אצבעות חג 25.9.12

כמעט בלי ביקורת היום, יותר קישורי קריאה לשעות הקרובות.
במובהק אני מתייחסת רק למה שברשת. מקדימה תרופה לרטינת המקופחים העתידית.


רגע לפני פרוץ החג. יפו

מהנעשה בעולם בחג

ספרד מתכוננת לעוד סיבוב של צנע, והמפגינים מתעמתים עם המשטרה.

דמשק זועזעה משני פיצוצי ענק. הסבר לאירועים.

מתוך נאום ברק אובמה על איראן והפצצה:

Let me be clear: America wants to resolve this issue through diplomacy, and we believe that there is still time and space to do so. But that time is not unlimited. We respect the right of nations to access peaceful nuclear power, but one of the purposes of the United Nations is to see that we harness that power for peace. Make no mistake: a nuclear-armed Iran is not a challenge that can be contained. It would threaten the elimination of Israel, the security of Gulf nations, and the stability of the global economy. It risks triggering a nuclear-arms race in the region, and the unraveling of the non-proliferation treaty. That is why a coalition of countries is holding the Iranian government accountable. And that is why the United States will do what we must to prevent Iran from obtaining a nuclear weapon.

אחמדיניג'אד מסרב להודות שהשואה התרחשה.
ביל קלינטון לא סומך עליו.

שימוש במל"טים בפקיסטן הביא להרג אזרחים.

האתר בו מיט רומני מנצח בגדול.

חייל רצח הרג חבר שלו בגלל שיהוק.

מה הסיפור עם הכתרת יהודים ממוצא מזרחי כפליטים?

אריאנה האפינגטון השיקה מהדורה איטלקית.
מה עם ישראל, אתם בטח שואלים את עצמכם, ובכן, בפעם האחרונה ששאלתי את האפינגטון, וזה היה די מזמן, היא אמרה שזה לא קורה. מי יודע מה התבשל מאחורי הקלעים בתקופה האחרונה, בה פורחת התקשורת המקומית.

 ג'ונה לרר אומר שהוא כותב על ההאשמות המופרכות הנוגעות לעבודתו.

האם לואי הורגת את הסיטקום?

מה נהיה עם כוכבי מלרוז פלייס? בחסות כימיקלים וסכינים לא קרה להם כלום. לא השתנו בשיט.

מיוחד להורים מותשים: ההתמכרות לבייבי סיטר.

שופו את מגדלי מרילין מונרו בטורונטו.

וקצת מהסביבה

רכבי הצילום של גוגל מצלמים בהתנחלויות.

77% מהציבור היהודי מאמינים באלוהים. 42% יבקרו בבתי כנסת.
כמה צמים? לא כתוב. לפי סקר מ-2009: 26%.
פה יש טענה שיותר ויותר אנשים צמים, אבל אין שום מספר. העיקר שיש כותרת.
רוצים לבקש סליחה?
טבע למוות בחוף ארגמן.
פצמ"רים בצפון בערב החג.
שני טייסים רוצים לתבוע את המדינה בעוון ניכויים פסולים.

מדינת כל גזעניה

ערבייה מת"א הורדה מהאוטובוס באיומים.

TheMarker

במסגרת גליון הסודות:
המספרים שנוהגים להסתיר.

אבולוציית האורגזמה הנשית ותפקידה בעולם.

גלובס

חצי מיליון ישראלים חיים בחו"ל ברווחה.

למה ישראלים מתעקשים על דירות גדולות?

פורבס

מצעד הדירוגים: דוגמניות ורבנים, פוליטיקאים והייטקיסטים.

 Mantalk

מנטוק הוא מוסף מסחרי חלקית של גלובס אותו עורך ניר קיפניס.
בשערו ראיון (יובל אביבי) עם צבי יחזקאלי הלבוש לבן. והנה סיכום קצר:

אם קיבלתי את האור, אני אשב במערה בהודו ואשמור את זה לעצמי? למה לא לעזור לכולם? אני סיפור ישראלי קלאסי. צבא ושב"כ, עיתונות ואקדמיה, רוכב אופנועים, אוהב את ארץ ישראל. אם לי היה חסר בטח יש עוד הרבה שחסר להם. אני מצאתי את אבא שבשמיים – למה לא לחלוק עם כולם?

הארץ

עורך: בני מר
במוסף כיפורים מיוחד.
תמר רותם על תענית דיבור.
קדושות רבות היו אנורקסיות. האמת, כבר הכותרת הצחיקה אותי, למרות שאני יודעת כמובן שמדובר בעניין רציני וכל זה.
מייקי דגן מסביר איך הפך לטבעוני.
מה קורה כשצמים.

ספרים

מתי ואיך הומצאה ארץ ישראל.

על סוטים יהודים.

ישראל היום/ יום כיפור

עורך: ברוך רון
שיר הלל ל-8200 ולמפקדה.
גולדה מאיר שלא היכרתם.
כתבי העיתון מבקשים סליחה.

מוסף חג/ ישר"ה

עורך: גונן גינת
אוי. ראיון עם אהוד ברק.

יום כיפור/ מעריב

יומני המלחמה של ישראל טל.
הצנחנים טוענים שהם כבשו את החרמון.

לחם עבודה

כן, אני יודעת שבארגון העיתונאים יודעים ימים סוערים כעת, אבל העובדה שהאתר מעודכן עד 11 בספטמבר בעוד אנחנו עוד שנייה גומרים תחודש, בעייתית.

ובינתיים במעריב

כרמית ספיר-ויץ במכתב מרגש לעופר נמרודי.

"שלום עופר", הצגתי את עצמי, "שמי כרמית ואני מאוד גאה לעבוד במעריב"… הדבר המצחיק הוא שאתה לא הבנת. הרמת גבות ושאלת בפליאה גלויה: "באמת? את באמת גאה להיות חלק ממעריב?". התדהמה שלך הייתה אותנטית. היום אני מבינה למה. כבר אמרו חכמים: האמינו לאדם שמספר על עצמו. הוא יודע מה הוא אומר.

או, יש שכר: מנכ"ל מעריב טל רז, צפוי להתפטר מתפקידו (נתי טוקר, המארקר, ע' 29). באתר אין לידיעה זכר.

החברים של נוחי דנקנר מציגים: כך הפסדנו מיליונים.

לפני פיזור

נרדמים בשמירה? לוחמים בקרקל? מתפללים למעננו?
סיכום היממותיים האחרונות במיקרוספירה הוולווטית.
מה? קלמן ליבסקינד תובע ממני 50 אלף ש'?

הלו אמא, יורים עלי, שיואו
טל בשן, שנולדה בג'ונגל של מעריב, נפרדת

בשן, אייטיז, קרליבך 2

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה אצבעות חג, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

103 תגובות על אצבעות חג 25.9.12

  1. מר קיז הגיב:

    הבחירה של ממשלת ישראל 62 שנה לאחר מעשה להכיר לכאורה פתאום בזכויות הפליטות של עליית יהודי עיראק היא מקוממת עד מעליבה.
    שנים התעקשו להציג את העלייה הזו כציונית וויתרו בשם העולים מבלי לקבל רשותם על הרכוש שלהם. והכל כדי שלא להכיר בזכויות הנגדיות הלגטימיות של הפלסטינים…
    כעת לפתע סובב הגלגל …
    האם ממשלת ישראל תכיר כעת גם בזכויות הערבים ביפו, רמלה, לוד ועוד?…קשה להאמין
    אז נשארנו עם עוד ספין מבית מדרשו של ביבי…

    אהבתי

    • rnh הגיב:

      אין קשר בין היותם ציונים לבין היותם פליטים, שנאלצו לעזוב את ביתם ולהותיר את כל רכושם מאחור.
      ולא זכור לי שממשלת עיראק הגיעה אי פעם עם שיקים לחלוקה והממשלה אמרה לה: "לא".

      אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        rna,
        גמר חתימה טובה לך
        מכיוון שרעייתי היא בת לעולי עיראק ואני מצוי היטב בעדה הזו אנ ייכול להבטיח לך שלא ציון עמדה לנגד עיניהם של עולי עיראק והם רצו מאוד להשאר בעיראק בה היו להם חיי תרבות עשירים, וגם עושר כלכלי רב והם אף נטלו חלק בניהול עניני המדינה והיו חלק בלתי נפרד מכל מערכות השילטון והבנקאות והתעשיה.
        עולי עיראק כן היו פליטים כיוון שהמהומות בעיראק שסיכנו את חייהם החלו יחד עם מלחמתה של ישראל בערבים, היו מגעים בין ממשלת ישראל לנורי אל סעיד ראש ממשלת עיראק ביחס לאפשרות לביצוע פיצוי הדדי אבל ממשלת ישראל סרבה לאשר אותם והעמידה את יהודי עיראק במצב בלתי אפשרי בו עליהם לברוח
        אתה מוזמן להביא עובדות אחרות אם ישנן כאלו בידך

        אהבתי

      • rnh הגיב:

        קצת משונה לבקש ממני להביא ראיות שליליות – ראיות שלא התקיים מו"מ. אם היו מגעים או התקיים מו"מ לתשלום פיצויים ליהודי עיראק, אז אתה מוזמן להביא את ראיותיך.
        לגופו:
        (א) בעיראק פעלו כמה וכמה תנועות נוער ציוניות ולפחות חלקים מהציבור היהודי ראה עצמו ציוני. איך אתה יכול לקבוע, בהכללה, שציון לא עמדה לנגד עיניהם?
        (ב) קצת חוצפה להאשים את ההנהגה הישראלית (הלינק המופרך של הגוף המופרך שצירפת), בכך שהסכימה לאפשר את עליית יהודי עיראק בתמורה לויתור על הרכוש שלהם. האמת (הלא מסובבת – מלשון ספין) היא שהיתה רדיפה קשה של היהודים, החרמת רכושם והאשמתם בריגול. ההנהגה הישראלית הצליחה להגיע להסכם שיתיר את עזיבתם, בתמורה להותרת רכושם מאחור. 100 אלף מיהודי עיראק (הרוב המכריע) הסכים לכך באופן מיידי.
        ההנהגה הישראלית דווקא היתה מסוייגת מהעליה. לוי אשכול ביקש שימתינו מעט כי אין לו היכן לשכן אותם וכי עלייתם, בצירוף עליית יהודי רומניה תביא לחריגה מהמיכסה (10,000 בחודש). משגברו הרדיפות, לרבות ההתקפה על בית הכנסת, בן גוריון הורה זירוז העלאתם.

        אמור מעתה: ההנהגה הישראלית ביקשה להציל את נפשם של יהודי עיראק, גם במחיר של ויתור על רכושם. וכל היתר הוא ספין אנטי ציוני מכוער.

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        מענין שבדיוק דיברתי על כך עם חמי שהיה חבר בתנועת נוער בעיראק ולאורך כל השיחה הוא התעקש על כך שהיה להם טוב בעיראק והלוואי ויכלו להישאר ושמעולם לא שאלו אותם לאישור בדבר הרכוש שלהם

        אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        אולי בדיוק דיברת עם חמך, אך חבל שהוא לא סיפר לך שהפוגרום הספציפי בוצע בהשפעה בעיראק בוצע בהשפעה נאצית לכל דבר.

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        ימיני איננו מביא שום הוכחה לדבריו
        ובכל מקרה קשה להתייחס לבן דרור כסמכות היסטורית, אפילו הוא לא יגדיר עצמו כך

        אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        עם כל הכבוד לרושם המשפחתי, אשתך תבדה לחיים ארוכים, מתארת מציאות מדומיינת שגם מזכירה גם גלורפיקציה שניתן לשמוע אצל יהודים יוצאי גרמניה של ווימאר.
        אינני "מזרחי", אבל אני מציע ללמוד את העובדות.

        ראשית רבים מאוד מעולי עיראק היו והינם ציונים נלהבים שלא לדבר על שאר עולי המזרח שהקשר המסורתי לירושלים והכמיהה אליה נעדר את חסם הבלימה באירופה.
        מעבר לכך כדאי מאוד להתחיל להתמודד עם המיתוס השקרי של אידיליאה של חיי היהודים תחת ריבונות ערבית ואיסלמית. אגב אפילו בימי "תור הזהב בספרד".

        היו גם היו פוגרומים של מאות אלפים, במאות שעברו, היו פוגורמים של אלפים והיו גם מאות.

        הנה רק דוגמה, מ 1912

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        ויש גם "פוגרמים" בישראל של זמננו אז זה אומר שאין כאן אנשים שטוב להם?

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        איזה פוגרומים יש בישראל?

        אגב, אם נכנסת ללינק בודאי שמת לב שהיהודים הורשו לגור רק בשכונות מסוימות, אכן הרמוניה ושכנות טובה.

        אני לא אומר שלא היו יהודים שרצו להישאר בארצותיהם אבל כדי להפוך את חייהם שם לתור-זהב, נדרש מעט עיסוי לעובדות.

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        לא נדרש מחקר מעמיק ע"מ להיווכח כמה יהודים וערבים איבדו חייהם ב 64 השנים האחרונות כאן כתוצאה מאלימות הדדית.
        הנקודה המכריעה היא שאכן יהודי עיראק נדחפו מעיראק החוצה ולא עזבו מתוך ציונות. וכן שממשלת ישראל ויתרה בשמם ללא אישורם על זכויותיהם

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        אלימות הדדית אינה פוגרום.

        אתה כתבת: "ויש גם "פוגרמים" בישראל של זמננו…", בהנחה שאנחנו מסכימים שפוגרום הוא (מתוך "רב מילים"):

        פרעות, מעשי רצח ושוד שמבצע המון מוסת ומשולהב במיעוט דתי, גזעי או לאומי, לעיתים בידיעת השלטונות.

        אני שואל שוב, האם יש פוגרומים בישראל של ימינו?

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        נסה להתמקד בשאלה החשובה יותר בה עוסק השירשור: האם יהודי עיראק הנם פליטים או ציונים.
        הרי אין ויכוח שנעשו כאן פוגרומים

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        אז זהו, שיש (לי)

        אודה לך אם תוכל לנקוב בשם של פוגרום אחד (ולא, חמישה נערים יהודים שמכים ערבי אחד זה רחוק מלהיות פוגרום) שהתחולל בישראל בעשרים השנים האחרונות

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        תומר, מסתבר שאזל לנו המקום בשירשור…
        לכן מגיב לתגובה שלי
        כנראה ברגע הנכון אזל המקום לפני שנשכח במה עוסק באמת השירשור
        אז רק אזכיר שהנושא הוא האם יהודי עיראק עלו לישראל מתוך ציונות או כפליטים בלית ברירה
        אם ברצונך בדיון בנושא פוגרומים אני בטוח שתמצא כאן כמה שישמחו להתעמת אתך, אני את שלי בנושא אמרתי וזה בסדר מבחינתי שאנו חלוקים לגבי כך.
        המשך יום טוב

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        תודה על ששאלת לדעתי הבלתי חשובה בעליל, לדאבוני אין לי מספיק מידע אודות הקורות את יהודי עיראק ולכן מעדיף שלא לנקוט עמדה.

        עם זאת, את עניין ה"פוגרומים בישראל – היו או לא היו" לא אני תרמתי לדיון אם אתה מרשה לעצמך להשתמש באמירות לא מדויקות על מנת לבסס איזו נקודה בטיעונים שלך, נדמה לי שחשוב להתריע. טיבן של אמירות כאלו שאחרי כמה פעמים שבהן עושים בהן שימוש הן הופכות לעובדות ואף לאקסיומות.

        מה כל כך מסובך להגיד "אולי הגזמתי"?

        יום טוב גם לך

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        כדאי לשים לב בפע הבאה לאיזה שירשור נכנסים ומהו הנושא לפני שנדבקים למילה בשירשור 🙂

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        יכול להיות, לא עברתי את הקורס ל"מיקוד שירשורים למתקדמים" שעברת אתה כנראה (אגב, למרות שנושא השירשור הוא יהודי עיראק אתה פתאום הופך אותו לפתיל הדרכה לתגובות בשירשורים, מוזר מאוד!)

        לעניין עצמו, לא "נדבקתי לאיזו מילה" כדבריך, אתה הרשית לעצמך (כנראה כדי לבסס אחד מטיעוניך, לכתוב טענה שאיננה מדויקת (ונדמה לי שאני נזהר בכבודך כשאני בוחר לנסח זאת כך) כאילו היא עובדה מוכחת שאין עליה עוררין.

        אם אתה לא רוצה שיתייחסו למשהו שכתבת, אל תכתוב אותו, יתר על כן – אל תנסה לכופף את העובדות אפילו אם נדמה לך שזה ייתן לך נקודות באיזה ויכוח דמיוני

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        מוזמן להרשם לקורס, כעת במחיר מבצע לרגל החגים 🙂

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        הפרעות החלו ב 1941 הרבה לפני מלחמת השחרור
        http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A4%D7%A8%D7%94%D7%95%D7%93
        לסיפור על מכתב נורי סעיד בן גוריון אין הוכחה בארכיונים של מדינת ישראל
        כללית בארצות ערב היכן שהממשל הגן על יהודים הם נשארו, ראה
        עד לאחרונה תוניסיה, מרוקו. גם באירן יש קהילה. בלבנון עלה ! מספר היהודים אחרי 1948 עד אשר גורשו בטרור עם עליית האיסלם השיעי.

        יהודי עירק כאמור לעיל קראו את התאור של מר קיז (עשירים, מוצלחים, חלק מהשלטון) שרתו את הבריטים ואת המלוכה, נותני החסות. תופעה רגילה בגלות. עם שחיטת המלוכנים ועליית הלאומנות המוסלמית נגזר גורלם כגורל הנוצרים ומיעוטים קטנים אחרים, כך בלוב מצרים וכ"ו. אם היו נשארים העשירים היו בורחים והיתר היו נשחטים. הנסיון להאשים את הציונות בניקוי עירק מיהודים בא בעיקר מחוגים קומוניסטים. כמו בהרבה ארצות מסיבות מורכבות, גם בעירק, היהודים תרמו תרומה משמעותית הן להופעת הקפיטליזם המודרני והן להופעת מפלגות קומוניסטיות. זה רק סיבך את מצבם. כרגיל, ברית בין הקומוניסטים ללאומית המוסלמית בוססה גם על שנאה לציונות וליהדות. בשנות החמישים העולם היה סגור למהגרים-פליטים. יהודים עירקים עשירים ברחו ללונדון והאחרים עלו לישראל ונקלטו היטב. המובאת של אלמוג בכר היא תעמולה היסטרית נגד ישראל והציונות בה הוא מדבר גם בשם ממשלת עירק. גם זאת רק כאן בישראל, שום יהודי עירקי לא היה מדבר כך לממשלתו, זו גדולת הציונות וישראל שכאן יהודים יכולים להשמיץ שלטון בלי פחד. עצם יכולתו להציג תנאים ותביעות לממשלת עירק נובעת בסוף היום מצה"ל הציוני.
        כל תביעה של יהודים מול מדינות ערב אפשרית בעיקר בגלל קיום ישראל.
        מצידי שיסע מחר לבגדד ויתבע את רכושו וכל אחד אחר שחושב כמותו שיסע עמו. באשר לדרישה לועדת חקירה על מה שקרהה או לא בעירק. ליהודי עירק יש נציגים בעילית שבעילית הישראלית שיעלו זאת בכנסת ומצידי שיתחילו לחקור אתמול. אני מניח שבעוד 20-30 שנים ישמעו זמירות כאלו גם מהפלש מורה.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        השם הוא אלמוג בהר, אין סיבה לעוות את שמו.
        המורה שלי להיסטוריה לימד אותי שאת החלק של ה"אם"/"אילו", חותכים וזורקים לפח.
        בעירק נשארו מיעוטים דתיים ולאומים. נוצרים, כורדים וכו'. הלאומנות הערבית בתחילתה לא היתה מוסלמית, זה אנכרוניזם.

        אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        פרעות ביהודים בוצעו הרבה לפני שנות ה-40'ברחבי מדינותערב, אבל גם הלאומנות הערבית בתחילתה היתה לא פרפארזה, אלא כפשוטו כמשמעו נאצית.
        הלאומנות העיראקית הונהגה ע"י קצינים ואינטלקטואלים עיראקים שהוזמנו לגרמניה הנאצית והשתלמו שם אידיאולוגית וגם השפיעו .
        מכאן הפרהוד בימי שנות ה-40'.
        הסינרגיה בין הנאצים לערבים ואיסלמים לא היתה כפי שינסו כאלה ואחרים לטעון טקטית בלבד אלא גם אידיאולוגית.
        אדולף היטלר וגם גורמים נאצים אחרים, הסבירו שהם אמנם רואים את הדתות בכלל כעניין שלילי ובזוי, אבל אם יש צורך לבחור ולאמץ ערכים מדת מסוימת הרי זה מהאיסלם .

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        בהתאם לחידושי היסטוריית הבורות החדשה, יוסיף סגן השר את ניצולי השואה לרשימת הפליטים. הרי הנאצים רק למדו מהמוסלמים.

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        עברתי וראיתי
        תגובתך.
        שעה 22.09
        אנא
        ראה
        תגובתי

        בהמשך,
        שונא
        לכתוב
        כמו סני

        תודה

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        נו בסדר, ואם נסכים שהיו 'קצינים עיראקים נאצים' האם זה הופך את יהודי עיראק לציונים יותר? לא!
        צא ולמד וראה שרובם המכריע של יהודי עיראק רצו להשאר בעיראק וראו בה את מולדתם, ערש התרבות שלהם. מכך נובע שלא היו ציונים ובזה עוסקת התגובה של ראשית השירשור

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        זו תוק בק, הרצאה מסודרת במקום אחר ויש לי חומר +
        רפרנסים. ההכללות, גם שלך, הן בהכרח לא מושלמות.
        בכל מקרה אם תדבר לעניין ולא לאדם תמיד תקבל תשובה.

        אני דיסלקטי כך שאם אתה יודע את שמו המדויק של האיש זה
        מספיק עבורי. אחרים? שילכו למקור.

        המורה שלך להיסטוריה היה גרוע. הבנת ההיסטוריה מחייבת
        דיון באם ואילו. ראה הדיון המתמיד במרד בר כוכבא. ראה
        למשל את טונות "האם" וה"אילו" בדיונים השבוע על מלחמת
        יום כיפור, אם היו מגייסים ואם היה כך או אחרת. או על מה
        היה קורה אם גולדה הייתה עושה כך או או אחרת.

        ההכללות שלך על המבנה האתני בעירק לא מושלמות.
        הכורדים אינם "מיעוט" לפי כל הגדרה סוציולוגית
        בודאי לא בארצם. הם נושאי נשק ובונים כרגע איזור עצמאי
        בעירק. מצב הנוצרים בכי רע הם מהגרים ונשחטים, כנ"ל
        מצב המנדעים בדרום שלמעשה נכחדו, הסונים נלחמים בנשק
        ובחנ"מ על מקומם. השיעים, שדוכאו בסגנון הסורי הנוכחי,
        מראים עכשיו לסונים מי שולט. במצב כזה ליהודים לא היה
        שום סיכוי. אם אתה חושב אחרת (לפי המורה שלך להיסטוריה)
        בניגוד להמלצתי ! אתה מוזמן לקחת אתך את בכר ועוד ולחדש
        את הישוב היהודי בבגדד. ייתכן שלחלק ממשלחת כזו יהיה מי
        שיממן כרטיסים, ממשלת נורווגיה, למשל? אולי אוהבי אדם
        אחרים.

        נכון שהיה ניסיון תיאורתי !! של נאצאר ושל הבעאת ליצר
        לאומיות ערבית בלי דת. אבל ! זה היה בתיאוריה. כבר
        מהתחלה זה נשא גוון מוסלמי מובהק. ראה בחוקות, ראה
        בהתנהגות המנהיגים. אפילו האנלוגיה ל"צלבנים" וצלאח
        א(ל)דין נושאת גוון מוסלמי מובהק. מיד עם המהפכות
        החל גירוש זרים, תחילה ב"עדינות" אח"כ יותר ויותר
        אכזרי. היהודים, האירופאים וההודים בבצרה מהתחלה
        קלטו לאן זה הולך. יש חומר כתוב. היו מי שקלטו זאת
        בהתחלה ומילטו עצמם בזמן והיו אחרים. גם אסונות
        היסטוריים אחרים באו בשלבים, צפרדע ומים חמים
        כבר אמרנו?. בטח המורה להיסטוריה סיפר לך על
        כאלו.
        שוב תודה על תגובתך העינינית. או, כן, נימוס ודרך
        ארץ אינם חנופה. וגחיחי וניסיונות להשפלה אינם
        מוכיחים יכולת אינטלקטואלית, אולי להיפך. אני
        הולך לישון, מחר אני מתפרנס.

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        התיחסתי בנושא המיעוטים לתחילת שנות החמישים, ועל כן כל התאור שלך אנכרוניסטי. אין מקום לאם ואילו ושחיטות. הראשונים לא מקצועיים ומיותרים, האחרון שפת ביבים. כאמור אילון הוא זה שנלחם על זכות השיבה של הפליטים, תחלוק עמו שרפרף נמוך. אתה מערבב עמים שונים וזמנים שונים כתבות בעיתון אם הסטוריה. תקרא את הביקורת על זנד בהארץ, באילו שלך אתה עובר לצד שלו.

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        עובר אורח, כל ההרצאה המלומדת והמנומקת שלך רק מחזקת את העובדה שאכן יהודי עיראק לא היו ציונים אלא פליטים מכורח נסיבות שנכפו עליהם

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        קלעת לדעתי ב 100% . מעולם לא חשבתי
        מעולם לא טענתי מעולם לא כתבתי שיהודי
        עירק היו ציונים. אם 10% ,אני כותב: עשרה
        אחוז, מהם היו ציונים זה לא יאמן. היכן ובאיזה
        גולה ומתי היו עשרה % מהיהודים ציונים.
        כלומר שקלו שקל ובחרו נציגים לאיזה מפלגה
        שלא תהיה.

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        ולכן נסכים עם התגובה שלי שיצרה את השירשור למעלה ואמרה שהם אכן היו ועודם פליטים וחטאה ממשלת ישראל כל השנים שהדחיקה את העובדה הזו

        אהבתי

    • אורן הגיב:

      המהלך החדש ראוי לתאור "לחתוך את האף בכדי להרגיז את הפנים".
      להפוך את הדיון להשלכת טיעוני סרק ברמת ביה"ס יסודי. ישראל לא תחתום הסכם שלום עם הפלסטינים, עד שלא תפתר בעיתם של יהודים ממדינות לגמרי אחרות. והשטויות:
      א. המנוסה היתה כה מבוהלת, שתוחמים את התקופה בין 48 ל68.
      ב. כוללים את יהודי אלג'יר שהיו אזרחי צרפת, ועברו לצרפת ככאלה.
      ג. לאחר שיקול עניני הוחלט לוותר על זכות השיבה ההדדית, בכדי לא לאלץ את הפלסטינים לשוב לשטחי 48.
      ד. עדיין שוקלים האם להוסיף את פליטי הגוש הקומניסטי שסבלו מרדיפות על רקע הסכסוך הערבי ישראלי.
      ה. בעתיד ידונו זכויתיהם של פליטי התפוררות ברה"מ.
      ו. ערוץ 10 ישלם לעולים הארופאים נרדפי צבי יחזקאלי.

      אהבתי

  2. itamars הגיב:

    בנושא הפליטים: לב המחלוקת הוא על ההגדרה, בכל העולם ההגדרה המקובלת לפליטות לא עוברת בירושה. רק באונר"א הפליטות עוברת לדור ההמשך וכך משתמשים בפליטים בשביל ללחוץ על ישראל. ביטול אונר"א והעברת הכספים תפתור את בעיית הפליטים.
    לגבי הערבייה שהורדה מהאוטובוס, מה זה משנה שהיא רשומה ללימודים? גם סטודנטים ואקדמאים יכולים להפוך לפצצות אנושיות ודוקרי אזרחים ואם אני על האוטובוס והמאבטח חושד בה, הדבר האחרון שמעניין זה אם היא לומדת או לא.

    אהבתי

    • מר קיז הגיב:

      איתמר משמעות דברייך שאם בנך לא יבוא טוב בעין למאבטח על אוטובוס רק בגלל שהוא מדבר שפה שהמאבטח לא מבין, אתה תצדיק הורדתו מהאוטובוס באיומי נשק?

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        ייתכן שצריך שמי שנוסע קבוע בקו מסויים
        יקבל תעודה והמאבטח יידרש לבקש אותה.

        אני מצדיק את הרעיון שהמאבטחים יאבטחו,
        בכל מקום. בכל מקרה זה לא האשכנזים
        לא הציונים ולא הישראלים. זה בדיוק מה
        שקורה בכמה שדות תעופה בעולם.
        מי שבא "לא טוב בעין" למאבטח יש
        לו בעייה אמיתית, עד להפסד טיסה.
        ועוד לא הגענו לדיבור בערבית. איני ממליץ
        למר קיז לבדוק אם אני צודק
        או לא, בשוויץ, גרמניה ובודאי לא בארה"ב.
        אם הוא יחד עם חמו שבדרכונו כתוב
        "נולד בעירק" אני מאוד מאוד ממליץ "לבוא
        טוב בעין" לכל מה שדומה למאבטח
        ברוב ארצות אירופה וצפון אמריקה.

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        זאת אומרת שאתה ממליץ לנו להידמות לגויים באמות המוסר ודרך הארץ שלנו?

        אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        קלעת לדעתי ב 100% יש ללמוד
        הכל מהטובים שבגויים. חז"ל
        אמרו אפילו מבע"ח. ישראל ודאי
        שאינה מושלמת בהתנהגות.

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        אז שנזנח את כל הסיפור היפה הזה של "העם הנבחר"…"עם סגולה"?

        אהבתי

  3. לחם הגיב:

    הראיון של אמירה לם עם אורי לופליאנסקי הוא שם גנרי לראיונות נפסדים. השאלות כאילו יצאו מתוך מוחו של יחצן: אתה כועס? הרגשת מושפל בחקירה? קורא ממוצע מתקשה להבין במה לופליאנסקי מואשם ועד כמה חמורה פרשת הולילנד אבל מקבל את מנת הרחמים עם המחלה של לופליאנסקי. לם נחשבת למלכת המראיינות. יש כמוה עוד כמה מלכות כאלה שמלכותן מתבטאת בעיקר בחנפנות והבנה ורחמים וליקוק למרואיינים. ראיונות אמיתיים, פרובוקטיביים, מתגרים, תחקיריים באופיים, כאלה שמאתגרים את המרואיין, לא מוותרים לו ומתעקשים לקבל תשובות לשאלות הנכונות כבר כמעט אינם קיימים בעיתונות הישראלית. זה נהדר לדוברים, ליחצנים ולעורכי הדין שתמיד תמונותיהם יצורפו לכתבה, אבל רע מאוד לדמוקרטיה ולחופש הביטוי, שני מושגים שכולם כל כך אוהבים להזכיר בימים האחרונים.

    אהבתי

  4. מוטי רענן הגיב:

    מה היא ההגדרה של טימטום טירוף?
    לחזור על אותה פעולה בדיוק ולצפות לתוצאה שונה הפעם
    http://www.haaretz.co.il/news/politics/1.1830446

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    ואו, אובמה אמר גם "Let me be clear" וגם "Make no mistake". כנראה שהוא ממש מתכוון לזה.

    אהבתי

  6. אלי גוטמן הגיב:

    טל רז מתפטר? ואו, חושבים שלא ימצאו לו תפקיד בכיר אחר בשכר שמן? בשביל להיפטר ממנו באמת צריך לנקוט צעדים דרסטיים

    אהבתי

  7. אין קץ לבורות. מקווה שדבריו של פרופ' אמנון רובינשטין שלא נתפס כסמן ימני יעזרו להבין את התמונה.

    1- העליה מרוב ארצות ערב היתה ציוניתאידיאולוגית ברובה.
    2- השלטונות הערביים בהחלטת הוועד לא השאירו ליהודים ברירה לאור החלטות ברמה הבטחוניתמשפטיתכלכלית.
    3- היהודים חיו בארצות האסלאם לפני בואם של הערבים. (הרבה יותר מהפלסטינאים בישראל)
    4- הרכוש מעולם לא הוחזר ולא התקבלו פיצויים.
    5- הטיפול ברכוש היהודי ממדינות ערב לעולים נוהל בידי השמאל הציוני של אז. ממשלות ערב סירבו לדון בעניין.
    6- תיקון קידום העוול ההיסטורי לא התחיל בתקופת ביבי ולא הובל על ידיו.
    7- לא מדובר בעניין חדש. החלטות האו"ם לגבי הפליטים 194 ו 242 עוסקת בפליטים במזרח התיכון כתוצאה מהשינויים שעבר המזרח התיכון.
    8- עמותות של יוצאי מדינות ערב בעיקר, הם שקידמו את הנושא בישראל בשנים האחרונות.
    9- פרופ' ארווין קוטלר היה המקדם הראשי מול האו"ם ומדינות המערב.
    10- סרט שמציג את הנושא. The Forgotten Refugees זמין ביוטיוב.

    מקווה שלא יעוף שוב

    אהבתי

  8. שרוט הגיב:

    ביקורת מעניינת של בן שלו על ההופעות של שלמה ארצי בקיסריה בגלריית-החג של הארץ. הוא מסביר במדויק את כל מה שמאוס בזמר הלאומי שלנו – השטיקים, הרגשנות, הסאונד, המוזיקה הבינונית, הלהקה הנוראית, ההתלקקות עם הקהל וכו'

    אהבתי

  9. ז'ורז' סאנד הגיב:

    נו, אז עכשיו מי שיעז להודות שאוהב חלק משיריו של ארצי יוצא אי#יוט.לא עד כדי לסבול במשך הופעה שלימה אבל פה ושם תתארו לכם, נוף ילדות, היא לא יודעת מה עובר עלי- בכיף.

    אהבתי

  10. חייל זקן הגיב:

    מה הסיפור עם הכתרת יהודים ממוצא מזרחי כפליטים?

    הקמפיין של דני איילון על הפליטים היהודיים מארצות ערב מוציא מדעתם את היהודים הערבים, חברי הקשת המזרחית ודומיהם. לאסונם גילו כי הז'רגון שלהם יכול לשמש בהצלחה גם את הצד השני והם מתפתלים נואשות כדי למצוא ארגומנטים נגדו.
    ושאלת תם אשכנזי:
    מה מביא יהודי ערבי לשנות את שמו משהרבני לשנהב?

    אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        אם כך היהודים הערבים צריכים לתבוע גם את הערבים וגם את האשכנזים. הכי טוב מצבן של היהודיות הערביות. הן יכולות להוסיף לרשימת הנתבעים גם את היהודים הערבים.

        אהבתי

    • כינוי הזוי בכיר הגיב:

      כידוע עברות שם זו פריבלגיה השמורה לאשכנזים בלבד. האחרים עושים זאת לצרכי הונאה (נדבקו מהשקרנות הידועה של המוסלמים), או שהם שמאלנים ולכן חסרי הגיון.
      מה הניע ציוני גאה לשנות את שמו לבנג'מין ניתאי.

      אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        כרגיל, אני נדרש להסבר מיוחד עבורך.
        השאלה היא מדוע מאמץ לעצמו יהודי ערבי את מנהגי הציונים הקולוניאליסטים? וכי אין זה ראוי לשמר את מסורת התרבות הערבית המפוארת? תאר לעצמך שבעקבות עיברות השם יפסיק להכות את אישתו כדי להעמידה במקומה. מה יהא על הכבוד הערבי?

        אהבתי

      • כינוי הזוי בכיר הגיב:

        ההקפדה על טוהר הדעות של האחר בסידרה של שרוטריות, זה ברווז שמגעגע ככבשה. האם אתה באמת מעוניין להמשיך לדדות בכיוון הזה.

        אהבתי

  11. שרוט הגיב:

    בדעות של הארץ, ספי רכלבסקי מעלה סוף סוף לדיון את הסוד – "אי כשירותו" של ראש הממשלה לשלוט. בעברית פשוטה – רכלבסקי מודה שהבחור התחרפן (אולי יעשו על זה פעם סרט בשם טירופו של קינג ביבי). רכלבסקי קורא לשרים לגלות אחריות (יה, רייט) ולהחליף את ה***** כמו שמחליפים חיתול משומש. אגב, שוב הקדמתי את זמני וציינתי זאת כאן בבלוג לפני מספר שבועות – אל תגידו לא ידעתי

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      רכלבסקי מודה? כלומר שעד עכשיו הכחיש. מזל שיש יום כיפור

      אהבתי

    • ראש המדור הגיב:

      אפשר ורצוי לבקר את רה"מ מימין ומשמאל,כיאה לדמוקרטיה.
      אבל בקשר לכתבן, שמנפק בבטאון הבית"איבחונים נפשיים", אפשר להזכיר ששום דבר לא חדש.

      בטקס הפומדפורי שספי ר. הנחה, "ברוטשליד הקמנו את מדינת פלסטין" באפריל 2011 (שימו לב עוד כפרומו פסטיבל האוהלים הקיצי) הוא השתולל בצרחות ספק יציבות ושילהב את הקומץ האספסופי לתלוש גם למעשים.

      ס. רכלסבסקי:

      "נתניהו הוא ראש ההסתה ומתחתיו מתחילה הפגיעה בזכויות האזרח!", זעק רכלבסקי בקול ניחר, והוסיף: "האיש הזה רומס את הדמוקרטיה. אלה אותם אנשים שהביאו את יגאל עמיר! נתניהו מביא עלינו יגאל עמיר חדש. הוא מסכן את עצם קיומנו. הוא מדיח ומסית. הקלפי לא קובעת לגיטימיות, הכרזת העצמאות קובעת אותה, והאיש הזה הוא לא לגיטימי! תזכרו שגם בגרמניה הכריעו הקלפיות!". בהסתה מופרעת.

      הכריכה של יגאל עמיר וההסתה הפראית נגד רה"מ , שילהבה את האספסוף הפרו-פלסטיני של חד"ש ומרצ כשהללו ניסו לנסות לתלוש מרונית בת ה-60, בת ליוצאי האצ"ל את דגל ישראל המשוקץ. ולנסות להכות עיתונאי שלא מיישר קו עם אדוני פלשתין.

      ההתנהלות המופרעת של ס.ר. כפי שמתאר אותה פעיל השמאל לשעבר וכיום העיתונאי הרציני דוד מרחב , מסוכרנת גם מדווחים של אנשים שפגשו רכלבסקי כמה חודשים אח"כ ברוטשילד המספרים על התנהלות סף אובדן שליטה כשנתקל במקרה בפעילים מהצד הלא נכון במתחם פלסטין פינת רוטשילד.

      אמנם תפקיד רה"מ בישראל, נחשב לאחד התפקידים הקשים והמלחיצים בעולם, אבל אם צריך להעריך מי צפוי לחופשה ארוכת טווח בבית מרגוע עם חדר מרופד היטב, אפשר לומר בבטחון ששלט הכניסה יהיה כתוב
      בגדול סכיזולבסקי.

      אהבתי

  12. ז'ורז' סאנד הגיב:

    אופטופיק. מיכל גולדן אינה סולחת לחני נחמיאס.ידידתו של חנן גולדבלאט. מסתבר שחנן גולדבלאט הוא אביו הביולוגי של רן גולדן גיסה, כפי שפורסם בעבר וע"פ הלינק שנמצא בתגובות.

    אהבתי

  13. מוטי רענן הגיב:

    עכשיו שיהיו בקרוב 100 עיתונאים מובטלים מעיתון הארץ ועוד כמה מאות ממעריב נשאלת השאלה מה החוב המוסרי של הקרן "לישראל חדשה" למפוטרים האילו
    הם שירתו את הקרן במשך שנים והפיצו את תורת הקרן בתקשורת
    מה החובה של ג"ורג סורוס והקרן למפוטרים?קרן מיוחדת?
    מה החובה של האיחוד האירופי?תרומה מיוחדת?
    לכמה עיתונאים לשעבר התקיב הנוכחי של הקרן יוכל לעזור
    הכדור אצל נעמי חזן והמחליף שלה

    אהבתי

    • מר קיז הגיב:

      שכחת לשאול מהי החובה של ממשלת ישראל למפוטרים שהונו והפנסיה שלהם נגנבה בידי מי שממשלת ישראל ביצעה תספורת לחובות שלו…
      אולי אלו השאלות החשובות באמת.

      אהבתי

  14. מעריבון הגיב:

    משהו מעניין – בכתבה כתוב שמענק החתימה שלו היה 510 אלף שקלים, ואילו בזמנו דובר על 300 אלף שקלים.
    מה קורה פה?
    נראה לי שבכל מקרה הקומבינות חוגגות במעריב.

    אהבתי

  15. ראש המדור הגיב:

    קלינטון לא מאמין לו

    שאלה שצריך להפנות לאמריקאים.
    את קורט ולדהיים, ראש ממשלת אוסטריה הם ידעו לאסור כניסה לנאום באו"ם מהרגע שנודע עברו הישן.

    את אחמדניג'אד הקורא בצורה היכ מפורשת להשמדת עם ב Present Progressive משום מה הם לא ממש אוסרים ונאחזים בפרטים טכנים.

    אז שומעים שקלינטון לא סומך על אחמדיניג'אד.
    מה יהיה דבר ההרגעה הבא?
    לא רק קיל-ביל , אלא גם קרטר יגיד שהוא לא סומך על עראפת ואחמדיניג'אד גם יחד?

    יש יגידו, שבכל זאת מישהו צודק בעניין אחד לפחות, כשהוא דורש לשמוע שיש קו אדום יציב בדגל הפסים והכוכבים העולה בימים האלה באש איסלמית.

    אהבתי

  16. מוטי רענן הגיב:

    את האמת,מדונה היא אכזבה רצינית
    איך היא מעיזה להודות שחוסין אובמה הוא מוסלמי
    הרי היא שייכת למחנה הנכון ,לעשות טעות שכזו ממש קרוב לבחירות
    שוב מאוד מאכזב

    אהבתי

  17. אורן הגיב:

    ברשותך (הא) הוסיף לארועי החדשות את פרשת השופטים המחליפים בNFL. לאחר ששדדו את גרין ביי הוחזר השימוש במושג Scub.
    עכשיו אפילו הLFL מודיעה שהם לא לרמה שלה.

    אהבתי

  18. מיקי הגיב:

    אה… אני חושב שהחייל לא רצח את החבר שלו בגלל שיהוק, אלא שהוא מואשם בהריגה לאחר שניסה להפחיד את החבר שלו כדי לעצור את השיהוק. זה די כתוב שם בכתבה.

    אהבתי

  19. יניב מתל אביב הגיב:

    בעניין "הפליטים"
    פליט הוא מי שנפלט ממולדתו. הציונות רואה בארץ ישראל את המולדת היחידה של העם היהודית, ולכן כל יהודי שעולה לארץ הוא אחד שחזר למולדתו, ולא יכול להיות פליט. השאלה האם היהודים בארצות ערב היום ציונים לא רלוונטית. חלקם היו וחלקם לא. כנ"ל יהודי אירופה.
    המהלך האחרון של ממשלת ישראל הוא מהלך ציני ומרושע, אבל מעניין מכך: הוא מהלך פוסט-ציוני. הממשלה רוצה לעקר את טענת השיבה והפיצויים של הפליטים הפלסטינים בכך שהיא תנפנף בגורלם של עולי ארצות ערב ותגיד "הנה, גם לנו יש את הפליטים שלנו". בכך היא הופכת אותם לפיונים על לוח השחמט. שום דבר טוב מזה לא ייצא לעולי ארצות ערב, או לצאצאיהם.
    המהלך הזה הוא גם פוסט ציוני כי הוא שומט את הקרקע מתחת להנחת היסוד הציונית שארץ ישראל היא מולדת העם היהודי וכל היהודים שבאו לכאן חזרו למולדתם העתיקה. הפיכתם הפתאומית של עולי ארצות ערב ל"פליטים" עלולה לתת הזדמנות חוזרת לטענות הישנות שכל היהודים צריכים לחזור לארצות מוצאם ולהשאיר את הארץ לבניה "האמיתיים", היינו הפלסטינים. הקמפיין הזה גם עלול לגרום למדינה ערבית אחת או יותר להעניק מעין זכות שיבה ליהודים שעזבו אותה/גורשו ממנה.
    בקיצור, המהלך הזה הוא לא רק ציני, אופורטוניסטי ופוסט ציוני – הוא גם עלול להיגמר בבומרנג נוראי.

    אהבתי

    • אחד אחר הגיב:

      זה לא מדויק.
      פליטים יכולים להקלט בארץ שנותנת להם מחסה.
      במיוחד הילדים והנכדים שלהם.
      מדינת ישראל היא מדינה שהוקמה על ידי פליטים מרדיפה- זה חלק משמעותי מההיסטוריה שלה.- אנחנו מצפים שגם הערבים יקלטו במדינות הערביות השכנות ולא ידרשו לחזור דווקא לכאן- ביחוד כאשר חלק גדול מהם הגיעו במקור מאיזור אחר ולא גרו כאן מאז ומקדם.
      מכיוון שזה הטיעון המלא אי אפשר לקרוא לו פוסט ציוני.

      אהבתי

    • אנאכורדי הגיב:

      זה שהציונות רואה בארץ ישראל מולדתו של העם היהודי, לא גורעת מזכותו של כל יהודי בכל מדינה בה הוא נמצא לזכויות האזרח שלו.
      כך גם לגבי היהודים עצמם – זה שהם רואים בארץ ישראל את מולדתם ההיסטורית, לא גורעת מחובתה של המדינה בה הם חיים להגן עליהם ולספק להם את זכויות האזרח כמו לכל אזרח.
      השאלה אם יהודי ערב או מערב פליטים כרוכה רק בתשובה לשאלה האם הם גורשו, במישרין או בעקיפין, מהמדינה בה הם חיו.
      כל הסתכלות אחרת היא נגזרת של נטיה פוליטית ועל כן היא מוטה ולא רלוונטית.

      אהבתי

    • עובר אורח הגיב:

      חזרתי.
      1. שוב אתה פותח בהתקפה אישית ודאי שקראתי. אודה לך אם לא תחזור
      על פרקטיקה נלוזה זו. אין לך כל ידע על מה שקראתי או לא. חזרה
      לגישה האישית זו לא תקדם דיון עיניני. הכנסת אילון שרפרף ושטויות כאלו
      מעידה אליך. אלו בדיחות שמחליפות נימוקים. על זנד נדון בפעם
      אחרת. ייתכן שאתה הוא מי שמוריד את הדיון לפחות מרמת ביה"ס יסודי
      ומתחיל לגלוש לצנרת שמתחת לרצפה, ניתן לחזור לשם.
      2. יהודי עירק לא הושמדו כי בריטניה השתלטה על עירק.
      3. האידיאולוגיה של המורדים העירקים הייתה אידיאולוגיה נאצית מובהקת
      בודאי ביחס ליהודים, יש ספרות בשפע, לאו דווקה ישראלית-יהודית וגם
      בויקי זה נזכר.
      4. הדפלומטיה הגרמנית אינה לעניין.
      5. מי אמר או מתי אמר שהכורדים והמרונים הם תנועות ציוניות. אבל
      משהבאת זאת אכן היה ניסיון של מדינאים כורדים ומרונים מרחיקי
      ראות לכרות ברית מיעוטים אם מיעוטים אחרים מול האיסלם הערבי.
      גם הם, החל בשנות השלושים עסקו ב"אם" ובמשל הצפרדע. הם לא
      ראו את גורלם כדיון בפילוסופיה של ההיסטוריה.
      6. מה ענין הטאליבאן לכאן?
      7. אני לא עוסק באירופה בשנות ה30 40 אבל הכחשת המציאות במזרח
      התיכון בתרגילי ספין מגונה גם היא. בעיית השליטה במיעוטים בעירק
      לא קשורה למילה "אנכרוניזם" היא החלה הרבה לפני שלוט התורכים
      ונמשכת ברמות שונות עד רגע זה. אין אמת בנסיון להגיד שמה שרואים ב 1700 ב 1800וב 2010 לא נוגע ל 1940- 1960 .

      אהבתי

    • מר קיז הגיב:

      בנקודה אחת אתה מדייק –
      אם יהודי עיראק הם פליטים אז עיראק היא המולדת שלהם
      לאדם יש רק מולדת אחת, לא שתיים.
      משמע שישראל איננה "המולדת שלהם".

      אהבתי

      • עובר אורח הגיב:

        פלפולים חסרי משמעות. אדם מהגר
        לאוסטרליה, NZ, USA, קנדה
        נהפך לאזרח שווה ערך כמעט בכל
        ליליד. יש לו כל הזכויות כל החובות.
        תורכים מהבלקן ויון שטרונספרו לתורכיה
        נחשבו בני תורכיה וקבלו מיד אזרחות,
        כך יוונים שטרונספרו ליוון כך גרמנים
        לגרמניה, הודים להודו ופקיסטנים לפקיסטאן
        וארמנים לארמניה. כך יהודים לארץ ישראל.

        אהבתי

      • מר קיז הגיב:

        עובר, נסה להתעקב רגע על המושג "מולדת" והמשמעות שלו

        אהבתי

  20. עובר אורח הגיב:

    לאורן. על עירק והנאצים להלן.
    לא ברור לי מה כוונתך באמירה על נאצים והכל. לא ברור למה
    ומדוע יש להכחיש עובדות על מה שקרה בעירק.
    שים לב שהמחבר בויקי, להלן, אינו ציוני ונמנע בשימוש במונח
    "נאצי" כאילו שבעניין זה גרמני ונאצי זה לא אותו דבר בדיוק.

    כעובדה, במקומות שבהם הגיעו מעט נאצים להרבה משתפי
    פעולה – ליטה, לטוויה, אסטוניה. וגם תוניס ולוב, במידת
    האפשר חוסלו היהודים. גרמניה וישראל מקבלות זאת
    ונוהגות כך בעיניני פיצויים.
    איך בדיוק מקודם ויכוח או דיון כאשר מוכחשות עובדות
    מוכחות? למי זה מועיל? במה? איך ניתן להבדיל בין
    טענות שמועלות כנראה בכדי להרגיז, להתגרות ולהגחיך
    לבין טענות אמת? איזה קו פוליטי או פילוסופי או סתם
    השכלתי מקודם בדרך זו. ושוב דיבור מסודר מנומס,
    במידת האפשר, אינו חנופה

    http://en.wikipedia.org/wiki/1941_Iraqi_coup_d'%C3%A9tat

    The 1941 Iraqi coup d'état, also known as the Rashid Ali Al-Gaylani coup or the Golden Square coup was a pro-Nazi[1] military coup in Iraq on April 1, 1941[2] that overthrew the regime of Regent 'Abd al-Ilah and installed Rashid Ali as Prime Minister. It was led by four Iraqi nationalist army generals, known as "the Golden Square." The Golden Square intended to use the war to press for full Iraqi independence following the limited independence granted in 1932. To that end, they worked with German intelligence and accepted military assistance from Germany. The change in government led to a British invasion of Iraq and subsequent occupation until 1947.

    אהבתי

    • אורן הגיב:

      אתה קראת בכלל את התגובה שהתיחסתי אליה. הרי ההתרחשות ההיסטורית מוכרת לי, איני זקוק לוויקיפדיה בשביל זה. הוא לא דיבר על סיוע, הוא דיבר על אידאלוגיה. בפועל לא הושמדו יהודי עירק, זו עובדה. הגרמנים תמכו בעשרות תנועות אופיזציוניות למדינות בעלות הברית. לעתים בכמה באותה מדינה. האם הכורדים או המרונים הם תנועות ציוניות. האם הטליבן הוא תומך בערכי החוקה האמירקאית.
      הנסיון לייבא את הנאציזם לסיכסוך הישראלי ערבי הוא גימוד השואה.
      היטלר גם אמר שלמד מספר יהושוע זה לא הופך את הנאציזם לאח של היהדות.
      דרדור לימוד ההיסטוריה של השואה לביוב תעמולתי אקטואלי הוא האדרת הבורות.

      אהבתי

  21. סיימון הגיב:

    החייל האמריקאי לא רצח את חברו בגלל שיהוק. הוא הורשע בהריגה, לאחר שניסה לעזור לחברו להפסיק לשהק ע"י הפחדתו בעזרת הנשק האישי שלו – ופלט כדור.

    זה עזר. החייל כבר לא משהק.

    אהבתי

  22. תומר הגיב:

    הכתבה על כיבוש החרמון היתה מרתקת אך לחלוטין לא רלוונטית.

    השאלה המעניינת היא לא מי היה הראשון שעבר איזה קו דמיוני בדרך למוצב ולצורך העניין גם בכתבה התיחסו הצנחנים לגולני כאל כובשי מוצב החרמון.

    ברשותכם אחז"ון לרגע ואציין שהעניין הוא שהקרב הזה יכול לפרנס שלוש או ארבע כתבות תחקיר הרבה יותר נוקבות (ואכן פירנס בעבר), החל מתכנית הקרב המשונה שכללה עליה של כמה מאות מטרים תחת אש בנתיב שכבר נהדפה ממנו התקפה אחת, הישר אל מול הביצורים הסורים, המשך בעובדה שלמרות שהסורים תוצפתו היטב על ידי צוות של סיירת מטכ"ל שישב במצפה שלגים לא הגיעו התצפיות שלהם לחטיבה, גם תצ"אות מעודכנות של מוצב החרמון שהיו בצה"ל לא הגיעו ללוחמים בשטח ללמדנו שאין באמת חדש תחת השמש. המשך במסך האש הארטילרי המתקדם שהיה אמור לזחול לפני החיילים והצליח אמנם לנחות בדיוק עליהם אך לחוס על גבעה 16 (גבעות הקרב) שבה התבצר הקומנדו הסורי, וגמור בפלוגה שלמה מגדוד 51 שהלכה לאיבוד ולא נטלה חלק משמעותי בקרב בגלל טעות בניווט.

    כל אלה נכונים אבל הבעיה העיקרית בקרב הזה היתה שהוא היה מיותר לחלוטין, חטיבה 317 של הצנחנים כבשה בקרב הנחתה קלאסי את החרמון הסורי והיתה יכולה לרדת למוצב הישראלי מצידו הלא מבוצר. גם לאחר תחילת ההתקפה של גולני כבר התחילו הצנחנים (מילואימניקים, אחד המג"דים אגב היה אביו של עופר שלח) להתקדם מהחרמון הסורי למוצב החרמון הישראלי כדי לתקוף אותו מצדו הלא-מבוצר ולכתר את הסורים, הגאווה ה"גולנית" של דרורי שלחה אותם חזרה.

    המחיר? 55 חללים של גולני, ביניהם גם מפקד הסיירת, הצנחנים איבדו שני (2) חיילים.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      הליקויים שאתה מונה הם נכונים אבל המסקנה לגבי הצנחנים בחרמון הסורי שגויה. הצנחנים נתקלו בכח סורי מפורר, חלקו ברחנים מהקרב מול גולני. המפקד הסורי בחרמון היה מקצוען אמיתי שקרא נכון את השטח ונערך באופן אופטימלי מבחינתו בשטח מצוקי ששולט על דרך ההגעה למוצב שבלתי אפשרי להתקדם לעברו בפרישה רחבה. זה נכון שעדיף היה להגיע מהצד הסורי אבל גם במקרה זה, בהתחשב באיכותו של הכח הסורי ובשטח הלחימה זה לא היה הופך לקרב קל עם נפגעים ספורים.

      אהבתי

      • תומר הגיב:

        איש לא טען שהצנחנים היו יכולים לקטוף את מוצב החרמון כפרי בשל אבל הביצורים של הסורים היו דרומה ומערבה (לכיוון אתר החרמון ומצפה בולען) לכיוון שרק ממנו היו יכולים הישראלים לעלות ללא "איגוף אנכי". הביצורים על הציר צפונה לכיוון מצפ"ש והחרמון הסורי היו פרוביזוריים במקרה הטוב ואני לא מדבר בכלל על סיוע מרגמות או טיווח שהיו יכולים לתת כוחות שהיו מוצבים בשלוחת דובדבן.

        שים לב שהסורים למעשה נסוגו מהמוצב ברגע שחשו שמרחפת עליהם סכנה של כיתור.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        מוצב החרמון ממוקם לצורך תצפית לתוך סוריה אבל אינו שולט על סביבתו הקרובה ולכן עשה בחוכמה המפקד הסורי כשנטש את המוצב ונערך להגנה מחוצה לו במקום אופטימלי מבחינתו. לא היו שם שום ביצורים וגם לא היה בהם צורך מאחר וזהו שטח מצוקי שמספק מחסות טבעיים בשפע לכח המגן. סיוע ארטילרי תמיד מועיל בקרב אבל חוסר המקצועיות של מפקדי צה"ל גורם לכך שלא עושים בו שימוש ראוי.

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        לא מדויק, המוצב שולט על כביש הגישה (הפחות או יותר יחיד) אליו, וודאי שעל מאות המטרים האחרונים.
        המפקד הסורי אמנם מיקם את ההגנה בתבונה רבה בגבעות הקרב מעל תחילת הדרך למוצב ומאחר והגישה למוצב משלושה כיוונים אחרים היא תלולה מדי, הוא למעשה איבטח את המוצב עצמו במינימום כוחות ומעל הדרך שבה הוא העריך (בצדק) שצה"ל יעלה. מצד שני הוא התכונן לעליה על המוצב ממערב ומדרום בלבד והזניח אפשרות של תקיפה מצפון.
        הביצורים הסורים היו – כדבריך – מבוצרים טבעית לכיוונים שאליהם נערכו, אולם חשופים לגמרי לבאים אליהם מעורפם.

        שוב – כוח שהיה נערך על שלוחת דובדבן היה יכול לרתק את הסורים בגבעות הקרב, אולי אפילו באש שטוחת מסלול.

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        ושוב אתקן, (שרתתי במוצב לאחר המלחמה כשהיה עדיין מוצב מחלקתי, בטרם הורחב)
        המוצב שולט על הדרך אבל מוקף שטחים מתים שמאפשרים גישה נסתרת (לחי"ר) עד למרחק קטן מהגדר.
        הסורי לא נערך להגנה מצפון מזרח (עורף לדבריך) מאחר שבאותו זמן ישבו שם כוחות סוריים ואי אפשר היה להגיע אליו בלי לעבור דרכם.

        אהבתי

      • תומר הגיב:

        אני חושב ששנינו אומרים אותו דבר
        (-:

        אהבתי

      • חייל זקן הגיב:

        טוב לדעת שאני לא הטרחן היחיד שסבור שיש מקום לעיסוק בעניינים הללו

        אהבתי

  23. עומר מן הגיב:

    תוך שלוש שנים הוכפל כמעט מספר החילונים שצמים ביום כיפור.

    בסקר מ2009 שקישרת אליו מובא הנתון 26% (חילונים שצמים).
    בסקר ynet-גשר מהשנה הנתון הוא 41%

    זה מחזק את המגמה המצויינת בכתבה בגלובס: התקרבות חזקה של חילונים למסורת, למרות ההצפה במיליון עולים מרוסיה.

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      לא משווים תפוחים לתפוזים.
      אלה שני סקרים שונים לחלוטין מבחינה מתודולוגית.
      אתה לא יודע איך הגדירו בכל אחד מהם מהו "חילוני" ומה ההגדרה של "צם".
      קח רק את הסקרים של פאנלס-גשר בשנים האחרונות, המספרים הם אחוז החילונים שלא צמים:
      2008 – 56%
      2009 – אין נתון
      2010 – ~50%
      2011 – 54%
      2012 – 59%

      כפי שאפשר לראות, אחוז החילונים שלא צמים די יציב ב-4 השנים האחרונות, ואם כבר אז הוא במגמת עלייה קלה, כאשר דווקא השנה התקבל נתון השיא (אבל זה הכל די סביב טעות הדגימה שהיא כ-4-5%).

      בקיצור, בולשיט.

      אהבתי

  24. עומר מן הגיב:

    יפה. תודה על ההבהרה (המושקעת).

    לטעמי, הניסוח שלך: "אלה שני סקרים שונים לחלוטין מבחינה מתודולוגית" דיפלומטי מאד.
    גשר צריכים להסביר את הפער העצום בין התוצאה שלהם לתוצאה של הלמ"ס.

    אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s