—
—
כל הצחוקיאדה על הפצצה המאוירת של רה"מ באו"ם לא מצחיקה אותי בכלל, אבל אין מישהו שלא התייחס אליה.
ארבעה עיתונים הביאו את תמונות נתניהו והאיור. רק קוראי מקור ראשון לא יכולים ליהנות ממנו בשער, אבל בע' 2 יש פריים לא משהו עם הפצצה.
נטשה מוזגוביה סוקרת את התגובות בארה"ב למראה הפצצה המצוירת.
יוסי ורטר: הפצצה לא מצחיקה. אבל הכותרת בשער הארץ מצחיקה: "דה מרקר".
חמי שלו חושב שהרפובליקנים מפנטזים על נתניהו.
בן כספית במעריב מזכיר שהקו האדום של נתניהו זז כבר כמה פעמים, ומרחיב משומה על נפתלי בנט (אולי כי זו הזדמנות להזכיר את השרה האהובה על כספית).
עפר שלח חושב שיש לנו מועד, שתאריך כמעט מדויק נשמע בפומבי.
בידיעות התעלו על עצמם עורכי הלילה אתמול והשתעשעו רבות: "האיור האיראני" היא הכות' לדברי רונן ברגמן, "רימון מוסיף המון", דלו מדברי הברנע, ויש גם "פצצת זמן", ו"נאום הפצצה".
בישראל היום מתמוגגים: הופעה דרמטית, ואפילו "קו אדום היה עוצר את הנאצים".
בועז ביסמוט: נאום בעל חשיבות מכרעת.
וגם דן מרגלית מרוצה.
התמונה והסיפור בניו יורק טיימס.
אלכסנדרה פטרי בוושינגטון פוסט.
Was this a poor choice of a ridiculous-looking, over-simplified bomb cartoon, created decades before the invention of the Internet by someone who had a limited understanding of bombs? Or was it a calculated choice of a ridiculous-looking, over-simplified picture, created decades before the invention of the Internet by someone with a limited understanding of bombs — in order to create the one indelible image of the afternoon that everyone would be talking about?
שובו של גלנט
למקור ראשון הגיעה "שיחה סגורה בפני סטודנטים", בוגרי מלגת אימפקט (ופה רק באקספלורר), שניהל הכמעט רמטכ"ל, יואב גלנט. גלנט יכול להצטרף ליחזקאלי: הוא טוען שבעוד 15 שנה תאבד ישראל את הרוב היהודי שלה לטובת "ערבים, תאילנדים וסודנים". נו, אתם רואים איזה רמטכ"ל הפסדתם? כזה שחושב כמוכם!
כותב ישי פרידמן:
בסוף דבריו הישיר גלנט את מבטו לקבוצת הצעירים והטיח בהם את האמת המרה: 'בניגוד למה שהבטיחו לכם ולי, גם הילדים שלכם יעשו מילואים'. ומה עם השלום? 'אין סיבה תיאורטית, אמר גלנט ביובש, שמה שלא קרה להורים שלנו ולנו יקרה לילדים שלנו'.
בעניין איראן אמר
יפה שתיקה לחכמים… אני לא יכול לומר שאנחנו מוקפים רק בחכמים בעניין הזה.
הוא גם מפחיד את שומעיו באשר לתעמולה המצרית נגד ישראל, שחוץ תעמולת גבלס אין כמוה, והוא צופה עתיד די עגום ליחסים בין שתי המדינות.
פרידמן מספר שגלנט דיבר בפני "כמה סטודנטים". עכשיו, הוא מביא הרצאה של שעה ויותר, כך לדבריו, בדיוק רב, כולל ציטוטים מדויקים לכאורה, על פני עמוד ברודשיט שלם. אז מה? אחד מהקומץ הקליט והעביר לפרידמן? הגלנט עצמו עשה זאת? אנשי מלגת אימפקט?
יחזקאלי ומלחמתו באסלאם
ההצלחה המסחררת של אללה אסלאם לא בלבלה את קשב, שסקר את הסדרה אחרי הפרק הראשון, ועכשיו, כמכלול. דוגמה אחת:
רשות הדיבור קודם כל לצבי יחזקאלי. לדבריו: "ב-2050 ברבות ממדינות אירופה יהיה רוב מוסלמי", ו"המלצה חשובה למי שרוצה לנסוע לאירופה הקלאסית בעתיד – תלמדו ערבית".
אלא שהמציאות שונה לחלוטין. אחוז המוסלמים באיחוד האירופי כיום הוא 3.2%, ובאירופה בכלל (כולל אלבניה, רוסיה, בוסניה והקוקז) הוא 7.2%… בשיאו ב-2050, יגיע מספר המוסלמים באיחוד האירופי לכ-8%, ובכל אירופה ל10% מהאוכלוסיה. באף אחת ממדינות מערב אירופה לא צפוי רוב מוסלמי לעולם.
למעשה, הריבוי הטבעי של מוסלמים באירופה נמצא בירידה מתמדת…. ועל פי התחזיות צפוי להפוך לדומה לקצב הריבוי הטבעי של כלל האוכלוסיה…
הבמאי, דוד דרעי, דוחה טענות על גזענות.
אסלאם וטרור אינן מילים נרדפות.
ראיון החג עם יחזקאלי עליו סיפרתי לכם.
והשיא: כל פרק הכניס כחצי מיליון ש'.
תנו ליהודים קצת שנאת זרים, קצת דמוניזציה של האחר והם מרוצים. עלינו על נוסחה מנצחת.
ואני יודעת מה יקרה עכשיו בטוקבקים: אלפחמשמאות הוכחות שהאסלאם הוא רצחני ועומד להשתלט על העולם.
ולרווחת הציבור, כל הפרקים.
פרק 1
פרק 2
פרק 3
פרק 4
ניצן שירזי ומלחמתו במחלתו
"זאת הפעם הראשונה בקריירה שאני מדבר על נושאים כל-כך אישיים, ואני מבקש שכל מה שנאמר יישאר בחדר הזה", פתח שירזי
ודקה אחר כך מצא את דבריו בעיתון הגאה בפרסום הבלעדי.
ואח"כ: יוסי אבוקסיס מונה למאמן הפועל ת"א, ושירזי נאלץ לשאת דברים לאומה.
צה"ל ומלחמתו ביאנה גורליק
צה"ל לא מוותר כל כך מהר על החיילת הקנדית הסוררת, והעניק לה שלושה חודשים מאסר בפועל, ועוד 45 ימים על תנאי. ומהו התנאי, אני שואלת?
רסקולניקוב באל.איי
החטא ועונשו גרסת 2012. מתברר שיש, כלומר היה, כוכב טלוויזיה בשם ג'וני לואיס, שרצח כנראה את בעלת הבית שלו והתאבד.
עוד פרטים על הזוועה: ביתר את החתול שלה?
ועוד. ההשערה היא שהיה מסומם (אאוץ'. מתי השתמשתם במילה הזו באחרונה?).
ובינתיים במעריב
בשער מעריב (והפניה לע' 6 הסוקר את אירועי אתמול): אריק בנדר (ציטוט בכחול), 27 שנים בעיתון, מספר על חוויותיו בדיון ועדת הכלכלה בכנסת אתמול.
הכומר המדובר הוא מרטין ניֵמלר (Niemöller), שהתנגד לנאציזם.
רותם סלע על דיוני הוועדה.
למשל דברי יואב ריבק, ראש אגף החדשות במעריב:
…לפני כשנתיים התחיל גל של מכתבים מחברות הביטוח לעובדים, בהם נכתב כי הם עלולים לאבד את הזכויות הפנסיוניות בגלל אי הפרשה של כמה חודשים. "כשבדקנו גילינו שהיו עובדים רבים שקיבלו מכתבים כאלה. מה שהתברר זה שלעובדים רבים במעריב נלקחו כספים מהמשכורות – ואף אחד לא יודע לאן הם לא הגיעו".
"בזמנו נאמר לנו שהייתה בעיה, ושסוכן ביטוח שמונה מטעם העיתון עשה את זה לעובדים. אני מספר את זה כדי שתבינו איך העיתון התנהל בשנים האחרונות. מי שביקש את הדוחות הרבעוניים, קיבל את זה. אבל יש מספיק עובדים שלא קיבלו את הדוחות הללו ולא בדקו את ההפרשות שלהם, ואם יבדקו יראו שבשנים 2009 ו-2010 נעלמו כספים".
ומה עשיתם עם כל המידע הזה שיש לכם כבר כמה שנים?
ורועי ברק בגלובס.
הודעה לעיתונות מאמש:
חברות וחברים יקרים,
…
אחרי שלושה שבועות של מאבק אינטנסיבי היום עלינו לראשונה לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת. בוועדה דיברו בין היתר נציגי IDB והכשרת היישוב, שניסו להעביר את האחריות למצב העיתון ולחובות לעובדים מהאחד לשני, וטענו שלכל אורך השנים הופרשו כל הכספים לקרנות הפנסיה כראוי – עד שהוצבו מול עדויות של עובדים שהיו במקום ואף מול מכתב שקיבל יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, עצמו. נציגי שתי החברות לא הכחישו שעדיין יש חוב גדול לעובדים, ואף הביעו נכונות ראשונית וחשובה לשלם כל אחד את חלקו היחסי בחוב לעובדים.
…החדשות הטובות הן שהיום חזרו לבית מעריב שירותי הניקיון, וכן שבעיית המוניות המטרידה רבים צפויה להפתר בהקדם. בינתיים יש לשמור קבלות על מוניות, והחזרים מובטחים על ידי הנאמנים… לאחר שחששנו שימי החופש… התאפסו והומרו בחובות כספיים של מעריב אלינו בשל הקפאת ההליכים, נמצאה דרך שבה נוכל לצאת לחופשות על חשבון הימים שצברנו…
החדשות הרעות יותר הן שקופת מעריב סובלת ממצוקה קשה, ויש בעיה לגייס את הסכום הדרוש לתשלום משכורות ספטמבר. לשמחתנו, קיבלנו בעבר פעמיים התחייבות אישית מנוחי דנקנר שהוא ידאג למשכורות אלה…
בהקשר זה מארגנים אנשי ההובלה של העיתון הפגנה מול ביתו של דנקנר, ברחוב שלמה המלך 25 בהרצליה פיתוח, שתתקיים מחר בשעה עשר בבוקר…
במקביל, אתמול בלילה ובעקבות ההפגנה בכניסה למשרדי הכשרת היישוב ביום שני, קיבלנו טלפון מעופר נמרודי. נמרודי ניאות להפגש עם נציגי הוועד בסוף החג, והביע נכונות לשקול בחיוב את דרישותינו…
צפו לעדכונים נוספים על הפגנות בימים הקרובים.
בסולידריות ובמאבק,
ועד הפעולה של עיתונאי מעריב
מיילבק מ-ת':
כהרגלי מזה שנים התקשרתי להארץ ולמעריב – עליהם אנו מנויים – כדי להשהות את המנוי ביציאה לחופשה.
בהארץ כמו תמיד נעניתי במהירות ואף תרמתי את המנוי.
במעריב מנוים לא עונים
או תפוס
או מתנתק
או אומרים שמשרדים סגורים למרות שזה בשעות הקבלה
הקיץ הקץ על מעריב
הקריסה של נוחי דנקנר היכתה בתשואות הפנסיונרים החוסכים בהפניקס.
בידיעות מדווח כתבנו בכנסת צביקה ברוט על הדיון בוועדת הכלכלה בטור קצר בע' 5.
מיכאל הנדלזלץ בשער האחורי של הארץ: והכלב הזה הוא עני. הוא ניסה למצוא מה מקור הביטוי "כלב השמירה של הדמוקרטיה", ולא מצא.
מעניין: במארקר ובהארץ המודפסים מתעלמים מדיוני הוועדה אתמול (למעט הקטע המוזכר לעיל).
באתר, צבי זרחיה, איפה ה-100 מיליון?
דבורה גינזבורג מציגה בבשבע תרחיש קצת שונה מזה שהועלה בשבועות האחרונים, לשאלה מה יקרה אם אכן תתממש עסקת שלמה בן-צבי מעריב:
…יאוחדו שני העיתונים תחת המותג 'מעריב' שימשיך לצאת בימי חול, לפחות בהתחלה, במתכונת של יחידה אחת ללא מוספים, כמו 'ישראל היום'. ועוד בדומה לעיתון של שלדון אדלסון, גם מעריב יופץ בעיקר בחינם וכמות מועטה ממנו תופץ למנויים, וגם הוא יתבסס על פרסומות.
לדברי הגורם, מוספי סוף השבוע של שני העיתונים יאוחדו לעיתון לאומי אחד שישמור על 50,000 מנויי מעריב ו-21,000 מנויי מקור ראשון בסוף השבוע, תחת הכותרת "מעריב מבית מקור ראשון" או להפך.
המותג השני של מעריב, אתר nrg, שדורג בעשירייה הראשונה של אתרי התקשורת בישראל, יישאר על כנו אבל יקבל צביון "לאומי יותר". על פי הגורם, בכוונת אנשיו של בן צבי להפעיל באתר טלוויזיה יהודית לאומית עם הפקות מקור בדומה לתכנים שהציגו "אורות" באתר ynet. על פי התרחיש, בית הדפוס של מעריב יישאר על כנו ובהדרגה יתחיל להדפיס עיתונים לאומיים המודפסים כיום בבית הדפוס של עיתון הארץ.
ויש עוד תשובות מעניינות רבות של "מקורבים", תשובות שלא ישמחו את עובדי מעריב. שווה לעיין.
לחם עבודה
גם בידיעות נמשכים מאבקי העיתונאים בהסכם הקיבוצי. אף כלי תקשורת לא דיווח על כך חוץ ממני. מעניין למה.
סמדר שפי, מבקרת האמנות של הארץ, עזבה אחרי 20 שנה. מבטיחה לפתוח בלוג בקרוב.
יש עורכים בבית?
מיילבק מאיל גבע:
נתקלתי ב-ynet כתבה של אבי שושן (דובר איכילוב), כשהתיאוריה שלו היא ש"לוח השידורים בטלוויזיה האמריקנית מתאים את עצמו לא מעט פעמים לסוג המפלגה השולטת בבית הלבן"
ואז הוא נותן דוגמאות:"כשרונלד רייגן הרפובליקני היה בשלטון בשנות השמונים, המסך היה שטוף בסדרות על לבנים עשירים כמו דאלאס ושושלת…."
אלא שדאלאס עלתה לשידור ב-1978. רייגן עלה לשלטון ב-1981.
שושלת עלתה כשבוע לפני הבחירות של 1981. ודאי תוכננה זמן רב לפני. לא בדיוק יכלו לחזות שתשודר תחת ממשל רפובליקני."כשקלינטון קיבל את המושכות בתחילת שנות התשעים, אילי הנפט מדנבר וטקסס התחלפו בצעירים שטופי הורמונים מבוורלי הילס ומלרוז פלייס"
אבל בוורלי הילס שודרה כבר ב-1990, וקלינטון עלה לשלטון ב-1993
מלרוז פלייס שודרה ב-1992. שנה לפני שעלה לשלטון.
אחר כך הוא דווקא כן מדייק מבחינת הזמנים כשאומרברי ואן דה קאמפ מעקרות בית נואשות לדוגמה, היא אולי הסמל הגדול ביותר של ממשל בוש. לכן היה זה טבעי שהדמוקרטים יחזרו לקבוע את הטון באמריקה עם עלייתו של ברק אובמה, הנשיא הצבעוני הראשון של האומה, וסדרה כמו "משפחה מודרנית" תהפוך לאחת ההצלחות הגדולות ביותר בטלוויזיה בשנים האחרונות
אבל אז לא ברור איך הסדרות האלה מייצגות סוגי ממשל?!
בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק
הבלוגר חיים שאולזון, אימת הרבנים (יאיר אטינגר).
[gview file="https://velvetundergroundblog.files.wordpress.com/2012/09/brain.esc_.28.09.12.pdf"%5D
יאיר רוה על הקדישים של אורי זהר במדור של סיון רהב-מאיר.
לפני פיזור
טל בשן השיבה אתמול בקצרה למגיבים.
כולם טסו והשאירו אותי לבד.
אם המטרה היא לחסום אותי כאחד שכותב מהצד של הימין פשוט תעשי את זה בלי תירוצים או שתפרסמי את ההודעה המקוריית ,אני משוכנע כבר שהקוראים הבינו מה קורה פה
אהבתיאהבתי
מוטי, אני נתפס כ"ימני" ונמנע מלקלל (פרט למקרי מהסלמה בגזרת האורן ולא מצידי) ולא נמחקו לי תגובות. תן כבוד כלפי המקום ומי שהקים אותו מכספו ומרצונו החופשי.
אהבתיאהבתי
too late
הבנאדם לא הצליח לקלוט שלקרוא לאנשים א-ד-י-ו-ט-י-ם זו קללה. תהי נשמתו הטוקבקיסטית צרורה יחד עם שאר הנשמות המטוהרות. אמן.
בנוסף לכל הוא עיוור ולא רואה ש-99% מהמגיבים פה הם ימנים.
אהבתיאהבתי
אבל אמא, הבטחת לנו עוף לשבת!
אהבתיאהבתי
מה פשר קרקורי הדיסלייקים? מדובר בקרוב משפחה שאיבד את הראש והפך לסמל מוניציפלי מרוט.
ססומו…פעם לתרנגול היו נותנים כבוד.
אהבתיאהבתי
וקיימתי. אמרתי "עוף" והוא עף.
אהבתיאהבתי
הצעה של גרוטאה זקנה לעברית "קלסית".
לקלל זאת אומרת לבקש מכוחות עליונים
שיגרמו רע למקולל. לכנות אדם "Eידיוט"
יכול להיות אמירת אמת, העלבה, חירוף
או גידוף. היה כנראה פעם הבדל בין
חירוף לגידוף אבל כנראה אבד. חבל
לגרום לשפה להתדלדל ולהרחיב את
פירוש השורש ק-ל-ל ע"ח אחרים. כמו
כמה ביטויים בעברית עתיקה שהושבו
לשפת הרחוב ניתן להחזיר את הקללה ואת
הגדוף-חירוף. הייתי אומר שהבן אדם
נענש משום שגידף. עכשיו הירוק והאדום.
אהבתיאהבתי
אם לסכם את דבריך, לקלל פירשו להטיל כישוף, ולגדף פירושו הטחת אמת סובייקטיבית.
אהבתיאהבתי
גם אוביקטיבית
אהבתיאהבתי
עצם העובדה שאת לא מוכנה לפרסם את ההודעה המקורית ולהניח לציבור הכותבים להחליט אומרת הכל על חולשת הטיעונים שלך וזה שקוף
אהבתיאהבתי
פה לא מקללים.
העובדה שאתה לא מבין שקיללת מעידה שאתה לא מתאים לבלוג הזה.
ואכן, עוד תגובה אחת בנושא ואי הודאה באשמתך, ולא תגיב פה בכלל. ראה הוזהרת.
אהבתיאהבתי
זו עובדה לא היתה שום קללה
אהבתיאהבתי
לא היתה שום קללה,חבל שציבור הגולשים פה לא יכול לשפוט כי חצי מההודעה נמחקה
אהבתיאהבתי
שקרן!
אהבתיאהבתי
זו קריאה נרגשת לבעלת הבלוג להפסיק ולחסום הודעות אשר מתנגדות לדעה הפוליטית שלה ,תני לחופש הביטוי לנצח
אהבתיאהבתי
חוסמים פה הודעות של מי שמקלל!
אהבתיאהבתי
למה חוסמים פה הודעות של אנשי ימין,
סתם ככה?
אהבתיאהבתי
הנהלה האם נחסמו לי הוודעות פה?
אהבתיאהבתי
עוד נסיון
אהבתיאהבתי
מזל מועלם כותבת היום במעריב שהליכוד נחלש. הסקר של הארץ מוצא שהליכוד דווקא מתחזק. נחשו, ילדים, מי צודק?
אהבתיאהבתי
למה לא עולה לי הודעה?
אהבתיאהבתי
נסיון
אהבתיאהבתי
2 סיקרי בחירות מתפרסמים בסוף השבוע על ידי יוסי וורטר בהארץ ולילך ויסמן בגלובס
למרות הקוראים מבהרים בכל סקר שהם רוצים לקבל את הנתונים ללא הפרשנות הסמולנית של וורטר וויסמן (אפשר לקרוא את זה כמעט בכל טוקבק)
***
———-
V: קללות ברוטר ובשאר האתרים שאתה מבקר בהם. לא פה.
אהבתיאהבתי
ארגון "קשב" הוא ארגון השייך לקרן החדשה לישראל וממומן על ידה.
כשיש משהו בתקשורת על מוסלמים והוא לא לפי הקו השמאלי אז הארגון נושך.
טוב שיש עתונות חופשית שמראה את האמת.
הסדרה היתה מצמררת.
תודה לצבי יחזקאלי.
אהבתיאהבתי
בעיתונות הישנה היו מדברים על חמשת המ"מים תרגום לW הלועזי. כמקובל בבלוגספרה האנטי איסלמית, הם מיותרים. כך יכול יחזקאלי לקפוץ גיאוגרפית מעיר לעיר, לעבור אחורה בזמן, לשלב ארועי טרור וארועים פליליים. להביא פרשנים ללא הקשר, להתעלם מארועים אחרים.
אהבתיאהבתי
אני חושב שלהזכיר את צבי יחזקאלי בהקשר אנטי-איסלאמי חוטא לו חטא גדול ורחוק מאוד מן האמת. אפשר לראות בכל הופעה שלו אצל לונדון וקירשנבאום את העניין הרב שהוא מוצא בעולם הערבי, את ההדגשה שלו של החיוב והייחוד במדינות השכנות אלינו, את האהבה שלו לתרבות ולשפה וכו'. מי שטומן ראשו בחול, קורא לכל ביקורת גזענות ומבטל בהינף יד תחקירים שכאלו מביא בעצמו לתוצאה השלילית אותה הוא מבקש למנוע.
אהבתיאהבתי
אלה שטוענים שהסידרה דל יחזקאלי גזענית או אנטי ערבית מפספסים את הנקודה. הסידרה היא אנטי אירופאית והאג׳נדה שלה היא שימחה לאיד. כבר שנים שאני קורא ושומע ישארלים שמביעים שמחה לאיד לכל פיגוע באירופה או מאמינים שההצפה תחת זרם המהגרים היא העונש של אירופה על השואה. בסך הכל צבי יחזקאלי (כנו שכתב כאן יון) הולך עם הנרטיב הישראלי ולכן היא גל כך מצליחה. גם האנטי ישראליות האירופאית שכמה פוסט ציונים שוטים קנו אותה כאוניברסליות בלתי משוחדת ולא מה שהיא באמת, אנטישמיות, באה מאותה נקודה. שימחה לאיד של האירופאים על הסתבכותם וכיעורם של היהודים.
״קשב״ הוא אירגון שממומן על ידי האיחוד האירופאי. האם התגובה הפבלובית שלהם נגד הסידרה אכן מגנה על האינטרס האירופי? הזנב מקשקש בכלב.
אהבתיאהבתי
גונן גינת , מפרסם ב"ישראל היום" שהלוחמת שחיסלה את המחבל מגיעה מבית דתי.
החייל שנהרג דתי. החייל שנפצע מבית דתי".
גינת במאמרו מציע לרבנים דתיים לחשוב מחדש בקשר לגיוס דתיות לצה"ל.מזכיר את בת משפחתו ציפורה כ"ץ, דתיה דתיה בבני עקיבא, שלחמה במלחמת השחרור ונפלה בקרב האחרון והמר בגוש עציון.
אהבתיאהבתי
הוא לא "מפרסם" שהיא מבית דתי. מקסימום חוזר על כך.
זה נכתב ב-24 בספט'.
אהבתיאהבתי
בכל זאת בקישור רואים שהיו אלה "ישראל היום" שזכרו להזכיר את הפרט הזה בין שאר הדברים, לא יודע אם בשאר המרומות. גינת באותו עיתון מזכיר את זה היום בקונטקסט רחב יותר.
ואפרופו אם כבר יש קונצנזוס(ובצדק) בבלוג שעצם הפירסום וההתנפלות על זו שנכנסה להלם קרב היא מוגזמת (יכול לקרות לכולם גם ביחידות מובחרות). בYNET כמובן לוקחים את העניין לרמה של גלורפיקציה של הפחדנות עם אותה מנטרה הצגת הלוחם לסוג של ילד קטן- ששלחנו- עם שוקו ולחמניה שרק צריך לחזור הביתה בשלום .
אצלי בבית ההורים היו אומרים : "בארץ שאין בה גיבורים, פחדנים לא יכולים היו בכלל לחיות".
הכלל הזה תקף על כלל אנשי הבטחון שלנו חיילים ושוטרים.
אהבתיאהבתי
נחום ברנע, במוסף לשבת, עם תובנה נדירה:
אהבתיאהבתי
במערכת עיתון רוח המפקד יותר חזקה מבסיירת מטכ"ל.
אהבתיאהבתי
וכשמדובר בנפיחה אימתנית אפילו היונים מסתדרים לפי פלוס ומינוס.
אהבתיאהבתי
כתבה מרתקת בהארץ על ירון סגל. גם התגובות מעניינות.
אהבתיאהבתי
במיוחד תגובה 24.
גם אני הבנתי מבין השורות שהוא לא היה ב-8200 אלא בממר"מ.
אהבתיאהבתי
גם אם ישב פיסית בשלישות זה לא סותר את שייכותו ל8200 בבבסיסו היתה (גם) נוכחות של ממר"מ.
אהבתיאהבתי
דבורית: כולם נסעו לחו"ל ואותי השאירו לבד
יגאל:
you will never stand alone
אהבתיאהבתי
לגבי התיאוריה של שושן, התיאוריה הנכונה היא התיאוריה ההפוכה – קודם רואים בטלוויזיה, ואז זה הופך למציאות.
לכן גם הנשיא השחור הראשון הוא הנשיא פאלמר, שעלה לשלטון לפני אובמה.
אגב, בטמקא תיקנו בינתיים את ה"צבעוני" של שושן ל"שחור". פדיחה שזה עלה כך.
אהבתיאהבתי
ולא הבנתי
אם אבי שושן הוא דובר בית חולים – איך זה יכול להיות שהוא כותב באופן קבוע ב-ynet? אני רואה כל יום יומיים כתבה חדשה שלו
אהבתיאהבתי
וזו לא פעם ראשונה שהוא מפרסם כתבה עם הרבה שגיאות
היו עוד הרבה כתבות עם שגיאות היסטוריות, שגיאות כתיב איומות והרבה בלגאן בעובדות
מישהו יודע מי זה האיש הזה ואיך נתנו לו מקלדת?
אהבתיאהבתי
למה ב NRG תגובות הפייסבוק הם יותר ימין מהטוקבקים?
התאוריה שלי היא
הטוקבק צריך לעבור דרך הצנזור השמאלני שהתפקיד שלו הוא לצנזר את תגובות הימין ולהציף את האתר בטוקבק בתשלום של הקרן "לישראל חדשה"
ורואים שיש רוב בטוקבק למיעוט הסמולני
על תגובות הפייסבוק נראה לי שאי אפשר או לא רוצים לצנזר לכן התגובות הם אמיתיות
אהבתיאהבתי
תאוריה פשוטה יותר היא שיש יותר ימנים משמאלנים
ומכיוון שלרוב האכלוסיה יש משתמש פייסבוק אחד- אתה לא יכול להציף את ההודעות שלך ולהעמיד פנים שאתה הרבה אנשים כמו בטוקבקים.
אהבתיאהבתי
אינני חושב שמישהו פוליטי משלם כספים על טיקבוקים אלא אולי במקרים מאוד ספציפים שנתגלו בענייני של הכפשה בנושא עסקי.
לא "טוקבקים בתשלום של ביבי" ולא "טוקבקים של הקרן החד"שה".
מה שכן כמובן שלצנזור התגובות יש בהחלט השפעה על היקף התגובות.
וכשזוכרים שעורך NRG הוא אודי הירש, לא מפתיע שהצנזור שלו הוא בדמותו.
אהבתיאהבתי
הצחקתני אינדיד. יש לייקים, טוקבקים בלוגים ופורטלים במימון הקרן לישראל חדשה. כנראה שיש גם מצד ימין, אבל בהיקף נמוך בהרבה.
אהבתיאהבתי
והראיה שלך היא…?
"כולם יודעים" לא נחשב כראיה. אם אתה יודע על טוקבקים ממומנים מצד זה או אחר, אתה מוזמן להציג אסמכתאות, אחרת זה בגדר ניחוש בלבד.
אהבתיאהבתי
צודק
אהבתיאהבתי
אין לי ראיה להביא לכאן ואתה יכול לטעון שאני מבלף. אני טוען שלא מדובר בניחוש. יש תעשיה שלמה סביב העניין.
אהבתיאהבתי
זאת לא ראיה.
אהבתיאהבתי
מה זה אומר? שכנראה אדם אחד הפציץ. אבל מהיכן לך שהוא עושה זאת בשכר מטעם אדם או גוף כלשהו?
אהבתיאהבתי
כתבתי שלא מדובר בראיה. מדובר בפעילות שאף אחד לא מתגאה בה. הפעילות מתבססת על שירותי התראה שונים ובשלב השני מתן מענה רלוונטי דרך:
אפשרות א'- שכירת שירותי טוקבקדיון מחברה חיצונית.
אפשרות ב' – אנשים שמקבלים כסף (משכורת או עצמאיים) שעושים טוקבקיםדיונים כחלק מהפעילות של עמותת הבת, ארגון נתמך, ארגון נסעד. כנ"ל לגבי לייקים, עוקבי טוויטר ושאר יצורי רשת.
אני מודה- אני לא יכול להביא לכאן ראיה ובכל זאת יודע.
אהבתיאהבתי
בחצי השנה האחרונה הצלחתי להכניס ל-nrg בערך 5 תגובות, כשמספר התגובות ששלחתי עומד פחות או יותר על 100.
לתגובות שלי יש אפיון פוליטי ברור, והן מכוונות בדרך כלל נגד הקרן החדשה וכנופיותיה השונות.
ב-nrg מצנזרים מגיבים מסוימים לפי שם המשתמש שלהם, כך שמעתי ממגיב אחר שחסום גם הוא לתקופה ארוכה.
אהבתיאהבתי
אתה ללא ספק מועמד ראוי לפרס סיזיפוס לשנת 2012.
אהבתיאהבתי
אצלי המצב הפוך אני מודע רק לבודדות מהתגובות שהופיעו בשמי, זה הפרס שלי.
אהבתיאהבתי
כדאי להבהיר פה מה רוצות מפלגות הימין באירופה
1-ביטול החתימה של המדינה על הסכם הפליטים של האו"ם
2-במקרה של פסייקה של בית הדין האירופי נגד המדינה בנושא גירוש פליטים התעלמות מבית הדין
3-עברינים דור שני למהגרים יגורשו מהמדינה אם קיבלו עונש מאסר
4-ביטול הסכם שאנון וביקורת דרכונים בגבול
5-מבחנים קשים מאוד לזרים שלא מאפשרים קבלת דרכון
6-המדינה לא תסייע כספית לפליט ב 7 השנים הראשונות
8-זר שרוצה להביא בת או בן זוג מחוץ למדינה חייב להפקיד אצל המדינה 20 אלף דולר
יש עוד אבל זה העיקר
אהבתיאהבתי
הסכם שאנון?!?!?
אהבתיאהבתי
צ.ל. הסכם שנגן, Schengen
אהבתיאהבתי
מתי בפעם האחרונה פרסמו כל העיתונים את אותו הפריים בשערם?
ורק עכשיו בולווט: לחץ על מקור ראשון, קבל ידיעה בהארץ. מהר לפני שייגמר!
אהבתיאהבתי
כמו שנאמר באותה ידיעה בהארץ (הספקתי) אולי זה באמת הימור מחושב שהצליח. הדיאגרמה מטופשת, אבל המסר ברור, ובגלל הדיאגרמה המסר גם עושה כותרות.
אהבתיאהבתי
עבר הרעיון של העברת מסר, אך לא המסר עצמו. עכשיו כולם הבינו שהקו האדום של ביבי הוא העשרה לרמה המתאימה לפצצה.
אהבתיאהבתי
מה הם כתבו בשער של מקור ראשון שולווט לא רוצה שנראה?
אהבתיאהבתי
כמי שאינו מ"מעריצי הגנרלים" ואף סולד מכך, נתקפתי עצב עמוק עם היוודע על לכתו של אברהם אדן ברן. ממה ששמעתי עליו (דרך אנשים שהכירוהו ועבדו עימו), מדובר באמת באחד המאורות הגדולים. לשם שינוי, הקלישאות "הולך ופוחת הדור", "איפה ישנם עוד אנשים…" וכו' יהיו הפעם מדוייקות.
אהבתיאהבתי
חדשן צבאי גדול, מומחה להתקפות סיבוביות וארכיטקט קו בר לב הבלתי עביר. תהא תמונתו תלויה בפורט נוקס לנצח נצחים.
אהבתיאהבתי
העיקר שבחדשות דיברו בעיקר על חלקו במבצע החשוב של הנפת דגל הדיו.
יהי זכרו ברוך, גם אם לא בפורט נוקס.
אהבתיאהבתי
ולא נשכח גם את הנפת דגל ישראל בעיר סואץ.
אהבתיאהבתי
הרפובליקנים מפנטזים על נתניהו.
ליכודניקים, עורו ושילחו את איש המרקרים לביתו. בשעה שצפיתם בנאומו של אלילכם הכוזב החמצתם נאום של מנהיג ואיש אמת שעליו אמרו חכמים "מאלדד עד אלדד לא קם כאלדד". כמו אלדד הראשון גם אלדד האחרון מומחה לדיני שחיטה ומתגורר בארץ החווילה, אך בעוד הראשון שלח איגרות והלך בעקבותיהן אל קהילות ישראל הרי האחרון, הגדול יותר, מקהיל קהילות, מצעידן בשדרות ומפרסם איגרות בחשוב שבבלוגים. האורטור הגדול מייצג באישייותו את גדולי ישראל, אמיץ כיצחק רבין, שנון כסילבי קשת, ידען היסטורי כשלמה זנד וצופה פני העתיד כשמעון פרס. מה לנו פצצות אירניות ורקטות ערביות מול חזון המזרח התיכון החדש של המדינאי הדגול:
אהבתיאהבתי
הכתבות של אבי שושן מרושלות עם אינסוף טעויות
הוא פעם כתב שהבמאי סדני לומט הגה את המשפט "אין תפקידים קטנים, יש שחקנים קטנים". משפט שאמר קונסטנטין סטניסלבסקי, 150 שנה לפני כן.
אהבתיאהבתי
התקשורת הישראלית מציגה דיעות מגוונות:
וואלה:
"פרשנות בארה"ב צוחקים"
"איור הפצצה עורר גיחוך ברשת"
ynet
"היו שגיחכו, היו שהתרשמו"
מעניין, תמיד מאשימים ימניים בפופוליזם. כסמולנים מקבעים בכותרות את "הלך הרוח ברשת" מדובר בדיווח עיתונאי לגיטימי.
גם בחו"ל הנאורים שמתפרנסם מעסקי החדשות משחקים בנאציפיקציה ומפספסים את הסיבה לחרדה שאחזה בראשי ברצלונה. החרם הערבי מכה שנית.
אהבתיאהבתי
עוד פעם השטות מהוויקלי סטנדרט, כבר הובהר שמדובר באחת משלושים תמונות שהועברו ע"י הסוכניות. דווקא פוקס ניוז (שמאלנית במושגים של יונה), בחרה בתמונה.
אהבתיאהבתי
תלמד לקרוא. התמונות שהועברו לא מעניינות לי את השמאלית. מה שפורסם ברויטרס ו AP אמור להטריד כל יהודי וישראלי גם בלי הפומפוזיות ההצהרתית. אם בחירת עורכי החדשות (הצגת ביבי במוהל יד) יפה בעיניך, קבל סחתיקה על הנאורות.
אהבתיאהבתי
תלמד אתה לקרוא, התמונות הם חלק ממבחר תמונות שהועברו ע"י הסוכניות, הן לא תמונה יחידה, ולא "התמונה" שפרסמו, אתה מאמין לכל שטות.
אהבתיאהבתי
חלק שמלק- את התמונה ברויטרס ראיתי במו עיני. הקישור ירד בינתיים מהאתר. תגובתך?
אהבתיאהבתי
גם במעוז הנאורות הישראלי אפשר למצוא תמונה של ביבי במועל יד. נאציפקציה היא לא מילה גסה, צריך פשוט להבין אותה.
אהבתיאהבתי
על המרפסת בכיכר ציון
אהבתיאהבתי
אתה בנראה חלש בהבנה. הסוכניות מעבירות תמונות מהארוע, כך רויטרס וAP, וזו אחת מהן, ממהלך הנאום. כאמור גם האתר של פוקס פרסם תמונה זאת, האם גם עושה נאציפקציה, למה היונה חובב קונספירציות מגוחכות.
אהבתיאהבתי
עורכי החדשות בסוכנויות בוחרים תמונות לליווי הכתבות. התמונות האלה נבחרו והופיעו. לא צולמו- הופיעו. מן פלא טכנלוגי שכזה. מישהו כתב, נתן כותרת צירף תמונות ופרסם מאמר שמראה את ראש ממשלת ישראל בפוזה נאצית.
ועכשיו טרונצ'ו- נדבר על ההבנה העילאית שלך?
אהבתיאהבתי
אולי אינך יודע יון- ביבי מודע לכל תנועה , לכל גוון בקול, לאינטונציה, לזוויות הצילום והתאורה כל הזמן.לפני פרמיירות נערכות חזרות וסימולציות. הכל מתוכנן ונלקח בחשבון. עבר קורס אצל בימאית תיאטרון ידועה כהשלמה ללימודי תורת הנאום. מועל היד(ע"פ הגדרתך) הוא חלק מכוריאוגרפית הנאומים.
אהבתיאהבתי
אני לא משוכנע שהכל תוכנן וזה לא משנה את הנקודה במיל כי השימוש שהעורכים עשו בתמונה הוא נאציפיקציה של ראש מדינת היהודים.
על רקע טענות האפרטהייד, הדם למצות, הטבח בילדים, החרבת אל אקצה, הרעלת אזרחים והרעבת הפליטים הפלסטינים אני יודע מה אני רואה, -וזה לא ברווז.
אהבתיאהבתי
שוב אתה לא מבין, סוכניות יוצרות מבחר של תמונות. למשל התמונות בהארץ וישר"ה הן מרויטרס, אין תמונה אחת של סוכנות. וכפי שניסיתי להסביר למוח הקונספירציות שלך גם בפוקס השמרני השתמשו בתמונת הכאילו מוהל יד. כרגע ברוב המקומות יש את תמונת שרטוט הקו האדום(רק שעל מהו בדיוק אין הסכמה).
אגב קונספירציות האם נתניהו קיבל השראה לנאום שלו ברכבת התחתית.
אהבתיאהבתי
נשארת מנוע מציאות.
בשורה התחתונה: עורכי תקשורת פרסמו כתבה של ראש הממשלה שלך ובה תמונה שמראה אותו כמצדיע נאצי. אם אתה חי בשלום עם נאציפיקציה אל תאשים אחרים בקונספירציות, חוסר הבנה ובישולים לחג… ואל תשקר לעצמך. זכותך להיות נאור ולטעון שאחרים לא מבינים.
אהבתיאהבתי
כנראה שאתה לוקה ביכולת הקלט שלך, תמשיך לשחות באתרי הקונספירציות שלך, שבהם גם פוקס ניוז עושה נאציפיקציה לנתניהו.
אהבתיאהבתי
אתה חוזר על פוקס ניוז כמו דבק מגע כדי להמעיט בטענה. לא שיבחתי אותם ולא התייחסתי אליהם ולא טענתי לקונספירציה. אתה יכול להמשיך..המציאות תתגלה אליך בחלום.
אהבתיאהבתי
אדם תבוני היה מבין, שהופעת התמונה בפוקס, מגחכת את הטענה שלו. אדם תבוני היה מבין את ההסבר של AP. לך יש העדפות אחרות.
אהבתיאהבתי
2 הסנט שלי: כל אדם ש"מדבר עם הידיים" יימצא, פעם בכמה דקות, במעין תנוחה המזכירה "מועל יד". ברור שמדובר בבחירת פריים בודד ואקראי. מי שמפרסם דווקא פריים כזה הוא נקניק.
אהבתיאהבתי
התנועה הזאת היא תנועה שגורה אצל ביבי בנאומיו.יבוא נא הקורא גבריאל רעם ויתרגם .
אהבתיאהבתי
אהלן חבר'ה.
אהבתיאהבתי
כמו שנאמר, נקניק.
אהבתיאהבתי
משבחים פה את גאון התקשורת נתניהו שהצליח לככב בכל עתונות העולם בעזרת הצילומים האלה. הבעיה היא שהוא מככב כנקניק.
אהבתיאהבתי
עוד נקניק שחוגג על התמונות:
ואיך שמים תמונה או קישור בתגובה?
אהבתיאהבתי
לתנועה הזאת יש שם בביבילון- נסיקה. מועל יד זה פירוש יוני.
אהבתיאהבתי
א. מעתיק את כתובת הקישור
ב. מסמן מילה בטקסט של תגובתך.
ג. לוחץ על המלבן קישור.
ד. בתיבה שנפתחת מדביק את הכתובת שהעתקת.
ה. לוחץ אישור ושולח תגובה.
אהבתיאהבתי
נקניק עם קטשופ
אהבתיאהבתי
כנראה שנתניהו נכשל כללית בהעברת המסר, אם רוב כלי התקשורת התבלבלו במהות הקו האדום. אפילו ישר"ה טעה ( נוסף לניבוי השגוי של תוכן הנאום אתמול, אפשר להפסיק לקרוא לו ביביתון). דן מרגלית בכלל גורם לו למרוט את שערות ראשו.
אהבתיאהבתי
מעבר לשימוש המטעה באחוזים בהקשר הזה, כישלון נוסף הוא בסימון הקו האדום. נתניהו מסמן את סוף ה-90%, אבל אומר שהגבול עובר לפני שהם מגיעים לשם. יעני, אסור להם לסיים את השלב הזה, אבל זה לא מומחש כיאות בדיאגרמה.
אהבתיאהבתי
הפלאתני. איש לא שם לב לקשקשת האין סופית
באו"ם. אתה בחכמה הבאת מבחר קלישאות
מבורברות של של אובמה. הנה כל העולם מדבר
על הציור הילדותי של נתניהו. שום חרטוט של
קלישאות נבובות משומשות ומרוטות לא היה משיג
תשומת לב כזו. אני? לא הצבעתי ולא אצביע
עבורו לעולם. אבל האיש מבין בתקשורת.
מחלת הבלוג הזה ואחרים היא קיפסוה
( מלשון קופסה) של מדברים וכותבים. אם
אמרת א' אז אתה פשיסט, או סמולן, או
פמיניסט או מתנחל, או מה שלא יהיה ואז
אתה מחוייב לדבר רק מתוך אותה קופסה.
אהבתיאהבתי
הפלאתני עובר אורח, אני וגם שועלן התיחסנו יותר לחוסר הבהירות בקשר לעמדה העניינית, שהביע נתניהו בעזרת הדיאגרמה.
בעיתונות הישראלית והעולמית הופיעו כמה פרושים.
70%, 90%, מתיחס לכמות, מידת העשרה או כברת הדרך.
זה נראה לי סיכום סביר.
אהבתיאהבתי
אכן סיכום טוב.
אהבתיאהבתי
תודה. נפלאות סדר התשובות גברו עלי.
זה שועלן שהביא את הציטטות מאובמה. לעניין עצמו
הנה דעה: סיבה אפשרית לויכוח על הפירוש לביבי
(כמה יהודי מין ויכוח כזה והנה חזרנו לעניין הטקסים
התרבותיים). אזכיר את הידוע לחלק מהקוראים. במקום
שמתנהל כל העיסוק הזה באורניום חייב להיות איוורור
מתמיד, חדרי לחץ חיובי חדרי לחץ שלילי אוויר נכנס אוויר
יוצא, מאות אלפי קוב אוויר. יש כמובן מלכודות חלקיקים אבל
אין 100%. זה יוצא לאוויר העולם ונע ברוח. סביב אירן
הוקמה מערכת אדירה של מלכודות חלקיקים למתכות קורט
(ולא קורט) ולאיזוטופים שלהן. יש הרבה ארצות מסביב
בהם הוקמו המלכודות ויש מעט מעבדות בהן מנתחים
תוצאות. בגלל מחצית חיים ראוי לעשות זאת מהר. כל
התוצאות מוכנסות למחשבים המוציאים (כמו בכל חקר
מדעי) הרבה תשובות והמון המון שאלות. הבנת הגיאולוגיה,
המטאורולוגיה, הרדיולוגיה וכ"ו בכלל המזה"ת חשובה.
לא לכולם בעולם הבנה כזו. כל זה מוזן למקורות ידע אחרים
שונים ומשונים. בסוף יוצא ידע לקברניטים. בידע זה יש מרכיב
גדול ומשתנה של אי ודאות. יכולת השקר של האירנים
אדירה וזה משפיע על אי הודאות. זה מה שביבי יודע. קשה,
כשביבי והפרסים באמצע נתיב הידע + יכולת הפנטזיה
והדמיון של כולם לדעת מה באמת הולך ( המילה הפשוטה
"אמת" אינה לעניין כאן) זה מפרנס את הפרשנים.
לעניות דעתי יצר הפירוש, כבבית מדרש, הנו מרכיב
ראשי בתוצאה שלפני הקהל. תודה עבור זמנך.
אהבתיאהבתי
אין לי מושג על מה אתה מדבר. לא אובמה ולא אוורור.
נתניהו ניסה להציג קו אדום ברור, אך בעיתונים בארץ מסרו כמה גירסאות לכוונתו.
אהבתיאהבתי
חבל שלא הובנתי. הסברתי טכנית כימית מדוע למספרים ולקווים
על הכד משמעות מאוד לא ברורה. מכאן שכוונתם מציגם, תאריכים
והכל לא ניתנת לכימות ותיארוך.
אהבתיאהבתי
אתה טועה, נתניהו אמר בברור בנאום. אין מחלוקת בנתונים, מדובר בנתונים בפיקוח שיש עליהם הסכמה. נתניהו התכוון לקו אדום ברור. קרא את הנאום, כנס לקישורים. אנסה להסביר בפשטות.
א. נתניהו ביקש לקבוע קו ברור.
ב. ברוב התקשורת הישראלית טעו בכוונתו.
כמובן שבכיך חיים של התגובות בבלוג אני אקבל דיסלייקים. מאחר ומדובר באנשים שחושבים הכל דעות, והתוכן לא חשוב. וראה כמובן יונה מתחתי.
אהבתיאהבתי
בני אדם טועים
זה מובנה.
יש מי שלא
טועה לעולם.
יש נתונים מחוץ
לנוהלי ה
NPT גם
לנתניהו גם
לאחרים.
יש הסכמה
בין ישראל
לארה"ב. אין
הסכמה
עם אירן
וגופי
פיקוח
בין לאומיים.
זה בדוק
וכאן
איני טועה.
יותר לא
אכתוב
על כך.
אהבתיאהבתי
סלח לי אתה לא מבין, קרא את הנאום. נתניהו אמר בפרוש שהנתונים של הפיקוח ברורים וידועים, ולכן הקו ברור.
למה אתה מתווכח ולא נכנס לקישור. איך נתניהו יכול לדרוש קו אדום מוצהר, בלי נתונים מוסכמים. מתיחס לאורניום מועשר בפיקוח, שקול וחתום.
אהבתיאהבתי
בואנה, גם ברגמן וגם ברנע יצאו אהבלים.
זה הכל משנאת מרדכי?
אהבתיאהבתי
אני עושה סיכום באצבעות, שניה.
אהבתיאהבתי
מאחל לעובדי מעריב שעסקת בן צבי לא תצא לפועל. בן צבי למעשה מתכוון להעסיק קומץ עיתונאים לאומנים בשכר נמוך בעיתון שכפי הנראה יתמזג די מהר עם מקור ראשון ויכחיד את המותג מעריב. נוחי דנקנר, טל רז, ניר חפץ, שי גולדן ונטע ליבנה הרסו לחלוטין את מעריב, בן צבי ייתן לעיתון החבוט את מכת המוות הסופית. שומר נפשו ירחק.
אהבתיאהבתי
מר לחם, אתה כאילו טוען שמו"ל ציוני לא מתכוון להמשיך להעסיק עורכי חדשות משובחים כל כך כמו ראש מערכת החדשות של מעריב יואב ריבק סרבן גיוס לצה"ל, פעיל חד"ש בעבר שקיבל משכורת משתיל, בהפגנות הקוראות להחרמת ישראל?
הוא לא מתכוון להעסיק את העורךאלון לי גרין?
האם איננו מבין הוא שהציבור פשוט כמה לעריכה המגמתית ו"המקצועית" הבלתי מוטה של הפעיל מומחה ביריקות על הפרצוף, ערן בריל?
כנראה שבמקרה כזה הפוסטים ישארו רק עם ידיעות, הארץ, ערוץ 10, ערוץ 2, רשת ב', גלי צה"ל וערוץ 1.
אהבתיאהבתי
תוספת: יואב ריבק(עורך החדשות של מעריב) שהשתתף בעבר כפעיל, בהפגנות התומכות בחרם על ישראל.
אהבתיאהבתי
לו האלטרנטיבה היתה להמשיך להפעיל את מעריב במתכונת הקיימת, ניחא; אבל האלטרנטיבה היא לסגור את מעריב. אז מה עדיף: להעסיק חלק מהעיתונאים בשכר נמוך ולהשאיר משהו מהמותג או לא להעסיק אף עיתונאי ולמחוק את המותג לגמרי?
אהבתיאהבתי
עוד יסופר על עלילות השלישיה הקדושה,העורך ושני סגניו, ניר חפץ, שי גולדן ונטע ליבנה. מילא הרס העיתון, אבל בכזאת ברוטאליות?
אהבתיאהבתי
זה מה שכתב לוין:
לוין יוצא נגד הרחבת הסמכויות. השופטת במקום לשמש בדין בתפקידה לובשת על עצמה עמדת פרשן לענייני מוסר. כאן היא טועה. הציבור לא נתן לה ולא לדומיה מעמד של אורקל של פרשנות לענייני מוסר למרות שהיא גדלה במסגדי הקאדי אהרון ברק שנתן לבני טיפוחיו לחשוב שהם חצי בני -אלים.
את הפרשנות האישית בעניני מוסר של הגב' שזייפה פורטוקולים היא לא יכולה לכתוב בפסק דין.
תתכבד ותכתוב אותה כאדם פרטי בעיתונות או במקום אחר.
אהבתיאהבתי
אני חושש שזו לא הפעם הראשונה ששופטים מצדדים בבעלי ההון. מה עומד מאחורי זה? מעניין לדעת, אפשר לזרוק שפקולציות
אהבתיאהבתי
זרקתי, מאחורי זה עומד הון.
אהבתיאהבתי
על מה אתה מדבר? הביקורת כאן נגדה היא על שהיא תקפה את תשובה, לא ההיפך. ולגבי איתמר לוין – הוא טועה. החלטת ביהמ"ש לגבי הסדר חוב (כמו כל פסיקה) אינה רק מעבר על צ'ק ליסט. ביהמ"ש צריך להביא בחשבון מגוון שיקולים בבואו להכריע, כולל שיקולים סובייקטיביים – מוסריים.
אהבתיאהבתי
אם יש "בורא עולם" אני חושב שבפנקסו, בערך "אורי זוהר", כתוב "לא להקשיב לו. הנ"ל חוזר בתשובה פארש ביותר ומלא חטאים כרימון. לא להקשיב, גם כשהוא מנסה לספר בדיחה".
מאיפה נתחיל לתאר את נואלותו של הגברתן, שרוב חייו כחילוני היה שיכור או מסומם, ולקח בכוח את מה שלא השיג במוח. די לשמוע את "הרצאותיו" התפלות בעלות הרמה השכלית הנמוכה כדי להבין שהוא פשוט נפל מעולם של בוהמייניות קיצונית לעולם שבו אתה אמנם סחי, אבל כולו פנטזיות ואמונות טפלות מהסוג הנחות ביותר.
היטפלותו של זוהר ללוויות חבריו לשתייה/עישון/משכב מעוררת כעס מיוחד ("אכלנו יחד, שתינו יחד"… כן כן, שמענו עליך). גם הוא עושה להם את מה שהתנגדו לו בנמרצות בימי חייהם, ועל הדרך הוא מפגין עוד מידה של בורות ושובניזם.
סתם בקטנה – אריק לביא מעולם לא נקרא ע"י הוריו בשם "אריה" כי הוא נקרא על ידם בשם "ליאו אלכסנדר". את העיברות הוא עשה שנים אחרי, מול משרד הפנים בישראל.
את עיקר הבוז למתים שומר זוהר לאופן שבו הוא מכנה את שם משפחתם. תוך בוז גמור לשם שבו החליטו להיקרא הוא ממציא להם שם "לפי המסורת" – שם שבו לאם אין זכר והאיש נהרה והולד רק על-ידי אביו. חצוף היה זוהר כל ימיו וכך גם נותר.
בהספידו את ח' חפר ידע זוהר בדיוק על מה הוא מדבר. הרי חפר היה הצבי שיסל של מורו ורבו של זוהר – דב"א עצמו. אבל חפר לפחות היה גבר, ועד אחרון ימיו הוריד שלוקים מהבקבוק החבוי ולא שיחק אותה "מחוזק" כזוהר. גם כשהלך להלוויות של אחרים, חפר לא הדביק להם כינויים שהם עצמם לא אהבו בחייהם. אבל בהגיע יומו עשה לו זוהר בדיוק את הדבר הזה.
ומה נעשה בגב' סיוון בת שמואל? הרי בעצם היותה חרדית היא סתמה במוחה את האפשרות להבין כמה שובניסטית החברה הזו. אם היא נותנת במה לאדם כמו אורי זוהר, שותה בצמא את דבריו ומפרסמת אותם באהבה שכזו, באמת שאין לה תקומה.
אהבתיאהבתי
גם דן בן אמוץ מעולם לא נקרא משה בילדותו אלא מוסיה. בשמיים לא ידעו למי אורי זוהר התכוון. נו, מילא, מקומו של דן בן אמוץ מובטח בגן עדן לאחר מה שעשה לו דנקנר.
יחד עם זאת, גם לבוהמיין מוביל מותר לעשות שטויות ולחזור בתשובה. לא צריך להקפיד עליו גם 40 שנה אחרי. שחרר.
אהבתיאהבתי
אויש, איזו בורות.
בכל מה שקשור לעילוי נשמת המתים, (קדיש, הקדשות 'לזכר' וכו') יש חילוק בין מנהגי האשכנזים והספרדים. האשכנזים מזכירים את שם האב ('יצחק בן אברהם' ) הספרדים – את שם האם. ('יצחק בן שרה')
כשמתפללים עבור בן אדם חי, אגב, לכל צורך מרפואה ועד היפקדות בילדים, מזכירים תמיד, בכל העדות, אך ורק את שם האם. כך שאם אתה רוצה לשאת תפילה לחזרתה בשאלה של הגברת רהב מאיר, למען תיפתח הסתימה החרדית במוחה, לקרוא לה 'סיוון בת שמואל' זו לא הדרך לעשות זאת, אלא אם כן מבחינתך כבר מנוחתה עדן.
אהבתיאהבתי
כורדי כורדי, אבל יש לי חברים תימנים…
אצלם תמיד ובכל מקרה (לחי/ה או למת/ה) מזכירים רק את שם האב. הם סומכים זאת על כך שכאשר מוזכר במקרא מישהו לצד שם אמו, זה נעשה כשהקונטקסט הוא לגנותו (כך הם אומרים, התימנים, קונטקסט).
אז קצת ענווה לפני שאתה מדבר על בורות.
אהבתיאהבתי
תימנים הם לא אשכנזים ולא ספרדים. הם משהו אחר משניהם. יש תימנים שבאמת נהגו להזכיר את שם האב גם בתפילות על החיים, אבל אני מכירה תימנים רבים שכפי שאימצו בארץ הרבה מהפסיקה הספרדית, שינו מנהגם גם בזה. ומכל עדות ישראל, הם היחידים שבכלל היה קיים אצלם מנהג כזה. בכל שאר הפזורה היהודית השוביניסטית, התפללו על אנשים עם איזכור שם האם בלבד.
אהבתיאהבתי
גם כאן אינך מגלה בקיאות רבה.
התימנים נחלקים לשני פלגים עיקריים בכל מה שקשור לנוסח התפילה: הבלאדים והשאמים. אלו שממשיכים להחזיק בנוסח התפילה התימני המקורי, שהוא דומה עד זהה לנוסח שמפרט הרמב"ם במשנה תורה (המאה ה-12) נקראים בלאדים. ואלו שאימצו החל מהמאה ה-18 את הנוסח הספרדי בעקבות סידורי דפוס שהגיעו אליהם מעירק וא"י, נקראים שאמים.
בנוסף, הבלאדים נוטים יותר לשמירה על פסקי הרמב"ם מאשר השולחן ערוך, בשעה שהשאמים קיבלו עליהם את דיני השולחן ערוך. לכן הם בכלל ספרדים לכל דבר ועניין.
לכן אתה צודק בכך שהתימנים (הבלאדים) אינם משתייכים לא על הספרדים ולא על האשכנזים. לא בכדי בכל ישוב יש בית כנסת אשכנזי, ספרדי ו…תימני.
אהבתיאהבתי
איזו דת מטופשת. תזכירו לי איך קוראים לה?…
אהבתיאהבתי
לקרוא לאי שליטתי ברזי ומכמני המנהגים (המשתנים מיום ליום, מעדה לעדה ומחצר לחצר) בשם "בורות" זו מבחינתי מחמאה.
אהבתיאהבתי
לא לשלוט במנהגים זה בסדר, לחרוץ עליהם משפט כאילו מדובר בתחום התמחות מוכר היטב, זהו בדיוק האופן בו בורות מתבטאת. זה שאורי זוהר לא יודע ש'אריה' אינו השם שניתן לאריק לביא על ידי הוריו הוא דבר ראוי לציון, אבל זה בהחלט בסדר-גמור-ומפגין-נאורות שאתה לא יודע שבחברה החרדית ממש לא מכנים בכל מקרה את האדם בשם אביו, וקורא לסיון רהב 'סיון בת שמואל'.
נו, רווה נחת מהמחמאות. אני אישית מעדיפה את העצה הישנה והטובה לכותבים: Write about what you know. רק שזה, כנראה, יביא כלייה על מוסד הטוקבקים.
אהבתיאהבתי
א. טרם הבנת את ההתלוצצות על קריאת סיוון כך בעודה בחיים? זו קריצה ותו לא.
ב. לחלוטין לא הבנת את טענתי. "לחרוץ עליהם משפט כאילו מדובר בתחום התמחות מוכר היטב" ו"Write about what you know" הם משפטי המפתח. אין ולא יכולה להיות התמחות בנושאים כאלה, כיוון שמדובר במערכת אולטרא-אקלקטית, חסרת כל כיוון ודרך, כזו שכל דבר יכול להתקיים בה וגם ההיפך, איש הישר בעיניו יעשה וכל "פסיקה" ו"מנהג" שאך אתמול היו בבחינת שטות, היום יכולים להיות כבר נהוגים בקהילה זו או אחרת.
זהו מצב היהדות בעשורים האחרונים והעובדה שאת מכירה איזה פרגמנט אחד (זה שנהוג במקום מגורייך) לא משנה את העובדה שהעסק הזה הוא ברדק אחד גדול.
ובעניין הדרת הנשים מקונטקסט "הורי המנוח" אין לך מה לדאוג. הרי ממילא לא תהיי חתומה על ההזמנה לחתונת בנך, ועדותך אינה קבילה בבימ"ש. על על זה להתלונן?
אהבתיאהבתי
לקפטיין לב בקר שלום
חבל, כעובדה, חקר דתות וטקסים דתיים
הנו תחום התמחות מוכר ועיסוק מדעי לגיטימי.
לא לדעת זה בסדר גמור. להחליט בתוקף
שזה לא שטח בו אפשרית התמחות זו
החלטה נמהרת. בין העוסקים כל
אוניברסיטאות הקיסוס בארה"ב,
אוקספורד וקמברידגג' בUK אוניברסיטת
ירושלים והכי מכובדות שבאוניברסיטאות
אירופה. אם יעלה צורך אוכל לצטט כמה
ספרים בעברית על התפילה. אני ממתין
לסימנים האדומים.
אהבתיאהבתי
"חקר דתות וטקסים דתיים הנו תחום התמחות מוכר ועיסוק מדעי לגיטימי" – ברור. קוראים לזה אנתרופולוגיה ואני בהחלט בעד. תן דעתך שהעלמה הנחמדת שעימה שוחחתי היא בעצמה אובייקט בקבוצת המחקר.
אהבתיאהבתי
הצדק שוב עמך קפטן. קראתי את המדור ומה שראיתי שם לא היתה מצווה של צדיק הדור, אלא מה שתיארת. מילא אורי זוהר, *** הבעיה היא בגברת רהב מאיר. המדור הצדקני שלה לא מפסיק להטיף במיסיונריות את תפיסת עולמה הצר כעולם נמלה. ובנוסף, בין השיטין – זוהר כאילו אומר "תראו, כולם מתים ורק אני עוד חי". ולמה הוא עוד חי? או…
אהבתיאהבתי
הסדר החוב של תשובה
ישלם 880 מליון שקל בתמורה למחיקת חוב של 2.15 מליארד. (כ-70% תספורת)
איתמר לוין מ news1 מאשים את השופטת ורדה אלשיך (שהואשמה בזיוף פרוטוקולים) ברדיפת פרסום ובחוסר מקצועיות.
אהבתיאהבתי
אתמול בחדשות ערוץ 2 הוקדשו 20 שניות לסיקור פרשת התספורת של תשובה.
עיתונות במיטבה.
אהבתיאהבתי
אתמול ערוץ 2 הקדיש 20 שניות לסיקור פרשת התספורת של תשובה.
עיתונות במיטבה.
אהבתיאהבתי
עידן לנדו בתחקיר ענק על שחיתות הגז.
גם בניכוי האג׳נדה הרדיקלית שלו מדובר בתחקיר מטריד ומרגיז במיוחד שהשורה התחתונה בו היא ששדדו את אזרחי ישראל!
אהבתיאהבתי
מרתק!
אהבתיאהבתי
שמישהו יסביר לי, באמת, איך קרה שעידן לנדאו העדיף לפרסם את כתבת התחקיר המרשימה הזו בבלוג (די בחינם) ולא לפרסם אותו בעיתון, בתשלום ראוי?
זה מלמד על לנדאו עצמו או על מקומה של העיתונות הכתובה היום?
חידה היא לי.
אהבתיאהבתי
"תחקיר" או תחריר ? סיימתי את הפוסט כבר בטיעון סעיף הביטחון. לא רואה בעיה בדרישת משרד הביטחון לתוספת תקציב הדרוש לאבטח את האסדות מהשכנים שוחרי השלום. מדובר על נכס אסטרטגי לאומי. מהמיסוי ייהנה כלל הציבור הישראלי.
אהבתיאהבתי
אם כתוצאה מהצלחת הקידוחים יחוזק חיל הים כל אזרחי
ישראל ירוויחו. זו דעתי. דעתו של עידן שונה, אז מה?
אני לא מסכים לדעותיו ככלל. אבל הנושא של מיסוי וניהול
משאבי טבע בישראל צריך להיות
אינטנסיבי, שקוף, קולני ולתת לכולם לדבר. אחרי שנדע
נוכל להחליט או לנסות להשפיע על ההחלטה.
אהבתיאהבתי
קראתי רבע והתייאשתי. מבחינת לנדאו, העובדה שהתמלוגים על הגז (שהמדינה לא עשתה כלום כדי לגלותו או להפיקו) הועלו בצורה משמעותית אחרי שהתגלו מאגרים גדולים של גז, היא גניבה – מהציבור, בגלל שמשאירים למשקיעים משהו. מה יש, שיגידו תודה שנתנו להם לקדוח בכלל!
אהבתיאהבתי
מה אתה מבין? מן המפורסמות הוא שגז סוציאליסטי קופץ מעצמו החוצה במעמקי הים וזורם לתחנות הכח שם משתלטים עליו הקפיטליסטים החזיריים ועושקים את הציבור המוחלש. חכה ותראה כמה שדות גז ונפט יתגלו לאחר שייאסר היצוא שלו לטובת הציבור.
אהבתיאהבתי
הפלאתני. קידוחי גז ונפט יש בכל העולם. בארצות עם משטרים
שונים ומשונים מסין ואינדונזיה עד קנדה וארה"ב. משקיעים לא
בורחים כל כך מהר. סיפור ארמנד המר היהודי האמריקאי
והנפט ברוסיה הקמוניסטית מוכר. נוכל לדון רציונלית
במערכת ניהול המשאבים, המיסוי והפיקוח על הנפט והגז בישראל
רק אם יהיו לנו עובדות. דעתי האישית על עידן אינה ניתנת לדפוס
אבל העובדות שהוא מביא מענינות. גם באירופה יש למדינות שונות
מדיניות שונה בעניין זה. נסיון הולי לנד וכלל החוף הישראלי, ים
וכינרת מלמד שיש מה לבדוק בענינים אלו של ניצול משאבי הטבע
של המדינה.
אהבתיאהבתי
משקיעים בורחים כאשר אין אפשרות להרוויח. ארגנטינה ניסתה בעבר את החוכמה הזו וכל המשקיעים בגז נעלמו.
אהבתיאהבתי
אני בעד רווח, בלי רווח כלום לא יזוז. מה קורה
בהולנד, נורוגיה, סקוטלנד, מדינות המפרץ
אינדונזיה, קנדה וכ"ו וכ"ו. יש לכנסת גופי חקירה, יש
אונברסיטאות שחוקרות כל מיני שטויות. כאן מדובר
באלפי מיליונים. שיוציאו מכרזים למחקר לשלושה
ארבעה גופים בישראל ובחו"ל. אני לא סומך על לנדאו
אבל אני רוצה עובדות.
השתיקה מטרידה וכן גם הפרסומים על קידוחים שאתמול
היו עתידים לשנות את שוק האנרגיה העולמי והיום
הם פתאום יבשים.
אהבתיאהבתי
חוקי הנפט והגז בישראל יותר חשובים לאזרח הישראלי
מדיון באחוז המוסלמים בהולנד או באלבניה. במידה רבה
הדיון מוסלמי אירופה הנו ספין שמונע דיונים בנושאים
חשובים ומשפעים יותר.
דעותיו של לנדאו הן דעות ואני לא מקבל אותן. אבל מעניין
אוסף העובדות. חשוב גם שאלו לא הופיעו בשום פרסום.
חבל שלא קראת. כל הנימוקים הכלכליים בישראל
נמצאים בקשת שבין המצב המצרי לנורווגי. מדוע בישראל
התנאים למשקעים, שבודאי מגיעים להם, הרבה יותר טובים
מבשתי הארצות הללו והרבה אחרות.
אהבתיאהבתי
תחקיר? מחקר שראוי לפרס נובל. לנדן גילה רבבות ישראלים שלא ידענו דבר על קיומם:
10000 מומחי גז ו20000 חיילי קומנדו? איזו מעצמה ישראל? שמחזיקה מומחה גז ליד כל בלון. ורבבות חיילי קומנדו? אם חיילים נסתרים אלו היו נשלחים למרמרה יכלו פשוט להטביע אותה באמצעות יריקות.
נתנאל היקר המשך להביא לנו גילויים מסעירים כאלו על עוצמתה הלא תאמן של ישראל הכובשת והפשיסטית.
אהבתיאהבתי
אתה צודק. מנסיון אישי שלי. המספרים חסרי
הגיון, אין צורך בכזו כמות של עובדים.
אין לישראל בכלל מומחים לגז תת ימי. הרוב הגדול
של הקודחים ומניחי הצנרת הם זרים. עבדתי מולם
באיזה פרויקט וחוסר הידע הישראלי בעניין מדהים
ומפריע. אבל זה מעניין להפליא. חבל שאין דרך
לתקשר מחוץ לבלוג. מה שאתה מצטט זה זבל
שנועד לסכסך בין ישראל ותורכיה.
אהבתיאהבתי
חייל יקר
דעותיי על לנדו וחבריו מהפוסט ציונות שליליים ביותר
כתבתי במפורש שרצוי לסננן.
הפרק הפותח והפרק על חיל הים קפריסין וטורקיה הוא דבילי!
אולם הפרק שעוסק באיך שמיסמסו ורוקנו מתוכן את המלצות ועדת שישנסקי-מקומם .
הפרק שעוסק בוועדות הכנסת שכרעו תחת לחץ הלוביסטים ובשושו פשוט שדדו אותנו-כל אזרחי ישרא
ל.
אהבתיאהבתי
זאת ההזדמנות להודות לאזרח ק' שבזכות כתבותיו העיקשות בוטל מינויו של גלנט לרמטכ"ל ונפטרנו מעונשו של זה.
דוגמא לכך שכוחה של העיתונות עדיין לא תם. תחקירים רציניים ואחראיים עדיין יכולים לשנות מציאות. אפילו אם אהוד ברק עומד מנגד.
ולא שגלנט לא צודק בחלק מהדברים שהוא אומר.
אהבתיאהבתי
יש לציין שהעיתונאי ק'( אחד משני העיתונאים היחידים במעריב, הקרובים למחנה הימין) עשה את התחקיר למרות היותו של האלוף גלנט קרוב יותר למחנה הפוליטי שלו עצמו.
נדיר למצוא תחקירי עומק הנושאים עימם פוטנציאל הדחה/השעיה מצד עיתונאים עלהדמויות הבכירות ביותר של המחנה שלהם.
מנגד צריך לזכור איך נראית נראית מה שמחופש לעיתונות לצורך פוליטי.
אמיר אורן מהארץ, בזמנו איים על ראש אכ"א וגם רמטכ"ל מכהן בביריונות שבמדינה מתוקנת, היתה נסגרת באישום פלילי.
של העיתונאי
"אם תמנה את אלעזר שטרן אעביר אותך מהצד של הטובים לרעים.
אהבתיאהבתי
בקשר לטענות של קשב, עובדות מעולם לא בילבלו אותם.
גזרו החברים הנכבדים של הקרן החד"שה, נתונים ממדינות נידחות או בלתי אטרקטיביות בעליל להגירה ונתלו בהם כמוצאי שלל רב.
למשל גאוני קשב מצאו שאין חשש שאלבניה שדתה הרשמית היא מוסלמית תהפוך לאיסלמית..
כנראה שלדברים של יחזקאלי יש בסיס מציאותי בקוטנטקס אמיתי.
כבר היום כאמור 25 אחוזים מתושבי אמסטרדם הם איסלמים, וכך עשרות ערים גדולות באירופה באחוזים דומים.
אהבתיאהבתי
זה לא פוליטקלי קורקט לפחד.
לא מפצצות אטום, לא מדמוגרפיה ולא מאיומים על השמדת עם.
אנחנו מאמינים שבני אדם הם יצורים רציונליים. אז הם מאיימים, אז מה. אז היתה לנו שואה אחת, אז מה. אנחנו נתגבר על לקחיה.
בעצם, הלקח היחיד, לדורות, שיש לנו מהשואה הוא שאין דבר העומד בפני הרזון. גם אם יש לך עצמות רחבות או מטבוליזם הבעייתי. כולם, אבל כולם, יכולים להיות רזים אם רק ימעיטו באכילה…
אהבתיאהבתי
יש אפילו דבר נוסף שאפשר לעשות על מנת להישאר רזה! והוא ניתן לאכול הכל רק לא לבלוע! או לחליפין ניתן אם מעוניינים לרזות כחצי-קילוגרם להוריד יד או רגל! זוהי בדיחה שסיפר אורי זוהר שקרא בזוהר ונשבה!
אהבתיאהבתי
בשכונת מזרח קרויצברג בברלין יש 40 אחוז מוסלמים(!). ברחוב סקאליצר, ליד המסגד הגדול ומרכז הקהילה המוסלמית, הם עוברים אפילו את החמישים אחוז(!!). ישנם אפילו בניינים עם יותר מ – 99 אחוז(!!!) מוסלמים.
הערה קטנה: לא הבנת את הנאמר לגבי אלבניה. הם כתבו שאפילו את מכלילים את אלבניה, שדתה הרשמית היא איסלאם, אז יש 7.2 אחוז מוסלמים באירופה.
אהבתיאהבתי
הסיפור לא נמצא באחוזים אלא בכיוון שהתהליך קיבל.
דור המהגרים המוסלמים הראשון קיבל על עצמו את תרבות המערב. הדור הנוכחי דוחה אותה ופונה לאסלאם. בוודאי שיש מוסלמים שלווים ושומרי חוק, אבל האסלאם היא לא דת של שלום והתנועות האסלאמיות הקיצוניות הם שמושכות את הצעירים.
אהבתיאהבתי
יש באמת המון גוונים של איסלאם. חלקם שוחרי שלום לחלוטין. גם הנצרות הייתה פעם דת של מלחמה. אני יוצא נגד הדמוניזציה של הדת.
תראה, אני לא מומחה לאיסלאם אירופאי וכו' – אבל אני כן מדבר הרבה עם האיסלאמים מהשכונה בברלין. רבים מהם באמת סבבה לגמרי. שאלתי אותם כל מיני שאלות "קשות": מה הם חושבים על ג'יהאד או גייז? מבחינתם "ג'יהאד" משמעו הסתגלות לא אלימה למצב (=סובלנות) וגייז זו בחירה שגויה ואסורה, אבל בתהליך של ג'יהאד הם יקבלו אותה.
ברור שאני מקצין לגמרי – יש גם הרבה חארות קיצוניים בשכונה וגם הרבה באמצע. אבל אחרים מקצינים לכיוון השני..
עוד שאלה: נניח שיש בעיית איסלאם באירופה. אז מה? איזה צעדים דמוקרטיים יכולות ממשלות אירופה לנקוט בעניין?
אהבתיאהבתי
הממשלות יכולות לשנות את חוקי ההגירה, העם יכול לבחור מפלגות ימין וההמונים יכולים לקבל ת'חלאסטרה כי המיסים הולכים לרווחה.
גם במצרים היו המון גוונים של אסלאם ובסופו של דבר האחים המוסלמים זכו בבחירות. כדאי לקרוא על האידיאולוגיה שלהם ומי נתפס בפרופוגנדת העלבון המוסלמי כדי להבין לאן זה הולך. המצוקה הכלכלית תתרום את שלה, גם בגרמניה.
אהבתיאהבתי
איזה חוקי הגירה? חשבתי שברוב המדינות, חוץ משוויץ, המוסלמים הם או תוצאה של קולוניות לשעבר (ואז מגיע להן להיענש על חטאי העבר), או ייבוא מאסיבי של עובדים זרים במאה העשרים (ואז מגיע להן להיענש על עצלנות העבר).
למיטב ידיעתי קשה מאד מאד להגר היום למדינות באיחוד האירופאי.
מה מפלגות ימין יעשו? מה יקרה אם ההמונים יקבלו חלסטרה? הם יעשו לינץ' במי שנראה ערבי? זה ראוי?
אם אוכלוסיה מסוימת נתונה במצוקה כלכלית, הפתרון הראוי הוא לעזור לה. אחרת, בלי קשר לעדה ודת, יש מצב שהם יפנו לאלימות.
אהבתיאהבתי
יש מליוני מוסלמים באפריקה ואסיה שנמצאים במצוקה כלכלית. אזרחי אירופה האמידים לא ימשיכו לקלוט ולממן עשרות מליונים שרוצים להחיל עליהם את חוקי השריעה. אני מצביע לאן הדברים הולכים- וזה נראה כמו פיצוץ.
לגבי הפתרון הראוי שהצעת…אתה צוחק, נכון?
אהבתיאהבתי
התעלמת לחלוטין ממה שכתבתי על עניין ההגירה. אולי אני טועה: אבל איזה הגירה יש כיום? של עשרות(?!) מליונים?!
לאיזה פתרון אתה מתכוון? לעזור לאוכלוסיה לצאת ממצוקה כלכלית? אולי לא הבנת אותי: התכוונתי לאוכלוסיית המוסלמים במדינה (נגיד, טורקים בגרמניה – שאני לא בטוח כמה הם במצוקה). והתכוונתי בצורה של הכנסה לשוק העבודה. לא בצורת מתנות מהמדינה כמו חרדים בארץ. מה הבעיה עם זה?
אהבתיאהבתי
יש הגירה גם כיום ועשרות המליונים הגיעו לא מזמן. הכנסה לשוק העבודה היא פתרון ריאלי כשיש תעסוקה לכולם וברוב אירופה, זה לא המצב. הצעירים מובטלים והפונדמליזם האסלאמי התיישב על העוני והבערות בדיוק כמו במצרים.
התהליך מואץ והפער בין התרבות המכילה לתרבות המכלה יבוא לידי ביטוי באופן קיצוני. הטורקים בגרמניה הם לא דוגמא מייצגת בגלל אלף ואחת סיבות.
אהבתיאהבתי
הפונדמנטליזם האיסלאמי התיישב על העוני והבערות כמו שאיזמים עושים בכל מקום, לא רק מצרים. אוכלוסיות משגשגות לא צריכות איזמים.
אהבתיאהבתי
הגירה? וודאי שיש. המונית? כיום? לא חושב. אבל יאללה, תרביץ אותה בעדות ואולי אשנה דעתי. מודה שלא בדקתי את כל אירופה.
איזה ארץ היא כן דוגמא מייצגת? אפשר לדבר על הולנד אם בא לך. ממנה החל הפתיל פה.
אהבתיאהבתי
יש איזמים שאפשר לחיות לצידם בשלום. גם נתניהו התייחס לעניין. האסלאם לא מוכן לקבל את תרבות המערב. חוקי שריעה כבר פועלים בבריטניה.
הגירת אפריקאים לאירופה לא נעצרה אף פעם. שורש הבעיה הוא דווקא ילדי המהגרים הוותיקים.
אהבתיאהבתי
מר יונה סבך, חוקי השריעה פועלים בישראל עפ"י חוק, ועוד כזה שזכה לפטור מהתאמה לחוק יסוד.
אהבתיאהבתי
מר מנוע מציאות. בבריטניה מדובר בהחלת החוק גם בשכונות מעורבות, על אזרחים לא מוסלמים- ובכוח הזרוע. קאפיש ?!
אהבתיאהבתי
מר יונה לא כולם מאמינים לאתרי "הפרוטקולים של זקני ציון" כמוך, קבל את זה. אתה כמובן תמשיך בהבאת קישורים מאתרי שנאה.
אהבתיאהבתי
אתה ילד משונה, אפילו את החברים שלך אתה לא מזהה.
אהבתיאהבתי
די, נמאס טוטאלית. דבורית – אולי כבר תעיפי את הדיסלייקים המיותרים האלה מכאן? האין נוכחותם בתגובה מעין זו מלמדת על נזק גבוה מתועלת?
אהבתיאהבתי
למה אתה מתכוון?
אהבתיאהבתי
אולי ליון ואורן…
אהבתיאהבתי
לזה שמישהו (ניימן במקרה הזה) כותב תגובה עניינית, שחלקה מידע וחלקה שאלה, ואין בה שום הבעת דעה אלא רק קידום איכותי של הדיון – ואנו צריכים לסבול זיהום ויזואלי (ועוד מצטבר) שאומר "מישהו לא אהב את התגובה הזו".
מה אפשר לא לאהוב בתגובה הזו? מה למען השם לא בסדר בה? היא מנוסחת בנימוס ובכל זאת – את נותנת לקוראים את היכולת לתייג אותה באופן שלילי. הרי ברור שרבים לוחצים על כפתור ירוק או אדום אוטומטית, לפי השיוך שהם מותנים אליו. אז למה לא להפסיק עם השטות הזו פעם אחת ולתמיד?
אהבתיאהבתי
מסכים עם הקפיטן לב הבשר. הלייקים דיסלייקים לא מוסיפים הרבה מעבר לצבע.
אהבתיאהבתי
גם אני מוצאת בדיס/לייקים הרבה דברים שליליים וסובלת מהם בעצמי מדי יום, ואף נדהמת מ(אי)איכות המבקרים פה העולה מהם. פעמים רבות הד"ל מוכיחים את חוסר היכולת של המשתמשים בהם להבין משפטים פשוטים ואת הרצון להביע את שנאתם סתם כך.
אבל אני מזכירה לך שכבר הסרתי את הדיס והותרתי רק את הלייקים, וממשאל שנערך פה מתברר ש"הרוב" (אכן קשה להכריע אם "הרוב" במקרה זה הוא אדם אחד או שישים, לאור מה שלמדנו על התנהלות הסקרירים) בעד.
מסכימה איתך לגמרי באשר ללחיצה האוטומטית כמובן.
בקיצור, דילמה.
—
תוס': החזרתי את סקריר הדיסלייקים לשימוש (בטור מימין) ואעלה אותו גם באצבעות.
אהבתיאהבתי
רק 49% התנגדו, והם במילא לא משלמים מסים וחיים על חשבון החתול שלי.
אהבתיאהבתי
עולים להצביע
אהבתיאהבתי
אכן, זו שרלטנות סטטיסטית קלאסית.
מה שעליו מדבר יחזקאלי ועליו מדברים דמוגרפים, של אירופה הקלאסית, לא באיזורים שכוחי אל ברוסיה ושאר מזרח אירופה.
זה לא יעזור לאזרח המערבי, ההולנדי הדני או הבלגי ש"אין הרבה מוסלמים במוסקבה" כשבמדינתו שלו יש מעל 50 אחוזים.
כך באנגליה, בשוודיה, ביוון וכו' צפויים במרכזי הערים הגדולות ובכלל 50 אחוזי איסלמים לפחות בשנים הבאות.
השימוש באלבניה הקטנה "אבל הנה ספרנו אותה" הוא כעלה תאנה לנופף בה, כדי לקדם טיעון חסר משקל.
כמו לנופף ב2 עלי תאנה במעריב של "הנה ספרנו 2 עיתונאים ימנים במעריב ", תוך הסתרה אלגנטית שמדובר על אולי 1 אחוז, מבין העיתונאים והרבה יותר חשוב מכך במערכת החדשות של אנשים שהזדהו כאנשי חד"ש והם פעילי שתיל, כדי להגיד במצח נחושה "סתם מעלילים שהעיתון הפך ללא ציוני".
אהבתיאהבתי
במערב אירופה אחוז המוסלמים הוא פחות משליש מאשר בישראל.
אהבתיאהבתי
כפי שאמרנו שרלטנות סטטיסטית איננה תורמת דבר, גם אם מנסים למכור בעטיפות זולות כאלה ואחרות.
באמסטרדם לדוגמה- 25 אחוזים מוסלמים. בערים מרכזיות אחרות אפילו יותר. בישראל 20 אחוזים מוסלמים ואם למשל בעתיד יספחו את שטחי C הכוללים 50 אלף מוסלמים(ו 360 אלף מתיישבים מעבר ל 300 אלף היהודים בירושלים רבתי) לערך מדובר על 21 אחוזים.
עוד על מה שיתרחש ברבות ממדינות מערב אירופה:
http://www.mako.co.il/special-mako-news/Article-9477d932fc69931006.htm
אהבתיאהבתי
אני לא מבין, מופיעים האחוזים בכל מדינה, בלניק שהוא קישר, והוא מתעקש להתווכח. השרלטנות הסטטיסטית היא להחליט שאמסטרדם היא כל ארופה. אם הטענה היא על רוב איסלמי באירופה בעתיד, ההגיון הוא להתיחס למצב בארופה ולא עיר אחת.
אהבתיאהבתי
ההגיון מתייחס לערים מרכזיות באירופה, היכן שהמרכזים "הליברלים" נמצאים.
המוסלמים יושבים בתוך לונדון, אמסטרדם, בריסל , מאלמו פריז וכו'.
למי שלא קלט שם מדובר על עשרות אחוזים כיום.
שם כפי שציין יחזקאלי בסדרה עצמה, צפויים הסכמי אוסלו בגרסאות הרבה יותר מתקדמות.
מה שקורה בכל מיני עיירות ספר בצפון בלגיה או מזרח הולנד הרבה פחות רלוונטי.
אהבתיאהבתי
מעניין שכל המוגבלים חוזרים על אותם לינקים ישנים, כמו שמתקשה בסטטיסטיקה, המושג חדשות זר לרמ"ד.
אהבתיאהבתי
לא לא לא לא לא. לא הבנת. במוסקבה יש עשרים אחוז מוסלמים. אחרי שמוסיפים את מזרח אירופה אחוז המוסלמים *עולה*.
אף אחד לא השתמש באלבניה כעלה תאנה.
בשום מדינה באירופה הקלאסית אין חמישים אחוז מוסלמים. אין לי כוח להתייחס לשאר ה"עובדות".
אהבתיאהבתי
אפשר להמשיך להתברבר ובכלל ברוסיה 200 מיליון איש. זה לא רלוונטי בכלל לטיעון המרכזי לגבי לונדון, פריס, אמסטרדם , בריסל באירופה הקלאסית.
מה שרלוונטי – גם הוא במרכזי אירופה ה"ליברלית" שנכבשים ע"י איסלמים.
הראיון בפרק האחרון של יחזקאלי, עם פעילת שמאל "זכויות אדם" ילידת ישראלית שדאגה לאיזרוח של המוני מוסלמים במשך 26 שנים בשוודיה ומתפכחת רק היום "יהודים כבר לא יכולים לחיות כאן מתוך הסיכון" הוא הסיפור.
http://docu.nana10.co.il/Article/?ArticleID=927316
אהבתיאהבתי
חבל שלא הבנת את הפרודיה הראשונה שלי על הטיעון המרכזי שלך.
אהבתיאהבתי
לא רציתי להתערב לכם בדיון הסטטיסטי, אבל ברגע שהשתמשת בביטוי "אירופה הקלאסית" חצית את הקו שבין דמוגרף מלומד לבין סוכן נסיעות. מבלי להתעמק בדיון הסטטיסטי שלכם, אני נוטה להניח שאתה הטועה.
אהבתיאהבתי
קפטן, "אירופה הקלאסית" זה מהפרולוג של יחזקאלי, הטענות אליו.
אהבתיאהבתי
אין דת רשמית באלבניה.
אהבתיאהבתי
צודק, טעות שלי. עכשיו אפילו גיליתי שהיא נחשבת לאחת המדינות הכי לא דתיות בעולם..
אהבתיאהבתי
אמנם הדת הכי נפוצה באלבניה היא האיסלם
אך אין באלבניה דת רשמית. זה אינו קוצו של יוד.
יש הבדל מהותי בין דת הכי נפוצה ודת רשמית.
אהבתיאהבתי
זאת ההזדמנות להודות לאזרח ק' שבזכות כתבותיו העיקשות בוטל מינויו של גלנט לרמטכ"ל ונפטרנו מעונשו של זה.
דוגמא לכך שכוחה של העיתונות עדיין לא תם. תחקירים רציניים ואחראיים עדיין יכולים לשנות מציאות. אפילו אם אהוד ברק עומד מנגד.
אהבתיאהבתי