המזגזג


המהדורה היומית של מקור. ושל המבשר.

תהמולת בחירות

#ארץ חדשה פרק 4, הג'וקר (עופר עיני, המשך).
(אלדד יניב ומנשה נוי)

מאחר שמשה כחלון התברר כאדם ששינה את דעתו מקצה לקצה תוך עשרה ימים, או, האופציה השנייה, לא שינה, סתם שיקר ובדק לאן נושבת הרוח, אני לא קוראת יותר אף מילה שלו או בעניינו, קל וחומר לא מאמינה לו למילה. חוזרת על שאלה ששאלו לפני: מאיפה 20 המנדטים? ומה, לעם ישראל לא אכפת מכך שהאיש נע כשיבולת בשדה? איכס.
כחלון לא מתראיין. רק "מקורביו" שופכים עוד ועוד זבל לתקשורת, שקונה הכל, ומדווחת על ייסורי ורתר הצעיר.
עמוד וחצי, 4-5, כתבה עליו מזל מועלם. מיותר. לפחות פה דחקו אותו לתחתית השער, בעוד בשאר העיתונים הוא זוכה שוב בכותרות ראשיות.
בישראל היום כותרת הגג וע' 7. מאיפה דן מרגלית יודע שכחלון "באמת ובתמים לא יודע"?
רק בכות' הגג בישר"ה כתוב "בליכוד זועמים".
גם בהארץ ראשית כחלון אומר ש"חייבים לרסן את מדיניות נתניהו". נתניהו זה אמר אתמול בפריז שכחלון נשאר בליכוד.
משומה בידיעות מאוד מתלהבים ממנו. תמונה מחמיאה, כותרת סבבה בשער, ובכפ' 2-3 "אני בשל נפשית להקים מפלגה". איך, איך כל המסחרה הזו לא מגעילה אתכם.
לבקש מהתקשורת להתעלם מהליצן המקפץ זה הרי לא סביר. איש לא יקשיב לי.
ואם כבר משהו על כחלון: לפני שנה וחצי העביר ח"כ אילן גלאון פנייה גם לשר הרווחה, דה סיים כחלון, על הנעשה בבי"ח נווה יעקב בפתח תקווה. אבל סלולרי מושך קהל יותר ממעון של חלכאים ונדכאים.

דיווחי הזוועות בנווה יעקב מככבות בכותרות כל העיתונים.

גדעון לוי במתקפה על יאיר לפיד.

אולמרט ולבני עדיין מתלבטים.

מדינת כל גזעניה+

כנס מיוחד על אלימות וגזענות יפתח את כנס אילת לעיתונות.

יוסי קליין על הרצח שלא מדברים עליו. מעניין אם היום יצנזרו לו פסקה.

אוטוסטרדה

תושבי עג'מי נגד כביש מהיר שיחבר בין בת ים לתל אביב.

הארץ והאפרטהייד

הנה, חיפשתם ביקורת בעיתונים, ומצאתי. ג'ראלד מ. שטיינברג, נשיא NGO Monitor כותב על "נזק זדוני וידוע מראש".
כמקובל, הוא מפנה אצבע מאשימה לקרן החדשה, ולעמותת חותמים מחדש. אפילו בתיאור שלו הקשר לקרן עקיף במיוחד.

חלק לא מבוטל מהאחריות לכך מוטל על עמירם גולדבלום, ממייסדי שלום עכשיו ומנהל קרן ישראלה גולדבלום ז"ל (על שם אשתו המנוחה), אשר מימנה את הסקר במסגרת עמותה בשם "חותמים מחדש." המימון לחותמים מחדש ניתן על ידי הקרן החדשה לישראל, אשר גולדבלום מכהן כחבר במועצה הבינלאומית שלה.

תרגיל בעריכה

הנה חידה יומית דמוית סודוקו לקוראינו חריפי השכל ובעלי יומרות עריכתיות: מה לא בסדר בידיעה הזו (ולא, בבקשה אל תחפשו שגיאות הגהה/ עריכה לשונית. לא זה העניין). הפניה דומה וקלוקלת מופיעה גם בשער: "מהבוקר ועד אפריל: חובה להדליק אורות בנסיעה בכל דרך בינעירונית". זה אומר שלפחות שני עורכים לא עשו את עבודתם נאמנה.
הפותר הראשון (או הפותרת) יזכה במשחק דוקים (נא לשלוח לי כתובת).
ההשתתפות מותרת גם לעובדי מעריב, שם מופיעה הידיעה בשער האחורי.

לחם עבודה

רוב הישראלים סבורים שסגירת עיתונים בישראל לא תשפיע עליהם. בטח קמפיין מעריב מזיז להם את קצה הציפורן הגזורה.


מהיום ובשבועות הקרובים נראה ודאי תמורות רבות בבוקסת הקרדיטים של מעריב.
שינוי ראשון: עורך מעריב, ניר חפץ, אאוט.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

כנרת רוזנבלום, כוכבת ספרות בתאוצה (סיפור אהבות) על טורים, עיתונים, איורים, יאיר לפיד ועוד.

גיל חובב התחזה לרבנית וכתב ספר בישול.

הייתי בפגישה כלשהי, ואחד המשתתפים אמר לי: את הרי יכולה לכתוב את הבלוג שלך מכל מקום, בכל תנאי. התשובה היא ממש ממש לא. כדי לכתוב את הפוסט אני צריכה את הלפטופ שלי, לא שום דבר אחר (או מחשב של מישהו אחר כמובן, לא משנה, וחיבור סביר לאינטרנט).
אני לא יכולה להיכנס לממשק מהבלקברי, קל וחומר ללנקק וכנהלאה (אפילו לתת לייק או דיסלייק משם אני לא יכולה).
אני גם לא יכולה לעשות זאת מהסיני הקטן שרכשתי בפרוטות, שהפך לצערי לתחתית קפה או למראה לעת מצוא.
כמו שכתב מיצבשת, הטלפונים החכמים לא כל כך חכמים (טוב, זה לא בדיוק מה שכתב, אני מרחיבה).
על מנת שאוכל להעלות פוסטים ממשיים כדרכי, ולא סטטוסים על בנימינה בפייסבוק, אני צריכה משהו אחר לגמרי ממה שיש לעולם המכשירים להציע לי, ובמעט כסף. שזה דבר והיפוכו. אגב, אני לא בטוחה שאפילו האייפד היקר רצח כשיר למשימה הזו בעברית. בעבר חיפשתי טאבלט הגיוני כלשהו, אבל ויתרתי מזמן לאור הניסיון עם האנדרואידיש.

May מוולווטת את ידיעת סרטן השד ב-ynet.

אורן ממליץ

אביגיל אוונס, תאומה אבודה, מתקשה עם תהמולת הבחירות.
נתניהו מול אובמה בעימות בחירות.
דנה בויד על חשיפה כפויה ברשת.
העשב של השכן, הסכנה האיומה האורבת לילדים (לא ממש).
הבת של השכנים האולטימטיבית. קייט מוס נשארה ילדה טובה.
25 שנים לאחר שקורין דיי פגשה אותה.

סקס מוכר: מיה סלע כותבת בשער הארץ שלפי אתר עברית, הספר חמישים גוונים של אפור נמכר באלפי עותקים בגרסה הדיגיטלית.

מח' הגהה

שער כלכליסט:

לפני פיזור

– אין לי מושג מה הסעיר את הפוסט של אתמול בבוקר, שהביא למאתיים תגובות.
גם כמות הלייקים הלא מצויה הפתיעתני. זה בגלת הטיובית של איי ווייווי?
– סיכום אוקטובר מהלילה.
– הירקות המודברים מהבוקר. מעניין שעניין שהוא הרבה יותר קריטי לחיים של כל אחד ואחד, הרבה יותר מכותרת אידיוטית (והשגויה, שגרמה "נזק עצום ובל יימחה" לישראל) בהארץ, לא מעורר פה יצרים. זה אומר די הרבה על סדרי העדיפויות ועל ההבנה של המגיבים בשער על מהות החיים, וכן, לא פעם, על מקורות התגובות (לא, לא בג"ב). או על הסיבות לתגובות האובססיביות והחוזרות בנושא האפרטהייד.

קול קורא: מאחר שסקרירוני "עד כמה פרשת האפרטהייד השפיעה על קוראי הארץ" זכו פה לביקורת קשה, אני מזמינה את מי שרוצה לחבר שאלון "אובייקטיבי" ואעלה אותו כפוסט אורח.

תוס': 14:44.
הנה ההצעה של avi. אולי היא תספק אתכם.
[poll id="57"]

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

57 תגובות על המזגזג

  1. Toferet Ani Vetoferet הגיב:

    הארץ והאפרטהייד

    מעניין, היכן שאת רואה קשר עקיף במיוחד אני רואה קשר ישיר ובל ינתק. אמר כבר מי שאמר שפורנוגרפיה היא עניין של נקודת המוצא.

    אהבתי

  2. avi הגיב:

    לא הבנתי בדיוק מה הבעיה עם השער של כלכליסט מהבוקר?

    אהבתי

  3. שועלן הגיב:

    יש לי רעיון לתכנית ריאליטי חדשה:
    קח אותי כחלון

    אהבתי

  4. האמיר הגיב:

    מאחר שמשה כחלון התברר כאדם ששינה את דעתו מקצה לקצה תוך עשרה ימים, או, האופציה השנייה, לא שינה, סתם שיקר ובדק לאן נושבת הרוח, אני לא קוראת יותר אף מילה שלו או בעניינו, קל וחומר לא מאמינה לו למילה. חוזרת על שאלה ששאלו לפני: מאיפה 20 המנדטים? ומה, לעם ישראל לא אכפת מכך שהאיש נע כשיבולת בשדה? איכס.
    כחלון לא מתראיין. רק "מקורביו" שופכים עוד ועוד זבל לתקשורת, שקונה הכל, ומדווחת על ייסורי ורתר הצעיר.

    מצטער, כל עוד הדברים לא מיוחסים ישירות לכחלון (וגם אז הייתי מעדיף לשמוע זאת במו-אוזני), מבחינתי אין לזה יותר משקל מאשר "איש אחד אמר". כחלון אמר שהוא נשאר בליכוד, מישהו לא מזוהה אמר שהוא מקים מפלגה חדשה. למי להאמין?

    מוזר שאנשים שנושמים תקשורת מאמינים לכל מילה שהם קוראים בעיתון, כאילו לא היה סקר שהוכיח שישראל מדינת אפרטהייד ולא היה דו"ח שהראה שהפירות והירקות מוצפים בחומרי ריסוס קטלניים.

    משומה בידיעות מאוד מתלהבים ממנו. תמונה מחמיאה, כותרת סבבה בשער, ובכפ' 2-3 "אני בשל נפשית להקים מפלגה". איך, איך כל המסחרה הזו לא מגעילה אתכם.

    זה נכתב בסרקאזם או ברצינות? ברור למה בידיעות מתלהבים ממנו – הוא יכול לקחת קולות מהליכוד ואולי אפילו לחבור לגוש ה"מרכז"-שמאל, אז ברור שהוא הדבר הטוב ביותר מאז המצאת הלפיד הפרוס.

    יוסי קליין על הרצח שלא מדברים עליו. מעניין אם היום יצנזרו לו פסקה.

    כבר שאלו מה זה עושה תחת הכותרת "מדינת". מצטער, הפלוס לא מסביר דבר. הרי תחת הכותרת מכ"ג פלוס אפשר לתקוע גם את פרשיית הריסוס או הדלקת האורות. האם קליין טוען שרצח רבין מושתק בגלל היותו בן לגזע האשכנזי? או אולי בן לגזע השמאל? או בן לגזע ראשי הממשלה?

    לעניין, אני חושב שקליין מקשקש. רצח רבין לא מושתק ולא נעליים. תאריך עברי? כל הארועים הרשמיים במדינת ישראל מצויינים לפי תאריכם העברי. מתי חל יום העצמאות? ימי הזיכרון? דווקא יום רצח רבין זוכה להנות משני העולמות, כיוון שמציינים אותו בכל הימים שבין התאריך הלועזי ולעברי, וכל המרבה, הרי זה משובך.

    אני דווקא טענתי כל הזמן שצריך להקדיש את היום והזיכרון לרצח ולא לאדם או לדרכו. הרי לו למשל רבין היה נפטר מהתקף לב יום לפני העצרת, ההתייחסות אליו היתה שונהץ ומצד שני, מה אם ראש הממשלה ליברמן (חו"ח) ירצח (חו"ח) ע"י שמאלני נטול כיפה, האם מאותו יום יהיה עלינו לאמץ את "מורשת ליברמן"?

    אלא מה, למחנה השמאל היו דברים חשובים יותר מאשר לאחות קרעים בעם (שהשמאל אחראי להם לא פחות מהימין) או להנחיל שחילוקי דעות פוליטיים, חמורים ככל שיהיו, אסור לנסות לפתור באלימות; חשוב יותר יותר להבהיר שהימין, ללא הבדל דת, גזע ומין, הוא מחנה של רוצחים ושבמותו של רבין הוא ציווה עלינו את השלום. וכך קיבלנו יום (שבוע, חודש) שמוקדש הן לרוצח הימני חובש הכיפה הנקלה והמתועב שלמד בבר אילן (ושזכה לעידוד ולשבחים ע"י הימין המסית והרצחני כולו ואז מה אם בכך אנחנו מפחיתיםאת אשמתו של הרוצח) ולרבין המנהיג הדגול וחסר הפגמים שדרכו היא תמיד צודקת (ותמיד זהה בדיוק למדיניות שבה דוגל איש השמאל שבאותו רגע מעלה את זכרו).

    בשנים האחרונות, נראה שהמטוטלת נוטה יותר לכיוון רבין האיש מאשר לכיוון הרוצח. אבל הרצח עצמו? זה אף פעם לא היה נושא העצרות וימי הזיכרון. אלא מה, מי שאחראי על נושאי הנ"ל הוא מחנה השמאל, אז מה הוא בדיוק רוצה ממני? בעצם, אני יודע מה הוא רוצה ממני:

    ההשתתפות שלהם עוררה שאלה שתקווה כמוסה בצדה: האם סלחו לנו? במשך 17 שנה אמרנו שהרוצח עמיר הושפע ממנהיגי הימין ורבניו. זה באמת נכון, אמרו בימין, אבל חאלס! כמה זמן עוד תזכירו לנו את זה? בואו לא נדבר על "רצח" (הילדים! הילדים!) בואו נדבר על "אלימות", אחרת ניעלב ונכעס.

    אוי, כמה שנעים לדבר נגד אלימות! באלימות, ברוך השם, אנחנו שותפים שווים – אנחנו רצחנו בכיכר ואתם מתפרעים בבילעין.

    בעברית מדוברת: יאללה יאללה, תצא כבר מהסרט שלך. "אנחנו" לא רצחנו בכיכר בדיוק כמו שאתה לא מתפרע בבלעין (אלא אם אתה כן מתפרע שם ואז סליחה על ההשמצה). אני בכלל לא הייתי בכיכר באותו יום. אפילו לא הייתי בת"א – הייתי בירושלים. אני לא מכיר את יגאל עמיר, לא מכיר את החברים שלו, לא מכיר את השכנים או הקרובים שלו, לא קראתי לרצוח את רבין, לא אמרתי שחבל שהוא לא מת, לא אמרתי שחובה לעשות הכל כדי להחליפו ומהר (רגע, כשאומרים את זה על ראש ממשלה ימני זה דווקא לגיטימי, אז אולי היה מותר לי לומר את זה?), כן היתה לי ביקורת על הדרך בה בחר שלדעתי היתה מסוכנת וכן ביקרתי את העובדה שהוא נבחר על סמך מצע מסויים ובפועל מימש מצע אחר וכן חשבתי שקישוש קולות מהמחנה הנגדי תמורת תפקידים וכיבודים כדי לממש מדיניות שמנוגדת במפורש למצע שעל פיו נבחרו אינה הולמת, בדיוק כמו הביקורת שהיום מטיחים בממשלת הימין אנשי שמאל. אפילו לא השתתפתי באף הפגנת ימין. אז מה בדיוק קליין רוצה ממני? אה, נכון, שאודה באחריותי לרצח ולפיכך אדיר עצמי מעתה ועד עולם מכל מעורבות בשלטון וביחד איתי כל מחנה הימין, כי במותו ציווה עלינו את השלטון.

    אז מר קליין היקר: נכון, אנחנו רוצחים ראשי ממשלות. אבל אתם בוגדים, מרגלים, מבצעים פיגועים ותומכים במבצעי פיגועים. רגע, זה לא אתה אלא הקיצוניים שבקיצוניים שבמחנה השמאל, שכלל אינך קשור אליהם? זה בסדר, אולי יום אחד נסלח לך. בינתיים תרכין ראשך בבושה.

    אוף.

    אהבתי

  5. רטקסס הגיב:

    סקר הוא רק סקר. מעכשיו גם כל מוספי השבת יתחילו עם הסקרים הקבועים שלהם והניתוחים הטרחניים להחריד של הפרשנים. די, הניחו לי כבר.
    מצד שני, אם יאיר לפיד קיבל 15 מנדטים לפני שהיה לו מצע, ו/או הכריז מי איתו ברשימה, אין לנו באמת מאיפה להיחלץ….
    שאלת הגיון:
    אם כחלון + לבני = 27 מנדטים.
    וכחלון + יחימוביץ' = 32 מנדטים.
    אז כחלון + נתניהו + ליברמן = ?…….

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    הכי פשוט זה לקנות סיני קטן שיכתוב את הבלוג במקומך.

    אהבתי

  7. שועלן הגיב:

    ואם כבר משהו על כחלון: לפני שנה וחצי העביר ח"כ אילן גלאון פנייה גם לשר הרווחה, דה סיים כחלון, על הנעשה בבי"ח נווה יעקב בפתח תקווה. אבל סלולרי מושך קהל יותר ממעון של חלכאים ונדכאים.

    החקירה הסמויה כנגד המוסד נמשכה שנה.
    ובכל מקרה, כחלון הוא לא בדיוק הכתובת (יותר משרד הבריאות / משטרה).
    תקוללי על שגרמת לי לסנגר על כחלון.

    אהבתי

  8. avi הגיב:

    אני יודע דבורית שלא תמיד נעים לדבר על כסף אבל ברשותך הייתי רוצה להעלות את הנושא הזה.
    קראתי את הפוסט מאתמול שבסיומו הזכרת לקוראים שזה סוף החודש..התשלומים נערמים וכו' וכו', את צודקת.
    או כמו שאני אומר בתרגום שלי מעברית לאנגלית מדוברת PAY UP OR SHUT UP.
    בשלב הזה נתקלתי בבעיה, אני יודע ש"הקוראים קובעים את שכרך" אבל אין לי מושג באמת כמה ראוי, צריך,נכון או צודק לשלם או בקיצור סיבכת אותי ואני רוצה להתלונן… ישנם אתרים שנותנים ברירת מחדל ונוקבים בסכום מסוים, נניח 5 דולר, ששווה לכל נפש שפותרת לך את הבעיה. לא זה המקרה כידוע אצלך.
    אז ככה, אני חושב שאף אחד כאן לא היה רוצה שתגיעי למצבו הכלכלי של הארץ או מעריב חס ושלום או מגזין אחר לצורך העיניין. יש לי תחושה ששכרך נמוך ואולי באופן משמעותי מהמינימום שאותו את רואה כנחוץ וחיוני לשם המשך הפעלת הבלוג כמשלח יד מקצועי ולא כתחביב לשעות הפנאי. ההצעה שלי היא כזו להפעיל איזה שהוא נומרטור יומי/ שבועי/ דו שבועי שיתאפס אחת לחודש ואז באמת הקוראים יקבעו את שכרך. אם הם ידעו מהו המינימום הדרוש לתפעול הבלוג שכולל את שכרך כמובן אולי גם יהיה תמריץ לתת קצת יותר ולא להסתפק בזה שנתתי נניח משהו בחודש שעבר, או במילים אחרות אולי הגיע הזמן שגם הקוראים יקחו קצת יותר אחריות ואני כולל בזה את עצמי כמובן.

    אהבתי

    • סימון הגיב:

      כשהתחלת לדבר על הכספים שהיא מקבלת, חשבתי לרגע שאתה הולך להאשים אותה (בתגובה לרמיזתה על "מימון הטוקבקים") בכך ששוקן בעצמו הוא אחד התורמים הגדולים שלה, כי אחרת קשה להבין את העמידה שלה לצד הארץ באש ובמים.
      אבל אז המשכתי לקרוא והבנתי שאתה לא מבעלי המוח הקונספירטיבי, וטוב שכך.

      אהבתי

      • avi הגיב:

        גם אם היה לי מוח קונספירטיבי לא הייתי מאמין שדבורית מסוגלת לקבל כסף משוקן וגם אם היא הייתה מקבלת היא בטח הייתה דואגת להצהיר על כ ך1000 פעם , מעבר לכך שמהתרשמות אישית שלי (ואני עבדתי תחתיה פעם) היא בן אדם הגון ביותר. אני חושב שאין לתרגם את דעתה דווקא מהזוית של עמידה לצד הארץ, בגלל שהוא הארץ או בגלל שוקן, בטח שלא מבחינה מודעת. זוהי דעתה ובהחלט מותר לה כידוע.

        אהבתי

    • velvet הגיב:

      ה"תפעול" של הבלוג הוא נניח 150 ש' בחודש בערך (דומיין, שרת, וובמאסטר. לא כולל עיתונים שזו הוצאה מוכרת. או אינטרנט. ומדפסת ופקס וטלפון).
      כל השאר זה אני והזמן שלי. כך שהצעתך לא ריאלית.
      כמו שכבר ציינתי בעבר, אני בהחלט מרוויחה הכי פחות כסף מאז תחילת דרכי בעיתונות בסוף שנות השמונים.
      קביעת-מד לא נראית לי סבירה, כמובן, בגלל חילוקי דעות: יש מי שיסברו שאני צריכה להתקיים מ-3,000 ש' בחודש, ויש מי שמ-10,000. מה תעשה עם הפער?

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        נו, איך את אומרת: "רק הקוראים קובעים את שכרי".
        מעבר להשגות נוספות שיש לי לגבי הרעיון של אבי, יש גם בעייה טכנית כי יש אנשים שמשלמים ב"בוחטות" כל כמה חודשים, ואין לך דרך לדעת לכמה חודשים קדימה את צריכה לחלק את הסכום בשביל להציג מד חודשי.

        אהבתי

      • avi הגיב:

        הנומרטור אגב יכול להיות גם רבעוני ואז הבעיה שהציג שועלן נפתרת.
        בכל מקרה שאלתי לגבי המינימום שאת רואה לנגד עינייך נכון להיום ולא מה שאחרים חושבים. אני משער שיש לך מספר כזה בראש גם אם את לא נוקבת בו.

        אהבתי

    • captain beefheart הגיב:

      משעשע. אני כעת בנתב"ג בדרך ל…, מקשיב לרפובליקני החביב עלי וקורא את הודעתך.

      אהבתי

  9. שועלן הגיב:

    הסרטון החדש מוכיח שצדקתי.
    נאמין לדברי יניב: עיני משחק פוקר עם חברים קרובים קבועים.
    מכאן הוא מבצע את הקפיצה: פוקר עם חברים –> חובות כבדים / שוק אפור / שחיתות.
    זה זהה לקפיצה: מעשן ג'וינט עם חברים –> מזריק הרואין / סוחר סמים.

    אהבתי

  10. avi הגיב:

    לא היה כדאי לחכות שכחלון יודיע בקולו שהוא מקים מפלגה ואז "לברך" אותו בכל הברכות שם למעלה בפוסט. זה לא טיפה מוקדם מידי?

    אהבתי

    • חייל זקן הגיב:

      בבחירות לרשימת הליכוד לכנסת זכה במקום הראשון ברוב גדול והפך לפרענק של הליכוד. כשהוקמה ממשלת הליכוד מונה לשר בכיר. לקראת הבחירות הבאות ניבאו הסקרים שאם ירוץ ברשימה עצמאית יזכה לתפקיד ראש הממשלה. כך אמר ליריבו נתניהו: "קרע ה' את ממלכות ישראל מעליך היום, ונתנה לרעך הטוב ממך". הוא הקים רשימת כוכבים שכל אחד מהם יכל לכהן כראש ממשלה וביחד שעטו לקראת יום הבוחר…

      אהבתי

    • velvet הגיב:

      זה לא משנה אם יקים מפלגה או אם יישאר לגרד לנתניהו את הגב.
      הבנאדם שיקר בגדול. לפני עשרה ימים אמר שהוא צריך לנוח, ובתום עשרה ימים הוא כבר דוהר במשעולי חירייה של תהמולת הבחירות.
      זה לא שהוא שוכב כעת במיאמי על החוף וקורא את כה אמר זרטוסטרא ואנחנו פה ממציאים עליו כל מיני דבריו.
      הוא שותק (מה יגיד, אני פארש, אל תסמכו על אף מילה שלי?) ומקורביו המחמדיים מדברים במקומו. צורה לו.

      אהבתי

  11. ראש המדור הגיב:

    צריך להוסיף. אמנם מאמר גדעוו לוי מבקר את לפיד, אבל אלוף בן עורך הארץ מומחה הכותרות, כבר עוטף אותו בתחרה וכתרים של עוז ו.

    אהבתי

    • הטענות של תושבי עג'מי בדבר כביש מהיר ודו מסלולי קצת מוגזמות. כנראה שמדובר בכביש "מהיר" בדיוק כמו הטיילת של תל אביב שאמור להתחבר לטיילת של בת-ים הבירה כולל מדרכות ורמזורים. הילדים יקבלו עזרה ממשמרות הזהב והבת-ימים לא יפקקו את כביש 20 בדרכם צפונה. ככה זה שיהודים בונים מטרופולין. קונים משכנים ואחר כך חושבים על היבטי התנועה.
      על הפארק המדהים שהקימו ביפו והשביח את ערך הנדל"ן מישהו טרח להודות?

      אהבתי

  12. שועלן הגיב:

    אני חושב שהבעייה העיקרית עם הסקר היא מה השאלה עליה הוא עונה.
    את מנסה להוכיח בעזרת תוצאות הסקר שלרוב האנשים אפרטהיידגייט לא גרם לשנות את הדיעה על הארץ (וזה כמובן נכון, לחיוב ולשלילה).
    רק שאת מנסחת את זה "בניגוד לצעקות בטוקבקים" כאילו שבטוקבקים נשמעו בעיקר אנשים שדעתם על הארץ השתנתה, ולכן את מקבלת קונטרות כל הזמן.
    מה ששומעים בטוקבקים זה בעיקר את אלו שדעתם על הארץ לא השתנתה מהבחינה השלילית (לפחות במושאי סיקור מהסוג הזה), כי המקרה הזה לא באמת מהווה שיא חדש, אלא רק נדבך נוסף. ולכן, כשאת אומרת שהם סתם קולניים (בהתייחסך בכלל לסוגייה אחרת מזו שאליה הם מתייחסים), את יוצרת מעגל בלתי נגמר שהגיע הזמן לקטוע אותו.

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא מבינה מה אתה רוצה.
      זה לא מה שאמרת לפני דקה, והצעתי לך הצעה. לא הגבת. איש לא הגיב.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        נכון, תגובתך הבהירה לי את הסיטואציה, אותה תיארתי כעת.
        כאמור, אני לא חושב שיש טעם בסקר נוסף.

        אהבתי

      • שועלן הגיב:

        אם לא הבנת אפשט.
        טוקבקיסטים: הארץ בשפל חדש! שקרים! מזימות!
        ולווט: בניגוד לקולות הטוקבקיסטים, הסקר מראה שדעת רוב קוראי הבלוג על הארץ לא השתנתה.
        טוקבקיסטים: נכון! לא השתנתה לרעה!
        ולווט: שני הסקרים מדברים בעד עצמם, וסותרים את הטוקבקים ואת הלייקים.
        טוקבקיסטים: לא נכון.
        ולווט: כן נכון.
        טוקבקיסטים: לא נכון.
        ולווט: כן נכון.
        טוקבקיסטים: לא נכון.
        ולווט: כן נכון.
        טוקבקיסטים: לא נכון.
        ולווט: אתם מגיבים בתשלום.

        אהבתי

        • אנונימי הגיב:

          מה ששועלן ואבי אומרים. הארץ היה קודם כל מוניטין. אנשים עשו מינוי בגלל המוניטין. ברגע שאין מוניטין מדוע שיהיו מינויים חדשים? הדגש הוא על המינויים החדשים. המנויים הותיקים כנראה ישארו. זה כבר הרעל שלנו לטוב ולרע. ומכאן גם הכעס של המנויים הותיקים.

          אהבתי

        • ולווט: כן נכון.
          טוקבקיסטים: לא נכון.
          ולווט: אתם מגיבים בתשלום

          במקרה שהמגיבים מהימין מהווים רוב מציבור המשלמים- הגברת צודקת. במקומה הייתי משקיע במנגנון שיחייב מגיבים לשלם לפי תגובה.
          שקל לתגובה נשמע סביר?

          אהבתי

        • אורן הגיב:

          למה אתה מציג את הטוקבקיסטים כנודניקים חובבי סימני קריאה. גם אם נכון, מעט כבוד לחבריך.
          כללית שמחתי לגלות שהחבר'ה התעיפו מהנדנוד של הימים האחרונים. גם הסקר לא משך הרבה אצבעות. מלא שאון וזעם, ופשר אין. יאללה זזים.

          אהבתי

  13. captain beefheart הגיב:

    עשו לעצמכם חיים קלים – בכל נסיעה, 24/7/365, הדליקו את האורות – והיו פטורים מתקנות המשטרה המסובכות ומכותרות שגויות בעיתונים.

    אהבתי

  14. שועלן הגיב:

    אפילו בתיאור שלו הקשר לקרן עקיף במיוחד

    בואי נראה. זה תמצית התאור של שטיינברג:
    הקרן מממנת את העמותה שביצעה את הסקר, יוזם הסקר חבר במועצה הבינ"ל של הקרן, כל האנשים שניסחו את שאלות הסקר חברים במועצה הבינ"ל של הקרן החדשה או קשורים אליה דרך עמותות שהיא מממנת (אלון ליאל לא רק נשוי לרחל מנכ"לית הקרן, הוא גם חבר בכיר בלא מעט מעמותות הקשורות לקרן).

    אהבתי

  15. חייל זקן הגיב:

    הקשר לקרן עקיף במיוחד.

    עקיף במיוחד זה כמו סטייה של 360 מעלות?

    אהבתי

  16. כמקובל, הוא מפנה אצבע מאשימה לקרן החדשה, ולעמותת חותמים מחדש. אפילו בתיאור שלו הקשר לקרן עקיף במיוחד.

    .

    נו, זה בדיוק מה שטוענים ב"ימין". הקשרים העקיפים, ליבירנט העמותות, חוסר השקיפות- בוודאי שהקשר עקיף. רוב המימון מחו"ל מחלחל בדרך בורמה. אחרת, הציבור הרחב יידע שהקרן מנסה להשליט כאן אג'נדה פוליטית במימון זר.

    אהבתי

  17. שועלן הגיב:

    וואו. רק עכשיו אני שם לב כמה מנשה נוי שחקן גרוע.
    אלדד יניב היה צריך להיות במקומו בחמישייה.

    אהבתי

  18. שועלן הגיב:

    מקורות התגובות

    את רומזת שיש פה מגיבים בתשלום?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      לא מתחייבת שכסף פר-סה מחליף ידיים, אבל מישהו עושה עבודה.

      אהבתי

      • שועלן הגיב:

        יאללה, בואי נפתח את זה.
        מי, ואת מי הוא משרת לדעתך?
        לא ראיתי פה שום דבר שנראה כמו תעמולה פוליטית, פרט לסרטונים הגרועים של ארץ חדשה שאת לא מפספסת הזדמנות לאמבד.

        אהבתי

        • velvet הגיב:

          אני לא יודעת, ואני לא נוהגת לכתוב מה שאני לא יודעת ואו להשמיץ אנשים/ גופים לשווא.
          אתה לא חייב לצפות בסרטונים של ארץ חדשה. זה לא שהם נפתחים מעצמם. ואני אאמבד מה שיתחשק לי, כרגיל, כמו בכל יום.

          אהבתי

      • סימון הגיב:

        סוף סוף נפל לך הא-סימון: אין זאת אלא שהטוקבקיסטים שמבקרים אותך עושים זאת ממניעים זרים.

        שמת לב שכשאין לך מה לענות על הביקורות, את פוסלת את המבקרים לגופם?
        זה התחיל בפוסט המיוחד שכתבת "היד הקלה על הטוקבק" ממנו משתמע שאם את נכנסת לפרטים ומתמודדת עם הטוקבקיסט בשטח העובדתי, אז ידך יוצאת על העליונה; ועכשיו הטענה שהטוקבקיסטים האלו ממומנים על ידי בעלי עניין (איזה עניין, אלוהים יודע), כך שאין טעם אפילו להתייחס לטענות לגופן.
        העיקר לא להביט פנימה, בכנות וללא אגו. בהצלחה עם השקר העצמי.

        אהבתי

  19. תומר הגיב:

    איך הגיע מאמרו של קליין – הדן ברצח רבין – לאכסניה המכובדת של מכ"ג?

    אהבתי

  20. לירון הגיב:

    המסחרה אכן מגעילה. יותר מגעיל אלדד יניב, כל מי שביום יום טוען שמטעמים פופוליסטיים עושים דמוניזציה לציבורים מסויימים כמו הערבים, טוען עכשיו שהימניים פשיסטיים ולאומנים ושעכשיו לא יוכל לעשות קולנוע כמו שרצה – פשוט מגוחך.

    לגביי הטייקונים אגב, הייתי שמח לדעת איזה טייקונים ימשיכו לעשות כסף בחסות הממשלה.

    גם הפירות והירקות חשובים, וגם הכותרת מהארץ שאת הנזק שלה כבר עשתה.

    אהבתי

  21. velvet הגיב:

    אוי, אמיר, טלי ומיא זכו. עכשיו עלי לקנות שלוש ערכות דוק.
    למיא אני יודעת לאן לשלוח. לטלי ולאמיר לא.

    אהבתי

    • הינשוף של מינרווה הגיב:

      כאחד שצבר מספיק נקודות כדי לעבור (שוב) קורס נהיגה מונעת יש לציין כי אין כזה דבר "דרך בינעירונית" או "דרך בין-עירונית". המונח הנכון הוא "דרך שאינה-עירונית". כך אמרה המורה, בעצבים.

      אהבתי

  22. מיא עשת הגיב:

    טעות עריכה: שכחו להוסיף: גם בשעות האור

    אהבתי

כתיבת תגובה