יאיר לפיד יפסיק לכתוב בשבוע הבא

בחירות

כמה מייגע, מפוהק, מייאש, משעמם, צפוי, חסר אותנטיות, עמוס בשקרים ובתכמונים יהיה העידן הקרוב.
אני חייבת להבטיח לעצמי ולהישבע בפומבי: להתעלם מכל הסקרים. לא להשוות מה נכתב פה ושם, אתמול ושלשום. מי שירוויח מהסקרים הם הסוקרים. כל השאר יתעצבנו מרה. אני נשבעת: שום סקר לא יבוא פה.

משעשעת התמונה בשער ידיעות. מבחינת עורכי השער הבוקר נתניהו הולך הביתה. הנה, עוד שנייה הוא יוצא מהפריים בראש מושפל ונעלם אל הבור העמוק, אל הפס הלבן שבין קצה התמונה לתחילת טור המילים. זה מה שאנחנו רוצים פה ברח' מוזס. יאללה הביתה. נראה לי שרק בכוח החזיקו עורכי העמוד את עצמם בלילה מלתת את הכותרת "הולך הביתה", במקום זו שנתנה.
אנחנו פה נעצב לכם את התודעה, נשכנע אתכם שהגיע הזמן להצביע נגד נתניהו.
מה שעומד בניגוד לתצלום זה הטקסט של ברנע האומר מפורשות: זה המועמד המיידי. אין מישהו אחר פה.
סימה קדמון חולקת עלי וכותבת:

מערכת הבחירות הזאת רחוקה מלהיות משעממת. שלושה חודשים זה המון זמן. תחשבו מה קרה כאן בשלושת החודשים האחרונים: איך הקמנו ממשלת אחדות ופירקנו אותה, איך היינו בדרך להפציץ את הכור האיראני וחזרנו בנו. איך כמעט העברנו תקציב ובסוף הלכנו לבחירות.

ע' 6 בידיעות מתאר: כך נערכות המפלגות לקרב הפוליטי עם מספר המנדטים העכשווי של כל מפלגה, ו"הערכות" שונות, אלוהים יודע מאיפה. העמוד לא חתום על ידי איש.
זה הולך ככה: נניח הליכוד, 27 מנדטים, ו"לפי ההערכות הליכוד לא יגדיל את כוחו".
או מרצ, 3 מנדטים, "במרצ חוששים שלא יצליחו להגדיל את כוחה". או העבודה, 8 מנדטים, "לפי הסקרים צפויה העבודה להכפיל את מספר המנדטים".
ומה על יאיר לפיד שלנו? ראשית במש' של העמוד תוהים "כמה מנדטים יביאו הכוכבים של לפיד". ובקטע על מפלגתו, המספר על הכוכבים (במרכאות כמובן) שלפיד יביא, נכתב מה צפוי: "על רקע הסקרים שמנבאים למפלגה בין 8 ל-15 מנדטים, סימן לפיד את היעד מבחינתו – 22 מנדטים". ה-15 זה נתון אולי מינואר 2012. מאז צנח הזלזל מזמן ל-8.
ככה אנחנו אוהבים את המנהיגים שלנו: אנשים ריאליים, בכלל לא פנטזיונרים. הידד.
הנחמה היחידה: הוא הודיע בגל"צ הבוקר (תודה לקשבתנו טל שניידר) שבעוד עשרה ימים יפורסם הטור האחרון שלו בידיעות, והוא יסיים את עבודתו שם. תודה לאל. או-אז אוכל להסיר את שעון החול (טור ימני, למעלה).
מדובר יהיה באיחור של 286 ימים.

ידיעות וישראל היום עם אותה כותרת בדיוק, "הולכים לבחירות". זה קרה כבר מיליון פעם, ולא שהיו היום המון אופציות, ועדיין זה מעורר חיוך, כתמיד.

איתמר לוין על אולמרט וידיעות.

מעריב כבר קבע בשער: "בדרך חזרה לפוליטיקה" עם תצלום של אהוד אולמרט. רק בקצה כות' המש' נכתב שהוא יקבל החלטה בימים הקרובים.
בן כספית (בשער ובע' 3) אומר שנתניהו – או ביבי בלשונו החברית והידידותית – בחר בבחירות לפני שיריבו אולמרט, היחיד המסוגל להחליף אותו, יתאושש ויקום על רגליו. ארי שביט כותב בהארץ אותו דבר.

יוסי ורטר בשער הארץ: התסריט שמדיר שינה מעיני נתניהו: איחוד מרכז-שמאל. וגם מתי טוכפלד כותב זאת בישר"ה.

ישר"ה מבטיח בכותרת הראשית בכפ' 2-3 שהכל לטובת המדינה.
בעיתון המודפס הכות' לטקסט של דן מרגלית היא "זה מה שצריך, ובלי עבריינים בבקשה".
לא זה מה שכתב מרגלית על עבריינים.

המאבק הראשון יהיה על בחירת העבריינים. אהוד אולמרט טוען כי לא הושת עליו קלון. לא ממש, אלא מפני שוויתר על זכויותיו ואי אפשר להטיל עליו קלון, אלא אם כן ינסה להתמודד בעודו נאשם בקבלת שוחד ב"הולילנד" והפרקליטות מערערת על זיכויו בפרשת מעטפות הכסף. אין סיכוי ממשי שיוכל להתמודד. יושב ראש ועדת הבחירות לא יוכל לאשר את השתתפותו. גם בג"ץ לא, אלא אם כן הפכה ישראל למדינה שהיא תעתיק של דרום אמריקה. הוא בוודאי לא יוכל לכהן בתפקיד שר. בחירות 2013 יהיו הראשונות שבהן יימצאו עבריינים פליליים שיעמידו פנים כאילו הם כמעט גאים במעשיהם.

תולדות הבחירות המוקדמות בישראל.

שיח שלילי על נתניהו ברשתות החברתיות.

שורה תחתונה: אין הרבה פרשנויות מבריקות בעיתונים. כולם כותבים פחות או יותר אותם דברים. אולי כי אין שום דבר אחר לומר.

ב-ynet לא יכלו להתאפק אתמול בלילה.

(תודה ליונתן, יש עוד, אבל קוצר זמן ומקום – יענו אורך הפוסט – מנעו ממני)

המל"ט שנמלט

ליוסי יהושוע בידיעות יש גילוי חדש הבוקר: הפנתר הראשון שנורה מה-F16 לכיוון המזל"ט פספס. רק השני יירט אותו. ביירוטים קודמים לא היה פספוס, אבל גורמים בח"א אמרו ליהושוע ש"החטאה כזו סבירה כאשר המטרה כל כך קטנה". אה.

איראן והפצצה

חייבים אתם לצפות בסימה שיין, ראש אגף איראן במשרד לנושאים אסטרטגיים (דקה 4:50), מסבירה שכל המידע על כך שאיראן משתמשת בחלקים מהאורניום לצרכים מדעיים/רפואיים התפרסם בדו"ח של סאבא בסוף אוגוסט, ושהסיבה שזו הייתה כותרת אתמול, למשל, היא רק כי מישהו החליט לפמפם את הנושא ולדחוף אותו למעלה. כל מי שבקיא ועוסק בנושאים האלו ידע את הדברים כבר ב-30 באוגוסט. הדו"ח פתוח וגלוי לכל. חשבו על כך בכל יום בו אתם קוראים כותרת כלשהי איפשהו.

http://f.nanafiles.co.il/Common/Flash/Nana10Preloader.swf

ובכלל, אל תפחדו מהפצצה, כותב ד"ר יהושוע סוקול במידה.

רמי לוי VS שלי יחימוביץ'

שימו לב כמה אלפי תומכים יש לרמי לוי, וכמה תגובות במארקר.

ח"כ יחימוביץ', על איזו קופאית ממזרח ירושלים את מדברת במאמר? מיהו הראיס? ולמה מטילים אותה בפתח ההאנגר שלנו? מה את יודעת על מזרח העיר? מי מענה אותם? באיזה סרט את חיה? את לא חושבת שאת פוגעת בקופאיות שעובדות אצלי בניסוחים המשפילים שלך? להגיד לעובדת מעונה? לכנות אותה עבד? התביישי. אנחנו מאפשרים לכל העובדים ממערב וממזרח העיר, ללא הבדל מין, דת, גזע ולאום להתפרנס בכבוד.

ובינתיים במעריב

עמליה רוזנבלום משווה בין עובדי מעריב למודחי ריאליטי.

הודעה לעיתונות על אודות אסיפת עובדי מעריב אתמול:

חגי מטר, יו”ר ועד עיתונאי מעריב: "… היו פה הנהלות שלא ספרו את העובדים, לא בכך אנחנו מעוניינים. אנחנו נהיה שותפים לכל החלטה שתהיה ונדאג לקבל את שמגיע לנו. ארבעה ועדים עובדים ויחד ואנו בוחנים את האפשרות להיות שותפים לניהול העיתון. אנחנו מחפשים שותפים שרוצים עיתונות חופשית ומקצועית שדואגת לעובדים.
עו"ד שלמה נס, נאמן מעריב, הבהיר לעובדים כי העסקה שהוצגה בפניו לא סיפקה אותו וכמו כן שנלקחה החלטה שבתקופה הקרובה לא יפוטרו עובדי החברה. עו"ד גלילה הורנשטיין, המייצגת את עובדי מעריב, סיפרה כי נשלח מכתב בשם עובדי מעריב לנוחי דנקנר לאור הבטחתו לשלם 70% מיתרת החוב לעובדים. המכתב גם מכיל טיוטה אשר תביא לכך שהבטחות אלה אינן רק בע"פ אלא גם בכתב…
יהודה שרוני, הפרשן הכלכלי: "המטרה היא לצרף את כל עובדי מעריב לעסקה, כל המחלקות, אנחנו חייבים להתגייס ולנסות להציל את העיתון. מעריב הוא הבית שלנו, ככל שנקבל תמורה גבוה לעסקה כך אנו נרוויח כי יש לכך השפעה עלינו.כל זאת נעשה לצד המשך המאבק המוצדק שלנו".
מוועד העיתונאים נמסר כי העובדים מצפים להיות חלק מכל תהליך ולהיות שותפים בגרעין השליטה העתידי תוך הבטחת העסקה מירבית של עובדים. זאת מתוך תפיסה שהעובדים אינם נטל אלא נכס עיקרי של העיתון.


עובדי מעריב בבית ליסין, אתמול. צילום: יח"צ

דיווח על האירוע במעריב, ע' 14. אין אלא להמתין עד מחר בחמש ולראות מה יקרה (הימור שלי: כלום).

איש עסקים מנבאדה על  אובמה ונוחי דנקנר.
(דרך ישי פלג)

ממש לא לפני כולם

 גלובס צריך להרגיע עם ה"לפני כולם", וכתביו ועורכיו מוזמנים לקרוא גם עיתונים/ אתרים/ בלוגים אחרים, שאינם עטופים בוורוד.

ממש לפני כולם. יואב יצחק כתב על כך לפני שלושה ימים.

המארקר, 27 בספטמבר.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

אנשי בטר פלייס, במחילה עדכנו את אתרכם בעניין שי אגסי.

הקיבוץ של ענת זלצר ומודי בר-און מהערב בערוץ הראשון.

יאיר דקל מתקומם נגד מאמר המערכת של הארץ ביום שישי. ובעיקר יצא קצפו נגד המשפט הזה:

הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון… רוקחת גבולות לחופש הדיבור וההפגנה. אותם שופטים, היודעים להגן על זכויות אזרחיות אלה כשמדובר בזולת, נזעקים כשהנפגעים ממימושן הינם הם-עצמם.

לפני חודש ויותר, כשיאירוה סיים את התקשרותו עם אורנג' וסינמסקופ עבר לאתר עצמאי, הפסיק אורנג' לתמוך בשרת עליו היה גם ארכיון ולווט מתקופת אורנג'. אף אחד באורנג' לא חשב להודיע לי על כך, ובסופו של דבר, משהבנתי שזה מה שקרה, נאלצתי לחכות שכולם שם יחזרו מחופשת סוכות. אתמול העבירו לנו את קובץ הגיבוי, כך שאם תלחצו בטור הימני, אותו אתם מבקרים באינטנסיביות, בבוקסית "ארכיון הבלוג" על השורה של אורנג', תגיעו לגיבוי שעשינו. ההעברה לא הייתה פשוטה בגלל ריבוי התמונות, ובגלל שאיני יכולה להעסיק את הוובמאסטר בהעברת כל חודש וחודש לעצמו (זה ייקח שעות רבות), אאלץ לוותר כנראה על התמונות בבלוג, שייעלמו יום אחד, כשבאורנג' ימחקו אותן.
עוד סיבה, עליה אני חושבת רק באיחור של כמה שנים, למה אסור היה לי להיות תלויה בשום אתר מארח, ולמה אסור לי לעשות זאת בעתיד בשום פנים ואופן.

תוך כדי הידרשות לבלוג דאז נתקלתי בפוסט של ד"ר חיים פיירברג, אפרופו כתבה של מקור ראשון, "מה בכל זאת קרה ביפו".

כשהתבקשתי על ידי מקור ראשון להגיב על אודות הרקע ההיסטורי המוצג בתערוכה המוקדשת לשדרות ירושלים הערתי לעיתונאי יעקב בר-און, כי היסטוריוגרפיה יכולה להיות או טובה או רעה, וכי נרטיבים, מכל צד שהוא, אינם יכולים לשמש תחליף להיסטוריוגרפיה.
קיוויתי כי כתבה העוסקת בביקורת הנרטיב שמוצג בתערוכה (תצלום שלו נמצא בכתבה) תשתדל להביא סיפור מאוזן, מורכב וקוהרנטי של ההתרחשויות שהתחוללו בזירת תל-אביב ויפו בחצי השנה הראשונה של מלחמת העצמאות. לצערי התבדיתי. אל מול הנרטיב החד-צדדי והשטחי שמארגני התערוכה הציגו, הביא מקור ראשון, בכתבה ארוכה, נרטיב חד-צדדי משלו. ולא נמצא הציבור למד דבר!

אחחח, היו ימים בהם התארחו בבלוג הזה אנשים רציניים.

לפני פיזור

ניהלתי אתמול התכתבות מייל מופרעת עם מישהו, התכתבות שרק הוכיחה לי כמה נכונה הייתה החלטה שלי (אם כי, שוב, מאוחרת בכמה שנים) להפוך את מגיבי הבלוג למגיבים רשומים (תוך שמי שרוצים בכך ממשיכים לשמור על האנונימיות שלהם, כמו שאתם רואים).
הנה היא לפניכם:

הוא: …קשה לי לראות את הנזק שנגרם לבלוג בעיקבות זה שחסמת אותי מלכתוב שם. הצניחה במספר התגובות וחוסר הרצון של המגיבים להגיב עקב הפגיעה בחופש הביטוי בבלוג. בכל אופן אני מעונין לפתוח דף חדש ועם התחיבויות מסוימות שלך אני מוכן לחזור ולכתוב באתר. בתנאי שהערך העליון יהיה שמירה על חופש הביטוי באתר. אז אם את מעונינת להציל את האתר אני מוכן

אני: שלום לך
גבולות חופש הביטוי ייקבעו על ידי. חופש הביטוי לא נפגע, בניגוד לדעתך. מי שלא רוצה להירשם (כדי להימנע מהחלפת ניקים כל שתי דקות) – מקומו לא בבלוג. אין מה "להציל את האתר". מצב הבלוג בסדר גמור. תודה.
אני מאוד מרוצה שכל האנשים שלא מסוגלים לשמור על הכללים אינם. עדיף לי 40 תגובות ענייניות מ-180 של ויכוחי שמאל ימין, אין לי שום עניין בפוליטיקה והוויכוחים האלו משעממים אותי מאוד. זה לא המקום עבורם. אין לי שום כוונה לשנות את מדיניות ההרשמה. מתאים לך – בסדר. לא מתאים לך – גם בסדר. אני לא מתכוונת להקדיש יותר את חיי לניטור טוקבקים 24 שעות ביממה. זה לא מעניין אותי. יש הרבה מקום ברוטר, בווינט, בוואלה, לוויכוחים האלו.

הוא: אני לא שמח על התשובה שלך. לפי דעתי בצורה הזו הבלוג יגסוס וימות. מעולם לא הבנתי מה הפחד שלך מדעות של אנשי ימין בבלוג. או מסימון בוהן אדומה להודעות שלך. בכל אופן בהצלחה לך עם הבלוג

זהו דו שיח של חירשים. אין שום קשר בין המציאות לבין דברי הדמות הכותבת, שהפריחה פה בועות סבון במשך דקה וחצי, ומשוכנעת לפיכך שעל פיה יישק דבר, שהיא אבן הראשה של הבלוג (ע"ע עד הטרול הבא), ורואה עולם אחר מזה המתקיים בבלוג ובתגובות. גם התשובה שלי לא מובנת לה. אנחנו כותבים בשפות שונות. גם את המילה "מגלומן" אפשר להוסיף למרקחת.
טסט קייס לחוסר תקשורת מובהק וחד משמעי.

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

119 תגובות על יאיר לפיד יפסיק לכתוב בשבוע הבא

  1. yakiraviv הגיב:

    סמואל גולדווין אמר פעם: "אני לא רוצה חנפנים סביבי – אני רוצה אנשים שיגידו לי את האמת בפרצוף, גם אם זה יעלה להם במשרותיהם."
    ובכן, החנפנות של עתונאי "ישראל היום" לבוס שלהם, אדלסון, מתחילה לעצבן ואף להרתיח אותי. כקורא קבוע של "ישראל היום" אני מתעצבן ואף רותח בזמן האחרון בכל פעם שאני נתקל בהטייה לטובת מיט רומני בסיקור קמפיין הבחירות לנשיאות ארצות-הברית. היום זה הגיע אפילו לקריקטורה היומית של שלמה כהן, שבה רומני מצוייר בצבעים בהירים, זורח וקורן, בעוד אובמה לצידו אפלולי, קודר ומדוכדך. אוקיי, ידוע שהבעלים של העיתון, אדלסון, נמנה על תומכיו של רומני והוא אחד התורמים הגדולים לקמפיין שלו. אין לי בעיה עם זה. אבל מישהו יכול להסביר לי איך זה קשור לעתון שמופיע בישראל? עם הזמן השלמתי איכשהו עם ההטייה לטובת נתניהו, אבל עכשיו העסק הזה עם רומני כבר מתחיל להסריח. זאת לא עיתונות, זאת התקרנפות.
    מדוע עיתון, שחורט על דגלו כל מיני סיסמאות יפות ונאצלות על חופש העיתונות, הופך לפודל צייתן כשזה נוגע לנטיות הפוליטיות של בעליו? מדוע כתבים ועתונאים מן השורה הראשונה שאינם מהססים להביע את דעותיהם בלהט מעל דפי העיתון על כל נושא אקטואלי מתכופפים לפתע בהכנעה כשמדובר בנושאים הקרובים ללבו של מי שמשלם את משכורותיהם ומגישים לו את ישבניהם בהתרפסות?
    איך זה שפובליציסטים כמו דן מרגלית וקריקטוריסטים כמו שלמה כהן מתקרנפים? איך זה שפתאום אין להם ביצים? איך זה שעתונאים "לוחמניים" הופכים לפתע פחדנים שאינם מסוגלים להתבטא בחופשיות בנושאים החשובים בעיני הבוס? איך העתונאים של ישראל היום לא מתביישים להתרפס ולהתבזות ככה לעיני ציבור הקוראים? איך אין להם בעיה לזנוח את הכללים הבסיסיים של העתונות?

    אהבתי

    • avi הגיב:

      קוראים לזה זנות בשפה חופשית. תמורת תשלום מתאים ישנם עיתונאים המוכנים לעיתים קרובות לוותר על הביצים או/ולהכחיש שאי פעם היה להם.
      אומרים שבישראל היום אפשר להתפרנס יפה מהמקצוע העתיק בעולם.
      ולגבי זה שאין להם בעיה לזנוח את הכלללים הבסיסיים… אדוני היקר העיתונות הזו שאתה מדבר עליה היא אכן מחשבה רומנטית יפה. כיום היא בעיקר קיימת בחדרי הארכיון של העיתונים. אגב זה לא רק שבישראל היום הזנות פורחת, גם בידיעות נודע לזנות לאחרונה מקום של כבוד וגם בעיתונים האחרים מתקיימת התופעה. לעיתים קוראים לזה אג'נדה כדי להלבין את התופעה, ממש זנות וי איי פי. באופן אישי אני מעדיף את הזונות של פעם. אלו נשים שלא מעמידות פנים ואין אצלם יומרנות לשנות את העולם. לא ניתלות באילנות גבוהים ורוממות הדמוקרטיה והאג'נדה לא נשמעת מפיהם ואלו יקיר אנשים שאפשר להעריך.

      אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        אני כאמור חסיד קטן מאוד של ישר"ה, אבל למרות הכעס היצירתי והאוטנתי שלכם, סקרים מראים שרוב מוחץ בציבור הישראלי- כולל בתוך השמאל מעדיף את רומני. בערך ביחס של 7 ל 3 .

        אז נכון, התרגלנו לזה שרבני התקשורת הישראלית תתמוך בעראפת ברוב שנות ה-90' וואת ראש ממשלה לעומתי תכנה "אויב השלום", וגם בימים אלה מושכי עט שונים משווים את רה"מ הישראלי לאחמדניג'אד. כולנו מבינים כמה הם נישאים מול הקומץ הנבער שלא מבין כלום.
        אבל עד כמה שזה מרגיז ומפתיע יש את אותו קומץ קטן של 70 אחוזים מהציבור שגם עמדתו צריכה להשמע מפעם לפעם גם אם היא מאוד מטופשת ולא רציונלית כלל.

        אהבתי

        • avi הגיב:

          השאלה כמובן היא לא האם עמדתו של של רוב הציבור ראויה להימשמע גם אם היא לא רציונלית. עיתון בתיאורייה לפחות, צריך להשתדל לפחות להיות אובייקטיבי וללא משוא פנים, בטח שבכל הנוגע למערכת החדשות שלו. פובליציסטיקה כמובן זה דבר אחר. באופן אישי גם אני מעדיף שרומני ייבחר, אז מה. בכל מקרה אין ספק שהסיקור החדשותי של מערכת הבחירות שם איך לומר, לוקה בנימה קלה של העדפת צד מסוים… זה בטח לא עיתונות , במקרה הטוב מדור פירסומי.

          אין ספק ואפשר תמיד לטעון שאובייקטיביות מלאה לא הייתה אף פעם באף עיתון והייתה תמיד הטייה כזו או אחרת אבל הבוטות הטוטלית של העיתונות היום ואני מדבר על כל העיתוניםה היא פשוט עלבון לאינטילגנציה של הקוראים ובטח למקצוע. במובן הזה אני מסכים לחלוטין עם הביקורת של דבורית בראש הפוסט שלה היום לגבי השער של ידיעות ולגבי בחירת התמונה. מה שעושה את זה חמור במיוחד לטעמי זה אובדן הבושה המוחלטת שהעיתונות הגיעה לאחרונה לגבי אופי סיקור החדשות שלה. היום אתה צריך לקרוא לפחות ארבעה עיתונים אם אתה רוצה לדעת מה קרה באמת ישראל אתמול. בידיעות הרי תקרא הפוך מישראל היום, למעריב רשימת חשבונות משלו וגם היא עוברת שינוי מפעם לפעם בהתאם לזהות הבעלים המתחלפים , לגבי הארץ שם אתה תמיד יודע מה אתה עומד לקרוא עוד לפני שהעיתון הגיע לפתח דלתך.
          ועוד יש מי שקורא לעיתונות בישראל עיתונות חופשית….

          אהבתי

    • ראש המדור הגיב:

      ובכן, כפי שבnonיתון ובהארץ יש הטיה מובהקת לטובת מועדפי הבית
      במשיור המקומי כלומר בזמנו מפלגת הבית עם אולמרט-אולרמט וכיום הנסיך החדש לפיד ובארה"ב אובמה, כך הגיוני שבעיתון האלטרנטיבי תהיה הטיה לטובת רומני.

      בתור מי שלא משתגע בלשון המעטה על כל העיתונים הללו כול ישר"ה, הייתי מציע לך לחשוב מנקודת מבט קצת שונה.
      מדוע דן מרגלית אגב, איש שמאל בהגדרה, כמו גם העיתון כולו במיוחד מימי חמי שליו (שבינתיים חזר להארץ כדי להסביר עד זה מכבר מדוע אובמה ימחץ את רומני) חרט על דגלו להיות חסיד פנאטי כפי שגם רשום אצלו של מערכת המשפט?
      היתכן שהלקח הלעומתי ממקרה דני פרידמן הופנם?

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      השאלה היא מה התועלת בתעמולת בחירות פרו-רומנית בישראל?
      למה להתאמץ ולהתבזות בשביל כלום?

      אהבתי

      • ראש המדור הגיב:

        כמו שאתה אומר אין שום תועלת בתעמולת בחירות של רומני בישראל.
        מספר המצביעים האמריקאים שקוראים עיתונות ישראלית בשפה כלשהי הוא אפסי.

        וההסבר הפשוט הוא שהטענה שזו תעמולת בחירות שגויה.
        התפיסה של העורכים הראשיים בישר"ה שפשוט מעדיפים יותר את רומני וחושבים מתוך אינטרס מערבי בכלל ופרטיקולרי בפרט שהוא טוב יותר לישראל.

        השאלה היא בכלל אחרת. מדוע אנו לא שומעים טענות על ה"ביזוי" ו"התעמולה" בכל פעם שבבטאון nonיתון מנהל למעשה כל יום ויום תעמולה של נציגיו הנבחרים וכנ"ל בהארץ וNRG , כך הגרופי-בוי נדב אייל
        מדוע לא עולה הזעקה שהמוזגביות, השליו, הציפרים, הורטרים ושאר הפרופלורים מנסים לטפטף מסרים של תמיכה באובמה מצד אחד ושטנה מרומזת או ישירה למועמדים שלא נוחים להם בארץ.

        אהבתי

  2. ראש המדור הגיב:

    אפרופו, לפיד-מקים מפלגת הבית התורנית, של התקשורת ההגמונית ובראשם ערוץ 2 ו נוניתון.(אגב, גם ראש ראשי הקמפיין שלו כך מתברר הם בימאית ומנהלי הפקה של התוכנית אולפן שישי)
    אחרי הצצה לדף הפייסבוק שלו לפני 10 ימים קצת לפני העימות הנשיאותי באמריקה כשהכל הוצג בתקשורת כ"סגור", ש"אובמה הוא הנשיא האוהד ביותר שהיה לישראל אי פעם", היה מעניין לראות שהיו שם כמה וכמה "מתפקדי לפיד" שלרוב אומרים הן לכל מוצא פיו בנקודה זו החלו פה ושם לנוע שלא בנוח על הכסא, כולל אמירות שכאן הם לא כל כך מסכימים. חלק מהתגובות של האוהדים נמחקו.

    אהבתי

  3. במיוחד בשבילך, שתדעי מתי יאיר לפיד מפרסם את טוריו

    אהבתי

  4. captain beefheart הגיב:

    עוד תבלין לבוז שאני רוחש לאורגניסט הצדקן, הטרחן וכפוי הטובה ג' מרוז:

    בטורו האחרון (בו הוא מכחיש שהוא אלכוהוליסט) מופיע פסקה שנפתחת כך: "אני מכיר משורר בכיר, לא אנקוב בשמו, שסיפר לי פעם על הוראה כזו שקיבל (אני לא בטוח שעמד בה) ועל האבל הנוראי שנפל עליו…"

    צימוד המילים "משורר" ו"בכיר" מספר את האמת על עולמי הרוחני הרדוד של בעל הטור. בעולם שבו משורר יכול להיות "בכיר", הכל יכול לקרות.

    מרוז הוא כנראה האדם היחיד שמומלץ לו להיות במצב קוביוסטוסי קבוע ולהימנע מפיכחון. זה לא עושה לא טוב כשהמוטוריקה שלו מאפשרת לו לשבת מול מקלדת.

    אהבתי

  5. אבו ראמי הגיב:

    1מעריב. עמוד 22 למטה. ליד מודעות האבל.
    ידיעונת על הנגב המופגז.

    2. באותו עניין פחות או יותר נתניהו התהדר אתמול בכח שחיזקו את הביטחון האישי של אזרחי ישראל, עופר שלח ניתח את ימיה של ממשלת ישראך והסכים פחות או יותר עם הקביעה. שנים של ירי יומימומי על ישובי חוטף עזה היו לטענת שלח (לצד ביקורת רגע נגיע אליה גם ..) "שנים של שקט משני צידי הגבול".

    3. עופר שלח. ההוא מהידיעות על כך שיכתוב את המצע המדיני של יאיר?אם אכן כדבר הזה הרי שמדובר בסירחון גדוול פי כמה מהטור הלא מעניין של לפיד ב 7 ימים. פה פרשן צבאי (טוב, פרשן להכל כולל לירי בלורות בסגנון יווני ארמני ) שנוגע בפרשנות המדינית בעצם כותב כשהןא יודע שהוא הולך להפוך לפוליטקאי. המילא אצל לפיד כולם יודעים (היום. לא לפני שנתיים זה נכון) שהוא פוליטיקאי שכותב טור כאילו לא פוליטי. אבל שלח? נו טוב, יום קוראים לזה עיתוונות עם אג'נדה.

    4. אפרופו לפיד. אתמול כשגיא זוהר פנה אליו והוא אמר ששששלום גיא. רק אני הייתי בטוח שתיכף יבוא הקטע של תמיר והלהקה?

    אהבתי

    • הומר J סימפסון הגיב:

      לגבי הערה 3:
      כתבה כבר עינב גלילי בטור בישראל היום לפני מספר שבועות (לא זוכר על מה ולא זוכר את הציטוט המדוייק) על דבר מה שהוא הולך למחוזות נידחים, מחוזות אשר אפילו עופר שלח לא הגיע אליהם.

      אהבתי

  6. סימון הגיב:

    הוי, דבורית דבורית, איך שאת אוהבת לשחק באש.
    למה את מפרסמת את השיחה שלך עם אותו מגיבן?
    למזלך הוא חסר כל כישורים ולא יודע לעשות חיפוש בגוגל על דרכים להחלפת IP כמו גרביים. ומה תעשי אז? משחק החתול והעכבר יחזור לנקודת התחלה ותצטרכי שוב לבזבז שעות על סינון תגובות ובנוסף סינון משתמשים.
    כבר הזהיר אותך כורדי חכם (כן, זה לא אוקסימורון) שצריך לנהל מדיניות חכמה מול הטרולים כי במלחמה מולם אפשר רק להפסיד.
    פרסום ההתנצחות מול המגיב שלעיל, יכולה רק להזיק בהקשר זה.

    אהבתי

    • גוסטה הקטנה עייפה הגיב:

      נו, בחייך, תשאיר לה טרול אחד בינוני ללעוס בארוחת בוקר.

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא הבנת. אין כל קשר להחלפת IP.
      להפך, זה מה שעשו האנשים פה בסיטונות עד עידן הרישום.

      אהבתי

      • סימון הגיב:

        אז למה הוא לא נרשם בשם חדש? מה זה בעיה לפתוח מייל חדש?
        או שפשוט חורה לו על כך שהוא לא יוכל להמשיך לכתוב תחת "שם העט" הישן?

        אם הוא רוצה להשמיע את דבריו, אז מה זה משנה תחת איזה כינוי?
        מוזר.

        אהבתי

        • סיימון הגיב:

          אנא שימו לב שזהו סימון, מגיב חדש, ולא סיימון, אייקון תגובות ותיק ומוערך.

          אהבתי

        • velvet הגיב:

          נו, קרא את הסיפא של דבריי:

          זהו דו שיח של חירשים. אין שום קשר בין המציאות לבין דברי הדמות הכותבת, שהפריחה פה בועות סבון במשך דקה וחצי, ומשוכנעת לפיכך שעל פיה יישק דבר, שהיא אבן הראשה של הבלוג (ע"ע עד הטרול הבא), ורואה עולם אחר מזה המתקיים בבלוג ובתגובות. גם התשובה שלי לא מובנת לה. אנחנו כותבים בשפות שונות. גם את המילה "מגלומן" אפשר להוסיף למרקחת.
          טסט קייס לחוסר תקשורת מובהק וחד משמעי.

          זה למה.

          אהבתי

  7. Tzvika הגיב:

    רציתי להציע קריאייטיב למי שינהל את הפרסום של מפלגות מרכז שמאל.

    קריין: "לראש הממשלה יש עיתון ואין שיער. למרות שזו המציאות, ראש הממשלה טוען בתוקף שאין לו עיתון ויש לו שיער.
    אם כך הוא רואה את המציאות, תחשבו על מה עוד הוא מספר לכם שאיננו נכון?".

    עם ויז'ואלים מתאימים.

    אהבתי

  8. flashpanhunter הגיב:

    אין לי אלא להסכים עם אותו מגיב שהתלונן על חובת הרישום. חובת הרישום היא סתימת פיות, ואפילו סכנה לדמוקרטיה, בייחוד אם הבלוג ייסגר בעקבות ציד המכשפות המקארתיסטי הזה.
    העובדה שאת מעוניינת להימנע מהתנצחויות מדיניות של ימין ושמאל בבלוג שעיסוקו הוא דווקא בתחום ביקורת התקשורת מעידה על פאשיזם ברוטאלי שמזכיר משטרים אפלים באירופה של שנות השלושים. עוד מעט תכתבי שהוויכוח מי זמרת טובה יותר – עפרה חזה או ירדנה ארזי – לא רלוונטי ומיושן.
    אני מקווה שעשיתי שימוש מוצלח במיטב הקלישאות הרווחות בימינו, ומבקש את סליחתן של כל הקלישאות ששכחתי להזכיר.
    ====
    V: 🙂

    אהבתי

    • שועלן הגיב:

      אל: מגיבי הבלוג

      לאחרונה נדהמנו לגלות כי לא כל כספי הפנסיה שמגיעים לנו הופרשו ע"י בעלת הבית. כמו-כן, לאור מצבו הכלכלי הידוע של הבלוג, יש חשש שמשכורות ספטמבר ואוקטובר לא ייכנסו.
      פגיעות אלו בזכויותנו מצטרפות לשאר המהלכים המפוקפקים שהנהיגה לאחרונה בעלת הבית: מעבר לתשלום גלובלי (במקום לפי מילה), מעבר מ-6 ימי עבודה ל-7 (בניגוד לחוק), ביטול תוספת-שכר סקרירים, קיצוץ בהחזר הוצאות אימייל ומאבקה העיקש כנגד הועד המתגבש (תוך גיוס מגיבים כאורן באמצעות טובות הנאה ליצירת מלחמה פנימית בין המגיבים שתמנע את התאגדותם).
      לאור כל זאת, ולאור מדיניות סתימת הפיות שהונהגה פה באחרונה ע"י בעלת הבית, שכמוסיפה חטא על פשע אף העמידה את עצמה כמורמת מעם והחריגה אך ורק את עצמה מכפיפות לחוק יסוד: אי-כבוד האדם ודיסלוייקו, פנינו בצער רב למפרק הבלוג עו"ד ט. רול ושות' בהצעה לרכוש את גרעין השליטה של הבלוג.
      נעדכנכם בהתפתחויות.

      במאבק ובסולידריות.
      ועד המגיבים.

      V: 🙂

      אהבתי

      • flashpanhunter הגיב:

        לפני כולם: הבלוג בסכנת סגירה
        בעוד שבעלת הבית בבלוג זה מפרישה לעצמה משכורות עתק, רוכשת טלפונים חכמים מן המשוכללים שבשוק ונוהגת בכלי תחבורה בזבזניים ויקרים, נאלצים המגיבים וקוראי הבלוג להסתפק במשכורות רעב ובנסיעה לחו"ל פעם אחת בשנה.
        לכתבנו נודע כי שלדון אדלסון וא. דנקנר מנהלים מגעים לרכישת הבלוג, אך מתנים את הרכישה בהוספת תמונות של כלבלבים וורודים לצד סמל הבלוג, וכן שינוי המילה velvet בשם הבלוג למילה open, כדי לרמז על מדיניות חדשה בניהול הבלוג – פתיחות וקבלת השונה.
        אני מצטרף לקריאתו של שועלן לרכישת חלק מן הבלוג (את בוקסית התרומות ואת בוקסית החיפוש) כדי למנוע את קריסתו ובעקבות זה את קריסת הדמוקרטיה וחופש הביטוי בא"י.

        שלכם,
        ועד המגיבים (מאוחד)

        אהבתי

      • אורן הגיב:

        שכח שועלן, שדחיפת שמי לתגובה מחייבת תשלום. אקווה שלא אזדקק שוב לאמצעים אלימים. צודק שועלן, אני מתנגד למיני פנטזיות סוציאליסטיות. יש לנשק את כפות ידיו של בעל הבית גם אם מדי פעם שוכח לשלם.
        באשר לחובת הרישום, מסתבר שלטוב ולרע כולם הצליחו להגיע.

        אהבתי

  9. avi הגיב:

    משמח לקרוא שוב ששום דבר לא מזיז את המנהיג הגדול חגי מטר ואת עובדי מעריב ממימוש חזונם הגדול והנפלא ובמיוחד הציפייה שבייחד (עם מי בדיוק?) תימצא השותפות הראוייה בין עובדי מעריב להנהלה חדשה שתבטיח את עתיד העיתון וגם העובדים בניגוד כמובן לכל אותם הנהלות שלא ספרו את העובדים. הנה כי כן אביב חדש יבוא בקרוב על מעריב אינשאללה……
    שלמה נס המפרק הרשמי של מעריב כבר ראה דבר או שניים בחייו, למעשה אין מנוסה ממהמשרד שלו בפירוקים ואם הוא אומר באנדרסטייטמנט ש"העסקה שהוצגה בפניו לא מספקת", מישהו מעובדי מעריב היה צריך להבין את הרמז ולחפש כיוון חדש אבל כנראה שעכשיו לא השעה לרמזים.

    השאלה החשובה שמישהו מעובדי מעריב היה צריך לשאול את עצמו או את הוועד, היא האם בזמן שהם מתכננים את מכונת הזמן שתחזיר את כולנו אחורה לימי עזריאל קרליבך וגם תפיח רוח חיים במעריב (ומי יודע אולי גם קרליבך יקום לתחייה אם רק הוועד יבקש) הם לא תוקעים בעצמם את המסמר האחרון של ארון הקבורה שלהם , אולי בכל זאת היה שווה להתמקד בפתרונות קצת יותר ריאליים? או שבקרוב עו"ד נס יהיה האשם החדש במצבו של מעריב לאחר שמוצו כל הנבלים הקודמים.

    שווה מעט אגב להתעמק באותה ידיעה מאתמול בגלובס לגבי ההתעניינות של שוקן במעריב. לפני כולם או לא לפני כולם, היא מוסיפה אולי מידע חדש לזה שמסר יואב יצחק באתרו.
    לפי גלובס שוקן כלל לא מתעניין במעריב כעסק חי ,זאת אומרת גם לפי מה שאפשר להבין לא באתר שהעיתון מפעיל וגם לא בשום נכס עיתונאי או לא עיתנאי שהעיתון מחזיק בו. כהרגלו כך נראה, שוקן עושה רבע עבודה והוא מתעניין רק ברשימת המנויים בלבד. הסיכוי היחיד של הצעה שכזו להתקבל תהיה רק במקרה שיוחלט על פירוק העיתון והפסקת קיומו. זו הצעה הרבה פחות טובה כמובן לעובדי מעריב מהצעתו של שלמה בן צבי. שוקן כרגיל לא מאכזב והוא דואג להמציא מתחת ידיו את ההצעה חסרת הדמיון והזולה ביותר שהוא יכול לחשוב עליה . אם לעובדי מעריב יש חזון ורק חזון, אצל שוקן החזון כבר מזמן בהקפאה עמוקה והוא התחלף ככל הנראה בחוסר אונים וייאוש.
    במצב שכזה לא ברור עד כמה תעזור לו "הרשימה".
    שוקן לא יוכל להמשיך ולמכור למנויים של מעריב באופן אוטומטי את הארץ מכיוון שלא קנה את מעריב וגם הקוראים לא יהיו מחוייבים להארץ בשום דרך.
    כמו שאני מכיר את שוקן האיש יציע לכמה כותבים בודדים לכתוב בהארץ בתקווה שאלו ישמשו את מחלקת הטלמרקטינג במאמצי השיווק שלה לקוראי מעריב שהתייתמו.
    אני מניח שחלק מסויים ממנויי מעריב יסכימו לקבל את הארץ בחינם לחודש. 80 אחוז מאלו ינטשו אחרי זמן קצר. גם מההזדמנות הזו אם תקרה בדרכו, שוקן בוודאי יצליח לא לעשות כלום.

    אהבתי

  10. בונד ג בונד הגיב:

    מישהו מכיר מישהו שהיה מצביע/יצביע לאולמרט?

    האיום הגדול על נתניהו? על סמך מה?

    אהבתי

    • אני מכיר מספר אנשים בעלי פרספקטיבה רחבה מזאת של האזרח הממוצע שמשוכנעים שאולמרט היה ראש ממשלה טוב.

      אהבתי

      • הומר J סימפסון הגיב:

        אתה מתכוון לאנשים המשתכרים מעל הממוצע אשר מעריכים את יכולתו של אולמרט לקבל החלטות בצורה נכונה (כמובן לעומת ביבי המתפתל מול כל צומת הכרעה).
        אותם אנשים מתעלמים כמובן מהתוצאות של החלטות אולמרט ובהם שתי מלחמות, מצב כלכלי ככה ככה(ללא שום רפורמה), ובעיקר מינויים תמוהים כמו גנב לשר אוצר, עבריין מין לשר משפטים ועמיר פרץ לשר ביטחון (אגב המינוי הכי פחות מופרך מהשלושה.
        ביבי למזלו הרב, למרות דרך קבלת החלטות קטסטרופלית, יכול להצביע על תוצאות אמיתיות של כהונתו ובהם רפורמות בסלולר, בתמלוגי הגז, ברפואה וכמובן מצב ביטחוני שקט שלא היה כמותו מזה שנים רבות.
        זה כמובן לא אומר שצריך להצביע לו שכן הסטטיסטיקה טיבה להתיישר.
        זה כן אומר שאין כל היגיון לתמוך בראש ממשלה לשעבר שכשל בכהונתו והורשע בפלילים.

        אהבתי

        • הנה, במגפון:
          לא הצבעתי אולמרט ולא עומד להצביע עבורו. מסכים לגבי ההססנות של ביבי וכתם ההרשעה של אולמרט. בכל זאת, יש אנשים שרואים בהחלטות אולמרט (הכור בסוריה) גילוי מנהיגות אמיתית. הפתיחה במלחמות בעיני, היו הכרחיות והסיומות, עגומות.

          אהבתי

          • הומר J סימפסון הגיב:

            אולמרט לאחר ההססנות בניהול מלחמת לבנון השניה, אמר כן להכל….
            היו שסברו בזמן אמת שהפצצת הכור תביא למלחמה עם סוריה ושניתן למנוע הקמת הכור באמצעים אחרים. בדיעבד הכל הסתדר.

            אהבתי

            • את חלק מהחוכמים שתמיד מתנגדים ליוזמות צבאיות ישראליות שמעתי גם בעצמי. הם תמיד שם, חושבים על המינוי הבא או הוועדה שתחקור. רובם בחרו בסוסים הנכונים ולא נמצאים שם בזכות הישגים.

              תכל'ס אולמרט הגיב להקמת כור גרעיני של מדינת אוייב, נכנס בחיזבאללה ופתח בעופרת יצוקה. ביבי עם רוח גבית מציבור הבוחרים דוחה ודוחה והירי על הדרום נמשך. ניהול המדינה בשאר הזמן לא היה גרוע ומינוי השרים כמו ניהול המשרדים לא שונה בהרבה באף מפלגות שלטון. חלק מהסיבה שאין לי מפלגה להצביע עבורה.

              אהבתי

        • לירון הגיב:

          סטטיסטיקה טיבה להתיישר? בוא ניקח את הכסף ונברח.

          שמע, אני מגיב מאופק בדרך כלל, אבל זה ללא ספק הטיעון המטומטם ביותר ששמעתי מעודי בכל עניין, כנראה שהגדולה שלו בכך שהוא גם הגנרי ביותר ולא מוגדר בשום צורה.

          טוב, בהתאם לתיאוריה אני מניח שבין האנשים המשתכרים מעל הממוצע, ניתן להניח שסטס מיסזניקוב מעתה יפסיק להעריך את תפקודו של אולמרט , ברגעי הפיכחון ההולכים ומתרבים שלו.

          במחשבה נוספת, זה בהחלט גורם לי להאמין שבכל משפט שנאמר בעברית יושב ערבי עם נרגילה (לגביי התיוג של התגובה בפוסט מחר תחת "כל גזעניה", אבקש להקדים תרופה למכה ולציין שהדגש על הנרגילה. למה חשבת שהתכוונתי?)

          אהבתי

      • בונד ג בונד הגיב:

        נו?
        יש כאלה הטוענים שהירשזון היה שר אוצר מאד מוצלח (העביר תקציב והגיש רפורמות חשובות) ושקצב, להבדיל אלף אלפי הבדלות, היה נשיא מצוין (תמיד חייך והתנהג בנימוס מול ראשי מדינות).

        להחזיר אותם?

        אהבתי

      • מיכה הגיב:

        זה לא קשור לשאלה. אני מכיר הרבה אנשים רחבי פרספקטיבה שמשוכנעים שנתניהו ראש ממשלה גרוע (ואני, למרות שאין לי מה להתהדר ברוחב הפרספקטיבה שלי או בשאר ממדיה, מסכים איתם). זה לא קשור כלל לשאלת סיכוייו הגבוהים-מאד להבחר שוב. יתכן שאולמרט היה טוב, יתכן שלא (אני עם אלה שסוברים שלא). אולמרט סולק מכסאו על גל גדול של טינה ציבורית, ולמרות מאמציו של בן כספית לא זכה מאז לאהדה מיוחדת. איום על נתניהו הוא ממש לא, גם אם הוא יעמוד בראש "איגוד ותיקי קדימה" עם סגניתו הוותיקה הגב' לבני.

        אהבתי

        • שוב, לא הצבעתי ולא אצביע עבור אולמרט…ועדיין, לתחושתי אם העיתונות והפרקליטות יתלבשו על ח"כ זה או אחר סביר להניח שהציבור ישנא אותו. לי אין בעניין ספק.

          אני לא טוען שאולמרט זכאי- אלא שלהתרשמותי חלק נכבד מהחכי"ם שלנו מעורבים עם דברים, תהליכים ואנשים שלא היו עוברים בבית המשפט ולא במשפט הציבור. זה לא שייך לשמאל ימין אלא לאופן שבו פקידות המדינה מתנהלת ולאופן שבו עסקים נסגרים וזה בטח לא משהו שייחודי לישראל.

          אהבתי

          • מיכה הגיב:

            הציבור לא סבל את אולמרט לא בגלל העתונות. הרי העתונות היתה אמורה לאהוב ולאתרג אותו; בפועל היא שיקפה את הציבור, לא הובילה אותו. הציבור לא סבל את אולמרט מאז המלחמה. בגלל הזחיחות, בגלל הפזיזות, בגלל האמירות המטומטמות שלו ושל שריו, בגלל התחושה שהוא הביא על ישראל התבזות.

            אהבתי

          • בונד ג בונד הגיב:

            ועדיין, לתחושתי אם העיתונות והפרקליטות יתלבשו על ח"כ זה או אחר סביר להניח שהציבור ישנא אותו. לי אין בעניין ספק.

            העובדות מראות אחרת. התקשורת, ברובה הגדול, עוינת את נתניהו שנים רבות.
            התקשורת והפרקליטות מתלבשות על ליברמן כבר למעלה מעשור. התמיכה בשניהם רק עולה.

            אולמרט הוא עבריין מורשע שהגיע למעמד רה"מ בנסיבות טרגיות. הוא אינו ראוי להיות נבחר ציבור.

            אהבתי

  11. velvet הגיב:

    טל בשן מדברת אצל אורן נהרי ברשת ב' אפרופו הפוסט שלה.
    (1:40. להריץ שעה וארבעים ד' קדימה)

    אהבתי

  12. התמונה של ביבי מעודנת. יכלו לשים אותו בפוזיציה של הקויוט ממשיך לרוץ באוויר מעבר לצוק כשברקע הרוד ראנר ממתין לגברת גרביטציה. כרגע הוא מוצג בדף הבית של טמקא כמו קויוט שאורב מאחורי סלע.

    הקדמת הבחירות עושה לי רע. התקשורת תחגוג בכמויות בלתי נתפסות של מלל ו"דיווחים" שגם אם נכונים, רלוונטים לדקה וחצי. למחרת מרק חדש של האשמות וגילויים. הסקרים בהחלט מיותרים, תודה.

    מבאס במיוחד כי אין לי למי להצביע כבר הרבה שנים. הנהגה עלובה. תעירו אותי כשייגמר.

    אהבתי

  13. הומר J סימפסון הגיב:

    שאלה נוספת בדומה ללפיד- היא מתי עופר שלח יפסיק לכתוב במעריב(אם נכונות השמועות בעניינו).

    אהבתי

  14. איתן הגיב:

    'תקציב אחראי' זה מכבסת מילים לגזירות כלכליות.
    מה שנתניהו אומר בעצם זה: רציתי לגזור כמה גזירות כלכליות במסגרת התקציב החדש, אבל הבנתי שלא תבחרו בי אם אני אעשה את זה. אז אני הופך את הסדר: אנא, תבחרו בי, כדי שאוכל לגזור את הגזירות האלו.

    אהבתי

    • האמיר הגיב:

      "תקציב אחראי" זה ההיפך מ"כלכלת בחירות". כי על השלמונים והתופינים שיורעפו עלינו במסגרת אותה כלכלת בחירות נשלם אחרי הבחירות בריבית דריבית.

      כן, יהיו גזרות. ברור שיהיו.

      אהבתי

  15. הומר J סימפסון הגיב:

    מבלי להיות קטנוני (חשבתי שזה תפקידו של הבלוג), אז יאיר לפיד כבר נתפס באי עמידה בהבטחתו.
    בכמה מקומות נטען שהוא הבטיח להפסיק לכתוב כשיקבע מועד לבחירות.
    למרות זאת הוא ממשיך לפרסם עוד שני טורים שלמים.
    מעניין מה העיתונאי יכתוב בטורים על דמות הפוליטיקאי.
    ונסיים בדברים שכתב בזמן אחר על אנשים אחרים :
    באיזה מדינה בעולם שר הפנים וסגן ראש הממשלה מביע תקווה שעבריין שהורשע בקבלת שוחד, מרימה והפרת אמונים – שכולם נעשו במסגרת תפקידו הציבורי – 'יחזור במהרה לפעילות ציבורית'? האם לא נותרה בהם שום בושה?

    אהבתי

    • אדג הגיב:

      אתה קבעת את החוקים, אז קטנוני – שיהיה:
      למעשה, עדיין לא נקבע תאריך לבחירות, וסביר להניח שלא יהיה אחד כזה עד שבוע הבא.

      אהבתי

      • הומר J סימפסון הגיב:

        ראש הממשלה החליט שהבחירות יערכו בחודש ינואר ורק נותר לסגור את היום המדוייק (יש שלוש אופציות). כוונת לפיד היתה שלא לפרסם טור בתור מתמודד לראשות הממשלה והבטחה זו מופרת.

        אהבתי

  16. שועלן הגיב:

    התעשייה הקיבוצית מציגה ענף חקלאות חדש: חליבת מלונים.

    אהבתי

  17. ז'ורז' סאנד הגיב:

    הסיפא של ארי שביט-

    אבל החיים אוהבים להפתיע. נכון: ברגע זה נראה שגוש הימין מוביל על גוש השמאל בפער של יותר מ-20 מנדטים. ברגע זה נראה שאין על המגרש שחקן שיוכל לשחקן-העל נתניהו. אבל בפוליטיקה הישראלית כמו בפוליטיקה הישראלית: אין לדעת מה יילד יום. ודאי שאין לדעת מה יולידו מאה ימים. מפלגת השלטון היא מפלגה הנשלטת בידי קיצונים והשותפים הטבעיים שלה אינם מאוד אהודים. מצוקה כלכלית איומה רוחשת מתחת לפני השטח. מועקה של חברה מתפוררת מורגשת בכל מקום. אין חזון, אין תחושת כיוון, אין סולידריות. גם אין אהבה אמיתית לאיש המוכשר והמבוצר העומד בראש הממשלה. כך שהחל מהבוקר המשחק הוא שוב משחק פתוח. הכל יכול לקרות. הכל.

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      אם כבר בחרת להביא את האמירות השגיבות של עילית הפרשנים, סימה קדמון ובן כספית, מדוע ייגרע חלקו של האורקל המדיני עקיבא אלדר?

      אהבתי

      • ז'ורז' סאנד הגיב:

        פענחתי את חידת חלק ממגיבי הבלוג. הם אינם משתתפים בביקורת התקשורת, אלא בפיזור שנאתם לתשקורת שמצטיירת בעיניהם כתלביבית, שמאלנית, אשכנזית, שביעה ואליטיסטית. כשבוחנים את הלייקים מתחת לכל נפיחה שלהם (גם שלך, ח.ז.)מבינים שכל ויכוח איתם משחק לידיהם, כי זו תכלית התקבצותם פה, התלטפות הדדית בחסות השנאה המחברת.

        אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          כל הכבוד על הפענוח. הוכחה יצוקה בסלע שקריאת סימה קדמון מחוללת פלאים בפיתוח הידע והאינטליגנציה.

          אהבתי

        • ז'ורז' מא שרי,

          קצת נסחפת, קורה. התקשורת והשמאל החדש הם שניסו להוציא את עצמם מהמחנה, מהעם, מהציבור המיוזע. העדר שמריע באוטומט לכל נפיחה נאורה ומקבל כל דבר ללא חוש ביקורת…הוא מראה כעורה של המחנה שממנו "ברח". והשנאה אכן מלבלבת, קראי את ההודעה שלך עם מראה.

          התלונה עצמה קצת תמוהה. בינתיים מי שעסוק בלחלק את המגיבים לשמאל ימין הם בעיקר אלה ששונאים ימניים.

          אהבתי

        • גיל קול הגיב:

          ראשית, התקשורת, ברובה ובעיקר הארצית באינטרנט וגם בפרינט, היא אכן כזו, בוודאי ביחס לציבור. לטוב, ולרע (ישראל היום חוטא לכיוון ההפוך בתקשורת הארצית; כשההטייה שם היא יותר כלפי פרסונה, רה"מ, ולא אידיאולוגיה כלשהי).

          המגיבים, רובם ככולם, נמצאים כאן בשל העניין וההנאה שהם מוצאים בלוג. לראייתי זה מאוד חיובי כשיש נכונות לקרוא ולהשכיל מדעות, פרשנות ותפישות של אדם שאינו רואה עמך עין בעין בהרבה נושאים. לו היית את מוצאת עניין בבלוג של אדם שדעותיו נוטות ימינה האם היית מהנהנת, או שהיית מגיבה במקרים שאינך מסכימה איתו? זה בדיוק מה שעושים הקוראים הימניים של הבלוג. גם אם זה אומר שאת מקבלת 17 אדומים (מהמגיבים הרשומים ולא הניקים המומצאים).

          על אף שהאבחונים הפסיכולוגים שלך הם מרתקים בניסוחם, יש בהם להעיד בעיקר עלייך. קוראים לזה השלכה (היי, גם אני יודע לחרטט פסיכולוגיה בגרוש).

          אהבתי

          • ז'ורז' סאנד הגיב:

            אתה מתמם. המגיבים אליהם התיחסתי בפסיכולוגיה בגרוש לא מגיעים כדי לשמוע דעות שונות ומגוונות ולהגיב בהתאם. הם באים כדי להשמיע. לא בטוח שהם בכלל קוראים תגובות של אחרים או את הפוסט. מקללים קצת, מלנקקים לחיזוק האג'נדה,משמיצים, מסמנים ירוק אוטומטי לחבריהם, אדום לשנואי נפשם
            והזחיחות חוגגת.

            אהבתי

            • גיל קול הגיב:

              לא אמרתי שבאים לאהוב דעות. חלקם באים לקרוא, להשכיל, ולהתעצבן. אני לא יודע שאני אתעצבן כשאני אקרא דעה של מאיר שלו? ואני קורא. וכן, המגיבים ללא קשר לעמדתם באים להשמיע, ולייצר דו שיח. גם את עושה זאת.

              ושוב. העלבונות אינן בארסנל של הימין בלבד, גם לא כאן. ומה זה השמצה? קראת את מה שכתבת מספר תגובות למעלה? כי מדובר באחת ההשמצות היותר חריפות שקראתי כאן.

              את גם מניחה ש"ימניים" מסמנים ירוק אוטומטי או אדום אוטומטי, אני מניח שהם קוראים את התגובה ובוודאי את הפוסט. מאיפה את יודעת. אני קורא, את קוראת, המגיבים תגובות ראשוניות, ללא קשר לעמדותיהם – קוראים. מתי הפכת לבוחנת כליות ולב? כי לא היה דבר אוטומטי באדום שנתתי לך מקודם, או שנתת לי.

              כמו כן יחס האדום-ירוק שנשמר גם מצביע על כך שהטענות הקודמות בדבר הטיה בשל ריבוי ניקים פר אדם למגיבי ימין הוא לכל הפחות הפרזה (והייתי אומר הנחה מוטעית).

              אני גם בדעה שהחלוקה הדיכוטומית של ימין ושמאל בהאשמות היא מגוחכת. אני נוטה ימינה ויש לי הרבה יותר מין המשותף עם מצביעי עבודה מאשר עם חלק מהמצביעים כאן המזדהים כשמאל. ובכלל, חלק ניכר מהפוסטים לא מתרכזים בימין-שמאל, זו לא הפלטפורמה שצפויה למשוך מגיבים אוטומטיים פוליטיים מאף אחד מהצדדים, אלא מגיבים שהפוסט מעניין אותם. אז די.

              אהבתי

              • ז'ורז' סאנד הגיב:

                1.לא ממני קבלת את האדום. לא משתמשת.2. אתה מנותק מההוויה המקומית.3."ובכלל,חלק ניכר

                מהפוסטים לא מתרכזים בימין-שמאל,זו לא הפלטפורמה שצפויה למשוך מגיבים אוטומטיים פוליטיים מאף אחד מהצדדים, אלא מגיבים שהפוסד מעניין אותם. אז די."

                בדיוק. אבל מה שקורה הוא ההפך.

                אהבתי

              • תומר הגיב:

                כללית אני מסכים אתך אולם האדומים-ירוקים אינם נחלתם של המשתמשים הרשומים בלבד, כל קורא ויהיה בלתי-רשום ככל אשר יהיה יכול לזקור את בוהנו הירוקה או להצביע מטה בבוהנו האדומה.

                אהבתי

            • אפילו למוסד אין את היכולות שאת מתהדרת בהם. לדעת מי נכנס, מי הצביע למי, אם ומה קרא. הכל בסדר בתל אביב?

              אהבתי

  18. שועלן הגיב:

    אז מה, לא יהיה לנו נובל השנה?
    עוד סיבה לשלוח את ביבי הביתה.

    אהבתי

  19. ז'ורז' סאנד הגיב:

    סימה קדמון חולקת עליו

    לא עלי.

    כנראה שיש דברים בגו. היא כותבת "צפו להפתעות", ארי שביט כותב

    הכול יכול להיות. הכל.

    גם מאמרים אחרים שזורים רמזים. תאמרו וישפול ס'ינקינג. צפו להפתעות.

    .

    אהבתי

  20. שועלן הגיב:

    מעניין אם עוד 3 חודשים ידיעות ישים את הפריים ההפוך של ביבי צועד לעבר הפודיום.
    אגב, הקומפוזיציה הזו נראית לי מאוד מוכרת ולא מקורית. מישהו זוכר?

    אהבתי

  21. חיליק הגיב:

    בחירת תמונות הפוליטיקאים בחזית 'הארץ' מעוררת תהיות רבות:

    למשל – בזכות מה אריה דרעי, שטרם הודיע על התמודדות בבחירות, זכה בתמונה, בעוד אלי ישי יו"ר ש"ס לא קיבל כזו?
    מדוע ציפי לבני מופיעה בשער, ואילו חיים רמון או אהוד אולמרט נעדרים ממנו? במה יפה כוחו של ברק משל גפני?

    לוולווט הפתרונים.

    אהבתי

    • מיכה הגיב:

      רמון ואולמרט לא יכולים לקבל תמונות כי דרעי כבר מייצג את מגזר העבריינים ולבני כבר מייצגת את מגזר הפוליטיקאים שהציבור שלהם זרק אותם. לגבי גפני, הוא כנראה לא היה מסכים שהצילום שלו יפורסם בצמוד לאשה.

      אהבתי

    • שועלן הגיב:

      זה בהמשך לתהיות שלי מאתמול.
      קשה להגיד שזה ממש מונע מאידיאולוגיה, כי אז הייתי מצפה מהארץ לשים את זהבה גלאון (אם לא את דב חנין).
      בינתיים YNET שדרגו את הלוגו החפוז שלהם מבחינה גראפית, וגם צמצמו את כמות המועמדים.
      סה"כ יצא להם לא רע בכלל, חוץ מזה שהתמונה של יאיר לפיד בולטת מכולם בקונטרסטיות שלה.

      אהבתי

      • ז'ורז' סאנד הגיב:

        בלוגו החדש 4 נוכלים ו 2 עיתונאים לשעבר- התקוה הלבנה. זה מה יש .רוצה יותר טוב? תביא.

        אהבתי

        • ראש המדור הגיב:

          יאמר לזכותה של שלי יחימוביץ' בזמן היותה עיתונאית(היום היא כמובן זהירה יותר), שהיא הודתה שעיתונאים הם פוליטיקאים עם עמדות פולטיות ברורות, והפולטיקה שלהם עוצמתית ומשפיעה יותר מזו של רבים משרים מכהנים.
          העיתונות בדרגים היא פולטיקה במסווה של דווח.
          יש לזקוף לזכותה את דברי האמת האלה, לעומת גילגול העיניים לשמיים של רבים כמו קרן נויבך , רביב דרוקר או שלח בזמנו שמכחישים את עצמם.

          אהבתי

          • ז'ורז' סאנד הגיב:

            שלי הפוליטיקאית שונה מזו העיתונאית. היא שומרת על עמימות בכל הנוגע להתנחלויות, איני יודעת מה טיב יחסיה עם גדעון סער, ומה תהיה מידת שיתוף הפעולה שלה עם ביבי בעתיד. בעבר הצבעתי עבור המערך.
            עד הפיאסקו עם ברק. חשבתי ששלי תגרום לי לחזור. כנראה שלא.

            אהבתי

            • ראש המדור הגיב:

              את יכולה להיות שקטה ובטוחה.
              בכל פעם שתבוא יוזמת שמאל בטחוני /מדיני של נסיגה או הענות לדרישה של שריעה איסלמית(גם מהשריע'ה של סעודיה ) ידה תורם גבוה.
              לגדעון סער יש קשרים טובים, עם אנשים שונים, חוצי קשת עם אנשי שמאל.
              אגב, גם לי יש חברים אנשי שמאל -ידידות אישית תוך כיבוד קיום מחלוקת.
              היא נהגה נכון לעכשיו בחוכמה מבחינתה פוליטיקה של חיבור ולא קיטוב כאטסטרגיה מול יריביה המדיניים. תוך דיבור חלש בתחום הבטחוני-מדיני, מתוך כוונה לחתור למרכז הישראלי שהוא באופן בולט מזה שנים מצוי עמוק בתוך הימין דרך שיח סוציאליסטי להמונים.

              אהבתי

    • בונד ג בונד הגיב:

      מוזר יותר שמופז לא מופיע (בכ"ז, עדיין ראש המפלגה הגדולה בכנסת) ואילו תמונתו של לפיד, שעדיין אין לו מפלגה או מצע, מופיעה בשער (לא שלקדימה יש עמדות באיזשהו נושא).

      אהבתי

  22. מיכה הגיב:

    התרשמתי מבן כספית. האיש עבר מלחיות בסרט (למשל שמסמך הרפז אמיתי, בניגוד להודאתו של האיש עצמו במשטרה) ללנסות לביים סרט: ארבע הדמויות המרכזיות במגרש השמאל-מרכז, הוא טוען, הן יחימוביץ', לבני, אולמרט וגבי אשכנזי. כן כן, גבי אשכנזי – שמנוע על פי חוק מהתמודדות בבחירות האלה וגם לא הביע שום עניין עד היום – הוא דמות מרכזית, ואילו שאול מופז (שעדיין הוא ראש המפלגה הגדולה בכנסת, למרבה הפלא) או יאיר לפיד הם לא רלבנטיים. הדבר הראשון שקואליציית השמאל תעשה, לדבריו, יהיה ביטול "החוק הפאשיסטי" של הצינון (הרי ידוע שחוק שמיועד לצמצם מעורבות של אנשי צבא בפוליטיקה הוא פאשיסטי), ואז גבי שלנו יוכל לכהן כשר הבטחון אצל אולמרט. ממש יקום מקביל. יתכן שמעריב צריך להתחיל לשווק את עצמו לחברי האגודה לפנטזיה ומדע בדיוני – אולי הם יוכלו להציל אותו.

    אגב, עד היום חשבתי שהקידום שלו את אשכנזי נובע בעיקר מהאיבה שלו לברק (הרבה מים זרמו מאז כתב עבור כספית את "החייל מספר 1"). היום אני מבין שהוא רואה בו גם מרכיב הכרחי בעלייתו המחודשת של אולמרט. טוב ללמוד דברים חדשים.

    אהבתי

  23. אזרח במיל' הגיב:

    אני לא מבין את הצורך שלך להאכיל טרולים. מה הרווח שיוצא לך מזה שאת מפרסמת שיחות כאלו?
    אם את לא רוצה אותו באזור התגובות, למה לשדרג אותו לפוסט?

    אגב, טיל פנתר? יש דבר כזה?

    אהבתי

    • מיכה הגיב:

      פנתר – הידוע גם כ-"פיתון"

      אהבתי

      • captain beefheart הגיב:

        כמי שלא היה טייס והידע הבליסטי שלו מוגבל לנק"ל ומא"ג, אני בכל זאת מבקש להציג שאלת תם: האם לא הרגו כאן זבוב עם תותח, ליטראלי?

        להבנתי הבורה, מל"ט קטן עופף בשמינו, נהנה מליווי צמוד של כלי טייס אימתניים שלנו, וכל זאת במהירות נמוכה יחסית.

        לא היה יותר זול ופשוט להוריד אותו עם הטכנולוגיה שפעלה היטב במלה"ע ה-II?, כלומר עם המקלע הכי פשוט? מסק"רים (אאל"ט) עדיין מצויידים במקלעים וההגיון אומר שצרור שניים על מטרה כה קלה היה מספיק. לא רק הרבה יותר זול (קליעים זה גרושים. טיל זה עשרות אלפים) אלא גם משאיר מהמטרה הרבה יותר במקום לפוצץ אותה באוויר.

        הציבור מוזמן ללמדני דעת בנושא זה.

        אהבתי

        • שועלן הגיב:

          אתה מזכיר לי את הטוקבקיסטים ששאלו למה לא דגו אותו מהאוויר עם רשת שמשולשלת ממסוק.

          אהבתי

        • מיכה הגיב:

          רבים העלו את השאלה הזו בדיון בנושא בפורום צבא ובטחון בפרש. לא ראיתי שמישהו נתן שם באמת תשובה. הניחוש שלי הוא שהכלים שמוגדרים לתחום הגנת שמי המדינה בחיל האוויר ושמצויים בכוננות תידלוק/חימוש/איוש מתמדת לנושא הם מטוסים, ולכן הם אלה שמוזנקים. ניתן היה מן הסתם להביא גם מסק"ר לשטח, אבל זה היה לוקח יותר זמן שבו המל"ט מסתובב בשמי הארץ (מה גם שיתרון המהירות של המסוק על המזל"ט הרבה יותר קטן, כך שיקח לו זמן להשיג אותו). כל עוד מדובר בארוע חד פעמי, אין הרבה משמעות לעלות של הגיחה; אם זה היה הופך למשהו שקורה מדי שבוע, זה היה סיפור אחר.

          אהבתי

          • הציבור טוען שלאף אחד אין באמת מושג מה הוריד את המל"ט, מתי התגלה, מהיכן הגיע ומדוע ומתי ומי החליט להורידו ולכן עצם הדיון טיפל'ה שאפתני. קיבלנו דיווח וסרטון מדובר צה"ל שבו רואים נקודה מתפוצצת בשמיים. שבר של משהו מטושטש ומסוק שנחת בוודאות ליד יער יתיר לצד שיירה של כלי רכב. וזהו. הכל יכול להיות- מניסוי פנימי שלאיראן אין קשר אליו ועד מל"ט שנושא נגיפים שמזיקים לשדות חומוס. לנגן במא"ג זה מואי כיף.

            אהבתי

          • האמיר הגיב:

            אבל למטוסי ה- F15 וה- F16 של חיה"א יש תותחים. המל"ט לא טס מבהירות גבוהה, לא מתמרן באופן בלתי צפוי, לא מנסה לנטול טיל על המטוסים ואין לו מס' 2 שעושה זאת, למה לא להוריד אותו עם התותח? הרבה יות זול.

            יתכן שרצו לנצל את ההזדמנות לאימון "חי" (חוסך את עלות שיגור מל"ט מטרה) או שחששו שהמל"ט עמוס בחומרי נפץ והעדיפו ליירט אותו מרחוק (ואז נשאלת השאלה למה חיכו).

            אהבתי

            • מיכה הגיב:

              דווקא מל"ט הוא מטרה קשה למטוס קרב בגלל אטיותו; המהירות שבה הוא טס היא מתחת למהירות ההזדקרות של מטוס הקרב. אני משער שזה די מקשה על פגיעה באמצעות תותח. כמו כן, לפגזי תותח יש נטיה מעצבנת ליפול לקרקע במידה והם לא פוגעים במטרה, ואם הקרקע ידידותית אז זה לא רצוי. לא נראה לי שבסיטואציה כזו מישהו טורח לעשות את החשבון הכספי; אם זה עולה עוד כמה מאות אלפי דולרים – נו, אז מה. נראה לי שיותר כסף עלו למשק שעות העבודה שהתבזבזו בגלל הוויכוחים על הנושא הזה.

              אהבתי

              • שועלן הגיב:

                זה לא עולה כסף.
                לטילים האלה יש תאריך תפוגה, ונדיר מאוד שמשתמשים בהם.
                אפשר לראות בזה אימון הממומן בחלקו ע"י חזבאללה/איראן.

                אהבתי

        • שועלן הגיב:

          גם פה חייל זקן אחד מנסה להרוג זבוב עם תותח.

          אהבתי

  24. מיצבשת הגיב:

    החלק על הטרוליזם היה מעניין מאוד – מי היה מאמין שבמקום לכתוב בלוג ביקורת עיתונות את מתעסקת בניטור תגובות

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      כבר לא.
      מאז הרישום, 95% מהתגובות לא נתקעות בספאמר.
      וה-5% שכן, זה רק מסיבות מנהלתיות לגמרי.
      איכות החיים שלי השתפרה פלאים בשניות.

      אהבתי

      • Tzvika הגיב:

        ענק מה שעשית עם התגובות.
        הם מתבכיינים בפרטי כי לקחת להם עוד זירה לקדם את ההסתה שלהם וליצור מצג שווא כאילו יש אנשי ימין רבים שמגיבים. כנראה זה גם בא לידי ביטוי בשכר שלהם.

        נקווה שYnet,NRG,וואלה והארץ ילמדו מנסיונך החיובי ומנסיונם של כלי התקשורת המובילים בעולם. תגובות רק לרשומים מקטינות את היכולת של בעלי אינטרס לעוות את השיח באמצעות הטוקבקים.

        בתשעים ימי הבחירות זה הולך להיות עוד יותר בוטה.

        אהבתי

      • ShulamiD הגיב:

        ברוך השם. איכות החיים זה דבר חשוב מאד

        אהבתי

  25. nana הגיב:

    נרשמתי להגיב, בפעם הראשונה, מכיוון שאני לא רוצה להיות טרולית. אני מעדיפה להיות פיה

    אהבתי

כתיבת תגובה