יו"ש בשושו

ככה העיתונים אוהבים אותנו: מפוחדים. ידיעות מאיים שמחיר פעולה בעזה יהיה טילים על גוש דן. מעריב מאיים שמצרים מאיימת שתחזיר את השגריר. על פי הארץ ברצועה בכלל מוכנים לרגיעה, אבל ישראל נערכת לשורת צעדים התקפיים. בהארץ מנהלים לייב בלוגינג מהנעשה בדרום.
מעריב (תוס': וידיעות) מובילים בתמונת הילד (הכמעט) בוכה, עטוף בשברים חדים, ובע' 4 סיפורו. כן, הכי פריים מבוים. פחד אלוהים.
ישר"ה בכפ' 2-3 עם צה"ל מוכן, מחכה להחלטה. יואב לימור כותב שבעזה יודעים שהדם רותח פה.


בהיעדר פרשנים, מפרשן למעריב הבוקר את המצב בצפון תא"ל מיל. רפי נוי לשעבר רמ"ט פצ"ן. בקרוב נגיע לש.ג.
מה אומר הוא? אנחנו לא יודעים מה מסתתר מאחורי המורדים, המצב מסתבך, חוסר בהירות, ערפל, צריך להיזהר, עדיף משטר אסד ע"פ המורדים.

המפקדים החדשים של גבעתי והצנחנים חובשים כיפה. מבלי להיכנס ללינק (טוב, אתם ממילא לא עושים זאת), באיזה עיתון התפרסמה הידיעה?

וזאת? יובל שטייניץ הודה: הכפלנו תקציבים ליו"ש בשושו.

ישראל היום עטוף כולו בפרסומת למגה. יאק.

מזג האוויר

לכל ארבעת העיתונים היומיים יש מפת מזג אוויר.
רק בהארץ מופיעות על המפה טייבה, עמאן וקהיר.

הרוצח מתאילנד

רואים את אלי מימון כהן, זה שרצח את רעייתו לשעבר בתאילנד וביתר את גופתה? הוא זכה לחנינה ממלך תאילנד ויחזור לארץ זך כתינוק וללא עבר פלילי, ייתכן שגם חזר (או יחזור) בתשובה ויחזור עטור זקן ופייאלך. עכשיו, read my lips: תוך שנה הוא נשוי מחדש לאישה סתומה ש"תסלח" לו. וכן, כל מי שתתקרב אליו היא מוגבלת בשכלה, וייתכן שגם בנפשה.
אבל יש תקווה: ייתכן שסוחרי הסמים המקומיים שהפליל יזמנו אותו לשיחה מלב אל לב.
ובינתיים, איך נעניש את מלך תאילנד החצוף? נמנע ממנו את הגירת צעירי וקשישי ישראל לשם, שהרי ידוע שכלכלת המדינה תלויה בבנינו הטובים הבאים לקושש שם מסאז'ים, הילולות סקסואליות ומסככי ומשככי תודעה מבטיחים.

תהמולת בחירות

כנס האופוזיציה של העבודה נערך אתמול, ואלו הדברים שנשאו בו (מתוך מקור ראשון). מעניין מתי החבורה הזו תעבור למרצ. בעצם יש תשובה.
הכות: "מיכאלי: הימין מסית במשך שנים ארוכות נגד ארגוני השמאל"

מח' הגהה: מרב. מרב. מרב. לא מירב!
מחרה-מחזיק מעריב עם "פרץ ועיני פותחים חזית נגד יחימוביץ'", אבל פה לא היו בכנס.

ציפי לבני אמרה ל"מקורבים" שהיא לא תהיה מספר שתיים של אולמרט (שער הארץ, אבל האתר לא מעודכן). אז אולמרט פנה ליולי תמיר.

יובל בן-עמי במחרוזת שירי מחאה, שק לי, איווט.

ובינתיים במעריב

שערורייה. העיתון הזה מתדרדר מדחי לדחי. יומיים הדתיים האלו בקרליבך, וטראח, כתבת השער של המגזין (אריק בנדר) היא על מספר חמש במרצ. ועוד ערבי לא ציוני מכפר קאסם שלא עשה צבא ושכח מה זה להיות יהודי, עיסאווי פריג'. השמאל עשה להם שטיפת מוח, טפו. לא ייאמן. תסמונת הבניין החולה. במקום לראיין את נפתלי בנט ואת ליצמן מראיינים עוכר ישראל.

שאלה בכלכלה: אם שב"צ הביא את אוגדת עובדי מקור ראשון לייצר גם את מעריב, איך הוא מתכוון שזה יקרה? שהם יעבדו במשרות כפולות ובמשכורת אחת? הוא ישלם להם פעמיים? הוא חושב שעובדיו ישמחו להתנדב כדי להציל לו את העיתון? הוא חושב שאם לא יהיו על הפיירול של מעריב הוצאותיו יצטמצמו? ובמילים אחרות: איך הוא מתכוון לעשות עיתון ממשי בלי לקמבן העברות מכיס לכיס (גם של אנשים)? לאלוהי אבא עשיר, אבא עני הפתרונים.

"עופר נמרודי נוטש את מעריב לאחר שהעיתון ירד מנכסיו", זו הכות' במארקר המודפס. אתמול הוא התפטר מהדירקטוריון ושלח לעובדים מכתב פרידה מרגש:

רבים מכם שהכירו אותי מקרוב, יודעים עד כמה מעריב יקר לליבי ואת האהבה הרבה שיש לי לעיתון ולעובדיו – משפחת מעריב. משך קרוב ל-20 שנה ליווינו את מעריב יום וליל במלוא תשומת הלב והשקענו בו משאבים רבים, ולא תהיה זו מליצה אם אומר – בדם ליבי. השקענו במעריב עשרות מיליוני דולרים, האמנו בו, טיפחנו אותו, ולצערי אף שילמתי מחיר אישי כבד עבור פעולותיי בהגנה על מעריב מפני גורמים שניסו לפגוע בעיתון. כואב לי מאוד לראות את מפעל חיי וחייכם עומד בפני קריסה, חס וחלילה.

הודעה לעיתונות:

ההסתדרות החדשה וארגון העיתונאים בישראל הגישו בקשה דחופה לביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב כנגד בעלי עיתון מעריב, שלמה בן צבי. הבקשה עוסקת בהימנעותו לקבל לעבודה את יו"ר ועד עיתונאי מעריב, חגי מטר, על רקע חברותו בוועד עיתונאי מעריב.
התובעים טוענים כי אי קבלתו לעבודה מהווה הפרה של חוק הסכמים קיבוציים וכן הפרה של הוראות חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה. התובעים מבקשים מבית הדין צו מניעה כנגד פיטוריו וכן קביעת דיון דחוף במעמד שני הצדדים. כמו כן, מבקשים התובעים לחייב את המשיבה בתשלום פיצויים ללא הוכחת נזק בסכום של 200,000 ₪ בגין הניסיון שלא לקלוט את מטר לעבודה בשל פעילותו בוועד העובדים.
בבקשה נטען כי מטר הוא עיתונאי מוערך ורק החודש הוא קיבל פרס יוקרתי על עבודתו העיתונאית. עוד צוין כי שכרו משקף שכרם של עיתונאים רבים ועל כן לא שיקול כלכלי עמד מאחורי ההחלטה לפטרו. יתרה מכך, הנתבעים מבקשים להתקשר במקום מטר עם עיתונאי בחוזה פרילנסר. כל אלה ועוד משקפים כי פיטוריו נועדו רק כדי להכשיל את העבודה המאורגנת. וכך נכתב בבקשה: "המשיבה מבקשת שלא לקלוט את חגי להמשך עבודה אצלה שלא כדין, כדי לפגוע בבטן הרכה של העבודה המאורגנת ולהביא לגוויעתה". נראה, כי מטרת המשיבה הינה… למען יראו שאר העובדים מה יעשה למי שעמד בראש מאבק עובדים – וייראו.

ע"פ דיווחי טוקבקיסטים מהימנים כיהלומי הכתר, במקומות שונים ובעיקר משונים, קופות שרצים תלויות בכל מיני מקומות, מעל לכל מיני אנשים. אני מחכה.

קרב חיתולים

השער ההיסטרי של ממון מאתמול, "חיתולים זולים שיעלו לכם ביוקר" הוא ככה"נ הרחבת גזרת המאבק בין ידיעות לקשת. ממון תוקף בחריפות עסקה מצליחה (19,000 יחידות נמכרו) של חיתולים באתר BUY2 מבית mako של קשת. מה הסיפור? באתר מוכרים חיתולים ביבוא מקביל ממותג פמפרס, אבל כנראה ברמת גימור נמוכה ממותג הפרימיום בישראל. בידיעות זועמים על "העדר אישור מכון התקנים", אבל מסתמן שמדובר בהליך בדיקה פורמלי שחוזר על עצמו שיושלם, לפי התחייבות היבואן, עוד טרם יגיעו החיתולים ללקוחות. כך עולה הן מתגובת מכון התקנים שלכאורה מרוויח מהפרסום והן מתגובות האתר והיבואן. ובקשר לביוקר: אפילו לפי בדיקת ממון החיתולים זולים ב-34% עד 1% לעומת המותג הרשמי, וכמובן שאין לידיעות טענה על כשל חיתולי כלשהו מעבר לאישור המכון ולשוני באיכות הייצור. ובכל זאת הכותרת קובעת "יעלו לכם ביוקר".

לחם עבודה

עקיבא אלדר, שיוצא לפנסיה בגיל 67, בטור פרידה מהארץ. אבל פניו, כך הוא כותב, ל"אתגרים חדשים". רק לא פוליטיקה.

צפיתי אמש בזנב תוכנית המוסף של הערוץ הראשון אותה מנחה גאולה אבן. המרואיינות שלה היו שלי יחימוביץ' (שהתראיינה אתמול בכל מקום) וזהבה גלאון. אחר כך הגיעו הקרדיטים. במאית אישה, ע. במאית אישה. קצת נחת מהערוץ הראשון. לקירשנדון יש מה ללמוד.

אורן הוברמן עוזב את כלכליסט אל הלא נודע.

בלוגלנד/ רשת/ פייסבוק

בכתבה על אסון צור שהתפרסמה בסוף אוקטובר ב-7 ימים נפלה טעות בכיתוב התמונה. בפרש כתבו על כך.
ויש המשך בפורום תקשורת ועיתונות בתפוז:

…כעבור שבוע, ב"מכתבים למערכת"… תגובה ממשפחת חזן שלא מדובר בפצוע אלא בקצין בן המשפחה, שהצטרף לכח החילוץ, ביודעו שאחיו נמצא בבניין. התמונה צולמה רגעים ספורים אחרי שמצא את גופת אחיו המת בתוך שק שינה. התקבל הרושם שפירסום התגובה (וצרוף התמונה לתגובה) בא על מנת להודות בטעות ולהביא את הדברים לידי תיקון. מסתבר שהעורכים בידיעות כנראה אינם קוראים את הדברים המתפרסמים אצלם. אחרת קשה להבין כיצד חזרה אותה טעות.

שאריות ברשת מרכז את העזרה לדרום ברשת.

ריקי כהן על הגנרל פטראוס והמוסר הכפול.

גם לשטיבל יש מוסר משלו פלאס עברית נאה פלאס מתיחת התמונה של פטראוס, כדי שלא תבצבץ חתיכת אישה לידו. טפיייי.


(תודה למשה).


היידי קלום בטקס MTV בגאנגנם סטייל.
סיפרה לי ילדה בת רבע לחמש שלימדו אותם את השיר גאנגנם סטייל בגן (כן, ככה אמרה בלי לטעות באות), ושהיא מאוד אוהבת אותו. אמרתי לה, גם אני. והיא שאלה, מה את הכי אוהבת? עניתי: שהשיר מופיע בהמון שפות בכל העולם. אמרה לי הילדה, אבל יש עוד משהו: זה שיר מאוד יפה וגם הריקוד שלו. אבל אני לא יודעת לרקוד, לחשתי לה. גם אנחנו לא יודעים, אבל ממציאים! ענתה המחוננת.

מכתבי האהבה של מיק ג'אגר עומדים למכירה.

עומרי חיון מודיע על סגירת בלוג הרכילות שלו.

לפני פיזור

מתי תמה עונת היתושים לשנה זו?

אודות דבורית

שום דבר מיוחד
פוסט זה פורסם בקטגוריה שערים, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

93 תגובות על יו"ש בשושו

  1. ז'ורז' סאנד הגיב:

    איך היה בגן היום, ילדה.

    אהבתי

  2. ראש המדור הגיב:

    מיקי רוזנטל, מסביר את סודו המקצועי לעשיית שקשוקה:

    "מעולם לא הייתי אובייקטיבי, גם לא כעיתונאי.
    חילקתי את העולם לרעים וטובים. האחים עופר, ליברמן וביבי הם הרעים"

    "מילים שכדאי לזכור. בעיקר בגלל הביקורת שהטיח רוזנטל בעיתונאים אחרים על חוסר האובייקטיביות שלהם. אולי תופעת הנהירה של עיתונאים לפוליטיקה היא תופעה חיובית, ככה הם לפחות לא מתיימרים להיות משהו שהם לא."

    אהבתי

    • מעניין מה יעשו עיתונאים אחרי שיבינו שהם לא פוליטיקאים. לצאת חוצץ זה נחמד אבל צריך להחזיק משפחה. נאה לי שכולם יהפכו ליוצצים- יוצאי פוליטיקה שהפכו ליועצים. יוצץ תקשורתי, יוצץ למדיה חברתית וכו'.

      אהבתי

    • דוידי הגיב:

      פסקה מדהימה. שווה להביא אותה לכאן:

      גדול אפוא הסיכוי ש"מעריב" החדש יעמיד פנים של עיתון ראוי, אך בפועל ייהפך לביטאון אידיאולוגי. ודוק, גם "הארץ" הוא עיתון בעל עמדות פוליטיות מובהקות, אך הוא שומר על הצלם העיתונאי הראוי בדיווחיו ובפרשנויותיו (עם מעידות, פה ושם). אין פסול, כמובן, בעיתון ימני, המתנהל לפי אמות מידה מקצועיות נאותות. הכשל טמון בהתחזות לכלי תקשורת מן המניין, בעוד שבפועל הוא מסור באופן מוחלט לשירותו של בעל עניין. הימים הראשונים של "מעריב" החדש מלמדים שאורבת לו סכנה ליהפך לבן-דמותו הנגרר של "ישראל היום".

      "כלי תקשורת מן המניין" זה יפה.

      אהבתי

  3. האמיר הגיב:

    וזאת? יובל שטייניץ הודה: הכפלנו תקציבים ליו"ש בשושו.

    זו לא הכותרת עכשיו (נדמה לי שבבוקר היא הית אחרת, אבל גוגל לא מסכים איתי). הכותרת היא "שטייניץ חשף: הכפלנו תקציבים להתנחלויות בפרופיל נמוך " והיא די מדוייקת, בניגוד לגרסה שלך.

    המילה "הודה" רומזת על אילוץ ועל בושה. ה"שושו" אומר שזה היה סודי. בפועל, לא מיני ולא מקצתי – פשוט לא פרסמו את זה בראש חוצות.

    מצד שני, המשפט הראשון בידיעה, "שר האוצר יובל שטייניץ העלים מהציבור מידע על המימון הממשלתי ליהודה ושומרון", עושה בעובדות מעשה גדעון לוי.

    רק בהארץ מופיעות על המפה טייבה, עמאן וקהיר.

    בהנחה שערים בגודל דומה מופיעות במפות העיתונים האחרים, אין שום סיבה שטייבה לא תופיע. למה זה לא במכ"ג? אבל עמאן וקהיר?

    שערורייה. העיתון הזה מתדרדר מדחי לדחי. יומיים הדתיים האלו בקרליבך, וטראח, כתבת השער של המגזין (אריק בנדר) היא על מספר חמש במרצ. ועוד ערבי לא ציוני מכפר קאסם שלא עשה צבא ושכח מה זה להיות יהודי, עיסאווי פריג'. השמאל עשה להם שטיפת מוח, טפו. לא ייאמן. תסמונת הבניין החולה. במקום לראיין את נפתלי בנט ואת ליצמן מראיינים עוכר ישראל.

    אני לא מצליח להבין את הפסקה הזו. לא כרציניות (נו, בטח) ולא כציניות. מה ניסית לומר בעצם? שעיתון בבעלות איש ימין צריך לכתוב רק על אנשי ימין? שהיו מי שציפו שעיתון בבעלות איש ימין יכתוב רק על אנשי ימין? שיש אנשים שמתלוננים שעיתון בבעלות איש ימין יכתוב רק על אנשי ימין?

    הכות: "מיכאלי: הימין מסית במשך שנים ארוכות נגד ארגוני השמאל"

    יש כאן עוד שגיאת הגהה: צ"ל "הימין מסיתה במשך שנים ארוכות".

    ציפי לבני אמרה ל"מקורבים" שהיא לא תהיה מספר שתיים של אולמרט (שער הארץ, אבל האתר לא מעודכן).

    טוב, אחרי שלבני חשבה שאולמרט צריך להתפטר (ולהוריש לה את התפקיד, אבל זה בכלל לא היה שיקול, מה פתאום) בעקבות דו"ח הביניים של ועדת וינוגרד ואחרי שחשבה שהוא צריך להתפטר (כנ"ל) בעקבות חקירת המשטרה (אני מניח שאם הוא לא היה נאלץ להתפטר בעקבות האולטימטום של ברק, לבני היתה מוצאת עוד כמה סיבות שבגללן הוא צריך לפנות לה את כסאו), איך היא תוכל לחזור ולהיות מס' שתיים שלו?

    אהבתי

    • velvet הגיב:

      1. כשאני מצטטת משהו זה במרכאות (שטייניץ). אני מבינה שבשושו ו"לא פורסם בציבור" אלו תיאורים מנוגדים בעיניך. תיהנה.
      2. לא יודעת מה זה מכ"ג. יופי שאנחנו מסכימים בקשר לטייבה. באשר לעמאן וקהיר, משום שאלו ערי בירה גדולות קרובות אלינו. מה מסובך בזה?
      3. הפסקה על מרצ היא כמובן בדיחה. ובדיחות לא מסבירים.
      4. לבני והמקורבים – חלק מהמאבק שלי נגד המילה הדוחה "מקורבים". זה הרי מופיע כציטוט.

      די מצער אותי שכל כך הרבה דברים נפלאו מבינתך בפוסט הנוכחי.

      אהבתי

  4. ראש המדור הגיב:

    אז נגיד שהם טעו (והם לא..) והיו צריכים לקרוא לנכדה של רודולף קסטנר .

    מ(י)רב עשתה טעויות קצת יותר גדולות, במירב המקרים, למשל בהיפוך די מתועב של האמת במאות אלפים לעומת מאות הידידים והמיוחסים.

    אהבתי

  5. שועלן הגיב:

    טור הפרידה העצוב ביותר.

    זהו טור פרידה שנכתב עם דמעות בעיניים ותחושת ריקנות

    מעניין למה.

    אהבתי

  6. שועלן הגיב:

    לפחות יפה שבשטיבל לא מחקו את הטוקבק על הניאוף. אולי זו השיטה החדשה של החרדים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה – לכתוב ידיעות מכובסות כפלטפורמה למידע מלא בטוקבקים.

    אהבתי

  7. אורן הגיב:

    הסיפור על המחוננת בת הרבע ל מטריד, אני לא מתחבר לסאבטקסט.

    אהבתי

  8. אבו ראמי הגיב:

    השער של ידיעות הוא לא פחות מחרפה.
    על הגרפיקה הזועקת שלו ועל הטור המצורף של איתן הבר שחושב ששכחנו שמאז חומת מגן השיר "אין פתרון צבאי" כבר לא במצעד, על בחירת המילים ("מחיר"? ). שער שכל כולו הדגשת הפערים שבין מדינת תל אביב למדינה שנמצאת בדרומה ובצפונה.

    פער שבולט במיוחד בפיד של הפייסבוק שם אלו שאוכלים טילים וסרטים כשהילדים בבית הספר או חמור מכך בדרך הביתה עוסקים כמעט רק בזב ואלו שלא עוסקים ברובם בהבלי החיי, ואפילו בפוסט הזה שבו נסוב דיון מרגש באשר לשאלה הרת הגורל אם זו מירב או מרב ואם אפשר ככה וככה.

    אולי פספסתי אבל לאף אחד לא זעק האם יש עורכים בבית ואם הם שייכים לאותה מדינה?

    אהבתי

    • avi הגיב:

      ככה זה כאן מתווכחים על קוצו של יוד…

      אהבתי

    • avi הגיב:

      שלא תבין אותי לא נכון. לדעתי שער העיתון הכי עינייני , איפורמטיבי
      והכי פחות מתלהם מכולם הוא דדוקא המבשר, קצת מזכיר את הארץ של פעם.
      כל השאר בסך הכל מנסים למכור עיתונים ולא עיתונות וככה זה נראה (ישראל היום אפילו לא ניסה למכור עיתון אלא את מגה אבל זו כבר חרפה בדרגות שאפילו המילה חרפה לטעמי קטנה עליה, פשוט הזנייה של המקצוע והם אפילו לא באמת צריכים את הכסף שהם חייבים לרדת לעליבות שכזו, אבל זה מה יש)

      אהבתי

  9. yaniv of tel-aviv הגיב:

    נשים נשים.
    פתחתי אתמול קירשנדון אחרי הרבה זמן שלא ראיתי את התכנית, וראיתי שתי מרואיינות אחת אחר השניה. שפשפתי את עיני בתימהון.

    אהבתי

  10. שועלן הגיב:

    תמונת הפעוט המבויימת בשערי ידיעות ומעריב, יחד עם הכוריאוגרפיה שביבי עשה לילדים בזמן אמת, מביאות אותי למסקנה שהשמאל צודק ואכן הכיבוש משחית. הפכנו לפלסטינים.

    אהבתי

    • הומר J סימפסון הגיב:

      אין ספק שרכישת קבוצה ללא תשלום כסף (רמון נשען על הבטחות עתידיות של תורמים פוטנציאלים) היא פטנט עולמי.
      זהו יום עצוב לעיתונאות הספורט כאשר מתברר שהקוף צדק (גם אם הכסף ישולם בסופו של יום) בביקורת שלו על הרכישה.

      אהבתי

  11. ריקי כהן תופסת צד פמיניסטי ביקורתי ומעלה טענות לגבי סיקור התקשורת רק שמרב להט היא פספסה שיש בסיפור גם בוגדת.

    ההתמקדות בגבר וההתעלמות מבחירתה של מישהי לזנזן את דרכה למעלה (בהחלט נופפה על קרבתם) או גרוע מכך- חוסר יכולתה לעמוד על שלה או לשלוט ביצרה רק מגחיכים את המגדר החכם.

    כל עוד זה מציב את הכותב וכלי התקשורת כמצדד בצד הנכון במאבק הפמיניסטי, התפיסה השובינסטית שרואה באישה = שרלילה אסרטיבית בובת מין כנועה מתחזקת. העיקר -השגנו זיהוי עם הצד הנאור.

    אהבתי

  12. hilipilo הגיב:

    יריב אופנהיימר עודנו מזכ"ל שלום עכשיו, ולא לשעבר. כך גם לפי האתר שלהם. לפחות את השם שלו כתבו נכון 😉

    אהבתי

  13. Tzvika הגיב:

    מרתק לראות שמפלגת העבודה מפוצלת לברנז'ה ולשטח. מעניין מי יצא כשידו על העליונה.

    זאת המועמדת המועדפת עלי בכל אופן:
    http://news.walla.co.il/elections/?w=/2780/2585327

    אהבתי

  14. אורן הגיב:

    הגירסה החדשה של מכתבי שרשרת.

    אהבתי

  15. אורן הגיב:

    חוצפה של תלונה, לא היו יתושים כל הקיץ. שני יתושים בסתיו, חותם על זה.
    בדרום ישנים בממ"דים ומקלטים, יותר בדרום אין ממ"דים ומקלטים. בישובים (יהודים) בגדה מקימים היכלי איתרבות. ואת מתלוננת על יתושים. טפלי בהם בשיטת המראה.

    אהבתי

  16. hakid הגיב:

    ספירת הכיפות של הארץ באמת משעשעת, מזכיר כ"כ עיתון מגזרי שנראה לי שאפשר לחלק אותו בבית כנסת בשבת, בטח ובטח אחרי שהקפידו לכתוב הרב כהנא <stronעמדותיו והקישור האטומטי הזה הוא נבזי בערך כמו קישור בין מירב מיכאלי לסבא שלה שרואים כל יום ברוטר, גם אם יש לו את ה"הכשר" של הארץ).
    ואם כבר בענייני מגזר, אני מודה שלא הבנתי עד הסוף את הציניות שלך בנושא מעריב. מעבר לכך שלבן צבי יש הזכות לעצב עיתון איך שיבוא לו ואם רק חלק מהמייללים על "אובדן" העיתון היו קונים אותו בשנים שעברו או לכל הפחות לא מטנפים אותו תחת כל עץ לא היה צורך במכירתו. כך או כך, השארתם של של"ד, שרי מקובר, שלום ירושלמי אריק בנדר ואליק מרגלית שעמדותיהם הפוליטיות הובעו בעבר בעיתון לא פעם וודאי שאינן בימין מוכיחה שהיללות של בן כספית (איך לעזאזל הוא הפך לסמל של העיתון הזה? אולי מתמצת את סיפור התרסקותו) לא ממש מחוברות למציאות, אבל בזה וודאי אין חדש.

    אהבתי

  17. סימון הגיב:

    מח' הגהה: מרב. מרב. מרב. לא מירב!

    אולי תרצי שהם גם יכתבו בלשון רבים נקבה בגלל הגחמות של הגב' מיכאלי?
    אפשר (ורצוי) לכתוב מירב ולא מרב כאשר כותבים ללא ניקוד.
    בנוסף, אי אפשר לכתוב מירב לגבי כל הנשים שזהו שמן, ורק לגבי הגב' מיכאלי לכתוב מרב כי ככה היא רוצה.

    אהבתי

    • גלית א' הגיב:

      איזו תגובה מטופשת. יש עוד נשים ששמן מרב, ואחרות ששמן מירב. זה השם שנתנו לה הוריה וכך יש לקרוא לה. ואגב, גם המילה שמשמעותה מקסימום נכתבת ללא יו"ד.

      אהבתי

    • avi הגיב:

      האם אתה מעיזה לרמוז שהגברת מיכאלי אינה מרכז העולם ❓

      אהבתי

    • הלל הגיב:

      ההתעקשות ללכת אחרי הדרך המסוימת שמישהו מעדיף לכתוב את שמו (נוה ולא נווה, מרב ולא מירב, דוב ולא דב) נראית לי נוקדנות לשמה.

      אהבתי

      • ז'ורז' סאנד הגיב:

        ואם בא לי לכתוב הילל

        אהבתי

      • velvet הגיב:

        אתה, אלי, סימון (שלא לומר סיימון), כולכם טועים בגדול. בענק.
        כך קוראים לה. לא משנים שמות לאנשים. אני די בשוק מכם. אבל ממש.
        יאיר רוה כותב את שמו עם ו' אחת. למה שמישהו יכתוב עם שתיים?
        מרב כותבת בלי י', כן, כך קוראים לה. מה כל כך קשה לעקוב?

        אהבתי

        • הלל הגיב:

          כיון ש"קוראים" עניינו השם המדובר. יש הבדל עצום בין שפה דבורה לבין צורת העלאתה. קונוונציית הכתיב היא קונוונציה שאינה קשורה לשמו של האדם. כמו שקוראים לי "הלל" באותיות עבריות (למעשה: ארמיות) ו"Hillel" באותיות לטיניות. זה לא שיש לי שני שמות: זו כתיבה בשתי קונוונציות.

          אהבתי

          • סימון הגיב:

            לא הבנתי את הערתך לגבי השם המדובר.
            בכל מקרה השם המדובר, על פי כללי הדקדוק העברי, הוא Merav ולא Meirav.
            יו"ד אחרי חיריק, צירה וסגול אינה נשמעת. לכן אותה הברה אינה נסגרת בעיצור ונשארת פתוחה, ולכן בג"ד כפ"ת הבאה אחריה אינה דגושה.
            למשל ליאור שליין תחת לחץ פיזי מתון עשוי לומר לזוגתו: "את יְפֵיפִיָה" ולא "את יְפֵיפִּיָה".

            אהבתי

            • הלל הגיב:

              כל זה נכון, אבל מה הקשר לקונוונציית כתיב?

              אהבתי

            • velvet הגיב:

              כך כותבים יפהפייה. אפילו לכתוב את המילה הזו אתה לא מסוגל בלי שגיאה.

              אהבתי

              • avi הגיב:

                דבורית היקרה, בבקשה מימך, תקלילי. ניסיתי לכתוב את המילה בדיוק כפי שנכתב בתגובה של סימון. הכל בסדר, אפשר לנשום אוויר.

                אהבתי

              • אלי הגיב:

                דווקא באבן שושן כן מופיע יפיפיה והוא מביא גם ציטוטים מהמקורות, כולל המאוחרים כגון ביאליק.
                לא נחפזת, שוב, גברת ווווולווווט?

                אהבתי

                • velvet הגיב:

                  הבורות רווחת פה. כידוע. מקובל להשתמש ביפהפייה כיום.

                  שני הכתיבים יְפֵהפִיָה ויְפֵיפִיָה נכונים ולשניהם אותה המשמעות.
                  הכתיב יפהפייה הוא מקראי, והוא נוצר כהכפלה של המילה "יפה":
                  עֶגְלָה יְפֵה-פִיָּה מִצְרָיִם (ירמיהו מו כ)
                  הכתיב יפיפייה הוא מלשון חז"ל:
                  "ארבע נשים יפיפיות היו בעולם: שרה ואביגיל, רחב ואסתר" (מגילה טו)
                  "יפיפיות שבהן מה היו אומרות? תנו עיניכם ליופי, שאין האשה אלא ליופי" (תענית צא)
                  "שתי נשים היו בירושלים והיו יפיפיות ביותר" (מדרש זוטא, איכה א יב)

                  אהבתי

                  • סימון הגיב:

                    אני באמת לא מבין אותך. בסה"כ רציתי להביא דוגמא לאות בג"ד כפ"ת המופיעה לאחר צירה מלא, שתופיע תמיד ללא דגש.
                    אז מה הקשר לכך שהיום נהוג ומקובל לרשום יפהפייה?
                    ואם את הולכת למילון, אז בבקשה:

                    יפיפה – יפהפה, יפה מאוד: ארבע נשים יפיפיות היו בעולם" (מגילה, טו). "מפני מה בנייך יפיפין ביותר?" (נדרים, כ.). "איש אשר בעלילה רד ליפיפיה" (יניי, נז). "פרדות נאות ויפיפיות" (ביאליק, אחת שתיים). – [יפיפה, יפיפים, יפיפיות]

                    יש לי הרושם שאת סתם מנסה לבזות אותי.
                    אם את לא רוצה שאני אכתוב כאן, פשוט תגידי.

                    אהבתי

                  • avi הגיב:

                    חברה מה קרה לכם, השתגעתם? מזל שזה רק בלוג , אחרת כנראה היינו רואים דם… לא שמעתם על ויכוח לשם שמיים. זה בסדר לא להסכים, עכשיו תלחצו ידיים 🙂

                    אהבתי

        • חייל זקן הגיב:

          דין מירב למרב כדין רצח לחיסול

          אהבתי

        • סימון הגיב:

          לא. את טועה. בקטן, אבל טועה.
          אף אחד לא משנה לה את השם. שמה הוא מירב מיכאלי. מה זה רלוונטי איך היא מעדיפה לכתוב אותו? אני כפוף לשגיונות שלה?
          אם אני כותב ומזכיר את שמו של יאיר רווה או אייל שני, את חושבת שאני צריך ללכת ולמצוא איך הם כותבים את שמם? את מי זה מעניין? אני כותב אותו על פי הנהוג כלפי כל אייל ורווה (רצית שאכתוב 'ורוה'? זה בלתי קריא!).

          אהבתי

          • avi הגיב:

            מ(י)רב מיכאלי תעשה כל דבר בשביל קצת תשומת לב, אפילו תתפשט העיקר שהשם כתוב נכון.

            אהבתי

          • velvet הגיב:

            לחלוטין. אם תכתוב את שמו של רוה עם 2 ו' הוא יתקן אותך. מה אתה לא מבין? כן, למה שתבין. קוראים לזה האחדה. למשל. ואם רמי קלינשטיין את שמו עם י' אחת אחרי הל' אתה לא תכתוב עם שתיים, כי זו שגיאה. בדיוק כמו שדויד גרוסמן כותב את שמו עם יוד. כך זה מופיע על כל כתביו.
            רואים שמעולם לא עבדת בשום עיתון או בשום כלי תקשורת. ואם כן עבדת – ככה זה נראה.
            לא ייאמן איזה בורים מסתובבים פה.

            אהבתי

        • אורן הגיב:

          האובססיה של כמה מגיבים מביאה לדין מופרך ומיותר.

          אהבתי

          • סימון הגיב:

            האינך מכיר בכך שדווקא נושאים שוליים ושטותיים עשויים להיות הלוהטים ביותר? מה רע בכך? לא כל דיון צריך להיות ברומו של עולם.
            ודומני שייחוס האובססיה צריך להיות לאלו המנסים לתקן את כל העולם וזוגתו באיות שמם ה"ייחודי".

            אהבתי

      • nili b הגיב:

        הלל, מהיום אתה כותב לי ניל"י
        :mrgreen:

        אהבתי

  18. ז'ורז' סאנד הגיב:

    פטריאוס הוא המוזה של בידרמן.
    -והיתושים פה בשביל להשאר.

    אהבתי

כתיבת תגובה