הנסיך העירום

אני בשוק (במובן החיובי דווקא) מידיעות שמביא בשערו בחורצ'יק בעירום מלא. טוב, לא סתם אחד, אלא נסיך, אבל עדיין. והנה מקור התמונות ובאיכות טיפה יותר טובה. כפ' האמצע של העיתון (וגם של מעריב) מוקדשות לנסיך העירום.

אני לא בשוק מכך שישראל היום מביא את דברי הרמטכ"ל בשער: "גנץ: המנסה לפגוע בנו – יגלה את עוצמתנו הקטלנית". ראשית מקף מיותר, שנית הדברים מתאימים לתסריט גרוע של ואן דאם, ושלישית, והכי חשוב, המטרה היא להראות שביברק לא לבד, ושגם רמטכ"לנו משייף את כלי זינו.
הלא-ציטוט הזה לקוח מכפ' 8-9, כך מובהר בשער. טוב, התחלתי לחפש את התייחסותו הכה בולטת של גנץ, והנה מצאתי אותה בסוף הידיעה על מזכ"ל האו"ם, בפסקה האחרונה, במסגרת ה"בתוך כך":

בתוך כך, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ התייחס אתמול שוב לאיומים האיראניים. "בימים אלה נשמעים איומים מפורשים על ביטחונה של מדינת ישראל ועל שלום אזרחיה", אמר גנץ בטקס ההתייחדות השנתי עם חללי חטיבת גולני. "איומים אלה מעידים על הערכה שגויה של כוחותינו ויכולותינו. מי שחושב שיוכל 'להיפטר מישראל' וינסה לפגוע במדינתנו, יגלה את עוצמתו הקטלנית של צה"ל. מול האיומים שעומדים לפתחנו, אנו ניצבים דרוכים ומוכנים לאורך גבולות הארץ".

אני בהלם מזה שדווקא במקור ראשון השימוע החוזר לאדר כהן בשער.

עוד בשער ידיעות תחילת טור של סימה קדמון על קמפיין "החיים בוורוד" (כות' בע' 6) של משרד רה"מ. חמישה מיליון שקל עלה הקמפיין הזה, מסבירה קדמון.
איתן גליקמן דיבר עם אחד הזוגות המככבים בתשדיר, חן וחיים גרינברג, האומרים "אנחנו זוג רגיל, וכמו כולם גם לנו יש מינוס גדול בבנק, משכנתא והוצאות גדולות. החיים לא ממש ורודים".
משתתף אחר הודה בערוץ 10: "אנחנו בקושי סוגרים את החודש. לקחו אותי כסוג של שחקן, פרזנטור, של המדיניות הכלכלית ה'נפלאה'. מה אני אגיד לך? זרמתי עם אשתי, נו".

שער כלכליסט: במשרד התמ"ת נערכים ל-9% אבטלה.
כפ' 6-7 בישראל היום עוסקת אף היא במלחמה באבטלה ע"פ תוכניתו של שר התמ"ת.

שער גלובס: הטבות ענק לחרדים ברכישת דירה. שווה.

יש עורכים בבית?

טל גליליהבלוג שלו) התעצבן על הגרף הזה ב-ynet, וזעם "זהו אסון אינפוגרפי".
מאחר שקוראיו לא הבינו אותו העלה את התרשים הזה.
(תודה לעופר מאיר, עמיתו)

גף העברית

בכפוף לדעתכם החולקת ולשימוש המופלג שעושים בביטוי זה בתקשורת, הביטוי "גבה מצח" לא מייצג אינטלקט, חוכמה או כל דבר דומה, אלא פשוט, במקרה הטוב, אדם מקריח ממצחו ומעלה. לתשומתכם האינסופית.

לחם עבודה

אמיר זיו, עורך מוסף כלכליסט מספר על מייל שקיבל מעורף מעריב לשעבר, זה ששמשפחתו זהה לזה של הבעלים הנוכחיים, שמספר לו שהוא נהנה מכתיבתו למרות היחסים העכורים ביניהם בעבר. עוד כמה מילים, ולא ממני, על משטר הטרור של האיש הזה בעיתון המרוט.

רשימת 100 הנשים המנהלות את העולם של פורבס.
הנשים כובשות את צמרת הבנקאות הישראלית.

אמהות העובדות בער' 10 פנו לשרה נתניהו שתשמע ותשמיע את קולן.

קצה האצבעות

מוסף כלכליסט עם כתבת השער, למה בנות אוהבות ורוד ומי נהנה מזה (קרן צוריאל הררי). הכות' המבאסת: "צבע הכסף".
כתבה נחמדה להורים המוטרדים מבנותיהן הוורדרדות.

מעניין אם השער הזה של טיים אאוט הוא מחווה מאת המקומון שלא סובל אותי.

מתקלקלים

מודה: אני לא מצליחה לעקוב אחר כל זרועות התמנון של נוחי דנקנר ואי.די.בי, ובכל פעם שאני קוראת משהו עליו אני עוד יותר מתבלבלת. עושה רושם שכל המשק הישראלי שייך לו.
הנה למשל הידיעה הזו מהמארקר. עד רגע זה לא שמעתי על גנדן זאת:

בבנק לאומי קיימת הערכה ולפיה, הבנק לא יצליח לגבות את חובותיה של גנדן. הבנק כבר הפריש את מלוא סכום החוב בדו"חות הרבעון הראשון של 2012 שפורסמו בסוף מאי – כך מעריכים במערכת הבנקאות. גנדן, חברת אחזקות פרטית הנמצאת בשליטת נוחי דנקנר, ואשר באמצעותה דנקנר מחזיק בגרעין השליטה בקבוצת אי.די.בי אחזקות (45%), חייבת לבנק לאומי 500 מיליון שקל. לנוכח המצב הפיננסי הקשה של אי.די.בי, נבחן בימים אלה הצורך לצרף הערת "עסק חי" לדו"חות אי.די.בי אחזקות לרבעון השני שיפורסמו בשבוע הבא.

כלכליסט: עוד מכה לדנקנר. דסק"ש תמחק 188 מ' ש'.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אורן ממליץ:

כריסטופר היצ'נס, קטעים מספר חדש היוצא לאחר מותו.

ומהעבר, גלי את פנייך, היץ' נגד הבורקה.

בניו יורק, פרנק ריץ' על נורה אפרון.

מחקר גנום חדש על השעון הביולוגי (היחסי) של הגברים.

ניו יורק רוויו אוף בוקס על היוצרים שהרשת לא תרושש.

גלריה אינטראקטיבית מהמומה. המאה של הילדים. עיצוב לטרולים במאה העשרים.

על מקדם הפופולריות של סימני פיסוק.

תקליט עברי חדש, למברטה.

ועמרי יעקבסון ממליץ:
עורך בתוכניות ריאליטי מספר: הרוב פייק פייק פייק.

מהומת אלוהים בפייסבוק בגלל דף הנקרא יהוה. מה-זה דומה לאורן.

לפני פיזור

– חצי גמר משאל הטוראים עלה הבוקר. סימנתם? העברתם הלאה? קדימה.
כמו שכבר אמרתי, לעולם לא אצליח להבין את הטוראים ששתדלנו בקרב עמם למען בחירתם, שהרי מה הרעיון? אבל שמעו, אתם יודעים את האמת ואתם תצטרכו לחיות איתה. טוב, גם אני, אבל אין מה לעשות, אלו התנאים, זה מה יש, ומה שעובד בהצבעות הריאליטי יעבוד כנראה גם פה בזעיר אנפין.
סגירת הקלפיות בשבת, שבע בבוקר. בשמונה בבוקר יתפרסמו התוצאות הסופיות.

– שילשתי את אורך לוקש התגובות האחרונות בטור הימני. במקום עשר, 30, למען לא יחושו הכותבים שהם נעלמים בבולען מהר מדי.

– תודה לתומכי הבלוג.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

82 תגובות על הנסיך העירום

  1. ז'ורז' סאנד הגיב:

    יעקב בורק עושה יונה לרר (בערך)

    אהבתי

  2. הקיד הגיב:

    כובע המאו של אלדד יניב הוא באמת אחד הדברים הפאתטיים שנראו כאן. אפילו יותר מהזקן הטרוצקיסטי של בלייר שותפו למפלגה. אם צברי יצטרף למפלגה באופן רשמי הוא יגדל שפם? (כמו של סטאלין, כן?)
    המצחיק הוא שאם אכן ביבי וברק מאיימים ללא כוונה ממשית לתקוף החבורה הזו עוד תטען שבלימת המלחמה היא בזכותה. אחלה קמפיין בחירות אפשר להרים מזה.

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    אני בשוק שדורון צברי הסכים להיות מלוהק כשחקן משנה לרני בלייר.

    אהבתי

  4. שלומי שניידר הגיב:

    חחח משייף את כלי זינו…

    ואפרופו האובמתון. אחרי שקלונו נחשף קבל עם ועדה, כמי שמפרסם סקרי בחירות שבהם קיים ייצוג יתר משמעותי למי שהצביע לאובאמה בבחירות 2008, ממשיך הנ"י טיימז לייצר סקרים מוטים, אך הפעם, כאילו במקרה, לא טורח לשאול את הנסקרים למי הצביעו ב-2008. עם זאת, אפשר לראות היטב שאחוז הנסקרים המגידירם עצמם דמוקרטים הוא גבוה בהרבה מאלה המגדירים עצמם רפובליקנים, בניגוד לרחשי הרוחות בעם.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אתה טועה. מסורתית יש יותר מצביעים רשומים כדמוקרטים מאשר רשומים כרפובליקנים.

      אהבתי

      • שלומי שניידר הגיב:

        אתה הוא זה שטועה:

        א. הסקר נערך בקרב Likely Voters, שבקרבם באופן מסורתי (וגם בכל הסקרים השנה לרפובליקנים יש יתרון על פני מאגר המצביעים הרשומים (אחוז נמוך יותר של דמוקרטים מגיע להצביע מקרב הדמוקרטים הרשומים).

        ב. פלורידה ואוהיו הן מדינות עם נטיה רפובליקנית – בבחירות הקודמות, שבהן ניצח אובמה את מקיין בלמעלה מ-7 אחוזים בקרב כלל המצביעים, הוא ניצח ב-2 אחוזים בפלורידה וב-4 אחוזים באוהיו.

        ג. אם היית טורח לקרוא את הסקר, היית רואה שהיתרון לדמוקרטים הוא אפילו לא יתרון קל. בפלורידה הוא 34% לעומת 28%. באוהיו הוא 34% לעומת 26 %. וזה בקרב Likely voters כאמור! האם אתה באמת חושב שיש לדמוקרטים יתרון של כמעט 25% בקרב המצביעים הרשומים שסביר להניח שיצביעו בפלורידה? האם אתה באמת חושב שלדמוקרטים יש יתרון של יותר מ-33% בקרב המצביעים הרשומים שסביר להניח שיצביעו באוהיו?

        אהבתי

  5. ז'ורז' סאנד הגיב:

    אפרופו הנסיך העירום. ציטוט מWHEN HARRY MET SALLY

    "It is so nice when you can sit with someone and not have to talk."

    אהבתי

  6. captain beefheart הגיב:

    ב-NRG מדווחים על "גדולות הדור שנחשפו וגרמו להתרגשות בקרב גולשים חרדים". הכתב גריידנגר גם מסביר את המקור להערצה: "להביע הוקרה לנשות העולם החרדי שמאפשרות לבעליהן להקדיש כשעה ביום ללימודי הגמרא".

    כן, כמובן. החרדים – ובמיוחד הרבנים – הם אנשים עמלנים וחרוצים, שידיהם מלאות עבודה מחוץ לבית לפרנסת המשפחה, אבל גם כשהם בבית הם מזיעים בטירוף כדי לסייע לנשותיהם בכל העבודות. ולכן, אלו שמשחררות את הבעל "לשעה ביום" ללימודי גמרא – ראויות להערצת גולשי קיקרשבת.

    אני, פכולמקרה, מצאתי עצמי שבוי בקסמי שרה רוקח. איזו דמות ורמירית!

    אהבתי

  7. captain beefheart הגיב:

    בדקות אלו ממש, בכל אתרי ותחנות החדשות, עוסקים בסגירת נתיבי איילון לצורך ביצוע תיקון חירום בחשמל. רק ב-YNET זכרו לתבל את הכותרת ב"דווקא בשעה הכי עמוסה בשבוע".

    לב של זהב יש להם שם במוזסיה. היחידים שמזדהים עם העם וחושפים את זדוניות השלטונות.

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    עוד פעם גנץ: אל"מ ארז וינר לא ימונה לתפקיד קצין חינוך ראשי
    החלטה אומללה. מי יותר מתאים מווינר לחנך את חיילי צה"ל לאור ערכי הפיקוד הבכיר: חנופה ותחמנות.

    אהבתי

  9. ו הגיב:

    למה לא מאמינה על מקור ראשון? הם אלה שפרסמו כתבה על אדר כהן ומשנתו הכביכול פוסט ציונית והביאו להדחתו. עכשיו רוצים להפעיל את הציבור הימני ללחוץ על סער לא לחזור בו מהפיטורים.

    אהבתי

  10. אורן הגיב:

    לא הגיע לראשיות העיתונים הדיווח הזה בקשר לחשד לאונס ברחוב המסגר.

    אהבתי

  11. באבא הגיב:

    בלב כבד עלי להכריז על צרות בכותרות של הפוסט הנוכחי.

    כמדומני שאין לכתוב "הנסיך העירום" כי אם "הערום". זה לא עניין של כתיב מלא וחסר. כשמדובר בתואר כותבים ערום כמו אדום או רטוב.

    אהבתי

  12. תמר הגיב:

    דבורית,

    זה מובן למה מקור ראשון מפרסמים בעמוד השער את ההתפתחות בפרשת אדר כהן. כתבת התחקיר של גיל ברינגר במוסף צדק היא שהובילה לפיצוץ הפרשה.

    אהבתי

  13. ומעבר למוספים החגיגיים לרגל פתיחת עונת הכדורגל בסוף השבוע (שלא קראתי) שתי נקודות ספורטיביות להתייחסות.

    עמיר פלג חזר מחופש ופתח, כמובן, בטור ארסי על כספי, זאת בהמשך לשמועות שצצו לאחר שני ההספדים של נבחרת ישראל בכדורסל אודות המתחים בין כוכבי הנבחרת. שמועות אגב שהוכחשו מפורשות על ידי כספי, כולל בראיון לגל"צ אצל ירון וילנסקי, דבר נדיר לשכעצמו.

    העין השביעית ממשיך במגמת התחקירים על הראיונות המפוברקים. הפעם תורו של שלמה מן (יגר מייאסטר) לחבוט בכתב ידיעות אחרונות, יניב חלילי, על כך שפירסם שני תחקירים "בלעדייים" (בולט ופלפס) בעוד לשמעשה כל שעשה היה כנראה (לא התקבלה תגובת הכתב) השתתפות במסיבות עיתונאים שערכו השניים.

    אהבתי

  14. חייל זקן הגיב:

    גנץ: יגלה את עוצמתו הקטלנית של צה"ל.
    יש לקוות שלא נזכה לגילוי עוצמה מסוג זה שגילה גנץ כשהוביל את המנוסה המבוהלת מדרום לבנון.

    אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    השבוע חגגו האמריקאים את חגיגות החלל ה2000 באפגניסטן. לכבוד הארוע ההיסטורי הביא האובמתון סטטיסטיקה עדכנית לגבי אותו עניין אמריקאי זניח ואף הוסיף עליה פרשנות מלומדת
    פרשן העיתון שם לב לעובדה שבין 2002 ל2008 היו לאמריקאים 500 הרוגים. בין 2008 ל2010 נוספו עוד 500 הרוגים, ובין 2010 ל2012, לאחר הגדלת הכח על ידי הנשיא, נוספו עןד 1000 הרוגים. בנוסף מביא הפרשן את אחוז הלבנים בין ההרוגים, אבידות המרינס ביחס לצבא ועוד סיפורים חשובים מעין אלו. אף מילה על מדיניות הנשיא הקדוש ועל קשר אפשרי בין מדיניותו לגידול העצום (מאות אחוזים) במספר הנפגעים האמריקאים.
    מי שחשב שנשיא ***& זה תחתית החבית לא שיער מה יהיה ניזקו של נשיא חכמולוג.

    אהבתי

  16. רטקסס הגיב:

    בקשר לאינפוגרפיקה שציינת, אני ממליץ, ולא לראשונה, על הבלוג הנהדר הזה.
    מי שלא מכיר – היזהרו פן תיבלעו בעמודים כמה שעות 🙂

    בקשר לTimeOut, די, ברצינות, אני לא מאמין שהשטויות האלה על איראן מוכרות עיתונים. קרב על איראן, השתלטות עוינת, איך הפסקנו לאהוב והתחלנו לפחד…
    וואו. הקיץ כ"כ יבש בסיפורים?
    כמה אפשר? 😥

    אהבתי

  17. קשמיר הגיב:

    בויקי מופיע מבנה אירגוני של גנדן, בטבלה ממש נחמדה.
    אין בה את אחוזי השליטה אבל נותן תמונה מסודרת.

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%D7%A0%D7%93%D7%9F_%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%A2%D7%95%D7%AA

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      מה ההבדל בין "השקעות" "אחזקות" ו"פיתוח"?

      אהבתי

      • קשמיר הגיב:

        גנדן השקעות אי.די.בי. בע"מ, חברה בע"מ בבעלות פרטית
        אי די בי חברה לאחזקות בע"מ, חברה ציבורית (נסחרת בבורסה).
        אי די בי חברה לפתוח בע"מ. חברה בת של IDB אחזקות.

        את יכולה לראות דוח"ות מקוצרים ב-dun (צריכה להיות מנוייה או לרכוש פר חברה, כדי לקבל דו"ח מפורט על כל אחת מהן)

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          לא הבנת אותי. בלי שום קשר להאדון הנכבד דנקנר, התכוונתי לשלושת המושגים.

          אהבתי

          • מבחינה חוקית אין לזה שום משמעות. מה שחשוב זה התקנון של החברה שמגדיר מה העיסוק של החברה. בדרך כלל נכתב שם: "לעסוק בכל עיסוק חוקי" שזה כולל הכל.

            בפועל הנוהג הוא שחברה שיש בשם שלה "אחזקות" היא חברת האם, שמתחתיה כל החברות שמוחזקות באופן ישיר (100%) או עקיף (אם אחרים).
            "השקעות" בה לציין חברה שמשקיעה בחברות אחרות (כלומר היא בד"כ לא תחזיק ב-100% מחברה) או במיזמים – שוב בד"כ מתחתיה תמצאי חברות נוספות שלחברה יש בה השקעות. בדרך כלל שם ינוהל גם הנוסטרו של הבעלים (ההשקעות במכשירים פיננסיים).
            פיתוח יכול להיות שם כולל לחברה שעוסקת במיזם או במספר מיזמים, אבל לא משהו מחייב. זה פשוט נשמע טוב.

            אהבתי

          • עופר מאיר הגיב:

            בגדול, בתיאוריה, חברת השקעות היא חברה שמנהלת השקעות (=כספים) של אחרים, בכל צורה שהיא מוצאת לנכון. אפשר לומר שקרן נאמנות או קרן הון סיכון הן סוג של חברת השקעות (מחפשים היכן להשקיע כסף של משקיעים – יכול להיות בנדל"ן, ברכישת חברות, בכל דבר).

            לעומתה, חברת אחזקות, היא חברה שעיסוקה המרכזי הוא אחזקה בחברות (=בעלות) העוסקות במגוון תחומים. ז"א שחברה כזו היא בעצם "חברה-אם" של חברות, והיא מן "מנהלת על" שלהן. זה סוג של קונגלומרט, בעצם.

            בפועל ובמציאות, יש חברות, כמו לידר למשל, שהן חברת אחזקות והשקעות. וגם, יש כל מיני היבטים מיסויים לא מרתקים במיוחד בהבדלים בין אותן חברות.

            אהבתי

            • קשמיר הגיב:

              לקיום חברת החזקות יש כל מיני תנאים (למשל בעלות פרטית) והיא נהנית
              מפטורים והקלות מיסוי שונים, בהתאמה למיקום החברה וכו'
              (למשל: ניכוי במקור נמוך או אפס בחלוקה מחברה מוחזקת לחברת האחזקות, קבלת דיבידנד בחברת האחזקות פטורה ממס, פטור ממס רווחי הון במכירת מניות של חברה מוחזקת, ופטור או ניכוי במקור נמוך בחלוקה מחברת האחזקות לבעלי המניות….)

              אהבתי

  18. עופר מאיר הגיב:

    V יקרה, אם לא שמעת על גנדן – אז כנראה שאת לא קוראת בעיון את מדורי הכלכלה, שם היא מככבת באינטנסיביות כבר שנים.

    ר', לדוגמה ולצורך המחשה http://www.themarker.com/misc/search-results?searchType=textSearch&text=%D7%92%D7%A0%D7%93%D7%9F

    אהבתי

  19. הינשוף של מינרווה הגיב:

    נמאס מהדמגוגיה הזולה של ערוץ 10. לא מההטיה הפוליטית, אם זו אכן קיימת, אלא מהדמגוגיה.

    הביקורת של העובדים צריכה להיות, בראש ובראשונה, על המעסיקים שלהם, שניהלו עסק בצורה כושלת. התנאים של המכרז בלתי-הגיוניים לדעת בעלי הערוץ? שלא ייגשו למכרז. ניגשו למכרז? שיעמדו בהתחייבות שלהם. ערוץ 10 לא המציא את הגלגל, הוא רק מסובב אותו בעוד ספין: ככה פעלו מאז ומעולם קבלנים שזכו במכרזים של מעסיק ממשלתי.
    הטיעון לפיו סגירת הערוץ תגדיל את מעגל המובטלים, תהינה אלו אמהות חד-הוריות או אבות גבהי מצח, נכונה לגבי כל מקום עבודה. השאלה, שוב, מי אשם בפיטורין; וזה לא בהכרח תמיד ורק הממשלה.
    אם הכתב הכלכלי שלהם לא מבין את דברים אלה, אזי תפקיד הכתב המדיני לתקן אותו. ומשום שנדמה שאף לא אחד מאלה, המומחים, מבין איך מתנהל עסק מול מדינה אולי כדאי באמת לסגור את הערוץ.

    לפני יומיים, אאל"ט, הופיע אייטם אצל גיא פינס על הרצאה שנשא עיני בפני עובדי ערוץ 10. מיותר לציין שלאייטם הזה אין קשר לתכנים שבהם עוסקת התוכנית של פינס ברגיל. אם החלטתם שאתם רוצים לסקר את עצמכם, לכו על זה במהדורת החדשות; אם אתם לא רוצים לסקר את עצמכם, כי זה נדמה לא הוגן, אז אל תסקרו את עצמכם. אבל, דחילק, לדחוף אייטם בגיא פינס?!
    אגב, חלק מהאנשים שצולמו לאייטם הם כתבים/פרשנים בכירים, אשר העטירו מחמאות על עיני (שיצא גבר ובא לעזרתם למרות שעשו עליו כתבה בתוכנית 'המקור'). אולם בעוד שהם מעריכים את האובייקטיביות שלו, אני לא בטוח לגבי זו שלהם. נראה כיצד יוצג בערוץ מעתה.

    אהבתי

    • ז'ורז' סאנד הגיב:

      אין עוררין על כך שערוץ 10 נוהל בצורה גרועה וכושלת.אבל (כאן באה היפותזה) – לו היה זה ערוץ ימני כוושל או מפעל התנחלותי מפסיד היתה הממשלה נחלצת לעזרתו גם אם היה צורך בחוק זריז לצורך זה. למישהו יש ספק שמדובר בוונדטה של המשפחה? ולראייה כאתנן מבטיחים על ברכיהם גורמים מהערוץ שתכנית "המקור" תורד.הביקורת על עובדי/פרשני/כתבי ער' 10 מצד חבריהם בתקשורת ושירבוט גבה מצח על אובייקטיביות אינה אלא אטימות לב של מי שבטוח שהאדמה תחתיו לעולם לא תרעד.

      אהבתי

      • קשמיר הגיב:

        נכון.
        בגלל זה אף אחד לא צפצף, כשסגרו את ערוץ 7

        אהבתי

      • פופציץ הגיב:

        אני עדיין לא מצליחה להבין איך קורה שעובדי ערוץ-10 לא הולכים להפגין ליד בית הטייקון המיליארדר יוסי מימן, שצבר את כל החובות ודורשים ממנו לשלם. או להפגין נגד הבעלים השני, גם הוא טייקון מיליארדר, החבר של ביבי, לאודר.
        בכל מקרה אחר היו זועמים על כך שהמדינה מוותרת על חובות של טייקונים. צדק חברתי.
        אבל כאן עובדי ערוץ-10 דורשים שהמדינה תיתן הטבות של עשרות מיליונים לאנשים הכי עשירים. למה?
        אם מימן ימכור רק אחת מהיכטות שלו, לא תהיה בעיה.
        האם יכול להיות שלא מפגינים נגדו כי הוא חותם על המשכורות של הטאלנטים?

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          האשם האמיתי במצבו של ערוץ 10 הוא מיודענו, החשב הכללי לשעבר, ירון זליכה. כשנחתם בזמנו הסכם הגז עם מצריים ביקש מימן שהממשלה תערוב לו. כל הנוגעים בדבר הסכימו למעט זליכה שהצליח ליירט את המהלך. מאז זרם הרבה גז בצינור וכסף לכיסו של מימן שמצידו הזרים חלק ממנו לערוץ 10 שלא הזיק לעסקיו. עם פרוץ האביב הערבי החליטו הערבים האצילים בסיני לשים קץ לעסקיו של מימן ולסכן את היאכטה המפוארת ואת הצעצוע הטלוויזיוני. מכאן שעל העובדים להפגין מול המכללה באור יהודה ולא מול ביתו של מימן הטוב והמיטיב.

          אהבתי

        • האמיר הגיב:

          קל יותר ומשתלם יותר להפגין נגד הממשלה.

          תשכנע את העם שמגיע לך והממשלה תיכנע, כי הממשלה זקוקה לפופולאריות. תשכנע את העם שמגיע לך והטייקון ישקול שוב, כי הטייקון בעסק גם כדי להרוויח כסף.

          אהבתי

          • באבא הגיב:

            לפיכך על הממשלה לעבור לפופוליזם נגדי, ולהבהיר כי הכספים שערוץ 10 חייב למדינה, כבר הובטחו בתקציב לטובת קידומם של יתומים נכים בקצה הפריפריה. כך שביבי היה שמח לשמוט לטייקון את חובו, אבל טובת הילדים קודמת.

            אהבתי

      • האמיר הגיב:

        הפוך גוטה, הפוך.

        אם בערוץ 10 מתחייבים לבטל את "המקור" ועדיין ביבי לא מסכים לוותר להם על החוב, הטענה שזו הסיבה להתנכלות כבייכול לערוץ נחלשת ולא מתחזקת. הרי עכשיו ביבי יכול היה "להישמע לרחשי ליבו של העם" ולוותר על החוב.

        כמובן שההצעה של "גורמים בערוץ" מעידה על הערוץ ותו לו. אני מציע לך מיליון ש"ח אם תפסיק לבעול כבשים, האם זו הוכחה להעדפותיך המיניות? כמובן שלא.

        כנראה שצריך לחזור על זה שוב: את רוב החוב הזה היו צריכים לשלם עוד ב- 2009. בערוץ 10 ביקשו דחיה "עקב המצב" והתחייבו לשלם את כל הכסף פלוס ריבית. ואז ביקשו עוד דחיה. ועוד אחת. ולא מזמן שוב, כשבכל פעם הם מצהירים שהם ישלמו הכל בתוספת ריבית.

        מסקנה: בפעם הבאה, עדיף להתעקש על התשלום כבר בפעם הראשונה. פלסטר מורידים בבת אחת. רוצים לשלם אח"כ בתוספת ריבית? קחו הלוואה מהבנק. אף בנק לא מסכים להלוות לכם בגלל הסיכון? אז אין שום סיבה שהמדינה תיקח את הסיכון הזה.

        ולערוץ 10: יש מחיר לסחיטה באיומים.

        אהבתי

        • ז'ורז' סאנד הגיב:

          אם בערוץ 10 מתחייבים לבטל את "המקור" ועדיין ביבי לא מסכים לוותר להם על החוב, הטענה שזו הסיבה להתנכלות כבייכול לערוץ נחלשת ולא מתחזקת. הרי עכשיו ביבי יכול היה "להישמע לרחשי ליבו של העם" ולוותר על החוב.

          תן לו את הזמן לשכנע את שרה. בסוף הוא יציג את זה ששרה נענתה לקריאת אמהות ערוץ 10. כמו שחרור גלעד שליט.

          אהבתי

          • דודו הגיב:

            ובעניין זה… מעניין שכעובדי ערוץ 10 משדרים הם יורדים על מעורבתה של שרה נתניהו בעניני מי שעובד ומה שקורה במדינה (שזה בעיני נכון. היא לא נבחרה)
            עזבו את זה כשהיא מתערבת בעניין ילד זר הם לא מבקרים (וברגע נדיר אפילו מכסים את פעילותה באופן אוהד), וכשהם מפגינים מול קרית הממשלה בת"א הם צועקים "שרה תסתכלי על המשפחות שהולכות להרס"

            אהבתי

          • האמיר הגיב:

            דוגמה מצויינת לדמוניזציה.

            ביבי סוגר את הערוץ (כלומר דורש שסוף-סוף, אחרי דחיות של שלוש ששנים, הערוץ ישלם את מה שהתחייב לשלם אבל הבעלים שלו מסרבים)? זו התערבות פוליטית בתכני השידור, פגיעה בחופש הביטוי!

            ביבי לא סוגר את הערוץ (כלומר מוותר על תשלום החוב שדוברי הערוץ התחייבו פומבית שוב ושוב לשלם)? זו התערבות פוליטית בתכני השידור, פגיעה בחופש הביטוי!

            ביבי לא מתערב (לפחות פומבית)? נדרוש התערבות פוליטית, אחרת זו פגיעה בחופש הביטוי.

            במילים אחרות, מה שלא יקרה, ביבי או לא, אתה תשתכנע שהכל רדיפה פוליטית וששרה אשמה.

            וחוץ מזה, את שרה צריך להרוס.

            אהבתי

            • ז'ורז' סאנד הגיב:

              שמע, זכותך להחזיק בדיעותיך, אבל אתה טומן את ראשך בחול.רק כדי לשבר את אזנך – היום מתפרסם סקר ש 79% ממתפקדי הליכוד בעד פריסת חובות לערוץ 10.

              אהבתי

              • האמיר הגיב:

                אז אולי הקמפיין של ערוץ 10 עובד? או שהם אוהבים לצפות ב"היפה והחנון". היה סקר בקרב מתפקדי הליכוד ששאל כמה מהם בעד "תספורות" לחובות הטייקונים, שזה בדיוק המקרה שלפנינו?

                אבל מה העניין כאן לדעות? הטענה שלך היא טאוטולוגיה במרעה. מה שלא יקרה, תוכל לטעון שצדקת וכל זאת ללא שמץ של ראיה.

                הרי הטענה שלך נסתרה ע"י המציאות ועדיין אתה משוכנע שהיא נכונה. מה עוד צריך לקרות? כמובן שכבר הצגת את נתיב המילוט למקרה שבכל זאת ימצא הסדר חובות כלשהו והערוץ ישרוד. במילים אחרות, שוב: ביבי יוותר על החוב: התערבות פוליטית מאוסה. ושרה. ביבי יתעקש על תשלום החוב: התערבות פוליטית מאוסה. ושרה.

                וחוץ מזה, Sara delenda est.

                אהבתי

                • ז'ורז' סאנד הגיב:

                  אני מתפעלת מלהט הסנגוריה על משפחת נתניהו. ועוד ללא כל תמורה.

                  אהבתי

                  • האמיר הגיב:

                    מה "ללא תמורה"? 😆

                    יופי של תגובה, ללא שום התייחסות לטענות. מה שאותי מדהים היא הדמוניזציה של משפחת נתניהו. הם (כי ברור מעל לכל צל של ספק שגם שרה בעסק, כל כך ברור שלא צריך שום הוכחה) לא יריבים פוליטיים, שטועים בכמה נושאים חשובים, או לא. הם שטנים – כל מה שהם עושים תמיד מכוון לגרום לנזק המקסימלי בכל נושא שהוא. הם מאחורי שורה ארוכה של קנוניות זדוניות חשאיות מוסתרות היטב, שאת כולן אנחנו מכירים.

                    זה פשוט מדהים.

                    אהבתי

                    • ז'ורז' סאנד הגיב:

                      בלי להעליב איני מתווכחת עם חסידים שוטים.יום אחד, בפרספקטיבה של ראיה לאחור אולי תבין.

                      אהבתי

      • הקיד הגיב:

        איזה "ערוץ ימני" או מפעל התנחלותי אתה מכיר שקיבל סיוע או שנחקק עבורו חוק? הדמגוגיה שלך פשוט מביכה. המצחיק הוא שאם חושבים על זה ממשלת הליכוד (לא הנוכחית אבל זו של שרון) הצילו פעמיים את ערוץ 10. אולי אז הערוץ היה ימני…

        אהבתי

    • קורא הגיב:

      הדבר שהכי מעציב אותי בסיפור הזה היא החבירה לעופר עיני, גם של ערוץ עשר ובאותה הזדמנות של שלי יחימוביץ'. אנשים במדינה הזו עדיין לא קלטו שהתקציב מוגבל והוא מתחלק בין קבוצות הכוח, והוועדים החזקים במשק (רשות הנמלים למשל) חיים על חשבונם של כל יתר אנשי הציבור. אם מישהו היה מצליח להבריא את כל הרעות החולות של המגזר הציבורי, שעליו מגן עיני, ושל המגזר הצבאי (פנסיה בגיל 40 לפקידים, על מה?), היה הרבה יותר כסף במדינה הזו גם ליתר האזרחים.

      אהבתי

  20. ז'ורז' סאנד הגיב:

    Noun 1. lowbrow – a person who is uninterested in intellectual pursuits
    anti-intellectual, philistine
    pleb, plebeian – one of the common people
    Adj. 1. lowbrow – characteristic of a person who is not cultivated or does not have intellectual tastes; "lowbrow tastes"
    lowbrowed, uncultivated
    nonintellectual – not intellectual

    מכאן שמצח גבוה הוא אותו דבר רק להיפך.

    אהבתי

  21. אחד אחר הגיב:

    לא ברור לי איך המערכת בידעות יכלה להגיע למסקנה שהסיפור על הנסיך הבריטי ההולל דרש לא רק ציון בעמוד הראשון אלא גם הייתה סיבה לתמונה – נראה לי שלא רק הנסיך שתה יותר מדי.
    מעניין איך הם ביחס לעתונים בריטים רציניים שיצאו.

    אהבתי

  22. אדג הגיב:

    המבשר על מותו של ילד בן 10 בתאונת דרכים. בלי לזלזל: אם הוא היה חילוני, איזה מקום הוא היה מקבל בעיתון?

    אהבתי

    • אחד אחר הגיב:

      אני לא מכיר את העיתון הזה אבל לא ברור לי מה הבעיה שעיתון סקטוריאלי התיחס לטרגדיות במגזר שלו ביותר תשומת לב מאשר עיתון רגיל?

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      באחרונה נראה לי ש-90 אחוז מהחומר שנכתב כאן הוא היפותזות. הכל "אם" ו"אם" ואם". ומכל הכיוונים. ברשותכם, אני חוזר לפינה שבה משתמשים במילה רודיארד קיפלינג וערים באפור.

      אהבתי

כתיבת תגובה