משפחת מוזס במצוקה


המוזסים לא חוגגים

לקראת החגים: מצעד המסכנים. המצוקה, כך מתברר, הגיעה למשפחת מוזס. בשער ידיעות זוג פנסיונרים, אבי ואסתר מוזס עם הכותרת "אמרנו לנכדים: אל תבואו לחג, אין לנו כסף". למה יש לי תחושה שהם מתחרטים על הרגע, שכל הבוקר קיבלו טלפונים מקרובים ומחברים מזועזעים ושהילדים והנכדים שלהם רוצים לקבור עצמם מבושה?

השניים אומרים בידיעה המתייחסת אליהם: "אנחנו בפירוש לא נזקקים וחיים בכבוד מכספי הפנסיה". אז מה הבעיה שלהם? קשיי האירוח, כמעט 2,000 ש'. ואני אומרת, לא נורא. אם לא הצלחתם לארגן את המשפחה, כולה שני ילדים (ועשרה נכדים. עשרה?) שכל אחד יביא משהו, אז לא משנה. אל תחגגו.
נעבור למצוקה הבאה, משפחת קורן משלומי. מה הבעיה שם? הם יתארחו אצל החמות ולא יקנו מתנות חדשות אלא יתנו את הישנות, אלו שלא פתחו. אין ספק, החברים שלהם יאהבו אותם יותר מהבוקר. בעיקר אלו שקנו להם מתנות אי מתי. בשם אלוהים, מה מניע אנשים להתראיין לעיתון ולנפק כאלו הבלים?

שירזי חולה

הידיעה המרכזית בשער מעריב היא ניתוח ראש שעובר מאמן הפועל תל אביב, ניצן שירזי. אני מאחלת לאיש החלמה מהירה, ושיהיו האל וכל צוות הרופאים בעזרו, אבל מה הסיבה שזו ידיעה מרכזית בשער? הסבר בבקשה?
מה שכן, השער גרם לי לדלג לעמודי הספורט, אותם אני זונחת ביומיום, וכך זכיתי לקרוא משפטים כמו:

כדורגל הוא מגרש המשחקים של האנשים ששפר עליהם מזלם בחיים. הוא מאפשר להם ליהנות וגם להתפרנס מההנאה שלהם

מחלתו של שירזי לא מוזכרת. כנראה במדורי הספורט מותר לכתוב רק על "בעיה" ועל "טיפולים" שצריך לעבור. זכותו כמובן של כל איש לקבוע לעצמו מה הוא חושף לציבור ומה לא.
ישראל היום: "מצב בריאותי סבוך", "חשש למחלה קשה".
ידיעות: "ניתוח דחוף".

ישר"ה VS ידיעות

שמחה וששון בכותרת הגג של ישראל היום: "הבית הלבן: הפרסום בידיעות אחרונות אתמול – מטעה וכוזב".

ובע' 3 בוקסית תכלכלת ועליזה:

דובר הבית הלבן: "הדיווח על מסר לאיראן – שקרי"
הממשל האמריקני הכחיש את הפרסום של שמעון שיפר ב"ידיעות אחרונות": "מוטעה וכוזב"
בממשל האמריקני הכחישו אמש באופן גורף ורשמי את הפרסומים על עיסקה כביכול שנרקמה בין וושינגטון לטהרן. על פי הפרסום אתמול של שמעון שיפר ב"ידיעות אחרונות", האמריקנים העבירו לאיראן מסר באמצעות שתי מדינות אירופיות, שלפיו "ארה"ב מצפה שהאיראנים לא יפגעו במטרות אמריקניות בתגובה על פעולה ישראלית".
"זה לא נכון, לגמרי לא נכון", אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, לסוכנות הידיעות רויטרס. "הדיווח הוא דיווח מוטעה וכוזב, ואנחנו לא מתייחסים להשערות". עוד קודם לכן הדגיש קרני כי "אין שום פער בין ארה"ב לישראל בכל הנוגע למניעת נשק גרעיני מאיראן. לכן הנשיא מנהל מדיניות שמפעילה לחץ עצום על המשטר בטהרן, מבודדת אותו ומטילה עליו סנקציות בצורה חסרת תקדים".
הדובר הוסיף כי "בגלל זה הנשיא הבהיר כי בניסיון להשיג את המטרה של מניעת נשק גרעיני מאיראן, כל האופציות על השולחן". עם זאת, קרני שב ואמר כי "החלון לדיפלומטיה עודנו פתוח".
יוני הרש, כתבנו בארה"ב

הארכיון

ארכיון המדינה פתח את שעריו בפני עיתונאים. אני מחבבת מאוד את המקום ואת המוסד והייתי שמחה לבלות שם כמה חודשים מבוקר עד ערב.
אבל ראו מה עופר אדרת כותב על חשיפת מסמכי מינכן, דברים העומדים בניגוד גמור לתגובת לשכת רה"מ בשבוע שעבר:

אלא שלפעמים גם לראש הממשלה יש אפשרות למנוע פרסום מסמכים מארכיון המדינה. בשבוע שעבר לדוגמה, הוא מנע את פרסומם של חלק מהמסמכים הקשורים לטבח הספורטאים במינכן. "פנינו למזכיר הממשלה כדי לבקש לחשוף את המסמכים של ועדת השרים לענייני ביטחון שדנה בטבח מינכן, אבל קיבלנו תשובה שלילית", אומר גלעד ליבנה, הממונה על חשיפת החומרים המסווגים בארכיון המדינה. "ההערכה המקצועית שלנו היתה שכן ניתן לחשוף את החומר, אבל מזכיר הממשלה וראש הממשלה סברו שלא", מוסיף ליבנה. "אנחנו לא חשבנו שמה שיש שם בפנים יגרום נזק למדינה, אבל הם אמרו לנו לחכות עוד עשר שנים", מסכם הגנז.

עורו

לפני כמה שבועות כתבה עינת פישביין בהמוסף לשבת על תנועת עורו, התנועה האזרחית לייצוג הרוב בישראל (ובפייסבוק).
היום מתברר שזו הייתה רק ההתחלה: בשער יש קוביית הפניה ל"יום הבוחר" ("רוצים לקבוע את סדר היום של ישראל?") כל עמוד 12 עוסק בבחירות שמתנהלות היום באתר הארגון תחת הכותרת "היום: ישראל בוחרת". הכות' תגרום להשתוממות רבתי בקרב קוראי העיתון שלא יבינו איזה בחירות צנחו עליהם מבלי שידעו, אבל כן, ככה זה שיש לעיתון מטרה.
בקריאה לבחירות מופיע הלוגו של התנועה לצד הלוגו של ידיעות.
באותו עמוד, לצד ההסברים מהי תנועה זו כותב איל מלמד, ממייסדי התנועה על המוטו שלו.
הרעיון הוא כזה: על פי הבחירות ייקבע מהו הנושא שהכי מטריד את העם (כיתות קטנות יותר * ממשלות פחות גדולות * יותר מיטות אשפוז * עוד שוטרים ברחובות) והתנועה תפעל כדי שזה יקרה. איך? בעזרת דחיפת הפוליטיקאים. סטרט אפ? ברור.
ידיעות אשכרה מקמפיין:
בע' 20 יש מודעת רבע.
ב-24 שעות יש עוד שני עמודים:
אריאלה רינגל הופמן (ע' 6) על ממשלת ישראל המנופחת ועמיר בן-דוד על "פרויקט ירוק יוצא דופן: בית שמספק את צורכי האנרגיה של עצמו" (ע' 12). בשני העמודים הללו עוד שתי מודעות המזמינות את הקוראים לקבוע את סדר היום של ישראל.
מאז ימי מהפכת האוהלים לא נראתה הירתמות כה גדולה לשינוי פני האומה.
גם מצד הארגון השת"פ בעייתי. ארגון א-פוליטי להגדרתו, גדול מאוד, בעל משאבים לא מעטים ופעילות ענפה בשנים האחרונות, שהביאה להשקה מפוארת, חובר מיומו הראשון לעיתון של המדינה, שמטרתו להפיל את נתניהו. כלומר הכי פוליטי שרק אפשר. לא בעייתי?

מעריב שלום

עובדי מעריב יחזיקו במניות העיתון? וזה פותר את הבעיה כי?

מיד אחרי הידיעה בערוץ 2 יצאה ההכחשה הבאה.
הודעה לעיתונות:

הערב (אמש, V) שודרה ידיעה בחדשות ערוץ 2 שעסקה ביוזמה לתמיכה של המדינה בעיתון מעריב. ההסתדרות מבהירה כי אין בכוונתה להשקיע כסף בעיתון מעריב ולהיות הבעלים.
אייל מלמה
דובר ההסתדרות

אחרי שהתבאסנו אתמול מכך שרק ארבעה גברים נקראו למתקפת המחץ נגד המארקר במעריב, נזכרו שם הבוקר שגם לילך סיגן יכולה להצטרף למתקפה.
סיגן מביאה את העובדות האמיתיות, כך לדעתה. לדבריה, המארקר מסקר בהרחבה יתרה את נוחי דנקנר עוד לפני שקנה את מעריב. נכון מאוד! זה כי למארקר או להארץ אין דבר נגד מעריב, ואני לא חושבת שמישהו יכחיש זאת. אז מה את רוצה לומר בכך? מצד שני כותבת סיגן שהמארקר סיקר פחות את הכשרת היישוב מאז שהיא אינה אוחזת במעריב. אולי זה למשל כי פעילות החברה התמתנה, או שלא היה בדיוק מה לסקר? עוד כותבת סיגן שלפי יפע"ת, למרות הדברים המופרכים המופרחים באוויר, מעריב כמעט שלא כותב על הארץ. אה? כנראה ביפע"ת לא סופרים את הטורים של בן-דרור ימיני וקלמן ליבסקינד שליט"א.

רותם שטרקמן בשער המארקר: "המשקיעים למנהלי אי.די.בי: קצצו שכרכם ל-50 אלף ש'".
רחלי בינדמן וגולן חזני בשער כלכליסט: "מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח התכנסו בחשאי".
שער גלובס: "בכירי אי.די.בי לבעלי האג"ח: 'אנחנו עושים כל מאמץ להימנע מהסדר חוב'"
ישר"ה (ע' 11) "דנקנר מבקש חמצן".
בממון עוזרים לחבר: "אי.די.בי לא חדלת פירעון", כותב אלי שמעוני, כלומר מצטט את איל סולגניק, מנהל הכספים הראשי של קבוצת אי.די.בי.
מעריב עסקים, גידי ליפקין ע' 10 והפניה בשער המוספון: "אי.די.בי לבעלי האג"ח: דחייה בתשלום והפקדתו בנאמנות":

"מנהלי הקבוצה שידרו מסר ברור לציבור המשקיעים על כך שהקבוצה מתכוונת לעשות הכל כדי לצאת מן המצב שאליו היא נקלעה".

קוראי מעריב עדיין לא יודעים שעובר על העיתון משהו. אולי הם יכולים לנחש? אולי.

נתי טוקר על מלכוד העיתונות המודפסת: היקף המודעות זינק, המחירים צנחו. עדיין לא באתר.

נשים נשים

הוועידה הכלכלית המרכזית של כלכליסט מתקיימת ביום שלישי, 11 בספטמבר.
בוועידה 28 משתתפים, כך לפי המודעה, בהן שלוש נשים. את כלכליסט עורכת גלית חמי.

לחם עבודה

יסמין לוי עוזבת את ידיעות ב-7 באוקטובר לאחר שפוטרה. בפייסבוק גוללה את קורותיה.

אושרה עסקת הטיעון בין המדינה לאורי בלאו. הוא ירצה ארבעה חודשי עבודות ציבור.
למה הידיעה מופיעה בראש ע' 2 במקור ראשון?

סיכום כנס הדיגיטל בו שטחו ושחטו את חזונם ניר חפץ ואלוף בן. שילה דה-בר הבריז.

יש עורכים בבית?

שמישהו יסביר לכתב אייס מהי נקמה קרה.

אני מקווה ששלומו של הבמאי הנודע אבי נשר בכי טוב. טוב, ב-nrg עסוקים במלחמה בהארץ.

מתברר שהח"כים לא ממש חתמו על מכתב התמיכה ברה"מ ובתכנונו האיראני.

צחוקים

מחלת ההזדקנות תוקפת בגיל ממש צעיר.

(ynet)

אין יותר מבקרים בדואר ישראל.

(ynet)

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

גם politiwatch רוצה להתממן בעזרתכם במימונה. ממליצה ליזמים להפנות ממימונה לאתר.

דוד אסף בפוסט מסעיר:

בן של אדמו"ר, שיושב בבית הכלא בגין עבירות מין חמורות במיוחד ואף על פי כן מוכתר על ידי אביו לאדמו"ר – זהו בלי ספק חידוש בתולדות החסידות.

אורן ממליץ

– רק 2.2% מהכנסות הפרסום של העיתונים מגיעות מהפלטפורמות הדיגיטליות, מתוך הסקר השנתי World Press Trends
– מיומנו של בודק עובדות, האוקספורד אמריקן.
– "It Sucks", על האפשרות למצוא מתכון באינטרנט. ראיון עם מבקר המסעדות זוכה הפוליצר ג'ונתן גולד.
קטעים מממואר של Eric Rouleau, עיתונאי לה מונד הוותיק,על תחילת דרכו כעיתונאי יהודי בקהיר של שנות הארבעים, וחזרתו בשנות השישים לראיון עם נאצר. קהיר ריוויו.
– האינטרנט הוא משוגע המאכיל מיליארד חתולים. וויירד במאמר המסכם ומחסל סופית את התופעה המגונה.
—-
עד כאן אורן, ולכן אין לי ברירה כעת אלא להביא לציבור את הזוכה בתחרות סרטי חתולים באינטרנט: החתול המחליף את קאמי.

לפני פיזור

מדי פעם אני מפתחת אלרגיה קשה לביטויים כאלו ואחרים הפושים בסביבה. בין אם בתקשורת, בין אם בטוקבקים. אחד הביטויים החוזרים פה בפומפוזיות מעיקה הוא "קשוט עצמך ואחר קשוט אחרים" מתוך בבא בתרא. המכתם הלעוס, המשומש, המנג'ס והמעיק מתאים לכל דבר. הוא טוב, לדעת המגיבים, לכל דבר ועניין. אני כותבת טעה במקום תהה? מתאים. אני מוחקת תגובות הרסניות – מתאים. בכל פעם שאני קוראת את ה"קשוט" הזה, צמרמורת של סלידה ודחייה עוברת בגווי. דומה שזו מילת הציווי היחידה שישראלים מכירים.
זה המקום להזכיר (לשועלן יש תחושה שמעולם לא כתבתי זאת): תימחק כל תגובה שלא מתאימה לדרכי הבלוג הזה (לא, לא תגובות של "ימנים", לא, לא תגובות ש"לא מתאימות לדעותיי". תתרכזו). כל מילה שתכפיש מישהו לגופו של: נתניהו, השרה, עיתונאי כזה או אחר, כל אדם באשר הוא (כן, שאלו אותי אתמול אם מותר להציע בתגובות לעקור את עיניו של חגי עמיר. בחיי. טוב, מאחר שכלום לא ברור, התשובה היא לא). וכל מי שזה לא נראה לו מוזמן להקים מרחב משל עצמו בו ירשה חופש ביטוי מוחלט ויפריח בלב השממה האינטרנטית עולם ערכים דמוקרטי לגמרי נטול גבולות ועכבות בו מותר להגיד הכל על כל אחד ולא מוחקים אף טוקבק. בהצלחה.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

86 תגובות על משפחת מוזס במצוקה

  1. אלברט הגיב:

    לא נעים לשמוע על יסמין לוי שאיבדה את עבודתה, אבל הכתבות שלה היו איפשהו בין גרועות למביכות. לצערי, ידיעות אחרונות לא פטר אותה מהסיבה הזאת, ובמקומה יביאו מישהו שיקבל פחות כסף ויעשה עבודה עוד פחות טובה.

    אהבתי

  2. מסכל ממוקד הגיב:

    לא יון ולא אוריון.
    אם כבר זה "תיאוריית הקשר" התוכנית ההיא מהרדיו של ערן סבג. כלומר זרם מחשבה אסוציאטיבי עם תחנות ביניים.
    אצלי דורון נשר תמיד מתחבר במיוחד לצליל שלח וש"ישאר ביננו".
    בתור ילד קטן התאהבתי בדמותה הטלוויזיונית, עד לבשורה.

    אהבתי

  3. מסכל ממוקד הגיב:

    השלמה: בתוכנית כיכבה הנערה שחקנית, צליל שלח.

    אהבתי

  4. מסכל ממוקד הגיב:

    וקצת קפיצות מקשר לקשר אקטוtלי.
    דורון נשר נצרב הכי חזק לבני האייטיז כמנחה עם מאה אחוזי רייטינג של "שישאר ביננו", בתוכנית הנערה צליל שלח שנטבחה יחד עם בני משפחתה בידי חייל מצרי בראס בורקה.

    סמדר פרי עיתונאית של צעד קדימה, ארבע אחורה סקובידו, מספרת על מצריים שבקונצנזוס המרכזי כיום מקדשת את סולימן חאטר שביצע את הטבח בבני המשפחה הנופשים.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      לקפיצות האלה של " אני אמצע הקשר שמעניין אותי, ואסיט את התגובה אליו", קוראים לעשות יון. נשמע גס, אבל תמים לחלוטין. ואין מה להתנצל עליו (לא שמישהו ניסה באמת), הרי זה סרטוני החתולים של הבלוג.

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      מהזיכרון בלבד (וללא אסמכתאות) – אני חושב שהיא גם השתתפה ב"קרוסלה".

      ולגבי דורון נשר: שיזכה לחיים ארוכים וכו' וכו', אבל יש אנשים (ואני ביניהם) שסבורים כי מדובר בטאלנט ללא טאלנט, שהצליח לעבוד על כולם

      אהבתי

  5. שיפ הגיב:

    משהו מקסים מסיקור אולימפיאדת הנכים.
    "איך הוא עושה הכל בלי רגליים?"
    התשובה היא כמובן ריכוז.

    אהבתי

  6. אחת ש הגיב:

    מודה כי גם מחפשת דרכי מילוט מארוחת ערב החג בשל מנהג הענקת המתנות ההדדי הנהוג במשפחתנו פשוט כי השנה אין באפשרותי (כלכלית) לגמול להם חזרה באותו המטבע.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      האם משפחתך חיה בבועה? קשה לקבל החלטה באמעות תקשורת מייל פשוטה שהשנה, לרגל המצב, נוותר כולנו על מתנות מיותרות ומעיקות?

      אהבתי

      • אחת ש הגיב:

        אם תקראי שוב את מה שכתבתי תווכחי להבין כי הקושי הוא שלי. לא שלהם.
        גם בעייני המנהג הזה מיותר ומעיק וניתן להחליפו במחוות שאינן נושאות בחובן ימיים של שבירת ראש (מה לקנות למי) התרוצצויות (למציאת אותו מה) והוצאת כספים.
        מניחה שאם קראת שוב והקדשת רגע מחשבה כבר הסקת בעצמך כי אם הקושי (הנקודתי) והיחס (הכללי) היו משותפים לכל בני משפחתי – סביר שכבר היינו מוצאים דרך פשוטה להפטר ממנו ו/או למצוא לו חלופות.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          חבל מאוד שאת לא יכולה לדבר על זה עם המשפחה.
          בכל מקרה אני מוכנה להתגייס: תגידי שהוזמנת כבר לערב ראה"ש. אני אנפק לך אליבי.

          אהבתי

          • אחת ש הגיב:

            יכולה אבל מביך. ניסיתי את זה כבר בעבר (פסח האחרון אם אני זוכרת נכון) והחבר'ה מתקשים לוותר על המסורת. כבר הגענו לסיכום שמספיק שהסבתא וההורים נותנים לילדים שלהם (מה שמשאיר אותי פטורה) אבל הנה השנה הם שוב גולשים חזרה לאותם פסים. מרגיז.
            ובלי קשר לעניין המתנות – כן, צריכה ורוצה מאוד אליבי (:

            אהבתי

    • סתמאחת הגיב:

      אצלינו לא ממש נהוג לחלק מתנות בחגים. זה מנהג שהתוודעתי אליו לראשונה כשחגגנו פעם בטעות אצל המשפחה המורחבת. אני לא לגמרי מבינה את הפן הזה בתרבות הישראלית, לא מתנות של חגים, שהן בזבוז כסף מובהק ואפילו לא באמת נובעות מרצון לתת אלא מכורח, וגם לא את המתנות המנופחות לחתונות המנופחות יותר.
      כל הרעיון שמאחורי מתנה נעלם בתופעות האלו והופך לסתם דף חשבון שמציג למי יש גדול יותר.

      אהבתי

  7. חיליק הגיב:

    אתמול ב'מעריב', היום ב'ישראל היום':

    אורלי ויינרמן ניהלה במשך שש שנים "מערכת יחסים דיסקרטית" (רומן בלע"ז) עם סייף, בנו של קדאפי.

    סוכנת מוסד או סתם 'אור לגויים'…

    אהבתי

    • אנונימי הגיב:

      אזעקת רכילות. כבר ג׳ובאני רוסו כינה אותה בזמנו ״אישה זולה״. ראה פרשת הכדורגלנים ונערות הליווי שבהם הייתה מעורבת.

      בעניין קדאפי הבן זה נראה יותר צומי.

      אהבתי

      • מסכל ממוקד הגיב:

        התפרסם שהיא קשורה במישרין לפרשיית "הנבחרת והצעירה" לפני כעשור, מול הנבחרת עד גיל 21- עמרי אפק, פיני בלילי, סלים טועמה, ברוך דגו, מני לוי, רוני גפני ולירון וילנר .

        אהבתי

    • מסכל ממוקד הגיב:

      להערכתי איפשהו באמצע.
      המוסד כמו שירותים כללים אחרים משתמשים במופעלים קבלני משנה שאינם חלק אינטגרלי מהאירגון.
      לא סוכנת מוסד, אבל סביר מאוד שספקית ידיעות חלקית.

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        איפה אתם חיים כולכם?

        אורלי וינרמן יצאה מספרי פטריק קים והיא לא תשוב לשם עד שברט ויטפורד יוציא פרק חדש (ומסוקס)

        אהבתי

        • מסכל ממוקד הגיב:

          האם הדמות הנשית בפטריק קים, היתה מצהירה על עצמה כמי שהתכוננה להתאסלם עבור הקדאפי שלה, אבל זה לא יצא לפועל בגלל שהיא היתה עסוקה עד השמיים בהפקות בישראל?

          לא מכיר את הז'אנר, אבל הוא היה עד כדי כך הזוי?

          אהבתי

          • captain beefheart הגיב:

            רואים שאינך מכיר את הז'אנר. הדמות הנשית ב"פטריק קים" היא ציצי מהלך, שלדבריה אין חשיבות והם נשכחים שניה לאחר שנאמרו.

            אהבתי

            • עו"ד הגיב:

              לא יודע מה איתך, אבל אותי מטריד כי קיימים בעולם אנשים שלא יודעים מי היה סוכן ה CIA הקוריאני שהתנשא לגובה של שני מטרים, עם הידיים המסוקסות והגוף שהיה מכונת לחימה קטלנית, בעל האינטליגנציה השממית, הוא והקולונל הרדי, מפקדו. מטריד מאוד. כמו כן, יש לי דרך לדעת אם באמת אתה מצוי בז'אנר. אם אתה יכול לפתור את החידה הבאה (בדקתי, פתרונה אינו ברשת) אז אתה מומחה רציני, אם לא – חבל"ז במובן ההגיוני של הביטוי. והשאלה היא: מה היה דוקר בקביעות את כפות ידיו המיובלות?

              אהבתי

              • captain beefheart הגיב:

                ALAS – כל העותקים שהיו ברשותי מצאו בית חם ב"אמניר" לפני שנים ואין לי שום אפשרות לבדוק זאת. יכול להיות שפתאום זה יבוא לי, אבל הסיכויים דלוחים. אפשר רמז? 🙂

                ברוח הצהרתך אשאלך גם: מי היה האיש שרכש משבצת פירסום בטלויזיה ופירסם תשדיר שבו אמר למצלמה (בציטוט חופשי מהזיכרון, ולאחר תרגום):

                "מטרידה אותי העובדה שמכותרת העיתון נעדר עניין אורניתולוגי מסויים. אני חולם על אמריקה שבה כולם יודעים מהו הדבר"

                אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        אתה מתכוון לחלק השני? או כמו הדייג
        שהוציא בתולת ים, מהמותן ומטה דג.

        אהבתי

    • חיליק הגיב:

      זה לא אותו חיליק.

      סתם צירוף מקרים? עבור לחיליק2…
      👿

      אהבתי

      • אנונימי הגיב:

        אתה חיליק המקורי? גם אני תהיתי מה לבן תורה ירא שמיים וסיפורי זנונים של אחרונת השחקניות?

        נ.ב מתגעגים למרטין!

        אהבתי

        • חיליק הגיב:

          חיליק המסומן בצלמית ירוקה.
          לאחרונה, עקב מעבר לחו"ל ועניינים משפחתיים, (משמחים!), פעילותי בבלוג (ובווב בכלל), ירדה מעט. סורי.

          גם אני מתגעגע למרטין.
          מרטין שוב אלינו!!

          אהבתי

  8. עדי הגיב:

    לא הבנתי משהו.
    הצהרת שתמחקי כל תגובה ימנית של שמאלני שלא מתאים לדעותיו המוכפשות של בנימין נתניהו המוציא את עיניו של חגי עמיר? מה עם דעותייך שלך? למה את מבקשת מאיתנו למחוק את התגובות של כל מי שמבקש להקים לעצמו מרחב של חופש ביטוי משל עצמך?
    חוץ מזה – למה שועלן לא כתב את זה עד עכשיו? אולי כדאי שהוא יקשוט אחרים לפני שהוא יקשוט את הטוקבקים.
    לא כל כך ברור.

    V: 🙂

    אהבתי

  9. עובר אורח הגיב:

    יש טעות בכותרת של "הארץ" שם למעלה בפינה.
    צריך להיות: "…..תקיפת הגרעין האירני – אחרי החגים"
    ולא כמו שכתוב. גם לא תוקפים "גרעין", תוקפים
    מתקנים לטיפול ביסודות נפיצים, או דבר מה כזה. בCERN
    תוקפים גרעינים וגופים תת גרעיניים.

    אהבתי

  10. חמש שאלות הגיב:

    למרות המחקר האקדמי על קניית מעריב על ידי נוחי דנקנר,

    עלייה של 235% בסיקור עסקיו של נוחי דנקנר במעריב


    עד השבוע לא היה בטוח שזו היתה עסקה כלכלית הגיונית.
    מי שראה את את מתקפת הטאלנטים בשער של מעריב אתמול, וטור של של לילך סיגן היום, שבמקום לקרוא להקמת ועדת חקירה ממלכית בסוגיית כספי הפנסיה, ובמקום לתקוף את האיש שמסכן את הפנסיה של כולנו, תוקפים את הארץ, כתביו ובעליו, פתאום קניית מעריב על ידי דנקנר נראית צעד הגיוני למדי…

    אהבתי

  11. קירגור הגיב:

    http://news.walla.co.il/?w=/10/2564342
    http://www.news1.co.il/Archive/001-D-308836-00.html
    עורך הדין איתמר בן גביר מצליח לאלץ את ויינשטיין לתת תשובות לגבי זועבי.

    אהבתי

  12. אחד שיודע הגיב:

    אושיית הרשת הלמו (משה הלוי, halemo) נעצר על ידי המשטרה:
    http://www.hakafe.com/thread16417.html

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      בסיפור על מעצרו של הלמו נכתב "במסגרת הנקמה הוחרמו כל המחשבים המצויים בבית הוריו לרבות פלאפונים וציוד אלקטרוני של כל המשפחה".
      תדמיינו איך תולשים לסבתא את עזרי השמיעה מהאוזן, לדוד הוציאו את
      קוצב הלב. את המיקרו גל מהמטבח לקחו. את כל הגיזמועים
      התיקשורתיים אספו לסל אחד גדול. מתקיים עכשיו דיון בפרקליטות עם
      הקטטר של סבא הנו ציוד אלקטרוני. וכרגע כרגע סיימו לחלוץ את הפעמון
      של דלת הכניסה. וזו רק ההתחלה, הביאו כלבים מיוחדים מיחידת כלבי האלקטרוניקה של המכס בנתב"ג, אלו ( יחידה סודית ביותר) מריחים ציוד אלקטרוני מוברח כמו שאחיהם מריחים סמים. אתם (ואני) עוד לא ראינו כלום.

      אהבתי

  13. שועלן הגיב:

    למשפחת מוזס היה עסק קטן להימורים שהצליח יפה ופרנס את המשפחה בצורה מכובדת.
    ואז הגיע אדלסון, עשה דאמפינג, והרס את כל השוק.

    אהבתי

    • שרוט הגיב:

      הקוואזי-אומללות שמתאר ידיעות אחרונות אופיינית לעיתונות הישראלית "לפני החגים". המטרה היא לצאת בקמפיין ענק של התרמה ל"נזקקים" למיניהם – ואתם לא תוכלו להתחמק מזה.
      המטרה האמיתית היא חגיגת צריכה אורגיאסטית. שמישהו יחסוך משהו "בחג"? נפלתם על השכל?

      התחזית: בכל העיתונים ששרדו וערוצי הטלוויזיה המועדים לסגירה תראו אלפי מסכנים מחפשים אוכל. בסופר יבקשו מכם לתרום 10 שקל לעמותה עלומה כלשהי. בגלי צה"ל כבר התחילו לאסוף את חבילות המזון לחג. חשבתם שסמלי ראש השנה הם חצב, תפוח בדבש וגפילטע? תחשבו שוב…
      מכל מקום, "מרגש" 😆

      אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    כולם הצמידו לדורון נשר את התואר "הבמאי" כשנודע האירוע.
    אז למה עכשיו הטענה נגד נרג שהם התבלבלו עם אבי נשר? כי הם הצמידו "הנודע"? אם כולם מסכימים שהוא "הבמאי", וכולם מדברים עליו, כנראה שהוא גם "הבמאי הנודע".
    מה שאותי מעניין זה למה מכלל עיסוקיו בחרו להציגו כ"הבמאי". האם זה מכובד יותר? כמו העלאה בדרגה לאחר המוות (חו"ח)?

    אהבתי

    • שרוט הגיב:

      "הוא משיב בשלילה גמורה על השאלה האם הקריירה הטלוויזיונית, הקולנועית, העיתונאית, העסקית, הקולינרית והג'ינגלאית שלו מפריעה לעבודתו כמחזאי וכפזמונאי"…
      דורון רוזנבלום, "קיצור תולדות בעיית הזהות", מוסף הארץ 3.12.93

      אהבתי

    • אי אפשר לקרוא לו אייקון תרבותי או אומן כי הדור הנוכחי לא מכיר דמויות שנמנעו ממעבר דרך הריאליטי. כנראה שהתואר במאי שוקל יותר ממגיש רדיו- ואהבתי את תכנית הרדיו שלו, סקרן כמו חתול.

      אהבתי

      • שדה חובה הגיב:

        מבלי לפגוע בזכויותיו הרבות ועם כל איחולי ההחלמה שבעולם, לי קשה להימנע ממחשבה על צחוק הגורל.
        דורון נשר היגר לארצות הברית וחזר לישראל רק עקב בעיות בריאות (מסתבר שכשחולים, היאוש בישראל הרבה יותר נוח וזול).
        אז מילא שהוא נהנה היום מרפואה שמומנה מכספי המיסים שלי, אבל קשה גם להימלט מהמחשבה שאילו האירוע המצער היה מתרחש בקליפורניה, סביר להניח ששלושה בריונים שחורים היו מצליחים להחיש אותו לבית חולים בזמן.

        אהבתי

        • עובר אורח הגיב:

          סליחה, בבקשה, אני רק שאלה:
          מהיכן בדיוק הידע שלך על "ביריונים שחורים"
          בקליפורניה. שעובדים, ככלל, במערכת האמבולנסים
          שם. זו שאלה טכנית, אמיתית, יום, שנה,
          משך זמן.

          אהבתי

        • velvet הגיב:

          מאיפה המידע שהוא

          חזר לישראל רק עקב בעיות בריאות

          אהבתי

            • אחד שתיים הגיב:

              האייטם כאן הוא בעיקר אילן לוקאץ שכל כתבה שלו נראית אותה פרודיה עיתונאית.

              אהבתי

              • שדה חובה הגיב:

                האמנם ם מישהו ביקש ממך ניתוח מלומד של כתבת תרבות או רכילות על לוקאץ, או שהשאלה היתה רק מאין לי האינפורמציה שנשר חזר לישראל רק כדי לזכות בטיפול רפואי על חשבון כספי המיסים ששילמתי מכיסי הפרטי בשעה שהוא בילה בחו"ל?

                אהבתי

          • velvet הגיב:

            זה כמובן לא נכון. בעקבות הניתוח שעבר עשה לעצמו (יחד עם המשפחה) חשבון נפש.

            לעומת זאת, אתה מציג את הדברים כאילו הוא הגיע לפה כדי לקבל טיפולים טובים יותר (עליהם שילם כל חייו כספי בטל"א וקופ"ח) שהגויים ימ"ש, אנטישמים טפי, לא מסוגלים להעניק ללבו הענק של יהודי טהור.

            זוהי דוגמה מעולה איך עושים מניפולציה למציאות כדי שתתאים לצורכי האג'נדה שלך.

            נמאס כבר מעדת "אוי אוי אוי, הוא עזב את הארץ לעשר שנים! החוצפה! איך הוא מעז! אם ככה, שלא יחזור לעולם, מי צריך אותו!". כמה שנים עוד תמשיכו עם האיוולת הזה שמתאימה לימי הקיבוץ הראשית המאה העשרים בה כל מי שעבר לעיר נחשב למורד במלכות?

            אהבתי

            • שדה חובה הגיב:

              במקרה זה המניפולציה היא דווקא שלך.
              ולגבי האוי אוי אוי – דווקא את הצלילים הללו שומעים מכיוון משפחת נשר ולא ממני.
              מבחינתי בדיוק כמו מבחינתך הם יכלו להישאר בקליפורניה ולהינות מנפלאות הרפואה שם.

              אהבתי

  15. עורו נראה מצויין ודי מתבקש במצב היחסים בין האזרח לשלטונות בישראל. התמיכה העיתונאית מריחה מוזר. אני שמח שאגדת שטחים תמורת שלום לא מפומפמת בתפריט. ויש כבר דרישה לשקיפות .

    עוד קמפיין לא פחות חשוב. קמפיין הפליטים היהודים יוצא לדרך. מקווה שייכנס לשיח הבינלאומי ולתכנית החינוך הישראלית. שאפו לדני איילון. סוף סוף מישהו ממשרד החוץ שמצדיק את את התואר שהוא נושא. יוסאריאן מאחוריך.

    אהבתי

  16. גדעון הגיב:

    כבר כמעט התייאשתי מהסיכוי לסיקור הכנס ההוא. תודה

    אהבתי

  17. עזריאל קרליבך הגיב:

    קראתי שמערכת מעריב תעבור לפריפריה. יש לי הצעה ליישוב באיזור פיתוח: בית שאן. זו תהיה בהחלט הזדמנות נאותה לתושבי המקום לסגור חשבון עם סגן עורך העיתון, שאמר עליהם: "אנשים לא מפותחים, שיחזרו לחיים העלובים… חיות".

    אהבתי

  18. אדג הגיב:

    כמה השגות על דוד אסף, אם יורשה:
    האב המנוח, בחר צד, כמו בכל סיפור משפחתי כאוב שכזה. הוא בחר בבנו על פני נכדותיו. את סיבותיו כנראה לעולם לא נדע. זכותו של אב להוריש את תפקידו ומעמדו לבנו, יהא אשר יהא.

    אבל אדמו"ר זקוק לעוד הרבה עזרה חוץ מאבא מפרגן, למשל חסידים.

    וכאן מפספס אסף, ובגדול. הכיסוי העיתונאי הנרחב (יחסית, אל תשכחו ש"כלא" ו"מעשים מגונים", שלא לדבר על "פדופיליה" ו"אונס" הם כמו פיתות בפסח עבור העיתונאי החרדי הממוצע) לא מייצג בכלל את סיכויו האפסיים של הבנאדם לתפוס איזה מעמד.

    ולסיום זוטא: כל ששת האדמורי"ם של חב"ד (למעט האחרון) 'בילו' בכלא, חלקם לזמן קצר מאוד (ימים ושעות), ואחרים למשך חודשים. האדמו"ר מרוז'ין ישב בכלא במשך שנים, ועוד אחרים.

    רק לאחרונה, ישב אחד מאדמור"י ספינקא הניו-יורקי בכלא, על העלמת מיליוני דולרים ממס.

    אם תרצו, זו היא ה'ויה דולורוזה' עם טוויסט חסידי.

    הכל ענין של פרסום ויחצנות. עם קצת שכל והרבה כסף, גם הוא יוכל להיות "(ואתה) קדוש (יושב)" בכלא…

    אהבתי

    • אדג הגיב:

      ולפני שיפרשנו אותי בטעות:
      אני חושב שהבחורצ'יק אנס ופדופיל, ומגיע לו לשבת בכלא עד יומו האחרון. חד וחלק.

      אהבתי

    • דוד אסף הגיב:

      1. האב המנוח בחר בכל ארבעת בניו, כולל הצדיק ממעשיהו, לכהן כאדמו"רים. אכן, עד שלא תתפרסם צוואתו, וספק אם תתפרסם כלשונה ובמלואה, לא נדע על מה ולמה, אבל אני מוכן לנחש את הסיבה: האבא לא חשב שבנו מנוול. בעיניו 'הוא זכאי'.

      2. הכיסוי העיתונאי החרדי הוא דל ואפסי ואין סיכוי בעולם שייכתבו בו מילים גסות כמו 'פדופיליה' או 'אונס'. אבל מי שייסתכל בטוקבקים לרשימות שבכל זאת התפרסמו, יראה שהציבור החרדי יודע היטב במה דברים אמורים. אין לי אלא להצטרף לתקווה שהאיש ישב בדד על כסאו ולא ינהיג עדת חסידים. נחיה ונראה. שום דבר כבר לא יפתיע אותי.

      3. מה הקשר לאדמו"רים אחרים בתולדות החסידות שישבו במאסר? זה היה ברוסיה במאה ה-19, והם נאשמו בדברים אחרים לגמרי. אכן, לדעתי גם מי שהואשם בזיוף שטרות (ר' אברהם יעקב מסדיגורה במאה ה-19) או בהעלמת מס (הרבי מספינקה בדורנו) לא ראוי לשבת על כסאו, אבל בכל זאת יש הבדל בין רמאי לבין מי שאנס את אחייניתו הקטינה.

      4. תמר רותם פרסמה היום ב'הארץ' מאמר על ספר ילדים חדש וראשון מסוגו, שנועד להסביר לציבור החרדי איך להתגונן מניצול מיני. קצת מאוחר מדי לאותה קטינה אומללה…

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      נובמת…
      החב"דניקים שישבו בכלא היו אסירים פוליטיים או קורבנות רדיפות. למיטב ידיעתי, איש מהם לא היה קרימינל פושע מין כמו הנבלה בה מדובר כאן.

      כתבת "זכותו של אב להוריש את תפקידו ומעמדו לבנו, יהא אשר יהא". בכך אתה מאשר שהחרדים פועלים לפי סטנדרטים פיאודלים וביזנטיים. העולם המודרני מקבל הורשת כסף אך בז להורשת תארים ותפקידים. זה קורה רק באיראן, דמשק, פיונגיאנג ומאה שערים.

      אהבתי

  19. אחד שיודע הגיב:

    בעניין שירזי – מה הסיבה שזו ידיעה מרכזית בשער?
    עונת המלפפונים, כמובן.

    אהבתי

    • שרוט הגיב:

      ייתכן שאתה אחד שלא יודע כי עונת המלפפונים הסתיימה עם פתיחת המשחקים בליגה הישראלית ובליגות אירופה

      אהבתי

    • איתן הגיב:

      עונת המלפפונים נגמרה. הליגה התחילה (מחזור שני, מיינד יו).

      הסיבה – מה רצית שיהיה בשער "מעריב"? אי.די.בי ודנקנר?

      אהבתי

    • אורן הגיב:

      יש הרבה לא חדשות בעמודים הראשונים של שלושת הטבלואידים. לגבי שירזי, מידיעה שאין טעם לפרסמה, הפכה לעיקר העמוד (לא שאתמול היה יותר טוב במעריב).

      אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      בקרב רבים שאינם חובבי כדורגל יש חנפנות טבעית בפני אוהדי הספורט הזה. העורך הצילייגר בעיתון, מגישת החדשות האשכנזיה מערוץ 2, חבר הכנסת הממושקף – כולם מתרפסים בפני הטריבונות מתוך רצון להיות מקובל על מחנה העממיקו. אם תרצו – זוהי נקמתם של ילדי הכאפות לדורותיהם.

      אהבתי

      • אנונימי הגיב:

        קפטין, אתה אולי לא יודע, אבל רבים קונים עיתון יומי (דבר תמוה כשלעצמו) בגלל מוסף הספורט או ספורט בכלל. בימים אלה של קריסת הפרינט זה לא הזמן לאנינות. חשבתי שאתה יודע את זה. אין כאן שום עניין לילדי כאפות אשכנזים. כמו הסלולר ומהפכת המוסיקה המזרחית . הכסף מדבר.

        אהבתי

כתיבת תגובה