איףףףףף גוזל


וויי וויי, איך קצתי בכל ההורים המשתפכים לקראת תחילת השנה על הילדים המהממים שלהם, וכמה הם חרדים לגוזלים, ואלוהים וגידון ישמרו עליהם וכל זה. איףףף גוזל, איףףףףף.

וגם בעיתונים המבקשים מכם תמונות של המלאכים.
וגם בילדים שמדברים על הלימודים.
אני חייבת להבין מי יחצן את כניסתו של מוישי הולצברג לכיתה א'.
בצו פיוס ניסו לשבור שגרה בעזרת מיכה קירשנר. יש שם צאצאית מפורסמת.
ומשהו חמוד לקראת שנה"ל. הראשית של מעריב: בני 12-13 מבת עין חשודים בזריקת הבקת"ב על המונית הפלסטינית.
אם זה נכון, אין שום הבדל בינם לבין הנער השיכור שרצח את גדי ויכמן בב"ש. ר"ל: ערכים, שמרכים, חינוך, דת, הכל בולשיט.
דווקא קרובי הנפגעים מתקשים להאמין שהילדים ביצעו את הפיגוע.
איזה באסה, שנה"ל נפתחה ללא שיבושים.

עלילות גבי אשכנזי

הפצ"ר ממליץ על חקירה פלילית נגד גבי אשכנזי.
הארץ מבליט את הידיעה בחלק העליון של השער. בעיתון המודפס המילה היא "ממליץ". באתר היא הוחלפה ב"מאיים". מה ההבדל בין שתיהן?
במעריב הפניית שער על המלצת הפצ"ר, וע' 8 "הערכה: החקירה נגד אשכנזי תחודש". ובן כספית, נו.
בידיעות יש הפניה בתחתית השער, ואילו הכות' בע' 12 היא "הפרקליט הצבאי נגד אשכנזי".

גורמים ממחנה אשכנזי-וינר הביעו פליאה על הפרסום. מה יודע הפצ"ר שהיועמ"ש לא יודע? אילו היה צורך בחקירה וינשטיין הוא שהיה מורה עליה. בנוסף ציינו שהיועמ"ש הורה לא לעשות שום צעד עד שתסתיים ביקורת מבקר המדינה. הגורמים תקפו בחריפות את תא"ל דני עפרוני, הנחשב מקורב לאהוד ברק, וטענו כי חוות הדעת נועדה לסדר לו דרגת אלוף.

דו"צ: הפצ"ר לא הורה על פתיחת חקירה פלילית.

בישראל היום פתיחת החקירה מופיעה במרכאות.

תיק השרונים

הראשית של הארץ גורסת שהפרקליטות תסגור את תיק השוחד נגד שרון ובניו.
ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "טרם התקבלה החלטה בתיק. כל פרסום הוא באחריות המפרסם בלבד".
מעניין אם בקרוב יתפרסם תיקון.

מי דיווח?

כניסתם של יותר ממאה פעילי שלום דרך גשר אלנבי נמנעה. דיווח קצרצר גם בידיעות.

צעיר אריתראי תקף אישה באזור ראשל"צ, כשזו הוציאה את התינוקת שלה מהמושב ברכבה (רק בידיעות, 27).

זאת ועוד

כלכליסט (עמית הרשקוביץ) אסף כמה חומרים הנוגעים לניל ארמסטרונג: המכתב שהכינה ארה"ב למקרה שלא יחזור מהירח, דיון על המשפט עם הצעד, ועוד.

הידד לגלידה מונטנה.

נשים נשים

כך הוסרה אישה משקית המלח הירושלמית. אני חושבת שזו דווקא מחווה פמיניסטית לאללה: למה שנשים יפזרו מלח חגורות בסינר? יעשו זאת הגברים!

מסלית נמסר בתגובה: “דמות האשה הוסרה רק מהלוגו של אריזות סלית – מלח שולחן, הכשרות לפסח בהשגחת הבד”ץ, לצורך יצירת בידול למוצרי הפסח. אריזות סלית – מלח שולחן הנמכרות לאורך השנה ובהשגחת הבד”ץ, נושאות את דמות האשה”.

הכותרת "מלח גס" מעולה שבמעולות.

לחם עבודה

ביום רביעי, 29 באוגוסט, 19:30, ארגון העיתונאים בישראל יקיים מפגש עורכים שיספרו כיצד הם מעבירים את כובד המשקל לדיגיטל. דוברים:
אלוף בן – עורך הארץ
ניר חפץ – עורך מעריב
שילה דה בר – יו"ר ידיעות טכנולוגיות ולשעבר עורך ידיעות
מנחה: דרור גלוברמן
איפה: קומה 7 של בית ההסתדרות, ארלוזורוב 93, תל אביב, הכניסה מאחורי הבניין. חנייה חופשית לבאי האירוע.
אין לי ספק שיהיו להם תובנות שחבל וכותרות לרוב.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ישתתף היום בפגישה עם שר האוצר יובל שטייניץ בעניין ערוץ 10. בפגישה ייטלו חלק נציגי בעלי המניות בערוץ ומנכ"ל הערוץ. הפגישה תתקיים בשעה 17:30 במשרד האוצר בירושלים.

הנהלת מעריב רוצה שהעיתונאים עצמם ישלמו על תעוודת העיתונאי שלהם. דה הורור. פחות עניבה לטלרז הייתה פותרת את הבעיה.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

רעיונות, הבלוג החדש של אורן הוברמן וחברים מושק היום. הוא כולל את כל ההתפתחויות העולות מכתבות שפרסם הוברמן במוסף כלכליסט, וגם קישורים לכתבות עצמן.

לוגוגל, היום הראשון ללימודים. מתוק. העיקר שלא אצטרך לקרוא את כל המאמרים והידיעות בנושא.

לראות ולבהות ואז לבעוט: כך יוצרים מציאות אלטרנטיבית, מעגלים פינות ומתעלמים מחריגות וחקירות.

צרות בכותרות

"הנסיך הארי סגר את הפייסבוק" (מעריב, 18).
לא כל משפט בעברית מדוברת יכול לעבור ככותרת בעיתון.

לפני פיזור

שוב החתולה החולה של הבניין השתינה לי ליד הדלת כי מישהו לא סגר את דלת המסדרון המוביל לדירה. ומיהם חבלני הבלוג אם לא חבורת (שתיים שלוש) חתולות חולות המשתינות פה כדי לסמן את הטריטוריה החולה שלהם.

חוזרת: כל הפוסטים מיום שישי ועד היום, למי שהתבלבלו להם העיניים והעניינים.

– בית הזכוכית ובו סיפור בלעדי, איך ידיעות דחה את פרסומו של מדור על ביטחון תעסוקתי.

– בשבת בבוקר, אחרי לילה סוער, נאלצתי לבטל את משאל הטוראים.

אצבעות שחורות נכתב בסערה תחת הטלטלה הרגשית.
ידיד המערכת אמנון דנקנר קפץ לבקר.

ראיון משעשע וקליל עם סילבי קשת. להבדיל מ"ראיון ראשון מאז שתה שמוליק טורפדו כוס מיץ גזר אורגני" הרווח בעיתוניכם, הראיון הזה הוא באמת הראשון, היחיד והבלעדי מזה 24 שנים. ב-1988 התראיינה קשת לחדשות הי"ד. אגב, מתי יועלה חדשות לאתר עיתונות יהודית היסטורית? מה צרך לעשות כדי שזה יקרה?

– ראשון בבוקר, פוסט קצרצר השווה אולי רק בגלל הכותרת והדיון שמתחתיו, הלך על הירח.

– ראשון בצהריים, המנוול מכפר חבל מתוודה שחיבל בבלוג.
חוזרת: לא עליו התכוונתי לכתוב את הפוסט החושף, אלא על ישות דוחה אחרת בבלוג, שהשתתפה בהילולת החבלה ובכלל בחבלה יומיומית בבלוג תוך שהיא מחליפה עשרה שמות ביום לפחות בנימוק המפגר "אני לא זוכרת את השם הקודם שלי".

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

134 תגובות על איףףףףף גוזל

  1. אחד שיודע הגיב:

    ובינתיים במצרים:
    גורם ישראלי אישר את הדיווח על חיסול פעיל הטרור, ואמר: "מה שהצליח בסודאן, יצליח גם בסיני".
    http://www.richardsilverstein.com/tikun_olam/2012/08/26/israels-first-drone-strike-inside-egyptian-territory-kills-sinai-bedouin/

    אהבתי

  2. שלבקת חוגרת הגיב:

    נו תחשפי אותה כבר – היא המנוולת האמיתית, לא הטכנולוג בשקל שהשתעשע לך בסקר ברוב איוולותו

    אהבתי

  3. הלל הגיב:

    xיפור המלח מעצבן לאללה ומוכיח יותר מכול את עדריות שונאי החרדים באשר הם. הרי הוברר לכם שזה נועד רק לצורך בידול האריזה הכשל"פית מהאריזה הרגילה. אז מה אתם (עידו קינן, מערכת הארץ) מפרסמים כתבה על הנון-אייטם הזה? ועוד נותנים לזה כותרות מטומטמות כמו "הדרת נשים" פלוס אייטמים על ממים שעשו גולשים שלא יודעים לקרוא עברית ומתעקשים להפוך את זה לסיפור מפוברק על חרדים שלא מסוגלים לראות ציור של אישה.

    אגב את שאלותייך מה פתאום שמים נשים במטבח ומדוע בעצם אין לשבח את מי שמוציא אותן משם שאל גם אתר "דוסים". מכל מקום הרי זה בכלל לא הנושא.

    בכל מקרה יש להתכונן לסערה הבאה: הדרת עגבניותתת!!!!1

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      נו באמת, התירוץ הזה מלכתחילה או בדיעבד. מכל הסמלים בעולם הדרת
      האשה היא ורק היא מסמלת כשל"פ. הייתכן שמחר חותמי הכשר הכללי או כשל"פ ליהודים בארה"ב, ה U ,יורידו את דודה ימימה כסמל לכשרות יהודית. האם הסרה מסוג זה היא מעכשיו מסמנת כשרות בכלל ולפסח בפרט ולא כמקובל מימים ימימה: חותמת מסודרת של המכשיר והודעה ברורה ובהירה כשר לפסח? אפשר לראות צילום של הסמל החדש לכשל"פ על השקית והעדר כל סימן רבני מוסכם ומקובל אחר? מי בכלל הוציא פסק הלכה המחליף את הסימון הרבני – חותמת, המכשיר , המוכר מזה דורות.

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        זה לא מחליף את החותמת. זה נועד ליצור בידול ברור. וזה הגיוני. הרי בבית החרדי יכניסו את שני סוגי המלח ולכן כל עניין ה"הדרה" הוא בראש המדומיין של האנטי-חרדי הממוצע.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        נו באמת, לא מתאים, דבר ראשון
        העברית. הראש אצל החילונים
        אינו מדומיין. הראש שלהם, כשל
        הדתיים בדיוק, מדמיין.
        נכון צריך לסמן באופן
        ברור ומובהק. נניח צלב גדול,
        או חצי ירח, או אולי מגן דוד או
        "פ" גדול או עלה או אגוז.
        לעניות דמיוני החילוני הבחירה
        בהסרת, גירוש, נידוי האשה מכל
        דרכי הסימון האפשריות
        היא הנושא לדון בו. אם אינך קולט
        זאת יש בעייה לכולנו.

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        טוב, אתה החלטת על צלב גדול, הם הלכו על הסרה של הסמל המסמל את המלח.

        אגב, חוסר בידול מעין זה גרם לי צרות, כשסוגת החביבים והיקרים החליטו להוציא גם אריזת מלח, שלמרבה הצער הייתה דומה מאוד לאריזת הסוכר שלהם. חבל שלא הוסיפו ציור של אישה. בינתיים כל העוגות הלכו.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        זו תגובתי האחרונה בעניין זה. אני
        לא החלטתי על כלום. הצעתי הרבה
        דברים. אתה ! בחרת צלב. ומאי מתי
        אשה היא סמל למלח שאינו כשר לפסח?
        והורדתה מסמלת הכשרתו לפסח.
        יצירת הסמל כתהליך של הצבת האשה
        במקומה היא הנושא.

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        לא סמל ולא כלום. סתם במקרה האישה כאן היא אלמנט גרפי בולט. במקרים אחרים אלו אלמנטים גרפיים אחרים.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        הלל, קודם כל אני גם לא אוהב את העליהום.
        אבל עד שלא תוכיח לי באותות ובמופתים שיש נוהג כזה להוריד אלמנט גרפי בולט (ויחיד) מאריזת המוצר כאשר הוא כשל"פ, אני בצד שטוען שאתה מיתמם באופן קיצוני.
        דוגמת העגבניות לא תופסת – מדובר בשני מוצרים שונים, ולא במוצרים זהים בגרסת כשל"פ ולא כשל"פ.

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        יש כל מיני שיטות. יש למשל זאת:
        "על מנת שכולנו נוכל להבחין היטב בחטיף הכשר לפסח, הכינו אוסם אריזות ארוכות ומיוחדות עבורם. מוצרי ביסלי הכשרים לפסח יוצעו בטעמים גריל, ברביקיו, בצל, פיצה ופלאפל, כולם בגודל Extra Long כדי לאפשר ללקוחות לזהות בקלות שמדובר במוצר הכשר".

        אני מניח שהסרת אלמנט גרפי נוחה יותר ליצרן מאשר יצירת אריזה חדשה לגמרי.

        אהבתי

      • אני מניח שהסרת אלמנט גרפי נוחה יותר ליצרן מאשר יצירת אריזה חדשה לגמרי.

        יכול להיות שההנחה שלך נכונה מבחינת עלויות ואני מסכים איתך שיש עליהום תקשורתי וצביעות רבה כשמדובר בהחפצת נשים מצד אותו עיתון נאור.

        בכל זאת, לא נראה לך קצת תמוה שדווקא דמות האישה הוסרה. הבט שוב על האריזה. מכל הגרפיקה על האריזה דווקא אותה?

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        צודק אולי היה עדיף להסיר את שם המותג.

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        הכי קל היה לשנות את הצבע

        אני מודה שלא ברור לי בדיוק מה קרה שם, מצד אחד פרשנות ה"הדרה" נראית אפעס מנותקת מהקשרה (ובפרט שכאמור הגרסה ה"נשית" עדיין זוכה להכשרים וכו') אולם גם תירוצי הכשל"פ לא לגמרי משכנעים.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        בקיצור, הלל, לא הצלחת להוכיח שמדובר בשינוי מקובל.
        אם היית מסוגל לנפק ולו רק דוגמא אחת שדומה במהותה, הייתי משוכנע.
        מה שכן, נקודת החולשה של הטוענים נגד היא למה בד"ץ העדה החרדית הוריד את האשה רק מגרסת הכשל"פ. אני מניח שטענתם היא שמדובר בדריסת רגל לקראת הבאות.

        אהבתי

      • הלל הגיב:

        נשמעת טענה קצת צולעת, בלשון המעטה. אני רואה פה בעיקר פרנויה והדבקת דעות מוכנות מראש על כל אירוע.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        ובנוסף, תפסיק להשתמש ב"הדרת העגבניות", זה לא קשור, וזה רק חושף את ערוותכם (אופס, אמרתי ערווה).

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אני מסכים איתך שהטענה קצת צולעת, ושהיא באה על רקע דעות מוכנות מראש.
        אני בטוח אבל שאתה מבין על איזה רקע היא באה ושאתה גם בא לסיפור על רקע דעות מוכנות מראש.

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        אם זה תופס רק לגבי כשל"פ, ברור שזה לא מטעמי הדרת נשים. מה, אסור לחרדים לראות נשים רק בפסח?

        אהבתי

    • צפוני הגיב:

      הלל, עם כל הכבוד, אולי הסיפור של הארץ קצת צולע, אבל הדרת נשים בציבוריות החרדית – יש ויש. קח את סידרת "מאורות השבת", לדוגמה, וחפש ציור של אישה. אין. במשפחות שם יש רק אבות, ונולדים להם רק בנים (מי יולד אותם – לא לי פתרונים). קח כמה הזמנות לחתונות חרדיות, בדוק מיהם אמותיהם של בני הזוג המאושרים – יוק. שמן לא יופיע. אתר פאשקעוויל מלא בדוגמאות של המדיניות הפרסומית הזאת, הפרסומאים החרדים לא מתכחשים לה, חבל לטמון את הראש בחול.

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        זה נכון במקרים אחרים אבל לא במקרה הנוכחי, שרק ממחיש את ההיסטריה האנטי-חרדית.

        ובהקשר הכללי, בין ההדרה החרדית לבין ההחפצה החילונית (פרסומות המוכרות על ידי גוף האישה וכו' וכו'), אני מעדיף את דרך האמצע, אבל אם יכפו עליי לבחור, אבחר בראשונה.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אשכרה על הזמנות לחתונה לא כותבים את שם האמהות? אתה שוחק עימנו?

        אהבתי

      • משה הגיב:

        ברור.

        מה שמעניין שאצל הציבור החסידי כתוב בהזמנה: הכלה הבתולה המוהללה. לא פחות ולא יותר.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        מה כל כך ברור בזה? זה מעבר לגבול הפסיכיות. נוטוף, כל יום לומדים משהו חדש.

        אהבתי

      • באבא הגיב:

        למה הדבר דומה?

        לעמוס עוז הצעיר הנשנק מצחוק כשהוא שומע את נאומו של בגין אודות מירוץ החימוש האיזורי: "לו אני הייתי ראש ממשלה כעת – כולם, כולם היו מזיינים אותנו!! כו-לם!" (סיפור על אהבה וחושך).

        המלה בתולה היתה מקובלת מאד כמקבילה של בחור (ראה בספר תהילים: "בחורים וגם בתולות זקנים עם נערים"). תקרא קצת דרויאנוב ותראה שגם שם משתמשים במונח בתולה ככינוי לרווקה ללא התייחסותהכרחית לעברה המיני.

        ואגב, גם בכיוון ההפוך, זה לא אותו דבר אם שדכן שואל גבר צעיר אם הוא בחור או פנוי. בראשון הכוונה לרווק שטרם התחתן, והמונח שני כולל גם גרוש או אלמן. עניין של שפה.

        בקיצור, זה לא שחסרות נקודות לביקורת אצל אחינו החרדים, שצריך למצוא גם בעיות לא קיימות.

        אהבתי

      • משה הגיב:

        אז ככה: בחתונות של גרושות לא כתוב הבתולה, ובחתונות של לא נשואות ש"התפרפרו" כותבים בתולה משום כבוד המשפחה + היתר רבני מיוחד לכתוב כתובת בתולה שלא לבייש את מי שאין לה.

        ובמאמר המוסגר: בחסידות סלונים לא מזכירים בכתובה בתולה עקרונית (גם בחתונות מעורבות מחסידות אחרת) מפני הצניעות ע"פ הוראת הנתיבות שלום ז"ל.

        אהבתי

      • באבא הגיב:

        נו, היא הנותנת (לא הכלה). השימוש בבתולה הוא בתור רווקה, בדומה למונח בחור. אבל אין פה עניין עמוק בהקשר מיני כמו שקורא חילוני יבין את הטקסט.

        אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      למה להכליל?

      אני, למשל, לא שונא חרדים. אני בז לאמונות הטפלות המגוחכות שלהם ומרחם עליהם משום שהם חיים בתוך הזיה. אבל ממש אינני שונא אותם.

      גם לשיטתך, כל הסיפור ראוי לשחוק ולעג. אם נמצא שיש NACL רגיל ו-NACL כשל"פ, הצלחתם לכופף גם את חוקי הכימיה. מזל טוב.

      אהבתי

      • הלל הגיב:

        אכן מלח כשל"פ נשמע מצחיק. מכל מקום אני מניח שהכוונה שמשגיחים שלא ייפלו פירורי חמץ לתוך פס הייצור. ושמא כל החשש הוא מפירורי קטניות רחמנא ליצלן. לך תדע.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        זה לא יותר מצחיק מ"מעלית שבת" וכל מה שנדון במקומות כאלה.

        מצער לראות שהיהדות, שהחלה עם אמירות פילוסופיות מעניינות, הולכת לגמור כמו קבצנית רפת שכל, שרוב יומה עובר בזוטות והבלים.

        אהבתי

      • שרוט הגיב:

        you can say that again

        כשרואים את הכת הזו עולה השאלה, מה זו יהדות בכלל.
        לא מזמן נתתי טרמפ לשתי דוסיות מסכנות על אם הדרך. לבושות מכף רגל ועד ראש עם פאה נוכרית על הפדחת, שתיהן כמובן בהריון ומזיעות כמו החיה הזו שאת שמה אין לבטא. אוגוסט בישראל. האם לזה התכוון "אלוהים" כש"נתן" לנו את ה"תורה"?

        אהבתי

      • מאי הגיב:

        מלח, ככלל, לא צריך הכשר. לפסח דווקא כן מחשש שאוחסן במכלים שהיה בהם חמץ וכדומה. יצא לי לסייע בפרויקט של ייבוא מוצרים כשרים בעבר, והיה בו סיבוך רציני עם…תאנים מיובשות כשרות לפסח. ייבוש טבעי בשמש, מה כבר יכול להיות לא כשר לפסח? אז זהו שבשלב מסוים התאנים אוחסנו בשקי קמח. אופס.

        לגבי הזמנות לחתונה: יש ויש. יש הכותבים את שמות האבות בלבד 'זונדל ורעייתו', ויש הרושמים את שמות שני ההורים. יש חסידות מסויימת שגם 'ורעייתו' נמנעת מלכתוב, וכך אתה מוצא את עצמך מוזמן לחתונה על ידי 'מוטל זליגמן ובני ביתו'.

        מכיוון שיש לי משפחה מורחבת בחו"ל, עם זאת, אני חייבת לציין שיצא לי לקבל הזמנות מאנשים לא חרדים כלל, שרושמים את שמותיהם בגרסא לועזית של 'אדון וגברת מוריס כהן'. כך שאותם שולחי הזמנות 'ורעייתו', לא המציאו את הגלגל ככל הנראה. לכל היותר אימצו אותו בחום.

        אהבתי

      • באבא הגיב:

        הסיפא שלך מאד במקום, וכמובן בל נשכח את ה"פראו דוקטור" הגרמני שלא רק מעלים את שם האשה אלא גם פורש עליה כמטריה את את השכלתו של בעלה. (כמו התואר רבנית של היום, בעצם).

        אהבתי

      • שרוט הגיב:

        אתם מדברים על ה"כשרות" כאילו זה גזירה משמים. ובכן, זה לא. אני חושש שזה אפילו לא מדאורייתא. לכן לא צריך מלח כשר, ועם ההמצאה הנפלאה של ה"חמץ" נזכה ודאי מתישהו בפרס נובל

        אהבתי

      • משה הגיב:

        אותך לקלמן הלא-מנובל.

        אהבתי

      • צפוני הגיב:

        קח דוגמה, מזל שאת שם הכלה עוד לא מצנזרים.

        אהבתי

    • א. הגיב:

      אתה מקשקש. הרי ברור לכולם שאפשר להוסיף איזה פס ריבוע בולט מסביב לכשרות או פס כחול על האריזה כמו שעושים ברוב המקרים, ולא להשמיט פרט בולט מתוך האריזה. אולי זה לא הדרת נשים אבל זה בהחלט בדיקת גבולות.

      אהבתי

  4. עובר אורח הגיב:

    חשבתי שעיתון אחד לפחות יזכיר את המשפט בן אלמוות שאמר (או לא אמר) ארמסטרונג על הירח "ושיהיה לך בהצלחה אדון גורסקי". אז חשבתי, אז מה?

    אהבתי

  5. ז'ורז' סאנד הגיב:

    לגוזלים המסכנים יש את כל הדרך הארוכה שאנחנו כבר עברנו. צער בעלי כנף.

    אהבתי

  6. יאיר דקל הגיב:

    האינטרנט מאפשר לפרסם בשם בדוי וללא שם בכלל. אבל האינטרנט לא נותן שום חיסיון למי שמפרסם בשם בדוי.
    אם יש עניין ציבורי – אפשר וראוי לפרסם את שמו של בעל השם הבדוי. אינני רואה שום היסוס בכך.
    לדעתי, הלא משפטנית, אפשר לפרסם את זהותו של כותב אנונימי באינטרנט גם ללא צורך להוכיח עניין ציבורי.
    הזכות לפרסם אינה פחותה מן הזכות להסתתר.

    אהבתי

  7. גדעון הגיב:

    אם מישהו יוכל לתת סקירה למפגש הדיגיטל (לטובת מי שצריכים לעבוד בשעות האלה) – זה יכול להיות מאוד נחמד

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אל דאגה, יהיו כמה כתבנים שיגיעו לשם ויעלו את הממצאים המדאיגים לאתרים הרלוונטיים. אולי יהיו אפילו פאנצ'ים מצחיקים.

      אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    עלילות גבי אשכנזי

    כרגיל במקומותינו מתעלמים מהבעיה האמיתית והיא מסורת של מינוי המועמד הכי גרוע לרמטכ"ל. הטקטיקן אשכנזי הצליח לדרוך על מוקש שהוא בעצמו הטמין. לזכותו עומדת העובדה שאויבו, איש המחיקון, בעל כושר הרס גדול בהרבה.

    אהבתי

  9. אלון הגיב:

    מכיר באופן אישי את אחד הנערים מבת עין שנעצרו ואת משפחתו.
    רציתי רק לומר שמדובר במשפחה מצויינת, אוהבת אדם, שהחינוך בה הוא לעילא ואין בו אפילו
    צל של שנאת ערבים. הילד עצמו רגיש ומקסים, עדין נפש אמיתי ולא יהיה מופתע ממני אם יתברר שעשה את המעשה הנורא הזה. חבל.

    אהבתי

    • ז'ורז' סאנד הגיב:

      מלח הארץ

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      ייתכן שהחינוך בבת עין הוא לשנוא ערבים?
      אז הוא רגיש, מקסים ושונא ערבים. הולך ביחד ממש יופי. כמו פלאפל וממרח שוקולד.

      אהבתי

      • אלון הגיב:

        נראה שחרצת דעה על החינוך של תושבי בת עין בלי להציב ולו כף רגל ביישוב. בבת עין מחנכים, עד כמה שידוע לי, חינוך נהדר. לא לשנאת ערבים, יותר לאהבת הארץ והאדמה, וגם, ירחם השם, אמונה באלוהים.
        הם לא אוהבי ערבים ביישוב, ואינם מכניסים לשם ערבים גם לא לעבודות בנייה, מה שלא מנע ממחבל ערבי להתגנב ליישוב לפני שנתיים ולרצוח ילד במכות גרזן, ולרדוף אחרי עוד ילד בן שבע ולנסות לרצוח גם אותו. היישוב מוקף בכפרים ערבים שחלקם עוינים. אבל זה לא הופך שם את כולם לרוצחים פסיכופתיים. יש שם הרבה אנשים נהדרים ביותר, מהטובים שיצא לי לפגוש מעודי.
        אז אתם רשאים לנחור בבוז ולהמשיך להתחפר בתפיסות המוקדמות שלכם לגבי מתנחלים. אני רק רציתי להדגיש שלפעמים המציאות היא קצת יותר מרובדת ומורכבת ממה שניתן לחשוב מראש. אני מקווה שיתברר שהילדים האלה חפים מפשע.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        הם לא אוהבי ערבים ביישוב, ואינם מכניסים לשם ערבים גם לא לעבודות בנייה, מה שלא מנע ממחבל ערבי להתגנב ליישוב לפני שנתיים ולרצוח ילד במכות גרזן, ולרדוף אחרי עוד ילד בן שבע ולנסות לרצוח גם אותו. היישוב מוקף בכפרים ערבים שחלקם עוינים. אבל זה לא הופך שם את כולם לרוצחים פסיכופתיים. יש שם הרבה אנשים נהדרים ביותר, מהטובים שיצא לי לפגוש מעודי.

        אז למה לא סביר שיזרקו בקת"ב? מה לא בסדר בזה?
        "לא אוהבים", "לא מכניסים", ניסיון לרצח, אבל יש שם אנשים נהדרים.
        מעניין שאתה לא רואה שום סתירה בדברייך.

        אהבתי

      • אלון הגיב:

        יש מרחק מסויים בין לא לאהוב ערבים לבין לנסות לרצוח אותם. אני לא אוהב ערסים, ומשתדל להתרחק מהם, ומשתדל לא להכניס אותם הביתה. אבל אני לא אסע למועדון של ערסים כדי לזרוק בקבוק תבערה.

        אני לא אשנה את דעתך. הרי בבת עין הילדים ישנים עם סכין בין השיניים, לומדים בבית הספר איך הורגים ערבים ואיך מכינים בקבוקי תבערה, ואיך להפוך את המדינה למדינת הלכה.

        ובכל זאת, ברשותך, דיברתי על האנשים והילדים שאני מכיר באופן אישי, שאינם אלימים, אינם מרושעים, לא שוטפים להם את המוח בכל יום לשנוא ולהשמיד. אני מכיר את הילדים האלה שמגדלים חיטה ולומדים על מחזורי השנה, דורכים על ענבים ומכינים יין, מגדלים תרנגולות ועצי פרי ומתחנכים לעשיית חסד ולא הרג. לכן, יש סתירה בין מה שאני מכיר לבין המעשה הנורא הזה, ולכן אני מתקשה להאמין לקשר ביניהם. תאמיני למה שתרצי.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        לא קשור לאמונה.
        יתברר שהם חפים מפשע – סבבה. ימשיכו לדרוך ענבים בגת ולעסוק בזיהוי ציפורי שיר ובעוד חמשנים יתגייסו לנח"ל החרדי.
        יתברר שהם זרקו – יישלחו למוסד לעבריינים צעירים. כה פשוט.

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        קשור לאמונה, הרי הדיון פה אינו על דיני ראיות אלא על מידת הסבירות לכך שילדים מסוימים מעורבים באירוע מסוים.

        אלון מציין שלדעתו ומהיכרותו עמם הסבירות נמוכה, את גרסת לעומתו שמגוריהם בבת עין (שבה כאמור לא אוהבים ערבים) מחלישים כל טענת סבירות נמוכה כנ"ל.
        שום קשר למה היה באמת.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        לא, שניכם נאחזים בקש: הם בני טובים, הם רגישים ומקסימים (אלון, תומר רק מצטרף אליו) ולכן לא סביר ש.
        אחד הטיעונים המגוחכים שיש הוא טיעון "בני הטובים".

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        יכול להיות שהטיעון מגוחך אלא ש

        1) אלון התיחס להיכרות אישית ולא להשתייכות כללית, סוציואקונומית או אחרת
        2) את התיחסת במפורש לזיקה לכאורה הקיימת בין מגוריהם בבת-עין לבין חולשת טענותיו של אלון ("סתירה", כך כתבת)

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        מה אתה רוצה?
        היא רק באה להוכיח את התזה שלה של "מדינת כל גזעניה".

        אהבתי

      • ז'ורז' סאנד הגיב:

        נכון לעכשיו בניהם של הטובים נראים פחות טוב לפחות בעיני החוק.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        גם אם אלון מכיר ילד אחד אישית, הוא לא יכול לדעת אם עשה או לא עשה.
        מה זה מכיר? אנחנו (לא אני) באמת מכירים את הילדים שלנו?

        הרי כשההורים שומעים מה הילד שלהם עשה הם תמיד בשוק, בהלם, לא מאמינים: הוא כזה מאמי, כזה אוהב תמשפחה, עוזר לי לסחוב דברים מהשוק, לוקח את אחותו הקטנה לבלט וכנהלאה.

        כך ש"אני מכיר אותו הוא ילד מקסים" זו עדות סרק. אין לה שום ערך.
        (בינתיים נמצאה ראיה פורנזית המתייחסת לאחד הילדים, אני לא יודעת אם זה המהמם של אלון או לא)

        אהבתי

      • רמי הגיב:

        גם הניסיון לבצע קפיצת מדרגה ולאמר שמי שלא אוהב אנשים מסוג מסויים (למשל אויבים) גם יוצא לזרוק עליהם בקבוקי תבערה, הוא בעייתי במיוחד.
        ומי כמוך יודעת זאת אם לשפוט על פי המיזנטרופיה שאת מתהדרת בה כאן לעיתים כה קרובות.

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        לא אמרתי את זה, הכל בגלל הטיעון המשונה של אלון שהם ילדים טובים ומקסימים (או לפחות אחד מהם). זה מה שעצבן אותי.
        מבחינתי הם בחזקת חשודים ותו לא.

        אהבתי

      • ממליץ בחום על הדוקומנטרי הזה.
        שודר לפני כמה שנים.
        דמות גדולה מהחיים, חינוך אחר ומציאות שיצרה סיפור הזוי.

        מוסיף קצת צבע לשחור לבן שדרכו רואים את היהודים מעבר לקו הירוק.

        אהבתי

      • הקיד הגיב:

        הסרטון הזה , ואני מקווה שהקישור עובד, נראה לי יותר רלבנטי אם רוצים לראות את הפנים המורכבות (באמת) של בת עין. בתור סוג של שכן כבר עשרים שנה אני מודה שלא הצלחתי לפצח את היישוב הזה. אנרכיה של ממש, בכל המובנים, החיוביים והשליליים שאפשר לדמיין.
        V, את בטוחה שהרודפת שלך מאלעזר? לדעתי חוץ מחנוך דאום אף אחד שם לא שמע מימיו על הבלוג (ותאמיני לי שזה לא עלבון עבורך…)

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        אלון שלום. קודם כל עברית, דורכים ענבים, בלי על.
        ילד מתרגם עולם אחרת ממבוגר. אני משוכנע ב 100%
        שאתה מתאר דברים כהוויתם. איש אינו אשם עד אשר
        נגזר דינו. אבל מה הם שומעים בביתם? ילד שומע גם
        כאשר אין רצון שישמע. מה אומרים על ערבים בסביבתם,
        איך מתיחסים לערבי. איני מתכוון להרגיז ולהתגרות. אבל
        זה דומה למה שקורה לילדים ערביים, בשביל לא להתגרות
        אומר – דומה, אך בהחלט לא זהה. כך היה גם באירלנד
        ובכל מקום שיש שנאת נצח לאומית דתית, הילדים משלמים
        את המחיר וגם את זה צריך להכניס לחשבון. זה החלק
        הרע בחינוך שהיללתי, של ילדי ליבסקינד.

        אהבתי

      • ר.בקצה הגיב:

        אין פה שום סתירה-
        גם ענת גוב לא אוהבת ערבים
        http://www.latma.co.il/blog.aspx?bloggerId=6&PostId=5525
        אז היא הולכת לזרוק בקבוקי תבערה?

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      כלומר שהוא "בן טובים". אכן חבל

      אהבתי

    • הלל הגיב:

      אני עדיין מחכה למחאת ארגוני זכויות האדם על מעצר קטינים שהשופט עצמו אמר שאין נגדם שום ראיה של ממש.

      אה, סליחה. הם יהודים.

      אהבתי

    • סתמאחת הגיב:

      שמעתי דדברים כמעט זהים בעבק מקולגה (אישה) של ארז האפרתי.
      קורה

      אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    V, האם זו שנאתך לימניים שגרמה לך להתעלם מהפוסט על החינוך המופלא שלו זוכים ילדיו של ה"ק"? כמי שגידל חבורה של שותי וודקה ומעשני נרגילה צפונבונים לא יכולתי להמנע מהזלת דימעה כשהילד המחונך לתפארה של "ק" הוריד לעצמו ציון מ83 ל80 תוך שהוא מוותר על פרס נובל לפיסיקה. אם תצלח תוכניתו של בנט תזכי בקרוב לשכנים מסוג זה ואולי גם החתול שלך יסכים לסדרת חינוך בסוסיא.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      אני משתדלת לא לקרוא אותו בעיקרון.
      לעתים אני מפרה כדי לגלות שהוא מכופף את המציאות לצרכיו כמו עם פרשת יונית לוי, אבל בעיקרון אני בעד שאיפת אוויר נקי.

      החתול הוא לא שלי. אני שונאת חתולים. חיות. אנשים.

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      לא הצלחתי להסיק אם באירוניה כתבת או ברצינות

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        זה כי אתה לא מבדיל בין ימנים חילוניים לימנים דתיים.
        מבחינתך הם פשוט כולם ימנים.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        לצערי אני נגוע במחלה שנקראת "קריאה נקיה, בלי לפשפש". עד לרגע זה לא הצלחתי להבין למה התכוון, ואינני רואה גם שום הטיה לשמאל או ימין. מצטער.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        ודאי שברצינות. האם לא קורה לך שאתה רוצה לשלוח את הילדים לסוסיא? נניח אחרי נסיעה של רבע שעה או אם מצאת את עצמך עורך קניות בחברתם?

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        אני עוד לא סגור על כוונותיך האמיתיות.

        המשפט "לא יכולתי להמנע מהזלת דימעה כשהילד המחונך לתפארה של "ק" הוריד לעצמו ציון מ83 ל80 תוך שהוא מוותר על פרס נובל לפיסיקה" – זה כאילו סאטירה, לא?

        הצאצאים האהובים שלי גורמים לי לנחת כמעט בכל מצב (וזה כולל מיילג' רב במכוניות שכורות בטיולים, ומעט קניות).

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אני מקנא ב"ק" ובך שזכיתם להוליד ילדים זכים וטהורים שאפילו לא מלכלכים את החיתול.

        אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        ברוך השם, זיכה אותנו במלאכים! (למרות שכשהיו עדיין בגדר כרובים, טינפו את החיתולים בתוצרת באושה)

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      לשמחתי אתה וליבסקינד טועים. מהחינוך
      שהוא מתאר גם יצאו יותר מקבלי פרס
      נובל מאשר מהחינוך שאתה תארת,אמנם
      בקיצוניות. שאל את מקבלי פרס נובל
      הישראלים למה דמה החינוך הבסיסי שהם
      קבלו, האם לחינוך שתאר ליבסקינד או למה
      שאתה תארת, בקיצוניות. הראלי, תיכון
      חדש ודומיהם בי-ם של 1960 למה
      דמו יותר? כולל העיסוק במפות טופו.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אין שום חינוך שמשנה את הטבע האנושי. הדוסים, בוגרי החינוך המופתי, מתחמנים לא פחות (ולא יותר) מהחילונים, בוגרי החינוך הצפונבוני הכושל.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        זה לא תיכמון או אי תכמון, כפי שתאר ליבסקינד עולם
        ללא תכמון שלא קיים. זו מערכת אדירה של גורמים. שלא כאן
        המקום לפרטם. אבל נזכיר רק "זכויות הילד" שברא יצורים
        שלהם רק זכויות. מה הן חובות הילד, או הנער, היהודי,
        בישראל? לעצמו? למשפחתו? לבני אדם, חיות וצמחים
        בסביבתו? לעמו? (איזו מילה גסה). משונה שכל הסיפור
        האחרון בבלוג זה החל עם תחילת חודש אלול, קשה לקום
        לסליחות בבוקר, כמו שקשה לילד לקום לאימון שייט או
        להתכונן למבחן. מערכות דתיות יוצרות את ההרגל להתחייב
        לחובות. השבר בין שתי חברות שבאחת עודף זכויות, חלקן
        לשטויות ובשניה עודף חובות חלקן לשטויות, בעיתי. וזה
        מעל ומעבר הגיחי גיחי ומשחקי הסמכויות בבלוג.

        אהבתי

      • יפה אמרת.

        חון תחון

        משה חבושה לבקשת הקהל.

        אהבתי

    • מסכל ממוקד הגיב:

      אפשר לראות את הטור/רשומה הזו כסקטוריאלי וקצת לחייך.
      בכל זאת מעריב ביקש מ4 כותבים שונים

      אני כן יכול להוסיף בזנב של הטוראים-סקרים-לא סקורים, שבסקציה שאותה אני מכיר ובה חילונים/דתיים של מרכז-ימין הערכה מתמשכת בעיקר ל 2 כותבים מובהקים: אמנון לורד וקלמן ליבסקינד.
      כל אחד וסגולותיו ויתרונותיו נחשבים במבחן הזמן לטובים ביותר.

      אציין שאני אישית(כמו עוד כמה שאני מכיר) כמי שקורא ביום ו' כמעט תמיד, דבר ראשון את "נגד הרוח", מקווה שישוחזרו הטורים היותר נשכניים כמו לפי 4-5 שנים.

      אהבתי

  11. רדיקלית חופשית הגיב:

    הבלוג של הוברמן נראה מקסים. ברכות על התוכן וגם על העיצוב.

    אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    הכותרת הזו שקישרת אליה (ועוד אחת פה) לא שווה איזו מילה?

    חשד: מתנחלים בני 12 ו-13 זרקו את בקבוק התבערה

    משה נגבי, אתה עוד פה?

    אהבתי

  13. יאיר הגיב:

    הדיווח העדכני של ynet על הארכת המעצר של בני הטובים מבת עין: "מספר חברים של החשודים הגיעו לדיון וכמה מהם צעקו להם: 'תהיו חזקים' ו'אנחנו נפרק אותם'".

    אהבתי

  14. לחם הגיב:

    אם כבר מדברים על עיתוני סוף השבוע: עושה רושם שמתחיל להיווצר פה זן חדש של נשים, מה שנקרא בעבר נשים מוחזקות. מיכל זמיר שלא ממש עובדת ועסוקה בכתיבה, וקתרין, חברה של גדעון לוי, שכותבת אבל כנראה לא ממש מתפרנסת. בנות, זה נראה רע, תקטעו את הטרנד הזה בעודו בתחילת איבו. כתיבה זה יפה (אצל זמיר זה די משמים ורדוד ומלאכותי,) אבל להישען על גבר כדי שיפרנס אותך זה ממש לא יפה. אז יאללה לעבודה

    אהבתי

    • באבא הגיב:

      האמת, לייקקתי לך, ועכשיו אני קצת חוזר בי.

      רעייתי ואני נמצאים במצב שבו אני מרוויח פחות ונהנה יותר מהעבודה, והיא מרוויחה יותר ונהנית פחות. לו הייתי מרוויח הרבה יותר, הייתי מאד שמח לאפשר לה להתפנות מעבודתה לטובת עיסוקים שגורמים לה יותר אושר. למה לא?

      אהבתי

  15. אני קורא את הבלוג מהאייפון והיום הבלוג מופיע לי בגרסת מובייל (חדשה?) באופן אוטומטי. אמנם הדפדפן של האייפון מעלה את הגרסא הזאת הרבה יותר מהר אבל יש כמה בעיות:
    1. אין אפשרות לבחור את גרסת האתר הרגיל (האייקון של הטלפון הנייד מימין למעלה מקשר לגרסת מובייל ישנה).
    2. נדמה לי שהאתר עולה ככתוב משמאל לימין. זה הכי מפריע שכותבים תגובה. הדפדפן מתמקד בצד שמאל של הדף ואני לא רואה מה אני מקליד בצד ימין של הדף.
    3. האתר צר וארוך וכתוצאה מכל לוקח הרבה זמן לגלול למטה למעלה (כמעלה יש קישורי קפיצה אבל למטה ובאמצע אין).

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      יריב מוסר לקורא עיתונים מרחוק ולסתמאחת:

      הפלאגין לא השתנה מאז השבתנו אותו. האתר עולה אצלי בסדר בסלולר, הוא מיושר מימין לשמאל כמו קודם ואני רואה כל מה שאני מקליד בתגובות.

      הפלאגין הזה מעולם לא איפשר לעבור מתצוגה סלולרית לתצוגה רגילה של הבלוג. וזה שהתצוגה ארוכה זה בגלל שמוצג הפוסט ואחריו מוצגת התכולה של כל הטור הימני.

      אהבתי

  16. אריאל הגיב:

    מה כזה נורא ואיום ומזעזע בסרטון של יש"ע?

    אהבתי

  17. אחד אחר הגיב:

    לראות ולבהות ואז לבעוט: כך יוצרים מציאות אלטרנטיבית, מעגלים פינות ומתעלמים מחריגות וחקירות

    משהו שאת יודעת בוודאות שהוא לא נכון?
    איזשהו ניסיון הטעיה שנראה לך מכוון?
    איזו מציאות אלטרנטיבית את מדברת פה?

    אהבתי

    • יש אנשים שמאמינים לאגדות אורבניות ויש את אלה שיוצרים אותם.

      סיפורי הברון גוגלהיימר

      אהבתי

      • אחד אחר הגיב:

        כדי להיות שמאלן צריך דמיון מפותח , אפשר להזכיר לשמאלנים את הטעויות שלהם עד מחר, זה לא עוזר- היכולת להתעלם מהמציאות היא תכונה הכרחית כדי להיות שמאלן וזה כולל שיכתוב היסטוריה.

        אהבתי

      • מסכל ממוקד הגיב:

        אגדות תעמולה ביורו:
        "בספטמבר, אנחנו נראה פה מיליוני מפגינים נורים ע"י חיילי צה"ל."

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        נו, למה התקשורת שמאלנית. כי ימנים לא מבינים את המושג חדשות, ומציפים אותנו בקישורים עבשים לטיובית.

        אהבתי

      • אחד אחר הגיב:

        עוד הוכחה שהשמאל היה מעדיף את המדיה הישנה- בלי ישראל היום בלי אינטרנט -הגמוניה של ערוצי תקשורת בין מרכז-שמאל לשמאל קיצוני
        טוקבקים? בלוגים? אתרי חדשות וביקורת תקשורת?- איכסה! – בצורה הזאת גם אנשים עם דעות ימניות יכולים להשמיע את דבריהם!
        אתה יודע- גם חשות שידווחו בצורה הכי אוביקטיבית יכולות להיות מוטות.
        מכיוון שעדיים אפשר לתת התיחסות לא שווה לכל סיפור.
        סיפור אחד יקבל שעה התיחסות ו8 עמודים וסיפור אחד יקבל מבזקון ודיווח קצרצר בעיתון.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        אתה צוחק? אירוני?
        קישורים לטיוביות מלפני שנה זה הניו מדיה. כמה קלולס אפשר להיות. נו, ברורה אי הבחנה של הימין בין דיווח חדשותי לתעמולה.

        אהבתי

      • אחד אחר הגיב:

        גם דיווח חדשותי יכול להיות תעמולה ,אורן.
        היא יכולה לדווח הרבה על נושא אחד ולהתעלם לגמרי מנושא אחר.
        וכל זה בלי להביע דעה או לתת פרשנות אפילו פעם אחת (מה שהתקשורת השמאלנית עושה גם הרבה פעמים.
        הסרטון הזה הוא לפני שלושה ימים לא שנה.

        ובפעם המיליון- אין דבר כזה 'דיבור אירוני' – אתה מתכוון סרקסטי– אירוני זה שקשה משהו- בדרך כלל שלילי קורה כתוצאה לא צפויה של פעוה כלשהיא כאשר הפעולה הנתונה אמורה הייתה למנוע את התוצאה או להשיג תוצאה הפוכה.- למשל – תאונת דרכים בדרך חזרה מקורס נהיגה מונעת- זה אירוניה.
        זה גם לא 'ציניות' אם התעניינת!

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        שלושה חודשים, זה די הרבה במושגים של חדשות. וכמובן לא מדובר בחדשות אלא בשיר טמבילי של לאטמה.
        ההגדרות שלך לאירוניה מוטעות. לא יודע מי הטמיע בך את הידע הפשטני הזה.
        אתה בדיוק מציג את הדעה הימנית הקלאסית.
        א. התקשורת מוטה.
        ב. נחליף אותה בתעמולה סתם. ממש תרופה.
        למה לא לנסות להוכיח יכולת לאקטואליה אוביקטיבית.

        אהבתי

      • אחד אחר הגיב:

        אני לא דיברתי על הקטע של לאטמה.
        בקשר לאירוניה- אני צודק ואתה טועה וכל מקום שבו תראה כתוב אחרת- גם הם טועים.
        -ההגיון של הימני- התקשורת ברובה מוטה- צריך להלחם בהטייה הזאת על ידי שידור נקודת מבטו של הצד השני הצד הימני שלא מקבל מספיק ביטוי בתקשורת.
        זה מכיוון שהרעיון של תקשורת אוביקטיבית מזמן מת ולא ברור אם אי פעם היה קיים.

        בקשר לזילזול שלך בתעמולה הימנית- זה שזה תעמולה זה לא אומר שהם לא צודקים או באיכות לא טובה.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        אתה שוב אירוני.
        צדקת בקשר להגיון (למעשה חוסר הגיון) של הימין. שום רצון לאוביקטיביות והעדפה לתעמולה גסה. ויתור על הצורך למסור מידע, כי בורות היא כוח.

        אהבתי

      • אחד אחר הגיב:

        תגובה ל:

        אתה שוב אירוני.
        צדקת בקשר להגיון (למעשה חוסר הגיון) של הימין. שום רצון לאוביקטיביות והעדפה לתעמולה גסה. ויתור על הצורך למסור מידע, כי בורות היא כוח.

        תעומלה יכולה לספק אמת .
        לא כל מדיה היא ספק חדשות ולא כל מדיה שהיא לא ספק חדשות היא לא רלונטית. זה טוב שאנשים פרטיים ואירגונים קטנים יכולים להביע את דעתם ולהראות את הצד שלהם בסיפור. זאת המדיה החדשה: חלוקה בחדשות שהמדיה המיינסטרימית החליטה שהן לא רלוונטיות.
        פרשנות שהמדיה מנסה להתעלם או שלא הולכות לפי הרצון של בעלי החברות.- מדיה חופשית יותר מתמיד.

        אהבתי

      • מסכל ממוקד הגיב:

        למקרה של טעות בניווט המשפט: "בספטמבר(2011) "אנחנו נראה פה מיליוני מפגינים נורים ע"י חיילי צה"ל…" לקוח מהפרודיה הלגמרי מציאותית באדיבות יריב אופנהיימר, ראה קישור לסרטון של קודמי.
        אם יש לך טענה, הפנה אותה על חוסר התמצאות במציאות הפנה אותה למר אופנהיימר שיאמר לזכותו לא פעם עולה על כל דימיון.
        גוגלהיימר החביב דווקא יצא חופשה לקצרה.

        אהבתי

      • מסכל ממוקד הגיב:

        ומה שנשמט: אופנהיימר פימפם בראיון את המשפט "מיליוני פלסטינים ירו ע"י חיילי צה"ל" לפחות 3 פעמים בשידור.
        ומדוע יריב שלנו היה כה משולהב?
        זוכרים את "ב' זה בית" שיצא ממדרשת ה NIF ?
        אז בחורינו החרוצים מה NIF את "שלום עכשיו" כבר ניסו לתפעל את המודל המודלרי מהקיץ של ב' לסתיו של ס'
        ל"ס' זה ספטמבר
        " .
        http://www.facebook.com/pages/%D7%A1-%D7%96%D7%94-%D7%A1%D7%A4%D7%98%D7%9E%D7%91%D7%A8/233532966683445.

        לצערו הרב של יריב את נעמי, מיליוני פלסטינים לא נורו למוות ע"י חיילי צה"ל.

        נ.ב. אני לא מינסתי אותך.

        אהבתי

  18. חייל זקן הגיב:

    V, עובדה ידועה היא בקרב החיילים שהתרופה הטובה ביותר להלם קרב היא השבה מהירה לשדה הקרב. אי לכך אני מציע לאמץ מNRG את הרעיון לסקריר הבא שהוא חשוב ומעניין אלף מונים מהסקריר החרב.
    מי הוא הבונד הטוב ביותר?

    אהבתי

  19. ז'ורז' סאנד הגיב:

    הושג הסכם בירושלים. מעכשיו יופיעו על אוטובוסים רק דמויות של חתולים.

    אהבתי

  20. ז'ורז' סאנד הגיב:

    לבקש סליחה מחלוץ.

    אהבתי

  21. שלומי שניידר הגיב:

    גונן גינת, בפייסבוק שלו, על הטענה לפיה אהוד ברק התנגד לתקיפת חיל האוויר בסוריה:

    https://www.facebook.com/gonen.ginat

    העוול כל כך מעצבן. אבל הצנזורה לא מאפשרת להפריכו.
    אז נלך על אגדת עם.
    היה היה פעם שר ביטחון בשם רעם. היה לו ראש ממשלה בשם פופ-ארט. היתה מדינה עויינת בשם אסדיה. היא בנתה כור גרעיני. המדינה מהאגדות החליטה להפציץ אותו, אבל בלי להודות בכך. הפעולה הסתיימה בהצלחה. ראש-הממשלה לשעבר פופ-ארט ניצל את ההזדמנות והפיץ באמצעות הכתבים-הכלבלבים שלו ששר הביטחון רעם התנגד.
    זהו שקר.
    הסיפור היה זה: הרמטכ"ל, נקרא לו בטן ספרדי, הביא לאישור תוכנית להריסת הכור באמצעות פלישה קרקעית אל ממלכת אסדיה. לתוכנית הזו רעם התנגד. הוא חשש מהסתבכות ולכן דרש להרוס את הכור מהאוויר. יובהר שוב: רעם לא התנגד למבצע להריסת הכור, אלא לעשות זאת באמצעות הכנסת כוח קרקעי לאסדיה.
    כיוון שהמדינה מהאגדות החליטה לא להודות רשמית שהיא זו שהפציצה, שר הביטחון רעם לא יכול לומר, "זה לא היה ככה אלא אחרת", משום שאם יתקן את השגיאה, המשמעות תהיה הודאה רשמית שהמדינה שלו ביצעה את הפעולה. וכיוון שהשר רעם נהפך לאחד שכולם נהנים לחבוט בו, השקר הזה (שהופץ השבוע שוב באדיבותו של ערוץ טלוויזיה הנמצא בסכנת חיים) מופץ פעם אחר פעם.
    רעם שותק למרות ההשמצות השקריות, אבל זו לא שתיקה כהודאה: הוא פשוט היחיד ששומר על הוראות הצנזורה.
    ולא, בשום מקרה אני לא אצביע בשבילו. אבל מה שעושים לרעם זהו עוול נורא. ומה שלא פחות חמור, זה שהעוול הזה נעשה ביודעין, ומתוך ידיעה שרעם לא יגיב

    נ.ב.
    ראש הממשלה לשעבר פופ-ארט נמצא היום לפני גזר דין במשפט אחד, ובמהלכו של משפט אחר. האם יש למישהו אינטרס להציגו כאיש אמיץ שתרם למדינה – דווקא עכשיו? האם יש קשר לכך, שעורך אותה תוכנית ששודרה השבוע בערוץ שבסכנת חיים, הוא בנו של ידידו הקרוב ביותר? לא, זה קורה רק באגדות.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s