מדינה חסרת יש"ע

בקולנוע, בכל פעם שרוצים להראות שהגיבור יוצא מדעתו, או מחליט על שינוי או על מעשה גדול (בדרך כלל זה פשע נורא, לא הצלת 300 חתולי רחוב), הוא עומד ליד הראי ומגלח או מספר את עצמו (ע"ע הרוברטים: דה נירו, קרלייל).
והנה, הבוקר, בזכות התמונה המרכזית והנפלאה של הארץ (מיכל פתאל) אפשר לראות את הדור הבא: וריאציה ירושלמית על תספורת מוהוק. מצחיק לראות איך הוא מסתיר את פניו בעוד קרקפתו בוהקת כאלף אורות קטנים. מצחיק שבאתר, אחרי שהסוס ברח מהאורווה, פקסלו את קרקפתו הזרחנית של הפעוט.

מי מכם מכיר את הפרחח על האופניים בטישירט של המוהוקן? ומה אומר הטקסט שסביבו?
אגב, גם פיאותיהם הארוכות של נערי בת עין החשודים בהשלכת בקת"ב נמצאות בקטגוריית בעלי השיער החריג. דין המוהוק כדין הפעאלאך.

בריכת המוחות

קצת תקשורת חיובית לד"ר יובל שטייניץ: לפני שנתיים וחצי הוא נאם בפני 200 מדענים ישראלים בבוסטון, והנה 15 חזרו לישראל בזכות אותה פגישה או שלא. אתמול הוא אירח בלשכתו שמונה מהם, וכולם הצטלמו לכתבה (כפ' אמצע, 14-15 במעריב). למרות הצילום המדוגם לא כולם אומרים שחזרו בגלל שטייניץ', וחלקם אפילו מתלוננים.

רייצ'ל קורי

נדחתה תביעת משפחתה של רייצ'ל קורי, שמתה מפגיעת דחפור צה"לי (שער הארץ).
בן-דרור ימיני במעריב: קורי הייתה אנטי-ישראלית ואנטי-אמריקאית אובססיבית.
כות' בידיעות: "תאונה מצערת" (ביהמ"ש המחוזי בחיפה).
הוריה מרואיינים לכתבת השער ב-24 שעות (משה רונן וליאור אל חי). אמה גורסת שאחד משני האנשים על הדחפור משקר, ושיש סתירות בגרסאות השונות. אביה אומר שגם הוא הפעיל בולדוזר בצבא, ושהנהג חייב לדעת מה נמצא לפני להב הכף.

גלעד שליט

בשער ידיעות הפניה מצחיקה: "גלעד שליט | תודה שלא שכחתם אותי"
הפנייה היא לעם ישראל על שלא שכח אותו, אבל אני אומרת, איך יכלו לשכוח אותך? הרי ידיעות דואג ודאג שלא נעבור שבוע בלי פעמיים גלעד שליט בשש השנים האחרונות.

מדינת כל גזעניה

צפי סער כותבת שמה שזעזע את כולנו במרכאות בתמונת הילדה הבוכיה והחייל זו העובדה שהיא בלונדינית. אכן כן.

המדינה שוקלת חקירה נגד מפיצי כרוז הקורא לפגוע בערבים.

מאות נערות חרדיות בבני ברק, ירושלים, בית"ר עילית, אלעד ובמודיעין עילית, לא התחילו את שנה"ל… הסיבה, לטענתן, חד משמעית: בשל אפליה על רקע מוצאן האתני. הרב ישראל זיכרמן פרסם מכתב איום הקורא להחרים את מי שיתלוננו בפני משרד החינוך (עקיבא נוביק, ידיעות, כפ' 2-3).

הפצ"ר (השמאלן האנטישמי) צפוי להחליט להעמיד לדין את סא"ל שלום אייזנר (הפצוע האנוש וגיבור מערכות ישראל) לדין פלילי אחרי שהיכה פעיל שלום דני (שונא ישראל אנטישמי מחבק ערבים ובלונדיני, טפי עליו). (יוסי יהושוע, ידיעות)

כתובות תג מחיר מגרון ליד רמאללה. מוחמד חזיר. כן, למה לא.

מתקלקלים

יהודים הושיעו! רק 100 מיליון דולר לנוחי דנקנר, בבקשה, אתם לא רוצים לראות במפלתו, נכון? יש לו עיתון להאכיל.

ידיעה מרעישה במעריב עסקים: כשני שליש מעמוד 4 במוסף מקודש לידיעה הבאה: "עשרות עובדי הארץ הפגינו במחאה על הפיטורים הצפויים" (כולל תמונת ענק של המפגינים).
ברור לכל שהעובדים המפגינים מעניינים את קצם אפם של אנשי מעריב. זוהי ידיעה במסגרת המלחמה בין שני העיתונים. שהרי גם עובדי מעריב נמצאים באותו מצב של עובדי הארץ. בידיעה זו לא מופיע הגילוי הנאות: "מעריב שייך לקבוצת אי.די.בי השייכת לנוחי דנקנר, נגדו מנהל המארקר קרב איתנים".

לחם עבודה

עובדי ערוץ 10 פורצים לתוכנית של רפי רשף ומביעים מחאה מאופקת.
דירקטוריון 10 החליט להוציא לפועל את פיטורי 150 מאנשי הערוץ.
אורלי וגיא מארחים את "הפנים האמיתיות" של הערוץ.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

הממונה על מעמד האישה ברשות השידור, נאוה קוכנובסקי, הודחה ועתרה.

תביעה בסך 104 מ' ש' נגד קול ברמה על הדרת נשים.

הלך לעולמו העיתונאי והסופר דוד שחם. הלווייתו תיערך מחר, 30 באוגוסט, בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא, בשעה 18:00.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

תומר פרסיקו VS נחמיה שטרסלר.

נחום ברנע, 27 באוגוסט. לא תהיה מדינה פלסטינית.

האינטליגנציה והזיכרון של בני נוער המעשנים מריחואנה בקביעות ייפגעו משמעותית. גם מעריב וגם הארץ מדווחים בשער.

אולי תוותרו היום פעם אחת על השאלות לורדה רזיאל ותתעמקו בשאלות הנשלחות ל-slate. הרבה יותר מעניין.

כשלבן גוריון היה שיער.

ממליצה על הסרט כך ראינו של אליאב לילטי ידידי ואריק ברנשטיין.
מנצל"שת באיחור לתקן את דן מרגלית שהתלהב בשישי, אך טעה בשם הסרט. לא "כך זכרנו", אלא "כך ראינו".

מיילבק

קשה להבין איך עיתון, ועוד זה המקדם את המחאה החברתית, מפרסם כתבה הגורסת "למה לקנות דירה, אם אפשר לקנות שתיים?" (בגרסת האינטרנט של המארקר הכותרת שונה) ומעודד זוגות צעירים לרוץ ולקנות, למתוח את מעטפת המשכנתה, לקנות עוד גם כשהמשכורת נמוכה, וכמובן להיעזר בהורים עשירים ובעצות מחברים.
התשובה נמצאת בין השורות: "מה שעזר לזוג לית להגיע להחלטה סופית על רכישת דירה להשקעה, בנוסף לדירת המגורים, הייתה פגישת ייעוץ שקבעו עם ריבה גופר*, המקימה והמנהלת של חברת הייעוץ גופר השקעות". בצניעות נוגעת ללב, זאת הפעם היחידה בה מוזכרת בעלת החברה בכתבה (בכיתוב התמונה בעיתון המודפס נכתב "יונתן ונועה לית בפגישת ייעוץ עם ריבה גופר", אך באתר הודר שמה). לשווא חיפשתי את התגית "פרסומת".
אם כן, המארקר מפרסם מודעה במסווה של כתבה, ובעקיפין מייעץ לקוראים עצות אחיתופל. אפילו תשדירי הרה"מ לא ירדו כל כך נמוך.
* ברוח האימרה לא משנה מה יכתבו עלי, העיקר שיאייתו נכון את שמי, הקפדתי לשבש את שם היועצת.

יעקב זנדמן

יש עורכים בבית?

גיורא יהלום מסתלבט בחיבה על ענת באלינט.

אחרי האייטם על החטיפה בדיסנילנד, בדיסני ממשיכים לעבוד קשה כדי להחדיר תוכן שיווקי לאייטמים של חדשות ערוץ 10. ענת באלינט, לטיפולך!

ואפרופו, יובל בן-עמי מספר:

לפני כשנה נבחנתי לתפקיד בדסק חדשות החוץ של ערוץ 10 ולא נלקחתי. הוסבר לי שאני "אוברקוואליפייד". עכשיו אני רואה שצוחקים כאן בפייסבוק על כתבת שאתמול הציגה שם אייטם שלם על נשיא ארה"ב לשעבר דולנד רייגן. מסופר שהיא קראה לו דונלד שוב ושוב ובצילום המסך נראים פניה מעל הכיתוב: "דונאלד רייגן היה סוציאליסט" ("בלומברג: היום הוא לא היה מתקבל לרפובליקנים".) לי אין עבודה קבועה עד היום ואני ממשיך להיאבק. לגברת הזאת יש, כמו גם לאנשים שהקלידו את הכיתוב והעלו אותו למסך. עזבו את הדרעק האישי שלי, הנה לכם הטרגדיה של העיתונות הישראלית: אנשים שיש להם כישורים מינימאליים נדחים מפחד שיבקשו יותר כסף, ואילו אנשים שחושבים שבאגס באני הוא מנהיג העולם החופשי מתקבלים ומביאים אלינו את העולם. נ"ב: למרות כל האמור אני מצטער מאוד על הפיטורים הצפויים בערוץ 10 ומקווה שאף אחד שם, בין אם קוואליפייד או אנדרקוואליפייד, לא ייאלץ לעזוב.

לפני פיזור

לאט לאט לאט שוקעת קלות טראומת הסקרירים. הנה כמה תשובות והערות בענייני אבטחה (שהתברר שכולם פה בקיאים בה ויודעים שבקלי קלות אפשר לאבטח את הסקרירים הרגישים שלא מיועדים לאנשים חסרי מוסר).
דבר היריב:

אם אנחנו מחזירים את המגבלה לפי IP, זה אומר שאנשים במקומות עבודה לא יכולים להצביע.
ל-IP משותף אין פתרון בפלאגין הזה.
הדרך הכי טובה היא להכריח את כל המצביעים להירשם ולוודא את המייל שלהם ברישום. זה אומר שבהצבעה הראשונה זה יקח למצביעים כמה צעדים ובהצבעות הבאות יכול להיות שהם יידרשו לעשות לוג אין אם הם לא מסמנים את האופציה של “זכור אותי” כשהם עושים זאת. זה יוריד את כמות המצביעים כי אנשים לא אוהבים להתאמץ. מי שירצה לקלקל יוכל תמיד לעשות את זה אם יפתח תיבות דואר פיקטיביות.

הבנתם את זה, טכנולוגים יקרים, בקרי איכות, קוראי דטה, מחברי תוכנות ועוד?
כן, הפתרון הוא להשתמש בסקרירים חיצוניים. חלקם עולים כסף וחלקם לא.
הכל זה פונקציה של זמן וכסף. ואין לי לא זה ולא זה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

110 תגובות על מדינה חסרת יש"ע

  1. עובר אורח הגיב:

    שלום
    לא בדיוק. הסצנה של הנערות המפרכסות הדדית באה מהכרת חכמים את המוסד הרומי המוכר, אם בקרת בפומפי. גם איורים של טולוג לוטרק. אין כאן תחרות. הגברות הן בתקן עבדים או שכירים במוסד רב עובדים. בעולם
    נטול מראות (היו תחליפים לא טובים) בבוקר המאוחר הן היו יושבות אחת מול השניה מורטות גבות, צובעות לחיים, מגלחות ומשירות שער, מסמנות עיניים בכוחל וכ"ו. כלומר החכם משווה את שני המוסדות, הנ"ל ובית המדרש היכן ששני ת"ח יושבים זה מול זה ומתפלפלים על סוגיות, שאז כבר חלקן החל לעלות על הכתב. אח"כ הם נהיים חברים ועזרים אחד לשני, "פרת הרב כשרה". העזרה ההדדית במוסד לעיל מבוטאת בכך שאישה תשפר חברתה ולא תשחית פני חברתה, אבל בסביבה יש עוד נשים. בדיוק כמו חכמים בבית המדרש. השוואה טובה ומחוכמת זו בהמון רמות והבטים ( ממש כמו בבנין גילמן, סמינרים מחלקתיים, התקופון תיאוריה וביקורת וכ"ו) היא הסיבה שבר יוחאי הביטו בו ושרפו, כך מסדרי התלמוד גם "ניקו עצמם" וגם הכניסו מסר חתרני על ערכם של ת"ח ושל נשים משולי החברה.
    תודה עבור זמנך.
    נ.ב. לצורך מציאת תוק בק זה עברתי על מספר בלוגים מהעבר, לא נראה טוב, בעיקר קש וגבבה והרבה פטפטת חסרת ערך שניות אחרי שנכתבה, זה לא כך בהפינגטון ובלוגים אחרים מוכרים ונקראים. לי אישית כואב הלב. נכנסתי לכאן כלמקומות רבים בחיי במטרה קונסטרוקטיבית. הגברת בסדר ויכלה לבנות כאן דבר מה. אבל דברים השתנו-השתבשו, חבל, אבל זה העסק שלה ומי אני שאתן עצות.

    אהבתי

  2. אורן חולט שועלן הגיב:

    ג'יפ פוליטי לבקשת הנ"ל.

    אהבתי

  3. אורן הגיב:

    א. המגיבים החמיצו את הקישור לאליאב לילטי, חסך תוספות בנושא מדינת כל"ג.
    ב. לשם שינוי אעשה ז'וס, הדרת איילת שקד מחייבת אותי לשיחה עם הדיסוננס הקוגנטיבי שלי (במחשבה נוספת הד"ק שלי הוא תרגום ראוי לתנועה של שקד).

    אהבתי

  4. עובר אורח הגיב:

    פסק דין מוות על הרוצח ממובאי, ההתקפה על בית חב"ד, אושר ע"י בית המשפט העליון בהודו אחרי שעבר את כל שרשרת בתי המשפט. נשאר רק
    בקשת חנינה מנשיא הודו. זה בזמן הקונגרס באירן וזו המדינה הכי צמחונית בעולם. לאיש קשר מובהק עם המודיעין הפקיסטאני.
    http://www.aljazeera.com/news/asia/2012/08/2012829689956360.html

    אהבתי

  5. עובר אורח הגיב:

    עוד אנו בשלנו ואצל השכנים חגיגה מתמשכת. דומה שבסוריה הולכים לפתור את בעיית עודף האוכלוסין. בסין עשו חוק ילד אחד, ההודים מעקרים והסורים בשיטה הסורית הנפרשת מול עיננו דוגלים בגם וגם ועוד פעם גם ועוד לא פתחו את כל המחסנים. הצצנים, הצרקסים וכ"ו בורחים מסוריה. הארמנים בורחים אבל לטענת מנהיגיהם זה זמני. גם סתם נוצרים, סתם זרים, סתם בני אדם נמלטים, אף אחד לא יודע כמה ברחו אבל זה בודאי כבר כ 4 מאות אלפים ועוד היד נטויה. בעוד כמה ימים האפיפיור נוסע ללבנון לראות ולהקשיב למה נשמע. הוא ישמע בשקט שאין שם עתיד לנוצרים וברעש ישמע שהיהודים הציונים אשמים בכל. השמועות אומרות שגם הרוסים מתחילים לברוח מסוריה, כמו בערך לפני כמה מלחמות ישראל מצרים. העסק הזה של אביב ערבי, תיקון העולם, מדינה רב לאומית כאן בסביבה מתחיל, בעצם ממשיך, להראות כעסק רע וזו רק ההחלה.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Refugees_of_the_Syrian_civil_war

    http://www.rferl.org/content/circassian-ossetian-chechen-minorities-solicit-russian-help-to-leave-syria/24674280.html

    http://www.mecn.org/2012/07/armenians-leaving-syria-only-for-temporary-shelter-community-rep-information-analytic-agency-news-am/

    אהבתי

  6. באבא הגיב:

    שמתם לב שבמהלך הלילה היתה פעולה שהתבצעה לכאורה בידי בריוני תג-מחיר, מארה עליהם?

    הופיעה בכתבה ההתייחסות "לזכרם של האב ובנו שמתו בתאונה הטרגית (אשר פלמר – ר.מ) שאירעה לפני שנה בכביש העוקף חברון."

    תאונה טרגית, מה?

    מזכיר לי את התאונה הטרגית של באסם ראידה לפני שבוע וחצי.
    זה באמת טרגי לראות נהג מאבד שליטה כשיש לו סלע או בקת"ב בתוך הפרצוף.

    אהבתי

  7. תומר הגיב:

    שטרסלר כתב על "…התגובות הכועסות של מי שלמדו… (מדעי הרוח) ומן הסתם התכוון לזה, בהקשר הזה אפשר שהוא כותב לעניין (אם כי, כפי שציין יובל דרור בגלובו) הוא כושל בהנחות מופרכות, חלקן בגלל שטחיות גרידא וחלקן בשל שטרסלריות בסיסית.

    אהבתי

    • בן הגיב:

      אחת מ"הנחות היסוד המופרכות" שמונה דרור היא "שהסיבה היחידה שאנשים הולכים ללמוד היא כדי למצוא עבודה אחרי הלימודים". התלונה המרכזית של אותו בוגר מדעי החברה והרוח היא, ובכן, שהוא לא מצליח למצוא עבודה אחרי לימודיהם. הנחת היסוד של שטרסלר לא נראית לי כל כך מופרכת.

      אהבתי

  8. האמיר הגיב:

    זה יהיה ארוך (אורן בטח יגדיר את זה "מגנום אופוס" במימדי "מלחמה ושלום").

    אביה אומר שגם הוא הפעיל בולדוזר בצבא, ושהנהג חייב לדעת מה נמצא לפני להב הכף.

    נכון. בודקים מה יש לפני הכף ואז נוסעים, כי בזמן הנסיעה הכף מסתירה כל מה שקרוב והמיגון מסתיר כמעט את כל השאר. אבל מה לעשות שיש אנשים שמתעקשים לקפוץ לפני הכף?

    D9 זה כלי איטי. אין שום בעיה לאדם בריא בגופו לחמוק ממנו. קורי לא ניסתה – להיפך, היא התעקשה להיכנס לנתיב הנסיעה שלו. הדבר דומה למי שמחכה שהרכבת תתקרב ואז זורק את עצמו על פסי הרכבת. מי שאשם בדריסתו, הוא או נהג הקטר?

    צפי סער כותבת שמה שזעזע את כולנו במרכאות בתמונת הילדה הבוכיה והחייל זו העובדה שהיא בלונדינית. אכן כן.

    ולווט, זו ציניות או שאת באמת מאמינה שזה מה שמזעזע? כי אם זה נכתב ברצינות, את וסער גזעניות.

    אני לא מזדעזע מהתמונה הזו. בהקשר הנכון (נאמר, החייל מונע מהילדה לברוח מהוצאה להורג) הייתי מזדעזע, ללא קשר לצבע שערה של הילדה.

    הפצ"ר (השמאלן האנטישמי) צפוי להחליט להעמיד לדין את סא"ל שלום אייזנר (הפצוע האנוש וגיבור מערכות ישראל) לדין פלילי אחרי שהיכה פעיל שלום דני (שונא ישראל אנטישמי מחבק ערבים ובלונדיני, טפי עליו). (יוסי יהושוע, ידיעות)

    לא כדאי לחכות שהפצ"ר אשכרה יחליט? כי לפעמים הציפיות של התקשורת לא מתממשות.

    בכל מקרה: הפצ"ר לא שמאלן אנטישמי (טוב, אולי הוא שמאלן, לא יצא לי לבדוק), אייזנר לא פצוע אנוש (לא בטוח אם הוא גיבור או לא), הדני לא פעיל שלום, הוא פעיל פרו-פלשתינאי ואנטי ישראלי.

    סביא שאייזנר יועמד לדין. הוא בכל זאת עשה שימוש שנראה כלא חוקי בנזק ושלא הולם קצין. נתנו לו משימה לבצע בלי כלים לבצע אותה. מה שאייזנר לא היה עושה, הוא היה לא בסדר: עצר את ה- ISM-ים בכח? לא ציית לפקודות. נתן להם לעבור? לא ציית לפקודות. הוא בחר לאיזו פקודה לציית ומאיזו פקודה להתעלם.

    תומר פרסיקו VS נחמיה שטרסלר.

    פריסקו כנראה מניח שאין צורך לקרוא את מה ששטרסלר כתב. אז הנה המקור.

    פריסקו כתב שטויות – וזו עוד ההגדרה העדינה, בחיי. אם המטרה אינה להרוויח כסף, למה הוא מתלונן על מקצועות שבהם לא מרוויחים הרבה כסף?

    "אולי יש משהו נוסף לבד מכוחות השוק שאמור להעניק ערך לעבודה מסויימת?" בסדר, ומהו המשהו הזה? הוא איך נקבע כמה "באמת" צריך לשלם לאדם? הרי ברור שקפיטליזם היא שיטה כלכלית-חברתית רעה, אבל הצבעה על הבעיות בשיטה לא מראה שיש שיטה טובה יותר. כל שיטה אחרת שנוסתה עד היום היתה הרבה יותר גרועה.

    יש לי רושם שאלו שמתלוננים משוכנעים שמגיע להם יותר ושבשיטה אחרת, "נכונה" יותר, הם גם יקבלו יותר. אלא מה, יש מעט מאוד אנשים שחושבים שמשלמים להם יותר מידי…

    אהבתי

    • מאה שנים של בדידות הגיב:

      אורן יתהה אם תושיע קפטנים בשאלת אלישיב גאון הדור.
      גם בהתחשב באיכות והסיכון, לי משלמים יותר מדי. ליתר, סלח לי, קצרה סבלנותי מלהשיב.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      האמיר ציטט אותי:

      הפצ"ר (השמאלן האנטישמי) צפוי להחליט להעמיד לדין את סא"ל שלום אייזנר (הפצוע האנוש וגיבור מערכות ישראל) לדין פלילי אחרי שהיכה פעיל שלום דני (שונא ישראל אנטישמי מחבק ערבים ובלונדיני, טפי עליו). (יוסי יהושוע, ידיעות)

      ואז הביע את דעתו וקיבל כוכבים ירוקים:

      לא כדאי לחכות שהפצ"ר אשכרה יחליט? כי לפעמים הציפיות של התקשורת לא מתממשות.
      בכל מקרה: הפצ"ר לא שמאלן אנטישמי (טוב, אולי הוא שמאלן, לא יצא לי לבדוק), אייזנר לא פצוע אנוש (לא בטוח אם הוא גיבור או לא), הדני לא פעיל שלום, הוא פעיל פרו-פלשתינאי ואנטי ישראלי.
      סביא שאייזנר יועמד לדין. הוא בכל זאת עשה שימוש שנראה כלא חוקי בנזק ושלא הולם קצין. נתנו לו משימה לבצע בלי כלים לבצע אותה. מה שאייזנר לא היה עושה, הוא היה לא בסדר: עצר את ה- ISM-ים בכח? לא ציית לפקודות. נתן להם לעבור? לא ציית לפקודות. הוא בחר לאיזו פקודה לציית ומאיזו פקודה להתעלם.

      אחרי תגובה כזו אני דופקת את הראש בקיר ומגששת אחר קופסת האקמול. אבלע 20 וגמרנו. לא יכול להיות שאף אחד לא הבין וגם לא העיר לו על כך.

      אהבתי

      • מתבקש הגיב:

        אני דואג לשלומם של קירות ביתך. ניסיתי כמה פעמים, האמיר מתקשה בעיכול אוכל מוצק ותיקונים.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אם לא היית עויינת את תורתנו הקדושה היה נמנע כאבו של הקיר האומלל. במקום קופסת אקמול פיתחי את ספר הספרים וקיראי את ההסבר:
        לא יחפוץ כסיל בתבונה כי אם בהתגלות לבו.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אני עוינת את ספר הספרים בדיוק כמו שאתה מבין באשטנגה.

          אהבתי

          • חייל זקן הגיב:

            זו בשורה משמחת. נקווה שהגישה החדשה תעמוד לפסוקים העתיקים כשייעלו על שולחן הצנזורית.

            אהבתי

            • velvet הגיב:

              העובדה שלא הבנת את זה עד היום משום דבר שכתבתי, והעובדה שאתה חושב שבגלל שנכתב בכתובים "זו-נות המפרכסות זו את זו" זו מחמאה (או סתם אמירה לא טעונה), ואין בה שום מיזוגניות, היא תעודת עניות לך.
              שהרי אין בין ספר הספרים או כל כתבי הקודש הנלווים לבין שוויון לנשים דבר וחצי דבר.
              שנאת נשים, עלבונות והשפלה זו לא המצאה חדשה.

              אהבתי

              • חייל זקן הגיב:

                עכשיו הפתעת אותי. עד היום סברתי שאת מפעילה צנזורה לשונית. האם עלי להבין מדברייך שיש גם צנזורה על השקפות?

                אהבתי

              • עובר אורח הגיב:

                שלום
                האמירה על פרכוס עצמי שאתם מצטטים חלקית
                היא דוגמה לתרבות שבה הביקורת העצמית של העילית
                היא ערך גבוה אם לא עליון. בחברה זו "תלמיד חכם"
                הוא ערך עליון באמת. חינוך מגיל רך, אחת החברות
                האנושיות הראשונות למסד עקרון זה, שקד על הטמעת
                ערך זה בכל מרכיבי החברה. והנה אותה עילית משווה
                עצמה בעצמה לנשות אחד המקצועות הנחותים. עצם
                ההשוואה של תלמידי חכמים המפרכסים זה את זה כמו…
                היא בעת ובעונה אחת גם ביקורת עצמית כמו היום
                מלומדים שמצטטים אחד את השני. באותה עת זו גם
                ביקורת על הביקורת העצמית. הטקס גם מרמז שאין
                הבדל בעצם בין בין העילית לבין נשים שבמדרג החברתי
                הנמוך ביותר. אני גאה בהיותי חלק מתרבות זו.

                אהבתי

      • אחד אחר הגיב:

        אני למשל לא מבין.
        מה הבעיה כאן?

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        למה את עושה אורן? לא הובנת כהלכה ע"י יותר מאדם אחד, במקום לדפוק ת'ראש בקיר, אפשר לנסות להסביר.

        אהבתי

  9. נ הגיב:

    הו דה פאק איזה גיורא יהלום, והאייטם לא מצחיק ו/או מעניין והבדיחה(?) על דיסני עקומה יותר מזווית הצילום

    אהבתי

  10. מסכל ממוקד הגיב:

    בשורה התחתונה, חייל צה"ל ערבי דורס בטעות אנרכיסטית שנכנסה לפה בכלל תחת אשרת "תיירת", שקופצת לו מתחת לגלגלים כשהוא תחת איום אויב.

    כלום לא היה מצופה ממנו לסכן את חייו וחיי חבריו למען אותה תומכת טירוריסטים אצילה?

    הוא לא יכול היה לנהוג כמו כיאה למדינה דמוקרטית אחרת כלפי אנרכיסטים זרים?

    אהבתי

  11. יואבי הגיב:

    לגבי הסקרים בבלוג –
    אין שום דרך אמיתית למנוע זיופים בהצבעה לסקרים באינטרנט, אך ניתן לצמצם אותם במספר שיטות: הרשמה לבלוג, מניעת הצבעות כפולות מאותו IP/מחשב. כל אלו נועדו לנפות מצביעים בדרגת טירוף ממוצעת, אך אין בהם כדי לנפות מצביעים בדרגת טירוף גדולה.
    ישנה שיטה נוספת והיא הרשמה לבלוג/סקר באמצעות אימות קוד שנשלח לסלולרי, וזו אמורה לנפות אף את המצביעים בדרגת טירוף גדולה מאוד (אך לא גדולה מאוד-מאוד… וכו').
    כמובן שהבעיה הגדולה היא שחלק מהאנשים, בעיקר אותם 40% שבתעשיית העיתונות, לא ירצו להצביע כי V תוכל לדעת איך הצביע כל אחד מהם.

    אהבתי

  12. אורן אמפתי מתמיד הגיב:

    המאמר של בן דרור ימיני הוא סאדונקרופילי במימדים ר/קים.

    אהבתי

  13. אורן חולט שועלן הגיב:

    כמובן, שאת הקישור להשפעה השלילית של צריכת מריחואנה על הIQ, הבאתי כבר אתמול. מדוע לא מתבטא אצלי.
    א. מדובר בממוצע.
    ב. היה עודף מלכתחילה.
    ג. הכל שטויות היתי ונשארתי סחי כשועלן בן יומו.
    ד. מתבטא, ובגדול.

    אהבתי

  14. יואבי הגיב:

    …אחרי שהיכה פעיל שלום דני

    שאלה לV:
    כמבקרת תקשורת הרגישה למונחים בהם בוחר העיתון לכנות גוף זה או אחר, האם אינך חושבת שיש פגם בכינוי אותו דני כ"פעיל שלום" (קשה להעלות על הדעת כינוי יותר חיובי מזה), ובמקום זאת היה מוטב לבחור כינוי ניטרלי יותר, אולי "פעיל פרו-פלסטיני"?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      (מוותרת על ההתחכמויות)
      הפוך.
      – הכינוי פעיל שלום הוא ניטרלי. כולם רוצים שלום. יהודים. ערבים.
      – הכינוי פעיל פרו פלסטיני הוא לא ניטרלי כי הוא בוחר בצד.

      אהבתי

      • מסכל ממוקד הגיב:

        כלומר, את מלאת השתהות באותה מידה שלעולם, איילת שקד, למשל, לא תכונת בתקשורת ההגמונית כ"פעילת שלום" או כמעט תמיד בשום טייטל נייטרלי אחר, אלא לרוב בכינוי המסמן אותה במקום מסוים, ולעיתים עם מטען שלילי סמוי-מובהק.

        זה לא שאת מקבלת כמובנת מעליה שתקשורת ההגמונית מעניקה תארים מנוטרלים עם מטען לשוני חיובי, לעומת אחרת שלהם היא מצמידה תיחום צר ולרוב שוללני.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        חבל עצוב אבל אמת. לא כולם רוצים שלום. גם בתור בדיחה.

        אהבתי

      • בן הגיב:

        לא, לא כולם רוצים שלום. ה-ISM, אותו ארגון בו חבר "פעיל השלום" הדני, לא ממש רוצה שלום.

        למשל, מייסדיו של הארגון כתבו: "ההתנגדות הפלסטינית צריכה להיות מורכבת ממגוון מאפיינים, הן אלימים והן שאינם-אלימים…אכן, אנשים ייהרגו וייפצעו", אך מיתות אלו הינן "לא פחות אציליות מביצוע פיגוע התאבדות. ואנו בטוחים שאם אנשים אלה ייהרגו במהלך פעולה כזו, הם ייחשבו שאהידים עבור אללה". חברי הארגון לא מסתפקים רק במילים. חקירת הפיגוע ב"מייקס פלייס" העלתה כי המחבלים נעזרו בסיוע של חברי הארגון. בית משפט פדרלי הרשיע חבר אחר בארגון מתן סיוע חומרי לחמאס (http://www.ngo-monitor.org.il/article.php?id=24).

        הם בחרו צד. הם לא רק פרו פלסטינים, הם פרו ארגוני טרור פלסטינים. וככאלו, הם לא ממש פועלים למען שלום.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          הם אינם פרו-פלסטינים. יש המון סוגי פלסטינים. אני פלסטיני יותר
          מהם. הם בכלל לא מיצגים אותי ועוד עשרות אלפי יהודים
          ציונים שנולדו בפלסטין. אם תקום פלסטין אני אדרוש אזרחות
          פלסטינית, בודאי. הזרים הללו מייצגים רק חלק מהפלסטינים
          ומנסים לשכנע את יתר הפלסטינים שהמסר שלהם נכון. הם
          ודומיהם הביאו אסון אחר אסון על הפלסטינים החל בפלישה
          הלא חוקית לכאן שבטענה שהולכים לחסל את ישראל חיסלו קודם
          כל את הפוטנציאל למדינה פלשטינית שהחלה באמת לקום רק !!!
          אחרי גירוש הירדנים, המצרים, הסורים והלבנונים. זו אחת
          הרמאויות הגדולות בהיסטוריה. יעאני באו לעזור ועד שהיהודים
          לא גירשו אותם הפכו את הפלסטינים לעבדים. ויש עוד.

          אהבתי

      • יואבי הגיב:

        את יודעת מה הבעיה עם טוקבקים באינטרנט? שלמרות שנראה שהם ארעיים ו"בשלוף", למעשה הם על-זמניים וחקוקים בסלע.
        עשיתי צילום מסך של התגובה שלך כדי שתהיה לי בארכיון תשובה בכתב של עיתונאית בעלת ותק מכובד העוסקת בביקורת תקשורת שניסתה לתת הסבר אינטליגנטי המצדיק את השימוש במונח "פעילי שלום" לכל מיני ארגונים מהשמאל הקיצוני, הפועלים באלימות כנגד צה"ל ("כוחותינו" בלע"ז).
        תשובתך רק מלמדת עד כמה גם אלו שדוגלים בגישה ביקורתית-אובייקטיבית-ניטרלית, עיוורים – במקרה הטוב ורשעים במקרה הרע – בכל הקשור לעוול שהם עושים בסיקור חד צדדי של המציאות.
        אח"כ אתם מתפלאים מדוע זועקים עליכם מהימין שהתקשורת שמאלנית מדי (מילא שמאלנית, זה בסדר ואולי אפילו מהותי, אבל לא שמאלנית מדי).
        את מסוגלת להבין עכשיו את תחושת הקיפוח, העוול והאיבה שחש כל אזרח בעל עמדות ימניות נוכח האופן שבו התקשורת מנסה לומר לו מה ואיך לחשוב? מה נכון לחשוב?
        תודה לך על תשובתך.

        אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        לכנות את פעילי ה-ISM "פעילי שלום" זה כמו לכנות כך את נוער הגבעות.

        אהבתי

  15. רטקסס הגיב:

    והיום בשער של "הסאן":
    1. לוחצים על ראש הממשלה.
    2. הגיבור החטוף מודה לעם.
    3. יח"צ לתוכנית ריאליטי – שלא בקשת.
    4. חוזרת לבורגס בלעדיך.

    רק מלראות את השער כל האוויר יוצא לי מהריאות.

    אהבתי

  16. תומר הגיב:

    גם בגלוב של יובל דרור יש התייחסות למאמר של שטרסלר (האיש באמת שובר שיאים של שטחיות)

    אהבתי

  17. טכנולוג הגיב:

    יריב אומר משהו נכון, ואת אומרת משהו אחר לגמרי.
    יריב אמר "ל-IP משותף אין פתרון בפלאגין הזה." – בדיוק. תחליפו פלאגין, רובם חינמיים.
    ולא, זה לא אומר שאת חייבת להשתמש בסקרים חיצוניים בתשלום.
    טיפ – גוגל דוקס עובד מדהים, חינמי ואנונימי לגמרי.

    אהבתי

  18. בונד ג בונד הגיב:

    נסלי ברדה אמרה דונאלד? 😯

    אולי התכוונו אליו:

    בקיץ 1982 עבדתי עבור דונלד רייגן, שהיה אז שר האוצר בממשלו של הנשיא רונלד רייגן.

    🙄

    אהבתי

  19. בונד ג בונד הגיב:

    לפחות הוא לא חבש כיפה 😈

    אהבתי

  20. מסכל ממוקד הגיב:

    א.אני חדשדנדש למדי- שטף הכתיבה של V נעים לעיני.
    ב. יש פה התכתבות מעניינת בין הפסקה הראשונה שבה המבקרת נותנת באלימות סממנים: תספורת מוהוק, פאות תספורת בכלל לבין אלימות לבין פסקת מורשת "גזענות".
    כמובן לשם האיזון היה אפשר להוסיף מגלחי-ראש או בעלי מזוגג ומשקפיים מהזן שמרכיב מסית מסוים ושתי מורשעות בסעיפי בוגדנות, כמטיפים לאלימות מזן שונה אך אפילו הרבה יותר שובר ידיים ורגליים בתוצאותיו להמונים.

    ג.ב"מדינת כל גזעניה התורנית" עיתונאית הארץ מדברת"כולנו הזדעזנו" פה נשאלת השאלה מי זה ה"גוף שלישי רבים"?
    בפועל זה נראה בעיקר כמו שיח פנימי ברנז'אי בבית דני ולוויניו .
    מי שבוחן את תגובות הציבור הכללי- זהה דפוס הולך וגובר של חוסר עניין (כולל שמאל ממורכז) שיודע שפוליווד /בצלם מבשלים כרגע תמונות והפעם היחידה שיטרח "להזדעזע" גם מריח הבישול אם הוא חושב שזה ישרת אותו למטרה פוליטית ספציפית .

    בגדול אני לא מכיר את התמונה בזו, שבה מישהו הכניס לשם הפרובוקציה ילדה זו(זו צאצאית של מסתנן אירופי ?), אבל נראה שהמציאות בכלל הציבור הפוכה. וכשאני אומר כלל הציבור זה כולל למען הסר הספק זה שמאלנית כעירית לינור, שכתבה שאחרי שהתגברה על האפקט הפבלובי, וצפתה מספר פעמים בקטע של אייזנר השמנמן VS ה"תייר" אנטישמי הבלונדיני הקטן שהיה מקבל יחס גרוע כפליים במדינה הדנית "הנאורה שלו" שיש כאן צדק פואטי.
    ולהסר ספק, לא דין בתחושה מול ילדה קטנה וחלושה כדין פעיל-הסתה זר בגיר מקצועי בלי שום קשר למראה.

    אפשר היה כמובן חיש קל להוסיף סממנים של גלוחי ראש, וכדומה או השילוב המרתק בין מבט מזוגג למשקפיים מסוג מיוחד שאתה יכול למצוא אצל למשל רכלבסקי-ענת קם- טלי פחימה.
    ואולי כן, ברמה הסטטיסטית יש איזשהו מקדם גבוה יותר בין מראה אקצנטרי לאלימות.

    וכן, אם ניקח את זה לרגע בכל זאת הצידה מאחורי הספי, אפשר להבין את המקור של דיסוננס (ערבי VS מערבי וכעת זה שחקנית חיזוק זרה מערבית מול מערבי).
    דיברנו על סטטיסטיקה של נון-קונפורמיזם בתספורת -יתכן שיש כאמור מקדם כזה, כפי שציינה V.
    אבל הסטטיסטיקה כמובן מתיישרת במספרים גדולים כמובן בצורה הרבה יותר מובהקת עם הקשרים של תרבויות לאומיות/ דתיות מסוימות הרבה יותר מאחרות- למשל בטירור- בפער שניתן לכנות אותו בבטחה את ההבדל בין ידיעה חדשותית של "כלב נשך אדם" לעומת "אדם נשך כלב".

    אהבתי

    • לפני פיזור הגיב:

      לדעתי המקום הנכון של הכותרת "מדינת כל גזעניה" בבלוג הוא אחרי הלפני פיזור. מהמוצדקות.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        יצא לך אחד טוב.
        תחת איזה חומר זה היה?

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        מבקש סליחה מראש על טיפשותי אבל לא הבנתי את כוונתך.

        האם לדעתך ביטא "מסכל ממוקד" הוויה גזענית בהודעתו?

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        אני מתנצל מראש על טפשותי אבל לא הבנתי למה התכוונת.

        האם לדעתך ביטא המסכל הממוקד דעות גזעניות בהודעתו?

        אהבתי

        • דמוקרטיה שירשורית הגיב:

          כללית לחכמת ההמון.

          אהבתי

          • תומר הגיב:

            מתנצל בשנית אבל שוב לא הבנתי

            אתה התיחסת למה שכתב המ"מ וכתבת דברים שמהם השתמע שהכותרת היאה למה שכתב היא "מדינת כל גזעניה".

            בתשובה לתהייתי השבת לי שהתכוונת לחכמת ההמון.
            מכאן אני יכול להבין שלדעתך הוא ביטא את חכמת ההמון (כלומר את "חכמת" ההמון, לטעמך) שהיא גזענית?
            אם כן, אני מניח שלדעתך בא אופיה הגזעני האינטרינזי של חכמת ההמון (כלומר "חכמת" ההמון) לידי ביטוי בהודעתו של מ"מ ובאופן שיש בו כדי לתת הצדקה לקשירת כותרת "מדינת כל אזרחיה" לדבריו.

            אני מודה שגם כשאני קורא שוב את דבריו איני מוצא שם נימה גזענית, אודה לך אם תוכל להסביר לי אם הנחותיי נכונות ואם כן, במה מתבטאת הגזענות הזו שלו

            אהבתי

            • שועלן חולט אורן הגיב:

              אורן התכוון לכל מי ששוכן פה למטה.
              מכיוון שאורן לא סחי, הוא בעל מודעות עצמית, ולכן הוא יודע שהוא כולל בזה גם את עצמו.

              אהבתי

            • דמוקרטיה שירשורית הגיב:

              הכוונה היתה למכלול תגובות, ולא אחת. כל אחת מהן ראויה להגנות האפייניות למדינה כל"ג.

              אהבתי

              • מסכל ממוקד הגיב:

                על זה נאמר אין למנוע שור בדישו.
                אורן צריך לאכול 8 ארוחות ביום שבהם הוא מסמן "גזענים" , מדומיינים לפי שיטת בית דני את חד"ש, אחרת הוא פשוט הולך לישון רעב
                היום גם צפי סער מהארץ כך עולה מהקישור כניסה עצמה למועדון הגזענים (מזדעזעת כי יש בתמונה בלונדינית ולא ברונטית) והיתה גם מי שאישררה אותה.

                עכשיו נעלה שאלה, אם לשיטת בית דני, כל העולם גזעני כולל: צפי סער, וולט, אורן, חנין זועבי, נתניהו, חייל זקן בנט, וכמובן כל שוכני הפורום ו המדינה והעולם כולו וגם שוכני מאדים שעוד מעט יחשפו עצמם.
                אולי רק אולי, זה מזכיר איזה משקל אנו צריכים לתת אבחנות התזונתיות הללו.
                מצד שני, מישהו חייב לאכול.
                זה באמת לא הומני לתת לאנשים לגווע ברעב.

                אהבתי

                • מדע מדויק הגיב:

                  ארבע סוגי תגובות למדינת כל"ג.
                  א. ההסבר האנאלי. ולווט האישה השמאלנית לא מבינה על מה היא מדברת (צל"ש בונד).
                  ב. נהפוך הוא, הם הגזענים האמיתיים (צל"ש שועלן).
                  ג. המשכה של ב. התקשורת היא הגזענית (צל"ש השעמום).
                  ד. אורן עושה להקת מעודדות (צל"ג אורן).

                  אהבתי

  21. שלומי שניידר הגיב:

    דונלד רייגן חחחחח

    לגבי תמונת הילדה הבלונדינית – מה שמצחיק הוא שאני, צרכן תקשורת די אובססיבי, ראיתי את התמונה לראשונה כשלצידה ההסבר שזה מזעזע כי רק כי היא בלונדינית. מאז, לא ראיתי את התמונה בלי שמישהו כתב או אמר שאנחנו מזועזעים כי היא בלונדינית.

    השמאל כל כך אוהב לצאת נגד הזרם (ולפעמים כנגד הזרם המרכזי של השמאל) שהם התחילו לספר שהזעזוע הוא רק בגלל הבלונד, עוד לפני שהיה בכלל זעזוע. הצורך לתוכחה מתמשכת גורם להם לייצר מציאות שלא קיימת. במקרה הזה – יצרו איזה "שמאל מרכזי" שמזדעזע מהתמונה רק כי הילדה בלונדינית, למרות שבכלל לא הייתה תופעה כזו.

    אהבתי

  22. אריאל הגיב:

    יש משהו עצוב ומצחיק גם יחד בלקרוא במעריב שערוץ 10 והארץ בקשיים ושום מילה על הקשיים של מעריב, ואותו דבר בהארץ.
    כמו ילד לאמא פולניה שכל הזמן מנדנדת לו שימצא כבר אישה ויתחתן "בדיוק כמו החבר שלך מוישה" והקאמבק שלו הוא "אמא, מוישה התגרש!". הס מלהזכיר את אפס הניסיון שלו עם נשים, אבל העיקר שמוישה כבר לא "מוצלח יותר" ממנו.

    אהבתי

  23. חייל זקן הגיב:

    מדינת כל גזעניה…

    צפי סער כותבת שמה שזעזע את כולנו במרכאות בתמונת הילדה הבוכיה והחייל זו העובדה שהיא בלונדינית. אכן כן.

    מספר הערות:
    1. אנחנו, הגזענים מימין, לא מזדעזעים כשחיל מכה ערבי או דני גבעולי. 2. הילדה בצילום אינה ערביה אלא אם מותר לערביות לצאת לרחוב לבושות בגופייה. סביר יותר שמדובר בילדה של בילעינים שאימצו את שיטות הלחימה של האירנים.
    3. אנחנו, הגזענים מימין, לא מזדעזעים כשאנטישמי בזוי עוצר בגופו קת רובה או D9.
    4. רציתם אביב ערבי גם בישראל? קיבלתם:
    כמאה מוסלמים הסתערו על בתי נוצרים במזרח ירושלים

    אהבתי

  24. אלון הגיב:

    משעשע אם ההוא כתב באמת "דולנד" רייגן

    אהבתי

  25. שועלן הגיב:

    עדיין לא מבין מה הבעייה רק לחסום IP ולא לדרוש רישום.
    אז לא יוכלו להצביע מהמקום עבודה. ביג דיל. לכולם יש אינטרנט גם בטלפון ובבית.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      זה מה שאתה לא מבין: רוב האנשים קוראים את הבלוג בזמן העבודה, מהעבודה.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        א. את מניחה שרוב קוראיך נמצאים במספר מקומות עבודה ספציפיים (מן הסתם, בתקשורת). לפי סקר שעשית, 40% מהקוראים שלך הם מהתקשורת, השאר בכל מיני (לא סביר שמרוכזים במקומות עבודה מועטים). אז אנחנו מדברים בעיקר על אי נוחות מסויימת לחלק מאותם ה-40%. זה עדיין יכול להיות מספר משמעותי, אבל לא רוב הקוראים.
        ב. מי שרוצה להצביע בכל זאת, יש לו סלולר לידו. אפשר לשער שזה מכסה כ-90% מאותם האנשים. מי שלא מוכן לעשות את המאמץ הקטן הזה, אפשר לוותר על הקול שלו. לא נורא. עדיף פחות קול אמיתי אחד מעוד 5000 מזוייפים.
        ג. אני חושב שמשיקולי עלות תועלת זה הפתרון הנכון, במיוחד לאחר מה שקרה (גם אם המנוול לא יעשה זאת שוב, היו גם אחרים שעסקו בהצבעות ידניות, וכמובן שתמיד יכול לצוץ מנוול אחר).

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        למשל אני. אבל מה הבעיה? קוראים בעבודה, מגיעים הביתה, מצביעים.

        אם זה מספיק חשוב לאלו שרוצים להצביע, הם יעשו את המאמת האדיר של להיכנס שוב לאתר בבית.

        אהבתי

  26. דובר עברית הגיב:

    אני מניח שיובל בן עמי לא עבר את מבחני היופי המחייבים מגיש כל פינת רבע דקה במדיום המטופש. הוא יכול להיות עיתונאי צעיר ומבטיח אבל מעט מקריח או קצת פוזל וישאר לנצח במדיום מודפס או רדיו.

    אהבתי

כתיבת תגובה