דבר אחר

ידיעות אוהב גיבורים לאומיים. עיתון פטריוטי או לא? ולכן, זה היום השני, מככבת הלוחמת מקרקל בשער. זווית צילום נמוכה, עמידה גברית, נשק ביד, מבט אל האופק. בקרוב על שטר של 500 ש'.

גם בשער מעריב יש תמונונת של הפייטרית מלידה, כך מספר אבא, שחשף גם את חלומה: להיות רופאה קרבית. בישראל היום מדברים עם האב, המספר שהילדה מגיעה מבית דתי, ושהתנדבה במד"א.
אבל לידיעות יש את הדבר האמיתי, נעם ברקן מראיינת את האלילה, רב"ט ש' ואפילו מביאה סטטוס שלה בפייסבוק.
הנה ההיסטוריה מתרחשת. אחרי 64 שנים, יש לצה"ל לוחמת ראשונה:

…היה לי ברור שאנחנו נמצאים בסכנת חיים. אחד המחבלים התפוצץ לידנו מול הפרצוף, וחלקים ממנו עפו לכל כיוון. תוך כדי יריות התחלתי להבין מה קורה, איפה אנחנו נמצאים ומאיפה יורים עלינו המחבלים. לא הייתי שם לבד, הייתי שם עם כל הצוות, והם באמת הגיבורים שהניעו את כולנו… אני לא מבינה ולא מעכלת… אני עדיין חושבת על נתנאל… הוא פעל כמו שצריך והצליח גם לירות במחבל לפני שנהרג…

אוי, אבל ראו מה מסופר על לוחמת אחרת: נבהלה והסתתרה.
עליה (כנראה) אומרת ידידתנו הפייטרית:

פתאום שמענו בקשר חיילת שצועקת 'יורים עלי, יורים עלינו', אמרתי לנהג: סע אליה, כמה שיותר מהר… חשבתי על החיילת ששמענו בקשר ופחדתי עליה, מגיעים לה כל השבחים, לא פחות ממה שמגיעים לי על כך שהיא הזעיקה את הכוחות למקום…

תקיפה מינית ברשות הפלסטינית

אבי יששכרוף מדווח בע' 4 בהארץ שיו"ר הרשות, מחמוד עבאס (אבו-מאזן) הורה לפתוח בחקירה נגד שר בכיר ואיש פתח שנחשד בתקיפה מינית של עובדת לשכתו. השר, בעל מעמד מיוחד שנחשב למינוי של עבאס עצמו ולא של סלאם פיאד, ידוע בקשריו המצוינים עם הצד הישראלי.
איך אמר ביאליק? טוב שיש לנו זונה יהודיה וגנב יהודי.

ובינתיים במעריב

שלוש הודעות לעיתונות מככבות בפוסט הזה, עובדי מעריב לא ישבתו ודנקנר מקבל ברכה מהרב, אך האלמנט הכי מרשים בפוסט אלו התמונות של נוחי דנקנר החותם על עסקת ההזרקה האחרונה כשהרב יאשיהו פינטו אוחז בידו. זה לא ייאמן מכל כך הרבה בחינות, שמוטב לשתוק ולהביא את התמונה שוב.

רביב דרוקר: האיש הרע בסיפור הוא נוחי דנקנר.

הנה מה שנאמר לאדם שגוייס לעיתון לתפקיד בכיר בראיון עבודה. "אני רק רוצה שתדע שהעיתון הזה נועד בראש וראשונה כדי להילחם ב"דה מרקר" העיתון ובגיא רולניק האיש. אני רוצה לדעת שאתה בסדר עם זה". הבכיר נאלץ להגיד שכן, הוא בסדר עם זה. כמה מקומות עבודה ראויים פתוחים היום לאנשים ראויים בתקשורת?
כתבים ב"עסקים" סיפרו לי איך מצנזרים להם ידיעות, לעתים עם קשר רופף לאינטרסים של דנקנר וקבוצת איי די בי. נדמה לי שלא מוגזם יהיה להגיד שבן כספית, העיתונאי הבכיר בעיתון, עבר את התקופה הקשה ביותר שלו בתקשורת בשנה האחרונה. לזכותו ייאמר שהוא המשיך לכתוב באומץ את דיעותיו, גם כשזה לא היה נוח לבוס, אבל לחומרים שלו נמצא לפתע פחות ביקוש.

עובדי מעריב גילו שאין כסף למוניות. הם נאלצים לשלם בעצמם. "יחזירו לכם", אמרו להם.
וזה המכתב שקיבלו אתמול ממישהו בתפוצת מערכת. מאחר שאני לא עורכת/מגיהה את המכתבים, אוותר על שם הכותב.

שלום לכולם ,
בעיקבות הפסקת פעילות ההסעות ע"י מוניות "גט טקסי " אבקש את שיטוף הפעולה שלכם כדי לבצע את הסעות העובדים להיום לפי הרשימה המאושרת – יום ראשון – 23/9/2012 כל העובדים הרשומים בטופס ההסעה המצורף לפי ציוותים רשאים לקבל החזר כספי עבור תשלום המונית יש להקפיד על רשימת הנוסעים במונית לכל כיוון לפי הרשימה והשעות המצורפת הנהלת מעריב מודה לכם על שיטוף הפעולה שלכם ופועלת לפיתרון חלופי במהרה ,
XX

מקורב לשב"צ אמר אתמול שאם העובדים ימשיכו להשתולל העסקה תתבטל. אולי כדאי שימצא תירוצים מוצקים יותר.

ומה כתב הבוקר ניר חפץ, עורך מעריב, בשער?

בע' 10 של העיתון מובאים דברי השופטת ורדה אלשיך שהחליטה על צו להקפאת ההליכים ומינתה נאמנים להבראת העיתון ולשמירת זכויות העובדים ובעלי החוב.
"הבראת העיתון"? די נו.
הידיעה על הקפאת ההליכים מופיעה גם במקור ראשון, ע' 7.

אנשי תקשורת, תרבות ופוליטיקה זועקים: לא לסגור את מעריב.

רפי מן על מורשת קרליבך.
ליאת שלזינגר: איפה הבושה.
עפר שלח קורא לדנקנר לא לתת למישהו אחר להרוג את הסוס שלו.
רון חולדאי: סגירת מעריב – סכנה לדמוקרטיה. מקבץ כזה של קלישאות לא קראתי מזמן. מעניין מי כתב לו את הטקסט (כי טקסטים כאלו, יודעים אתם ודאי, לא כותבים אישי ציבור לבד. יש להם כתבנים ומלקטי מילים).
אני מציעה להפסיק ולהשתמש בקלישאה הזו. די, כמה אפשר.

למען הפרוטוקול וכדי לא להחמיץ דבר, אזכיר רק שאתמול רואיין הדנקנר לוחץ ידי הרבנים לממון של ידיעות על ידי גד ליאור ואלי שמעוני. הנה דבריו, למען יירשמו:

אני לא זורק את עובדי מעריב לרחוב. כולם יקבלו את המגיע להם… אני עושה לילות כימים כדי שזכויותיהם יישמרו במלואן. 80% מכספי הפיצויים ישולמו ממכירת המגרש בבת-ים, וכן מעסקת מכירת מעריב לשלמה בן-צבי. לגבי הכספים הנותרים, אדאג שדסק"ש תשלם 70% מהם, כלומר 14% בסך הכל. נותרו 6% והם יכוסו על ידי הבעלים האחרים של העיתון (הכשרת היישוב שבבעלות עופר נמרודי). אני חוזר מתחייב: שום עובד ממעריב לא ייפגע.

מ-21 בחודש עד הבוקר, עם דברי חפץ, לא עודכנה קטגוריית "להציל את מעריב" ב-nrg.
בסרגל היא נקראת פתאום רק "מעריב". סימפטומטי.

אולמרט

היום גזר הדין. במעריב ובישר"ה הפניות בראש השער. בהארץ ע' 6: הפרקליטות מתלבטת אם לערער. בידיעות: ידיעונת בתחתית ע' 16.

התאונה והמודיע

כשחזרתי אתמול בלילה הביתה חיכה לי הצילומסך הזה מכמה אנשים.
אני מודה לכולם, העליתי אותו בפייסבוק, והנה גם למאותגרי הרשת:

ותגובת כיכר השבת.

קורא נאמן של הביטאון החסידי השמרני אמר לכיכר השבת כי הוא גאה להיות מנוי על עיתון שמקפיד להרחיק מן הכיעור כמלוא נימה, ושלא מזכיר חיות טמאות אפילו לא כדרך אגב. "זה מוכיח שוב עד כמה חשובה ועדת הביקורת וצנזורה פנימית על תכני העיתון", אמר העיתון.

בלבלה

נירה רוסו חזרה להארץ? לא ממש.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק/ טיוי

חפירשת התחקה אחר תגובות המשטרה לסרטון אקדח הטייזר, המשטרה והאזוק שהעליתי פה בשבוע שעבר.

רוכבי אופניים בשביבני ציון מתלוננים על נהג היסטרי.

לילה לבן, הסרט של (תיקון) עירית גל בהפקת נורית קידר על הנשים הפלסטיניות החומקות לישראל יום יום.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

דיוויד רובינגר, 88, עדיין מצלם. עד 120. כעת הוא אוצר את אחת מתערוכות פסטיבל הצילום הבינלאומי השני שיתקיים בסוכות ביפו. יואב בירנברג מראיין אותו ב-24 שעות ושואל:

היום, בעידן האינסטגרם, כל אחד בעצם יכול להיות צלם.
אז מה? בימיו של שייקספיר כתבו עם נוצות של אווזים. אז מה? היה מחסור בנוצות? לא. אז למה יש רק שייקספיר אחד?! מצלמות יש גם היום. תלוי מה עושים בהם(ן). אם יש לבן אדם עין טובה וזווית צילום מעניינת, אז הצילום יהיה טוב גם אם יהיה עם לייקה או עם אייפון. הכל תלוי בכישרון.

לחם עבודה

גם הטלוויזיה הקהילתית בסכנת סגירה.

הודעה לעיתונות:

הטלוויזיה הקהילתית… ערוץ 98 בכבלים ובלוויין, עלולה להסגר בשבועות הקרובים בשל סירובם של משרדי התקשורת והאוצר לעמוד במילוי הבטחות המימון לשנת 2012 (3 מיליון ₪ שהינם בגדר הבטחה שלטונית).
עשרות מאנשי התקשורת והכתבים המתנדבים של הטלוויזיה הקהילתית, בהם קשישים ובני נוער, נציגי אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, נשים, דוברי שפות שונות ועולים העוסקים בתקשורת, יצאו היום לצמתים מרכזיים ברחבי הארץ – כדי למחות על "הסכנה בסתימת פיות, הפגיעה בחופש הביטוי והשתקת קולו של העם".
הטלוויזיה הקהילתית פועלת בארץ כבר 20 שנה ומעסיקה כ-10,000 מתנדבים. השידורים מתבצעים באמצעות 200 עמותות … אשר תוקצבו בשנים האחרונות… בסך של 30,000 ₪ לעמותה בשנה בלבד! לשם השוואה שעת שידור בערוץ מסחרי מוערכת במאות אלפי ₪. הטלוויזיה הקהילתית מייצרת מדי שנה למעלה מ-17,000 מגזינים בכ-9,000 שעות שידור בשבוע. התכנים משודרים 24 שעות 7 ימים, בערוץ 98 בכבלים ובלוויין ובמסגרות אחרות. הם כוללים הפקה, עריכה ושידור של אלפי כתבות בכל שנה, המהוות קול אותנטי, מקורי ומקומי המשקף את מכלול הנושאים הקהילתיים והחברתיים בישראל.

הלכו לעולמם

פרופ' איילה מלאך-פיינס, דיקנית הפקולטה לניהול באונ' בן גוריון.

גדעון גדות. ח"כ לשעבר, יו"ר מועצת המנהלים של מפעל הפיס לשעבר.

לפני פיזור

איך מתכוננים ליום הכיפורים?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

88 תגובות על דבר אחר

  1. משה הגיב:

    למה ניר חפץ לא מודיע על קיצוץ בשכרו?

    ***

    אהבתי

    • עובד שם הגיב:

      בחיים לא. כי הוא *** ולא באמת נרתם ולא בטיח.
      V, שימי לב בבקשה שבוטלו התגובות לכתבה באתר, חוץ מפייסבוק. חלילה שיקבל כמה תגובות אנונימיות מאנשים שמכירים אותו.

      ואני אומר – מה זאת ההתרפסות הזאת? להתחנן כמו כלב אתה פתאום יודע, אבל כשמציעים לך קיצוץ שכרם של הבכירים בשביל הבראה, ומראים לך מספרית שזה יעבוד, אתה מוותר?
      צביעות וגועל נפש. ההתחננות המזויפת והעילגת שלך מגעילה אותי. באמת. יופי, אז כתבת 184 מילים שמציגות אותך כמנהל דואג ואכפתי. בן אדם ***.

      V, בבקשה לקדם את התגובה הזאת (אולי בפוסט מחר?) אם תראי לנכון. אין לי אפשרות להגיב בשום מקום אחר..

      אהבתי

      • velvet הגיב:

        אי אפשר לקדם תגובות, מה גם שהתגובה במקום מצוין, והיום רק התחיל.

        אהבתי

      • עובד שם הגיב:

        לא הבנת למה התכוונתי בלקדם.
        לקדם אומר להציף, לדוגמא בפוסט של מחר, שיהיה גם קשור למעריב (איך לא?) לכתוב שאתמול ניר חפץ התחנן לכל העולם ואשתו שיקנו את העיתון, לא נתן להגיב לכתבה באתר, וזה מה שעובד שם חושב על זה: לינק וציטוט.

        יום טוב

        אהבתי

  2. תומר הגיב:

    רוכבי האופניים הם מבני ציון (ולא משבי ציון).

    V: תודה

    אהבתי

  3. לחם הגיב:

    ביום שישי יואב ריבק ועומר ברק כתבו טור בהארץ על המאבק של מעריב. בין השאר הם הזכירו את ליאת שלזינגר שנברה ונברה וחיטטה וחקרה והגיעה לתחקיר האלטרוקסין. היא לא הייתה צריכה לנבור הרבה. הפרשה נחשפה באתר של יואב יצחק שלושה חודשים לפני ה"תחקיר" שלה, נדונה בכנסת ובאינספור אתרים עד שהגיעה למעריב. גם העובדים אשמים במה שקרה למעריב, כתב אתמול עפר שלח. הוא צודק. תחקירים ממוחזרים מהסוג הזה הבריחו קוראים מהעיתון. נחמד לעשות סיבוב של יחצנות על המאבק, היה הרבה יותר אפקטיבי אם עיתונאים היו משקיעים בכתבות שוות באמת ואז אולי לא היו מגיעים לימים הנוראים האלה. והערה קטנה לריבק ולברק: חבל שהבאתם כדוגמא לעבודה הטובה שנעשית בעיתון דווקא כתבה ממוחזרת. אחיקם משה דוד הביא שני סיפורים חזקים שהיו ראויים לציון הרבה יותר.

    אהבתי

    • שולהלה הגיב:

      לא יודעת מי הגאון שחשב שאפשר להציל עיתון על ידי השלכתם של כל הכותבים המוכשרים בו. הרי, בשביל זה אנחנו משלמים על העיתון. לא? זה התחיל עם רייטינג שרמת הכותבים בו התדרדרה עד ערן סוויסה ומשם הדרך לסגירתו היתה קצרה, והמשיך במוספוני ומגזיני מעריב. עכשיו העיתון. הלו אנשים: רוצים שיקראו את העיתון שלכם? שלמו לכותבים ראויים.

      אהבתי

    • ראש המדור הגיב:

      2 אייטמים .

      א. יצחק ג'קי אדרי, גורם מוכר מאוד בתחום החברתי הלא קיקיוני, מפרסם תגובה מעניינת בתוך המאמר של חפץ תחת חתימת הפייסבוק שלו, על הבחישה של הגורמים שכבר הוזכרו אתמול.

      "צחק ג'קי אדרי ·
      ניר חפץ, אני הראשון לעמוד לסייע לאחר שתתן תשובה שקופה לציבור בישראל, האם התקיימו בחירות לוועד העובדים במעריב והאם חגי מטר נבחר כדין כיו"ר וועד העובדים של מעריב? ואם חגי מטר הכתיר עצמו כיו"ר וועד העובדים והכל במטרה לטרפד קונה "ימני" לעיתון ולגרום לסגירתו הסופית, גם את זה הציבור צריך לדעת, אסור שמעריב ייסגר אבל יש מי שדואג לסגור אותי ולהבריח כל קונה "ימני", אשמח לתשובה גלויה בנושא. גמר חתימה טובה"

      מתוך NRG

      ב.

      יואב ריבק ועומר ברק עורכים מרכזיים בעיתון מקבלים משכורת ראשונה מה NIF הממומן ע"י ממשלות זרות. זו הסיבה אולי שהם פירסמו את ההודעה כי הם יעלימו את הסיקור מהממשלה הנוכחית.

      אהבתי

  4. עודד הגיב:

    אני לא מבין איך את מצליחה להתלכלך בזה. יתכן שמלאכת הקודש שלך כבר התרוקנה ממשמעות. איך ניתן לבקר תקשורת, כשאין תקשורת? זה הרי אמור להיות "תוכן" לא?
    החיילת הזו, שכרגע זוכה לחיבוק ענק בשל העובדה שהצליחה, בשם המדינה, להשתתף במאורע בו משחקים ברובים, וגם נוטלים חיים, לא מבינה את הסחרור שהיא (תת) נקלעה אליו.

    ומה יישאר ממנה?
    יום אחד אולי היא תלד ילד, ואז שוב תהיה "שווה" כמה פרסומות,
    ושוב תופיע בעמוד הראשון של "עיתון", עם כותרות וטקסטים מטומטמים לא פחות.

    אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      היא לא בדיוק זוכה לחיבוק. היא הופכת למפורסמת
      ליום אחד וכמותג חולף שבעזרתו מוכרים עיתונים.
      אם חוויתם וחווים את סיפור שליט שהפך להיות סוכן
      מכירות של תקשורתנים שבנו את מותגו חכו ליום בו
      תחטף חיילת, זו תהיה חגיגה תקשורתית מכל הצדדים.
      שלא כמו שליט היא גם תופיע ב TV של הצד השני
      ייתכן אפילו שתהיה לה תכנית "XXית הכוסית משדרת
      לכם ממיסתורי סיני". אבל !!!! בחברה מיליטריסטית
      מי יודע אולי מהצגה זו יצא רווח פמיניסטי וכשהיא
      תתפקד כקופאית בסופר מרקט יסדרו לה כיסא, בכ"ז
      גיבורה שהרגה ערבים.

      אהבתי

      • … זו תהיה חגיגה תקשורתית מכל הצדדים.

        צודק ב -100%. עצוב וצפוי מראש.

        אהבתי

      • סתמאחת הגיב:

        כבר היו עוד כמה גיבורים כמו הטירון מהסיירת שירה במחבל על הטרקטור. יהיה קצת באזז ואז זה ישכח, יעלה מידי פעם כשאנשים יחשבו שאפשר לדבר על פמיניזם בהקשר של מוסד מיליטנטי.
        בארץ פשוט אוהבים גיבורים, זה יופי של סיפור שממלא שערים. על מה יכתבו, על אבטלה? עליות מחירים? מחאת רופאים? חוסר תקצוב במערכת החינוך? זה ליובש שאחרי הגיבורים.

        לפני כמה שנים, באחד הפיגועים המאוחרים יותר שהתרחשו בירושלים, מחבל השתולל (עם נשק או עם רכב, אני כבר לא זוכרת) ובסופו של דבר אדם עם הכשרה מאוד קרבית ואורח חיים די צנוע, שנקלע לאיזור במקרה, ירה בו למוות והמשיך בדרכו. ככל הגיבורים הישראלים, איזה נהג מונית עם אקדח רץ אל הגופה וביצע "וידוא הריגה". המשטרה הגיעה די מהר אל היורה המשמעותי שהביע חוסר רצון מוחלט להחשף בתקשורת ובסופו של דבר העיתונים חגגו את גבורתו של נהג המונית. העיקר שעם ישראל קיבל גיבור.

        אהבתי

      • לוחם במיל. הגיב:

        אנשים לא אוהבים שכל מיני גורמים מנסים לסחוט את הכיס שלו. הוא כן אוהב את מי שעושה קצת יותר מאשר לעקם את האף וממש מבטא סולידריות לא רק בדרישות מאחרים.

        בלי לומר מילה על הסחטנות "מחאת הרופאים" שהיא לא פחות גרועה אגב מזו של אדרעי הלא פוטוגנית מהרקבת.

        גילוי נאות, מגיע ממשפחה של רופאים ומכיר טוב טוב את המניפולציות בתקשורת.

        אהבתי

    • שרוט הגיב:

      אכן, מי זוכר את ברונה, הילדה הברזילאית? היתה תקופה שבכל אירוע בחייה היו מראיינים אותה שוב ושוב. עכשיו זה כך עם שליט – לפני כמה ימים התבשרנו שהאח שלו והחתיכה שאיתו התחתנו, כאילו שזה באמת מעניין מישהו. בקרוב אצל הלוחמת שלנו

      אהבתי

  5. אחד שיודע הגיב:

    ערב יום כיפור: בוויקיפדיה מבקשים סליחה
    http://www.hakafe.com/thread17046.html

    אהבתי

  6. הקיד הגיב:

    מעכשיו אמור: "דבר אחר קפיטליסטי שכמוך!"

    אהבתי

    • מישהי הגיב:

      "קפיטליזם דבר-אחרי"

      אהבתי

    • מיכה הגיב:

      לא, לא. מי שזוכר את "דבר אחר" יודע שהוא לא היה קפיטליסטי. מי יתננו היום מדור סאטירי כמוהו.

      אהבתי

      • שרוט הגיב:

        זאת היתה ממש דבר-אחרות, לסגור את דבר אחר

        אהבתי

      • הקיד הגיב:

        פו הדב, כריסטופר רובין, ארנב, איה, קנגה ודבר-אחריר

        אהבתי

      • שרוט הגיב:

        חחחחחחחחחחח
        אחרי זה מתפלאים "למה אנשים צוחקים על הדתיים"

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אתה טועה ובגדול.
        נא הסר מתגובתך את המילים הבאות:
        פו – שמו של גוי מפורסם שהיה ידוע כשיכור ומסומם, אשר כתב דברי שיקוצים רבים.
        דוב – מזכיר את חטאו הגדול של אלישע הנביא ששיסה דובים ב-42 ילדים שקיללו אותו. נביאים לא חוטאים.
        כריסטופר – השם נגזר ממשיח השקר הנוצרי.
        רובין – עוד שם של משיח שקר, הפעם מתרבות המזרח.
        ארנב – טמא כמו הדבר-אחר. וְאֶת הָאַרְנֶבֶת כִּי מַעֲלַת גֵּרָה הִוא וּפַרְסָה לֹא הִפְרִיסָה טְמֵאָה הִוא לָכֶם
        קנגה – אין קנגורו בתנ"ך, מכאן שלא קיימת חיה כזו כלל.

        להבדיל, את איה (אם ירצה השם / ארץ ישראל השלמה) יש לפאר ולקלס.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        ברצוני לומר שאלישע לא חטא
        בכלל לא. חטא לחשוב כך.
        באשר לאלישע והדובים (שם
        טוב ללהקה)

        זכור את ברכת המזון :
        הוּא נוֹתֵן לֶחֶם לְכָל בָּשָׂר כִּי לְעוֹלָם
        חַסְדוֹ. וּבְטוּבוֹ … כָּאָמוּר, פּוֹתֵחַ
        אֵת יָדֶךָ וּמַשְׂבִּיעַ לְכָל חַי רָצוֹן. ..
        בָּרוּךְ אַתָּה עַל הַאָרֶץ וְעַל הַמָּזוֹן.

        האל אחראי גם על הזנת הדובים,
        ואמר כבר הגוי מרק טווין, "נפלאות
        דרכי האל בבואו להאכיל את הדובים"

        לפי כמות האוכל ( 42 ילדים על 2
        דובות) דובות אלו היו חביבות במיוחד
        על האל. (ראה מלכים ב' ב' 23-25
        ) ופרשני המקרא.

        אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      עכשיו רואים מהיכן הכינוי.
      הבן חזר ממילואים:
      בן אתה רוצה עין או שקשוקה ?
      לא בדיוק אמא, יש לך איזה דבר אחר?
      מטוגן? או על האש?

      אהבתי

  7. הנוקדנקנר הגיב:

    ואולי כל הסיפור של מצב העיתונות מגולם במושג "שיטוף פעולה" שמוזכר במכתב שהופץ במערכת "מעריב".
    אחרי שב"הארץ" הופצה ביקורת הטלוויזיה של מורן שריר שהזכירה את "העוברים והשווים" (ולא בקטע אירוני מודע לעצמו) – מה לנו כי נלין. בורים ועמי ארצות מאכלסים את מערכות העיתונים בשכר זעום וללא הכשרה נאותה.
    צום קל.

    אהבתי

  8. חייל זקן הגיב:

    אוי, אבל ראו מה מסופר על לוחמת אחרת: נבהלה והסתתרה.

    צר לי לאכזב אותך אבל אלו דברים שקורים בכל היתקלות. ההנגדה בין החיילת הגיבורה לבין החיילת הפחדנית היא חומר מצויין לכותרות בעיתון אבל אין בכך כל גילוי או חידוש. חיילים בקרב פוחדים וזה נכון גם ביחידות הכי מובחרות. כאשר הבושה גוברת על הפחד הם מצליחים לתפקד. גם בין המסתערים יש כאלה שאינם אפקטיביים. עקב הפחד לא מוציאים את הראש מאחרי מחסה ומכלים את התחמושת בירי נ.מ. משה דיין אמר בשעתו שצה"ל יורה מיליון כדורים כדי להרוג ערבי אחד.
    בסוף המאה הקודמת פורסם סיפור דומה על סיירת צנחנים בהיתקלות שבה נהרג מפקד הסיירת איתן בלחסן. אז נוצל המיקרה לתעמולה פוליטית על ידי אירגון ארבע אימהות, במקרה הזה עדיין לא זכינו לתגובה של היודו-פסיכים.
    אם נסכם את האירוע בצורה עיניינית נקבל:
    הכח המותקף הגיב מיד באש
    דיווחים עברו בזמן אמת
    כח מיירט הגיע במהירות
    הארוע הסתיים בזמן קצר מאד.
    רצף הפעולות הנ"ל מצייר מערכת בט"ש מתקתקת. חבל רק שאי אפשר להשתיק את דובר צה"ל

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      גורמי ביטחון: "אם היא הייתה חותרת למגע היה יכול להימנע האסון"
      אחת הרעות החולות שהנחית עלינו הפיקוד הבכיר הכושל של צה"ל הוא הערך ההזוי שנקרא "חתירה למגע". ערך זה מתאים אולי לעולם הדייטים אבל אין לו מקום בצבא שיודע את מלאכתו. כיצד אם כן הגיע ערך זה לצה"ל? הוא נולד כתחליף לערך הראוי של חתירה להכרעה. אך אבוי, הערך הצבאי הראוי של הכרעת האויב לא התיישב עם האידיאולוגיה החדשה של "שלום עושים עם אויבים" וכך קם לנו דור של מפקדים שאינם מעלים בדעתם כלל את אופציית ההכרעה.
      אילו הכירו הקצינים הבכירים את המונח חתירה להכרעה היו מבינים שלחייל בודד אין כלים להכרעה ומה שצריך לצפות ממנו זה לדווח ולשרוד עד להגעת כח בעל עדיפות שמאפשרת הכרעה.

      אהבתי

  9. שיפ הגיב:

    מקבץ התייחסויות,
    ראשית היום משום מה ואולי משום הטירוף הכללי במדינה נהניתי מאוד לקרוא את הפוסט שלך.
    צחקתי מ"בקרוב על שטר של 500 ש"ח"
    נחרדתי שוב מהפרסום החוזר של התמונה של דנקנר אוחז בידו של הרב
    צחקתי מהמשפט שאמר הצלם בן ה-80 על כך שבתקופתו של שייקספיר לא היה מחסור בנוצות של אווזים לכתיבה. דימוי נהדר.
    ומ"דבר-אחר בר" -דרך נהדרת לתאר חזירים.
    תהיתי כמו אנשים נוספים אתמול, לגבי זהות האיש הלא נראה בתמונה, המחזיק בקבוק שתיה שטוח. במיוחד כי ברור שדנקנר שולח אליו מבט לא מוסבר. מבט של "מה הבאת אותי לכאן" או – "בגללך אני עושה את זה, מקווה שזה שווה את היד המזיעה של הרב".
    ועלה בדעתי שאולי האוחז בפלסק הוא סוג של דבר-אחר בר ראשי,
    אולי זו להקה, בעצם.
    איפה באמת דבר אחר כשצריכים אותו? אולי באמת העיתון ההומוריסטי ערק אל הטבע כמו טרזן והוליד גורים שנונים אך חסרי יכולת לעבור כביש בבטחה?

    לגבי הלוחמת, ראשונת הלוחמות בקו ראשון, כל הכבוד לה, מכל הלב. חייבת להגיד שבכלל לא מפתיע אותי שנלחמה בגבורה ותפקדה למופת. המחשבה שנשים לא מסוגלות להלחם – תמיד הייתה תמוהה בעיני.

    אהבתי

  10. דוד הגיב:

    מטרידה עד מאוד אחיזת היד של פינטו.

    אם ללמוד מהראיון המביך שלו עם אילנה דיין, אני אלמד עליו זכות ואומר: הוא פשוט התרגש והיה חייב לאחוז במשהו.

    אהבתי

    • שרוט הגיב:

      אולי נוחי רכרוכי רצה שרקפת רוסק עמינח תחזיק לו את היד, שם בבית הקפה? זה כנראה לא הסתייע, אבל מישהו חייב להחזיק לו גם את הביצים, הן רועדות ללא שליטה

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      ראית פעם איטלקי כפרי נבהל ומה הוא
      תופס והיכן? היתכן שברב פינטו יש גנים
      איטלקיים?.

      אהבתי

  11. אדג הגיב:

    "דבר אחר" בר, הדגמה קלאסית כיצד עובדות (לרוב, יש יוצאי דופן רבים) מערכות העיתונות החרדית: הכתבה מועתקת מילה במילה מתוך מקור חילוני/מתורגמת משפה זרה. צנזורה (לרוב אוטמטית, ע"י מחשב. כלומר: חזיר=דבר אחר, אונס=פשיעה, רצח=פגיעה בחיי אדם, וכנהלאה), ויאללה לדפוס.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      לגמרי קוגל טרנסלייט

      אהבתי

    • מישהי הגיב:

      ואיך אותה מערכת אוטומטית מתמודדת עם המחרוזת "החזיר"? זו עשויה להיכתב במשמעות "השיב" ובמקרה הזה לא צריכה המרה כלל, ויכול להיות שהכוונה לדבר האחר. למה אף אחד לא מעלה בתור אפשרות שהמודיע השתמשו באופציה המגוחכת בכוונה כדי שלקוראים שלהם יהיה ברור שמדובר בחזיר, וברור שהעיתון שלהם נמנע בכל מחיר משימוש במילה הזאת, ושיוכלו להיות גאים שהעיתון שלהם "לא מזכיר חיות טמאות אפילו לא כדרך אגב".

      אהבתי

  12. ניב הגיב:

    לילה לבן הוא סרטה של עירית גל. נורית קידר הפיקה.

    V: תודה

    אהבתי

    • moranofir12 הגיב:

      את צודקת בהחלט יקירתי, הרבה מאותם "דבר אחר בר" משתמשים בהגדרה הפנומנאלית של "מדביר" כאשר הם בכלל לא נטוים הצידה או לכל כיוון אחר.
      מורעלת אקשן בהחלט.

      אהבתי

  13. דבר אחר בר הגיב:

    פעם לוחמת ניסתה להתחיל איתי ברכבת. מאוד אסרטיביות, הבנות האלה

    אהבתי

    • יצא לי להכיר לוחמת מג"ב לא מזמן. הראשונה והאחרונה שהכרתי. דקיקה בגובה 1.60 שרדפה לבדה אחרי פועלים שבח"ים על קו התפר. יפיפיה אמיתית עם שיער שחור גולש וחיוך מלאכי. שאלתי אותה מה היה קורה אם היו עוצרים ותוקפים אותה. הראתה לי צלקת בקרקפת מנבוט שחטפה בראש. אסרטיביות זה אנדרסטייטמנט. היתה מורעלת אקשן.

      אהבתי

  14. נורית קידר פספסה. יכלה לשחק אותה עם סרט מצויין שמאפשר הצצה למציאות אותנטית שהציבור הישראלי לא מודע אליה. אני משער שבעריכה הוסר כל מה שסיכן את שמטרה שסומנה מראש: פלסטינאיות מסכנות בגלל הכיבוש הישראלי.

    לצפיה התלוותה תחושה שחלק מהנשים דיקלמו מה שראוי להשמיע מול עדשת ישראלית וחלק מהצילומים כמו הטיפוס נראו מבויימים בבירור. יכול להיות שמישהו תמךעזר לסרט ודרש דרמה, כך לפחות זה נראה. על הבורות בעניין השעות הערתי אתמול. בשלוש לפנות בור אין זכר לאור השחר.

    לטעמי חסר הסיפור האישי של הנשים ועמדת גברברי הכפר והסביבה ליציאתן של הנועזות לעבודה. אני משער שרובם לא נשואות ואומץ הלב שלהם בהיבט הפנים של החברה הערבית ראוי להערצה. כנראה שזה מצטלם פחות טוב מאישה בשמלה שמסתבכת בגדר תיל. הכיבוש אשם.

    אהבתי

  15. מוטי רענן הגיב:

    אין שום הפתעות
    כעומק החקירה עומק הנסיגה שאולמרט הציע וזה השתלם לו
    מוזר מאוד שכל נחקר מהימין הופך להיות איש שמאל קיצוני בפתיחת החקירה שלו
    עם ישראל לא מאמין לא בשופטי ישראל ולא בפרקליטות(אולי רק בסקרים בעיתון הארץ)
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4285310,00.html

    אהבתי

    • אלי הגיב:

      עוד פעם הנודניק מדבר בשם עם ישראל כולו.

      אהבתי

      • שרוט הגיב:

        ועוד פעם הנודניק לא יודע מה זה שמאל קיצוני – אני בספק אם הוא מסוגל להבחין בין ימינו ושמאלו

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        אתה סתם בז לטרחן. קל לבדוק.
        יש לפנינו "דגם מאושר"
        לשמאל קיצוני. כל אחד יודע
        נחמיה שטרסלר הוא שמאל קיצוני.
        הוא כה טוב בזה שהוא גם ממונה,
        מטעם שוקן ועצמו להוצאת תעודת
        "שמאל כשר" למתאימים
        ולהטרפת הלא מתאימים.

        אהבתי

  16. Tc הגיב:

    ההסתערות כאן מול שלושה מחבלים חמושים מכף רגל ועד ראש היא לגמרי לא דבר פשוט ובביצועה כהלכה נחסכו חיים רבים. מחבל מתפוצץ ליידך, חייל פצוע שוכב מימין, חייל הרוג משמאל ואת ממשיכה לייצר אש מדוייקת מול שלושה מחבלים חמושים מכף רגל ועד ראש כאילו לא קרה כלום.
    ולזאת שהסתתרה מאחרי השיח, לצאת מהמחסה קשה הרבה יותר מכל דבר אחר. זה קרה לרבים וטובים כולל קצינים, כל הכבוד שאת שם. וללוחמי ולוחמת המקלדות, תרומתכם להיתקלות הזו לא תסולא בפז.

    אהבתי

    • פיראוס הגיב:

      לגמרי נכון שיש המון דוגמאות לכך שלוחמים אחרים קפאו במקום.
      ככה, למי ששואל נראה הלם קרב.
      זה יכול לקרות להרבה אנשים.

      יש בעיה עם הפרסום, ועם מוסד הצנזורית (שהוא כזכור לא צה"לי)

      במיוחד פירסום התירוצים של "לא הגבתי כי יכולתי להחטף", המחבלים מעבר לגבול קוראים אותנו ומבינים הצליחו להשיג את ההרתעה שלהם עוד מימי מצעדי גלעד שליט. המסר שעובר מעבר לגבול הוא שהחייל הישראלי מעדיף לא להגן על אזרחים ישראלים ועל חבריו לנשק, ובלבד לא להחטף או להפגע.
      מה שמכפיל את התיאבון ומכאן את התעוזה לפעולות הבאות.

      אהבתי

      • סתמאחת הגיב:

        נו באמת, היה מיותר לראיין את החיילת שהתחבאה לתקשורת, פשוט כי זה מידע לא ממש רלוונטי (מה שחייל זקן אמר). זה לא מה שנותן למחבלים תחושת 1+ כמו שלסקר רחוב שנפגע מקטיושה לא עוזר להם לכוון טוב יותר. הרי את המשגר הכמעט מכוון חיל האויר מרסק 5 דקות אחרי הפיצוץ (או לפחות כך היה במבצע בלבנון).

        אהבתי

      • ז'ורז' סאנד הגיב:

        מומלץ להעביר את המתנדבות לשרת כלוחמות את מבחן הג'וק.רוב הנשים מגיבות אינסטיקטיבית בבריחה ובצרחות.

        אהבתי

  17. גורדון הגיב:

    רוני אהרנוביץ משתלח בכולם. מומלץ.

    אהבתי

    • סתמאחת הגיב:

      אני מתקשה להסכים עם הטענה שהמדינה מזניחה את הכבישים מחוץ לשטחי המדינה. נשמע כמו עוד תירוץ לשפוך עוד כסף בשטחים לא שלנו כדי להגדיל את התירוץ לא להחזיר אותם בסוף.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        כביש 65 זה מחוץ למדינה?
        תקראי שוב. הוא בצד "שלך".
        איך הגעת למסקנה שמאמר שכבר בפסקתו הראשונה מופיע הביטוי "בשטחים הכבושים" הוא פרו-התנחלותי אנילאיודע.

        אהבתי

  18. מוטי רענן הגיב:

    תחקיר: 5 נשים מוסלמיות יוצאות למלחמה בעד ישראל ונגד המוסלמים + וידיאוס
    http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=397251
    את התחקיר הזה לא תקראו בעיתון הארץ אשר כזכור צינזר את הידיעות על ההטרדות המיניות של מפגינים פלאסטינים על פעילות השמאל הקיצוני בהפגנות כי "זה לא פוליטקלי קורקט"

    אהבתי

  19. מוטי רענן הגיב:

    על הטימטום של הפוליטקלי קורקט
    זעם על קידוחי הגז בים; "'מירה' ו'שרה' מעצימים תפיסת נשים כאובייקטים לחדירה"

    בארגוני הנשים סבורים כי מי שהמציא את שמות הקידוחים "דימו בראשם נשים בעת שחשבו על קרקע לקידוחים" ■ "שמותנו וגופינו אינם נתונים לקידוח" ■ מהו באמת המקור לשמות של הקידוחים שבארגוני הנשים לא ידעו?

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000786135

    אהבתי

    • ראש המדור הגיב:

      😛

      יש להעביר את זה כנספח לפוסט, 'התביעה המזויפת' .

      פריק-שואו..

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      מה שכנראה לא ידעו בארגוני הנשים, הוא שקריאת הקידוחים בשמות כאלה מבחינה מסורתית והיסטורית בד"כ ע"ש בנות המשפחה של הגיאולוגים שאחראים על התגליות. זה התחיל ב"תמר" – על שם נכדתו של הגיאולוג יוסי לנגוצקי. באשר ל"מירה" ו"שרה" – מדובר פשוט בשמותיהן של שתי בנותיו של הגיאולוג דיוויד פיס מפטרומד – שעמד מאחורי התגליות.

      מעניין מה פרוייד היה אומר על הבחירה בשמות של בנות/נכדות כיעד לקידוח.

      אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        כנראה שפרויד היה אומר שסיגר הוא רק סיגר.
        גם שהוא מזמן איבד מיוקרתו מימי קדם.

        מי שמחליט שהוא מחפש רמזים מיניים יכול להמציא אותם איפה שרק ירצה.

        כמו המחקר באונ' העברית שהחליטשחיילי צה"ל גזעניים מאחר שהם לא אונסים פלסטינאיות.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        שועלן שלום.
        עד לפני כעשרים שנה כל הסערות הטרופיות
        בארה"ב כונו בשמות נשיים כשהאות הראשונה
        הייתה לפי סדר הופעת הסערות (אנה, באס,
        גילדה, דורה….). זה שונה לאחר מחאות
        נשיות. היכן כאן עניין הקידוח?
        שליטה גברית? כנראה כן.

        אהבתי

      • האמיר הגיב:

        ומה אם בקידוח התגלו גזים?

        אהבתי

    • חני הגיב:

      עשיתי חיפוש בגוגל ובאתרי ארגוני הנשים המצוטטים בכתבה.
      הציטוטים האלה אינם מופיעים בשום מקום.

      אהבתי

  20. ראש המדור הגיב:

    בקשר לסרט חדירת השב"חיות-
    חבל שבערוץ 10 שאמנם כבימי המכרז דואג בימים אלה להציג את החריג בערוץ , סדרתו של יחזקאלי, לא שומרים על גילוי נאות כשחוזרים למצב הקבוע.

    אינני יודע אם הבימאית, עירית גל, זוכרת לספר שהיא עצמה שותפה בהתארגנות הכוללת עבירות חמורות של הברחת שוהוות בלתי חוקיות, שכולן מצהירות שת"א, עכו ויפו הן פלסטין הכבושה שעוד תשוב.

    במדינה מתוקנת המרמרן וחברותיה היו עומדות כמובן מול אישום פלילי חמור.

    אגב, בדיוק כמו שספגו בעבר אנשים שלא משתייכים לקבוצות כח.

    אהבתי

  21. רון טובלר הגיב:

    עד שאתם מתרגשים מ"דבר אחר" לתיאור חזיר, אני תמה למה אתם לא מתרגשים כשלחיה אחרת לא קוראים בשמה הידוע בעיתונות החילונית ודווקא מעדיפים לכנות אותה "מחלה קשה".

    לכל קבוצה יש את הרגישויות שלה. מה שונה חזיר מסרטן?

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      זה ההבדל בין צנעת הפרט ל"צנעת" הכלל.
      השוואה מגוחכת.

      אהבתי

      • רון טובלר הגיב:

        נו, באמת.
        הרי ברור ש"מחלה קשה" זה קוד לסרטן. ברור שמי שאומרים עליו שמת ממחלה קשה כאילו אמרו עליו שמת מסרטן. לא מצניעים פה כלום לגבי הפרט. פשוט יש לאנשים רגישות מהמילה סרטן.

        וגם כותבים "נפטר" ולא "מת". שזו גם שפה נקיה (בהארץ דווקא משתדלים להגיד "מת")

        תכיר בכך שגם החילונים לוקים במחלת היופימיזם. לא נורא. פשוט הדוגמא עם ה"חזיר" יותר בולטת לך.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        רון שלום.
        האנלוגיה לא טובה. גם דתיים גם חילוניים בכל העולם
        נושאים מטען כבד מהעבר האנושי ונמנעים מלקרוא
        למחלות בשמן בשפה המדוברת, פשוט עיניני כישוף.
        מכאן השמות הרפואיים "סינדרום משה חיים" והלטינית.
        אצל הדתיים בישראל תופעה זו קיצונית יותר מאשר
        אצל החילונים. עניין החזיר זה חידוש שאינך יודע אם
        הוא מגוכח או מטריד.החזיר נזכר בשמו המפורש בתנ"ך
        ובספרות התלמודית, גם באידיש יום יומית נזכר
        החזיר בשמו. כמו הרבה דברים יש כאן חידוש מודרני
        שרבים כמותו צצים בישראל בשנים האחרונות.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        עניין החזיר הוא לא חידוש כלל. העניין מגוחך כמובן, בייחוד משום שבמודיע השתמשו בשמה המדעי המלא (העברי) של החיה, "דבר-אחר בר", להבדיל מ"דבר-אחר יבלות" למשל. אני אישית חושבת שהמנעות היסטרית כזאת משם החיה מנציחה יחס מיתי ובורות בקשר לאיסור החזיר, אבל "דבר אחר" אינו שם חדש, ולכן גם לא ממש מטריד.

        אהבתי

      • סתמאחת הגיב:

        ה"בשר אחר" ברשימת הרכיבים של נקניקי מזרע תמיד מעורר בי קונוטציות ממש אירוטיות 😀 עושה את הקניה הרבה יותר מהנה. 😈

        אהבתי

      • רון טובלר הגיב:

        אז אנחנו מסכימים שלשני הצדדים יש נטיה לקרוא לדברים בשמות הלא נכונים שלהם. רק שאתה אומר שאצל החילונים זה מידתי ואצל הדתיים לא.

        אם הדתיים אומרים "מחלה קשה" זה בסדר, כי זה גם בלשון החילונים. אבל היות וחילונים כן אומרים "חזיר בר" אז זה כבר לא מידתי שהדתיים ישתמשו ב"דבר אחר".

        הם בס"ה קצת יותר קיצוניים, אתה אומר. אבל ברמת העיקרון זה אותו דבר.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        היות ובתורה משתמשים במילה "חזיר" זה לא מידתי שעיתון יימנע ממנה, ועוד בצורה מגוחכת כל כך. המבשר למשל השתמש ב"חיות בר". אפשר למצוא עוד ניסוחים שלא יגרמו לאף אחד להרים גבה.

        זה לא דומה להופעה של סרטן בעיתונות החילונית. אולי מספרים שפלוני לקה ב"מחלה קשה", אבל אף פעם לא שמעתי על מחקר חדש לתרופה ל"מחלה קשה המעי הגס".

        אהבתי

      • רון טובלר הגיב:

        כלומר אתה שוב חוזר לנקודה שהיות ואצל החילונים נוהגים כך, זו צריכה להיות הנורמה גם אצל הדתיים.

        בתנ"ך, אגב, משתמשים גם במילים "שדיים", "ערווה", "זרמת סוסים" ועוד שלל מילים שתסכים איתי שאולי בכ"ז לא כדאי שעיתון שפונה לציבור הדתי יכתוב אותן. וגם יהוה.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        "שוב חוזר"? לא. לא אמרתי את זה בשום מקום, תקרא יותר טוב. באותה הזדמנות בזמן שאתה קורא מחדש שים לב בבקשה שאני לא אותו בן אדם שאתה מתייחס אליו, ושיהיה יותר מקובל חברתית לפנות אלי בלשון נקבה.

        אהבתי

      • רון טובלר הגיב:

        סליחה בעניין הנקבה.
        ולעצם העניין, אם כתוב חזיר ולכן אפשר להשתמש גם בעיתונות הדתית במונח הזה, מה לגבי "זונה" ו"זירמה"?

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        ומה לגבי "חמור" ו"גמל"? הם יהיו מעכשיו "דבר אחר ב'" ו"דבר אחר ג'" וכו'? הגיוני להזהר במילים שיש להם קונוטציות מיניות. בשם ה' אסור להשתמש. מה הבעיה באזכור שם של חיה טמאה? לדעתי זוהי נקיטת זהירות מוגזמת, גם ציינתי קודם שזו סה"כ דעה אישית. ובכל מקרה, נניח והחליטו שהם לא משתמשים במילה חזיר שיכתבו במקום "בעלי חיים", "חיות בר" או כל אופציה אחרת פחות מטופשת מ"דבר אחר בר". אם "דבר אחר"=="חזיר" אין שום משמעות להחלפה.

        אהבתי

      • רון טובלר הגיב:

        אבל ככה הם נוהגים דורות על דורות. לא אומרים "חזיר".
        לא מבין על מה יצא פתאום הקצף, וכי להגיד "דבר אחר" על חזיר זה השיגעון היחיד בכל אורחות חייהם?
        להניח קוביה שחורה על המצח כל בוקר זה יותר הגיוני?
        ולפחד מבמבה בפסח (רק אשכנזים) זה יותר הגיוני?
        ולא להזיז חפץ קטן שבקטנים מחוץ לגדר של הבית זה כן הגיוני?
        ולנשוף על נרות בעוגת יומולדת זה כן הגיוני?
        ולהגיד "מחלה קשה" במקום "סרטן" ו"נפטר" במקום "מת" ו"בית עלמין" במקום "בית קברות" וכו' וכו' וכו' זה כן הגיוני?

        אלא מה? שיש שגעונות שאת רגילה אליהם ולכן נראים לך שקופים, ויש שגעונות שאת עדיין לא מודעת לקיומם. מבחינת עוצמת השיגעון זו אותה עוצמה. יש פה קוריוז. זה לא עיתונאות, זו קוריוזאות.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        לא יצא שום קצף. אני חושבת שזה מצחיק. כמובן שאני צוחקת עליהם ולא איתם. אני מודעת לזה שקיימות קבוצות שלא אומרות חזיר (או סרטן, אגב, שבעיתונות החילונית ובחברה החילונית הוא תמיד "סרטן" בהקשר ענייני, ואצל חלק מהחרדים הוא יהיה לכל היותר "המחלה" וגם מזה הם יעדיפו להמנע). אני גם מודעת לזה שלא קיימת הצדקה הלכתית להמנע מהמילה חזיר. תפילין וטלטול בשבת הם הלכות. הדברים האלו לא נובעים מהגיון אנושי ולכן עשויים להראות לאדם חילוני מטופשים באותה מידה כמו איסור אמירת המילה "שלומברגרה" למשל. לאדם הדתי לעומת זאת זה לפחות אמור להראות אחרת לגמרי.

        אהבתי

      • רון טובלר הגיב:

        הייתי נזהר מהשימוש במילה "תמיד"

        http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4271513,00.html

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        זהו אינו הקשר ענייני. הכתבה לא עוסקת במחלה, היא עוסקת באדם שנפטר מהמחלה.

        אהבתי

      • רון טובלר הגיב:

        גם כתבת ה"דבר אחר" לא עוסקת בחזירים אלא באנשים שמתו בתאונה.

        קיצר, הטיעון שלך לא ממש מחזיק מים. זה יפה בתור פיקנטריה, לא בתור משהו לעיתון.

        אהבתי

      • מישהי הגיב:

        אם הייתי משווה בין השימוש במילה סרטן בעיתונות החילונית לשימוש במילה חזיר בעיתונות החרדית היית צודק במידה מסוימת, אבל זאת ההשוואה שאתה עשית, לא אני. אני השוויתי בין אמירת סרטן בחברה החילונית לאמירת סרטן בחברה החרדית, ובכלל עשיתי את זה במאמר מוסגר ולא כחלק אינטגרלי מהטיעון שלי.

        אהבתי

      • סתמאחת הגיב:

        אני חושבת שאתה טועה פעמיים.
        קודם כל השטות עם החזיר מגוחכת. חתולים, כלבים וארנבים לא מקבלים שמות חיבה בעולם החרדי, וזה אידיוטי משום שהדבר היחיד ששונה בחזיר זה שגם המוסלמים לא אוכלים אותו ומבחינתם הוא שיא הטומאה.
        לגבי סרטן, לעיתים הוא מצויין ולעיתים מצויינת "מחלה קשה" שלא תמיד היא שם קוד דווקא לסרטן. כך או כך אני מניחה שהיא אינה מצויינת כאשר האדם או בני משפחתו מביעים רצון שלא לשתף, יתכן ויש להם גיבוי חוקי משום שלמיטב ידיעתי אסור לפרסם ברבים מידע רפואי על אנשים.

        אהבתי

  22. שועלן הגיב:

    איך לא לנסח כותרת:

    פסק דין עקרוני: ניתן להרשיע על סמך DNA בלבד

    אהבתי

  23. מוטי רענן הגיב:

    יש פה ווידאו קשה לצפיה מחלב
    לפי המורדים מדובר בטבח,אבל לפי הווידאו מדובר בגברים הרוגים ופצועים ,כנראה מדובר במורדים שנפגעו מהפצצה של הליקופטר
    מפחיד איך אנשים מתנהגים בהלם קרב
    שוב זה ווידאו לא קל לצפיה

    אהבתי

  24. מוטי רענן הגיב:

    שימו לב בבקשה שהיום בכל הכיסוי של משפט אולמרט אין שום תגובות ממולצות באדום בכתבות על המשפט,מה קרא?עם ישראל לא מתענין או ממליץ?
    כשנוני מוזס רוצה ביוקרתו של פוליטיקאי כך יהיה
    ולא יעזור עם כל עם ישראל ימליץ על תגובות נגד אולמרט המושחת!!
    ושוב תודה לאדילסון ששיחרר אותנו מדיקטטורת מוזס סחטן הפוליטיקאים

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s