו החשוד בגרימתה?
– לא התייחסתי אתמול לסכנה שבאופטלגין (אחרי דרמת הנורופן).
חשד ללינץ' בירושלים (הארץ, ראש עמוד הבית). התוקפים: יהודים. המותקף: פלסטיני. טוב נו, זה לא אונס ברח' המסגר.
סגן נשיא סוריה ערק?

איראנגייט

זפזפתי אמש בין ערוץ 2 ל-1 (כי ב-10 אין יותר יומני חדשות בשישי בערב. במקום זה משודר לקט גיא פינס) וראיתי את רוני דניאל ואת עודד שחר אומרים אחד אחרי השני, ממש כאילו בתיאום, אני לא יודע מה בדיוק קורה. ובכן, באמת, בכל הכנות, למה לדבר ולפרשן אם אתה לא יודע מה באמת קורה? כי אמרו לכם, כי זה התפקיד שלכם, אבל האם כשלא יודעים עדיף לברבר ולג'ברש? טוב, דורון רוזנבלום כבר כתב זאת , וכבר קישרתי אליו כמה פעמים בעניין זה בדיוק (ויש חדש: דע מה להשיב למחרחר מלחמה). מה לעשות שמילותיו מתארות מציאות יומיומית ולא סאטירה פרועה?
אורי שגיא: נתניהו וברק מפזרים היסטריה וחרדה.
יואל מרקוס: תסתמו.

השבוע/ הארץ

"המנקה והאוגר, היין והיאנג של אקולוגיית הנדל"ן הניו יורקית. מותו של האחד עשוי להיות לידתו מחדש של האחר".

המוסף לשבת/ ידיעות

שער המוסף אומר: "לאיש אין תשובה לאן חותרים נתניהו וברק – לא בוושינגטון, לא בטהרן, לא בירושלים", אבל כל הגיליון, עד האמצע, כלומר עד סתיו שפיר (מיד מיד) עוסק בספקולציות מה יהיה. ברור שכאוס, נו.
אגב, כנראה שעורכי וכתבי ידיעות קיבלו הוראה לפני שבוע או יותר לעסוק בקידום הספר המפורסם "מלחמות הצללים: המוסד וקהילת המודיעין" של יוסי מלמן ודן רביב, שיצא, נכון, בהוצאת ידיעות ספרים. גם סימה קדמון מזכירה אותו בטורה אחרי שהוזכר לפחות פעמיים בידיעותי השבוע. מה היא מזכירה? מה שכבר נכתב: מה חשבו פעם אהוד ברק ואבי דיכטר. נו, קראנו, נכון? מה נהיה? זה התנ"ך החדש ולא ידענו?

גם סתיו שפיר צריכה להרוויח מעט כדי לחיות, ולכן יצאה למסע מים לים, או מקיר לקיר עם כמה מחבריה למהפכה וכתבה על כך. מאחר שאנחנו עוסקים במהפכה יש לשמור על חשאיות המשתתפים. אלו המופיעים בכתבה מוזכרים רק בשמותיהם הפרטיים. את הכפולה הראשונה מלווה תמונת ענק של שפיר וכמה ממשתפי המסע. הנשים לא הצטלמו. רק הגברים. אבל גם להם אין שמות. בכיתוב התמונה כתוב: "שפיר עם כמה מהחברים לדרך". באיזה עוד כלי תקשורת נתקלתם בכיתוב כזה, כלומר אלא אם מדובר בבני עדת המפוקסלים מסיבות שונות? אבל לא, חבריה למהפכה של שפיר מופיעים במלוא הדרם, רק בלי שמות. ככה זה אצלנו במהפכה ובעיתון.
איפה היו? בירוחם ובערד, בירושלים ובגבעת חביבה, בק"ש ובצפת ובהר מירון. כולם נורא רוצים לבנות פה מדינה טובה יותר, ואוהבים אותה מאוד מאוד. מבמבי שלג ועד עמוס עוז. כןכן. ידיעות בעד המהפכה. או בעד שפיר. או בעד שניהם.

מוסף הארץ

הארץ ממשיך לכסח לנוחי דנקנר תצורה. אבן לא הפוכה לא יותיר, בין אם יעזוב רולניק ובין אם יישאר.
הכתבה של שרון שפורר עוסקת בכמה חשקני רבנים, לא רק בדנקנרסקי. יש גם אילן בן דב, יש ג'קי בן זקן, אבל מי מופיע בשער? למי מוקדשת רוב ההפניה? של מי התמונה המרכזית בכפולה הפותחת? נכון.
אבל, חייבת האמת להיאמר, יש סיבה: אין שום קשר בין הסכומים (מיליונים) ששופך הדנקנר על הרנטגן לבין אלו שמרעיפים בן דב (מאות אלפים) או בן זקן.
ביצת הכסף והמסחרה בדת ששפורר מתארת שווה ציון לשבח. העולם הזה דוחה באופן שאין לשער. קראו ושננו.

איש עסקים אחר מצביע, לא בלי קורטוב של ציניות, על מתאם מעניין: “אני מסתכל על האנשים שהולכים לרבנים האלו ורואה בעיקר את הטייקונים הכי ממונפים ‏(כלומר, אלו שנטלו אשראי גדול מהציבור ומהבנקים לעסקיהם‏), כמו בן דב או דנקנר או ג’קי בן זקן. עם המינוף האדיר הזה שנמצא כעת בסכנה הם כנראה צריכים משהו להיאחז בו”.

Markerweek

אחרי שכתבה את המאמר המפורסם, אחרי שתורגם המאמר, אחרי שכמעט כל בעלת טור (גם בישראל) התייחסה אליו, מראיינת נעמי דרום את אן-מארי סלוטר.

סלוטר מגדירה מחדש את מטרת המרוץ: במקום קריירה מושלמת ומשפחה מושלמת – נוסחת ביניים, שתאפשר לאמהות ולאבות להישאר במשחק עד שהילדים יגדלו, ולהיות מסוגלים לחזור ולהתקדם בשלב מאוחר יותר. זאת קריירה שמתקדמת לא בעלייה רצופה בסולם, אלא בהתקדמות למעלה, ואז הצדה, ושוב למעלה. "אי אפשר להיות מושלמים בהכל – ומי ששואף לזה צריך להסתכל על מצב הבית שלי. תשכחי משלמות. השאלה היא אם יכולה להיות לנו מספיק גמישות בדרך שבה אנחנו מתכננות את הקריירה, כדי שכשנוכל להתקדם – עדיין נהיה במשחק. זו לא אוטופיה, זה אפשרי. נשים מסוימות ירצו לעבוד פחות או לעבוד מהבית כשהילדים שלהן קטנים, ולהתניע כשילכו לבית ספר. יהיו כאלה שיבחרו עבודה פחות תובענית אבל יעבדו במשרה מלאה. אחרות יעבדו בטירוף כדי לעשות לעצמן שם לפני הילדים או כשהם צעירים מאוד, ואז יחליפו הילוך. יהיו בעלים שייקחו על עצמם את גידול הילדים, ואחרים שיחלקו בנטל. הנקודה היא שאנחנו חייבים לשנות את התנאים כדי שכל האפשרויות האלה יהיו זמינות להורים עובדים – ומוערכות באותה המידה.

אסטרונאוטית מדרום קוריאה ביקרה בכותל ואני לא ידעתי.

כך משתעבדים ההורים למען דירה לילד. אכן, אין גבול לטירוף המקומי.

7 ימים

יודעים ותיקי הבלוג שאני רופאה חובבת. ומאחר שנקשרתי קצת ללי קורזיץ במהלך ימי האולימפיאדה, קראתי בחלחלה לפני כמה ימים שהיא מספרת לסמדר שיר על מחלתה הקשה, וחיכיתי לקרוא את הכתבה. רציתי לדעת מה יש לה. שהרי אני רופאה חובבת כאמור, ולא רכילאית. ובכן התאכזבתי. אחרי שמכרו לנו את המחלה בראש חוצות בכל העיתונים האחרונים, ובשער המוסף, ובכות' ובמש', מתברר שהיא לא רוצה לספר מה יש לה! ככה לעשות לי?

גם עכשיו היא מבקשת שלא להשתמש במונח הרפואי המדויק, ויש מקומות שבהם נלך בין הטיפות.

אחרי כל הסטריפטיז הרעשני הזה את מבקשת לכסות את הציפורן של הזרת, כדי שלא נראה אותה? זה לא קצת משונה?
בכתבה עצמה מספרת השייטת ששני רופאים במשפחה מתמחים בתחום הזה. פשפשתי אחרים ומצאתי: נפרולוגיה. תגידו: מה אכפת לך? מה את נדחפת? ובכן, אלמלא כל הכתבה הייתה עוסקת במחלה ובסימפטומים ובתרופות ובסבל לא הייתי מתעקשת, אבל מה הרעיון? ואיפה גרגורי האוס? ומי איפר את קורזיץ בשער כדביבון חולני?

אופס (תוס', 16:25), והנה הופעתה אצל טל ברמן בערוץ הראשון. גם פה היא מספרת על המחלה (דמה צמיג מדי). פה המחלה החלה בגיל 16, ולא 14 כמו בידיעות. באמצע השבוע, למקרא המילה "מיוחד" בהפניות הבנתי שתופיע בטלוויזיה, אך חשדתי בערוץ השני. היום התברר לי שהיה זה הערוץ הראשון, המתהדר ב"בלעדי" בדיוק כמו הכתבה בידיעות בסו"ש.

אלון הדר כותב על כוח הקנייה העצום של בנות 14-18. תודה לחברת Teenk שעזרה לנו להכין (אולי יזמה?) את הכתבה, המוזכרת בה כמה פעמים. מה שמעניין זה שלהבדיל מחבריה המסתוריים של סתיו שפיר בהמוסף לשבת, בכתבה פה כמה וכמה תמונות של נערות צעירות עם שמותיהן המלאים. נקווה שביקשו אישורים מההורים של כולן.

וטיפ מדודי גולדמן שבכתבתו על מחקרים חדשים במיניות האדם מדווח, וזה קשור לתמונות הפייסבוק שלכם:

גברים מגיבים בעוררות מינית לתמונות של נשים שמחות, אבל נשים נמשכות דווקא לתמונות של גברים שחצנים ובטוחים בעצמם, או לתמונות של גברים שקטים וביישנים.

יש עורכים בבית?

מתוך אתר גל"צ:

…זה (המסרונים, V) נותן פתרון לנפילות טילים תוך כדי נסיעה ברכב. עד כה זו הייתה בהחלט נקודת תורפה, במיוחד בכבישים הבין עירוניים. יש לציין כי הניסויים הללו היו מתוכנננים זמן רב, ואין להפריז במשמעותם כעת.

לא הבנתי: היה ואני נוהגת בכביש בין עירוני ומקבלת מסרון על התקפת טילים, מה עלי לעשות?
1. להידחף לשוליים (לכמה מכוניות יש מקום בשוליים?), לגרום לתאונה או שלא
2. לדומם מנוע, לשבת במכונית ולהתפלל
3. לדומם מנוע (כולם ידוממו כמו בצפירה? ואם אנחנו באיילון פקוק?) ולרדת מהכביש לשטח הפתוח הסמוך ולשכב על הקרקע?
4. להאיץ במהירות שיא?

ראש דסק ספורט מוסר:
השבוע של הארץ עמ' 15 בצד שמאל: "קרית שמונה נגד באטה בוריסוב. אם תנצח תשחק בליגת האלופות".
לא נכון. המנצחת בסיכום שני המפגשים תעלה. ניצחון ביום שלישי הוא חצי עבודה.
ספורט ידיעות, עמוד 18, טור שמאלי: מיהו חלוץ הנבחרת הצעירה ושיקגו פייר שמועמד לבני יהודה?

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

נכון הבטחתי לכם השבוע שיהיו תקלות בתרגיל שליחת מסרוני פיקוד העורף ואילו חז"ן לגלג עלי שמה אני מבינה (וקיבל 20 ירוקים, שהרי עשה מצווה למען העיוורים והחולים משנאה), כי יש "פרוטוקול"?
ובכן חברים, נחשו מי צדק (רמז: צדקה). שליחת המסרונים הייתה פארסה אחת גדולה. היו מי שקיבלו מפיקוד העורף 160 מסרונים במהלך התרגיל.
בטוח יש לחייל הסברים משכנעים למה הדברים השתבשו (אה בטח, אין לכם מכשירים מתאימים, למה לא החלפתם? אתם לא יודעים שפיקוד העורף צריך לסמס לכם בפרוטוקול ייחודי שחז"ן מכיר?).
רד למאה והקף את הבלוג עד שאגיד לך להפסיק.

מתוך האימייל השבועי של Miss representation:

It was announced that Candy Crowley would be the first female in 20 years to moderate a Presidential debate. It's significant to have a woman lead a discussion, on national TV, between the two nominees for the highest office in the United States – and it's a shame that it hasn't happened in nearly two decades.
The decision to include Crowley was the result of a petition started by three teenage girls in New Jersey that garnered over 120,000 signatures on Change.org.

לפני פיזור

הטוראים החביבים עליך פרק ב'. נא להצביע כדי שאוכל להעלות את המסמך הסופי: עשרת הטוראים החביבים על קוראי העיתונים (נייר/אינטרנט) בישראל ע"פ עמותת (לא רשומה) קוראי ולווט. אגב, שמעתי שיש גיוסים במערכות העיתונים ובפייסבוק (ראיתי) למען ההצבעה. נו, מה לעשות? ובכוכב נולד משפחות שלמות לא מנהלות קמפיינים? ובהאח הגדול? ומפקדי ארגזים למפלגות? וכי יכולה לצאת אני נגד הטבע האנושי? שהרי לא אנהל סקר טלפוני מדעי. זה מה יש. ולכן זה משאל, סקריר, כל שם שתבחרו, ולא "סקר". מורא הסטטיסטיקאים שמאחורי הקלעים מוטל עלי, ומיילים נוזפים אם אני משתמשת בביטוי לא נכון הם לחם חוקי (תמשיכו, לא מתלוננת!). אז כן, זה לא מדגם מייצג לפי הספר.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות שחורות, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

97 תגובות על אצבעות שחורות 17.8.12

  1. אופטלגין הגיב:

    קיבלתי כבר כאב ראש אחד גדול מכל התגובות הללו, אולי עדיף שאקח איזה כדור אופטלגין ואשכב לנוח.

    אהבתי

  2. בונד ג בונד הגיב:

    גם את וגם החייל הייתם נחרצים מדי.

    את כתבת: "הרי ברור ש… רשתות הסלולר יקרסו בשנייה".

    ואילו החייל היה בטוח שיעבור חלק: "השרות "החדש" של פיקוד העורף נמצא בשימוש מזה שנים רבות בהתנחלויות וביישובי ספר."

    אבל אתם יכולים להמשיך בהיאבקות.

    אהבתי

  3. ז'ורז' סאנד הגיב:

    פאיירברג לאן?

    אהבתי

  4. ש. ליין הגיב:

    ספר לי מי מגן על אמינותך ואומר לך מה ערכך העיתונאי?

    הדודה מסיאטל מודה היום לוולווט על עמידתה הנאמנה כמגינת אמינותו.

    "Thanks to all those, both readers, authors of blogs like Velvet Underground, and media outlets like the BBC, who have understood the value of what I’ve been doing and stood by me and my credibility."

    אאל"ט שרשורי התגובות של V לא בדיוק מלמדים על תמיכה עיוורת בצדקת דרכו ואמינותו המוטלת בספק של דיקי. העיקר שהוא רואה בך משענת לימים קשים.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      העיקר שמצאת דרך להשמיץ אותי ("ערכך העיתונאי").

      אהבתי

      • ש. ליין הגיב:

        הפתיח נועד כהלצה, ועל כן סימן השאלה בסופו.

        הייתי מצפה לקצת פחות רגישות ממי שנוהגת לבקר חדשות לבקרים

        גילוי נאות – אני לא דנקנר.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אוקיי, נרגעתי.
          כנראה שגם "הדודה מסיאטל" זו הלצה.
          אני מקווה שגם אתה לא תיעלב אם מישהו יכתוב שיש לך מראה אנדרוגיני, למשל, שהרי הוא מתלוצץ כמובן.

          אהבתי

          • ש. ליין הגיב:

            אני דווקא גאה במראי האנדרוגיני, אם כי לעתים הוא גולש לכיוון האוברגיני, אבל גם אז אני גאה בו. יש שאומרים לי שירשתי את האוזניים של סבא פיוטר.

            "הדודה" אינה הלצה אלא כינוי אחד מיני רבים שליקט לעצמו הבלוגר האמין, והרגשתי חופשי להשתמש בו (בתקווה נכזבת שיעליב אותו) מאחר והוא חש חופשי להשתמש בכינויים מעליבים רבים כלפי מדינתי ואזרחיה. לא ברור לי מדוע את בוחרת להיעלב בשמו.

            אני מפחד לשער כי ייתכן ואת סובלת מתסמונת סיאטל, קרי, הזדהות אישית עם מושאי סרט בעריכתך שמקום מושבם בסיאטל ותספורתם מזכירה את זו של מג ראיין. מעת לעת מלווה התסמונת בנדודי שינה.

            אגב, במובן מסויים את מזכירה לי את אמי, שתזכה לחיים נפלאים וארוכים. גם לה תמיד שמורה המילה האחרונה (תגובתי כאן היא הומאז' לה, בניסיון לומר את אותה מילה אחרונה חמקמקה)

            אהבתי

  5. ובכן, זה קרה מוקדם מן הצפוי. בעקבות ההפסד הביתי של נבחרת ישראל בכדורסל, הפסד שני רצוף, לאחר הובלה בהפרש דו ספרתי במחצית, כבר נראים ניצני הביקורת.

    YNET, שכנראה השאיר את העפרונות מחודדים עוד מהאולימפיאדה, פתח בכותרת מהעמוד הראשי, עם "בושה וחרפה", כינוי שבדרך כלל שמור להפסדים חריגים במיוחד, כשבעמוד הספורט הכותרת היא "השפלה". לצערי לא צילמתי מסך, כי כעבור כמה דקות נמחקה הכותרת "בושה וחרפה" ונשארנו רק עם כותרת פרווה למדי בעמוד הראשי שישראל מרחקת מאליפות אירופה ("ההשפלה" נשארה בעמוד הספורט).

    יתר האתרים, שמרו על קור רוח (יחסי) וכינו את ההפסד "מביך" (הארץ, וואלה) או "מחדל" (ספורט 5) או אפילו רק דיווחו על ההפסד והסיכויים שקטנו להגיע לאליפות אירופה (NRG).

    אהבתי

  6. פלאש הגיב:

    רולניק פורש

    אהבתי

  7. אחד הגיב:

    מוסף הארץ בסופ"ש הזה היה מעולה. כתבות קצרות ומעניינות אבל לא נמוכות ונטולות ערך. ח"ח לכל המעורבים.

    אהבתי

      • קורא הגיב:

        אני ואתה כנראה לא קוראים את אותו עיתון, הארץ נמצא פשוט בצניחה חופשית ובעיקר המוסף.

        בוא נדפדף ביחד: הטור של אלון עידן – קטסטרופה. מיד אחריו יש את מדור ההומור של הבנות שהוא אחד מהמדורים הכושלים אי פעם בעיתונות העברית, אם לא הכושל שבהם, ולא מחלץ ממנו אפילו פיסת חיוך. אחר כך כמה כתבות משמימות, ביניהן ראיון ממוחזר עם יוסי ביילין, שוב כתבה על יום בחיי זונה (שכבר ראינו בעשרות עיתונים), ואז מגיע הפרק ה"מדעי, שכלל את הכתבה המעניינת היחידה השבוע, על הפער בין הנבדקים במחקרי פסיכולוגיה ליתר העולם.

        אני מקלל את הרגע שבו הסכמתי אחרי הפצרות לחדש את המנוי לעוד ארבעה חודשים, ואני סופר את הימים עד לסיום ההתחייבות.

        אהבתי

        • קורא הגיב:

          אה, ועוד לא אמרתי כלום על הקשקוש של שפורר שמשחזרת את אותה כתבה על דנקנר ובן דב כבר ארבע פעמים, חיפוש מהיר בארכיון דה מרקר ימצא לך את אותה כתבה מלפני שנתיים.

          אהבתי

        • זומ-ביש הגיב:

          גם הכתבה על המחקר הפסיכולוגי למרות שנכתבה על ידי פרופ' (אבל לא לפסיכולוגיה) היא רשלנית. העוגן שמוביל את הכתבה הוא הגילוי מ2010 (עפי הרמן) שאילוזיית מולר לייר (אילוזיית החיצים) אינה אוניברסלית.אלא שהדבר ידוע עוד מ1963 ומצוי בכל ספר לימוד מבוא לפסיכולוגיה. ובכלל, את הבעיה שהוא מתאר מכירים כבר עשרות שנים והיא נלמדת ונחקרת ולא ברור על מה הרעש.

          Cultural Differences in the Perception of Geometric Illusions Author(s): Marshall H. Segall, Donald T. Campbell, Melville J. Herskovits Source: Science, New Series, Vol. 139, No. 3556 (February 22, 1963), pp. 769-771

          אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    V, בירכותי. פיצחת את נוסחת הפופולריות.
    לחזור על אותה שטות פעם אחר פעם ואחר כך לסלף את מה שנאמר.
    תיקון עולם עיברי?
    אני מעדיף את ולווט האדומה מפעם. (נוסטלגיה היא מחלה חשוכת מרפא)

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      מצטער חז"ן אלו חוקי המשחק, הפסדת בשיפוט הרלוונטי היחידי, זה של חכמת ההמון. ברוך הבא למדבר של הממשי.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      ברור שאתה מעדיף שהתגובות שלי יהיו אדומות, ולא שלך. זה נעים, נכון?
      הסר דאגה מלבך: ממילא התגובות שלי מואדמות 99% מהזמן, לא תספיק להתגעגע.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        עם כל הכבוד לצבעים מה שמביא אותי לבלוג (ואני מניח שעוד כמה) זו איכות הכתיבה של העורכת. אני מקווה שאהבת ההמון (אספסוף?) הפיתאומית שזכית בה לא תיגרום לשינוי בקריטריונים שאיפיינו את כתיבתך עד לפני מספר ימים.

        אהבתי

  9. מחשבית הגיב:

    בכתבה על הביטוח לאומי נכתב פעמיים כי בט"ל משלם קצבאות בסך 65 מיליארד שקלים וכ – 5% מהסכום הן הונאות. אם נניח שהמספר 5% סביר הרי שלא יתכן שהוא מתייחס לכל הסכום וזאת כיוון שבט"ל משלם מספר גדול של קצבאות שמקורן ברישומים פורמליים (ולא בהצהרות) שאותן קשה יותר לזייף. הכוונה לדברים כמו קצבאות ילדים (כ – 6 מיליארד ש"ח בשנה), דמי ומענקי לידה, קצבאות ומענקי שארים. מעניין מהם הסכומים שמתוכם אכן ייתכן זיוף פוטנציאלי, וחבל שהכתבת לא בררה קצת יותר לעומק אלא ציטטה בגוף הכתבה את הדברים כפי שמסר לה הדובר.

    אהבתי

  10. באבא הגיב:

    אני יודע שיומיים הם נצח במושגים חדשות, אבל רק השבת קראתי את כתבתו של איתי להט בכלכליסט על השפעתן של תאגידים על מחקר מדעי. חשבתי שאני בקי בשלל הפוילע-שטיקים, אבל זעזע אותי לקרוא על הודאתו של העורך של הוצאת אלסוויר, כי במשך שלוש שנים אחד מכתבי העת שלו אשכרה נכתב ע"י חברת מרק. גם התגובות בשמות פיקטיביים לנייצ'ר השפילו רדת.

    בקיצור, הרבה יותר חשוב מכתבת הפטריות.

    אהבתי

    • אור הגיב:

      תודה על הקישור! כתבה טובה, גם אם המידע לא כולו חדש ומפתיע, חשוב להביא את זה לידיעת הציבור. כשרואים את ההתנהלות של התאגידים הללו, לפעמים אפשר להבין למה בכל כך הרבה מקומות בעולם רואים בארה״ב את אימפריית הרשע.
      איך אמרה מישהי:
      העולם הזה דוחה באופן שאין לשער

      אהבתי

  11. סתם עוד אחד הגיב:

    זהירות, עיתונות בקריסה מדאיג מאוד
    http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1803001

    אהבתי

  12. ז'ורז' סאנד הגיב:

    יפה הבלורית והתואר (טוהר?)

    אהבתי

  13. אורן הגיב:

    את ממשיכה להתעלם מפרשת הפוסי ריוט, שקוף שפוטין נכנס לרשימת שניים וחצי החברים שלך.

    אהבתי

  14. חייל זקן הגיב:

    בשבוע האחרון זכינו להתגלות של מומחיות טכנולוגית בצקשורת הפופולרית. בצד האנליזה הטכנית של רשתות סלולר על ידי בלוגריות תקשורת זכינו גם לאנליזה טכנית של עולם התעופה שמשכה את העין באמצעות כותרת מעיו זו: מתל אביב לניו יורק בשעתיים? מטוס על קולי ינסה לעשות זאת
    מדובר בהבל מוחלט שמקורו במסע יחסי ציבור של נאסא. למרות שהאמת מצויה במרחק שניות ספורות בגוגל לא טרח שום עורך ישראלי לבדוק את הפמפלט הנאסאי בטרם פירסמו כחידוש טכנולוגי. ובכן במה מדובר?
    עסקינן אנו בפיתוח של מנוע סילוני ללא חלקים נעים. זוהי טכנולוגיה שנהגתה בשנות החמישים של המאה הקודמת. בשנות השבעים החלו הרוסים בניסויים ראשונים בטכנולוגיה ובשנות התשעים אף שיתפו פעולה עם נאסא. הפשטות של המנוע אפשרית בגלל שהוא נטול מדחס שמצוי במנוע סילוני רגיל. במקום מדחס מושגת דחיסה באמצעות מהירות הכניסה של האויר לתוך המנוע. דא עקא כדי להשיג דחיסה מספקת יש צורך להאיץ את המטוס למהירות גבוהה מספר מונים ממהירות הקול ולשם כך יש צורך במנוע רקטי נוסף. ארכיטקטורה זו אינה מתאימה למטוס נוסעים והיישום העיקרי של הטכנולוגיה הוא בטילי שיוט. מאחר ולמטרות נייחות ניתן להשתמש בטילי שיוט תת קוליים זולים מייעדים האמריקאים את הטיל החדש לציד משגרים ניידים של טילים בליסטיים.
    מה לזה ולטיסה מתל אביב לניו יורק? לבלוגריות הפיתרונים.

    אהבתי

  15. ז'ורז' סאנד הגיב:

    שוב מוטיב הגבר גבר הרכוב על טיל/סיגר.

    אהבתי

  16. אני הגיב:

    איך דורון רוזנבלום לא מתבייש לצטט את צ'רצ'יל. דווקא את צ'רצ'יל? הרי הוא וחבריו עושים לברק וביבי מה שעשו הליברלים לצ'רצ'יל בזמנו, וקראו לו מחרחר מלחמה כי התנגד להסכמים עם השלטון הנאצי.

    אהבתי

    • אני הגיב:

      נראה לי שהציטוט הבא יותר מתאים לתאר כתבים מהסוג של רוזנבלום:
      "היה על בריטניה וצרפת לבחור בין מלחמה לחרפה. הן בחרו בחרפה. עכשיו תקבלנה מלחמה."

      אהבתי

    • אני הגיב:

      או זה:
      "פייסן הוא אדם המאכיל תנין, בתקווה שהוא יאכל אותו אחרון."

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      הארץ מפרסם קריקטורה של ארי שביט בטור של דורון רוזנבלום.
      היקום קורס לתוך עצמו.

      אהבתי

      • רון הגיב:

        נקודת סינגולריות – רזי ברקאי מגן על ביבי במוסף הארץ:

        איך הוא היה?

        הוא היה חייל מעולה.

        מחמאה מפוקפקת בעיני. מה זה חייל מעולה? מבצע פקודות מעולה?

        זאת אומרת שלהגיד על מישהו שהוא הלך לצבא והוא היה חרא, זה יותר טוב? כשאני אומר שהוא היה חייל טוב, הכוונה היא שהוא רצה להוכיח שהוא שווה, ושהיה חשוב לו להיות בסדר ולעשות דברים כמו שצריך.

        אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מקריאה חוזרת של רוזנבלום, אי אפשר שלא להתרשם שהמחנה שמייצג הארץ כמה לפצצה גרעינית איראנית בשביל להעמיד את ישראל במקום. השנאה העצמית מעבירה אותם על דעתם. רוצים להתאבד שיתאבדו. שלא יגררו גם אותי איתם.

      אהבתי

      • אורן הגיב:

        סליחה, רוזנבלום מייצג את רוזנבלום, הוא לא כותב הנאומים של המחנה. אתה לוקה בהכללות בנדרוריות.
        בקריאה מקיפה דניאלה לונדון דקל מייצגת שנאה עצמית של המין האנושי בכללותו.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          לא הייתי עושה את ההכללה אם לא הייתי קורא דברים דומים אצל כותבים נוספים. יש מחנה גדול שחושב שגרעין איראני יחליש את ישראל ויגרום לה לצאת לחלוטין מהשטחים, ולכן מתנגד לתקיפה.
          עזוב את הבוגדנות. מה שהם לא מבינים ולא יבינו לעולם זה ששטחי 67' זה הדבר האחרון שמעניין את האיראנים.

          אהבתי

          • אורן הגיב:

            התכנסתם לכם במדורת מוצ"ש, לערב צ'יזבאטים ואכילת הקרטושקס הדמיוני של "הנה עוד סימן שלשמאל יש מוח של עכבר תבוסתני הרץ על גלגלים במרתפי הארץ"
            אל דאגה צפוים לכם עוד הרבה ערבים מהנים עם כי בלתי משביעים קולינרית מסוג זה.
            אנחנו(אני ושנים וחצי החברים שלי) מעדיפים לנצל את הזמן בזלילת שיקוצים וזיון כמו שפנים(ארנבונים דמיוניים). תבלו.

            אהבתי

      • אחד אחר הגיב:

        אנשי שמאל מגיעים בכל מיני צורות- אחד הסוגים הוא הסוג הפרונאיד (יש גם דגם ימני דרך אגב)- הם פשוט מטילים בספק בדברים שאחרים לא- הוא כנראה באמת ובתמים מאמין שאין גרעין איראני והכל רק בלופ של הממשלה כדי לגרום להצביע ימין כדי שנוכל להמשיך להחזיק את ההתנחלויות וכו וכו. מבחינתו זה הכל הפללה של אירן החפה מפשע.
        זה הגיוני מבחינתו כי אנחנו אחרי הכל הכובשים הרעים בסיפור הזה.
        (אפשר לראות את זה מכיוון שהוא מזכיר את הקאע של אמצעי לחימה להשמדה המונית שלא מצאו בעירק.)
        אתה לא צריך לדאוג- כמעט אף אחד לא קורא את הארץ.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          לא, לא, הוא אשכרה רוצה שיהיה גרעין איראני.

          “אם איראן תהיה גרעינית, כל דבר כאן יהיה אחר. כל דבר. אנחנו נעבור למצב קיום אחר”

          השב: אם כבר עכשיו יש מלחמה של מאה שנה, המתלקחת במחזוריות מתקצרת והולכת; אם כבר עכשיו ישראל היא גטו נצור, הנתון לזריעת אימה קיומית; אם כבר עכשיו ננטשו לעד חלומות השלום והנורמליזציה של הקיום – מה כבר משמעותו של “מצב קיום אחר”? היעדר היכולת להמשיך ליזום מלחמות ולצאת למבצעים? אילוץ להתנהלות מדינית בוגרת? שמא ענווה מסוימת? אמור, לתדהמתו של בן שיחך: “מצב קיום אחר? הממ… שווה לבדוק”.

          אהבתי

    • אחד אחר הגיב:

      בושה היא מצרך נדיר במערכת הארץ- ארי שביט כנראה השתמש בכל מה שנשאר בשביל מאמר התנצלות ההוא.

      אהבתי

  17. עיתונאי כושל הגיב:

    שוב את מצנזרת ועורכת הודעות פה
    ותמיד זה הודעות של הימין
    ***

    אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      מר כושל הנכבד.

      האם הבחנת בעובדה שסגנונך מאוס למדי?

      אני מתכוון למעטפת – לא לתוכן. זכותך להיות ימני, ואפילו הזכות לחשוב שהכל קונספירציה נתונה לך.

      השאלה היא האם אתה מסוגל להעלות את דיעותך על הכתב באופן בוגר יותר? העובדה שכל הודעותיך, בלי יוצא מן הכלל, מתייחסות ל"סמול", וכתובות באופן ילדותי, גורמת לי (ואולי לרבים אחרים) לחשוב שאתה סתם ניג'ס.

      אהבתי

  18. ז'ורז' סאנד הגיב:

    בזהירות עם האדומים לזקן. הוא אדם רגיש ושחצן.

    אהבתי

  19. שועלן הגיב:

    גבר שחצן, שקט וביישן מחפש אותך, אישה שמחה, לעוררות מינית בצוותא.

    אהבתי

  20. דני הגיב:

    לי קורזיץ סיפרה בהרחבה על מחלתה כולל הסבר מפורט על המחלה בתוכנית "שישי עם טל ברמן" אתמול בערב בערוץ הראשון.

    V: תודה

    אהבתי

  21. לחם הגיב:

    עיתון שהבעלים שלו הם משפחה ששיתפה פעולה עם הנאצים ואוליגרך שמואשם בניסיון רצח ובעוד שלל אישומים יוצא ממש פאתט כשהוא לועג לנוחי דנקנר על תרומה של ארבעה מיליון שקלים על פני חמש שנים לרב!!! אני לא אוהב את נוחי דנקנר, אפשר ורצוי לעשות עליו, כמו על כל טייקון אחר, תחקירים, אבל תלוי מי עושה ועל מה. וזה מגוחך. אובססיה היא יועץ רע, ובמקרה הזה מדובר באובססיה יותר מאשר בתחקיר ראוי.

    אהבתי

  22. אבשלום הגיב:

    יש מערכת ב"הארץ". בתוך הכתבה של שפורר על הקשר בין הטייקונים לרבנים, משובצת הפסקה הבאה:
    "כל מי שהיה בנתיבות ב–1 ביולי 2012 סמוך לשעה 21:00, יכול היה ללמוד משהו על כוחו של הרנטגן ועל יחסיו עם דנקנר כיום. בעוד רבע שעה בערך תבקיע ספרד את הגול הראשון מתוך ארבעה מול איטליה, שיהפכו אותה לאלופת אירופה בגמר היורו 2012. "

    אתמול היא הופיעה באתר עם שגיאות מביכות ביותר, שמזכירות שער של אינייסטה שלא הובקע, ושערים שיהפכו את ספרד לאלופת העולם בגמר היורו. לא עשיתי צילום מסך, אז אין לי הוכחות, אבל אפשר לבדוק במהדורה המודפסת (או שהשגיאות מופיעות שם, או שלאתר עלתה גרסא לא מעודכנת של הכתבה). נקווה שהבנתו של שפורר בקשרי הטייקונים והרבנים טובה מבקיאותו בכדורגל.

    אהבתי

  23. [פעם שנייה שהמערכת לא מעלה תגובה שלי – אין ברירה אלא לחשוב שזה אישי נגדי. לענייננו].

    השבוע זה ישר"ה במוסף "שישבת" שנותן באולימפיאדה: בולט (לוינטל), ריבקין (נבון) ומה יהיה בריו 2016 (שגיא וויסברג). הכתבות לא רעות, אבל האמת שדי נמאס כבר.
    היכונו לשבוע הבא עם מוספים חגיגיים לקראת פתיחת עונת הכדורגל.

    הערה נוספת בגזרת הספורט: עם אי ההצלחה בגזרת הנבחרות הלאומיות פרשני הספורט מתחילים להשחיז עפרונות, אם כי בינתיים הביקורות הם מהסוג "נחכה ונראה".

    לסיום: יקיר הבלוג יאיר לפיד נעדר מהפוסט שלך. הוא מתייחס בטורו להחלטת מועצת העיתונות תוך שהוא "יורד" על המועצה/המתונן.
    השורה המנצחת:

    "זה קצת מצחיק בעיניי, שאחרי שהקפדתי כל כך להפריד בין הטור הז לפוליטיקה, דווקא יריביי הפוליטיים מתעקשים שאעשה פה פרסומת למפלגה"

    ונאמר אמן

    אהבתי

  24. חייל זקן הגיב:

    בטוח יש לחייל הסברים משכנעים למה הדברים השתבשו

    כן, כדאי לבדוק לפני שמתלהמים. אני מקווה שאינך חושדת בי שאני מתקשה למצוא פגמים בצבאנו המהולל. אבל הפעם אין שום פגם. בין קוראייך יש מספר אנשי תוכנה. אני מציע לך לעשות סקריר ביניהם כדי לגלות אם מי מהם זכה אי פעם לפתח תוכנה שפעלה ללא דופי בניסוי ראשון. כפי שכבר אמרתי לך הצבא מפעיל מערכת אתראות דומה מזה 10 שנים בהתנחלויות ללא תקלות. מדובר במערכת פשוטה ביותר שניתנת להשמשה תוך מספר ימים (אם היא מבוצעת על ידי חברה פרטית)

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      איך אתה מצליח לחרטט ככה פעם אחרי פעם בלי להודות בחיים שטעית?
      1. אני אמרתי: יהיו תקלות בתרגיל.
      2. אתה אמרת: אל תקשקשי, זה פרוטוקול פשוט, מה את מבינה.
      3. היו תקלות.
      4. כל כך קשה לך להודות שטעית ואני צדקתי?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        הויכוח הקודם היה על תיפעול במקרה אמת. תוכנה, להבדיל מטייסים וטנקיסטים, אינה זקוקה לתרגול. כשמתקינים תוכנה חדשה מפעילים אותה כדי לגלות תקלות. לאחר מספר סבבי ניסוי, איתור, תיקון, כאשר לא מגלים יותר תקלות מעבירים אותה לבדיקות קבלה (של הלקוח). רק לאחר שלב זה היא מוגדרת כמבצעית.
        אין לי כוונה לערוב אישית לפיקוד העורף…

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אמרתי לך לא פעם שהקהל שלך חובב קטטות. תארי לך את הלחץ על הכפתור הירוק שלך אם במקום משקל נוצה כמוני היה מולך משקל כבד כמו דנקנר.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        ולווט: הרי ברור שברגע שתישלח הודעה קולקטיבית כזו כל רשתות הסלולר יקרסו בשנייה

        טמקא: במשך ארבע שעות במהלך הצהריים (יום ה') קיבל תושב נתניה, לא פחות מ-160 הודעות כחלק מתרגיל פיקוד העורף שאמור להתריע בפני מתקפה

        איזה איש מופלא הוא בוזגלו מנתניה שאייפונו עמד בגבורה במשך 4 שעות בקריסה הנוראה של כל רשתות התקשורת שנגרמה על ידי הצבא של ביבי.

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        צודקת. למה ח"ז לא יכול להודות שטעה בתמיכתו הבלתי מתפשרת בסילברסטיין או לפחות שטעה במתן תשובה חד-משמעית לשאלה חד-משמעית אודות המקור של סילברסטיין כשלמעשה התכוון לענות תשובה פחות תקיפה על שאלה מינורית בהרבה?

        חייל, תתבייש.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        נאלץ להגן מעט על חז"ן, הערתו העקרונית שאין משלוח הודעות חרום באמצעות סמס, כדין מספר דומה של מסרונים פרטיים, נכונה. כמובן לא מבטיח חוסר תקלות.
        לא אסחב לשדה הסמנטי הצבאי, אז אמליץ על הפסקת ריצה, ואזכה אותו
        בהפסקת סיגריה, שאכטות, שוטים של וודקה קפואה, קוק וכל בינג' הנראה בעיניו ע"ח דמי השתיקה של ע"א.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          אני איש של בירה. מכאן תבין את יחסי לביבי.

          אהבתי

        • שועלן הגיב:

          גם אני מדפיס חולצות "חז"ן צדק".
          את טענת שהרשת תקרוס מעומס סמסים. הוא הסביר שאין כלל עומס על המערכת. הוא צדק. זה שלמישהו בנתניה יש טלפון דפוק זה לא קשור.

          אהבתי

          • גם קורא הגיב:

            בטח צודק. זה היה בתרגיל, כאילו בכאילו. בחירום בטוח יעבוד, כמו בהתנחלות. שם זה עובד כמו שעון כל פעם שנופל טיל מאיראן.

            אם לא יעבוד גם לא נורא. חלק יקבלו 160 הודעות שלא יישכחו שהטיל בדרך. לאחרים יהיה מסרון עם יונת דואר. תסעי בכביש שש. פתאום תבוא לך יונה לחלון ותצעק טיל טיל טיל. אם תהיי מבולבלת את לא צריכה לדאוג. היא כבר תגיד לך מה לעשות. פיקוד העורף לא מעסיק סתם יונים מהרחוב, רק כאלו שעברו הכשרה בהתנחלויות.

            אהבתי

    • משה הגיב:

      טעות עובדתית בדבריך: בהתנחלויות הצבא חילק ביפרים ("דיווחיות") לכל התושבים דרך המועצות המקומית ודרכן הוא שולח הודעות ולא דרך SMSים.

      אהבתי

    • מישהי הגיב:

      בסדר, לא היה עומס עד כדי קריסת רשתות. אבל אתה גם טענת שהמסר האישי הזה הוא מגיע למכשיר כסמס רגיל, רק המזהה שונה. אז איך אתה מסביר את זה שמכשירים רבים לא תומכים בטכנולוגיה הזאת? איך אתה מסביר הודעות בתקשורת ש"זה לא SMS" אבל "יראה כ-SMS"? שהטכנולוגיה עוקפת את הרשתות הרגילות? בנוסף אותה מערכת התראות "דומה" שעובדת בהתנחלויות מבוססת על מכשירים ייעודיים שחולקו שם, שהגיעו כולם מאותו אבא. איך זה דומה לשליחת מסרים לטלפונים?

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        הSMS הכללי הוא חלק מהתקן של רשת GSM והוגדר ביחד עם הSMS הרגיל כחלק מפרוטוקול הבקרה של הרשת. רשתות אחרות הוסיפו פונקציה דומה אבל במימוש שונה. כל רשתות הדור ה3 בארץ הן רשתות GSM (במובן של תאימות תוכנה). בדור השני זה קיים רק בפרטנר ואילו לסלקום, פלאפון ומירס היו רשתות שאינן GSM. תקלות צפויות במכשירי דור 2 שאינם GSM ובמכשירי דור 3 שאינם תקניים ו/או התקינו תוכנות שמיירטות את תוכנת הSMS המקורית של יצרן הטלפון.

        אהבתי

        • מישהי הגיב:

          נו? אז הוא לא כמו SMS רגיל.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            הוא דומה ושונה. דומה בתוך כל רשת שהיא GSM. ברשתות אחרות יש צורך בתוכנה שונה. בכל מקרה זו הודעה שאינה מעמיסה את הרשת שכן מדובר במשלוח הודעה אחת ולא מספר הודעות כמספר המכשירים.

            אהבתי

            • מישהי הגיב:

              אתה עדיין טוען ששניהם משודרים דרך אותו ערוץ?

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                לא אני טוען. כך זה מוגדר ברשת GSM. כפי ששניתי מספר רב של פעמים הSMS הוא חלק מפרוטוקול הבקרה ולא חלק מערוץ הנתונים שמוקצה לכל מכשיר.(ברשתות אחרות המנגנון שונה). אחת המגבלות (בצד ייתרונות רבים) היא שאורך SMS מוגבל ל1120 ביטים. זה מספיק ל160 תווים באנגלית ורק 70 בעברית (בקידוד יוניקוד)

                אהבתי

  25. עיתונאי כושל הגיב:

    השמאלנים במחוברים 2 צירפו את שונא ישראל גדעון לוי כדי ליצור אמפטיה לאיש שחי מהשמצת מדינת היהודים,הם חשבו אם נראה אותו בפרטי אז נסמפט אותו,אז זהו זה לא עבד
    ***רואים איך הוא טס לכל העולם להשמיץ את המולדת,בשעה שהם עובדים קשה כדי להתפרנס
    ולפי הטוקבקים באתר הוט שמופיעים מתחת לפרקים השינאה אליו רק גברה
    אין כמו הסמול לירות לעצמו ברגל

    אהבתי

  26. גילית הגיב:

    סתיו שפיר היא מזמן כבר לא הנלחמת בממסד אלא הממסד עצמו.

    אהבתי

  27. הינשוף של מינרווה הגיב:

    לפחות שרי אריסון חוסכת בעלויות של המתווך בן התמותה, באשר היא עצמה מתקשרת עם יישויות.

    אהבתי

  28. אחד שיודע הגיב:

    הציור השבועי לילד: מיצאו מיהו תא"ל (מיל') ש' מהכתבה של מרדכי גילת ב"ישראל היום":
    http://www.hakafe.com/thread15762.html

    אהבתי

כתיבת תגובה